Strona główna

Czarne prognozy. PAN: 122 miastom w Polsce grozi zapaść

182
Napisany dnia: 11.08.2017, 10:03 , Tagi: Brak

Niemal połowie z 255 średnich miast w Polsce grozi marginalizacja i zjawiska kryzysowe - wynika z analiz Polskiej Akademii Nauk. Wśród nich jest Jasło.

Największe nasilenie problemów społeczno-gospodarczych zdiagnozowano w Prudniku
w woj. opolskim, Hajnówce w woj. podlaskim i w Bartoszycach w województwie warmińsko-mazurskim. Wysoko są również: Kętrzyn (warmińsko-mazurskie), Przemyśl
i Sanok (woj. podkarpackie) oraz Grudziądz (woj. kujawsko-pomorskie). Jasło zajmuje na liście 9 pozycję. Łącznie funkcje społeczno-gospodarcze w najwyższym stopniu tracą 122 miasta.

Pełna lista 122 miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze

Miasta średnie w ekspertyzie PAN zostały zdefiniowane jako miejscowości poniżej stolicy województwa i powyżej 20 tys. mieszkańców (powyżej 15 tys., jeśli było to miasto powiatowe).

Problemy rozwojowe dotyczą m.in. spadku liczby ludności, zwłaszcza osób młodych i lepiej wykształconych. Towarzyszą temu narastające problemy społeczne, atrofia, rozpad więzi społecznych, a także patologie. Zachwianie równowagi na rynku pracy powoduje nadmierne dojazdy do pracy, które są dodatkowo utrudnione z uwagi na peryferyjność tych miejscowości.

Jak wyjaśnił w rozmowie z PAP autor analizy prof. Przemysław Śleszyński z Instytutu Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania PAN, niezależnie od metody i przyjętych wskaźników, a tych stosowano nawet kilkanaście, trzon miast, w których występują niekorzystne tendencje, zawsze był ten sam. „Najważniejsze wyzwanie rozwojowe Polski niewątpliwie związane jest z demografią. Stąd też, ze względu na duże prawdopodobieństwo wyludnienia się, skrajnie zła pozycja takich miast jak Prudnik” – podkreślił.

Zdaniem prof. Śleszyńskiego modelowym przykładem problemów jest m.in. obszar Sudetów i ich otoczenia w woj. dolnośląskim, sięgający od granicy niemieckiej prawie do Kotliny Kłodzkiej. Po II wojnie światowej był tam silnie rozwinięty przemysł, a po 1989 r. zaczęły upadać kopalnie węgla oraz zakłady przemysłowe, odzieżowe, elektromaszynowe, co doprowadziło do bardzo dużego bezrobocia i silnych problemów związanych z restrukturyzacją gospodarczą. Zmiany uderzyły w takie miasta jak Nowa Ruda, Dzierżoniów czy Bielawa.

„Występują tu niekorzystne tendencje demograficzne, brakuje miejsc pracy, które utracono z powodu zmian podziału administracyjnego w 1999 r., kiedy 49 województw zastąpiło 16. Większe ośrodki wypłukują z tych miejscowości funkcje wyższego rzędu, a przemysł, który był jednym z głównych motorów napędzających te miasta, upadł. Do tego dochodzą kwestie niedostatecznego powiązania z siecią dróg wyższego rzędu: autostradami i drogami ekspertowymi. Dotyczy to np. Wałbrzycha czy Jeleniej Góry” – wyjaśnił prof. Śleszyński.

Sekretarz gminy Prudnik Marek Radom powiedział PAP, że przemysł włókienniczy i obuwniczy, na którym tradycyjnie opierało się miasto, praktycznie z niego zniknęły.

„Mówimy tu o bezrobociu strukturalnym. Zakład, który w latach 80. zatrudnia 3 tys. osób, w latach 90. zatrudnia ich 600-700, potem 200, a następnie upada. Jesteśmy gminą położoną przy granicy, z jednej strony to jest bardzo duży atut, z drugiej strony te tereny zawsze były zaniedbane, peryferyjne. Nie bez kozery mówi się, że jest to półksiężyc biedy” – powiedział sekretarz Prudnika.

Według niego ludzie młodzi i wykształceni, którzy wyjechali z Prudnika, wrócą, jeśli otrzymają szanse zatrudnienia w mieście. „Jaskółki się już pojawiają, na naszym terenie zlokalizował się duży zakład produkcyjny. Hale są przyjęte do Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, można więc korzystać z udogodnień, ze zwolnień podatkowych. Cały czas staramy się o środki unijne z przeznaczeniem na tereny inwestycyjne” - podkreślił Radom.

Prezes Unii Miasteczek Polskich Wojciech Długoborski zauważył, że dla niektórych miast problemem bywa nawet zapewnienie wkładu własnego do inwestycji unijnych. „Jeżeli te miasta są pozbawione przemysłu, firm, zakładów pracy, które mogłyby dawać miejsca pracy mieszkańcom, trudno się dziwić, że następuje migracja. Stagnacja postępowała, bo te miasta nie miały potencjału, kapitału ” – zaznaczył.

Analiza Instytutu Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania PAN powstała na potrzeby rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Zapowiedziano w niej pakiet działań dla średnich miast, który ma pomóc odwrócić niekorzystne tendencje. Ministerstwo Rozwoju planuje przeznaczyć na wsparcie średnich miast w najbliższych latach ponad 2,5 mld zł, skupiając się szczególnie na 122 ośrodkach zidentyfikowanych przez PAN.

W krajowych programach operacyjnych, którymi zarządza minister rozwoju, przewidziano preferencje dla miast średnich, m.in. poprzez dedykowane nabory. Możliwe jest też zdobycie kapitału na wkład własny do projektów finansowanych ze środków unijnych. Resort chce również stymulować lokalizację nowych inwestycji prywatnych na terenie średnich miast poprzez preferencyjne warunki pomocy publicznej dla inwestorów.

kic/

Artykuł dostępny na http://samorzad.pap.pl/depesze/wiadomosci_centralne/176441/PAN-122-miastom-w-Polsce-grozi-zapasc-

Komentarze Czytelników:
Aby ocenić dany komentarz, wystarczy kliknąć na ikonkę "+" lub "-" w prawym górnym rogu każdego komentarza.
Dodaj nowy komentarz Wybierz sposób wyświetlania komentarzy:
@ .
dnia 11.08.2017, 10:14. Identyfikator użytkownika: NLbX6IU0xrhJ
Ocena
komentarza:
50
Bravo my...
@ Rdd
dnia 11.08.2017, 11:01. Identyfikator użytkownika: 1tga9Q1XLngQ
Ocena
komentarza:
70
Zróbcie dobrą infrastrukturę drogową. To podstawa! Gdyby Jasło miało dostęp do autostray, lub żeby wjazd na nią był chociaż w Pilźnie, to biznesmeni chętnie inwestowaliby w fabryki, produkcję w Jaśle. Wtedy młodzi mogliby się rozwijać, pracować. Na chwilę obecną inwestorów bardzo zniechęca to, że transport jest utrudniony, co wiąże się z niedotrzymywaniem terminów itd. Czas to pieniądz, człowiek który inwestuje miliony nie ma czasu na to, żeby przyjeżdżając do swojej firmy jechać 60km odcinek z Tarnowa do Jasła nawet 2 godziny!
@ hiro
dnia 11.08.2017, 11:08. Identyfikator użytkownika: V5ZwOzMEXN4n
Ocena
komentarza:
-1
Dziwnym trafem nie piszecie o Krosnie które tez jest a liscie. I co ciekawsze artykuł pojawia sie zaraz po tym jak ogłoszono odnowienie linii kolejowej Jasło Kraków gdzie trolle z Krosna tak chcętnie pisały o liscie zapominając ze ich miasto tez tam jest:)
@ Bzdura
dnia 11.08.2017, 11:31. Identyfikator użytkownika: PQUao9TzFtDD
Ocena
komentarza:
72
Bzdura to co piszesz. Krosno również pozostaje na uboczu a zobacz jak się rozwija. Te sklepy które teraz budują się w Krośnie miały być na łąkach w Warzycach tyle że radni zawetowali i inwestor poszedł do Krosna. Tak jest ze wszystkim "nowym które ma być w mieście. Zero inwestowania w przyszłość!
@ jeżynka:)
dnia 11.08.2017, 14:10. Identyfikator użytkownika: 1ufENhsuxnkF
Ocena
komentarza:
110
Gdyby nie nasze władze,które pozwoliły na złodziejką sprzedaż zakładów pracy takich jak:Liwocz,Pektowin,Gamrat,Rafineria,po części PGNiG ,Energetyka to Jasło mogło by cieszyć się rozwojem.
@ sanitariusz
dnia 11.08.2017, 14:46. Identyfikator użytkownika: 1OWAkHGOPOlI
Ocena
komentarza:
20
Jak niektórym wlodarzom trudno jest pojąć że inwestor będzie zawsze dbał o zainwestowane środki. I obowiazkiem władz lokalnych jest stwarzanie sprzyjających warunków
1.działki przeznaczone muszą mieć pełną zgodność prawną
Muszą być uzbrojone Muszą być drogi dojazdowe.Sprawne połączenia kolejowe i drogowe.
A teraz pytanie .Gdzie w Jaśle są tereny przygotowane.Trudno mówić o icj uzbrojeniu skoro nie potrafią się uporać z prostym Ale ważnym w Jasle tematem jakim jest przebudowa ogolnosplawnej kanalizacji na burzliwą i sanitarna.Dzisiaj się asfaltuje ul.Ujejskiego nad starą wylamana ogolnosplawna.70proc.miasta tak wygląda i stosuje się obciążenia dla wszystkich mieszkańców firmza 1m2 powierzchni dachu placu ogródka. Gdy taką informację się przekaże to naprawdę jest to zachęta wszystkie wokoło miasta tylko nie Jasło już dawno zrobiły z tym porządek
@ cezik
dnia 11.08.2017, 14:58. Identyfikator użytkownika: mYYTIRRpQTht
Ocena
komentarza:
0
na którym miejscu?
@ gaga@
dnia 11.08.2017, 15:15. Identyfikator użytkownika: z4MGXcq0ly3f
Ocena
komentarza:
53
To prawda,w Jasle bylo dosyc miejsc pracy by ludzie mogli sie utrzymac.Zlodziejski biznes zrobil swoje .Jednostki zostaly milionerami a reszta wyladowala na zielonej trawce.
@ jaslak
dnia 11.08.2017, 15:15. Identyfikator użytkownika: BWaU7QiomwYC
Ocena
komentarza:
-20
nie wiesz co piszesz

Co do rafinerii gdyby nie lotos to dawno byłaby tam łąka
@ baba
dnia 11.08.2017, 16:08. Identyfikator użytkownika: N0hkpiIwadQ8
Ocena
komentarza:
4
Bo to jest strona Jasła a nie Krosna!
@ Ringo
dnia 11.08.2017, 17:45. Identyfikator użytkownika: xPGEDAsruRQB
Ocena
komentarza:
16
Jednym dopiero grozi stagnacji, u nas już jest. Od dawna.
@ Nie u nas stagnacja
dnia 11.08.2017, 18:01. Identyfikator użytkownika: 6GBsqfOqiQVx
Ocena
komentarza:
53
Naszemu kochanemu miastu nie grozi stagnacja. Mamy Dni Wina, Winne Klimaty i alkoholizację mieszkańców i to nas uratuje. Pijanym żaden kryzys nie jest groźny.
@ leming
dnia 11.08.2017, 21:59. Identyfikator użytkownika: 7Nz3dNSmaY1j
Ocena
komentarza:
16
Jaka stagnacja w Jaśle.
Co takiego wspaniałego buduje się czy tam większość ludzi przyjdzie tam zarobić czy wydać zarobione pieniążki jeśli tak to gdzie zarobili? ?.
Co do Jasła prawdę piszecie Polskę sprzedawano po kawałku zakłady likwidowano tylko po żeby z dyrekcji otworzyli prywatne firmy lub ktoś kto wiedział że państwo zamyka a ty kowalski sobie otworzysz na to miejsce.
Ile jest firm gdzie tylko dzięki układom się rozwinęły a to że w Jaśle nie dużych firm podziękować należy komuchom oni nas sprzedali Niemcom jako tanią siłę roboczą i byliśmy państwem zbytu bez innowacji bez zakładów JESTEŚMY tak nas ROSKRADZIONO sprzedano tylko jednostki w Jaśle mają i będą mieć pieniądze ale tylko do śmierci śmierci pokaże co było i jest ważne w tym życiu.
Co to za ludzie rządzili Polską przez 25 lat że wszystko SPRZEDALI? ??.SPRYWATYZOWALI to był największy błąd tez w całej UE juz i tam słychać głosy że to był DUŻY BŁĄD.
@ oooo to masz
dnia 11.08.2017, 23:04. Identyfikator użytkownika: jYInVpPZvjdg
Ocena
komentarza:
14
KROSNO45pozycja Jaslo 9 mamy dobra zmiane ohoho brawo mamy posła i senator a tak juz nisko spadlismy
@ fakty
dnia 12.08.2017, 00:03. Identyfikator użytkownika: 90IGwaOgMaDp
Ocena
komentarza:
21
Naiwniaki zobaczcie kiedy były prowadzone badania, raport z 2014 wiec badali pewni jeszcze wczesniej. Lemingi łykaja propagande jakoby od 2 lat nagle na Podkarpaciu sie popsuło a normalnie myslący wie ze tak było tu zawsze. Zawsze to z Podkarpacia i Podhala najwięcej wyjezdzało za chlebem do USA a dzis do UK .
@ ixi
dnia 12.08.2017, 06:39. Identyfikator użytkownika: IWLaaMyujyO5
Ocena
komentarza:
31
Trzeba pamietac kto po 1990 roku rozkradal i sprzedawal zaklady pracy i fabryki za bezcen! To nijaki Lewandowski, Belka, Balcerowicz, ludzie zwiazani z Unia Wolnosci, AWS, PSL, SLD i PO!! Wystarczy posluchac na YT ostatniego przemowienia sejmowego A.Leppera.. To z reszta go zabilo. To ludzie "Nocnej Zmiany": komunisci i konfidenci z Bolkiem, Tuskiem i Kiszczakiem sprzedali Polske.. Do nich pretensje!!
@ Błażej z Krajowic
dnia 12.08.2017, 11:01. Identyfikator użytkownika: OjKc8HO98Th8
Ocena
komentarza:
7
W jakim Pilźnie??? Popatrz na mapę, gdzie Pilzno, a gdzie autostrada na północ ??? Kto robi zjazd ponad dwudziestokilometrowy do Pilzna, a potem 30 km lichej drogi do 20 tys miasteczka ??? Przecież ze zjazdu w Dębicy jest bliżej do Pilzna niż z tego domniemanego zjazdu w Pilźnie...
@ dragoness
dnia 12.08.2017, 12:17. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
-10
Ktoś, komu pan Zając obiecał zjazd w Pilźnie, tego prostego faktu nie zrozumie.
@ dragoness
dnia 12.08.2017, 14:42. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
-17
Są tacy, co jeszcze wierzą w obiecanki-cacanki p. Zająca...
@ Diagnoza
dnia 12.08.2017, 20:34. Identyfikator użytkownika: 9udAdGUrRvlg
Ocena
komentarza:
28
Towarzysz Gomułka w epoce komuszej tak diagnozował sytuację:

"Gdybyśmy mieli blachy, to byśmy produkowali konserwy. Ale my towarzysze, nie mamy mięsa".

Gdyby Jasło miało: drogi, w tym dostęp do autostrady, obwodnice, pracę dla młodych, mądrych polityków, dobry szpital itp. itd. (co można przeczytać w komentarzach powyżej i poniżej) - to np. Krosno było by większą wsią koło Jasła, a wszystko zmierza w kierunku odwrotnym.

Pozdrawiam wszystkich "znafcuf" i wszystkowiedzących uzdrowicieli mających proste, niemalże prostackie, przepisy na natychmiastową poprawę sytuacji.

Nie narzekajcie jak (za przeproszeniem) stare baby. Na początek weźcie są za wybranie mądrzejszych przywódców, bo jak do tej pory ciągle wybieracie tych samych, a potem narzekacie.

Etos, np. styropianowy, już nie wystarczy. Trzeba patrzeć kto z kandydatów coś w życiu osiągnął i w jaki sposób. Jeżeli ma tylko koszulę na grzbiecie i to nie swoją to dajcie mu spokój. Doprowadzi was najwyżej do dziadostwa. Jeżeli coś przekręcił, czy nie płacił podatków, to przekręci i budżetową, czy podatkową kasę lub w najlepszym wypadku wyda ją na dyrdymały czy bawidka.

Wybieracie przecież najlepszych spośród siebie. Tak też chyba do tej pory wybieraliście.

Idą tokiem powiedzenia tow. Gomułki można stwierdzić:
Gdybyśmy mieli kasę to mieli byśmy rozwój ale nam brakuje myślenia...
@ młody
dnia 13.08.2017, 08:23. Identyfikator użytkownika: cfZWHXthR4a4
Ocena
komentarza:
8
"Złodziejski biznes" tylko radni bezradni i inni politycy to ci dobrzy co ?!

Winni są POLITYCY - tak ci regionalni jak i ogólnokrajowi wywodzący się z Jasła oraz powiązany z nimi szemrany układ "biznesowy".

Bez tych resztek "biznesu" (o ile tak to można jeszcze nazwać) wegetujących koło Jasła to "miasto" równie dobrze można by zalesić.Bo kogo to wina,że poza Stylem (który ostatnio razem z Batic'em zatrudnia - ale rewelacji tam nie ma) czy resztkami rozszabrowanego Gamratu w mieście większych firm zatrudniających masowo nie ma - a co najwyżej mniejsze dopiero rozwijające się firemki ? "Biznesu" wina ? "Złych kapitalistów" ?! Nie k... - to wina solidarnościowych komunistów i tumanów co nie pozwolą by to miasto się rozwijało i dążą do realizacji Kononowiczowego "nie będzie niczego" !

W tym mieście to popijawa dla urzędników w Sierpniu (miesiąc trzeźwości) zwana "Dniami Wina" to forma "Promocji Miasta",rowów przydrożnych się nie czyści bo ważniejsza łąka koło kapliczki, a miasto oddaje ziemię pod inwestycję... w wielką figurę Jezuska.

A jak biznesmen (szemrany czy nie ale jednak biznesmen) Moska chce budować magazyn to czeka na pozwolenie od bezradnych 14 miesięcy i w końcu ma w d... to miasto (albo pretekst żeby je tam mieć).To miasto jest więc szczególnie przyjazne dla nas - młodych,dla biznesu i w ogóle.Nic tylko zalesić i zaorać ! Bo wieszanie i latarnie to rzecz niepopularna w demokracji,szczególnie gdy dotyczy nietykalnej kasty "przedstawicielsko"-politycznej
@ leming
dnia 13.08.2017, 08:50. Identyfikator użytkownika: IrB98Htdn6Hh
Ocena
komentarza:
-2
Do diagnoza
Dopiero teraz mamy Polski rząd i ludzi którzy chcą coś dobrego zrobić dla Polaków.
Wiem ze w polityce mamy te same twarze ale należy przeanalizować kto kiedy rządził jakim majątkiem PANSTWA POLSKIEGO zarządzał co kto sprzedał i dlaczego gdzie są te pieniądze z PRYWATYZACJI kto je przejadł dlaczego nie zostały zainwestowane z powrotem w gospodarkę lub jakiś zakład na rozwój. Tutaj należy szukać przyczyn DLACZEGO TAK ROBILI? ??.
Można poszukać kto prywatyzował na sile polską gospodarkę od 1990r i co wówczas mówili że tak będzie lepiej tak cały zachód postępuje a czy to nie był błąd? ?.
Jeszcze warto zwrócić uwagę za czy ich rządów zostały w większość zlikwidowane zakłady w Jaśle. Wtedy nie rządził ten rząd za tego rządu mieliśmy największy wzrost gospodarczy w Polsce w 2005.2007 8% .i najniższe zadluzanie się państwa wszystko jak po 1990r zmieniło się w 2007 r jak wygrało rządy PO w 2015 r dług ich wynosił roczny do budżetu 50 MILIARDÓW nie mieli 500+ wiec o jakim mieliśmy myśleć rozwoju Polski jak przez 8 lat wszystkiego pieniądze na jakie nas ZADLUZANO były nie wiadomo gdzie przejadane a bezrobocie wynosiło 14% przy najniższej krajowej 1750? ??. Czy o taki dobrobyt walczycie oddając głos na daną partie? ?
Zapominacie ze to nam mają oni służyć i jakich wybierzecie tak wam będzie się żyło.
Dobry prezes zakładu albo rozwija zakład albo nic nie robi i udaje że wszystko jest ok ale to pracownicy widzą czy jest czy nie jest dobrze zarządzana firma to oni pracują w danej firmie.
To samo z państwem człowiek pracuje nie po to żeby komuś kasę nabijać do kieszeni ale chce mieć udział przy wypracowanym zysku w postaci najniższej krajowej stawce godzinowej to wszystko wynika ze wzrostu gospodarczego a nie ze jak prezes firmy myśli 4 lata mogę spać spokojnie.On ma PRACOWAC BĘDZIE niżeli MY WY potocznie został wybrany i ma wszystko robić żeby firma istniała i przynosiła jak największe zyski i tymi zyskami należy się podzielić z ludźmi w postaci PENSJI .
@ xyx
dnia 13.08.2017, 10:22. Identyfikator użytkownika: N5eZkaznIzha
Ocena
komentarza:
26
"Do polityki garną się ludzie , którzy nic nie osiągnęli , a więc nieudacznicy i darmozjady. Polityka to dla nich deska ratunku , mogą godnie żyć nie dając w zamian nic ." Józef Piłsudski
@ fan
dnia 13.08.2017, 11:11. Identyfikator użytkownika: JU6kkHLr5W5U
Ocena
komentarza:
13
Krótko i na temat.
Polska została od 1990r rozskardziona przez uwczesne rządy,sprywatyzowano prawie wszystko za grosze poteżne Polskie firmy przeszły w obce ręce lub zostały rozkradzione przez komunistów na drobniejsze.
Bylismy od 1990r kazdego roku zmuszani do wyjazdu za chlebem za granice bo w Polsce było coraz mniej miejsc pracy i wyzyc za pensje jaką się otzrymuje jest do dzisiaj ciężko.
Wszystko lub większość zostało sprywatyzowane nie dla dobra POLSKI lecz dla dobra indiwidualnego.
Gdzie są wszystkie pieniadze z reprywatyzacji od 1990r na co zostały przeznaczone na jaki rozwój Polski gdzie są?.
Banki sprzedali za grosze teraz odkupujemy za miiardy.
PO 1990r z 2 przerwami rządzili w Polsce złodzieji tacy sami a nawet gorsi niz przed 1989r po 1990r stracli odali niby wadzę komunisći ale dziwnym trafem to oni zarządzali naszymi dobrami narodowymi np;stoczniami,kopalniami i wszelkimi innymi panstwowymi firmami które w dziwny sposób nie były rentowne po 1990 a przed 1989r były? ale jak komunisci zlikwidowali lub otworzyli nowe takie same firmy nagle były rentowne??.
Wystraczyło nie kraść i dbać o wspólne dobro POLAKÓW siwto PO-PSL,UW,SLD to wy jesteście największymi zdrajcami narodu POLSKIEGO sprzedaliście nie tylko nasze firmy spszedaliście POLSKE swój NARÓD.
Wy którzy zarabiacie wystarczająco duzo od 27 lat bo tyle siedzicie w polityce czymsie mozecie pochwalic co zrobiliscie dla zwykłego polaka zeby się tutaj w Polsce lepiej zyło?? NIC tylko zamykaliście firmy jedna po drugiej tworząc tania siłę roboczą dla pozostałych firm.
PKB które polacy wypracowywali gdzie szły MILIARDY??.
Na wyłudzenia VAT?? DLA KOLESI??.
ludzie zawsze pamiętajcie ze ten co wam daje do kieszeni dba o was a nie ten co mówił ze jak ktoś w jego rządzie chociaż POmyśli o podniesieniu VAT-u to pierwszego wyzuci z rządu?? słowa TUSKA RYZEGO zdrajcy POLSKI i jego sitwy.
I jeszcze jedno przypomnijcie sobie za jakich rządów zostały w Jasle pozamykane zakłady lub ich redukcje i ile dało-zrobiło dla was PO-PSL przez 8 lat jaie rządzili mieli wówczas przez 4 lata w Jasle swoich przedstawicieli!! dlaczego wtedy nie sprowadzono inwestora tylko co robili przypomnicie LEMINGI??.
@ pszczoła do Fana
dnia 13.08.2017, 13:34. Identyfikator użytkownika: F0vksR2CuvrB
Ocena
komentarza:
-3
Pszczoła w ficokach , czołowy leming PO zapytuje:

Zdecyduj się czy pisać należy :

sprzedaliście czy "spszedaliście" - bo piszesz i tak i tak.

Ponadto Polacy to nie "polacy". Chyba, że to inny sort.
@ MO
dnia 13.08.2017, 21:49. Identyfikator użytkownika: ZeuwsU0SHC7G
Ocena
komentarza:
3
...leming - i wszystko jasne.
@ Laurka
dnia 13.08.2017, 22:22. Identyfikator użytkownika: d7BHD75HD7Aj
Ocena
komentarza:
6
Ktoś te władze wybrał...
@ xxx23
dnia 15.08.2017, 21:31. Identyfikator użytkownika: bkpPUQBFf8J3
Ocena
komentarza:
1
Moim zdaniem te nowe duże sklepy budują pod słowaków, którzy namiętnie robią zakupy w Krośnie ale my tez z tego skorzystamy :)
@ Kinia
dnia 15.08.2017, 21:35. Identyfikator użytkownika: afL6p3ODWkjW
Ocena
komentarza:
-2
Zgadzam sie ! tylko jeszcze trzeba zwiększyc ilość sklepów "czerwony nos" haha.
@ któś z Jasła
dnia 16.08.2017, 10:37. Identyfikator użytkownika: KNsD37SUUdoG
Ocena
komentarza:
0
jaki nowoczesny zakład w Jaśle sprzedali??? Rafineria, co nie ma przyszłości w przeróbce ropy? - gdyby nie Lotos to dawno już by tam było zielono i kwieciście...
Pektowin? - tylko jeden wydział był dochodowy, własnie pektyna, a reszta do wycięcia, co zresztą zrobili Francuzi. Płyty wiórowe? - w Mielcu postawili taki sam tylko nowoczesny i dużo wydajniejszy zakład, więc to musiało zdechnąć. PGNiG? - jak ceny ropy spadły i skończyły się inwestycje w wiercenia (bo się nie opłaca) to też musieli zrobić redukcję więc przenieśli dyrekcję do Zielonej Góry. Jedynie Gamrat mógł w tamtej formie przeżyć, gdyby nie związki zawodowe, które nie pozwalały na likwidację/sprzedaż nierentownych wydziałów, jak to zrobił po kupnie myślący biznesmen.
@ Zorba
dnia 17.08.2017, 18:32. Identyfikator użytkownika: PIJE5nvnUYdM
Ocena
komentarza:
2
Do Rdd- Człowieku czym ty jeździsz do Tarnowa jeszcze nigdy nie jechałem z Jasła do Tarnowa 2-ie godz. do Krakowa to tak !!!
@ ???
dnia 11.08.2017, 10:33. Identyfikator użytkownika: GqVM7xP5txq1
Ocena
komentarza:
159
Nie ma się czemu dziwić. W Jaśle wszystko stanęło. Dzisiejsza władza nic nie robi i im się nie chce. Chwalą się głupotami np. "zakupiliśmy dwie hulajnogi za 17 tys zł. Głupotą jest też otwarcie punktu informacji turystycznej bo ile ludzi tu przyjedzie? W Jaśle nic nie ma. Naprawdę jest niewiele miejsc żeby się tu gdzieś udać. To tylko wywalanie pieniędzy w błoto. Niech się nasza władza ogarnie!!
@ Agent Delegat
dnia 11.08.2017, 10:52. Identyfikator użytkownika: 3yNj4uwByRdy
Ocena
komentarza:
53
To nie jest lenistwo (sam wymieniasz rzeczy, które niedawno "udało się" zrobić), tylko kompletny brak myślenia strategicznego na co najmniej kilkanaście lat do przodu. Ale jest też druga strona medalu - ktoś tych prawdziwków notorycznie wybiera...
@ @abc
dnia 11.08.2017, 11:43. Identyfikator użytkownika: oHMkkeCUOu1h
Ocena
komentarza:
26
Masz rację ale mądrzy ludzie tam nie pojda a tylko "odpadki" i stad jest jak jest.
@ cezik
dnia 11.08.2017, 14:59. Identyfikator użytkownika: mYYTIRRpQTht
Ocena
komentarza:
35
Madrzy by poszli, ale wyborcy "mądrych" nie lubią.
@ Za późno
dnia 11.08.2017, 20:53. Identyfikator użytkownika: 3msrr1oaTicD
Ocena
komentarza:
2
Głosując w roku 2003 za wejściem do Unii Europejskiej, Polacy wyrazili dobrowolnie zgodę na oddanie się w niewolę innym narodom. To Polacy przecież wyrazili zgodę na utratę niepodległości, suwerenności, na rozparcelowanie zakładów pracy, na oddanie polskich banków w obce ręce i tak by można było długo wyliczać. To Polacy omamieni wizją „nic nie robienia i życia na wysokim standardzie” wyrazili zgodę na takie traktowanie przez "zachodnich zaborców" jakie widzimy teraz.
Dlaczego więc tyle narzekań, utyskiwań, niezadowolenia? Sami my Polacy tego chcieliśmy, a już na pewno ci, którzy poszli wówczas do urn i jeszcze dodatkowo głosowali za wejściem do Unii. Teraz cicho, sza, gęba na kłódkę, na kolana i cichutko spełniać polecenia zaborców, a nie szlochać i zaciskać pięści. Stare polskie porzekadło znowu się spełniło: „Mądry Polak po szkodzie” i dalej "Nową przypowieść Polak sobie kupi, że i przed szkodą, i po szkodzie głupi"
@ Rufen
dnia 11.08.2017, 21:30. Identyfikator użytkownika: NprkTgfXwZS9
Ocena
komentarza:
17
Za późno
Co ty pindolisz człowieku ?? gdzieś ty widział rozwój kraju czy Jasła do 2003 roku ?
przed 2003 rokiem nad morze jechało się 12-14 godzin dziś zajmuje to 8-9 do Krakowa 3 godziny dziś 2 bo mamy autostrady za unijną kasę.

O jakich zaborcach ty piszesz ? pewnie o Niemcach ja jakoś nie widzę żeby żucili się i wykupywali w Polsce co leci z nieruchomości za to Polacy zalali całą unię nawet tacy co pracują w Polsce ,a mieszkają w Niemczech i tu przykładem jest Gorlit- Zgorzelec.
Pewnie nie masz świadomości że Orlen ma w Niemczech sieć stacji benzynowych jak dobrze pamiętam to 1200. Na pewno nie wiesz że firma Drutex całkowicie Polski kapitał ma fabrykę okien koło Stuttgart-u.
Nie szukając daleko Nowy Styl kupił sieć marketów meblowych w Niemczech
@ Rufen
dnia 11.08.2017, 22:03. Identyfikator użytkownika: NprkTgfXwZS9
Ocena
komentarza:
24
C.D.
Piszesz o rozparcelowaniu zakładów to też nie jesteś w temacie do końca i kilka przykładów z naszego podwórka.

Pan Ż. skazany za wyprowadzenie jak dobrze pamiętam 2 mln z kawałkiem z jednej z jasielskich spółek

Ryszard P. wraz z zięciem skazani za wyprowadzenie 14 mln z rzeszowskich zakładów graficznych

Pani poseł z Ruchu Palikota skazana za wyłudzenie kasy z kancelarii sejmu

To tylko przykłady z Jasła ,a w całym kraju można je liczyć w dziesiątkach tysięcy.

Minusów będę miał masę ale prawda boli ,a jest okrutna.

Tak jak polak potrafi okradać własne państwo i innych polaków to chyba nikt inny w unii nie potrafi.
@ ixi
dnia 12.08.2017, 06:42. Identyfikator użytkownika: IWLaaMyujyO5
Ocena
komentarza:
3
[Komentarz nie na temat]
@ do Rufen
dnia 13.08.2017, 07:02. Identyfikator użytkownika: CnzQEcxC5bOr
Ocena
komentarza:
5
Żucili czy rzucili?
Ortografia pozostawia wiele do życzenia , czy do "rzyczenia"?
Gdzie to podstawową edukację skończyliśmy? Może zaocznie?
@ dron
dnia 13.08.2017, 09:08. Identyfikator użytkownika: PeELlWsYuhhz
Ocena
komentarza:
2
Ortografia nie przeszkadzała niektórym pójść "w politykę".
@ Staszek Chłopniebaba
dnia 13.08.2017, 22:05. Identyfikator użytkownika: ZeuwsU0SHC7G
Ocena
komentarza:
0
"Za późno" dla ciebie na leczenie psychiatryczne. Dla ciebie jedyną szansą jest wyprowadzka na Białoruś, do Łukaszenki, to taki sympatyczny człowiek.
@ ferdek
dnia 14.08.2017, 09:27. Identyfikator użytkownika: fEx4ol6KW0dB
Ocena
komentarza:
1
Byłes na Białorusi, czy swą głęboką wiedzę czerpiesz z "niezależnych" mediów?
@ Str
dnia 11.08.2017, 10:34. Identyfikator użytkownika: WPSyRa3IiyjA
Ocena
komentarza:
18
Nic dziwnego, Jasło się nie rozwija, już lepiej uciekać do Krosna
@ do Str
dnia 11.08.2017, 10:49. Identyfikator użytkownika: 23CcBIP3U4X3
Ocena
komentarza:
96
Jak to Jasło się nie rozwija? Przecież ma inwestycje i planuje nowe:
- otwarcie centrum informacji turystycznej,
- utworzenie winnicy miejskiej w Gorajowicach / nie ważne, że 5 arów ale jest, nie
wspomnę już o winnicy na rondzie Solidarności/
- remont Groty MB w Ulaszowicach
- w planie budowa Figury Chrystusa na górze w Gorajowicach,
Wymieniam tylko nieliczne z inwestycji przyczyniających się do rozwoju gospodarczego naszego miasta a jest ich wiele więcej.
@ hiro
dnia 11.08.2017, 11:06. Identyfikator użytkownika: V5ZwOzMEXN4n
Ocena
komentarza:
4
Krosno jest na tej samej liscie, tak jak Sanok, wiec ucieczka do Krosna to akurat nie jest dobry pomysł
@ obatel
dnia 11.08.2017, 11:12. Identyfikator użytkownika: 95E1lz9Oo3cz
Ocena
komentarza:
31
Zapomnij o Krośnie, chyba że masz dobre "plecy" i znajdziesz tam prace. Kilka miesięcy temu miałem zamiar tam się przenieść, niestety pomimo dobrego wykształcenia trudno się gdzieś załapać mieszkańcowi Jasła (czyżby dyskryminacja ?). Władze Krosna dbają o swoich mieszkańców, może i racja, szkoda że u nas to nie funkcjonuje. Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma.
@ ak
dnia 11.08.2017, 12:40. Identyfikator użytkownika: jwse8Kc0GwXf
Ocena
komentarza:
-4
Nie żartuj sobie
@ xxx
dnia 11.08.2017, 23:35. Identyfikator użytkownika: Hgzz5Nn7eE6p
Ocena
komentarza:
8
Ja od piętnastu lat pracuje w Krośnie bo w Jaśle jest wielkie G.
@ Agent Delegat
dnia 11.08.2017, 10:37. Identyfikator użytkownika: 3yNj4uwByRdy
Ocena
komentarza:
154
Doskonałe podsumowanie kompetencji Zająców, Lechowskich, Kurowskich, Kmiecików, Gorgoszów i całej tej wesołej zbieraniny, która od kilkunastu lat przewija się na różnych samorządowych stanowiskach. Jeszcze jedna kadencja, jeszcze jeden wybór tych samych ludzi i będzie realna szansa na podium w tym zestawieniu.
@ jaślanin
dnia 11.08.2017, 10:37. Identyfikator użytkownika: HV96pJ6DW3Y1
Ocena
komentarza:
75
Co włodarze Jasła na to.Miejsce w pierwszej dziesiątce w takim rankingu to duży "sukces".
Gdzie nasi parlamentarzysci ?Jasło powinno byc objete specjalną strefa ekonomiczną.
@ cezik
dnia 11.08.2017, 15:00. Identyfikator użytkownika: mYYTIRRpQTht
Ocena
komentarza:
39
mają was w[...]. Oni robotę zawsze bedą mieć.
@ gaga@
dnia 11.08.2017, 15:20. Identyfikator użytkownika: z4MGXcq0ly3f
Ocena
komentarza:
2
[Komentarz nie na temat]
@ Hahah
dnia 15.08.2017, 10:50. Identyfikator użytkownika: hxqKfWyAPcqy
Ocena
komentarza:
0
Jaslo to powinni objąć specjalnym leczeniem mózgów a nie ekonomią... Hahaha
@ podatnik
dnia 11.08.2017, 10:38. Identyfikator użytkownika: EvEzYKFXZJAj
Ocena
komentarza:
50
Jasłu to nie grozi...to miasto jest w zapaści od 20 lat...
@ mieszkaniec
dnia 11.08.2017, 10:40. Identyfikator użytkownika: B1HnpeZi6Zwy
Ocena
komentarza:
63
W jaki sposób miasto ma się rozwijać skoro wszystkie inwestycje są blokowane, niestety głównie przez mieszkańców. A numerem 1 są mieszkańcy z ul. Konopnickiej. Oni nie chcą nic. Najlepiej jakby wszystko wyburzyć i zasadzić las!!!
@ cezik
dnia 11.08.2017, 15:01. Identyfikator użytkownika: mYYTIRRpQTht
Ocena
komentarza:
17
Ta "inwestycja" to McDonald? Buahahahaha...
@ pseudonim
dnia 12.08.2017, 18:23. Identyfikator użytkownika: 8tjUskPPj00D
Ocena
komentarza:
0
zacznijmy od mcdonalda, potem przyjda inne rzeczy, trzeba pokazac potencjalnym inwestorom, ze firmy w jasło inwestuja i maja sprzyjajacy grunt, a nie tylko protesty i blokady
@ oooooo
dnia 11.08.2017, 10:46. Identyfikator użytkownika: GqVM7xP5txq1
Ocena
komentarza:
33
Jasło najgorsze miasto Polski
@ Dumny z pochodzenia
dnia 11.08.2017, 11:12. Identyfikator użytkownika: dseN3HxdQfIq
Ocena
komentarza:
20
Jak to miasto się nie rozwija?
A Dni wina, budowa winnic, groty maryjne, pomniki?
Miasto pięknieje z dnia na dzień. tylko ślepy mógł to zignorować.
Pewnie w tym PAN-ie siedzą urzędnicy namaszczeni przez poprzednią władzę i chcą zdyskredytować każdy sukces.
@ Zoltar
dnia 11.08.2017, 11:16. Identyfikator użytkownika: pUWXe8j0rse8
Ocena
komentarza:
67
Jasłu nie grozi zapaść , Jasło jest w zapaści . Teraz tylko kwestia jak szybko to miasteczko zapadnie się w zlewni Ropy, Jesiołki i Wisłoki.
Rządzący Jasłem to ludzie którzy nie mają wizji , nie mają umiejętności i kontaktów na tyle dobrych aby coś realnego dla Jasła zrobić.
To ludzie którzy dobrze się czują na uroczystościach i poklepywaniach się po plecach.
Efekt będzie za kilka lat straszny, puste miasteczko ...
@ Zoltar
dnia 11.08.2017, 11:22. Identyfikator użytkownika: pUWXe8j0rse8
Ocena
komentarza:
17
Ja i tak za 4-6 lat opuszczam tą wiochę na stałe. Będę miał tu dacze.

A wy klepcie siępo plecach i chodźcie na pogrzeby...
@ łodyniec
dnia 11.08.2017, 11:26. Identyfikator użytkownika: AXojicRk58fW
Ocena
komentarza:
23
W koncu jaslo w czolowce ;)
@ gnom
dnia 11.08.2017, 13:53. Identyfikator użytkownika: i2jlNl3IB1RP
Ocena
komentarza:
19
Odwróć tabelę - Jasło na czele
@ ............
dnia 12.08.2017, 23:08. Identyfikator użytkownika: PNXOC4giCWQy
Ocena
komentarza:
1
Miło jestem zaskoczona Pana komentarzem. Trafienie w punkt.
@ ciekawy
dnia 11.08.2017, 11:29. Identyfikator użytkownika: afsNoE3Ms72o
Ocena
komentarza:
-4
Jasło rządzi !!!
@ Zadowolony
dnia 11.08.2017, 11:31. Identyfikator użytkownika: zOLLheW6YXJY
Ocena
komentarza:
35
Takich sobie wybieracie gospodarzy to tak macie.
Jasło upadło dawno temu i teraz ma swoja filię w Londynie.
Tu zostały ostatnie niedobitki za słabe i za głupie żeby wyjechać i kilku mądrzejszych, którzy ich wykorzystują jako tanią siłę roboczą.
To co się stało z ambicją tych ludzi to jest cos przerażającego.
Wjeżdżasz do jakiegokolwiek marketu po codzienne zakupy i bulisz za prawie pusty wózek 200 zł a Ci się cieszą, że zarabiają w tym mieście 1800 zł - mentalność chłopa pańszczyźnianego.
@ No i kto to widział
dnia 11.08.2017, 12:04. Identyfikator użytkownika: rWyaMAAlRYeB
Ocena
komentarza:
9
No i kto to widział tak ludzi obrażać. Wszyscy nie wyjadą z Polski, ktoś musi zostać. Cieszę się, że mieszkam w Jaśle, chociaż nie wszystko mi się tutaj podoba. Jakie za słabe i jakie za głupie - nie mogę czytać takich rzeczy - jak tak można ludzi klasyfikować !!!.
@ cezik
dnia 11.08.2017, 15:02. Identyfikator użytkownika: mYYTIRRpQTht
Ocena
komentarza:
18
Można, zwłaszcza glupiejemy przy urnach.
@ baba
dnia 11.08.2017, 16:22. Identyfikator użytkownika: N0hkpiIwadQ8
Ocena
komentarza:
28
No niestety ja też tu mieszkam ale wolę wyprowadzic się na wieś bo już nie mogę w tym cudiwnym mieście! Zostały niestety same nieudaczniki i 500 plus a i jeszcze dewoty jak wracam z pracy już osiedle obgadane i zabierają się za swój blok!!! A i donosy na ludzi pracujacych na okrągło do us piszą! Takie niestety mamy wspaniałe Jasło! A młodzi i myślący niestety opuszczają tą wieś i to w tempie zastraszającym! Niestety taka jest prawda
@ bluto
dnia 12.08.2017, 08:50. Identyfikator użytkownika: zmVM2BoOp0LU
Ocena
komentarza:
10
Twój komentarz, hanka, twoją pracę już określił.
@ baba
dnia 13.08.2017, 18:27. Identyfikator użytkownika: dKlwyhqbG7v3
Ocena
komentarza:
-2
No ja mam a ty z tych 500 plus!
@ WWW.
dnia 11.08.2017, 11:33. Identyfikator użytkownika: HV96pJ6DW3Y1
Ocena
komentarza:
35
Nie martwcie się,wszak mamy jaślanina posła Rzońcę - przewodniczącego sejmowej Komisji Infrastuktury. Na pewno nie pozwoli swojego miasta zaorać...
@ .mmm
dnia 11.08.2017, 11:54. Identyfikator użytkownika: FETx498A2u2R
Ocena
komentarza:
43
Mamy senator, posła, wicemarszałka i wielu innych.
Pomogą...
@
dnia 11.08.2017, 13:29. Identyfikator użytkownika: FbzfyABPMuXt
Ocena
komentarza:
21
W punkt !!!
@ dragoness
dnia 12.08.2017, 08:59. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
-3
Mamy również wsparcie nadprzyrodzone, nasza "wladza" przeznaczyła na nie ostatnio aż 130tys zlotych. Nie może pójść na marne przecież!
@ Seweryn
dnia 12.08.2017, 23:47. Identyfikator użytkownika: YYbsFM8tuXBy
Ocena
komentarza:
-4
O, [...]ek się przestraszył i skasował komentarz
@ zezol
dnia 13.08.2017, 13:15. Identyfikator użytkownika: eyNhUi2OsK1D
Ocena
komentarza:
-8
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ podatnik
dnia 13.08.2017, 14:31. Identyfikator użytkownika: 6t3DhFz0irqo
Ocena
komentarza:
14
Trzeba znaleźć tych nauczycieli, co okradają państwo polskie. Udzielają korepetycji biorą pieniądze, a nie płacą podatków. Tyle o tym mówi wicepremier Morawiecki, a nasza Policja i Urząd Skarbowy nic.
@ zezol
dnia 13.08.2017, 14:35. Identyfikator użytkownika: eyNhUi2OsK1D
Ocena
komentarza:
-10
Z pewnością takich znasz i z radością doniesiesz, prawda?
@ podatnik
dnia 13.08.2017, 14:38. Identyfikator użytkownika: 6t3DhFz0irqo
Ocena
komentarza:
11
Na złodziei donosić trzeba, bo od małych rzeczy się zaczyna na dużych kończy.
@ zezol
dnia 13.08.2017, 14:44. Identyfikator użytkownika: eyNhUi2OsK1D
Ocena
komentarza:
-13
Życzę powodzenia. Tylko nie zapomnij się podpisać na donosie. kto będzie pierwszą ofiarą? Możesz zdradzić słodką tajemnicę?
@ dragoness
dnia 13.08.2017, 14:58. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
-9
Ja również życzę powodzenia. Taka akcja z pewnością uratuje nasze miasto z zapaści ekonomicznej i demograficznej.
@ felek
dnia 13.08.2017, 19:04. Identyfikator użytkownika: 8zJnmNxQOTVH
Ocena
komentarza:
-4
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ cz1
dnia 11.08.2017, 11:52. Identyfikator użytkownika: KCq21gfY2ibt
Ocena
komentarza:
10
Ogólnie cały nasz region jest już od paru lat marginalizowany.
Krosno nigdy nie powinno być porównywane do Jasła. Była stolica województwa, a obecnie miasto na prawach powiatu już wcześniej dostała "kopa rozwojowego". A samo Krosno z gminami ościennymi liczy ponad 100 000 mieszkańców!
@ I
dnia 11.08.2017, 12:08. Identyfikator użytkownika: tA2fmXDKLwvn
Ocena
komentarza:
30
Krosno liczy o niecałe 10.000 mieszkańców więcej niż Jasło czy Sanok. Wynikło to z faktu, że odkuli się w czasach województwa, gdzie dostawali większe środki i sami decydowali o tym, komu je przyznać. Po 1990 roku wszystkie 3 miasta lecą w dół z liczbą mieszkańców.
Ogólnie to wszyscy tu mamy kiepsko z rozwojem. Rozwoju nie mylcie z budową galerii, bo to nie rozwój. Dla ludzi z np. takiego Krakowa - Jasło, Krosno czy Sanok to jedno i to samo. I tak dokładnie jest.
@ brrrrrr
dnia 11.08.2017, 12:32. Identyfikator użytkownika: q58MRLpziBST
Ocena
komentarza:
19
Pytanie za 100 punktów. Kto buduje gospodarkę (jakąkolwiek miejscową czy państwową czy globalną ) : urzędnik czy zwykły szary człowiek ? Jeśli twierdzicie , że Pan Rzońca czy Pan Pabian ... to się nie dziwcie , że Jasło oraz inne gminy w całej Polsce mają podobną sytuację. W czym rzecz ? W P O D A T K A C H. Głośno to sobie przeliterujcie plus licencje, zezwolenia itp , które wydaje kto ? URZĘDNICY czyli kto jest największą zawalidrogą do rozwoju ? Czy poseł, burmistrz jest urzędnikiem ? Jest i musi być. Tylko czy, aż tyle musi zezwalać a zarazem blokować podatkami oraz innymi opłatami ? Czy zezwolą na powrót ustawy Wilczka z 1989 roku ? Nie, ponieważ byliby nie potrzebni. A tak wszyscy pokładacie w nich nadzieję, że coś załatwią. I tak się błędne koło zamyka.
@ keller
dnia 11.08.2017, 13:20. Identyfikator użytkownika: L8QbgBHL2ggQ
Ocena
komentarza:
3
a ja kupiłem sobie w Krośnie opelka, ale w Jasle na niego nie zarobiłem.
@ Marcin
dnia 11.08.2017, 13:55. Identyfikator użytkownika: Ye8DoqEHgIqk
Ocena
komentarza:
29
Nie trzeba być profesorem, żeby zauważyć postępującą zapaść małych miast.
Duża w tym zasługa lokalnych włodarzy, którzy budują groty figurkom lub pozwalają na blokowanie dróg w godzinach największego natężenia ruchu (vide protest mieszkańców ul. Konopnickiej), że o innych "działaniach" nie wspomnę.
@ Anna
dnia 11.08.2017, 14:16. Identyfikator użytkownika: C9jg54zxh7de
Ocena
komentarza:
29
Wybudujemy jasielskie sanktuarium grotowe, postawimy kilka pisowskich pomników, zbudujemy kościół w Jareniówce, dokończymy 40 letnią budowę zapory w Kątach i turyści z całego świata będą do nas przyjeżdżać oglądać Jasło i okolice i zostawiać ciężko zarobioną walutę. Gdyby przyjechał do Jasła miliard zwiedzających chińczyków to by zostawili brakujące 3 biliony złotych dla prezesa, których di dziś nie wykopał ze swojego ogródka. Może nawet jest szansa że w Jaśle odbędą się jakieś mistrzostwa świta głupoty rządzących.
@ gaga@
dnia 11.08.2017, 15:25. Identyfikator użytkownika: z4MGXcq0ly3f
Ocena
komentarza:
8
Turysci juz przyjezdzaja ,fotografuja sie na naszych ulicach I cmentarzu odnowionym za spoleczne pieniadze.Dla biednych jaslan tych pieniedzy jednak brakuje.
@ hanka
dnia 12.08.2017, 07:49. Identyfikator użytkownika: 7lz6gWlImO7R
Ocena
komentarza:
7
Anna a wiesz, ze na zaporze już siedza ekolodzy i pilnują...
@ Laurka
dnia 13.08.2017, 22:29. Identyfikator użytkownika: d7BHD75HD7Aj
Ocena
komentarza:
3
A zaczęli ją w ogóle...? Jest w skarpie jaskinka, gdzie w latach 70tych robili geolodzy pomiary.. temat ciągnie się już pewnie ze 40 lat, a zapory jak nie było, tak ni ma i nie będzie.
@ jas
dnia 11.08.2017, 14:24. Identyfikator użytkownika: 2e4FOXhMpyVb
Ocena
komentarza:
22
Popierajcie dalej PiS a szybciej was zaorzą...
Mamy za to najleniwszego i najbardziej przestraszonego burmistrza..
@ ixi
dnia 12.08.2017, 06:49. Identyfikator użytkownika: IWLaaMyujyO5
Ocena
komentarza:
-2
Przeciez to kolesie z PZPR wraz z towarzyszami z PO, PSL i SLD ( teraz Nowosmieszna) wyprzedali ten kraj za bezcen!
@ Niech
dnia 11.08.2017, 14:35. Identyfikator użytkownika: qpIJWKV0LADD
Ocena
komentarza:
7
Niech się mury pną do góry, niech kominy mają pion "budujemy", "budujemy" nowy "dom". Eh.
@ Kierowca
dnia 11.08.2017, 14:39. Identyfikator użytkownika: I1fJfptFaOgj
Ocena
komentarza:
14
Każdy człowiek ma cel do którego dąży.
Gdy usilnie się stara to ten cel osiąga.
Mieszkańcy Jasła a zwłaszcza jego obrzeży boją się czegoś nowego
i usilnie starają się by nic nowego w Jaśle nie powstało.
Postawili sobie za cel by wszystko co jest planowane nowe bojkotować.
Oczywiście cel został osiągnięty i demokratycznie wszystko
jest oceniane negatywnie.
Media popierają mieszkańców i nagłaśniają ten temat opisując go
jaka nasza władza jest zła i działa na szkodę mieszkańców.
Takie to głupie, że aż śmieszne.
@ Do kierowcy
dnia 11.08.2017, 15:07. Identyfikator użytkownika: 03GKQkcIUz5p
Ocena
komentarza:
4
Śmieszny wywód broniący władze.Ludzie chcą nowości, ale nauczyli się,że skoro inni potrafią dbać o swoje interesy,to dlaczego mają godzić się na służenie im-też mają prawo dbać o swoje dobro,zapracowane i należne.Np.oddaj swój rodzinny dom dla władzy..
@ hanka
dnia 12.08.2017, 07:52. Identyfikator użytkownika: 7lz6gWlImO7R
Ocena
komentarza:
5
Kierowco- nie boja się nowej i profesjonalnej obwodnicy przez Gorajowice. Boja się tylko polsrodkow.
@ mm
dnia 11.08.2017, 14:55. Identyfikator użytkownika: mW7YdoA7bsol
Ocena
komentarza:
32
może już najwyższy czas aby jakaś organizacja lub partia zaczęła zbierać podpisy za referendum w sprawie odwołania włodarzy Jasła i powiatu jasielskiego. Po takim sondażu kto rozsądny przyjedzie inwestować do Jasła. Jeszcze raz powtarzam obecna władza to najgorsze co mogło spotkać miasto Jasło i powiat jasielski.
@ M.A.N
dnia 11.08.2017, 14:59. Identyfikator użytkownika: yvxX1c9P1fav
Ocena
komentarza:
27
Jak firmy czy biznes ma sie w tym okolicy rozwijać, skoro ludzie sami protestują przeciwko firmą jka na przykład w Żółkowie. Sami jesteśmy sobie winni...
@ And
dnia 11.08.2017, 15:44. Identyfikator użytkownika: pH98ZKB7i3tS
Ocena
komentarza:
12
NO niestety.
Przykre to - smutne - ale PRAWDZIWE...
@ Marian i Hela
dnia 11.08.2017, 15:56. Identyfikator użytkownika: HbsRzmxVrqvb
Ocena
komentarza:
13
Całe Podkarpacie zagrożone, nie tylko Jasło
@ maruda
dnia 11.08.2017, 16:01. Identyfikator użytkownika: o8YxcOQfE3t0
Ocena
komentarza:
33
Wszyscy wiedzą że Jasło jest PiS-owskie i dlatego boją się tu inwestować. Bo znając cechy tych ludzi, zaraz zaczęły by się donosy, protesty społeczne, kontrole, wnioski do prokuratury. Jeszcze by ktoś złotówki nie zarobił, a już zazdrośnicy urządzili by mu taką "kocią muzykę" że szybko by stąd zwiewał gdzie "pieprz rośnie". Dlatego w Jaśle nie ma Mc Donalda, porządnej Galerii, centrów rozrywki i nowych zakładów, chyba że Miasto komuś dopłaci do interesu. Mentalność tutejszych ludzi nie pozwala na rozwój. Rozwój widać tam, gdzie toczy się życie nocne, są parady gejów, i innych odmieńców, jest pełno kolorowych i nikt się niczemu nie dziwi. A Jasło po 22 smacznie śpi i śni o wielkiej kasie. Dobranoc !!!
@ Do Marudy
dnia 11.08.2017, 19:04. Identyfikator użytkownika: MggsEHbpXhNc
Ocena
komentarza:
15
Podziw za piękne "marudzenie"tak jest faktycznie,strach z domu wyjść bo obgadają,zlustrują i nie można mieć swego stylu,słowem życie na pokaz i dla ludzi.Nie dogodzi nikomu,igłę w stogu siana znajdą i z zawiści duszę ukradną.Dzięki Marudo za wymowny wpis.
@ Nowy
dnia 11.08.2017, 16:36. Identyfikator użytkownika: g5v4RATjvReq
Ocena
komentarza:
32
Jasielskie "władze' od lat mają te same twarze.Charyzmatyczni przywódcy i wizjonerzy! W każdym urzędzie ci sami ludzie od lat. Kompetentni i uczciwi! Miasto pięknieje i stawia na rozwój. Po prostu super jest! 9 miejsce - pierwsza dziesiątka robi wrażenie!
@ analit
dnia 11.08.2017, 16:56. Identyfikator użytkownika: fSObmKM1IXjv
Ocena
komentarza:
16
Zawsze na tym portalu pisałem, że wieszanie psów ma władzach
Jasła nic nie zmieni i nie odwróci pewnych procesów . Jasło ze względu
na swoje położenie na krańcach nie tylko Polski ale i województwa
skazane jest na marginalizację. Daleko od ważnych szlaków komunikacyjnych
i metropolii. Dotyczy to prawie w takim samym stopniu Sanoka i Krosna.
Jasło wróci do mniej więcej takiej roli jak przed wojną i wtedy przestanie się
zwijać. Zakłady, które pobudowano po wojnie zatrudniały kilka razy więcej
ludzi niż było potrzeba, bo tego wymagał powojenny wyż demograficzny
i ustrój. To się już nie wróci.
@ @ smerf
dnia 11.08.2017, 17:01. Identyfikator użytkownika: umgMVFVHkNjw
Ocena
komentarza:
13
jasło musi wrócic do małopolski
@ Ozyr
dnia 11.08.2017, 18:38. Identyfikator użytkownika: npSh0Szn5Vca
Ocena
komentarza:
23
Urzędnicy nie rozmawiają z przedsiębiorcami i dlatego
nie ma rozwoju. Niedługo wszyscy przeniosą działalność
po za Jasło.
@
dnia 13.08.2017, 07:13. Identyfikator użytkownika: oc5izKqxSKIK
Ocena
komentarza:
-1
A przedsiębiorcy marzą o zatrudnianiu Ukraińców
I jeszcze tańszej sile roboczej !!
@ turysta
dnia 11.08.2017, 18:43. Identyfikator użytkownika: ulebgVzsAju7
Ocena
komentarza:
32
Burmistrz - Pan Pabian, Vice Burmistrz Pani Musiałowicz-Czech no to czego oczekiwać? Poprawy sytuacji Jasła? Trzeba jeszcze dodatkowych argumentów? Proszę - Poseł Pan Rzońca, Senator Pani Zając no i chyba wszystko jasne, wystarczy.
@ Argumenty
dnia 11.08.2017, 19:12. Identyfikator użytkownika: MggsEHbpXhNc
Ocena
komentarza:
6
Na krzywdzie ludzkiej nic nie zbuduje się..marny pył ..
@ Ja
dnia 11.08.2017, 22:59. Identyfikator użytkownika: JwS4TIjl1pxv
Ocena
komentarza:
22
Pani vice od niczego bo na niczym się nie zna. Każdą inicjatywę społeczną zbywa bo "w Jaśle wszystko dobrze działa i nie trzeba nic zmieniać". Przy każdym spotkaniu z ludźmi którzy mają propozycję jakiejś działalności na rzecz miasta truchleje żeby nie wyszedł brak jej wiedzy. Smutne ale prawdziwe. Poległa na oświacie to teraz dostała inną funkcję i z deszczu pod rynnę. Porażka. Ale byle do końca kadencji, kasa leci za nic...
@ bankowiec
dnia 12.08.2017, 18:03. Identyfikator użytkownika: WM8kgLVRgLyu
Ocena
komentarza:
7
Najwidoczniej Jasło stać na fundowanie kasy "za nic" komuś, kto nie ma pojęcia praktycznie o niczym a mieszkańcy sie na takie marnotrawstwo godzą. Płaćmy kasę takim "specjalistom" i możemy być pewni że wyprowadzą nas na czoło tej klasyfikacji z powyższego artykułu.
@ do turysty
dnia 11.08.2017, 19:11. Identyfikator użytkownika: FlwyWm3nRp6O
Ocena
komentarza:
6
Przeczytaj sobie wpis analit. Tam masz wyjaśnienie.
@ obywatel miasta jasła
dnia 11.08.2017, 20:20. Identyfikator użytkownika: 7BxqDBsR9nyY
Ocena
komentarza:
14
Panowie radni proszę dać następną podwyżkę Panu Burmistrzowi i sobie za taki sukces
@ wr...
dnia 11.08.2017, 20:27. Identyfikator użytkownika: kreWVyPyJL35
Ocena
komentarza:
28
mam wrażenie, że "czytający" kompletnie nie rozumieją problemu i sytuacji gospodarczej Jasła. Jeżeli chodzi o samorząd to właśnie mieszkańcy /nie kto inny/ wybierają na którąś kadencje bezrobotnego po szkole specjalnej, włodarze tacy jak A.Czernecki i M.Kurowska też zostali wybrani w demokratycznych wyborach, a proszę mi wierzyć gorzej trafić już nie mogliśmy...fatalni samorządowcy plus niekorzystny splot różnych dziwnych okoliczności i mamy taki skutek. Poseł i minister z zarzutami Jan Bury walnie też się "przyczynił" do tego
@ Do wrr
dnia 11.08.2017, 22:10. Identyfikator użytkownika: CggrhVDz9Zct
Ocena
komentarza:
-1
[Komentarz nie na temat]
@ Mieszkanka okolic Jasła
dnia 11.08.2017, 20:27. Identyfikator użytkownika: vv4oAXiTM2aX
Ocena
komentarza:
9
W miastach które się rozwijają są duże sklepy typu Tesco Real itp to napędza konkurencje i stwarza stanowiska pracy, nie rozumiem dlaczego są miejsca nie zagospodarowane np. Warzywach dlaczego nikt się za to nie bierze, dlaczego nie ma ludzi którzy zajeliby się przyciąganiem inwestorów
@ Laurka
dnia 13.08.2017, 22:32. Identyfikator użytkownika: d7BHD75HD7Aj
Ocena
komentarza:
4
Tesco w Warzycach??? Real??? No chyba że takiego rozmiaru, jak Tesco np w Jedliczu... Express. To zależy od wielkości miasta i potencjału, nie od rozmiaru działki.
@ ferdek
dnia 14.08.2017, 09:31. Identyfikator użytkownika: fEx4ol6KW0dB
Ocena
komentarza:
5
czy ta genialna "lejdi" odróżnia miejsce, w ktorym się zarabia, od miejsca, w którym się wydaję kasę? Ponadto, czy to ta sama, która chce wychodzić z dziećmi w "miejsca do rozrywki", czyli MacDonald's?
@ Mieszkanka okolic Jasła
dnia 11.08.2017, 20:40. Identyfikator użytkownika: vv4oAXiTM2aX
Ocena
komentarza:
6
Obecnie mieszkam w dużym mieście i tu się buduje nowe osiedla place zabaw sklepy przychodnie drogi itd. a tu w Jaśle nic się nie dzieje kiedy powstało jakieś nowe osiedle? tu nie chce się wracać
@ ll
dnia 11.08.2017, 21:45. Identyfikator użytkownika: pHdJgnPoTw32
Ocena
komentarza:
11
Powstało nowe osiedle "Słoneczna kotlina". Ukończone w 2015 roku.
@ Laurka
dnia 14.08.2017, 12:01. Identyfikator użytkownika: R65WDONOODS2
Ocena
komentarza:
4
Z cenami za metr zbliżonymi do Rzeszowa. A zarobki jasielskie. Biznes stulecia.
@ jenot
dnia 15.08.2017, 19:03. Identyfikator użytkownika: wWxn4ol9BU8J
Ocena
komentarza:
2
I w części stoi puste.
@ Mieszkanka okolic Jasła
dnia 11.08.2017, 20:52. Identyfikator użytkownika: vv4oAXiTM2aX
Ocena
komentarza:
4
Przydałoby się coś w stylu McDonald's bo to rozrywka dla dzieci i dorosłych a ludzie którzy podróżują korzystają z takich rzeczy niech rządzący poczytaja trochę komentarzy bo za chwilę nie będzie czym rządzić
@ bluto
dnia 12.08.2017, 08:52. Identyfikator użytkownika: zmVM2BoOp0LU
Ocena
komentarza:
7
Ty może dzieciom znajdź bardziej intelektualną rozrywkę niż MacDonald. Szkoda, żeby były równie glupie.
@ Mieszkanka okolic Jasła
dnia 12.08.2017, 18:25. Identyfikator użytkownika: EXUo4nhirPio
Ocena
komentarza:
-2
Ważne żeby coś się działo a każde wyjście z domu dla dzieci to rozrywka jak by wszyscy myśleli tak jak ty to nie było by restauracji kawiarni tylko wszyscy siedzieli by w domu i edli by ziemniaki z kwaśnym mlekiem a jeśli nie lubisz tego typu jedzenia jak McDonald's czy KFC to z tego nie korzystaj i po problemie
@ dragoness
dnia 12.08.2017, 18:31. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
1
Rozumiem, że MacDonald's ma zapokoić potrzeby kulturalne? Zadziwiające...
@ czarny
dnia 11.08.2017, 22:29. Identyfikator użytkownika: P0hF5LRPXmgS
Ocena
komentarza:
8
podziekujmy owczesnym burmistrzom oraz obecnemu !.
@ sx
dnia 11.08.2017, 22:47. Identyfikator użytkownika: bC3oeZdngkdS
Ocena
komentarza:
25
A ktoś wierzy, że będzie inaczej? W Jaśle panuje kolesiostwo i nepotyzm. O tym każdy doskonale wie. Jesteś młody, zdolny, to zostajesz w mieście, w którym studiowałeś i tam dostajesz dobrą pracę, a w Jaśle? Jak nie masz taty na odpowiednim stanowisku albo znajomości to możesz co najmniej podłubać w nosie. Kolejna sprawa, DROGI. Wystarczy przejechać się drogą Jasło-Rzeszów...MA SA KRA. Żeby droga do stolicy województwa tak wyglądała..., o dostępie do A4 już nie wspomnę... Czy władze są ślepe czy głupie? Hm... niech każdy sam postara się odpowiedzieć na to pytanie, aaaaleeee mając na uwadze wypowiedzi "NASZEGO" Pana Posła odpowiedź nasuwa się sama.
@ sx
dnia 13.08.2017, 03:54. Identyfikator użytkownika: TMgpAeoIFJkz
Ocena
komentarza:
2
Tego mi brakowało :) dobrze określiłeś
@ któś z Jasła
dnia 16.08.2017, 10:46. Identyfikator użytkownika: KNsD37SUUdoG
Ocena
komentarza:
3
nie masz dostępu do autostrady? Wystarczy pojechać do Pilzna i 20 km w prawo i już masz autostradę! Pamiętaj - autostrady (a nawet zjazdu z niej) nie buduje się do każdego miasteczka tylko co 30-50 km, bo tylko to ma sens.
@ Abnegat
dnia 11.08.2017, 22:56. Identyfikator użytkownika: OS3ZuX4TaOBa
Ocena
komentarza:
12
Nie mam zamiaru bronić władz samorządowych, bo "koń, jaki jest, każdy widzi". Chciałbym jednak zwrócić uwagę dyskutantów, że sprawy rozwoju gospodarczego i społecznego, demografii, infrastruktury - to są zadania państwa, a nie samorządów. Samorządy oczywiście mogą włączać się w wyznaczone przez państwo cele i zadania, ale nie są w stanie zastąpić państwa.

Funkcjonowanie państwa nie polega bowiem na tym, że każdy samorząd coś tam kombinuje na skalę lokalną i z tego wychodzi jakaś wypadkowa dla państwa. Tak nie funkcjonuje żadne państwo poważne, ale czy nasze (przynajmniej dotychczas) było poważne, to można mieć co do tego wątpliwości. No bo jak skomentować wypowiedź jednego z ministrów od gospodarki jeszcze z pocz. lat 90., że "najlepsza polityka przemysłowa - to brak jakiejkolwiek polityki". To było credo kolejnych liberalnych rządów, realizujących antypolską politykę, które doprowadziły kraj do deindustrializacji. Żeby przewidzieć dzisiejsze skutki takiej polityki, nie trzeba było specjalnej wyobraźni społecznej ani ekonomicznej.

Natomiast na marginesie tej analizy PAN pojawia się pytanie: gdzie byli ci naukowcy przez całe dziesięciolecia, kiedy kolejne ekipy rządzące systematycznie doprowadzały do stanu, który mamy obecnie?
@ do sx
dnia 12.08.2017, 05:39. Identyfikator użytkownika: 1qZNyo33wHcM
Ocena
komentarza:
0
Powiedz w którym miejscu na drodze Jasó - Rzeszów
( Warzyce - Babiaca ) jest ta "masakra" na terenie
powiatu jasielskiego ?
@ Laurka
dnia 13.08.2017, 22:34. Identyfikator użytkownika: d7BHD75HD7Aj
Ocena
komentarza:
0
No akurat w częsci 'jasielskiej' ta droga jest całkiem niezła;)
@ yyy
dnia 15.08.2017, 14:44. Identyfikator użytkownika: kQD7BSPAuzKy
Ocena
komentarza:
3
Bo ówczesny pan marszałek musiał być szybko dowożony z Jasła do Rzeszowa i z powrotem.
@ jenot
dnia 15.08.2017, 17:38. Identyfikator użytkownika: wWxn4ol9BU8J
Ocena
komentarza:
0
Czyli na coś się przydał.
@ jasla
dnia 12.08.2017, 07:03. Identyfikator użytkownika: MDxMID15xRi7
Ocena
komentarza:
7
Dojazd to podstawa rozwoju miasta a do Jasła prowadzą niebezpieczne ścieżki. Dopóki tego nie pojmiemy to nie będzie tu dobrze .
@ Max Szyderko
dnia 12.08.2017, 08:17. Identyfikator użytkownika: HQmP1DfiZbsK
Ocena
komentarza:
13
Skoro zapaść dopiero grozi to co mamy teraz ? Prosperiti ?
@ Spolo
dnia 12.08.2017, 08:53. Identyfikator użytkownika: b4BaQ3fRgtP0
Ocena
komentarza:
9
No ti brawa dla wladz miasta, nie tylko obecnych. Brawa dla ostatnich prywatyzacji, co zostalo z gamratu, pektowinu, rafinerii, itd. Brawa dla naszych prtwacuarzy, Za najnizsza praca jest wszedzie, a mlodzi ludzie nie chca wegetiwac ze swoimi dziecmi...
@ tomek
dnia 12.08.2017, 10:39. Identyfikator użytkownika: ghHM1vakB6cI
Ocena
komentarza:
4
Jasło! Miasto rencistów i emerytów którym wszystko w koło przeszkadza! Przyszłość świata czyli nasze dzieci przeszkadzają tetrykom którzy siedzą w swoich domach i byle odgłos dziecięcego głosu przeszkadza! Młodzież miasto opuszcza ten zacofany kawałek podkarpacia! Każdy projekt rozwoju tego miasta będzie protestowany przez ludzi którzy chcą żyć w skansenie a nie w mieście rozwojowym! Praca na poziomie najniższej krajowej jeśli ktoś taką ma to Bogu dziękuje w tym zaścianku! Prawda jest taka że większość pracodawców doi pieniądze państwowe z urzędu pracy jeśli są dopłaty pracujesz jeśli nie to wynocha! Są jeszcze ludzie gdzie na zaległe wypłaty pracują po kilka miesięcy! Po co więc budować te galerie i sklepy jak większość ludzi pracuje za głodowe pensje! Do puki ludzie nie będą się szanować o żadnym rozwoju nie moze być mowy! I żadna władza nawet z najlepszymi chęciami tego nie zmieni bo ludziom rozwój i postęp w Jaśle wyraźnie przeszkadza!
@ Abnegat
dnia 12.08.2017, 11:44. Identyfikator użytkownika: hTAx8wp2JrdU
Ocena
komentarza:
8
Poraża mnie ta naiwność wypowiedzi, które łączą obecną sytuację gospodarczą Jasła z brakiem dobrych dróg dojazdowych. Czy naprawdę ktoś uważa, że np. jakiś zachodni koncern samochodowy wybuduje zakład produkujący części i zatrudniający 1500 pracowników w Jaśle, choćby do niego prowadziły super drogi, a nie dokona tego w zachodniej części kraju, obok A-4 (mam na myśli konkretny, niedawno powstały zakład)?

W dzisiejszym, zglobalizowanym świecie szansą Jasła jest odbudowa i rozbudowa przemysłu terenowego, przetwórstwa rolnego, rzemiosła. To może być zadanie samorządów lokalnych, ale do tego potrzeba u władzy ludzi, którzy mają poczucie służby wobec społeczeństwa oraz wizję rozwoju, a nie tylko wizję profitów wynikłych z dorwania się do "koryta". W tym zakresie, na razie nie widać "dobrej zmiany", przynajmniej w Jaśle.
@ Posel
dnia 12.08.2017, 13:43. Identyfikator użytkownika: yBKrxXFuqoAi
Ocena
komentarza:
25
Liczymy od 2 lat na naszego posła z czerwiny nosem
@ Ehh
dnia 12.08.2017, 14:03. Identyfikator użytkownika: MOvM8asHdcmj
Ocena
komentarza:
19
Przewodniczącego sejmowej komisji infrastruktury.
@ dragoness
dnia 12.08.2017, 14:46. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
5
I autora "inteligentnych' wypowiedzi na Twitterze.
@ Agent 008
dnia 12.08.2017, 20:11. Identyfikator użytkownika: 2xZs7KWiX6ZJ
Ocena
komentarza:
19
I tego gościa,któremu "przeszkadzał"w Jaśle alkomat bez aktualnego atestu.
@ Max Szyderko
dnia 12.08.2017, 22:06. Identyfikator użytkownika: jePuJ1aS7EHJ
Ocena
komentarza:
10
[Komentarz nie na temat]
@ Ehh
dnia 12.08.2017, 13:40. Identyfikator użytkownika: MOvM8asHdcmj
Ocena
komentarza:
8
http://www.mr.gov.pl/rozwoj-miast
Na tej stronie znajdują się programy "naprawcze" dla tych zapadłych dziur z Jasłem w czołówce. Chciałbym prosić wszystkich, żeby rzucili okiem od czasu do czasu w ilu konkursach, naborach, bierze udział Jasło, szczególną uwagę proszę poświęcić w przyszłym roku przed wyborami samorządowymi.
@ Ehh
dnia 12.08.2017, 13:48. Identyfikator użytkownika: MOvM8asHdcmj
Ocena
komentarza:
7
Chciałem bardziej zainteresowanych również zachęcić do obejrzenia konferencji zoorganizowanej przez MR (pod tym linkiem można znaleźć). Dla mniej zainteresowanych podsumuję tylko, że wszystkie "genialne pomysły" Jasła z ostatnich dni są dokładnie przeciwne temu co tam padło. Naprawdę polecam.
@ malkontent
dnia 12.08.2017, 14:48. Identyfikator użytkownika: 6GvnAcpYbucZ
Ocena
komentarza:
12
Kto przygotuje materiały do naboru, na konkurs ? to przekracza ich możliwości.
Mądrzejsi z Jasła wyjechali i dalej wyjeżdżają, ci co pozostali i pracują w Ratuszu tylko aby przetrwać.
Powstało np. Centrum Informacji Turystycznej a nie ma tam żadnej informacji o obiektach powstałych w ramach COP-u, a np. Stalowa Wola organizuje szlak turystyczny po obiektach realizowanych w ramach COP-u, niestety tylko w północnej części województwa, a mamy bodajże 80-rocznicę powstania COP-u.
@ Abnegat
dnia 12.08.2017, 16:15. Identyfikator użytkownika: TJdb7TnLena8
Ocena
komentarza:
2
2,5 mld zł na 122 miasta - to niewiele ponad 20 mln zł na jedno miasto. Nie wiem, czy taka kwota jest w stanie cokolwiek zmienić w sytuacji tych miast, ale ważniejsze jest w tym wszystkim coś innego, chodzi bowiem o metodę.

Otóż jest to stare podejście do problemu, tylko w innym opakowaniu, żeby na zasadzie biurokratycznego zaklęcia spowodować, że problem zniknie, a przynajmniej - przestanie się o nim mówić. Jak jest problem, to rządzący muszą podejmować konkretne działanie i decyzje! Problemu nie załatwi żaden program unijny, nie po to wszystkie one są tworzone, aby Polska się rozwijała - chyba, że przez rozwój rozumiemy budowę ścieżek rowerowych.
@ Lubiący pytać
dnia 12.08.2017, 18:15. Identyfikator użytkownika: XgOEdtUiHAf9
Ocena
komentarza:
14
[Komentarz nie na temat]
@ do lubiącego
dnia 12.08.2017, 23:14. Identyfikator użytkownika: 6yEzsfGf4AqV
Ocena
komentarza:
3
Bo tutaj już nie ma miejsc pracy dla nauczycieli. Proste: nie dzieci, nie ma pracy.
@ parodia
dnia 13.08.2017, 07:56. Identyfikator użytkownika: EA8G8RrzOYsg
Ocena
komentarza:
5
Ty chyba nie wiesz jacy ,,fachowcy" prace mają. Slepy jesteś całkowicie. Żony, mężowie, dzieci, rodzeństwo siedzą poupychani gdzie się da. Sami sie tego wstydzą. Papierki podorabiali, niektórzy po jakimś czasie, same machloje.
@ rolnik
dnia 13.08.2017, 08:07. Identyfikator użytkownika: wn6ftkFKEy2D
Ocena
komentarza:
4
Pomyłka ! Pani Marysia jest od ZUS!
@ Nr1
dnia 12.08.2017, 19:06. Identyfikator użytkownika: 7cp5zactNz87
Ocena
komentarza:
-2
Tylko jakiś sprawny przedsiębiorca zostając burmistrzem uzdrowisko
JASŁO.
@ Max Szyderko
dnia 12.08.2017, 22:03. Identyfikator użytkownika: jePuJ1aS7EHJ
Ocena
komentarza:
3
ta, najlepszym kandydatem byłby pewnie RR... :)))
@ Jasiu
dnia 12.08.2017, 21:41. Identyfikator użytkownika: 8mSVuaCP4XdW
Ocena
komentarza:
-6
Dlaczego niby mały 'niezależny" portalik wkleja ten sam artykuł co duży niemiecki onet.pl ?
Odpowiedz:
BO MAJĄ TEGO SAMEGO WŁAŚCIELA !
@ Lenin Włodzimierz
dnia 12.08.2017, 22:38. Identyfikator użytkownika: 7x0FG0VCnTZi
Ocena
komentarza:
9
Yebłem Jasiu yebłem
@ Johann
dnia 12.08.2017, 23:16. Identyfikator użytkownika: 6yEzsfGf4AqV
Ocena
komentarza:
1
Uważaj Jasiu.
@
dnia 13.08.2017, 07:27. Identyfikator użytkownika: oc5izKqxSKIK
Ocena
komentarza:
1
Paliwo to podnieść tylko urzędnikom!
Oni i tak utrzymują się z naszych podatków.
A za parę dni większość będzie chlać wino.
Oj przydał by się w Jaśle browar.
Bo z tym winem to już przekonanie pały!
@ Zet
dnia 13.08.2017, 10:40. Identyfikator użytkownika: WCoSiFrFFIe0
Ocena
komentarza:
13
Młodzi wyjeżdzaja za chlebem nikt nie będzie pracował za grosze całe życie, wrócą jak się dorobią ?. Miasto emerytów , rencistów...niestety tak smutna prawda???
@ matt
dnia 13.08.2017, 11:02. Identyfikator użytkownika: 6PDrgOMDLXIc
Ocena
komentarza:
5
Po pierwsze twarde fakty odnośnie perspektyw dla młodych.
*Pracując na jakimś tam stażu czy zleceniówce dostajesz średnio 10 PLN na rękę w godzinę.
*Załóżmy że pracujesz 6 godzin i musisz codziennie dojeżdżać swoim samochodem do pracy z Jasła do Krosna. Koszt paliwa ok 20zł + jakieś jedzenie ok. 20 zł + jakieś cygary ok 15 zł = 55 zł - za to że dojedziesz do pracy i przeżyjesz.
*Stracisz w pracy znaczną część dnia po czym dostaniesz 60 zł.
Po odliczeniu kosztów życia i dojazdu od zarobków czyli 60 zł - 55 zł zostaje ci 5 zł = sprzedajesz każdy swój dzień za 5 zł którą sobie można wsadzić nie powiem gdzie.
** Druga opcja po zwiększeniu godzin pracy z 6 do 12 tracimy połowę dnia i jedyne co taki człowiek myśli żeby zrobić po pracy to się napić browara albo odłużyć się czymś innym na co musi znowu wydać od kilku do kilkudziesięciu złotych więc też nie wiele mu zostanie..

Jednym słowem WEGETACJA i WYZYSK
@ Kierowca
dnia 13.08.2017, 11:16. Identyfikator użytkownika: R8CIp689656R
Ocena
komentarza:
15
Nie narzekajcie, że źle.
Ale wolność macie. Każdy ma co chciał. chcieliście kapitalizm to macie.
Młodzi dziękujcie swoim rodzicom, że tak walczyli o zmianę ustroju na kapitalizm.
Źle było, że wszyscy pracowali, zakłady rozdawały mieszkania, darmowe wczasy,
krajowe i zagraniczne. Miejsca w żłobkach, przedszkolach darmowe kolonie dla dzieci
i obozy zagraniczne. Darmowe wszystkie lekarstwa dla emerytów i rencistów.
Śmiać mi się chce na to wasze narzekanie.
Nigdy zwycięzcy nie korzystają ze zmian.
Zawsze szumowiny wypływają na wierzch.
@ Kierowco
dnia 13.08.2017, 18:43. Identyfikator użytkownika: ycubWmnxyHhj
Ocena
komentarza:
0
Tym razem pochwalam Cię.Starsi ludzie mawiali w komunie:jeszcze zapłaczecie w kapitaliźmie..
@ Pomyłka
dnia 13.08.2017, 21:31. Identyfikator użytkownika: aXSxIgeTE8qj
Ocena
komentarza:
11
Coś ci się kolego pomyliło. Obecnie mamy SOCJALIZM !!! Poczytaj sobie ile socjalu ludzie wyciągają z urzędów i za co. Po prostu do pracy nie opłaca się chodzić. A pisząc więcej jako przedsiębiorca i pracodawca choć szczerze bym chciał to nie stać mnie abym mógł zapłacić pracownikowi więcej niż 1700 zł na rękę czyli w sumie z podatkami i zusami 3000 zł kosztuje mnie jeden pracownik. Sam zapierdzielam od rana do wieczora bo każdy kto przychodzi to chce po 3 tysiące ale na rękę. To mu mówię otwórz firmę i płać po tyle. A niestety jak się zapytam o to co potrafi to mówi że nie umie nic i trzeba go wszystkiego uczyć. Albo jak się dowie kobieta że zaszłą w ciąże to już od pierwszego dnia na "chorobowe" idzie. Bo ciąża to choroba. Koszt w takim przypadku dla pracodawcy to dodatkowo ok. 5 tysięcy złotych . To tylko kilka przykładów i kosztów jakie ponosi pracodawca i przez które ty możesz zarobić max. 10 zł/godzinę.
@ anty po-pis
dnia 13.08.2017, 12:34. Identyfikator użytkownika: I4BwCxr7gbEe
Ocena
komentarza:
-5
kto takie brednie tu wypisuje pod rzadami piosiorkow jakies upadki w czasie II wojny swiatowej Jaslo bylo zniszczone w 97% a pis go pogrzebie calkiem dajcie im jeszcze 1 kadencje
@ Odyr
dnia 13.08.2017, 18:18. Identyfikator użytkownika: Ka4QSK1Bf1pM
Ocena
komentarza:
13
Tak to sie konczy jak na klyczowych stanowiskach w urzedach siedzą...plecaki
@ Kierowca
dnia 15.08.2017, 13:13. Identyfikator użytkownika: U85Qfo5oIP1s
Ocena
komentarza:
12
Znam dobrze ile wysiłku kosztuje przedsiębiorcę prowadzenie własnego zakładu.
Trzeba w terminie opłacić kilkanaście podatków i opłat. Ryzyko związane z kredytem
i spłatą ogromnych niczym nie uzasadnionych odsetek jest wielkie.
Każdy zakładający nowy zakład powinien zapoznać się z kosztami w przypadku
likwidacji swojego zakładu.
Wtedy dopiero zobaczycie co wam nasza ojczyzna przygotowała.
Poszczególne operacje są nie raz a kilkakrotnie opodatkowane.
Jeszcze jedna uwaga. Likwidację zakładu należy przeprowadzić jak zakład
dobrze prosperuje i stoi dobrze finansowo,
żeby mieć z czego zapłacić koszty finansowe
@ jasiu
dnia 17.08.2017, 16:14. Identyfikator użytkownika: sA7Atzr8DZ72
Ocena
komentarza:
-2
Módlmy się,opatrzność nam tylko może pomóc
@ kęsik
dnia 17.08.2017, 16:39. Identyfikator użytkownika: pnt6GMurrLHc
Ocena
komentarza:
1
Taaa... pierdyknijmy sobie jeszcze świątynię opatrznści gdzieś na miejskich gruntach.
@ jasiu
dnia 17.08.2017, 19:10. Identyfikator użytkownika: lVzoweUfMIkm
Ocena
komentarza:
1
Nie wywołuj wilka z lasu
@ Kierowca
dnia 17.08.2017, 20:16. Identyfikator użytkownika: 5X1kmOz0OenQ
Ocena
komentarza:
1
Sytuacja zaczyna się normować.
Już formowana jest prywatna armia składająca się z zielonych ludzików,
którzy po odpowiednim przeszkoleniu ideologicznym w razie potrzeby zostaną wykorzystani do celów zgodnych z potrzebą chwili.
Dodaj komentarz Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Salon Optyczny "Twój Optyk" zaprasza na promocyjne zakończenie wakacji 2017r.

  • „Munduru nie zdejmę, broni nie złożę…”

     

    W tym roku przypada 120 rocznica urodzin majora Henryka Dobrzańskiego „Hubala”. Na tak zwanych łąkach hubalowych już po raz kolejny oddano hołd urodzonemu w Jaśle bohaterowi. Tłumy jaślan mogły zobaczyć zapierające dech w piersiach widowisko historyczne.

  • Pojedziemy pociągiem do Krakowa

     

    Od października jaślanie będą mogli podróżować koleją z Jasła do Krakowa i odwrotnie. To dobra wiadomość przede wszystkim dla studentów, którzy uczą się na krakowskich uczelniach. Podróżni za przejazd pociągiem z Krakowa do Jasła zapłacą 16 zł. W taryfie obowiązywać będą  wszystkie ulgi.

  • Policjant wjechał motocyklem w znak drogowy

     Dwaj policjanci poruszający się na motocyklach patrolowali rejon osiedla Gamrat. W pewnym momencie jeden z funkcjonariuszy stracił panowanie nad pojazdem i wjechał w znak drogowy. 

  • Jazda na hulajnodze? Jest szybka, tania i ekologiczna mówią urzędnicy

    Jasło jest pierwszym miastem w Polsce, w którym urzędnicy wykorzystują hulajnogi z napędem elektrycznym do poruszania się w celach służbowych. Pracownicy jasielskiego magistratu wyliczają same zalety tego ekologicznego środka transportu. 

  • Zadbamy o Twój dom i ogród

     

    Piękny dom i ogród to prawdziwa wizytówka. Na ścianach budynków mieszkalnych jednak często osadza się kurz, sadza oraz różnego typu zabrudzenia. Jak się ich pozbyć? Najlepiej postawić na doświadczonych fachowców.

  • Bezpłatne kursy komputerowe w Jaśle

     

    Poszukujesz bezpłatnych kursów? Uważasz, że dzięki szkoleniom poprawisz swoją sytuację na rynku pracy? A może potrzebujesz podnieść swoje umiejętności w posługiwaniu się komputerem? Jeśli poszukujesz informacji na temat dofinansowanych szkoleń zapraszamy do zapoznania się z treścią artykułu – tu znajdziesz odpowiedź gdzie się udać.

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105