Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Kierowcy mówią o skandalu

125

Jaślanie skarżą się na bezczynność firm odpowiedzialnych za zimowe utrzymanie ulic i chodników na terenie miasta. Końcem listopada pojawiły się pierwsze opady śniegu a wraz z nimi problemy z odśnieżaniem. Wiele ulic w mieście było wówczas oblodzonych, podobnie jak chodniki. - Kiedy ktoś zrobi z tym porządek?!- pytają zdenerwowani mieszkańcy Jasła.

 

Do naszej redakcji docierają kolejne informacje o braku podjętych działań związanych z zimowym utrzymaniem dróg oraz chodników w Jaśle. Problem ten wraca jak bumerang od momentu pojawienia się pierwszych niekorzystnych warunków atmosferycznych z przełomu listopada i grudnia. Jest początek stycznia a sprawa nadal irytuje kierowców, pieszych oraz rowerzystów, którzy każdego dnia muszą docierać do swoich zakładów pracy, szkół itd.

Fot. Ul. Szkolna w Jaśle - 3 stycznia

Miasto podkreśla, że Jasło zostało podzielone na 9 stref, które są obsługiwane przez poszczególnych wykonawców. Metoda ta miała sprawić, że ulice miasta i chodniki będą w szybki oraz skuteczny sposób utrzymywane przez poszczególne firmy, które wygrały przetargi w danej części Jasła. Okazuje się jednak, że wciąż napływają nowe interwencje od mieszkańców.

Fot. Ul. Kopernika w Jaśle - 4 stycznia

Rowerzyści mają problem z przejazdem, bo na osiedlu Gądki, czy Rafineria ulice są oblodzone. Podobna sytuacja ma miejsce na osiedlu Kopernika. Ponadto otrzymujemy zdjęcia oraz maile od Czytelników, które dokumentują stan dróg w poszczególnych częściach miasta. - Od poniedziałku (2 stycznia) od godz. 20 do wtorku (3 stycznia)około godziny 7:30 kiedy większość ludzi jedzie do pracy lub odwozi dziecko do przedszkola pełni nerwów muszą przeprawić się po drogach podobnych do tych na Syberii, gdzie u nas za to cały rok bierze się ogromne pieniądze! - denerwuje się.

Fot. Ul. Słowackiego w Jaśle - 3 stycznia

Sprawa odśnieżania została poruszona przez radnego Krzysztofa Czeluśniaka na ostatniej sesji Rady Miejskiej w Jaśle. Dyskusja sprowadziła się do terminu umów podpisanych z wykonawcami.

Wiceburmistrz Antoni Pikul wyjaśnił, że zostały one zawarte 13 grudnia z firmami, które odpowiadają za odśnieżanie ulic, zaś 7 grudnia za odśnieżanie chodników. - Podpisanie umów w tym terminie wynikało ze zmian w ustawie o zamówieniach publicznych, która w tym przypadku przedłużyła o miesiąc procedurę rozstrzygania przetargów. Przed podpisaniem umowy wystąpiły niekorzystne warunki atmosferyczne, które wymagały interwencji firm. Byliśmy wówczas już po rozstrzygnięciu przetargu, dlatego zostały wydane zlecenia ustne i akcje odśnieżania na terenie miasta były prowadzone na bieżąco.

Właściciel jednej z firm odśnieżających przekonuje nas w nadesłanym liście, że problem z odśnieżaniem ulic leży po stronie urzędników, którzy dopiero w połowie grudnia podpisali z wykonawcami umowy. - Nie rozumiem dlaczego obwiniacie drogowców za brak odśnieżania. To jak wyglądały drogi na mieście to wina urzędników. 1 grudnia na dwóch elementach nie było pewne kto wygrał przetarg, a umowy zostały podpisane 13 grudnia – napisał do nas zbulwersowany właściciel firmy odśnieżającej ulice miejskie. - 1 grudnia od 3 nad ranem byłem gotowy do odśnieżania. Czekałem na telefon z miasta, bo nie było podpisanych umów. Zadzwonili do mnie dopiero o 8 rano – dodał.

Obecnie wydano alerty pogodowe informujące o intensywnych opadach śniegu i gwałtownych spadkach temperatur w najbliższych dniach. Firmy, które do 15 marca są odpowiedzialne za zimowe utrzymanie dróg w Jaśle zostały zobowiązane do odśnieżania, zwalczania gołoledzi i śliskości ( akcja czynna) oraz do utrzymania czystości w przypadku braku opadów śniegu (akcja bierna). Podjęcie działań powinno nastąpić niezwłocznie od chwili wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych i być prowadzone w sposób ciągły. Zakończenie akcji winno nastąpić w ciągu 4 godzin od ich ustania.

Warto jednak podkreślić, że firmy, których oferty wygrały w przetargu otrzymają wynagrodzenie nie tylko za wykonaną pracę, ale także za gotowość, chodź wówczas obowiązują niższe stawki. Największe zyski mają wtedy, kiedy zimy są łagodne. Firmy oszczędzają na kosztach związanych z zakupem środków chemicznych, eksploatacji sprzętu, czy zatrudnienia.

Poniżej podajemy listę firm odpowiedzialnych za odśnieżanie ulic i chodników w mieście.

Zimowe utrzymanie nawierzchni ulic cz. I

Zimowe utrzymanie nawierzchni ulic cz. II

Zimowe utrzymanie chodników, ciągów pieszych i placów

id

Napisany dnia: 05.01.2017, 11:15

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
2
@ Kierowca-człowiek
dnia 16.01.2017, 14:11 · Zgłoś
Ludzie nie kierowcy a [...]!!!
Ludzie co wy piszecie, porównujecie Jasło do Syberii.
Zganiacie na dzieci że nie mogą dojść do szkoły a prawda jest taka, że im więcej śniegu tym większa radość. Nasz klimat w porównaniu do poprzedniego stulecia jest jak 1 do 10.
Kto przy odrobinie mądrości w głowie siada na rower czy motocykl w zimę To może należy wymagać od Was zimowych opon do roweru lub motocykla??? Chyba żeby utrudnić życie prawdziwym kierowcom którzy nie narzekają tylko jadą. Zmądrzejcie bo przerasta Was własna duma i arogancja oraz wysokie mniemanie własnej wyższości nad innymi
Jeśli komuś nasz klimat nie odpowiada to może się przeprowadzić do innych krajów typu Kongo lub Zambia lecz nie miejcie znów pretensji do całego świata że Wam piaskiem drogi zawieje.
Nauczyliście się tylko narzekać zamiast się wziąć w garść. Jeśli nie czujesz się na siłach to nie zabieraj się człowieku za jazdę.
Miej szacunek dla tych którzy wstają o 2 w nocy by tobie drogę przygotować a pogoda sobie karty rozdaje na swój sposób i zazwyczaj ich pracę zasypie o 5 rano kiedy ty narzekaczu przekręcasz się w pieleszach... ect
Pozdrawiam pozytywnie myślących którzy chwalą sobie ten zimowy piękny czas spokoju i wyciszenia z odrobiną relaksu na śniegu...!!!
Odpowiedz
0
@ jaslanin
dnia 14.01.2017, 09:53 · Zgłoś
To skandal ze wszystko zasypane śniegiem za miasto odpowiada gospodarz jeśli nie umie z tym dawać rady to powinien sam odśnieżać lub ukarać firmy odsniezajace karami za nie odśnieżanie miasta konnych dróg przbiegajacych przez miasto albo podać się do dymisji .
Odpowiedz
0
@ wsiok
dnia 11.01.2017, 12:33 · Zgłoś
Na wsiach w obrębie Jasła to jest istny horrror!!! Na co płacimy podatki? Wszędzie złodzieje...
Odpowiedz
-1
@ zima zima
dnia 10.01.2017, 21:21 · Zgłoś
Pamietajcie ze to dyżurni miejscly lub powiatowi wysylają piaskarki a nie źe podwykonawca jedzie kiedy chce
Odpowiedz
0
@ pałlina
dnia 10.01.2017, 16:05 · Zgłoś
najlepiej stan odśnieżania dróg w mieście było widać w ubiegłym tygodniu - od ronda koło szpitala w stronę Krosna i Kolaczyc czyściutkie, czarne odcinki (bo to już inny status drogi). można ?można. a w centrum miasta do ronda zawalone śniegiem i lodem aż miło. o bocznych nie wspominam bo to była masakra jakaś. I to był styczeń nie grudzień, panowie z firm odpowiedzialnych za odśnieżanie miasta.
Odpowiedz
1
@ jan12
dnia 10.01.2017, 11:59 · Zgłoś
No a kiedy mieli podpisywać umowy o odsnieżaniu w lipcu?Snieg miał być koniec lutego,no to ich zaskoczyło.Czepiacie sie.
Odpowiedz
-1
@ anonim
dnia 09.01.2017, 23:01 · Zgłoś
jeszcze raz sobie wybierzcie na burmistrza Pabiana ha ha ha nic tylko przekrenty a dla jasla nic nie zrobil nawet nie zasponsorowal powitanie nowego roku wstyd... lepiej sanie na rynku postawic i wladowowac kase w jdk ktory sie rozlazi ...tak trzymaj panie ukochany burmistrzu...
Odpowiedz
2
@ 2017
dnia 09.01.2017, 07:26 · Zgłoś
Ja na tych zdjęciach problemu nie widzę .
Opony zimówki i jazda.
Nie macie już o czym pisać??
Odpowiedz
2
@ xx
dnia 09.01.2017, 06:50 · Zgłoś
A nie wiem po co podana ta lista firm
W razie potrzeby dzwoni się do
zarządcy moi państwo -bo odpowiedzialność
Ciąży na zarządcy
Wprowadzacie niepotrzebny zamęt
Odpowiedz
3
@ xx
dnia 09.01.2017, 06:44 · Zgłoś
Piszecie o takich pierdołach
10 cm śniegu i koniec świata :-)
Nie wiem komu przeszkadzają dni wina
A zamiast nagrzać łopata w dłonie
A nie klawiatura:P
Odpowiedz
1
@ KAROL
dnia 08.01.2017, 23:39 · Zgłoś
Do kogo pretensje ludzie macie???Sami sobie nagrabiliście i robicie to od lat-wybierając ludzi,którzy nie mają nic wspólnego z działaniem jakie powinno cechować urzędnika samorządowego.Wiedza,Pracowitość,Bezinteresowność...Póki tego nie zmienicie kości zimą trzeszczeć będą i blachy aut pogięte sunąć! Myśleć ,a potem wymagać...Ażeby wymagać trzeba mądrze wybierać,nie klepać pod dyktando!!! Poki co miłej zabawy -"bałwanki"
Odpowiedz
1
@ CHRE PAŃSTWO!!!
dnia 08.01.2017, 22:08 · Zgłoś
Na 99% prezentowane nagranie przedstawione jest przez radnego Czeluśniaka - a może tak dla przykładu radny weźmie za łopatę o 7 rano i zrobi coś pożytecznego dla mieszkańców - w końcu oni mu za to płacą...
Odpowiedz
0
@ ja
dnia 08.01.2017, 18:04 · Zgłoś
Ulica Staszica k. PZU - od grudnia sam lòd!!! I zapewne odszkodowań chętnie to oni nie płacą.
Odpowiedz
1
@ bercik
dnia 08.01.2017, 18:11 · Zgłoś
a na wiosne półmetrowe sople wiszą z dachu.
Odpowiedz
0
@ Wojtek
dnia 08.01.2017, 13:17 · Zgłoś
Odśnieżanie w tym roku to porażka. Pan burmistrz ma to w[...] razem ze swoimi przy[...]sami z u urzędu.
Odpowiedz
0
@ pajac
dnia 07.01.2017, 18:59 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
0
@ Kuba
dnia 07.01.2017, 18:03 · Zgłoś
W Kołaczycach tak samo Spólka Bieże kase a Kołaczyce pod zaspami a Pani burmistrz ma to w du.pie bo przeciesz Piękna Małgosia jest panisko i ma wszystkich w du.pie
Odpowiedz
-2
@ CoToDa
dnia 07.01.2017, 17:41 · Zgłoś
Zapomniałem, "Sorry taki mamy klimat" słowa znanej pani wiceprezes Rady Ministrów.
Odpowiedz
1
@ CoToDa
dnia 07.01.2017, 17:38 · Zgłoś
Co się drzecie umowy AP podpisał umowy przecież jeszcze na jesieni, cyt. Wiceburmistrz Antoni Pikul wyjaśnił, że zostały one zawarte 13 grudnia z firmami, które odpowiadają za odśnieżanie ulic, zaś 7 grudnia za odśnieżanie chodników". Zima weszła 21 grudnia
Odpowiedz
7
@ kiedyś Jasło
dnia 07.01.2017, 12:50 · Zgłoś
Przesadzacie. Śniegu porządnego nie było przez parę lat, to ludzie odwykli od jazdy w zimowych warunkach, teraz spadnie parę cm i od razu tragedia, masakra i nie są w stanie paru metrów przejechać, bo ślisko. Kiedyś nie takie zimy były, jeździło się na całorocznych oponach i było OK. Teraz mają super wypaśne zimówki, ABSy i inne bajery, SUVy, terenówki, a spadnie troszkę śniegu i od razu lament. Kto was ludzie jeździć uczył?
Odpowiedz
2
@ Nowy
dnia 07.01.2017, 11:53 · Zgłoś
A co mają zrobić ludzie mieszkający nie w centrum miasta.
W gminie Kołaczyce drogi odsniezane są raz dziennie mimo iż sypie śnieg cały dzień. A i to w różnych godzinach więc Ci którzy mają do pracy na godzinę 6 rano maja przewalone. Czasem w ogóle nie da się przyjechać jezeli mieszka się trochę dalej!!!
Odpowiedz
5
@ ja
dnia 07.01.2017, 00:16 · Zgłoś
25 lat temu zimy ze 2m sniegu I zamiast 10 wykonawcow rejon drog odsniezyl wszystko I bylo lepiej, ale teraz to zeby zarobic a si nie narobic
Odpowiedz
3
@ Wiem
dnia 06.01.2017, 20:58 · Zgłoś
To co jest w JASle to jeszcze bajka prosze przyjehac na gmine tarnowiec tu dopero jest parodja ja niepisze teraz o ostatnich dniach bo wiadomo jak jest ale o wczesniejszych dojezdzam do pracy prawie 100km straszne za...ie ale tak jak na tarnowcu nie ma nigdzie.
Odpowiedz
3
@ obserwator
dnia 06.01.2017, 13:01 · Zgłoś
Ślisko jest to i paniusie ze Straży Miejskiej nie chodzą po mieście i nie oglądają wystaw z kieckami.
Odpowiedz
2
@ Taką mamy zimę
dnia 06.01.2017, 12:45 · Zgłoś
Zima jest to musi być ślisko.
Odpowiedz
7
@ kktoś
dnia 06.01.2017, 11:19 · Zgłoś
Powinna odsnieżać straż miejska a nie grzać siedzenia w komendzie albo w szamochodach.Wywalić dziadów dać na odśnieżanie,
Odpowiedz
2
@ xx
dnia 06.01.2017, 12:54 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
2
@ skandalista
dnia 06.01.2017, 08:12 · Zgłoś
To droga powiatowa a nie miejska.
Odpowiedz
-1
@ Ja
dnia 05.01.2017, 22:55 · Zgłoś
Z Sieklowki od kosciola przez las do Warzyc od 4 dni nie przejechal tamtendy zaden plug a dzis byla porazka tam
Odpowiedz
4
@ ica
dnia 06.01.2017, 13:24 · Zgłoś
Mieszkam ta i jechal plyg o 4 rano jak spisz to nie mów.
Odpowiedz
7
@ Leo
dnia 05.01.2017, 21:25 · Zgłoś
Sprostowanie Niedzielni kierowcy mówią o skandalu
Odpowiedz
7
@ Xxx
dnia 05.01.2017, 22:06 · Zgłoś
Masz rację. Trochę godzin dziś spędziłam na mieście jeżdżąc samochodem i jakoś dałam radę :D Jak na normalną zimową aurę w styczniu jeździło się dość znośnie. Cóż zima weryfikuje kto jest kierowcą a kto posiadaczem prawa jazdy.
Odpowiedz
-8
@ agar
dnia 05.01.2017, 22:46 · Zgłoś
Wow co ty nie powiesz!
Odpowiedz
3
@ 500 + łopata +
dnia 05.01.2017, 21:00 · Zgłoś
kaska idzie na coś innego.a ci co ją otrzymuja to za łopaty i odsniżać.
Odpowiedz
6
@ skandal
dnia 05.01.2017, 20:20 · Zgłoś
To skandal, żebym po Jaśle nie mógł jeździć moją BMW 100 km/godz.
Odpowiedz
-9
@ ha ha
dnia 05.01.2017, 20:09 · Zgłoś
do znajacego temat
za milion zlotych to teraz tez by bylo dobrze robione
Odpowiedz
-3
@ xxx
dnia 05.01.2017, 20:02 · Zgłoś
na cholere taka dziurę odśnieżać
Odpowiedz
13
@ Bob
dnia 05.01.2017, 19:44 · Zgłoś
na ulicy rolniczej odśnieża ciągnikiem dużym taki młody chłopak, ale naprawdę robi to w sposób godny do naśladowania szeroko, że widać trawę na poboczach, a zaczyn bardzo wcześnie tak że duży plus, są jeszcze widać ludzie uczciwi i pracowici.
Odpowiedz
8
@ Znający temat
dnia 05.01.2017, 17:53 · Zgłoś
Mieszkańcy miasta Jasło będą jeszcze wspominać zimowe utrzymanie dróg i ulic do roku 2010
Odpowiedz
14
@ JAŚLANIN
dnia 05.01.2017, 17:28 · Zgłoś
taka jest natura jak jest zima...to też jest śnieg,,,
i jest ślisko i zimno,,,
zamiast na siłownie czy fitnes to lepiej samemu odśnieżyć...
a zima dopiero się zaczęła,,,
ludzie do pracy,,,
Odpowiedz
6
@ osiedlowy cieć
dnia 05.01.2017, 16:51 · Zgłoś
A ja widzę na tym zdjęciu osóbkę zapatrzoną przed siebie, zamyśloną kiedy wreszcie ta ciężka harówa się skończy, która do odśnieżania chodników może by się nadawała, może, może chociaż do tego...
Odpowiedz
-5
@ gama
dnia 05.01.2017, 16:54 · Zgłoś
Ale powiedz mi szczerze co chcesz od burmistrza przeciez w tym momencie to nie jego wina masz lepsza propozycje od niego na stołek szefa miasta bo ja takowego nie widzę bo jak dla mnie do tej pory gość jest ok
Odpowiedz
11
@ osiedlowy cieć
dnia 05.01.2017, 17:13 · Zgłoś
Miałem na myśli zupełnie inną "osóbkę" :) o której nie powiemy "jego" ... ale zapewne wszyscy doskonale wiedzą, której z widocznych osób zakres czynności w pracy kończy się na "wystarczy być" :)
Odpowiedz
12
@ Obywatel miasta Jasła
dnia 05.01.2017, 16:43 · Zgłoś
Moja opinia jest jednoznaczna dotycząca miasta Jasła .Jaki Pan taki kram i wszystko w tym temacie .Pana należy koniecznie zmienić w wyborach.
Odpowiedz
-9
@ koko
dnia 05.01.2017, 15:55 · Zgłoś
Oczywiście na drogach
Odpowiedz
1
@ koko
dnia 05.01.2017, 15:51 · Zgłoś
To co się tego roku dzieje w mieście to jeden wielki skandal
Odpowiedz
0
@ CYC
dnia 05.01.2017, 15:32 · Zgłoś
Święte słowa
Odpowiedz
9
@ komunista
dnia 05.01.2017, 15:17 · Zgłoś
jaki problem jest tylu chetnych do pracy co maja jakies mandaty niezaplacone wiec ich nagonic zeby wreszcie cos zrobili pozytecznego tylko 1 pytanie co sie dzieje z kasa z podatku drogowego gdzie ja wcielo ze nie ma komu chodnika posypac ze musze wlasciciele posesji sypac przeciez to nie ich wlasnosc tylko miasta a jak trawe kosze w ogrodzie czy piła tne drZewo to tez podatek drogowy place to ile razy mam jeszcze placic za to samo
Odpowiedz
1
@ CYC
dnia 05.01.2017, 15:31 · Zgłoś
swiete slowa
Odpowiedz
2
@ Ferdek
dnia 05.01.2017, 15:32 · Zgłoś
Zgadzam sie z tob cycu
Odpowiedz
5
@ Rjs
dnia 05.01.2017, 15:02 · Zgłoś
Dzisiaj poszedłem bokiem na zakręcie ul. Floriańska koło gazowni (górka) a jechałem powoli. Samochód za mną również poszedł driftem. Piaskarka wogóle nie posypała tego niebezpiecznego miejsca. Odśnieżyła ale nie posypała piachem lodu który tam wystąpił.
Odpowiedz
-3
@ wsiur
dnia 06.01.2017, 11:59 · Zgłoś
golf czy astra to nie bardzo do driftu sie nadaje... Może poprostu opony trza kupic nowe a nie "sprowadzac" dziady co niemiec wyrzucil!!!
Odpowiedz
-4
@ Lenin Włodzimierz
dnia 05.01.2017, 14:44 · Zgłoś
To hańba że mieszkańcy Jasła nie mogą jechać w zimie ulicą Szkolną szybciej niż 80 km/h!!! Kto jest na tyle nieodpowiedzialny że zamówił tyle śniegu w zimie?
Odpowiedz
4
@ xxxxx
dnia 05.01.2017, 14:39 · Zgłoś
wstyd żeby przed GMINĄ JASŁO na chodniku był taki śnieg
Odpowiedz
3
@ kryterium najniższa cena
dnia 05.01.2017, 14:37 · Zgłoś
Jak w temacie... Przetargi na odśnieżanie... Tu nie ma kto jak zrobi tylko kto taniej...
Odpowiedz
4
@ ula
dnia 05.01.2017, 14:34 · Zgłoś
i tak pieniadze za odsniezanie dostana i tak , a zwirek piasek sol sprzedadza , i ile to na niby na odsniezanie poszlo jak co roku
Odpowiedz
-1
@ oko
dnia 05.01.2017, 14:32 · Zgłoś
Co za szczyt bezczelności. Jak można być zbulwersowanym właścicielem firmy odśnieżającej i obibokiem, nierobem, który śmie twierdzić, że za śnieg na ulicach i chodnikach winni są urzędnicy? To ten nierób wygrał przetarg bierze również moją kasę i do łopaty nierobie a nie zwalać że śnieg zły bo spadł. Poza tym mamy styczeń i nadal śnieg zaskakuje właściciela firmy odśnieżającej? Czekaj nierobie do maja to cię nie zaskoczy.
Odpowiedz
1
@ nie oko
dnia 05.01.2017, 23:27 · Zgłoś
Można i jak się nie znasz to milcz - wstydu sobie oszczędź
Odpowiedz
15
@ hahaha
dnia 05.01.2017, 14:30 · Zgłoś
Drogi krajowe sa białe i zasniezone A wy w takim Jaśle chcecie mieć czarne .:-D
Odpowiedz
2
@ do @ hahaha
dnia 05.01.2017, 14:37 · Zgłoś
Dla mnie może być biała, ale jak nie mogę dojechać do domu bo jest na drodze 15-20 cm + zaspy to już duże przegięcie.
Odpowiedz
-1
@ zima zima
dnia 10.01.2017, 21:25 · Zgłoś
15-20 cm nogą przegarniesz haahhaahah
Odpowiedz
10
@ ojojoj
dnia 05.01.2017, 14:18 · Zgłoś
przecież jest zima panie radny łopata w rękę i do roboty my sasiadujący z chodnikami musimy je odśnieżać bo tak mówi przepis nic się wam nie stanie jak trochę ruchu sobie zafundujecie i odśnieżycie koło bloku
Odpowiedz
0
@ Jola
dnia 05.01.2017, 14:11 · Zgłoś
A kto jest odpowiedzialny za odśnieżanie dróg powiatowych w rejonie? Powiatowy zarząd dróg?
Odpowiedz
10
@ axa
dnia 05.01.2017, 13:50 · Zgłoś
Rano zamiast odśnieżać Gądki i Rafinerie traktor stał sobie spokojnie pod Biedronką w Rafinerii. Po co???
Odpowiedz
6
@ E tam
dnia 05.01.2017, 15:12 · Zgłoś
Stał bo nie jego rejony kto za to zapłaci? ???dasz z własnej kieszeni
Odpowiedz
-5
@ ok
dnia 05.01.2017, 13:47 · Zgłoś
ludziom w d...ch sie poprzewracało-dupska nie chce sie ruszyć, wygodni, odsniezyc i łopaty do reki zero. brzuchy jak beczki. i od razu żle. Snieg jest potrzebny, aby woda była, pokrywa snieżna, wszystko tylko ludzie lenie i w głowach na odwrót.
Odpowiedz
-2
@ sss3
dnia 05.01.2017, 13:43 · Zgłoś
Powinni rzeczywiście na parę dni przestać odśnieżać i pokazać narzekaczom jak to wygląda jak "nikt nic nie robi".
Odpowiedz
18
@ do wyborców
dnia 05.01.2017, 13:40 · Zgłoś
Macie to, na co zasłużyliście. Wybierajcie fachowców, a nie partyjnych sługusów popieranych przez kler.
Odpowiedz
8
@ puzon
dnia 05.01.2017, 13:28 · Zgłoś
Jakos pod Kauflandem mimo ze snieg sypie parking jest odsniezany na biezaco. Jezdzi traktor z plugiem. Lepiej odsniezac nabiezaco wtedy mozna bezpieczniej jezdzic niz po warstwie 20 cm sniegu
Odpowiedz
8
@ hal
dnia 05.01.2017, 14:21 · Zgłoś
Bo to prywatny parking i właściciel dba - a to co miejskie mają daleko w d...
Odpowiedz
2
@ mex
dnia 05.01.2017, 22:03 · Zgłoś
Kupił SM nowe auto niech kupi traktorek i do
odśnieżania chodników
Odpowiedz
1
@ drogowca
dnia 09.01.2017, 15:43 · Zgłoś
Tego co robił parking na kauflandzie to go wywalili bo sobie nie radził bo kierownik sklepu cały czas narzekał, że źle zrobione.
Odpowiedz
1
@ Kierowca-człowiek
dnia 16.01.2017, 14:32 · Zgłoś
W kauflandzie zostawiasz tyle kasy na GMO, że mają za co odśnieżać.
Odpowiedz
12
@ Tutejszy
dnia 05.01.2017, 13:26 · Zgłoś
Proponuje nie odśnieżać i niech każdy jezdzi z łańcuchami i chodzi w rakach po chodniku zostaną pieniądze i nie będzie sporów a ten temat !!!
Odpowiedz
-2
@ wera
dnia 05.01.2017, 13:21 · Zgłoś
To okropne tak zasypało Jasełko..Gdzie sa służby drogowe..Co maja zrobić ci biedni starcy o kulach..
Odpowiedz
-6
@ BUL
dnia 05.01.2017, 13:17 · Zgłoś
Pikul POwiedział chyba w TVN.
Odpowiedz
-1
@ Pracownik
dnia 05.01.2017, 13:14 · Zgłoś
to jest tylko i wyłącznie wina urzedasow. gdy miasto utrzymywala firma sol-k-jas nie było takich problemów sam tam pracowałem zapieprzalismy całymi nocami żeby było w miarę ok...ale noe bo nasze mądre urzędasy woleli oddać przetarg panu.k... który zabrał w jasle co się tylko da śmieci sprzątania itd...i sam juz tego nie ogarnia chodnik na ul kopernika który jest na zdj sam go osobiście co dzień oodgarnialem i chłopaki za mną sypali. ..moje zdanie odebrać przetarg temu nieodpowiedzialnemu panu k... i oddać firmie która porządnie się tym.zajmie...sol-k-jas
Odpowiedz
6
@ yoł
dnia 05.01.2017, 13:25 · Zgłoś
ale nie bój się pisać po nazwisku ,jaki pan K? niech każdy wie na kogo uje sypać!
Odpowiedz
-1
@ Iza
dnia 05.01.2017, 13:51 · Zgłoś
Nie było problemów, bo nie było zimy. Teraz jak popada śnieg to wszędzie są problemy. Niby solkjas ma tak super odśnieżać? Mieszkam na górce klasztornej i z tego co widziałam to oni tam odśnieżają i wcale tak super nie jest. Jak auto już łaskawie przejedzie to nawet piaskiem nie posypie.
Odpowiedz
1
@ Abc
dnia 05.01.2017, 18:58 · Zgłoś
A konkretnie jaka ulica
Odpowiedz
-2
@ Pracownik
dnia 05.01.2017, 23:47 · Zgłoś
Wiedz również jedno i każdy z was po kolwi firmy które są odpowiedzialne za odśnieżanie to działa w ten sposób ze od urzedasow jest wyznaczona osoba która przekazuje firma cynk i ruszają w bój a ze te kor...y na jasielskich stokach szukają oszczednosci wiec wypuszczają ich jak najrzadziej się fa nie wiem jak ulice ale skwerki i chodniki które mieliśmy pod sobą były zawsze czarne i tego mi nikt nie zaprzeczy! !!!
Odpowiedz
-4
@ Pracownik
dnia 05.01.2017, 23:50 · Zgłoś
Nie było zimy hehhe to ty chyba bardzo młoda jesteś nie jeden i nie dwa szliśmy w śniegu po kolana i jazda byś ty mogła spokojnie iść sb chodnikiem
Odpowiedz
0
@ drogowca
dnia 09.01.2017, 15:40 · Zgłoś
Dziwne to jest, że wszyscy tak narzekają na Kotulaka, ale na Solke też były skargi np o Gajowa do póki sami ją robili jak dali ją i Rafineryjna podwykonawcy to były wcześniej robione a w tym roku też mieli problemy na Górce.
Odpowiedz
2
@ yoł
dnia 05.01.2017, 13:12 · Zgłoś
przesadzacie to nie Hiszpania
chodniki i owszem mają być odśniezone ale drogi są w dobrym stanie odsnieżone
no ale jak się ma 5 rok wielosezonówki albo z recyklingu od freda to się śmiga po całej
Odpowiedz
7
@ mex
dnia 05.01.2017, 21:58 · Zgłoś
Proponuje przejechać się całą Floriańska albo
w Warzycach w stone więzienia a potem pisz człowieku
Odpowiedz
40
@ Ordynariusz
dnia 05.01.2017, 12:51 · Zgłoś
Ale to nic ... ważne ze urzedniki mają pensje i jutro zaczyna się
3 dni wolnego. Vice ma czas na fryzjera i narty. ..
Jest ciężko. ..hehe
Odpowiedz
34
@ .
dnia 05.01.2017, 12:51 · Zgłoś
Dwa stopnie mrozu i 15 centymetrów śniegu! Władze miasta na zarządzaniu ruchem i utrzymaniu dróg niestety znają się tak samo jak na oświacie.
Odpowiedz
2
@ czlowiek z lasi
dnia 05.01.2017, 14:49 · Zgłoś
Skoro burmistrz odpowiedzialby za to nie wie, ze chodnik jest częścią ulicy oraz drogi, to trudno by dziennikarz tego portalu coś wiedział. Tacy to fachowcy.
Odpowiedz
28
@ Ordynariusz
dnia 05.01.2017, 12:47 · Zgłoś
Ten Urząd Miasta znów bezczynny
Odpowiedz
35
@ KaKa
dnia 05.01.2017, 12:47 · Zgłoś
To miasto nie ma gospodarza.
Wystarczy popatrzeć na ostatnie groteskowe zdjęcie. Kumedia za publiczne piniendze.
Odpowiedz
25
@ mex
dnia 05.01.2017, 21:55 · Zgłoś
Ile kosztuje miasto 3 burmistrz?Można by takie
pieniądze przeznaczyć na odśnieżanie.
Odpowiedz
2
@ nagroda za głoswanie na patriotyczny pis
dnia 05.01.2017, 12:30 · Zgłoś
całe podkapracie to dziura. zaorać, zasypać, zalesić.
Odpowiedz
-7
@ czarny
dnia 05.01.2017, 12:51 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
32
@ Warez
dnia 05.01.2017, 12:16 · Zgłoś
Jest zima, to musi być zimno i śnieżno - takie jest odwieczne prawo natury. Moje uszanowania dla Pani Kierowniczki, moje uszanowania...
Odpowiedz
-12
@ ol
dnia 05.01.2017, 11:58 · Zgłoś
Ale jak niby maja wygladać uliece w zimie? Maja byc czarne? Ludzie czy wy macie 15 lat i pierwsy raz zobaczyliscie intensywne opady? Przysyłanie takich zdjec to zenda.
Odpowiedz
16
@ hal
dnia 05.01.2017, 14:16 · Zgłoś
Mamy XXI wiek - kiedyś koniem i saniami się jeździło ale to już nie te czasy . Kiedyś mało kto chodził do pracy - a co dopiero jeździł. Jak tak padało to lekcje były odwołane na dwa tygodnie.
A teraz każdy musi iść do pracy i do szkoły a nikt nie ma KONIA i SANI !
Odpowiedz
11
@ Marcin
dnia 05.01.2017, 14:32 · Zgłoś
Brawo, znalazł się głos rozsądku. Poza tym, to jeszcze nie były intensywne opady!!!
Odpowiedz
0
@ Kierowca-człowiek
dnia 16.01.2017, 14:28 · Zgłoś
Tak się składa że w tamtych czasach 100 procent społeczeństwa pracowało.
A teraz wszyscy są za granicą.
Odpowiedz
-2
@ suchy 38
dnia 05.01.2017, 11:57 · Zgłoś
Do kierowcy i Ja ludzie znacie się choć trochę na odśnieżaniu na pewno NIE!!!
Przecież najpierw musi przestać padać a nie poprószy i lament będą jeździć co 5 minut
Odpowiedz
25
@ kierowca
dnia 05.01.2017, 12:02 · Zgłoś
jest pełno nieodśnieżonych , lub nie posypanych dróg już wiele wiele godzin po opadach, a nawet kilka dni!
Odpowiedz
20
@ Ja
dnia 05.01.2017, 11:47 · Zgłoś
Ten problem to nie tylko w Jaśle, Gmina Nowy Żmigród nie lepsza,drogi przez wieś zasypane ,ogólnie tragedia!!!
Odpowiedz
0
@ ja
dnia 08.01.2017, 18:00 · Zgłoś
Chodnik i w samy Żmigrodzie też porażka!!!
Odpowiedz
64
@ Kierowca
dnia 05.01.2017, 11:46 · Zgłoś
Bo to jest skandal! Strach pomyśleć co by było gdybyśmy mieli zimy takie jak 20 lat temu! Od listopada do kwietnia, -20 -30 stopni i ciągły śnieg i zamiecie. Jak służby nie potrafią zapewnić dobrych warunków drogowych jak przez kilka dni śnieg lekko pada i jest lekki mróz. Nie mówmy tu o poieniądzach...bo jak narazie zima jest bardzo słaba i zaoszczędziliście dużo pieniędzy, co gdyby zima była bardzo ostra już od listopada?!

Ciężko jest wysłać piaskarki i zapewnić ludziom bezpieczeństwo?
Za o my do cholery płacimy?! Są w Polsce gminy, powiaty gdzie naprawdę drogi są świetnie utrzymane. Są firmy, które potrafią zapewnić dobre utrzymanie dróg. W następnym roku nie patrzcie tylko na cenę ale i na jakość wykonywanych usług, bo to co jest w naszym powiecie to kpina!
Odpowiedz
32
@ xxx
dnia 05.01.2017, 12:00 · Zgłoś
Ludzie pamiętajcie - jeśli uszkodzicie siebie, złamiecie noge itd. uszkodzicie swój lub kogoś samochód z powodu śliskiej nawierzchni lub dziury w drodze czy chodniku
- Wezwijcie na miejsce policje (lub jeśli to np złamanie nogi, udajcie się po zaopatrzeniu na posterunek policji i zgłoście to zdarzenie)
- zgłoście się do jakiejś firmy wyciągającej odszkodowania - są takie i w Jaśle. Które nie pobierają żadnych opłat "z góry" tylko od uzyskanego odszkodowania pobierają sobie np %.
- wykonajcie zdjęcia na miejscu zdarzenia, nagrajcie filmik śliskiej nawierzchni czy dziurawej drogi, chodnika.

Nie warto w razie kolizji godzić się na przyjęcie mandatu i przyznanie się do winy czy współwina - gdy służby nie dopełniły swoich obowiązków i jest "szklanka" na drodze - to one odpowiadają za kolizje i wszelkie zdarzenia!!! Może jak zaczną płacić odszkodowania, to zaczną dbać o drogi!

O odszkodownie można się ubiegać nawet po kilku latach od zdarzenia.
Odpowiedz
7
@ xxx
dnia 05.01.2017, 12:02 · Zgłoś
miało być 20%. Może to brzmi troche jak reklama, ale tak nie jest - po prostu często ludzie są nieświadomi tego, że należą im się odszkodowania - że nie oni są winni tylko ci, którzy biorą grubę pieniądze za utrzymanie dróg i chodników!
Odpowiedz
-1
@ Powaliło chyba was
dnia 05.01.2017, 13:38 · Zgłoś
Nie umiesz jeździć w zimie nie wsiadaj za kółko. Trochę śniegu i larum wielkie.
Odpowiedz
53
@ PIASKARKA
dnia 05.01.2017, 14:19 · Zgłoś
Ile tona piasku kosztuje? Ile Dni Wina kosztują od 12 lat?
Odpowiedz
5
@ kierpk
dnia 05.01.2017, 14:25 · Zgłoś
kilkanaście lat temu na poboczach dróg przy wzniesieniach i skrzyżowaniach usypywano z 50-100kg żużlu, gdyby ktoś nie mógł wyjechać, mógł sam sobie posypać drogę, to się sprawdzało. Dlaczego by do tego nie wrócić? :)
Odpowiedz
15
@ Marcin
dnia 05.01.2017, 14:30 · Zgłoś
Bzdury piszesz.
Zakładając, że na drodze panuje "szklanka", ja zatrzymuję się na czerwonym świetle, a ty we mnie wjeżdżasz powodując kolizję. Według ciebie winę za kolizję ponosi tylko firma, która nie zdrapała lodu i śniegu do czystego asfaltu, ty natomiast jesteś niewinny?!!! A kto siedział za kierownicą i prowadził samochód - ty czy firma?
Jest zima to jest zimno i ślisko. Nie umiesz chodzić / jeździć to zostań w domu!!! Przynajmniej nie będziesz stwarzał zagrożenia dla innych!!!
Odpowiedz
41
@ Qn
dnia 05.01.2017, 14:45 · Zgłoś
Najbardziej niedorobione władze od niepamiętnych czasów z przerostem na czele
Odpowiedz
4
@ bhp
dnia 05.01.2017, 16:26 · Zgłoś
Czy P.Pikul odpowiedzialnie się wypowiada.Dlaczego zwlekal z podpisaniem umow.Dlaczego nie zrobil technicznego rozeznania firm ktorym zlecił wykonanie zimowego utrzymania ulic i chodników. Zlecono firmom KRZOK chyba że sobą powiązanych .Teraz tylko oczekiwać odpowiedzi.W okresach intensywnych odpadów i gololedzi nie wychodzic z mieszkan i nie wyjedzac samochodami.
Odpowiedz
-4
@ do Marcin
dnia 05.01.2017, 16:56 · Zgłoś
Jesli faktycznie byłaby szklanka na drodze i doszlo bo do sytuacji jaka opisujesz, nawet gdyby Sąd orzekł Twoją winę to w osobym procesie wytoczonym zarządcy drogi otrzymałbyś odszkodowanie na pokrycie kosztow poniesionych za naprawe pojazdu pokrzywdzonego (chyba ze zgodzisz sie by poszlo z OC ale bedziesz placil wiecej za ubezpieczenie), oraz swojego samochodu + rekompensata za traume, narazenie na stres itd. Regulamin utrzymania drog jest bardzo scisle okreslony, jesli firmy sie z niego nie wywiazuja mozna uzyskac w razie takich kolizji bardzo wysokie odszkodowania. Malo kto o tym wie i mysli wlasnie tak jak Ty.
Odpowiedz
-6
@ do Marcin
dnia 05.01.2017, 17:00 · Zgłoś
Sam otrzymalem odszkodowanie za uszkodzenie felgi po wjechaniu w dziure, poszla felga oraz opona. Jako ze nie mozna wymienic jednej opony na nowa gdy inne maja bieżnik mniejszy bo sa po czesci zuzyte, a nowa felga odroznia sie od pozostalych, otrzymalem odszkodowanie w wysokosci 3800zl na zakup kpl oryginalnych felg i nowe opony, oraz wymiane amortyzatorow na przednią oś.
Odpowiedz
-7
@ BUBU
dnia 05.01.2017, 17:10 · Zgłoś
Bzdury piszesz.
Odpowiedz
14
@ Dyżurny
dnia 05.01.2017, 18:30 · Zgłoś
Temat dyżurny: jest zima - jest śnieg- są drogi - są kierowcy - są pretensje.

Zauważcie, żę;
- śnieg ma prawo padać w zimie i to w dużych ilościach - to normalne
- należy dostosować jazdę samochodem do warunków na drodze, w tym do śniegu i lodu na drodze - tak mówi przepis o ruchu drogowym, powinien być ogólnie znany
- nawet w USA zamiera czasami ruch drogowy- jest to traktowane w sposób normalny a nie jako koniec świata- nawet tam nikt nie zapewni przejezdności każdej drogi i to w sposób natychmiastowy

Tak naprawdę to jeszcze zimy w całej pełni nie było a nawiedzeni krzyczą, że kataklizm bo w zimie jest 5 czy 10 cm śniegu. Trochę pokory: w obliczu sił przyrody człowiek jest małym robaczkiem, który popiskuje, bo wydaje mu się, że wszystko powinien mieć na zawołanie - nie tylko brak śniegu na drodze.

Przyjdzie wiosna i przyroda to załatwi - dużo sprawniej i pewniej niż człowiek - i na dodatek za darmo...

P.S. Ci, którzy zarzucają przekręty firmom odśnieżającym wychodzą z założenia, że jest to oczywista oczywistość, bo sami tylko tak by to robili...
Odpowiedz
-5
@ mex
dnia 05.01.2017, 21:46 · Zgłoś
Całe Jaslo było jak szklanka a ty chyba siedzisz
w oknie i udajesz bohatera.
Odpowiedz
3
@ .
dnia 05.01.2017, 21:57 · Zgłoś
Odważny jesteś. Chyba nigdy ci [...] nie rzuciło. Znając życie chojraku lekki poślizg i lecisz gdzie cie los pokieruje.
Odpowiedz
1
@ dfn
dnia 05.01.2017, 22:16 · Zgłoś
pare osob z urzedu i w gminach zwolnic co sa nie poczebni tam wogole i juz jest nie na piasek ale wystarczy na sol w calym powiecie by sypali
Odpowiedz
13
@ Abnegat
dnia 05.01.2017, 23:03 · Zgłoś
@Dyżurny

Cóż - "sorry, taki mamy klimat", jak powiedziała jedna pani z PO.
Odpowiedz
13
@ Zet
dnia 06.01.2017, 08:59 · Zgłoś
Pikul szlifował treści oświadczeń w sprawie Rzońca/Piotrowicz, jak więc miał biedulka czas znaleźć na tak trzeciorzędną sprawę jak zimowe utrzymanie dróg w mieście!
Odpowiedz
-2
@ też kierowca
dnia 06.01.2017, 14:29 · Zgłoś
Też jestem kierowcą i to kobietą. Jeżdżę codziennie do pracy. Oczywiście jest ślisko ale to w końcu zima. Pamiętam też te zimy 20 lat temu. Trzeba uważać i tyle. Trudno, żebyśmy wymagali aby ulice były czarne przy takich opadach śniegu jak ostatnio. Ludzie nie przesadzajcie. Nie będziecie jeździć tak jak w lecie. Nie wiem co takiego bulwersującego jest w tym filmiku. chodnik jak chodnik, odśnieżony, przecież nie ma śniegu po kolana. Jeszcze zrozumiałabym np. ludzi niepełnosprawnych, np. na wózkach lub tych, którzy mają problemy z chodzeniem a muszą wyjść. Podejrzewam, że większość tych komentarzy piszą tacy co nie potrafią jeździć zima i tyle. A to czy jest ślisko na chodnikach to zależy też w jakim obuwiu chodzimy. Trzeba odstawić eleganckie buciki, czasem na obcasie tylko założyć trepy i maszerować. Jak widzę czasem w jakich butach ludzie chodzą i narzekają, że ślisko. To tak jak na Giewont wchodzą w sandałkach i skręcają nogi. Ciekawe jak Ci piszący mają odśnieżone i posypane koło swoich domów.
Odpowiedz
4
@ jan
dnia 08.01.2017, 17:16 · Zgłoś
Firmy odpowiedzialne za utrzymanie dróg biorą duże pieniądze.
A my kierowcy płacimy rożne podatki od paliwa od pojazdów,winiety itp.
więc wymagamy to chyba normale??
Odpowiedz
-1
@ xx
dnia 09.01.2017, 06:41 · Zgłoś
Nie wiem komu przeszkadzają dni wina
A zamiast nagrzać łopata w dłonie
A nie klawiatura:P
Odpowiedz
0
@ Kierowca-człowiek
dnia 16.01.2017, 14:23 · Zgłoś
Z tego co pamiętam 20 lat temu wszyscy mieszkańcy odkopywali osiedla i jelcze z piaskarkami ŁOPATAMI!!!
A jedyny sprzęt jaki jeździł to Bellarus Staliniec i DT75.
Drogi Były przejezdne po 2 tygodniach.
Marzą mi się takie lata byś Ty wielmożny WŁADCO Świata mógł ich doświadczyć i chwycić się za robotę bo jak narazie jedyną rzeczą którą robisz to narzekanie!!!
ECT>>>
Odpowiedz
0
@ Kierowca-człowiek
dnia 16.01.2017, 14:25 · Zgłoś
The problem is:
Że nasi wielmożni kierowcy klasy pracującej nie puszczą totolotka na czas i nie będzie na Harnasia i fajki...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657