Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Czy ławeczka „Dudusia” pojawi się na jasielskim rynku?

102

Rok temu zrodził się pomysł, aby w Jaśle powstała ławeczka z wizerunkiem Jerzego ”Dudusia” Matuszkiewicza, znanego kompozytora muzyki do filmów i seriali z czasów PRL-u urodzonego w naszym mieście. Temat ten ponownie powrócił na sesji Rady Miejskiej Jasła.

fot: wizualizacja ławeczki Jerzego "Dudusia" Matuszkiewicza

Coraz większą popularnością w Polsce cieszą się ławeczki z wizerunkiem sławnych artystów, pisarzy, aktorów, a także osób, które w znaczący sposób zasłużyły się dla danego miasta. W Tczewie mają ławeczkę Romana Landowskiego, kociewskiego pisarza, publicysty i regionalisty, w Częstochowie z aktorem Markiem Perepeczką, w Augustowie z Beatą, o której śpiewał Janusz Laskowski w przeboju „Siedem dziewcząt z Albatrosa”. Takich przykładów można podawać bez końca.

Pomysłodawcą ławeczki, która mogłaby stać się atrakcją turystyczną w Jaśle jest Tomasz Kasprzyk, przewodniczący osiedla Śródmieście. Dlaczego ławeczka „Dudusia”? Jerzy Matuszkiewicz urodził się w 1928 r. w Jaśle. Jest pionierem powojennego ruchu jazzowego w Polsce, autorem muzyki do około 200 filmów fabularnych, seriali telewizyjnych, filmów krótkometrażowych i animowanych m.in. do „Czterdziestolatka” i „Janosika”.

W 2012 r. otrzymał tytuł „Honorowego Obywatela Miasta Jasła” za wybitną osobowość artystyczną przyczyniającą się do wzrostu promocji Jasła w zakresie kultury. Od kilku lat jest fundatorem nagród pieniężnych dla wybitnie uzdolnionej młodzieży. Przekazał również 50 tys. zł na zakup fortepianu do Jasielskiego Domu Kultury. W listopadzie ubiegłego roku wpłacił 10 tys. zł na ratowanie zabytków jasielskiej nekropolii.

- Uważam, że należy Jerzego „Dudusia” Matuszkiewicza uhonorować za jego hojność, współdziałanie na rzecz miasta Jasła, jego promocję oraz wsparcie zdolnych artystów poprzez powstanie słynnej ławeczki. Czy pomysł ten jest aktualny i będzie realizowany? - pytał podczas sesji radny Krzysztof Pec.

Władze miasta wyjaśniły, że ubiegają się o dofinansowanie na realizację projektu pn.”Integracja transgraniczna. Interakcja młodzieży polsko-słowackiej na rzecz wspólnej tożsamości”, w którym ujęte zostało wykonanie ławeczki „Dudusia”. Projekt ten jest obecnie na etapie oceny.

Wierzę, że uda się go zrealizować i dostaniemy dofinansowanie. Jeśli jednak tak się nie stanie to będę jeszcze w tej kadencji prosił radę, aby uhonorować Jerzego Matuszkiewicza, bo to nie pierwsza dotacja, którą przyznał na rzecz miasta dla zdolnej młodzieży i nie tylko – podkreślił burmistrz Ryszard Pabian.

id

Napisany dnia: 07.02.2018, 13:37

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ jan12
dnia 14.02.2018, 10:53 · Zgłoś
Jasło znane nie tylko z Matuszkiewicza,ale widzę nazwisko sędziego z Jasła do nowego KRS.
Pokazują wszystkie stacje telewizyjne.
Odpowiedz
0
@ Greg
dnia 14.02.2018, 01:24 · Zgłoś
Zrobic potem dyskutowac!
Odpowiedz
2
@ Czarnijasło
dnia 11.02.2018, 00:13 · Zgłoś
0
@ Ławeczka Dudusia
dnia 11.02.2018, 09:49 · Zgłoś
Dziękuję Czarnijasło za te wpisy.To wielki zaszczyt dla Jasła,że Tak Wielki Człowiek,Pan Matuszkiewicz dokonał Swoją pracą tego,że do historii przejdą Jego dzieła,a w naszych sercach brzmieć będzie jego muzyka.Czynem społecznym wykazać wdzięczność i zasłużony szacunek.
Odpowiedz
-2
@ Abnegat
dnia 11.02.2018, 10:31 · Zgłoś
Wielkie dzięki za rewelację mówiącą o tym, że istnieje coś takiego jak Wikipedia.
Odpowiedz
3
@ Czarnijasło
dnia 11.02.2018, 00:08 · Zgłoś
Jesten dumny, że taki człowiek jak Pan Jerzy Matuszkiewicz urodził się w Jaśle.
To jest POSTAĆ, wielki kompozytor, muzyk!
Chyląc kark, dziękuję za to co Pan Matuszkiewicz zrobił dla polskiego filmu, oczekuję nie tylko ławeczki, ale również ulicy - nie uliczki - nazwanej imieniem tego Wielkiego Kompozytora, jaślanina.
Odpowiedz
1
@ ja
dnia 10.02.2018, 08:55 · Zgłoś
Proponuję żeby ławeczkę Dudusiowi zafundowali jasielscy winiarze..bo muzyka ,wino śpiew idzie w parze. Dni wina jakieś dochody na pewno przynoszą.
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 09.02.2018, 19:07 · Zgłoś
Jeśli już zaczynamy przedwyborczy lansik, to może oprócz ławeczek, pomników i innych pierdułów pomyśleć o remoncie szaletów na Placu Żwirki i Wigury? Żaden szanujący się turysta (a wszak ich chcą przyciągnąć władze) nie ośmieli się wkroczyć do przybytku pamiętającego czasy wczesnego Gierka, zimnego i obwieszonego festonami pajęczyn, z wżartym w ściany w kolorze więziennym smrodem dymu tytoniowego. No chyba, że ma być to muzeum peerelu szeroko pojęte.
Odpowiedz
-4
@ szalet miejski im.dragoness
dnia 10.02.2018, 04:21 · Zgłoś
Remont szaletów bardzo ważna sprawa dla Pani "nauczycielki" dragoness Kijak. Widać, doświadczenie "nauczycielskie" uczy,że oddawać mocz i inne płyny trzeba w godnych warunkach.
Odpowiedz
-3
@ Do@szalet miejski.....
dnia 10.02.2018, 06:16 · Zgłoś
Z tej dyskusji wynika, że Pani nauczycielka chce ławeczki- tylko w szalecie miejskim. Ciekawe rozwiązanie, ciekawe.
Odpowiedz
4
@ monia
dnia 10.02.2018, 06:52 · Zgłoś
Zmieńcie leki. Piszecie bzdury, a ona ma rację.
Odpowiedz
7
@ Kolo
dnia 10.02.2018, 07:56 · Zgłoś
Kobieta ma rację syf, smród i PRL. A komentarze wasze na adekwatnym do tego syfu poziomie.
Odpowiedz
2
@ Montażysta montażysty do dragoness
dnia 11.02.2018, 00:46 · Zgłoś
Wiesz, na ogół Twoje komentarze są celne, dowcipne, trafne.
Tym razem urodziłaś taką myśl, że nie pojmuję.
Jak można sprowdzić remont kibli do stworzenia czegoś zupełnie nowego, miejsca upamiętniającego Wielkiego Jaślanina ?
Nie ma tych WIELKICH zbyt wielu bo i miasto niezbyt wielkie.

Twoja wieczna inernetowa walka z każdym kto ma inne zdanie robi z Ciebie osobę niewiarygodną, szkoda czasu na czytanie.
Pomyśl o tym, wiem, że jako nauczycielce ciężko Ci to przyjdzie, ale spróbuj.
Odpowiedz
2
@ nope
dnia 12.02.2018, 10:09 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 14.02.2018, 10:29 · Zgłoś
Jako że komentarz magicznie zniknął, powtórzę. Szanowny Panie, mam nadzieję, że pan jest w stanie zrozumieć mój wpis. NIE jestem przeciwna postawieniu ławeczki, czemu niejednokrotnie dawałam wyraz, natomiast uważam, że przedwyborczy lansik należy ukierunkować i ustalić priorytety. Zdaję sobie sprawę, że na pierwszym miejscu stawia Pan subtelne uczucia, sztukę, artyzm i high life, ale pragnę Pana uświadomić, że najwięksi tego świata mieli także odbyt. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego tygodnia
Odpowiedz
4
@ ixi
dnia 09.02.2018, 09:29 · Zgłoś
Niestety wasz brak poziomu powala..Dbanie o własna historie, tożsamość i pamięć o ludziach zacnych i przysługujących się narodowi to jest obowiązek każdego patryioty. Na całym świecie się o to dba i pielę[...]e. Jak czytam te sarkazmy i wypowiedzi malkontentów ze " szkoda kasy, są inne cele" to mnie szlag trafia bo albo jesteście bezmyślnie głupi albo pielęgnowana przez dekady psychologia poddanych którzy maja wstydzić się polskości przynosi opłakany efekt. Tak wam wbijali do łbów postkomuchy ze teraz to nawet Żydzi plują na nas- swoich braci i przyjaciół, którzy ich ratując poświęcali życie..wstyd mi za wasz brak samoszacunku.
Odpowiedz
1
@ Kierownik z Urzędu
dnia 09.02.2018, 08:59 · Zgłoś
A kasa za pracę w Urzędzie co miesiąc leci czy się lezy czy się siedzi wypłata się należy :)
Odpowiedz
0
@ qq
dnia 08.02.2018, 23:35 · Zgłoś
Zróbmy Jasielską linię tramwajową! Żeby tak chronologicznie szła, to rozpocznie się pod szkołami średnimi, następnie symbolicznie podjedzie pod Podkarpacką Szkołę Wyższą, a później już kolejno pod PUP aby zatrzymać się na tej ławeczce.
Odpowiedz
-2
@ KAROL
dnia 08.02.2018, 23:10 · Zgłoś
POmysł doskonały,tyle,że znudzona nadmiarem atrakcji mlodzież szybko owo cudo rozpieprzy na drobne kawałki...
Odpowiedz
6
@ Abnegat
dnia 08.02.2018, 19:43 · Zgłoś
Sam pomysł może nie jest zły ani oryginalny, takie "uliczne" pomniki istnieją w wielu miastach - np. w Rzeszowie, na głównym deptaku jest pomnik Tadeusza Nalepy z gitarą. Zachodzi jednak podejrzenie, iż jest to element kampanii wyborczej, który ma zastąpić brak realnych efektów - efekciarstwem. W ten sam ciąg działań wpisuje się opisywany niedawno pomysł dotyczący wykonania sztandaru miasta.

Pojawiają się jednak wątpliwości innego rodzaju. Przede wszystkim, zgodnie z istniejącym w cywilizacji europejskiej obyczajem, pomników nie stawia się za życia, a jeśli jestem na bieżąco, p. Jerzy nadal ma się dobrze. Po drugie - pomniki takie stawia się w miejscu raczej związanym z życiem i działalnością danej osoby, a związek z Jasłem ma w tym przypadku charakter czysto formalny. Jakaś forma upamiętnienia zapewne powinna mieć kiedyś miejsce w Jaśle, ale nie za życia.
Natomiast pomysł finansowania "ławeczki Dudusia" w ramach współpracy transgranicznej polsko-słowackiej - tego to by nawet Mrożek nie wymyślił. Życie przerosło kabaret.
Odpowiedz
3
@ jaslanin
dnia 08.02.2018, 18:58 · Zgłoś
Czytajac niektore komentarze jest mi wstyd za moje miast i mieszkancow Nie dziwie sie ze nic u nas nie moze powwstac bo znajda sie tacy ktorzy wszystko zdepcza.
Zastanowcie sie co wypisujecie ,dzialajcie anie tylko bierzcie i wolajcie bo mi sie nalezy.

Na miejscu pana Matuszkiewicza nie zyczylbym sobie laweczki w takim pelnym zawisci i goryczy miescie.
Ja popieram akcje Brawo dla Pana Kasprzyka !!!
Odpowiedz
3
@ ixi
dnia 09.02.2018, 09:31 · Zgłoś
Dokładnie . Zgadzam się w 100% jaslanin
Odpowiedz
6
@ mieszkaniec 65
dnia 08.02.2018, 17:51 · Zgłoś
panie Pabian ogarnij sie pan tu juz miasta nie stac na glupia laweczke ze musisz pan szukac dofinansowania? a jaka jest srednia pensja pana tzw urzednikow?
Odpowiedz
2
@ jurciu
dnia 08.02.2018, 16:03 · Zgłoś
Widać efektywność naszych włodarzy / ci ludzie nie powinni rządzić miastem to kolejna ich kompromitacja /.Panowie czy w domu tak zarządzacie ,proponuję stanąć przed lustrem popatrzeć ,pomyśleć i zapytać umiem rządzić czy nie a miasto potrzebuje dobrego gospodarza .
Odpowiedz
5
@ ono
dnia 08.02.2018, 14:27 · Zgłoś
ja jednak proponuje ławeczke, miło będzie się przysiąść
Odpowiedz
1
@ Anna B.
dnia 08.02.2018, 13:14 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ karaś
dnia 08.02.2018, 11:26 · Zgłoś
Powinien być Ignacy Łukasiewicz przy biurku i kolbie destylujący olej skalny
Odpowiedz
6
@ Nikki
dnia 08.02.2018, 07:44 · Zgłoś
Wydaje mi się, że to dobry pomysł. Jak napisał jeden z przedmówców, z Jasłem związanych było i jest wiele wybitnych postaci, dobrze więc by ta wiedza dotarła do szerszego ogółu. Oczywistą sprawą jest, że nie zastąpi to innych inwestycji, oczekiwanych przez mieszkańców.
Odpowiedz
-3
@ jaslanka
dnia 08.02.2018, 07:14 · Zgłoś
mamy taki dobrobyt w naszym miescie ze tylko nastepnego pomnika nam potrzeba lub nastepnej tablicy a potem swiecenie i imprezka dla prominentow oj znikniemy z mapy zarosniemy drzewami bo władza nie dba o nasze miasto porownajcie jak preznie rozwija sie Krosno Jarosław Sanok a Jasło Przewaga 60siatek bo młodzi uciekaja
Odpowiedz
6
@ Tada
dnia 07.02.2018, 23:20 · Zgłoś
Nalezy mu sie:)
Odpowiedz
1
@ Pp
dnia 07.02.2018, 22:36 · Zgłoś
I to jest problem co zrobic
Odpowiedz
24
@ EMERYT
dnia 07.02.2018, 22:28 · Zgłoś
Świetny pomysł z tą ławeczką !!!
Ale Panie Burmistrzu niech się Pan nie ośmiesza. To właśnie między innymi jest Pan po to by koordynować takie akcje ,łącznie z finansowaniem.Gdyby Pan i pańscy współpracownicy mieli odrobinę autorytetu, jaki potrzebny jest do pełnienia takich funkcji, to na pewno z sfinansowaniem tego pomysłu nie było by problemów.A tak biadoli Pan, że nie ma pieniędzy, a jak ktoś da to zrobimy. A przy okazji, bardzo "pięknie" wyszła realizacja pomysłu - apteki I. Łukasiewicza.Tu też widać mobilność, zaangażowanie i operatywność naszych władz. Miał być pomnik Zawiszy Czarnego i co z tego wyszło. Też nie można nic zrobić. Panowie ogarnijcie się wreszcie. Dzieci mają więcej energii. Nie macie pieniędzy na wiele rzeczy ? Proszę przeorganizować Urząd Miasta. Może trzeba zlikwidować parę stanowisk zupełnie niepotrzebnych. Może trzeba wyrzucić paru nieudolnych urzędników, którzy nie potrafią pisać i liczyć, a zatrudnić fachowców od finansów i zarządzania.Ciekawe że niedalekie miasta mają nadwyżki, tylko jakoś w Jaśle zawsze deficyt.Ciekawe, że dla menelstwa i nierobów pieniądze zawsze się znajdują. Na remont MOPS-u, jakiś punkt info w Kinie, na zniszczenie Szkoły NR.2 też. Dla ludzi, którzy pracują zostają ochłapy, a później się dziwicie, że młodzież wyjeżdża.
Czy ktoś w UM zajmuje się pozyskiwaniem funduszy unijnych?
Czy ktoś zajmuje się programami rządowymi np. mieszkanie + ?
Czy Was Panowie to nic nie obchodzi.
Odpowiedz
6
@ Truskawkowe wino
dnia 08.02.2018, 07:37 · Zgłoś
http://www.jaslo4u.pl/burmistrz-jasla-umorzyl-podatek-na-ponad-300-tys-zl-newsy-jaslo-20697 Ciekawe komu w tym roku umorzą podatek ? Miasto jak widać stać na to ,zwykłemu kowalskiemu nie umorzą .Jednym umarza sie podatek a na ławeczkę mówi ze z dofinansowania bo nie ma?
Odpowiedz
9
@ Pytania i odpowiedzi
dnia 08.02.2018, 08:07 · Zgłoś
Pytania i ilość i efekty w zakresie pozyskania funduszy zewnętrznych (w tym unijnych) oraz inne pytania, można zadać w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Mogą to być miliony złotych.
Tylko podstawowe pytania:
Jaka jest celowość czy przydatność pozyskanych środków dla potrzeb miasta?
Jakie są priorytety w tym mieście?
Jaka jest wizja tego miasta za 10 czy 20 lat?
Pozostaną bez odpowiedzi lub udzielone odpowiedzi ( np. jest strategia rozwoju miasta)
odsyłać będą do dokumentów niestrawnych dla przeciętnego mieszkańca, pozostającym od lat zbiorem pobożnych życzeń, aktualizowanym co parę lat.

Odnośnie Apteki Łukasiewicza - jest to klasyczny przykład klęski, nie porażki tylko klęski pomysłu od początku poronionego. Wiele innych haseł, czy pomysłów to tzw. bączki puszczane w eter bez dalszej realizacji. Ot, takie sobie zabawy...
Odpowiedz
1
@ Mat
dnia 07.02.2018, 22:06 · Zgłoś
A może dla Dudusia zrobić rondo w Warzycach koło Zajazdu Irys.
Pracownicy Nowego Stylu będą zadowoleni.
Odpowiedz
5
@ hmm
dnia 07.02.2018, 21:57 · Zgłoś
ale przecież ten sam temat już był jakis dłuzszy czas temu, znowu kotlet odgrzewany ...
Odpowiedz
-6
@ UWAŻNY
dnia 07.02.2018, 21:27 · Zgłoś
jak można takie rzeczy robić przeciesz on to wszystko robił w PRL a teraż jest wszystko zakazane co było w PRL .Ja myślę że najlpszym rozwiązaniem była by ławeczka o nazwie PIS.
Odpowiedz
12
@ jas
dnia 07.02.2018, 20:14 · Zgłoś
Ławeczka - super pomysł ale najbardziej charakterystycznym i rozpoznawalnym mieszkańcem Jasła jest słynny Wiesław Jajko. Jego też proponuję uwiecznić na ławeczce i nie piszę tego z ironią !!!
Odpowiedz
8
@ Kandydat
dnia 07.02.2018, 20:24 · Zgłoś
Hasło: JAJKO NA BURMISTRZA
też ma sens - oczywiście przy dekoracyjnym potraktowaniu tego stanowiska.
Wiele by nie pomógł i wiele by nie zaszkodził.
Odpowiedz
8
@ BBBB
dnia 07.02.2018, 20:09 · Zgłoś
Popieram wspaniały pomysł :-). Z przykrością czytałam niektóre komentarze. Wstyd mi za niektórych komentatorów.
Odpowiedz
1
@ Wons
dnia 07.02.2018, 20:05 · Zgłoś
Proponuje by posadzić drzewa a imieniem dudusia nazwać jakiś skwerem
Odpowiedz
4
@ były mieszkaniec przez 45 lat
dnia 07.02.2018, 19:23 · Zgłoś
Czy to takie trudne że, Burmistrz, Wójt czy Starosta nie da wam dobrze płatnej pracy.
Jasło np. nie ma dobrej komunikacji, dawniej gdy funkcjonowała kolej miasto się rozwijało.
Proszę zauważyć że, z chwilą upadku kolei upadły duże zakłady i nie tylko.
Jasło zawsze popierało PIS a więc proszę o rewanż i stworzyć warunki rozwoju komunikacji nie tylko Jasła ale i Gorlic.
Jako mieszkańcy nie umiemy oszczędzać, np. sąsiad przyjechał z Anglii i na remont domu wydał prawie wszystkie pieniądze a na zakup nowego samochodu wziął 2 razy droższy kredyt w banku, zamiast odwrotnie. Wziąść kredyt hipoteczny na 3-4 procent a nie na zakup auta za 8-9 procent.
W Strzyżowie ludzie na pniu kupują mieszkania z kredytem MdM a zwłaszcza z 2 i 3 dzieci.
Dopłaty to 20 i więcej procent. Tak to prawda że to sypialnia Rzeszowa, ale jak już powstanie obwodnica Strzyżowa to Jasło też może być sypialnią Rzeszowa.
Odpowiedz
3
@ Krzyś
dnia 07.02.2018, 19:17 · Zgłoś
Na wyjazdach miast włodarze reklamują miejsca do inwestycji ulgi nie wiem podatków a u nas ławeczka a Jasło4you taka wiadomość ludzie jesteśmy w dupr i będzie coraz gorzej
Odpowiedz
2
@ Winosław
dnia 07.02.2018, 18:59 · Zgłoś
Gdzieś muszą siedzieć przyszli byli włodarze Jasła niech sobie zrobię ławkę : )
Odpowiedz
5
@ Do Winosław
dnia 07.02.2018, 20:50 · Zgłoś
Dla Nich huśtawkę..
Odpowiedz
1
@ Edzio
dnia 07.02.2018, 18:26 · Zgłoś
a ławeczkę Rompeja kiedy zrobią??
Odpowiedz
10
@ Edziu
dnia 07.02.2018, 20:55 · Zgłoś
Rompeja niech rępoli,Szpak zasługuje na uznanie i Roksana Węgiel jeszcze rozsławi miasto.
Odpowiedz
-7
@ Jestem za!
dnia 07.02.2018, 17:43 · Zgłoś
A ja uwazam ze to spoko inicjatywa i niezła promocja dla jasła. Nie zapominał bym o Łukasiewiczu i wszyskich których nosiła Jasielska ziemia. I nie biadolić pożniej że nic sie nie dzieje w mieście.
Odpowiedz
7
@ Jestem także za
dnia 07.02.2018, 20:37 · Zgłoś
Możemy być dumni ,że z Jasła wywodzi się tylu wybitnych postaci,należy upamiętnić bohaterów,wymordowanych patriotów i twórców.Każdy przybysz mógłby stanąć w Rynku przed tablicą,w alejce zasłużonych Jasłu,przeczytać wpisy,usiąść na ławeczce Dudusia i posłuchać Jego wspaniałej muzyki.Z sercem do ludzi,do historii Jasła,oddanych Ziemi Jasielskiej.Łukasiewicz tak znany i nie ma muzeum,a wycieczki byłyby częstsze/od Biecza blisko/.Jasło prosi o szacunek i utrzymanie dawnego wizerunku-królewskiego miasta.
Odpowiedz
41
@ Boss
dnia 07.02.2018, 17:02 · Zgłoś
Naprawdę ręce opadają. Ktoś wyżej napisał, że władze miasta są oderwane od rzeczywistości. Ta osoba maa całkowitą rację. Panie burmistrz i władze - kolejny strzał w kolano. Możecie być pewni, że nikt z młodych ludzi w Jaśle już na was nie zaglosuje. To kpina co wyprawiacie. Skoro macie takie wspaniałe pomysły to czemu w nich nie można znaleźć inwestorów, miejsc pracy, rozwoju miasta??? Co Wy wyprawiacie??? Ławeczka, sztandar, dni Romów i wina... Na tyle was stać? Takie pomysły ma pierwszy lepszy sołtys (nie obrazajac)soltysow. Podajcie się do dymisji. Przyszedł mi na myśl piękny cytat z filmu "kończ wac pan wstydu oszczędź "
Odpowiedz
32
@ LLL
dnia 07.02.2018, 16:45 · Zgłoś
W tym czasie Sanok buduje nową obwodnicę, a Krosno inwestuje w łącznicę z planowaną ekspresówką S19.
Odpowiedz
-16
@ Ralf
dnia 07.02.2018, 16:56 · Zgłoś
To wyprowadz sie do sanoka albo krosna
Odpowiedz
1
@ gg
dnia 07.02.2018, 16:57 · Zgłoś
Jaka tam obwodnica przeciez według takich ekspertów jak ty droga przez miasto to nie obwodnica:)
Odpowiedz
0
@ gg
dnia 07.02.2018, 16:58 · Zgłoś
A jak juz jestesmy przy Sanoku to tam mają laweczkę ze szwejkiem ale skąd taki ktoś jak LLL moze o tym wiedziec? Przeciez nie wiesz kto to "Duduś" ani tym bardziej Szwejk.
Odpowiedz
0
@ LLL
dnia 07.02.2018, 17:26 · Zgłoś
Poprzedni wpis dotyczył kwestii priorytetów inwestycyjnych, gdyby ktoś nie pojął aluzji.
Odpowiedz
3
@ gg
dnia 07.02.2018, 21:55 · Zgłoś
No to głupi wpis, bo ławeczka nie oznacza ze przez nią nie bedzie jakiejś inwestycji. Tak w Jasle jak i Krosnie czy Sanoku są inwestycje i inicjatywy ( jakbys nie pojął to ławeczka taka własnie jest). Ale jak się nie wie za bardzo to tak jak ty wypisuje sę głupoty. Myslisz że Szwejk w Sanoku opóznił budowę obwodnicy? Tak tez w Jasle ławeczka "Dudusia" nie ma kompletnie wpływu na jakąkolwiek inwestycje.
Odpowiedz
-7
@ Eko jebeko
dnia 07.02.2018, 15:58 · Zgłoś
Może lepiej zainwestować w walkę ze śmigłem?
Odpowiedz
-15
@ Abc
dnia 07.02.2018, 15:55 · Zgłoś
Po co komu ławeczka? chyba dla lumpeczka by kopsnął taniego drineczka... A później już tylko drzemeczka;)?? Lecz po co kolejna ławeczka?
Odpowiedz
3
@ zawodowy plebaniarz
dnia 07.02.2018, 15:40 · Zgłoś
19
@ Ławeczka Dudusia
dnia 07.02.2018, 17:22 · Zgłoś
Duduś przyciągnie ludzi z okolic,by posłuchać Jego muzyki,zwłaszcza z filmu "Stawka większa niż życie","Janosik","Jovita",powspominać dawne dzieje.Seriale z muzyką naszego Jaślanina,były wielką atrakcją..i chleb ze smalcem lepiej smakował..i praca radość sprawiała.Dla samej muzyki z filmu "Stawka większa niż życie",warto z szacunkiem ławeczkę postawić.Może zawita Janosik i pomoże biednym,a największą stawką w życiu jest bycie dobrym dla ludzi.
Odpowiedz
-25
@ 10.2018
dnia 07.02.2018, 15:34 · Zgłoś
Radny Pec wyrasta na lidera Prawa i Sprawiedliwości w RM Jasła. BRAWO!
Odpowiedz
22
@ rolnik sezonowy
dnia 07.02.2018, 16:38 · Zgłoś
wyrasta to kapusta a Pec to się wychodował przy Zającach ,chwilowo puścił korzeń w Krus-ie a teraz rozsiadł się jak perz w radzie miejskiej i chwaści
Odpowiedz
10
@ montażysta ławeczek
dnia 07.02.2018, 15:25 · Zgłoś
a ten Pec to w zastępstwie Czeluśniaka robi za "pytacza"???
Odpowiedz
5
@ Kolo
dnia 07.02.2018, 22:12 · Zgłoś
Przedwyborczy lansik
Odpowiedz
-3
@ Montażysta montażysty.
dnia 11.02.2018, 00:23 · Zgłoś
Won od gościa. Zdrowy, świerzy łeb.
Takich w tym mieście trzeba, a nie zużytych starych pierdzistołków i nierobów za dietę.

Kampanię trzeba założyć, starych wykopać, młodych do władzy.
Oprócz pani dwojga nazwisk. Ta już pokazała talent.
Odpowiedz
1
@ belfer
dnia 12.02.2018, 07:03 · Zgłoś
Taaa... "swieRZutki". A zalożyć to sobie możesz nogę na nogę.
Odpowiedz
-4
@ Tic-Tac
dnia 07.02.2018, 15:07 · Zgłoś
Ruszył w Polsce program budowy pomników smoleńskich. Dlatego oprócz miejsca na ławeczce przewidzieć miejsce na pomnik smoleński .Na obydwa zadania inwestycyjne będą na bank dotacje z kieszeni podatników
Odpowiedz
6
@ zawodowy plebaniarz
dnia 07.02.2018, 15:27 · Zgłoś
Smoleńsk to już przegrzany kotlet odchodzący w mediach głównego ścieku do lamusa. Tera prymat będzie wiodło odszkodowanie za II wojnę światową na dobrze kilka lat.
Odpowiedz
15
@ Agenor
dnia 07.02.2018, 15:04 · Zgłoś
Czy na pewno Jasło jest gotowe na pomnik, który nie upamiętnia poległych, zamordowanych, pokonanych albo wyklętych? Tyle jeszcze klęsk, przegranych powstań i katastrof do upamiętnienia, a wy tu z jakimś Dudusiem...
Odpowiedz
11
@ Max Szyderko
dnia 07.02.2018, 14:45 · Zgłoś
czuć zbliżające się wybory - Misiewicz się uaktywnił...
Odpowiedz
8
@ montażysta ławeczek
dnia 07.02.2018, 15:26 · Zgłoś
etatowy "pytacz" Pec
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 07.02.2018, 14:40 · Zgłoś
Świetny pomysł.
Odpowiedz
0
@ h
dnia 07.02.2018, 14:24 · Zgłoś
super pomysl,kloszardzi jasielscy juz sie ciesza,beda mieli gdzie obchodzic coroczne "dni wina" na jasielskim ryneczku,przy okazji zbierajac datki od przechodniow:):):)
Odpowiedz
1
@ belfer
dnia 12.02.2018, 07:02 · Zgłoś
Twoi koledzy, bo pod każdy artykułem o nich wypisujesz.
Odpowiedz
36
@ ja
dnia 07.02.2018, 14:22 · Zgłoś
Jak przyjdzie wiosna to takich " dudusiów " ( nierobów ) na ławeczkach nie brakuje.
Odpowiedz
21
@ stary
dnia 07.02.2018, 14:36 · Zgłoś
ale ten by do mopsu nie chodził.
Odpowiedz
6
@ do ja
dnia 08.02.2018, 10:48 · Zgłoś
czy ty wiesz kim jest "duduś" ?
po pierwsze nie obrażaj człowieka
po drugie jest znanym człowiekiem , może nie w Jaśle , ale kraju na pewno i w świecie też
po trzecie nie wiem czy się zgodzi, aby w Jaśle przez takich jak ty czyli " ja", powstała jego ławeczka
Odpowiedz
0
@ Do ja
dnia 11.02.2018, 00:18 · Zgłoś
Poczytaj patologio, ile muzyki tego autora jest w kultowych polskich filmach.
Za takie wypisywajła to chłosta się należy. Co za upośledzona istota.
Odpowiedz
21
@ Truskawkowe wino
dnia 07.02.2018, 14:21 · Zgłoś
..dostaniemy dofinansowanie .. Wszystko z dofinansowania się robi? Na co idą pieniądze na wypłaty dla urzędników ?Zróbcie ławeczkę z pieniędzy na wypłaty a na wypłatę poczekajcie na dofinansowanie . Zamiast hulajnogi można było ławeczkę zrobić
Odpowiedz
10
@ obi łan
dnia 07.02.2018, 14:09 · Zgłoś
Szukacie atrakcji turystycznych, a za niedługo co jeszcze wymyślicie? zasadzicie jakieś drzewo? jesteście oderwani od rzeczywistości
Odpowiedz
32
@ EH
dnia 07.02.2018, 14:01 · Zgłoś
Super. Ławeczka, sztandar...co dalej??? a Krosno i Gorlice "odjeżdżają" coraz to dalej...
Odpowiedz
7
@ Ławeczka Dudusia
dnia 07.02.2018, 14:13 · Zgłoś
Dobry pomysł,warto docenić tak wybitną postać,kochającą Jasło.
Odpowiedz
5
@ Mądrościan
dnia 07.02.2018, 15:43 · Zgłoś
A co w tych Gorlicach? Rakotwórcze odpady? W Gorlicach jest nieporównanie gorzej niż w Jaśle!
Odpowiedz
20
@ xxx
dnia 07.02.2018, 19:20 · Zgłoś
A ja się pytam, gdzie się podziały hulajnogi?
Odpowiedz
51
@ 44
dnia 07.02.2018, 13:45 · Zgłoś
Kolejna jakże ważna inwestycja dla Jasła, pogratulować i jeszcze sztandar i Jasło sie naprawde rozwinie haha.
Odpowiedz
31
@ stary
dnia 07.02.2018, 14:34 · Zgłoś
tak tak tylko nam ławeczki brakowało !!! i miasto się będzie pięknie rozwijało.
Odpowiedz
6
@ Kali
dnia 07.02.2018, 13:44 · Zgłoś
A czy poznajecie tego co siedzi na murku
Odpowiedz
7
@ Dyzio
dnia 07.02.2018, 14:01 · Zgłoś
Ja jednak proponuje rondo gdzies przy rynku
Odpowiedz
18
@ jo
dnia 07.02.2018, 15:07 · Zgłoś
Mydlenie oczu jakąś ławeczką.
Odpowiedz
92
@ Pociąg
dnia 07.02.2018, 15:25 · Zgłoś
Proponuję na głównej alejce parku ustawić tory a na nich pociąg z wagonikami.
W rejonie fontanny (skrzyżowanie) gwiaździsty rozjazd z oznaczeniem kierunków: Niemcy, Anglia, Francja, USA i inne kraje tj. kierunki emigracji młodych ludzi z Jasła w poszukiwaniu pracy. Pociąg powinny prowadzić osoby najbardziej zasłużone na tym polu.
Była by to pamiątka dla uczczenia tysięcy młodych ludzi z tego miasta, którzy wyjechali tam, bo tu nie mieli widoków na godne życie.
W wersji tańszej mógłby to być pojedynczy emigrant, który dochodzi do tego skrzyżowania i zastanawia się gdzie wyjechać. Nie czy pozostać, bo i po co, tylko gdzie znajdzie normalne życie.
Polecam ten pomysł pomysłodawcom sztandaru itp. pomysłów - dla refleksji.
Odpowiedz
19
@ man
dnia 07.02.2018, 18:38 · Zgłoś
ja proponuje ławke gonza
Odpowiedz
20
@ Marcel
dnia 07.02.2018, 20:46 · Zgłoś
Proponuję zrobić laweczke Pabiana wszysków na co stać władzę.
Nic ważniejszego miasto nie potrzebuje wszystko już ma,gratulacje
pomysłu juz niedługo kończy się kadencja ile zostało zrobione.Po następnych wyborach może będzie 3wicebumisztrzow
Odpowiedz
-2
@ FAN
dnia 07.02.2018, 21:16 · Zgłoś
Do Pociąg
Nie wiem czy widzisz ale w Jasle nie widac biedy?? po prywaciarzach tylko po tych co na nich pracują.
Ktoś zaraz napisze załuz sobie firmę? kto był kiedy kolwiek za granicą to wie jak tam jest traktowany przez swoje panstwo obywatel nie POLAK na emigracji?.
A w Polsce po 1989r post komuna stworzyła sobie tanie panstwo z tanią siła robocza i co roku jakie było zapotrzebowanie na polską siłę takie zakłady tez były sprzedawane.Po 2004r juz nie musieli nas zwalniać z pracy sami się ludzie ZWALNIALI zeby wyjechać za lepszym BYTEM jakim kosztem kazdy wie kto wyjechał i komu się udało lub NIE?jak to w zyciu.
Zeby to powstrzymać nalezy stawkę godzinową podnieść do 20 zł minimum brutto.myslę ze juz nie długo panstwo sie dowie jakim sumami obracają firmy i jaki generują zysk i będą widziec jakie zyski wypracowują PRACOWNICY danej firmie jednej i drugiej i obliczą jaką sume dany pracownik wypracował danej firmie NETTO za kwartał ??. I moze wkoncu zauwarzą ze polski pracownik jest wykorzystywany przez pracodawców.
Odpowiedz
3
@ Ddf
dnia 08.02.2018, 00:52 · Zgłoś
Oglądnąć Artura Andrusa na youtube który robił odcinek w Jaśle, jest tam ten wątek ;)
Odpowiedz
7
@ Xxx
dnia 08.02.2018, 06:48 · Zgłoś
przestać opowaiadać [...] a podaj fakty... uzalasz sie nad sobą a co zrobiles by ta firme miec..? ...co???
Proponuje:
Zaloż firme i co roku opisuj jak ci sie wiedzie ... tylko szczerze .. bedziesz autentyczny wtedy.
Przed założeniem ile miales kredytu a ile masz lub czy kredyt twoj rosnie czy maleje.
Czy dales swoim pracownikom minimum 20 zł/h i czy płacisz zgodnie z Umowa na czas i nie przeciagasz terminami bo twoi kontrahenci tobie nie zaplacili...
Czy placisz pracownikom Zus na czas ? czy tylko dales slowo , że bedziesz płacił?
Wrzucaj do sieci ile ludzi nie placi tobie i przekracza terminy nawet po150 dni lub placi co do dnia.. pokaz młodym , fakty... bo bajki to czytali jak byli dziećmi .
Odpowiedz
15
@ FAN
dnia 08.02.2018, 07:03 · Zgłoś
Podaj mi firmę która płaci więcej nizeli najnizsza krajowa jesli nie musi? znam ludzi którzy pracują po 18 lat u jednego pracodawcy towar u niego podrozał o 150% co nie który jezdzi super samochodem ma 2-wa duze domy lub więcej dzieci ustawione tak samo a pracownicy ja marnie zarabiali tak zarabiają.Więc się pytam jak długo musi się dorabiac PRACODAWCA??.
zeby dał coś więcej nizeli przewiduje ustawa a niektórzy płacą mniej niz ustawa bo powyzej umowy kasa idzie juz do ręki pod takzwanym stołem.
Na to odpowiedz ludziom
Odpowiedz
3
@ xxx
dnia 08.02.2018, 10:31 · Zgłoś
zostań pracodawca !!! ... i daj ludziom zarobić !!!
pokaz ze potrafisz !!
wymagasz od innych?? a co wymagasz od siebie?
załóż firmę i daj ludziom to czego teraz żądasz!!!
Odpowiedz
3
@ a a
dnia 08.02.2018, 13:10 · Zgłoś
kolego w Jaśle nie ma bogatych pracodawców prawie każdemu pod koniec miesiąca brakuje na chleb.
Odpowiedz
14
@ Do aa
dnia 08.02.2018, 15:16 · Zgłoś
Jeśli P.Kmiecikowi z M pgk zarabiajacemu 20.0tys./m-cbrakuje na chleb, to sie człowieku ogarnij.Jaka jest średnia grupy robotniczej w tej firmiei?
Odpowiedz
7
@ lll
dnia 08.02.2018, 15:22 · Zgłoś
Jeszcze się śmieją tutaj z pracowników. Ja znam takiego ze na koniec miesiąca mówi pracownikom ze na chleb nie ma ale sam nie pracuje tylko tyłek wojzi po Jaśle
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657