Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Jasło koleją stało

61

Wczoraj, tj. 10 kwietnia 2017 r., w Zakładzie PKP Cargo Jasło na Hankówce odbyło się spotkanie dotyczące przyszłości jasielskiego oddziału spółki. Jest szansa na dalszy rozwój Sekcji Utrzymania i Naprawy Taboru w Jaśle.

W spotkaniu wziął udział poseł Bogdan Rzońca, starosta Adam Pawluś, wicestarosta Tadeusz Gorgosz, członek Zarządu PKP Cargo Jarosław Klasa, zastępca dyrektora Zakładu ds. Przewozowych Oddziału Południe Wiesław Kiełbasa oraz przedstawiciele załogi Sekcji Utrzymania i Napraw w Jaśle.

- Punkt utrzymania taboru w Jaśle jest jednym z wielu punktów PKP Cargo. Na dzień dzisiejszy odbywają się tu naprawy na poziomach P1- P3. Poziomy P1 i P2 są naprawami zwykłymi, bieżącymi, tu Jasło z powodzeniem sobie radzi. W jasielskim zakładzie wykonywane są także okresowe przeglądy taborów typu P3, które polegają na monitorowaniu stanu technicznego wagonów w połowie okresu międzynaprawczego – takie przeglądy są konieczne ze względu na bezpieczeństwo – mówił podczas spotkania Jarosław Klasa.

Podkreślał, że biorąc pod uwagę potrzeby spółki Cargo, Jasło odgrywa bardzo ważną rolę w procesie odtwórczym taboru kolejowego. – Jasło specjalizuje się głównie w naprawach na poziomach P1 – P3. Dodatkowo uruchomiono tu linię przeobręczowania, czyli rewizji zestawów kołowych. Jasło wcześniej słynęło z dużego profesjonalizmu w wykonywaniu tego typu napraw. Wykonane tu rewizje zestawów kołowych praktycznie bez zarzutu funkcjonowały później przy eksploatacji wagonów. – mówił Jarosław Klasa.

Członek Zarządu PKP Cargo zadeklarował także, że wraz ze wzrostem zapotrzebowania na wagony, po podniesieniu poziomu napraw, przewiduje się utworzenie tu nowych miejsc pracy.

Przypomnijmy, że należąca do spółki PKP Cargo Sekcja Utrzymania i Naprawy Taboru w Jaśle to zlokalizowane na ponad dwunastohektarowym obszarze dwie wielkie hale, w których jeszcze do listopada 2014 roku na dwie zmiany prowadzone były prace związane z przygotowaniem technicznym wagonów i lokomotyw do eksploatacji. W zakładzie zatrudnione były 102 osoby.

W lipcu 2014 roku Zarząd PKP Cargo zadecydował o połączeniu 10 działających w kraju zakładów w 7. Zakład śląsko-dąbrowski połączono z południowym, któremu podlega m.in. jasielski oddział spółki. Wówczas władze spółki poinformowały pracowników, że dwa zakłady sekcji – Stróże i Tarnów zostaną zlikwidowane, a Jasła będzie wygaszane i pracy tu nie będzie. Powodem tej sytuacji miał być spadek przewozów i ich nieopłacalność na południu Polski.

Ostatecznie z jasielskiej Sekcji Utrzymania i Naprawy Taboru odeszło 34 osoby, a 60 osób pozostało na nieświadczeniu pracy, które najpierw miało trwać miesiąc, a później przedłużono je do końca 2015 roku. Pracownicy w tym czasie pobierali 60 procent wynagrodzenia.

I tak tętniąca życiem olbrzymia hala na osiedlu Hankówka zaczęła świecić pustkami. Dla ludzi było to niezrozumiałe, bo jasielskie zakłady kolejowe mają długoletnią tradycję. Najpierw naprawiano tu parowozy, później lokomotywy spalinowe. Lokomotywownię, bo tak nazywał się wówczas zakład, przeniesiono na Hankówkę w latach 80. i tam istnieje do dziś.

Dlatego pracownicy wraz z parlamentarzystami i samorządowcami, rozpoczęli walkę o to, aby przywrócić produkcję w Jaśle, a ludzie mogli wrócić do pracy. 2 stycznia br. osiągnięto cel - ludzie wrócili do pracy. 65 osób przebywających na nieświadczeniu pracy wróciło do pracy. Zajmują się teraz naprawą wagonów oraz rewizją zestawów kołowych.

Spotkanie podsumował poseł Bogdan Rzońca przypominając, że kiedyś Jasło koleją stało: - W minionych latach węzeł jasielski był jednym z najbardziej rozbudowanych węzłów kolejowych na Podkarpaciu. Potem był czas wielkiego kryzysu. Wielu ludzi odeszło z kolei. W tej chwili chcemy przywrócić pracę w oddziale południowym Cargo w Jaśle. Szykuje się dobra zmiana dla pracy na kolei. Walczymy o to, aby do Jasła kierowane były tabory do neutralizacji. Na dzień dzisiejszy mamy przyrzeczenie ze strony PKP Cargo, że tak będzie. Będzie to skutkować tym, że w najbliższym czasie po doinwestowaniu, w Cargo Jasło pojawią się nowe miejsca pracy dla osób z wykształceniem technicznym: spawaczy, tokarzy, pomiarowych. Chodzi tu szczególnie o remonty wagonów. Zapotrzebowanie jest bardzo duże i część z tych robót może być wykonywana w Jaśle. Pracownicy, którzy tam pracują, mogą być spokojni o pracę. Może nastąpić wzrost zatrudnienia, o co walczymy i o czym dzisiaj rozmawialiśmy z Panem Jarosławem Klasą. Chcemy aby prace które są wykonywane dziś w prywatnych spółkach, albo w innych zakładach na terenie Polski, były wykonywane w Jaśle. To jest główne przesłanie tej wizyty i po zapowiedziach prezesa Jarosława Klasy jestem spokojniejszy. Najprawdopodobniej już w sierpniu pracy będzie dużo więcej, a co się z tym wiąże, będą potrzebni pracownicy do obsługi, napraw i rewizji wagonów.

Starosta Adam Pawluś zadeklarował, że szkoły zawodowe prowadzone przez powiat jasielski, mogą kształcić w zawodach, dających zatrudnienie na kolei.

 Starostwo Powiatowe w Jaśle

Napisany dnia: 13.04.2017, 11:00 , Tagi: Powiat Jasło

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
14
@ Majs
dnia 17.04.2017, 13:37 · Zgłoś
V-ce starosto Panie Gorgosz szkoda, że nie podtrzymuje Pan naszej pięknej polskiej kultury i tradycji - mam na uwadze Pana osobę z ręką w kieszeni. Może dzisiejszą młodzież to nie dziwi/ bo tak często prezentują się nawet nasi niektórzy "wielcy" piastujący wysokie stanowiska europejskie. Ale ja jako pokolenie Pana czy trochę starsze uważam, że odpowiednia postawa świadczy o osobistej kulturze. Przemyśl to Pan.
Odpowiedz
6
@ Jaślanin
dnia 16.04.2017, 21:42 · Zgłoś
Gdyby nie chciwość prezesów PKP do dzisiaj kolej miała by się dobrze pamiętam w latach 80 wszystkie połączenia były mocno oblężone przez podróżnych czasem kupowało się bilet na 1 klasę a trzeba było stać w 2 ,bo tam było luźniej wiec zaczęli podnosić ceny biletów a jakość podróży jak w średniowieczu ,ale wcale się tym nie przejmowali ,że ludzie uciekają do przewozów PKS straty nadrabiali podwyżkami cen biletów zamiast inwestować w tabor inwestowali we własne premie i podwyżki płac teraz mają czego chcieli puste szynobusy.
Odpowiedz
5
@ Jaślanka
dnia 16.04.2017, 22:13 · Zgłoś
Pamiętam,jak wielu podróżnych jeździło a pociąg to bardziej komfortowy i bezpieczny środek lokomocji.Jeszcze do kolei wrócimy.
Odpowiedz
11
@ ?
dnia 17.04.2017, 00:15 · Zgłoś
Chciwość tylko prezesów? Wiesz, ilu podrzędnych dyrektorków za materiały z kolei wybudowało sobie "chatki"? Kradli wszyscy, ile mogli. A roczne, płatne 80 procent urlopy? Każdy pracownik kolei mógł sobie takie jedno wolne wziąć. To w końcu kolej padła...
Odpowiedz
4
@ Ja
dnia 16.04.2017, 15:17 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
3
@ Prawa i sprawiedliwa
dnia 16.04.2017, 13:59 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
15
@ pawel
dnia 16.04.2017, 09:48 · Zgłoś
wszystkiemu winne są władze jasła od 20 lat w tych samych łapach tylko od czasu do czasu zmieniają kolory i partie .Miasto nasze miało duze mozliwosci zmarnowane przez władze zamiast brac przykład z Mielca otworzyc strefe od stylu do płyt sciagnąc inwestorów .Tereny są przy drodze krajowej i lini kolejowej wiec z transportem nie było by kłopotu tylko trzeba miec troche rozumu we łbach
Odpowiedz
17
@ Tu124
dnia 16.04.2017, 09:12 · Zgłoś
A kto zmodernizowal linie kolejowa rzeszow jaslo? Teraz nic nie jezdzi to te kolka chyba beda przetaczac. Kolejne miliony w blocie
Odpowiedz
6
@ Odyr
dnia 14.04.2017, 19:49 · Zgłoś
Jaslo kwitnie..jeszcze troche i bedzie jak w Dubaju..media darmowe..domy...a wszystko dzieki kochanemu staroscie...
Odpowiedz
17
@ jaja wielkanocne
dnia 14.04.2017, 15:34 · Zgłoś
Jak czytam takie artykuły z podpisem starostwo powiatowe to się zastanawiam czy zatrudnili Urbana czy Gebels zmartwychwstał. Propaganda najwyższych lotów. Powiat nie ma nic do kolei no chyba że chce pracownika na delegacje wysłać i jako środek transportu wpisze mu pociąg.
Odpowiedz
0
@ Nie macie pojęcia
dnia 14.04.2017, 15:16 · Zgłoś
Nie macie już oczym PISac promotorzy Podlaskiej propagandy koniec już was nie czytam tubo propagandowe wpisu :-) nie puscicie tego komentarza Pisowczyki!!
Odpowiedz
3
@ felek
dnia 14.04.2017, 14:09 · Zgłoś
Adam to człowiek sukcesu bo buduje drogi, mosty,szkoły i odbudowuje kolej! A wszystko to robi dla dobra Rzeczpospolitej!
Odpowiedz
1
@ ja
dnia 14.04.2017, 12:11 · Zgłoś
wczoraj 10 04 dzis jutro 14 04 ktos cos przespal
Odpowiedz
22
@ KAROL
dnia 14.04.2017, 12:07 · Zgłoś
To se pogadali,pożyczyli,a teraz bydzie jako było,czyli to samo z opcją na nic
Odpowiedz
76
@ Gaweł
dnia 14.04.2017, 11:14 · Zgłoś
Jak Rzońcy nie wstyd pokazywać się w Jaśle po występie w sejmie, w obronie komunistycznego prokuratora?!
Odpowiedz
-35
@ do gawła...
dnia 15.04.2017, 14:40 · Zgłoś
Gaweł, a czemu wstyd? To, że pewien pan z jasła na urzędzie najpierw mówi jedno, a potem drugie, to jest dla posła powód do wstydu? niech kto inny się wstydzi... Wesołych Świąt! :)
Odpowiedz
25
@ dragoness
dnia 15.04.2017, 14:53 · Zgłoś
Fakt. Niech się wstydzi ten, co broni komunistycznego prokuratora, bo prezes kazali.
Odpowiedz
59
@ pawel
dnia 14.04.2017, 08:18 · Zgłoś
zonca pomoze ale zamknąc kolej on ma wszystkich daleko jak jest głosno przyjedzie zrobi zdiecie a ludzie sie cieszą ze pomoze
Odpowiedz
13
@ Abnegat
dnia 14.04.2017, 04:39 · Zgłoś
Nie może być zapotrzebowania na naprawy taboru kolejowego, skoro nie ma przewozów towarowych. Tutaj trzeba dodać, że w Hankówce niegdyś funkcjonowała też stacja rozrządowa, zlikwidowana z przyczyny jw., wraz z kilkudziesięcioma tego rodzaju stacjami na całej sieci PKP. To są skutki postępującego globalizmu, który preferuje transport samochodowy i nikt nie jest w stanie tutaj nic pomóc. Jedyna ewentualna szansa na dzisiaj, to przestawienie się tego Zakładu na remonty taboru pasażerskiego, gdyż alternatywą jest likwidacja, a przecież szkoda tych miejsc pracy i tego potencjału naprawczego, gdyby to wszystko miało popaść w ruinę.
Odpowiedz
38
@ Odyr
dnia 13.04.2017, 22:17 · Zgłoś
Jaslo teraz kosciołami stoi ..to chyba jesdyna pocuecha jest gdzie sie modlic o przetrwanie w grajdole..
Odpowiedz
7
@ Tyle słońca w całym mieście
dnia 13.04.2017, 21:10 · Zgłoś
W mowie ciała czytamy:opuszczone ręce-zrezygnowanie,skrzyżowane-beznadzieja,za plecami-pewność siebie,uniesione-muszę przekonać,w kieszeni-wydobędę rozwiązanie
Odpowiedz
41
@ DZIEKAN
dnia 13.04.2017, 20:40 · Zgłoś
Ten pan co trzyma ręce w kieszeni kto to? Tak nie kulturalnie trzymać ręce w kieszeni w towarzystwie
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 13.04.2017, 20:48 · Zgłoś
To pan wicestarosta, Wszystko jasne.
Odpowiedz
22
@ Do DZIEKANA
dnia 13.04.2017, 20:52 · Zgłoś
To Wicestarosta.
Odpowiedz
7
@ Tyle słońca w całym mieście
dnia 13.04.2017, 20:58 · Zgłoś
Zagraniczni politycy tak trzymają-tzn.myślę mam pomysł uratuję miasto i kolej
Odpowiedz
25
@ MIŁOŚNIK DNI WINA
dnia 13.04.2017, 21:08 · Zgłoś
Jakie ma wykształcenie ten Pan Wice Starosta?
Odpowiedz
50
@ Nauczyciel
dnia 13.04.2017, 21:36 · Zgłoś
Wykształcenie zawodowe, ukończenie wieczorowej szkoły zawodowej w Trzcinicy.
Odpowiedz
9
@ Po co studia
dnia 13.04.2017, 22:14 · Zgłoś
Mgr dyplomowan.ze szkoły zwolniono a sekretarkę na to miejsce zatrudniono
Odpowiedz
3
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 13.04.2017, 23:55 · Zgłoś
Dzisiaj ci dyplomowani, czy mianowani opanowali "całą infrastrukturę zarządzania" - i np. taka pani z pośredniaka pyta "Poznań - jakie to województwo"...Nie potrzebni są teraz teoretycy, aby wyszkolić potencjalną kadrę dla takiego rodzaju produkcji...
Tutaj potrzeba praktyków z doświadczeniem, a przede wszystkim odpowiedniego podejścia tych niby pracodawców, żerujących i pasożytujących na pacy tych na "dole" aby mogli zapracować na swoje utrzymanie, a nie tylko na poniżającą wegetację...
Odpowiedz
17
@ Max
dnia 14.04.2017, 06:13 · Zgłoś
Wicestarostę jako radnego wybraliśmy w wyborach. Trzeba było głosować na panie magister tu komentujące które trzy literki mgr kupiły za cztery.
Odpowiedz
24
@ Max
dnia 14.04.2017, 19:53 · Zgłoś
Młody jesteś nic nie wiesz, nic nie widziałeś.Wierzysz w ideały.Może tak lepiej.
Odpowiedz
16
@ Max
dnia 15.04.2017, 12:48 · Zgłoś
Jest ordynacja wyborcza, ale tu ma Pani rację ostatnie wybory były za Tuska, a to wszystko tłumaczy. W następnych nic się nie zmieni. Niby nowy starosta z PIS, a zielony z ZSL nadal dyrektorem.
Odpowiedz
14
@ xxxxxxxxxxxxxxxxx
dnia 15.04.2017, 17:14 · Zgłoś
W innych powiatach sobie poradzili. Ogłosili konkursy i jest dobrze, u nas nie można. Trzeba mieć nadzieję, że i u nas tak się stanie.
Odpowiedz
-10
@ demon
dnia 15.04.2017, 17:22 · Zgłoś
O ile wiem, konkurs ogłasza się gdy upłynie kadencja. Czyżby PiS którejś nocy to zmienił?
Odpowiedz
12
@ xxxxxxxxxxxxxxxxx
dnia 15.04.2017, 17:37 · Zgłoś
Konkurs ogłasza się w każdym czasie jeżeli dyrektor nie wypełnia dobrze swoich obowiązków itd.
Odpowiedz
2
@ swen
dnia 16.04.2017, 15:47 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 16.04.2017, 19:44 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 16.04.2017, 19:55 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ znajomy z SP
dnia 16.04.2017, 21:36 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ znajomy z SP
dnia 19.04.2017, 10:02 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
51
@ Gazo
dnia 13.04.2017, 18:05 · Zgłoś
Obiecanki cacanki
Odpowiedz
20
@ Wizjoner
dnia 13.04.2017, 19:24 · Zgłoś
Będzie lądowisko na rynku coby turyści mogli udać się wprost do Muzeum Łukasiewicza wybudowanego przez byłego burmistrza w byłym szmateksie.
Odpowiedz
64
@ ekolog
dnia 13.04.2017, 16:56 · Zgłoś
Będzie kolej jak zalew w Kątach!
Odpowiedz
41
@ malkontent
dnia 13.04.2017, 17:16 · Zgłoś
I most na Gądki
Odpowiedz
36
@ abc
dnia 14.04.2017, 09:03 · Zgłoś
i droga KG2
Odpowiedz
49
@ Szymek
dnia 13.04.2017, 16:38 · Zgłoś
"...Szykuje się dobra zmiana..."- wg Rzońcy. Nie wiem czy już się bać ? Kiedyś Jasło koleją stało - fakt. Ale to była tzw.komuna i wtedy przejść od Żółkowa na skróty przez Sienkiewicza, albo z domów położonych "za hajcem" do miasta, to trzeba było odstać i odczekać swoje. Bo jak nie przetok, to albo do albo ze Stróż, Krakowa, Gorlic. A dzisiaj - spokój, wolność, idziesz kiedy chcesz, żadnego ruchu a jak coś przejeżdża to od wielkiego dzwonu albo Cargo Lotos. Tyle w temacie.
Odpowiedz
35
@ Jasiek
dnia 14.04.2017, 07:30 · Zgłoś
Wróć komuno, wróć!!!
Odpowiedz
34
@ gostek
dnia 13.04.2017, 15:42 · Zgłoś
Klasą stało , a w sprawie łącznicy Jedlicze was wy..ło
Odpowiedz
29
@ KOLEJARZ
dnia 13.04.2017, 15:01 · Zgłoś
Mi sie zdaje ze kolej sie wykoleiła
Odpowiedz
19
@ Vista
dnia 13.04.2017, 18:51 · Zgłoś
Z sentymentem wspominam przyjazd do Jasła jeszcze ciuchcią i zakochałam się w tym miasteczku-zostałam..jego historia wiele zakładów pracy itd.może przywrócić ciuchcię dla turystyki zwiedzania a może natchnie do wynalazku który przywróci świetność Jasłu odrodzonego po wojnie z gruzów
Odpowiedz
8
@ No To Tak
dnia 13.04.2017, 22:41 · Zgłoś
Wiara czyni cuda,pewnie nam się uda,Jasło ocalimy,wrogów wypędzimy..
Odpowiedz
-11
@ dragoness
dnia 13.04.2017, 12:41 · Zgłoś
To znaczy w jakich konkretnie zawodach i ktore szkoły, panie starosto? Trzeba by pootwierac nowe kierunki, a na to przeciez powiat, jak twierdzi, nie ma pieniędzy.
Odpowiedz
2
@ malkontent
dnia 18.04.2017, 16:50 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ f
dnia 13.04.2017, 12:22 · Zgłoś
"solidarnosc",solidarnosc" :) nszz

:)
Odpowiedz
0
@ kolejarz
dnia 13.04.2017, 12:00 · Zgłoś
[komentarz usunięto ze względu na wulgaryzmy]
Odpowiedz
67
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 13.04.2017, 11:06 · Zgłoś
"Stało", ale dzisiaj już po fakcie , bo wszystko się "wykoleiło"...
Odpowiedz
47
@ szczery
dnia 13.04.2017, 15:29 · Zgłoś
Co się dziwić skoro od 89 rządzą nami komuchy i związkowi wykolejeńcy od leżenia na styropianie ? Nie tylko w Jaśle wszystko się "wykoleja"
Odpowiedz
46
@ Biały murzyn
dnia 13.04.2017, 16:55 · Zgłoś
Wstąpiliśmy do UE jako biały murzyn tj. darmowa siła robocza i rynek zbytu. Sam etos nie wystarczył gdy zabrakło myślenia i gospodarskiej troski o własne zakłady pracy. Pęd do likwidacji wszystkiego co komusze jako wrogie skończył się utratą suwerenności gospodarczej i politycznej.
Teraz pozostają tylko wspomnienia: była kolej, był przemysł, nie było bezrobocia itp. itd. Teraz jest wolny rynek, emigracja za pracą i duża reprezentacja tego miasta : w sejmie, w senacie, w województwie - i co ? Nico.
Pozostaje zarządzanie biedą: gospodarczą i umysłową.
Odpowiedz
17
@ jaś
dnia 13.04.2017, 19:01 · Zgłoś
może były minister Misiewicz by pomógł bo jest chwilowo bez pracy.
Odpowiedz
23
@ omra
dnia 13.04.2017, 20:00 · Zgłoś
Kolej, fajna rzecz. Lecz tą koleją panienki z Jasła będą wracać do domu na święta z tłumem muzułmanów. Znów w Jaśle na ulicach będzie nieciekawie.
Odpowiedz
-4
@ leming
dnia 14.04.2017, 07:57 · Zgłoś
Za Tuska i mafii PO-PSL chciano sprzedać Cargo Niemca i tak sprzedano dużą część kolei na zachodzie polski i pomozu. Tam niemieć zarabia i zysk netto do Niemiec wysyła.
Co do prezesów ile miał łąk Siemoniak jak został dyrektorem ile miał lat Marcin kierwinski jak został wice prezesem firmy lotniczej 30?? Został usunięty jak Miśkiewicz czy za rządów PO-PSL kolesi nie ruszamy.
Takie wasze standardy Układ w PO -PSL to sukces dla kieszeni a media wtedy a baranów i szukali sztucznego sukcesu żeby lemingom zamydlić oczy.
.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657