Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Mogą już nie zakwitnąć

77
Drzewa na jasielskim rynku obumierają. Jeżeli nie zostaną natychmiast podjęte właściwie kroki, to na wiosnę w przyszłym roku nic już nie zakwitnie. Problem usychających drzew zauważyli mieszkańcy Jasła. Tomasz Kasprzyk, przewodniczący Zarządu Śródmieście, reprezentujący interesy swojego osiedla interweniował w tej sprawie w jasielskim magistracie.




Jego zdaniem, w mieście zostały podjęte pochopne działania, które niekorzystnie wpływają na drzewostan w centrum miasta. Polega to na niewłaściwym zabezpieczeniu dopływu wody do systemu korzeniowego. Aby rozwiązać tę sytuację należy powiększyć obszar dopływu wody opadowej do korzeni i zrobić opryski przed szkodnikami. Kasprzyk zasugerował to w rozmowie z kompetentną urzędniczką, która przyznała mu rację.

- Jak te biedne drzewa mają rosnąć przy tak ograniczonym dopływie wody? Powinien zostać opracowany szybko program ratowania drzew na płycie rynku - mówi Tomasz Kasprzyk.

W 2001 roku, podczas remontu płyty rynku usunięto część starych drzew, a te które zostały obudowano kostką brukową i metalowymi obręczami. Od tego czasu drzewa powoli umierają. Na zły stan drzew wpływa choroba wywołana przez szrotówka kasztanowcowiaczka - Walka z tym szkodnikiem jest trudna. Owady tego gatunku w szybkim tempie przenoszą się na znaczne odległości i wytępione w jednym miejscu zasiedlają no nowo w bardzo szybkim tempie „wyleczone” drzewo – tłumaczy Paweł Kozioł, p.o. rzecznika prasowego Urzędu Miasta w Jaśle.

Te drzewa na rynku są jednym z nielicznych już fragmentów zieleni w mieście, dają cień i wytchnienie mieszkańcom miasta, więc należy zrobić wszystko, żeby je uratować - dodaje Kasprzyk. Pielęgnacją roślin na płycie rynku zajmuje się firma ogrodnicza. Prace pielęgnacyjne dotyczą zarówno klombów, jak i drzew. A w okresach suszy są dodatkowo podlewane i regularnie zasilane.


Podobnie rzecz wygląda na rynku w Kołaczycach, gdzie w 2007 roku po remoncie drzewa rosnące na rynku zaczęły usychać. Jednak Małgorzata Salacha, wójt gminy Kołaczyce zapewnia, że to nie wina nowej nawierzchni, ale wieku drzew i plagi szrotówka. - Te drzewa, które tu rosną mają już ponad 100 lat, a w ubiegłym roku dotknęła ich choroba, która dopełniła zniszczeń. Drzewa są bardzo dobrze ukorzenione, bo korzenie w trakcie przebudowy rynku nie zostały naruszone – twierdzi M. Salacha.











Z opinią wójt nie zgadza się Tomasz Kasprzyk - Być może jest to spowodowane wiekiem, ale myślę, że również tym, iż te drzewa nie są dostatecznie zabezpieczone dopływem wody opadowej.

Problem w Jaśle ma rozstrzygnąć fachowa ekspertyza dendrologa, do którego zwróciła się burmistrz Maria Kurowska - Jego opinia wykaże, co jest powodem zamierania drzew i jakie ewentualne działania należy podjąć w celu ich ratowania.


Katarzyna Pacwa-Wilk
Napisany dnia: 22.07.2009, 10:46

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ JAŚLANKA
dnia 27.07.2009, 22:51 · Zgłoś
ZDJĘCIA Z KOŁACZYC PRZEDSTAWIAJĄ JAK BĘDZIE WYGLĄDAŁ NASZ RYNEK TO DLA PRZYKŁADU!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
0
@ dandan
dnia 27.07.2009, 10:19 · Zgłoś
...ale to nie sa zdjecia z jasielskiego rynku, chociaż fontanna jest super pozdro
Odpowiedz
0
@ Fantomas
dnia 25.07.2009, 12:31 · Zgłoś
Bezwarunkowo oddany drzewom bez względu na ich pochodzenie Mistrz Intrygi i Prowokacji. Właściwie to dlaczego nie chodzi z konewką po mieście i nie podlewa tych drzew tylko poucza, szpunci i szuka błędów.Czy zrobił w mieście coś konkretnego, może posadził jakieś drzewo, może coś zbudował dla miasta lub rozwiązał jakiś konkretny problem, czy tylko krytykuje zza węgła? Jeśli wszystko wie i ma parcie na szkło to proponuję, żeby wybrać go na burmistrza! Jeśli cieszy się powszechnym poparciem mieszkańców osiedla to z wyborem nie będzie żadnych problemów, przejdzie w 1 turze.
Odpowiedz
0
@ A
dnia 24.07.2009, 09:49 · Zgłoś
Te dwa pierwsze zdjęcia to jest rynek Jasło ale następne nie
Odpowiedz
0
@ Kiero
dnia 23.07.2009, 21:13 · Zgłoś
A po co nam te drzewa?
Odpowiedz
0
@ tow.wielkiej_paszczy
dnia 23.07.2009, 20:21 · Zgłoś
Zdjęcia tych ludzi w artykule są stanowczo za małe ;) żądam 2x większych !
Odpowiedz
0
@ misia
dnia 23.07.2009, 16:48 · Zgłoś
Bożę! Ile razy jescze powtórzycie, że to nie rynek w Jaśle!
Nie, nie w Jaśle. Koniec. Kropka.
Głupota ludzka nie ma granic...
Odpowiedz
0
@ jaślanin
dnia 23.07.2009, 16:46 · Zgłoś
Ciekawa formuła "kompetentna urzędniczka" -ech urzędasy ..., a reszta, reszta jest milczeniem ...
Odpowiedz
0
@ KLAMOT
dnia 23.07.2009, 16:40 · Zgłoś
Jasło,Kołaczyce i to zadupie i to zadupie więc poco się rozczulać nad jakimiś zdjęciami z rynków??????????????????????
Odpowiedz
0
@ excellent
dnia 23.07.2009, 14:15 · Zgłoś
zgadzam sie z wypowiedzia 'schizofrenia'
Odpowiedz
0
@ Iza
dnia 23.07.2009, 13:06 · Zgłoś
urzekła mnie ta historia... :/
Odpowiedz
0
@ bolo
dnia 23.07.2009, 12:35 · Zgłoś
Drzewa jak zerkna przez okna U.M.lub Starostwa w czasie obrad obu instytucji usychaja ze strachu bo posadzili je niemcy i w kazdej chwili moga byc aresztowane lub wywiezione do zaprzyjaznionego izraela /umowa o ekstradycji/.
Odpowiedz
0
@ magda10s4
dnia 23.07.2009, 10:51 · Zgłoś
jaślaninka
Odpowiedz
0
@ PolaMonola
dnia 23.07.2009, 09:47 · Zgłoś
Drzewom potrzebne jest nawadnianie - dlaczego nie automatyczne? Szkoda, ze ktoś "władny" nie pomyślał o tym na etapie realizacji zabudowy płyty Rynku. Szkoda pięknych drzew... bezmyślność ludzka jest okropna!
Odpowiedz
0
@ Zmartwiony
dnia 23.07.2009, 09:34 · Zgłoś
Pani Wójt Kołaczyc, to nawet nie patrzy w oczy, tak kłamie. Drzewa wcale nie mają 100 lat, bo ja je pamiętam jako młode, jak chodziłem do LO. Prawda jest taka, że zostały oszpecone przez przez niefachową pielęgnację koron, oraz zostały im przycięte za dużo korzenie i dlatego chorują. Podobnie na Rynku Jasielskim obcięto korzenie i lipy zamierają, nie pomoże nawet podlewanie. Szrotówek kasztanowcowiaczek atakuje tylko kasztanowce, a nie lipy! Władze nasze nie mają pojęcia o przyrodzie i takich niestety niedouczonych wybieramy, że nawet nie można odpocząć w Rynku, gdyż brak cienia pod okaleczonymi drzewami.
Odpowiedz
0
@ kasztanawcowiaczka
dnia 22.07.2009, 23:24 · Zgłoś
"Walka z tym szkodnikiem jest trudna" - fragment cytatu. A po co walczyć! Ja polubiłam ten kasztanowo - rudy kolor. Dorobię sobie przedłużki, nastroszę nieco piórka, ozdobię miłym uśmiechem, wcale nie fałszywym,nałożę tapetę i przy dużym parciu na szkło na pewno zrobię karierę. Sława moich wyczynów na drzewach "w szybkim tempie przeniesie się na znaczne odległości" też fragment cytatu.
Odpowiedz
0
@ Jayne
dnia 22.07.2009, 23:06 · Zgłoś
Tomek, jesteś bardzo fotogeniczny. Bez względu na problem, Ty wypadłeś dobrze. :))
Odpowiedz
0
@ Obserwator
dnia 22.07.2009, 23:00 · Zgłoś
A jaki problem porobić większe o średnicy np. 2-3 m pasy zieleni wokół drzew? Dać tym drzewom trochę wolności.
Odpowiedz
0
@ Obserwator
dnia 22.07.2009, 21:39 · Zgłoś
A czy te drzewa na rynku nie są przypadkiem darem od Breżniewa lub Chruszczowa? Sprawa byłaby prosta. Jak mawiał wódz Stalin " jest człowiek - jest problem, nie ma człowieka nie ma problemu" - teraz i tutaj " jest drzewo - jest problem, nie ma drzewa nie ma problemu". To tylko taka refleksja a życie toczy się dalej.
Odpowiedz
0
@ waluś
dnia 22.07.2009, 21:26 · Zgłoś
Nauczcie się w końcu ****** czytać ze zrozumieniem. Nikt jeszcze nie zauważył, że zdjęcia Jasła są pod opisem Jasła, a zdjęcia Kołaczyc pod opisem Kołaczyc. Do szkoły ******!!!!
Odpowiedz
0
@ Ostrowianka
dnia 22.07.2009, 21:23 · Zgłoś
Nie mieszkam w Jaśle 40 lat ale wiem że zdjęcia są z Kołaczyc!!!!krysia
Odpowiedz
0
@ jaślanka
dnia 22.07.2009, 21:19 · Zgłoś
sikającą pseudo-fontannę w rynku mamy, piękną zieleń( a właściwie jej brak) też, okolicę nawania urocza rzeźnia w samym centrum miasta. Taka jest ta nasza betonowa wieś, a wystarczy porównać ją ze ślicznym i stylowym rynkiem w Krośnie, który jeszcze niedawno przypominał taki jak nasz
Odpowiedz
-1
@ haha
dnia 22.07.2009, 20:24 · Zgłoś
co tu czytać ze zrozumieniem trzeba zwracac uwage bo non stop jakis artykuł zawiera błędy!!!
Odpowiedz
0
@ aba
dnia 22.07.2009, 20:18 · Zgłoś
Analfabeci. Pisane jest rownolegle o dwoch rynkach - jaslo mi kolaczce. Czytajcie ze zrozumieniem.
Ale sie wojt kolaczyc ****** - widac sluzy jej :))\
POzdrowienia
Krajan z Jasla Kolaczyc na wygnaniu
Odpowiedz
0
@ schizofrenia
dnia 22.07.2009, 19:17 · Zgłoś
Nie rozumiem polityki Jasła względem drzew: dąb podobno posadzony na cześć Dolka H. - do wycięcia, lipy w Rynku z całą pewnością posadzone przez Niemców w czasie okupacji - do chrony, pielęgnacji - wylewa z ich powodu krokodylowe łzy. Dąb - be, lipy - cacy! Niech miasto w końcu zdecyduje czy poniemieckie to złe czy dobre. Świetnie w tym wszystkim bryluje i intryguje zanikający blondyn pseudo Spokojna Twoja Rozczochrana. Znów wypuści jakiegoś dziadka aby opowiedział co mu się śniło - tym razem na placu rynku, gdy
miał 10 lat /w tym 20 lat doświadczenia w ruchu oporu/. Czy drzewa na płycie rynku,jako oryginalny dar okupanta, nie zasługują na podobną, światową sławę jak rzekomy dar Dolka H. Powinien być ciąg dalszy jasielskiej sagi o drzewach. Czekamy z ustęsknieniem!
Odpowiedz
0
@ ****** i tyle!!
dnia 22.07.2009, 18:02 · Zgłoś
ej no ludziee...nauczcie sie czytac ze zrozumieniem i kojarzyc fakty bo analfabeta funkcjonalny to na was zbyt mało zeby powiedziec...przecie sa 2 zdjecia z jasla jak pisza o jasle..dalej pisza o kolaczycach i sa zdjecia z kolaczyc bo nie kazdy tam byl natomiast w jasle jak jest wiekszosc widziala...a co do tego problemu to jest fajne rozwiazanie...wokoł drzewa robi rozkopuje sie ta kostke i robi kolo o promieniu kilku metrow..na obwodzie robi sie murek wysoki na okolo50 cm a na to wszystko kladzie sie dechy (byle by zostawic odpowiednio duze szpary miedzy nimi - ok 1,5 cm) widzialem kilka takich i jest to bardzo funkcjonalne..raz ze drzewo ma wode a dwa ze my za jednym zamachem mamy duuużą ławeczkę:)
Odpowiedz
0
@ eK
dnia 22.07.2009, 16:51 · Zgłoś
do "ja": czytaj ze zrozumieniem człowieku... a nie bluzgaj na redaktorów
Odpowiedz
0
@ Jędrek
dnia 22.07.2009, 16:50 · Zgłoś
Tomku! przecież ci już kilka lat temu opowiadałem . Przypominam ci jeszcze: kiedy zabierano się za przebudowę naszego rynku był plan aby wogóle tych drzew nie było!!. Po licznych interwencjach pozostawiono . No i ludki sie cieszyły. Ale zarządzono okostkowanie na tzw.maxa . Cel : jak go nie tak to tak. same wyschną i nie bedzie drzewek. i wtedy wytłumaczy się społeczeństwu ( i tobie też ) : staraliśmy się no ale nie dało rady .
A prawda jest taka : stoją takie miotły a winny być przycięte na korony niskie ( bliższa droga dla soków w pniu oraz zagęszczanie sie następnie korony tworząc tzw. kule , i ciągłe odmładzanie drzewa ), a nie pozostawić takie miotły które szpecą oraz zasłaniają do minante ryn ku którą tworzy w pobliskim narożu kościół fary . Ci co pamiętają dawne czasy to wiedzą że dawniej ( już nie żyje ten Pan ) pracował w tzw. zakładzie zieleni miejskiej niejaki Pan Paryś ( jest nawet takie historyczne zdjęcie jego jak obcina drzewka na wiosnę ) , który to pięknie robił. pozostaić troche większy pierścień z dostępem wody do korzeni np. w promieniu korony ( tak jak robi sie to na parkingach ażurowo utwardzonych z trawą wewnątrz ) , i wtedy choroby nie będzie i drzewa będą normalne .
Tomku!
Każ wszystkim pseudo obecnym fachowcom od tego zagadnienia obwiązać sobie nogi np. taśmą klejącą , każ podnieść im swoje łapki do góry i niech zastartują w maratonie jasielskim. AAA, zresztą , niech wyjdą tylko choć na schody do Urzędu Miejskiego.
Panowie !!! wołamy razem z Tomkiem : ODROBINKE rozumnego tzw. chłopskiego myślenia !!!! oj oj. Jak sie tego wszystkiego słucha, czyta, to nie dziw że sie świat śmieje z nas.
Odpowiedz
0
@ To nie Nasz rynek.
dnia 22.07.2009, 16:26 · Zgłoś
Przeczytajcie ze zrozumieniem artykuł to będzie wszystko proste.Jest to rynek w Kołaczycach gdzie mają podobny problem jak w Jaśle.
Odpowiedz
0
@ elos
dnia 22.07.2009, 16:05 · Zgłoś
Tak to są zdjęcia z Kołaczyc bo tam podobnie jak w jaśle wyremontowano rynek i drzewa mają bardzo małą odległość od płyty rynku przez co obumierają
Odpowiedz
0
@ kejkej
dnia 22.07.2009, 15:27 · Zgłoś
ale z was ******, w artykule jest wzmianka o kolaczycach to i zdjecia z rynku z kolaczyc
Odpowiedz
0
@ Jawa
dnia 22.07.2009, 15:14 · Zgłoś
Powodem usychania drzew jest powietrze wzbogacone syfem z lokalnych niby ekologicznych ,na szczęście nielicznych fabryk.
Kazdy udaje ,ze to nie one,bo robote dają,a wine zwalaja na robaczki,na ludzi,na kryzys gospodarczy,lub na literaturę.Bo ponoć jest to zywa ilustracja sztuki-"Drzewa umierają stojąc"
Pewnie to nowy pomysł z okolic drzewa Adolfa H,który za cholerę nie daje się uwieść owej sztuce, ani jej animatorce...Co to za miasto? Albo drzewo nie rodowe,albo nawalone pszczołami
albo bezczelnie,bez rozkazu schnie sobie wk... np. WCZ. radnego Czeluśnię,który ku memu zdziwieniu jeszcze się nie wynurzył w tym temacie. A szkoda,bo to autorytet Ci wielkiej maści...
Odpowiedz
0
@ jaslanka88
dnia 22.07.2009, 15:11 · Zgłoś
no to sie komus cos pomyliło dajac zdjecia z rynku w kołaczycach
pobijacie wszystko
hahaha
brak słów
Odpowiedz
0
@ Ktoś
dnia 22.07.2009, 14:52 · Zgłoś
Podobnie jest w Nowym ŻMigrodzie, wycięto z rynku wszystkie duże drzewa co trochę zacieniały,a ułożono kostkę\na której można sobie nogi połamac\,a w czasie upałów gorąco jak na patelni.To są pomysły władzy obecnie panującej,ciekawe jak długo?
Odpowiedz
0
@ tree
dnia 22.07.2009, 14:40 · Zgłoś
tyle lat potzreba aby piekne dzrewa sie rozrosly, byle nie tylko ozdoba ale sluzyly z pozytkiem. tylko ze dzisiaj liczy sie to ze rynki trzeba wybrukowac...
Odpowiedz
0
@ ja
dnia 22.07.2009, 14:31 · Zgłoś
przeciez to rynek w Kołaczycach na tych zdjęciach, co za ***** je zamieścił do tego artykułu:)
Odpowiedz
0
@ wwww
dnia 22.07.2009, 14:26 · Zgłoś
TO jest rynek ale w Kołaczycach a nie w JAśle!
Odpowiedz
0
@ bgtrfhr
dnia 22.07.2009, 14:18 · Zgłoś
Przeciesz te zdjecia są z rynku w KOłaczycach o ile sie nie myle
Odpowiedz
0
@ ja
dnia 22.07.2009, 14:16 · Zgłoś
będzie betonowe miasto bo chyba władzy oto chodzi. wytnij drzewo pod swoim domem to dostaniesz wyrok w zawieszeniu a władza może wszystko. przecież beton jest "piękny"
Odpowiedz
0
@ smigol
dnia 22.07.2009, 14:15 · Zgłoś
jaślanin to są zdjęcia z rynku w Kołaczycach:P
Odpowiedz
0
@ net
dnia 22.07.2009, 14:10 · Zgłoś
no własnie czy to napewno jasło? od kiedy mamy na rynku taką fontanne???
Odpowiedz
0
@ ja
dnia 22.07.2009, 14:10 · Zgłoś
będzie betonowe miasto bo chyba władzy oto chodzi. wytnij drzewo pod swoim domem to dostaniesz wyrok w zawieszeniu a władza może wszystko. przecież beton jest "piękny"
Odpowiedz
0
@ kobieta
dnia 22.07.2009, 14:07 · Zgłoś
Propuluje wyciąć wszystkie drzewa na posesja prywatnych włodarzy miasta i może wtedy jak zaczną sie dusić od spalin, zrozumiał "mieszczuchów'
Zgadzam sie z Jerzym, ostatnio tyle wycięto drzew…………:(((((((((((
A wystarczy zrobić strefę zero dla samochodów
w centrum miasta, a parkingi przy centrach handlowych.
Jasło jest tak małe ze w przeciągu 20 przejdzie z jednego końca na drugi.
Może ronda i wycinki drzew zaczną uskuteczniać u siebie włodarze!!!!!!!!??????
Nie????????? A dlaczego?????????
Jedni maja mieć tlen a innych skazuje sie na zagładę
Odpowiedz
0
@ jaslo
dnia 22.07.2009, 13:56 · Zgłoś
PRZECIERZ TO JEST RYNEK W kOŁACZYCACH a nie w Jasle
Odpowiedz
0
@ XXXX
dnia 22.07.2009, 13:53 · Zgłoś
Na zdjeciach to jest rynek w kołaczycach a nie w jaśle
Odpowiedz
0
@ eloo
dnia 22.07.2009, 13:51 · Zgłoś
hello to na pewno nie jest rynek w jaśle więc bez jaj.. czy ten ktoś kto pisze ten artykuł wie w ogóle o czym pisze? masakra jakaś!
Odpowiedz
0
@ czajoos
dnia 22.07.2009, 13:48 · Zgłoś
Przenieście drzewo Hitlera na rynek bo to magiczne miejsce dla "Rudych"(burmistrzów) i głupich blondynek....*Karramba!!!
Odpowiedz
0
@ Zdzisław xD
dnia 22.07.2009, 13:46 · Zgłoś
Jasielski rynek? o_0 a dlaczego foty Kołaczyc?
Odpowiedz
0
@ michael jackson
dnia 22.07.2009, 13:45 · Zgłoś
Zasadzić marihuane albozaorać to wszystko w pizdu
Odpowiedz
0
@ ej, bez jaj...
dnia 22.07.2009, 13:39 · Zgłoś
to rynek w kołaczycach!
Odpowiedz
0
@ qn
dnia 22.07.2009, 13:38 · Zgłoś
do jaslanina, gdybys przeczytal artykul do konca to wiedzial bys rowniez ze to rynek w kolaczycach:p
Odpowiedz
0
@ JASLANIN
dnia 22.07.2009, 13:37 · Zgłoś
ALE OBCIACHÓWKA PRZECIEŻ TO NIE JEST JASIELSKI RYNEK :JASLO4U: WSTYD!!!!!!!!!!!:):):) OD KIEDY JASŁO JEST KROSNEM HEHEHEHEHHE
Odpowiedz
0
@ je
dnia 22.07.2009, 13:34 · Zgłoś
czy to napewno zdjęcia z jasła ?
Odpowiedz
0
@ ania
dnia 22.07.2009, 13:28 · Zgłoś
to są chyba zdjęcia rynku w Kołaczycach a nie Jasła:(
Odpowiedz
0
@ jaślanin
dnia 22.07.2009, 13:16 · Zgłoś
może te drzewa posadził HITLER ????
Odpowiedz
0
@ haha
dnia 22.07.2009, 13:12 · Zgłoś
przeciez to nie Jasło
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec
dnia 22.07.2009, 13:11 · Zgłoś
Przecież to rynek w kołaczycach.

Ludzie, ludzie :/
Odpowiedz
0
@ jaślanka
dnia 22.07.2009, 13:08 · Zgłoś
Przecież zdjęcia są z rynku w Kołaczycach
Odpowiedz
0
@ anna
dnia 22.07.2009, 12:54 · Zgłoś
Problem jasielskich drzew a zdięcia z Kołaczyc czy wycięto już wszystkie nasze jasielskie????Błąd na błędzie w tych Waszych pismakach-poprawcie się!!!!!
Odpowiedz
0
@ xxxx
dnia 22.07.2009, 12:49 · Zgłoś
TO nie nasz rynek :)
Odpowiedz
0
@ jaślanka
dnia 22.07.2009, 12:46 · Zgłoś
Przecież zdjęcia są z rynku w Kołaczycach
Odpowiedz
0
@ misiek
dnia 22.07.2009, 12:44 · Zgłoś
to przeciez zdjecia rynku w nwm zigrodzie!szkoda gadac
Odpowiedz
0
@ On...
dnia 22.07.2009, 12:39 · Zgłoś
Mi to przypomina rynek w Kołaczycach... Amatorzy.
Odpowiedz
0
@ elos
dnia 22.07.2009, 12:25 · Zgłoś
jaslanin to Kołaczyce :_
Odpowiedz
0
@ alf
dnia 22.07.2009, 12:24 · Zgłoś
fajna mamy nowa fontanne, to nie sa zdjecia z jasielskiego rynku
Odpowiedz
0
@ taka moda?
dnia 22.07.2009, 12:16 · Zgłoś
zdjęcia nie pasujące do artykułu? nie pierwszy raz...
Odpowiedz
0
@ dooq
dnia 22.07.2009, 12:11 · Zgłoś
Dlaczego zdjęcja są z Kołaczyc ???? !!!!!!
Odpowiedz
0
@ Drzewko
dnia 22.07.2009, 12:06 · Zgłoś
Usychają drzewa na rynku - gdy się dowiedzaiły, że nieopodal nich na Kołłątaja rośnie dąb hitlera. Usychają ze wstydu!
Odpowiedz
0
@ L
dnia 22.07.2009, 12:00 · Zgłoś
To jest rynek kołaczycki a nie Jasielski
Odpowiedz
0
@ DORIS
dnia 22.07.2009, 11:50 · Zgłoś
IDĘ ZARAZ ZOBACZYĆ GDZIE W RYNKU W JAŚLE STOI TAKA FONTANNA ??? SKĄD TE ZDJĘCIA???
Odpowiedz
0
@ antoś
dnia 22.07.2009, 11:26 · Zgłoś
coś ostatnio bardzo popularne stało się pisanie o drzewach :) a co z naszym Dębem Hitlera podobno rabin z Toronto chce go sobie zabrać by stał się podwaliną jego nowej synagogi :) a może i Pani burmistrz przywdzieje tam szatę mniszki :)
Odpowiedz
0
@ Uwaga
dnia 22.07.2009, 11:25 · Zgłoś
Wiadomośc pewna na 100% , można sprawdzić na zdjęciach archiwalnych rynku: drzewa na placu rynku zasadzili Niemcy w czasie okupacji.
Odpowiedz
0
@ zaniepokojona
dnia 22.07.2009, 11:20 · Zgłoś
Jka można pisać o jasielskim rynku i nie dodać ani jednego zdjęcia dotyczącego jego ?! .........
Odpowiedz
0
@ mieszkanka
dnia 22.07.2009, 11:18 · Zgłoś
Przecież to nie jet jasielski rynek !!
Odpowiedz
0
@ Topola
dnia 22.07.2009, 11:08 · Zgłoś
Z KOMPETENTNĄ URZĘDNICZKĄ !!!!!!!!! a gdzie była ta kompetentna urzędniczka jak remontowano płytę rynku ?????
Odpowiedz
0
@ Jerzy
dnia 22.07.2009, 11:00 · Zgłoś
Czy nikt nie pamięta ile w ostatnich latach wyniszczono niepotrzebnie drzew w Jaśle?A niedawna "czystka"przy Kościuszki naprzeciw Policji i dalej,to co?To jest ochrona środowiska?
Odpowiedz
0
@ jaślanin
dnia 22.07.2009, 10:56 · Zgłoś
Czy to aby na pewno są zdjęcia z jasielskiego rynku?? nie przypominam sobie abyśmy mieli taki rynek.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657