Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Budżet Miasta Jasła na 2018 rok przyjęty

51

Rada Miejska Jasła przyjęła projekt uchwały budżetowej na 2018 rok, która zakłada dochody w wysokości 145,022 mln zł, a wydatki 149,311 mln zł. Planowany deficyt w wysokości 4,288 mln zł zostanie pokryty przychodami z zaciągniętego kredytu komercyjnego.

- Bardzo dziękuję za podjęcie uchwały budżetowej i liczę na państwa współpracę przy realizacji budżetu w trakcie przyszłego roku – powiedział do radnych Rady Miejskiej Jasła burmistrz Ryszard Pabian. - Minione trzy lata pokazały, że udało nam się zrealizować bardzo istotne dla miasta zadania, nawet jeżeli wstępnie nie były one ujmowane w budżecie, gdyż w trakcie roku pojawiały się wolne środki. W tym roku będzie tak samo – dodał burmistrz.

Uchwałę budżetową przedstawił radnym skarbnik miasta Jacek Borkowski. Na 2018 rok zaplanowano dochody w wysokości: ponad 145 mln złotych, w tym dochody bieżące: blisko 143 mln zł i majątkowe: 2,1 mln zł. Wydatki wynoszą ogółem: 149,3 mln zł, w tym wydatki bieżące przeszło 135 mln zł i wydatki majątkowe 14 mln zł.

Planowany deficyt na 2018 rok (ponad 4,2 mln zł) ma zostać pokryty przychodami z zaciągniętego kredytu komercyjnego. Przewidywane zadłużenie na koniec 2018 roku będzie wynosiło ponad 24 mln zł, a wskaźnik zadłużenia - 16,59 %.

Największa część budżetu (32 proc.) przeznaczona zostanie na oświatę i wychowanie - 47 mln zł. Dział rodzina to wydatki w wysokości 31 mln zł (21 proc.), natomiast na pomoc społeczną zaplanowano – 14 mln zł (9 proc.). 12,8 mln zł (9 proc.) wynosi budżet działu administracja publiczna, dział transport i łączność - 11,7 mln zł (8 proc.). Na gospodarkę komunalną i ochronę środowiska z budżetu przeznaczono - 12 mln zł (8 proc.), a na kulturę i ochronę dziedzictwa kulturowego - 7,2 mln zł (5 proc.). Z kolei na bezpieczeństwo publiczne i ochronę przeciwpożarową zabezpieczono - 2,1 mln zł (1 proc.).

W budżecie na 2018 rok uwzględniono dotacje dla: Zakładu Miejskiej Komunikacji Samochodowej w Jaśle (1 mln 820 tys. zł), Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji (1 mln 960 tys. zł), Miejskiej Biblioteki Publicznej w Jaśle (1 mln 635 tys. zł), Muzeum Regionalnego w Jaśle (520 tys. zł), Jasielskiego Domu Kultury w Jaśle (2 mln 307 tys. zł).

W przyszłorocznym budżecie 14 mln zł przeznaczono ma inwestycje. Wśród zadań znajdują się między innymi:

• Pomoc finansowa dla Województwa Podkarpackiego na realizację zadania „Budowa drogi wojewódzkiej nr 992 Jasło-Granica państwa na odcinku pomiędzy drogą krajową nr 28 a drogą krajową nr 73” – 4 mln 78 tys. zł,

• Budowa obiektu mostowego na rzece Wisłoce na osiedlu Gądki – 1 mln zł

• Integracja transgraniczna. Interakcja młodzieży polsko-słowackiej na rzecz wspólnej tożsamości – 1 mln zł

• Rewitalizacja Miasta Jasła (Centrum Komunikacji Jasło, Plac Żwirki i Wigury) – 845 tys. zł

• Budowa gminnych dróg zbiorczych w strefie inwestycyjnej – 750 tys. zł

• Uzbrojenie terenów inwestycyjnych na osiedlu Gamrat – budowa drogi KD – 500 tys. zł

• Rozbudowa ul. Gorajowickiej – 500 tys. zł

• Pomoc finansowa dla Województwa Podkarpackiego na realizację zadania „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 992 w miejscowości Jasło” – 400 tys. zł

• Rozbudowa boiska przy ul. Śniadeckich – 200 tys. zł

• Uzbrojenie osiedla na Kotlinę – 110 tys. zł

• Odnawialne źródła energii na terenie Miasta Jasła – 547 tys. zł

• Działania z zakresu wdrażania gospodarki niskoemisyjnej – 300 tys. zł.

Inwestycje realizowane w ramach środków europejskich: Podniesienie jakości i zwiększenie zakresu e-usług świadczonych przez Miasto jasło oraz Powiat Jasielski, Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski, Poprawa dostępności usług w zakresie pomocy społecznej w Jaśle, Kierunek Rodzina, Akademia Pełni Życia, Kreatywni i Samodzielni, Integracja transgraniczna. Integracja młodzieży polsko-słowackie na rzecz wspólnej tożsamości, Odnawialne źródła energii na terenie Miasta Jasła oraz Budowa gminnych dróg zbiorczych w strefie inwestycyjnej w Jaśle.

W sesji uczestniczyło 20 na 21 radnych miejskich. Budżet na 2018 rok (pozytywnie zaopiniowany przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Rzeszowie) poparło 16 radnych, 1 był przeciwny, 3 wstrzymało się od głosu.

Urząd Miasta w Jaśle

Napisany dnia: 31.12.2017, 12:55

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
2
@ Mateusz
dnia 08.01.2018, 13:37 · Zgłoś
TAKIE MAŁE PORÓWANIE...

Dochody Jasła 145,022 mln zł,
a wydatki 149,311 mln zł.
Planowany deficyt w wysokości 4,288 mln zł

Dochody budżetu Krosna 345,5 mln zł
a wydatki 389,8 mln zł, w tym na wydatki majątkowe – 126 mln zł (32,3% budżetu), z czego na zadania współfinansowane ze środków europejskich aż 68 mln zł.!!!
Deficyt budżetowy wyniesie 44,3 mln zł, planowane spłaty kredytów i pożyczek – 23,5 mln zł, a przychody z tego tytułu – 67,8 mln zł.

Krosno deklasuje Jasło pod względem inwestycji i budżetu. Czyli szybszego rozwoju co najmniej x2! Nikt mi nie wmówi z obecnej władzy że jest inaczej.
A podobno to takie samo miasto tylko troszkę większe. No NIE to całkiem inne rozwijające się miasto!
Odpowiedz
4
@ Kierowca
dnia 05.01.2018, 15:29 · Zgłoś
Komentarze podobno jasielskich obywateli, choć czytając niektóre nieudacznie
z błędami sklecone, mam poważne wątpliwośc, doprowadzają mnie do śmiechu.
Ich poziom budowania, sposób rozumowania i argumentacji
jest tak niski, że nie jest możliwe by je ktoś napisał zorientowany w sytuacji.
To są odbicia dalekie od normalności.
Napiszcie takich więcej będzie się je wesoło czytało.
Odpowiedz
1
@ JUSTYNIAN
dnia 02.01.2018, 23:02 · Zgłoś
Żałosne... Taż tu nic pro rozwojowego dla miasta nie ma. Dawanie,dawanie itp. To co nazywają inwestycjami to po prostu jaja...No cóż, nie mam sił na ten kurz!!!
Odpowiedz
1
@ A w szpitalu na
dnia 02.01.2018, 22:32 · Zgłoś
Pół etatu będzie nadzorowal budowe, pewnie w łasce by nie rozbić Zarrządu...Sam On mistrz nad mistrzami pszczelarstwa. Tam 1/2 i w Szpitalu 1/2 będzie 10.000 jak nic.
Tragedii miasta ciąg dalszy...
Odpowiedz
15
@ Kierowca
dnia 01.01.2018, 13:23 · Zgłoś
Do @ "Jaślanina".
Twój sposób skrótowego myślenia to jest pomieszanie z poplątaniem.
Odpowiedz
-6
@ Jaślanin
dnia 01.01.2018, 13:13 · Zgłoś
,, Do kierowcy '' Nieuctwem to Ty jesteś. Nie wciskaj ciemnoty tylko napisz, że budżet opracowuje Burmistrz. A jak Burmistrz jak w Sejmie ma większość to Radni z PISU wszystko zatwierdzą.
Odpowiedz
3
@ belfer
dnia 02.01.2018, 17:21 · Zgłoś
Kierowca ma rację. Rada jest ustawodawcza, burmistrz to wykonawca. Spało się na wosie?
Odpowiedz
0
@ obs
dnia 01.01.2018, 13:10 · Zgłoś
Ten budżet to dalsza katastrofa dla Jasła. Burmistrz zachwala bo dobry jeszcze rok przy korycie. Niech już Ci partyjni PISU rządzący od 30 lat w Jaśle odejdą w siną dal bo to Jasło zniszczą całkowicie. Mam nadzieję, że wyborcy w tym 2018 roku się obudzą i wybiorą osobę na Burmistrza godnie reprezentującą - zabiegającą o rozwój miasta a nie układów partyjnych.
Odpowiedz
-1
@ obs
dnia 01.01.2018, 13:04 · Zgłoś
Ten budżet to dalsza katastrofa dla Jasła. Burmistzr zachwala bo dobry jeszcze rok przy korycie. Niech już Ci partyjni PISU rządzący od 30 lat w Jaśle odejdą w siną dal bo to Jasło zniszczą całkowicie. Mam nadzieję, że wyborcy w tym 2018 roku się obudzą i wybiorą osobę na Burmistrza godnie re a nie układów partyjnych.prezentującą rozwój miasta
Odpowiedz
8
@ hehehe
dnia 01.01.2018, 15:23 · Zgłoś
pis wcale nie rzadzi w Jasle od 30 lat. Widac ze masz blade pojęcie.
Odpowiedz
-1
@ belfer
dnia 02.01.2018, 17:20 · Zgłoś
Tyle wie, co zje.
Odpowiedz
6
@ Jan12
dnia 03.01.2018, 14:22 · Zgłoś
Wybiorą kogoś innego,ale z tego kasy nie przybędzie.Bida!
Odpowiedz
-8
@ czarny
dnia 01.01.2018, 13:03 · Zgłoś
Panie burmistrzu .Najwieksza Pana przegrana to sport w Jasle. Nic Pan w tym kerunku nie robi .Tylko potrafi Pan rzucac ochlapy klubom i na infrastrukture sportowa.Pod krosnienskie wioski buduja badz modernizuja obiekty sportowe za ponad 2 mln zlotych z dotacji unijnych na infrastrukture sportowa.Natomiast w Jasle nie mozna czy sie nie chce ?.WSTYD.
Odpowiedz
11
@ Kierowca
dnia 01.01.2018, 12:54 · Zgłoś
Budżet miasta w tym i wydatki uchwala Rada Miasta.
Burmistrz jako ciało wykonawcze realizuje zadania, które Rada miasta uchwaliła.
Pretensje. że burmistrz nie realizuje wieli pomysłów wymyślonych przez
osoby nie zorientowane w rzeczywistości są nie uzasadnione.
Najpierw zapoznajcie się z zasadami działalności poszczególnych władz miasta
i może wtedy coś sensownego napiszecie i przestaniecie pokazywać
swoje dyletanctwo oraz nieuctwo.
Odpowiedz
12
@ polok
dnia 31.12.2017, 18:19 · Zgłoś
Izba obrachunkowa powinna dobrze przejrzeć się wydatkom.Gołym okiem widać.Burmistrz do domu ,doprowadził do upadku zakładu to samo zrobi z miastem.Długość nie idzie w parze z mądrością.
Odpowiedz
2
@ Argumenty
dnia 01.01.2018, 08:04 · Zgłoś
Golym okiem widac ze trollujesz. Coś chyba nie bardzo wiesz o czym piszesz.
Odpowiedz
18
@ Nie rozumiem
dnia 31.12.2017, 18:10 · Zgłoś
Jak można w ogóle uchwalić budżet z deficytem? To tak jakbym ja w mojej firmie podsumował rok i zakończył go stratą = zamknięciem firmy. Ale oczywiście, tu podatnik płaci to można. To jakaś paranoja. Trochę mnie w szkole inaczej matematyki uczyli.
Odpowiedz
-1
@ Józef Bąk syn Donalda Tuska
dnia 02.01.2018, 09:27 · Zgłoś
napisałeś prawdę: nie rozumiesz!!!
Odpowiedz
1
@ Faraon
dnia 31.12.2017, 16:23 · Zgłoś
I na co to boisko ? Usunąć razem z klubem jak naftę !!!
Odpowiedz
-2
@ czarny
dnia 01.01.2018, 12:59 · Zgłoś
usunac to powinni ciebie trolu. Nie pasuje ci to wyjazd.
Odpowiedz
11
@ Faraon
dnia 31.12.2017, 16:21 · Zgłoś
Mdli mnie , znowu kotlina , gamrat , gadki ,a gorajowice po co ?
Miejsca brakuje na magazyny żeby każdy miał pracę lepiej uważać że budują za mln most czy remontują ocipieli do końca , nie wierzę w żadną z tych kwot !?!!
Odpowiedz
-2
@ Monio
dnia 31.12.2017, 15:52 · Zgłoś
Jeszcze jeden wybieg dla psow!!!
Odpowiedz
26
@ Sven
dnia 31.12.2017, 15:46 · Zgłoś
Zapomnieli,że postarali się o budowę zbiornika w Kątach...Minęły od powodzi 8 lat i nic w tej sprawie nie ma tak samo sprawa z drogami to co komuniści zostawili,to nadal jest...Jasło zostało odcięte od autostrady A4 teraz się szykuje kolejne odcięcie czyli bezpośrednie łącze kolejowe Rzeszów-Krosno.Takie zachowania tylko cofają ta wsiową norę w rozwoju w otchłań przeszłości.
Nieraz jak jadę z Krosna,to ludzie,aby nie przezywać horroru wjazdu do wsi zwanej dalej Jasło skręcają w Szebniach następnie na wolice...

Powiem ci burmistrzu nie kandyduj już w przyszłych wyborach bo nie przejdziesz taką masz opinię wśród mieszkańców,twój sukces wyborczy podyktowany był tym,że twoi poprzednicy też nic nie robili za wyjątkiem:pomników,cmentarzy,papieży,modłów,klechów,urzędników i innego badziewia,które de facto zatruwa tylko ludziom nędzne życie...

PARTACZE !

,,Dajcie Polakom rządzić,a sami się ukażą''

Otto von Bismarck

Die polonische wirtschaft muss sein !
Odpowiedz
2
@ Sven
dnia 31.12.2017, 15:56 · Zgłoś
Wiecie co ludzie z czego do wypuku się śmieje z faktu takiego gdzie zlikwidowali internat koło chemika bo nie było uczniów,a kadra poszła na zieloną trawkę,tak w to miejsce zatrudnili rzesze pasożytów zwanych dalej urzędnicy.

Wyobraźcie sobie mili państwo gdyby mieć czarodziejski pierścień Arabelii i w miejsce zarządu mercedesa dać jasielskich urzędasów ile by ten wspaniały zakład wytwarzający te piękne samochody istniał pół roku może rok ?

Mania prymitywnej polskości !
Odpowiedz
24
@ gosc..
dnia 31.12.2017, 15:27 · Zgłoś
popieram znieść diety radnych-niech pracują społecznie !!!
zlikwidować stanowisko z-ca Burmistrza od spraw kultury- a tak przy okazji może to pomysł tej osoby aby dzień po Świętach zamontować oświetlenie pod dachem UM od strony ul Basztowej- a może to po to aby urzędników UM wędrujących pól dnia po mieście albo palących papierosy co 15 minut przez 15 minut było lepiej widać ???
Odpowiedz
0
@ Józef Bąk syn Donalda Tuska
dnia 03.01.2018, 12:15 · Zgłoś
Niewolnictwo czyli darmowa praca jest w Polsce zakazana! Nie wiedziałeś o tym?
Odpowiedz
2
@ kasia
dnia 03.01.2018, 18:38 · Zgłoś
praca darmowa to nie jest niewolnictwo, to się fachowo nazywa wolontariat albo praca społeczna i zaręczam, że nie jest zakazana. Mało tego, znana jest także w jasielskim samorządzie, tym z lat 90.
Odpowiedz
12
@ g
dnia 31.12.2017, 15:23 · Zgłoś
szkoly mopsy mks baseny mosiry um to 80 proc wydatkow!!!1

a wy dalej jezdzijcie po dziurawych drogach!!!

po co urzedas ma oszczedzac na sobie skoro moze na tobie podatniku!!!

ludzie otworzcie oczeta i umysly!!!
Odpowiedz
13
@ Ojciec dyrektor
dnia 31.12.2017, 20:46 · Zgłoś
Na szkoły UM dostaje pieniądze z Warszawy w postaci subwencji, co medialnie ukrywa, bo te pieniądze się należą jak psu spacer, a UM nie musi palcem kiwnąć by je dostać. Następnie wpisuje sobie w budżecie po stronie DOCHODY i trąbi o tym gdzie się da, bo medialnie wygląda to tak, jakby je sobie wypracował. WOW... . Następnie po stronie wydatków wpisuje to, co przelewa do podległych szkół, w dużej mierze według swojego uznania. Jak dyrektor daje pole do promowania się urzędasom - dostanie więcej, jak nie ... . Jakość kształcenia? A kogo to obchodzi w UM? Oczywiście o ilości wydawanych pieniędzy też się trąbi, by gawiedź myślała jakie te szkoły i ich "dyrektory" pazerne na kasę. A fakty są takie że szkoły ledwo wiążą koniec z końcem a i tak muszą spełniać urzędnicze fanaberie. Gdyby szkoły nie podlegały finansowo gminom, a dyrektorzy mieli większą autonomię - szkoły by rozkwitały, nie było by zatrudniania kiepskich nauczycieli, a jakość kształcenia poszybowała by w górę. Niestety głupkami lepiej się rządzi...
Odpowiedz
6
@ Nikki
dnia 02.01.2018, 09:11 · Zgłoś
Weź sobie budżet miasta Jasła i porównaj przychody i wydatki w dziale Oświata i wychowanie. Miasto dopłaca z własnych środków do subwencji ok. 24 miliony (nie wiem, jak w 2018 roku, bo uchwała budżetowa jeszcze nie jest opublikowana na BIP). To prawie 6 razy więcej niż w Krośnie, które jeszcze prowadzi szkoły średnie (u nas powiat). Czy to oznacza, że poziom nauki w jasielskich szkołach jest 6 razy wyższy? Sądząc po wynikach, niestety nie. Czy burmistrz lub rada zadali sobie pytanie - dlaczego tak się dzieje? I co z tym fantem zrobić? Jak zwykle, nie.
Odpowiedz
-3
@ Józef Bąk syn Donalda Tuska
dnia 02.01.2018, 09:24 · Zgłoś
Nikki - zgodnie z Konstytucją (to taka książeczka na którą wszyscy sie ostatnio powołują) to samorząd lokalny odpowiada za politykę oświatową a państwo poprzez subwencje oświatową w tym mu pomaga. Krosno jest miastem na prawach powiatu, więc ma wiekszy budżet niż Jasło i większe obowiązki. Za poziom jasielskich szkół średnich odpowiada powiat jasieslki a nie miasto. Może bys sie tak trochę nauczyła zanim zaczniesz trzaskać dziobem?
Odpowiedz
2
@ Nikki
dnia 02.01.2018, 10:25 · Zgłoś
Drogi Józefie, przeczytaj jeszcze raz - kwestia polega na tym, dlaczego Jasło dopłaca aż tyle do subwencji, która - w przeliczeniu na jednego ucznia - jest taka sama w całej Polsce. Może byś się tak trochę nauczył, zanim zaczniesz trzaskać dziobem?
Odpowiedz
2
@ Ojciec dyrektor
dnia 02.01.2018, 22:31 · Zgłoś
Nikki i Józef SPOKOJNIE I BEZ OBRAŻANIA. Sprawa może wyglądać prozaicznie. Po prostu demografia. W mieście które karleje, subwencja przeliczana na ucznia też karleje, a koszty utrzymania szkół są relatywnie stałe. Dla urzędników jest to temat do biadolenia. W normalnej sytuacji słaba szkoła by po prostu padła, słabi nauczyciele na bruk itd. Taka sytuacja ma teraz miejsce z wyższymi uczelniami, produkowanymi na potęgę 10 lat temu. Dobra szkoła zgarnęła by uczniów z całego (prawie) miasta.
Odpowiedz
0
@ Józef Bąk syn Donalda Tuska
dnia 03.01.2018, 12:14 · Zgłoś
Nikki - nie masz pojęcia o czym piszesz! Nie rozrózniasz miasta na prawach powiatu jak Krosno od miasta Jasła. Brakuje ci wiedzy! A poza tym subwencja nie jest jednakowa dla każdego ucznia w całej Polsce. Ucz się! Ucz!
Odpowiedz
26
@ dyzio
dnia 31.12.2017, 13:59 · Zgłoś
A gdzie pieniadze na mój pomnik na rondzie?
Odpowiedz
14
@ xx
dnia 31.12.2017, 14:50 · Zgłoś
najpierw musisz zostac kanonizowany ahahahahhahhha
Odpowiedz
39
@ Grzegorz
dnia 31.12.2017, 13:20 · Zgłoś
A może by tak z rok zacisnąć pasa, obniżyć kosztu urzędnicze, zmniejszyć zarobki burmistrza, znieść diety radnych, oraz obniżyć zarobki urzędników i nie zaciągać kredytu?
Odpowiedz
1
@ tricykle
dnia 31.12.2017, 15:54 · Zgłoś
Oj Boże, Boże! A może ty byś się zapoznał z przepisami na podstawie których funkcjonuje samorząd?
Odpowiedz
2
@ do tricykla
dnia 03.01.2018, 11:36 · Zgłoś
a które to przepisy zabraniają cięcia kosztów w samorządzie? W Stalowej Woli wybrano na burmistrza 32-letniego prawnika który obniżył zarobki prezesom spółek miejskich o połowę. Dało się? Dało. To tak jakby w Jaśle nie można było zarządzać TBS czy MPGK za np 5 tys a nie dwanaście czy ile oni tam biorą.
Odpowiedz
1
@ tricykle
dnia 03.01.2018, 12:08 · Zgłoś
Przypomnę, że chciałeś "znieść diety radnych"...
Odpowiedz
0
@ do tricykla
dnia 03.01.2018, 18:29 · Zgłoś
A jaki przepis zabrania zniesienia diet radnych? Nie kłóć się jak nie znasz przepisów, misiu.
Odpowiedz
34
@ .
dnia 31.12.2017, 13:19 · Zgłoś
Za mało pieniędzy na inwestycje i rozwój, za dużo na utrzymanie urzędów i urzędników. Jeśli tak będzie dalej to miasto się całkowicie pogrąży. Szanowne władze apelujemy do was: obniżcie podatki i wpuście do miasta przedsiębiorców, będzie więcej miejsc pracy i to lepiej płatnych, a miasto i tak zarobi swoje.
Odpowiedz
31
@ Grzegorz
dnia 31.12.2017, 13:21 · Zgłoś
Burmistrz w Jasle zarabia o wiele za dużo.
Prezydent RP zarabia niewiele więcej, gdzie logika..
Odpowiedz
47
@ pracownik
dnia 31.12.2017, 13:31 · Zgłoś
@Grzegorz, a Pani Musiałowicz-Czech ile "zarabia" i za co? Za to że wręczy dyplomy i Pan Burmistrz zabierze ją na wycieczkę do Włoch za PUBLICZNE PIENIĄDZE? Marnotrawstwo i wstyd dla Jasła!!! Ile to jeszcze potrwa? Dotąd aż wszyscy młodzi ludzie stad wyjadą? Pan Burmistrz wydadzą kasę na "wojaże we dwoje"a nawet imprezy sylwestrowej zorganizować się nie da. I taka osoba jak Pani Musiałowicz-Czech podobno za kulturę w Jaśle odpowiada. Jest kultura "że klękajcie narody w mordę jeża"
Odpowiedz
-25
@ RRF
dnia 31.12.2017, 15:15 · Zgłoś
Każdy wyśmiewał Kurowską jak była burmistrzem, a czas pokazał, że to była jedyna Burmistrz Jasła, która cokolwiek dla tego miasta robiła...
Odpowiedz
-13
@ kleopatra
dnia 31.12.2017, 15:23 · Zgłoś
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że będzie kandydatem Zjednoczonej Prawicy i zastąpi Pabiana.
Odpowiedz
25
@ obywatel GC
dnia 31.12.2017, 15:43 · Zgłoś
Owszem zrobiła deptak pod interes pewnych ludzi. Mam nadzieje że zniknie z polityki tak szybko jak to możliwe.
Odpowiedz
47
@ Wsparcie
dnia 31.12.2017, 17:54 · Zgłoś
Aby poznać "wsparcie" dla zamierzeń inwestycyjnych można podejść do wydziału wydającego decyzje w tym zakresie.

Po wysłuchaniu fanaberii, fochów i własnej interpretacji przepisów (oczywiście jeżeli tylko się da to niekorzystnej dla inwestora) potencjalnemu inwestorowi pozostaje tylko "odchodząc stamtąd, strząsnąć proch ze swoich stóp" i dla zachowania zdrowia psychicznego już nie wracać.

Nie dość, że niewielu jest chętnych do inwestowania to czeka ich jeszcze droga przez biurokratyczną mękę a nie każdy jest masochistą.
Odpowiedz
35
@ Popieram
dnia 31.12.2017, 23:46 · Zgłoś
Wiele osób ma podobne doświadczenia.

Architektura jest sztuką.
Odpowiedz
12
@ do wsparcia
dnia 03.01.2018, 11:31 · Zgłoś
Miałam dokładnie taką sytuację, o której piszesz. Chciałam tu coś stworzyć, powstałyby miejsca pracy, kilka bo kilka, ale przynajmniej nie w handlu. I co? Żadnego wsparcia ani w znalezieniu lokalu, przepisy by trzeba zmienić lokalne, to mi urzędniczka powiedziała, że musieliby sesję Rady Miasta zwołać. Tak jakby to był jakiś problem tych paru dziadków skrzyknąć na jedno popołudnie. Wybrałam Krosno, a tam - inny świat.
Odpowiedz
8
@ Na urzędzie
dnia 03.01.2018, 19:05 · Zgłoś
Na urzędzie czas inaczej płynie niż w firmie. Dla urzędnika zakończenie postępowania w sprawie w rok (np. wydanie czy zmiana planu przestrzennego) to sukces -dla przedsiębiorcy to nieporozumienie.
To jest potwierdzenie teorii Einsteina o względności czasu.
"Dziadków" można było skrzyknąć u Indian - to się nazywała Rada Starców.
Oni rzeczywiście działali mądrze, szybko i skutecznie, bo od tego zależał los plemienia.
To, że tu akurat są "dziadki" to zasługa m.inn. młodszych, którzy nie garną się do tego zaszczytu, bo np. nie mają na to czasu, przekonania lu innej motywacji.
Zresztą Radę wybiera jasielski suweren i ma to co wybrał.
Biurokracja przy inwestowaniu jest przerażająca i to coraz bardziej.
Jeżeli dodatkowo trafi się na urzędnika, który myśli tylko o tym jak grubą blachę założyć na pewną część ciała aby np. nie podpaść - to już jest tragedia.
Taki urzędniczy strach najczęściej wynika z braku wiedzy lub z przekonania, że na wszelki wypadek lepiej odmówić - może petent już nie przyjdzie, niż pomóc i pchać dalej sprawę - co wymaga wysiłku.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657