Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Ich głośne krakanie doprowadza nas do szału!

121

Gawrony, które założyły sobie gniazda na drzewach na terenie cmentarza wojennego w Ulaszowicach są gehenną dla mieszkających w jego pobliżu jaślan. Hałasują, paskudzą i nie dają im normalnie żyć. - Głośnym krakaniem zakłócają spokój, wszystkie bramki są brudne, nie mówiąc już jak samochody niszczą. A wszystko przez to, że niedawno wypędzono je z miejskiego parku oraz z terenu szpitala – mówi rozgoryczony Stanisław Landa.

Gawrony dają się we znaki...

Jeszcze nie tak dawno osiedle Ulaszowice było spokojną okolicą. Błogi spokój mieszkańców przerwały jednak gawrony, które zamieszkały na cmentarzu wojennym. Problem ten trwa od trzech lat. Jaślanie mają dość krzyku gawronów, który nie daje im spać oraz ciągłego paskudzenia ich odchodami wszystkiego, co jest możliwe. Ich zdaniem do tego przyczynił się sokolnik, który przegonił gawrony z parku miejskiego oraz z terenu jasielskiego szpitala.

- Te ptaki są dla nas bardzo uciążliwe. Ich głośne krakanie doprowadza nas do szału. Nie widzę innego wyjścia, jak przyprowadzić sokolnika, który je przepłoszy - mówi Tadeusz Piątkowski. - Między 3 a 4 nad ranem jest przymusowa pobudka, nie mówiąc już o tym, że zanieczyszczają posesje. Tak się dzieje, od kiedy w mieście pojawił się sokolnik. Nie problem jest przegonić je z jednego miejsca na drugie - dodaje Andrzej Rak.

Proszą o pomoc - bez odzewu

Mieszkańcy szukając pomocy zwrócili się w 2015 r. z pismem do burmistrza Jasła. Prosili o usunięcie gniazd gawronów, które zanieczyszczają miejsce pamięci, są hałaśliwe i uciążliwe. Ponadto interweniowali o odpowiednie utrzymanie cmentarza. W szczególności chodzi o zwisające gałęzie i konary drzew stanowiące potencjalne zagrożenie dla spacerowiczów odwiedzających nekropolię.

fot. Piotr Kobak,mieszkaniec ul. Reymonta w Jaśle

- Przychodzą tutaj wycieczki z przedszkolakami. Nie daj Boże spadnie taka gałąź na dziecko i dojdzie do nieszczęścia? W Polsce tak się przyjęło, że jak coś się stanie to wtedy dopiero podejmuje się działania, a przecież chodzi o bezpieczeństwo dzieci i innych osób. Mieszkam tutaj od urodzenia i wiem, że drzewa są nieobcinane od wielu lat - podkreśla Piotr Kobak, mieszkaniec ul. Reymonta w Jaśle. Wtóruje mu Marcin Andruch, który mieszka w bliskim sąsiedztwie nekropolii. - Niedawno odnowiłem dom i zacząłem w nim mieszkać. Mam dwójkę małych dzieci.To co mnie niepokoi, to naginające się podczas silnych wiatrów drzewa. Drugi problem stanowią gawrony. Przez to ptactwo nie możemy w lecie wywiesić prania, czy wywietrzyć pościeli. Co więcej wszystkie okna mamy zbombardowane ptasimi odchodami i nikt się tym nie zainteresuje- mówi zbulwersowany pan Marcin.

Miasto tłumaczy, że teren cmentarza wojennego na osiedlu Ulaszowice należy do Skarbu Państwa, w którego imieniu działa starosta jasielski, w związku z tym władze miasta nie mogą ubiegać się do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o decyzję zezwalającą na płoszenie gawronów. Nie ma również prawnych możliwości, aby sokolnik zatrudniany na określony okres przez jasielski magistrat mógł wdrożyć swoje działania na cmentarzu wojennym na osiedlu Ulaszowice. - Zezwolenia na stosowanie metod sokolniczych zostało wydane wyłącznie na terenie parku miejskiego, a sokolnik pracujący w parku miejskim nie ma prawa wykonywania prac poza terenem objętym zezwoleniem RDOŚ - wyjaśnia Agata Koba, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Jaśle.

Doraźne sprzątanie

Bezpośredni dozór nad stanem grobów i cmentarzy wojennych sprawują gminy. Przeprowadzona w kwietniu ubiegłego roku kontrola przez inspektora z Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie miała na celu wykazanie stanu zachowania obiektów grobownictwa wojennego oraz określenia potrzeb remontowych. W tym celu przeprowadzona została wizja lokalna wszystkich cmentarzy, mogił i kwater na terenie miasta. Nie dopatrzono się żadnych nieprawidłowości, a wykonanie tych zadań oceniono pozytywnie.

Miasto zapewnia, że trzy razy do roku prowadzone są społeczne prace porządkowe przez harcerzy, młodzież szkolną oraz grupy społeczne, a doraźnie przez pracowników interwencyjnych przy współpracy z wydziałem Inwestycji Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. - W ramach utrzymania terenu wykonuje się przycinkę i pielęgnację drzew, wykasza trawy, usuwa posusz, wywozi śmieci, przygotowuje wieniec pod pomnikiem - dodaje A. Koba.

Mieszkańcy załamują ręce, bo mają problem, którego nikt nie chce im pomóc rozwiązać, szczególnie jeśli chodzi o gawrony. Odsyłani są od urzędu do urzędu. - Nie jest to nasze zadanie. Jeśli chodzi o własność cmentarza jest wpisany Skarb Państwa, ale zadania, które wynikają z międzynarodowych porozumień, konwencji dotyczących cmentarzy wojennych nie dają nam możliwości. Zadań bezpośrednich starosta jako reprezentant Skarbu Państwa nie ma. Cmentarz to jest teren, na którym nie powinno się przebywać, zwłaszcza dzieci, dlatego należy zachować ostrożność - powiedział Adam Pawluś, starosta jasielski.

Innego zdania jednak jest rzecznik prasowy Łukasz Lis z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Rzeszowie, którego prosiliśmy o skomentowanie tej sprawy. Jak podkreślił, o zgodę na możliwość strącenia gniazd gawronów powinien się zwrócić właściciel działki, czyli starosta jasielski. - Jeśli to jest teren starostwa to teoretycznie oni powinni się zwrócić z wnioskiem o płoszenie gawronów bądź na usuwanie gniazd. Gdyby miasto również do nas wystąpiło o zgodę z racji tej, że są zaśmiecane groby to sądzę, że nie stanowiłoby to większego problemu - skwitował.

Ilona Dziedzic

[email protected]

Napisany dnia: 09.03.2018, 14:29

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Ola
dnia 11.04.2021, 11:24 · Zgłoś
No mi też mega ptaki przeszkadzają spać. Któreś założyły gniazdo w pobliskim bloku i ćwierkają co nocy! To jest okropne, bo nie da się spokojnie ani spać, ani uczyć. Ja chcę odpoczywać, regenerować się, rozwijać podczas snu i w czasie dnia, bez myślenia o tych durnych ptakach i bez problemów ochrony przed nimi (((
Odpowiedz
1
@ Anty
dnia 23.09.2018, 09:45 · Zgłoś
W Ł .podobny problem. Wrony i kawki okupują osiedle i od świtu kraczą strasznie.
Odpowiedz
0
@ kobla
dnia 15.03.2018, 08:02 · Zgłoś
a w lublicy pod klubem też kraczą kruki codziennie wieczorami i w nocy miejscowe rude wieśniaki ich przepędzają głośną muzyką z samochodu i jak tu żyć, chyba gawrony z gamratu zaprosić
Odpowiedz
-1
@ Znający temat
dnia 13.03.2018, 20:13 · Zgłoś
czego te czarne ptaszyska nie chcą do lasu. W Szebniach w parku dworskim jest ich kilkanaście, nawet ładnie kraczą
Odpowiedz
1
@ Dobry temat
dnia 13.03.2018, 23:51 · Zgłoś
Mądre te gawrony,chronią lasy,bo gdyby osiadły w nich,zaraz byłaby wycinka drzew.
Odpowiedz
0
@ ja
dnia 13.03.2018, 07:45 · Zgłoś
Mogę za darmo wystrzelać gawrony z wiatrowki
Odpowiedz
5
@ lolo
dnia 12.03.2018, 17:02 · Zgłoś
gdyby nie gawrony to robaki i myszy by was zjadły
Odpowiedz
1
@ Do lolo
dnia 13.03.2018, 23:45 · Zgłoś
Tak,Popiela zjadły myszy,a Jaślan zakraczą gawrony.
Odpowiedz
5
@ sss3
dnia 12.03.2018, 14:17 · Zgłoś
O, jakie święte oburzenie na mieszkańców, którzy nie chcą gawronów. Czy podobne oburzenie było gdy przeganiano gawrony z parku? Nie przypominam sobie.

No ale co innego Mieszkańcy Centrum a co innego mieszkańcy jakiegoś tam osiedla ;) Z Centrum trzeba gawrony przegonić a jak w Ulaszowicach ich nie chcą przygarnąć to pieniacze. Obwodnicę trzeba zrobić i zakazać ruchu (najlepiej całkowicie, ale przynajmniej ciężarowego) w Centrum ale jak ktoś na obrzeżach miasta nie chce drogi pod swoim oknem to pieniacz. I tak dalej, i tak dalej...

A co do gawronów to prawda jest taka, że ich jest po prostu za dużo. I przeganianie ich z miejsca na miejsce nie rozwiązuje problemu.
Odpowiedz
4
@ Kiler
dnia 12.03.2018, 12:03 · Zgłoś
i tak ma być mają krakać i mają obesrywać nowobogackich
Odpowiedz
1
@ Do Kiler
dnia 12.03.2018, 18:17 · Zgłoś
Teraz wszyscy będą chodzić w kapeluszach..
Odpowiedz
-2
@ Aga
dnia 11.03.2018, 18:48 · Zgłoś
Wstyd takie głupoty pisać każdy ma prawo swoje problemy napisać a każdy łapie za słowo tylko sam nie wie co pisze
Odpowiedz
3
@ Abnegat
dnia 11.03.2018, 17:55 · Zgłoś
Niby sprawa błaha, ale sygnalizuje pewien problem natury socjologicznej. Ja bym to nazwał syndromem "miastowych w pierwszym pokoleniu", którym przeszkadzają drzewa, ptaki i wszystko, co jest przyrodą, a co może się kojarzyć z wsią. No bo w ich podświadomości nadal tkwi mit miasta jako synonimu betonowo-asfaltowej pustyni. Mam dla nich dobrą wiadomość - jak niedługo przeprowadzą się na górkę przy ul. Mickiewicza, to tam nie ma gawronów i w przyszłości raczej nie będzie. A swoją drogą ciekawe, że młodym jakoś te gawrony nie przeszkadzają?
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 11.03.2018, 22:19 · Zgłoś
Nie przeszkadzają, bo w Anglii nie ma gawronów.
Odpowiedz
1
@ Wielki Obrońca Zwierzont
dnia 11.03.2018, 13:42 · Zgłoś
Bierze się szczelny worek foliowy (50kg) i napełnia się w 2/3 powietrzem a reszte gazem ziemnym z sieci. Zawiązujemy sznurkiem zamoczonym w benzynie i zanosimy do parku. Tam podpalamy sznurek i oddalamy się. Po tygodniu nie ma żadnego gawrona.
Odpowiedz
5
@ yka
dnia 11.03.2018, 10:31 · Zgłoś
Ale my nie chcemy ich wybić! Chcemy, by wróciły z powrotem do miejskiego parku, albo do Trcinicy...
Odpowiedz
5
@ Gawronek
dnia 11.03.2018, 13:15 · Zgłoś
Przepraszamy,chwilę pohałasujemy,bo zakładamy rodziny,ale jesienią odlecimy,może już tu nie wrócimy..
Odpowiedz
7
@ skowronek
dnia 10.03.2018, 23:10 · Zgłoś
Pisowcy nawet z ptakami nie dają sobie rady
Odpowiedz
1
@ MałaMi
dnia 10.03.2018, 21:15 · Zgłoś
Pewnie wybijcie wszytko, na co wam potrzebne takie ptaki? Mleka nie dają, jaj jeść nie można, mięsa też zero. Tylko że jakby tak patrzyć na te korzyści to trzeba by połowę populacji wybić
Odpowiedz
0
@ Karola
dnia 10.03.2018, 17:15 · Zgłoś
Oni bardziej wszyscy jracza jak te ptaki "panowie i panie z MIASTA "
Odpowiedz
-2
@ kuki
dnia 10.03.2018, 16:51 · Zgłoś
Pisząc ten komentarz dobiegamy do setki.
Ja mam wrażenie że ci starsi panowie są zbyt rozdrażnieni nerwowo. I chyba tu jest cały ten problem.
Odpowiedz
-3
@ ciekawy
dnia 10.03.2018, 15:10 · Zgłoś
a mi gawron [...]... na samochód , i co głupio wam?
Odpowiedz
8
@ Ja
dnia 10.03.2018, 14:47 · Zgłoś
Tym ludziom z tego osiedla wszystko przeszkadza
Odpowiedz
2
@ uo
dnia 10.03.2018, 15:20 · Zgłoś
bo to elita i arystokracja...
Odpowiedz
-2
@ jas
dnia 10.03.2018, 14:43 · Zgłoś
"..Ich zdaniem do tego przyczynił się sokolnik.." Pewnie znów niebawem facet sie pojawi. Złapac , sprać [...] i będzie ..spokój
Odpowiedz
5
@ olo
dnia 10.03.2018, 11:32 · Zgłoś
ich głośne narzekanie doprowadza nas do szału! :)
Odpowiedz
1
@ rjs
dnia 10.03.2018, 10:57 · Zgłoś
A takch durnowatych artykulikach zawsze musi pojawiść się aspekt nieszczęścia z dzieckiem w tle. Konar spadnie na przedszkolaka i ga zabije. Żenada.
Odpowiedz
0
@ hej.
dnia 10.03.2018, 09:31 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
0
@ hanka
dnia 10.03.2018, 09:27 · Zgłoś
Od "teoretycznie" jednego pana do "roztargnienia" drugiego pana. Z tym, że słowo PANA użyto świadomie.
Odpowiedz
10
@ gawron
dnia 10.03.2018, 09:04 · Zgłoś
Trzeba do starostwa wprowadzić sokolnika, to przepędzi kruki i wrony!!!
Odpowiedz
5
@ Bohater ostatniej akcji
dnia 10.03.2018, 14:43 · Zgłoś
No i jeszcze przy okazji RENIFERA niech z Ulaszowic przepędzi ...(3 krotnie, bo nosek czerwony, oj czerwony)
Odpowiedz
1
@ Bohaterze
dnia 13.03.2018, 23:39 · Zgłoś
Szkoda renifera,bo nie przywiezie na saniach prezentów gwiazdkowych,a nosek można przypudrować..
Odpowiedz
0
@ kra kra wrona!!!!!!
dnia 10.03.2018, 08:46 · Zgłoś
dziadki znajdźcie sobie zajęcie !!! bawcie wnuki ! ach zapomniałam ze wnuki do Was nie przychodzą bo Wam też przeszkadzają !!!1
Odpowiedz
10
@ do pana u urzędu!
dnia 10.03.2018, 08:42 · Zgłoś
a dlaczego nie można przebywać na cmentarzu? jakiś nowy przepis o którym mi nic nie wiadomo? co za brednie i co za ludzie pracuja w naszym urzedzie za nasze pieniądze!!!
Prowadzę własną firmą od wielu lat i powiem szczerze jakby mi sie trafił taki pracownik imbecyl to bym go najpierw rozszarpała za pożniej wyrzyciła na bruk za takie pier... ale pracownik urzeu za nic nie odpowiada wiec chlapie jak krowa na betaon bez żadnych konekfencji
Odpowiedz
8
@ maggi
dnia 10.03.2018, 08:28 · Zgłoś
starym dziadkom zgredom wszystko przeszkadza a to dzieci a to psy a to koty a to ptaki co za naród! mają dużo czasu to sie im nudzi i wyszukuja problemów! jak mają żle to nich sobie kupią mieszkania w centrum miasta i po kłopocie. Ot wszystko w temacie
Odpowiedz
3
@ Odyr
dnia 10.03.2018, 07:18 · Zgłoś
Do wszystkiego sie mozna przyzwyczaic...jeszcze troche czasu i bedzie ok..proponuje zaczac dokarmiac..ptaki..
Odpowiedz
10
@ lipton
dnia 09.03.2018, 22:08 · Zgłoś
Ale te ptaszki mają...cały czas na walizach. Najpierw wycieli im topole na rafinerii, później zamkneli jadłodajnie na Sobniowe, przegonili z parku, teraz znowu chcą wyrzucić...
Odpowiedz
1
@ Do Lipton
dnia 10.03.2018, 08:20 · Zgłoś
Przeganiane,ale lgną do ludzi,czemu nie zasiedlą się w odludnym miejscu?Pola-ugory,to wolą do miasta.Zresztą inne dzikie zwierzęta też nie boją się ludzi i chodzą po miastach.Swój do swojego ciągnie..
Odpowiedz
4
@ Do Lipton
dnia 10.03.2018, 13:41 · Zgłoś
W dzieciństwie lubiłam patrzeć na orkę pługiem,wiosna,słońce,wyorana gleba tak pięknie pachniała,a w górze skowronki cudownie tryliły..Za oraczem dumnie kroczyły gawrony,wyjadając szkodniki:niedźwiadki,pędraki..Żaden oracz nie przegonił batem gawronów..
Odpowiedz
5
@ Człowiek z lasu
dnia 09.03.2018, 21:42 · Zgłoś
W Powiecie Jasielski rozpoczęła się guerilla przedsrawicieli świata zwierząt przeciw człowiekowi. Tego obawiali się nasi przodkowie od czasów Popiela.
Odpowiedz
2
@ Do Człowiek z lasu
dnia 10.03.2018, 08:47 · Zgłoś
Czekałam z utęsknieniem na Pana komentarz.Utkwił mi w pamięci film horror pt."Ptaki".Horrorystyczne krakanie gawronów wzbudza niepokój..
Odpowiedz
1
@ Człowiek z lasu
dnia 10.03.2018, 13:49 · Zgłoś
Odnalazłaby się Pani w moim lesie, bo widać, że z Pani romantyczna natura. Niestety, do lasu przyjeżdżam tylko na urlopy, bo pracuję daleko..
Odpowiedz
3
@ Do Człowieka z lasu
dnia 10.03.2018, 17:41 · Zgłoś
Mam więcej szczęścia i spełnione marzenie,gdyż od kilku lat każdego dnia przebywam w lesie i czuję się jak w Edenie.Nikt nie drwi,że rozmawiam z ptaszkami i zwierzyną,nawet jeżdżę konno.W Jaśle brakowało mi lasu,ale na podwórko przyleciały ptaki i umilały mi życie swoim wdzięcznym śpiewem-nie wiem czy nadal są?
Odpowiedz
3
@ Człowiek z lasu
dnia 10.03.2018, 21:34 · Zgłoś
Ja do mojego lasu kiedyś wrócę na stałe.
Odpowiedz
3
@ Do Człowiek z lasu
dnia 11.03.2018, 13:08 · Zgłoś
Życzę tego szczęścia.Do mojego rodzinnego lasu niestety już nie wrócę.W dzieciństwie moi rodzice przeprowadzili się z dużego miasta do samotnej w lesie chaty,przeżyłam szok-cisza i tylko ptaków śpiew..ale z perspektywy czasu jestem Im wdzięczna za taką decyzję.Później wiele lat w Jaśle,bez lasu i ta wielka tęsknota za sosnami,świerkami..Dziś mam codzienny kontakt z cudownymi lasami/poziomki,jagody,borówki,tarnina../chce się żyć..tylko żal mi ludzi,którzy nie mogą poczuć uroków lasu.Bywa i tak,że natura przemawia,a człowiek nie słucha.
Odpowiedz
1
@ Informacja
dnia 09.03.2018, 20:49 · Zgłoś
Panowie zakupcie hukery na 6 godzin spokój, to działa 3 dni i będą się ewakułować do Kowalów
Odpowiedz
7
@ Gapa
dnia 09.03.2018, 21:21 · Zgłoś
Tak mówiono na gawrona dawniej,ale to bardzo inteligentny ptak i wzorowy rodzic,dlatego opuszczają miejsce,gdy czują zagrożenie od drapieżnika.To mądre ptaki,gdyż pochodzą od krukowatych,a kruki mają wysoki iloraz inteligencji(dawniej pilnowały domów.Może starsi ludzie powiedzą,co robiono na polach uprawnych,by gawrony nie niszczyły upraw.
Odpowiedz
0
@ do Informacji
dnia 10.03.2018, 10:59 · Zgłoś
Polecam słownik ortograficzny. Nie zawsze pisze się tak jak się mówi i odwrotnie.
Czy podstawówka skończona z wynikiem pozytywnym?
Odpowiedz
5
@ keller
dnia 09.03.2018, 20:39 · Zgłoś
Paweł.M z procy je powinien załatwić
Odpowiedz
6
@ laki luk
dnia 09.03.2018, 20:33 · Zgłoś
wypucowac wiatrówkami i po problemie
Odpowiedz
7
@ Ikanz
dnia 09.03.2018, 20:02 · Zgłoś
Wygonić ich z tamtąd na Bryły
Odpowiedz
-6
@ dragoness
dnia 09.03.2018, 19:45 · Zgłoś
A tak już na poważnie. Nie dziwię się ludziom, że są wściekli. Wyobrażam sobie jaki musi być tam hałas, skoro krakanie, wprawdzie słabo, ale słychać też na osiedlu Kotlina. Żeby tylko decydentom nie wpadło do głowy idąc za zlotą myślą starosty, nie wpadło do glowy uchwalić zakaz wejścia na cmentarz, albo jego wylesienie.
Odpowiedz
15
@ Jola Cola
dnia 09.03.2018, 19:21 · Zgłoś
Ptak przeszkadza, pies przeszkadza, sąsiad przeszkadza, takie mamy czasy XXI w.
Odpowiedz
14
@ maggi
dnia 10.03.2018, 08:35 · Zgłoś
zapomniałaś dodać i stare zgredy zatruwające życie innym normalnym ludziom bo nie mają zajęcia
Odpowiedz
11
@ Marek
dnia 09.03.2018, 19:13 · Zgłoś
Mieszkam w bloku i nie mam takiego problemu. Komu źle w w swoim domu, zapraszam do bloku.
Odpowiedz
6
@ maggi
dnia 10.03.2018, 08:36 · Zgłoś
ot mądre i polityczne podejście do tematu SZCZEŚLIWY CZŁOWIEk! to rozumiem
Odpowiedz
-17
@ dragoness
dnia 09.03.2018, 18:46 · Zgłoś
Ale przecież to takie proste! Wyciąć wszystkie drzewa, tak jak wierzby pod ZST z tego samego powodu.
Odpowiedz
2
@ Tatarata
dnia 10.03.2018, 06:25 · Zgłoś
Dyrekcja zst pisząc prośbę o wycinke nie wspomniała o gawronach. Jak by pani oceniła swój wpis, poziom pikio czy już sokzburaka
Odpowiedz
-8
@ dragoness
dnia 10.03.2018, 06:34 · Zgłoś
Błagam, proszę nie zniżać się do poziomu wspomnianych stronek, które najwyraźniej zna pan/i dobrze. Nie mogła tego napisać, bo to nie mogł być oficjalny powód.
Odpowiedz
0
@ Tatarata
dnia 10.03.2018, 07:32 · Zgłoś
zakłamana dyrekcja ZST !? dobry przykład dla młodzieży, tak mam to rozumieć ?
Odpowiedz
3
@ Monter
dnia 10.03.2018, 08:34 · Zgłoś
Ja rozumiem tylko, że się czepiasz. Od kiedy huba to powód wycinki? Ludzie się skarżyli na o obe[...] chodnik, niektórzy nauczyciele na krakanie. Powód się znalazł, został zaakceptowany przez ochoczych wycinaczy jasielskich drzew. Ktoś będzie miał drzewo do kominka, wszyscy zadowoleni, tylko pięknych drzew żal.
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 11.03.2018, 11:30 · Zgłoś
Nie znam treści pisma, jakie wystosowała dyrekcja i o co prosiła, Pan/i najwyraźniej tak. Znam natomiast "uzasadnienie" władz: W odpowiedzi na pytanie dotyczące drzew przy ul. Staszica, informuję, że Dyrekcja Zespołu Szkół Technicznych poinformowała Urząd Miasta w Jaśle, iż 14 września 2017 r. odłamały się konary wierzby, które uszkodziły ogrodzenie i spowodowały zagrożenie dla osób przebywających w pobliżu.
Po ocenie stanu zdrowotnego drzew (w obrębie koron posiadały liczne huby i mimo regularnych przycinek pielęgnacyjnych zagrażały poprzez obłamujące się konary, wzięto pod uwagę również istniejącą w obrębie korzeni infrastrukturę podziemną) złożono stosowny wniosek do Starosty Jasielskiego.
Starosta Jasielski wydał decyzję zezwalającą na usunięcie dwóch drzew gatunku wierzba biała na działce stanowiącej pas drogowy ul. Staszica. Tyle. I najbardziej mnie bawią "regularne przycinki pielęgnacyjne", ktore dokonywano dopiero, gdy na drzewach pojawiły się gawrony.
Odpowiedz
-4
@ CYK
dnia 11.03.2018, 12:12 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 11.03.2018, 12:26 · Zgłoś
Nie jestem dyrektorem i nie zamierzam nim być. Za dużo stresu w postaci kontaktów z "władzą".
Odpowiedz
-3
@ CYK
dnia 11.03.2018, 12:38 · Zgłoś
W takim razie skąd ta wiedza? To jest przekroczenie uprawnień i za to dyscyplinarnie wylatuje się z pracy. Ładny bu.del musi być w tej szkole, gdzie wszyscy rządzą, a nie dyrektor.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 11.03.2018, 12:42 · Zgłoś
Skąd wiedza na jaki temat? Przecież mamy jawność i Urząd Miasta ma obowiazek uzasadniać swoje decyzje, niezależnie od bezsensu uzasadnienia. I niech pan nie bedzie śmieszny z tym przekraczaniem uprawnień i wylatywaniem z pracy. Wiem, że komuna wraca, ale ja już jedną przetrwałam, więc przetrwam i tę.
Odpowiedz
-2
@ CYK
dnia 11.03.2018, 13:10 · Zgłoś
Mamy jawność. Od udzielania informacji jest dyrektor, rzecznik prasowy, osoba przez niego uprawniona. Informacja Pani to duże przekroczenie uprawnień. Porównywanie obecnych rządów do komuny, to miejsce w zakładzie penitencjarnym zapewnione.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 11.03.2018, 13:16 · Zgłoś
Ze szczerego serca doradzam zmianę lekarza. Ponieważ również mam wiele cierpliwosci dla upierdliwych egzemplarzy, z racji wykonywanego zawodu, zalecam wejście na podlinkowaną stronę i przeczytanie komentarza administratora, p. Poliwki https://www.facebook.com/groups/369383469805585/search/?query=wierzby A ten "zaklad penitencjarny", to z jakiego paragrafu, proszę pana? I kto będzie oskarżał" Może p. Piotrowicz?
Odpowiedz
20
@ Poldek
dnia 09.03.2018, 18:31 · Zgłoś
Budynek starostwa chyba trzeba okadzić, bo co jeden tam wlezie to zaczyna tracić rozum. Jeden gwiazdor samorządu bredził o flicokach, drugi wymyślił po co są cmentarze.
Odpowiedz
2
@ Przesąd
dnia 09.03.2018, 18:25 · Zgłoś
Jeśli po przebudzeniu się usłyszymy śpiew ptaszka,to coś miłego nas czeka,a jeśli krakanie,oj,to pech będzie.Nawet się mówi:nie kracz,nie kracz,bo wykraczesz.
Odpowiedz
29
@ Ulaszowice
dnia 09.03.2018, 17:59 · Zgłoś
Tym to kur... wiecznie coś nie pasuje. Droga nie, gawrony za głośne. Co następne? Za ciepłe lato, klimatyzacje w domach zrobić w domu? Brak słów, nic w tym Jaśle się nie zrobi przez takich imbecylów.
Odpowiedz
17
@ Gawron siwy
dnia 09.03.2018, 18:20 · Zgłoś
Zamiast sokolnika,sprowadźcie dzwonnika-my też hałasu nie lubimy-gawrony.
Odpowiedz
27
@ A co
dnia 09.03.2018, 17:51 · Zgłoś
A nam przeszkadzają tiry jeżdżące i smrodzące całą noc koło domu,trzeba przysłać "tirownika"żeby je wypłoszył,lub "roumka"aby wybudowali wreszcie obwodnicę,a nie planowali przez kolejne lata.Krosno nie ma takich problemów.
Odpowiedz
59
@ Marian
dnia 09.03.2018, 16:37 · Zgłoś
Żyję tyle lat a dopiero teraz się dowiedziałem, że cmentarz to teren, na którym nie powinno się przebywać...przykre, że człowiek na takim stanowisku takie bzdury wygaduje.
Odpowiedz
23
@ Taaak
dnia 09.03.2018, 16:59 · Zgłoś
Faktycznie nie pomyślał i palnął.Wstyd.
Odpowiedz
15
@ czarny
dnia 09.03.2018, 16:00 · Zgłoś
ptaki jak kraczą to przeszkadza ,a jak ludzie kraczą pod sklepem ,jak na targowisku to juz dobrze.
Odpowiedz
37
@ ja
dnia 09.03.2018, 15:58 · Zgłoś
Młodzież wyjechała ,to dobrze,że chociaż ptaki pozostały.
Odpowiedz
21
@ xxx
dnia 09.03.2018, 15:46 · Zgłoś
Oto mamy Jasielskie Piekiełko. Nic dodać, nic ująć.
Odpowiedz
26
@ yproblemy
dnia 09.03.2018, 15:43 · Zgłoś
To ja się cieszę że żyję w mieście gdzie jednym z głównych problemów ludzi są spiewające ptaki. To chyba dobrze świadczy o sytuacji w mieście.
Odpowiedz
22
@ Ja
dnia 09.03.2018, 15:38 · Zgłoś
A samoloty nie przeszkadzają? Niedługo muchy będą brzęczeć. Tragedia!
Odpowiedz
41
@ Helik
dnia 09.03.2018, 15:32 · Zgłoś
"cmentarz to jest teren, na którym nie powinno się przebywać" - błagam, zatrudnijcie w starostwie jakiegoś rzecznika prasowego, który nie skompromituje urzędu każdym jednym otworzeniem ust
Odpowiedz
21
@ Krasula
dnia 09.03.2018, 16:36 · Zgłoś
Zwlaszcza dzieci .
Istny geniusz ,szkoda ze ich tak malo w urzedach ;)
Odpowiedz
27
@ nb
dnia 09.03.2018, 17:37 · Zgłoś
Panie starosto kto jak kto ...ale Pan były internowany i prawie kombatant wiedzieć powinien że wychowanie patriotyczne to teraz podstawa i w przedszkolach i w szkołach...dlatego dzieci na tego typu nekropolie się prowadzi ..ech ..trochę wstyd ...no ale co się nie robi aby się nie narobić i nie odpowiadać za konary i gawrony !!!
Odpowiedz
19
@ Poldek
dnia 09.03.2018, 18:40 · Zgłoś
Na cele wychowania patriotycznego buduje się za ciężkie pieniądze pomnik wyklętych koło Ekonomika. Jak dobrze że mamy takiego wyksztaconego starostę co to wskaże ciemnemu tępemu motłochowi którym poległym trzeba palić znicze, a którym nie.
Odpowiedz
2
@ stary jest
dnia 10.03.2018, 15:12 · Zgłoś
On już nie odróżnia WRONy od orła. W jego otoczeniu pełno komuchów i ormowców.
Pisali o nim że dekomunizator. Niczego nie wyczyścił.
Odpowiedz
7
@ Monter
dnia 10.03.2018, 17:19 · Zgłoś
Jak to nie? A poprzedni zarząd?
Odpowiedz
28
@ ANTEK PORCYJKA
dnia 09.03.2018, 15:30 · Zgłoś
W rynku dzwon szkodzi jak dzwoni o 6 rano ,tu gawrony kraczą , zle .Koniec świata
Odpowiedz
12
@ kandydat na burmistsza
dnia 09.03.2018, 15:26 · Zgłoś
Namnożyło się ekologów to mamy problem każdemu psełdo ekologowi pszymusowo dać pod opiekę lisa sarne ,dzika gawrona i gołębia na ozdobę liczę że niedługo ci ekologowie będą się chować i nie przyznawać do swoich czynów
Odpowiedz
45
@ cyberchłop
dnia 09.03.2018, 15:16 · Zgłoś
całe jasło , macdonald nie , obwodnica nie bo czereśnioki do pola będą miały za daleko , kroszpan żle , to teraz ptoków się czepiają Jasielskie piekieło :)
Odpowiedz
12
@ szejan
dnia 09.03.2018, 15:14 · Zgłoś
Często winni są mieszkańcy osiedli, którzy dokarmiają ptaki nawet w okresie letnim.
Odpowiedz
16
@ ...
dnia 09.03.2018, 19:38 · Zgłoś
Jak nie młodzież i pijaczki to gawrony im przeszkadzają;)
Odpowiedz
-1
@ Do szejan
dnia 13.03.2018, 17:46 · Zgłoś
Winni ludzie przez zaśmiecanie środowiska.
Odpowiedz
31
@ znajdź sobie emerycie zajęcie
dnia 09.03.2018, 15:09 · Zgłoś
Oj, kwa, leśne dziadki...Na pustynię się wynieście. Ludziom się już całkowicie we łbach poprzewracało. Akurat tak się składa, że mieszkam na osiedlu, gdzie jest kilka gniazd gawronów i tak mi kraczą codziennie wespół z gruchaniem gołębi i dźwiękami wróbli, sikorek i innych pomniejszych. Jakoś dziwnie ku mojej uciesze i nie o 4, a o 6 najwcześniej, kłamczuszki...
Odpowiedz
29
@ slawek
dnia 09.03.2018, 14:47 · Zgłoś
jak komus przeszkadzaja gawrony to niech sie wyprowadza tam gdzie nie ma gawronow ;)
Odpowiedz
14
@ marynarz
dnia 09.03.2018, 16:57 · Zgłoś
Zapraszam:-)
Odpowiedz
6
@ ibi
dnia 11.03.2018, 16:46 · Zgłoś
Hehe zaraz by im ryby przeszkadzały, że za głośno pływają.
Odpowiedz
3
@ Do marynarz
dnia 13.03.2018, 23:21 · Zgłoś
Miły gest,ale z deszczu pod rynnę?Przecież mewy jeszcze gorzej hałasują.
Odpowiedz
-11
@ MattK
dnia 09.03.2018, 14:43 · Zgłoś
W lesie też gawronów nie chcą bo to ich krakanie w przyrodzie nigdzie nie znajduje się z akceptacją, mieszkańcy najlepszego osiedla w Jaśle apelują zróbcie coś z tym bo sami nie możemy a tego co tego nie rozumie polecam sobie włączyć budzik z krakaniem na cały głos o 4ej rano to zrozumie w czym problem
Odpowiedz
15
@ Hardkor Krokodajl
dnia 09.03.2018, 15:38 · Zgłoś
Kobak weźże sie ogarnij a nie kocopoly wypisujesz.
Zainwestuj sobie w szczelne okna albo stopery i chyć sie jakiejś roboty.
Odpowiedz
24
@ Krasula
dnia 09.03.2018, 16:30 · Zgłoś
Zamknij okno jak cie budza.
Odpowiedz
8
@ JJ
dnia 10.03.2018, 10:02 · Zgłoś
Kobak do roboty niebieski ptaku!
Odpowiedz
92
@ Żbik
dnia 09.03.2018, 14:43 · Zgłoś
Mieszkam obok tego cmentarza i dawnego boiska i mnie tam nic nie przeszkadza.
Siedzą dziadki w domach i szukają sobie problemu- ja tak to widze.
Odpowiedz
-39
@ MattK
dnia 09.03.2018, 14:47 · Zgłoś
może jesteś głuchy ?
Odpowiedz
47
@ Krasula
dnia 09.03.2018, 16:29 · Zgłoś
Stare znudzone pryki szukaja dziury w calym .
Odpowiedz
30
@ Jaslanka
dnia 09.03.2018, 17:03 · Zgłoś
Jak krakaly w parku ibrudzily na inne samochody i podwórka przez tyle lat to ok, ale w ulaszowicach mieszkaja inni jaslanie
Odpowiedz
12
@ KRA<KRA
dnia 09.03.2018, 17:52 · Zgłoś
Może by starostwo dotacje z unii dostało na te gawrony bo wszystko co robią to pozyskują pieniądze z dotacji
Odpowiedz
10
@ Orzeł
dnia 09.03.2018, 14:40 · Zgłoś
szukam zatrudnienia. Orzeł :)
Odpowiedz
5
@ Faraon
dnia 09.03.2018, 14:39 · Zgłoś
A może to nietoperze ?
Odpowiedz
13
@ Latac
dnia 09.03.2018, 14:35 · Zgłoś
chłop żywemu nie przepuści!
Odpowiedz
56
@ Trzcinicok
dnia 09.03.2018, 14:30 · Zgłoś
Biedne ptaki - nigdzie ich nie chcą.
Odpowiedz
11
@ Tic-Tac
dnia 09.03.2018, 15:53 · Zgłoś
Zamiast pozowac do zdjęć, to młode bycz.i niech wezmą piły i usuna przeszkadzajace im konary.Natomiast jeśli się wybudowali w pipi d. ..pie, to niech spokojnie słuchają ptasiej muzyki.Ona ukoi im nerwy.
Odpowiedz
3
@ Niemoc
dnia 10.03.2018, 10:52 · Zgłoś
"Ksiądz pana wini, pan księdza, a nam prostym zewsząd nędza"

Rozprawa Reja ciągle aktualna - nie tylko w tym przypadku.

Miejsce ptaka jest w lesie. Jeżeli wielbiciel ptaka myślą inaczej to powinni wziąć to dobro do siebie , do domu lub do mieszkania.

To, że nikomu nie chce się tym zająć -to nic dziwnego. Im więcej urzędników tym większa indolencja i działanie na zasadzie spychacza - zepchnąć to na kogoś innego lub na siłę wyższą.

Dobra i jedyna rada: chodzić z parasolem.
Odpowiedz
0
@ Krzekorz
dnia 11.03.2018, 13:24 · Zgłoś
prawda jest, taka jesteśmy częścią przyrody, budując domy, miasta itd usuwaliśmy drzewa, niszczyliśmy domy zwierząt, przez co co chwila musiały przez lata te zwierzaki sie przenosić szukać nowych miejsc do spokojnego życia. Także teraz proszę się nie dziwić, że gawrony większymi gromadami osiadają w owym cmentarzu czy w parku czy gdzieś gdzie sa drzewa, bo niestety ale gdzie mają osiąść i żyć skoro większość terenów zostaje niszczona. Ale Janusze nie rozumieją i "Przyroda przyrodą, ale ja jestem VIP i ma być po mojemu" Smutne ale prawdziwe.
Odpowiedz
1
@ Do Krzekorz
dnia 11.03.2018, 23:10 · Zgłoś
Prawda,ludzie taki sobie szykują los,a równowaga w przyrodzie musi być.
Odpowiedz
6
@ mówmy prawdę
dnia 12.03.2018, 09:42 · Zgłoś
Nie jest to cała prawda Krzekorz, w pobliskich lasach wokół Jasła a nawet w tzw. lasach łęgowych nad rzekami nie uświadczysz Krzekorz gawronów, trudno nawet o ich pojedynczych przedstawicieli, te ptaki po prostu zasiedlają miasta całymi stadami ze względu na łatwiejszy dostęp do pokarmu, dlatego wolą zakładać gniazda na drzewach w parkach czy cmentarzach w środku miasta niż gnieździć się na obrzeżach w lasach czy nad rzekami, im bardzo odpowiada bliskość człowieka i łatwy dzięki temu dostęp do pokarmu
Odpowiedz
4
@ Krzekorz
dnia 12.03.2018, 17:25 · Zgłoś
do mówmy prawdę. No w sumie ciężko mi się z tobą nie zgodzić. Jednak nie ma sie co oszukiwać, że czy zwierzęta czy nawet i ludzie wolą wygodniejszy tryb życia :) Także nie można mieć im za złe, że jest tak a nie inaczej. A przeganianie zaskutkuje tym, że przeniosą się w inną część miasta czy to do parku znowu, czy w pobliskie okolice gdzie dalej będą mogły wygodnie żyć. Natury nie przechytrzymy ;) Sam mieszkam na wsi czasem jadąc samochodem napotkam dziki jak sobie całą rodzinką przejdą przez drogę. Nie powiem nie chciałbym iśc wtedy na nogach i te zwierzaki napotkać, ale wiemy że tego nie zmienimy. Myśliwy zabije kilka dzików, ale na ich miejsce przyjdą następne. Trzeba sie jakoś pogodzić z naturą i żyć jako tako w zgodzie. Przepraszam że trochę chaotycznie piszę, ale jak sie ma miliony myśli to czasem tak wychodzi. Pozdrawiam Ciepło.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657