Strona główna

Janusz G. nie przyznał się do zabójstwa byłej żony

89
Napisany dnia: 12.03.2018, 21:21 , Tagi: Brak

Przed Sądem Okręgowym w Krośnie rozpoczął się proces w sprawie pozbawienia życia Haliny G. z Jasła. Oskarżony, były mąż kobiety nie przyznał się do zarzucanego mu czynu i odmówił składania wyjaśnień. Zdaniem prokuratury motywem działania Janusza G. były pieniądze.

Oskarżony o zabicie pielęgniarki

Prokurator Beata Piotrowicz oskarżyła Janusza G. o to, że 5 sierpnia 2014 r. zabił swoją żonę zadając jej co najmniej jeden cios najprawdopodobniej nożem, a następnie wywiózł jej ciało i ukrył w nieustalonym miejscu. Zdaniem prokuratury czynu tego dokonał mimo zakazu zbliżania się do Haliny G. na odległość mniejszą niż 50 metrów, orzeczonego wyrokiem Sądu Rejonowego w Jaśle w 2012 r. Wtedy po raz pierwszy zaatakował swoją byłą żonę nożem, chociaż agresję wobec niej stosował już znacznie wcześniej.

- Prowadzone czynności śledcze pozwoliły na ustalenie również tego, że od wielu lat oskarżony przejawiał agresywne zachowania wobec pokrzywdzonej począwszy od 2006 r., kiedy była prowadzona sprawa dotycząca znęcania fizycznego i psychicznego po sprawę z 2012 r., gdzie oskarżony zaatakował nożem pokrzywdzoną, jak również do czasu trwającej do dzisiaj sprawy – podkreślała prokurator B. Piotrowicz.

Jednym z dowodów w tej sprawie są ślady krwi kobiety, które sprawca zacierał w jej domu. Śledczy zabezpieczyli także forda transita należącego do oskarżonego, w którym ujawniono krew Haliny oraz monitoring trasy przejazdu między miejscem zamieszkania Janusza G., a pokrzywdzonej. Motywem, dla którego były mąż miał pozbawić życia 52-letnią Halinę był konflikt o podział majątku.

Obrońca oskarżonego wnioskował o wyłączenie z jawności w całości przebiegu rozprawy. Argumentował to obawą Janusza G. przed stygmatyzacją środowiska. Sąd oddalił ten wniosek.

Odmówił badań wariografem

Oskarżony nie przyznał się do zarzucanego mu czynu zabójstwa i odmówił składania wyjaśnień. Sędzia odczytał więc zeznania Janusza G. złożone 8 sierpnia 2014 r., z których wynika, że oskarżony, od momentu rozwodu z żoną w 2008 r. w ogóle jej nie widywał. 5 sierpnia 2014 r. nie był u Haliny i przez ostatnie dni nie miał z nią styczności. Samochodem, w którym znaleziono ślady krwi pokrzywdzonej jeździł on sam. 6 sierpnia 2014 r. auto pozostawił przy ul. Floriańskiej przy torach PKP w godzinach rannych. Jego zdaniem w środku pojazdu nie było żadnej krwi. Auto pozostawił otwarte ze względu na brak w nim zamka. Kiedy do niego wrócił ford nie włączył się, jak sądził z powodu słabego akumulatora. Nie umiał wyjaśnić, skąd wzięły się ślady krwi w samochodzie, podkreślając, że mogła to zrobić inna osoba. Zaprzeczył, aby w czasie, kiedy zniknęła Halina G. znajdował się w okolicy ogródków działkowych, czy w okolicy miejsca zamieszkania byłej żony przy ul. 17 Stycznia w Jaśle. Oskarżony kilkakrotnie podczas zeznań odmawiał poddania się badaniu wariografem. Janusz G. nie zgodził się z odczytanymi fragmentami złożonych wyjaśnień, zwłaszcza co do jego wyjazdów samochodem.

Dzisiaj w tej sprawie przesłuchani zostali młodszy syn Haliny i Janusza, rodzice pokrzywdzonej oraz jej brat. Na rozprawę nie stawił się natomiast drugi z synów.

„Bała się ojca”

Pielęgniarka mieszkała w domu przy ul. 17 Stycznia w Jaśle z 22-letnim Miłoszem. Syn zeznał, że po zaginięciu matki pojechał do ojca na złom, aby dowiedzieć się co z nią zrobił. Jest przekonany o tym, że za jej zniknięciem stoi jego ojciec - Janusz G. – Zapytałem go, co zrobił z mamą. Udawał zdziwionego. Mama po zdarzeniu, kiedy ojciec zaatakował ją nożem bała się go i przez długi okres czasu zamykała dom na klucz. Przed jego atakiem na matkę utrzymywałem z nim jeszcze kontakt. Po tym jednak zdarzeniu trzymałem się od ojca z daleka - mówił Miłosz, syn pokrzywdzonej i oskarżonego Janusza G. Dodał również, że o sprawie przepisania domu przez oskarżonego na ojca Haliny dowiedział się po zaginięciu mamy.

Zeznawali pod nieobecność Janusza G.

Pełnomocnik oskarżycieli posiłkowych wnioskował o usunięcie oskarżonego z sali rozpraw na czas składania przez kolejnych świadków zeznań. Obecność Janusza G. mogłaby oddziaływać na nich krępująco zwłaszcza, że między nimi istniały konflikty m.in. na tle majątkowym. Sąd przychylił się do tego wniosku.

Teściowie Janusza G. nie mieli o oskarżonym dobrego zdania. Oni również, podobnie jak wnuk uważają, że to były mąż Haliny zabił ich córkę. Jak podkreślili, już wcześniej groził jej odebraniem życia. Jak dodał Zdzisław, ojciec pokrzywdzonej, groźby karalne również kierował w stosunku do niego. – Drugi raz, kiedy mi groził to było wtedy, kiedy chciał, abym majątek przepisał na niego. Podkreślał, że ma przygotowanego notariusza. Powiedziałem mu, że tego nie zrobię, a jeśli komuś przepiszę to córce. Dom przepisała mi jego babcia w latach 90-tych, bo mi ufała. Bała się, że Janusz dom sprzeda, gdyż popadł w długi, a ona nie będzie miała gdzie mieszkać– wyjaśnił ojciec Haliny.

Pokrzywdzona wiedziała, że jest obserwowana?

Podobnie jak jego żona podkreślił, że między małżonkami nie układało się od dłuższego czasu. Ich zdaniem córka była smutna, a na ciele pojawiały się zadrapania i siniaki. Dopiero po jakimś czasie Halina przyznała się rodzicom, że mąż ją bije. Matka Haliny, Stefania także jest przekonana, że zniknięciem jej dziecka stoi były zięć, którego określiła jako człowieka chamskiego i nieobliczalnego. Według jej był człowiekiem skrytym i małomównym. Sąd odczytał świadkowi zeznania z 2014 i 2015 r., które podtrzymała. Wyznała wówczas, że ostatni kontakt z córką miała w sobotę 2 sierpnia 2014. W rozmowie telefonicznej nie wyczuła, aby była smutna, czy przygnębiona. – Córka zawsze na wieczór zamykała drzwi od momentu, kiedy Janusz około 2 lat temu napadł na nią z nożem i strasznie ją pobił. Po tym zdarzeniu córka mówiła mi, że się go boi. Mówiła również zaraz po tym zdarzeniu, że Janusz często obserwuje jej dom i pamiętam jej słowa, „że on znowu tego dokona” – czytał zeznania matki Haliny sędzia Wiesław Ruszała.

Pani Stefania przypomniała sobie stan w jakim była jej córka, po ataku Janusza z nożem w 2012 r. Miała pokaleczoną szyję, ręce i plecy.

Oskarżony nie zgodził się z zeznaniami swoich teściów odnośnie wątku przepisania domu przez babcię na teścia Zdzisława. Z jego relacji wynika, że dom należał do niego, jednak ze względu na problemy finansowe przepisał majątek na teścia, aby komornik go nie mógł przejąć. Na dowód swoich słów podkreślał, że posiada akt notarialny sporządzony na tę okoliczność. Miał niepisaną umowę ustną z teściem, że dom mu przepisze, kiedy tylko będzie chciał.

Kolejne przesłuchanie świadków w sprawie zabójstwa Haliny G. odbędzie się w najbliższy piątek w Sądzie Okręgowym w Krośnie.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Komentarze Czytelników:
Aby ocenić dany komentarz, wystarczy kliknąć na ikonkę "+" lub "-" w prawym górnym rogu każdego komentarza.
Dodaj nowy komentarz Wybierz sposób wyświetlania komentarzy:
@ jareczek
dnia 12.03.2018, 21:47. Identyfikator użytkownika: U2Dfe3TCiNlo
Ocena
komentarza:
23
Kiedy widzę nazwisko Piotrowicz (proszę sprawdzić powiązania rodzinne w Internecie) to nie wiem dlaczego od razu widzę "wielkiego" posła krzyczącego z trybuny sejmowej: "zdradzieckie mordy!!!".
@ z przed telewizora na fotelu:)
dnia 12.03.2018, 21:50. Identyfikator użytkownika: 6rvx4Sq6ZNXQ
Ocena
komentarza:
17
niedaleko padło jabłko od jabłoni
@ Ha ha
dnia 12.03.2018, 22:15. Identyfikator użytkownika: 6Szu7OmtAVXA
Ocena
komentarza:
1
Brakuje tylko: "Kto z pań i panów jest za moją kandydaturą na papieża?"
@ Grzegorz
dnia 12.03.2018, 22:52. Identyfikator użytkownika: Qd3IJk72Mvtv
Ocena
komentarza:
11
Wątpię, żeby mało przedsiębiorczy "biznesmen" któremu wszystkie firmy upadały potrafił przechytrzyć śledczych, psychologów, kryminalnych, media, psy tropiące, radary itd. Za to gdyby ktos chcial go wrobić (,a może ona sama) byłby idealnym kandydatem, wcześniej miał potyczki z Haliną G., miał motyw.

Dlaczego nikt nie zakłada że ona np uciekła? Byla pielegniarką, ilosc krwi ktora znaleziono w jego aucie, byla taka, ze zmiescila by sie w strzykawce, a pielegniarka pobrac sobie krew potrafi... podrzucic ją do jego auta to zaden problem (do teraz auta stoja na tym złomowosku otwarte i każdy ma do nich dostęp, żadnego ogrodzenia itd). Gdyby np chciała zerwać z obecnym życiem, rzucić wszystko i zemścić sie mężu, mogła go bardzo łatwo wrobić w morderstwo. Może to bzdura, ale takie opcje policja powinna brać pod uwage. Czasami gdy coś jest bardzo oczywiste, bywa bardzo odwrotne...
@ acer
dnia 12.03.2018, 23:13. Identyfikator użytkownika: RR15fJjAbwUf
Ocena
komentarza:
18
to jest inna Barbara Piotrowicz, czy Pani na zdjęciu wygląda na córkę Piotrowicza? pomyśl logicznie...
@ Krośniak
dnia 13.03.2018, 00:31. Identyfikator użytkownika: 0Q548tj2C5KS
Ocena
komentarza:
8
Wymagasz myslenia od gimnazjalisty klepiącego pod kołdrą?
@ xyz
dnia 13.03.2018, 00:58. Identyfikator użytkownika: eoj1oHgPduNl
Ocena
komentarza:
23
Akurat ona (Beata) jest jego szwagierką :) Wszystko w rodzinie!
@ Do Grzegorzs
dnia 13.03.2018, 10:50. Identyfikator użytkownika: NgM0VAYnZ1BW
Ocena
komentarza:
13
Jedno z wielu zasadnych pytań. Syn Miłosz bardzo ochoczo obciąża morderstwem swojego ojca.Czy aby ten Miloszek jest zupelnie prawdomowny?Sledztwo powinno być prowadzone wielowatkowo. Alibi można załatwić ,ale dowodow nalezy szukać zupełnie gdzie indziej.Najlepiej nez wysilku odfajkowac sprawę
@ mariusz zawisza
dnia 13.03.2018, 11:21. Identyfikator użytkownika: bb522iw1Y04Z
Ocena
komentarza:
0
żone się kocha i pieści a nie zabija takich to ście powinni leczyć
@ mariusz zawisza
dnia 13.03.2018, 11:22. Identyfikator użytkownika: bb522iw1Y04Z
Ocena
komentarza:
-3
to to że wrodzinie to można zabijać oj nieładnie nie
@ FAN
dnia 13.03.2018, 14:09. Identyfikator użytkownika: BlCO5HLsbQXB
Ocena
komentarza:
3
Lemingom wydaje się ze wszyscy sedziowie są na telefon,albo uwalniają sawicką która wzieła 50 tyś zł kazdy widział.
Ten sedzia który ją uniewinnił własnie przechodzi w stan spoczynku.
A co z uniewinnieniem sędziego co ukradł 50 zł na stacji?.
Kazdy normalny wie ze za rządów mafii było róbta co chceta my was nie wsadzimy.
Lemingi co się z wami stanie jak PO zdelegalizują bedziecie skakac w przepaść?
@ rohu
dnia 13.03.2018, 14:49. Identyfikator użytkownika: Cl9EM88kpF3t
Ocena
komentarza:
0
mariusz - nie leczyc !!! bo to za nasze - takich powinno sie scinac jak w sredniowieczu i to publicznie - chorych nam nie potrzeba bo to nic nie warte
@ popieracz
dnia 13.03.2018, 15:24. Identyfikator użytkownika: EIwLAqrq7oPf
Ocena
komentarza:
1
jestem tego samego zdania - nikt pewnie nawet nie bierze pod uwagę upozorowania zabójstwa. Kobieta wyjechała w cholere za granice, nie ma twardych dowodów na zabójstwo.
Jest tylko słowu przeciw słowu. I krew w samochodzie, który był otwarty i mógł tam każdy wejść z rozciąetą ręką. Napaprać - wyjść i oskarżenie gotowe
@ Znajoma
dnia 13.03.2018, 18:20. Identyfikator użytkownika: cmXhMwh5lFhL
Ocena
komentarza:
11
Nie miala powodu do ucieczki czy zemsty.. znalam Haline.. zawsze wesola, kobieta z werwa do zycia. Rozumiem, że dla osób nie zaangażowanych w sprawę taka opcja tez jest mozliwa.. ale nie w tym wypadku.. dużo bym dała żeby właśnie tak było.. żeby żyła .. żeby TO COS co ma odwage nazywać się człowiekiem jej nie skrzywdzilo.. usciskałabym ja wtedy szczerze. Ciekną mi łzy po policzkach..chcialabym wreszcie sprawiedliwosci dla niej... godnego pochówka i szacunku którego w ostatnich momentach życia nie zaznala :(
@ do @Znajoma
dnia 13.03.2018, 20:47. Identyfikator użytkownika: U2Dfe3TCiNlo
Ocena
komentarza:
-12
Sądząc po twojej wypowiedzi, znasz jakieś fakty z ostatnich momentów życia Pani Haliny. Zgłosiłaś je gdzie trzeba? Skoro mówisz o pochówku to chyba jednak dużo wiesz. Odpowiednie służby powinny się Tobą zainteresować.
@ iii
dnia 14.03.2018, 06:54. Identyfikator użytkownika: 6na0hf9UNzIh
Ocena
komentarza:
8
Tutaj dwie rodziny przeżywają tragedię a społeczeństwo bawi się w sędziów i katów.
@ x
dnia 14.03.2018, 06:58. Identyfikator użytkownika: iWHNbbTzJxI7
Ocena
komentarza:
0
ta panni dawno jest spalona i dymy katajà nad jaslem ale polske i miescine typu eies nie stac na bafania probek materialu z piecy itp.
mordercy nie bronmy :-))) a mayka dzieci przyjela do mieszkania nie wyrzykucila opiekowala sie .matka dzieci nie skrzywdzi jak ma zdrowà glowe i nie wyjedzie nie piszac do synow do spaaa na bora bora :-))( moze warto sprawdzic identyfikatory obroncow pana meza ktorzy wiedza
moze eiecej niz tu pisza ???
@ js
dnia 14.03.2018, 10:44. Identyfikator użytkownika: bbWmScn0SReB
Ocena
komentarza:
1
[komentarz nie na temat]
@ HeH
dnia 14.03.2018, 11:31. Identyfikator użytkownika: OSjgpnuYyvwh
Ocena
komentarza:
0
Ty tak naprawdę? Zakładasz że krwi nie poddano odpowiednim badaniom?
@ czytelnik
dnia 14.03.2018, 21:42. Identyfikator użytkownika: 4nUaKpoAi2li
Ocena
komentarza:
3
tak, siedzi za granicą... ciekawe po co miałaby to robić, skoro teraz życie jej sie poukladalo, była szczęśliwa i miała co chciała, a synowie wkraczali w dorosłe życie. no więc rzeczywiście... nic tylko upozorowac wlasna śmierć i s[...]c z kraju... bardzo mądre myślenie...
@ wypraszam sobie
dnia 15.03.2018, 14:42. Identyfikator użytkownika: B2dIGOMwnFpW
Ocena
komentarza:
-1
Nie przesadzaj bo nie jednemy psu burek. Jest np. prof Kazimierz Piotrowicz który jest ogólnoświatowym specjalistą w dziedzinie leczenia informacją.
@ bogdan
dnia 16.03.2018, 09:20. Identyfikator użytkownika: hd41EfmbkfwO
Ocena
komentarza:
-1
Skoro tak dobrze zna Pani (zna bo nie ma ciała zwłok etc) pisząc kobieta z werwą do życia jakby było sugerowaniem, że potrafiła wiele rzeczy czyli? Może to sugerować, że upozorowanie też jest możliwe? Pisze Pani, że chciałaby Pani sprawiedliwości dla niej ...godnego pochówku i szacunku, którego w ostatnich latach nie zaznała. Wynika z tego, że też w jakimś założeniu(w podtekście) nie wprost jest sugestia, że Pani Halina może żyć. Skąd Pani wie, że w ostatnich momentach życia ? To jest sugerowanie, że Pani Halina nie żyje! Pani wpis jest pełen sprzeczności. Skoro Pani posiada jakieś konkretne informacje-dowody i tak bardzo Pani chce pomóc w śledztwie to powinna Pani zgłosić się na policję czy do prokuratury. Takie wpisy i podobne do tego co Pani napisała powinny być szczegółowo zbadane i przeanalizowane przez policję i prokuraturę. To jest zbyt poważna sprawa, ze by ot tak rzucać sobie stwierdzenia bez dowodów i konkretów. Trochę powagi i odpowiedzialności (Bez urazy).
@ z przed telewizora na fotelu:)
dnia 12.03.2018, 21:54. Identyfikator użytkownika: 6rvx4Sq6ZNXQ
Ocena
komentarza:
11
jakby Janusz G.był księdzem to by go broniła a że był złomiarzem to ma przechlapane...
@ Krasula
dnia 14.03.2018, 09:10. Identyfikator użytkownika: FEq59xlQNPTr
Ocena
komentarza:
2
Naskoczyc mu moga. Bez dowodu ha ha jeszcze cza bedzie mu zaplacic zadoscuczynienie
@ Jasio
dnia 12.03.2018, 23:11. Identyfikator użytkownika: HFIfsxnSSPiv
Ocena
komentarza:
52
A gdzie jest ten detektyw co się "czesze żelazkiem". Podobno był już o krok od rozwiązania tej sprawy
@ Czary mary
dnia 13.03.2018, 00:26. Identyfikator użytkownika: HiErm3uyJs13
Ocena
komentarza:
24
Jedyne osiągnięcie to 20 tysięcy plus vat i bajki o satelitach mających nagranie.
@ OLOLOLO
dnia 13.03.2018, 00:14. Identyfikator użytkownika: 9wYAj8TgOBV3
Ocena
komentarza:
-6
moim zdaniem jest niewinny a prokuratura robi wszystko zebygo skazac .poprostu tak to wyglada ze szukaja kozla ofiarnego po pierwsze najpierw daja mu sankcje puzniej ja uchylaja . teraz strach kolo [...] bo za bo jak sie okarze ze jest nie winny to beknie sadownictwo i prokuratura zreszta prokuratura w krosnie nie słynie z dobrej opini halina sie buja [...] wie gdzie a bidnego chlopa chca u[...] taka jest prawda
@ Krośniak
dnia 13.03.2018, 00:33. Identyfikator użytkownika: 0Q548tj2C5KS
Ocena
komentarza:
10
Twoim zdaniem? Dlatego ty nie masz w tej sprawie nic do powiedzenia, zostaw to ludziom którzy sie n tym znja i mają doswiadczenie
@ ibi
dnia 13.03.2018, 01:42. Identyfikator użytkownika: Ms81hPSuxeZY
Ocena
komentarza:
24
No tak, ten "biedny chłop" miał zasądzony zakaz zbliżania się do żony. Taki biedny jest- damski bokser.
@ Jaa
dnia 13.03.2018, 07:58. Identyfikator użytkownika: 7pvHbqHF29DE
Ocena
komentarza:
18
Doświadczenie? obejrzyj wiadomości ilu ludzi skazanych niewinnie
odsiedzialo nie swój wyrok.
@ beka z cooka
dnia 13.03.2018, 19:18. Identyfikator użytkownika: i8yEG6C4ohtU
Ocena
komentarza:
6
No ilu? Tylko procentowo w stosunku do wszstkich innych spraw w których brak pomyłek. To ze pomyłki sie zdarzają i sa nagłasniane nie znaczy ze kazdy kto pracuje w sądzie nie ma doświadczenia i iwedzy które odrózniają go od anonimów komentujących na takich portalach jak tu.
Pomyłki w sądzie sa jak te w kazdym innym zawodzie. Znasz jakis w których ich nie ma?
@ Jaa
dnia 13.03.2018, 19:51. Identyfikator użytkownika: 7pvHbqHF29DE
Ocena
komentarza:
2
Pomyłki się zdarzają, ale akurat w tym zawodzie nie powinno ich być,
Jak można.kogos usadzic jedynie kierując się poszlakami nie mając twardych
dowodów. Chciałbyś przez czyjąś pomyłkę w zawodzie odsiedziec pół życia???
@ x
dnia 14.03.2018, 07:03. Identyfikator użytkownika: iWHNbbTzJxI7
Ocena
komentarza:
2
zakaz zblizania sie dsmskiego boksera
obowiazuje !!!"
tymmczasem ten bokser mial to w dup.
... samo to mowi ze to szaleniec !!jednym slowem przestpca a polskie podkarpackie sady pracuje w tempie zolwia bo gdyby przyspieszali oszxzesdzajac zdrowia rodzinie to by pracy nie mieli .wiec nie dopusszczaja do glosu.rozprawa 30 minut nastepna za 5 miesiecy mijaja lata przedawnia sie wszystko a oni dostaja kase bo ,,,pracuja przeciez?,,, z ludzi robia szczurow nic zero a siebie zadaja!!! tytulowac wysoki sadzie a do czloeieka zwracaja sie wyksztalconego lepiej niz te komunidtyczne stare twory przeszlosci jak do osla pomimo bbbb.wysokiego eyksztalcenia !!!
@ Jaa
dnia 14.03.2018, 07:28. Identyfikator użytkownika: 7pvHbqHF29DE
Ocena
komentarza:
-1
Popieram...
@ Nikt
dnia 13.03.2018, 01:44. Identyfikator użytkownika: tQwZrsdZz2CI
Ocena
komentarza:
5
Ludzie myślicie, źe kobieta byłaby w stanie wrobić faceta w zabójstwo? Porzucić dzieci, rodzinę? Skazując ich na wieczną niepewność i cierpienie? Myślę, że kiedyś jej sprawa się wyjaśni. Więc nie ma póki co szukać winnych. Pani Halina była charakterystyczną osobą gdyby żyła została by odnaleziona nawet na drugim końcu świata.
@ rozsądny
dnia 13.03.2018, 10:20. Identyfikator użytkownika: ryaJI03GqSBE
Ocena
komentarza:
4
Ludzie myślicie, źe kobieta byłaby w stanie wrobić faceta w zabójstwo? Porzucić dzieci, rodzinę? Skazując ich na wieczną niepewność i cierpienie?

Kobieta ? Pewnie,że tak !
@ Alchemik
dnia 13.03.2018, 12:18. Identyfikator użytkownika: AEL3dn6t0d9S
Ocena
komentarza:
12
Oczywiście że tak, kobiety są podstępne i przebiegłe.
@ Jaa
dnia 13.03.2018, 14:45. Identyfikator użytkownika: 7pvHbqHF29DE
Ocena
komentarza:
0
A wy mężczyźni zawsze niewinni!!! Większość z was to lgaze i kretacze
@ jaslanin
dnia 13.03.2018, 08:13. Identyfikator użytkownika: Oxv8J0mEP4wE
Ocena
komentarza:
8
Mnie to dziwi jak świadkowie zeznają prawdę dlaczego sie boją {wstydzą} zeznawać w obecności oskarżonego?Jeśli chodzi o prawdę i wyjaśnienie co tam sie stało
@ ibi
dnia 13.03.2018, 08:33. Identyfikator użytkownika: Ms81hPSuxeZY
Ocena
komentarza:
16
Pani Halina zeznawała przeciwko mężowi i teraz jej nie ma. Jeśli ktoś przez tyle lat jest agresywny, to nie dziw się, że nie chcą jego obecności przy zeznaniach. Znając prężnie działający wymiar sprawiedliwości możliwe, że będą musieli w przyszłości żyć i widzieć oskarżonego.
@ jaslanin
dnia 13.03.2018, 08:39. Identyfikator użytkownika: Oxv8J0mEP4wE
Ocena
komentarza:
-1
Zginęła ich najbliższa osoba i sie boją zeznawać prawdę w obecności oskarżonego i sądu?Dziwne ?
@ Ladyinblack
dnia 13.03.2018, 08:58. Identyfikator użytkownika: OQT6nIOVNfMx
Ocena
komentarza:
13
Wcale się im nie dziwie ze się go boją. Każdy kto zna oskarżonego osobiście nie chciałby przy nim zeznawac.
@ Znajoma
dnia 13.03.2018, 18:26. Identyfikator użytkownika: cmXhMwh5lFhL
Ocena
komentarza:
3
Zgadzam się w 100% raczej w programie ochrony świadków nikt im udzialu nie zaproponuje a strach pozostanie... chyba nikt.nie chce ryzykować podobnego finalu jak teraz po to żeby reszta mogła okrzyknac kolejne zdarzenie jako zbieg okolicznosci a winnego Janusza G okrzyknac pokrzywdzonego losem a w nagrodę ofiarować mu rente dożywotnia..
@ no tak
dnia 14.03.2018, 07:06. Identyfikator użytkownika: iWHNbbTzJxI7
Ocena
komentarza:
3
bo oskarzony tego delikwenta stopi w piecu przez osoby wynaketee i prochy ogrzeja miasto !!! bandyty kazdy sie boiii oczywiste
chuba !!!
@ Dół
dnia 13.03.2018, 08:27. Identyfikator użytkownika: R16TOrWwtNur
Ocena
komentarza:
11
W tym Jasle same tragedie i nieszczęścia
@ z przed telewizora na fotelu:)
dnia 13.03.2018, 08:51. Identyfikator użytkownika: 6rvx4Sq6ZNXQ
Ocena
komentarza:
5
fakt wystarczy popatrzeć na rządzących i polityków
jedna wielka tragedia i nieszczęscie!:D:D:D
@ Aga
dnia 13.03.2018, 10:22. Identyfikator użytkownika: wWShbc2Xp2DY
Ocena
komentarza:
-1
Za majątek odebrać życie żonie nie rozumie tego co jest ważniejsze nie rozumie tego że nie można go zbadać bo się nie godzi . Sąd powinien robić to co Sąd chce zrobić.
@ Dół
dnia 13.03.2018, 11:00. Identyfikator użytkownika: R16TOrWwtNur
Ocena
komentarza:
14
NIe znasz Jaślan i okolicznych byznesmenów ? za pare zł wydrapią oczy
@ Abnegat
dnia 13.03.2018, 11:58. Identyfikator użytkownika: v74llrTHNrG4
Ocena
komentarza:
8
W tej sprawie mógłby coś pomóc Krzysztof Jackowski. Jeżeli Halina G. nie żyje, to byłby w stanie wskazać miejsce, w którym jej zwłoki się znajdują i wtedy byłby to dowód obciążający oskarżonego. Ale jeżeli by się okazało, że kobieta żyje, to wtedy byłby problem natury prawnej i moralnej dla synów, którzy mogą mieć wiedzę na ten temat, dlatego nie będą zainteresowani tego rodzaju doświadczeniem.
@ ja
dnia 13.03.2018, 12:09. Identyfikator użytkownika: r5PRlKPEYJUN
Ocena
komentarza:
7
a moze juz pomagal??
i nic wartego uwagi nie powiedzial...
@ Albo
dnia 13.03.2018, 13:10. Identyfikator użytkownika: 83JetK720A6r
Ocena
komentarza:
4
Wróż lub wróżka.
@ 10
dnia 13.03.2018, 13:42. Identyfikator użytkownika: GlpOxy66hYae
Ocena
komentarza:
1
dobra lekcja dla pazernych pan ..
@ xxx
dnia 13.03.2018, 13:55. Identyfikator użytkownika: LAhM444fNukm
Ocena
komentarza:
19
Rada dla pana Janusza G. Jeśli gościu jesteś niewinny, to poddaj się badaniu wariografem. Czego się boisz? To badanie prawdopodobnie nie boli.
@ rohu
dnia 13.03.2018, 14:59. Identyfikator użytkownika: Cl9EM88kpF3t
Ocena
komentarza:
12
badanie nie boli ale jego wynik boli
@ Warez
dnia 13.03.2018, 14:10. Identyfikator użytkownika: 4maurRlkaD26
Ocena
komentarza:
1
Prokurator Beata Piotrowicz - Piotrowicz... skądś znam to surname... Ale źle się kojarzy
@ no tak
dnia 14.03.2018, 07:08. Identyfikator użytkownika: iWHNbbTzJxI7
Ocena
komentarza:
3
niestety tak !!!
@ xxx
dnia 13.03.2018, 14:35. Identyfikator użytkownika: HDKQXxnhmjry
Ocena
komentarza:
-2
Powinien być zmuszony do przebadania .
@ Do XXX
dnia 13.03.2018, 20:00. Identyfikator użytkownika: 83JetK720A6r
Ocena
komentarza:
4
Czy to badanie jest wiarygodne,czy może być błędne ,lub zmanipulowane?
@ Abnegat
dnia 14.03.2018, 00:01. Identyfikator użytkownika: lKs4q7aWYFGX
Ocena
komentarza:
4
W myśl obowiązujących procedur karnych, nie można nikogo zmusić do poddania się badaniom na wariografie.

Z tym wariografem to nie jest taka jednoznaczna sprawa, gdyż jednej strony urządzenie to można oszukać, jeżeli ktoś jest w stanie kontrolować swoje reakcje. Z drugiej strony, urządzenie rejestruje przecież tylko reakcje fizjologiczne, a nie weryfikuje prawdziwości zeznań. Samo pytanie o to, czy oskarżony dopuścił się morderstwa (nawet jeżeli jest niewinny) może wywołać silny efekt emocjonalny, który może zostać zinterpretowany jako poszlaka winy, stąd też nie można się dziwić obawom osób oskarżonych, które odmawiają udziału w tego rodzaju badaniach.

Nie wiem, jak było w omawianej sprawie, ale istnieje zasada domniemania niewinności, dopóki nie udowodni się winy. Stąd też uważam, że w istniejącej sytuacji procesowej, gdy proces ma charakter poszlakowy, wysunięcie oskarżenia opartego na konfabulacji (zadał cios nożem, wywiózł ciało i ukrył) kompromituje wymiar sprawiedliwości. Ale widać proces reform w tej dziedzinie jeszcze nie dotarł do Krosna.
@ jaslanin
dnia 13.03.2018, 14:39. Identyfikator użytkownika: Oxv8J0mEP4wE
Ocena
komentarza:
3
Mnie dziwi zachowanie sądu :do wniosku usunięcia oskarżonego ze sali na czas przesłuchań wyraża zgodę, a druga strona wnioskuje o wyłączenia z jawności całości rozprawy i sad to odrzuca.
@ ja
dnia 13.03.2018, 16:29. Identyfikator użytkownika: r5PRlKPEYJUN
Ocena
komentarza:
2
nie rozrozniasz roli oskarżonego od swiadkow???
Ty cwaniaku bys bez obaw w takiej sprawie zeznawal przed oskarżonym ???

twardziel sprzed ekranu sie znalazl...
@ ja
dnia 13.03.2018, 16:31. Identyfikator użytkownika: r5PRlKPEYJUN
Ocena
komentarza:
-1
a co do jawnosci ta sprawa to nie jest rozprawa o podzial majatku tylko o 148$1 KK wiec powinna byc jawna. ku przestrodze innych.
@ jaslanin
dnia 13.03.2018, 16:46. Identyfikator użytkownika: Oxv8J0mEP4wE
Ocena
komentarza:
9
Oskarżony ma prawo przeczytać sobie akta i będzie wiedział kto co zeznawał żadna tajemnica.
@ ja
dnia 13.03.2018, 18:58. Identyfikator użytkownika: r5PRlKPEYJUN
Ocena
komentarza:
1
czytanie ze zrozumieniem widze boli...
@ kandydat na burmistsza
dnia 13.03.2018, 18:28. Identyfikator użytkownika: 4Rvl7YDZeiDc
Ocena
komentarza:
3
A Halina była osobą apodyktyczną i zawsze nie bo ja wszystko wiem i jestem najwarzniejsza
@ Anty nieukom
dnia 13.03.2018, 21:10. Identyfikator użytkownika: aH5ikMpGhNj7
Ocena
komentarza:
2
Kandydacie na burmistrza,ale robisz byki...A Halina to była po prostu wyrazista osobowość,a ty masz kompleksy,bo nawet nie umiesz poprawnie pisać.
@ ....
dnia 14.03.2018, 07:10. Identyfikator użytkownika: iWHNbbTzJxI7
Ocena
komentarza:
1
jakka byla to nie sposob uniewinnic czlowieka ktory pozbawil siostry corki matki !!!@ to robi przestepca ktory dozywotnio ma siedziec !!! a bie manipulowac i bawic sie sie w najlepsze !!!
@ Jaa
dnia 14.03.2018, 09:35. Identyfikator użytkownika: 7pvHbqHF29DE
Ocena
komentarza:
3
Skoro jesteś taki/taka pewna jego winy i masz twarde dowody nie do
podwazenia to idź złożyć zeznania.
@ bogdan
dnia 15.03.2018, 10:21. Identyfikator użytkownika: hd41EfmbkfwO
Ocena
komentarza:
1
A co wspólnego ma stwierdzenie, że ktoś był czy jest apodyktyczny ... z uczeniem go poprawnego pisania. Tak jest, że każdy może a nawet powinien mieć swoje zdanie. Ludzie którzy nie mają argumentów atakują aby się rozładować emocjonalnie. Dlatego ktoś kto podpisuje się Anty nieukom jest agresywny a nawet wstydzi się swojego imienia dlatego ukrywa się za jakimiś nickami ... Przyganiał kocioł garnkowi.
@ dziadek
dnia 13.03.2018, 20:13. Identyfikator użytkownika: OVB9X5izuVpc
Ocena
komentarza:
4
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ Miglanc
dnia 14.03.2018, 06:58. Identyfikator użytkownika: PWC5gxdHp2L2
Ocena
komentarza:
0
Cwaniak z tego Janusza
@ bogdan
dnia 14.03.2018, 07:20. Identyfikator użytkownika: hd41EfmbkfwO
Ocena
komentarza:
4
A gdzie ciało ofiary? Nie ma ciała to jak można mówić o zabójstwie?
@ Jaa
dnia 14.03.2018, 09:31. Identyfikator użytkownika: 7pvHbqHF29DE
Ocena
komentarza:
1
nasze prawo jest chore, kierując się poszlakami oskarżają człowieka.
@ Aga
dnia 14.03.2018, 12:17. Identyfikator użytkownika: wWShbc2Xp2DY
Ocena
komentarza:
-4
Słuszna decyzja jak niewinny to już dawno dalby się zbadać trochę to nie tak.
@ Jaa
dnia 14.03.2018, 12:45. Identyfikator użytkownika: 7pvHbqHF29DE
Ocena
komentarza:
5
badanie wariografem nie jest na 100% pewne. Można fałszowac wynik...
@ jaslanin
dnia 14.03.2018, 15:19. Identyfikator użytkownika: Oxv8J0mEP4wE
Ocena
komentarza:
6
Nie znam Janusza G. ale myślę że jest niewinny i powinien startować na burmistrza
@ Abnegat
dnia 14.03.2018, 15:27. Identyfikator użytkownika: WFAZqRTUwE2E
Ocena
komentarza:
10
Już chyba o tym pisałem, ale temat wraca.
Nie należało lekceważyć wątku upozorowania zabójstwa, choćby ze względu na elementarną logikę. W tym kontekście pojawia się pytanie, czy Halina G. przed domniemaną śmiercią utrzymywała kontakt z jakimś partnerem? Jeśli tak, to co się później z tym partnerem stało i czy w ogóle ktoś został przesłuchany na tę okoliczność?
@ czarny
dnia 14.03.2018, 15:52. Identyfikator użytkownika: YY4AUXFuFBWh
Ocena
komentarza:
0
gosc mial motyw i sad pewnie go ''usadzi'' za kratami mimo ze zbitych dowodow nie ma.Jakby go uniewinnili Panstwo pewnie dodatkowo musialoby zaplacic odszkodwanie pokrzywdzonemu. Gadanie ze uciekla zagranice i moze jeszcze operacje plastyczna zrobila to smiech na sali.Za duzo filmow since fiction co niektorzy sie naogladali. Gosciowi trzeba przyznac ze cialo kobiety pozbyl sie w sposob jak na ten moment dla niego fenomenalny.
@ bogdan
dnia 15.03.2018, 10:28. Identyfikator użytkownika: hd41EfmbkfwO
Ocena
komentarza:
2
Proszę o wybaczenie ale Twoja wypowiedź jest taka jak za czasów stalinowskich a mniej więcej brzmiała tak"Wskażcie mi winnego a ja już znajdę na niego paragraf i skażę go". Chyba nie o to chodzi. Ty jak się domyślam podobnie jak wielu bezimiennych wie już nie znając faktów, że gość jest winny i należy go skazać. Czy ty też jesteś winny i powinno się Ciebie jak napisałeś "usadzić". Ty wiesz, że nie uciekła ... i kpisz. Z takich spraw nie można kpić. Wyobraź sobie, że Ty jesteś na jego miejscu oskarżonym może nie w takiej sprawie i co...? Przecież nie potrzebujesz dowodów winy bo wielu już Cię skazało. Trochę powagi bo to nie żarty i nie samosąd uliczny.
@ bv
dnia 14.03.2018, 21:06. Identyfikator użytkownika: GaZR4IwOugNP
Ocena
komentarza:
-3
ODMÓWIŁ BADANIA WARIOGRAFEM ...i wszystko jasne ...( a bajki o upozorowaniu zabójstwa )to Abnegat niech sobie przed snem poczyta...
@ Abnegat
dnia 14.03.2018, 23:32. Identyfikator użytkownika: ViiMpwJI6EsA
Ocena
komentarza:
2
Bajką można nazwać wszystko, co nie jest oparte na dowodach, oskarżenie prokuratorskie również. Ja tylko wysuwam hipotezę, natomiast prokurator, bez jednoznacznych dowodów, przyjmuje skonfabulowaną wersję za rzeczywistość, która ma stanowić podstawę oskarżenia i w następstwie skazania.

Żeby było jasne - nie chcę wchodzić w rolę adwokata oskarżonego, chodzi mi tylko o to, aby wymiar sprawiedliwości nie nawiązywał do mentalnych metod średniowiecznej Inkwizycji, bo nigdy nie wiadomo, kiedy sami możemy stać się ofiarą takiego systemu.
@ dziadek
dnia 14.03.2018, 21:13. Identyfikator użytkownika: OVB9X5izuVpc
Ocena
komentarza:
-6
Do bogdan idąc tokiem twojego myślenia to jak ktoś pobije kogos bez świadków to nie będzie pobicja , jak zgwałci i nie będzie świadków to też nie ma gwałtu, widać że pod twoim beretem mało wiadomości a dużo w...w
@ Do dziadek
dnia 15.03.2018, 07:03. Identyfikator użytkownika: 83JetK720A6r
Ocena
komentarza:
2
Gdzie Pana logika?Osobę pobitą,czy zgwałconą widzimy,zresztą są przypadki,że aby pogrążyć faceta,sami się pobiją lub wmówią gwałt.Tutaj nie ma zaginionej i nic nie wiadomo.
@ AAAA
dnia 14.03.2018, 23:26. Identyfikator użytkownika: SELICRMU0cMN
Ocena
komentarza:
1
współczuje rodzinie braku wiedzy o bliskim ale jeśli mu krosno nie udowodni to wyjdzie na tym super bo dostanie dożę zadość uczynienia za areszt i za szkalowanie dobrego imienia oraz za utratę dochodu przez czas aresztu. podejrzewam ze podatnicy dadzą więcej niż spadek.
@ bogdan
dnia 16.03.2018, 09:01. Identyfikator użytkownika: hd41EfmbkfwO
Ocena
komentarza:
2
Spokojnie! Jest Minister Ziobro (z całym szacunkiem ) i jest były prokurator poseł Piotrowicz (z całym szacunkiem) i jest po reformie sądownictwa- oczywiście. Czyli możemy być spokojni oni na pewno zadbają aby gościu zgodnie z prawem został skazany i aby Skarb Państwa nie musiał wypłacać jakichś odszkodowań. Takie jest moje zdanie , może się mylę ale każdy powinien mieć swoje zdanie na każdy temat i niekoniecznie inni muszą podzielać takie zdanie.
@ Powazny
dnia 15.03.2018, 07:14. Identyfikator użytkownika: digQk5UFY3tR
Ocena
komentarza:
0
Proponuje zaprosic ojca Mateusza do rozwiazania sprawy. A oni mysla ze rutkowski im rozwiaze i rozwiazal hahaha
@ Karola
dnia 15.03.2018, 08:21. Identyfikator użytkownika: acJ935jjPOQQ
Ocena
komentarza:
2
Ona byla cwaniara nie uprzejma piekegniara ! Teraz siedzi sobie gdzies za granica a meza skazuja. A ten syn tez tak dziwnie bez winy nagle!
@ Jaa
dnia 15.03.2018, 13:42. Identyfikator użytkownika: 7pvHbqHF29DE
Ocena
komentarza:
3
Powinni zbadać cała sprawę od początku...
@ Jaslanin
dnia 15.03.2018, 20:04. Identyfikator użytkownika: 1wmIyrT5ZuQ9
Ocena
komentarza:
-1
[komentarz usunięto ze względu na wulgaryzmy]
Dodaj komentarz Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Grudzień miesiącem promocji!

     

    W ofercie naszego salonu Visionoptyk mamy dla Państwa wiele ciekawych promocji. Zapraszamy także na bezpłatne badanie wzroku, które odbędzie się  18.12.2018 r.

  • KONKURS! Wygraj płytę z najpiękniejszymi kolędami

     

    Wraz z zespołem HIT Sanok przygotowaliśmy dla naszych Czytelników świąteczny konkurs, w którym do wygrania jest dziesięć płyt z najpopularniejszymi kolędami. Zasady konkursu są bardzo proste. Sprawdźcie sami.

  • Pracuj w Hucie Szkła w Jaśle – zdobywaj nowe kwalifikacje!

  • Z pomocą dla rodziny Labutów

    Państwo Alicja i Józef Labut z Bączala Dolnego, którym dwa dni temu doszczętnie spalił się dom potrzebują wsparcia i pomocy. Małżeństwo w podeszłym wieku nie marzy o niczym innym, jak o jego odbudowie.

  • Utrudnienia w ruchu na ulicy Czackiego w Jaśle

     

    Od 8 do 11 grudnia br. na ul. Czackiego odbędzie się wycinka drzew, spowodowana ich złym stanem biologicznym, zagrażającym bezpieczeństwu przechodniom i użytkownikom drogi. W związku z tym, w tych dniach nastąpi czasowa zmiana organizacji ruchu ul. Czackiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Mickiewicza do skrzyżowania z ul. Kołłątaja i 3-go Maja. AKTUALIZACJA

  • Stracili dom i dorobek całego życia

    W kilka chwil życie państwa Labutów z Bączala Dolnego zamieniło się w istny koszmar. Ogień strawił cały ich dom, w którym wychowały się ich dzieci. To właśnie w nim każdego roku cała rodzina spotykała się w święta. Po pożarze, który wybuchł wczoraj popołudniu pozostało tylko pogorzelisko.

  • Rada wybrała prezydium i składy komisji

    Radni Rady Miejskiej Jasła wybrali dzisiaj dwóch wiceprzewodniczących rady. Krzysztof Czeluśniak zgłosił Elżbietę Bernal. Bogusława Wójcik, Andrzeja Dybasia, Henryk Rak zaś Lecha Polaka. Wszyscy zgłoszeni wyrazili zgodę na kandydowanie. Głosowanie przeprowadziła komisja skrutacyjna w składzie: Mariola Mazur, Małgorzata Rymarz, Izabela Jankowska-Zawada, Jan Pierzchała (przewodniczący komisji).

  • Strażacy ochotnicy pomagają dzieciom z chorobami nowotworowymi

     

    „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”. Z takim hasłem na ustach strażacy ochotnicy organizują zbiórkę rzeczy, które następnie trafią do dzieci przebywających na oddziałach onkologicznych szpitali w całej Polsce.  Stowarzyszenie Strażacy Wspólnie przeciw Białaczce zrzeszają ochotników w tym również z Podkarpacia. Akcja ta została zorganizowana po raz pierwszy na Podkarpaciu i skierowana jest  dla  pacjentów Kliniki Onkohematologii Dziecięcej w Rzeszowie.

Nadchodzące wydarzenia

Posiadasz informacje o jakimś wydarzeniu?
Poinformuj nas! Pisz na adres: redakcja@jaslo4u.pl

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105