Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Jak w ranking najlepszych szkół w Polsce wypadły jasielskie szkoły?

124

Miesięcznik „Perspektywy” po raz kolejny przygotował ogólnopolski ranking najlepszych szkół ponadgimnazjalnych. Wśród wyróżnionych szkół znalazły się również technikum i liceum z Jasła. Zobaczcie, które miejsce i jaki tytuł zostały im przyznane.

Technikum nr 4 w Jaśle -"Złota Szkoła 2018"

W ubiegłym roku spośród wyróżnionych 300 techników, 63 pozycję zajęło Technikum nr 4 w Zespole Szkół nr 4 w Jaśle, które otrzymało tytuł Złotej Szkoły 2017 r. W tym roku poprawili swoją pozycję znajdując się w pierwszej 50 najlepszych techników w Polsce. W tegorocznym rankingu zajęli 32 miejsce podtrzymując tym samy tytuł złotej szkoły. To jedyne technikum z Jasła, które znalazło się na liście rankingowej miesięcznika ”Perspektywy”.

I LO w Jaśle z tytułem "Brązowa Szkoła 2018"

W 2017 r. w rankingu z 500 najlepszych liceów - I Liceum Ogólnokształcące w Jaśle zajęło 176 miejsce i tytuł srebrnej szkoły. W tym roku spadli na 317 pozycję otrzymując tytuł „Brązowa Szkoła 2018”.

Najlepsze licea na Podkarpaciu

W pierwszej 50 najlepszych liceów z Podkarpacia znalazły się Liceum im. Jana Pawła II Sióstr Prezentek w Rzeszowie, które uplasowało się na 26 pozycji. W pierwszej 100 znalazło się I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Krośnie zdobywając 71 miejsce, a tuż za nim na 83 pozycji znalazło się I Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnobrzegu.

Kapituła rankingu, której przewodniczy prof. dr hab. Jan Łaszczyk, były rektor Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie i przewodniczący Komisji ds. Kształcenia KRASP przy ocenie szkół brała pod uwagę sukcesy w olimpiadach, wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych i dodatkowych, a także wyniki egzaminów zawodowych.

Pierwsze trzy miejsca w rankingu najlepszych liceów zdobyły:

1 miejsce: XIII Liceum Ogólnokształcące w Szczecinie

2 miejsce: Liceum Akademickie Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu

3 miejsce: XIV Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Warszawie

Pierwsze trzy miejsca w rankingu najlepszych techników zdobyły:

1 miejsce: Technikum nr 7 w Zespole Szkół Elektryczno-Mechanicznych Józefa Kustronia w Nowym Sączu

2 miejsce: Technikum Elektroniczne w Zespół Szkół Elektronicznych im. Wojska Polskiego w Bydgoszczy

3 miejsce: Technikum Elektroniczne im. Obrońców Lublina 1939 r. w Zespole Szkół Elektronicznych w Lublinie

id

Napisany dnia: 11.01.2018, 11:55

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
4
@ czytelnik
dnia 22.01.2018, 17:47 · Zgłoś
Nie ma co się dziwić. Pan Starosta obcina pieniądze na edukację!
Odpowiedz
-15
@ Absolwent
dnia 14.01.2018, 21:16 · Zgłoś
Prawda jest taka że w Ekonomiku podejście do ucznia i przyjazna atmosfera robi wszystko. Nieznam nikogo kto by zle mowił o tej szkole. I wcale nie prawda że sie nie dopuszcza słabych uczniów do matury, wszyscy z mojej klasy byli dopuszczeni i z innych klas podobnie. A co najważniejsze nie trzeba było latać po korepetycjach przez te 4 lata by zdać dobrze mature, w przeciwieństwie do niektórych szkół a w szczególności I LO. Pozdrawiam.
Odpowiedz
14
@ borat
dnia 14.01.2018, 21:21 · Zgłoś
Skoro to "nie prawda", to źle to świadczy o nauczycielu. Polskiego.
Odpowiedz
-17
@ Absolwent
dnia 14.01.2018, 21:25 · Zgłoś
Nie ma sie czego czepić to trzeba drobnego błedu :)
Odpowiedz
9
@ sxs
dnia 14.01.2018, 23:29 · Zgłoś
A "nie znam" piszemy osobno
Odpowiedz
0
@ Lelek
dnia 14.01.2018, 23:56 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
-17
@ __
dnia 14.01.2018, 14:32 · Zgłoś
Śmieszą mnie komentarze niektórych osób pod tym artykułem, sugerujące o stanie podniecania owych osobników w związku z uznaniem ukończenia szkoły lub studiów wyższych największym sukcesem życiowym. Smutne jest to, że ludzie są dumni ze swojego wykształcenia i uświadamiają sobie rzekomą wiedzę i/lub inteligencję w wyniku edukacji państwowej, jaką w życiu dane im było odbyć. Gdyby ludzie od dzieciństwa szukali swojej pasji i nie zajmowali się głupotami to bylibyśmy my - jako ludzie - sporo do przodu w stosunku do innych państw, gdzie stawia się na współpracę i dobroć międzyludzką. Polak Polakowi potrafi wbić moralny nóż w plecy, nie mówiąc już nawet o interesowaniu się innymi osobami, najczęściej zamożnymi i analizowaniu w ich życiu matactw. To chyba największa wada naszej mentalności. Od młodego walczę z tą obrzydliwą cechą wpojoną mi za dziecka.
Odpowiedz
-15
@ Prawda
dnia 14.01.2018, 19:41 · Zgłoś
Bardzo mądry i na czasie komentarz.Wielkość człowieka mierzy się Jego dobrocią,stosunkiem do ludzi i świata.Być sobą,nie krzywdzić,nie gonić za kasą i karierą po innych.Mnie wpajano zasady lojalności,uczciwości,szczerej dobroci i uczynności.Wbito mi noże,aby tylko zyskać pozycję i pieniądze z tym obrzydliwym jękiem"mało..jeszcze mało,więcej,chcę być na piedestale".Szanuję młodzież uczącą się dla dobra tego świata.
Odpowiedz
0
@ czytelnik
dnia 22.01.2018, 17:51 · Zgłoś
Nie zgodzę się, że analizowanie matactw to coś złego. Właśnie w kraje gdzie się to piętnuje od dziecka są wyżej rozwinięte. Jeśli jesteś uczciwy to co się boisz?
Odpowiedz
-17
@ rokuje sukces
dnia 14.01.2018, 13:51 · Zgłoś
W przyszłym roku będzie sukces bo ławiej będzie z 317 pozycji wejść na 300 niz ze 176 miejsca wejść na 175
Odpowiedz
-12
@ Kierowca
dnia 14.01.2018, 13:50 · Zgłoś
Gimnazja posiadające już wypracowane odpowiednie zaplecze,
po ich likwidacji zostały wchłonięte przez szkoły podstawowe
i tym samym został obniżony poziom nauczania.
Programy się zmieniają, lecz kadra w pewnej części nie reformowalna
ze swoimi starymi nawykami pozostaje ta sama.
Rodzice widząc mierne wyniki w nauce swoich dzieci szukają szkół
dających możliwość lepszego przygotowania na przyszłe studia.
Stąd nasza młodzież wybiera szkoły z poza Jasła często do Krosna.
Jest ich coraz więcej. Pomimo dodatkowych trudności dojeżdża
codziennie już specjalnym mikrobusem do Krosna.
Kiedy w końcu nauczyciele zrozumieją i przyłożą się do pracy gdyż
teraz w sposób widoczny lekceważą swoje obowiązki i niszczą naszą młodzież.
Odpowiedz
20
@ derek
dnia 14.01.2018, 13:58 · Zgłoś
O tak, gimnazja posadały zaplecze. Do hodowania roszczeniowych, leniwych egzemplarzy, ktorzy uważają, że są pępkiem świata.
Odpowiedz
-11
@ rrrrrr
dnia 15.01.2018, 10:58 · Zgłoś
derek - znawca gimnazjum
Odpowiedz
12
@ Rrrt
dnia 14.01.2018, 01:41 · Zgłoś
Dostać się to nie wszystko , trzeba jeszcze skończyć.
Odpowiedz
13
@ realista
dnia 14.01.2018, 00:01 · Zgłoś
zgadzam się z poprzednim komentarzem - ze snobizmu i z nadziei, że tam zmienią ich dzieci w "orły";
tymczasem rzeczywistość jest taka, że dzieci tych naiwnych rodziców i tak nie dostają się na wymarzone przez nich (rodziców a nie dzieci) studia - medycynę, prawo, itp.
Jasło to grajdoł i o wszystkich sukcesach i porażkach (a o tych to nawet dużo wcześniej niż o tych pierwszych wszyscy wiedzą i plotkują) wiadomo od razu, że ktoś się dostał
Odpowiedz
15
@ realista
dnia 13.01.2018, 12:27 · Zgłoś
Tak plujecie na ILO i nauczycieli, a przecież to ci sami co w 2010 roku (pozycja 100). Napiszcie coś o uczniach - chodzą tam od kilku lat tacy, którzy 20, 15 10 czy nawet 5 lat temu nie "załapaliby się" do zawodówki. Obecnie ze strachu przez zwolnieniami przyjmuje się tam praktycznie każdego, a w miarę dobrych uczniów jest na gora 2 klasy
Odpowiedz
-19
@ Matura 1982
dnia 13.01.2018, 20:34 · Zgłoś
Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego tak niskie są wymagania dla kandydatów? Dlaczego ci dobrzy emigrują do Krosna?
Odpowiedz
12
@ Do matura 1982
dnia 13.01.2018, 21:51 · Zgłoś
Emigrują ze snobizmu. Potem "jasielskie elity" robią awantury na wywiadówkach w I LO, że biologiczka nie uczy, a matematyczka nadaje się do wymiany. Ale w Jaśle wychwalają "kopernik" pod niebiosa. Nikt nie chce przyznać się do porażki. W "koperniku" i innych krośnieńskich szkołach są klasy, do których dyrekcja przydziela lepszych nauczycieli i klasy, w których uczą nauczyciele słabsi. Z resztą wszędzie tak jest.
Odpowiedz
11
@ Rrrt
dnia 14.01.2018, 01:38 · Zgłoś
To efekt naboru przez system komputerowy.Dostają się czesto uczniowie slabi ale z samymi 5 i6 bez pokrycia z odleglych3 miejscowosci.
Odpowiedz
-4
@ czytelnik
dnia 22.01.2018, 17:53 · Zgłoś
Jeszcze jest egzamin gimnazjalny i olimpiady dla wszystkich jednakowe.
Odpowiedz
-20
@ ROCZNIK MATURY 1982
dnia 13.01.2018, 00:19 · Zgłoś
Przepraszam za brak dużych liter, ale to portal je zmienił.
Odpowiedz
-13
@ Już wiem
dnia 13.01.2018, 08:37 · Zgłoś
W moich wpisach również zmieniane są litery,później uwagi czytających.Jaki to ma cel?
Odpowiedz
-18
@ ROCZNIK MATURY 1982
dnia 13.01.2018, 00:17 · Zgłoś
trochę przesadziłeś z tą wspaniałą listą nauczycieli w i lo. jak pamiętam to zaraz po lekcjach szkoła pustoszała. a nauczyciele lecieli na prywatne lekcje. mnie wtedy brakowało życia szkolnego i zajęć pozalekcyjnych. dwie zabawy w roku i tyle się działo. dopiero jak odwołali dyrektora kumika ( pana nie bo nie- tak go nazywałam, bo nic nie można było u niego załatwić) nastał dyrektor jankisz i zycie szkoły zmieniło się diametralnie. moje dzieci też skończyły kilka lat temu i lo. na żadne korki nie chodziły, studia skończyły i zarabiają o wiele więcej ode mnie.
Odpowiedz
-18
@ Matura 1982
dnia 13.01.2018, 00:50 · Zgłoś
Masz rację, że dla niektórych szkoła pustoszała. Chłopaki z mojej klasy po lekcjach rżnęli w gałę lub w ping-ponga ( stoły były na I i II piętrze ). Można było zagrać z Prof. Demianiukiem ( biologia), z Prof. Kośkiem ( historia). Z Prof. Poniatowskim I LO miało duże osiągnięcia w szachach. Inicjatywa była po naszej stronie i nie musieliśmy być prowadzeni za rączkę. Po dyr. Kumiku nastał Prof. Jankisz - wspaniały Nauczyciel, Wychowawca i Dyrektor. Moje dzieci (3) też skończyły tę szkołę bez korków i doskonale radzą sobie w życiu. I ILO było naprawdę szkołą z najwyższej półki.
Odpowiedz
-15
@ Matura 1982
dnia 12.01.2018, 23:02 · Zgłoś
Ciekawe które miejsce miałoby I LO w roku 1982? Wspaniali profesorzy: Pan Hamada, Pan Kuzak, Pan Matysik, Pan Zygmunt, Pani Kamińska, Pani Rychlec i wielu innych. To była szkoła!!!
Odpowiedz
-15
@ Prawda
dnia 12.01.2018, 23:24 · Zgłoś
To była szkoła,wybitni profesorowie,ambitni uczniowie,którzy uczyli się pilnie,wiedząc,że na przyszłość należy zapracować zdobywaniem wiedzy i znając swe aspiracje.
Odpowiedz
-10
@ nick
dnia 12.01.2018, 23:44 · Zgłoś
Masz rację, to byli wspaniali ludzie.Dodał bym jeszcze śp Terwicza, Libuchę, Śwętoniową Wiśniowskiego, a zdecydowanie wykluczył Rakową, Podolską i inne
Odpowiedz
-18
@ Matura 1982
dnia 12.01.2018, 23:47 · Zgłoś
Chyba Pana Wiśniewicza - Prof. biologii.
Odpowiedz
-12
@ nick
dnia 13.01.2018, 00:08 · Zgłoś
Masz rację, przepraszam za zniekształcenie nazwiska To był wybitny człowiek. Pomimo kiepskiej techniki potrafił sprowadzić filmy przyrodnicze uzupełniające wiele lekcji. Przepraszam też za nadmierne generalizowanie,gdzż częćś osób żyje /życzę i zatem długich lst życia i opieki Boga
Odpowiedz
-22
@ Matura 1982
dnia 13.01.2018, 00:13 · Zgłoś
Zgadzam się z tobą. Moja żona miała z Prof. Wiśniewiczem zajęcia i bardzo dobrze go wspomina.
Odpowiedz
16
@ Rrrt
dnia 14.01.2018, 01:31 · Zgłoś
Zdawalam mature w tymsamym roku co ty ,ale ja mialam 8 godzin matmy i6 fizyki w tygodniu, 3 angielskiego i 3 drugiego jezyka ,oraz wsxystkie inne przedmioty do konca.A teraz program jest drastycznie obciety,i tu jest zasadnicza różnica.To efekt oszczędności w oświacie.
Odpowiedz
-12
@ Rrrt
dnia 14.01.2018, 01:56 · Zgłoś
A ja nie,wolalam Pogrzebska,Rakowa
Odpowiedz
-10
@ rrrrrr
dnia 15.01.2018, 10:58 · Zgłoś
I jeszcze te experymenty dyrekcji w ILO - zamiast biologii, chemii, historii, matematyki jakieś pracownie ekonomiczne, łacina dla (przyszłych - niedoszłych) lekarzy, przedsiebiorczości
Odpowiedz
6
@ do rrrrrr
dnia 16.01.2018, 23:30 · Zgłoś
Pracownia ekonomiczna jest w klasie c - ekonomicznej, przedsiębiorczość jest we wszystkich typach szkół, nawet w technikach i branżowych, a język łaciński przydaje się nie tylko lekarzom. Jak wybierałeś/aś szkołę, to trzeba było zapoznać się z programem nauczania. Wszystkie najważniejsze informacje szkoła umieściła np. w Informatorze o kierunkach kształcenia w I LO i różnych ulotkach. Ponadto zawsze można było zadzwonić do szkoły i o wszystko zapytać. I po co te złośliwości?
Odpowiedz
4
@ przypominam uprzejmie
dnia 12.01.2018, 22:34 · Zgłoś
Zwracam uwagę Państwa,że istnieje ciekawa szkoła o ciekawych profilach. Myślę o
dawnym zespole szkół nr 2 w Jaśle przy Staszica. Obecnie Zespół Szkół Usługowych i Spożywczych w Jaśle . Ma atrakcyjne profile, głównie usługowe;
ponadto wielu uczniów tej szkoły zdobywa od lat dyplomy najlepszych uczniów w Polsce.
Odpowiedz
-10
@ Ona
dnia 12.01.2018, 15:34 · Zgłoś
Za moich czasow ILO bylo na 3 miejscu w Polsce. Teraz spadlo na trzystaktores :/ co bedzie za kolejne 20 lat?
Odpowiedz
12
@ Matura 1982
dnia 12.01.2018, 23:14 · Zgłoś
Który rok?
Odpowiedz
14
@ do Matura 1982
dnia 14.01.2018, 00:49 · Zgłoś
Ja zdawałam maturę w 1983 roku. Wtedy nam wszystkim wmawiano, że nasze liceum to najwyższa krajowa półka, że na UJ o nas słyszeli i takie tam fantasmagorie. Poszłam na studia na jeden z najlepszych ówczesnych uniwersytetów, dostałam się za pierwszym razem. Sukces. Ale dosyć szybko okazało się, jak dużo mam do nadrobienia w stosunku do moich kolegów z roku, którzy pokończyli licea warszawskie i np. trójmiejskie. Przypomniałam sobie wtedy, jak to moi "profesorzy" z LO, wtedy jeszcze nie było ono I, wmawiali nam, na jakim to wysokim poziomie nas przygotowują. Ci "profesorowie", choć oczywiście niektórych miło wspominam, byli zadufani w sobie tak, jaki część dzisiejszych.
Odpowiedz
15
@ Rrrt
dnia 14.01.2018, 01:48 · Zgłoś
Od tamtego czasu liczba liceum zwiększyła się5_ciokrotnie(conajmniej)
Odpowiedz
15
@ Rrrt
dnia 14.01.2018, 01:50 · Zgłoś
I były ehzaminy wstępne!!!
Odpowiedz
12
@ Rrrt
dnia 14.01.2018, 01:51 · Zgłoś
egzaminy _poprawiam
Odpowiedz
6
@ Wee
dnia 12.01.2018, 12:21 · Zgłoś
moje dziecko chodzi do iloi naprawde nie po chodzila z elit. wiec nie piszecie bzdury ze chodzi elit i naprawde jest duzo uczniow ktorym nie naleza do elit. jest tam naprawde wysokie poziomki i trzeba sie sporo uczyc. jakby miala wybrac po raz drugi szkole na pewno by tez wybral ta sama., ma wspaniale kolezanki zasnac patologi i ja jako matka jestem o nia spokojniotka ze naprawde obraczke sie w madry towarzystwie. uwazazam ze nie liczy sie pierwsze czy drugie miejsce szkoly. liczy sie czy dziecko czuje sie w tej szkole dobrze czy jest bezpieczne. nauki jest sporo to fakt i uwazazam ze dziecko idace do lo musi postawic na nauke. zi nie mow cie mi ze trzeba brac korki. trzeba po patrzec z czym dziecko idzie do lo z jakimis wiafomosciami. bo uwazazam ze jezeli ma sore braki w gimnasium a zazwyczaj tak jest to musi wziac korki zeby nad robic te zalegly scieli. moja corka jest naprawde zadowolona z i lor.
Odpowiedz
-28
@ były rodzic
dnia 12.01.2018, 17:32 · Zgłoś
Matka ...rany boskie po tym wpisie wszyscy wierzymy że nie pochodzicie z elit...317 m-ce i wszystko JASNE...
Odpowiedz
32
@ Rodzicem jestem zawsze
dnia 12.01.2018, 18:59 · Zgłoś
Były rodzicu, przestań już tak podkreślać te miejsca w rankingu. Wszyscy wiedzą, że "ekonomik" jest tak dobry, że nauczycielki pracujące w tej szkole wysłały swoje dzieci do szkół w Krośnie:) Rankingi to bzdura, dzięki nim ludzie z kompleksami mogą połechtać swoje ego. Sukces na maturze i życiu zależy od postawy młodego człowieka.
Odpowiedz
-23
@ krs
dnia 13.01.2018, 14:18 · Zgłoś
Czyżby dotknięte ego ..nauczyciela ze szkółki ,która nie mieści się w żadnym rankingu ???...wiem ,że boli cudzy sukces ...najbardziej...no cóż JUTRO będzie lepiej ...
Odpowiedz
22
@ Do krs
dnia 13.01.2018, 15:14 · Zgłoś
I nie trafiłeś. Akurat jestem rodzicem ucznia jednej z tych szkół, które są na dobrych miejscach w rankingu i co z tego? Szkoła ma być dla ucznia, a nie dla nauczycieli. Duża liczba uczniów wszystkich tych "rankingowych", jasielskich i krośnieńskich szkół chodzi na korepetycje. Powody są różne: jedni chcą mieć same piątki na świadectwie, inni walczą o dopuszczające, a jeszcze inni boją się, że wiedza przekazywana w szkole, nie wystarczy, aby dobrze zdać maturę i dostać się na wybrane studia. Od nauczycieli wymagać, aby realizowali podstawę programową, a nie swoje chore ambicje. Nie wyobrażam sobie sytuacji, że uczeń robi notatki na lekcji, uczy się wszystkiego z podręcznika wymaganego przez nauczyciela, po czym na klasówce jest zupełnie co innego i uczeń pracowity nie ma nawet szans na ocenę dobrą. Rodzice powinni solidarnie interweniować, a nie bać się, że nauczyciel będzie się potem wyżywał na uczniach. Szkoła jest dla ucznia, a nie dla nauczycieli i rankingów. Bez uczniów nie będzie szkoły i upierdliwych nauczycieli. Proste:)
Odpowiedz
-12
@ malkontent
dnia 14.01.2018, 19:08 · Zgłoś
I bardzo dobrze to świadczy o klasie tych nauczycielek które wysłały swoje dzieci go szkół w Krośnie, tam nie będą miały taryfy ulgowej.
Postawę młodego człowieka kształtuje także szkoła i tu jest ważna klasa nauczycieli i podejście do pracy.
Odpowiedz
-4
@ czytelnik
dnia 22.01.2018, 17:55 · Zgłoś
Klsy liczą po 35 osób i więcej!!!
Odpowiedz
-1
@ warez
dnia 12.01.2018, 09:37 · Zgłoś
Jasło - "Winne klimaty". to gdzie czas na naukę?...
Odpowiedz
-5
@ Leon
dnia 12.01.2018, 05:21 · Zgłoś
Moze nauczyciele z I LO w koncu zorientuja sie, szkola jest po to, zeby ksztalcic ludzi, a nie ich gnebic. Skonczylem te szkole w ubieglej dekadzie i do dzis jak ja wspominam to czuje niesmak. Dlatego apeluje do mlodziezy bedacej u progu wyboru szkoly sredniej: unikajcie tej szkoly szerokim lukiem. Tuz obok macie Ekonomik, II LO tez jest bardzo dobre. A prawda jest taka, ze do matury i tak trzeba sie przygotowac samemu. I LO to dno.
Odpowiedz
-16
@ Do Leona
dnia 12.01.2018, 06:59 · Zgłoś
Racja,ll Liceum jest super w porównaniu z l liceum.
Odpowiedz
22
@ ewrty
dnia 12.01.2018, 11:07 · Zgłoś
A na którym miejscu jest w w/w rankingu?
Odpowiedz
29
@ hmmm
dnia 12.01.2018, 11:26 · Zgłoś
Są tacy, co gnębią i tacy, którzy uczą. Na szczęście tych drugich jest więcej. A nauczycieli, którzy obrzydzają przedmiot, powinni zwalniać. Nauczyciel jest dla 30 uczniów w klasie, a nie dla dwóch olimpijczyków.
Odpowiedz
22
@ Do Leon
dnia 13.01.2018, 12:28 · Zgłoś
Nie mogę zrozumieć, jak tak bardzo źle było Ci w I LO, to dlaczego nie przeniosłeś się do II LO albo "ekonomika". Nie miałbyś teraz traumy. Tyle lat dałeś się gnębić?
Odpowiedz
-15
@ Zosia
dnia 14.01.2018, 01:14 · Zgłoś
A ja skończyłam medycynę a chodziłam do LO w Kolaczycach.
Odpowiedz
-33
@ były rodzic
dnia 11.01.2018, 20:46 · Zgłoś
I tu pochwalę się moją mądrą decyzją ...wspólnie z młodym wybraliśmy ekonomik ...skończył kilka lat temu Do dziś wspominamy atmosferę szkoły ,mądre zarządzanie ,świetne przygotowanie do matury...nawet z rozrzewnieniem słynny bas RN "kolego gdzie twój identyfikator???"...Pozdrawiam pana dyrektora i grono pedagogiczne
Odpowiedz
28
@ Do były rodzic
dnia 11.01.2018, 22:20 · Zgłoś
Nie wiem, co to znaczy "były rodzic". Napisz jeszcze, co Twój młody robi po ekonomiku.
Odpowiedz
22
@ okarma
dnia 12.01.2018, 15:23 · Zgłoś
Skoro "były rodzic" to młody R.I.P. :(
Odpowiedz
-30
@ były rodzic
dnia 12.01.2018, 17:30 · Zgłoś
Były tzn ...były rodzic ucznia tej szkoły ..a co robi młody ???...aplikację .No i z tego wynika co skończył..Przy okazji pozdrawiam wspaniałą nauczycielkę historii p.Małgosię G.
Odpowiedz
16
@ Taaa
dnia 13.01.2018, 18:05 · Zgłoś
Aplikuje na operatora taśmy w Nowym Stylu. Lepiej już kończ te bajki. Używanie często "..." też o czymś świadczy;)
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 11.01.2018, 20:19 · Zgłoś
Gratuluję serdecznie uczniom i nauczycielom Technikum nr 4. To kolejny dowód, że pogardzane "szkoły zawodowe" wcale nie kształcą gorzej niż "elitarne". Z zainteresowaniem przeczytałam posty p. Lilaj. Taka szkoła, o jakiej pisze, to byłby ideał, niestety wszystko robija się o jedną rzecz, pieniądze. Aby uczyć pięcioosobową grupę, należałoby zatrudnić o wiele wiecej nauczycieli, zaadaptować wiecej budynków, to podstawa. na to oczywiscie pieniedzy nie ma. Nie ma nawet na to co jest, bo samorząd powiatowy, a szczególnie zarząd powiatu uważa edukację za sprawę drugorzędną a wydatki na nią za marnowanie pieniędzy. może gdy do wladzy dojdzie pokolenie p. Lilaj, spróbuje coś z tym zrobić, bo na razie faktycznie szkoła to maszynka do mięsa z filmu "The Wall". Nic dziwnego że hymn uciskanej edukacyjnei mlodzieży zaczyna się od słów "We don't need no education".
Odpowiedz
29
@ Czas jest bliski.
dnia 12.01.2018, 08:13 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
15
@ ALBERT
dnia 12.01.2018, 08:17 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ malkontent
dnia 12.01.2018, 16:59 · Zgłoś
Może dragoness poinformuje na którym miejscu sklasyfikowano szkołę zawodową w której pracuje.
Grupy (klasy) pięcioosobowe to czysta utopia, jeżeli nauczyciel nie zmotywuje ucznia to nawet w grupie jednoosobowej nie będzie wyników
Odpowiedz
-11
@ dragoness
dnia 12.01.2018, 20:09 · Zgłoś
Ranking nie obejmował szkół zawodowych, zresztą takich już nie ma. Co do techników, inteligentny człowiek jest w stanie odnaleźć informacje. Wierzę, że pan malkontent to zrobi i poinformuje użytkowników portalu. Ja nie widzę większego sensu, aby to robić. Jeszcze raz gratuluję uczniom i nauczycielom Technikum nr 4.
Odpowiedz
33
@ Robert
dnia 12.01.2018, 21:32 · Zgłoś
Niestety w rankingu techników ZST Jasło nie ma.
Odpowiedz
-18
@ do@malkontent
dnia 13.01.2018, 05:41 · Zgłoś
Czym różni się Technikum nr 4 od ZST ? Nauczycielami, ich wiedzą, wykształceniem, chęcią do pracy i są efekty.
Odpowiedz
26
@ belfer
dnia 14.01.2018, 11:06 · Zgłoś
Fakt, różnia się. Na przykład nie zniechecaja do zdawania matury uczniow z ocenami dopuszczającymi. Nie łamią regulaminu podczas egzaminow, odmawiając uczniom prawa do wylosowania miejsca na sali. Uważają, że kazemu nalezy sie szansa.
Odpowiedz
-11
@ malkontent
dnia 14.01.2018, 19:00 · Zgłoś
I wszystko jasne, jacy nauczyciele takie efekty.
Odpowiedz
11
@ ferdek
dnia 14.01.2018, 19:11 · Zgłoś
Efekty czego? Sztucznego zawyżania zdawalności?
Odpowiedz
-6
@ city doctor
dnia 11.01.2018, 20:04 · Zgłoś
tgz. "ekonomik";) Od czasu kiedy rządzi nim R. Niemiec inaczej nie będzie. Był naście lat temu taki i dalej jest ... najlepszy - trzyma poziom. Dawniej naczelnego uważałem za jakiegoś kosmitę ale po bliższym poznaniu R.N to gośc na poziomie. TAK TRZYMAĆ. Panie Robercie mam nadzieje, że zajmie się Pan sprawami tego miasta i postawi je na nogi. Wybory już niedługo a kandydatów wartych uwagi brak.

pozdrawiam dawny uczeń
Odpowiedz
14
@ hoho
dnia 11.01.2018, 15:00 · Zgłoś
każdy człowiek odpowiada sam za swoją wiedzę , głowę...nikt inny mu tego nie wleje. Trzeba ciężkiej pracy do wszystkiego, aby to co sie osiąga miało wartość.
Odpowiedz
-4
@ LILAJ
dnia 11.01.2018, 15:29 · Zgłoś
Mądrze napisane.
Odpowiedz
12
@ Obcy
dnia 11.01.2018, 14:36 · Zgłoś
No to PiS się popisał
Odpowiedz
-24
@ Do Obcy
dnia 11.01.2018, 15:37 · Zgłoś
To właśnie PO się popisało i widać efekty:pozwalniali wspaniałych nauczycieli,a na ich miejsce swoich,stażystów z niewiadomymi kwalifikacjami /warto zbadać/i teraz młodzież cierpi.Powyżej Ktoś słusznie stwierdził,iż brakuje psychologii i konkretnych lekcji wychowawczych.Uczniowie wzorują się na postawach dorosłych.
Odpowiedz
21
@ gekkon
dnia 11.01.2018, 15:50 · Zgłoś
Można prosić nazwiska tych pozwalnianych i przyjętych?
Odpowiedz
-14
@ Gekkonie
dnia 11.01.2018, 16:53 · Zgłoś
Lata 2010-2011 nepotyzm,kumoterstwo,bezzasadne działania..
Odpowiedz
-12
@ do obcego
dnia 11.01.2018, 18:41 · Zgłoś
Jaki PiS się popisał? Przecież dyrektorka I LO jest powołana jeszcze przez platformę i nikt jej chyba nie ma zamiaru zmieniać, bo tak jest dobrze.
Odpowiedz
-9
@ polis
dnia 11.01.2018, 22:04 · Zgłoś
a któż to zatrudnił na dyrektorkę panią Kmiecik ze Żmigrodu żonę byłego już starosty Kmiecika ?
Odpowiedz
20
@ Do polis
dnia 11.01.2018, 22:18 · Zgłoś
Pani Kmiecik nie jest dyrektorką w I LO i nigdy nie była.
Odpowiedz
17
@ Do Polis
dnia 12.01.2018, 06:57 · Zgłoś
Pani Kmiecik uczy j.polskiego.
Odpowiedz
-2
@ lelk
dnia 12.01.2018, 07:02 · Zgłoś
Znaczy tak się jej wydaje.
Odpowiedz
-8
@ Kazimierz
dnia 15.01.2018, 08:57 · Zgłoś
Zapomniałeś dopisać "JEJ"
Odpowiedz
10
@ Chciało mi się poszoerać
dnia 11.01.2018, 14:36 · Zgłoś
Lokaty IJO Jasło:
2018 317
2017 176
2016 248
2015 241
2014 221
2013 151
2012 190
2011 244
2010 108
Odpowiedz
-15
@ uczeń
dnia 11.01.2018, 14:27 · Zgłoś
Przecież do I LO chodzą w 90 % dzieci elit z Jasła i okolic, to dlaczego rodzice nie zapłacili za ranking?
Odpowiedz
15
@ Do uczeń
dnia 11.01.2018, 19:40 · Zgłoś
Sugerujesz, że jasielskie elity zapłaciły za miejsce "kopernika" w czołówce? A może rodzice "ceglarzy" też zapłacili za miejsce w rankingu? Żałosny jesteś.
Odpowiedz
-17
@ student
dnia 12.01.2018, 17:30 · Zgłoś
90% z elit z Jasła?? Hmm coś nie halo.. raczej z Krosna i całego regionu w tym z Jasła. W Krośnie są też inne szkoły na wysokich miejscach do których uczęszczają uczniowie z Jasła jak i z Sanoka. Ale to źle świadczy o Jaśle oj bardzo źle...
Odpowiedz
-19
@ Absolwent Ekonomika
dnia 11.01.2018, 13:29 · Zgłoś
Z tego co wyczytałem to technikim nr 4 znacząco poprawiło pozycję i ma ten złoty tytuł czy coś takiego, więc nie rozumiem o co Wam chodzi z tą tragedią?
Odpowiedz
12
@ LILAJ
dnia 11.01.2018, 13:31 · Zgłoś
Nie tylko Ekonomikiem ludzie żyją ;)
Odpowiedz
-4
@ LILAJ
dnia 11.01.2018, 13:28 · Zgłoś
Spadek jasielskich szkół w owym rankingu zwiastuje na plus. Pokazuje to, że polska młodzież w końcu zaczyna przejrzewać na oczy i mniej się uczy o nieistotnych rzeczach, poświęcając czas na swoje zainteresowania i hobby. Żeby było jasne - nie mam na myśli pijaków i narkomanów, którzy od soboty czekają na upojny piątek. Nikomu chyba nie trzeba wyjaśniać, że 75% nauczanych (nieudolnie) informacji w szkołach jest nieistotna. Nie mówiąc już o tym, że informatyka jest opóźniona o conajmniej 10 lat. W szkole średniej znajduje się czas na lekcje historii, wiedzy o społeczeństwie, wychowania do życia w rodzinie, edukacji dla bezpieczeństwa, j. niemieckiego i kilku innych "dóbr", ale lekcji psychologii brak. Nie ma nauczania o tym, jak radzić sobie z nastoletnim wiekiem, z coraz częstszymi problemami w rodzinie itp. Brak tematów o poszukiwaniu swoich zainteresowań, pasji. Szkoła stara się być drugim domem, ale niestety... Tak naprawdę to na wszystko jest wywalone po całości. Ciekawe, ile razy w historii obecnego systemu edukacji w tym kraju jakikolwiek nauczyciel odnalazł talent ucznia. Czy był jakiś nauczyciel, który zadał sobie pytanie, dlaczego te dzieci czy młodzież tak bardzo nie lubią chodzić do tej szkoły? Nauczyciele budują swoje ego wystawiając słabe oceny i zmuszając przy tym młode osoby do nadmiernego stresu. Nie wyrażając przy tym najmniejszego zrozumienia, że może dziecko nie radzi sobie z nadmierną presją lub własnym lenistwem, a może przeżywa szok związany z sytuacją rodzinną. Niestety, nikt się nad tym nie zastanawia. Dlatego jednym z największych sukcesów tego kraju byłby upadek polskiego systemu edukacji, który swoja nieudolnością podbija rankingi światowe. W sumie - jaki kraj - taki system.
Odpowiedz
-17
@ Do Lilaj
dnia 11.01.2018, 15:43 · Zgłoś
Wielkie uznanie za ten komentarz.
Odpowiedz
3
@ gekkon
dnia 11.01.2018, 15:51 · Zgłoś
Taaa... nikt, nigdy, niczego, żaden. Dość tych uogólnień!
Odpowiedz
-20
@ LILAJ
dnia 11.01.2018, 16:29 · Zgłoś
Dokładnie! Dość tych uogólnień. Szkoła powinna przygotowywać do życia indywidualnie. Klasy w mojej szkole średniej składały się z 25-35 uczniów (skończyłem rok temu). Każdy z tych osób ma inny charakter, inną odporność psychiczną, inne zainteresowania, inne pragnienia itd., a każdy idzie tym samym programem, uczy się tego samego. Co z tego wynika? Że wiedza szkolna jest uogólniona. Jaki jest sens nauki czegoś, bez wchodzenia w szczegóły? Żadna. Jeżeli uczeń (młoda osoba) nie będzie sama pogłębiała swoich zainteresowań lub - co gorsza - nie znajdzie tego zainteresowania to nie będzie na tyle doskonała, by realizować swoją pracę na dobrym poziomie (nie ważne czy dla siebie, czy dla kogoś innego). Wezmę za przykład j. angielski, bo jest dla mnie jednym z najważniejszych przedmiotów. Każda młoda osoba powinna poznawać ten język. Uczy się go od 4 klasy szkoły podstawowej, a może i wcześniej. Co z tego? Ktoś, kto ma styczność z tym językiem tylko na lekcjach (wyłączając wszelkie korepetycje albo kontakty z obcokrajowcami), idąc do szkoły średniej nie zna często dobrych podstaw. Nauczyciele powiedzą w stylu: "nie uczył się wcześniej". Jest to oczywiście prawdą, tylko zarówno nie jest to winą ucznia. Uczeń widocznie nie został na tyle zachęcony nauką tego języka, by chcieć go poznawać. A tu już jest wina systemu nauczania. Nauczyciel ma 45 minut na zapoznanie z jednym tematem ok. 30 osób, które rozumem są w całkiem innym miejscu. Jeżeli ktoś nie wmówi im sensownie, że to się przyda i nie poda jasnych argumentów ku temu to nie zbudują oni potrzeby. Często problemem są rodzice, którzy mają w nosie rozwój dziecka. Stąd potrzebne jest w systemie edukacji podejście indywidualne + lekcje kształcące psychikę. Klasy powinny być podzielone na grupy max. 5-osobowe, dopierane pod względem zainteresowań i temperamentów. Ci, którzy nie mają zainteresowań są w jednej dużej grupie, gdzie każdego dnia mają zajęcia z psychologiem i osobami szukającymi ich pasji. Następnie dołączają do istniejących grup lub są tworzone nowe. Każda grupa ma zajęcia przypasowane pod swoje zainteresowania. Ktoś lubi liczyć, ma 5x więcej matematyki, gdzie nauczyciel podchodzi bardziej indywidualnie i dzięki temu jest więcej czasu, a nauczycielowi łatwiej ogarnąć. Jest nowe miejsce dla nauczycieli, bo potrzeba ich więcej w takim wypadku. A uczniowie chętniej chodzą do szkoły.
Odpowiedz
-25
@ LILAJ
dnia 11.01.2018, 16:30 · Zgłoś
Każda* z tych osób.
Odpowiedz
3
@ Kazimierz
dnia 15.01.2018, 08:47 · Zgłoś
Piszesz o szkołach prywatnych? Czy zastanowiłeś się, czy rodziców będzie stać wysyłać dzieci do szkół, gdzie klasy liczyć będą 5 osób. Żaden system nie utrzymałby takich zachcianek w edukacji powszechnej.
Odpowiedz
-6
@ do@Kazimierz
dnia 15.01.2018, 09:25 · Zgłoś
Zastanów się. Jak Ciebie nie stać, to nie rób dzieci i po sprawie.
Odpowiedz
14
@ bogdan
dnia 11.01.2018, 12:50 · Zgłoś
Po rankingach szkół nie widać aby była dobra zmiana w Jaśle!!! NIe samymi pomnikami i uroczystościami żyje miasto. Czy to dobra zmiana oceńmy sami?
Odpowiedz
15
@ niki
dnia 11.01.2018, 12:30 · Zgłoś
Pani burmistrz odpowiada za oświatę w mieście, nie w powiecie. Jak nie wiesz, to nie pisz bzdur, tylko się doucz. Organem odpowiadającym za placówki oświatowe w Jaśle jest starostwo powiatowe.
Odpowiedz
-18
@ do niki
dnia 14.01.2018, 00:33 · Zgłoś
Po pierwsze dlaczego kradniesz cudzy nick? Na tym portalu już od dawna ktoś inny pisze pod pseudonimem Nikki. po drugie Musiałowicz-Czech odpowiada za oświatę właśnie w Jaśle, a nie w powiecie. Więc to ty nie pisz bzdur. Inna sprawa że ona odpowiada za podstawówki i - ciągle jeszcze - gimnazja. Ale pośrednio też ma to wpływ na to, kto trafia do szkół średnich.
Odpowiedz
15
@ jasiu
dnia 14.01.2018, 17:38 · Zgłoś
@do niki
Geniuszu, W Jaśle są nie tylko postawówki i gimnazja. Czy za nie też odpowiada E M-Cz?
Odpowiedz
-8
@ uczeń
dnia 11.01.2018, 12:27 · Zgłoś
Jasielska oświata i jej upadek najlepiej kojarzy się z odpowiadającą za nią Panią Burmistrz Musiałowicz-Czech. Chyba innych efektów nie można było się spodziewać i nikogo to nie dziwi.
Odpowiedz
1
@ mkcafe
dnia 11.01.2018, 12:16 · Zgłoś
Wstyd za I LO. Niestety spadek zasłużony.
Odpowiedz
-5
@ Baron von Krochmal
dnia 11.01.2018, 12:47 · Zgłoś
Przykro patrzeć na zjazd tej szkoły. I to nie tylko w tym roku, ale co najmniej na przestrzeni ostatniej dekady.
Odpowiedz
-16
@ Faraon
dnia 11.01.2018, 12:09 · Zgłoś
Jak ja chodziłem to na końcu byli progress hihi
Odpowiedz
22
@ Trzcinica
dnia 11.01.2018, 12:04 · Zgłoś
Gdzie słynna szkoła ponadgimnazjalna (technikum) z ulicy Staszica ? Tak dobrze wyśmiewają się z innych, a sami co ?
Odpowiedz
0
@ uczeń ZST
dnia 12.01.2018, 19:54 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
-9
@ Uczeń ZST
dnia 13.01.2018, 06:39 · Zgłoś
Nie musimy się wyśmiewać. Sami robicie z siebie głupka
Odpowiedz
12
@ belfer
dnia 14.01.2018, 11:45 · Zgłoś
Dalej Trzcinica nie chwali się wynikami matur? dlaczego?
Odpowiedz
-7
@ Adam
dnia 15.01.2018, 07:50 · Zgłoś
Norma. Belfer, a czytać nie umie. Strona OKE Kraków tam jest wszystko. Proszę sprawdzić, jeżeli nauczyciel potrafi to znaleźć.
Odpowiedz
7
@ dudek
dnia 15.01.2018, 07:55 · Zgłoś
W artykułach na portalu podaje się wyniki matur w szkołach. Wszystkich, oprócz Trzcinicy. Może dlatego że tam 20% ZDAJE. Co nie przeszkadza powiatowi pompować w nich pieniądze bez opamiętania.
Odpowiedz
68
@ Remo
dnia 11.01.2018, 12:00 · Zgłoś
Jasło miasto wiedzy czy wina ? Wyniki mówią same za siebie. W ubiegłym roku były komentarze, że będzie jeszcze gorzej i jest. Strach pomyśleć co będzie za rok.
Odpowiedz
18
@ hehehe
dnia 11.01.2018, 13:04 · Zgłoś
Rankingami to sobie można odetrzec. Piłkarze są w podobnym wysoko i co z tego? To tylko cyferki. Prawda okazuje sie kiedy uczeń zaczyna prace. Miałem juz takich co legitymizowali sie czerwonymi paskami ale nie nadawali się do pracy a z kolei tacy którzy mieli słabe papierki okazywali się swietnymi organizatorami i potrafili myśleć.
Odpowiedz
-42
@ dyzio
dnia 11.01.2018, 13:06 · Zgłoś
Ja w szkole orłem nie byłem a radze sobie w zyciu lepeiej niz niejeden co to matury i magistry zdobył.
Odpowiedz
9
@ Do he....he
dnia 11.01.2018, 15:02 · Zgłoś
Tak nieraz bywa,że świeży absolwent wiedzą przewyższa mistrza i wówczas dogaduja się jak "gęś z prosieciem."Młodzi ludzie umieją i potrafią skladnie i twórczo myśleć. Oczywiście są w Jasle słynne orły -studenci,wspaniali kierowcy.którzy wyjeżdżając wypasiona bryka z parkingu potrafią zdemolowac 16aut.Ale to są jednostki ,które pracują na koszt dzianych rodziców. Generalnie należy być zadowolonym z poziomu nauczania w jasielskich sredniowkach
Odpowiedz
1
@ Gosia
dnia 11.01.2018, 17:18 · Zgłoś
To niestety jest prawda
Odpowiedz
19
@ Uczeń
dnia 11.01.2018, 22:46 · Zgłoś
niech dodadzą jeszcze do tego ile w ekonomie osób nie jest dopuszczanych do matury... nieraz 1/3 klasy. Nie dziwne, że mieli wysokie rankingi, jeśli do matury dopuścili samych pewniaków..
Odpowiedz
-28
@ Asia
dnia 12.01.2018, 12:20 · Zgłoś
Czytaj ze zrozumieniem : ranking dotyczy technikum, a nie matur
Odpowiedz
16
@ hela
dnia 12.01.2018, 12:48 · Zgłoś
Ranking ustala się na podstawie wyników matur.
Odpowiedz
14
@ D.dyzio
dnia 12.01.2018, 12:59 · Zgłoś
Trzeba dopowiedziec, że teraz jesteś ciągle wyróżnionym policjantem w Jaśle.Do tego w stopniu oficerskim ,tj.starszy aspirant sztabowy.
Odpowiedz
-16
@ absolwent
dnia 12.01.2018, 16:17 · Zgłoś
Totalna bzdura... nie dopuszczą Cię jak nie chcesz być dopuszczony albo jak nie odróżniasz lewej nogi od prawej ręki.
Odpowiedz
14
@ Rrrt
dnia 14.01.2018, 02:03 · Zgłoś
Nie tylko matury,olimpiady centralne i t p.
Odpowiedz
-6
@ do ucznia
dnia 14.01.2018, 15:58 · Zgłoś
I liceum powinno być poza oceną/ Od lat jadą tylko na płatnych korepetycjach dzieci. Pracy z uczniem w ramach pensum zero. Przecież mają najzdolniejszą młodzież.
czym tu się chwalić.
Brawo ekonomik. W technikum tj dopiero praca żeby takie wyniki osiągnąć.
Odpowiedz
9
@ bzdury
dnia 15.01.2018, 00:21 · Zgłoś
Nie wszyscy uczniowie I LO chodzą na korepetycje, nie przesadzaj! Co to wg Ciebie znaczy, że "Pracy z uczniem w ramach pensum zero"? Masz dzieci w tej szkole, czy tylko powtarzasz plotki? W szkole jest dużo kółek pozalekcyjnych, a na lekcjach większość nauczycieli pracuje z uczniami, zachęca do konkursów, przygotowuje dodatkowe materiały. Jak uczeń chce, to skorzysta.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657