Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Jazda na serpentynach w Zarzeczu do 30 km/h

136

Kierowcy przejeżdżający przez Zarzecze drogą wojewódzką relacji Jasło- Nowy Żmigród, na odcinku drogi, na którym dochodziło do wielu wypadków i kolizji mają obowiązek ograniczyć prędkość do 30 km/h. Po interwencji mediów pojawiły się dodatkowe znaki drogowe.

Po tym jak media nagłośniły sprawę niebezpiecznego odcinka w Zarzeczu ( gminie Dębowiec), na którym często dochodziło do zdarzeń drogowych, wówczas dopiero Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie postanowił w tym miejscu podnieść stan bezpieczeństwa ruchu.

Zanim jednak podjęto decyzję, zostały zorganizowane spotkania robocze, w których uczestniczyli wójt gminy Zbigniew Staniszewski, komendant Policji Andrzej Wędrychowicz oraz przedstawiciele Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.

Zdaniem Ewy Sudoł-Sikory, specjalisty ds. informacji publicznej Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie najczęstszą przyczyną zdarzeń drogowych było niedostosowanie prędkości do warunków ruchu. - Komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego dokonała szczegółowej analizy przyczyn i rodzajów wypadków oraz kolizji drogowych, które miały miejsce w roku ubiegłym i pierwszych ośmiu miesiącach bieżącego roku – analiza opierała się na danych otrzymanych z Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie. Najczęstszą, główną przyczyną odnotowanych zdarzeń drogowych w tym okresie było niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 1 wypadek i 3 kolizje. Jedna kolizja była spowodowana zachowaniem pieszego. Do kolizji doszło również z powodu niezachowania bezpiecznej odległości między pojazdami – poinformowała E. Sudoł-Sikora.

Przed serpentynami postawiono znaki: A-30 ostrzegający, że na tym odcinku dochodzi do częstych wypadków, znak D-51 informujący o możliwości przeprowadzania kontroli radarowej, znak B-43 oznaczający wjazd do strefy, w której obowiązuje zakaz przekraczania prędkości określonej na znaku.

Ilona Czarnecka

[email protected]

Napisany dnia: 17.11.2012, 22:55 , Tagi: policja, Dębowiec

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
1
@ xxx
dnia 01.12.2012, 18:17 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
0
@ auuuuuuuuuuuuuu
dnia 20.11.2012, 15:40 · Zgłoś
ja to sie obawiam ,zebym sie na te znaki nie zagapila nawet 30 niee pomoze
Odpowiedz
0
@ xyz
dnia 20.11.2012, 11:18 · Zgłoś
Jeżeli uda się uratować choć jedną osobe przed nieszczęściem to niech będzie 30 na godzinę dopóki nie zrobia chodnika. a chodnika nie widać bo Pan Wójt odciąga wykonanie bo w kasie zero, a na wypłaty w gminie w grudniu bedzie owies
Odpowiedz
2
@ tubylec
dnia 20.11.2012, 08:10 · Zgłoś
Nowe znaki nic nie dają,chodzę tą drogą codziennie i widzę że kierowcy nic sobie nie robią z ograniczenia.Poza tym przejść tamtędy piechotą to nie lada wyzwanie.Brak jest tam pobocza.Co będzie jak spadnie śnieg.Obiecanych chodników jak nie było tak niema.Mieszkańcy rozważają blokadę drogi by ponaglić opieszałych urzędników.
Odpowiedz
0
@ snikers
dnia 21.11.2012, 08:54 · Zgłoś
jak tak glosowaleś to tak teraz masz ...
Odpowiedz
-1
@ Władek
dnia 19.11.2012, 23:35 · Zgłoś
Wójt Staniszewaki to powinien się zająć dzurawym przepustem na drodze Dębowieć -Łazy bo od trzech lat zdążyli tylko postawić znak 30 km/h i uważają,że jest po sprawie a wystarczyło 2 taczki masy byłoby załatwione a tak to kompromitacja,że łeb boli.
Odpowiedz
4
@ xxxx
dnia 19.11.2012, 19:43 · Zgłoś
A..może go kto utopił???
Odpowiedz
4
@ der
dnia 19.11.2012, 19:41 · Zgłoś
Kurcze gdzie jest ten ich fotoradar??? teraz muszą go odkurzać i dyżury pewno mają żeby tylko nie zardzewiał...
Odpowiedz
1
@ Leszek G.
dnia 19.11.2012, 15:31 · Zgłoś
Ja o czymś innym ale też ważnym - sprawa Jasielskiej straży miejskiej wyszła poza region:

http://moto.onet.pl/1671347,1,denerwuje-cie-straz-miejska-pozbadz-sie-jej,artykul.html?node=13
Odpowiedz
1
@ mili
dnia 19.11.2012, 07:43 · Zgłoś
Już widzę jak tiry sie wyczolgaja 30km!!! Ta przecie tam bedzie trzeba redukcję do 1 robić!!!
Odpowiedz
-2
@ zis piać
dnia 19.11.2012, 08:17 · Zgłoś
przecież jest znak, że łańcuchy trzeba założyć!
Odpowiedz
0
@ qwerty
dnia 19.11.2012, 15:06 · Zgłoś
Załóż sobie je na szyję... Nie pomogą bo nikt nie stanie przed tą górką by je specjalnie założyć ani też ubrane nic nie dadzą bez odpowiedniego rozpędu.
Odpowiedz
1
@ ????
dnia 19.11.2012, 07:36 · Zgłoś
banda analfabetów minusy mi daje za to ze napisałem jak należy pisać słowo " wątpię" hehe
Odpowiedz
2
@ qwerty
dnia 19.11.2012, 15:07 · Zgłoś
Są ludzie i taborety... Bądź człowiekiem i zrozum taboreta :P
Odpowiedz
2
@ lucjanek
dnia 19.11.2012, 07:28 · Zgłoś
ja już widze tam zimowe zapasy tirów hahaha będzie cyrk na kółkach szkoda mi tylko kierowców tirów którzy naprawde będą mieli tam niezły problem
Odpowiedz
2
@ wojtek
dnia 18.11.2012, 23:41 · Zgłoś
a i jeszcze coś pan fotograf z jaslo4u nie wie że jak się robi zdjęcia to paluchy do obiektywu się nie wpycha? kiepski fotograf bo aż na dwóch zdjęciach wepchał
Odpowiedz
0
@ wojtek
dnia 18.11.2012, 23:38 · Zgłoś
mam pytanie bo ja tam na rowerze sobie z góreczki popylam 45km/h to też zalicze foteczke z radarku? :p
Odpowiedz
0
@ qwerty
dnia 19.11.2012, 15:03 · Zgłoś
Pościgamy się kiedyś driftem? Będzie fajnie! :D
Odpowiedz
4
@ miejscowy kierowca
dnia 18.11.2012, 21:42 · Zgłoś
Nie wiem, po co takie małe ograniczenie prędkości. Często jeżdżę tą drogą i dotychczasowe 50 jest moim zdaniem wystarczające. Nigdy nie miałem problemu z niby złym wyprofilowaniem zakrętu, czy kiepską nawierzchnią. Ale jak się trafi twardziel od szybkich prostych, to na małym zakręcie nie daje rady.
Odpowiedz
0
@ sss3
dnia 19.11.2012, 10:50 · Zgłoś
No tak tak to u nas działa: Jest 50 a jadą 80 - to postawmy 30 żeby zwolnili do 50 :(
I jest coraz więcej ograniczeń na wyrost, więc kierowcy się uczą że ograniczenia są bez sensu i coraz szybciej jeżdżą, więc się jeszcze bardziej ogranicza,... takie dodatnie sprzężenie zwrotne. Tylko straż miejska się cieszy bo gdziekolwiek staną mają pewny zarobek.
Odpowiedz
2
@ xxxx
dnia 19.11.2012, 19:46 · Zgłoś
popieram Cie. 30 na godzinę to chyba wołami by trzeba było jechać!!
Odpowiedz
0
@ Sven
dnia 18.11.2012, 21:35 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
0
@ Sven
dnia 18.11.2012, 21:22 · Zgłoś
[off topic]
Odpowiedz
-4
@ Sven
dnia 18.11.2012, 20:20 · Zgłoś
Ja proponuje przywrócić Polskę katolicką po śmierci Piłsudskiego gdzie było 33 % bezrobocia i 37 % analfabetów wówczas nie będzie problemów z zakrętami na drogach bo będą na nich uczęszczały wozy drabiniaste z zaprzęgiem jucznym,a za nieszczęścia ludzi na tamtym odcinku są odpowiedzialne władze lokalne,które de facto nie posiadają żadnych kompetencji za wyjątkiem bycia wasalem czarnych.
Na pohybel czarnym-czarnym i czerwonym...

http://www.youtube.com/watch?v=SqvUVM9PERA
Odpowiedz
4
@ cycu
dnia 18.11.2012, 20:05 · Zgłoś
wystarczy zdrowy rozsądek i nie trzeba zadnych znaków ani fotoradarow. no ale glupich nie sieja oni sie rodza!
Odpowiedz
-1
@ miko
dnia 18.11.2012, 19:30 · Zgłoś
tylko progi zwalniające
Odpowiedz
3
@ nie jestem kierowcą
dnia 18.11.2012, 17:36 · Zgłoś
tak jak to na logikę biorę to albo tam trzeba patrzyć się na znaki albo drogę bo oba naraz ogarnąć to raczej ciężko i jednak mogliby ten zakręt trochę inaczej zrobić... ale nie znam się i to moja sugestia :)
Odpowiedz
5
@ Quba
dnia 18.11.2012, 17:17 · Zgłoś
"miały miejsce w roku ubiegłym i pierwszych ośmiu miesiącach bieżącego roku" 1 wypadek i 3 kolizje --- jeżeli to dobrze odczytałem to proponuję Krakowską zamknąć a drogę przez Bukową zaorać bo tam na zawal kierowcy będą umierać - jadąc 100 przelecą a jadąc 20 i widząc pobocze-zawał.
"Komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego dokonała szczegółowej analizy przyczyn i rodzajów wypadków oraz kolizji drogowych" - dziwne że nie zauważyła braku pobocza oraz faktu że w nocy taki niebezpieczny zakręt jest nieoświetlony. Wykorzystać energię słoneczną - postawić doświetlenie tak jak to się robi na północy Polski i nie robić z jednego gó...ego zakrętu problemu wagi państwowej -- na drodze zawsze znajdzie się jakiś kretyn który robi 1000 km rocznie i wydaje mu się że potrafi jeździć. postawienie znaku nic nie zmieni ponieważ kretyn będzie dalej jeździł tak samo jak przedtem, a jak zwykle życie utrudni się innym. Ale po co. Komisja,myślenie ( albo jego brak) i efekty jak zwykle. Jeszcze nigdy nie słyszałem żeby komisja w Polsce cokolwiek rozwiązała oprócz faktu powołania komisji.
Odpowiedz
5
@ stary
dnia 18.11.2012, 16:58 · Zgłoś
tak jeśli się żle drogę wybuduje wystarczy postawić ograniczenie do 5km/h i problem rozwiązany.Za błędy projektanta lub wykonawcy zapłacą kierowcy tak trzymać.
Odpowiedz
2
@ yesofcors
dnia 18.11.2012, 16:31 · Zgłoś
Ta droga po przebudowie jest w ogóle za śliska jak tylko trochę pokropi! Proponuje ograniczenie do 50km/h, na całym odcinku!
Odpowiedz
4
@ desant
dnia 18.11.2012, 16:10 · Zgłoś
proponuję wstawić znak 10 km/h i napisać ruch pieszy !!! KPINA Z KIEROWCÓW 30 KM/H
Odpowiedz
-3
@ You are stupid
dnia 18.11.2012, 15:18 · Zgłoś
Tymi znakami można się podetrzeć !!! Tam trzeba kierowców z głową, myślących albo próg zwalniający, najlepiej 2 oraz fotoradar na STAŁE. Wtedy to może pomoże.
A na zimę progi usunąć żeby tiry mogły wyjechać. Prawda, że PROSTE !!!
Odpowiedz
4
@ qwerty
dnia 18.11.2012, 15:35 · Zgłoś
Progi zwalniające to w mieście można zakładać ale nie na tranzytówce człowieku... pozabijali by się bo mało kto widział próg zwalniający tu w okolicach.
Odpowiedz
-2
@ turysta
dnia 18.11.2012, 17:31 · Zgłoś
W tym roku jechalem przez Pulawy. Jakoś tam na wszyskich wjazdach do miasta /jeszcze przed miastem/ sa progi zwalniające. Te progi zamontowano na dlugim odcinku drogi, co kawalek. Jakoś przepisy im nie zabronily. Oczywiscie jest informacja o tym. Te progi są nieco dluższe od normalnych. Co naszym decydentom zabrania na progi zwalniające nawet w Jaśle.
Odpowiedz
-2
@ jan
dnia 18.11.2012, 13:29 · Zgłoś
A ja pytam gdzie są teraz "młodzi ludzie z Jasła" którym na sercu leży bezpieczeństwo na drodze, którzy chcieli zlikwidować fotoradar. Może ubiorą się żółte kamizelki i ostrzegają kierowców że droga jest niebezpieczna i obowiązuje 30km/h.
Odpowiedz
6
@ qwerty
dnia 18.11.2012, 13:55 · Zgłoś
Nie jest taka niebezpieczna... Są gorsze drogi ale niestety panika zżerała ludzi. Cięli po 90 a potem panicznie hamowali. Jak z tyłu szła ciężarówka i hamowała lekko trzymając 50-60 km/h to wyobraź sobie co z ciężarówki koleś przeżywał jak ten z przodu macho z 90 nagle zrodził 40 jak nie 30! Wystarczy jechać 50 - 60 km/h i nikt się nie wysypie... Raz za panami policjantami jechałem to sypali spokojnie 70 od Jasła... Nic im się nie stało :D
Odpowiedz
6
@ sa
dnia 18.11.2012, 13:24 · Zgłoś
Co za nieuki , lepiej wyprofilujcie zakręt
Odpowiedz
0
@ Sven
dnia 18.11.2012, 13:12 · Zgłoś
Przecież jest tam miejsce aby wyprostować zakręt ale po co to robić najlepiej postawić za pieniądze podatnika ogromną plebanię i puścić chłopków w kaszkietach o wzroście 1,60 m z zeszytami aby wyłudzali pieniądze po domach na kamuflaż poczynań jakiegoś klechy.
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 18.11.2012, 13:32 · Zgłoś
Wróciłeś? Tęskniliśmy za twoimi głębokimi przemyśleniami.
Odpowiedz
-8
@ 4nubis
dnia 18.11.2012, 14:00 · Zgłoś
Pani znowu coś nie pasuje, pani "nauczycielko"? Pewnie pani "uczy" RELIGII w szkole.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 18.11.2012, 18:53 · Zgłoś
Pudło, misiu i nie nadużywaj cudzysłowów, bo to głupio wyglada. Aha, i pamietaj w swoich wypowiedziach o możliwości dofinansowania schroniska dla zwierząt.
Odpowiedz
3
@ xxx
dnia 18.11.2012, 12:24 · Zgłoś
W polsce jak jest dziura w drodze to przyjedzie ekipa zasypie piaskiem i myślą że po problemie a tu niestety nie ,bo wyjdzie sobie kura i rozgarnie sobie pazurami i znowu dziura.
Odpowiedz
4
@ sss
dnia 18.11.2012, 12:09 · Zgłoś
i dodatkowo wielkie napisy na jezdni caution ! slow down now
Odpowiedz
6
@ sss
dnia 18.11.2012, 12:04 · Zgłoś
Dajcie progi zwalniające frajerzy :D
Odpowiedz
5
@ ghy
dnia 18.11.2012, 14:17 · Zgłoś
próg wstaw sobie do głowy żeby zanim co napiszesz nie wpisywać głupot
Odpowiedz
3
@ qwerty
dnia 18.11.2012, 15:33 · Zgłoś
ma racje... niech wyśmiewa debilizmy progi dołóżcie! tak do kompletu...
Odpowiedz
2
@ qwerty
dnia 18.11.2012, 15:33 · Zgłoś
i znak stopu..
Odpowiedz
2
@ ghy
dnia 18.11.2012, 15:40 · Zgłoś
Ten kto wsadzil te znaki to chyba jezdzi rowerem, debil po prostu i tyle
Odpowiedz
7
@ PO-PIS
dnia 18.11.2012, 11:47 · Zgłoś
Już sobie wyobrażam jak w zimie TIR-y będą jechać 30 km/h, możliwe ale w połowie górki będą zjeżdżały tyłem w dół i to będzie jeszcze większe zagrożenie dla użytkowników drogi 992, przy tym ograniczeniu (30km) przy oblodzeniu tej części drogi (a tam jest to standard) żaden TIR nie wyjedzie na szczyt, tego nikt z wielkiej komisji nie przewidział.
Odpowiedz
4
@ amivisage
dnia 18.11.2012, 12:42 · Zgłoś
Głupoty wypisyjesz i na znakach się nie znasz. Po 1 cieżarowe w tym miejscu mają obowiązek zakładać łańcuchy, po 2 jakby według twojej metody tiry przelatywały tą górkę z rozpędu 90 km/h to każdy triowiec odrazu trafił by do nieba/piekła.
Odpowiedz
4
@ qwerty
dnia 18.11.2012, 15:32 · Zgłoś
A jechałeś choćby nawet jako pasażer ciężarówką? Łańcuchy? Człowieku... Daj żesz spokój. Przy 30 km/h nic ci nie pomoże jak się nie rozpędzisz bo jak zacznie autem na boki ciskać jak się koła będą ślizgały to mamy pojazd skrzyżowany. Ja tylko na to czekam. Zobaczymy jak się drogowcy będą przy tej 30 spisywali...
Odpowiedz
5
@ df
dnia 18.11.2012, 11:41 · Zgłoś
proponuję 10km/h !!!
Odpowiedz
1
@ on
dnia 18.11.2012, 11:38 · Zgłoś
o to chodzi ze znak d-51 nie mowi "o mozliwosci kontroli"tylko kontroli,wiec stoi nielegalnie jak kazdy inny taki znak w jasle,w polsce.ale tym ktorzy kontroluja predkosc nie chce sie ustawiac tego znaku za kazdym razem,wiec najlepiej ustawic na stale.efekt jaki jest kazdy widziznak informacyjny musi informowac o prawdzie jaka znajduje sie za znakiem a jak nie ma radaru to i znaku nie powinno byc!!!
Odpowiedz
4
@ inoros
dnia 18.11.2012, 11:17 · Zgłoś
i po co tez znaki jak ludziska beda jechac i tak ponad 30km
Odpowiedz
4
@ ***
dnia 18.11.2012, 11:02 · Zgłoś
znak sobie stoi a kierowcy autobusów PKS wpadają w zakręt 70 a może i więcej i mają znak daleko w d...
Odpowiedz
4
@ abc...
dnia 18.11.2012, 10:44 · Zgłoś
Proponuję znak B-1 i po sprawie, bezpieczniej i chodnik będzie niepotrzebny (będzie deptak) a na Jasło przez Dębowiec.
Odpowiedz
0
@ :)
dnia 18.11.2012, 10:16 · Zgłoś
wina tylko po stronie głópich kierowców.
Odpowiedz
5
@ lkji
dnia 18.11.2012, 10:04 · Zgłoś
30 to traktor jedzie szybciej.
Fakt ze idioci jezdzili 150 to wypadali tam często ,ale tylko kilku takich desperatów było.

W niemczech jak jest dziura w drodze to wycinają odcinek na całej szerokości i wtedy dorabiają drogę na drugi dzień. Już nie wspomnę o tym ,że jak już ta dziura się pojawi to 100 metrów wcześniej zaczynają się znaki ,że dziura lapki na całej drodze dziura zabezpieczona tak ,że nie sposób nie zauważyć. A w polsce przyjeżdza chłop rzuca kawałek żwiru przytupie nogą żeby 'utwardzić' zaleją jakąś masą to też z buta w ziemie... i co ? spradnie pierwszy deszcze i mase z dziury wypłucze i znowu to samo.

Dochodzę do wniosku ,że w tym kraju po prostu sa sami idio*ci ,którzy nie umieją oszczędzać i zrobić raz a dobrze.
Odpowiedz
3
@ znający temat
dnia 18.11.2012, 10:03 · Zgłoś
A jak to jest na sąsiednich powiatach. Piszcie, może nie potrzeba wyważać otwartych drzwi!
Odpowiedz
2
@ mecenas
dnia 18.11.2012, 09:54 · Zgłoś
haha sempertyny pani redaktor chyba sempertyn nie widziała, a i te 30 km/h to zobaczymy czy w zimie z ta prędkością ktoś wyjedzie pod ta górke
Odpowiedz
5
@ przechodzień
dnia 18.11.2012, 11:20 · Zgłoś
@mecenas - co to są te "sempertyny" ? - ty mecenas to chyba jakiś matołek jesteś :)
Odpowiedz
2
@ heh
dnia 18.11.2012, 13:16 · Zgłoś
mecenas kup opony zimowe i nie bedziesz mial prpblemow z podjazdem pod górę
Odpowiedz
4
@ ble ble
dnia 18.11.2012, 15:10 · Zgłoś
Mecenas miał do szkoły pod górkę i jeszcze były "sempertyny".
Odpowiedz
-1
@ mecenas
dnia 18.11.2012, 16:05 · Zgłoś
jak byś czytał ze zrozumieniem to bys wiedział o co mi chodzi te 2 zakręty to nie są żadne sempertyny bez przesady oj chłopcze ja jeżdżę kilka dobrych lat ta drogą i jak się ma w głowie oleju trochę to się nic nie może stać ale jak brakuje wyobraźni to się tak dzieje .
Odpowiedz
3
@ przechodzień
dnia 18.11.2012, 17:35 · Zgłoś
@mecenas - tutaj większość komentujących dobrze zna tą drogę ale nikt nie wie co znaczy słowo "sempertyny" cymbale !!!
Odpowiedz
-4
@ mecenas
dnia 18.11.2012, 19:07 · Zgłoś
no moj blad ale nie musiz mnie nazywac cymbałem bo sam nim jestes wieśku
Odpowiedz
7
@ I-BANEZ
dnia 18.11.2012, 09:44 · Zgłoś
Jazda na serpentynach w Zarzeczu do 30 km/h ...To chyba na wstecznym...
Odpowiedz
9
@ dragoness
dnia 18.11.2012, 09:44 · Zgłoś
Jakie serpentyny?! Myślałby kto, że to Magura Małastowska, albo Pętla Bieszczadzka. To nie tabloid, tylko portal lokalny, pani redaktor.
Odpowiedz
0
@ as
dnia 18.11.2012, 09:08 · Zgłoś
Ludzie to jest kpina !!!
Odpowiedz
6
@ a
dnia 18.11.2012, 08:53 · Zgłoś
Tak się robi drogi w Polsce. Zakręty wyważa się w drugą stronę...
Odpowiedz
5
@ qwerty
dnia 18.11.2012, 08:58 · Zgłoś
To chyba taki celowy zabieg żeby ktoś od czasu do czasu skosił pobocze i skarpę...
Odpowiedz
3
@ PODATNIK
dnia 18.11.2012, 08:53 · Zgłoś
W Polsce najtańszy remont jakiej kol wiek drogi to postawienie znaku drogowego
Odpowiedz
5
@ qwerty
dnia 18.11.2012, 08:48 · Zgłoś
Najs dźołk! Teraz dopiero będzie jazda bez trzymanki jak ciężarówki będą w obawie przed radarem hamować do 30 i jechać nie daj Bóg po oblodzonej drodze (dolna skrzynia!). Będzie wesoło jak ta lala gratuluję pomysłodawcy!
Odpowiedz
5
@ tyg
dnia 18.11.2012, 08:48 · Zgłoś
Kochani święci nie pojęci... Dlaczego na polskich drogach jest tyle znaków, że nie wiadomo na który patrzeć...? Acha juz wiem:d bo ktoś musi za to wziąść kase
Odpowiedz
-2
@ jo jade i godom
dnia 18.11.2012, 17:58 · Zgłoś
no to jo ci powiem dawno temu nie bylo tak jak jest teraz i kazdy wypadek mozna bylo zakwestionowac jezeli tobie znaki przeszkadzaja czyli powrot do starego bo nowe nie dla ciebie musi pewnie kasiasty...
Odpowiedz
19
@ marun
dnia 18.11.2012, 08:43 · Zgłoś
tyle znakow w calym miescie nie widziales tego jeszcze... popatrz ooo popatrz...
Odpowiedz
14
@ qwerty
dnia 18.11.2012, 08:49 · Zgłoś
Szerokimi ulicami, będziesz jechał trzydziestkami popatrz... oooo popatrz...
Odpowiedz
13
@ a
dnia 18.11.2012, 08:55 · Zgłoś
Może nam zawróci w głowie, ooo zakręt, ooo zakręt
Odpowiedz
3
@ drifter
dnia 18.11.2012, 07:26 · Zgłoś
a po co chodnik postawili znak 30 km/h i zadowoleni bo beda teraz stac na gorce i czychac kto przekroczy 10km/h wiecej a nieudacznik jak [...] .to i [...] przy 10km/h
Odpowiedz
6
@ Ktoś
dnia 18.11.2012, 07:21 · Zgłoś
ALE,nastawiali znaków ,że ich nie sposób odczytać - może jeszcze wymyślą znak i ustawią "wyrzucający zakręt". To są działania naszych myślących specjalistów wszelkiej maści
Odpowiedz
8
@ żenada
dnia 18.11.2012, 05:54 · Zgłoś
poszło po kosztach! a gdzie chodnik panie wójcie miał być ale przy tym ograniczeniu można teraz chodzić spokojnie po tej drodze jest już bezpiecznie tak mamy to rozumieć? ciekawe jakby wam i waszym dzieciom tam przyszło chodzić!
Odpowiedz
8
@ jacek
dnia 18.11.2012, 07:31 · Zgłoś
bezpiecznie nie bedzie bo od Jasła mozna jechać z zawrotną prędkoscią 50km/h co wzbudzi zazdrość tych jadących 30km/h. Ale kierunek jest dobry, mysle ze z powodu korków na tym odcinku powstanie obwodnica tego zakrętu i problem sie rozwiąże. Mają głowy te urzędniki nie opd parady, premie im dać! Zarobi też chłop z traktorem który będzie wyciągał slizgające sie przy 30km/h tiry. Ostatnio jak jechałem tam na rowerze miałem za znakiem 42km/h, ale juz wiem ze trzeba wziąść poprawke i przestać pedałowac koło znaku "wypadki".
Mysle ze jak skonczą metro w warszawie to ta jedna maszyna zośka czy jakoś tak wywierci piękny tunel z wylotem koło szkoły w majscowej.
Odpowiedz
-3
@ tarzan-zan
dnia 19.11.2012, 13:00 · Zgłoś
naprawdę straszna katorga, że na te 100 metrów trzeba zwolnić do 30... Przerażające... Gorzej jak oświęcim...
Odpowiedz
1
@ qwerty
dnia 19.11.2012, 14:57 · Zgłoś
Życzę ci zawodu kierowcy ciężarówki i żebyś przeklinał znaki 30 w zimie i to pod górkę... Zobaczysz jak przyjdzie ci płakać do górki i gryźć kierownice jak maszyna zacznie ściągać na bok bo się nie wyciągnie.
Odpowiedz
19
@ Rocznik 1963
dnia 18.11.2012, 00:29 · Zgłoś
No chyba kogoś pokręciło. Droga jest super i jadąc 50 km/h nie ma możliwości żeby coś się stało złego. Kilku cymbałów zapieprzało 100 km/h i nie wyrabiali to ich problem. Było ustawić fotoradar i byłaby kasa od głupków a normalni jeździliby bez problemu. Paranoja !!!
Odpowiedz
6
@ qwerty
dnia 18.11.2012, 08:55 · Zgłoś
Przy 70 km/h od strony Jasła nie ma problemów a od strony Zarzecza przy 50 km/h. I to by było na tyle, wniosek nasuwa się sam ZŁY PROFIL DROGI. Kto rozpędzony z dołu jechał to go wyrzucało na przeciwny pas. Ta 30 i to w dodatku pod górę jest jakąś paranoją...
Odpowiedz
-1
@ tarzan-zan
dnia 18.11.2012, 12:01 · Zgłoś
no tak, bo będziesz musiał dwójkę włączyć, a to tak ciężko...
Odpowiedz
4
@ qwerty
dnia 18.11.2012, 13:17 · Zgłoś
To kup sobie furmankę i jeździj sobie nawet 10 km/h co my się cofamy w rozwoju?
Odpowiedz
-1
@ jo jade i godom
dnia 18.11.2012, 17:44 · Zgłoś
nie kazdy kto ujezdza konie jest furmanem kon czasem krzywde robi...
Odpowiedz
-1
@ fazi
dnia 18.11.2012, 18:14 · Zgłoś
Zły profil to masz ty!!
Odpowiedz
0
@ cycu
dnia 18.11.2012, 20:04 · Zgłoś
to chyba normalne ze jest roznica w predkosciach bo z jednej strony bierzesz zakret po wewnetrznej a jadac w druga strone po zewnetrznej. po zewnetrznej masz dluzszy odcinek wiec mozna szybciej jechac i cie nie wyrzuci. logiczne
Odpowiedz
0
@ qwerty
dnia 19.11.2012, 14:55 · Zgłoś
ale to nie zmienia faktu że zakręt nie jest odpowiednio wyprofilowany... Na innych zakrętach się ludzie nie rozbijają jakoś tylko na tym jedynym więc wniosek nasuwa się sam z siebie
Odpowiedz
6
@ War-Hlok
dnia 18.11.2012, 00:03 · Zgłoś
W sumie prawda, że za dużo tych znaków. Powinno być to rozwiązane w jakiś inny sposób, a ograniczenie coś tam da ale zapewne niewiele. W większości jest to zależne od warunków na drodze jak i rozwagi kierowcy.
Odpowiedz
15
@ Człowiek Wonsz
dnia 18.11.2012, 00:12 · Zgłoś
Ograniczenia na polskich drogach do 20 czy 30 kilometrów na godzine przy coraz mocniejszych silnikach samochodów uczą jedynie ignorowania i olewania przepisów ruchu drogowego. Nic nie zastąpi zdrowego rozsądku.
Zauważ jednak, że my ciągle żyjemy w kraju gdzie nagromadzenie różnego rodzaju przepisów- w tym drogowych to haki do pobierania "legalnych haraczy" i tworzenie furtek np. dla różnej maści " przedsiębirców".Dlatego np. 1-3 maja policje można spotkać w fosie przy wiejskiej drodze pod szkołą w Trzcinicy na ograniczeniu do 20 km/h zamiast przy głównej drodze Jasło- Gorlice.
Odpowiedz
4
@ hmm
dnia 17.11.2012, 23:54 · Zgłoś
kolesie z mickiewicza w żółtych kamizelkach prewncyjnie będą przechadzać się...co skutkuje poprawą bezpieczeństwa a i zaoszczędzą na zakupie fotoradaru...
Odpowiedz
11
@ aaaaa
dnia 17.11.2012, 23:53 · Zgłoś
powinien ale niema.. tam powinno byc zrobione duzo wiecej niz kilka bez sensownych znakow..
Odpowiedz
53
@ Człowiek Wonsz
dnia 17.11.2012, 23:52 · Zgłoś
Zostaje jazda z pilotem, który będzie rozczytywał trase i znaki. Na jezdnie czasem też trzeba popatrzeć. A polskie drogi to znak, znak, skrzyżowanie, znak, skrzyżowanie, znak, znak, dziura na pół drogi, znak, skrzyżowanie, fotoradar, znak, pijany rowerzysta , ciągnik, znak, krowa, znak, kombajn, znak, dziura, znak. Oczywiście wszystko na odcinku 1000 m.
Odpowiedz
17
@ qwerty
dnia 18.11.2012, 08:53 · Zgłoś
Zapomniałeś jeszcze o zabytkowych drzewach które zostały w środku jezdni
Odpowiedz
-4
@ amivisage
dnia 19.11.2012, 00:13 · Zgłoś
Skoro nie nadążasz w zrozumieniu kilku znaków to widocznie nie powinieneś mieć prawa jazdy.
Odpowiedz
3
@ Sprawca wielu cionsz -Człowiek Wonsz
dnia 19.11.2012, 17:01 · Zgłoś
Do amivisage
Skoro nie potrafisz czytać ze zrozumienie to widocznie tym bardziej nie powinineś sie wypowiadać w komentarzach na takim portalu jak ten.
Odpowiedz
28
@ mistrz
dnia 17.11.2012, 23:52 · Zgłoś
Najlepiej ograniczyć prędkość do 0 km/h
Odpowiedz
2
@ rolnik
dnia 19.11.2012, 09:47 · Zgłoś
masz rację, jeśli będzie tam zakaz ruchu to znacznie ograniczy ilość wypadków no bo rozbijać się tam będą mogli tylko inwalidzi i pojazdy uprzywilejowane. Już widzę tira albo każdy inny samochód który na świeżym śniegu zwolni do 30-ki to na pewno nie wyjedzie do góry.
Odpowiedz
11
@ olesław
dnia 17.11.2012, 23:48 · Zgłoś
Już to widze jak tiry specjalnie beda zwalniały do tych 30, tam powinien byc

zamontowany staly fotoradar,!
Odpowiedz
3
@ tarzan-zan
dnia 18.11.2012, 12:00 · Zgłoś
ja jak będę jechał i widział tira za sobą to zwolnię do 20 tu... i proponuję żeby wszyscy tak robili to bo jedyna metoda na nauczenie tych (tu wulgaryzmy nazywające kierowców tirów) - jeździć zgodnie z przepisami...
A radar tam powinien stać bardzo często bo zarobi dużo więcej niż na mickiewicza
Odpowiedz
5
@ qwerty
dnia 18.11.2012, 13:46 · Zgłoś
Zrób tak! Zrób koniecznie a będziesz przykładem rozpaplanego mało myślącego kierowcy. Co ty myślisz że on natychmiast wyhamuje jak mu tak zwolnisz? Zobaczysz na własnej skórze jak się to skończy. Nalegam byś tak zwolnił gwałtownie przed znakiem do 10 nawet.
Odpowiedz
-2
@ tarzan-zan
dnia 18.11.2012, 23:10 · Zgłoś
już nie raz tak robiłem, a nie będę zwalniał gwałtownie głupi nie jestem, po prostu puszczę na luz pod górkę i delikatnie musnę nogą hamulec żeby się stop świecił...
Odpowiedz
0
@ qwerty
dnia 19.11.2012, 14:53 · Zgłoś
Złośliwy jesteś, kiedyś się na tym przejedziesz.
Odpowiedz
0
@ do tarzana
dnia 20.11.2012, 16:42 · Zgłoś
zycze ci tego zebys jechal za tirem w zimie pod jakas pokazna górke z pelna paka w zimie ;] ciekawe czy jak sie spoznisz do roboty to bd taki cwaniak
Odpowiedz
40
@ podatnik
dnia 17.11.2012, 23:43 · Zgłoś
Tanio postawić dwa znaki, a resztę kasy na pensyjki i ciepłe posadki ZAMIAST gruntownie wyremontować drogę ? Za co płacę podatki ?
Odpowiedz
49
@ xx
dnia 17.11.2012, 23:31 · Zgłoś
tyle znaków, że kierowca zamiast patrzeć na droge musi gapić w znaki
Odpowiedz
20
@ gygy
dnia 18.11.2012, 00:36 · Zgłoś
welcome to Poland :D
Odpowiedz
4
@ Jureczek
dnia 18.11.2012, 12:23 · Zgłoś
Nie jest jeszcze tak źle !!!Ja tu widzę ,że znaków pionowych na odcinku ok. 200 m jest mniej więcej tylko ze trzydzieści.Ciekawy jestem, jak korzystają z tak szerokiego pobocza piesi ?Po ciemku i pod wpływem musi być niezła zabawa!No i jeszcze ciekawostka możemy się tutaj nacieszyć jazdą z max prędkością 90 km/godz. na odcinku ok 50 m.Czyż nie jest pięknie??Pamiętajmy !!!Zawsze może być gorzej!!!Ja natomiast nieźle się bawię na odcinku Jasło -Krosno!Pozdrawiam.
Odpowiedz
0
@ tarzan-zan
dnia 19.11.2012, 12:58 · Zgłoś
jest SIEDEM znaków na odcinku 200m a nie trzydzieści... naucz się liczyć zanim zaczniesz się kompromitować publicznie...
Odpowiedz
2
@ qwerty
dnia 19.11.2012, 14:52 · Zgłoś
Za to ty się nie kompromitujesz "prawy" obywatelu...
Odpowiedz
1
@ qwerty
dnia 19.11.2012, 15:05 · Zgłoś
bo znaków jest 8...
Odpowiedz
1
@ Jureczek
dnia 19.11.2012, 16:18 · Zgłoś
Do TARZAN-ZAN chyba jako jedyny nie zrozumiałeś moich żartów .Jak będziesz do wszystkiego podchodził w ten sposób, nabawisz się nerwicy.A tak między nami to samych znaków prowadzących na drodze ,na ostatniej fotce jest ok. 20 no i dodasz pozostałe to ok 30 .Pozdrawiam .
Odpowiedz
0
@ gość
dnia 19.11.2012, 19:39 · Zgłoś
I wy tak sobie po prostu liczyliście te znaki tylko po to aby "wasza racje była na wierzchu"
Odpowiedz
20
@ kermit
dnia 17.11.2012, 23:24 · Zgłoś
naprawa drogi po polsku postawic znak i po sprawie
Odpowiedz
12
@ ktooos
dnia 17.11.2012, 23:17 · Zgłoś
nie wierze ze sie do tego kierowcy dostosuja
Odpowiedz
10
@ AGA
dnia 18.11.2012, 12:51 · Zgłoś
przy takiej ilości znaków można dostać oczopląsu;) ale nie ma to jak w Polsce znaków a znaków jeden na drugim
Odpowiedz
-2
@ jo jade i godom
dnia 18.11.2012, 17:33 · Zgłoś
te 30 to dla niektorych i tak za duzo .wystarczy obserwowac i sie uczyc po zakretach szofery nie kumaja i tyle ale prosta i duma z koni robi swoje a zakrety i pagorki to jest nasze piekne podkarpacie trzeba sie dostosowac i tyle ...
Odpowiedz
-2
@ myśleć
dnia 18.11.2012, 20:14 · Zgłoś
Podstawowa zasada to myśleć i przewidywać w czasie jazdy. Kierowca ma dostosować prędkośc do warunków jazdy. Czasem 10 km/h to może być za dużo- np. w czasie gołoledzi.
Nie liczcie na to, że drogi zostaną dostosowane do wyczynów bezmózgowców, piratów, pijaków czy durniów. Tego nie ma nigdzie na świecie.
Zgodnie z prawem Darwina muszą oni wyginąć aby nie przekazywać głupich genów na następne pokolenia.
Odpowiedz
-16
@ monthy
dnia 17.11.2012, 23:11 · Zgłoś
i bardzo dobrze :)
Odpowiedz
62
@ aaaaa
dnia 17.11.2012, 23:10 · Zgłoś
I wy myslicie ze to cos da? postawic znak 30 km i po sprawie? oj ludzie ludzie.. owszem jesli kazdy by tak jezdzil to ok nie bylo by tam nic.. ale wadpie ze ludzie beda sie do tego stosowac i dalej tak bedzie.. wiec tylko poczekajcie az zima przyjdzie..
Odpowiedz
49
@ Krzychu
dnia 18.11.2012, 06:43 · Zgłoś
Zgadzam sie powinni zfrezowacc ten łuk i zrobi wiekszy spadek (ale tansze są znaki i jeszcze zarobia bo "Foto radar") lub wykupic kawalek ziemi od chlopa i zrobic lagodniejszy luk
Odpowiedz
-31
@ ????
dnia 18.11.2012, 06:55 · Zgłoś
skoro wątpisz to pisz przez "t" specjalisto drogowy
Odpowiedz
-37
@ stefan
dnia 18.11.2012, 08:45 · Zgłoś
a ja sie pytam gdzie byli rodzice?
Odpowiedz
-14
@ do stefan
dnia 18.11.2012, 08:56 · Zgłoś
a ty wogule miałeś rodziców ???
Odpowiedz
48
@ d.p.
dnia 18.11.2012, 09:23 · Zgłoś
To jest nie normalne. Zobaczcie ile ludzi musiało się zebrać żeby postawić 2 znaki. Myślą że znakami złagodzą zakręty. P... Polska. 2 znaki za 50 zł a na obrady 20 tyś. zł Niech sobie ci "myślący" te znaki w D.PE wsadzą. Banda idio.ów
Odpowiedz
13
@ :)
dnia 18.11.2012, 10:14 · Zgłoś
powinni kolczatke rozłożyć , co po przekroczeniu prędkości rozkładała by się , wtedy napewno coś da.
Odpowiedz
-5
@ XXX
dnia 18.11.2012, 10:16 · Zgłoś
wystarczy tam postawić fotoradar stały taki jak jest koło szpitala i każdy będzie zwalniał
Odpowiedz
16
@ cycu
dnia 18.11.2012, 10:47 · Zgłoś
zfrezowac to powinni ci mózg!!! ja jakos tam czesto jezdzilem i w deszczu, jak sucho bylo i w zimie na letnich i co da sie k... jezdzic? da!! wiec jak ktos nie mysli to konczy w rowie lub na drzewie i tyle w tym temacie.
Odpowiedz
-16
@ ///////
dnia 18.11.2012, 11:19 · Zgłoś
robili ciebie ale im chyba niewyszło
Odpowiedz
10
@ qwerty
dnia 18.11.2012, 15:29 · Zgłoś
w zimie przy 30... o to mu chodziło...
Odpowiedz
4
@ frd
dnia 18.11.2012, 18:15 · Zgłoś
D-51 - i już jest nowe miejsce do bicia kasy, a ludzie niech się dalej zabijają, no ale to się nazywa PREWENCJA, tylko w POLSCE - niech jeden z drugim z zarządu dróg lub z powiatu czy gminy przejedzie na zachód Europy i zobaczy gdzie ustawia sie jakie znaki a w szczegulności typu D-51...
Odpowiedz
21
@ cdr
dnia 18.11.2012, 18:20 · Zgłoś
No dobre na odcinku 200 metrów 10 znaków,powinni zrobić zatoczkę aby kto chce jechać przepisowo mógł się zatrzymać, rozczytać wszystkie znaki, przemyśleć i jechać dalej... dobre, zarządca drogi powinien zgłosić się do programu "MAM TALENT"
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657