Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

100 tysięcy na karetkę

49

Szpital Specjalistyczny w Jaśle otrzymał pomoc w kwocie 100 tysięcy złotych. Pieniądze są przeznaczone na dofinansowanie zakupu karetki transportowej.

Szpital Specjalistyczny w Jaśle na obecną chwilę posiada trzy dziesięcioletnie karetki mocno wyeksploatowane. Rocznie wykonują po 70 tysięcy km. Zbigniew Betlej, dyrektor ds. ekonomicznych szpitala podkreślał, że od kilku lat borykają się z problemami finansowymi w służbie zdrowia prosząc o wsparcie radnych.

Nasze karetki wykonują zadania z zakresu ratownictwa medycznego, jak również transportu. Przewozimy pacjentów do różnych szpitali i innych instytucji związanych z leczeniem pacjentów. Rocznie na jedną karetkę przypada około 70 tys km – mówi Zbigniew Betlej, dyrektor ds. administracyjno - ekonomicznych Szpitala Specjalistycznego w Jaśle.

100 tysięcy? Za dużo zdaniem niektórych radnych

Janusz Przetacznik złożył wniosek formalny o zmniejszenie środków ze 100 tysięcy na 60 tysięcy złotych. Radny podkreślał, że szpital podlega pod Starostwo Powiatowe w Jaśle. Przypomniał, że rada powiatu odrzuciła uchwałę dotyczącą dofinansowania samochodu specjalistycznego dla straży pożarnej. - Czy przy następnym podziale nadwyżki budżetowej spotkamy się z propozycją dotacji, tym razem na straż pożarną, bo ze wszech miar jest potrzebny wóz strażacki? Czy również 60 czy 100 tysięcy złotych przeznaczy powiat na zakup karetki? Moglibyśmy mówić o równoprawnym partnerstwie – podkreślił J. Przetacznik.

Podobnie Henryk Rak, który uważa, za niestosowne żądać od miasta 100 tysięcy złotych. - W tej chwili wygląda na to, że miasto Jasło będzie partycypować w kosztach 50 % ponieważ powiat jasielski liczy ponad 100 tys. ludności. Potrzeby miasta są też różne. Brakuje chociażby dróg, innej infrastruktury, a my natomiast 50 % partycypujemy w zakupie karetki. Przychylam się do wniosku Janusza Przetacznika i będę głosował za tym wnioskiem.

„Na co my płacimy pieniądze?”

Głos w tej kwestii zabrał również radny Tadeusz Stachaczyński. Tym razem jego uwagę zwrócił fakt, że karetka będzie służyć w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej. - Każdy z Państwa płaci na NFZ, to na co my płacimy, skoro mamy dopłacać do podstawowej opieki? Ja chętnie dwie ręce podniosę, aby dołożyć do podniesienia standardów, gdyby to były pieniądze do karetki reanimacyjnej, doposażyć ją, ja rozumiem podnosimy standard naszym mieszkańcom w zakresie opieki doraźnej, ale w zakresie opieki podstawowej? Zakres ten macie w obowiązku i pieniądze za to bierzecie.

Wiceburmistrz Leszek Znamirowski przypomniał, że w poprzednich latach rada udzielała szpitalowi pomocy w znacznie większych nakładach. - W roku 2008 miasto Jasło udzieliło pomocy w kwocie 87 tysięcy złotych, w 2009 - 172 tysiące złotych, w 2010 - 217, 494 tysięcy złotych, a więc ta pomoc naprawdę była znacząca i znacznie większa niż rada chce udzielić obecnie – przekonywał.

Odrzucić wniosek i dać 100 tysięcy

Roman Kościow stwierdził, że idealnym rozwiązaniem byłoby, gdyby powiat sfinansował zakup karetki w 100 %. - Jednak życie wygląda troszeczkę inaczej, o czym świadczą przyjęte przez nas uchwały w tematach również dróg powiatowych, które przebiegają przez teren naszego miasta – mówił. - Wszyscy wiemy, że jest to podstawowe narzędzie ratowania życia ludzkiego. Powinniśmy udzielić tej pomocy – dodaje.

Wniosek Janusza Przetacznika o zmniejszenie dofinansowania zakupu karetki transportowej ze 100 tysięcy na 60 tysięcy został odrzucony. Szpital otrzymał pomoc od miasta. Należy dodać, że zakup karetki transportowej opiewa na ponad 200 tysięcy złotych.

(icz)

Reklama

Komentarze: 48

Dodaj komentarz Widok:
0
@ [...]
dnia 13.05.2014, 14:01 · Zgłoś
100 tysięcy? Na transportową chyba wystarczy.
Odpowiedz
-1
@ Al
dnia 25.05.2013, 21:46 · Zgłoś
Szkoda że A. [...] jest lekarzem i wstrzymał się od głosu.
Ochrona zdrowia jest mocno niedofinansowana i te 100 tys. to kropla w morzu potrzeb. Uświadomcie sobie Państwo radni, że jesteście przedstawicielami mieszkańców Jasła i działajcie dla ich dobra, a zdrowie i jego ochrona jest dobrem największym. Jest ważniejsze niż Czarni, drogi, szkoły itd. I przestańcie w końcu atakować lekarzy.
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 24.05.2013, 18:23 · Zgłoś
Karetki są 3. Jedną dofinansowali radni miejscy (to na wyjazdy do miasta) Teraz kolej na dofinansowanie 2-giej karetki przez starostwo i 3-ciej karetki przez gminy. Umierającemu naprawdę jest obojętne kto za to zapłacił (Na NFZ nie ma co liczyć). CI co decydują o kasie niech pamiętają, że nie zna się dnia ani godziny kiedy, też mogą być w potrzebie.
Odpowiedz
6
@ lekarz
dnia 24.05.2013, 16:00 · Zgłoś
Pensje jasielskich lekarzy osiagnęły niebotyczne rozmiary. Przy takich zarobkach szpital nigdy z długów nie wyjdzie.
Odpowiedz
6
@ zdziwiona
dnia 24.05.2013, 14:42 · Zgłoś
Czy to prawda, że lekarz w Jaśle zarabia na dyżurze 80 zł/h a lekarz w Krakowie za tę samą pracę bierze 20 zł? Słyszałam to od kolegi lekarza który mówił, że lekarze z innych miast walczą o możliwość pracy w jasielskim szpitalu, bo tak tu dobrze płacą. A jak leczą w Jaśle a jak w Krakowie, to chyba nie muszę mówić. Kiedyś byłam z dzieckiem na badaniach w Prokocimiu, pokazuję im wyniki + opisy przywiezione z Jasła, a lekarz się uśmiecha i mówi, żebym to schowała bo dla nich to nie jest wiarygodne, oni zrobią swoje. Nie potrafię powiedzieć, czy miał słuszne zastrzeżenia do poziomu fachowości naszych lekarzy, ale dało mi to do myślenia.
Odpowiedz
2
@ ja.
dnia 24.05.2013, 09:53 · Zgłoś
na wszystko inne jest tylko na to co potrzeba nie ma,może radni diety sobie obetną i wtedy na wszystko wystarczy.
Odpowiedz
2
@ Fiat 126p
dnia 24.05.2013, 07:36 · Zgłoś
Hi,hi,hi. Ale radni miejscy są naiwni. Dali powiatowi 100.000 zł plus kilkadziesiąt tysiecy na chodniczki i uliczki. Radni powiatowi nie dali na zakup samochodu dla straży pożarnej,o co wnioskował specjalista od samochodów starosta kmiecik, ale radni miejscy z lekką raczka dali kmiecikowi, dzieki czemu znowu bedzie mógł kupić nową furę do wożenia wielu kilogramów.
Odpowiedz
0
@ w Polsce jest socjalizm
dnia 24.05.2013, 17:43 · Zgłoś
radni nic nie dali !!! wbij to sobie raz na zawsze do głowy, oni rozdali nasze ciężko zarobione pieniądze przy okazji wypłacając sobie z nich wypłaty.
Odpowiedz
2
@ [...]
dnia 25.05.2013, 13:04 · Zgłoś
Radni miejscy nic nie dali ani Kmiecikowi ani starostwu. Radni miejscy zabezpieczyli Ci transport jak będziesz w agonii. Raczej im podzękuj za to, chociaż z drugiej strony są to nasze pieniądze i przynajmniej raz wydane są we właściwym celu.
Odpowiedz
1
@ l
dnia 24.05.2013, 06:46 · Zgłoś
Przetacznik porównaj wyposażenie straży i pogotowia
Odpowiedz
4
@ olllo
dnia 23.05.2013, 21:36 · Zgłoś
ciekaw jestem [...] czy jak bedziesz jechal przez te wioski i cos ci sie stanie czy bedziesz tego samego zdania ...
Odpowiedz
3
@ popieram
dnia 23.05.2013, 21:18 · Zgłoś
100 000 zł na karetkę pogotowia, absolutnie popieram !
Odpowiedz
-6
@ eryk
dnia 23.05.2013, 20:31 · Zgłoś
karetki nie powinny wyjezdzac na wioski i tyle w temacie
Odpowiedz
2
@ kyrk
dnia 24.05.2013, 06:39 · Zgłoś
panie z miasta Jasła>potarz w swój rdowód a zobaczysz [...] i SIECZKĘ wysypującą
z trepów i tyle w temacie.
Odpowiedz
-1
@ w Polsce jest socjalizm
dnia 24.05.2013, 17:45 · Zgłoś
Powinny tylko jeździć do "panisków" z miasta.
Odpowiedz
0
@ lol
dnia 23.05.2013, 17:23 · Zgłoś
ta pierwsza fotka niezła - "LANS"
Odpowiedz
10
@ lis
dnia 23.05.2013, 16:53 · Zgłoś
Poraz kolejny zwracam uwagę na sytuację pogotowia w Krośnie, tam nikt nie dokłada do zakupu karetek, co pewien czas wymieniają na nowe bez próśb i [...] jak widać zależy to tylko od umiejętnego zarządzania, wystarczy zobaczyć jak w ostatnim czasie zmieniły się obiekty pogotowia w Krośnie między innymi garaże dla karetek, ponadto co ma wspólnego zakup karetki z Podstawową Opieką Zdrowotną której szpital nie prowadzi, typowe ćmienie oczu, pieniądze podatników nie powinny być przeznaczone na szpital, gdyż w mieście jest wiele do zrobienia. Może panowie radni by sprawdzili wysokość płac lekarzy w jasielskim szpitalu i porównali by je z płacami lekarzy w innych powiatach a gwarantuję że w krótkim czasie szpital będzie miał pieniądze na nową karetkę.
Odpowiedz
7
@ xxxxx
dnia 23.05.2013, 16:49 · Zgłoś
szkoda że oszczędzają na tym co nie trzeba!!!
Odpowiedz
4
@ xxxxx
dnia 23.05.2013, 16:45 · Zgłoś
jeszcze powinni znaleść pieniądze na opłacenie dyżuru lekarza w niedziele a nie sami sanitariusze jeżdżą do chorych.Sama karetka człowiekowi życia nie uratuje trzeba jeszcze lekarza!!!ale dobre i co.
Odpowiedz
-1
@ maggi
dnia 26.05.2013, 22:02 · Zgłoś
skad Tys sie zerwał stanowisko sanitariusz w szpitalu nie funkcjonuje od wielu wielu lat! teraz jest ratownik medyczny i jakbym miala wybierać karetkę z rtownikiem czy jakimś zadyfanymlekarzem to wole tą z ratownikiem chlopaki fajne i przystojne nawet lepiej wyszkolone jak co niektorzy jasielscy lekarze
Odpowiedz
-1
@ xxxxx
dnia 26.05.2013, 23:14 · Zgłoś
no właśnie nie wiem skąd się zerwałaś.Nie będę Ci tłumaczyć o co chodzi bo widzę ,że to bez sensu.
Odpowiedz
3
@ spoko
dnia 23.05.2013, 15:40 · Zgłoś
spokojnie, niech ani powiat ani gmina nie dokłada do jasielskich karetek, bardzo dobrze, niech przyjdzie prywatna firma-niech stanie do konkursu z nowymi i pięknie wyposażonymi karetkami i niech NFZ wybierze ją jako podmiot lepszy! wtedy powiat obudzi się z ręką w nocniczku a dyrektor szpitala zobaczy że kurka znosząca złote jajka [...]... okolica tylko na to czeka...
Do tej pory oszczędzano na ratownictwie na każdym kroku, na taborze, na personelu, nikt nie policzył jaki zysk przynosi ratownictwo i jaki nacisk kładzie się na sprzęt, nikogo nie obchodzi jak i czym jeździ pogotowie, ma przyjechać jak najszybciej bo przecież [...]nam się należy,my na was płacimy !!
Odpowiedz
0
@ zzz
dnia 25.05.2013, 14:01 · Zgłoś
Przecież Pogotowie to tylko taxi z fachową obsługą i tak wszystko trafi do Szpitala.Ale i tak w komentarzach bedzie ,że tylko Pogotowie i Straż uratowała poszkodowanych a operacje 2 miesiace na OIOMie to się nie liczy.
Odpowiedz
3
@ zena
dnia 23.05.2013, 15:38 · Zgłoś
Rak z niby PIS-u w takim towarzystwie!To wstyd!Czyżby przepisał się do Ordynackiej czy liczy na kontrakty ze Spółdzielni//!!
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec
dnia 23.05.2013, 15:36 · Zgłoś
niech pan radny przetacznik zmniejszy czynsz ludzia bo jak zabierze pieniadze na karetke to nie bedzie mial kto placic zz sloneczna kotline no
Odpowiedz
6
@ Seneka
dnia 23.05.2013, 13:17 · Zgłoś
Na karetkę powinny się dorzucić wszystkie gminy na terenie powiatu jasielskiego a nie tylko miasto Jasło i powiat, prawda jest taka że będą korzystać mieszkańcy całego powiatu. Rozumiem tych radnych , którzy głosowali za zmniejszeniem dotacji a tak na poważnie to karetkę powinien sfinansować NFZ.
Odpowiedz
4
@ Nowa Prawica
dnia 23.05.2013, 11:48 · Zgłoś
100 tyś na jedną karetkę wydane w socjalizmie = cztery karetki w prawdziwym wolnym libertariańskim kraju. Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko rozwiązuje się problemy nie znane w żadnym innym ustroju
Odpowiedz
2
@ lola
dnia 23.05.2013, 14:28 · Zgłoś
Korwin na prezydenta - popieram .
Odpowiedz
24
@ RK
dnia 23.05.2013, 11:09 · Zgłoś
Kmiecik nie ma ani złotówki na karetkę, ani złotówki na Czarnych, ale na skodę superb za ponad 100.000 zł dla siebie TO MA. Radni miejscy dają na Czarnych i na karetkę, a Kmiecik daje sobie. Może kolejnym razem radni miejscy zakumają, bo dotychczas jedynym kumatym okazał się Przetacznik. Miasto dokłada do dróg i chodników powiatowych. Czas z tym skończyć. Starostwo zlikwidować, a dotację dla starostwa przekać Miastu i będzie znacznie lepiej.
Odpowiedz
3
@ miejscowy
dnia 23.05.2013, 11:20 · Zgłoś
dokładnie , tylko ze to niemozliwe , bajzel i bra odpowiedzialnosci to wina rozdrobnienia i tak zwanej refomy samorzadowej , niedługo powstana rady osiedlowe z budzetem :-)
Odpowiedz
6
@ xyz
dnia 23.05.2013, 11:05 · Zgłoś
Proponuję przy wezwaniu karetki dla tych osób wyjazdów nie robić!!!
-U.Czyżowicz,
-J.Przetacznik,
-H.Rak,
-K.Sikora,
-T.Stachaczyński.
Odpowiedz
3
@ miejscowy
dnia 23.05.2013, 11:19 · Zgłoś
Dlaczego ? Dlatego ze poruszyli wazna kwestię ? Idac Twoim tokiem rozumkowania , skoro powiat sie nie doklada to karetka ma nie jezdzic do miejscowosci spoza Jasla ???
Jak ma słuzyc całemu powiatowi to niech wszyscy daja a nie tylko podatnik jasielski .
Zanim napiszesz kilka słów pomysl trochę .
Odpowiedz
-4
@ 18
dnia 23.05.2013, 11:22 · Zgłoś
Jestem za przecież skoro są przeciw tzn ,że nie będą jej potrzebować a tym samym nie powinna karetka j.echać do nich i ich rodzin
Odpowiedz
2
@ miejscowy
dnia 23.05.2013, 11:29 · Zgłoś
Czyli mieszkancy powiatu nie potrzebują karetki ? [...] jeden z drugim w głowe i przeczytaj o co chodzi Przetacznikowi zanim nabazgrasz komentarz .
Odpowiedz
-3
@ andi
dnia 23.05.2013, 12:02 · Zgłoś
Hehe po co dyskutujecie z @xyz przeciez to [...] który nawet nie potrafi przeczytac kto jak glosował i jest przekonany ze U.Czyzowicz K.Sikora H.Rak byli przeciw :)
Odpowiedz
13
@ mms
dnia 23.05.2013, 10:38 · Zgłoś
a co to Przetacznik nie będzie nigdy potrzebował pomocy medycznej, że wnioskuje o zmniejszenie dofinansowania do ambulansu?!
Odpowiedz
0
@ jaslo
dnia 28.05.2013, 15:15 · Zgłoś
Oni pojadą do Krosna on 60 tys zarobi an rok
Odpowiedz
3
@ oio
dnia 23.05.2013, 10:20 · Zgłoś
Lepiej dać 500 tys na Czarnych oni nam uratują życie w razie W...
zal radnych.. na służbę zdrowia powinny iść największe pieniądze.
Odpowiedz
5
@ 18
dnia 23.05.2013, 11:25 · Zgłoś
zdaniem nie których to lepsze rozwiązanie ,bo po co dopłacić do zakupu karetki,jeśli te pieniądze można wydać n a inne [...] typu podwyżki dla siebie albo sponsorowanie Czarnych
Odpowiedz
12
@ Tarzan-zan
dnia 23.05.2013, 20:42 · Zgłoś
Czarnych jasło to trzeba ZLIKWIDOWAĆ bo to tylko koszty a pożytku żadnego, wręcz wstyd słuchać co mecz o ich przegranej i [...] kibiców... Zlikwidowanie tej "drużyny" o ile tak można to nazwać dało by oszczędności i zlikwidowało problem WSTYDU po przegranej i problemy chuligaństwa i bijatyk
Odpowiedz
7
@ ---
dnia 23.05.2013, 10:09 · Zgłoś
Bardzo dobry zakup.
Odpowiedz
32
@ TwPd
dnia 23.05.2013, 10:04 · Zgłoś
Skoro powiat na nic nie daje to po co nam jest potrzebny ? Zlikwidowac a o sprawach powiatu jasielskiego niech decydują radni miejscy , zostanie przynajmniej wiecej pieniedzy po zlikwidowaniu starostwa .
Odpowiedz
7
@ lola
dnia 23.05.2013, 11:55 · Zgłoś
Sukces nowego dyrektora Burbelki zaczął się od [...] u swoich kolesi z PSL-u i PO .
Gratuluje odwagi tym co byli przeciw , może by tak obniżyć pobory lekarzom --ha ha nie do przeskoczenia panie dyr.
Odpowiedz
36
@ miejscowy
dnia 23.05.2013, 10:01 · Zgłoś
Bardzo słuszna uwaga radnych , skoro karetki obsługują powiat to dlaczego utrzynanie zwalane jest na miasto . Jesli pan Kmiecik potrafił kupić samochód dla starostwa w miejsce tego który ukradziono jakis czas temu to chyba karetka nie powinna stanowic problemu .
Odpowiedz
22
@ TS
dnia 23.05.2013, 10:25 · Zgłoś
To samo było i jest z komunikacją miejską , gminy doładac nie chcą ale żądania zeby
MKS dojechał do ich miejscowosci są . Czyli podatnicy z Jasła mają oplacac wszystko w powiecie .
Odpowiedz
20
@ 18
dnia 23.05.2013, 11:31 · Zgłoś
tak,tylko starostwo ma pieniądze na wszystko inne ,ale nie na to co jest potrzebne.
Odpowiedz
13
@ tom
dnia 23.05.2013, 14:00 · Zgłoś
Moim skromnym zdaniem koszty powinny być rozłożone na powiat, a z racji tego że Jasło jest liderem to powinno dać najwięcej. Takie gadanie że płacimy składki więc to nas nie obchodzi jest [...]. My jako podatnicy też płacimy składki a musimy chodzić prywatnie i jakoś żyć trzeba. Ci państwo co się wstrzymali widać jakie mają podejście do ludzkich rzeczy i stanu. Pieniądze są wydatkowane raz lepiej raz gorzej, ale na cele zdrowotne to nie powinno być sprzeciwów i wstrzymań.
PS. bardzo dobry sposób i pochwała dla portalu za pokazanie jak przebiegało głosowanie. Proponuję pokazywać zawsze takie informacje jak są znaczące głosowania wówczas mamy czarno na białym jak radni są nastawieni do słusznych idei.
Odpowiedz
8
@ qwerty
dnia 23.05.2013, 14:05 · Zgłoś
I zapomniałeś dodać że mamy wtedy pokazane czy takiego delikwenta wybierać na przyszłość czy nie.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.