Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Lokalne podtopienia efektem oberwania chmury

59

Zgodnie z wczorajszymi prognozami, nad powiatem jasielskim przechodzą burze z gradem. Intensywny deszcz był powodem lokalnych podtopień.

Mieszkanka Lipnicy Górnej nagrała krótki film obrazujący skutki nawałnicy.

W Lipnicy Górnej wiatr powalał drzewa i zrywał dachy budynków.

Wróblowa

Kołaczyce (rejon sklepu Biedronka)

Już kilkadziesiąt minut temu strażacy z Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Jaśle interweniowali w związku z podtopieniami na ul. Krajowickiej oraz w gminie Kołaczyce. Przejazd drogą krajową 73 relacji Pilzno - Jasło jest miejscami utrudniony ze względu na zalegającą na jezdni wodę.

Wróblowa

Kołaczyce (DK 73, ul. Burmistrza Wiejowskiego, rejon stacji paliw ORLEN)

 

Do podtopień doszło również w gminie Brzyska. Jedno ze skrzyżowań we Wróblowej zamieniło się w istne jezioro. Strażaków czeka pracowity wieczór.

Pogoda dała się we znaki również mieszkańcom Bączala Dolnego i Opacia. Strażacy musieli usuwać zerwane konary. Zdjęcia przesłał do naszej redakcji czytelnik Damian.

Bączal Dolny

Bączal Dolny

 

Opacie

 

Opacie

red.

Napisany dnia: 27.06.2017, 18:31

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
1
@ ZALEJE JASŁO
dnia 06.07.2017, 13:07 · Zgłoś
znów całe jasło zaleje...
Odpowiedz
0
@ Naczelny Meliorator Polski
dnia 06.07.2017, 12:18 · Zgłoś
Bardzo dobry film Pani kochana tylko teraz z niego trzeba wyciągnąć wnioski a dokładnie łopatę i na przyszłość przed ogrodzeniem wykopać małą fosę która taką falę przypływu wody opadowej odbrowadzi do wylotówki na Kielce...
Odpowiedz
1
@ Ekolog
dnia 01.07.2017, 10:00 · Zgłoś
Znam kraj-wyspa zielona/M.Szpak widział/tam nie ma burz i piorunów,ale ludzie z przyrodą za pan brat.Zimą dzewa mają włóczkowe szaliki,latem młode drzewka pojemniki z wodą.Ogrom drzew,krzewów i ziół(dominuje lawenda).Nawet starych drzew nie wycinają a uschłe stoją jak pomniki.Chroniona przyroda odwdzięcza się ludziom.Podwórka wysypane kamyczkami,płoty drewniane lub plecione z patyków a groby zielone(mimo ogromu marmuru,który kupują Polacy i zarabiają na grobowcach.Można żyć tu na Ziemi jak w Edenie,można,tylko zmienić mentalność..
Odpowiedz
0
@ KAROL
dnia 30.06.2017, 15:34 · Zgłoś
A władza nadal ma to w poważaniu...Rzuci parę groszy na odbudowę i pochwali przy okazji kampanmii wyborczej,jak to strasznie pomogła w walce z żywiołem...Czołem!
Odpowiedz
0
@ burzliwy
dnia 29.06.2017, 18:49 · Zgłoś
Będzie czyściej po wsiach, siły przyrody w służbie człowieka.
Odpowiedz
6
@ zenek
dnia 28.06.2017, 15:21 · Zgłoś
idzie burza od Zagórza
Odpowiedz
-1
@ https://www.youtube.com/watch?v=XaNh4F8P
dnia 28.06.2017, 14:58 · Zgłoś
0
@ wędkarz
dnia 28.06.2017, 10:28 · Zgłoś
A może ktoś wie jak stawy na Ujeździe, zalane? Mam ochotę wybrać się na szczupaka lub sandacza ale nie jestem pewien czy warto.
Odpowiedz
15
@ Alamo
dnia 28.06.2017, 11:14 · Zgłoś
Stawy od Krajowic po Ujazd to małe Mazury (sztucznie stworzone przez człowieka), zupełnie nie wykorzystane turystycznie, odrobina infrastruktury, domki do wynajmu pod lasem, jakieś bary i sklepy plus wynajem sprzętu wodnego plus ratownicy i złotodajny strumień gotówki z turystyki zasilałby ten teren. Gdyby jeszcze połączyć je kanałami by pływać kajakiem i mała żaglówką to panie samo złoto.
Odpowiedz
9
@ Meliorant
dnia 28.06.2017, 09:53 · Zgłoś
Jak jest punktowe oberwanie chmury to nic nie pomoże dawniej chociaż były przydrożne rowy które nadmiar wody odprowadzały ale przy takiej ilości wody ok.50-70L na m2 nie ma takiej możliwości wyłapać wszystkiego ale jakby były. Polikwidowano budując kolektor i chodnik i gdzie ta woda ma się podziać po drugie kostki i asfalty koło budynków gdzie ma wsiąknąć no i połacie dachów i rynna gdzie odprowadzona na posesję kostka i asfalt i później pretensje do wszystkich a to jest zjawisko naturalne trzeba zęby zacisnąći sprzątać tylko współczuć
Odpowiedz
2
@ Do Melioranta
dnia 01.07.2017, 10:09 · Zgłoś
Prawda i twierdzę,że musi być równowaga w przyrodzie i kierowanie się dawną mądrością ludową/warto posłuchać rad starszyzny.Na pokaz kostki brukowe,oraz inne bajery a trzeba pomyśleć i o prawach przyrody.
Odpowiedz
-2
@ xxx
dnia 28.06.2017, 02:55 · Zgłoś
napewno maja wszystko pod kontrola chi chi chi
srednia wieku w jasle ok 56 lat
Odpowiedz
-1
@ xxx
dnia 28.06.2017, 02:53 · Zgłoś
ciekawe co juz dzis oglosi rzecznik pgr w ilu gospodarstwach zabraklo zasilania
Odpowiedz
-1
@ xxx
dnia 28.06.2017, 02:51 · Zgłoś
w pge(r)same schorowane dziadki i nikt nic z tym nie robi za gora 1 rok proponuje zakup agregatow i swieczek wiem z doswiadczenia licza sie tylko tabelki
Odpowiedz
-8
@ xxx
dnia 28.06.2017, 02:35 · Zgłoś
ok 10 baranow pilnowalo zerwanego
pastucha przez pare godzin w baczalu
Odpowiedz
8
@ do@ xxx
dnia 28.06.2017, 07:34 · Zgłoś
A ty co, baran obserwator ???
Odpowiedz
1
@ xxx
dnia 28.06.2017, 02:32 · Zgłoś
i jak zwykle to straz p miala robote i usunela awarie pradu
Odpowiedz
-4
@ xxx
dnia 28.06.2017, 02:30 · Zgłoś
fajnie co nie
Odpowiedz
-1
@ Xxx
dnia 28.06.2017, 00:14 · Zgłoś
A newsie kolaczyckie? Nagle cisza
Odpowiedz
-1
@ kawosz
dnia 27.06.2017, 23:49 · Zgłoś
Oj tam są upalne dni to są też burze później są jakieś zniszczenia ot tyle.
Odpowiedz
-1
@ Winfield
dnia 27.06.2017, 22:10 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ yogi
dnia 27.06.2017, 22:10 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
11
@ Marcin
dnia 27.06.2017, 22:10 · Zgłoś
Trochę deszczu spadło, zrobiła się większa kałuża i takie larum jakby tsunami przeszło!!!
Odpowiedz
32
@ Znający temat
dnia 27.06.2017, 21:08 · Zgłoś
Dawniej to krzypopy były drożne, trawa była wyrżnieta sierpem lub wykoszona i zagrabiona albo wypasiona. Współczesne rowy przydrożne zarośnięte wysoką trawą albo wykoszone podkaszarkami z trawą (sianem) zalegającą gnijącą a przez to blokująca swobodny spływ wody
Odpowiedz
17
@ ...
dnia 28.06.2017, 06:31 · Zgłoś
100% racji. Na Nawsiu Kołaczyckim nie ma ani jednego metra drożnego rowu. Wszystko pozarastane, nawet drzewa rosną po rowach. Sołtys Baniok jak i wszechwładna burmistrzowa obiecywali ze na bezpieczeństwo nie będą szczedzić kasy, a tu proszę jedna ulewa i domy pozalewane nie mówiąc o złodziejach grasujacych po nawsiu. No ale jak tu wpaść na pomysł żeby lampy paliły się w nocy, ciemno jak w d... u a złodzieje szaleją, kasa musi być na moidobranie niech się gawiedź bawi.
Odpowiedz
4
@ wodnik
dnia 28.06.2017, 09:19 · Zgłoś
określenie krzypopa czy krzepopa to zniekształcenie lingwistyczne znane w niektórych obszarach, a zrobione od prawidłowego słowa "przekopa" lub "przykopa" tzn. inaczej rów odwadniający przekopany wzdłuż drogi, działki itp.
Odpowiedz
8
@ Goose
dnia 27.06.2017, 19:41 · Zgłoś
Strażakom powinny pomagać wojska obrony terytorialnej. Gdzie oni są jak jest potrzeba??
Odpowiedz
-4
@ dragoness
dnia 27.06.2017, 19:42 · Zgłoś
Przecież dziś wtorek. Oni działają tylko w weekend.
Odpowiedz
11
@ stdnry
dnia 27.06.2017, 20:48 · Zgłoś
Ula na wakacjach
Odpowiedz
1
@ Liże bo chce, liżę bo życie jest złe....
dnia 28.06.2017, 05:36 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ ...
dnia 28.06.2017, 12:07 · Zgłoś
sam tez możesz pomóc.
Odpowiedz
-4
@ Elmo
dnia 27.06.2017, 19:26 · Zgłoś
Niczym wina to jak już to wina natury
Odpowiedz
5
@ Ajjja
dnia 27.06.2017, 19:28 · Zgłoś
Chyba niczyja
Odpowiedz
5
@ Elmo
dnia 27.06.2017, 19:29 · Zgłoś
No tak przepraszam za błąd
Odpowiedz
9
@ Do Elmo
dnia 28.06.2017, 08:24 · Zgłoś
Racja,ale za dużo ludzkiej ingerencji w prawa natury-wycinają drzewa,tworzą betonowy świat.
Odpowiedz
-3
@ Alamo
dnia 28.06.2017, 10:23 · Zgłoś
Elmo wina niczyja , że są opady, tylko szkody na własne życzenie jeśli na stoku po którym woda po deszczu musi płynąć buduje się wejście do domu na poziomie gruntu i to od strony napływu wody. W tym konkretnym przypadku gdyby wejście było z tyłu domu (a nie z przodu i boku) gdzie chyba teren obniża się za domem to woda nie weszła by do domu bo ona szuka ujścia tam gdzie jest spad.
Odpowiedz
-2
@ do alamo
dnia 01.07.2017, 15:57 · Zgłoś
alamo skad wiesz ze woda weszla do domu tym przypadku, poza tym wejscia to raczej byduje się frontem do drogi
Odpowiedz
21
@ muk
dnia 27.06.2017, 18:56 · Zgłoś
Do "ja" krótko żyjesz na tym swiecie synu,bywało jeszcze gorzej,Ot.. zwykla burza.
Odpowiedz
-19
@ ja
dnia 27.06.2017, 18:43 · Zgłoś
dawniej tego nie było
Odpowiedz
-18
@ xxx
dnia 27.06.2017, 19:54 · Zgłoś
Mieszkance Lipnicy Dolnej proponuję zrobić dreny na działce ;)
Odpowiedz
52
@ anty
dnia 27.06.2017, 19:58 · Zgłoś
Admin manipuluje komentarzami. usuwa komentarze i dopisuje plusy jeśli jakiś komentarz mu odpowiada. Widziałem na własne oczy jak było -4 i w jednej chwili zrobiło się +9. Chamstwo.
Odpowiedz
37
@ Osp
dnia 27.06.2017, 20:19 · Zgłoś
A w Dąbrówce przez mostek, droge woda się przelala, zqtopione trzy domy. A na tym mostku 4 miesiące temu ugiąłem felgę jadąc samochodem - DROGA POWIATOWA !!
Potężny garb przez szerokość drogi!!

Podobnie w Dąbrówce kolo kościoła jadąc w kierunku Jasła trzeba zjechac na drugi pas bo jadąc właściwym pasem wpada się w turbulencje że wypada sie z tiru jazdy.

Drogi powiatowy zarząrzadzie dróg weźcie sie za stan drogi na odcinku Jaslo-Wróblowa!!
Tiry już całkiem rozjechały tą drogę.
Odpowiedz
2
@ cimek
dnia 27.06.2017, 20:45 · Zgłoś
W danej chwili artykuł czyta kilkuset użytkowników. Jeżeli nawet kilkoro z nich postanowi ocenić dany komentarz to logicznym wydaje się, że liczba plusów i minusów jest płynna.
Odpowiedz
1
@ Olaf
dnia 27.06.2017, 22:31 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
10
@ haha
dnia 28.06.2017, 00:36 · Zgłoś
Dreny sobie zrób w głowie :D Tak nagłego i dużego przypływu wody żadne dreny nie wyłapią i nic nie pomogą na takie oberwanie chmury
Odpowiedz
2
@ asior
dnia 28.06.2017, 02:19 · Zgłoś
Było było...
Odpowiedz
14
@ +
dnia 28.06.2017, 07:51 · Zgłoś
Czas na kamerowanie jest a nie ma czasu przekopać, aby woda nie szła do domu a choć trochę bokiem... Tak jak piszesz przysłowiowej fosy brakuje koło domu. Ale takie czasy kostka i ogrodzenie ponad wszystko a rowy zasypane.
Oby środki budynków nie były mocno zalane :(
Odpowiedz
-1
@ wodnik
dnia 28.06.2017, 09:14 · Zgłoś
Racja, raczej należało myśląc o budowie domu, przewidzieć obserwując teren, może nawet zaobserwować w trakcie corocznych opadów, że przy znacznych opadach woda wylewa się z fosy na drogę i posesję i należało pomyśleć o nieznacznym wyniesieniu (przynajmniej 30cm) terenu na którym stawiano budynki lub jednak posiadać wysoką podmurówkę wchodząc po małych schodkach. Należy unikać drzwi na wysokości gruntu, ale jednak mnóstwo ludzi tak budowało od dziesięcioleci, nie biorąc pod uwagę nagłych opadów gdy woda na podwórku wzbiera i zanim odpłynie to uczyni szkody. Trzeba brać pod uwagę nachylenie terenu, jak płyną wody w trakcie lokalnych opadów i fakt że przy długotrwałym deszczu, nasiąknięta gleba może nie przyjmować nadmiaru wody.
Odpowiedz
4
@ Kołaczyce
dnia 28.06.2017, 09:14 · Zgłoś
A szanowna Pani Burmistrz z Kołaczyc podobno powiedziała że jak ludzie s głupi to się budują nisko i są sami sobie winni masakra. Dość że nie wykształceni to jeszcze głupcy, pije do artykułu.
"Zapytaliśmy burmistrz Kołaczyc, Małgorzatę Salachę, czy przy artykule za ponad 12 tysięcy znajdowała się informacja, że jest to artykuł sponsorowany. - Nie pamiętam w tej chwili - odpowiedziała burmistrz (hehe amnezja :). Czy negatywna reakcja mieszkańców, o której mówili świadkowie, mogła się wziąć z tego, że wzięli publikację za dowód, że ktoś dostrzegł ich gminę, a dopiero po pewnym czasie dowiedzieli się, ile trzeba było zapłacić za artykuł w prasie? Burmistrz Kołaczyc jest pewna, że nie. - Myślę, że nie. W naszej gminie wielu mieszkańców nie ma pojęcia, co to są artykuły i tak dalej. Ja z panem mogę o tym rozmawiać, ale na pewno nie z prostym mieszkańcem, mamy duży odsetek mieszkańców z podstawowym wykształceniem i oni nie znają się na tych sprawach - stwierdziła burmistrz.
Odpowiedz
11
@ dowodnik
dnia 28.06.2017, 15:08 · Zgłoś
tak wodnik myślę że większość ludzi siedzi przey działkch które chcą kupić i obserwują czy przypadkiem woda nie wylewa z fosy na drogę przy opadach, a może jednak to zarządca drogi powinien zdbać o to by rowy były drożne
Odpowiedz
0
@ Do Wodnik
dnia 28.06.2017, 18:34 · Zgłoś
Popieram Twoją radę,to prawda.Dawniej prości ludzie wiedzieli gdzie zbudować chatę,z której strony wejście(najlepiej od wschodu)
a obecnie nie myślą o wygodzie i bezpieczeństwie.Warto wahadełkiem zbadać działkę.
Odpowiedz
2
@ TOM
dnia 28.06.2017, 22:18 · Zgłoś
Najpierw poczytaj o drenowaniu!
Odpowiedz
-1
@ Goldenconnor
dnia 28.06.2017, 22:36 · Zgłoś
Dawniej były gorsze
Odpowiedz
0
@ KaRoLeQ
dnia 28.06.2017, 22:41 · Zgłoś
anty, prawda jest taka, że nie trzeba być tutaj adminem, aby w łatwy sposób w kilka minut dodać nawet +100 i to samemu.
Odpowiedz
2
@ Do TOM
dnia 29.06.2017, 00:24 · Zgłoś
Drenowanie?rany?Przy takiej ulewie głęboka,wykoszona fosa wylewa.
Odpowiedz
-2
@ wodnik
dnia 29.06.2017, 08:37 · Zgłoś
Do "dowodnik" skoro nie rozpoznają terenu działki którą kupują pod budowę to sami sobie czynią szkodę, obawiam się że stan finansów gmin nie gwarantuje zapewnienia drożności kilometrów rowów przy każdym domu w gminie, ludzie zamiast sami zadbać o wykoszenie rowu, przy swojej posesji mają to gdzieś, bo ma to robić gmina. Gmina pewnie to robi ale rzadziej niż gdyby każdy sam o to zadbał. Ponadto każdy rów ma określoną pojemność i jeśli dopływ wody jest większy to rów wyleje. Tak zalało Jasło w 2010 roku, dopływ wody przekroczył pojemność zarówno koryta złączy Wisłoki z Ropą jak i obszaru pomiędzy wałami, woda przelała się pod Mosirem i zalała obszary zalewowe w mieście, które decyzją lokalnych władz w czasach PRL zamieniono na osiedla mieszkaniowe (Szajnochy, Szkolna itp.).
Odpowiedz
-1
@ Do dowodnik
dnia 02.07.2017, 13:43 · Zgłoś
To niech kupią kota w worku,jeśli nie chcą sprawdić zagrożeń.Znam działkę,daleko do rzeki a często zalewana przez cofającą się wodę z niewidocznej fosy.Zainteresowani wypytywali,przychodzili wielokrotnie..więc nie można drwić z mądrej rady.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657