Strona główna

Krytyka mobilizuje

68
Napisany dnia: 14.10.2013, 12:29 , Tagi: Brak

Mówienie o niskiej frekwencji w warszawskim referendum, a przy tym sukcesie prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz jest nie na miejscu. Praktycznie rzecz ujmując frekwencja była wysoka, a porażka prezydentowej miażdżąca. Warszawska lekcja demokracji dużo nam pokazuje.

 

Referendum, które zainicjowała Warszawska Wspólnota Samorządowa pod wodzą burmistrza Ursynowa Piotra Guziała na początku było inicjatywą czysto obywatelską. Długo to jednak nie trwało, bo politycy największych ugrupowań wywęszyli, że oto w stolicy jest okazja do przeprowadzenia batalii wizerunkowej. Ani Platforma, ani PiS włączając się do politycznej rozgrywki nie zabłysnęli.

Donald Tusk strzelając sobie w kolano zaapelował, aby warszawiacy nie szli do urn. Jeśli demokracja ma być obywatelska, to właśnie jedynie poprzez urnowe spacery. Warszawiacy jednak apelu Tuska nie wysłuchali do końca. Kaczyński sprawę referendum rozegrał w stylu dosyć oryginalnym, ale nieodbiegającym od PiSowskiego języka – naczelnym sloganem była litera „W” kojarząca się warszawiakom do tej pory jedynie z Powstaniem Warszawskim.

Dodatkowo żadna z partii rozgrywających referendum na swoją korzyść nie była w stanie zaproponować dobrej alternatywy dla platformerskiej pani prezydent. Kandydat Gliński występując w mediach obnosił się z krytyką, Ryszard Kalisz brylował w mediach opowiadając więcej o swoim synu niż planach dla stolicy. Wszystkie partie opozycyjnie nastawione do obecnej gospodyni stolicy skupiły się głównie na krytyce i zachęcaniu warszawiaków do udziału w niedzielnym referendum.

Jaki był efekt tej negatywnej kampanii?

W mediach wszyscy szumią o frekwencji poniżej oczekiwań, a ja pytam, na jakiej podstawie mogliśmy oczekiwać wysokiej frekwencji. Wystarczy przypomnieć statystyki z przeprowadzonych do tej pory referendum. Jeśli wziąć na tapetę miasta powyżej 200 tysięcy mieszkańców, to warszawska frekwencja była jak do tej pory najwyższa (najwyższa frekwencja w referendum była w 2005 r. w małej gminie Kowiesy - 36,97%, w miastach nie przekraczała 20-25%). Czy zatem mieszkańcy stolicy posłuchali Tuska nawołującego do zostania w domu? Pewnie tak, ale praktycznie rzecz biorąc to 2 – 3 % uprawionych ten apel wysłuchało.

Chciałbym również zapytać gorących zwolenników pozostającej na stanowisku warszawskiej prezydent dlaczego krzyczą, że oto zwyciężyła bezapelacyjnie. Fakt, oddać jej trzeba, że stanowiska nie utraciła, co jednak w tej sytuacji było najważniejsze. Trzeba jednak praktycznie spojrzeć na wyniki już samego referendum – 92% oddających swój głos było przeciwnych obecnej prezydent Warszawy. To pokazuje dużo, przed przyszłorocznymi wyborami samorządowymi. Mimo tego, jak ostatnio HGW wychodziła do mieszkańców stolicy i jak duże programy udogodnień wprowadziła, to otrzymała ważny sygnał, że warszawscy wyborcy pamiętają jej całe 7 lat kadencji.

Pomijając polityków, którzy włączyli się ze swoimi działaniami w kampanię trzeba zauważyć działanie Państwowej Komisji Wyborczej, która z wynikami czekała prawie dzień po wyborach do południa. Porównując nas do Niemiec, gdzie po 7 godzinach były pełne wyniki wyborów parlamentarnych (44 miliony głosów, w Warszawie 300 tysięcy) musimy zdać sobie sprawę z archaicznego systemu sterującego działaniami tej jednostki państwowej. Można by rzecz, że PKW po raz kolejny nie zdała egzaminu.

Egzaminu nie zdali politycy, media, cała opozycja też nie przygotowała się do tej obywatelskiej lekcji. Społeczność Warszawy też obojętnie przechodziła obok lokali wyborczych. Nasza ponad 20-letnia demokracja potrzebuje wielu jeszcze takich lokalnych wyborów, aby zdać sobie sprawę z tego, że władza obywatelska jest realną siłą.

Grzegorz Michalski

Komentarze Czytelników:
Aby ocenić dany komentarz, wystarczy kliknąć na ikonkę "+" lub "-" w prawym górnym rogu każdego komentarza.
Dodaj nowy komentarz Wybierz sposób wyświetlania komentarzy:
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 14.10.2013, 12:49. Identyfikator użytkownika: Y2KvHa8iLtSA
Ocena
komentarza:
21
Skoro sam " Płemieł i prezydent "wszystkich Polaków" nawołują aby bojkotować wybory więc ze spokojem stwierdzam, że według "takiej demokracji" nie mają poparcia większości narodu i nie mogą decydować w imieniu większości ...
@ cyberchłop
dnia 14.10.2013, 15:24. Identyfikator użytkownika: VcJAdzSYE90a
Ocena
komentarza:
1
a jak Kaczor , kazał bojkotować referendum w łodzi w sprawie odsunięcia uwczesnego prezydenta Łodzi to niby dobrze
@ mily
dnia 14.10.2013, 15:40. Identyfikator użytkownika: B0O96DgCvPLg
Ocena
komentarza:
7
Nie widzisz róznicy miedzy namawianiem do bojkotu przez premiera/prezydenta a namawianiem przez polityka nie pełniacego takiej funkcji ?
@ dragoness
dnia 14.10.2013, 20:00. Identyfikator użytkownika: vhgZhH1edOSS
Ocena
komentarza:
0
Ale to moralność Kalego.
@ mily
dnia 14.10.2013, 22:09. Identyfikator użytkownika: B0O96DgCvPLg
Ocena
komentarza:
8
Normalne u kazdego kto wchodzi w politykę , chyba nikogo to nie dziwi . Inaczej jednak sprawa wyglada kiedy polityk zostaje urzedującym premierem czy prezydentem . Tu powinno juz sie na dużo mniej pozwalać . Chyba ze chcecie przyrównac prezydenta do radnego w Kozij Wólce ktory po kielichu moze sobie pozwolic na palniecie głupstwa które uslyszy kilku kompanów od butelki .
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 15.10.2013, 00:07. Identyfikator użytkownika: Y2KvHa8iLtSA
Ocena
komentarza:
1
Widać, że niektórzy łudzą się wpływem wyborcy na kształt tej chorej demokracji, w której niereprezentatywna mniejszość uzurpuje sobie prawa do rządzenia: przeliczcie sobie liczbę członków poszczególnych partii, liczbę uprawnionych do głosowania i liczbę głosów oddanych na poszczególnych kandydatów i nie wciskajcie ludziom ciemnoty o rzekomo jakiejś tam większości która opowiedziała się za tym czy innym...Przy wyborach do sejmu większością może być mniejszość, a przy okazji referendum jest odwrotnie np. {67, czy ostatnie} - dlaczego boicie się prawdziwej demokracji gdzie uprawniony wyborca ma obowiązek wypowiedzi i uczestnictwa w wyborach np. jak w Dani...
@ tak tak
dnia 15.10.2013, 07:49. Identyfikator użytkownika: Bvs6PFJHUf1n
Ocena
komentarza:
4
Panie Grzegorzu cemu od razu nie napisze Pan że to kolejne zwycięstwo PiS oczywiście moralne.
Niech Pan pisze wygraliśmy a to, że łona została dalej to ludziska sie pomylyły.

Ciemny lud to kupi.
@ d
dnia 15.10.2013, 09:51. Identyfikator użytkownika: FoBaSkZYclUL
Ocena
komentarza:
-2
słowa zbawiciela nie podlegają dyskusji, więc nawet nie pytaj
@ d
dnia 15.10.2013, 09:53. Identyfikator użytkownika: FoBaSkZYclUL
Ocena
komentarza:
2
zostanie w domu to też głosowanie, wniosek warszawiakom rządy HGW odpowiadają, a mają gdzieś referendum odwolawcze i kaczyńskiego, który próbował zrobić skok na stolicę
@ mama madzi
dnia 14.10.2013, 13:07. Identyfikator użytkownika: REBltHKkGVAo
Ocena
komentarza:
16
Phi! Jak kiedyś płemieł kazał nie płacić abonamentu to przestałam płacić! I dobrze zrobiłam?
@ moko
dnia 14.10.2013, 13:32. Identyfikator użytkownika: 7JmDhFr0eaTf
Ocena
komentarza:
-28
grzegorzu michalski

jak ktos mogl przegrac skoro pozostaje na stanowisku???

jak jest logika?

to tak jak bys wygral 5 w lotto a mowilbys ze masz 6!!!

jest roznica chyba co nie

zastanow sie czlowiecze nad swoja inteligencja
@ d
dnia 15.10.2013, 09:50. Identyfikator użytkownika: FoBaSkZYclUL
Ocena
komentarza:
-3
tu nie chodzi o logikę, to tylko artykuł na polityczne zamówienie pisu, nie ma się czym przejmować, a wiadomo jak u nich z prawdomównością i sensem jest
@ moko
dnia 14.10.2013, 13:35. Identyfikator użytkownika: 7JmDhFr0eaTf
Ocena
komentarza:
-17
referendum pokazalo tyle ze warszawiacy nie chca odwolac swojej prezydent i tyle

reszta to niepotrzebne komentarze i wywody osob ktore udaja ze moga cos madrego napisac
@ doris
dnia 18.10.2013, 23:44. Identyfikator użytkownika: T0H1oEIbzvBL
Ocena
komentarza:
0
oni pokazali ,że są leniami i nie chce im się dupska ruszyć z domu !!!
lub

widocznie wiedzieli ,że referendum można tak ustawić jak się chce i nic to nie da ,że pójdą czy nie
@ Paul
dnia 14.10.2013, 13:40. Identyfikator użytkownika: 6M0m3jGWtelI
Ocena
komentarza:
-18
Porażka Hanny G-W miażdżąca??? Człowieku, gdyby dziś były wybory samorządowe to wygrałaby znowu z dużą przewagą nad konkurentami. Nie pisz może więcej artykułów bo widać w Tobie mało obiektywizmu.
@ mily
dnia 14.10.2013, 13:46. Identyfikator użytkownika: B0O96DgCvPLg
Ocena
komentarza:
18
Na jakiej podstawie te wnioski o miazdzącej wygrabnej ? Bo opierając sie na sondazach - co tez czasem nijak ma sie do pózniejszych wyników - to HGW miałaby 30% Kalisz 20% a reszta potencjalnych kandydatów ok 30% . Bardzo mozliwe ze byłaby druga runda . Jak myslisz elektorat tej reszty czyli ok 30% zagłosowałby na HGW ??? Chcesz powiedziec ze fani Glinskiego Guziała itd . poparliby HGW ?
@ jz
dnia 14.10.2013, 14:30. Identyfikator użytkownika: hRaJtqARynjf
Ocena
komentarza:
19
Za odwołaniem głosowało 322 tys. 17 osób (93,6 proc.), przeciwko było 17 tys. 465 osób (5 proc.) . To nie jest miazdząca porażka ? Paul gdzie pobierasz korepetycje z matematyki , daj znać to bedę wiedział których nauczycieli omijać .
I nie mów o tym ile nie poszło do urn . Nie poszli czyli jest im to obojętne , nie są ani za ani przeciw .
@ Paul
dnia 15.10.2013, 08:21. Identyfikator użytkownika: iwMnXctW9aBj
Ocena
komentarza:
-1
Nie poszli bo chcieli aby Hanna G-W została, a poza tym jak zobaczyli aktywność w ostatnich dniach Jarosława i Macierewicza to pozostali w domu. Uprawnionych do głosowania było 1 300 tys. a udział wzięło tylko ponad300 tys. Więc wyobraź sobie gdyby nieobecni jednak przybyli...
@ d
dnia 15.10.2013, 09:48. Identyfikator użytkownika: FoBaSkZYclUL
Ocena
komentarza:
-6
brak obiektywizmu wali tu po oczach, artykuł napisany na zamówienie pisu dla pisiorów, tylko dlaczego to coś wklejono na jasło4u?
@ d
dnia 15.10.2013, 10:02. Identyfikator użytkownika: FoBaSkZYclUL
Ocena
komentarza:
-6
jak się pisze na polityczne zamówienie to obiektywizm przestaje istnieć, ciekawe ile biuro poselskie pisu zapłaciło za wklejenie tych bzdetów tu
@ dragoness
dnia 15.10.2013, 14:48. Identyfikator użytkownika: R0IVjABh28o8
Ocena
komentarza:
-2
Jeszcze raz zalecam przyswoić sobie definicję slowa "felieton". Nie jest długa, naprawdę. Podstawą jest SUBIEKTYWNOŚĆ wypowiedzi.
@ polonistka
dnia 23.10.2013, 21:21. Identyfikator użytkownika: C22i08ofjAQD
Ocena
komentarza:
1
subiektywizm, nie subiektywność
@ Co mnie to obchodzi
dnia 14.10.2013, 14:01. Identyfikator użytkownika: fiIqqxFuLEbu
Ocena
komentarza:
-19
kur... to jaslo nie warszawa panie polityk to nie polityczny portal co mnie o obchodzi wes daj se spokoj panie polityku
@ amivisage
dnia 14.10.2013, 14:37. Identyfikator użytkownika: ajbpf2CACqHr
Ocena
komentarza:
-9
Oj Grzesiu, Grzesiu, dziennikarskiego Noba za ten artykuł pisany od soboty do poniedziałku na pewno nie dostaniesz. Jedynie możesz liczyć co najwyżej na awans od prezesa na wyższy stołek w strukturach pIsu.
@ jz
dnia 14.10.2013, 14:42. Identyfikator użytkownika: MtevtzNUQvH4
Ocena
komentarza:
15
ty za to za brak umiejetnosci czytaniaze zrozumieniem nie otrzymasz pewnie pozytywnej oceny z j.polskiego . Tyle ze teraz takie czasy ze i z takim swiadectwem mozesz chyba kroczyc dalej :-P
@ do Grzegorza M
dnia 14.10.2013, 18:44. Identyfikator użytkownika: xx0ILwsmCGrI
Ocena
komentarza:
2
Panie Grzegorzu, proszę się nie przejmować złośliwymi komentarzami marnych złośliwców.
Artykuł jak zawsze znakomity !
@ amivisage
dnia 14.10.2013, 19:46. Identyfikator użytkownika: ajbpf2CACqHr
Ocena
komentarza:
-5
@jz
Robiąc 10 błędów w tak krótkim tekście bardziej się błaźnisz niż Sven.
@ gg
dnia 14.10.2013, 22:37. Identyfikator użytkownika: OyF25bAZjarB
Ocena
komentarza:
5
Wypij sobie piwo z kolegą Svenem bo prezentujesz ten sam poziom amivisage
@ d
dnia 15.10.2013, 10:03. Identyfikator użytkownika: FoBaSkZYclUL
Ocena
komentarza:
0
a to mogło by się wydawać niemożliwym
@ cyberchłop
dnia 14.10.2013, 15:21. Identyfikator użytkownika: VcJAdzSYE90a
Ocena
komentarza:
-5
hi hi hi smętny Kaczor z kolegami dostali po nosie :)
@ HISTORYK
dnia 14.10.2013, 17:45. Identyfikator użytkownika: zvq0gbtt0F3x
Ocena
komentarza:
1
Powstanie warszawskie 13 października 2013 roku zakończyło się klęską.
@ Lord
dnia 16.10.2013, 20:24. Identyfikator użytkownika: mCgM8uo0Prdl
Ocena
komentarza:
-2
i tutaj się z tobą zgadzam Leo!!! Jeszcze mogli by wysłac na placówkę do DŻibuti tego specjalistę od katastrof Ma"[...]a" wicza...
@ PiS-man
dnia 19.10.2013, 00:26. Identyfikator użytkownika: Z8dT6yKQ2NLa
Ocena
komentarza:
2
A Karapytę Lord (yorker) gdzie wyślecie?
@ Lord
dnia 19.10.2013, 22:54. Identyfikator użytkownika: mCgM8uo0Prdl
Ocena
komentarza:
0
Z tobą przecież ma niedaleko do Jarosławia! twoja przepustka się kończy a pytakara musi z kimś porozmawiać...
@ PiS-man
dnia 19.10.2013, 23:25. Identyfikator użytkownika: Z8dT6yKQ2NLa
Ocena
komentarza:
3
A jeszcze paręnaście miesięcy temu tak kochałeś PSL... Miłość ci przeszła wraz z utratą pracy w ARIMR?
@ kazik
dnia 14.10.2013, 19:00. Identyfikator użytkownika: wpdH1mTHZQhO
Ocena
komentarza:
4
abstrahując od treści - PREZYDENTOWA to jest żona prezydenta, nie kobieta pełniąca funkcję prezydenta.
@ mily
dnia 14.10.2013, 19:26. Identyfikator użytkownika: B0O96DgCvPLg
Ocena
komentarza:
0
Zależy , bo panie na wiejskiej pełniace funkcje każą siebie nazywać "ministra " , Jak wiec mówic do pani prezydent ? Prezydenta , nie bardzo ;)
@ dragoness
dnia 14.10.2013, 20:24. Identyfikator użytkownika: vhgZhH1edOSS
Ocena
komentarza:
-2
Może być "prezydentka".
@ mily
dnia 15.10.2013, 01:21. Identyfikator użytkownika: B0O96DgCvPLg
Ocena
komentarza:
2
To by raczej nie przeszło , bo jak ktoś w literze W widzi od razu wojnę to co by powiedział na taki tytuł w mediach "Prezydentka zezwoliła na marsz szmat " "Prezydentka na rowerze " ? Zaraz by elyta krzyknęła ze to spisek zestawienie takich dwuznacznych słów .
@ YoDa
dnia 15.10.2013, 07:30. Identyfikator użytkownika: ZS7VeyLSDpDv
Ocena
komentarza:
-6
To że bufetowa została to zasługa PiSu. Warszawiacy widząc, że ta partia tak zabiega o odwołanie specjalnie olali referendum. Pamiętajcie jedyną prawdziwą alternatywą dla Polski jest Kongres Nowej Prawicy.
@ Max Szyderko
dnia 15.10.2013, 08:23. Identyfikator użytkownika: AdXbqB0sNTvK
Ocena
komentarza:
0
Dokładnie TAK !!! To jedyna formacja, która nas jeszcze nie okradła...
@ d
dnia 15.10.2013, 10:04. Identyfikator użytkownika: FoBaSkZYclUL
Ocena
komentarza:
1
jeszcze, bo nie mieli dziady okazji i mieć nie będą
@ mama madzi
dnia 16.10.2013, 07:27. Identyfikator użytkownika: REBltHKkGVAo
Ocena
komentarza:
4
KNP? To te nieudaczniki od Korwina, co to nawet podpisów nie potrafią zebrać?
@ Lord
dnia 16.10.2013, 20:25. Identyfikator użytkownika: mCgM8uo0Prdl
Ocena
komentarza:
-1
popieram Max!
@ PiS-man
dnia 19.10.2013, 00:28. Identyfikator użytkownika: Z8dT6yKQ2NLa
Ocena
komentarza:
3
Lord (yorker) to ty już nie chłopek-roztropek z PSL-u tylko kumpel lodówkowego jozina?
@ Lord
dnia 19.10.2013, 22:56. Identyfikator użytkownika: mCgM8uo0Prdl
Ocena
komentarza:
-1
Pisman wazeliniarzu stary, zapisz się do palikociarni zmień swoj styl, bo to poprostu już nie jest smaczne...
@ PiS-man
dnia 19.10.2013, 23:27. Identyfikator użytkownika: Z8dT6yKQ2NLa
Ocena
komentarza:
3
W wazeliniarstwie ciebie nikt nie jest w stanie przebić! Podobno już nawet pokochałeś Bogdana Rzońcę? Prawda to?
@ Lord
dnia 20.10.2013, 09:15. Identyfikator użytkownika: mCgM8uo0Prdl
Ocena
komentarza:
-3
to twój kolega, co boisz się że pociągnie za sobą? wy z pisu to niezłe ziółka jesteście...
@ PiS-man
dnia 20.10.2013, 09:33. Identyfikator użytkownika: Z8dT6yKQ2NLa
Ocena
komentarza:
2
Yorker! Mówi się też, że Kurowska może zostać nowym burmistrzem Jasła... Czy już przygotowałeś sobie stosowny tekst w którym odcinasz się od Dyzia? :D
@ d
dnia 15.10.2013, 09:46. Identyfikator użytkownika: FoBaSkZYclUL
Ocena
komentarza:
-2
bzdury wysmażone na zamówienie pisu.
'' frekwencja była wysoka, a porażka prezydentowej miażdżąca'' czyli frekwencja zbyt niska, a prezydentowa zostaje na stanowisku. może autor słyszał o czymś takim jak głosowanie nogami, Ci którzy zostali w domu zagłosowali za
hgw
@ d
dnia 15.10.2013, 09:55. Identyfikator użytkownika: FoBaSkZYclUL
Ocena
komentarza:
-3
Dlaczego ta nie obiektywna i bzdurna propaganda pisu została wklejona na ten portal, wstydźcie się redaktorzy.
@ jasiu
dnia 15.10.2013, 14:50. Identyfikator użytkownika: ulV2VFnoMMzK
Ocena
komentarza:
0
Dziękuje już całemu POPISOWI i tzw:"mordom naszym". Dajcie już spokój Polsce
@ Republika bananowa
dnia 15.10.2013, 19:13. Identyfikator użytkownika: 0WZjO6jisBL3
Ocena
komentarza:
-1
precz z po-pisem!!! niech żyje pzpr!!!
@ Sylwia
dnia 16.10.2013, 09:13. Identyfikator użytkownika: kmC8rOdlJXQ7
Ocena
komentarza:
1
Szanowny Panie Redaktorze według Słownika Języka Polskiego "prezydentowa" to żona prezydenta. Pisanie nawet w lokalnych mediach zobowiązuje do przestrzegania zasad pisowni polskiej.
@ xyz
dnia 16.10.2013, 17:43. Identyfikator użytkownika: 6c8Y4RkfpOgD
Ocena
komentarza:
-2
Wy wszyscy którzy tak krzyczycie, jak to jest źle, jakie to państwo jest chore, jak to jest do D..PY nie ważne czy jesteście za PO czy za PiS-em czy innymi, przestańcie narzekać i wyjedźcie z Polski a jestem przekonany że jak nie bedzie takich bałwanów jak Wy którzy tylko potrafią sobie skakać do gardeł to reszta ludzi ogarnie sobie życie normalnie bez waszej chorej nienawiści, natura obdarzyła Was umiejętnością myślenia szkoda tylko że nie korzystanie z tego... im Was mniej tutaj tym lepiej dla reszty !!!
@ lele
dnia 17.10.2013, 06:31. Identyfikator użytkownika: HKEHctN91Gx7
Ocena
komentarza:
-5
Zabierzcie mu komputer bo to kolejna kompromitacja tego pisaka...
@ staszek
dnia 17.10.2013, 13:02. Identyfikator użytkownika: UPtgNUwCsAtM
Ocena
komentarza:
3
regulaminy wyborow czy referendow sa takie ze bez zgody rzadzacych stołkow nie straca...to nie te czasy kiedy nieudolni urzednicy odchodzili sami ze stanowiska...dlatego juz od lat nie chodze na te błazenady...
@ dragoness
dnia 18.10.2013, 18:49. Identyfikator użytkownika: vhgZhH1edOSS
Ocena
komentarza:
0
A tu ciekawa analiza pokazująca, jak ludzi robi się w konia w majestacie prawa http://3obieg.pl/robia-nas-w-konia-wynik-referendum-w-warszawie
@ dorota
dnia 18.10.2013, 23:47. Identyfikator użytkownika: T0H1oEIbzvBL
Ocena
komentarza:
-1
Czu macie już swoje zdanie na temat wygranej PIS czy PO - które wg. was to mniejsze zło bo dobra dla nas tu nie widać!!!
@ obserwator
dnia 19.10.2013, 12:43. Identyfikator użytkownika: Qsx6z6m1kaNo
Ocena
komentarza:
2
ty dorota ludzie som gupie w sondażach kłamiom oszukujom i powiedzom pan tusk wygrał po raz trzeci
@ xxl
dnia 20.10.2013, 20:18. Identyfikator użytkownika: aTi7tDdBfw17
Ocena
komentarza:
0
Moim zdaniem nieuczestniczenie w referendum jest też pewną formą głosowania, oznacza, że nie zgadzam się z inicjatywą odwoływania.
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 20.10.2013, 22:36. Identyfikator użytkownika: Y2KvHa8iLtSA
Ocena
komentarza:
0
" Dobrze rozumujesz" - tylko jeszcze mi powiedz dlaczego referendum w sprawie wejścia do uni przy 29 864 969 uprawnionych do głosowania, za wejściem było tylko
13 514 872 - reszta albo nie poszła, lub była i przeciw, ale wtedy to nasze władze nie uznały, że Ci nie głosujący są przeciwko i ogłosiły że to większość wybrała unię - weź to i sam sprawdź, później się wypowiadaj...
@ niezalezny
dnia 20.10.2013, 23:15. Identyfikator użytkownika: WM4rjdafc2ia
Ocena
komentarza:
-3
Wstyd mi ze mieszkam w miescie (tak ladnym), w ktorym mieszka tyle otumanionych przez formacje PiS.Czy tego sie nie widzi ,ze to ugrupowanie to same darmozjady , nieroby , mąciwody, ..chca tylko wladzy ..a Wam zgotuja iście rajski byt ..będziecie chodzić jak Chrystus - w laciach i sukmanach,gdy oni beda żyć jak pączki w maśle.
To co wymyslają i jak sie zachowuja ..podobne jest do snu pijanego idioty..i na nich mamy sie wzorowac?. Opamiętajcie sie Jaślanie !!.Pozdrawiam
@ dragoness
dnia 21.10.2013, 06:57. Identyfikator użytkownika: vhgZhH1edOSS
Ocena
komentarza:
3
Przez wszystkie formacje, co władzy jest na rękę. Mamy się opamiętać i zrobić... co? Czekamy na propozycje, skoru już zacząłeś uświadamianie.
@ Kazimierz
dnia 22.10.2013, 09:01. Identyfikator użytkownika: TAUZPemYm7bq
Ocena
komentarza:
2
Wynik świadczy o tym, że społeczeństwo władzę ma w ... . Głosujący, przeciw PREZYDENT, a pozostali poszli w las, bo nie doceniają władzy i praw obywatelskich.
@ Max Szyderko
dnia 26.10.2013, 20:20. Identyfikator użytkownika: AdXbqB0sNTvK
Ocena
komentarza:
2
Panie Michalski, troszkę kultury. Jaki Tusk, jaki Kalisz ,jaki Gliński, jakie HGW ??? Co to są naklejki na kibel ???
@ dragoness
dnia 27.10.2013, 08:39. Identyfikator użytkownika: vhgZhH1edOSS
Ocena
komentarza:
1
Znak czasu... już o tym pisałam.
@ Bebe
dnia 04.11.2013, 07:21. Identyfikator użytkownika: OLsg8loBZamj
Ocena
komentarza:
0
Co wy macie do PiS-u?Calkiem oslepliscie,czy juz tak oglupieliscie ,ze nie widzicie,zePO Polske rozsprzedalo,kasa panstwa pusta,a policy na sluzbie za granica?Tlko nie liczni maja prace I to nie wiadomo na jak dlugo.Polska jest krajem bezkarnych gangsterow I zlodzieji.Jak myslici dzieki ktorej partii.Przewietrzyc mozgi I samodzielnie myslec a nie gegac jak gesi.
Dodaj komentarz Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Adrian stoi przed wielką szansą

    Adrian Bałucki z Jasła przeszedł do finału programu muzycznego drugiej edycji "The Voice Kids" emitowanego w TVP 2, który będziemy mieli okazję oglądać 23 lutego. 15-letni jaślanin od początku zyskał uznanie wśród trenerów, szczególnie Cleo, która jak podkreśliła widzi w nim siebie.

  • Miał świadomość, że pies cierpi

    W Sądzie Rejonowym w Jaśle zapadł wyrok w sprawie oskarżonego Stefana P. z Zarzecza, który w  ubiegłym roku pozostawił swojego psa na kilkustopniowym mrozie i przyczynił się do jego śmierci. Mężczyzna został uznany za winnego.

  • Bogdan Rzońca „dwójką” na liście do PE

     

    Poseł na Sejm RP Bogdan Rzońca wystartuje w majowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jaślanin otrzymał drugie miejsce na liście PiS.

  • Agrarny ambaras

    Rolnicy z powiatu jasielskiego żądają zatrzymania degradacji gruntów rolnych na terenie powiatu jasielskiego, spowodowanej zaprzestaniem użytkowania rolniczego, co w konsekwencji doprowadza do powstania „dzikich" zalesień. - My ponosimy z tego tytułu ogromne straty  – mówi wzburzony Piotr Kędzior, wiceprzewodniczący Rady Powiatu Podkarpackiej Izby Rolniczej w Jaśle.

  • W Nowym Żmigrodzie nie będzie karetki z lekarzem

    Od 1 kwietnia karetkę specjalistyczną w Nowym Żmigrodzie zastąpi karetka podstawowa. Nie pomogły apele samorządowców, którzy liczyli na to, że liczne argumenty przemawiające za funkcjonowaniem ambulansu z lekarzem wpłyną na decyzję wojewody podkarpackiego.

  • Studia podyplomowe

     

    Niepubliczna placówka doskonalenia PROTOTO we Wrocławiu przedstawia najnowszą ofertę studiów podyplomowych (3 semestry = 350 godzin).

  • W maju 5. Nocna Jazda Ratowników. Tym razem dla ratownika medycznego Grzegorza

     

    5. edycja Nocnej Jazdy Ratowników odbędzie się w sobotę, 18 maja 2019 r w Jedliczu. Jest to wielka akcja charytatywna organizowana przez portal Krosno112.pl i OSP Dobieszyn, która łączy służby ratownicze z całej Polski. W tym roku celem imprezy jest wsparcie krośnieńskiego ratownika medycznego Grzegorza Karasia, który doznał rozległego udaru i potrzebuje funduszy na rehabilitację.

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105