Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Bezpłatne czipowanie psów na terenie miasta

36

Od 1 marca 2017 roku Miasto Jasło zaprasza wszystkich swoich mieszkańców posiadających psy do wzięcia udziału w akcji bezpłatnego czipowania.

Akcja prowadzona jest przez Urząd Miasta w Jaśle w ramach realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Jasła w 2017 r. (Uchwała Rady Miejskiej Jasła nr XXXVIII/385/2016 z dn. 29 grudnia 2016 r.) przy współpracy z wybranymi gabinetami weterynaryjnymi na terenie naszego Miasta oraz Międzynarodową Bazą Danych SAFE-ANIMAL (Geulincx Poland Sp. z o.o., baza.safe-animal.eu).

Jak wziąć udział w akcji?

Aby skorzystać z bezpłatnego zaczipowania swojego psa należy:

1. Zgłosić się ze swoim pupilem do jednego z podanych poniżej gabinetów weterynaryjnych na terenie Miasta Jasła.

2. Wypełnić na miejscu Formularz rejestracyjny międzynarodowej bazy danych SAFE-ANIMAL (zajmie to zaledwie dwie minuty).

3. I to wszystko. Numer czipa jakim zostanie oznakowany pies niezwłocznie zostanie wprowadzony do międzynarodowej bazy danych SAFE-ANIMAL.

Czas trwania akcji:

Akcja rozpoczyna się 1 marca 2017 r. i będzie trwała do wyczerpania czipów (1000 sztuk) przeznaczonych na ten cel.

Dlaczego warto zaczipować swojego psa?

Elektroniczne znakowanie (czipowanie) zwierząt, to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów zapobiegania ich bezdomności. Pozwala na łatwe ustalenie właściciela w przypadku, gdy zwierzak się zagubi. Dzięki temu zaczipowane zwierzę nie zostanie umieszczone w schronisku, a więc uchronimy je przed stresem związanym z pobytem w takim miejscu oraz rozłąką z właścicielem. Międzynarodowa Baza Danych SAFE-ANIMAL, z którą współpracuje Miasto Jasło, jest członkiem European Pet Network i sukcesywnie przesyła dane do europejskiej ewidencji zaczipowanych zwierząt, co zwiększa szansę na powrót zagubionego zwierzaka do właściciela.

Dodatkową korzyścią i zachętą, aby zaczipować swojego psa, jest kwestia finansowa. Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej Jasła nr XXXV/352/2016 z dnia 21 listopada 2016 r. opłata od posiadania psa wynosi w 2017 roku:

- 50 zł – w przypadku psa oznakowanego poprzez czip lub tatuaż identyfikacyjny

- 100 zł – w przypadku psów, które nie są trwale oznakowane

- 0 zł – w przypadku psów, których właścicielami są osoby wymienione w art. 18a ust. 1 ustawy z dn. 21.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r., poz.716 ze zm.)

- 0 zł przez rok – w przypadku adopcji bezdomnego psa od Miasta Jasła.

Mieszkańcy, którzy oznakowali już psa we własnym zakresie bądź posiadają zwierzę oznakowane za pomocą tatuażu również powinni zgłosić do Urzędu Miasta w Jaśle numer czipa lub numer tatuażu. Dzięki temu skorzystają z niższej opłaty za posiadanie psa przewidzianej w ww. uchwale, a numer czipa zostanie bezpłatnie wprowadzony do bazy SAFE-ANIMAL.

Podsumowując - w ramach bezpłatnego czipowania psów każdy właściciel swojego czworonoga otrzyma:

1. rejestrację w międzynarodowej bazie danych SAFE-ANIMAL,

2. rejestrację w Europejskim Systemie Baz Danych Europetnet,

3. oryginał Formularza rejestracyjnego międzynarodowej bazy danych SAFE-ANIMAL,

4. zawieszkę z kodem QR do zawieszenia na obroży psa w celu jego oznakowania.

Gabinety weterynaryjne, które biorą udział w akcji bezpłatnego czipowania psów:

GABINET WETERYNARYJNNY ANIMAL

ul. Czackiego 5

38-200 Jasło

tel.: 13 448 55 36, 600 974 321

Godziny przyjęć:

poniedziałek – piątek: 8:15 - 13:00, 14:30 - 18:00

sobota: 9:00 - 12:00

GABINET WETERYNARYJNY AVET

ul. Chopina 12

38-200 Jasło

tel.: 13 446 79 74

Godziny przyjęć:

poniedziałek – piątek: 9:00 -18:00

sobota: 10.00-13.00

GABINET WETERYNARYJNY FELIS-VET

ul. Na Kotlinę 11/28

38-200 Jasło

tel.: 509 984 486, 505 338 131

Godziny przyjęć:

poniedziałek – piątek: 11:00 -20:00

sobota: 10:00-14:00

PRZYCHODNIA WETERYNARYJNA VETCENTER

ul. Jana Pawła II 28

38-200 Jasło

tel.: 507 427 057

Godziny przyjęć:

poniedziałek – piątek: 9:00 -19:00

Więcej informacji można uzyskać pod adresem:

- Wydział Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta w Jaśle, ul. Sokoła 8, tel.: 134486380,

- Wydział Wymiaru Podatków i Opłat Lokalnych Urzędu Miasta w Jaśle, ul. Rynek 12, tel.: 134486308.

Pamiętajmy też, że jeśli zmienią się dane dotyczące właściciela zaczipowanego psa (np. nr telefonu, adres zamieszkania) lub zwierzę zmieni właściciela, to takie informacje należy zgłosić do Urzędu Miasta w Jaśle (tel.: 134486380) w celu ich uaktualnienia w międzynarodowej bazie danych SAFE-ANIMAL.

Właścicielu, jeżeli zaginął Twój psiak, to nie czekaj aż sam do Ciebie wróci. Działaj!

1. Powiadom o zaginięciu swojego pupila Urząd Miasta w Jaśle (tel.: 134486380) lub Straż Miejską (134486370) - może Twój psiak jest już pod opieką Miasta Jasła.

2. Zostaw ogłoszenie ze zdjęciem psiaka, np. w pobliżu miejsca, w którym zaginął, w sklepach zoologicznych, w gabinetach i lecznicach weterynaryjnych.

3. Zamieść ogłoszenie w Internecie, np. na lokalnych portalach internetowych, na facebooku.

4. Powiadom swoich znajomych, sąsiadów, itp.

5. Przeglądaj ogłoszenia o znalezionych zwierzakach.

6. Nie rezygnuj!

A przede wszystkim zaczipuj swojego pupila!

 UM w Jaśle

Napisany dnia: 20.02.2017, 15:00

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
7
@ Tuśka
dnia 23.02.2017, 20:44 · Zgłoś
Strach czytac komentarze... Co za ciemnogród w Jaśle?! Sterylizacja i chipowanie to socjalistyczne wymysły?! Nic dziwnego, że tyle bezdomnych psów w Jaśle można znaleźć. Gdyby odpowiedzialni właściciele chipowali swoje zwierzaki i dbali o ich zdrowie, decydując aie na sterylizację/kastrację zwierząt bez uprawnień hodowlanych byłoby po pierwsze- o wiele mniej bezpańskich zwierząt i po drugie - nawet jeśli zwierzak by się zgubił, to o wiele łatwiej znaleźć jego właściciela. A może wlasnie o to chodzi? Ci wszyscy krzykacze którzy tak ochoczo krytykują jeden i drugi pomysł powinni odwiedzić siedzibę Psy do Adopcji - Jasło i zobaczyć, jak kończą dzieci niesterylizowanych suk i te pieski, ktorych "odpowiedzialni " opiekunowie nie zachipowali, a kiedy zaginęły stwierdzili beztrosko - a niech idzie, wezme kolejnego. Myślenie nie boli!!!
Odpowiedz
4
@ gość
dnia 24.02.2017, 07:20 · Zgłoś
Niektórych jak widać, boli. I to bardzo!
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 21.02.2017, 19:55 · Zgłoś
-14
@ dragoness
dnia 20.02.2017, 19:48 · Zgłoś
Czy w Jaśle będzie prowadzona Ogólnopolska Akcja Sterylizacji Zwierząt? W sumie to jest ważniejsze niż czipowanie.
Odpowiedz
0
@ oth
dnia 21.02.2017, 04:56 · Zgłoś
Wściekłaś się z tą sterylizacją?
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 21.02.2017, 09:15 · Zgłoś
Dlaczego? To o wiele istotniejsze niż czipowanie.
Odpowiedz
-19
@ oth
dnia 21.02.2017, 14:17 · Zgłoś
A może to wybór właściciela, i to i to?
Odpowiedz
17
@ dog
dnia 21.02.2017, 14:32 · Zgłoś
Odpowiedzialny właściciel wybiera czipowanie i sterylizację.
Odpowiedz
-4
@ Mam psa
dnia 23.02.2017, 10:21 · Zgłoś
Odpowiedzialny właściciel dba o psa, by żyło mu się wśród ludzi jak najlepiej. Czipowanie i sterylizacja to socjalistyczne bzdury.
Odpowiedz
7
@ not
dnia 23.02.2017, 11:09 · Zgłoś
Jasne. Za socjalizmu nikt o tym nie słyszał. Najlepiej dorabiać ideę do lenistwa i nieodpowiedzialności.
Odpowiedz
-8
@ Mam psa
dnia 23.02.2017, 11:21 · Zgłoś
Właśnie. Lenistwem jest nie sprzątanie po psie, wypuszczanie go bez nadzoru gdzie popadnie. Socjalistyczną bzdurą jest sterylizacja i czipowanie.
Odpowiedz
8
@ beta
dnia 23.02.2017, 12:07 · Zgłoś
Oczywiście jak suka, czy kocica urodzi młode, bo nie jest wysterylizowana, to co "odpowiedzialnie" zrobisz z miotem? No bo jak dostanie nowotwór, czy ropomacicze, to pewnie "odpowiedzialnie" po prostu uśpisz? Czy socjalistycznie przywiążesz w lesie do drzewa?
Odpowiedz
-3
@ Mam psa
dnia 24.02.2017, 08:35 · Zgłoś
Sukę się odpowiedzialnie pilnuje, by nie miała szczeniąt. O kotach się nie wypowiadam. Sterylizacja to droga na skróty, dla nierozgarniętych właścicieli, którzy nigdy nie powinni mieć psa. Pies to nie zabawka, choć niektórzy do tego tak podchodzą. Sterylizacja to ingerencja w system hormonalny psa i niesie za sobą poważne zagrożenia. Drogi beta, pewnie nigdy nie miałeś psa, a nazwy chorób gdzieś usłyszałeś. "Dostanie nowotwór" - buahaahaha. Przczytaj jeszcze raz co komentujesz, a ja czekam ta twój mądry i wywarzony wpis. Pozdr
Odpowiedz
2
@ berek
dnia 24.02.2017, 08:50 · Zgłoś
Wiesz co? Udajesz mądrą, czy mądrego, a jesteś tak naprawdę uparty/a jak osioł w swoim przekonaniu o własnej nieomylności. Nowotwór listwy mlecznej i ropomacicze to powszechne schorzenia u tych "odpowiedzialnie pilnowanych" suk i kocic. Sterylizacja NIE jest ingerencją, natomiast faszerowanie zastrzykami przy każdej cieczce, czy rujce, jak najbardziej. No ale co tu gadać z socjalistycznym fachowcem...
Odpowiedz
0
@ Mam psa @berek
dnia 24.02.2017, 17:39 · Zgłoś
Gdzie pisałam o zastrzykach? Mam sukę i w czasie cieczki nie pozwalam na jakikolwiek kontakt z innymi psami. Robię to skutecznie od 14 lat. Zgadzam się że ingerencją są zastrzyki, taką samą jak sterylizacja. Zgadzam się, że te działania powodują wymienione przez Ciebie choroby. Zgadzam się, jestem uparta w swoim przekonaniu, ale nie jak osioł. Zgadza się, jestem fachowcem, ale nie socjalistycznym ;-).
Odpowiedz
0
@ leo
dnia 25.02.2017, 09:37 · Zgłoś
1
@ Mam psa @ leo
dnia 26.02.2017, 01:01 · Zgłoś
Dzięki za link. Przeczytałam, rozumiem motywy działania i argumentację tego stowarzyszenia. Robią bardzo pożyteczną robotę. Nie mniej jednak, nie czuję się przekonana. Przemilcza sie w artykule część prawdy. Np. piszą że psy mają tendencje do tycia. Nie piszą że to przez zmiany hormonalne w wyniku sterylizacji, nie piszą o konsekwencjach otyłości u psów. Itd. Ponad to, dla kogoś upilnowanie psa to problem, dla kogoś nie. Na pewno trzeba być świadomym konsekwencji swojego postępowania. Nie robić "tak jak wszyscy", tylko tak jak rozum nakazuje.
Odpowiedz
7
@ oth
dnia 20.02.2017, 18:45 · Zgłoś
A zaraz na czworonogami zapraszamy właścicieli do bezpłatnego przyjęcia czipa.

A nie sorry, to w swoim czasie ;0
Odpowiedz
-8
@ dragoness
dnia 20.02.2017, 18:32 · Zgłoś
A kiedy akcja sterylizacji psów i kotów? Panie Mam psa, czipowanie nie boli. Przynajmniej nie tak, jak zaginięcie ukochanego zwierzaka.
Odpowiedz
1
@ Mam psa
dnia 20.02.2017, 19:27 · Zgłoś
Ma Pani psa, czy może Pani jest zaczipowana by tak twierdzić? Myślę że o psa powinien dbać TYLKO jego właściciel. Mój pies jest oznakowany w inny sposób (tatuaż w uchu i jakaś blacha z numerkiem z UM) i mnie to wystarcza. Teraz (nie zamierzam poddawać swojego psa czipowaniu) dostanę podwyżkę podatku o 40%. Działania UM mają na celu wypełnić miejską kasę i ułatwić terroryzowanie właścicieli psów przez nie poprawić jakość życia mieszkańcom.
Odpowiedz
9
@ Mam psa
dnia 20.02.2017, 19:32 · Zgłoś
W ostatnim zdaniu zamiast "przez" miało być ", a"
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 20.02.2017, 19:38 · Zgłoś
Mam kota. Zaczipowanego. Wysterylizowanego. Może Pan wyjaśnić, na czym polega to terroryzowanie?
Odpowiedz
1
@ Mam psa
dnia 20.02.2017, 20:03 · Zgłoś
"Jak nie zaczipujesz to bedziesz płacić duuuuużo więcej"
Odpowiedz
-5
@ Mam psa
dnia 21.02.2017, 09:02 · Zgłoś
I jescze jedno. Czy Pani płaci podatek od posiadania kota?
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 21.02.2017, 09:14 · Zgłoś
A jest taki obowiązek? Proszę nie obwiniać mnie za lukę w prawie. A pan sprząta po swoim psie?
Odpowiedz
-3
@ Mam psa
dnia 21.02.2017, 11:46 · Zgłoś
Tak. I zgodnie z prawem wyrzucam plastikowy worek z odchodami do śmietnika tworząc "bombę bakteriologiczną" . Gdybym pozostawiała psie odchody naturze po kilkudziesięciu godzinach nie było by problemu. Po co Pani wypowiada się na tematy o których Pani nie ma pojęcia?
Odpowiedz
14
@ łoś.
dnia 21.02.2017, 12:00 · Zgłoś
Ta "natura", to środek chodnika? Po co się kłócisz, jak wiesz, że głupoty piszesz?
Odpowiedz
-4
@ Mam psa
dnia 21.02.2017, 12:18 · Zgłoś
Niech sobie Pani wyobrazi że też. Choć tego nie pochawlam. A teraz test na wyobraźnię i wiedzę z biochemii. Kiedy odchody "produkują" więcej bakterii chorobotwórczych (nie mylić z nitryfikacyjnymi). Mając dostęp do powietrza i wody, czy będąc pozbawione do nich dostępu? Mimo napastliwego tonu Pani wypowiedzi nie gniewam się. Z tymi głupotami to mnie Pani ubawiła. Parafrazując klasyka "Nie bądź Pani głąb, praw biologii Pani nie zmienisz". Pozdrawiam i życzę miłego dnia. Nie życzę tego pomysłodawcom tego głupiego czipowania.
Odpowiedz
14
@ dog
dnia 21.02.2017, 13:55 · Zgłoś
Skoro pana pies ma tatuaż, to jest "trwale oznakowany". Proszę nie dorabiać ideologii.
Odpowiedz
-10
@ Mam psa
dnia 21.02.2017, 14:59 · Zgłoś
To UM dorabia ideologię do kolejnego socjalistycznego pomysłu. A ja mimo że jak "dog" powiedział mam trwale.oznakowanego psa, to i tak będę dodatkowo płacić za brak czipa.
Odpowiedz
10
@ Mam psa
dnia 21.02.2017, 15:00 · Zgłoś
Ok, przepraszam, nie będę musiała, dodatkowo płacić.
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 21.02.2017, 18:47 · Zgłoś
Zgadzam się w pełni, że na ulicach Jasła powinny stanąć kosze z woreczkami na odchody, tak jak to jest w cywilizowanych krajach. Nie rozumiem, skad ten niezrozumiały opór przed akcją czipowania, skoro jest darmowa i niesie ze sobą pozytywne efekty? O akcji sterylizacyjnej bedę mówić nadal, gdyż jest słuszna. http://akcjasterylizacji.pl/lecznice-biorace-udzial/podkarpackie/ W Jaśle i okolicach też można to zrobić.
Odpowiedz
14
@ Mam psa
dnia 20.02.2017, 16:38 · Zgłoś
Od 14 lat płacę podatek od posiadania psów. Z UM nie otrzymałam NIGDY informacji na co idą pieniądze z moich podatków. Teraz wiem. Moje podatki idą na kolejne restrykcje i cierpienie zwierząt. Owszem krótkotrwałe cierpienie, ale boję się że na starego psa to może być za wiele.
Odpowiedz
6
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 21.02.2017, 00:18 · Zgłoś
Pewno na opłacanie SM aby pilnowali porządku - aby właściciele posprzątali za swoim pupilkiem...A rzeczywistość zgoła odmienna, ani pojemników na odchody, a pod samą kamerą z monitoringu "nawalone jak w chlewie"... i nikogo to nie rusza...
Tydzień temu napisano: "Ład i porządek musi być, ale tylko w "centrum" - bo na jednym ze skrzyżowań, na rzut beretem od rynku rozjeżdżona przez samochody padlina zalega już od kilku tygodni - nie do rozpoznania czy to pies, czy to kot, ale "bystrzachy" tego nie widzą...a nóż do wiosny zostanie przerobiony na pyłek PM10...i poleci w atmosferę"... - no cóż do tej pory "to" leży...pewno to hodowla wąglika...i zakazano tego ruszać...
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 21.02.2017, 09:54 · Zgłoś
I tu się zgodzę w stu procentach. Przeznaczenie wpływów z podatku za posiadanie psa, powinno być jasno określone. Sprzątanie padliny jednakowoż, to zadanie służb oczyszczania miasta, które w tym roku jakby zaspały. Ciekawe, czy władze utrzymuja taki porzadek na swoich podwórkach i w domach?
Odpowiedz
1
@ Mieszkanka
dnia 23.02.2017, 20:09 · Zgłoś
To był kot jeżeli chodzi o skrzyżowanie ul.Rejtana z ul. Floriańską
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657