Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Dwoje dzieci w szpitalu. Zatruły się tlenkiem węgla?

45

Zatrucie tlenkiem węgla to prawdopodobna przyczyna dolegliwości dwójki dzieci, które dziś wieczorem zostały przewiezione do jasielskiego szpitala z jednego z bloków przy ulicy Lenartowicza. Z posiadanych przez nas informacji ich życiu nie zagraża niebezpieczeństwo.

Powiadomienie o prawdopodobieństwie obecności tlenku węgla w budynku mieszkalnym wpłynęło do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Jaśle o godzinie 20.33. Na miejsce zdarzenia zadysponowany został pięcioosobowy zastęp jednostki ratowniczo-gaśniczej, wyposażony w sprzęt do badania stężenia tlenku węgla.

Strażacy sprawdzili cały blok – wszystkie klatki i pomieszczenia, łącznie z piecykami i instalacją. Urządzenia, którymi się posługiwali, nigdzie nie wykazały obecności tlenku węgla, jednak po dwudziestominutowym przewietrzeniu mieszkania ciężko już go wychwycić. – poinformował nas dyżurny operacyjny powiatu KP PSP w Jaśle.

Z informacji do których dotarliśmy wynika, że życiu poszkodowanych na skutek zdarzenia dzieci nie zagraża niebezpieczeństwo. 

Zdaniem rozmówcy naszego portalu w bloku, do którego dzisiejszego wieczoru wezwano służby ratownicze, zagrożenie związane z tlenkiem węgla pojawiło się nie po raz pierwszy. Strażacy interweniowali tam z tego powodu już co najmniej kilkakrotnie. 

Problem jest nam znany. Przy tych warunkach atmosferycznych jakie dziś mamy często bywa tak, że nawet jeśli w mieszkaniu nie jest używany piecyk gazowy, przy niesprawnej wentylacji to zanieczyszczone powietrze zostaje wciągane do środka. Należy więc zwracać uwagę na szczelność i przede wszystkim drożność instalacji wentylacyjnych. Uczulamy na to mieszkańców.  mówi dyżurny.


 

AKTUALIZACJA
Poszkodowanymi w zdarzeniu, jak się ostatecznie okazało, byli również rodzice wspomnianej dwójki dzieci. Przeprowadzone w szpitalu badania wykazały, że cała czwórka doznała podtrucia czadem. Decyzją lekarzy została hospitalizowana  rodzice trafili na szpitalny oddział ratunkowy (opuścili go w piątek), dzieci (wiek: 3 lata, 1,5 roku) na oddział pediatrii i alergologii (pozostali tam do soboty). 

Jakub Hap
[email protected]

Napisany dnia: 22.01.2015, 22:57

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ xyz123
dnia 06.02.2015, 14:07 · Zgłoś
współczuję...
Odpowiedz
-2
@ kajtek
dnia 26.01.2015, 15:27 · Zgłoś
Jeden z zatrutych to mój kolega
Odpowiedz
5
@ megic
dnia 24.01.2015, 11:15 · Zgłoś
zgadzam się z komentarzem powyżej, że powinni dostać mieszkanie z MOPSu. Dlaczego społeczność romska ma dostawać mieszkania a polska 4 osobowa rodzina ciśnie się w kawalerce??? Prezes tej spółdzielni mieszkaniowej gdzie doszło do zatrucia jest też prezesem mieszkań z MOPSu na Sroczyńskiego. Urzęduje on też w tym samym budynku co MOPS, może powinni pomyśleć żeby polepszyć warunki mieszkalne polskiej rodzinie???
Odpowiedz
2
@ Łukasz
dnia 23.01.2015, 23:28 · Zgłoś
Taaak, dzieci chciały popełnić samobójstwo.. 3 i 1,5 roczne dziecko - "geniuszu".
Czujnik był zamontowany - włączony. To była cofka jak to specjalista stwierdził, który był na miejscu. Więc skończcie z głupimi domysłami i nieprawdziwymi bzdurami.
Odpowiedz
2
@ krasnal
dnia 23.01.2015, 13:19 · Zgłoś
ten blok był budowany w systemie zbiorczych wentylacji tag mogło być do zmiany prawa budowlanego w 1984r poczytaj,odnośnie kominiarz mają ci postawić nowy komin za własną kasę???
Odpowiedz
1
@ po
dnia 23.01.2015, 12:17 · Zgłoś
W tych blokach jest wadliwa instalacja wentylacyjna co 2 piętro jest wspólna kratka wetylacyjna,ogrzewa nie piecykami gazowymi , gdzie kominiarze,adminisracja?
Odpowiedz
3
@ krzaktak
dnia 23.01.2015, 13:45 · Zgłoś
co mają piecyki gazowe ? Ogólnie powinien być obowiązek pieców z zamkniętymi komorami spalania. Z tego co wiem, to ta rodzina mieszka w 4 osoby w kawalerce, tyle osób jak się ma umyć to spokojnie godzina pali się w łazience, dodatkowo pewnie ogrzewają tym piecem mieszkanie. Pewnie mało w zimie wietrzyli, więc tlenu coraz mniej i czad się zaczyna wytwarzać.

W ogóle powinni dostać mieszkanie z MOPSu, nie może być tak, żeby 4 osobowa rodzina mieszkała w tak małej klitce, z tego co wiem są jakieś przepisy ile m2 ma przypadać na członka rodziny.
Odpowiedz
1
@ jan
dnia 23.01.2015, 09:53 · Zgłoś
Dobrze by było że by o tym zdarzeniu przeczytali mieszkańcy ul.Kopernika 12 bo mają opory do instalacji ciepłej wody niektóre osoby te osoby to ciemnogród
Odpowiedz
1
@ krzaktak
dnia 23.01.2015, 10:28 · Zgłoś
każdy woli mieć swój piecyk i być w miarę wolnym, niż brać ogrzewanie i ciepłą wodę od miasta - to chyba oczywiste, a że ktoś ma stary piecyk junkers bez zamkniętej komory spalania to już jego ryzyko.
Odpowiedz
1
@ Sezamek
dnia 23.01.2015, 11:47 · Zgłoś
Ja też nie rozumiem jak można chcieć mieć wspólne ogrzewanie i wodę z miasta. Nigdy bym się na to nie zgodził, żeby mi miasto decydowało kiedy mogę sobie grzać a kiedy nie. Często nawet i we wrześniu jak mi trzeba było to sobie podgrzewałem - gdybym miał miejskie nie miałbym jak podgrzewać. Trzeba mieć własny porządny piec a nie użerać z czymś co jest wspólne i się uzależniać od kogoś.
A w tym mieszkaniu był czujnik, który zadziałał...
Odpowiedz
1
@ kaktus
dnia 23.01.2015, 13:54 · Zgłoś
Z takim podejściem to idz mieszkać do Podkarpackiej Troi..Gorąca woda płynie z kranu przez cały rok i tylko od ciebie zależy czy będziesz jej używał czy nie... zapłacisz więcej za gorącą wodę ale odejdzie Ci opłata za gaz i w bloku jest o wiele bezpieczniej.W Jaśle są jeszcze bloki gdzie ludzie ogrzewają sie piecami na węgiel i też nie chcą zmian...Po prostu ciemna Galicja..Tak nas wszyscy postrzegają...
Odpowiedz
1
@ Sezamek
dnia 23.01.2015, 15:53 · Zgłoś
Ja mówię nie o wodzie tylko o podgrzewaniu jako grzaniu kaloryferów :] miejskie ogrzewanie włączają jak temp spadnie. A ja czasami korzystam z mojego pieca jak o miejskim ogrzewaniu jeszcze nikt nie myśli żeby włączyć bo mam taka CHĘĆ I POTRZEBĘ - jestem wolny i jak chcę to sobie zapalam kaloryfery nawet w sierpniu. :]
Odpowiedz
-1
@ pacjent
dnia 23.01.2015, 17:09 · Zgłoś
ty to ja pacjient jestem mądrzejszy od ciebie nigdy miasto nie decyduje o tym kiedy masz mieć ciepłom wode a kiedy zimnom tylko ty o tym decydujesz
Odpowiedz
-2
@ jo do kaktus
dnia 23.01.2015, 17:20 · Zgłoś
wiesz co ; ta woda z miejskiego ogrzewania zanim Ci poleci ciepła to za każdym razem ile musisz spuścić wody zimnej a wystarczy dobry piecyk i dobra wentylacja.
Odpowiedz
0
@ Ami
dnia 24.01.2015, 13:12 · Zgłoś
Popieram Sezamek jeszcze wychodzi cie taniej .Ja za centralne ogrzewanie w bloku 2 lata temu zapłaciłem w czynszu i dopłacie 1956zl za rok choć mieszkanie stało puste i nieogrzewane (38,40 m2).W tym czasie za ogrzanie 90m2 domku na wsi zapłaciłam 1700 zl.Spółdzielnia wytłumaczyła mi ze zużycie dotyczyło kosztów wspólnych.To ile płacili ludzie którzy mieszkali i ogrzewali?
Odpowiedz
-1
@ Sezamek
dnia 24.01.2015, 22:13 · Zgłoś
która spółdzielnia? ;)
Odpowiedz
0
@ jasiu
dnia 23.01.2015, 09:26 · Zgłoś
Spalanie w urządzeniach energetycznych powinno być całkowite i zupełne.Całkowite jest wtedy gdy w produktach spalania nie ma stałych części palnych.Zupełne jest wtedy gdy w produktach spalania nie ma gazowych części palnych
Odpowiedz
1
@ pacjent
dnia 23.01.2015, 17:06 · Zgłoś
jasiu jakiś ty jest mądry jesteś najmądrzejszy ze wszystkich pisarzy i pisarek tutaj
Odpowiedz
0
@ krasnal
dnia 23.01.2015, 08:24 · Zgłoś
same głupoty piszecie zamontować nawiewniki powietrza w pomieszczeniu w którym jest piecyk gazowy zamontować czujnik TLENKU WĘGLA i po sprawie
Odpowiedz
9
@ M.
dnia 23.01.2015, 01:31 · Zgłoś
Co ma gaz do tlenku węgla będącego efektem niecałkowitego jego spalenia? Jest to reakcja poboczna do niewłaściwego spalania, więc nie mógł na dwutlenek węgla "piszczeć", ale na gaz, musiał to być inny czujnik.
Odpowiedz
-6
@ pppk
dnia 23.01.2015, 01:36 · Zgłoś
Sa czujniki tzw 2w1 reagujace na meten (taki jak w kuchence) i dwutlenek wegla..mysle ze to taki..
Odpowiedz
8
@ Tomasz
dnia 23.01.2015, 02:57 · Zgłoś
Cytuje Grzegrza "... zakup choćby na allegro za 50 zł na CZUJNIK TLENKU WĘGLA, który jest bardzo czuły i powiadomi gdy tylko zacznie ulatniać się gaz "
Ewidentnie nie wie co pisze , i jeszcze brnie w swoją totalna niewiedzę
Odpowiedz
2
@ jo
dnia 23.01.2015, 09:05 · Zgłoś
tlenek węgla bo dwutlenek jest w każdej wodzie gazowanej.
Odpowiedz
0
@ jo
dnia 23.01.2015, 09:07 · Zgłoś
jak byś chodził do szkoły to byś wiedział bo tego uczą na lekcjach chemi .
Odpowiedz
-10
@ Grzegorz
dnia 23.01.2015, 00:55 · Zgłoś
kilkanaście sekund po odkręceniu kurka... naucz sie czytać
Odpowiedz
-9
@ Grzegorz
dnia 23.01.2015, 00:59 · Zgłoś
według Ciebie kiedy czujnik powinien dać znać? Za trzy dni, na pogrzebie?
Odpowiedz
10
@ monter
dnia 23.01.2015, 03:03 · Zgłoś
Dalej walisz glupa i nie wiesz o czym piszesz , ni chodzi o czas reakci tylko o to ze czujnik czadu nie zareaguje na gaz , tak jak ty to opisałeś . Kumasz czy potrzeba Ci pisac drukowanymi ?
Odpowiedz
8
@ jo
dnia 23.01.2015, 09:03 · Zgłoś
tlenek węgla jest bezbarwny i bezwonny, dlatego jest taki grożny.
Odpowiedz
-4
@ Grzegorz
dnia 23.01.2015, 11:32 · Zgłoś
sory za przejęzyczenie tlenek/dwutlenek macie rację, alee każdy wie o co chodzi. Czytałem dziś na tvn24, że oni mieli taki czujnik tylko że wyłączony... Więc po co czujnik, jeśli się go wyłącza
Odpowiedz
3
@ :)
dnia 23.01.2015, 11:41 · Zgłoś
toż właśnie go wyłaczył i wezwał pomoc.
Ale wy wszystkowiedzacy wiecie lepiej co sie stało, dlaczego...
Odpowiedz
-6
@ pacjent
dnia 23.01.2015, 17:03 · Zgłoś
biedne dzieci chciały samobujstwo popełnić
Odpowiedz
-11
@ Grzegorz
dnia 23.01.2015, 00:26 · Zgłoś
To chyba był jakiś chiński ten czujnik, bo ten który posiadam u siebie, jest na korytarzu, a raz zdarzyło mi się przez przypadek na chwilę odkręcić kurek od kuchenki - dosłownie 15 sekund, zaczął niemiłosiernie wyć... Nie było mowy, żeby ktoś mógł się w tym czasie zatruć. Więc przepraszam... ale nie mów mi, że był zamontowany czujnik, a dwójka dzieci leży w szpitalu podtruta tlenkiem węgla. Nigdy w to nie uwierzę.
Odpowiedz
10
@ ktoś
dnia 23.01.2015, 00:47 · Zgłoś
To ciekawą masz kuchenkę, skoro czujnik tlenku węgla zaczyna wyć po odkręceniu kurka
Odpowiedz
-2
@ pacjent
dnia 23.01.2015, 17:01 · Zgłoś
wogule som ciekawi ludzie w jaśle
Odpowiedz
-5
@ pacjent
dnia 23.01.2015, 17:02 · Zgłoś
wogule som ciekawi ludzie w jaśle nie tak kuchenka
Odpowiedz
10
@ grzesiu
dnia 22.01.2015, 23:53 · Zgłoś
Grzesiu czujnik zareagowl bo był zamontowany
Odpowiedz
17
@ PM
dnia 22.01.2015, 23:27 · Zgłoś
Ludzie wietrzcie mieszkania bo dziś masakra , wszystko siedzi pod mgłą i kominy nie wyrabiają .
Odpowiedz
11
@ pppk
dnia 23.01.2015, 00:41 · Zgłoś
Co prawda to prawda, czujniki w blokach powinny byc obowiazkowe.
Odpowiedz
8
@ Marian z gazowni
dnia 23.01.2015, 02:41 · Zgłoś
Czujnik dwutlenku ma zadziałać na gaz ? Coś ci sie człowieku pomyliło.
Odpowiedz
9
@ olo
dnia 23.01.2015, 02:52 · Zgłoś
Moze @Grzegorz ma chińską kuchenke w której zamiast gazu z alnika wyplywa CO2 :)
Odpowiedz
8
@ Jolanta
dnia 23.01.2015, 07:25 · Zgłoś
Kiesy właśnie w tym mieszkaniu był taki czujnik.
Odpowiedz
-3
@ mozkit
dnia 23.01.2015, 08:11 · Zgłoś
Tak a co to jest czad ciało stałe ??
Odpowiedz
4
@ hm
dnia 23.01.2015, 16:52 · Zgłoś
CO2 to konsumujesz codziennie w piwie, wodzie gazowanej i każdym innym płynie z bąbelkami. Ten czad to tlenek węgla, czyli CO. To jest taka różnica jak między C2H5OH, a CH3OH. To i to się pije, tylko po tym drugim szybko się ściemnia.
Odpowiedz
1
@ hm
dnia 23.01.2015, 18:11 · Zgłoś
Od twojego "asamobujstwa" się nie umiera.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657