Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Likwidacja publicznej szkoły w Umieszczu

101

Od września szkoła w Umieszczu przestanie funkcjonować w takiej formie jak to było dotychczas. Przekształcona zostanie w szkołę stowarzyszeniową, która na dzień dzisiejszy jest w trakcie organizacji.

O tym, że szkoła ma zostać zlikwidowana pisaliśmy w styczniu br. kiedy to radni gminy Tarnowiec podjęli decyzję o likwidacji także szkoły w Łajscach i Czeluśnicy. Według Rady gmina nie jest w stanie dokładać do subwencji oświatowej, ze względu na głęboką zapaść finansową. Wójt Gminy Tarnowiec Jan Czubik zaznaczył przy tym, iż do całkowitej likwidacji szkół nie dojdzie. Każda z nich wciąż będzie funkcjonować, zmieni się natomiast forma jej zarządzania – z publicznego, na stowarzyszeniowe.

Dyrektor Zespołu Szkół Publicznych w Umieszczu jest rozczarowany faktem, że radni gminy Tarnowiec podejmując decyzję nie brali pod uwagę żadnych innych wartości oprócz ekonomii. Wyniki egzaminu gimnazjalnego przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum są na bardzo wysokim poziomie. Wyniki z języka polskiego, Historii i WOSu, Matematyki oraz przedmiotów przyrodniczych klasyfikują się na poziomie wysokim - Stanin 7. Poziom wyżej średni, a więc Stanin 6 odnosi się do wyników z języka angielskiego oraz niemieckiego w zakresie podstawowym. Na tle gminy, powiatu i województwa osiągnięte wyniki przedstawiają się bardzo dobrze.

- Dzięki sponsorom organizujemy wyjazdy i wycieczki. By było taniej jeżdżę jako kierowca autobusu. Komisja edukacji z gminy, komisja budżetowa z gminy czy wojewoda nie zadali sobie nawet trudu, by sprawdzić jaki jest stan faktyczny. Jedynym organem, który zjawił się tutaj cokolwiek sprawdzić, było kuratorium oświaty, które przysłało dwóch wizytatorów z Rzeszowa i którzy sprawdzili stan faktyczny szkoły. W przypadku mojej szkoły oraz szkoły w Czeluśnicy wydano negatywną opinię, natomiast w Łajscach wydano opinię pozytywną, a więc do likwidacji. Samorządy nie zdają po prostu egzaminu z prowadzenia szkół, jeżeli szkoły jak najszybciej nie wrócą pod ministerstwo, to niedługo szkolnictwo publiczne zostanie całkowicie zlikwidowane – mówi Maciej Nowak, dyrektor Zespołu Szkół w Umieszczu.

Szkoła jest jedyną placówką na terenie gminy Tarnowiec, która posiada dziennik elektroniczny, a rodzice mają pełny dostęp do dziennika. Jako jedni z nielicznych mają swoje koło Caritas. Pod względem budynku Zespół Szkół w Umieszczu jest najmłodszą szkołą.

- Podoba mi się decyzja wójta gminy Brzyska, który powiedział, że jak długo będzie na stanowisku wójta, tak długo będzie dokładał do szkół, bo widzi w tym interes społeczny. Czy 200 tys. zł bądź 300 tys. zł to jest aż tak ogromna kwota, którą trzeba dołożyć dla tych dzieci by szkołę móc utrzymać? Ekonomia jest brutalna i z jednej strony nie ma co się dziwić, ale nie należy kierować się tylko i wyłącznie czynnikami ekonomicznymi – kontynuuje dyrektor.

Według dziennika elektronicznego, liczba uczniów w klasach przedstawia się następująco:
Oddział zerowy – 16 uczniów; w II i III klasie po 4 osoby; IV klasa - 9 uczniów; V klasa - 5 uczniów; VI klasa 7 - uczniów

Gimnazjum
Klasa I - 11 uczniów
Klasa II - 14 uczniów
Klasa III - 14 uczniów

- Były czasy, kiedy miałem po 30 dzieci w gimnazjum i można powiedzieć, że utrzymywałem inne szkoły. Czeluśnica ucieka mi do Jasła, bo jeśli mają zapłacić taką samą cenę biletu to jest logiczne, że zamiast do Umieszcza pojadą do Jasła, gdzie mają większe możliwości. Ze względu na wyniki nauczania nie mamy się czego wstydzić. Od września szkoła będzie funkcjonowała jako stowarzyszenie. Będzie to kraina wiedzy, która poprowadzi przedszkole, szkołę podstawową i gimnazjum. Będzie starała się zmieścić w ramach subwencji i daj Boże żebyśmy się utrzymali jak najdłużej – podsumował Maciej Nowak.

JP

Napisany dnia: 24.06.2015, 16:14

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
-7
@ Polka
dnia 26.06.2015, 19:58 · Zgłoś
Szanowny Panie Dyrektorze ile bylo tych wycieczek jedna do krakowa i jedna do Jasla nakretki zbierac to kto kazal dzieca przeciez sa specjalne fundacje na zbiorke pieniedzy dla dzieci potrzebujacych wozki inwalidzkie nawet niedzielne skladki pobliskich kosciolow taki wstyd a mam nadzieje ze pojazd ktorym pan przewozil dzieci byl sprawny a Pan posiada uprawnienia
Odpowiedz
1
@ jhgytd
dnia 26.06.2015, 19:25 · Zgłoś
likwidator szkół idzie teraz likwidować do gminy jasło
Odpowiedz
-6
@ zzz
dnia 26.06.2015, 18:45 · Zgłoś
A ma on jakieś doświadczenie w jeździe. On jest juz grubo po 50
Odpowiedz
11
@ ggg
dnia 25.06.2015, 23:54 · Zgłoś
Była państwowa. Teraz będzie społeczna. Hołota opanowała szkołę. Kuzynostwo i znajomi opanują wszystkie etaty w społecznych i będzie całkiem jak na tartaku. Tylko za psie pieniądze.
Odpowiedz
-2
@ mikrus
dnia 25.06.2015, 18:59 · Zgłoś
Nowak do domu juz koniec twojej kadencji. Dość juz namieszałeś. Nara
Odpowiedz
2
@ mini mikrus
dnia 26.06.2015, 13:11 · Zgłoś
Dlaczego - teraz może się zatrudnić jako kierowca autobusu w PKSach i tam robić karierę.
Odpowiedz
3
@ ziomal
dnia 26.06.2015, 14:06 · Zgłoś
game ower !!
Odpowiedz
4
@ kobieta
dnia 25.06.2015, 16:05 · Zgłoś
Panie Dyrektorze.
Wójt gminy Brzyska pan Rafał Papciak bez żadnych skrupułów w 2012r zlikwidował najlepszą szkołę w gminie - Zespół Szkół w Lipnicy Dolnej, szkołę liczącą 80 uczniów.
Takie słowa wójta to przejaw strasznej hipokryzji.
A tym wszystkim, którzy tak zazdroszczą nauczycielom życzę, aby nimi zostali.
Odpowiedz
0
@ lipnicok
dnia 25.06.2015, 20:27 · Zgłoś
kobieto jak długo na emeryturze już uczysz?
Odpowiedz
4
@ xyz
dnia 28.06.2015, 13:02 · Zgłoś
lipnicok wszyscy wiedzą jaki miałeś udział w likwidacji szkoły jak patrzysz w lustro to kogo tam widzisz- ś...
Odpowiedz
3
@ cytat?
dnia 25.06.2015, 14:39 · Zgłoś
też chodziłam do szkoły przeszło 2 km (nie byłam sama) i żaden rodzic nie skarżył się na to jak ich dzieci musza cierpieć chodząc tak daleko, ale dla nas to byla frajda dlatego nie rozumiem jak mozna wypowiadac sie w imieniu dzieci nie pytajac ich o zdanie zwłaszcza że bedą miały autobus. zdaje sobie sprawe ze nauczyciele straca prace ale czy to jest fer podjudzać rodziców zasłaniając sie dobrem dzieci...ja tez mam dzici które zaczna edukacje i świadomie nigdy nie dałabym ich do klasy gdzie uczy sie 5 dzieci-gdzie nie ma rywalizacji i współzawodnictwa a na koniec i tak okazuje sie ze oceny wystawiane są "od nazwiska" przykre ale prawdziwe... to z pewnością była bardzo trudna i "kłopotliwa" decyzja ale dobrze sie stało. przykro mi tylko ze ludzie którzy musieli podjać taka decyzję narażeni są na pomówienia i obelgi ze strony jakże "cywilizowanego" społeczeństwa, które w imie nauki pragnie uczyć dzieci - tylko teraz niewiem, uczyć czego; chyba nienawisci do drugiego człowieka i uczyc w jaki sposób mozna uprzykrzyć życie drugiemu człowiekowi - pieknie, obłudnicy. a może trzeba było zostawić szkoły a cofnąć wszystkie zasiłki i dopłaty do śmieci i wody? a najlepiej to wróćmy do czasów kiedy po gminie jezdziło sie zaprzęgami konnymi bo po co nam drogi, światło, kanalizacja i cała reszta. nasza gmina pod wzgledem inwestycji jest najgorsza a dlaczego? przez szkoły ktore kosztuja fortune. rodzice opamiętajcie sie i nie dajcie sie wrobić nauczycielom w ich niecne gierki, bo niektórzy z was wychowują wiecej dzieci niz oni maja w klasie-tyle tylko ze wy 24h na dobe w pelnej gotowości a oni zmeczeni po 45min. dzieciakom wyjdzie to na dobre a rodzice w koncu sie przekonaja że to był dobry krok, tylko nie dajcie sobą manipulować...pozdrawiam
Odpowiedz
-1
@ yyy
dnia 25.06.2015, 21:18 · Zgłoś
bardzo dobrze napisane i myśli Pani jak większość mądrych obywateli
Odpowiedz
-3
@ Emily
dnia 26.06.2015, 09:25 · Zgłoś
Słyszałam, jak w ogóle daje się oceny w tych szkołach. 100% prawdy.
Odpowiedz
2
@ Emily
dnia 25.06.2015, 10:59 · Zgłoś
Sztandar będą musieli zmienić!
Odpowiedz
-1
@ do wszystkich
dnia 25.06.2015, 10:01 · Zgłoś
Ludzie ale sie opluwacie a wszyscy z Sanktuarium, szkoda mi was. Dzień zaczynacie od czytania wpisów i komu by tu przywalić! A ten który chce tak rozliczać to oczywiście z PIS-u! Prawy i sprawiedliwy!
Odpowiedz
13
@ DO "Wkurzonego"
dnia 25.06.2015, 08:24 · Zgłoś
A Tobie nie przeszkadza wciskać swoją całą rodzinkę do pracy w Stowarzyszeniu?
Odpowiedz
15
@ tolo n
dnia 25.06.2015, 08:22 · Zgłoś
Brawo!! wreszcie przejrzeliście na oczy !! W którym miejscu jest GMINA TARNOWIEC !! Wszystkie Gminy maja po 70 % kanalizacji zrobione , wodociągi kompleksy sportowe a tu co. to jest wina nas wszystkich kogo wybraliście na radnych?? Jaki PRZEWODNICZĄCY RADY taka RADA Jaki WÓJT taka GMINA !!! Jak przewodniczący - były- nic nie robił tylko spotkania po wsiach z kołem gospodeń wiejskich i strażakami to jest poprostu nieróbstwo i kiwanie wyborców . teraz widać jak rozwinęła się GMINA TARNOWIEC!! Były przewodniczący powinien odpowiedzieć przed trybunałem za zadłużenie GMINY .
Odpowiedz
6
@ mój pseudonim
dnia 25.06.2015, 19:40 · Zgłoś
Trafny komentarz. Dobrych parę lat temu był przecież plan pozostawienia na terenie gminy Tarnowiec tylko trzech szkół, bo więcej nie trzeba. Brakło gminnym decydentom konsekwencji, zwyciężyła pewnie chęć wygrania następnych wyborów. Po co było kilkakrotnie straszyć i stresować ludzi zamknięciem szkół? Przecież to nieludzkie. Trzeba było zrobić "porządek" raz a dobrze.
Odpowiedz
5
@ gas
dnia 25.06.2015, 08:07 · Zgłoś
Wszędzie szkoły społeczne dobrze funkcjonują i tu też będzie tylko zobaczymy co teraz nauczyciele zrobią bo oczywiście KARTA NAUCZYCIELA przejdzie do lamusa.

Wówczas zobaczycie czy chodziło o szkołę czy znów o ten najmniej zarabiający zawód w Polsce z 21 godzinnym tygodniem pracy i no oczywiście wakacje nie bedą płatne

Bo w innych państwach nauczyciel na wakacjach normalnie pracują wyjeżdżają na obozy i nne szkoły zielone tylko u nas mają 2 m-c wolne i płacone
Odpowiedz
4
@ czereśniak
dnia 25.06.2015, 09:01 · Zgłoś
Tak funkcjonują ale wyniki są wysokie tylko w szkołach gdzie rodzice płacą za naukę,
a na wioskach goło "dup" ców nie stać zapłacić nawet 10 zł za dziecko. Podstawówkę skończy i co dalej za parobka do tartaku? Bo już więcej na miejscu nie ma nic.
Odpowiedz
7
@ dragoness
dnia 26.06.2015, 07:04 · Zgłoś
Matko, jak wszystkich bolą te wakacje. Wyślijcie dzieci do szkoły, bedziemy je uczyć.
Odpowiedz
3
@ el Profesor
dnia 26.06.2015, 20:04 · Zgłoś
Widać jak wielkim jesteś ignorantem i jakie masz pojęcie o pracy w szkole!!!
Odpowiedz
7
@ ja
dnia 25.06.2015, 07:05 · Zgłoś
Mniej dzieci to i mniej szkół, a co do wójta z gminy Brzyska, to też zlikwidował szkołę. Chociaż ten wójt, potrafi nieźle zakombinować z niektórymi dyrektorami.
Odpowiedz
-1
@ daro
dnia 24.06.2015, 22:17 · Zgłoś
Zapamietajcie kto niszczył ten kraj bo drzewa na szubienice juz rosna.
Odpowiedz
1
@ xle
dnia 24.06.2015, 22:14 · Zgłoś
Widać historycy w tym kraju robią karierę!
Odpowiedz
1
@ Emily
dnia 25.06.2015, 10:59 · Zgłoś
Lepszy taki historyk, uwierz. Są tacy, co robią [...], mówią nieprawdę niczym komuniści. I nie powiem, co jeszcze robią!!! A na pewno to, co mija się z nauczycielskim powołaniem!!!
Odpowiedz
-1
@ ...............
dnia 25.06.2015, 11:04 · Zgłoś
Patrz dragoness, kasa nie powołanie.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 26.06.2015, 07:06 · Zgłoś
On, jako te ptaki niebieskie, co to nie sieją, nie orzą... tylko bzdury w necie wypisują :-D
Odpowiedz
2
@ Emily
dnia 26.06.2015, 17:10 · Zgłoś
ani nie kasa, ani powołanie, natura.
Odpowiedz
3
@ beta
dnia 27.06.2015, 19:58 · Zgłoś
Ja to widzę i dragoness też. Z powołania to się do zakonu idzie, za pracę należy się wynagrodzenie. I proszę nie usuwać moich komentarzy, bo to dziecinne.
Odpowiedz
0
@ Emily
dnia 28.06.2015, 20:35 · Zgłoś
Naturę żeście pogubili. Trochę lektury i informatorów na pewne tematy nie zaszkodzi.
Odpowiedz
13
@ tommi
dnia 24.06.2015, 22:10 · Zgłoś
to taka kwadratura koła - nie da się w obecnym układzie finansowania szkół utrzymać tych, w których jest mniej niż 70 dzieci (piszę o szkole podstawowej). I to nie jest wina samorządów, tylko perfidne działanie ministerstwa, które daje obowiązek zrealizowania założonej podwyżki dla nauczycieli, a "zapomina" o zwiększeniu subwencji przekazywanej samorządom. Jeśli obecnie subwencja ta wynosi ponad 6tys. na 1 dziecko, a koszt prowadzenia takiej szkoły to ok 500tys. zł, to sami skalkulujcie jak to się bilansuje przy 40-50 dzieciaków - zawsze zabraknie. I będzie jeszcze gorzej, jeśli system finansowania małych szkół się nie zmieni na szczeblu centralnym.
Z drugiej strony przykre, że dzieci z roku na rok jest coraz mniej, a dobry nauczyciel pracujący za 1200 to żenada i wstyd dla państwa polskiego.
Odpowiedz
-1
@ gas
dnia 25.06.2015, 08:10 · Zgłoś
za 1200 to żaden nauczyciel nie ruszył by sie do pracy chyba że ma połowe etatu !!
Odpowiedz
5
@ tommi
dnia 25.06.2015, 10:18 · Zgłoś
akurat, tu się mylisz - pełen etat nauczyciela w jednym ze stowarzyszeń z terenu gminy Tarnowiec - 1800 zł brutto.
Odpowiedz
-1
@ abc
dnia 29.06.2015, 22:04 · Zgłoś
No to jest fura kasy :)
Odpowiedz
0
@ Grzegorz12
dnia 24.06.2015, 21:51 · Zgłoś
Moje dzieco uczeszcza do szkoly w roztokach szkola jest stowarzyszeniem i jestem bardzo zadowolony nie to ze kogos bronie ale taka prawda zawsze przez poprzednie kadencje bo umieszcz bo czerusnica nie wolno ich bylo ruszyc teraz cos sie zmieni i gwarantuje ze na lepsze bo wiem jak uczyls stara kadra ktura brala wynagrodzenie za pare godzin tygodniowo a wiem jak zarabiaja Panie nauczycielki w stowarzyszeniu polowe mniej a ucza drugie tyle. Taka prawda minusujcie.
Odpowiedz
5
@ nikoś
dnia 25.06.2015, 08:11 · Zgłoś
Gratuluję ci wyboru szkoły. Rozumiem, że twoim zdaniem nauczyciele jako jedyni ludzie na świecie zaczynają lepiej pracować jak się im pencje o połowę obniży.
Odpowiedz
3
@ Do Grzegorz 12
dnia 27.06.2015, 13:32 · Zgłoś
Szkoła w Roztokach... A kiedy jakiś uczeń z Roztok/Roztoków (przepraszam, nie wiem, jak nazwę odmnieniają mieszkańcy) został laureatem lub chociaż finalistą konkursu kuratoryjnego. I czy na pewno dzieci z Roztok dobrze sobie radzą na następnych etapach edukacji?
Odpowiedz
-2
@ Emily
dnia 27.06.2015, 17:16 · Zgłoś
Do osoby o nicku - Do Grzegorz 12. Nie wiesz, a dobrze później odmieniłeś. "Dzieci z ROZTOK".
Odpowiedz
0
@ niunia
dnia 01.07.2015, 08:17 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
15
@ max
dnia 24.06.2015, 21:31 · Zgłoś
Pokażcie mi drugą taką szkołę w gminie, gdzie dyrektor jedzie za kierowcę na wycieczkę, żeby było taniej, gdzie dyrekcja pozyskuje tylu sponsorów dla dobra dzieci,gdzie osiąga się takie wyniki z egzaminów i to co roku. Ale ciemnym społeczeństwem rządzi się przecież lepiej.
Odpowiedz
-7
@ to ja
dnia 24.06.2015, 21:50 · Zgłoś
O stołki się bali to kombinowali.
Odpowiedz
1
@ K.S.
dnia 26.06.2015, 13:02 · Zgłoś
Oj Panie dyr.N niech Pan przestanie się lansować ,a wezmie się do roboty.
Odpowiedz
21
@ stypendystka
dnia 24.06.2015, 21:20 · Zgłoś
Ludzie pakujcie się i wyjeżdżajcie. Przecież to kpina jakie zarobki
zarządy stowarzyszeń proponują nauczycielom 1750zł brutto/ ok 1100 na rękę za etet (mało kto go ma).
Nikogo nie chcę urazić, bo żadna uczciwa praca nie chańbi, ale 90% uczniów
kończących zawodówkę nie podejmie pracy za tyle, albo jadą za granicę
albo wogóle nie pracują, bo nie chcą być wykorzystywani.
Prawda jest taka że w stowarzyszeniu mają dobrze tylko dwie osoby
PREZES I DYREKTOR.
Odpowiedz
9
@ nikoś
dnia 25.06.2015, 08:05 · Zgłoś
Fakt najgorsze jest to, że tych ze studiami kierunkowymi traktuje się jak piąte
koło u wozu (jednych wyrzuca, inni najlepiej żeby sami unieśli się honorem i zrezygnowali ), ponieważ mają wiedzę i wymagają jej również od dzieci. Błyszczą
teraz ci po zaocznych, podyplomówkach i innych wypocinach (dawniej mówiło się że skończył za jajka) da dziecku 5 i resztę
ma w[...].
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 25.06.2015, 08:59 · Zgłoś
Cała prawda o stowarzyszeniowych szkołach. Pracę ma mierny, bierny, ale wierny, nawet jeśli bez kwalifikacji i doświadczenia. A ucierpią dzieci.
Odpowiedz
4
@ Emily
dnia 25.06.2015, 10:56 · Zgłoś
I nie dziwmy się, że dzieci uciekają do Jasła. Nawet z Wrocanki wolą chodzić do Tarnowca (tudzież tam też jest stowarzyszenie, marne, ale jest). Jak kadra do kitu to nauczanie tym bardziej. :)
Odpowiedz
-2
@ zasatanów się kobieto
dnia 25.06.2015, 11:08 · Zgłoś
Najwięcej miernot to pracuje ale w publicznych szkołach bo im pozałatwiali kolesie i to pracę za dobrę kasę. W stowarzyszeniach kasa jest dużo, dużo niższa a do pracy idą tam przeważnie nauczyciele z powołania dla których kasa nie jest aż tak ważna. Siedzisz sobie w publicznej to się nie wzypowiadaj o pracy nauczycieli takich samych jak ty, którzy niejednokrotnie skończyli lepsze uczelnie od ciebie tylko pleców nie mieli żeby się wcisnąć do publicznej szkoły które przypomnę od lat są prowadzone przez samorząd i od zawsze obowiązuje tam zasada polityki prorodzinnej lub proznajomej. W stowarzyszeniach tego nie ma bo nie ma presji na dyrektora żeby zatrudniał jakieś miernoty
Odpowiedz
12
@ rychu
dnia 25.06.2015, 11:12 · Zgłoś
Pieprzysz bzdury, koleś. Tyle w temacie. Z powołania to się idzie do zakonu. Nie ma presji? Właśnie w stowarzyszeniach jest największa. w małych wiejskich szkółkach o wykształceniu to słyszeli... w TVN.
Odpowiedz
8
@ no i co
dnia 25.06.2015, 11:29 · Zgłoś
Popieram bo zakonnicy nie mają dzieci a większość nauczycieli ma,
jak może z pasją uczyć cudze jak mu na wykształcenie własnych zabraknie.
Pamiętam jak w latach 90 prywatyzowali zakłady pracy też ludziom obiecywali
że maluchami wyjadą i walne głosowało za wyprzedażą za bezcen majątku, który w czynie społecznym wypracowali ich dziadkowie i ojcowie, garstka się nachapała a ludzie wyjechali na maluchach ale tych co mają między nogami. Tyle w temacie.
Odpowiedz
1
@ zastanów się rychu
dnia 25.06.2015, 11:33 · Zgłoś
A dlaczego w stowarzyszeniach jest największa one dostają czystą subwencje na dziecko nic im żadan samorząd nie dokłada muszą sobie dodatkową kasę sami zorganizować. Żaden wójt czy burmistrz nie może dyrektorowi szkoły niepublicznej nic nakazać słownie NIC a tym bardziej nakazać mu przyjęcie do pracy stryjecznego syna lub córki siostry jego drugiego męża. A co do wykształcenia to muszą mieć takie samo jak darmozjady w publicznej szkole walczące tylko o świętą KARTĘ NAUCZYCIELA
Odpowiedz
1
@ beta
dnia 25.06.2015, 19:12 · Zgłoś
O święta naiwności!! Ty odróżniasz w ogóle szkołę niepubliczną, prywatną od stowarzyszeniowej? Wszędzie są zależności i wszędzie rządzi ktoś inny niż dyrektor.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 26.06.2015, 07:14 · Zgłoś
Kobieta się zastanowiła i przyznaje, że taka marna szkółka jak UJ, to nic w porównaniu z wykształceniem nauczycieli w prawdziwych szkołach. Ponadto faktycznie, potrzebowała potężnych znajomości, aby na początku lat 90tych dokonać wyboru pomiędzy tymi wszystkimi szkołami, które błagały, żeby nauczyciel angielskiego przyszedł u nich właśnie pracować. Siedzi sobie teraz na państwowej posadzie i robi wszystko, żeby dzieciaki po renomowanych, stowarzyszeniowych często, szkołach zdały maturę, bo często po kilku latach "edukacji" tamże nie potrafią sklecić zdania w obcym języku. Nie. Nie dziękuj.
Odpowiedz
2
@ Emily
dnia 26.06.2015, 09:22 · Zgłoś
I następna kobieta się wypowie. Znam wielu nauczycieli uczących w stowarzyszeniowych szkołach. Znam te przypadki. Jeżeli sądzisz, że nauczyciel kończący PWSZ i URz na magistrze jest lepszy od tego z UJ to jest śmieszne. Zwłaszcza, że ten nauczyciel umie niewiele w porównaniach. W tych szkołach nie robi się wielu rzeczy. Tyle, że jest łatwiej przypilnować. Tylko śmiesznie jest wtedy, kiedy to dzieci się przepisuje do innej szkoły, a w klasie pozostaje zero osób. Więc pomyśl, czy szkoła stowarzyszeniowa jest taka super.
Odpowiedz
22
@ Wkurzony
dnia 24.06.2015, 20:49 · Zgłoś
Wojt likwiduje szkoly,ale nie przeszkadza mu to we wciskaniu swoich znajomkow na stanowiska w nowotworzonych stowarzyszeniach
Odpowiedz
45
@ franek
dnia 24.06.2015, 19:23 · Zgłoś
Dobrze, że wójt tylko do końca kadencji. Już go nie wybiorą . Na niczym się nie zna
Odpowiedz
-35
@ Czołem Telewizyjne Barany !
dnia 24.06.2015, 19:25 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
27
@ jj
dnia 24.06.2015, 19:52 · Zgłoś
Jaz zwykle wypowiedź w stylu popleczników wójta, obrazić adwersarza, oskarżyć, zwalić na poprzedników. I tak w kółko, tyle potrafią.
Odpowiedz
-8
@ szkoda gadać
dnia 24.06.2015, 21:54 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
34
@ KD
dnia 24.06.2015, 22:52 · Zgłoś
Tak.
http://bip.tarnowiec.eu/files/file/protokoly/kadencja-VI/protokol-VI-010.pdf
http://bip.tarnowiec.eu/files/file/protokoly/kadencja-VI/protokol-VI-021.pdf
http://bip.tarnowiec.eu/files/file/protokoly/kadencja-VI/protokol-VI-029.pdf

Gdy głosował za kredytami to nie wiedział co robi? Ile długu ma Gmina, tego też nie wiedział. To co z niego za radny był??
Olśniło go dopiero jak postanowił kandydować? A jak 4 lata był w komisji budżetowej to go nie olśniło?
Odpowiedz
-2
@ co >?
dnia 24.06.2015, 22:58 · Zgłoś
A to nie czasem koniec końców i tak wójt zatwierdza uchwałe ?
Odpowiedz
18
@ KD
dnia 24.06.2015, 23:05 · Zgłoś
Rada gminy jest nad wójtem to ona odpowiada za politykę gminy. Wójt wykonuje uchwały rady. To podstawa wiedzy o samorządzie.
Odpowiedz
0
@ grzecznie pytam
dnia 24.06.2015, 23:18 · Zgłoś
Czyli z tego co piszesz wynika że wójt to taki kozioł ofiarny wystawiony przez radę gminy ?
Odpowiedz
23
@ KD
dnia 24.06.2015, 23:50 · Zgłoś
Jeśli trzymamy się tego jak powinien funkcjonować samorząd, to tak. Czyli wójt powinien realizować politykę gminy tworzoną przez radę w postaci uchwał. Jak to w rzeczywistości funkcjonuje to z tym bywa różnie, w naszym przypadku rada jest słaba ta obecna i te wcześniejsze.
Odnośnie zadłużenia, które wcale nie jest takie duże jak niektórzy głoszą, jest po prostu przeciętne i porównywalne z co najmniej połową gmin w Polsce. A winę za to dużej mierze odpowiada władza zwierzchnia czyli rząd, ale również sami ludzie.
Rząd z tego powodu, że uprzywilejował nauczycieli, a mieszkańcy z tego powodu że nie potrafili zrozumieć, że szkoły kosztują a zmniejszająca się ilość dzieci niestety podnosi koszty. Błędem u nas w gminie było niepotrzebne budowanie szkół w "każdej wiosce", bo ludzie tak chcieli, bo dzieci muszą przecież chodzić do szkoły jak najbliższej a nie do szkoły prostu jak najlepszej dla niech.
Poprzedniej władzy bym do końca nie obwiniał bo przecież to poprzedni wójt zaczął coś z tym robić czyli zlikwidował pierwsze najbardziej nie rentowne szkoły a obecny jedynie to kontynuuje.
Odpowiedz
0
@ grzecznie pytam
dnia 25.06.2015, 07:23 · Zgłoś
Ok w porządku rozumiem Twoje tłumacznie. Sugerujesz że obecnej sytuacji winnych nie ma ?
Odpowiedz
-9
@ K.S.
dnia 25.06.2015, 08:37 · Zgłoś
Do KD. Jako radny poprzednich kadencji muszę zaprotestować - zawsze był przeciwny braniu kredytów na przejedzenie. Oczywiście podnosił rękę ale tylko za kredytami inwestycyjnymi. To tyle w sprawie.
Odpowiedz
3
@ i ja grzecznie stwierdzam
dnia 25.06.2015, 10:04 · Zgłoś
oczywiście, Wójt tylko od brylowania i lansowania!
Odpowiedz
12
@ donald
dnia 25.06.2015, 10:41 · Zgłoś
Winnych czego? Długu gminy? Przecież dług nie jest znowu wielki a jest regularnie i w terminie spłacany. Długi ma przecież prawie każda gmina w kraju, jedna większy inna mniejszy. Tyle, że obecny wójt zrobił sobie z tego hasło swojej kampanii to zrobiło się to bardzo wyolbrzymione.
A cała sytuacja ze szkołami to nawarstwienie się różnych problemów przez wiele lat. Zmniejszająca się ilość dzieci, karta nauczyciela, zbyt duża ilość szkół, niechęć mieszkańców do ich likwidacji, to są przyczyny obecnej sytuacji ze szkołami. Dopiero właśnie w poprzedniej kadencji zaczęto coś z tym robić a w obecnej jest to po prostu kontynuowane.

Nikt już nie pamięta co się działo 4 lata temu?

http://www.jaslo4u.pl/podjeto-uchwale-intencyjna-radni-glosowali-za-likwidacja-szk-newsy-jaslo-10186

http://www.jaslo4u.pl/szesc-szkol-podstawowych-w-gminie-tarnowiec-ostatecznie-do-l-newsy-jaslo-10705

http://www.jaslo4u.pl/problemy-w-oswiacie-szkoly-do-likwidacji-newsy-jaslo-10098
Odpowiedz
13
@ do K.S.
dnia 25.06.2015, 12:49 · Zgłoś
do K.S. to pokaż mi gdzie ten jego sprzeciw był, bo przy żadnym głosowaniu nad kredytem nie był przeciw!
Odpowiedz
7
@ ze wsi
dnia 24.06.2015, 18:08 · Zgłoś
30 dzieci w klasie to przesada ale 4 lu 5 to tez przesada bo każdy nauczyciel chciałby mieć taki komfort, żeby zarabiać jak inni nauczyciele gdzie jest dużo więcej dzieci i dużo więcej pracy. Dobrze ktoś inny napisał, że lepiej sfinansować transport i dowozić do innych szkół. Pozbierać tam gdzie jest po kilka dzieci i zrobić jedną porządną szkołę.
Odpowiedz
-8
@ dragoness
dnia 24.06.2015, 18:12 · Zgłoś
Tak! Racja! Nie dopuśćmy, aby nauczycielom było zbyt dobrze! Nieważne, że nasze dziecko bedzie lepiej dopilnowane i będzie więcej wiedzieć. Leniom i darmozjadom stanowcze nie!
Odpowiedz
17
@ Do @ze wsi
dnia 24.06.2015, 18:42 · Zgłoś
Rozumiem, że jak likwidują szkołę, to zmniejsza się liczba urzędników w gminie d/s oświaty, bo jest mniej pracy.
Odpowiedz
-13
@ zezem
dnia 24.06.2015, 20:31 · Zgłoś
Dragoness, jesteś dość wnikliwym, częstym i inteligentnym komentującym na tym portalu, mam dla Ciebie szacunek, ale czytając to dzisiaj piszesz powoli ten szacunek tracę. Proszę Cię bardzo, przeczytaj zanim opublikujesz, bo czasami emocje biorą górę nad rozumem.
Odpowiedz
14
@ vv
dnia 25.06.2015, 03:43 · Zgłoś
Zabawne , dragoness ma adwokata czy pisze pod pseudonimem ?
Polactwem to siebie nazywajcie bo zachowujecie się jak ta na ziarnku grochu , bo od tego "polactwa " zależy wasz byt . Ja na razie widzę wielu nauczycieli którzy mają emeryturę i pracują dalej . Skoro dostało sie wcześniejszą emeryture bo praca była ciężka i szkodziła to teraz nagle na świadczeniu przestala taką być ?
To samo w innych świętych zawodach gdzie niby cięzka praca była i w których mlodzi emeryci żyją na koszt podatnika poprzez ZUS a jednocześnie pracują dalej .
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 25.06.2015, 09:18 · Zgłoś
Nie potrzebuję pseudonimu, Mój byt zależy ode mnie, nie od "polactwa". Z przedmówcą zgadzam się w stu procentach, że nauczyciel powinien po przejściu na emeryturę pozostać na niej i zrobić miejsce dla młodych. Ja tak zamierzam zrobić, ale do tego jeszcze daleka droga.
Odpowiedz
9
@ Agent Delegat
dnia 24.06.2015, 17:42 · Zgłoś
Ciekawe, czy gdy w klasie będzie 0 (słownie: zero) uczniów, dyrekcja będzie naciskać, żeby utrzymywać szkołę, bo a nuż za rok ktoś się pojawi?
Odpowiedz
-1
@ kasia
dnia 24.06.2015, 16:55 · Zgłoś
Ludzie rozmnazajcie sie kto to widzial 4 uczniow w klasie, to cud ze ta szkola jeszcze dziala, za te pieniadze zorganizujcie prywatny autobus ktory bedzie dzieciaki do jasla dowozil i pozniej przywozil
nic dziwnego ze poziom wysoki skoro nauczyciel zamiast 30 uczniow ma wklasie o polowe mniej
Odpowiedz
12
@ no i co
dnia 24.06.2015, 17:44 · Zgłoś
A dlaczego do Jasła , tam się żadne dziecko ze wsi nie wybije
choćby najzdolniejsze. Nikt z nim nie będzie pracował bo są dzieci lekarzy, urzędników, nowobogackich itp. Będzie jedynie numerem w dzienniku.
Odpowiedz
2
@ ze wsi
dnia 24.06.2015, 18:06 · Zgłoś
bzdury piszesz. ja jestem ze wsi a dziecko posłałam do szkoły w Jaśle i co ? wybiło się bo jest zdolne i pracowite. Można ?
Odpowiedz
20
@ ze wsi
dnia 24.06.2015, 18:10 · Zgłoś
dziecko jak jest zdolne to samo pracuje bez poganiania nauczyciela a jak głupie to i super nauczyciel nie pomoże.
Odpowiedz
8
@ Do @ze wsi
dnia 24.06.2015, 18:37 · Zgłoś
Ale niestety, nawet jak Twoje dziecko będzie najlepsze w całej szkole, to i tak nie dostanie stypendium burmistrza Jasla, bo nie mieszka w mieście, tylko na wsi.
Odpowiedz
1
@ no i co
dnia 24.06.2015, 18:56 · Zgłoś
Może nie wszystkie dzieci są takie zdolne jak twoje. Ale szkoła to nie tylko nauka
w wiejskich szkołach na pewno jest mniej narażone na demoralizację. W normalnych
rodzinach powiedziałoby się posłaliśmy nasze dziecko, liczba pojedyncza tutaj dziwi.
Odpowiedz
-7
@ Ixi
dnia 24.06.2015, 20:15 · Zgłoś
Kasia ma racje! Trzeba sie rozmnazac, ale politycy kazdego masci musta swoimi ustawami ulatwic zycie dzieciom I ich rodzicom...tak by nie musieli emigrowac.
Odpowiedz
10
@ gas
dnia 25.06.2015, 08:16 · Zgłoś
Przecież teraz stworzył sie nowy model rodziny tylko jedno dziecko bo po co więcej
A potem wyrastają i tatuś i mamusia nie może poradzić z dzieckiem i zwala na nauczycieli że szkoła ich tak wychowuje. tylko jak dziecko wróci że szkoły t o mówi daj mi spokój i dziecko zasiada przed komputerem i ogląda bzdury
Odpowiedz
4
@ frajer
dnia 25.06.2015, 10:37 · Zgłoś
zamiast utrzymywać tą szkołę dla tych kilku uczniów, lepiej opłacić im taksówkę, która zawiezie i przywiezie ucznia pod dom o dowolnej godzinie, a nawet zawiezie na dodatkowe zajęcia i wyjdzie taniej!!!
Szkoła dla 50 uczniów? To nawet w najbogatszych państwach tak dobrze nie ma. A wyniki - to muszą być, skoro dzieci w zasadzie uczą się indywidualnie.
Odpowiedz
-1
@ ze wsi
dnia 25.06.2015, 20:05 · Zgłoś
Jak zapisywałam dziecko do szkoły miejskiej to byłam świadoma, że nie dostanie stypendium. Nagrody za wygrane konkursy łącznie z wycieczką dostało.
Odpowiedz
0
@ ze wsi
dnia 25.06.2015, 20:17 · Zgłoś
zgryźliwa ta uwaga akurat jesteśmy bardzo normalną rodziną. Nie wiem dlaczego dziwi liczba pojedyncza. Zwykłe czepialstwo. Dwoje NASZYCH ! (żeby nie było wątpliwości co do normalności rodziny ) dzieci chodziło do szkół miejskich i jakoś się nie zdemoralizowało. Jeżeli rodzina jest NORMALNA to i nie grozi jej demoralizacja. Moje dzieci nigdy nie korzystały z tak modnych korków i mają bardzo szerokie zainteresowania, ponadto nigdy nie goniłam ich do nauki. Nie są jakimiś dziwakami bo na komputerze tez potrafią siedzieć i grać ale wszystko w umiarze. Najważniejsze, że mają dobre wzorce do naśladowania. Życzę więcej wyrozumiałości a nie czepiania się słów.
Odpowiedz
6
@ sonia
dnia 24.06.2015, 16:42 · Zgłoś
Panie Starosto Jasielski niech się Pan uczy co się robi z nieposłusznymi szkołami od biednej Gminy Tarnowiec.
Odpowiedz
-13
@ hehe
dnia 24.06.2015, 16:46 · Zgłoś
Juz dawno ta szkoła mogła działac jako stowarzyszenie ale wtedy obecny pan wojt walczył zeby szkoła była gminna , teraz zobaczył jak to wyglada z pozycji stanowiska .
Odpowiedz
-2
@ ktoś
dnia 24.06.2015, 21:51 · Zgłoś
Szkoła w Umieszczu ze względu na liczbę uczniów powinna być zlikwidowana już 4 lata temu, np. zamiast Szkoły w Roztokach.
Odpowiedz
13
@ Pomoc
dnia 24.06.2015, 22:56 · Zgłoś
Słyszałam informację, że jeżeli dzieci z Czeluśnicy i okolic, które jeżdżą do Jasła chodziły by do Czeluśnicy, to szkoła by pozostała. Czyli o co chodzi? Czy o poziom nauczania, czy o modę lub snobizm na wożenie do Jasła - przecież np. w USA wozi się dzieci swoimi wozami do szkół. Woła się o pomoc dla likwidowanej szkoły , a może rodzice pomogli by sobie sami, a nie pomagali np. Jasłu? Statystycznie taka sama ilość absolwentów szkół wiejskich zrobiła karierę jak i ze szkół miejskich.
I w Paryżu nie zrobią owsa z ryżu...
Odpowiedz
1
@ viavitea
dnia 24.06.2015, 23:59 · Zgłoś
nie wiem czy wy macie ok z głowami polskie szkolnictwo się wali a dla was to fiuti bruki. Nie dbamy o szkolnictwo na poziomie gimnazjalnym szkoły średniej a z tego polska słynęła
Odpowiedz
7
@ brunek
dnia 25.06.2015, 03:50 · Zgłoś
Proponuję zatrudnić się nauczycielom w sieci :) Są tacy którzy już spędzają tu 24/24 a nie wierzę że robią to za darmo .
Można ?
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 25.06.2015, 09:16 · Zgłoś
Ja raczej uważam, że to jest domena pracowników budynku "pod filarami". Ich specjalnością są groźby i pomówienia.
Odpowiedz
1
@ ...............
dnia 25.06.2015, 09:23 · Zgłoś
Od kiedy fakty to groźby i pomówienia. W końcu władza może. Nie bije się ręki która karmi bo przestanie... .
Odpowiedz
6
@ elf
dnia 25.06.2015, 09:38 · Zgłoś
Ręką, która karmi władzę są wyborcy i podatnicy !!!
Odpowiedz
-2
@ ...............
dnia 25.06.2015, 09:49 · Zgłoś
Wybraliście nas i za trzy lata znowu wybierzecie.
Odpowiedz
6
@ ii
dnia 25.06.2015, 09:56 · Zgłoś
więc za rok tarnowiec i łubno do odstrzału i władza będzie dumna z dobrej roboty
Odpowiedz
2
@ rychu
dnia 25.06.2015, 10:21 · Zgłoś
Już po wyborach do sejmu bedziecie cicho siedzieć, "władzo".
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657