Strona główna

Chcą 20 mln zł w zamian za zbycie części udziałów MPGK

103
Napisany dnia: 29.06.2018, 18:25 , Tagi: Brak

Władze miasta przymierzają się do sprzedaży części udziałów miejskiej spółki w zamian za pozyskanie środków na uzbrojenie terenów inwestycyjnych w Warzycach i na Gamracie. W najbliższy poniedziałek radni miejscy będą podejmować uchwałę w tej sprawie. Wszystko na to wskazuje, że będzie to burzliwa sesja.

fot. archiwum

W przyszłym tygodniu Rada Miejska zadecyduje, czy burmistrz miasta będzie mógł sprzedać część udziałów Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Jaśle. Wielu z nich podkreśla, że to jedna z najtrudniejszych decyzji, jaką będą musieli podjąć w tej kadencji. Niektórzy mają jeszcze wątpliwości, szczególnie ze względu na ewentualne konsekwencje. Inni zaś mówią otwarcie, że są przeciwni. Głównie obawiają się podwyżki cen za wodę i ścieki.

Podczas majowej sesji zakładano zbycie do 25% udziałów spółki MPGK w Jaśle, dzisiaj w projekcie uchwały znajdujemy zapis dotyczący sprzedaży do 33 % w trybie negocjacji. Jak zaznaczył w opinii skarbnik miasta jest to jedna z form pozyskania środków finansowych dla Jasła, a forma ta nie powoduje pogorszenia wskaźników zobowiązań dłużnych przewidzianych ustawą o finansach publicznych. Burmistrz Ryszard Pabian w opinii do projektu podkreślił, że zadaniem władz samorządowych miasta jest dbanie o jego rozwój, a więc stwarzanie jak najlepszych warunków do rozwoju przedsiębiorczości. – Mimo podejmowanych licznych działań w tym zakresie, m.in. pozyskania środków zewnętrznych na uzbrojenie terenów inwestycyjnych, nie przyniosły one oczekiwanych rezultatów, ze względu na wymogi dostępnych programów. Doraźne działanie, na które miasto mogło sobie pozwolić ze środków własnych, choć przyniosły oczekiwany skutek, nie były działaniami w wystarczającej skali – czytamy.

Zdaniem włodarza miasta Pakiet dla miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze daje możliwości do przygotowania terenów pod inwestycje, szczególnie w strefie Warzyce oraz na Gamracie. Co więcej nie blokuje drogi zaciągania kredytów w przypadku realizacji zadań z udziałem środków unijnych. Propozycja władz miasta zapewne znajdzie uznanie u tych radnych, którzy zabiegają o realizację kolejnych dużych inwestycji. Chociażby nadal stoi w miejscu sprawa budowy mostu na osiedlu Gądki. W kolejnych latach realizowany będzie również Gminny Program Rewitalizacji i jak przypomina skarbnik Jacek Borkowski, w związku z tym konieczne będzie zabezpieczenie wkładu własnego.

Jeśli radni wyrażą zgodę na zbycie udziałów, miasto 20 mln zł rozpocznie spłacać dopiero po 3 latach. Do tego dochodzi ponad 11 mln zł z tytuł kosztu kapitału. Łącznie miasto będzie musiało zwrócić ponad 31 mln zł w ciągu 20 najbliższych lat. – Zwrot kapitału wraz kosztem kapitału pokrywany będzie z zysków spółki lub z dywidendy – dodaje skarbnik miasta.

Komisja Finansowo-Budżetowa Rady Miejskiej Jasła wydała opinię negatywną w sprawie proponowanego projektu uchwały. Co więcej radny Krzysztof Pec na oficjalnym profilu facebook’owym wyraził swoje zdanie na temat zbycia udziałów spółki miejskiej. Napisał – Przyjęcie rozwiązań proponowanych przez Pana Burmistrza, mających na celu m.in. sfinansowanie budowy dróg w „strefie warzyckiej” to wysoce prawdopodobna podwyżka cen za wodę i ścieki. Z danych, które uzyskałem, wzrost cen byłby w okolicach 1,80 zł/m3, czyli około 18 zł miesięcznie. W związku z tym, że jest to swoiste samo opodatkowanie mieszkańców, proszę o opinię, co o tym myślicie? – z takim pytaniem zwrócił się do internautów.

O tym, czy propozycja burmistrza zostanie wcielona w życie zdecyduje poniedziałkowe głosowanie radnych miejskich.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Komentarze Czytelników:
Aby ocenić dany komentarz, wystarczy kliknąć na ikonkę "+" lub "-" w prawym górnym rogu każdego komentarza.
Dodaj nowy komentarz Wybierz sposób wyświetlania komentarzy:
@ juh ypet
dnia 29.06.2018, 18:33. Identyfikator użytkownika: U5mM71k8SpC7
Ocena
komentarza:
-3
[komentarz usunięto ze względu na wulgaryzmy]
@ OSTATNI GASI ŚWIATŁO
dnia 29.06.2018, 21:03. Identyfikator użytkownika: SVSfFdHHAm1A
Ocena
komentarza:
43
"Jak zaznaczył w opinii skarbnik miasta jest to jedna z form pozyskania środków finansowych dla Jasła, a forma ta nie powoduje pogorszenia wskaźników zobowiązań dłużnych przewidzianych ustawą o finansach publicznych"

TEMU SPECJALIŚCIE "MINISTROWI FINANSÓW" od zadziadowania miasta I BURMISTRZOWI MÓWIMY STANOWCZE NIE. Koniec kadencji a oni dalej lawirują.
@ SYN MARNOTRAWNY
dnia 29.06.2018, 21:37. Identyfikator użytkownika: BiMZPjK7rzdV
Ocena
komentarza:
44
Po co sprzedawać?Skodę sprzedajcie i hulajnogi
@ pitu pitu
dnia 29.06.2018, 22:49. Identyfikator użytkownika: VwWGV51uzYUt
Ocena
komentarza:
6
[Komentarz nie na temat]
@ przeciw
dnia 29.06.2018, 23:06. Identyfikator użytkownika: 0onqhyol7KE9
Ocena
komentarza:
34
woda i ciepło podrożeje i za to dziękujemy panie burmistrzu :( przy urnach
@ Bhp
dnia 30.06.2018, 07:29. Identyfikator użytkownika: NgM0VAYnZ1BW
Ocena
komentarza:
26
Jest to pewna forma ucieczki od odpowiedzialności za jeszcze eksploatowana na terenie miasta w 70-ciu procentach kanalizacyjna sieć ogolnosplawna,która w myśl unijnych musi być przebdowana.A teraz rabac nowo ułożone chodniki,nowo położone dywaniki asfaltowe i po przebudowie sieci na rozdzielcza,to ogromne pieniądze, które musi wyłożyć przyszły nabywca-inwestor.A to będzie skutkowało dużym skokiem cenowym za odprowadzane ścieki. Za błędy rządzących w MPGK i w mieście będą płacić mieszkańcy i firmy z Jasła.
@ DzwoN Zygmunta
dnia 30.06.2018, 07:35. Identyfikator użytkownika: U5mM71k8SpC7
Ocena
komentarza:
4
Jakie wulgaryzmy łapówki to przestepstwo
@ dragoness
dnia 30.06.2018, 09:39. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
20
Podwyżki cen wody to wątpliwa "zasługa" rządu i opłaty środowiskowej, ktorą wprowadził obecny rząd. Miasto dopłaca do wody i ścieków, był na ten temat artykuł na tym portalu rownież. http://www.jaslo4u.pl/miasto-doplaci-do-wody-i-sciekow-newsy-jaslo-23129
@ Jozin z Bazin
dnia 30.06.2018, 10:03. Identyfikator użytkownika: EwwC4TLm3HrC
Ocena
komentarza:
19
Niech MKS odda wszystkie pieniądze co poszły na pokrycie strat to będziecie mieć na INWESTYCJE!
@ pitu pitu
dnia 30.06.2018, 10:37. Identyfikator użytkownika: VwWGV51uzYUt
Ocena
komentarza:
-1
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ ksiądz Mateusz
dnia 30.06.2018, 11:55. Identyfikator użytkownika: YDB3U3ynGGAo
Ocena
komentarza:
-14
Dragoness podziękuj kołchozowi brukselskiemu za nowe ceny wody bo to oni narzucili konieczność wprowadzenia nowej ustawy Prawo wodne.
@ @dragones
dnia 30.06.2018, 12:30. Identyfikator użytkownika: NgM0VAYnZ1BW
Ocena
komentarza:
1
Trzeba wyjść ze stereotypów i wstecznego myślenia. Otóż rządy kiedyś sterowaly cenami.Wlasciwe ,ekonomiczne gospodarowanie i zarządzanie rzutuje na wysokość cen towarów i usług. Natomiast dla krnabrnych bedacych z prawem byle jak musi byc bat finansowt.W minimalnym stopniu ruchy ceny nośników energetycznych mają wpływ na ceny.
@ dragoness
dnia 30.06.2018, 13:36. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
22
Księże Mateuszu, skoro ta Unia taka zła, to dlaczego na klęczkach prosimy o interwencję w sprawie wraku? I czy to Unia kazała utworzyć spółkę Wody Polskie?
@ tak jest
dnia 30.06.2018, 16:33. Identyfikator użytkownika: QdYC4job1Dsi
Ocena
komentarza:
-4
[komentarz nie na temat]
@ dragoness
dnia 30.06.2018, 18:06. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
7
[komentarz nie na temat]
@ eva
dnia 30.06.2018, 19:16. Identyfikator użytkownika: mINzNix1vuOV
Ocena
komentarza:
5
Przecież strefa tzw. warzycka, to prywatne działki - w cenie 1mln za hektar.
@ Jagoda
dnia 30.06.2018, 20:19. Identyfikator użytkownika: bc5aLnNfVgxB
Ocena
komentarza:
10
ksiadz Matousz przestań kłamać i wszędzie widzieć unię. Nowe prawo powstało pod nową spółkę dla kolesi, przecież muszą gdzieś swoich poupychać
http://www.srodowisko.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/nowe-prawo-wodne-juz-od-1-stycznia-2018-r
@ mrX
dnia 01.07.2018, 07:22. Identyfikator użytkownika: 6pHnYZnhSa1T
Ocena
komentarza:
1
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ mrX
dnia 01.07.2018, 10:18. Identyfikator użytkownika: 6pHnYZnhSa1T
Ocena
komentarza:
3
@Bhp: Z uporem maniaka piszesz o tej rzekomo istniejącej w Jaśle sieci kanalizacji ogólnospławnej. Powiedz wreszcie, gdzie ona jest, poza "osiedlem Centrum", które zamieszkujesz?
@ @Mrx
dnia 01.07.2018, 11:38. Identyfikator użytkownika: NgM0VAYnZ1BW
Ocena
komentarza:
2
Liczby nigdy nie kłamią. Jeśli do Oczyszczalni Ścieków naplywa max. 37.000 m3dobę ścieków, optymalnie zaś 18.000 m3/ dobę, a minimalnie 6.700 M 3/dobę. Wodociągi miejskie wtlaczaja do sieci miejskiej 6.000 m3/dobę wody uzdatnionej./opr.dr.Maslowskiego z internetu.I to sie pkrywa z raportam dobowymi.j.To pierwsze pytanie skąd 37.000 m3 ścieków. Chyba,że woda rzeczna wpływa do sieci.Druga kwestia, to normatywne zużycie wody 110 l/dobę przaż mieszkańca. Optymalny napływ, to 18.000m3/dobę. Z tego przemysl zuzaywa 20procent.To 14.400 m3/dobę :0,011 m3^osobę równą się 130.000 mieszkańców produkujących ścieki. A na chwilę obecną miasto liczy ok.34.000 mieszkańców. Czy dalej będzie kontynuowane zakłamanie? Należy podać mieszkańcom. Kiedy były rozłożone ulice z wymianą kanalizacji na rozdzielcza?
@ mrX
dnia 01.07.2018, 18:06. Identyfikator użytkownika: 6pHnYZnhSa1T
Ocena
komentarza:
2
Łojezu... Maksymalnie, czyli od czasu do czasu - w czasie największych opadów atmosferycznych. Jasło ma takie położenie jakie ma, więc wody opadowe muszą przedostawać się do sanitarki. Absolutnie szczelne są tylko odcinki tłoczne, przy przepompowniach. Jest poza tym grupa odbiorców, która korzysta z kanalizacji miejskiej, ale ma własne ujęcia wody.
Ot, i cała "tajemnica", na Osiedlu Centrum nie do pojęcia.
@ @Mrx
dnia 01.07.2018, 19:40. Identyfikator użytkownika: NgM0VAYnZ1BW
Ocena
komentarza:
2
Przestać się ośmieszać. Odpowiadać na konkrety,które zadano i zaprzestać oklamywac mieszkańców w tym mnie i wyrywać nienależnie pieniądze za bylejakość. Jeśli jedne normy i liczby nie docierają do czerepu,to przypominam,że wedle norm wielkość wód infiltracyjnych dla nowo przebudowanej sieci rozdzielczej max wynosi 5 procent,a nie 1000 proc.w okresach bezdeszczowych i 6000 proc.w okresach burzowych.Proszę podać kiedy w Jaśle ulice były rozkopane i wymieniono kanalizację ogolnosplawna na rozdzielcza.Jeśli ktoś podejmuje rzeczową dyskusję, dot.spraw spolecznych niech się ustosunkowuje do zarzutów.
@ mrX
dnia 01.07.2018, 23:46. Identyfikator użytkownika: 6pHnYZnhSa1T
Ocena
komentarza:
1
Kiedy rozdzielono kanalizacje? W latach 90. ubiegłego stulecia, i na początku naszego wieku, o mędrcze ogólnospławny, który potrafisz procenty obliczyć. Wzrost z 6000 na 6700 to 1000 procent? Tak to w tych gimnazjach uczyli :)))
Poza tym większość kanalizacji sanitarnej w Jaśle nie biegnie pod ulicami.
@ @Mrx
dnia 02.07.2018, 08:17. Identyfikator użytkownika: NgM0VAYnZ1BW
Ocena
komentarza:
1
Na zlodzieju czapka gore.Tak mozna okreslic obecne stanowisko ludzi odpowiedzialnych za gosppdarke sciekowa w Jasle.Ale czy wczesniej, czy pozniej trzeba sie z tego wytlumaczyc.Na żywego mieszkańców kłamać, że w latach 90-tych miasto Jasło było rozkopane i wymieniono rozdzielacze kolektory sciekowe, to ucieczka donikąd. Chyba,że pomylono miasta.Krosno,Rzeszów tak wymienił..Na uwagę zasługuje prymitywne stwierdzenie, że nie wszystkie kolektory sciekowe biegną w ulicy.Owszem kolektory słoneczne są zainstalowane na dachach.Ale nie mylić pojęć .
@ mrX
dnia 02.07.2018, 22:03. Identyfikator użytkownika: 6pHnYZnhSa1T
Ocena
komentarza:
1
Gościu z osiedla centrum, zanim znowu wypowiesz się w poważnej sprawie, naucz się obliczać procenty - to nie to samo, co je spożywać. EOT.
@ Jasełko!
dnia 29.06.2018, 18:37. Identyfikator użytkownika: VzySndA7ywVg
Ocena
komentarza:
11
Pani Redaktor - dziękujemy za zainteresowanie się tematem. W innych mediach - cisza!
@ dragoness
dnia 29.06.2018, 18:48. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
1
@ dragoness
dnia 29.06.2018, 21:36. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
5
Zostałam pouczona co do "głupkowatości" mojego komentarza, sprawdziłam i faktycznie, IDENTYCZNY w treści artykuł już pojawł się na portalu http://www.jaslo4u.pl/czy-miasto-sprzeda-czesc-udzialow-mpgk-newsy-jaslo-23042
@ łodyniec
dnia 29.06.2018, 18:52. Identyfikator użytkownika: FEq59xlQNPTr
Ocena
komentarza:
26
Darmozjady sprzedaja nasze swoim za nasze piniadze. Zayebiscie.

łohohohohohoho
@ może
dnia 29.06.2018, 18:53. Identyfikator użytkownika: UBCGVo4LKKei
Ocena
komentarza:
15
Kmiecik już emerytowany?
@ pokerowiec
dnia 30.06.2018, 18:05. Identyfikator użytkownika: wobp2mHu7AnA
Ocena
komentarza:
16
szykowany (namaszczony) jest nowy prezes z Urzędu Miasta - "takie ploty chodzą"

Powinien być zorganizowany konkurs. Osoba młoda dynamiczna i co ważne BEZPARTYJNA powinna go wygrać. A nie osoba która lata po stanowiskach w UM w zależności od rządzącej partii.

Nie chcą dopuścić świeżej krwi i osoby z nowymi pomysłami. Warto się zainteresować tematem zanim już będzie po wszystkim...
@ odyr
dnia 02.07.2018, 15:46. Identyfikator użytkownika: IZ0tcBFq4Qq1
Ocena
komentarza:
1
skoncza tak jak mks ...
@ Pppp
dnia 29.06.2018, 19:20. Identyfikator użytkownika: pHM9g4KMouuw
Ocena
komentarza:
27
Jaki Pec nagle aktywny się stał...
@ Ok?
dnia 30.06.2018, 10:37. Identyfikator użytkownika: 9ORRhcFnIS1e
Ocena
komentarza:
20
Pan radny Pec,czyżby kandydat na kandydaturę
Burmistrza?Jakoś nie był aktywny przez ubiegłe lata
swojej funkcji?
A obecna władza myśli,że za wszystkie jej "dziwne"
pomysły mieszkańcy będą płacić?
Radni?Dobrze było by,gdyby głosowali jak im
nakazuje rozum,a nie "Góra".
Społeczeństwo jasielskie coraz biedniejsze...warto o tym
pomyśleć...
@ Uu
dnia 30.06.2018, 11:28. Identyfikator użytkownika: gwRFr3WntaYY
Ocena
komentarza:
2
Znowu źle robisz coś źle nie robisz jeszcze gorzej tylko krytykować umiecie dobrze że ktoś chce temu zapobiec i podaje informacje zanim będzie przeglosowana sprawa
@ Wyborcze WC
dnia 01.07.2018, 09:15. Identyfikator użytkownika: dL7Vgn60SSuS
Ocena
komentarza:
2
Może dopłaci z pensji dyrektorskiej
@ Chili
dnia 29.06.2018, 19:36. Identyfikator użytkownika: MRMIwii6xZOR
Ocena
komentarza:
25
Po co sprzedajcie Mpgk poczekajcie na reparacje
@ Sołtys
dnia 29.06.2018, 19:39. Identyfikator użytkownika: yz5ubrRm0okv
Ocena
komentarza:
18
Proszę pokazać Radnym w komentarzach jakie jest zdanie mieszkańców.
@ Chili
dnia 29.06.2018, 19:39. Identyfikator użytkownika: MRMIwii6xZOR
Ocena
komentarza:
18
Czyj konkretnie to pomysł z ta sprzedażą?
@ skw
dnia 29.06.2018, 19:56. Identyfikator użytkownika: 7l6iaGrAD4Qc
Ocena
komentarza:
41
Pan Pec przez 3,5 roku głosował niekorzystne uchwały wydawane przez Burmistrza a teraz nagle tuż przed wyborami udaje jaki to oportunista. To celowe i typowe jego działanie by zamamunić mieszkańców.
Wiadomym było już od dawna, że sprzedaż udziałów przez Pabiana nazwie to grabieżą i kolejne bankructwo dla Jasła. Pieniądze zostaną zmarnowane a duże podwyżki wody i ścieków nie uniknione dla mieszkańców.
Należy rozliczyć z tych 3,5 roku działań Burmistrza gdzie i na co szły pieniądze w budżecie w tym np; wolne środki za każdy rok w wysokości ponad 20 milionów złotych
@ Realnie
dnia 29.06.2018, 20:23. Identyfikator użytkownika: hF6MwDVDw9eX
Ocena
komentarza:
32
Drodzy Państwo to jest atak na ostatnią firmę w mieście która przynosi zyski dla miasta a po sprzedaży udziałów trzeba się tymi zyskami podzielić plus 11 mln odsetek od "kredytu "to będzie 100% do oddania może nawet więcej (Provident pewnie byłby tańszy ). Po co jest nam to potrzebne, Burmistrz juz tego nie doczeka (chyba że będzie prezesem MPGK) a mieszkańcy najwięcej ucierpią.
@ @realnie
dnia 30.06.2018, 17:16. Identyfikator użytkownika: NgM0VAYnZ1BW
Ocena
komentarza:
16
Owa Redakcja kiedyś w ramach rankingu najlepiej zarabiających w Jaśle zauważyła na l-szym miejscu za przyzwoleniem rady miejskiej p.Pabiana,Czerneckiego i ich swity ze P.Kmiecik z MPGK zarabial 20.000tys.zł m-cznie,czyli 100proc.poborow premiera RP.Na drugim miejscu jego z'ce z kwotą 17.000 tys.m-cznie.Na trzecim zaś gownego księgowego kwotą 16.000 tys.zł.m-cznnie.
Ci wym.takie pobory jako spółka komunalna wydarli z kieszeń mieszkańców m.Jasła. Gdyby im przyznano 3-krotna krajową, to by z różnicy wykonano całą zalega zaniedbana infrastrukturę miejskat,typu pełna przebudowa kanalizacji ogolnosplawnej i wybudowanie nowego . ,a nie uciecie przelamanego komina w ciepłowni. Tutaj niezależnie od wpływów i ukladow politycznych tymi tematami powinna się zająć CBA.
@ kasia
dnia 30.06.2018, 20:24. Identyfikator użytkownika: yAhFkhv5MWEe
Ocena
komentarza:
6
Stanowisko obsadzone w wyniku konkursu powinno być tak wynagradzane, by znalazł się na rynku kandydat spełniający wymogi formalne, który zgodziłby się pracować za zaproponowaną kwotę. Przykładowo po ostatnich wyborach samorządowych bodajże w Tarnobrzegu, tamtejszy prezydent obniżył zarobki szefom spółek miejskich o połowę. I chętni natychmiast się znaleźli, bo ta połowa była dalej atrakcyjną kwotą. Czy w Jaśle by się nie dało? Czy panowie prezesi mają jakieś wybitne osiągnięcia w swoich cv, znają po kilka języków, zgłaszali wnioski patentowe, że tak ich wynagradzamy?
@ Bardzo real
dnia 30.06.2018, 21:10. Identyfikator użytkownika: hF6MwDVDw9eX
Ocena
komentarza:
0
Kolego nie pisz pierduł o złamanym kominie bo to miało miejsce w latach 70-80 tych także prawie pół wieku temu. Teraz z tego co wiem to cieplownia jest sukcesywnie modernizowana spełnia wszystkie normy ochrony środowiska oraz sieć cieplownicza jest wyremontowana ( trzeba się przejść po wałach Jasiołki).
@ Soly(niez)darność
dnia 29.06.2018, 20:39. Identyfikator użytkownika: RvTOxlOMwSbR
Ocena
komentarza:
40
co by tu jeszcze można sprzedać, no co jeszcze ... ?
@ Jak to co?
dnia 29.06.2018, 20:49. Identyfikator użytkownika: hwEcuApcAZrQ
Ocena
komentarza:
30
Gołębie z Jasielskiego Rynku.
@ prok
dnia 29.06.2018, 20:57. Identyfikator użytkownika: VoOQXcoyCX32
Ocena
komentarza:
-3
Politycznie nie jest to dobry moment na przeprowadzenie
tej ekonomicznie słusznej operacji. Należało to zrobić zaraz
po wyborach a nie przed wyborami.
@ suweren
dnia 29.06.2018, 21:18. Identyfikator użytkownika: VzySndA7ywVg
Ocena
komentarza:
31
Jestem przeciwny/a zbyciu części udziałów w MPGK!
@ przeciw
dnia 29.06.2018, 22:50. Identyfikator użytkownika: 0onqhyol7KE9
Ocena
komentarza:
4
kredyt tańszy niż sprzedasz swoim z warszawy
@ Abnegat
dnia 29.06.2018, 22:52. Identyfikator użytkownika: CmvVM7eF1HBX
Ocena
komentarza:
22
Może coś przeoczyłem albo czegoś nie rozumiem, ale jeżeli Miasto sprzedaje udziały, to kupujący za to płaci, a tutaj okazuje się, że Miasto musi jeszcze na ten cel wziąć kredyt ze słonymi odsetkami. Czyżby Miasto kupowało te udziały samo od siebie? A może sprzedaż udziałów jest za tzw. friko, a kredyt trzeba wziąć na zrobienie dobrze inwestorom? Czy ktoś może wytłumaczyć finansową logikę tej pokrętnej operacji?
@ przeciw
dnia 29.06.2018, 23:05. Identyfikator użytkownika: 0onqhyol7KE9
Ocena
komentarza:
7
i jaszcz oddaje warszawiaka rade nadzorcza i zlata akcje :(
@ Metoda prosta jak Gamrat
dnia 30.06.2018, 02:27. Identyfikator użytkownika: RmopI1zdZDCq
Ocena
komentarza:
22
Pan X chce "kupic" zadarmo bierze kredyt i kupuje,
po roku zwraca kredyt bo sprzeda czesc tego co kupil
-Tak jak moska i grad ...
@ do abnegata
dnia 30.06.2018, 08:17. Identyfikator użytkownika: pbwWhyOarBkv
Ocena
komentarza:
3
[Komentarz nie na temat]
@ do Abnegat
dnia 30.06.2018, 08:29. Identyfikator użytkownika: VoOQXcoyCX32
Ocena
komentarza:
2
[Komentarz nie na temat]
@ Satysfakcja
dnia 30.06.2018, 08:57. Identyfikator użytkownika: hwEcuApcAZrQ
Ocena
komentarza:
0
[Komentarz nie na temat]
@ Jaslanin
dnia 30.06.2018, 09:23. Identyfikator użytkownika: ejH5Tlssf00F
Ocena
komentarza:
14
Nie ma zgody na ten manewr ponieważ większość Jaslan mówi NIE a rada jasielska musi nas słuchać.
Jeżeli potrzeba pieniędzy trzeba zaoszczędzić i poczekać z inwestycją nic na gwałt się nie robi nie ma przymusu. Co to za rada skoro sprzedaje ,pożycza i jeszcze na tym traci. Trzeba coś z rozwinąć z własnych środków a jak nie ma ich to poczekać.
Tutaj apel do radnych pomyślcie nad czymś aby Jaslanie przyszli zainwestowali i z tego układać pieniądz na inwestycje późniejsze wy jesteście tam po to aby nam służyć w innym wypadku dziękujemy wam.
To nasze miasto i nikomu Je nie oddamy aby później nas doił .
Myślcie.
Pozdrawiam
@ Telewizja kłamie
dnia 30.06.2018, 10:59. Identyfikator użytkownika: lIEH81SWsX89
Ocena
komentarza:
6
Słuchała by nas gdybyśmy mieli demokrację bezpośrednią i przegłosowali to w referendum które dla urzedników (nasz sługusów) jest OBOWIĄZUJACE.
Jednak żyjemy w demokracji telewizyjnej i tu się robi co chce.
@ Wyborcze WC
dnia 01.07.2018, 09:43. Identyfikator użytkownika: dL7Vgn60SSuS
Ocena
komentarza:
0
Jednym słowem uszy po sobie siedzieć i czekać aż nam
.
parlamentarzyści mannę z nieba rzucą.
.
Od sprzedaży do budowy długa droga.
Następna kadencja się z tym zmierzy.
.
@ Do wyborcy
dnia 01.07.2018, 22:22. Identyfikator użytkownika: kSGXJ3H775iR
Ocena
komentarza:
1
Ale ciebie juz w radzie miastanie bedzie
@ bo na drzewach zamiast liści
dnia 30.06.2018, 09:38. Identyfikator użytkownika: lIEH81SWsX89
Ocena
komentarza:
5
W wolne Polsce ich rozliczymy. Nic się nie martwcie.
@ Abnegat
dnia 30.06.2018, 09:53. Identyfikator użytkownika: o7ck744WiJmg
Ocena
komentarza:
2
Rozumiem i popieram intencje, jednak patrząc racjonalnie, nie widzę takiej możliwości w tzw. dającej się przewidzieć przyszłości.
@ Telewizja kłamie
dnia 30.06.2018, 10:10. Identyfikator użytkownika: lIEH81SWsX89
Ocena
komentarza:
12
Niestety masz rację. W tym kraju 15 mln ludzi gra w totolotka (sic!) to światczy o wyjątkowym upodleniu intelektualnym. Do tego dochodzi kolejna grupa fanów piłki kopanej i oglądaczy rządowej propagandy w telewziorni. Nie małą rolę odgrywa kastracja chemiczna (ta intelektualna i faktyczna) no i bardzo ale to bardzo znikomy odsetek ludzi którzy (kilka procent populacji) którzy umieją czytać tekst ze zrozumieniem.
@ dragoness
dnia 30.06.2018, 10:12. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
9
A pisać ortograficznie umie jeszcze mniej... :-(
@ Abnegat
dnia 30.06.2018, 09:47. Identyfikator użytkownika: o7ck744WiJmg
Ocena
komentarza:
18
To kto właściwie miałby być nabywcą tych udziałów w MPGK? Bo nie pamiętam, aby dotychczas był wymieniony jakiś konkretny podmiot. Tylko proszę o nieużywanie argumentu tajemnicy handlowej, bo chodzi o majątek publiczny.
@ Tutaj wpisz swój pseudonim
dnia 30.06.2018, 10:35. Identyfikator użytkownika: lIEH81SWsX89
Ocena
komentarza:
2
20 mln / 40 tys = 500 zł / mieszkańca Jasła. Zrzućmy się na ten zakład hmmm ale czy on nie jest w tej chwili nasz ?
@ KKK
dnia 30.06.2018, 11:21. Identyfikator użytkownika: 6v7O4Sk1FTC8
Ocena
komentarza:
11
No to teraz prywaciarek będzie dyktował cenę za wode i ścieki jak mu się podoba...zobaczycie - za chwile za powietrze wprowadzą podatki
@ Abnegat
dnia 30.06.2018, 12:18. Identyfikator użytkownika: o7ck744WiJmg
Ocena
komentarza:
9
Już pokazał, a kto tego nie zrozumiał, to nie zrozumie nawet gdy znajdzie się za drutami kolczastymi, jak Palestyńczycy - albo pomyśli, że to dla jego bezpieczeństwa.
@ do suweren
dnia 30.06.2018, 11:49. Identyfikator użytkownika: B5zNM2jkEjzb
Ocena
komentarza:
8
Suweren to sprytny termin wymyślony przez PiS dla wprowadzania
rządów dyktatorskich kuchennymi drzwiami. Tylko najbardziej naiwni
mogą sądzić, że da się efektywnie rządzić przy pomocy demokracji
bezpośredniej, czyli pytając się o wszystko tzw. "suwerena".
@ tak jest
dnia 30.06.2018, 16:16. Identyfikator użytkownika: QdYC4job1Dsi
Ocena
komentarza:
8
tak działa demokracja parlamentarna! Mogą robić prawie co chcą do następnych wyborów! Suweren wybrał! suweren niech się cieszy lub niech czeka na kolejne wybory! JAkoś nie przeszkadzała wam dyktatura, po, sld, psl, aws itd... Pis to takie samo zło ale ja chociaż ich nie bonię.
@ Zotr
dnia 30.06.2018, 13:59. Identyfikator użytkownika: LE9C57rG5eGA
Ocena
komentarza:
11
A ile zarabia prezes MPGK?
@ Chili
dnia 30.06.2018, 14:10. Identyfikator użytkownika: MRMIwii6xZOR
Ocena
komentarza:
9
Grosze ...
@ Srop
dnia 30.06.2018, 14:52. Identyfikator użytkownika: kSGXJ3H775iR
Ocena
komentarza:
8
Skandal ale przy urnach to zapamietany niebawem wybory pa pa panowie P
@ Wolne miasto
dnia 30.06.2018, 14:56. Identyfikator użytkownika: kSGXJ3H775iR
Ocena
komentarza:
-4
Pelc pelcowi oka nie wykole p ...pa oka nie wydlubie ale czarny kon ich pogodzi wole jego niz te zgraje z sprawiedliwa urny sie grzeja a my tup tup I d...p
@ do Wolne miasto
dnia 30.06.2018, 14:59. Identyfikator użytkownika: VoOQXcoyCX32
Ocena
komentarza:
2
Kto jest tym Qóniem ? Żebym mógł go popierać ?
@ O...okl
dnia 30.06.2018, 16:03. Identyfikator użytkownika: kSGXJ3H775iR
Ocena
komentarza:
2
Pani b znana
@ O...okl
dnia 30.06.2018, 16:03. Identyfikator użytkownika: kSGXJ3H775iR
Ocena
komentarza:
2
Koniem jest pani B
@ Werty
dnia 01.07.2018, 11:41. Identyfikator użytkownika: kSGXJ3H775iR
Ocena
komentarza:
1
Czy to chodzi oobecna pania B... to wes nie zartuj
@ do taj jest
dnia 30.06.2018, 16:50. Identyfikator użytkownika: DhTcq4sHK46p
Ocena
komentarza:
3
Do tak jest. Mam nadzieję, że burmistrz odda sprawę do Sądu!!!
@ Piu
dnia 30.06.2018, 19:42. Identyfikator użytkownika: SWQAjSdLrF9K
Ocena
komentarza:
4
[komentarz nie na temat]
@ polak
dnia 30.06.2018, 20:55. Identyfikator użytkownika: Xr5ExjBDASWT
Ocena
komentarza:
6
zmienić cały urząd miejski,zlikwidować straż nierobów,podziękować za współpracę burmistrzowi i s[ółce.
@ City life
dnia 30.06.2018, 22:57. Identyfikator użytkownika: 1xhraj2CRCM0
Ocena
komentarza:
-2
Zabić dechami miasto, odciąć dopływ powietrza i naturalnie wymierac... Niech nikt nie startuje na burmistrza i nim nie zostaje bo w tym mieście nigdy nikomu się nie dogodzi, a może skutkować popadnieciem w chorobę.Plucie jadem i toksynami to co mieszkańcom ( oczywiście nie wszystkim) wychodzi najlepiej. Aaa.. nie zapominając o nieuczciwej konkurencji wyborczej. Pabian już zły ale jak pokazał jasielskiej pseudo elicie gdzie ich miejsce to był cacy ? Teraz elita znowu manewruje Wami a wy tanczycie jak oni zagrają. Brawo :)
@ krzych
dnia 30.06.2018, 22:02. Identyfikator użytkownika: 8XUQOScgZPyk
Ocena
komentarza:
5
czy mieszkańcy Jasła nie mają nic do powiedzenia?
@ mrX
dnia 01.07.2018, 07:29. Identyfikator użytkownika: 6pHnYZnhSa1T
Ocena
komentarza:
9
Dwa pytania do Burmistrza:
Czy zapoznał się Pan z doświadczeniami innych miast podobnej wielkości, które sprzedały udziały w swoich przedsiębiorstwach wodno-kanalizacyjnych?
Czy zna Pan zasady ustalania cenników opłat za wodę i ścieki, uwzględniając ostatnie zmiany w przepisach w tym zakresie?
@ polak
dnia 01.07.2018, 08:20. Identyfikator użytkownika: Xr5ExjBDASWT
Ocena
komentarza:
12
Zwolnić 80% urzędasów i pieniądze przeznaczyć na rozwój.To jest lekarstwo na całe zło.Na rynku postawić pręgierz i za złe rządzenie tam wyprowadzać rządzących z błędu.Bardzo skuteczna i dająca efekty terapia dla elit rządzących naszymi pieniędzmi.
@ Kierowca
dnia 01.07.2018, 08:48. Identyfikator użytkownika: pMqgKhOcolt6
Ocena
komentarza:
3
Ile dopłacamy rocznie do działalności MPGK.
Czy MPGK przynosi zysk.
@ polak
dnia 01.07.2018, 08:55. Identyfikator użytkownika: Xr5ExjBDASWT
Ocena
komentarza:
10
Jasielski MKS to przystań do której sporo dopłacamy,tylko po co.
@ polak
dnia 01.07.2018, 09:50. Identyfikator użytkownika: Xr5ExjBDASWT
Ocena
komentarza:
2
Nie hulajnogi tylko taczki dla . obecnej władzy.Kończcie PANOWIE.Wstydu pszczędżcie Sobie i suwerenowi.O cześć Wam Panowie Magnaci...
@ Kierowca
dnia 01.07.2018, 18:48. Identyfikator użytkownika: pMqgKhOcolt6
Ocena
komentarza:
-3
Ile strat przynosi MPGK.
@ dragoness
dnia 01.07.2018, 19:58. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
8
Pomyliło się Panu z MKSem chyba.
@ odyr
dnia 02.07.2018, 15:50. Identyfikator użytkownika: IZ0tcBFq4Qq1
Ocena
komentarza:
3
mks em rzadzi urzad miejski...to tam decyduja kto ma byc dyrektorem czy kierownikiem czy pracownikiem dlatego jest jsk jest...od wielu lat...
@ Max
dnia 01.07.2018, 22:07. Identyfikator użytkownika: zA3z2kjboaeB
Ocena
komentarza:
5
Powiem jedno niedobrze się dzieje w Jaśle???
@ Max
dnia 01.07.2018, 22:26. Identyfikator użytkownika: kSGXJ3H775iR
Ocena
komentarza:
1
To malo powiedziane
@ Max
dnia 01.07.2018, 22:29. Identyfikator użytkownika: kSGXJ3H775iR
Ocena
komentarza:
4
Jutro dzien praawdy czy burmistrz sie wycofa z tak niedobrej decyzji mieszkancy idzuemy na sesjie jutro o 10 rano um
@ V
dnia 02.07.2018, 06:58. Identyfikator użytkownika: dL7Vgn60SSuS
Ocena
komentarza:
5
[Komentarz nie na temat]
@ Soly(niez)darność
dnia 02.07.2018, 09:10. Identyfikator użytkownika: RvTOxlOMwSbR
Ocena
komentarza:
6
Fakt że parlamentarzyści pochodzą z Jasła, mieszkają tutaj, albo zostali wybrani głosami mieszkańców NIC nie znaczy ponieważ niewiele dla nas zrobili, albo wcale nic.
I już nie chcę wyliczać straconych szans, ale wspomnę o jednej rzeczy której nie zaopobiegli a która gdy zostanie wykonana zdegraduje Jasło na kilkadziesiąt lat, a może nawet już na zawsze pozostaniemy głęboką prowincją.
Otóż po wykonaniu łącznicy Jedlicze-Szebnie Jasło przestanie być węzłem kolejowym, straci bezpośrednie połączenie z Rzeszowem i będzie stacją na trasie Krosno-Stróże.
I co nam z tego, że poseł Rzońca jest szefem sejmowej komisji infrastruktury ???
Jesteśmy zdradzani przez polityków których sami wybieramy !
@ Abnegat
dnia 02.07.2018, 15:18. Identyfikator użytkownika: HR2ydVQltX7p
Ocena
komentarza:
2
To, czy stacja jest węzłem kolejowym, wynika z układu odcinków linii kolejowych i fakt ewentualnego zaistnienia łącznicy nic w tym zakresie nie zmienia. Zresztą, łącznica taka istnieje już od dawna w pobliżu Hankówki i nie sądzę, aby budowa nowej kilka kilometrów dalej doszła do skutku tylko dlatego, aby dowartościować władze samorządowe Krosna. Gdyby takie rozwiązanie miało sens techniczny i ekonomiczny, zapewne by je zrealizowano w czasach, kiedy kolej miała wysoką rangę. Dzisiaj jest to tak samo realne, jak proponowana przez p. Pawlusia linia kolejowa z Dębicy do Jasła.
@ polok
dnia 02.07.2018, 15:02. Identyfikator użytkownika: YxqHBhp6dCLa
Ocena
komentarza:
3
Czy wiadomo co uchwalili.Obywatele powinni te ydziały wykupić i zobaczycie,trzeba będzie wszystkie urzedy wziąść w swoje ręce.Wybrańcy precz od koryta.Jaślanie zacznijmy myśleć i o sobie decydować bo inaczej to po nas.
@ odyr
dnia 02.07.2018, 15:47. Identyfikator użytkownika: IZ0tcBFq4Qq1
Ocena
komentarza:
3
jak mozna sprzedawac tak dochodowy biznes ...co na to jasielscy kolesie...
@ Jan z Jasła
dnia 02.07.2018, 23:42. Identyfikator użytkownika: DgkZIenzD7oD
Ocena
komentarza:
-4
Tak głupi pomysł że nie chce się tego komentować, to aż tak jest w Jaśle źle że trzeba sprzedawać dobra wspólne kosztem kolejnych wzrostów cen dla mieszkańców ? Nie ma innych pomysłów ? może by tak burza mózgów pomogła.
Dodaj komentarz Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Praca, doradztwo zawodowe, szkolenia i staże w Młodzieżowym Centrum Kariery w Jaśle

  • Walka o władze bez PiS?

    Wczoraj do godziny 24.00 komitety wyborcze miały czas na zgłaszanie list kandydatów na radnych. Choć protokół z posiedzenia miejskiej komisji nie trafił jeszcze do komisarza w Krośnie, to pojawiły się nieoficjalne informacje, że PiS nie uzyskał poparcia określonej liczby głosów wyborców.

  • Jasielski budżet obywatelski – zakończył się nabór wniosków

     

    33 projekty mieszkańców zostały zgłoszone w ramach budżetu obywatelskiego. Ich łączna wartość wynosi 2 mln 893 tys. zł. Wnioski, które spełnią wymagane kryteria, zostaną poddane głosowaniu. Te, które otrzymają największe poparcie i zmieszczą się w wyznaczonej kwocie 300 tys. zł, będą realizowane w przyszłym roku.

  • Darmowe uprawnienia UDT i SEP dla wszystkich mieszkańców województwa podkarpackiego

     

    Firma szkoleniowa INNOVO Innowacje w Biznesie Sp. z o.o. zaprasza do udziału w projekcie „Twoje nowe kwalifikacje zawodowe”.

  • Konrad! Obudź się

     

    Wczoraj mogliśmy przekonać się, że powiedzenie, iż prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie nie jest jedynie pustym sloganem. Dowiedli tego organizatorzy charytatywnego koncertu, który odbył się na przystanku „Kwiatowa”. Wszystko po to, aby pomóc Konradowi, przebywającemu w śpiączce.

  • Studia podyplomowe

  • Buziak i w drogę tylko przy „Czwórce”

    Pod koniec wakacji przy trzech jasielskich szkołach podstawowych miały powstać miejsca postojowe „kiss and ride”. Okazuje się jednak, że w tym roku strefa ta powstanie tylko przy Szkole Podstawowej nr 4 w Jaśle.

  • Ponowne kłopoty ze śmieciami

     

    Już w lipcu br. na Podkarpaciu pojawił się problem z odbiorem śmieci przez kilka wyznaczonych do tego celu zakładów, tzw. instalacji przetwarzania odpadów komunalnych. Z tego powodu w trudnej sytuacji znalazły się, nie tylko Jasło i inne miejscowości powiatu jasielskiego, ale także te z dalszych regionów Podkarpacia. Teraz sytuacja zaczyna się powtarzać. W najbliższych dniach w Jaśle i okolicznych gminach mogą wystąpić problemy z odbieraniem śmieci.

  • Laser Light sheer na stałe usunie niechciane owłosienie

     

    Laser diodowy Light Sheer Duet w Gabinecie Medycyny Estetycznej w Jaśle na stałe usuwa niechciane owłosienie.

  • Kierowcy uciekają przed muldami

    Kierowcy nie mają warunków do poruszania się po drodze powiatowej przy ul. Mickiewicza w Jaśle. Najgorsze jej odcinki są popękane i pofałdowane. Ten tragiczny stan drogi, szczególnie na zakręcie w kierunku Dąbrówki sprawia, że kierowcy uciekają na drugą stronę jezdni...

  • Gabinet Psychoterapeutyczny dr Marek Janiak

     

    Drugiego lipca w miejscowości Cieklin -Józefów otworzyłem dla Państwa gabinet psychoterapii. Wielkie jest moje zaskoczenie olbrzymią liczbą pacjentów.

  • Wracają pociągi do Krakowa

     

    Po wakacyjnej przerwie, wkrótce do rozkładu jazdy powrócą pociągi Jasło – Kraków – Jasło. Połączenie uruchomione w ubiegłym roku głównie z myślą o studentach biło rekordy popularności. W zbliżającym się roku akademickim może być podobnie, choć ze względu na prace modernizacyjnie zmianie ulegnie trasa przejazdu pociągu.

  • Bezpłatne badanie wzroku 11 i 25 września w VISION OPTYK!

     

    Rozpoczął się nowy rok szkolny. To dobry moment aby zbadać wzrok swojego dziecka i sprawdzić czy przypadkiem nie potrzebuje okularów.

  • Do wynajęcia lokale w atrakcyjnych lokalizacjach

     

    Szukasz miejsca na biuro lub powierzchni handlowej bądź usługowej? Lokale w atrakcyjnych punktach Jasła o różnym metrażu czekają. Oferujemy także wynajem w pełni wyposażonych warsztatów samochodowych.  

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105