Jest wstępny raport w sprawie katastrofy pod Krosnem
Ze wstępnego raportu Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych wynika, że przyczyną katastrofy samolotu VANS RV-6A było przeciągnięcie samolotu w trakcie wykonywania zakrętu ze znacznym przechyleniem.
Do wypadku lotniczego doszło 4 września w Głowience pod Krosnem po godzinie 17., w którym zginęli jaślanin 49-letni Leszek Preisner oraz krośnianin 33-letni Artur Krzysztyński. Po katastrofie na miejsce zdarzenia przybyła Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych. W raporcie wstępnie wskazano, że przyczyną wypadku mogło być - przeciągnięcie samolotu w trakcie wykonywania zakrętu ze znacznym przechyleniem na małej wysokości - czytamy w raporcie.
Komisja w dokumencie podkreśliła, że warunki pogodowe w tym dniu ( katastrofy – red.) były trudne ze względu na wiejący z południa mocny wiatr powodujący duże turbulencje. W dokumencie opisany został przebieg zdarzenia. - Około godziny 17:03 pilot zgłosił uruchomienie silnika i kołowanie do pasa startowego 016. Po starcie samolot skierował się na południe od lotniska. Po trzech minutach lotu w trakcie wykonywania zakrętu samolot został przeciągnięty i wchodzi w autorotację. Najprawdopodobniej autorotacja została zahamowana i w konfiguracji przepadnięcia samolot zderzył się z ziemią – na miejscu nie stwierdzono śladów przemieszczenia się samolotu po uderzeniu w ziemię. W wyniku zderzenia pilot i podróżny ponieśli śmierć na miejscu a samolot zapalił się i uległ całkowitemu zniszczeniu.
id