Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Miasto konsultuje proponowane zmiany w jasielskiej oświacie

168

W ostatnim czasie zawrzało od plotek w związku ze zmianami, które władze miasta proponują w jasielskiej oświacie. Kompletny chaos spowodowany był brakiem rozmów i spotkań z lokalną społecznością. Pojawiły się obawy rodziców oraz nauczycieli. Uchwały dotyczące łączeń i tworzenia zespołu szkół ostatecznie nie zostały podjęte. Burmistrz jednak nie ukrywa, że są one niezbędne.

Po burzliwej sesji Rady Miejskiej Jasła, podczas której ostatecznie nie podjęto uchwał w sprawie łączenia Przedszkola Miejskiego nr 9 do Zespołu Szkół Miejskich nr 3 oraz tworzenia Zespołu Szkół Miejskich nr 7(w skład którego wchodziłyby Przedszkole Miejskie nr 1, Szkoła Podstawowa nr 2 oraz Gimnazjum nr 1 – przyp. red.) w miniony czwartek zorganizowano spotkanie z dyrekcją przedszkoli oraz szkół miejskich w Jaśle, w którym udział wzięli również rodzice oraz nauczyciele, aby przysłuchać się dyskusji i zabrać głos w tak ważnej dla nich sprawie.

Słowo przeciwko słowu

Jednym z najważniejszych argumentów przemawiającym za koniecznością łączenia placówek oświatowych jest demografia. Z roku na rok zmniejsza się liczba dzieci uczęszczających do jasielskich szkół, a miasto dopłaca ogromne sumy pieniędzy na ich funkcjonowanie. Włodarz miasta nie ukrywa, że w tej sytuacji szuka oszczędności, których dopatruje się właśnie w proponowanych łączeniach, czy tworzeniu zespołu.

- W tym roku mamy o 249 dzieci mniej i musimy się z tym zmierzyć. Ma to wpływ na funkcjonowanie placówek oraz pracę zatrudnionych tam osób. Nie jest na obojętny los tych ludzi. Naprawdę o wszystkich myślimy, dlatego mieliśmy to na uwadze przy proponowaniu tych projektów uchwał – podkreślił burmistrz Ryszard Pabian.

Niepokój rodziców wywołała informacja dotycząca przeniesienia przedszkola do budynku Szkoły Podstawowej nr 2. Władze miasta zapewniły, że na chwilę obecną nie mają takich zamiarów, a placówka dla przedszkolaków nadal mieściłaby się przy ul. Tkaczowa, natomiast w przypadku szkoły podstawowej, w przyszłości klasy 7 i 8 naukę kontynuowałyby w budynku gimnazjum. W sytuacji połączenia Przedszkola Miejskiego nr 9 z Zespołem Szkół nr 3 zmienia się jedynie obsługa administracyjna. - Obie te placówki funkcjonują w jednym obiekcie i korzystają z tej samej infrastruktury. Nic się nie zmienia dla dzieci. Ma to jedynie wpływ na koszt funkcjonowania jednostki i sposób jej zarządzania – dodał R. Pabian.

Dlaczego przedszkola?

Wiele osób, w tym radni zadają sobie pytanie, dlaczego miasto chce łączyć przedszkole ze szkołami. Po pierwsze, gdyby nie zostało włączone do zespołu szkół, po wygaśnięciu gimnazjum pozostanie jedynie szkoła podstawowa. Po drugie dyrekcja zespołu będzie miała większe możliwości w kierowaniu nauczycieli z kwalifikacjami do zapewnienia opieki dzieciom w przedszkolu pod nieobecność innych pracowników, bez konieczności zatrudniania nowych osób.

Przeciwnikiem łączenia szkół z przedszkolami jest radny Jan Pierzchała, który uważa, że należy poczekać do wejścia w życie reformy oświaty. - Wystąpiłem z wnioskiem, aby poczekać rok i nie podejmować pochopnych decyzji. Nic się nie stanie po tym czasie. My wybiegamy przed orkiestrę, chcemy być lepsi od papieża – skomentował.

W spotkaniu wzięli udział dyrektorzy kilku zespołów szkół, którzy na własnym przykładzie mogli opowiedzieć jak funkcjonuje placówka oraz jakie obowiązki spadają na jego barki. - Przedszkole ma swój budżet, a szkoła swój. Nie mogę zabrać ani jednej złotówki z przedszkola i przeznaczyć na szkołę, czy odwrotnie. Wszyscy razem jesteśmy nauczycielami zespołu. Ja mam dzieci pod sobą 13 lat i jestem dyrektorem w każdej sytuacji. Jedyny minus, dla mnie jako dyrektora jest to, że muszę zarządzać dwoma różnymi światami – tłumaczyła Gabriela Zdunek-Gajda.

ZNP popiera łączenie

Rodzice Szkoły Podstawowej nr 2 podkreślają, że jest to szkoła z wieloletnią tradycją i licznymi sukcesami. Ponadto apelują, aby władze miasta zostawiły klasy 1-4 w jej murach, natomiast klasy 5-8 przenieść do budynku gimnazjum. Ich zdaniem utworzenie Zespołu Szkół Miejskich nr 7 przyśpieszy jedynie utratę pracy pracowników niepedagogicznych. Burmistrz Pabian zaznaczył, że utrzymanie budynku szkoły przy ośmiu oddziałach jest nieekonomiczne. Ponadto gimnazjum to szkoła z bardzo dobrym zapleczem sportowym i lepszym stanem technicznym, w której nakłady finansowe przez najbliższe lata nie będą konieczne.

Głos w sprawie tworzenia zespołu zabrała Maria Pleban, prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego oddział w Jaśle oraz nauczyciel w Szkole Podstawowej nr 2. - Uważam, że tworzenie zespołu jest na korzyść nauczycieli i rodziców uczniów. Szkoła nie ma pracowni ani fizycznej ani chemicznej, które w klasie 7-8 będą potrzebne. Przybędzie nam klas 7. Jeżeli zostaną klasy 1-4 w naszej szkole wiąże się to z wydłużeniem nauczania. Wówczas rodzice pójdą tam gdzie zmianowość jest krótsza. Uważam, że jest bardziej korzystne zagospodarowanie budynku gimnazjum. Bardzo mi zależy na tym, aby uratować chociaż kilka miejsc pracy – podkreśliła.

W związku z planowaną reformą oświaty konieczne będzie stworzenie nowych obwodów dla szkół podstawowych. Wszystko na to wskazuje, że w każdej z nich powstaną po dwa oddziały klas pierwszych, co niesie za sobą zwolnienia nauczycieli.

Dzisiaj o godzinie 15. w Przedszkolu Miejskim nr 1 oraz o godzinie 16. w Szkole Podstawowej nr 2 odbędą się kolejne rozmowy rodziców z burmistrzem miasta Jasła.

Ilona Dziedzic

[email protected]

Napisany dnia: 28.11.2016, 13:30

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
3
@ x
dnia 30.11.2016, 23:29 · Zgłoś
zbiera mnie na wymioty jak czytam niektóre komentarze
prawdopodobnie osób które uczą moje dzieci w szkole !!
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 03.12.2016, 15:11 · Zgłoś
Albo rodziców, którzy posyłają swoje dzieci do szkół i podlizują się wychowawcom i nauczycielom, aby ich potem opluwać w Internecie.
Odpowiedz
1
@ suchy38
dnia 30.11.2016, 14:09 · Zgłoś
Łączyć do kupy i wysyłać na emerytury tylko młodym blokują etaty a przede wszystkim zlikwidować kartę nauczyciela już mało kto ma takie przywileje
Odpowiedz
-4
@ Ronin
dnia 30.11.2016, 10:21 · Zgłoś
Do @ karola. Jak czytam te twoje wypociny to żal mi ciebie, wysłowić się nie potrafisz a za pisanie się bierzesz.Taka kompetętna i wszystko wiedząca jesteś? Zajmij się lepiej czymś innym i wróć lepiej do szkoły.
Odpowiedz
1
@ karola
dnia 30.11.2016, 12:04 · Zgłoś
Jak umiesz Ronin czytać to nie pisałam ze jestem wszystko wiedząca. Człowiek do śmierci sie uczy .
Odpowiedz
4
@ do asia 77
dnia 30.11.2016, 10:20 · Zgłoś
Niezbędnych i najlepszych nauczycieli zatrudni szkoła nr 2. Będzie ich przecież potrzebować w klasach 7 i 8. Ale do tego nie trzeba tworzyć zespołu.
Odpowiedz
0
@ asia77
dnia 30.11.2016, 10:25 · Zgłoś
A co z budynkiem po gimnazjum, dyrekcją, administracją, sprzątaczkami itp?
Odpowiedz
3
@ do asia 77
dnia 30.11.2016, 10:36 · Zgłoś
Po powstaniu zespołu część tych pracowników i tak straci pracę tylko że, będą to najprawdopodobniej pracownicy sp 2.
Odpowiedz
-1
@ asia77
dnia 30.11.2016, 10:59 · Zgłoś
A niby czemu pracownicy szkoły nr 2? Nie może być kryterium miejsce pracy.
Odpowiedz
4
@ do asia 77
dnia 30.11.2016, 11:49 · Zgłoś
Przecież wiadomo kto będzie dyrektorem zespołu. Resztę dopowiedz sobie sama. Przecież od początku o to chodziło.
Odpowiedz
-4
@ Anonim
dnia 30.11.2016, 18:05 · Zgłoś
Nie wiadomo, zostanie ogloszony konkurs. Nie jest nawet pewne, czy pan Mikrut będzie chciał kandydowac na dyrektora. Wiec spekulacje na ten temat nie maja podstaw.
Odpowiedz
-4
@ Anonim
dnia 30.11.2016, 18:06 · Zgłoś
Po zlikwidowaniu gimnazjow większość nauczycieli straci prace - tworzenie zespolow jest dla nich szansa, aby ja zatrzymac.
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 30.11.2016, 20:31 · Zgłoś
Po zlikwidowaniu gimnazjum p. Mikrut nie bedzie dyrektorem, stworzenie zespołu to szansa, aby nim nadal pozostał i o to tutaj chodzi, nie o oszczędności.
Odpowiedz
-1
@ asia77
dnia 30.11.2016, 10:13 · Zgłoś
Niby to co piszesz jest logiczne ale jest pewne ale. Co z nauczycielami i całą kadrą gimnazjum? Nikt przecież nie chce stracić pracy i o to toczy się cały bój. Wiadomo, że każdy dobro dziecka ma w 4 literach ale etat chce zachować i jest to zupełnie normalne. Jakie ty widzisz rozwiązanie?
Odpowiedz
3
@ man
dnia 30.11.2016, 09:51 · Zgłoś
Nie mogę się nadziwić że, ktoś wymyślił taki sposób "oszczędzania" w oświacie. Przecież oczywistym jest dla kogoś choć trochę zorientowanego w zasadach funkcjonowania oświaty (zwłaszcza jasielskiej) że, w tym przypadku chodzi o stanowisko i wielkie ego dyrektora gimnazjum nr 1. Szkoła podstawowa nr 2 nie ma przecież żadnego powodu by stać się częścią nowego zespołu. Zgodnie z nową reformą oświaty zlikwidowane będzie gimnazjum a szkoły podstawowe zyskają klasę 7 i 8. Największe oszczędności (jeżeli o to w tym chodzi) uzyska się pozwalając po prostu na wygaśnięcie gimnazjum nr 1. Oszczędności sięgną wówczas kilka milionów (budżet gimnazjum nr 1) To co się teraz dzieje z pewnością zostało rozkręcone przez dyrektora gimnazjum. To on wmówił (a potrafi być przekonujący) osobom odpowiedzialnym za oświatę że, to jest wspaniałe rozwiązanie. PS. Jeżeli budynek gimnazjum nr 1 jest lepszy i bardziej przystosowany do prowadzenia ośmioklasowej szkoły podstawowej to należy tam przenieść szkołę podstawową nr 2 a nie tworzyć dziwnego zespołu z gimnazjum które i tak za dwa lata przestanie istnieć.
Odpowiedz
-4
@ na sesję
dnia 30.11.2016, 09:34 · Zgłoś
SĄ JUŻ Projekty uchwał na dzisiaj
Jednak coś się szykuje za plecami

http://um_jaslo.bip.gov.pl/projekty-aktow-prawnych/projekty-aktow-prawnych.html
Odpowiedz
1
@ karola
dnia 30.11.2016, 08:36 · Zgłoś
A jak myslales cichaczem bo jakby się rodzice dowiedzieli
To ich tam zjedzą zobaczymy jakie wyniki będą
obaczymy kto nas sprzedal .A może pan burmistrz i vice cos komuś
obiecali jakas ciepla posadkę dla kogoś z rodziny . Wszystko możliwe
Odpowiedz
-1
@ Obserwujący ten cyrk
dnia 30.11.2016, 09:30 · Zgłoś
Słyszałem to i owo co się mówi 'w kuluarach' no że trzeba załatwić posadkę.
"Chodził chodził no i wychodził"
Odpowiedz
-1
@ Obserwujący ten cyrk
dnia 30.11.2016, 08:21 · Zgłoś
Do ZUZA
Rzeczywiście, otrzymałem informację o nadzwyczajnej sesji rady miasta dzisiaj o 15,30. Tylko NIGDZIE nie ma informacji co na tej sesji będzie

"O zwołaniu sesji rady jej przewodniczący powinien powiadomić pisemnie każdego z radnych, na co najmniej siedem dni przed terminem sesji. Wyjątek stanowi przeprowadzenie sesji nadzwyczajnej, która powinna odbyć się w ciągu siedmiu dni od złożenia wniosku o jej przeprowadzenie.

Zwołanie sesji powoduje konieczność poinformowania członków wspólnoty lokalnej co do terminu sesji. Obywatele mają również prawo: udziału w sesji i uzyskania informacji o jej przebiegu, a także wglądu do dokumentów dotyczących sesji."

Władza cichaczem chce załatwić swoje sprawy STOP !!!
Jak to mawiał śp. Lepper ... musi odejść!
Odpowiedz
4
@ zuza
dnia 30.11.2016, 12:06 · Zgłoś
ponownie odsyłam na stronę https://www.facebook.com/JasielskieAbsurdy/photos/pb.650900868257659.-2207520000.1480503499./1467663526581385/?type=3&theater

na której znajduje się skan pisma z dnia 29.11.2016r. wysłanego do radnych w sprawie nadzwyczajnej sesji.

"3. Podjecie uchwał w sprawach:
3.1 Podjęcie uchwały w sprawie zamiaru utworzenia Zespołu Szkół Miejskich nr 7 w Jaśle /Druk nr 367/
3.2 Podjecie uchwały w sprawie zamiaru włączenia Przedszkola Miejskiego nr 9 w Jaśle do Zespołu Szkół miejskich nr 3 w Jaśle /Druk nr 365/"
Odpowiedz
-6
@ Anonim
dnia 30.11.2016, 07:47 · Zgłoś
A kim wy jesteście, żeby krytykowac polski system oświaty? Kto z was chodził do gimnazjum w przeciągu ostatnich 10 lat? Nie wiecie nic o szkołach i nie macie pojęcia o czym mówicie. Ale przecież każdy jest eksperyem :)
Odpowiedz
16
@ karola
dnia 30.11.2016, 08:16 · Zgłoś
Ja chodziłam i jestem za tym by ich Zlikwidować .
To co się działo to byla masakra większość uczniów nie dawała sobie rady.
A gdy wyszli z Gim doskonale dali sobie rade w szkole wyższej.
Sama jestem tego przykładem prze 3 lata bylam zagrożona z matmy i fizyki były to lata 2005- 2008
Ale skonczylam Gim.Nauczycielka podeszła do mnie i zasugerowała mi żebym się nie wybiera do innej szkoły jak zawodowa bo ne dam sobie rady.
Wybrałam technikum zdalam egzaminy zawodowe a przede wszystkim maturę . I co? Okazuje sie ze to ona w Gim nie potrafila uczyć tylko najlepszych widziała i ubrania sobie rysowala jakie ma jej krawców uszyć.A dyrektor to szkoda gadać zero podejścia do ucznia nic go nie interesuje tylko jego stolek.
Odpowiedz
9
@ dragoness
dnia 30.11.2016, 08:58 · Zgłoś
Do gimnazjum chodziły moje dzieci. Ponadto w mojej szkole mam na co dzień do czynienia z produktem tej instytucji. Czasem odnosi się wrażenie, że dzieciaki miały trzyletnią przerwę w nauczaniu.
Odpowiedz
5
@ Lenin Włodzimierz
dnia 30.11.2016, 11:03 · Zgłoś
Jedyna słuszna reforma edukacji to posiadanie powyżej 50% na maturze aby ją zdać a nie 30%. Płacę za 3 kilogramy cukru a dostaję 1 kg? Robię projekt mostu w 1/3 a płacą za całość? To logika ? Rektorzy narzekają że absolwenci szkół średnich muszą się dokształcać na zajęciach wyrównawczych! Znajomość języka angielskiego 2 lata w przedszkolu+6 lat w podstawówce+ 3 lata w gimnazjum+3 lata w liceum= 14 lat nauki i 18 latek nie umie odmienić czasownika "to be". Poza tym nikt nie odpowiedział na pytanie co moja córka ma umieć po podstawówce a co po gimnazjum czy po liceum?
Odpowiedz
-4
@ nb
dnia 30.11.2016, 12:08 · Zgłoś
"A gdy wyszli z Gim doskonale dali sobie rade w szkole wyższej"... no i właśnie o to w nauczaniu chodzi a dyrektor nie pozwala ani gimbazie ani rodzicom wejść sobie na głowę i za to SZACUN WIELKI.Dziś na stołkach same tchórzem podszyte indywidua ...dlatego jest jak jest.
Odpowiedz
8
@ zuza
dnia 29.11.2016, 21:15 · Zgłoś
https://www.facebook.com/JasielskieAbsurdy/ podaje:

"[UWAGA]

Jutro o 15:30 któryś z Państwa radnych zmieni zdanie i stanie za większością burmistrza Miasta Jasła i zagłosuje za zmianami w edukacji, które proponowano 2 tygodnie temu na sesji.
Bądźcie świadkami tego sprzedania. Możecie temu zapobiec, ale bądźmy jutro w komplecie w Urzędzie Miasta Jasła o 15:30 i powiedzmy co o tym myślimy.

Niech tą wiadomość zobaczą wszyscy. Zmobilizujcie się i przypomnijcie im, że na nich głosowaliście.
Nadzwyczajna Sesja Rady Miasta Jasła,
ŚRODA GODZINA 15:30"
Odpowiedz
8
@ Wątpiąca.
dnia 29.11.2016, 19:19 · Zgłoś
Proponuję porównać ilość olimpijczyków Przedszkola Nr.1 z Gimnazjum Nr.1 będzie ciekawiej a fakt "doskonałego rozwiązywania" problemów wychowawczych świadczy, że takowe występują.
Odpowiedz
5
@ vb
dnia 29.11.2016, 19:45 · Zgłoś
Bo występują zwłaszcza w gimnazjum ,które słusznie idą do likwidacji ,niestety kl VII i VIII też będą stwarzać problemy dlatego potrzebny jest ktoś z "jajami" komu niestraszne będzie to towarzycho ...
Odpowiedz
14
@ witu
dnia 29.11.2016, 18:20 · Zgłoś
By dać stołek Panu Kazimierzowi.
Gdyby chodziło o oszczędności to powinno się pana Dyrektora wysłać na zasłużoną emeryturę.
A tu jest zupełnie inaczej.
Odpowiedz
-19
@ vb
dnia 29.11.2016, 18:55 · Zgłoś
To że to gimnazjum stoi tak dobrze to zasługa p.Mikruta ,to dyrektor który wie co sie dzieje w szkole ,potrafi doskonale rozwiązywać problemy wychowawcze dba o szkołe i uczniów.Wystarczy porównać zaplecze SP 2 i Gimn.Nr 1 i ilość olimpijczyków.
Odpowiedz
9
@ karola
dnia 30.11.2016, 08:00 · Zgłoś
Pora najwyzsza aby juz p mikrut odpad z stołka
Jest bardzo wulgarnybw stosunku do niektórych nauczycieli
Jak i uczniów taki nie powinien byc dyrektor a tym bardziej przez tyle lat
Odpowiedz
13
@ Zainteresowany
dnia 29.11.2016, 16:35 · Zgłoś
Miasto konsultuje???
To są jakieś kpiny, a nie konsultacje!!!
Nikt z urzedu miasta nie odpowiedział na jedn0 PODSTAWOWe pytanie PO CO ten zespół w takim pospiechu??? To jakas jedna wielka sciema zeby dac stolek jakiemus pisuarskiemu misiewiczowi
Odpowiedz
1
@ Anonim
dnia 30.11.2016, 07:50 · Zgłoś
Po to, że jest to dobre dla miasta i dzieci.
Odpowiedz
1
@ jan12
dnia 29.11.2016, 13:39 · Zgłoś
O to przekrój naszego społeczeństwa.Oczywiście w większości katolicy.
Odpowiedz
13
@ Wątpiąca.
dnia 29.11.2016, 12:15 · Zgłoś
Będąc uczestniczką wczorajszego spotkania poświęconego "konsultacjom" społecznym poznałam stanowisko ZNP wyartykułowane przez Prezesa Oddziału ZNP w Jaśle. Nie komentując jego zasadności pytam czy stanowisko NSZZ"Solidarność"- nauczycieli jest tożsame?. Rolą ZZ jest ochrona miejsc pracy i praw pracowniczych. Czy nie ma racji radny Jan Pierzchała, który wystąpił z wnioskiem,"aby poczekać rok i nie podejmować pochopnych decyzji". Logiczne wydaje się być prowadzenie takich konsultacji poprzedzone analizą możliwości organizacyjnych (obwody szkolne, baza lokalowa) oraz zysków i strat w szczególności dotyczących uczniów ale również wysyłanych na bezrobocie pracowników,(przed podjęciem decyzji przez radnych patrz wynik glosowania na XXXV Sesji Rady). Czy wygaszenie Gimnazjum nr1 musi oznaczać zamknięcie podwoi SP-2. Czym zakończy się walka Marii z Jadwigą?
Odpowiedz
-6
@ asia77
dnia 29.11.2016, 13:04 · Zgłoś
Kto to jest Maria i Jadwiga?
Odpowiedz
9
@ vb
dnia 29.11.2016, 13:43 · Zgłoś
Konopnicka SP 2 królowa Jadwiga gimnazjum ot ... filozofia inteligencji
Odpowiedz
-11
@ asia77
dnia 29.11.2016, 14:25 · Zgłoś
Tak ale te kobiety już chyba nie żyją to jak niby mają ze sobą walczyć?
Odpowiedz
7
@ vb
dnia 29.11.2016, 18:50 · Zgłoś
a dygresja i przenośnia to terminy obce "asiom"??? ...szkoła podstawowa program j.polskiego się kłania
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 29.11.2016, 20:19 · Zgłoś
To pokłosie kolejnych reform edukacji i skutki gimnazjalnej "hibernacji"
Odpowiedz
3
@ salak
dnia 29.11.2016, 11:36 · Zgłoś
sama zlosliwosc w wypowiedziach jakby szatan we wszystkich siedział.Nalezaloby w tej sprawie odprawić egzorcyzmy i wypedzic tego szatana .Jak chodzi o szkole 12-tke to zmienić tylko nieudaczna dyrektorke i pozostawić by dzieci nie cierpiały i nie blakaly się po innych szkołach jak maja na miejscu. sam mam troje dzieci w tej szkole,Nalezaloby się również po wszystkich szkołach przyjrzeć nauczycielom ich kompetencjom i albo ich doszkolić albo zwolnic,bo niepotrzebnie zajmują miejsce gdyż sami nic nie umieja a to jak mogą cos nauczyć.nauczyciel nauczycielowi nierówny,jezeli nie umie uczyc niech zmieni zawod.
Odpowiedz
7
@ Rico
dnia 29.11.2016, 11:28 · Zgłoś
Pabian i Znp jednym glosem . Czyzby dill ?
Odpowiedz
1
@ leśmian.pl
dnia 29.11.2016, 17:54 · Zgłoś
Czy zwrócił ktoś uwagę ilu nauczycieli jest w Radzie Miasta? To oczywiście nie jest żaden zarzut (jednoosobowe okręgi wyborcze),ale stąd obstrukcja w przegłosowaniu projektu reorganizacji oświaty w Jaśle i wygaszaniu gimnazjów...
Odpowiedz
1
@ Max Szyderko
dnia 29.11.2016, 11:03 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
5
@ krośnianin
dnia 29.11.2016, 10:27 · Zgłoś
Krośnianin mówi że spocił się we wstydliwym miejscu a drugi pyta w jakim? Odpowiedż brzmi że w Jaśle.
Odpowiedz
1
@ karola
dnia 29.11.2016, 10:19 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
16
@ Nikki
dnia 29.11.2016, 08:58 · Zgłoś
Potrzebna jest konkretna debata na temat jasielskiej oświaty. Porównując wydatki na oświatę z budżetu Jasła (24 miliony w 2015 roku) i Krosna (4 miliony w 2015 roku) widać wyraźnie, że w Jaśle coś jest nie tak. Szukanie na siłę dziadowskich oszczędności rzędu 0,5 miliona nie rozwiązuje żadnego problemu. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, dlaczego utrzymanie placówek oświatowych w Jaśle kosztuje aż tyle? Czy te ogromne wydatki przekładają się na jakość nauczania? Bo tak naprawdę to co możemy zaoferować dzieciom i młodzieży w Jaśle? Tutaj nie będzie dla nich dobrze płatnych miejsc pracy. Więc trzeba ich wyedukować na tyle, by radzili sobie w życiu i mogli iść na najlepsze uczelnie. A z tym nie jest najlepiej. I o tym należy rozmawiać.
Odpowiedz
1
@ mama
dnia 29.11.2016, 10:00 · Zgłoś
Nikki masz rację, ale musisz popracować nad danymi, które podajesz powyżej
Odpowiedz
2
@ Nikki
dnia 29.11.2016, 11:04 · Zgłoś
[Komentarz nie natemat]
Odpowiedz
9
@ mama
dnia 29.11.2016, 11:31 · Zgłoś
Nikki masz rację również w kwestii danych, niestety, nie rozumiem jak to możliwe. Warto przeczytać ten wywiad: „STAWIAMY NA JAKOŚĆ A NIE NA ILOŚĆ” – MÓWI WICEPREZYDENT KROSNA.
Miasto Jasło ma dokładnie odwrotną politykę.
Odpowiedz
13
@ mama
dnia 29.11.2016, 11:37 · Zgłoś
cytat z wywiadu wiceprezydentem Krosna
"Krosno jest dobrym przykładem - nie tylko dla Jasła - miasta, którego władze mają dobrze przygotowaną, przemyślaną i prowadzoną politykę edukacyjną. Co według pana powinny zrobić władze powiatu jasielskiego, by poprawić sytuację, w jakim kierunku powinny pójść?

...Na pewno nie wolno jest próbować oszczędzać na oświacie. Oszczędzanie to jest mechanizm, który jest mniej istotny w wielu obszarach zadań publicznych, które ma do zrealizowania powiat. To pierwsza i podstawowa sprawa. Po drugie, jeżeli tak jest sparametryzowana edukacja w powiecie, że głośno się mówi, że nie opłaca się przyjąć ucznia spoza powiatu, bo my do niego dopłacamy, to popełniany jest kardynalny błąd. Nie wiem też czy powiat jasielski wypłaca dodatek wyrównawczy dla nauczycieli, którzy nie wyrobili średniej w poszczególnych grupach zaszeregowania. Niestety w wielu gminach tak się wypłaca i to duże pieniądze. My płacimy nauczycielom za pracę i nie zapłacimy nawet złotówki dodatku wyrównawczego. Trzeba postawić na oświatę, nie wolno na niej oszczędzać i traktować jako mniej istotnego obszaru w zadaniach publicznych, a jednocześnie trzeba bardzo mocno postawić na wzmocnienie kadry, która musi być na najwyższym poziomie.
Odpowiedz
8
@ mama
dnia 29.11.2016, 11:41 · Zgłoś
kolejny cytat z wywiadu z wiceprezydentem Krosna - też na temat jak sądzę
"To chyba kolejny, ważny wyznacznik, mówiący o tym, jak warto jest dbać o poziom oferty edukacyjnej.

Musiałem się z takiego podejścia do sprawy kiedyś mocno tłumaczyć. Były takie czasy, kiedy myślano, że jak zaoszczędzi się na subwencji, to będzie można za to zrobić kawałek chodnika. Absolutnie tak nie wolno robić, u nas wszystko jest inwestowane w szkoły, w infrastrukturę. I tu mam pełne zrozumienie i wsparcie prezydenta Piotra Przytockiego. Dla miasta zrównoważonego rozwoju inwestowanie w człowieka czyli w edukację jest kluczowym elementem rozwojowym. Nie tylko ilościowym, ale i jakościowym. Jeśli ktoś mówi, że jest spadek demograficzny i że może mieć zmniejszony stopień organizacyjny, bo będzie miał mniej uczniów, mniej oddziałów, mniej klas, a szkoły zastosowałyby tylko nabór ilościowy, to poziom nauczania samoistnie spadnie i po dwóch trzech latach do takiej szkoły nikt nie pójdzie. Bardzo dużo nas to kosztowały by nabór do szkół był ewidentnie naborem jakościowym. Bardzo ważne jest także to, że nasze szkoły nie konkurują ze sobą."
Odpowiedz
11
@ Nikki
dnia 29.11.2016, 11:55 · Zgłoś
No właśnie. Tego u nas brakuje. W Jaśle nie ma czegoś takiego jak długoterminowa polityka oświatowa. Dokłada się z budżetu ogromne sumy co roku, ale nikt nie zadaje sobie pytania skąd konieczność takich nakładów i jakie są tego efekty. A powinniśmy dążyć do tego, by jak najlepiej wykształcić młodych mieszkańców Jasła. Skoro tu nie mają raczej perspektyw, powinniśmy im zapewnić wiedzę i umiejętności pozwalające sobie radzić gdzie indziej - w pracy i na najlepszych uczelniach.
Odpowiedz
4
@ Nikki
dnia 29.11.2016, 11:59 · Zgłoś
A tak na marginesie, widzę, że zamieszczeniu linku do tekstu na innym portalu jest tu traktowane jako "komentarz nie na temat" i usuwane. Mam pytanie do redakcji - czy dotyczy to tylko portali jasielskich, czy wszystkich?
Odpowiedz
19
@ pedagog
dnia 29.11.2016, 12:04 · Zgłoś
Zwrócicie proszę uwagę na wykształcenie, doświadczenie oraz osiągnięcia zawodowe zastępcy wiceprezydenta Krosna (obydwu). Bądźmy więc realistami i spójrzmy prawdzie w oczy! Czego możemy od "naszych specjalistów" wymagać? Chyba tylko uśmiechu do kamery lub obiektywu aparatu :(
Odpowiedz
9
@ Nikki
dnia 29.11.2016, 12:10 · Zgłoś
W porządku, ale system oświaty to nie tylko prezydent i wiceprezydent. To także - w większości przecież - dyrektorzy i nauczyciele. Czy ich wykształcenie, doświadczenie i osiągnięcia zawodowe (tj. w Jaśle i Krośnie) są takie same? A jeśli nie, to z czego to wynika?
Odpowiedz
13
@ elf
dnia 29.11.2016, 12:12 · Zgłoś
Bardzo dobre rady od kolegów z sąsiedniego powiatu krośnieńskiego dla włodarzy miasta i powiatu jasielskiego i żaden wstyd uczyć się i korzystać z doświadczenia mądrzejszych od siebie. Nie ma co iść z zaparte i trzymać się swoich kiepskich pomysłów. Wystarczy popatrzeć na rozwijające się Krosno i porównać z efektami zarządzania Jasłem.
Odpowiedz
13
@ mama
dnia 29.11.2016, 12:23 · Zgłoś
Dziękuję Nikki za zwrócenie uwagi na ten wywiad z wiceprezydentem Krosna: fragment, który najbardziej bulwersuje i boli (ostatnie zdania):
"Powiat jasielski dopłaca tylko w przypadku nauczycieli mianowanych, w 2015 było to 36,4 tys. zł. I to nie są jedyne pieniądze dokładane do subwencji oświatowych. Miasto Jasło do swoich szkół i przedszkoli dołożyło w ub.r. około 24 mln zł, powiat jasielski balansuje na poziomie otrzymywanej subwencji oświatowej. Z tego co wiem Krosno, które jest organem prowadzącym zarówno dla szkół podstawowych, gimnazjów i przedszkoli, jak i szkół średnich i zawodowych działających ma terenie Krosna, w 2015 r. dołożyło do wszystkich zaledwie 4 mln zł.

Nie dokładamy do subwencji bo to byłoby, mówiąc kolokwialnie, przejadanie własnego ogona. Jeśli te pieniądze są mądrze zainwestowane to zwracają się wielokrotnie. Tu jest problem z efektywnością mierzoną faktycznymi wskaźnikami, które są ogólnie dostępne. Mam tu na myśli jakość mierzoną edukacyjną wartością dodaną czy ilościową i jakościową analizą wyników matur i egzaminów zawodowych. Do tego należy dołożyć jeszcze takie wskaźniki, które są ustalone przez dany samorząd. My dopłacamy przede wszystkim do przedszkoli, bo dotacja nam tego nie pokrywa. W pozostałych obszarach nauczania dopłata jest niewielka albo zamykamy się subwencją oświatową. Dla nas każdy uczeń jest na wagę złota. Subwencja na jednego ucznia to ponad 5 tysięcy złotych, przy 100 uczniach mamy ponad pół miliona złotych, co pozwala na zatrudnienie ok. 10-12 nauczycieli. Cieszę z tego, że tak jest, że mamy tylu uczniów w naszych szkołach. Kiedy są przerwy świąteczne czy wakacje i uczniowie nie przyjeżdżają do szkół, to miasto, szczególnie rano, jest puste, nie ma większego ruchu. Ponad 12 tys. uczniów każdego dnia udaje się do swojej szkoły, nasze miasto tętni życiem, a w konsekwencji mamy wiele innych korzyści."
Odpowiedz
14
@ pedagog
dnia 29.11.2016, 12:51 · Zgłoś
Oczywiście, że system oświaty to nie tylko prezydent i wiceprezydenci. Zgadza się. Tylko spójrzmy na to w całej perspektywie. Jeśli OSOBA "odpowiadająca" za całokształt oświaty "robi" za hostessę worecznicą dyplomy to jaka jest motywacja i przykład dla dyrektorów i nauczycieli? Jak maja się zarobki tej "odpowiadającej" za oświatę do ich zarobków? Chory układ tylko pogłębia patologię. Reforma tejże oświaty bez zmiany "ODPOWIADAJĄCEJ" za nią w Jaśle tylko pogłębi kryzys w jakim ona się znajduje. Szukanie oszczędności wraz z pozostawieniem bez zmian "przykładu" największego marnotrawstwa pieniędzy publicznych właściwie mija się z celem. jakiekolwiek zmiany na dole, bez zmiany na górze do niczego nie doprowadzą. Każda jednostka funkcjonująca "po nadzorem" , który sam nie przynosi pozytywnych wyników tylko chyli się ku upadkowi. Dopóki w Jaśle za oświatę "odpowiedzialna" będzie taka osoba jak obecnie, dotąd oświata będzie problemem (pomimo uśmiechów i ładnych min do obiektywów". Zacznijmy ZMIANĘ WŁAŚCIWIE!!!
Odpowiedz
-1
@ Anonim
dnia 30.11.2016, 07:53 · Zgłoś
A może podasz liczby? Wiesz ile zarabiają pracownicy urzedu miasta? Bo nie wydaje mi się, żeby pan pan mial jakiekolwiek pojęcie o tym
Odpowiedz
3
@ pedagog
dnia 30.11.2016, 09:31 · Zgłoś
Według oświadczenia majątkowego za rok 2015 Pani Burmistrz Musiałowicz-Czech otrzymała wynagrodzenie za pracę w UM w wysokości 95 778,16 zł za co??? Za rozdawanie cukierków z okazji Dnia Dziecka? Za wręczanie dyplomów i kwiatów? Dlaczego to Pan Burmistrz Pabian odpowiada na wszystkie pytania dotyczące zmian a nie Pani Musiałowicz-Czech? Czy projekty zmian to "praca" Pani Musiałowicz-Czech czy innych osób? Ja się pytam, czy jako "odpowiedzialna" za oświatę podpisze się pod wszystkimi założeniami reformy? Czy Pani Musiałowicz-Czech bierze na siebie całkowita odpowiedzialność za skutki jakie te zmiany przyniosą? Chyba ODPOWIADA za OŚWIATĘ bo STANOWISKO i ZAROBKI z PUBLICZNYCH PIENIĘDZY na to wskazują!!! Jeśli nie, to za co te pieniądze? Staż w urzędach jest chyba inaczej płatny Pani Burmistrzu Pabian!!!
Odpowiedz
6
@ Mozkit
dnia 29.11.2016, 07:37 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
13
@ pedagog
dnia 29.11.2016, 08:49 · Zgłoś
Zapewne też się "konsultuje" z Panią Musiałowicz-Czech :)
Odpowiedz
1
@ najlepsze to
dnia 29.11.2016, 07:31 · Zgłoś
"Jedyny minus, dla mnie jako dyrektora jest to
, że muszę zarządzać dwoma różnymi światami"
Pani Gabrielo - dwa różne światy:D
To mi wygląda na
Bliskie spotkania trzeciego stopnia :D
Odpowiedz
11
@ mama
dnia 29.11.2016, 09:57 · Zgłoś
akurat powiedziała prawdę, może niechcący, przedszkole i podstawówka to dwa różne światy pod każdym względem: przedszkole to nauka korzystania z toalety, samodzielnego ubierania, jedzenia i funkcjonowania w grupie ( nasze dzieci to w większości jedynaki), radzenia sobie w świecie bez mamy, by nie płakało trzeba mu zorganizować jakąś zabawę;
w podstawówce dziecko powinno mieć warunki do nauki, większość rodziców zaczyna wyprawkę pierwszaka od zakupu biurka i regału na książki, w podstawówce dziecko uczy się nie tylko pisać, czytać i liczyć, ale przede wszystkim samodzielnego funkcjonowania w świcie, między salami lekcyjnymi, szatnią, stołówką, ubikacją, świetlicą, biblioteką, czy salą gimnastyczną, (nikt go nie prowadzi za rączkę, czy w grupie, to mit dla ukojenia rodziców)
poza tym trzeba się nauczyć odpowiedzialności i systematyczności - choćby w odrabianiu zadań domowych, i choć trudno to przyjąć rodzicom dziecko musi w szkole wywalczyć swoje miejsce w grupie (rozpiętość pom liderem, a ofiarą - szkoła to dżungla)
starsze klasy podstawówki, to już młodzież - problemy dojrzewania, przemoc, używki, i trzeba zdecydować o wyborze drogi życiowej, czyli jak szkołę wybrać
nauczyciele gim. podobno dokształcali się intensywnie w rozwiązywaniu problemów tej grupy uczniów, szkoda zmarnować ten potencjał, bo wśród maluchów nauczyciel z tej wiedzy nie skorzysta - inne metody wychowawcze i m. nauczania
Odpowiedz
-4
@ f
dnia 30.11.2016, 06:50 · Zgłoś
Prawda pani dyr nic nie musi
A z tymi dwoma światami to wielka przesada

I wiecie co?
Jak żyję jeszcze nie spotkałem
nauczyciela zadowolonego z swojej pracy
A znajomych wśród nauczycieli mam dużo.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 30.11.2016, 09:00 · Zgłoś
Widocznie ma pani znajomości wśród niewłaściwych nauczycieli. A co to znaczy "lubić swoją pracę"? Przecież na to składa się wiele aspektów.
Odpowiedz
18
@ heca
dnia 29.11.2016, 07:25 · Zgłoś
A ja mam pytanie do oglądających Serwis Informacyjny Urzędu Miasta w Jaśle. Tyle ciekawych rzeczy wydarzyło się na XXXV sesji Rady 21 listopada.
A tu NI DU DU. Nic nie ma. Żadnej wzmianki o działkach, opłatach za psy, oświadczeniach majątkowych radnych, rady i innych dopłaty do ZMKS. Nie ma nic o dyskusji w sprawie szkół, i przedszkoli. Można pisać artykuły, zamieszczać fotki ale "kawałek" filmu typu REAL jak to się beszta radnych, mieszkańców, przedstawicieli przedszkoli i szkół oraz RODZICÓW na 100% nie byłoby w smak Burmistrzowi. Był przedstawiciel UMJ z kamerą, czemu nie pokazał tego w serwisie, niech mieszkańcy zobaczą jak to wyglądało.
Jeśli ktoś ma trochę siły proszę posłuchać jak to było : http://www2.um.jaslo.pl/sesje/7a/35/HerSieFlash.html
To już historia, ale co wydarzyło się wczoraj ( poniedziałek), konsultacje z rodzicami. Czy był ktoś zaproszony "niezwiązany z władzą", ktoś kto przyszedł bo nie jest pewien co będzie przyszłości, komu nic nie obiecano (posadki, świętego spokoju)?
Zdajcie relację
Pozdrawiam
Odpowiedz
-5
@ odyr
dnia 29.11.2016, 04:57 · Zgłoś
z pow dyskusji wynika troska nauczycieli o swoje stołki..a gdzie tu sa dz\ieci..
Odpowiedz
15
@ benek47
dnia 28.11.2016, 22:59 · Zgłoś
jak się tworzy niepotrzebne stanowiska to potem trudno jest je zabierać chociaż z ekonomicznego punktu widzenia jest to słuszne
Odpowiedz
15
@ mama
dnia 28.11.2016, 22:52 · Zgłoś
Albo dzieci, albo pieniądze (oszczędności). Każdy rodzic wie, ile kosztuje wychowanie i edukacja dziecka. Na tym się nie oszczędza, co nie znaczy, że nie należy pieniędzy wydawać racjonalnie.
Albo kierujemy się dobrem dzieci, albo liczymy kasę. Jeśli dzieci są dla nas najważniejsze, to trzeba im stworzyć odpowiednie warunki do nauki, takie jak obowiązują w XXI w. w Europie. Proszę porównać standard JDK po remoncie i "standard" Kolejarza - to i to dom kultury, podobny profil działalności.
Standard w szkole XXI w. tworzy się przez oddzielenie dzieci z różnych grupach wiekowych (przedszkolaki, n. wczesnoszkolne i klasy 5-8) w oddzielnych placówkach (budynkach) i dostosowanie edukacji do ich sposobu percepcji. Zapobiega to rozwojowi przemocy, ogranicza stres i umożliwia osiąganie lepszych wyników w nauce. Im większy hałas, tłok na przerwie, przemoc na stołówce, czy w ubikacjach, im więcej uczniów w klasie, tym mniej dobrego przyniesie taka edukacja.
Nie bez powodu w szkołach prywatnych, społecznych czy choćby językowych dąży się do ograniczenia liczby uczniów w klasie.
Mamy posyłać dzieci na indywidualne korki, żeby potem zostały odpytane z tego w szkole publicznej?
SP4 ma przed sobą dużą szansę na rozwój, rodzice z pewnością docenią to , że dzieci uczą się w 2 budynkach, zwłaszcza gdy wybudują salę gim.
Odpowiedz
15
@ karola
dnia 28.11.2016, 22:28 · Zgłoś
[komentarz usunięto ze względu na wulgaryzmy]
Odpowiedz
11
@ Rodzic
dnia 28.11.2016, 19:29 · Zgłoś
A jednak sprawa połączenia naszego przedszkola z gimnazjum wraca na sesje.
Teraz tylko Pan Witold Lechowski - Wicewojewoda Podkarpacki może pomóc oszukanym rodzicom.
Odpowiedz
20
@ .
dnia 29.11.2016, 06:58 · Zgłoś
Sepiołowi staroście już pomógł.
Odpowiedz
11
@ q
dnia 29.11.2016, 07:32 · Zgłoś
Oszukanym rodzicom?
Odpowiedz
7
@ OBYWATEL JASŁA
dnia 28.11.2016, 19:27 · Zgłoś
Pani dyrektor Zespołu Szkół Miejskich nr 1 nic Pani nie musi. Może w każdej chwili Panią zastąpić inny nowy dyrektor.
Odpowiedz
25
@ rodzic
dnia 28.11.2016, 19:26 · Zgłoś
jasnowidze nasze jasielskie juz wczesniej wiedza ze malo dzieci bedzie tylko szkoda ze nie mowia ze w przedszkolu nr 1 w jasle co roku jest pelen stan i ciezko zapisac tam swoje dziecko wiec skoro nigdy dzieci nie brakuje to po co laczyc je ze szkolami niby na razie nie maja takiego planu ale przed wrzesniem na pewno taki plan juz bedzie i przedszkolaki beda w jednym budynku co i starsze dzieci a w budynku na ul. tkaczowej powstanie pewnie prywatne przedszkole tak jak to pani elwira obiecala swojej kolezance ktora juz takie przedszkola ma i ten budynek bardzo by jej pasowal bo przyszla by juz sobie na gotowe wiec uklady i ukladziki
Odpowiedz
4
@ mama
dnia 29.11.2016, 09:35 · Zgłoś
napisze to kolejny raz: taki niż demograficzny w mieście, że trudno dla dziecka w przedszkolu miejsce znaleźć, co roku w każdej placówce wisi lista nieprzyjętych, z których można by utworzyć dodatkowy oddział - w każdym z nich,
przedszkola prywatne powstają jak grzyby po deszczu i na brak chętnych nie narzekają, choć warunki lokalowe i np. place zabaw to nieporozumienie,
w podstawówkach nauka na zmiany, choć podobno zaleca się, by dzieci uczyły się w systemie jednozmianowym,
dlaczego np. języka angielskiego nie uczy się w przedszkolu i podstawówce z podziałem na grupy, czego można nauczyć w 25 osobowej klasie?
dlaczego dzieci w podstawówce maja w.f. bez podziału na grupy: chłopcy i dziewczynki , co jest chore w perspektywie 8-klasowej podstawówki,
dygresja: nie wiem jak w naszym pięknym mieście, ale w Polsce w 2 ostatnich miesiącach wskaźnik urodzeń jest podobno wyższy niż zgonów (z radia)
Odpowiedz
-4
@ geryk
dnia 28.11.2016, 19:25 · Zgłoś
widzicie ilu nauczycieli nie ma co robić ze sobą i siedzi na kopie , widać ich po minusach bo napisałem prawdę że dorabiają na czarno
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 29.11.2016, 08:38 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ bolek
dnia 29.11.2016, 14:15 · Zgłoś
Jasne. Jak w punkt to od razu nie na temat.
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 29.11.2016, 16:46 · Zgłoś
Komuś widzę nie odpowiada mycie naczyń, jako pożyteczna forma spędzania wolnego czasu. A oskarżenia należy udowodnić, bo można wylądować w sądzie.
Odpowiedz
8
@ KTOŚ
dnia 28.11.2016, 19:18 · Zgłoś
a może w sprawach na temat których wypowiadają się radni i dyrektorzy warto byłoby zapytać co się dzieje w takich przedszkolach połączonych ze szkołą tych zwykłych ludzi którzy tam pracują (nauczycieli, pracowników - tylko myślę że anonimowo)i zadać im pytanie czy to dobre. czy jest tak fajnie. a może jest fajnie?
Odpowiedz
31
@ nieglosowalemnaciebie
dnia 28.11.2016, 19:17 · Zgłoś
nauczycieli nie rusza, zwolnią administracje, ksiegowe itd itp. a powinni zaczac od siebie... Ile w UM jest niepotrzebnych stanowisk? tworzonych bo trzeba kogoś tam wsadzic, po co 2 wice?
Odpowiedz
16
@ mama
dnia 29.11.2016, 00:14 · Zgłoś
nauczyciele mają kartę Nauczyciela, w razie czego zagrożą strajkiem, to nie jest dyskusja o szkole, czyli dzieciach, tylko o etatach nauczycieli,
to czego chcieliby rodzice dla dobra swoich dzieci, nikt nie bierze pod uwagę, dlatego dzieci rodzą się i uczą za granicą.
Jeśli nasze władze nie zmienią swojego zaściankowego myślenia, to nikt tu nie zostanie i nikt tu nie wróci,
moja córka niedawno uczyła się o Janie Zamoyskim - "Takie będą Rzeczpospolite jakie ich młodzieży chowanie" - z aktu fundacyjnego Akademii Zamojskiej, 1600 później przypomniał to Sejm Wielki i Konstytucja 3MAja (St. Staszic i H. Kołłątaj) - utworzono KEN, zaczęto tworzyć szkoły, postawiono na edukację i wychowanie młodzieży, po odzyskaniu niepodległości rozwój = walka z analfabetyzmem, nawet w komunizmie budowano podstawówki, żeby robotnik umiał jednak czytać i pisać,
teraz zamyka się te szkoły razem z mająca 110 lat sp2
czy to jest rozwój naszego miasta i społeczeństwa?
Odpowiedz
11
@ ??
dnia 28.11.2016, 19:09 · Zgłoś
W zaistniałej sytuacji wcześniej czy później nastąpią zwolnienia nauczycieli. Niech nauczyciele (szczególnie ci tzw. ,,wiecznie narzekający" na wszystko i wszystkich)
poczują ,,smak pracy,, np. w firmie prywatnej, pracując po 8 godzin dziennie i otrzymując wynagrodzenie w wysokości najniższej krajowej, nieadekwatne do wykształcenia. Żadnych 13-tek, bonusów, premii, wakacji, ferii...itp. A szanse na zatrudnienie mają właściwie wyłącznie nauczyciele języków obcych - pod warunkiem, że zechcą się przekwalifikować i dać z siebie naprawdę wiele...(a z tym może być podejrzewam już problem). A kto zatrudni np. fizyka, polonistę, geografa...? Współczesny rynek pracy jest bardzo wymagający i niestety brutalny...
Odpowiedz
19
@ Ania
dnia 28.11.2016, 19:34 · Zgłoś
Kodeks Pracy się kłania. Każdy pracujący ponad 10 lat ma prawo do 26 dni roboczych urlopu płatnego to w sumie 5 tygodni z ogonkiem. Więc stwierdzenie żadnych urlopów jest fałszywe. Podobnie bonusy, premie, w jakiej szkole takie są? Opowiadacie jeden przed drugim głupoty, dorabiając teorie. Jak Ci zazdrość tyłek ściska to kończ studia i zostań nauczycielem. Popracujesz parę lat to pogadamy jak równy z równym
Odpowiedz
-7
@ do Ani
dnia 28.11.2016, 23:03 · Zgłoś
Rozumiem, że otwierasz prywatą szkołę lub jesteś dyrektorem istniejącej placówki. Jeśli nie oferujesz miejsc pracy w sytuacji, gdy od lat nauczyciele i nie tylko, jej nie mają, to zamknij buzię i nie drażnij swoją głupotą. Jeśli ci ciąży nauczycielski etat, to zwolnij stołek, bo zdaje się jest na niego dużo chętnych, zwłaszcza tych z gimnazjum.
Odpowiedz
9
@ ex belfer
dnia 28.11.2016, 18:59 · Zgłoś
Jeżeli nauczyciel mógłby zarobić takie same pieniądze
jak w szkole wykonując inną pracę, to gwarantuję wam,
że niedługo będzie w tym kraju brakowało nauczycieli.
Będzie tak jak 20 lat temu, kto potrafi pracować ten pracuje,
kto nie potrafi ten uczy.
Odpowiedz
-6
@ menda
dnia 29.11.2016, 17:22 · Zgłoś
Większość nauczycieli boi się pracować, dlatego uczą. Jak można przeczytać z różnym efektem. Karta Nauczyciela powinna już dawno przestać obowiązywać jako relikt PRL.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 30.11.2016, 20:34 · Zgłoś
Ja uczę dlatego, że jest zawsze szansa, żeby z mendy zrobić człowieka. I bardzo często mi się to udaje.
Odpowiedz
30
@ Do NORMA
dnia 28.11.2016, 18:48 · Zgłoś
Według twojego porządku świata nauczyciel jest niepotrzebny. Współczuję twoim nauczycielom tak ułomnego ucznia.
Odpowiedz
-7
@ NORMA is a joke!!!
dnia 28.11.2016, 19:07 · Zgłoś
Alez nie!!! Po prostu nie potrzeba nam miernych nauczycieli,tylko takich którzy coś osiągają a nie celowo nie douczaja dzieci żeby mieć drugą pensyjke z korków.
Odpowiedz
10
@ dragoness
dnia 28.11.2016, 23:59 · Zgłoś
Sugeruje Pan, w swojej rozkosznej niewiedzy, że nauczyciele przyjmują na lekcje prywatne uczniów, ktorych nie douczą w szkole?
Odpowiedz
4
@ Ksiadz
dnia 29.11.2016, 04:51 · Zgłoś
Wreszcie jakis madry wniosek...
Odpowiedz
-3
@ mama
dnia 29.11.2016, 09:20 · Zgłoś
tak do tej pory to działało - "przylufić" ucznia i wysłać na korki do koleżanki, zwłaszcza w szkołach ponadpodstawowych, ot tajemnica poliszynela,
teraz część rodziców posyła na korki, żeby przygotować dziecko do egzaminów, angielskiego trudno nauczyć w 25 klasie (podstawówka), matematyka dobrego ze świecą szukać, a z j.pol. nie każdy rodzic chce i potrafi pisać wypracowania, opowiadania, wiesze czasem, ostatnio robiłam dla dziecka znajomej prezentację na j.pol. do 5 kl. podstawówki, bo programu nie ma i nie potrafi (charakterystyka postaci z "W pustyni i w puszczy" - prezentacja multimedialna")
Odpowiedz
14
@ Inna mama
dnia 29.11.2016, 16:33 · Zgłoś
5 klasa i i nie umie zrobić prezentacji? To, przepraszam, jak uważa na informatyce? Wbijasz dziecko w kompleksy, pisząc za nie wiersze, opowiadania i inne (bo mamusia umie lepiej). A jak jesteś taka dobra znajoma, to trzeba było na swoim programie nauczyć to dziecko robić prezentacje. Przypuszczam, że to "biedne" dziecko poszło na łatwiznę (nie chciało mu się robić zadania), bo moje dzieci też miały taką pracę domową i wcale nie trzeba było robić prezentacji, wystarczył plakat (malowanie trochę czasu im zajęło). Robienie zadań domowych za dzieci, to zwykłe uczenie ich oszustwa! Przedstawiają mali oszuści prace rodziców jako swoje, a potem nauczyciele wymagają od innych dzieciaków, które coś przygotowały samodzielnie, prac o niewiadomo jakim poziomie. I Ty narzekasz na nauczycieli. Zastanów się, co piszesz!
Odpowiedz
8
@ Inna mama
dnia 29.11.2016, 16:37 · Zgłoś
Aha, zapomniałam dodać, że te prezentacje postaci, były na ocenę celującą. Dlatego tym bardziej dzieci powinny zrobić je samodzielnie.
Odpowiedz
5
@ Inna mama
dnia 29.11.2016, 16:39 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-3
@ mama
dnia 30.11.2016, 00:34 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ jeszcze inna mama
dnia 30.11.2016, 01:22 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 30.11.2016, 09:03 · Zgłoś
Przede wszystkim SŁUCHAJCIE DZECI. Tam pewnie było takie zastrzeżenie "dla chętnych"
Odpowiedz
-2
@ geryk
dnia 28.11.2016, 18:44 · Zgłoś
i co skończą się korepetycje od których się nie płaciło podatku , jak tu teraz żyć
Odpowiedz
32
@ dragoness
dnia 28.11.2016, 18:39 · Zgłoś
A może by zamiast w oświacie poszukać oszczędności gdzie indziej? Na przyklad przestać dofinansowywać zastygłe w socjaliźmie ZMKS?
Odpowiedz
3
@ Słyszałam,że
dnia 29.11.2016, 07:16 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 29.11.2016, 08:36 · Zgłoś
Nie. Nieprawda. W styczniu bedzie WOŚP, prawdopodobnie. Dar Serca jest w czerwcu.
Odpowiedz
-2
@ ups
dnia 30.11.2016, 00:39 · Zgłoś
I wyrzucić kierowców na bruk?
Co ty pleciesz?
Teraz przyszła kolej na nauczycieli!
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 30.11.2016, 09:06 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-27
@ geryk
dnia 28.11.2016, 18:27 · Zgłoś
nauczyciele nareszcie poczują smak bezrobocia , brawo
Odpowiedz
32
@ abc
dnia 28.11.2016, 18:39 · Zgłoś
Ot i nasza narodowa, jakże polska radość. Brawo.
Odpowiedz
9
@ do geryka
dnia 28.11.2016, 19:06 · Zgłoś
Jaki straszny i nieludzki komentarz, niegodny chrześcijanina, niegodny katolika.
Co się dzieje z ludźmi w Jaśle???
Utrata pracy jest strasznym nieszczęściem i nie należy życzyć tego nikomu.
Odpowiedz
-3
@ demokryta.com
dnia 29.11.2016, 15:20 · Zgłoś
Nauczyciele jako jedna z bardziej uprzywilejowanych grup zawodowych (patrz:bonusy) oczekują,wręcz wymuszają ochronę swoich miejsc pracy bez względu na niż demograficzny i ekonomię.Czy ktoś kiwną palcem w bucie jak zwalniano ludzi z Naftobudowy,Rafinerii,Gamratu,Pektowinu ,czy innych pomniejszych firm? Wszyscy mówili,że to wolny rynek reguluje,radźcie sobie w nowej rzeczywistości.Jakaś analogia w tym jest.Reorganizacja niosąca oszczędności?Czemu nie,ale rozsądnie,nie na siłę.Najpierw niech Radni przyjrzą się zarobkom Zarządów i PREZESÓW spółek zależnych od Miasta(Burmistrza),a potem szukają oszczędności w edukacji...
Odpowiedz
-30
@ NORMA is a joke!!!
dnia 28.11.2016, 18:02 · Zgłoś
Co sie dziwić nauczyciele to najbardziej ułomna grupa społeczna gdy pozbawić ich państwowej posady nie potrafią się odnależć w życiu więc jakim prawem okradają nas miesięcznie na taką kase, ale co się dziwić tak funkcjonuje większość inteligencji. Najlepiej żyć z okradania innych grup bo tylko tyle potrafią ,proponuje każdemu przyznać rentę na chorobę ,,bezradność'' bo nie rozumieją porządku tego świata
Odpowiedz
30
@ abc
dnia 28.11.2016, 18:27 · Zgłoś
Z twojej "wypowiedzi", która świadczy niestety o twojej inteligencji, wynika, że to ty nie rozumiesz porządku tego świata. Idąc twoim tokiem myślenia, każdy kto dostaje wypłatę za swoją pracę kogoś okrada. Oczywiście tylko ty nikogo nie okradasz. Pieniądze lecą ci z nieba.
Odpowiedz
-37
@ NORMA is a joke!!!
dnia 28.11.2016, 18:47 · Zgłoś
Nauczyciele to za to ynteligenci na maxa.Raz wyuczone formułki powtarzają w kółko latami i udają wielce mądrych.
Odpowiedz
20
@ abc
dnia 28.11.2016, 19:14 · Zgłoś
Myślałem, że w odpowiedzi pójdziesz jednak w kierunku źródła twojego zarobkowania, napiszesz, że nikogo nie okradasz, że pieniądze nie lecą ci z nieba, a ty się obrażasz o inteligencję. No weź przestań.
Odpowiedz
15
@ o dyr
dnia 28.11.2016, 17:47 · Zgłoś
konsultacje haha z kim...z ksiedzem..
Odpowiedz
20
@ Paryż
dnia 28.11.2016, 17:44 · Zgłoś
Urzednicy na własną działalność
Odpowiedz
35
@ pinokio
dnia 28.11.2016, 17:35 · Zgłoś
Po co tyle administracji jak nie ma dzieci w szkołACH TO I RODZICE POWYJEŻDZALI.Połowa urzędasów do własnej działalności,zobaczą brutalną rzeczywistość.
Odpowiedz
10
@ 15 letni chodofca kór
dnia 28.11.2016, 16:50 · Zgłoś
Nauczyciele już sami zaczęli sue zwalniać odchodzić. Narazie nie tu ale to kwestia czasu pewnie
Odpowiedz
-2
@ Odyr
dnia 28.11.2016, 23:01 · Zgłoś
Przeciez nauczyciele tacy madrzy..sa przyjmowani do pracy bez układow...no to otwierac działalnosci gospodarcze smiało ..wykazac sie samodzielnym mysleniem..
Odpowiedz
50
@ dociekliwy
dnia 28.11.2016, 16:49 · Zgłoś
Skąd ten pośpiech? Ledwo tydzień minął od burzliwej sesji, na której zapadła decyzja, a już władze miasta chcą ją zmienić! Mocno zastanawiające.
Odpowiedz
-14
@ do Kino
dnia 28.11.2016, 16:49 · Zgłoś
Jakiej spółki ? To było przedsiębiorstwo państwowe.
Czy zostało gdzieś w Polsce choć jedno takie budowlane ?
O co masz pretensje, że się nie uwłaszczył na jego majątku
jak inni ?
Odpowiedz
78
@ lego
dnia 28.11.2016, 16:40 · Zgłoś
Dlaczego ciągle wypowiada się Burmistrz,a nie vice odpowiedzialna za oświatę?
Odpowiedz
15
@ bo
dnia 28.11.2016, 19:55 · Zgłoś
bo burmistrz ma wspaniały tembr głosu
Odpowiedz
51
@ pedagog
dnia 28.11.2016, 22:39 · Zgłoś
Ponieważ Pani Burmistrz nie ma pojęcia o co w tym wszystkim chodzi.
Odpowiedz
3
@ do lego
dnia 29.11.2016, 20:41 · Zgłoś
bo z kierownik oglądały se pazury
Odpowiedz
0
@ wojt o
dnia 28.11.2016, 15:47 · Zgłoś
utworzyc tak jak po gm, klasy po2 lub 3 uczniow izaden nauczyciel nie straci pracy
Odpowiedz
17
@ do wojta o
dnia 28.11.2016, 23:18 · Zgłoś
a jak posyłasz dziecko na korki, żeby się czegoś nauczyło, to ile jest dzieci w grupie?
czego można się nauczyć w np. 36 osobowej klasie?
a może by tak sprawdzić, jak liczne są klasy szkolne w krajach, które osiągają najlepsze wyniki w nauczaniu.
a dlaczego w szkołach prywatnych lub społecznych liczba uczniów w klasie jest tak ograniczona ? nie ma chętnych ? nie! nikt nie będzie płacił za coś, co nie ma sensu i funkcjonuje tylko w publicznych postkomunistycznych systemach szkolnych.
dzisiaj to rodzice uczą dzieci w domu,w publicznej szkole się nie da (25 dzieci w klasie można tylko przepytać, ale nie ma czasu nauczyć i wychować),
jeśli nic się nie zmieni w polskiej szkole, pozostają korki lub społeczne i prywatne szkoły
Odpowiedz
5
@ karola
dnia 28.11.2016, 15:47 · Zgłoś
Przepraszam za bledy ale szybko pisze i literówki sie
Wkradaja
Odpowiedz
20
@ karola
dnia 28.11.2016, 15:46 · Zgłoś
DIwisz sie Kino ze spółki juz nie ma gdzie pojawia sie
Pabian tam nic nie będzie
Odpowiedz
35
@ Kino
dnia 28.11.2016, 15:06 · Zgłoś
Ryszard Pabian " W PRBI PRO-BUD pracowałem ponad 18 lat na stanowiskach od majstra budowy do dyrektora. " Spółki już nie ma ..
Odpowiedz
14
@ karola
dnia 28.11.2016, 14:47 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
66
@ karola
dnia 28.11.2016, 14:42 · Zgłoś
juz dalej ruda i pabianek kombinuja cichaczem u siebie
niech sobie zrobia czystke a niech sie nie biora za cos
o czym nie maja pojecia !
Odpowiedz
90
@ Kino
dnia 28.11.2016, 14:44 · Zgłoś
Ruda udaje zaangażowaną w końcu co miesiąc pensja leci i jest na ciuchy i fryzjera :))
Odpowiedz
42
@ Kino
dnia 28.11.2016, 14:41 · Zgłoś
Proszę Burmistrza o rzetelna analizę funkcjonowania Urzedu Miasta ( koszty za usługi i wynagrodzenia ) do tego MPGK wynagrodzenia . Później niech po tej analizie zobaczy ile ma u siebie oszczędności do uzyskania.
A tak na marginesie proszę Państwa nie dziwie się, że nie ma kasy bo trzeba utrzymać molocha JDK, MDK, ZMKS , Muzeum haha, Straż Miejsko - Wiejską , Juniwersytet i itp winne klimaty haha.
Z próżnego i Salomon nie naleje, trzeba komuś zabrać, a zabiera się ... no najpierw skok na przedszkola i szkoły ...

wstyd..
Odpowiedz
17
@ Profesor
dnia 28.11.2016, 17:55 · Zgłoś
W całej tej reorganizacji to po kasie najbardziej dostaną nauczyciele zwalniani poczytajcie jakie są odprawy dla likwidowanego GIMNAZJUM a jakie w przypadku istniejącego ZESPOŁU. Oszczędności jak zwykle kosztem ludzi oddanych temu zawodowi...
Tak poważnie to: Ile burmistrz zaoszczędzi na powołaniu zespołów (ilu dyrektorów odpadnie) a jakie bedą koszty tych zmian, o tym najlepiej nie wspominać.
Odpowiedz
36
@ kościelny
dnia 28.11.2016, 18:35 · Zgłoś
Podatki zakładom sie umarza a kosztów na oświacie sie szuka i na dzieciach?
Odpowiedz
16
@ Profesorze
dnia 28.11.2016, 23:48 · Zgłoś
koszty poniosą dzieci, a oszczędności, jeśli będą, to symboliczne, UM chce obsadzić stołki dyrektorskie swoimi ludźmi,
nauczyciele gim. znajdą zatrudnienie w liceum i podstawówkach (przecież dzieci z rocznika 2004 i kolejnych nie ubywa, nie wyjeżdżają, zamiast 1 kl gim jest 7 kl. sp),
ile można zaoszczędzić na sekretariacie i sprzątaczkach?
dzieci zostaną skomasowane na małej przestrzeni, przedszkolaki, podstawówka i młodzież w jednym miejscu, ciężko wymyśleć większą traumę i stres,
może rodzice napiszą, w których jasielskich zespołach maluchy sikają na korytarzach, bo starsi uczniowie maja w ubikacji palarnię,
rozumiem, że dyrektorom brakuje odwagi, żeby powiedzieć dlaczego jest tak źle skoro jest tak wspaniale,
można też poczytać co się dzieje wokół nas
http://www.rmf24.pl/goraca-linia/wasze-fakty/news-uczen-pobity-w-szkole-reakcja-zadna,nId,1403180
http://www.gloswielkopolski.pl/wiadomosci/wielkopolska/a/gimnazjalista-w-krytycznym-stanie-pobili-go-koledzy-ze-szkoly,10789458/
http://poznan.onet.pl/dyrektorka-gimnazjum-w-koninie-zwolniona-po-interwencji-minister-zalewskiej/by1ew2
Odpowiedz
-17
@ odyr
dnia 29.11.2016, 04:47 · Zgłoś
nauczyciele to nie swiete krowy...jest potrzeba zwolnien to bariera nie moze byc fakt ze to nauczyciel..
Odpowiedz
6
@ Profesor
dnia 29.11.2016, 10:38 · Zgłoś
Oczywiście masz racje ze najbardziej bedą cierpieć dzieci bo takie łączenia są idiotyczne. Ale co do nauczycieli którzy finansowo dostaną w plecy to nie zmieniam Zdania
Odpowiedz
2
@ f
dnia 30.11.2016, 06:39 · Zgłoś
Nauczyciele mają odprawy po 9 lub 6 miesięcy.
A każdy pracujący w prywatnej firmie wylatuje bez odpraw lub przy dobrych układach
Z 3 miesięczną
Odpowiedz
36
@ bhp
dnia 28.11.2016, 13:49 · Zgłoś
Jest to ciąg dalszy przepychanek niby organizacyjnych a podłożem ich jest szukanie oszczędności.Taka też informację poprzednio podano. Jeśli prawda jest ze chodzi o oszczędność to jak się ma przekazanie kwoty 1100 tys.zls.Starostwu Powiatowemu na przebudowę drogi w Sobniowie.Czy w tym przypadku chodziło o zadowolenie lobby biznesoemu
i który wybudował tam fortece i dojazd do nich był utrudniony.P.Pabian się pulta w pokretnych dzialaniach
Odpowiedz
46
@ heca
dnia 28.11.2016, 13:44 · Zgłoś
No i jak to fanie zostało ukryte - bez wymieniania nazwisk. Dyrektor 1 Gimnazjum zostałby bez oddziałów no bo w myśl nowej reformy gimnazja do wygaszenia, więc nie o Sp 2 p czy przedszkole nr 1 chodzi tylko o ... Reszta w domyśle
Ciąg dalszy nastąpi, a wesoło będzie.
Odpowiedz
14
@ porazka
dnia 28.11.2016, 16:35 · Zgłoś
do hecy: masz racje w tej rozgrywce chodzi tylko o urjak sa tacy wspaniali to poradza sobie jak straca pracę.
Odpowiedz
13
@ porazka
dnia 28.11.2016, 16:36 · Zgłoś
sory chodzi o g 1
Odpowiedz
68
@ kościelny
dnia 28.11.2016, 18:30 · Zgłoś
Zawsze było 2 burmistrzów a teraz 3oje jedną posadke zlikwidować bo jest mniej mieszkańców i mniej dzieci sami piszecie o tym ze jest mniej dzieci.Tu szukać oszczędności
Odpowiedz
35
@ pedagog
dnia 29.11.2016, 10:15 · Zgłoś
Aż się prosi aby zlikwidować stanowisko zastępcy "odpowiadającego" za oświatę!!! Całe Jasło to dostrzega, ma ewidentne obecnie dowody na niepotrzebne wydawanie pieniędzy na to stanowisko a Urząd Miejski TEGO NIE WIDZI??? Nie róbcie wszystkich mieszkańców Jasła w balona!!! Nikt nie jest ślepy i głuchy!!! Zacznijcie oszczędności od samej góry!!! Od Zastępcy Burmistrza "odpowiadającego" za oświatę w Jaśle!!! TAK DLA ZMIAN!!! Dla TEJ KONKRETNEJ ZMIANY!!!
Odpowiedz
-3
@ mama
dnia 29.11.2016, 10:52 · Zgłoś
Przy odrobinie dobrej woli można utworzyć w centrum Jasła duża szkołę funkcjonującą w 2 budynkach (tak jak sp4) czyli w budynku gimnazjum klasy 5-8 i w budynku sp2 klasy 1-4 plus oddziały zerówki. Szkoła jest teoretycznie przygotowana dla dzieci 6 letnich, bo takie przyjmowano w ubiegłych latach. Dobra kadra sp2 i gim. z pewnością przyciągnie dzieci nawet spoza Jasła. Pieniądze podobno idą za uczniem, a nauczyciele dostaną etaty.
My rodzice nie będziemy się martwić o bezpieczeństwo dzieci w 8-klasowej podstawówce, dzieci będą miały odpowiednie warunki do nauki i rozwoju w możliwie jednorodnej grupie wiekowej (4 roczniki). A UM rozwiąże problem braku miejsc w przedszkolach, zwłaszcza w centrum miasta (utworzenie oddziałów zerówki w podstawówce).
Przeniesienie 6 latków z przedszkola do zerówki w podstawówce stosuje się w wielu miastach w całej Polsce, często dzieci przechodzą do 1 klasy ze swoja wychowawczynią. Zerówka ma zazwyczaj wydzielone miejsce w szkole, ale mimo to,nie jest to rozwiązanie dla szkół typu 3 w 1 (przedszkole, klasy 1-4 i klasy 5-8/gimnazjum w jednym budynku).
Podkreślam jeszcze raz: zerówka mogłaby funkcjonować w budynku z młodszymi klasami podstawówki i tylko tak.
Kiedyś mieliśmy w mieście sp2 i sp3, każda 8-klasowa - wydaje mi się, że korzystniej dla rozwoju i edukacji dziecka podzielić budynki na klasy 1-4 + zerówka i klasy 5-8.
Dobrej szkoły nie dotyczy żaden niż demograficzny, bo przyciąga dzieci z okolicy, a pieniądze podobno idą za uczniem.
Odpowiedz
30
@ pedagog
dnia 29.11.2016, 11:16 · Zgłoś
Mamy w Jaśle ewidentny przykład niekompetencji. Ktoś, kto prawie dwa lata "odpowiada" za oświatę nie zrobił niczego, co mogłoby wpłynąć pozytywnie na finansowanie oświaty. Nie znalazł alternatywnych możliwości napływu środków finansowych umożliwiających zredukowanie dotacji z kasy miasta. Nie zadziałał nic w kierunku poprawy wizerunku placówek oświatowych, placówek kulturalnych oraz nie doprowadził do jakiegokolwiek ich rozwoju. Wszystko co w tych instytucjach dzieje się "in plus" to zasługa osób nimi zarządzających oraz profesjonalizmu pracowników. Teraz "taka osoba" ma się podpisać pod redukcjami w placówkach oświatowych???!!! To jest zwykły skandal!!! ZARZĄDZANIE i ODPOWIEDZIALNOŚĆ za oświatę nie polega na wręczaniu dyplomów i nagród, składaniu kwiatów i uczestnictwie w imprezach okolicznościowych. ODPOWIEDZIALNOŚĆ za oświatę to chyba takie kierowanie i zarządzanie nią ( w kwestiach finansowania również), aby efekty tego były pozytywne. Jeśli KTOŚ się w tym "odpowiadaniu" nie sprawdza (a tak długi okres czasu, to nie jest okres próbny i powinien przynieść pozytywne efekty!!!) to powinien SAM, mając trochę chociaż pokory i ambicji z tego "odpowiadania" ZREZYGNOWAĆ! Już samo to byłoby wielką oszczędnością dla Jasła i przykładem tego, że nieudolność należy dostrzegać na każdym stanowisku a na finansowanym z PUBLICZNYCH PIENIĘDZY - SZCZEGÓLNIE. Reformujmy oświatę w Jaśle w należytej kolejności, czyli od ZARZĄDZANIA nią począwszy!
Odpowiedz
1
@ Anonim
dnia 30.11.2016, 17:47 · Zgłoś
Wydaje mi sie, ze wlasnie taki jest cel założenia zespolu wiec o co bol [...]?
Odpowiedz
93
@ policjant
dnia 28.11.2016, 13:36 · Zgłoś
a ruda na tym spotkaniu siedziała blada jak ściana. Co stołek się pali?
Odpowiedz
89
@ kevin
dnia 28.11.2016, 14:55 · Zgłoś
bo nie ma zielonego pojecia o oswiacie hahahahahaha
Odpowiedz
6
@ GREK
dnia 28.11.2016, 18:16 · Zgłoś
Dlaczego do przedszkoli miejskich chodzą dzieci z poza Jasła może tu by szukać oszczedności ?Jak ktoś podlega pod gminę niech chodzi do gminnych przedszkoli
Odpowiedz
25
@ maruda
dnia 28.11.2016, 20:17 · Zgłoś
Duże oszczędności można osiągnąć przez prywatyzację ZMKS i MPGK, do których miasto cięgle dokłada. A w przypadku MPGK wysokie pensje Zarządu i załogi przekładają się na ceny mediów dla mieszkańców.
Odpowiedz
73
@ pedagog
dnia 28.11.2016, 22:48 · Zgłoś
Przecież chyba wszyscy w Jaśle wiedzą że Pani Burmistrz Musiałowicz-Czech nie ma pojęcia o zarządzaniu a już oświata to zupełnie. Zlikwidowanie jej stanowiska to pierwsza rzecz, jak powinna w Jaśle zostać zrobiona w kwestii reorganizacji oświaty i szukaniu oszczędności. Samo to, że podczas dyskusji, rozmów udział Pani Musiałowicz-Czech jest praktycznie zerowy świadczy o tym, jak jest potrzebna :) na tym stanowisku. Wszyscy nauczyciele, dyrektorzy szkół, przedszkoli powinni na to zwrócić uwagę i o to zabiegać. Jeśli ktoś nie ma pojęcia o tym, za co podobno "JEST ODPOWIEDZIALNY" to w ramach reorganizacji, oszczędności powinno się mu "podziękować za pracę" (chyba to sformułowanie nie odzwierciedla stanu faktycznego). Pani Musiałowicz-Czech powinna być pierwszą osoba związaną z oświatą, która musi odejść z pracy!!! Może wtedy TAK DLA ZMIAN miałoby jakiś sens!!!
Odpowiedz
18
@ PiSiewicz
dnia 29.11.2016, 00:38 · Zgłoś
Jak to nie ma kasy na oświatę w krainie PiS!!!

Ale jaja mamy PiS – Senator, Posła, Wice Marszałka, Wice Wojewodę wszyscy z Pis no Wice Marszałek z Solidarnej Polski dawniej też PiS.

I co nie ma kasy dla Jasła.

FAN ty tu żebrałeś o głosy dla PiS, że taka szansa dla Jasła.

A teraz prę złotych nie ma? Brak, jakichkolwiek inwestycji w mieście.

To PiS rządzi.
Odpowiedz
18
@ .
dnia 29.11.2016, 06:56 · Zgłoś
Nie ma to jak konsultacje piruetu po nieudanej próbie :-)))
Odpowiedz
11
@ Tunia
dnia 29.11.2016, 08:22 · Zgłoś
Racja! Tyłek boli, a tłumaczyć się i tak trzeba.
Odpowiedz
13
@ cd
dnia 29.11.2016, 13:34 · Zgłoś
Płace w MPGK : 221.500 zł zarobił Jan Kmiecik prezes MPGK (18.458 zł miesięcznie), Jan Dudek wiceprezes MPGK 172.000 zł wg. oświadczeń majątkowych za 2015.
Odpowiedz
-16
@ Trammer
dnia 29.11.2016, 13:46 · Zgłoś
Kto jak kto, ale Kmiecik z MPGK wart jest każdej złotówki z tej kwoty. Odkręć sobie cd kran, dotknij kaloryfera albo lepiej... spuść wodę.
Odpowiedz
-18
@ mariusz
dnia 29.11.2016, 15:16 · Zgłoś
ej ty policjiant to nie jest ruda tylko pani burmiszcz naucz się kultury ja was ludzie naucze kultury
Odpowiedz
7
@ 400 tys na dwóch
dnia 29.11.2016, 19:08 · Zgłoś
tylko na tych dwóch każdy mieszkaniec Jasła składa sie po 12 złotych. Nas w domu jest 6 osób. A tam jest jeszcze rada nadzorcza - chyba nie za darmo. Jest tez drugi zastępca - chyba nie za darmo.
To woła o pomstę do nieba, żeby w spółce z o.o. w której wszystkie udziały ma miasto a więc za pieniądze publiczne - taką kasę dostawał zarząd. Ciekawi mnie czy MPGK jest dotowana przez miasto czy przynosi miastu dochody.
Gdyby tylko o połowę obciąć im wynagrodzenie
Odpowiedz
2
@ ona
dnia 30.11.2016, 09:20 · Zgłoś
podyskutujmy o tym co dzieje się w naszych szkołach podstawowych i co zrobić, żeby to zmienić - art z wp.pl "Podstawowa szkoła przemocy. Polskie dzieci coraz bardziej agresywne"
http://kobieta.wp.pl/podstawowa-szkola-przemocy-polskie-dzieci-coraz-bardziej-agresywne-6063827441824897a
Odpowiedz
1
@ 696
dnia 30.11.2016, 23:49 · Zgłoś
Pani Burmistrz . Proszę się nie przejmować tymi chamskimi docinkami.
...Pozdrawiam gorąco
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657