Strona główna

Czy miasto sprzeda część udziałów MPGK?

129
Napisany dnia: 04.05.2018, 14:10 , Tagi: Brak

Władze miasta zamierzają pozyskać 20 mln zł na rzecz uzbrajania terenów w Warzycach i na Gamracie. Warunkiem jest zawarcie umowy z Polskim Funduszem Rozwoju i zbycie części udziałów miasta w jednoosobowej spółce miejskiej.

- Mając na uwadze dalszy rozwój miasta i przygotowanie terenów dla przyszłych inwestorów należy dokonać analizy czy pozyskanie środków finansowych w ramach Programu „Pakiet dla miast średnich”, realizowanego przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju we współpracy z Polskim Funduszem Rozwoju i będącego elementem Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju pozwoli na sfinansowanie przyszłych inwestycji infrastrukturalnych miasta- zaznaczył w opinii uchwały burmistrz Ryszard Pabian. Jak wynika z ekspertyzy Polskiej Akademii Nauk z 2017 r. Jasło znalazło się w grupie 122 miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze i zajęło 9 pozycję.

Miasto chce uzbrajać tereny inwestycyjne

Burmistrz miasta zamierza skorzystać z form pomocowych dedykowanych do miast średnich. Głównym celem włodarzy jest pozyskanie 20 mln zł na uzbrojenie terenów w strefie warzyckiej i na Gamracie, które staną się miejscem tworzenia nowych miejsc pracy ( blisko 6 km dróg oraz kompleksowe odwodnienie terenu – przyp. red.) - Współpraca z Polskim Funduszem Rozwoju jest przykładem wysokiej świadomości władz samorządowych Jasła zarówno w zakresie potrzeb, jak i wykorzystywania pomocy władz centralnych na rzecz przezwyciężania trudności rozwojowych dotykających miasta średnie – podkreślał burmistrz Pabian.

Sprzedadzą udziały spółki?

Transakcja miałaby polegać na tym, że PFR przejmie nie więcej niż 25 % udziałów spółki MPGK w Jaśle, w zamian miasto pozyska środki na realizację planowanych inwestycji. - Jest to jedna z propozycji, która nie obciąża bezpośrednio wskaźnika zadłużenia budżetu miasta, gdyż to spółka będzie zobowiązana wygospodarować środki na umorzenie tych akcji. Udziały spółki miejskiej nie mogą zostać odsprzedane nikomu innemu poza miastem Jasłem – podkreślił skarbnik Jacek Borkowski.

Obawy radnych

Niektórzy radni uważają, że miasto powinno zaciągnąć kredyt komercyjny bądź wykorzystać na uzbrojenie działek pieniądze z nadwyżki budżetowej, inni zaś są za wszelkiego rodzaju działaniami, które pozwolą miastu przyciągnąć do Jasła potencjalnych inwestorów. Nie ma jednak wątpliwości, że podjęcie decyzji związanej z zawarciem transakcji będzie jedną z najtrudniejszych jaką podejmą radni. - Po co oddajemy udziały spółki, która jest kurą znoszącą złote jajka i przynosi zyski? Przecież można wziąć kredyt komercyjny, są nadwyżki budżetowe, które są marnotrawione na pomniczki. Skąd wiemy, czy to się nie przerodzi w jakąś spółkę akcyjną i ministerstwo to zbędzie? Są nastawieni na zyski i partnerstwo publiczno-prywatne. Jaki to będzie mieć wpływ na cenę wody, cenę ciepła? – pytał zaniepokojony radny Krzysztof Czeluśniak. Radna Krystyna Sikora uważa, że rada miałaby na pewno większy wpływ na kredyt komercyjny. Niemniej jednak popiera współpracę z PFR, mimo ogromnych obaw. - Ta propozycja jest dla mnie bardzo atrakcyjna, ale niepokój mój budzi to, czy spłata tego kredytu nie będzie ceną podniesienia opłat za wodę, ścieki i ciepło? – pytała burmistrza Pabiana.

Plusy i minusy

Jak wyjaśnił rada miejska została pozbawiona ustalania stawek jednostkowych za wodę i ścieki, które w obecnej chwili są zadaniem Wód Polskich. Analiza, która będzie przygotowywana przez PFR wskaże zamiary inwestycyjne MPGK m.in. pod względem taryf odnośnie kosztów na najbliższe 3 lata. Burmistrz Pabian dodał również, że w kontekście wydatkowania nadwyżek budżetowych i zaciągnięcia ewentualnego kredytu komercyjnego na sfinansowanie zadań dotyczących poprawy infrastruktury drogowej to koszt na poziomie ponad 70 mln zł. - Wydatki majątkowe są na poziomie kilkunastu milionów złotych, gdzie ciągle są realizowane zadania bezwzględnie miastu potrzebne. Nie zapominajmy, że w mieście są konieczne również inne inwestycje, chociażby most na Gądki, który także będzie kosztował kilka milionów złotych. Albo będziemy mieli środki wolne na realizację tych zadań albo zablokujemy sobie jakiekolwiek działania na najbliższe lata – skwitował R. Pabian. Przekonywał również, że umowy samorządowe w ramach „Pakietu dla średnich miast” podpisały takie miasta jak Limanowa i Nowy Sącz.

Uchwała ma charakter intencyjny. Wkrótce radni będą musieli zdecydować, czy zgadzają się na zbycie udziałów MPGK w Jaśle po to, aby uzyskać 20 mln zł na uzbrojenie terenów inwestycyjnych w mieście, bądź zrezygnują z tego pomysłu szukając innych możliwości sfinansowania tych zadań.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Komentarze Czytelników:
Aby ocenić dany komentarz, wystarczy kliknąć na ikonkę "+" lub "-" w prawym górnym rogu każdego komentarza.
Dodaj nowy komentarz Wybierz sposób wyświetlania komentarzy:
@ GHG
dnia 04.05.2018, 14:33. Identyfikator użytkownika: sZ9XQp65SkwT
Ocena
komentarza:
54
Jasne...wszystko sprzedać...ech... kiedy wreszcie bedziemy miec dobrego gospodarza.
@ Nie miejska
dnia 04.05.2018, 19:50. Identyfikator użytkownika: 7LI7nl1HlVYo
Ocena
komentarza:
32
Od wielu lat spółka ta pozbyła się funkcji służebnych względem miasta i jest miejską głownie z nazwy. Powinna (jak dawniej) zajmować się gospodarką odpadami i oczyszczaniem miasta, miejską komunikacją samochodową, usługami cmentarnymi, kanalizacją deszczową czyli kompleksową gospodarką miejską, a nie tylko wodą, kanalizacją z oczyszczalnią i ciepłem miejskim. Wiadomo, że chodzi i kasę. To co dochodowe prowadzi spółka, a co przynosi straty to pokrywa miasto.
Dlatego nie ma co wylewać łez nad spółką i powinno się sprzedać nawet wszystkie udziały. Biedy tam nie ma i nie będzie, co widać po wynagrodzeniach. Strata dla miasta też nie będzie duża, tylko zysk, ponieważ udostępni się tereny dla inwestycji co jest najważniejsze dla życia tego miasta. Chyba, że ma tu być cisza i enklawa dla emerytów i dziadków. Młodzi muszą, jak dotychczas, wyjeżdżać za pracą do większych miast lub za granicę.
@ wątpliwy
dnia 04.05.2018, 21:01. Identyfikator użytkownika: XQeIg4IElzBj
Ocena
komentarza:
23
Czy to będzie sprzedaż wiązana,czyli spółki razem z zarządami i radami nadzorczymi?
Utworzono już spółkę pod buńczuczną nazwą:Wody Polskie.To kolejna pijawka dla naszych portfeli.Jak trochę okrzepną to pokażą jakie mają "potrzeby",a Rada Miasta będzie miała alibi.
@ ???
dnia 05.05.2018, 05:57. Identyfikator użytkownika: b5tJrwHVb9cz
Ocena
komentarza:
9
Panie Czelusniak w Warszawie w 2017 r firma dostarczająca wodę mieszkańcom zarobiła 220 MILIONOW w tym juz szacuje 5 milionów. Za ktorych rządów woda gaz podrożały najbardziej? ?.
Pan ma obawy? Wytłumacz pan wyborca i się pochwal pan w jakiej dziedzinie zawodowej ma pan 100% PEWNOŚĆ pan to jak były polityka z PO król Europy sam nic nie robi kłamie i wszystko krytykuje.
@ Jozin z Bazin.
dnia 05.05.2018, 08:27. Identyfikator użytkownika: zMKeCa4DRhJZ
Ocena
komentarza:
21
Pakiet dla miast średnich... Gdyby był pakiet dla miast wymierających to bylibyśmy w domu...
@ jas
dnia 05.05.2018, 10:06. Identyfikator użytkownika: Kz2fqDSD8Xrh
Ocena
komentarza:
-1
Jeszcze widać socjalizm ci nie wywietrzał z głowy. Nie zarobiła tylko uzyskała przychód a to trochę co innego. Cen wody nie ustala rząd tylko władze samorządowe, cen gazu są wynikiem umów z Gazpromem zawartych za rządów PiSobrony w 2006 r a także cen na rynkach światowych.
@ ???
dnia 05.05.2018, 12:57. Identyfikator użytkownika: b5tJrwHVb9cz
Ocena
komentarza:
10
Tak a kto blokował jak Pawlak razem z PO chciał podpisać do 2035 r? Sp.Lech Kaczyński.
A jak pisze zarobiła to zarobiła NETTO.Klamac możecie cały czas 5 to robicie. Jak tam wasz program wyborczy dla Polaków 3 główne cele to odsunąć pis od władzy drugi cel to odsunąć pis od władzy a trzeci jest taki sam jak 2 pierwsze. Jak PO by wróciło do władzy to Szczaw będziecie jeść. Dzięki Bogu mamy PiS.
@ P.
dnia 05.05.2018, 13:20. Identyfikator użytkownika: icM2MGUgHzGF
Ocena
komentarza:
23
Powiedzmy sobie szczerze, zamiast pozbywać się udziałów w MPGK można wziąć kredyt komercyjny. Kolejne pytanie: ile pieniędzy jest marnotrawione przez podopiecznych MOPS, które idą na cwaniaków? Czy nie przypadkiem 2 miliony w ciągu roku? Ile bloków wybudowało TBS w ciągu 10 lat (2007 - 2017) w Jaśle? Zero! Na pytanie dlaczego nic nie budują zawsze padała odpowiedź: "Nie mamy kredytów preferencyjnych". Nawet kosztami budowy głupiego śmietnika pod blokami na Kościuszki, chcieli obciążyć mieszkańców. A co z funduszem remontowym TBS/ABK? Dopiero w tym roku jakoś się dało ruszyć z budową. Jak pod tym względem wypada Sanok, lepiej nie mówić, bo możemy się zawstydzić przed sąsiadami z Grodu Grzegorza. Jaka jest liczba oczekujących na mieszkania w Jaśle? Czy nie można tych 2 milionów z MOPSu przesunąć na budowę nowych mieszkań, nie tylko socjalnych, ale też i KOMUNALNYCH?! Ile terenu pod inwestycje w strefie warzyckiej uzbroiło miasto w ciągu ostatnich 12 lat? Dlaczego wydaje mi się, że wszystkie pożyczki brane przez miasto w ciągu ostatniej dekady zamiast iść na konkretne inwestycje, które w perspektywie lat będą przynosiły zysk, idą na projekty miękkie i są przejadane? Czy ktoś może mi powiedzieć, że się mylę i jest to tylko moje niewłaściwe postrzeganie tego, co dzieje się w Jaśle? A może ktoś z tu obecnych ma takie samo postrzeganie miejskiej rzeczywistości, co ja? Quo Vadis Jasło??!
@ Mpgk
dnia 05.05.2018, 14:22. Identyfikator użytkownika: rdV3SA0z4IJN
Ocena
komentarza:
6
Ma obawy że względu na to że żona pana radnego pracuje w biurze
@ bogdan
dnia 05.05.2018, 14:32. Identyfikator użytkownika: foA7eEfulcjT
Ocena
komentarza:
5
rok temu miałem operacje na wyrostek straciłem prace bo umowa smieciowa a mops kazał mi isc do pracy z ledwo co zaszytym brzuchem i tak się stało bo nie mam bogatej rodziny cudem obyło się bez komplikacji i nie trafiłem ponownie do szpitala a dwa miliony to chyba sobie biorą
@ do ???
dnia 05.05.2018, 21:45. Identyfikator użytkownika: Kz2fqDSD8Xrh
Ocena
komentarza:
-7
Nie tyle dzięki Bogu co dzięki uzurpatorom uważających się za jego ziemskich przedstawicieli. Gdyby Pawlak chciał podpisać toby podpisał a L. Kaczyński niczego nie mógł zablokować, zresztą po 10.04.2010 r. nie stanowił już żadnej przeszkody. Akurat koło mnie rośnie pełno szczawiu i chociaż mieszkają biedni ludzie to za PO go nikt nie zbierał. Tylko beneficjenci pińcset plus mniej sprowadzali niemieckiego złomu.
@ Ola
dnia 06.05.2018, 00:13. Identyfikator użytkownika: ezDIHAYrIhfV
Ocena
komentarza:
11
Po co sprzedawać jak miasto ma nadwyżkę budżetową o co tu chodzi tym powinny się zająć jeszcze dzisiaj jakieś służby ?
@ Trolu
dnia 06.05.2018, 00:18. Identyfikator użytkownika: ezDIHAYrIhfV
Ocena
komentarza:
4
Co to jest ten polski fundusz rozwoju
@ Ader
dnia 06.05.2018, 00:21. Identyfikator użytkownika: ezDIHAYrIhfV
Ocena
komentarza:
7
Polski fundusz rozwoju to ekipa morawieckiego to inaczej moim skromnym zdaniem rodzina na swoim prywaryzacja mpegiekow w białych rękawiczkach
@ Ooo
dnia 06.05.2018, 13:22. Identyfikator użytkownika: tMpXphXB66Sn
Ocena
komentarza:
1
Budowa infrastruktury dla firm, których mieszkańcy nie chcą. Nowe inwestycje mają na celu ściągnąć nowych inwestorów takich jak Kronospan, których Mielec chce się pozbyć.
Jakie są prognozy , że inwestycja się zwróci? Nie ma takich prognoz...
@ dragoness
dnia 06.05.2018, 18:08. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
-10
A jakie firmy chcą mieszkańcy, panie Ooo? czyste, ekologiczne i jeszcze pewnie żeby płacili za nicnierobienie europejskie stawki?
@ eed
dnia 07.05.2018, 09:14. Identyfikator użytkownika: 0ygWBe00xNlR
Ocena
komentarza:
6
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ Olinke
dnia 07.05.2018, 10:20. Identyfikator użytkownika: ezDIHAYrIhfV
Ocena
komentarza:
3
Czelusniak nie był nigdy w PO i ma prawo pytac bo to mieszkancy maja orawo wiedziec co sie konbinuje z publicznymi pieniędzmi
@ ???
dnia 07.05.2018, 10:40. Identyfikator użytkownika: b5tJrwHVb9cz
Ocena
komentarza:
2
Czelusniak nigdy nie w PO ale się z nimi utożsamia czy raczej plecie coś tam a jakie ma osiągnięcia przez te wszystkie lata bycia radnym.??.Takich radnych juz dawno bym wymienił ale ma swoich wyborców ciekawe co oni z tego mają chodniki, przedszkola żłobki itd.. .
On ma kolejna kadencje i dalej bedzie za a nawet przeciw.
@ o;a
dnia 07.05.2018, 16:21. Identyfikator użytkownika: ajDojXMPalJ1
Ocena
komentarza:
-2
do ??? ty już raz startowałeś z pisuuuuuu i co [...] ludzie cie nie wybrali oj zal d... scska nie iesz jak go hejtowac oj przykre a co oni z tego mają chodniki, przedszkola żłobki itd.. .
On ma kolejna kadencje i dalej będzie ich reprezentował l trolu z pisu
@ ???
dnia 07.05.2018, 17:04. Identyfikator użytkownika: b5tJrwHVb9cz
Ocena
komentarza:
2
Właśnie on będzie miał a ty?? Radość ze na niego zagołosowalas śmiechu warte.
Jaki elektorat taki kandydat.
@ tryt
dnia 07.05.2018, 19:59. Identyfikator użytkownika: 7kIGs1cF6j06
Ocena
komentarza:
2
[Komentarz nie na temat]
@ ....ale jaja
dnia 09.05.2018, 07:58. Identyfikator użytkownika: 9uuIjKQQlKSt
Ocena
komentarza:
-1
a może urząd sprzedać ?
@ YOZEF
dnia 22.05.2018, 18:30. Identyfikator użytkownika: EeApenBxtryW
Ocena
komentarza:
0
a ja uwazam ze czelusniak jest uczciwy ,,,dbajacy o swoj okreg wyborczy ,rondo jakie jest to jest ale jest ,podobnie bedzie na ulicy szopena szkolna i grota roweckiego panie burmistrzu straznikow miejskich widac tylko jak wlepija mandaty za parkowanie ,kiedys mieli rekord jak byl radar teraz beda mielu pewno za parkowanie samochodow ,nawet pod bankiem pko bp ,,,wstyd panie burmisyrzu czasem tam trzeba spedzic wiecej niz 15 minut w tym banku ,podobnie podczas mszy w kosciele franciszkanow o 8 oo,,ja myslalem ze straznik miejski bedziedbal o porzadek w miescie niewykoszone trawy balagan na posesjach smog z kominow a oni bijakase za parkowanie ,,,gdyby byly parkingi niic bym nie mowil ,panie czelusniak amoze by znow powrocic do wniosku o likwidacje strazy miejskiej bo sa niepotrzebni albo zle zarzadzani ale ryba psuje sie od glowy ,,,ciekawe czy dyrektorem krono bedzie obecny burmistrz jak przegra wybory zobaczymy , panie czelusniak niech pan sie nie obraza na swoich zlosliwcow i robi swoje ,,,a moze by tak wystartowac na burmistrza ,,,powodzenia
@ miki
dnia 04.05.2018, 14:47. Identyfikator użytkownika: A7YQ1Tqd0g6G
Ocena
komentarza:
60
Czy żona radnego Czelusniaka nadal pracuje w MPGK?
@ gosc
dnia 04.05.2018, 15:14. Identyfikator użytkownika: cwE8aohxhUIc
Ocena
komentarza:
30
Tak pracuje
@ gosc
dnia 04.05.2018, 15:22. Identyfikator użytkownika: cwE8aohxhUIc
Ocena
komentarza:
51
Jak sa uklady to i stanowisko jest.
@ tryt
dnia 08.05.2018, 11:17. Identyfikator użytkownika: 7kIGs1cF6j06
Ocena
komentarza:
2
Takie małe pytanko. Czy żona Pana radnego pracowała w Mpgk przed jego wyborem czy po jego wyborze.
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 13.05.2018, 23:22. Identyfikator użytkownika: RGjWhnlnPnVQ
Ocena
komentarza:
1
Kwintesencja - jaki jest produkt owej pracy i w czy ona wpływa na polepszenie sytuacji, lub dobra ogółu... a może tylko pasożytuje na wypracowanych przez ogół środkach finansowych...
@ Bhp
dnia 04.05.2018, 14:48. Identyfikator użytkownika: NgM0VAYnZ1BW
Ocena
komentarza:
45
Wypowiedź P.Burmistrza "miasto Jaslo znalazlo się w grupie 122 średnich tracacych funkcję gospodarczą. Brzmi to katastroficznie.Wyprzedaż majątku miasta,to nic innego,jak chwytanie się brzytwy.
@ gosc
dnia 04.05.2018, 15:46. Identyfikator użytkownika: cwE8aohxhUIc
Ocena
komentarza:
21
Doprowadzic do upadlosci miasto {syndyk} i sprzedac za grosze . Byc burmistrzem z calo zaloga UM brac ?tylko kase wielki zal do czego nasze Jaselko zostalo doprowadzone. Hubal na rzady wlodarzy miasta nie przyznalby sie ze z tego regionu pochodzil. FINISZ
@ Bhp
dnia 04.05.2018, 16:45. Identyfikator użytkownika: NgM0VAYnZ1BW
Ocena
komentarza:
22
Dosyć tanio wyceniono część wodno-kanalizacyjną w MPGK .To ma swoje uzasadnienie. Zarząd wydoil na maksa ustawiając sobie pobory na poziomie 20 tys.zl/m-C.nic nie inwestując. .nowy inwestor musi wpakować duże pieniądze w przebudowę 70procent starej ogolnosplawnej kanalizacji na rozdzielcza.Można podejrzewać, że jest to ucieczka eksploatatora tj.MPGK i właściciela tj.miasta przed widmem upadku.Jeśli chodzi o sieć wodną, to za czasów P.Kurowskiej przepychami wymieniono w ulicach na PE.I prawdopodobnie boleśnie odczują tą sytuację mieszkańcy Jasła.
@ trzcinicok
dnia 05.05.2018, 10:34. Identyfikator użytkownika: oMkThKHhEf6G
Ocena
komentarza:
7
Bo się im należy , tak krzycy Szydło
@ kim
dnia 06.05.2018, 10:50. Identyfikator użytkownika: 5nkpzOOzm8Tm
Ocena
komentarza:
4
kant - 4000 tys. = 4 mln złotych! Analfabeci dawali ci plusy?
@ kant
dnia 07.05.2018, 16:46. Identyfikator użytkownika: 76dcYsP5ihL2
Ocena
komentarza:
3
[Komentarz nie na temat]
@ YOZEF
dnia 22.05.2018, 18:40. Identyfikator użytkownika: EeApenBxtryW
Ocena
komentarza:
0
niestety jaslo jak jaroslaw umiera ,,,ale drodzy wyborcy to wy wybieracie wladze to wy dajecie glosy a jaslem rzadzi 25 nazwisk od 28 lat tylko stanowiskami sie zamieniaja ,,wiec mamy czego chcemy i nie biadolmy postawic na mlodych i bez ukladow wyksztalconych pomijajac tamte nazwiskuczciwy . a od 28 lat ,jest to mozliwe tylko wyborcy pomyslcie ,taki 35 latek bredzie uczciwy,
@ 30+(aktualnie bez pracy)
dnia 04.05.2018, 14:51. Identyfikator użytkownika: s3AGzIgOO7nU
Ocena
komentarza:
35
Ich popieprzyło już całkiem.Uzbrojenie terenu dla inwestorów i inwestycje - tak,ale NIE KOSZTEM MIESZKAŃCÓW I NIE KOSZTEM "WSPÓLNEGO" MIEJSKIEGO MAJĄTKU !

Po co sprzedawać "kurę znoszącą złote jaja" jak można tymi jajami spłacać kredyt. Tutaj niestety ten cały Czeluśniak ma rację co do obaw.

Kolejna sprawa: Gamrat i Warzyce mają też poważne wady.Tam nie wystarczy "uzbrojenie",tam są konieczne kolejne dojazdówki,bo to to (jak w przypadku całego Jasła) zresztą jest "wąskim gardłem". Ze Stylu po 14 i po 22 to wyjeżdżają całe kolumny aut ! Gamrat w sumie jest podobną lokalizacją (choć jeszcze nie tak oblężoną).

Problemem Jasła jest KOMUNIKACJA.
@ 42+
dnia 04.05.2018, 14:54. Identyfikator użytkownika: lLD6iz5k6SpT
Ocena
komentarza:
40
Jeśli nic nie zmieni się w sprawie komunikacji to za 2 lata Jasło stanie w korkach. Zwłaszcza w takie długi weekendy.
@ miki
dnia 04.05.2018, 15:49. Identyfikator użytkownika: A7YQ1Tqd0g6G
Ocena
komentarza:
10
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ kasia
dnia 04.05.2018, 17:34. Identyfikator użytkownika: jem9rPyaspNe
Ocena
komentarza:
37
Wszystkie przypadki zatrudniania rodzin radnych w spółkach miejskich powinny być z automatu badane przez CBA. Czy taka żonka jedna z drugą ma kwalifikacje lepsze od konkurencji, która złożyła podanie o pracę na tym samym stanowisku, egzamin państwowy z tematyki związanej z przyszłym zatrudnieniem itd.
@ ABC
dnia 04.05.2018, 20:38. Identyfikator użytkownika: hMWP9dF8KzhP
Ocena
komentarza:
22
@kasia, a żona Pabiana w TBS już ci nie przeszkadza ???
@ kasia
dnia 04.05.2018, 22:30. Identyfikator użytkownika: jem9rPyaspNe
Ocena
komentarza:
26
przeszkadza mi każde zatrudnienie rodziny rządzących miastem w spółkach podległych. To jest konflikt interesów. Nazwisk nie wymieniam z ostrożności procesowej. Od tego powinny być media (ha ha) i służby.
@ Do ABC
dnia 05.05.2018, 06:57. Identyfikator użytkownika: NgM0VAYnZ1BW
Ocena
komentarza:
22
Jak wytłumaczyć samowolke Inwestora TBS w ul.3-go Maja,Miał powstać budynek mieszkalny oddany do użytku w m-cu marcu br.A jest przy poziomie zerowym.Wygrodzono,pozamykano i chyba trzeba to zburzyć. Może najwyzszy czas wyeliminować Kmiecikow ,a to z sądu, a to z mieszkaniowki, a to z gospodarki komunalnej i poodcinac wszystkie macki z tym nazwiskiem związanej.I wówczas miasto powoli znacznie się doradzać.
@ wątpliwy
dnia 05.05.2018, 11:15. Identyfikator użytkownika: XQeIg4IElzBj
Ocena
komentarza:
1
Miał być łącznik od Ronda Solidarności do ul.Piłsudskiego oraz od ronda ks.jakiegoś w Sobniowie do ronda na Zaciszu w kierunku Dukli i Gorlic.Jak się kłócili Radni Powiatowi z Radnymi Miejskimi,to było o tym dość głośno,a jak trzeba coś zrobić,to cisza.Chyba,że rozpoczną prace w przeddzień wyborów samorządowych...
@ Janek
dnia 05.05.2018, 14:45. Identyfikator użytkownika: 7nDSmso5iRsf
Ocena
komentarza:
7
[komentarz nie na temat]
@ Do Janka
dnia 05.05.2018, 16:29. Identyfikator użytkownika: NgM0VAYnZ1BW
Ocena
komentarza:
13
P. Pabian jako inspektor nadzoru pracował u P.Kmiecika.Gdy wygrał wybory Redaktor z tej redakcji zadał mu pytanie.Gdzie w przerwie byl zatrudniony.Odrzekł Był inspektorem nadzoru oczyszczalni ścieków w Jaśle i w Krempnej.Na drugie pytanie odpowiedział, że z tych prac idzie wyżyć.Tak to bywa,gdy ciągnie się pepowina za burmistrzem. A malutcy ludzie potrafią to perfidnie wykorzystać.
@ KAROL
dnia 04.05.2018, 14:51. Identyfikator użytkownika: EQEq4Hu8Z2Ja
Ocena
komentarza:
20
Totalny absurd.Kto tu zaglądnie z portfelem zainwestować,jak nie ma podstawowych warunków dla choćby transportu i bezpieczeństwa wyprodukowanych towarów.Zero połaczeń komunikacyjnych z Polską,stałe zagrożenie powodziowe,nieprzejezdne miasto itp.itd...Może lepiej miasto sprzedać całe,i wreszcie ktoś to ogarnie w rozsądny sposób,albo zasadzi kartofle!
@ Diver
dnia 04.05.2018, 15:38. Identyfikator użytkownika: WAGRw96nCD96
Ocena
komentarza:
29
Wystarczyło ustalić co najmniej 10 lat temu wynagrodzenie zarządu i gl. Ksiegowego innych pracujacych w Mpgk na maks 10 tysięcy. Na rok byłoby około 2 miliony oszczędności razy 10 lat i są pieniądze. I nie trzeba nic sprzedawać. A takich spółek jak Mpgk jest w Jaśle kilka

Najlepiej wszystko posprzedawac i czekać na reparacje
@ Pokerowiec
dnia 06.05.2018, 22:05. Identyfikator użytkownika: nG5M0oqu4bLq
Ocena
komentarza:
6
Dokladnie. Ludzie 25% to nie jest 51%.
Diver pelna zgoda.
Do rzeczy. Dobry menager sprzedaje max49% udziałów w firmie (jeśli są chetni by je kupić za odpowiednią wg inwestora cenę) sobie zostawia 51% lub wiecej <by miec decydujacy glos> a kasę z sprzedaży INWESTUJE!!!
Jak czytam że mpgk to Nasze dobro ...itp to pytam kogo dobro???
Chyba tego co zarabia po 20 tys w mpgk czy kolejni pewnie nie wiele mniej ale nie Twoje dobro...nawet jak twoja żona tam pracuje to bęedzie nadal pracowac.

Radni niech sie ogarną i zaczną inwestowac. Jesli nie za pomoca mpgk to kredyt. najwieksze firmy pseudo bizmesmeni jadą na milionowych kredytach...ktore za okreslony czas są splacane a nastepnie zainwestowane srodki przynosza zysk. Takie Czasy.
W dziejszych czasach inwestowane sroki rzadko pochodza z wlasnj gotowki.
@ Sas
dnia 04.05.2018, 15:43. Identyfikator użytkownika: LE9C57rG5eGA
Ocena
komentarza:
9
Z Biznesem nic wspólnego nie mają
@ Sven
dnia 04.05.2018, 16:03. Identyfikator użytkownika: 9GEYna2iNMOx
Ocena
komentarza:
0
Założę się,że w tym roku nie powstanie zupełnie w norze wsiowej zwanej dalej Jasło zupełnie NIC !

Czasy kiedy mówiono teksty typu Polska wschodnia,lub Podkarpacie są już za nami.Teraz miasta,aby się rozwijały muszą być konkurencyjne,ale jaka tu może być konkurencja przy tej kościelnej władzy ?

Proponuję w ramach rozwoju miasta Jasła postawić pomnik papieża wielkiego Polaka,który jak Wałęsa POKONAŁ KOMUNIZM.
@ Janek
dnia 04.05.2018, 16:39. Identyfikator użytkownika: 7nDSmso5iRsf
Ocena
komentarza:
26
[komentarz nie na temat]
@ Mieszkaniec Jasła
dnia 04.05.2018, 22:23. Identyfikator użytkownika: qutZLzrzH1o5
Ocena
komentarza:
7
Po rozmowie z nim stwierdzam że to chodzący majestat prawa, przynajmniej on tak twierdzi buahahaha
@ Truf
dnia 04.05.2018, 16:47. Identyfikator użytkownika: lYsYgybh10n0
Ocena
komentarza:
21
Blisko 6 km ? Cały odcinek ul Mickiewicza do gamratu woła o pomstę do nieba. O Dąbrówce i moście już nie wspomnę. Jaki inwestor jadący ta droga zgodzi się inwestować.
@ polak
dnia 04.05.2018, 17:17. Identyfikator użytkownika: LVVBlmQhkghK
Ocena
komentarza:
33
Jasłem powinno rządzić Krosno.Burmistrz powinien się przejechać do Krosna i zobaczyć jak się rozwija miasto.Zwolnić przynajmniej połowę urzednków/nierobów ze straży miejskiej/ nie potrafią obsługiwać komputerów,Pabian był i jest dobry w likwidacji.Wywalić przy najbliższych wyborach.
@ polak
dnia 04.05.2018, 17:19. Identyfikator użytkownika: LVVBlmQhkghK
Ocena
komentarza:
10
Będzie mniej €rzędników to będzie iwęcej pieniędzy na inwestycje.Wysokość nie idzie razem z mądrością zarządzania.
@ Sas
dnia 04.05.2018, 17:23. Identyfikator użytkownika: LE9C57rG5eGA
Ocena
komentarza:
26
Ta władza cofnela Jasło o kolejne 30 lat w tył. Nic dziwnego że jest 9
NAJGORSZYM miastem w Polsce
@ miki
dnia 04.05.2018, 18:09. Identyfikator użytkownika: A7YQ1Tqd0g6G
Ocena
komentarza:
22
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ dragoness
dnia 06.05.2018, 18:09. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
-3
To ma pan dziwne wrażenie. Proszę prześledzić polityczną proweniencję rządzących miastem i powiatem. Może się pan zdziwić.
@ o;a
dnia 07.05.2018, 16:26. Identyfikator użytkownika: ajDojXMPalJ1
Ocena
komentarza:
3
[Komentarz nie na temat]
@ miki
dnia 07.05.2018, 17:26. Identyfikator użytkownika: A7YQ1Tqd0g6G
Ocena
komentarza:
1
[Komentarz nie na temat]
@ dragoness
dnia 08.05.2018, 09:16. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
0
[Komentarz nie na temat]
@ polak
dnia 04.05.2018, 17:42. Identyfikator użytkownika: LVVBlmQhkghK
Ocena
komentarza:
30
Burmistrza nazwać Kwiatkowskim bo tylko składaniem kwiatów się zajmuje.Panu powinni podziękowąć,wyborcy pokażą swą mądrość i zatroskanie o miasto.Najlepiej jest żądzić i nie ponieść za to żadnych konsekwencji.Tak się fajnie rządzi i bierze pieniądze z budżetu.
@ wątpliwy
dnia 05.05.2018, 11:21. Identyfikator użytkownika: XQeIg4IElzBj
Ocena
komentarza:
13
O ! Przepraszam.Nazwisko "Kwiatkowski" ma bardzo wysokie konotacje w związku z przedwojennym ministrem,który przyczynił się rozwoju przemysłu w tamtym okresie,m.inn. COP...Tak więc,byłaby to swego rodzaju profanacja...
@ Fanatic Duląbka Boyz
dnia 04.05.2018, 18:31. Identyfikator użytkownika: 0z7ZecjILJoG
Ocena
komentarza:
17
Chcą sprzedać MPGK? Tylko to nie zostało jeszcze sprzedane więc nie ma coś się dziwić.Jaki będzie kolejny etap sprzedaży? Sprzedaż lodów z winogron?
@ Kierowca
dnia 04.05.2018, 18:34. Identyfikator użytkownika: pMqgKhOcolt6
Ocena
komentarza:
29
Mieszkańcy Jasła powinni pojechać do Krosna i zobaczyć jak buduje się drogi
i uzbraja się tereny na południe od lotniska pod rozbudowę dzielnicy przemysłowej.
Mając dogodne warunki dojazdu i transportu już znajdują się chętni i inwestują
na tym terenie. Jedzcie i zobaczcie na własne oczy.
Gdy u nas czyni się podobnie korzystając z dopłat z poza funduszy miasta
jest wielki sprzeciw.
Na terenie Gamratu są wykupione działki i hale bez dojazdu i inwestorzy czekają
na drogi by uruchomić produkcję.
Dlaczego mieszkańcy Jasła sprzeciwiają się wszystkiemu i wszystko negują,
starając się wykazać że są silniejsi jak Krośniacy.
Słaby nigdy nie lubi silniejszegi.
@ B
dnia 04.05.2018, 20:45. Identyfikator użytkownika: w5QGhMhfIkv3
Ocena
komentarza:
2
No właśnie że jakoś do Krosna inwestorzy nie ciągną. Nawet bym rzekł, że ci więksi do Jasła się przenieśli.
@ jas
dnia 04.05.2018, 23:13. Identyfikator użytkownika: Kz2fqDSD8Xrh
Ocena
komentarza:
7
Naprawdę? A to co widać przy wyjeździe w kierunku Miejsca Piastowego to fata morgana?
@ ,.,.
dnia 05.05.2018, 11:07. Identyfikator użytkownika: 1QlcouUQb92e
Ocena
komentarza:
11
Powstałe tam pawilony handlowe służą do zwiedzania a na zakupy i tak jeździ się do Rzeszowa lub Nowego Sącza.
@ jas
dnia 05.05.2018, 17:14. Identyfikator użytkownika: Kz2fqDSD8Xrh
Ocena
komentarza:
2
Budują pawilony by sobie ludzie mogli pozwiedzać?
@ Odyr
dnia 05.05.2018, 20:00. Identyfikator użytkownika: 8WzVALuuYxeG
Ocena
komentarza:
1
Wieksi czytaj wzrostem ...
@ Krośniak
dnia 07.05.2018, 09:39. Identyfikator użytkownika: rAHMFBbuZbAQ
Ocena
komentarza:
5
Nie opowiadaj głupot. Wokół Krosna drogi są w fatalnym stanie. Przykład drogi do zamku w Odrzykoniu. Dziura na dziurze a to przeciez wazne miejsce gdzie turysci trafiają w podrózach do Krosna
@ jaslanin
dnia 04.05.2018, 18:38. Identyfikator użytkownika: cpvXQZdSz9Nc
Ocena
komentarza:
22
Pragnę przypomnieć ,że pierwszą decyzją rady miasta Jasła w roku 2014 była podwyżka wynagrodzenia dla nowo wybranego Pana burmistrza o ponad 2000 zł i co z tego wyszło szkoda pisać.
@ marek
dnia 04.05.2018, 18:44. Identyfikator użytkownika: w5cTlcnV0ZMl
Ocena
komentarza:
24
jak zlikwidujecie 50 % etatów to bedziecie mieli kase
@ kandydat na burmistsza
dnia 04.05.2018, 19:50. Identyfikator użytkownika: 4Rvl7YDZeiDc
Ocena
komentarza:
19
Zgadzam się z polakiem bo nieraz pisałem o tych nieudacznikach ich interesuje tylko kasa przegnać to towarzystwo na najbliszych wyborach
@ Janek
dnia 04.05.2018, 20:19. Identyfikator użytkownika: 7nDSmso5iRsf
Ocena
komentarza:
21
Towarzystwo z ratusza zafundowało potencjalnym inwestorom hulajnogi, dla tych maszyn nie potrzeba zbyt szerokich dróg.A propo ,z akademi wina na k...j górce mogą korzystać zwykli podatnicy .
@ Sas
dnia 04.05.2018, 20:33. Identyfikator użytkownika: LE9C57rG5eGA
Ocena
komentarza:
23
Poziom władzy w Jaśle jest bardzo niski. Efekt taki że Jasło
9 najgorsze miasto w Polsce. Wstyd!
@ ABC
dnia 04.05.2018, 20:39. Identyfikator użytkownika: hMWP9dF8KzhP
Ocena
komentarza:
5
A to podobno peło wszystko tylko sprzedawało...
@ do rozsądku
dnia 04.05.2018, 20:51. Identyfikator użytkownika: xB87UdEuuTrq
Ocena
komentarza:
-19
Co wy ludzie wreszcie chcecie. Burmistrz stara się jak może
ściągnąć inwestorów do Jasła a wy nie i nie. Równocześnie
piszecie, że w Krośnie to ściąga i narzekacie, że Jasło upada.
Ludzie opamiętajcie się! Wpisy wcześniejsze, jeśli nie są sterowane,
przekraczają granice absurdu i braku logiki. Przez takie politykierstwo
rzeczywiście doprowadzicie miasto do upadku i nie będzie to wina
Burmistrza.
@ .
dnia 04.05.2018, 21:02. Identyfikator użytkownika: EUh5k35fvgkB
Ocena
komentarza:
10
wyluzuj, w Krośnie też są brudne ulice, rozwace się rudery,m itd, itp. NIGDZIE NIE MA IDEAŁÓW
@ Mieszkaniec Jasła
dnia 04.05.2018, 22:21. Identyfikator użytkownika: qutZLzrzH1o5
Ocena
komentarza:
16
Chce dożyć dnia w którym obudzę się i nie będzie śladu po pisie
@ Do mieszkaniec Jasła
dnia 04.05.2018, 23:00. Identyfikator użytkownika: SKaD31i7piLJ
Ocena
komentarza:
12
Mam nadzieję, że Ci na tych fotkach wraz z Pabianem znikną na zawsze by nie niszczyli więcej tego naszego miasta Jasła. Dobrze, że juz nie długo bo do listopada tego roku to wybory przewietrzą nieudaczników.
@ .
dnia 05.05.2018, 10:14. Identyfikator użytkownika: EUh5k35fvgkB
Ocena
komentarza:
6
wierzysz w to co piszesz? czy abstrakcje lubisz?
@ kant
dnia 07.05.2018, 16:53. Identyfikator użytkownika: 76dcYsP5ihL2
Ocena
komentarza:
4
[Komentarz nie na temat]
@ zzm
dnia 07.05.2018, 19:54. Identyfikator użytkownika: Zj2WJJF6hSyG
Ocena
komentarza:
0
[Komentarz nie na temat]
@ Odyr
dnia 05.05.2018, 07:12. Identyfikator użytkownika: 8WzVALuuYxeG
Ocena
komentarza:
9
Trzeba miec plewy w glowie zeby sprzedawac dochodowy interes...no chyba ze zydom...
@ Nie ma strachu...
dnia 05.05.2018, 10:02. Identyfikator użytkownika: uA7vAmtQl4jH
Ocena
komentarza:
19
Nie ma strachu, po następnych wyborach znów będą ci sami. Ludzie, którzy mogliby zagłosować inaczej już wyjechali. Zostali sami miłośnicy pseudo patriotycznych uroczystości i nabożeństw majowych. Oni zagłosują tak jak podpowie proboszcz, więc na zmiany bym nie liczył.
@ rychu
dnia 05.05.2018, 10:22. Identyfikator użytkownika: AcCFrqnIp5zk
Ocena
komentarza:
15
masz rację , ci co myśla inaczej opuścili to miasto, bo nie mieli pleców i dla nich tu roboty poprostu nie ma
@ Damian Berger
dnia 05.05.2018, 12:38. Identyfikator użytkownika: 0HLK9A0d2dra
Ocena
komentarza:
7
Złodziejstwo, państwo w państwie i tyle...
@ mieszkaniec 65
dnia 05.05.2018, 15:12. Identyfikator użytkownika: 2VYET2xWONYY
Ocena
komentarza:
2
no swietnie pan burmistrz zapewne dogadal sie z Moska i bedzie mu teren uzbrajal jeszcze cos tam do sprzedania w gamracie ma a swoja droga tak tu psioczycie a przy wyborach czarny krzyknie z ambony i znow na oszolomstwo zaglosujecie
@ dragoness
dnia 06.05.2018, 18:10. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
7
Z KIM się dogadał? Pan się dobrze czuje?
@ Ader
dnia 06.05.2018, 22:20. Identyfikator użytkownika: ezDIHAYrIhfV
Ocena
komentarza:
-6
Ty nsuczycielko pisze gosc ze z prezesem nie umieszczytac z kim kto sie digadal
@ dragoness
dnia 07.05.2018, 08:51. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
5
Panie Ader, p. Moska NIE JEST prezesem Gamratu już od dość dawna.
@ Alchemik
dnia 08.05.2018, 15:44. Identyfikator użytkownika: aq2KZk9K4x3z
Ocena
komentarza:
0
Kaczyński nie jest premierem, chodzi o Pani retorykę.
@ Burmistrz
dnia 05.05.2018, 15:15. Identyfikator użytkownika: fIRmeEPVmwfn
Ocena
komentarza:
9
Jak od kilku kadencji rządzą partyjne kliki a nie ma gospodarza, to takie sa skutki.
@ do mieszkaniec 65
dnia 05.05.2018, 15:32. Identyfikator użytkownika: xB87UdEuuTrq
Ocena
komentarza:
4
To twoim zdaniem miasta ma uzbroić tereny pod co ?
Pod państwowe fabryki ? Tych już nie będzie. Nie zauważyłeś
tego. Jasne, że przygotowuje tereny dla prywatnych
inwestorów i nie jest ważne jak oni się nazywają. Ważne
żeby zainwestowali w Jaśle i stworzyli miejsca pracy.
@ Kierowca
dnia 05.05.2018, 19:03. Identyfikator użytkownika: pMqgKhOcolt6
Ocena
komentarza:
3
Jest piękna pogoda, wolne, pasuje pospacerować i przeciw czemuś zaprotestować.
Ruszcie dziadki głową może coś znowu wymyślicie.
Bo już wszystko oprotestowane i brakuje tematu.
Miasto piękne, spokojne, kto chce to pracuje, wolnych miejsc nie brakuje.
Na ci by znowu ponarzekać.
Ruszcie lenie głową.
@ ja
dnia 05.05.2018, 19:25. Identyfikator użytkownika: AWXV6uwyi2PF
Ocena
komentarza:
10
Na nowych masztach przed Urzedem Miasta proponuje wywiesic biale flagi ( szt. 3 ) bo to juz chyba ostatnie tchnienie tej "władzy" ...
@ Odyr
dnia 05.05.2018, 19:57. Identyfikator użytkownika: 8WzVALuuYxeG
Ocena
komentarza:
11
Ciepłownictwo czy wodociagi w Jasle sa uwazane za bezpieczne i dochodowe zakłady...i to ma być sprzedane...jak to nazwac...nie wiem..
@ ejken
dnia 05.05.2018, 20:15. Identyfikator użytkownika: lotkObHr4r6M
Ocena
komentarza:
10
bez obwodnicy z prawdziwego zdarzenia to miasto zdechnie... tutaj powinna być pompowana kasa ze wszystkich stron, robić ją etapami nawet, ale działać! otwiera się dla nas okienko na trochę inny świat, a mianowicie dużo sprawniejsze-szybsze skomunikowanie ze stolicą województwa poprzez wykonywanie obwodnic Strzyżowa, Czudca i w niedalekiej przyszłości Wiśniowej, modernizację drogi wojewódzkiej nr 988, ekspresówkę S 19... bez obwodnicy tą 988 będą wszyscy chcieli jedynie stąd uciec do Rzeszowa, a z obwodnicą Jasła pozostać...
@ Kierowca
dnia 05.05.2018, 20:20. Identyfikator użytkownika: pMqgKhOcolt6
Ocena
komentarza:
-2
Żyjesz w niewiedzy i jeszcze dużo nie wiesz.
Chociaż samokrytyka jest ważna, to się wstyd się do tego przyznać.
@ ejken
dnia 05.05.2018, 22:50. Identyfikator użytkownika: lotkObHr4r6M
Ocena
komentarza:
1
niby jakiej niewiedzy?
@ Ader
dnia 06.05.2018, 00:24. Identyfikator użytkownika: ezDIHAYrIhfV
Ocena
komentarza:
-4
Ktory z Was to pisowiec
@ ejken
dnia 06.05.2018, 07:39. Identyfikator użytkownika: lotkObHr4r6M
Ocena
komentarza:
3
nienawidzę na równi PO i PiS, dla Polski potrzeba świeżej krwi!
@ do Ader
dnia 06.05.2018, 05:46. Identyfikator użytkownika: xB87UdEuuTrq
Ocena
komentarza:
8
Który pisowiec? W Jaśle są co najmniej trzy PiS - y.
@ Aktywa=Pasywa
dnia 06.05.2018, 17:26. Identyfikator użytkownika: xJ5rZdH0NavB
Ocena
komentarza:
5
Czy to znaczy, że całe MPGK wraz z oczyszczalnią ścieków jest warte jedynie 80 milionów?
@ Kierowca
dnia 06.05.2018, 18:47. Identyfikator użytkownika: pMqgKhOcolt6
Ocena
komentarza:
10
Jeszcze niech ktoś powie te bzdury, że w Jaśle jest bezrobocie.
Idźcie na giełdę pracy.
Nawet po uzgodnieniach warunków zatrudnienia z przyszłym pracownikiem
i gwarancji jego zatrudnienia, pracownik i tak się nie zgłasza
do podjęcia pracy.
W Krośnie też wiszą duże bilbordy z propozycją o zatrudnieniu pracowników.
Ale sielanka.
@ Alchemik
dnia 06.05.2018, 22:58. Identyfikator użytkownika: aq2KZk9K4x3z
Ocena
komentarza:
1
Spółkę zmienić na SA i jeśli znosi takie złote jaja wystawić do sprzedaży częśc udziałów na GPW i kręcić biznes. Wiecie że obecnie na giełdzie są spółki mające 1 mld kapitalizacji i teoretycznie brak zysków.
@ Ariusz
dnia 06.05.2018, 23:06. Identyfikator użytkownika: 1FJqRVXP7Rdu
Ocena
komentarza:
3
Wspomniane inwestycje w strefie są konieczne. Trudno jest przyciągnąć inwestorów do strefy w Warzycach, w której nie ma dróg! Do strefy w której na przyłączenie prądu trzeba czekać 18 miesięcy, bo nie ma transformatora!!! Do strefy w której zaleją cię wody opadowe, bo nie ma ich gdzie odprowadzić!!!
Projektuje się studnie chłonne, które metr od powierzchni terenu stałe wypełnione są wodą, bo strefa leży na terenach starorzecza. Sami siebie okłamujemy. Jak chcemy być atrakcyjni dla inwestorów oferując takie warunki? Oprócz folderów z zachętami i terenami inwestycyjnymi konieczna jest infrastruktura, bez której próżno oczekiwać, że pojawią się nowe inwestycje. Niby jest strefa, ale realnie jej nie ma, bo jest zupełnie nieprzygotowana do realizacji nowych, dużych inwestycji. Być może kilka nowych firm w Jaśle pomogłoby rozwiązać problem z MPGK ;-)
@ Efka
dnia 07.05.2018, 08:50. Identyfikator użytkownika: La1XwLcTPUyg
Ocena
komentarza:
6
A jak z ciekawości wygląda kwestia własności gruntów na strefie, ile z tego tortu ma miasto?
@ Olinke
dnia 07.05.2018, 10:43. Identyfikator użytkownika: ezDIHAYrIhfV
Ocena
komentarza:
4
Do efka nicmiasyo nie ma nic te grunt to NIE miasta
@ eed
dnia 07.05.2018, 09:09. Identyfikator użytkownika: 0ygWBe00xNlR
Ocena
komentarza:
6
a co pan obecny burmistrz wybudowal znaczacego w Jaśle?
@ Tex
dnia 07.05.2018, 09:24. Identyfikator użytkownika: M29zbmWeWpvw
Ocena
komentarza:
10
A rondyzio na Szkolnej to mało?
@ Alchemik
dnia 07.05.2018, 09:31. Identyfikator użytkownika: aq2KZk9K4x3z
Ocena
komentarza:
-1
A parking koło nowego cmyntorza na górce tu chu..?
@ eed
dnia 09.05.2018, 17:15. Identyfikator użytkownika: 0ygWBe00xNlR
Ocena
komentarza:
-1
no właśnie chu...
@ Olinke
dnia 07.05.2018, 15:01. Identyfikator użytkownika: ezDIHAYrIhfV
Ocena
komentarza:
3
Alchemik ty pewnie fanpisuuuu pomniki i cmentarzem niedlugo cale jaslo moze byc cmwntatzem jaslo umiera nie widzisz tegp
@ Abnegat
dnia 07.05.2018, 17:48. Identyfikator użytkownika: N1dVOWE4QydN
Ocena
komentarza:
1
Trzeba sprzedać udziały w MPGK za 20 mln zł => aby przeznaczyć te środki na uzbrojenie terenów inwestycyjnych => aby jacyś inwestorzy zechcieli utworzyć tutaj miejsca pracy.

Czyli tak naprawdę, te 20 mln zł ma być wydane na WALKĘ Z BEZROBOCIEM, które to działanie nie należy do zadań własnych gminy, lecz do zadań Państwa. Owszem, gmina może wspomagać Państwo w walce z bezrobociem poprzez działania możliwe w swojej skali, takie jak szkolenia, doradztwo itp. - ale czy kwota 20 mln zł to nie jest jakaś gigantyczna hucpa prawno-finansowa? Tym bardziej, że podjęta kilka miesięcy przed końcem kadencji samorządowców? W tej sytuacji, być może chodzi o stworzenie miejsc pracy - ale wyłącznie dla niektórych miejskich notabli samorządowych, którzy w wyniku wyborów stracą intratne posady.
@ Kierowca
dnia 07.05.2018, 18:14. Identyfikator użytkownika: pMqgKhOcolt6
Ocena
komentarza:
-3
Do Olinke.
Piszesz chyba co czujesz i te wypowiedzi subiektywne dotyczą wyłącznie ciebie.
Jasło jest piękne dla nas, tak odczuwam ja i moi znajomi.
Mało tego Jasło jest coraz piękniejsze, osiedla są więcej ukwiecone i pełno zieleni.
Żyjemy w pięknym umiarkowanym klimacie i pięknej okolicy.
Dla mieszkańców jest praca i kto chce to pracuje.
Bezrobocie dotyczy tylko tych co z natury nie chcą pracować.
Ale i dla nich też jest pomoc. Mogą żyć z licznych zapomóg, darów,
wspomagania przez liczne instytucje miejskie, PCK, kościelne CARITAS,
czy inne organizacje społeczne.
Przypuszczam, że te zgorzkniale wpisy są spowodowane chyba z twojego powodu
gdyż nie ułożyło ci się w życiu.
Miej o to pretensje do siebie i nie wypowiadaj się za innych
@ do Abnegat
dnia 07.05.2018, 20:40. Identyfikator użytkownika: xB87UdEuuTrq
Ocena
komentarza:
-1
Niektórzy samorządowcy może stracą stanowiska ale ty już dawno
straciłeś rozum. Najlepiej ci idzie w tematach historycznych a zwłaszcza
słusznie minionej epoki, lecz błagam nie wypowiadaj się na tematy
techniczne, ekonomiczne czy prawne, bo nie można tego czytać.
@ Abnegat
dnia 08.05.2018, 03:24. Identyfikator użytkownika: a4J66Wg6I4uf
Ocena
komentarza:
-1
Nie ma obowiązku wchodzenia na ten portal, jak również czytania moich wypowiedzi - chyba, że jest to zadanie zlecone.
@ co Wy na to ?
dnia 08.05.2018, 11:01. Identyfikator użytkownika: SOoSmb4nUjn1
Ocena
komentarza:
3
Zasiedzieli się panowie na stołkach czas przewietrzyć owczarnie . Wprowadzić nowych ludzi to i wówczas będą nowe pomysły , przecież 20 lat na stołku to boli cześć ciała i nad tym się zastanawia taki osobnik a nie co by jeszcze zrobić dobrego . Liczy się tylko Kasa.
@ dragoness
dnia 08.05.2018, 11:32. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
2
Czytam to co cztery lata.
@ Ja-nina Hymel
dnia 08.05.2018, 12:14. Identyfikator użytkownika: LpYZtrBjz2m6
Ocena
komentarza:
5
Powołać do istnienia coś nowego to nie łaska - bo to działalność gospodarcza - ale przejadac to na co łozyli i budowali wszyscy mieszkańcy to potrafia...
@ Odyr
dnia 08.05.2018, 13:56. Identyfikator użytkownika: 8WzVALuuYxeG
Ocena
komentarza:
3
Zakład ciepłowniczy po remoncie sieci i modernizacji podobnie zaklad wodociagow...to teraz sprzedac. ???
@ zed
dnia 08.05.2018, 14:55. Identyfikator użytkownika: yPkmK9kRfyYd
Ocena
komentarza:
-1
Miał chłop pole... sprzedał je i kupił sobie samochód... Po 10 latachani samochodu ani pola już nie miał. Jak Jasło rozsprzeda MPGK, to nigdy ono już nie wróci do naszych rąk bo nie będziemy mieli kasy na odkupienie.
@ Alchemik
dnia 08.05.2018, 15:48. Identyfikator użytkownika: aq2KZk9K4x3z
Ocena
komentarza:
4
W Jaśle nie ma bezrobocia tylko lenistwo i pan da, to po co z bezrobociem walczyć. Zamknąć Mops to jest jedyna konieczna zmiana w tym mieście.
@ Odyr
dnia 09.05.2018, 06:11. Identyfikator użytkownika: 8WzVALuuYxeG
Ocena
komentarza:
3
Wiem ze duzo osob nie chodzi na wybory samorzadowe...ale jezeli dalej bedziemy pozwalac na wybieranie do samorzadow ludzi bez wyksztalcenia...nieudacznikow..dla ktorych dieta radnego to sposob na zycie skonczymy marnie...samycm glupim gadaniem niedouczonych rafnych nie zwojujemy nic...
@ Kierowca
dnia 12.05.2018, 15:11. Identyfikator użytkownika: pMqgKhOcolt6
Ocena
komentarza:
-1
Ale bzdury.
Przecież z diety radnego nikt nie wyżyje.
Radni są wybierani w demokratycznym głosowaniu przez mieszkańców
i mają większościowe zaufanie i poparcie
Tylko nieuk może temu zaprzeczyć.
@ ToMi
dnia 01.06.2018, 07:14. Identyfikator użytkownika: wff8EcCFymxn
Ocena
komentarza:
-2
Jasło potrzebuję gospodarza wizjonera z nowatorskimi pomyslami, obecne leśne dziadki kręcą się w kółko uzbrajajac nikomu niepotrzebne strefy, przy okazji coś tam sobie przygarniając trzeba wymyślać coś nowego a nie kopiować starego, kto będzie inwestował w slabej strefie gdzie są strefy 100 razy lepsze
Dodaj komentarz Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Wójt Staniszewski żongluje starymi inwestycjami

    W gazecie samorządowej gminy Dębowiec "Gminne Echa" wójt chwali się osiągnięciami nie tyle sprzed czterech ostatnich lat, co inwestycjami realizowanymi nawet osiem lat temu. Czy dwumiesięcznik został wykorzystany do prowadzenia kampanii wyborczej? Faktem jest, że Zbigniew Staniszewski po raz piąty ubiega się o urząd wójta gminy Dębowiec.

  • Szanowni mieszkańcy Gminy Jasło

     

    Już w niedzielę wspólnie podejmiemy decyzję, kto przez najbliższe pięć lat będzie sprawował zaszczytny, ale i niezwykle zobowiązujący urząd Wójta Gminy Jasło.

  • PZD z nowym sprzętem i zapleczem socjalnym

    Pracownicy Powiatowego Zarządu Dróg w Jaśle przez wiele lat nie mieli odpowiedniego zaplecza socjalnego. W ostatnim jednak czasie wybudowany został budynek wraz z siedmiostanowiskowym garażem, który poprawi komfort i warunki ich pracy. Inwestycja ma się zakończyć wiosną przyszłego roku.

  • Zbliża się Dzień Wszystkich Świętych

     

    W tym roku 1 listopada przypada w czwartek. Będziemy obchodzić Święto Zmarłych. Dlatego poświęćmy swój czas na wspomnienie Naszych bliskich Zmarłych i odwiedźmy ich groby.

  • Szanowni Mieszkańcy Jasła!

     

    Podjąłem decyzję o kandydowaniu na burmistrza Jasła ponieważ - podobnie ja Państwo - pragnę, aby nasze piękne Miasto znów stanęło w rzędzie dynamicznie rozwijających się miejscowości Podkarpacia. - Andrzej Czernecki.

  • W szpitalu powstał oddział diabetologiczny

    Jasielski szpital poszerzył działalność medyczną o oddział diabetologiczny, jedyny taki na terenie województwa podkarpackiego. W Polsce liczba pacjentów chorych na cukrzycę wzrasta w niepokojącym tempie. Dzięki powstaniu nowego oddziału specjaliści będą mogli sprawować najlepszą opiekę nad chorymi.

  • Społeczeństwo Jasła pamięta o zapomnianych Rodakach

     

    W listopadzie 2018 r., w rocznicę stulecia odzyskania przez naszą Ojczyznę niepodległości, groby rodaków, imiennych i bezimiennych bohaterów walk o polskość i wolność, powinny oświetlić płonące biało-czerwone znicze.

  • Zapadło nieprawomocne orzeczenie sądu w trybie wyborczym

    W Sądzie Okręgowym Krośnie zapadło nieprawomocne orzeczenie sądu w trybie wyborczym wobec Janusza Pachera pełniącego funkcję pełnomocnika Komitetu PiS w Skołyszynie. Został on zobowiązany do sprostowania nieprawdziwych informacji, które pojawiły się w przestrzeni publicznej na temat Mariusza Sepioła. Janusz Pacher złożył zażalenie do sądu apelacyjnego.

  • W Trzcinicy otwarto zmodernizowany stadion lekkoatletyczny

     

    W piątek, w Trzcinicy dokonano uroczystego otwarcia zmodernizowanego stadionu lekkoatletycznego. Przecięcia symbolicznej wstęgi dokonał marszałek Sejmu RP Marek Kuchciński.

  • Czas na dobrego gospodarza, nie polityka

     

    Zapraszamy do lektury wywiadu ze Stanisławem Pawlusiem, kandydatem na wójta Gminy Skołyszyn. 

  • Zgodnie dla przyszłości Jasła – list Ryszarda Pabiana

  • Strażacy ochotnicy pomagają dzieciom z chorobami nowotworowymi

     

    „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”. Z takim hasłem na ustach strażacy ochotnicy organizują zbiórkę rzeczy, które następnie trafią do dzieci przebywających na oddziałach onkologicznych szpitali w całej Polsce.  Stowarzyszenie Strażacy Wspólnie przeciw Białaczce zrzeszają ochotników w tym również z Podkarpacia. Akcja ta została zorganizowana po raz pierwszy na Podkarpaciu i skierowana jest  dla  pacjentów Kliniki Onkohematologii Dziecięcej w Rzeszowie.

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105