Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Hubal - bohater niezłomny

68

„Hubal” to niezwykle barwna postać, która głęboko zakotwiczyła w świadomości Polaków. W tym roku mija 120 lat od chwili, w której Henryk Dobrzański przyszedł na świat.

FOTORELACJA

Urodził się w Jaśle 22 czerwca 1897 r. w rodzinie o silnych tradycjach patriotycznych.
Był synem Henryka i Marii hrabiny Lubienieckiej. Legendarny uczestnik „wielkiej wojny”, walk w Galicji Wschodniej, wojny polsko-bolszewickiej oraz wojny obronnej z września 1939 r. okrył się nieśmiertelną sławą, jako dowódca Wydzielonego Oddziału Wojska Polskiego. Po kapitulacji Warszawy we wrześniu 1939 r. i klęsce wojny obronnej postanowił kontynuować walkę, tworząc własną legendę ostatniego walczącego żołnierza. Trwale w tradycji zapisały się słowa majora Henryka Dobrzańskiego - „Broni nie złożę. Munduru nie zdejmę. Tak mi dopomóż Bóg”. Traktować je można, jako swoistego rodzaju credo oraz dowód na to, iż „Hubal” ponad wszystko miłował własną ojczyznę ceniąc ponad to honor, oddanie i poświęcenie.

Dla współcześnie żyjących polaków stanowi wzór do naśladowania. Major Henryk Dobrzański, jako postać niezwykle barwna i dynamiczna zaskarbił sobie przede wszystkim sympatię wielu młodych ludzi interesujących się historią. O fenomenie „Hubala” mówił Wiesław Hap, historyk i nauczyciel.

„Hubal” bez wątpienia może być dla młodych ludzi przykładem bohatera. To słowo jednak współcześnie mocno spowszedniało. Należy zwrócić uwagę na to, że był on żołnierzem niezłomnym. Niepokorny charakter majora Henryka Dobrzańskiego, sprawia, że jawi się on nam, jako bohater sienkiewiczowski, co powoduje, iż staje się on interesujący dla młodego pokolenia. To człowiek z krwi i kości. Miał swoje zalety oraz wady. „Hubal” nie jawi się nam, jako jednostka idealna. Moi uczniowie przygotowujący się do konkursu tematycznego cenili tę postać za konsekwencję i nieustępliwość. Wbrew decyzjom przełożonych trwał on, bowiem przy swojej przysiędze. – mówił Wiesław Hap.

Wiesław Hap

Pamięć o „Hubalu” od lat kultywowana jest w samym Jaśle. Wczoraj w parku przy Pałacu Sroczyńskich odbyły się obchody upamiętnienia 120 rocznicy urodzin majora Henryka Dobrzańskiego. Uczestnicy wydarzenia odśpiewali przy akompaniamencie orkiestry hymn Polski. Po apelu pamięci głos zabrał burmistrz Jasła, Ryszard Pabian.

W 120 rocznicę urodzin wspominamy postać majora, który do końca swoich dni pozostał wierny swoim ideałom. Słowa: broni nie złożę, munduru nie zdejmę, tak mi dopomóż Bóg, wypowiedziane przez Dobrzańskiego na wieść o kapitulacji Warszawy stały się wyznacznikiem dla kolejnych pokoleń walczących o wolną i niepodległą Rzeczpospolitą. Niech pamięć o nim pozostanie nieśmiertelna. – mówił Ryszard Pabian, burmistrz Jasła.

Ryszard Pabian

Uroczystość zakończyły: montaż słowno-muzyczny w wykonaniu uczniów Medyczno-Społecznego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego, koncert pieśni patriotycznych w wykonaniu połączonych chórów Państwowej i Prywatnej Szkoły Muzycznej w Jaśle oraz okolicznościowy referat o majorze Henryku Dobrzańskim.

MD

Napisany dnia: 23.06.2017, 07:30

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ jork
dnia 26.06.2017, 22:23 · Zgłoś
ktos temu mlodemu czlowiekowi wytlumaczyl jak i do czego sie oddaje honor

do orla i starszegoi rango na wpol
Odpowiedz
0
@ jork
dnia 26.06.2017, 22:19 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
12
@ do miłośników martwych bohaterów
dnia 24.06.2017, 14:06 · Zgłoś
Niedawno jeden z generałów, który odszedł z armii pod wodzą maniaka Macierewicza powiedział, że na świecie szkoli się żołnierzy żeby przeżyli, a w Polsce żeby umierali.
Już dawno przyszedł czas, żeby zakopać te "topory wojenne" z czasów tragicznych powstań i uczyć młodych ludzi jak żyć, a nie jak umierać.
To przede wszystkim powinno dotrzeć do tych wszystkich fanatyków z pisu i innych tego typu porąbanych organizacji.
Odpowiedz
3
@ Stary Glina
dnia 24.06.2017, 17:54 · Zgłoś
Ciekawe przemyślenie, warto się zastanowić
Odpowiedz
-7
@ nikt
dnia 25.06.2017, 15:43 · Zgłoś
I cóż twój "generał-bohater" zrobił by szkolenie było inne? Kiedy przeciwko temu protestował? Kiedy słał petycję do wszelkiego rodzaju rządów, których parę w swoim generalskim życiu przeżył?
Odpowiedz
14
@ kbks
dnia 24.06.2017, 00:16 · Zgłoś
Racja, Pan Wiesław Hap to jest, krótko mówiąc, gość! Takich uczciwych i oddanych ludzi Polska potrzebuje. Pozdrawiam! Był uczeń
Odpowiedz
10
@ Powtórzę jeszcze
dnia 24.06.2017, 10:30 · Zgłoś
Pan Wiesław Hap to Wzór do naśladowania,podziwiam z wielkim szacunkiem i uznaniem za skromność i oddanie Jasłu i służbie harcerskiej,Ojczyźnie.Myślę, że należy zostawić po sobie dobry ślad:Hubal niezwykły patriotyzm,Pan W.Hap utrwalanie historii i ideałów w kanonie harcerskim..powinna być w Jaśle ulica W.Hapa/w pełni zasługuje/Podziękowania za przyczynianie się do żywej pamięci o Hubalu.
Odpowiedz
-11
@ A kiedy rekonstrukcja?
dnia 23.06.2017, 21:10 · Zgłoś
Władzo zróbcie w końcu jakąś dużą rekonstrukcje z września 1939, pan Janek poprowadzi szwadron niech się coś w tym mieście dzieje, tylko afisze tydzień przed impreza i rodziny z dziećmi przyjdą. Zróbcie,zróbcie...
Odpowiedz
-12
@ ...
dnia 23.06.2017, 23:38 · Zgłoś
no to wykladaj kase, bo ja ze swoich (panstwowych) dawac nie bede.
Odpowiedz
-7
@ jaśko
dnia 24.06.2017, 10:53 · Zgłoś
dajesz na pijaków, etnicznych nierobów, to możesz i na rekonstrukcje.
Odpowiedz
1
@ kbks
dnia 23.06.2017, 15:35 · Zgłoś
"Polaków", a nie "polaków"!
Odpowiedz
4
@ mimui
dnia 23.06.2017, 14:59 · Zgłoś
historia historia wielcy fanii bohatera , a i tak pojada do niemiec , wloch , austrii na zarobek i do innych panstw bo tu bieda , bieda i bieda , unia daje dotacje ,prace , gdyby major zyl obecnie sam by skad uciekl .
Odpowiedz
32
@ Walka
dnia 23.06.2017, 17:02 · Zgłoś
Z szablą na czołgi-cóż,Hubal oddałby życie dla Ojczyzny ratowania.Pozdrawiam Pana W.Hapa-za wielkie zasługi dla Jasła i wielki patriotyzm..powinna być nazwa ulicy i będzie.
Odpowiedz
21
@ Ola
dnia 23.06.2017, 17:52 · Zgłoś
Hubal - wielki jaślanin. Panie Wiesławie, wielki szacunek za wszystko i pozdrowienia.
Odpowiedz
8
@ Jeszcze żyje
dnia 24.06.2017, 15:18 · Zgłoś
Gdzie jego grób ? 77 lat szukania i co ?
Odpowiedz
0
@ Tak żyje
dnia 01.07.2017, 10:30 · Zgłoś
w naszych pamięciach i potwierdza się lęk Niemców i podziw dla waleczności Hubala-przez czyjąś zdradę dopadli Go i zemścili na zwłokach.Prawdopodobnie spalili lub tak ukryli w obawie że "powróci".Hubal to Prawdziwy Bohater.Zaszczyt dla Jasła,że tu się urodził,nie uciekł przed wojną w bezpieczne rejony,oddał życie dla Ojczyzny-to wielka wizytówka naszego Miasta.
Odpowiedz
9
@ kasia
dnia 23.06.2017, 14:34 · Zgłoś
Hubal może i powinien być dziś wzorem dla tych, którzy wątpią, czy jest sens walczyć o Polskę. Ta walka nie będzie taka, jak w '39, ale wola walki musi być ta sama. A jak walczyć? Wyrwa c Polskę z rąk okupanta. Kim jest dzisiejszy okupant? Popatrzcie wokół siebie. Okupant to spocony dziadek/babka po 60-ce, która od 10, 20 lat jest radnym/radną, posłem/posłanką, ulokował/ła na wysokich stołkach już całą swoją rodzinę, zaprzyjaźnił/ła się z lokalnymi mediami, kontroluje skład list wyborczych i trzyma wszystko w garści. Raz zdobytych wpływów po dobroci nie odda. Nigdy nie uzna, że jest za stary/a, za mało rozgarnięty/a. A my patrzymy na to i wściekamy się, jak tylu nielicznych potrafiło wykiwać znacznie liczniejszych i zapewne mądrzejszych. No jak.
Odpowiedz
-12
@ xxxx
dnia 23.06.2017, 13:29 · Zgłoś
Widzicie wszyscy "fani"szapaka z takich ludzi jaslanie powinni byc dumni a nie z waszego idola
Odpowiedz
-15
@ dragoness
dnia 24.06.2017, 13:32 · Zgłoś
To jak porównywanie slonia z mrówką. Można być dumnym z jednego i drugiego.
Odpowiedz
13
@ wstyd
dnia 24.06.2017, 19:44 · Zgłoś
Dobre.Wszystkie grupy kabaretowe mają już naszego lizaka w wakacyjnym repertuarze. Wstyd włodarze miasta ...lizaka.
Odpowiedz
20
@ Petycja
dnia 23.06.2017, 12:21 · Zgłoś
Chcemy muzeum Hubala.
Odpowiedz
1
@ Bohater Hubal
dnia 23.06.2017, 16:49 · Zgłoś
Niemcy w czasie wojny podziwiali odwagę Polaków,mściwi się,ale byli też tacy,którzy mieli szacunek i odmawiali rozstrzelania(Austriak w Łaskach).Hubal rozsławił Polskę-Najdzielniejszy Naród i dał Polakom wiarę w zwycięstwo.Wróg mocniejszy militarnie czuł się słaby patrząc na Polaków heroiczną obronę,patriotyzm,hardość polskiego ducha.Bali się partyzantów,Hubalczyków..
Odpowiedz
-1
@ .
dnia 24.06.2017, 13:26 · Zgłoś
To za nie zapłać.
Odpowiedz
12
@ do Chcemy muzeum
dnia 24.06.2017, 14:08 · Zgłoś
Muzeum Hubala tak, bardzo potrzebne. Dziś gdy świat się z nas śmieje z powodu lizania...
Odpowiedz
14
@ gimbus
dnia 24.06.2017, 14:14 · Zgłoś
Muzeum, a gdzie grób tego człowieka. Steinhaus którego Jasło ma w d... na cmentarzu Św. Rodziny we Wrocławiu. Nie ma grobu nie ma człowieka, nie ma ciała nie ma zbrodni.
Odpowiedz
17
@ Stary Glina
dnia 23.06.2017, 11:45 · Zgłoś
Proponuję aby osoby nie mające niczego mądrego do napisania w temacie artykułu zrobiły sobie przerwę a swoje wywody kontynuowały pod artykułami w stylu "Jedna Pani drugiej Pani". Wypowiedzi na temat taki jak major Dobrzański to nie dla Was "bochaterowie klawiatury".
Odpowiedz
6
@ Patriota
dnia 23.06.2017, 11:47 · Zgłoś
Dokładnie!!
Odpowiedz
1
@ Patriota .
dnia 23.06.2017, 11:52 · Zgłoś
Bochaterowie xDDDDDDD
idź tam słownik poczytaj.
Odpowiedz
0
@ Współcześni młodzi niezłomni.
dnia 23.06.2017, 12:17 · Zgłoś
Uważam, że przy okazji tego artykułu powinno się raczej pisać jacy powinniśmy być współcześnie w stosunku do naszej ojczyzny. Nie można segregować innych na podstawie tego co piszą w internecie. Uważam, że Hubal powinien być dla nas wzorem - jego postawa powinna być jednak stosowana w dzisiejszych realiach (na szczęście w Polsce teraz nie ma wojny). Pisać też trzeba o tym jaka naprawdę jest Polska - prawda jeszcze nikomu nigdy nie zaszkodziła. Niejeden osobnik, który teraz robi dziwne wpisy na jaslo4you może okazać się w godzinie próby (walki - wojny) bohaterem - obyśmy nie doświadczyli wojny.
Odpowiedz
-7
@ Abnegat
dnia 23.06.2017, 12:39 · Zgłoś
Dobrze piszesz, ale żeby walka miała sens, najpierw trzeba właściwie rozpoznać wroga. Na początek proponuję proste ćwiczenie, nie wymagające wysiłku: spójrz w niebo, jak jest ładna pogoda. Nic Ci nie mówią te krzyżujące się smugi na niebie? A może uważasz, że są to smugi kondensacyjne?
Odpowiedz
1
@ Stary Glina
dnia 23.06.2017, 14:02 · Zgłoś
Literówka popełniona celowo Patrioto aby podkreślić "niezwykłość myśli" piszących "bochaterów"
Odpowiedz
1
@ Do Współcześni..
dnia 23.06.2017, 16:53 · Zgłoś
Wojna trwa,ale nie militarna-biała cicha,z ukrycia i nie wiadomo kto wróg-gorzej jak w czasie ll wojny.
Odpowiedz
9
@ Patriota .
dnia 23.06.2017, 11:42 · Zgłoś
Wolałbym wyjechać do Anglii, czy Niemiec niż walczyć dla polskiego rządu.
Nic mi nie dali, nie zamierzam za nich oddawać życie.
Odpowiedz
-1
@ Współcześni młodzi niezłomni.
dnia 23.06.2017, 12:01 · Zgłoś
Ja jestem gotów walczyć dla mojego kraju. Naprawdę Polska nie musi być super ekstra bogata. Najistotniejsze jest odczucie, że Polska jest dla wszystkich Polaków jednym wielkim domem - czy aby tak jest na pewno ??? Niestety u nas są równi i równiejsi. Ludzie są podzieleni, są traktowani niesprawiedliwie, nieuczciwie. Jest wielu ludzi, którzy oddali by Polsce naprawdę całych siebie - swoje zdolności, swoją pracę, itd - ale wygląda na to, że nasz kraj tego nie chce.
Odpowiedz
-7
@ Jaślanin
dnia 23.06.2017, 20:52 · Zgłoś
To jedź buraku, rób na Niemca co eksperymenty robił na Twoich przodkach. Będziesz harował po 14 godz. i po miesiącu jedzenia makaronu i ziemniaków powiesz, że odłożyłeś 4000 zł. Pracuj tyle w POLSCE i więcej Ci zostanie.
Pozdrawiam Cię i marnuj swoje życie dalej.
Odpowiedz
1
@ Do współcześni..
dnia 24.06.2017, 10:10 · Zgłoś
To prawda "..nasz kraj tego nie chce",nawet mówią "nie bądź nadgorliwa(y),podcinają skrzydła,szykanują..
Odpowiedz
4
@ Lord
dnia 26.06.2017, 08:02 · Zgłoś
I tu właśnie pokazałeś jaki z ciebie patriota...ech slogany i puste hasła, a kto nie myśli tal jak ty to wróg... Użyj tego co masz na szyi i pomyśl bez względu na przekonania polityczne, religijne etc.. Pamiętaj Polska jest jedna dla wszystkich Polek i Polaków!!!
Odpowiedz
11
@ Współcześni młodzi niezłomni.
dnia 23.06.2017, 11:40 · Zgłoś
Ilu jest teraz młodych wspaniałych zdolnych ludzi o czystych sercach i odważnych - mnóstwo. A z czym przegrywają współcześnie - z układami, klikami, znajomościami. Nie mają szans aby wybić się ze swoją dobrocią, bezinteresownością, pracowitością - bo u nas tylko układ, znajomości, klika. Liczy się tylko kto jest kogo znajomym - przez szkoły przepchamy, do pracy włożymy i tak Polska puka w dno od spodu. A kto się przejmuje tym, że wspaniała polska młodzież zapycha za granicą przy najgorszych robotach - cóż taki mamy klimat - k u r n a - ile to będzie jeszcze trwało !!!???
Odpowiedz
2
@ Do współcześni młodzi
dnia 23.06.2017, 16:26 · Zgłoś
Dziękuję za ten pełen prawdy komentarz i napawa smutkiem ta sytuacja.Masz wielką rację,że dziś każą być cwanym twardzielem,bez skrupułów dążącym do przetrwania i dziwić się,że ludzie desperacko brną w"zło".Żal szlachetnej młodzieży,zatracanych ideałów..Ucierpiało mi się przez te kliki..zardzewiały nóż wbili w me serce,lecz nie ugnę się,nie zmienię maksymy życia-wybieram dobro,uczciwość i poszanowanie człowieka,by skonać z godnością i czystym sumieniem.
Odpowiedz
-6
@ Patriota
dnia 23.06.2017, 11:39 · Zgłoś
Do tropiciel. Nie masz żadnego pojęcia w tych sprawach więc się nie wypowiadaj!!!
Odpowiedz
0
@ winicjusz
dnia 23.06.2017, 12:44 · Zgłoś
A ty jakie masz pojęcie, że się wypowiadasz?
Odpowiedz
-3
@ Patriota
dnia 23.06.2017, 13:58 · Zgłoś
W kwestii Patriotyzmu i historii na pewno większą niż ty!!! Tyle w tym temacie!
Odpowiedz
0
@ winicjusz
dnia 23.06.2017, 14:11 · Zgłoś
Wow! Zostałem znokautowany!
Odpowiedz
0
@ xxxxxxxxxxxxx
dnia 23.06.2017, 20:33 · Zgłoś
Ty patryjota powiedz mi dlaczego najwiecej patryjotow jest za granica i wspiera obca gospodarke???
Odpowiedz
5
@ Do xxxx
dnia 24.06.2017, 10:03 · Zgłoś
Niektórzy zostali pogardzeni i wyrzuceni z pracy(za oddanie i wzorowe wypełnianie obowiązków,za pracę z sercem..)nieważny pieniądz,ale szacunek.
Odpowiedz
-12
@ jaśko
dnia 24.06.2017, 10:55 · Zgłoś
Pani Anno. Życzę, aby żaden absolwent "Medyka" nie był nigdy pani potrzebny.
Odpowiedz
0
@ Tropiciel
dnia 23.06.2017, 10:50 · Zgłoś
Ciekawe, czy ktoś tym młodym powiedział, że bohaterstwo i niezłomność majora Hubala przyniosło zerowy efekt militarny, około 30 spacyfikowanych wsi i przeszło 700 zabitych wśród ludności cywilnej. I czy pojawiła się choć jedna refleksja co jest w takich sytuacjach ważniejsze - czy "piękna postawa", czy jednak efekt końcowy?
Odpowiedz
14
@ Abnegat
dnia 23.06.2017, 12:04 · Zgłoś
Sprawa jest kontrowersyjna, bo ten sam zarzut można postawić wobec sensu istnienia partyzantki ("Hubal" nie był partyzantem!). Też skutki w postaci represji wobec ludności cywilnej były podobne. Powraca pytanie: czy nie należało nic robić i poddać się bez walki zbrodniczym działaniom okupanta?
Odpowiedz
-4
@ winicjusz
dnia 23.06.2017, 12:43 · Zgłoś
Jaki był sens zabicia kilku czy kilkunastu Niemców kosztem śmierci kilkuset cywilnych mieszkańców? Dlatego S. Rowecki wydał rozkaz rozwiązania oddziału Hubala, czego ten nie posłuchał. I oczywiście, zawsze liczy się efekt końcowy, czyli rachunek zysków i strat a nie legendy.
Odpowiedz
11
@ Do Abnegata
dnia 23.06.2017, 17:18 · Zgłoś
Prawda a ja rozmyślam:w czasie okupacji w Łaskach niemiecki żołnierz pomagał ludności polskiej(uprzedzał o łapankach)strzelał w powietrze,odmówił rozkazu rozstrzelania Polaków i oddał życie w egzekucji od swoich.A dziś Polak wrogiem Polaka.
Odpowiedz
3
@ Abnegat
dnia 23.06.2017, 21:26 · Zgłoś
Niemcy to może nie jest sympatyczny naród, ale to nie są urodzeni mordercy. Zostali wrobieni w nazizm na tej samej zasadzie, jak Rosjanie w bolszewizm, przez te same siły, które wywoływały i wywołują wojny oraz rewolucje. Takie sytuacje jak opisana miały miejsce, a najbardziej znana to ta, której bohaterem był Otto Schimek, rozstrzelany w Lipinach koło Tarnowa. Jakkolwiek Austriak, ale Austria to przecież w dosłownym tłumaczeniu wschodnia Rzesza (Osterreich).
Odpowiedz
4
@ Do Abnegata
dnia 24.06.2017, 09:56 · Zgłoś
Dziękuję za przypomnienie-zdjęcie Otta Sz.w niem.mundurze widziałam u sąsiadki i opowiadała mi o Jego postawie.On nie chciał zabijać i pomagał miejscowej ludności(śliczny chłopak i oddał życie dla pokoju).Major Hubal walczył nie dla chwały lecz Ojczyzny a ludzie (mimo pacyfikacji)witali Go i dziękowali(też by ginęli),gdyż Jego niezłomność dawała choćby iskierkę nadziei,że "Jeszcze Polska nie zginęła".Naród Polski słynie z bohaterstwa na całym Świecie i najwięcej ucierpiał przez nękania wrogów.
Odpowiedz
-1
@ kocio
dnia 24.06.2017, 18:29 · Zgłoś
@winicjusz.
Pewnie. Ty byś nie walczył, tylko pokornie nadstawił doopę.
Odpowiedz
-2
@ nikt
dnia 25.06.2017, 13:22 · Zgłoś
,,Do Pana Grabicy, żadnych Grabiców nie znam i znać nie chcę. Rozkazy takowe mam w d**ie i na przyszłość przyjmować nie będę. Dowódca Oddziału Wydzielonego Major Hubal". Tak słynny kawalerzysta i niedoszły inspektor lasów państwowych Henryk Dobrzański (Hubal) pisał do dowódcy AK płk. Stefana ,,Grota" (ówczesny pseudonim "Grabica") Roweckiego na początku kwietnia 1940 r.
Odpowiedz
1
@ licho
dnia 26.06.2017, 12:30 · Zgłoś
Efekt po czasie łatwo oceniać,ale tu nie chodzi o efekt końcowy a o szanse powodzenia.

Hubal akurat w tym czasie w którym działał i dysponując tą wiedzą którą posiadał postępował prawidłowo.Liczył na ofensywę Brytyjsko-Francuską w 1940 roku , wiązał dużo większe od swoich siły Niemieckie a jeśli chodzi o ludność cywilną - po pierwszych masakrach już bardziej unikał terenów zamieszkanych. Ponadto obecność nawet nielicznego wojska w mundurach miała wpływ na morale ludności.W razie gdyby ta cała ofensywa (bajka propagandowa rządu sanacyjnego,ale skąd taki Major Dobrzański mógł o tym wiedzieć ?) aliantów była wiosną 1940 - to co robił miało by znaczenie.Ogromne.

To co robił łamiący rozkazy Hubal było stokroć słuszniejsze od wykonanego "na rozkaz" powstania Warszawskiego.Hubal miał sprzęt,ludzi i założenia słuszne na podstawie danych jakimi dysponował.Że jego dane okazały się błędne - no bo był Wojskowym a nie wróżką !

Ocena powstania - nie dlatego,że efekty Powstania były jakie były,lecz dlatego,że Powstanie było od początku przy takiej ilości sprzętu,przygotowaniach i założeniach celu politycznego (mniej jak 1/10 powstańców uzbrojony,wywołanie powstania za wcześnie gdy sowieci nie weszli do miasta i przekonanie Stalina by oddał władzę Londyńskim jako cel) od początku skazane było na porażkę.
Odpowiedz
-2
@ Znający temat
dnia 23.06.2017, 10:24 · Zgłoś
Ze zarabiają tak mało?
Odpowiedz
0
@ pancho
dnia 23.06.2017, 08:40 · Zgłoś
Don Kichot niezlomny ...
Odpowiedz
6
@ uczestnik uroczystości
dnia 23.06.2017, 08:06 · Zgłoś
Polecam galerię zdjęć na [...] !
Odpowiedz
-6
@ Anna B.
dnia 23.06.2017, 07:52 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-4
@ ZM
dnia 23.06.2017, 07:50 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
21
@ O MATEUSZ
dnia 23.06.2017, 09:39 · Zgłoś
Hubal jak by żył to by się załamał ile zarabiają urzędniki w Jaśle
Odpowiedz
6
@ Redac
dnia 23.06.2017, 12:00 · Zgłoś
Polecam wszystkim książkę o tym wspaniałym bohaterze pt. "Major Hubal. Historia prawdziwa". Świetna książka. Cześć i chwała Bohaterom!
Odpowiedz
24
@ jaslanin
dnia 23.06.2017, 13:12 · Zgłoś
Polecam również książkę "Hubal i hubalczycy.Jasielskie ślady" Cześć i Chwała bohaterom!
Odpowiedz
33
@ Książka jest a muzeum
dnia 23.06.2017, 15:49 · Zgłoś
Prosimy o muzeum Hubala. Tyle pustych lokali w Jaśle.
Odpowiedz
9
@ Muzeum
dnia 23.06.2017, 15:51 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
12
@ KLOS
dnia 24.06.2017, 18:14 · Zgłoś
mamy muzeum lizaka
Odpowiedz
1
@ stary człowiek
dnia 03.07.2017, 07:43 · Zgłoś
Dlaczego nie zrobiono w dworku powyżej szpitala muzeum Hubala a jest tam szkoła medyczna. Przecież to najlepsze miejsce gdzie można urządzić takie muzeum. Dziwię się, że Pan Dyrektor Muzeum ... miał tak blisko do emerytury, że to nie jest jego zainteresowaniem? Tak mało jest w Jaśle obiektów do zwiedzania. Miała być apteka po Łukasiewiczu i co ? I nic!!! Ale za to mamy muzeum lizaka. Jakże to ważne w historii naszego miasta. Dlaczego brak jest muzeum dotyczącym przemysłu naftowego w tym rafinerii? Dlaczego brak jest muzeum, w którym pokazano by wielkich Jaślan nie istotne z jakiej narodowości wywodzili się ale byli Jaślanami etc. Myślę, że to co napisałem w niewielkim wymiarze nie spodoba się bo to nie jest polityczne ale niestety jakże istotne dla nas i potomnych! Pomijam fakt, że autobusy przyjeżdżające do Jasła z wycieczkami poszukują miejsca na zaparkowanie i odjeżdżają bo praktycznie nie ma możliwości zaparkowania. O informacji turystycznej też lepiej nie wspominać bo to także klęska.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657