Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Jaślanie uczcili czwartą rocznicę katastrofy smoleńskiej

104

Upamiętnienie ofiar katastrofy prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem było celem obchodów, jakie odbyły się dziś w naszym mieście w związku z kolejną rocznicą tej tragedii. Uczestniczyli w nich przedstawiciele władz samorządowych oraz mieszkańcy Jasła.

Oficjalna część obchodów odbyła się przy usytuowanym u zbiegu ulic Mickiewicza i Czackiego pomniku „Golgota Wschodu” – stanowiącym symboliczne miejsce pamięci o dwóch narodowych tragediach, katyńskiej i smoleńskiej. Uprzednio miało miejsce złożenie kwiatów na grobie zmarłego w katastrofie prezydenckiego samolotu senatora Stanisława Zająca.

Śp. Stanisław Zając był inicjatorem powstania tego pomnika, który miał przypominać o straszliwych zbrodniach dokonanych na Polakach. Stał się on również pierwszym polskim upamiętnieniem ofiar katastrofy smoleńskiej. Modliliśmy się w tym miejscu, składaliśmy tu kwiaty i paliliśmy znicze następnego dnia po tej tragediizwrócił się do zgromadzonych wokół „Golgoty Wschodu” Wojciech Piękoś, p.o. Naczelnika Wydziału Promocji i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Jaśle.

Wojciech Piękoś

To miejsce jest symboliczne – pierwsze kamienie przywieźli tutaj robotnicy właśnie 10 kwietnia 2010 roku rano. Kiedy zaczęli je zdejmować z samochodu przechodnie powiedzieli im o tej tragicznej katastrofie. To miejsce było przygotowywane na uroczystości, które miały się odbyć w dniach 16-17 kwietnia tamtego roku – do tych dwóch kamieni przybył trzeci kamień, który nas tu dziś gromadzi, z tą pamiątkową tablicą. Zostały też tutaj zasadzone brzozy wykopane spod rodzinnego domu mojego męża, w którym się urodził. Jest to szczególnie symboliczne miejsce dla nas jego rodziny  pewnie również dla przyjaciół i myślę że dla jaślan, mieszkańców powiatu jasielskiego – powiedziała w okolicznościowej przemowie senator Alicja Zając, wdowa po tragicznie zmarłym polityku PiS. W rozmowie z lokalnymi dziennikarzami dodała: Mój mąż bardzo chciał zbudować ten pomnik właśnie w centrum Jasła, aby przypominał wszystkim o tych czasach, kiedy nie byliśmy wolnym państwem. To tutaj na tym placu przy kościele św. Stanisława przez wiele lat spotykali się patrioci jasielscy, tutaj jest popiersie księdza Jerzego Popiełuszki – to jest takie symboliczne miejsce dla wspomnienia o tych, którzy oddali życie za ojczyznę.

Senator odniosła się również do spuścizny jaka pozostała po Stanisławie Zającu – owoców jego pracy, poświęcenia dla środowiska lokalnego. Myślę, że Staszek (…) zostawił tyle po sobie wspomnień i tyle miejsc, które uratował od zapomnienia – wspomnę tu choćby jasielską farę, hospicjum, zakład pielęgnacyjno-opiekuńczy. Ale też służył pomocą bezimienną dla wielu osób wcześniej mi nieznanych, które teraz mówią mi: pani mąż mi pomógł, pani mąż był dobrym człowiekiem, pani mąż wiele zrobił dla mojej rodziny i to jest taka pamięć, która powinna pozostać po każdym zmarłym. Ja jestem ogromnie wdzięczna losowi, że mój mąż przed trzydziestu paru laty stanął na mojej drodze, że stanowiliśmy szczęśliwe małżeństwo, że mamy dwoje dzieci, że urodziło się nam troje wnucząt. One są moją radością, która pozwala mi żyć. Ale ja pracuję nie tylko dla nich, ale dla wnuków rozumianych jako następne pokolenie. Dla nich chce się walczyć o taką Polskę o jaką walczyli ci, którzy zginęli w tych miejscach nazywanych "Golgotą Wschodu" – powiedziała senator.

Osobistymi refleksjami na temat dzisiejszej uroczystości podzielił się z naszym portalem Mateusz Lechwar, dyrektor Biura Poselskiego posła Bogdana Rzońcy. W katastrofie smoleńskiej zginęła elita państwa polskiego, do której niewątpliwie zaliczał się śp. senator Stanisław Zając. Należy pamiętać o tym, że ludzie, którzy zginęli w tej katastrofie lecieli do Katynia po to, aby reprezentować państwo polskie podczas uroczystości, które upamiętniały tak dramatyczne wydarzenia z jego historii (...). Dlatego szacunek i cześć oddana ofiarom katastrofy smoleńskiej powinny być również hołdem dla tych, których mordowano strzałem w tył głowy w Katyniu, Miednoje, Charkowie czy Ostaszkowie – powiedział Mateusz Lechwar.

Mateusz Lechwar

W trakcie uroczystości jej uczestnicy złożyli kwiaty pod pomnikiem "Golgota Wschodu" i zmówili rozpoczętą przez senator Alicję Zając modlitwę za zmarłych. Wojciech Piękoś wyczytał również nazwiska wszystkich ofiar katastrofy smoleńskiej. Oprócz cytowanych wyżej senator Alicji Zając, p.o. Naczelnika Wydziału Promocji i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Jaśle Wojciecha Piękosia oraz dyrektora Biura Poselskiego posła Bogdana Rzońcy Mateusza Lechwara na obchodach byli obecni m.in. syn Stanisława Zająca – radny Rady Powiatu Jasielskiego Wojciech Zając, burmistrz Jasła Andrzej Czernecki, wójt gminy Osiek Jasielski Mariusz Pykosz, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Jasła Henryk Rak, była burmistrz Jasła Maria Kurowska, były zastępca burmistrza Jasła Ryszard Pabian, przewodniczący Stowarzyszenia im. Senatora Stanisława Zająca Jerzy Sołtys, dyrektor Zespołu Szkół nr 4 w Jaśle Robert Niemiec, dyrektor Medycznej Szkoły Policealnej w Jaśle Alicja Dachowska, dr Bogdan Naszkiewicz, kierownik Oddziału Rejonowego PCK w Jaśle Krystyna Długosz oraz pracownik Biura Senatorskiego senator Alicji Zając Adrian Biernacki.

Zwieńczeniem dzisiejszych obchodów, zorganizowanych przez Stowarzyszenie im. Stanisława Zająca była wieczorna msza św. za dusze ofiar katastrofy smoleńskiej, odprawiona w jasielskim kościele farnym.

Jakub Hap

Napisany dnia: 10.04.2014, 21:04

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Jasiu
dnia 24.04.2014, 20:42 · Zgłoś
Tragedia wielka tragedia... Ci ludzie na zdjęciach. Niech zejdą z państwowych stołków i zajmą się tą tragedią smoleńską. Szkoda, że nie zauważają co się dzieje w Jaśle. Byłem ostatnio w Jaśle i zauważyłem, że to miasto umiera.
Odpowiedz
0
@ dobry
dnia 16.04.2014, 00:02 · Zgłoś
A czecha syna może wreszcie zamkną i trzeba się postarać aby mu pomóc to niebęda szukać sprawiedliwości
Odpowiedz
0
@ wacek
dnia 15.04.2014, 23:56 · Zgłoś
strasznie dużo jaślan nie spodziewałem sie takiego tłumu. ludzie zmądrzeli na szczęście a gdzie wierni zołnierze pisu
Odpowiedz
0
@ obserwator
dnia 15.04.2014, 23:48 · Zgłoś
A word w krosnie to z jakiej okazji ? może bedzie ich patronem
Odpowiedz
0
@ trzezwy
dnia 15.04.2014, 23:46 · Zgłoś
nawet h... nie stać na kupno wiązanki za swoją kasę . wszystko za publiczne pieniądze
Odpowiedz
1
@ jasiu
dnia 13.04.2014, 16:26 · Zgłoś
Przyglądam się wyrazowi twarzy pani Alicji i nic pozytywnego i pożytecznego nie dostrzegam
Odpowiedz
-3
@ vb
dnia 12.04.2014, 16:41 · Zgłoś
Ludzie którzy nie szanują swojej historii ,pozwalają by tak spartaczono sledztwo ,wypowiadają się w stylu |rzygam| ...o śmierci prezydenta swojego kraju.. TO PLANKTON MÓZGOWY...prymitywizm intelektualny .Niestety w chwilach zagrożenia na taki plankton nie można liczyć a jak widać po wpisach niewielu patriotów wychowaliśmy...żal
Odpowiedz
-1
@ qwerty
dnia 13.04.2014, 12:13 · Zgłoś
Pewnie że żal. Sam to powtarzam bo jak można tak ważną sprawę olać? Pokazali tym właśnie jak ich interesuje poszanowanie człowieka.
Odpowiedz
6
@ Lechowicz
dnia 12.04.2014, 02:00 · Zgłoś
Cały swój ból przelałem w tą piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=wk6sZirAZ9o
Słuchajcie razem ze mną JAŚLANIE !
Odpowiedz
9
@ qwerty
dnia 12.04.2014, 01:22 · Zgłoś
Gdzie jest ta Polska? Powiedzcie mi gdzie bo ja widzę tylko bezprawny kołchoz w którym nie ma nic do roboty i żadnych perspektyw. Młodziaki kradną, starsi też bo nie ma na czym porządnie zarobić a władza się dalej huśta. Oj powykręcał bym im śrubeczki z tej huśtawki żeby im się nieco d00py o beton poprzecierały... Poczuli by jak to jest być szarakiem pozbawionym wszelkich marzeń. Kim my jesteśmy żebyśmy mieli po zachodzie zbierać te szroty zamiast móc kupić porządne auto z salonu? W czym jesteśmy gorsi byśmy musieli na dokumenty i szkolenia czekać po parę miesięcy. Czy my jesteśmy zwierzętami do uboju by jeść tani syf z zagranicznych marketów? To jest Wolna Polska? Gdzie ona jest? No gdzie?!
Odpowiedz
7
@ w758
dnia 11.04.2014, 21:05 · Zgłoś
A gdzie są mieszkańcy Jasła ?. Nie biorą udziału w uroczystościach bo są zajęci codziennymi problemami. Widocznie wystarczą zadowoleni z siebie ludzie władzy.
Odpowiedz
3
@ ss
dnia 12.04.2014, 10:16 · Zgłoś
Wyjechali za chlebem.
Odpowiedz
14
@ Cesiek
dnia 11.04.2014, 16:22 · Zgłoś
Pani Zającowa powiedziała że mąż chciał zbudować ten pomnik aby przypominać nam o czasach kiedy Polska nie była wolna, a ja mam pytanie CZY TERAZ POLSKA JEST WOLNA???Dopiero teraz jesteśmy w niewoli , pewnie że ci wszyscy politycy cieszą się z tego bo im się powodzi a to że żerują na nas to już nie wiedzą czy nie chcą wiedzieć.Rozwalili wszystkie zakłady , nie mamy pracy musimy wyjeżdżać za chlebem, nasze dzieci to eurosieroty,wychowywane przez babcie ,[...]ki ,sąsiadów.A my jek ten góral z piosenki" I GÓRY PORZUCIĆ TRZEBA DLA CHLEBA PANIE DLA CHLEBA.Pieniądze które wydają na te szopki przeznaczyli by na chore dzieci i to byłby większy pożytek niż te wszystkie pomniki,które za kilka lat porosną trawą i będą zawadzać.Po co lecieli do tego Smoleńska bo chcieli rozgłosu, i co by byli tym zmienili?Wiem że to rodzinę boli, ale nie jedena matka czy ojciec zginęli w czasie wojny i jakoś nie bardzo się to wspomina, a i tych kochanych niemców jakoś nie potępiają a byli przecież takimi samymi [...]mi jak moskale.Ale szkop to cacy a moskal be, traktujmy ich tak samo , bo tyle samo wyrządzili krzywdy. Więc co Ci nadgorliwcy chcieli dokonać swoim wyjazdem ?
Odpowiedz
9
@ Skiba
dnia 11.04.2014, 15:11 · Zgłoś
A gdzie Czerwony Nosek ?
Odpowiedz
14
@ polak
dnia 11.04.2014, 15:06 · Zgłoś
A h... tym calym smolenskiem i nimi wszystkimi popatrzcie jaka bieda wszedzie i co sie dzieje.w polsce ile malych dzieci chodzi glodnych i nie ubranych ja.wiem wina rodzicow bo nie pracuja bo pija a ci wszyscy wielcy jeb...i ministrowie radni tez pija.tylko ze za.nasze i w.dupie maja dzieci tego kraju i nas wszystkich. ment
Odpowiedz
9
@ Żmija
dnia 11.04.2014, 14:36 · Zgłoś
Zapomniałem a gdzie byli ci co żerowali i żerują na znajomosci z św pamięci Stanisławem jak żył i załatwił prace to było ok a teraz . . . .
Odpowiedz
12
@ Żmija
dnia 11.04.2014, 14:30 · Zgłoś
Ludzie jacy jaslanie ta garstka nawet wszystkich władz miasta nie było nie mowiadz już o najbliższej rodzinie jedynie wieny sąsiedz czech z żona którzy zawdzięczają mu prace do dziś bo gdyby nie On byli by na łasce państwa. A gdzie nasz Wielki Rzonca?
Odpowiedz
8
@ Skiba
dnia 11.04.2014, 15:08 · Zgłoś
Mówisz zapewne o tych, których onegdaj wskazał jego magiczny palec i "dał" pracę ?
Odpowiedz
3
@ Wąż
dnia 12.04.2014, 18:13 · Zgłoś
Pewnie załatwił pracę tylko Czechom?!
Odpowiedz
10
@ op
dnia 11.04.2014, 12:46 · Zgłoś
dosc tego smolenska skandal sa inne sprawy do zalatwienia w jasle chidniki drogi oswietlenia cos dla obywateli zrobcie a nie stale o katyniu kase zgarneli piekna za nich i zyje im sie teraz w luksusach ile ludzi ginie w Polsce co pracuja i nikt im po 250000 tys zl nie wyplaca skandal zygac sie juz tym smolenskiem chce a p zajacowa jak na meza chce kwiaty skladac to za swoje piniadze a nie podatnika dosc tego wybory sie zblizaja i trzeba to dziadostwo odgonic od wladzy w jasle
Odpowiedz
10
@ dziadek
dnia 11.04.2014, 12:38 · Zgłoś
dawno w mieście takich tłumów nikt nie widział,chyba za komuny na 1 maja.
Odpowiedz
13
@ gbur
dnia 11.04.2014, 12:18 · Zgłoś
Jakoś nie mogę sobie przypomnieć tej spuścizny po Zającu ???
A co dla Jasła zrobiła Zającowa ???
Odpowiedz
8
@ @gburunio
dnia 11.04.2014, 14:16 · Zgłoś
Przeciez ma syna to i jest spuscizna
Odpowiedz
5
@ st
dnia 11.04.2014, 11:52 · Zgłoś
co do tytułu ...za duzo tam jaslan nie widze...
Odpowiedz
3
@ Skiba
dnia 11.04.2014, 12:06 · Zgłoś
przejeżdżałem tamtędy ok 8.45 to było ich może z 30 osób...
Odpowiedz
2
@ jestem telewizyjny matoł
dnia 11.04.2014, 11:25 · Zgłoś
Ja katastrofę smoleńską uczczę projekcją filmu "katastrofa w przestworzach" emitowaną dziś wieczorem na national geographic oraz jak na prawdziwego katolika zaleję to piwkiem.
Odpowiedz
3
@ ???
dnia 11.04.2014, 11:07 · Zgłoś
Kurowska na burmistrza:-)
Zającowa do Europarlamentu:-)
A ten pierwszy na zdjęciu świetnie wyszedł na tle znaku drogowego .
-

Mam pytanie co w dzisiejszych czasach oznacza ten znak?
Odpowiedz
5
@ Skiba
dnia 11.04.2014, 12:05 · Zgłoś
Jak to co ? "Uwaga , pedofil"...
Odpowiedz
3
@ ja
dnia 11.04.2014, 10:02 · Zgłoś
elyty się ubierają nie ma co!!! Nie stać Ich na płaszcze ? Tylko ortalionowe kurteczki...Tragedia...większa niz ta lata temu...
Odpowiedz
5
@ Sven
dnia 11.04.2014, 09:58 · Zgłoś
Po co autostrady,elektrownie,fabryki,samochody lepszy byt...NIE tego nie

-klęski

-pomniki

-wieńce

-kwiaty

-obozy

-Smoleńsk

-ksiądz

-...
Odpowiedz
2
@ qwerty
dnia 12.04.2014, 01:14 · Zgłoś
Zgadzam się, lepszego bytu nie ale szopki owszem...
Odpowiedz
11
@ Sven
dnia 11.04.2014, 09:56 · Zgłoś
Jestem żelaznego zdania,że tą jaśielską świtę powinni postawić pod trybunał stanu za dziadostwo,które stworzyli...

-pomniki

-cmentarze

-obozy

A wyrównać parkingi porobić może wam się głowach rozpogodzi...

Nawet zjazdu z autostrady a4 nie zrobili w Pilznie teraz jak oddadzą całą autostradę w listopadzie to z Jasła,Krosna i całej reszty będzie taki zaścianek Polski jak w Powieści Rejmonta ,,Chłopi''
Odpowiedz
4
@ tynkarz
dnia 11.04.2014, 21:26 · Zgłoś
Ale siedziby poselskie za "różne" pieniadze sobie porobili...
Odpowiedz
10
@ stan
dnia 11.04.2014, 09:08 · Zgłoś
Kiepski naród,który tworzy marną historię lub wybiórczo ją traktuje.Pytanie do tych pokazanych na fotkach.Dlaczego nie przejdą sie na Stary Cmentarz i nie reagują na Sektor NN.Groby zaniedbane,zarośnięte chwastami,niby granit,a czarny i brudny pochlapany parafiną.Tam jest Panteon,tam jest zbiorowa pamięć o tych,którzy ginęli za sprawiedliwą i wolną Polskę. Oni również ginęli i za tych,którzy tworzyli i tworzą różnorakie afery,przekręty i może im jakoś głupio o nich pamiętać.
Odpowiedz
9
@ Max Szyderko
dnia 11.04.2014, 08:50 · Zgłoś
Dziękuję jaślanom, że odpuścili sobie tą szopkę i olali ten show...
Odpowiedz
5
@ wiosna
dnia 11.04.2014, 10:22 · Zgłoś
Wszyscy poszli do sklepu z lodówkami, bo miała być promocja!
Odpowiedz
11
@ Max Szyderko
dnia 11.04.2014, 08:48 · Zgłoś
Nie wiem co Wy ale ja tam widziałem:
-kampanię wyborczą do PE
-kampanię wyborczą w wyborach na burmistrza
-kampanię wyborczą do RM
-i jeszcze jedną kampanię ;P- zgadnie ktoś do czego ?
Odpowiedz
4
@ do Maxa
dnia 11.04.2014, 09:33 · Zgłoś
Pewnie casting do sklepu z lodówkami.
Odpowiedz
4
@ Skiba
dnia 11.04.2014, 12:03 · Zgłoś
Raczej do hurtowni piachu...
Odpowiedz
1
@ Max Szyderko
dnia 11.04.2014, 08:46 · Zgłoś
A gdzie duma ziemi jasielskiej ??? Znowu przysłał pajaca...
Odpowiedz
-7
@ Sven
dnia 11.04.2014, 09:11 · Zgłoś
a gtdzie ty tam dyzia widzisz ?
Odpowiedz
5
@ dyzio
dnia 11.04.2014, 09:13 · Zgłoś
Max nie byłem bo przcież z tobą i marzeną bylismy na moście .
Odpowiedz
1
@ Ja żem
dnia 11.04.2014, 09:16 · Zgłoś
Jażem też nie był bo zapiłem pod mostem ale skoro Max Sven nie byli to chyba nic nie straciłem .
Odpowiedz
-1
@ łysy
dnia 11.04.2014, 09:20 · Zgłoś
Sven mówisz że "...Nie jestem polakiem patriotą złodziejem katolikiem." W pełni sie z tobą zgadzam , ja tez nie jestem polakiem ani katolikiem
Odpowiedz
1
@ Marcin
dnia 11.04.2014, 07:38 · Zgłoś
Piękna szopka i teatrzyk. Rzygam już tym Smoleńskiem!!!
Odpowiedz
-6
@ Ori
dnia 11.04.2014, 07:52 · Zgłoś
Polska to kraj alkoholików - rzygają ale spożywają
Odpowiedz
8
@ czesio
dnia 11.04.2014, 06:21 · Zgłoś
...poruszyły mnie głęboko te tłumy jaślan przed pomnikiem...
Odpowiedz
8
@ azerty
dnia 11.04.2014, 05:48 · Zgłoś
Wladza uczcila,mieszkancy tout olali.
Odpowiedz
22
@ LK
dnia 11.04.2014, 00:40 · Zgłoś
Adam Asnyk


Trzeba z żywymi naprzód iść,
Po życie sięgać nowe,
A nie w uwiędłych laurów liść
Z uporem stroić głowę

Wy nie cofniecie życia fal!
Nic skargi nie pomogą:
Bezsilne gniewy, próżny żal!
Świat pójdzie swoją drogą!
Odpowiedz
0
@ PiS-man
dnia 12.04.2014, 17:44 · Zgłoś
Boże, jeśli o nich zapomnę, ty zapomnij o mnie.

Adam Mickiewicz
Odpowiedz
3
@ asa
dnia 10.04.2014, 23:57 · Zgłoś
A mnie nikt nie chce pomoc.
Odpowiedz
-6
@ Sven
dnia 10.04.2014, 22:19 · Zgłoś
Test psychologiczny czyli negatywne stany emocjonalne:

-4 lata rozpałki ,,zamachem''

-strącenie społeczeństwa w niebotyczną nędzę

-wskazywanie palcem kto jest za nędze odpowiedzialny

Wspólny mianownik:

Mamy lektorat do wyborów na PIS--bez mnie (ohne mich verstehen sie mich)
Odpowiedz
-15
@ POlak
dnia 10.04.2014, 22:45 · Zgłoś
Społczeństwo w nędzy ??? Mów za siebie . Od kilku ładnych lat kiedy rządzi PO PSL ten kraj własnie wychodzi z nędzy jaka była wczesniej za pisu !!!
Ty moze zyjesz w nędzy bo jesteś nieudacznikiem .
Odpowiedz
-15
@ Sven
dnia 10.04.2014, 22:49 · Zgłoś
...Nie jestem polakiem patriotą złodziejem katolikiem.
Odpowiedz
-10
@ xyz
dnia 10.04.2014, 23:04 · Zgłoś
POlak w pełni Cię popieram !
Odpowiedz
12
@ KSU
dnia 10.04.2014, 23:26 · Zgłoś
Skoro nie jestes Polakiem katolikiem złodziejem patriota , to moze powiedz kim jestes , bo z twoich licznych wywodów wynika że faszyzm cie rajcuje
Odpowiedz
3
@ qwerty
dnia 12.04.2014, 01:12 · Zgłoś
Gdzie masz POlaku ten dobrobyt? W pracy za 1200 złotych? Oczywiście o ile ją dostaniesz... Niemiec się z twojej pensji śmieje.
Odpowiedz
1
@ Patriota
dnia 12.04.2014, 12:21 · Zgłoś
Masz rację wystarczy zobaczyć co się dzieje w marketach biedy i nędzy nie widać.Żyjemy w wolnym i pięknym kraju. Chcesz jechać za granicę proszę bardzo Jest OK
Odpowiedz
0
@ baba
dnia 12.04.2014, 15:42 · Zgłoś
dobrobyt chyba nie polega na tym ze ludzie laza po marketach i kupuja prosdukty jedenipodobne .
i wszystko na kredyt ...
galeria brzmi lepiej , dziala na wyobraznie , lepiej sie robi zakupy w galerii niz w sklpeie , od razu czuje sie dobrobyt
Odpowiedz
1
@ qwerty
dnia 13.04.2014, 12:10 · Zgłoś
Nie przegadasz... Zacofani ludzie myślą że jak kupują w markecie pół wózka produktów jedzeniopodobnych to są w dobrobycie. Ale nie widzą tego że jeżdżą starym używanym autem, że nie mają na porządne wczasy, że nie mogą sobie kupić drogiego przysmaku, nie mogą uprawiać drogiego hobby... Zachód się śmieje z tego polskiego dobrobytu... Co to za dobrobyt, ceny u niemca takie same a zarobki o 3/4 niższe...
Odpowiedz
-18
@ Sven
dnia 10.04.2014, 21:45 · Zgłoś
Jeszcze raz ja ta katastrofa z tym samolotem to według eugeniki katolickich klechów cyt.,,WŁOLA BŁOŻA''
Odpowiedz
-2
@ Sven
dnia 10.04.2014, 21:39 · Zgłoś
Stanęli przed skałami,które są zapewne z kamieniołomów z pod Lutowisk i stoją barany myślą,że kupią tym kogoś.
Odpowiedz
28
@ rally
dnia 10.04.2014, 21:39 · Zgłoś
Dajcie spokój z tym Smoleńskiem, jest to tragedia ale co dziennie na Polskich drogach giną ludzie, dzieci. Jak pare lat temu w Katowicach zawalił się dach na targach i zginęło też wiele osób to nikt im pomników nie stawia i już się o tym zapomniało. CZYM CI LUDZIE SIĘ RÓŻNILI od tych ze Smoleńska ??? A tu w telewizji te matoły zamach czy nie zamach. Tak szczerze to mam to gdzieś.
Odpowiedz
-1
@ qwerty
dnia 12.04.2014, 01:10 · Zgłoś
Nie powinieneś mieć tego gdzieś. Taką postawą pokazujesz że można nam wciskać kit gdzie tylko się da. Dlatego ta sprawa jest wiecznie na wierzchu i jest wojna o zamach/wypadek. Popatrz jak traktowali rodziny zmarłych, jakie bzdety opowiadają. Dobrze że się inne kraje tym nie interesują bo by był ubaw po pachy. Ginie prezydent, ważniejsi ludzie, kilka osób walczących o pamięć a ci którzy to badają robią gafę na gafie, kłamią w żywe oczy, obiecują, przeciągają jakby rozbił się samolot więzienny z najgorszymi gnidami...
Odpowiedz
-6
@ Sven
dnia 10.04.2014, 21:36 · Zgłoś
Cieszę się bardzo z tej klęski z tym samolotem to świadczy jakich mamy prezydentów i władzę niech sobie ktoś wyobrazi tego burmistrza i tą kwiaciarkę po Zającu kierującą Polską to wówczas zrozumie,że ci co byli w samolocie i ci przy pomnikach to faktyczne rzeczowe zagrożenie dla istnienia państwa na geograficznej politycznej mapie Europy.
Odpowiedz
4
@ FAN
dnia 10.04.2014, 21:53 · Zgłoś
żal mi cię człowieku,skowyt z twej budy każdy słyszy.
Odpowiedz
-2
@ zbulwersowany
dnia 11.04.2014, 10:07 · Zgłoś
Ludzie sfrustrowani i beznadziejni opamiętajcie się. Zginęli ;ludzie z wszystkich opcji politycznych nasi reprezentanci Polski bo my ich wybraliśmy. Do cholery tu nie chodzi o Pana Zająca tylko o wszystkich 96 osób. Przestańcie ciągle pluć i bezcześcić wszystkich i wszystko nawet po śmierci. To jest historia czy tego chcemy czy nie.
Jad zabija twój umysł co powiesz dzieciom za kilka lat jak zapytają Cię co stało się w Smoleńsku. Dla mnie nie jest ważne co mówi Macierewicz, nie ważne czy był czy nie zamach. ZGINĘLI LUDZIE , KTÓRZY PEŁNILI FUNKCJE PUBLICZNE. Szkoda że historycy w jasielskich szkołach nie przyprowadzili uczniów na lekcję historii . Była tylko delegacja młodzieży z Medycznej Szkoły Policealnej. Czy tylko oni uczą patriotyzmu w Jaśle?
Odpowiedz
2
@ TYLU ROZBIORCOW POLSKI MNIEJ
dnia 11.04.2014, 13:56 · Zgłoś
nie ludzie tylko smieci
Odpowiedz
3
@ zielony
dnia 11.04.2014, 19:46 · Zgłoś
Mnie tam żal było tylko pilotów i stewardes.Cała reszta - "turyści" pomnikowi tak jak ci na zdjęciu.
Odpowiedz
3
@ oset.
dnia 11.04.2014, 23:18 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
12
@ Sven
dnia 10.04.2014, 21:31 · Zgłoś
O są wieńce i kwiaty pani kwiaciarka też jest...

OTÓŻ mili państwo zastosuję trywialną metodę stwierdzeń,których dopuszcza się państwo w tym bandyckim kraju wobec zwykłego obywatela,że wszystko co złe to jego wina.

ZATEM samolot spadł bo uderzył skrzydłem w brzozę tak napisali przecież biegli i następnie biegli inaczej nie mogło być poza tym apeluje do was ludzie żebyście nie uczestniczyli w ich rozgrywkach dla ich własnych interesów kosztem waszego żołądka...

PODKREŚLĘ samolot spadł bo uderzył w brzozę nie było inaczej.
Odpowiedz
46
@ Ja żem
dnia 10.04.2014, 21:27 · Zgłoś
Jasło miasto pomników, powoli samo staje się pomnikiem. Relikt popegeerowski, pomnik na cześć zapomnianych i dawno nie widzianych na tych ziemiach zakładów pracy, czy myśli przedsiębiorczej, wspomnienie czasów minionych. Na koniec walniemy pomnik Wieśka Jajko, jako stańczyka jasielskiego dworu i można gasić światło i narzucić płachtę przed wyjazdem do jednego z krajów eurokołchozu.
PS.
Pani Alicja znowu wcześniej zaczęła weekend. W Warszawie znowu pracują krasnoludki. Ale środa w wawie to w końcu mały piątek.
Odpowiedz
-10
@ Sven
dnia 10.04.2014, 21:52 · Zgłoś
Ja żem
jest wyjście na te pomniki Kraków i kontakt z naszymi narodowcami oni mają obszerną listę wszystkich partaczy i rozsianych agentów w całym kraju,a poczynania partaczy to zarzewie ich końca WIERZ MI.
Odpowiedz
16
@ xyz
dnia 10.04.2014, 21:23 · Zgłoś
rzygam już tym smoleńskiem i tą całą obłudą...
Odpowiedz
11
@ chirurg
dnia 10.04.2014, 21:26 · Zgłoś
Watroba ci siada , ni chce cie martwic ale to jest niebzpieczne .
Odpowiedz
-3
@ xyz
dnia 10.04.2014, 23:03 · Zgłoś
niebezpiecznie to byłoby trafić na takiego chirurga jak tym
Odpowiedz
8
@ Ori
dnia 11.04.2014, 07:50 · Zgłoś
Tym ? Nie znam takiego chirurga , Stanisława Tyma znam ale chirurga ?
Odpowiedz
-11
@ ile
dnia 10.04.2014, 21:21 · Zgłoś
ale sie czepiacie uroczystosci sa raz w roku a wy sie zachowujecie jakbyscie sami nigdy rocznic nie obchodzili, zenada
Odpowiedz
-6
@ ona
dnia 10.04.2014, 21:15 · Zgłoś
nie ma narodu bez histori tegoż narodu
ja nigdy nie zapomne o tym strasznym wydarzeniu
zgnieła "śmietanka polityczna" naszego narodu
Odpowiedz
-20
@ walikot
dnia 10.04.2014, 21:12 · Zgłoś
Kto sądzi że to był zamach niech da +
Odpowiedz
11
@ Adam
dnia 10.04.2014, 21:21 · Zgłoś
A co tu + czy - ma za znaczenie ? juz firmy sondazowe i stacje zarłoczne zrobily i beda robic miliony podobnych niepotrzebnych sond . Nie o to chodzi . Jak komuś przykładowo cos ukradną to nie robi sondaży czy to mu zginęło czy mu ukradli , od tego są organa żeby to zbadać .
Ja nie wiem czy był zamach czy "zwykły" wypadek lotniczy ale pewniej czułbym sie w państwie które sprawnie przeprowadziłoby dochodzenie w tej czy innych sprawach . Niestety w naszym kraju takiego luksusu nie mam . Wystarczy wziąc do ręki gazetę by codziennie poczytać jak topornie idzi wyjasnianie wielu spraw .
Odpowiedz
-3
@ POlak antypisowiec
dnia 11.04.2014, 08:02 · Zgłoś
@Admam ty pewnie pisiak , za waszych rządów wszystko szło topornie ale dziś juz na szczęscie od kilku lat jest wszystko jak ma być , sprawy w sądach czy urzędach są załatwiane szybko i sprawnie ! Jak zresztą wszystko od czasu wywalenia was ze stanowisk i objęcie władzy przez PO PSL .
I dlatego zawsze bedę głosował na obecny rząd bo teraz wiem że Polska jest sprawnie zarządzana i że nikt nie robi prywaty tylko działa dla dobra obywateli .
Odpowiedz
-4
@ etam
dnia 11.04.2014, 12:08 · Zgłoś
tak w nawiasie. Zamach to nie tylko bomba i wybuch , ale inne czynniki jak wprowadzanie w błąd pilotów itp ...
Odpowiedz
8
@ qwerty
dnia 12.04.2014, 01:05 · Zgłoś
Po pierwsze, jeśli wieża mówiła że pilot jest na kursie i ścieżce a zdaniem Laska samolot znajdował się w tym czasie w jarze poniżej pasa startowego to jakim cudem wieża widziała go na radarze i miała czelność wypowiadać takie słowa? Ktoś tu kłamie nie? Topią się już w matactwach a wy dalej wierzcie że to był wypadek. Wypadkiem w tym wszystkim jest to że wszystkiego nie zamietli pod dywan a pasjonatów lotnictwa czy ciekawych całej tej sprawy jest baaaardzo dużo, więcej niż się im wydawało. Cała ta sprawa to światowy przekręt. Dziwię się czemu USA nie wywaliło nas z NATO za złamanie procedur. Lotu wojskowego (leci głowa państwa, samolot z 36 pułku itd) nie bada się komisją Chicagowską! To jest procedura czysto cywilna!
Odpowiedz
14
@ M.
dnia 10.04.2014, 21:07 · Zgłoś
I po co żyć tylko smoleńskiem? Skupiając się wyłącznie na przeszłości zapominamy o teraźniejszości, jak również o przyszłości. Co kraj może osiągnąć, jeśli nie myśli się o jego przyszłości?

PS Zającowa wygląda przesympatycznie...taaak..
Odpowiedz
18
@ dron
dnia 10.04.2014, 21:11 · Zgłoś
Ciebie nie intresuje przeszłość ? Nie chcesz pamietać jak UPA mordowała Polaków , jak NKWD strzelała w tył głowy w Katyniu ? Jak bys dziś zył gdyby kiedyś wszyscy mysleli tak jak ty dzis ? A moze nie byłoby cibie na swiecie ?
Odpowiedz
14
@ TR
dnia 10.04.2014, 21:14 · Zgłoś
@M to ty zyjesz tylko Smoleńskiem ? Nie chodzisz do szkoły pracy nie idziesz na impreze czy spotkac sie ze znajomymi tylko ciagl zyjesz Smoleńskiem ?
Odpowiedz
3
@ antytroll
dnia 10.04.2014, 21:28 · Zgłoś
no i @M nie odpowie bo nie ma nic do powidzenia
Odpowiedz
-6
@ M.
dnia 10.04.2014, 21:42 · Zgłoś
Do powiedzenia mam bardzo wiele, ale do odpoweidzenia nic, bo wasze komentarze nic do dyskusji nie wnoszą, więc i odpowiadać nie ma na co.
Pozdrawiam jasielskich Macierewiczów.
Odpowiedz
5
@ liko
dnia 10.04.2014, 21:48 · Zgłoś
A co twój komentarz wniósł ?
Odpowiedz
5
@ ika
dnia 10.04.2014, 21:51 · Zgłoś
No jak to komntarz M pokazał ze zyje on tylko Smoleńskim choc tego nie chce . Ciekawe , ubezwłasnowolnienie ?
Odpowiedz
35
@ wojtq
dnia 10.04.2014, 21:51 · Zgłoś
Sory ale ta cała szopka to mnie śmieszy po prostu. Jak o kimś pamiętam i chcę mu oddać cześć to idę na cmentarz, kładę kwiaty i zapalam znicz. A nie stroszę się po całym mieście robiąc wielką sensację. Kanonizujcie wszystkich najlepiej.
Odpowiedz
-4
@ liko
dnia 10.04.2014, 22:14 · Zgłoś
A jak cie nie interesuje składanie kwiatów przez innych ludzi to też idziesz do nich i im to mówisz ??
Mnie śmieszy to ze ktoś kogo nie interesuje ten temat wchodzi i czyta . Tytuł jednoznacznie mówi o czym traktuje , więc chyba nikt przez pomyłke tu nie wchodzi . Popatrz ile jest innych artykułów gdzie nikt nie komentuje , nie ma wpisów typu " Nie interesuje mnie to "
Odpowiedz
-3
@ osa
dnia 10.04.2014, 22:18 · Zgłoś
Ludzie wchodzą w newsa choc tego nie chcą bo ich to nie interesuje , to ciekawy materiał dla psychologa . To musi byc straszne robić cos mimowolnie .
Odpowiedz
0
@ spec od hec
dnia 10.04.2014, 22:21 · Zgłoś
To tak zwany syndrom Bolka " Nie chem ale muszem "
Odpowiedz
0
@ Chester
dnia 11.04.2014, 01:48 · Zgłoś
Nie wierze w zamach i też mialem dosc smolenska jak faktycznie bylo o tym duzo za duzo w mediach, ale w ten jeden dzien chyba kazdy powinien miec prawo obchodzic ta rocznice jak chce. I nic złego sie nie stanie jezeli media tez o tym przypominaja
Odpowiedz
-6
@ Jasło - Pamiętamy
dnia 11.04.2014, 08:26 · Zgłoś
Nasz Ś.P. Pan Prezydent, jak i Ś.P. Pan Senator St. Zając marzyli, by prawdę o zbrodni katyńskiej poznał cały świat. Smoleńsk 2010 na zawsze ocali od zapomnienia Katyń 1940.
Ufajmy, że OKOLICZNOŚCI i CZAS ŚMIERCI TYCH PATRIOTÓW WYZNACZYŁ SAM PAN BÓG!
i choć...

Pustka wokół nas coraz okrutniejsza
coraz nas mniej, zostają tylko cienie.
I pamięć samotna, najsamotniejsza
jak zimny wiatr trwoży wspomnienie...
AŻ STRACH!
Już czas się nie cofnie, życie nie powtórzy.
Zastygnie tęsknota i żal, łzy przelane...,
bo przecież dzień zawsze przychodzi po burzy –
I TO CO STRACONE BĘDZIE ODZYSKANE !

Bo DOBRO nie umiera nigdy. Tym bardziej DOBRO złożone w ofierze dla prawdy. TAKIE DOBRO JEST BŁOGOSŁAWIONE I UŚWIĘCONE. I wcale nie minie wiele czasu, a Para Prezydencka + 94 współtowarzyszy tragicznego lotu zostaną wyniesieni na Ołtarze Świętych.

WIECZNE ODPOCZYWANIE RACZ IM DAĆ PANIE,
A ŚWIATŁOŚĆ WIEKUISTA NIECHAJ IM ŚWIECI NA WIEKI WIEKÓW - AMEN.
Odpowiedz
7
@ miś
dnia 11.04.2014, 09:17 · Zgłoś
TAKIEJ tragedii nie da się tak łatwo zapomnieć. trzeba pamiętać. a większość polityków myśli o swojej przyszłości a nie kraju.Bo to co robią z lasami i nie tylko o tym świadczy.
Odpowiedz
-4
@ a moze frytki do tgeo?
dnia 11.04.2014, 13:10 · Zgłoś
irytuja mnie takie komentarze!!! sciagnij ten beret juz
Odpowiedz
4
@ nie podpisuje sie pod tymi bzdurami
dnia 11.04.2014, 13:15 · Zgłoś
i nie mow za wszystkich tylko za siebie pchali sie na sile Kaczynski kazal ladowac masz winowajce tragedii wiec nie rob z nich swietych reszta leciala tam dla lansu i na pokaz jedynie w tej calej ekipie szkoda zalogi i tyle w temacie
Odpowiedz
-2
@ qwerty
dnia 12.04.2014, 01:01 · Zgłoś
Co ty chrzanisz? Znasz procedury? Kaczyński nie miał wpływu na lądowanie. Tylko pilot może decydować i nikt nie może mu rozkazać jeśli oceni że warunki są niekorzystne. Ten z Tibilisi dostał nawet odznaczenie za to że nie wylądował. Nikt go także nie zwolnił...
Odpowiedz
0
@ mc
dnia 18.04.2014, 00:35 · Zgłoś
przesadzasz stary. zgineli ludzie, nie wazne czy sie zgadzales z ich pogladami czy nie. Sa rodziny. czy s zajac byl wybitny? hmmm niech czas to oceni, jedno wiemy ze zmarl tragicznie. dajmy rodzinom spokoj a media i politycy niech juz nie robia kapitalu wyborczego jadac na jednym i tym samym temacie...pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ real
dnia 20.04.2014, 13:24 · Zgłoś
Wiersz fajny tylko że w żadnym wypadku nie odnosi się do osób wymienionych na wstępie!!!
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657