Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Miasto daje kasę, a powiat jej nie bierze

54

Na wczorajszej sesji rady powiatu pojawiły się wątpliwości co do przyjęcia od miasta Jasła dotacji w kwocie 180 tys. zł na sporządzenie dokumentacji projektowej budowy mostu na osiedlu Gądki na rzece Wisłoce. Temat ten wywołał lawinę komentarzy i spięć między radnymi a zarządem powiatu. Ostatecznie uchwała nie przeszła.

Miasto Jasło podjęło uchwałę o przekazanie dotacji dla powiatu jasielskiego w kwocie 180 tys. zł na przygotowanie dokumentacji projektowej budowy mostu na osiedlu Gądki na rzece Wisłoce wraz z dojazdami w ciągu drogi powiatowej nr 1856R Jasło-ul. Szopena.

Sęk w tym, że powiat nie planował podjęcia takiego zadania. Jak podkreślił wicestarosta Adam Kmiecik w tytule uchwały zapisano „w ciągu drogi powiatowej”, której jak sam podkreśla realnie nie ma. - Ten most przy dzisiejszym stanie prawnym nie jest w żadnym ciągu powiatowym. Dlaczego miasto nie realizuje tego jako własne zadanie? Głównym tematem jest skomunikowanie osiedla Gądki z pozostałą częścią miasta i jest to zadanie miasta Jasła - podkreślał wicestarosta Kmiecik. - Nie jestem przeciwny budowie mostu, tylko zróbmy to zgodnie z prawem i naszymi oczekiwaniami. Nie wstrzymam się od głosu dlatego, że jestem przeciwny zadaniu, ale dlatego że jest to robione źle. Szybko i byle jak – dodał.

Zarząd powiatu oprócz etatowego członka zarządu Tadeusza Górczyka był przeciwny przyjęciu tej uchwały w takiej formie, w jakiej została przedstawiona. Z uporem maniaka powtarzali w kółko, że nie jest to zadanie powiatu oraz że nie istnieje ciąg drogi powiatowej, jak sugeruje uchwała.

Nie zostanie sporządzona dokumentacja projektowa budowy mostu, bo rada nie wyraziła dobrej woli. Pomimo wielu rozmów nie udało się przekonać większości radnych do poparcia tej uchwały.

- Nie wiem w czym jest problem. Nie ma żadnego zagrożenia prowadzenia tej inwestycji, jeżeli miasto deklaruje, że poniesie koszty w 50%. A jaki jest powód, że powiat to realizuje? Bo tylko on może wystąpić do rezerwy ministra infrastruktury o 50 % dotację. Jest to rezerwa przekazana tylko dla dróg powiatowych i wojewódzkich - argumentował etatowy członek zarządu powiatu Tadeusz Górczyk.

Na sesji trwała potyczka na argumenty. Wicestarosta Adam Kmiecik uznał słowa T. Górczyka za kłamliwe – w aspekcie zagrożeń, które jego zdaniem istnieją. Przypomniał, że koszty inwestycji budowy mostu szacuje się na ok. 22 mln 140 tys. zł. - Mówimy o budowie mostu, nie dokumentacji. Dotychczasowa praktyka i moja wiedza korzystania z rezerwy ministra wyglądała tak, że zadanie musi być zakończone w jednym roku. Przy określonym poparciu można podzielić je na dwa etapy, pod warunkiem, że każdy z nich będzie zawierał etap mostowy. Nie ma gwarancji, że po zrealizowaniu pierwszego etapu dostaniemy środki na drugi. Może się okazać, że kilka tych elementów mostowych będzie straszyło, bo pieniędzy na drugą nie dostaniemy – stawiał kontrę A. Kmiecik.

Uchwała pn. „Budowa mostu na Osiedlu Gądki na rzece Wisłoce wraz z dojazdami w ciągu drogi powiatowej Nr 1856R Jasło – ul. Szopena” została przegłosowana 11 głosami przeciw. Za realizacją tego zadania było 10 radnych, a 2 wstrzymało się od głosu. Należy jednak dodać, że przy pierwszej próbie głosowania wydawało się, że uchwała zostanie przyjęta większością głosów „za”, ostatecznie dwie osoby szybko się rozmyśliły i zagłosowały przeciw niej.

Pieniądze od miasta Jasła w kwocie 180 tys. zł na przygotowanie dokumentacji na to zadanie czekają. Powiat musi się zdecydować, czy chce podjąć się tego poważnego zadania, czy też nie. Gest i chęć współpracy ze strony rady miasta może się szybko wyczerpać.

Ilona Dziedzic

[email protected]

Napisany dnia: 27.11.2015, 14:19

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
1
@ bercik
dnia 30.11.2015, 10:03 · Zgłoś
Taki tam komentarz znalazłem na innym portalu, bo tu ktoś skasował:

dragoness 2015-11-29 10:54
No i proszę. Kolokwialnie rzecz ujmując, kilkumiesięczny "shitstorm" spowodował jedynie niewielkie przetasowania w rozkładzie głosów, zero zmian w Zarządzie, co było do przewidzenia i niezmienną politykę konia dorożkarskiego, widzącego tylko niewielki wycinek całości. Jednym słowem kolejne zmarnowane na diety pieniądze. Jak można przeforsować nagrywanie sesji Rady Powiatu i posiedzeń Zarządu? Chcemy wiedzieć, na co idą nasze pieniądze.
Odpowiedz
2
@ lukas
dnia 30.11.2015, 13:33 · Zgłoś
Właśnie. Przydałyby się wrzutki z obrad. Może wtedy skończyłyby się przepychanki i kolesiostwo. A i wyborcy obejrzeliby sobie swoich wybrańców w całej krasie.
Odpowiedz
4
@ ?
dnia 30.11.2015, 08:44 · Zgłoś
i kto wymyślił coś takiego jak etatowy członek?
może PIS zrobiłby coś z takim etatem?
a może za krótkie ręce?
Odpowiedz
4
@ ?
dnia 30.11.2015, 08:41 · Zgłoś
Etatowy członek nie namieszał?
EEE chyba nie.
Odpowiedz
3
@ ?
dnia 30.11.2015, 08:38 · Zgłoś
Te mosty to robicie 20 lat . kiełbasa wyborcza.
Ruszył projekt kładki to trzeba było wyskoczyć z mostami aby jedno i drugie udu...ć.
Kto ma w tym interes by nie poprawić komunikacji z osiedlem.
Wydajecie tyle szmalu na wiele innych spraw a na most na Gądkach szkoda?
Odpowiedz
4
@ omo
dnia 28.11.2015, 19:19 · Zgłoś
Zlikwidować Starostwo !
Odpowiedz
1
@ bercik
dnia 30.11.2015, 09:53 · Zgłoś
dlaczego znikają komentarze?
Odpowiedz
0
@ KNUR
dnia 28.11.2015, 19:14 · Zgłoś
Starostwo powinno się tym zająć z prostego powodu, a mianowicie UM wszystkie projekty i realizacje robi byle jak a ich pracownicy są niekompetentni i opryskliwi. Żaden projektant w Jaśle nie lubi pracować z UM, bo każdy wie że to banda amatorów szukających paragrafu żeby cie skopać. Najpierw będą przychodzić i namawiać żeby tylko wziąć, dać ofertę, załatwić ofertę a potem zrobią tak żebyś tylko nie zarobił. I weźmiesz za 150 000 projekt z przetargu czy za 100 000 a oni robią tak żebyś z tego miał mało co i chodził dwa lata po ich pokojach. UM na pohybel - mówię stanowcze NIE
Odpowiedz
1
@ Czołg
dnia 28.11.2015, 21:43 · Zgłoś
Przeczołgali cię, bo pewnie jesteś pod względem fachowym cienki rzadki jak biegunka. Może chciałeś kasę za friko? Wcisnąć kit, potem kasa i czapka na głowę. Niejeden się przewiózł myśląc, że tam nie wymagają, przyniesie byle co i jeszcze go w rękę pocałują.
Nie pasi ci to nie przychodź. Tam podpisuje się umowę - to jest dobrowolne zobowiązanie się do prawidłowego wykonania roboty. Tam nikogo do niczego się nie zmusza. Wziąłeś robotę to ją wykonaj - chyba, że nie podołasz - a to już inna sprawa.
Wtedy miej pretensje do siebie.
Odpowiedz
-3
@ KNUR
dnia 29.11.2015, 17:31 · Zgłoś
W interesie trzeba mieć zaufanie- obie strony do siebie powinny je mieć. Wiele razy podejmuje się pracę, potem podpisuje umowy, co wynika z wielu czynników, z formalnych warunkowań, dotyczących projektów i czasem w tym dzikim kraju pojawiają się przeszkody po drodze (zwykle urzędnicze). Zdarza się że największym wrogiem inwestora jest przedsiębiorca bo po prostu zarabia nie 1 600 a 16 000. Oni widzą faktury, wiedzą ile Ci zostanie a czasem bywa że w kasie pusto niby umowy są ale można i tak znaleźć zawsze przeszkody, które sprawią że człowiek będzie upodlony. Było to w gminie już że gość miał firmę, pojawiały się nowe roboty, dodatkowe a na koniec mimo umowy słownej niema kasy- upadlość. Były firmy budowlane w Jaśle przynajmniej 2 duże, które padły bo goście realizowali projekty a za dodatkową pracę nie dostali nic mimo zapewnień. Będziesz chciał aneks do umowy to dadzą ci go jak będziesz walczył ale to będzie ostatni raz gdy tam pracujesz. To ma się nijak do tego czy jesteś dobry czy slaby, to zależy od układu, od tego jak z kim żyjesz i z kim wódkę pijesz. Było tych ludzi trochę z UM i Gminy i Starostwa, którzy odeszli ale nie mogli się odnaleźć, bo ani języka ani wartości jakiejś dodanej nie mogli wnieść i wrócili do UM i gniotą te 2 kwity na miesiąc znudzeni życiem. A a pracę oczywiście oczekuję wynagrodzenia bo nie po to 2 kierunki studiowałem techniczne aby teraz za jakieś grosze pracować- każdy powinien się cenić i znać swoją wartość i nie wszyscy są równi, jedni są lepsi a inni gorsi, jedni są na urzędach a inni trzepią kasę a czasem nie. Życie
Odpowiedz
4
@ Tank
dnia 29.11.2015, 21:03 · Zgłoś
Dobrze wiesz, że firmy m. inn. budowlane upadają nie z powodu działania urzędów czy gmin. Ktoś prowadził te firmy i tak wyprowadził. Na przykład dostał kasę z tych właśnie urzędów i nie płacił podwykonawcom za robotę czy za towar. Tym samym mógł wiele firm zdołować - a sam może opływa w dostatki. Gdzie tu wina urzędników?
Należysz do tych , którzy wyrabiają powszechne w narodzie mniemanie, że każdy urzędnik /z góry na dół/ bierze w łapę - różnią się tylko stawkami, tak jak czynownicy w carskiej Rosji.
Za samo posiadanie dyplomu czy nawet dwóch już teraz nie płacą. Nie te czasy.
Ponadto nie musisz robić kariery w Jaśle. Na dobrych fachowców czekają wszędzie i dobrze im płacą. Powodzenia!
P.S. Jeżeli chcesz rozwijać firmę poprzez picie wódki to spraw sobie wątrobę z tytanu , bo stalowa nie wytrzyma - nie tędy droga.
Odpowiedz
0
@ KNUR
dnia 30.11.2015, 19:24 · Zgłoś
Tak uważam że urzędnicy to darmozjady, tak uważam że są niepotrzebni, tak uważam że nawet 5 dyplomów nie pomoże jeśli się nie chce pracować, tak w jaśle fanie się żyje ale są lepsze pieniądze do zarobienia i perspektywa długofalowa lepsza. Jasło jest atrakcyjne dla życia rodzinnego, ale dla rozwoju zawodowego czy prowadzenia większej firmy to kiepskie miejsce. Wspominam Jasło jako miejsce gdzie odpoczywałem, pływałem, spotykałem się z rodziną i znajomymi ale tu gdzie jestem jest chłonniejszy rynek i większe zapotrzebowanie na usługi. Pozdrawiam
Odpowiedz
4
@ Tramp
dnia 28.11.2015, 13:45 · Zgłoś
Most w Kątach (Zagrody), to się jakoś udało wybudować, na takiej samej zasadzie. Skąd teraz taka niechęć do Jasła?
Odpowiedz
4
@ tato
dnia 28.11.2015, 12:29 · Zgłoś
A mój tato mówili jak dają to brać a jak biją to uciekać.
Odpowiedz
-2
@ kulturalny jaślanin
dnia 28.11.2015, 11:31 · Zgłoś
to że nie chcom pieniędzy to ja cyś dziwni ludzie dajcie im pieniądze na chama no chyba że w powiecie majom więcej pieniędzy ludzie niż w urzędzie miasta
Odpowiedz
8
@ olo
dnia 28.11.2015, 09:46 · Zgłoś
Mówiłem, mówiłem że zobaczycie most jak świnia niebo . Marzyciele z gądek
Odpowiedz
6
@ tomek
dnia 27.11.2015, 22:50 · Zgłoś
Burmistrz dał się poznać jako osoba nie decyzyjna, więc rada powiatu ma rację że nie chce pieniędzy.
Odpowiedz
1
@ cx
dnia 28.11.2015, 12:44 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
2
@ kosmodrom
dnia 27.11.2015, 22:28 · Zgłoś
Najpierw zaadoptujmy istniejącą kładkę do przejazdu za parę groszy, a potem pomyślmy o "rondzie" nad zlewiskiem trzech rzek tj. Wisłoki, Jasiołki i Ropy
Odpowiedz
2
@ Grosze
dnia 28.11.2015, 08:15 · Zgłoś
Te parę groszy przejdzie w parę milionów, a będzie za duża kasę wyrób mostopodobny /jak dawniej były wyroby czekoladopodobne/, który nikogo nie zadowoli - ani pieszych ani kierowców. Szkłem pewnej części ciała nie utrze /chociaż można próbować/ - i to władza powinna wiedzieć, a nawet powinna się co nieco znać na sprawach technicznych. Wychodzi na to, że nie będzie ani kładki z przejazdem ani mostu - czyli tak jak jest.
To będzie taka budowa jak zbiornik w Kątach.
Odpowiedz
-2
@ alfred
dnia 28.11.2015, 12:33 · Zgłoś
Jeśli chodzi o zbiornik Mysłowice-Kąty;tak obiecywał Jarosław Kaczyński;to na pewno teraz go zrealizuje.
Odpowiedz
-3
@ Kazimierz
dnia 27.11.2015, 21:05 · Zgłoś
Z artykułu wynika, że radni myślą. Brawo
Odpowiedz
7
@ VB
dnia 27.11.2015, 21:51 · Zgłoś
zgadzam się ...myślą O SOBIE !!!
Odpowiedz
8
@ mieszkaniec
dnia 27.11.2015, 20:44 · Zgłoś
jak to będzie droga powiatowa, to nie żadna jednokierunkowa, tylko szerokie dwa pasy i ciąg samochodów ciężarowych, no może poza tirami
Odpowiedz
8
@ vvv
dnia 27.11.2015, 20:36 · Zgłoś
Ja pie...e. To towarzystwo w powiecie na czele z W-ce Starostą A. K daje przykład kompetencji. A co na to nowy Przewodniczący Gorgosz ??///. Dali mu gola.
Odpowiedz
10
@ ja
dnia 27.11.2015, 20:33 · Zgłoś
Ja też poproszę o listę z głosowania.
Szczególnie Radnych z Jasła
Odpowiedz
4
@ hela
dnia 28.11.2015, 08:45 · Zgłoś
też chciałabym wiedzieć , którym radnym z powiatu brak myślenia perespektywicznego , wybiegającego poza dzień jutrzejszy , prorozwojowego ...koncepcja programowo przestrzenna jest ale jak nie będzie projektu to nie będzie można starać się o pieniądze rządowe ..w rządzie większość ma PIS ...w powiecie radni z PO i PSL blokują inwestycję li tylko na złość ..no właśnie komu ? Brawo rada miasta , która w tej kadencji miło zaskakuje ...odmłodzona ?
Odpowiedz
7
@ Max Szyderko
dnia 27.11.2015, 20:04 · Zgłoś
a co miał do powiedzenia radny Lechwar ?
Odpowiedz
6
@ podatnik
dnia 28.11.2015, 10:31 · Zgłoś
Co nie dopowie to dowygląda..
Odpowiedz
11
@ Copernicus
dnia 27.11.2015, 19:48 · Zgłoś
Weźcie już tego gościa, z zabawnie podniesioną do ula...
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 27.11.2015, 18:32 · Zgłoś
Można się dowiedzieć, którzy radni głosowali przeciw? Mieszkńcy chcieliby zapamiętać ich nazwiska w kontekście następnych wyborów.
Odpowiedz
-21
@ Jackiewicz
dnia 27.11.2015, 17:35 · Zgłoś
Brawo Kmiecik!!!
Odpowiedz
5
@ podatnik
dnia 28.11.2015, 13:58 · Zgłoś
Brawo Ty!!!
Odpowiedz
2
@ kmiecik
dnia 29.11.2015, 21:53 · Zgłoś
brawo ja!!!
Odpowiedz
13
@ Proste
dnia 27.11.2015, 16:40 · Zgłoś
Jeśli Miasto daje na projekt, to otworzyć zadanie projekt i go zrobić, a inwestycję realizować jak będą środki na inwestycję w 100 %.
Odpowiedz
9
@ FAN
dnia 27.11.2015, 16:08 · Zgłoś
Może ktoś ujawnić kto jak głosował?listę.
Wyborca ma prawo wiedziec komu ma podziękować?.
Odpowiedz
12
@ dragoness
dnia 27.11.2015, 15:19 · Zgłoś
Kłóca się o stołki i władzę !!
Odpowiedz
8
@ FAN
dnia 27.11.2015, 15:57 · Zgłoś
Co cię zżera?nie mam na mysli pudru.
I teraz pytanie do leminga/
Starosta pan słoma wystaje z gumioka w tamtej kadencji udało sie położyć chyba 16 km nowej nawierzchni drogowej.
A panu rumianemu udało się Jasło okleić styropianem.
A co zrobił w tej kadencji przez rok wielki rolnik z PSL??
Czego sie boicie że zadanie was przerośnie?? podajcie się do dymisji są ludzie w Jaśle którzy sobie z tym malutkim problemem poradzą,jeśli tak można go nazwać.

Mam pytanie kiedy pan Starosta i w-ce spotka sie z mieszkańcami? tak żeby podyskutować o powiecie?
Czy nie można zorganizować takich spotkań,w największych gminach przynajmniej?.
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 29.11.2015, 13:22 · Zgłoś
PiS Ma władzę w Radzie, PSL pokornie pokazało brzuszek, a zarządu nie tykamy, bo takie były zakulisowe ustalenia.
Odpowiedz
-4
@ KAROL
dnia 27.11.2015, 15:17 · Zgłoś
Powiat lepiej niech da kasę na zabezpieczenie przeciwpowodziowe miasta,nie ograniczające siędo sadzenia na wałach trawy.A nie ładować pieniądze na coś co może wały zawalić... Miasto jak zwykle aby po linii...Za te pieniądze polder da się suchy zbudować! Na Wisłoce!!!
.
Odpowiedz
-6
@ abracham z bagien
dnia 27.11.2015, 15:08 · Zgłoś
mostów się zachciewa ... a kto zapłaci za Godny Byt mieszkańcom ... no kto? nikt :((
Odpowiedz
7
@ podatnik
dnia 27.11.2015, 16:56 · Zgłoś
...że o węglu nie wspomnę!!!
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 28.11.2015, 09:51 · Zgłoś
A niby dlaczego miasto ma płacić mieszkańcom? Za co?
Odpowiedz
1
@ podatnik
dnia 28.11.2015, 10:14 · Zgłoś
Za to że nie wyemigrowali
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 28.11.2015, 10:20 · Zgłoś
A ja myślałam że za uczciwą pracę...naiwna.
Odpowiedz
4
@ kulturalny jaślanin
dnia 28.11.2015, 11:20 · Zgłoś
o godny byt to proście Pana boga pis wam zapłaci
Odpowiedz
-30
@ qaz
dnia 27.11.2015, 14:32 · Zgłoś
Tadeusz Górczyk powinien zostać starostą!!!
Odpowiedz
19
@ moro
dnia 27.11.2015, 14:47 · Zgłoś
Nie zgadzam się !!
Odpowiedz
-16
@ qaz1
dnia 27.11.2015, 14:56 · Zgłoś
zgadzam się!!
Odpowiedz
7
@ Sielanka
dnia 27.11.2015, 16:56 · Zgłoś
Po przedostatniej sesji powiało miłością. Padały hasła: Zgoda buduje, chcę, aby pomiędzy nami była zgoda, schowajmy urazy osobiste, żebyśmy decyzje podejmowali roztropnie itp. itd. Miłość była intensywna ale krótka.
Wyszło szydło /nie mylić z innym/ z worka: małostkowość, myślenie krótkowzroczne typu: moja chata z kraja czyli pilnowanie swego a resztę mam w ... poważaniu /delikatnie mówiąc/. Czy mieszkańcy miasta są mieszkańcami powiatu jasielskiego, czy może Żmigrodu? Gdzie tu patrzenie na interes mieszkańca? Chyba, że osobnik tak stawiający sprawę tylko czasowo rezyduje tutaj - może jest w Jaśle tymczasowo, a może przejazdem?.
Odpowiedz
15
@ podatnik
dnia 27.11.2015, 22:30 · Zgłoś
a radny Lechwar nic nie rzekł???
a był??? czy zawalony papierami w UM siedzi...
a propos to szanowny poseł uaktualnił by swoja stronę bo radny dalej tam widnieje jako dyrektor...no bo chyba nie pracuje na dwóch etatach jednoczesnie???
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 27.11.2015, 23:14 · Zgłoś
Szkoda ze nie dostal sie nikt od [...]na...
Odpowiedz
7
@ kulturalny jaślanin
dnia 28.11.2015, 11:18 · Zgłoś
cuda sie zdarzajom i może pracować sobie na dwuch etatach jednocześnie
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657