Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Jesteśmy na początku drogi do prawdy

172

O ekshumacjach ciał ofiar katastrofy smoleńskiej rozmawialiśmy z senator Alicją Zając, wdową po śp. senatorze Stanisławie Zającu.

Ilona Dziedzic: Czy przeprowadzanie ekshumacji po sześciu latach od tych tragicznych wydarzeń ma jeszcze jakiś sens?

Alicja Zając: Dopóki nie będzie wyjaśniona przyczyna katastrofy smoleńskiej to zobowiązani jesteśmy nadal się tym zajmować. Obecnie wiele instytucji pracuje nad tym bez rozgłosu. Uważam, że jest to właściwa metoda, gdyż nie chodzi o wydanie szybkiego raportu (w części przepisanego z raportu Anodiny), ale o rzetelną ocenę przyczyn, czy sytuacji jaka miała tam miejsce. Wiele rodzin myśli tak jak ja. Gdybyśmy wiedzieli będąc w Moskwie w pierwszych dniach po katastrofie, że tak będzie później, to nie wyjechalibyśmy. Wprowadzono nas w błąd mówiąc, że wszystko będzie dopilnowane, że będą badania genetyczne.

I. D.: Warto rozdrapywać stare rany?

A. Z.: To jest wciąż świeża rana. Dzisiaj wiem, że w dokumentacji medycznej są nieprawdziwe dane, a z dziewięciu ekshumacji sześć ciał było pomylonych więc, czego możemy się spodziewać w przypadku kolejnych osiemdziesięciu trzech? Prezes Jarosław Kaczyński powiedział, że kiedyś nastąpi zakończenie, ale wtedy gdy będziemy pewni że zrobiliśmy wszystko co do nas należało. Mamy obowiązek w godny sposób pogrzebać swoich zmarłych. W przypadku pierwszych ekshumacji zwłoki były bezczeszczone, znajdowały się w czarnych workach. Dlaczego? Z braku szacunku do zmarłych, z niechęci do Polaków, czy z czyjegoś polecenia. Przez sześć lat zadajemy sobie takie pytania.

I.D. : Znana jest Pani data ekshumacji ciała męża?

A. Z.: Poznam ten termin, kiedy zwrócę się o to pisemnie do Prokuratury Krajowej. Dzisiaj w rodzinie zadajemy sobie pytanie, czy będziemy na tyle silni, aby pójść na cmentarz i uczestniczyć w ekshumacji? Musimy znaleźć siły, ale dziś mogę powiedzieć, że nie będę brać udziału przy otwarciu trumny, to jest ponad moje ludzkie siły. Czasem ktoś mnie pyta,co zrobię kiedy w  trumnie nie będzie ciała Staszka. Nic nie będziemy mogli zrobić, a jedynie czekać na kolejne ekshumacje. Czas pokaże.

I.D. : Wiele rodzin jest przeciwnych ekshumacji, inni chcą wiedzieć, kto leży w grobach ich bliskich. A czy pani rodzina jest na to gotowa?

A. Z.: Nikt nie był gotowy na to co nas spotkało 10 kwietnia 2010 r. Nie wnioskowaliśmy o przeprowadzenie ekshumacji ciała męża. Część rodzin zrobiła to zaraz na początku, po przeczytaniu dokumentów niejawnych. Z naszej strony nie było takiego pisma, niemniej jednak uważamy, że procedura musi być dokończona. Takie są również decyzje prokuratury, a my je przyjmujemy. 

I.D.: Wierzy Pani w to, że dzięki tym działaniom prokuratury poznamy przyczyny katastrofy?

A.Z.: Teraz są nowe informacje np. że samolot miał wadę techniczną. Wcześniej się o tym nie mówiło. Po co niszczono dokumenty? Straciliśmy zaufanie do tych urzędów, które pracowały, bo poznaliśmy fakty, które świadczą o tym, że robili to nierzetelnie, wręcz z niechęcią do sprawy. Próbowano skłócić rodziny. Jesteśmy na początku drogi do prawdy chociaż minęło 6 lat.

Dziękuję za rozmowę.

Ilona Dziedzic

[email protected]

Napisany dnia: 23.11.2016, 09:58

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Kubacki
dnia 20.06.2017, 23:21 · Zgłoś
Z tego wywiadu wymika ze byly dwie katastrofy,obie panie twierdza ze byly to 6 lat temu
To znaczy ,ze w 2010 byla pierwsza katastrofa a rok pozniej druga .zajacowa nie wie kiedy zmarl jej maz ten smutek cos jej poprzestawial w glowie Wszyscy jestescie bardzo zalosni
Odpowiedz
0
@ REJS
dnia 20.06.2017, 13:41 · Zgłoś
Przynajmniej wyjdzie powoli prawda ze PO kłamie cały czas
Odpowiedz
4
@ Alex
dnia 20.06.2017, 12:41 · Zgłoś
Dziwne. Ekshumacje przeprowadza się w okresie od października do kwietnia.Takie są przepisy sanitarne. W tym przypadku chyba obowiązują inne przepisy.
Odpowiedz
4
@ TU-154
dnia 06.12.2016, 17:04 · Zgłoś
Katastrofa smoleńska to się zrobił po prostu biznes. Poczytajcie o tym ile ciągle nowych odszkodowań na tą rzecz jest wyłudzanych od skarbu państwa to się w głowie nie mieści !
Odpowiedz
1
@ jaskier
dnia 02.12.2016, 17:24 · Zgłoś
" Straciliśmy zaufanie do tych urzędów, które pracowały, bo poznaliśmy fakty, które świadczą o tym, że robili to nierzetelnie, wręcz z niechęcią do sprawy. " - O JEJKU! Normalni obywatele tracą zaufanie do urzędów każdego dnia, bo lecą z nami w ch*ja. Boli?
Odpowiedz
2
@ jan12
dnia 29.11.2016, 13:31 · Zgłoś
Jakoś to będzie,tak jest u nas od wieków,a potem teorie spiskowe.Piloci nie znali rosyjskiego,ale komu to przeszkadza.Wczoraj utopiło się dziecko, bo wpadło do studzienki,bo robotnicy go nie zabezpieczyli, bo myśleli,że nikt nie wpadnie.Jakoś to będzie!Pewnie zamach na dzieciaka.
Odpowiedz
0
@ jaslanin
dnia 29.11.2016, 08:49 · Zgłoś
ale glupie ludzie sa na jasielskim inyernecie . z takiej wysokosci spadl samolot i nikt nie zyje a te strzaly co byly to poco myslcie logicznie i zdrowo,
Odpowiedz
4
@ Jaslak
dnia 26.11.2016, 20:33 · Zgłoś
To jest już do zżygania!!! Co to k...wa zmieni???
Ile to kosztuje?!?!? Za nasze podatników pieniądze?!?!
Odpowiedz
1
@ Abnegat
dnia 26.11.2016, 21:15 · Zgłoś
Zastanów się, czy z tym "zżyganiem" to jest Twój własny pogląd, czy może wciśnięty przez "merdia"? A tak przy okazji - szkoda, że te "merdia" nie nauczyły Cię, jak się pisze ten nieelegancki wyraz.
Odpowiedz
-3
@ Abnegat
dnia 26.11.2016, 02:14 · Zgłoś
Bez względu na polityczne sympatie czy antypatie, należy wykazać zwykłe, ludzkie współczucie rodzinom ofiar tej zbrodni i wstrzymać się od cynicznych i prostackich komentarzy. Co do samych ekshumacji - uważam, że ich celem nie jest ustalenie prawdy, lecz spreparowanie dowodów na zamach, w każdym razie przeciwko Rosji, aby był kolejny pretekst do zaognienia stosunków z Rosją, wg wytycznych z Waszyngtonu, w związku z czym odczucia rodzin ofiar nie mają tutaj żadnego znaczenia.

Natomiast pamięć ofiar domaga się ustalenia prawdy o zbrodni z 10.04.2010 i ukarania sprawców - jednak obawiam się, że z tzw. katastrofą smoleńską może być podobnie, jak z tzw. katastrofą w Gibraltarze.
Odpowiedz
-2
@ anakin
dnia 26.11.2016, 14:09 · Zgłoś
Aż dziw bierze, że jeszcze - mając taką wiedzę - nie zgłosiłeś tego do prokuratury! A skoro nie zgłosiłeś to jesteś przestępcą, a jeżeli piszesz takie banialuki tylko po to, żeby sobie pisać, to jesteś idiotą. Co wybierasz?
Odpowiedz
0
@ Abnegat
dnia 26.11.2016, 19:53 · Zgłoś
@anakin

Nie widziałem potrzeby zgłaszania do prokuratury, gdyż uczynił to już 13 lutego 2013 r., fachowo i szczegółowo inż. Krzysztof Cierpisz - link:

http://zamach.eu/130213/Untitled_1.html

Niestety, chyba do dzisiaj nie otrzymał żadnej odpowiedzi. Natomiast co do wyborów życiowych - ja opowiadam się po stronie prawdy, jakkolwiek niewygodna by ona była, a Ty już wybrałeś(aś) rolę leminga. W ramach terapii, proponuję poczytanie opinii ludzi mądrzejszych od Ciebie, np. prof. Mirosława Dakowskiego (fizyka):

http://prawda-nieujawniona.blog.onet.pl/2016/04/10/co-ukrywaja-inscenizacja-na-siewiernym-trumny-ofiar-oraz-zespol-parlamentarny/

Polecam również blog prof. Dakowskiego (dakowski.pl).
Odpowiedz
7
@ Anakin
dnia 25.11.2016, 19:54 · Zgłoś
A mieszają w głowach, tysiące ludzi ginie,ginęło i zginie w różnych katastrofach i wątpię czy z tego powodu rodziny otrzymają odszkodowania.
Odpowiedz
3
@ Obi
dnia 25.11.2016, 15:54 · Zgłoś
Czy to ważne kto w czyim grobie leży,czy to warto ponownie rozdrapywać rany.Ważne że zostali pochowani godnie.Bo czy to ważne jaka rodzina zapali znicz,pomodli się .Ważne że nie zapominamy o nich.
Odpowiedz
1
@ Abnegat
dnia 26.11.2016, 02:21 · Zgłoś
Pochówek niezidentyfikowanych zwłok w miejsce kogoś bliskiego - to pochówek godny?
Odpowiedz
2
@ kontra
dnia 27.11.2016, 09:44 · Zgłoś
Przecież sami godni zgineli w smoleńsku? A może niegodna była Jaruga -Nowacka z lewicy albo jakiś szeregowy pracownik z obsługi samolotu???
Odpowiedz
-1
@ Abnegat
dnia 27.11.2016, 13:18 · Zgłoś
Nie miałem na myśli zamian w ramach składu Delegacji, lecz możliwość podrzucenia zwłok osób postronnych. Przecież był podany oficjalnie fakt, że zwłok przywiezionych z Moskwy było w rzeczywistości 97, czyli 1NN. Ponadto, co tak naprawdę przywieziono w tych czerwonych trumnach z Moskwy, skoro wszystkie miały jednakową wagę? Na ten temat wygadał się oficer z NATO-wskiej CASY, który przeprowadzał ich rutynowe ważenie, dokonywane ze względu na bezpieczeństwo lotu, tj. konieczność symetrycznego rozmieszczenia ładunku. Czy to możliwe w przypadku realnych zwłok ludzkich, aby wszystkie miały jednakową wagę? Ponadto, zastanawia ten czerwony kolor trumien - przecież pogrzeby były dokonywane w trumnach normalnego koloru. Kiedy i gdzie dokonano przełożenia zwłok? A może te czerwone trumny, przywiezione z Moskwy, to były tylko rekwizyty, podobnie jak na miejscu inscenizacji w Smoleńsku?
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 25.11.2016, 06:51 · Zgłoś
Zapłacimy za ekshumace i ponowne pochówki, ktore nic nie wykażą, a potem bedziemy czekać, aż Trump załatwi nam wrak. Czyli jakieś 4 lata co najmniej.
Odpowiedz
-13
@ on
dnia 24.11.2016, 15:16 · Zgłoś
Ludzie smiejecie sie z PISu a zapomnieliscie co PO zrobil jak zgnoił POLSKE wszystko wysprzedawal afera za aferą ile ludzi popelnilo przez nich samobujstwo a co teraz Tusk napchal kąta sobie i swoim kolesią i jeszcze donosi w Brukseli on powinien stanąc pod trybunałem stanu za zdrade ojczyzny drugi Kwasniewski z Milerem dolary mu przywozili z Ameryki za wiezienia CIA w polsce tak samo narazał Polske na zamachy a sw pamiecl Lepper o tym mówil ale robiono z niego idiote i psychicznie chorego az go sie pozbyto on dobrze wiedział co sie dzieje w polsce teraz protesty i jakies czarne strajki dlaczego poniewaz sie boja o swoje [...] z Kaczynskim tez robiono z niego jak z Leppera
Odpowiedz
16
@ leszek
dnia 24.11.2016, 18:57 · Zgłoś
Typowy PiS-owski wyborca, ofiara populizmu, hejtu i propagandy. Takim ludziom szkoda cokolwiek tłumaczyć, bo to nic nie da. Do nich racjonalne argumenty nie trafiają. Tak jak sprawa katastrofy smoleńskiej gdzie wszystkie dowody potwierdzają katastrofę, a na zamach brak, ale oni i tak wbrew wszystkiemu wierzą w zamach. To są wyznawcy "kaczystów", a jak wiadomo, wiara nie pochodzi od rozumu. Ale z tym się nie da nic zrobić, więc jeżeli PiS i ludzie tak myślący będą rządzić w Polsce, to w końcu doprowadzą do katastrofy gospodarczej i może wtedy, co niektórzy się obudzą i zrobią drugi "Majdan", bo oczywiście PiS-u od władzy "demokratycznie" odsunąć się nie da. Panie "on" zamiast pocić się przy klawiaturze, może by było sięgnąć po słownik ortograficzny i powtórzyć sobie nieco polską pisownię.
Odpowiedz
16
@ tratatata
dnia 24.11.2016, 20:43 · Zgłoś
miała być DOBRA ZMIANA!!!
a jest tak, jak za komuny - partyjniactwo, kolesiostwo, rujnowanie gospodarki, cenzura i pisia propaganda
I przywileje dla kościelnej kasty
Odpowiedz
2
@ ^
dnia 25.11.2016, 08:15 · Zgłoś
Pierwotnie miała być po prostu "zmiana", a dopiero od kiedy Tusk- tak, tak właśnie- powiedział, że zmiana jest dobra tylko wtedy, kiedy jest dobra, zaczęli mówić już o "dobrej zmianie":-) A więc "wina Tuska". Pijmy na zdrowie.
Odpowiedz
7
@ ^
dnia 25.11.2016, 08:23 · Zgłoś
Co Ci z tych "kokosów", jakimi jest 500+, kiedy możesz skończyć w objęciach Rosji?! Kraj na zatracenie prowadzą- gospodarczo, politycznie, społecznie... Obecnie lansowany "patriotyzm" to aberracja. Duma narodowa to zwykła buta. Wiele by wyliczać. Tak dążą do "suwerenności", a w zasadniczych kwestiach jak obronność oczekują pomocy znienawidzonego Zachodu. A przecież jako suwerenni powinniśmy być w stanie obronić się sami. A już na pewno, kiedy Królowa Polski nas swoim płaszczem przed pociskami osłoni.
Odpowiedz
-17
@ on
dnia 24.11.2016, 14:54 · Zgłoś
Troche wspołczucia to jest decyzja pani Zajac to powinnismy to uszanowac a tym bardziej ze chce upewnic sie ze to cialo męża i dąży do ujawnienia danych to jest najlepszy czas poniewaz za żądów PO nie bylo to mozliwe czyli cos z atym stalo skoro oni nie chcieli prawdy ujawnic
Odpowiedz
9
@ Odyr
dnia 24.11.2016, 19:32 · Zgłoś
Naglasnianie teori macierewicza...to nie sposob zeby godnie pozegnac zmarłych...w ciszy i zadumie...pieniadze wszystkiego nie zalatwia...to iluzja...
Odpowiedz
9
@ olek
dnia 25.11.2016, 08:17 · Zgłoś
Decyzja p. Zając? To dlaczego za publiczne pieniądze?
Odpowiedz
-12
@ on
dnia 24.11.2016, 14:36 · Zgłoś
Skoro w brzoze samolot uderzyl to dlaczego nie poscinal dalszych drzew kture staly za ta brzoza i niekture nawet byly wieksze od tej brzozy czy jest mozliwe żeby żniwiaż rozpedzoną kosą ścioł 1 dżbło zboża nie uszkadzajac innych raczej nie po drugie dlaczego Polska nie odzyskala wrak skoro to nie był wypadek poprostu czekaja na to zeby wrak samolotu kompletnie zniszczyl na wskutek warunkow pogodowych zeby nie zostaly odnalezione dowody z samolotu
Odpowiedz
-2
@ ^
dnia 25.11.2016, 10:02 · Zgłoś
Może sławna brzoza była ostatnim drzewem, które ściął. Proste. Nie lądowali na Heathrow, gdzie mgła panuje przez dużą część roku. Czy lądując z podobnie zachowującą się załogą w podobnych warunkach atmosferycznych czułbyś się bezpiecznie tylko dlatego, że jako zwykły pasażer, a nie głowa państwa, wykluczasz zamach Putina na taki samolot?
Odpowiedz
-1
@ Abnegat
dnia 26.11.2016, 01:29 · Zgłoś
Politycy głośno gardłują na temat zwrotu wraku, a tak naprawdę to nie jestem pewien, czy im na tym zależy - bo jeżeli okaże się, że to nie jest wrak Tu-154M-101, to co wtedy? Z drugiej strony, nie można wykluczyć, że Rosja zwróci rzeczywisty wrak "101", odpowiednio spreparowany, bo przecież on nie brał udziału w tzw. katastrofie i zapewne gdzieś czeka na swój czas. Będzie to cios w "teorie spiskowe", chociaż dowodów z Okęcia nadal jak nie ma, tak nie będzie.
Odpowiedz
-15
@ on
dnia 24.11.2016, 14:17 · Zgłoś
Proste i logiczne ze to byl zamach komus uwczesny rzad nie pasowal chyba idiota przyzna racje ze to byl wypadek ktos musi poniesc konsekfencje
Odpowiedz
3
@ Dobre
dnia 24.11.2016, 15:18 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
11
@ !
dnia 24.11.2016, 12:14 · Zgłoś
Nie ląduje się w okolicznościach, w jakich to zrobili. Priorytetem nie okazało się życie.
Odpowiedz
-3
@ prawnik
dnia 24.11.2016, 13:25 · Zgłoś
I w dodatku 4 razy! Prawda?
Odpowiedz
2
@ ^
dnia 25.11.2016, 11:38 · Zgłoś
A dlaczego właściwie nie mogli zderzyć się z UFO? Bo Tusk i Putin, więc nie? W takim razie jeszcze bardziej oczywiste jest to, że była to zwyczajnie katastrofa, biorąc pod uwagę okoliczności, a nie zamach.
Odpowiedz
6
@ aaa
dnia 24.11.2016, 00:35 · Zgłoś
Czy Pani sie obudziła ?
Odpowiedz
2
@ ernest k
dnia 23.11.2016, 23:12 · Zgłoś
to daje do myslena ?
Odpowiedz
10
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 23.11.2016, 22:28 · Zgłoś
Danina krwi dla ojczyzny: opłacona wyzyskiem , czy pasożytowaniem na tych na samym dole nie jest żadnym bohaterstwem ... może ich przodkowie też walczyli i oddawali życie, a honory i gratyfikacje za ich poświęcenie nikt do tej pory nie odebrał...
Odpowiedz
6
@ Jasio
dnia 23.11.2016, 20:23 · Zgłoś
29
@ pilot
dnia 23.11.2016, 20:07 · Zgłoś
Całe te jaja z komisją i ekshumacją mają na celu dobry zarobek dla uczestników tej szopki. Pytanie w sprawie tego wypadku lotniczego jest tylko jedno. Dlaczego nie zostaje ujawniona treść rozmowy Jarka z Lechem? Dużo zapewne by to wyjaśniło a może nawet wszystko. Tyle w temacie "Antkowej brzozy".
Odpowiedz
29
@ Paryż
dnia 23.11.2016, 19:14 · Zgłoś
Tak się zastanawiam Pani senator skoro rana boli to po
co ten artykuł?
Droga długa i kreta i pewnie na tej drodze można spędzić 10 lat
...
Odpowiedz
34
@ MILAN
dnia 23.11.2016, 18:29 · Zgłoś
Posłowie, senatorowie i samorządowcy pisu tworzą nową religię smoleńską której kapłanami są kaczyński z macierewiczem!!! ŻAŁOSNE!!
Odpowiedz
-8
@ jurciu
dnia 23.11.2016, 18:23 · Zgłoś
morze czy ciebie koń w głowe kopną , czy potrafisz samodzelnie myśleć lub analizować bo napewno ukończyłeś 6 klas sp / zaocznie/
Odpowiedz
-23
@ Moze?morze?
dnia 23.11.2016, 18:07 · Zgłoś
Człowieku Wirtualna Polska to tak jakbys TVN cytował.
Ludzie czy wy wiecie w czyich rękach są w Polsce media?
Prasa w 80%w rękachNiemieckich i portale również.
Oni napiszą że to czy to jestdore dla Polski? Na pomożu SLD z PO blokują polska inwestycje a tam dwie gazety regionalne należące do niemców i MILCZĄ bo Niemcy straca grube milony jak polska otworzy dok przeładunkowy.
Wiedza ludzie kto komu z reki je.
Odpowiedz
2
@ Made in Germany
dnia 24.11.2016, 10:15 · Zgłoś
Przydałoby się, żeby i węgierskie były w rękach niemieckich. Wtedy by ich nie ukatrupiano, jak ma to miejsce - bo nie podobają się Orbanowi.
Odpowiedz
5
@ yes
dnia 24.11.2016, 21:19 · Zgłoś
to se czytaj wśmieci i ogladaj TVPis
tam ci wypiorą mózg i palcem pokażą co jest dobre dla... pisu
i nawet nie musisz ruszać ani jedną szarą komórką...
Odpowiedz
38
@ ...
dnia 23.11.2016, 17:48 · Zgłoś
To jaka jest prawda dla was Pisowców zakochanych w Macierewiczu, jego teorie to
- sztuczna mgła,
- zestrzelenie,
- dwa wybuchy,
- celowe uszkodzenie samolotu podczas serwisu,
a teraz samolot miał wadę techniczną.
żałośni jesteście wyznawcy religii smoleńskiej.
Przed wyborami wrak był potrzebny teraz już nie. Omamili "ciemny lud" zamachem i 500 plus.
Odpowiedz
18
@ stary
dnia 23.11.2016, 17:28 · Zgłoś
wstrętne święcany
Odpowiedz
13
@ zak
dnia 23.11.2016, 17:22 · Zgłoś
A co z ciałami które przeleciały przez wirniki silnika?
Odpowiedz
-37
@ (L)egia
dnia 23.11.2016, 17:02 · Zgłoś
Obecny rząd robi wszystko, aby społeczeństwo polskie poznało prawdę. Chwała im za to. Pan T. A. może mieć pełne portki.
Odpowiedz
38
@ Max Szyderko
dnia 23.11.2016, 17:32 · Zgłoś
Tak ? To dlaczego jak ognia unikają ujawnienia treści ostatniej rozmowy tel prezydenta z bratem ???
Odpowiedz
14
@ Max Szyderko
dnia 23.11.2016, 18:06 · Zgłoś
Platformie na tym nie zależy bo wierzą, że PiS wykończy się sam na tej sprawie...
Odpowiedz
21
@ stary
dnia 23.11.2016, 20:23 · Zgłoś
bo ten mały namawiał brata na wyjazd, na lądowanie aby się nie spóźnił a teraz stawia pomniki za moją kasę i bawi się ekshumacjami aby powitać i przeprosić brata???
Odpowiedz
8
@ jaś
dnia 24.11.2016, 08:32 · Zgłoś
kto może mieć pełne portki nie wiadomo ale kto ma pełne kieszenie i jeszcze mu mało to tak !!!
Odpowiedz
50
@ pinokio
dnia 23.11.2016, 16:12 · Zgłoś
Pani senator nabrała kasy to niech płaci za badania.Jedzie na śmierci męża oraz ich dzieci.Chyba wam wystarczy,żeby wam nie zaszkodziło.Tego Wam Katolicy życzę.
Odpowiedz
39
@ Lord
dnia 23.11.2016, 15:53 · Zgłoś
Jak można na śmierci ludzi robić kampanię polityczną! Czy nie dociera do Was wyborcy Pisu ,że to jest tylko gra? Ale w skandaliiczny sposób działaniami dzielicie Polaków! Opamiętajcie się w końcu, katastrofa to nie ZAMACH!
Odpowiedz
-12
@ anakin
dnia 23.11.2016, 17:30 · Zgłoś
Zgłoś się do prokuratury i poinformuj, że ty już sprawę wyjaśniłeś!
Odpowiedz
-7
@ anakin
dnia 23.11.2016, 18:00 · Zgłoś
Może "sektę pancernej brzozy"?
Odpowiedz
1
@ lol
dnia 24.11.2016, 00:02 · Zgłoś
Do Anakina --> widać, że coś tam na temat Star Wars słyszałeś... pomijając błąd w nazwisku polecam bardziej wnikliwe obejrzenie Sagi, czy ta postać jest aż tak bardzo "negatywna"... a tak poza tym - po co "czepiać się" czyjegoś nicku, zamiast odnieść do wypowiedzi? ;)
Odpowiedz
46
@ jasiu
dnia 23.11.2016, 15:39 · Zgłoś
Pani senator ,katastrofa smoleńska została już wyjaśniona,pozostaje jedynie pytanie kto kazał lądować
Odpowiedz
-16
@ anakin
dnia 23.11.2016, 17:29 · Zgłoś
Serio? A mnie się wydaje, że zarówno polska jak i rosyjska prokuratura prowadzą śledztwo.
Odpowiedz
27
@ stary
dnia 23.11.2016, 20:25 · Zgłoś
kazał lądować ten mały , zabili tyle ludzi a teraz budują mu pomniki???
Odpowiedz
2
@ jaś
dnia 25.11.2016, 08:23 · Zgłoś
jedynie dwie osoby wchodzące do samolotu nie były sprawdzane i mogły wnieść bąbę powiedział w wywiadzie gen.Janicki ale to mało prawdopodobne ???
Odpowiedz
14
@ Paryż
dnia 23.11.2016, 15:04 · Zgłoś
Winny będzie Tusk!
Odpowiedz
42
@ pola
dnia 23.11.2016, 15:00 · Zgłoś
To dopiero początek , nie znajdą trotylu ani innych dowodów na zamach, znajdą i to z dużym prawdopodobieństwem szczątki innych zwłok - i co wtedy, będą przekładać oderwane ręce lub nogi do innych grobów? po co pytam? Chryste Panie przecież to sami katolicy, a co mówi nasza wiara- że doczesne szczątki gdziekolwiek by były nie mają znaczenia- modlisz się przecież człowieku za duszę zmarłego a nie za jego (przepraszam) rozkładające się ciało.
Pani Zającowa długo czekała na identyfikację ciała męża, jak dziś może Pani z czystym sumieniem naruszać jego szczątki, przecież jego trumna przyleciała do Polski jako jedna z ostatnich... Nie spodziewałam się że Pani będzie miała wątpliwości i pozwoli Pani na profanowanie ciała św. p. Senatora- wielkiego człowieka, mądrego i szanowanego- który patrząc jak dziś wygląda polityka Prezesa - mam wątpliwości czy nadal stałby u jego boku .
Odpowiedz
-14
@ anakin
dnia 23.11.2016, 17:59 · Zgłoś
Wzruszająca jest twoja troska. Przypomina się "ubrał diabeł ornat i na mszę ogonem dzwoni".
Odpowiedz
22
@ precz z politykami
dnia 23.11.2016, 14:37 · Zgłoś
Wynik będzie prosty - nie było zamachu,co najwyżej wypadek spowodowany albo ludzka głupotą albo stanem technicznym sprzętu (ot Polscy piloci latali na drzwiach od stodoły i wozili pomimo katastrofy Mi-@ i CASY na drzwiach od stodoły polityków aż pierdutło).
Odpowiedz
-12
@ prawnik
dnia 23.11.2016, 14:51 · Zgłoś
Za stan techniczny sprzętu ktoś ponosi odpowiedzialność. Prawda?
Odpowiedz
13
@ podatnik
dnia 23.11.2016, 18:04 · Zgłoś
I pewnie za całą katastrofę smoleńską beknie mechanik Władek???
Odpowiedz
14
@ Max Szyderko
dnia 23.11.2016, 18:33 · Zgłoś
tu nie chodzi o to kto beknie ale kto i ile będzie za nią płacił... kasa Misiu, kasa...
Odpowiedz
6
@ yes
dnia 24.11.2016, 21:15 · Zgłoś
to po co pisiorom zamach?
skąd takie parcie na spisek i takie chciejstwo, żeby to był zamach?
Nawet w tytule ta pisia "prawda"
Odpowiedz
6
@ Max Szyderko
dnia 24.11.2016, 22:12 · Zgłoś
żeby odgrywać rolę ofiary bo takim się współczuje...
Odpowiedz
-16
@ Aleksandra
dnia 23.11.2016, 13:25 · Zgłoś
szacunek , hołd i serdeczna pamięć zmarłym !!!

proszę poprawić wizerunek pani senator ( w dosłownym tego słowa znaczeniu !!! - gdzie jest moderator ??? )
Odpowiedz
84
@ maruda
dnia 23.11.2016, 13:06 · Zgłoś
Ta katastrofa to żyła złota dla rodzin i polityków PiS. I będą ją w nieskończoność eksploatować: jedni aby wyciągać kolejne odszkodowania, a drudzy żeby wygrywać kolejne wybory dzięki kłamstwom i cynicznym manipulowaniem "ciemnym ludem". Odszkodowania dla rodzin powinny wynikać z polis ubezpieczeniowych jakie były zawarte, a nie z budżetu Państwa. Bo czym się różni śmierć naszych bliskich np. w wypadku drogowym, od śmierci w katastrofie smoleńskiej. Czy to że zginęło tam 96 osób ma znaczenie dla osób bliskich ? Każdy opłakuje stratę swojego męża, żony, etc. a nie wszystkich innych. Dla ludzi rozsądnie myślących sprawa jest jasna: wszystkie dowody i badania potwierdzają katastrofę a nie zamach. A ci którzy wierzą w zamach nie potrafią przedstawić ani jednej poszlaki która by o tym świadczyła. Lecz niestety dla polityków PiS-u udowodnienie katastrofy, to być albo nie być, więc obawiam się "cudów nad trumną".
Odpowiedz
-36
@ prawnik
dnia 23.11.2016, 13:18 · Zgłoś
Czy chciałby pan, by śmierć pana córki, która zginęła w wypadku drogowym na Słowacji prowadząc samochód wyjaśniano tak jak katastrofę w Smoleńsku? Uznałby pan, że słowacka policja zrobiła wszystko, co należało? Podobnie jak polska policja, która z braku wraku samochodu napisała "nie dostosowała szybkości do warunków panujących na jezdni"?
Odpowiedz
5
@ ja
dnia 23.11.2016, 14:08 · Zgłoś
brawo! I to są jedyne rozsądne i mądre słowa w tym temacie. Popieram ten komentarz.
Odpowiedz
17
@ precz z politykami
dnia 23.11.2016, 14:35 · Zgłoś
"Czy chciałby pan, by śmierć pana córki, która zginęła w wypadku drogowym na Słowacji prowadząc samochód wyjaśniano tak jak katastrofę w Smoleńsku?"

Gdyby umarła mu córka/syn/ktokolwiek z rodziny w wyniku wypadku samochodowego to przecież nikt by mu nie pozwolił kwestionować wyników śledztwa policyjnego - pewnie by miał proces w sądzie i odsiadkę jeszcze za to !
Odpowiedz
-9
@ prawnik
dnia 23.11.2016, 14:49 · Zgłoś
Jestem pod wrażeniem pańskiego toku rozumowania! Aż dziw bierze, że w Polsce jeszcze są adwokaci a wyroki wydają sądy. Bo według pańskiej logiki, wyroki wydaje policja. I są to wyroki ostateczne, które nie podlegają zaskarżeniu! Brawo dla pana!
Odpowiedz
29
@ maruda
dnia 23.11.2016, 17:19 · Zgłoś
Panie "prawnik" po katastrofie jej okoliczności badała komisja kilkudziesięciu ekspertów tzw. Komisja Millera oraz Polska Prokuratura pod kierownictwem Pana prokuratora Pasionka. Tak tego samego prokuratora, który teraz nagle "przejrzał na oczy" i prowadzi śledztwo ws. błędów prokuratury po katastrofie. zarządzając m.in. ekshumację ciał. To jakaś paranoja, ja tego nie ogarniam !!!
Odpowiedz
-14
@ anakin
dnia 23.11.2016, 17:28 · Zgłoś
Do kiedy prokurator Pasionek prowadził śledztwo? Może warto sobie coś poczytać, by się nie kompromitować?
Odpowiedz
32
@ Max Szyderko
dnia 23.11.2016, 17:31 · Zgłoś
tak, wyobraźmy sobie sytuację gdy jakiś oficjel popędza swego kierowcę jadąc we mgle krętą górską drogą. Dochodzi do katastrofy i obaj giną... prawnicy pokroju prawnika wina obarczają wszystkich, od producenta samochodu, opon, płynu hamulcowego, żarówek, wykonawcę i zarządce drogi zamiast gościa, który wywierał presję na kierowcy by jechać szybciej za wszelką cenę... No i wyciągać odszkodowania od wszystkich "winnych"... Bo tu wcale nie chodzi o to by złapać króliczka, ale by gonić go...
Odpowiedz
21
@ maruda
dnia 23.11.2016, 17:35 · Zgłoś
Do "anakin": Ale zaraz po katastrofie prowadził i mógł zarządzić ekshumacje wszystkich ofiar katastrofy w Polsce, a nie po 6 latach.
Odpowiedz
-2
@ anakin
dnia 27.11.2016, 20:13 · Zgłoś
Miałeś zapewne na mysli Parulskiego?
Odpowiedz
30
@ rolek
dnia 23.11.2016, 13:00 · Zgłoś
http://www.jaslo4u.pl/zidentyfikowano-cialo-stanislawa-zajaca-pogrzeb-senatora-w-n-newsy-jaslo-8130 i co? Wtedy zidentyfikowali, teraz już nie? I przestańcie sie czepiać tych czarnych worków! W czym mieli przywieźć mielonkę?
Odpowiedz
-31
@ prawnik
dnia 23.11.2016, 13:02 · Zgłoś
Współczuję pańskiej rodzinie. Bo to musi być naprawdę przykre obcować na co dzień z osobnikiem tak prymitywnym.
Odpowiedz
14
@ dragoness
dnia 23.11.2016, 15:53 · Zgłoś
Bo jak ktoś jest tak bez wyobraźni i nie zdaje sobie sprawy, jak wygląda ciało po wypadku samolotowym, zmasakrowane tek, że wymaga identyfikacji poprzez badania DNA to bredzi o myciu ubieraniu i może jeszcze otwartej trumnie? Wiec trzeba tłumaczyć na odpowiednim poziomie.
Odpowiedz
2
@ anakin
dnia 23.11.2016, 17:42 · Zgłoś
Pani dragoness! Pani Ewa Kopacz lecąc do Moskwy zabrała z sobą lekarzy z Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, zamiast lekarzy sądowych, którzy zgłosili się do Ministerstwa Zdrowia z deklaracją, że są gotowi do wyjazdu. Zabrała też księdza Henryka Błaszczaka, który potem opowiadał jak to Rosjanie owijali zwłoki w "białe jedwabne caluny" przez umieszczeniem ich w trumnach, a nad tymi trumnami on, Błaszczak odprawiał modły. Kiedy okazało się, po ekshumacji zwłok Gosiewskiego i Wassermana, że nie ma "białych, jedwabnych całunów" ale są worki z czarnej folii, przyznał się, że łgał jak sama Ewita, która przekopywała ziemię na miejscu katastrofy na głębokość metra.
Odpowiedz
8
@ Max Szyderko
dnia 23.11.2016, 18:08 · Zgłoś
ale kłamio te Błaszczaki...
Odpowiedz
-6
@ anakin
dnia 23.11.2016, 20:23 · Zgłoś
Ksiądz Błaszczak był przy owijaniu wszystkich zwłok w "białe jedwabne całuny", podobnie jak polscy patolodzy "ramię w ramię z rosyjskimi dokonywali sekcji zwłok". A podstawą dokonania ekshumacji są istotne błędy w dostarczonej Polsce dokumentacji sekcji zwłok ofiar, np. Z. Wassermanowi podczas sekcji zwłok znaleziono woreczek żółciowy, który mu usunięto kilka lat wcześniej! I niech pani zamiast apelować - zacznie w końcu myśleć! Sama zacznie myśleć!
Odpowiedz
-13
@ anakin
dnia 23.11.2016, 22:05 · Zgłoś
Pani doskonale wie, że ciała są jedynymi dowodami jakimi są w posiadaniu Polski, tak samo, jak pani doskonale wie, że do czasu zakończenia śledztwa przez prokuraturę rosyjską wrak do Polski nie trafi. Po co zatem usilnie pisze pani takie głupoty? Niech pani w końcu zacznie samodzielnie (podkreślę: samodzielnie) myśleć!
Odpowiedz
14
@ dragoness
dnia 23.11.2016, 23:42 · Zgłoś
Panie Sun Tzu, przebadano ciało pary prezydenckiej. Sekcja wykazała obrażenia po wypadku komunikacyjnym. Za ekshumację, ponowny pogrzeb i nowy sarkofag zapłacili podatnicy. Odszkodowania pani Gosiewskiej (ponowne) też zapłacą podatnicy, podobnie jak wszystkie socjalne jałmużny. Potem pewnie pozostanie tylko szosa na Zaleszczyki, jak polska gospodarka pod tymi wszystkimi obciążeniami po prostu się załamie. No ale na pewno towarzystwo ma już odłożone na niezłe emerytury gdzieś za granicą.
Odpowiedz
-4
@ anakin
dnia 24.11.2016, 00:03 · Zgłoś
Łatwiej byłoby gołymi pięściami kamienie potłuc niż panią zmusić do myślenia.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 24.11.2016, 14:49 · Zgłoś
Zwłaszcza po linii partyjnej. Tu się zgodzę.
Odpowiedz
-5
@ anakin
dnia 26.11.2016, 00:00 · Zgłoś
I widzę, że nie załapałaś. Ale, żeby się tak od razu przyznać?
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 26.11.2016, 01:42 · Zgłoś
Daj spokój. Plują ci w oczy, a ty mówisz,że deszcz pada. Nie będę myśleć, jak każe matka partia, bo nigdy tego nie robiłam, za żadnego ustroju.
Odpowiedz
-6
@ anakin
dnia 26.11.2016, 14:04 · Zgłoś
Oczywiście! Ty tylko wygłaszasz opinie zgodne z tym, co przeczytałaś w "wiodącym tytule prasowym". Zabawne.
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 26.11.2016, 16:00 · Zgłoś
W przeciwieństwie do ciebie korzystam z różnych źródeł, mlody padawanie. I robiłam to za każdego ustroju.
Odpowiedz
-5
@ anakin
dnia 27.11.2016, 20:13 · Zgłoś
Zwłaszcza w poprzednim ustroju! Poprawiłaś mi nastrój!
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 29.11.2016, 00:11 · Zgłoś
Jesteś taki zabawny w swoich partyjnych ograniczeniach :-D
Odpowiedz
37
@ olo
dnia 23.11.2016, 12:53 · Zgłoś
Proponuję na ekshumację jak pełnomocnika rodziny wysłać ks. Putyrę - on zniesie wszystko !!!
Odpowiedz
56
@ obywatel
dnia 23.11.2016, 12:03 · Zgłoś
Chodzi tylko i wyłącznie o nasze pieniądze. To są politycy, oni są pozbawieni sumienia i kręgosłupa moralnego.
Odpowiedz
-1
@ yoł
dnia 23.11.2016, 12:54 · Zgłoś
czy kręgosłup był to pokażą badania rezonansem
Odpowiedz
5
@ jaś
dnia 24.11.2016, 08:26 · Zgłoś
może chciwość jest chorobą zarażliwą i zarazili się od kleru ???
Odpowiedz
50
@ bhp
dnia 23.11.2016, 11:56 · Zgłoś
Generał Sikorski zginął w wypadku samolotowym i pies z kulawą nogą tym zagadnieniem się nie interesuje
Tamta rodzina nie wyciąga łapy jak te po kolejne miliony.TamtA rodzina zna jak przeżywać tragedie nie z tubą i szklem ale w pełnej pokorze.Ale nad takim postępowaniem trzeba umieć pracować
Odpowiedz
-1
@ czlowiek z lasu
dnia 23.11.2016, 15:34 · Zgłoś
O Warneńczyku jeszcze zapomniałeś.
Odpowiedz
75
@ Sven
dnia 23.11.2016, 11:38 · Zgłoś
Wiecie ludzie jak się skończy cała ta sprawa dla narodu powiem wam WCIĄGNĄ NAS W KONFLIKT WOJENNY,a sami spierd...i naród zostawią na pastwę losu...
Ruscy mają teraz pretekst do zaplanowanych działań z tym samolotem wystarczy zorganizować prowokacje jak Szwaby w 39 roku w Gliwicach i mamy ogień oczywiście jak wspomniałem wcześniej w .upe dostanie jak zwykle naród.
Odpowiedz
-16
@ prawnik
dnia 23.11.2016, 12:53 · Zgłoś
Czyli pańskim zdaniem powinniśmy jako państwo zrezygnować z wyjaśnienia okoliczności tej katastrofy?
Odpowiedz
32
@ ja
dnia 23.11.2016, 13:09 · Zgłoś
tak!!! tak!!!tak!!!
Odpowiedz
0
@ prawnik
dnia 23.11.2016, 14:52 · Zgłoś
Dotyczyć to powinno wszystkich przypadków czy tylko katastrofy w Smoleńsku?
Odpowiedz
45
@ ja
dnia 23.11.2016, 15:31 · Zgłoś
katastrofa w smoleńsku została już wyjaśniona przez kompetentnych specjalistów lotniczych polskich i rosyjskich i nie powinno się teraz szukać drugiego dna bo go z pewnością nie znajdą. I doradzał bym, ciszej nad tymi trumnami. Z tragedii narodowej robi się narodową komedię. Wstydzić się należy i modlić za zmarłych. Niech im ziemia lekką będzie obojętnie gdzie spoczywają.
Odpowiedz
5
@ Sven
dnia 23.11.2016, 17:11 · Zgłoś
prawnik nic z tego nie będzie za całą sprawą stoi WSI oni pociągają za wszystkie sznurki od polityki poprzez zwyczajne poglądy i zachowania danej społeczności to ,,legalna mafia zwyrodnialców''dla nich ludzkie życie jest tyle warte ile splunąć tym bardziej się hartują im więcej zabiją...Pamiętacie sprawę śmierci generała Petelickiego ujawnił skromną sprawę przekrętów dla armii i jak się to dla niego skończyło...
Odpowiedz
27
@ Max Szyderko
dnia 23.11.2016, 17:26 · Zgłoś
Przecież mi wcale nie zależy na wyjaśnieniu tylko na wydzieraniu kasy ile się da. Zaraz się okaże, że mąż/ojciec/dziadek prawdopodobnie zostałby np. min co się wiąże z wyższym uposażeniem, dzieci sobie przypomną, ze tatuś spłacał ich kredyty hipoteczne, wnuczki nie będą dostawały od dziadka prezentów pod choinkę itp i zaraz posypią się roszczenia, przy których hiena Gosiewska będzie niczym dziewczynka z zapałkami...
Odpowiedz
4
@ jaś
dnia 25.11.2016, 08:01 · Zgłoś
tylko z czym elita ucieknie ? bo złota w skarbcach brak i nie będzie za co w luksusie na zachodzie żyć jak tamci w 39r.,a pracować raczej nie będą chyba że w zawodzie Misiewicza
Odpowiedz
57
@ a co jeśli?!
dnia 23.11.2016, 11:23 · Zgłoś
a co jeśli prawdą będzie, że grupa osób leciała starym złomem, lądowała na pastwisku gdzie wieża kontrolna to stara szopa? może to po prostu trochę pecha i presji na pilotach? co wtedy?! dacie już spokój?
Odpowiedz
-17
@ Maria
dnia 23.11.2016, 12:22 · Zgłoś
Aleś się wysilił! Prawdą jest, że ten sam samolot 3 dni wcześniej bez problemu doleciał na to pastwisko, bezpiecznie wylądował, a potem bezpiecznie wystartował i powrócił do Polski.
Można było? Można. Prawdą jest też, że ten samolot do czasu zderzenia z przeszkodami naziemnymi "zachowywał się" się wręcz idealnie, na co są dowody zapisane w czarnych skrzynkach i innych rejestratorach. Udawanie, że tego się nie wie jest dowodem albo jakiejś głupoty, albo co bardziej prawdopodobne złej woli.
Odpowiedz
1
@ prawnik
dnia 23.11.2016, 12:52 · Zgłoś
W której wersji czarnych skrzynek samolot zachowywał się "idealnie"? Bo wersji tych czarnych skrzynek jest bodajże 8 czy 9.
Odpowiedz
30
@ Maria 2
dnia 23.11.2016, 17:53 · Zgłoś
3 dni wcześniej było można bo nie było mgły, pilot był inny i nie było doradcy pilota gen. Błasika
Odpowiedz
-12
@ Maria
dnia 23.11.2016, 19:12 · Zgłoś
Zdaje się, że był też taki rejestrator, którego Rosjanie nie odtwarzali, natomiast był odtwarzany przez Amerykanów i potwierdzono to, co było znane z czarnych skrzynek.
Prawnik o tym zapomniał czy manipuluje?
Odpowiedz
2
@ Maria
dnia 23.11.2016, 19:19 · Zgłoś
Ano właśnie, nie było mgły! Gdyby 10 kwietnia nie było mgły, to i ten pilot bez problemu by wylądował, i doradców nie byłoby potrzeba. A Polska byłaby dużo, dużo bardziej szczęśliwa.
Odpowiedz
-2
@ anakin
dnia 23.11.2016, 20:26 · Zgłoś
Na podstawie czego pani twierdzi, że gen. Błasik doradzał pilotowi? I na podstawie czego twierdzi pani, że kpt. Protasiuk próbował lądować w Smoleńsku?
Odpowiedz
11
@ Maria
dnia 23.11.2016, 23:47 · Zgłoś
Na podstawie całokształtu zebranych w śledztwie dowodów oraz logicznego myślenia.
Ponad wszelką wątpliwość celem tego lotu było lądowanie w Smoleńsku!
Wielki Decydent nie przewidywał innej możliwości, dlatego do końca nie było zgody i decyzji o odlocie na lotnisko zapasowe.
Odpowiedz
-10
@ prawnik
dnia 24.11.2016, 08:24 · Zgłoś
Niech pani nie przesadza zarówno ze swoją wiedzą, a zwłaszcza z logiką. Bo ani jedno ani drugie w pani przypadku w parze nie chodzi.
Odpowiedz
9
@ Maria
dnia 24.11.2016, 11:36 · Zgłoś
A gdyby tak bardziej merytorycznie na temat Szanowny prawniku, a nie ad personam?
Czy chociaż jeden podany wyżej przeze mnie fakt jest nieprawdziwy?
Odpowiedz
-16
@ prawnik
dnia 24.11.2016, 11:53 · Zgłoś
Celem lotu nie było lądowanie w Smoleńsku, tylko udział w uroczystościach w Katyniu. Samolot był tylko środkiem lokomocji, więc proszę trzymać się faktów! Pani na pewno mi powie, jakie były lotniska zapasowe i jak były przygotowane na przyjęcie samolotu. Wie pani, mam na myśli zapewnienie transportu do miejsca docelowego i takie tam szczegóły w rodzaju obecności przedstawicieli polskiej ambasady. Dlatego chętnie się dowiem od pani kim był ów "Wielki Decydent", który nie zadbał ani o właściwe zabezpieczenie wizyty Prezydenta RP (np. brak funkcjonariuszy BOR, itp.) ani o właściwe zabezpieczenie lotnisk zapasowych. Pani naprawdę, mając wiedzą na poziomie kury nioski, chce ze mną dyskutować o katastrofie w Smoleńsku?
Odpowiedz
3
@ Max Szyderko
dnia 24.11.2016, 22:14 · Zgłoś
"Tusk ma się nie wtrącać". Gdzie zostało naPiSane to zdanie ???
Odpowiedz
4
@ Maria
dnia 25.11.2016, 00:09 · Zgłoś
Dla pilotów celem tego lotu był tylko i wyłącznie bezpieczny transport zakończony lądowaniem w Smoleńsku, a następnie powrót do kraju po zakończeniu uroczystości.
Aby jednak wziąć udział w uroczystościach w Katyniu należało tym samolotem wylądować w Smoleńsku w dość ściśle określonym czasie. Oczywiście, że nie było przygotowanych lotnisk zapasowych, bo jedynym możliwym do wylądowania ze względów czasowych było lotnisko w Smoleńsku. Wielki Decydent obecny na pokładzie samolotu poprzez swojego przedstawiciela przekazał pilotom jasny komunikat "no to mamy problem. Będziemy próbować do skutku".
Ja mogę nie mieć żadnej wiedzy i nie o moją wiedzę tu chodzi. :) Szkoda jednak, że Szanowny prawnik nie potrafi merytorycznie odnieść się do podanych faktów, a jedynie mnoży następne. I nie musi dyskutować, skoro nie potrafi... :)
Tak naprawdę mnie nie interesuje czy i jakim transportem miano się przemieścić do Katynia, jak dla mnie Prezydent mógł "przesiedzieć" te uroczystości nawet na lotnisku, skoro podlegli mu pracownicy, którzy przygotowywali tę wizytę nie zadbali właściwie o te sprawy.
Historyczne i międzynarodowe znaczenie miały uroczystości w dn. 7 kwietnia. Te z 10 miały być takim "prztyczkiem w nos" premierom Polski i Rosji. Dlatego wbrew logice i dobrym zwyczajom zgromadzono na pokładzie ludzi, którzy jednocześnie nie powinni się tam znaleźć. Taka wizyta nie mogła się więc nie udać, bo obciach byłby nie do wyobrażenia! Cóż, podobno pycha kroczy przed upadkiem!
Odpowiedz
-2
@ anakin
dnia 25.11.2016, 10:16 · Zgłoś
Mogłabyś podać jakiś fakt?
Odpowiedz
0
@ OBSERWATOR
dnia 21.06.2017, 13:14 · Zgłoś
Prawnik podziwiam wiedzę jaka posiadasz. Mam tylko nadzieję że jest ona wiarygodna a nie domysły, plotki i twoje wnioski z obserwacji, bo wówczas to jesteś na poziomie Antoniego. Pozdrawiam i zdrowia życzę oraz rozsądku i skromności a nie pychy. Nie poniżaj innych bo to świadczy tylko o tobie.
Odpowiedz
12
@ sss3
dnia 23.11.2016, 11:16 · Zgłoś
Jedni wierzą w zamach, drudzy wierzą w brak zamachu a mało kto wie że nic nie wie.
Odpowiedz
57
@ Max Szyderko
dnia 23.11.2016, 11:18 · Zgłoś
grunt, że kasa leci...
Odpowiedz
-1
@ yoł
dnia 23.11.2016, 10:59 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ podatnik
dnia 23.11.2016, 11:42 · Zgłoś
Nie lata...i dobrze...więcej w budżecie zostaje
Odpowiedz
4
@ yoł
dnia 23.11.2016, 12:55 · Zgłoś
to lata czy nie lata?
Odpowiedz
9
@ mm
dnia 23.11.2016, 10:49 · Zgłoś
Tak po ludzku na to patrząc nie chciałabym być na miejscu rodzin ofiar.Przez co oni przeszli zrozumie tylko ten kto nagle stracił kogoś bliskiego.
Odpowiedz
87
@ Max Szyderko
dnia 23.11.2016, 10:58 · Zgłoś
No co ty ? Gosiewska dobrze umie to wykorzystać...
Odpowiedz
61
@ Lord
dnia 23.11.2016, 15:58 · Zgłoś
I ciągle jej mało...ludzie umierają bo nie stać ich na leki!
Odpowiedz
-34
@ Swój
dnia 23.11.2016, 10:48 · Zgłoś
Wyrazy współczucia ![*] [*] [*]
Odpowiedz
58
@ o dyr
dnia 23.11.2016, 10:21 · Zgłoś
juz dajcie spokoj z tymi zamachami...zdradami czy wybuchami...ludzie chorzy ...
Odpowiedz
-46
@ prawnik
dnia 23.11.2016, 10:45 · Zgłoś
A ty jesteś zdrowy? Masz na to zaświadczenie lekarskie?
Odpowiedz
6
@ a co jeśli?!
dnia 23.11.2016, 11:24 · Zgłoś
pewnie i ma
Odpowiedz
9
@ wicedyr
dnia 24.11.2016, 20:48 · Zgłoś
przykro patrzeć na te polityczne lansy i pijary niektórych rodzin smoleńskich
znaliśmy śp. senatora...
wcale nie był takim pisorem, jak żona...
Odpowiedz
12
@ łopservatore
dnia 25.11.2016, 09:03 · Zgłoś
Bo Św. Pamięci Senator miał wiedzę, klasę, i używał rozumu czyli MYŚLAŁ I nie bał się swego zdania przedstawić często wbrew Jarowi. Czego niestety pani senator nie ma w zwyczaju.
Odpowiedz
0
@ matiz
dnia 25.06.2017, 14:24 · Zgłoś
bo Pani senator swój mandat tylko odziedziczyła!
Odpowiedz
-46
@ jasiu
dnia 23.11.2016, 10:17 · Zgłoś
Pani senator proszę się trzymać będzie wszystko dobrze prawda wyjdzie na jaw tylko mam pytanie co wtedy bedzie
Odpowiedz
47
@ Obserwator
dnia 23.11.2016, 15:05 · Zgłoś
Prawda już jest błąd pilota i obsługi naziemnej. Kto mądry każe lądować na takim lotnisku
Odpowiedz
1
@ mariusz
dnia 29.11.2016, 15:22 · Zgłoś
to był zamach a nie błąd pilota
Odpowiedz
-10
@ taśiemiec
dnia 23.11.2016, 10:02 · Zgłoś
Pirwszy!!!
Odpowiedz
-5
@ Max Szyderko
dnia 23.11.2016, 10:03 · Zgłoś
taki wuj !!!
Odpowiedz
87
@ Max Szyderko
dnia 23.11.2016, 10:02 · Zgłoś
Krótkie pytanie do Pani Senator: Czy wierzy Pani w zamach ? Tak czy nie ?
Odpowiedz
-52
@ SUUUUUUPEER
dnia 23.11.2016, 10:10 · Zgłoś
najwieksze szczescie jakie spotkał polske po 89 roku-szkoda ze tyak mało było tam zbrodniarzy rozbiorcow na tym pokladzie -opinia 95 % polaków
Odpowiedz
23
@ Odyr
dnia 23.11.2016, 10:44 · Zgłoś
Teraz rządzą
Odpowiedz
-53
@ prawnik
dnia 23.11.2016, 10:44 · Zgłoś
Głupszego pytania panie Szyderko już pan nie miał w swoim repertuarze? To nie jest panie Szyderko kwestia wiary czy jej braku! To jest kwestia wykonania badań zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zrozumiał pan?
Odpowiedz
57
@ Max Szyderko
dnia 23.11.2016, 10:59 · Zgłoś
ta, a z pana taki prawnik jak i z Kempy...
Odpowiedz
12
@ a co jeśli?!
dnia 23.11.2016, 11:25 · Zgłoś
ale co to zmieni?
Odpowiedz
2
@ NORMA is a joke!!!
dnia 23.11.2016, 11:54 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
-3
@ lolek
dnia 23.11.2016, 12:05 · Zgłoś
Badania! ! Rosyjski ambasador powiedział tępe lemingi dopiero teraz jak są robione ekshumacje ze ciała ofiar nie były myte i ubrane do trumien. Dlaczego? Rosjanie teraz mówią ze polska strona mogła w Polsce robić sekcje zwłok? .
To co mówiła Kopaczka i Tusk. Czego teraz dopiero Rosjanie o tym mówią co ukrywają.
A jak tam prawdomówność Kopacz i kto tu kłamał i cały czas kłamie.
Oj lemingi marny wasz los wyborcza upada kupujcie po 2 gazety dla kota.
Odpowiedz
-6
@ prawnik
dnia 23.11.2016, 12:50 · Zgłoś
Ma pan rację panie Szyderko! Pana wiedza jest tak wielka, że nie powinienem z panem i panu pokrewnymi osobnikami dyskutować. Przecież pan wierzy w to, że pan wie, czy był zamach czy go nie było. A jak pisał poeta - wiara i czucie więcej znaczą do mnie, niż mędrca szkiełko i oko!
Odpowiedz
68
@ jaś
dnia 23.11.2016, 12:54 · Zgłoś
to obojętne najważniejsze są dalsze odszkodowania od skarbu państwa czyli podatnika.
Odpowiedz
19
@ NORMA is a joke!!!
dnia 23.11.2016, 18:23 · Zgłoś
Niezależna czyli tuba PISu.
Odpowiedz
55
@ ciekawy...
dnia 23.11.2016, 18:36 · Zgłoś
ile pani senator wyciagnie za wyciagniecie ile jeszce 400 tysiecy 500 ... i wszysto z naszych watow sratow ...
Odpowiedz
13
@ NORMA is a joke!!!
dnia 23.11.2016, 18:38 · Zgłoś
Jaka znowu nienawiść.Nic sie ni ebój.PIS nie ruszy palcem żeby oczyścić Polskę ze ścieku.Ręka ręke myje..To grubsza sprawa bo PO i PIS to sa tacy sami ludzie..Tylko co ileś lat wymieniaja sie władzą.Bury nie ruszony,dalej na wolnosci a PIS ma narzedzia żeby go przymknąc a nawet skonfiskowac majatki.Tylko sie własnei umówiono że swoich sie nie rusza.PIS jak starci władze czego mu oczysicie nie życze w sumie to potem mógłby tak samo cierpieć.I ludzie PISu byli by prześladowani.Nie wierze w ten kraj,bo tu juz lepiej nie bedzie.To jeden wielki UKŁAD kolesi.Bedziesz widział jak sie opłatkiem beda wszyscy dzielić.
Odpowiedz
-1
@ robIcie
dnia 23.11.2016, 22:06 · Zgłoś
Zmień lekarza lub tabletki.
Odpowiedz
18
@ łopservatore
dnia 24.11.2016, 11:12 · Zgłoś
PiSzesz waść brednie cuchnące niewiedzą i pisowską ślepotą.Ciał ofiar zgodnie z prawem myć NIE WOLNO, aby nie zatrzeć jakichkolwiek śladów mogących mieć wpływ na tok śledztwa.To raz. Dwa to to, że niestety ale ciała ofiar były rozkawałkowane i przemieszane w wielu przypadkach w sposób makabryczny co wpływa na późniejsze "ukompletowanie" wyrażając się siermiężnie.Ale pomijając wszystkie aspekty prawne i organizacyjne. Nie zastanawia cię dziwna obojętność towarzysza Antoniego i 60 innych PiSposłów obecnych w Smoleńsku, mających do dyspozycji transport w postaci autokarów i tylko kilka kilometrów do przebycia na miejsce tragedii którzy mają w głębokim poważaniu tragedię i spokojnie udają się na darmowy suty obiadek a następnie wsiadają do wagonów i jadą do domciu przemyśliwując jakie brednie wymyślić by się usprawiedliwić przed opinią publiczną.Nawet biorąc pod uwagę hipotetyczną możliwość że Rosjanie im zabiorą transport to przecież te kilka kilometrów i na nogach by przeszli gdyby mieli choć trochę odpowiedzialności , honoru czy też zwykłego poczucia obowiązku dopilnowania aby to co działo się na miejscu wypadku było robione dobrze, a skoro nie znali procedur postępowania by byli przynajmniej ŚWIADKAMI akcji ratunkowej.Ale nie.Teraz dopiero szczekają i skowyczą by zatrzeć swymi wrzaskami swą małość i bezmyślność. Natomiast co do "początku drogi do prawdy" to ileż jeszcze następnych lat komisja czy też komisje,podkomisje i "panele dyskusyjne specjalistów" od pękających parówek będą trzepali ciężką kasę za kolejne "niezbite dowody" zamachu które powstają z prędkością zapotrzebowania medialnego i same się podważają.Do prokuratury też złożyli donosy na fałszerstwa czarnych skrzynek ale na żadanie prokuratury by podano dowody tych twierdzeń jakoś tych "dowodów" do tej pory nie dostarczono.Ot i tak wygląda ta pisowska droga do prawdy. Fałsz, obłuda cynizm i polityczna chucpa.To pisirom wychodzi na 5.
Odpowiedz
-11
@ prawnik
dnia 24.11.2016, 13:06 · Zgłoś
Słyszałeś, że gdzieś dzwonią tylko jeszcze kościoła nie udało ci się zidentyfikować, więc pleciesz głupoty niczym przedszkolak. Ciał nie wolno myc do czasu wykonania sekcji zwłok, ale po jej wykonaniu ciała są po prostu myte i upiększane. Ktoś kto tym się zajmuje nazywa się "tanatopraktor". Może zanim zaczniesz pisać następne głupoty, udaj się do jasielskiego zakładu Kalla i pogadaj z panią Żanetą. To po pierwsze. A teraz reszta: w jakim chłopczyku charakterze Antoni Macierewicz i na jakiej podstawie prawnej miał niby wejść na teren wrakowiska? Udzielisz mi tej informacji - będę zobowiązany. A co parówek - prawo naprężeń Hoooka działa dokładnie tak samo na parówki jak i na kadłub samolotu. Oznacza to, że zarówno parówka, jak i kadłub pęka wzdłuż. Skoro zatem kadłub samolotu ma pęknięcia wzdłużne należy wyjaśnić czym były one spowodowane. Coś ci jeszcze mam wytłumaczyć istoto o ujemnym IQ?
Odpowiedz
9
@ łopservatore
dnia 24.11.2016, 21:23 · Zgłoś
Na jakiej podstawie pytasz się mógłby wejść na teren stanowiska? Śpiący jesteś czy o drogę do kobyłka pytasz. Na takiej samej podstawie jak weszli ci którzy byli na miejscu i czekali na przybycie tutki z Prezydentem. Ponadto ,,dociekliwy prawniku''istnieje jeszcze coś takiego uprawnienia na podstawie immunitetu dyplomatycznego A to coś i Antoś towarzysz miał i inni pisowscy wycieczkowicze. Poza tym jest coś takiego jak stan wyższej konieczności czy też mając wszelkie dyplomatyczne prerogatywy mogli nadzorować akcję ratunkową jako świadkowie i nikt nawet kot prezesa z kulawą nogą karnego miauknięcia by pod ich adresem nie wydał. Co do mycia ciał, bez pytania tej (jakże zacnej)pani wiadomym jest że po takim wypadku dochodzenie będzie prowadzone także w Polsce więc użycie szczątków ciał mogło by być odczytane jako zawieranie śladów.Czy wyobrażasz sobie to hipotetyczne wycie pisowskich najmitów? No ale co z takim dyskutować. Weź tylko wytłumacz całkowity brak reakcji Antosia i jego przy...sów z komisji niby to badania ,,zamachu smoleńskiego'' na wezwanie prokuratury o dostarczenie dowodów dotyczących fałszowania tzw.czarnych skrzynek. Czyżby może wraże siły w osobach Tuska ,Pawlaka i Putina ukradły te dowody,czy może Antoś je zgubił lubo też użył ich przez pomyłkę jako papieru toaletowego. Zresztą do niczego innego wypociny tow. Antoniego i jego komisji i podkomisji się nie nadają.
Odpowiedz
11
@ Max Szyderko
dnia 24.11.2016, 22:50 · Zgłoś
dyskusja z "prawnikiem i sprawiedliwnikiem Edmundem G. Pismanem jest bezcelowa- jemu nikt nie wmówi, że białe jest białe a czarne jest czarne... :)))
Odpowiedz
5
@ PiS
dnia 25.11.2016, 00:15 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
5
@ zenon
dnia 26.11.2016, 20:55 · Zgłoś
Jaki zamach? Wy wszyscy macie zamęt w głowach swoich .Jak długo mamy jeszcze słuchać zamach ,Polegli !!! To się chce już rzygać i nie tylko .Opuszczam ten Kraj ze łzami w oczach ze znowu powróciła Komuna I Szaleńcy są u władzy.W Szwajcarii w ciągu 24h rozwiązali by Sejm i odsunęli od władzy tak myślących Ludzików... Powodzenia...
Odpowiedz
1
@ A
dnia 28.11.2016, 08:58 · Zgłoś
Czy Ty co piszesz ? Chyba nie. Jeśli dla Ciebie szczęściem jest śmierc prawie 100 ludzi to gratuluję rozumu a raczej jego braku.
Odpowiedz
0
@ mariusz
dnia 29.11.2016, 15:21 · Zgłoś
ej ty max komunisto wieży pani senator w zamach
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657