Strona główna

Na co komu powiat?

68
Napisany dnia: 29.04.2012, 21:50 , Tagi: Brak

Odpowiedź wydaje się być prostsza niż niejedna tęga głowa zdaje sobie to wyobrażać. Przeglądnijmy kompetencje starosty i zarządu powiatu po reformie administracji z 1999 r. i zobaczmy na co komu dzisiaj ta instytucja.

Podejmowanie decyzji w zakresie edukacji publicznej (szkoły ponadgimnazjalne) - niż demograficzny, a co za tym idzie mniejsza subwencja doprowadzi do przekształcenia szkół w prywatne lub społeczne, co spowoduje na przestrzeni kilku najbliższych lat brak jakiejkolwiek możliwości wpływania na te szkoły przez starostwo.

Ochrona zdrowia (szpitale rejonowe, powiatowe) - mądremu dość. Szpital z długami jest łatwiej i szybciej sprywatyzować. Prywatny szpital to prywatny interes. Starostwu odpadnie kolejny "problem".

Transport na terenie powiatu (współfinansowanie lokalnych linii autobusowych, np. miejskich przedsiębiorstw komunikacji w miastach na prawach powiatu) - kojarzycie Państwo znane z "bezpieczeństwa" i "wygody" busy poruszające się po drogach naszego powiatu? No to sprawa prywatna. Starostwo nic tu nie dopłaca, a lokalne linie autobusowe to podobnie jak szpital twór konający.

Opieka nad drogami publicznymi powiatowymi - jak z drogami powiatowymi jest każdy widzi. Opiekować i budować zawsze trzeba, ale równie dobrze drogami mogą się zająć gminy.

Geodezja, gospodarka nieruchomościami, ochrona środowiska - nie czarujmy. To działy, do których nie trzeba armii urzędników i  równie dobrze te zadania mogłyby przejąć poszczególne gminy.

Porządek publiczny i bezpieczeństwo obywateli - całe szczęście, że to zadanie jest wręcz wzorowo wypełniane w naszym powiecie.

Przeciwdziałanie bezrobociu - zadanie, które wykonuje Urząd Pracy. A jakie urząd ten spełnia zadania? Zlicza bezrobotnych, aktywizuje i daje pracę, albo prawdę mówiąc głównie nadzieję na pracę tym, którzy co kilka dni błędnym wzrokiem przeglądają
tablice z ofertami pracy.

Obronność - wojska NATOwskie u nas nie stacjonują, ale ci bezrobotni mogliby jakąś fortecę wybudować - takie prace interwencyjne na wypadek szturmu.

Pomoc społeczna - bezrobotnych dużo to i pomoc się przyda. Z każdej strony pomoc się sypie. Wiadomo, łatwiej pomagać i dawać rybkę zamiast wędki. Zadanie dla gmin jak najbardziej oczywiste.

Wydawanie zezwoleń na podejmowanie pracy przez cudzoziemców - jak ludzie z naszego regionu pracy nie mają to kto będzie chciał dawać cudzoziemcom pozwolenie na pracę? Albo jacy cudzoziemcy do takiego "zagłębia" bezrobocia po pracę zawitają? Martwa litera prawa.

Zwalczanie klęsk żywiołowych oraz organizowania pomocy na szczeblu powiatowym - zadanie, które równie dobrze sprawowałoby wyodrębniona jednostka z samorządu.

Rejestracja pojazdów oraz wydawanie praw jazdy - zadanie dla gmin. Powoli powiat się wyludnia, biednieje, to i nie będzie potrzeby ogromnej rejestracyjnej machiny.

Do czego przydaje się nam zatem Powiat? 

Grzegorz Michalski
g.michalski@jaslo4u.pl 

Komentarze Czytelników:
Aby ocenić dany komentarz, wystarczy kliknąć na ikonkę "+" lub "-" w prawym górnym rogu każdego komentarza.
Dodaj nowy komentarz Wybierz sposób wyświetlania komentarzy:
@ Max Szyderko
dnia 04.05.2012, 16:59. Identyfikator użytkownika: oPT4eud70qtA
Ocena
komentarza:
-11
po poprzednim Pana wpisie o Palikocie nie spodziewałem się już niczego wartościowego Pana pióra i nie zawiodłem się. Ta rubryka zaczyna powoli przypominać blog pewnego filozofa z Brzysk...
@ znawca
dnia 06.05.2012, 01:15. Identyfikator użytkownika: BN6O9qENLN0Q
Ocena
komentarza:
3
Przeciwdziałanie bezrobociu - zadanie, które wykonuje Urząd Pracy. A jakie urząd ten spełnia zadania? Zlicza bezrobotnych, aktywizuje i daje pracę, albo prawdę mówiąc głównie nadzieję na pracę tym, którzy co kilka dni błędnym wzrokiem przeglądają
tablice z ofertami pracy

tak jest masz racje max szyderko masz racje toz to dzieciak kopiuj wklej i to z sentancja co mikazali to zem napisoł :p
@ dragoness
dnia 08.05.2012, 09:19. Identyfikator użytkownika: aN1VuzSfIZF9
Ocena
komentarza:
-4
O ile mi wiadomo, portal jest otwarty na współpracę. Czekamy więc na błyskotliwe, celne i inteligentne felietony Maxa Szyderko. Nie zawiedziemy się, prawda? Aha, oczywiście wydrukowane pod własnym nazwiskiem.
@ truski
dnia 04.05.2012, 17:18. Identyfikator użytkownika: fBhhWD83K21u
Ocena
komentarza:
15
a mnie się podoba, jest lekki, świeży i dowciapny:)
@ oko a`la maroko
dnia 10.05.2012, 23:10. Identyfikator użytkownika: IYbLjc0YIRH7
Ocena
komentarza:
1
kto? powiat?
@ elf
dnia 04.05.2012, 19:59. Identyfikator użytkownika: rU7iB9oQDNB9
Ocena
komentarza:
33
pyt: Do czego przydaje się nam zatem Powiat?
odp: do niczego
@ cola
dnia 04.05.2012, 20:10. Identyfikator użytkownika: wbTBm239tvjh
Ocena
komentarza:
12
Rejestracja pojazdów oraz wydawanie praw jazdy
to jest dopiero trzymanka bez jazdy
@ gbur
dnia 08.05.2012, 07:34. Identyfikator użytkownika: rvbcpBxJPQyh
Ocena
komentarza:
5
Najgorszy i niekompetentnu wydział w Starostwie. Aroganckie urzędniczki ciągle nie mające czasu (i nic do powiedzenia ) klientowi. Rozwiązać jak najszybciej !!!
@ vk
dnia 04.05.2012, 20:10. Identyfikator użytkownika: zFEHfxpircZI
Ocena
komentarza:
9
człowieku wprowadzasz trochę życia na ten portal !!!BRAWO !!!
@ cola
dnia 04.05.2012, 20:11. Identyfikator użytkownika: wbTBm239tvjh
Ocena
komentarza:
4
Zwalczanie klęsk żywiołowych
kupienie sprzetow nowych
@ cola
dnia 04.05.2012, 20:12. Identyfikator użytkownika: wbTBm239tvjh
Ocena
komentarza:
3
organizowania pomocy na szczeblu powiatowym
spotkacie sie w urzedzie z niczym nowym
@ cola
dnia 04.05.2012, 20:12. Identyfikator użytkownika: wbTBm239tvjh
Ocena
komentarza:
7
Geodezja, gospodarka nieruchomościam
zatzadzanie cudzymi wlasnosciami
@ cola
dnia 04.05.2012, 20:14. Identyfikator użytkownika: wbTBm239tvjh
Ocena
komentarza:
9
Opieka nad drogami
hmm

nad drogami?
nad moi kochani
nad drogami
ktore czasami wydaja sie byc rowami
@ cola
dnia 04.05.2012, 20:14. Identyfikator użytkownika: wbTBm239tvjh
Ocena
komentarza:
0
zobaczmy na co komu dzisiaj ta instytucja
to tak samo
jak pytanie
po co komu konstytucja
@ cola
dnia 04.05.2012, 20:14. Identyfikator użytkownika: wbTBm239tvjh
Ocena
komentarza:
2
Prywatny szpital to prywatny interes
z tym ze kochaniutki ..
tam sie leczy ludzi wiele...
@ cola
dnia 04.05.2012, 20:15. Identyfikator użytkownika: wbTBm239tvjh
Ocena
komentarza:
1
szpital twór konający
lepiej zeby był stojacy
@ aloc
dnia 06.05.2012, 01:28. Identyfikator użytkownika: BN6O9qENLN0Q
Ocena
komentarza:
4
jak myślę o tobie
stanęło cos na twojej głowie
cos zachlupotało cos zwierciło
Ziarko maku wypadło cos sie zgubiło
bo nie ma większego w świecie debila
co zgubił Zairko i juz go nima :P
pisze puste słów potoki
Śmieja sie z niego nawet juz zboki
cóż to natura dziś wyczyniła
poeta diabla nam uczyniła
wiec błagam ciebie wielki debilu
nie pisz już nic utop sie w Nilu
@ cola
dnia 06.05.2012, 09:01. Identyfikator użytkownika: wbTBm239tvjh
Ocena
komentarza:
1
:):):):):):):):):)
@ cola
dnia 04.05.2012, 20:17. Identyfikator użytkownika: wbTBm239tvjh
Ocena
komentarza:
0
Ochrona zdrowia
podroz rowia
na bezdoza duszy
czulosc
konajaca u boku
wspierajaca wciaz
ach ta sluzbia zdrowia
poezja nieustajaca
swoj lud kochajaca
@ reni
dnia 04.05.2012, 21:26. Identyfikator użytkownika: 6GMhdyojDuIf
Ocena
komentarza:
14
Porządek publiczny i bezpieczeństwo obywateli?
gdzie...
Pobicia na każdym kroku, nikt tego nie zgłasza bo się boi.
Policji nie ma. Widzieliście ostatnio jakieś patrole piesze? Jeżdżą tylko samochodami zamiast przejść się po osiedlach.
Pracy brak. Gamrat chciał przyjąć na staże ale w Jaśle ludzi brak to poszli do powiatu krośnieńskiego. PNiG Jasło tylko zwalnia oczywiście produkcyjnych i młodych. A biurokracja nadal siedzi na Asnyka i herbatkę piją. Na zakupy chodzą a karty mają które wszystko zapisują i jakoś nic to nie dało.
Miasto skorumpowane pracy nie dostaniesz jak nie posmarujesz
@ wwe
dnia 06.05.2012, 01:28. Identyfikator użytkownika: BN6O9qENLN0Q
Ocena
komentarza:
-10
jesli wiez o przestepstwie korupci o którym piszesz anie informujes z organów scigania sam popełnaisz przestepstwo K.K
@ dragoness
dnia 07.05.2012, 22:56. Identyfikator użytkownika: mhRORpgOg4qx
Ocena
komentarza:
5
Ojojoj, jakbym pana starostę czytała. Albo inszego prominenta z zaścianka. A "korupcia" chyba stanie się hiciorem ;-)
@ a.d.
dnia 08.05.2012, 08:52. Identyfikator użytkownika: rcPUFncy5x9m
Ocena
komentarza:
0
a cóż to,donosicielstwo z przymusu,myślałem ze sie skończyło wraz z upadkiem poprzedniego systemu.
@ Tusek
dnia 05.05.2012, 21:16. Identyfikator użytkownika: ehi7icTzNDXY
Ocena
komentarza:
36
Powiat niepotrzebny do niczego!!! Mało tego, że nic nie wnosi nowego, to jeszcze na dodatek przeszkadza gminom, i przejada naszą (podatników) kasę kupując sobie samochody, wystrajając gabinety. Gminy poradzą sobie same znacznie lepiej, i nie potrzebują pośredników(darmozjadów) ze starostwa, którym władza w łeb walnęła. Wystarczy spojrzeć na starostę. Co On w życiu robił, i czego dokonał? Czy pracował społecznie, czy walczył o Wolną Polskę, czy kumał się z PiS-em, tudzież ułanem? Wszysto, co podlega starostwu pada. Szkoły padają, szpitale padają, urzędy pracy padają! Czas na padnięcie starostwa!!!
@ mieszczan :)
dnia 06.05.2012, 08:28. Identyfikator użytkownika: HYSuHwhNqrfT
Ocena
komentarza:
27
W 100 procentach popieram redaktora tego newsa , powiat tylko może siedzieć na kasie ,która idzie z naszych podatków, kupować sobie nie wiadomo jakie drogie auta, nic nie robić za przeproszeniem siedzieć na d***e . Likwidować szkoły chociaż przez tyle lat jakoś mogli je utrzymać , nawet nie pozwalają żeby tamtejsi nauczyciele zrobili szkołę prywatną. Szczerze mówiąc to jakieś du*ki i są do niczego nie potrzebni w szczególności pan Kmiecik ...!!!
@ jaślanka
dnia 06.05.2012, 12:14. Identyfikator użytkownika: NIlvl49z6AEc
Ocena
komentarza:
22
Brawo- w końcu ktoś pisze prawdę !!!
@ LIZODRPULOS
dnia 06.05.2012, 17:48. Identyfikator użytkownika: VH6ZBoY4C3jW
Ocena
komentarza:
17
Powstanie i trwanie powiatów jest po to by były stołki dla osób,które wsparły określone partyjki w wyborach,lub podreperowały budżety rodowe lokalnych kacyków...Masa urzędnicza powielająca to co może robić gmina generuje tylko środki społeczne,marnotrawiąc ,nie miłosiernie!!! Przed powiatami państwo,województwa funkcjonowały bez zarzutu...Poco było zmieniać,ano (prócz powyższych powodów) ,by był większy chaos i burdel w kraju. Dla tych,co im na tym zależy...No i idzie ,żre im ,jak cholera...Tylko co obywatel z tego ma przeciętny??? Odpowiedź sama się nasuwa "G.."
@ szary
dnia 09.05.2012, 18:20. Identyfikator użytkownika: l3OGWv6uqoMJ
Ocena
komentarza:
4
ale przecież funkcjonowały tzw. urzędy rejonowe i zatrudniały podobną ilość osób (no może trochę mniej) i robiły z grubsza to co teraz powiaty - a i województw było 49...
Problem w tym, że aby np. rejestrować pojazdy w każdej gminie, trzeba by było zainstalować 11 serwerów i przynajmniej 11 komputerów do obsługi tego zadania. No i 11 osób. A w Starostwie jest pewnie 8 osób i 8 komputerów przeznaczonych do rejestracji.
Więc pewnie z tymi oszczędnościami to by tak nie było do końca. A dodatkowo zauważ, że płace w urzędach gmin są wyższe (na ogół dużo wyższe) niż w starostwie.
@ kat
dnia 11.05.2012, 13:29. Identyfikator użytkownika: k0GAV75lZesY
Ocena
komentarza:
4
teraz dolicz radę powiatu, starostę, i jego klikę oraz sprzątaczki itp i co wtedy wyjdzie???
@ szkapa
dnia 06.05.2012, 21:03. Identyfikator użytkownika: o81i2HYIUCm3
Ocena
komentarza:
25
Czy to prawda, że Kmiecik musi przygotować furę (nie mylić z niedotartą skodą superb za 105.900,00 zł),poprosić ułana o konia, by zaprząc do wozu za pomocą dyszla, wykorzystując nowoczesny orczyk, celem powrotu do korzenii, czyli do Nowego Żmigrodu?
@ stefan
dnia 06.05.2012, 21:08. Identyfikator użytkownika: Hcm5P3ayzqIk
Ocena
komentarza:
-26
Pan Kmiecik kupił dom w Jaśle i nie zamierza wracać do N. Żmigrodu, więc się nie ciesz
@ dragoness
dnia 07.05.2012, 15:42. Identyfikator użytkownika: aN1VuzSfIZF9
Ocena
komentarza:
17
Pan Kmiecik po przes..., znaczy przegranych wyborach do sejmu celuje pupą w stołek burmistrza.
@ szkapa
dnia 06.05.2012, 21:32. Identyfikator użytkownika: o81i2HYIUCm3
Ocena
komentarza:
24
stefan? Panowie, to byli w czasach feudalizmu. Czy Kmiecik kupił dom za swoje, czy bankowe?
@ sbk
dnia 06.05.2012, 21:54. Identyfikator użytkownika: sLfmiy9hcNwc
Ocena
komentarza:
25
zlikwidujmy powiat i ZUS

www.zlikwidujzus.com
@ vv
dnia 07.05.2012, 08:57. Identyfikator użytkownika: AdsCAJHG8UN0
Ocena
komentarza:
29
Zlikwidować jak najszybciej ta skostniałą instytucję to jest stwór za czasów AWSu kompetencje się dublują z miastem precz z Kmieciem
@ marko
dnia 07.05.2012, 09:14. Identyfikator użytkownika: KFhWtjWWBpuI
Ocena
komentarza:
8
w końcu tchnęło na jaslo4u prawdziwym dziennikarstwem a nie tak jak było do tej pory, czyli: "józek pobił mietka" + przedrukowywanie informacji prasowych z UM i powiatu
@ do vv
dnia 07.05.2012, 11:29. Identyfikator użytkownika: fnz9p5XrMdhC
Ocena
komentarza:
21
Masz rację vv! Powiaty powstały podczas rządów AWS, kiedy szefem był prawicowy prezes Buzek, mający takie same korzenie solidarnościowe jak i Tusk. Obecnie Buzek jest eurodeputowanym z ramienia PO, czyli niezła z niego chorągiewka. Mam nadzieję, że po kilkuletnim pobycie w cywilizowanym kraju zwróci uwagę obecnemu kumplowi, prezesowi rady ministrów i PO Tuskowi, że popełnił błąd tworząc powiaty, by ten je zlikwidował, w ramach niezbędnych cięć budżetowych.
@ Lenin
dnia 07.05.2012, 16:18. Identyfikator użytkownika: QaxN16EBy4BA
Ocena
komentarza:
23
Historia kołem się toczy. Po dwóch kadencjach rządów żarłocznej prawicy, czas na lewicę! Tak stało się we Francji. Czas na Polskę, bo ani PO-PSL, ani PiS nie widzą biedy dookoła, udają, że wolny rynek jest najważniejszy, a ludzie, to śmieci. Ich pomysły z cięciami wszystkiego, to o [...] rozbić. To jest metoda epoki kamienia łupanego (łupać biednych, paść bogatych), a nie nowoczesna Europa! Dość tej hipokryzji, kłamstwa, matactwa i żarcia się między sobą, podpierając się wspólnymi wartościami chrześcijańskimi i korzeniami solidarnościowymi. Paszli w kazamaty!!!
@ dragoness
dnia 08.05.2012, 09:16. Identyfikator użytkownika: aN1VuzSfIZF9
Ocena
komentarza:
-1
Lewica już była. Przez wiele lat. Nie wyszło to Polsce na dobre. A kto woła; Komuno wróć!, to pewnie za jej czasów wchodził na stojąco pod stół.
@ ; [
dnia 11.05.2012, 18:44. Identyfikator użytkownika: jseeeBpxsAW1
Ocena
komentarza:
10
Za komuny rodzice nie martwili sie o prace dla swoich dzieci.Teraz POlikwidują wszystko i POłożą całe nasze miasto. Bo to nie MIASTO jest skorumpowane ale Ci ludzie którzy co rano wjeżdżają do miasta, zarabiają pieniążki i wracają na wieś. Traktują miasto jak maszynkę do pieniędzy, a o ludzi którzy tu zostają nie martwią się. To straszne . Każdy tu pisze a oni swoje, dzień PO dniu obmyślają gdzie i kogo wepchać. POmyśleli gdzie młodzi będą pracować do 67 skoro wszystko POlikwidowali POniszczyli, POrozdawali?
@ A-Z
dnia 13.05.2012, 15:55. Identyfikator użytkownika: C9fpp4aeSnMA
Ocena
komentarza:
0
na końcu dodałbym --- POrozkradali
@ abc
dnia 07.05.2012, 16:19. Identyfikator użytkownika: vIv9xURkkDuv
Ocena
komentarza:
11
No i powoli zaczyna wykluwać się odpowiedź na pytanie, gdzie poszły pieniądze na utrzymanie szkół i innych instytucji...
@ Max Szyderko
dnia 07.05.2012, 16:29. Identyfikator użytkownika: oPT4eud70qtA
Ocena
komentarza:
7
czekam na felieton : Po co nam Senat ? Odważy się Pan ??? :))
@ dzielna
dnia 07.05.2012, 18:02. Identyfikator użytkownika: t3Ky0WnK5UEN
Ocena
komentarza:
22
Senat natychmiast do likwidacji. Posłów najwyżej ze stu pozostawić. Kler opodatkować, jak każdego obywatela. Oczywiście powiaty zlikwidować. Pieniądze z podatków zwrócić do gmin w wysokości około 70%- 80%, pozostałą kwotę zostawić na niezbędne dziedziny, jak wojsko, skromny rząd. Wtedy będzie wszystko pod kontrolą miejscowej społeczności, a nie sztucznie stworzonych instytucji kontrolnych, których w kraju jest kilkadziesiąt.
@ 4nubis
dnia 07.05.2012, 22:19. Identyfikator użytkownika: t7Sq4Et2rLoS
Ocena
komentarza:
18
Mnożyło się to tałatajstwo jak KARALUCHY: "urząd wojewódzki", "urząd marszałkowski", "miasto - powiat", "miasto - gmina", miasto, sejm, senat, "doradcy ministrów", "rady przy prezydencie", "rady przy premierze", "księża" do szkół, do przedszkoli, do armii, do policji, do szpitali, do więzień (co prawda TAM jest ich miejsce, ale nie za pieniądze - "specjaliści" powinni ich tam s[...]...", wojewódzkie "urzędy pracy", powiatowe "urzędy pracy", mops-y, gops-y, chu... muje dzikie węże. Takie ROZMYCIE odpowiedzialności, że NIKT nie jest odpowiedzialny za to co się dzieje. Jeden urząd zwala na drugi, ten zaś odbija piłeczkę i CHU... Urzędasy biorą KASĘ, kupują za pieniądze podatników samochody: "Średni koszt nowego auta w Polsce to 80 tys. zł. Ale rząd woli pojazdy za prawie 130 tys. zł. Ponadto polskie urzędy kupują nowe samochody, choć mogłyby płacić mniej, gdyby najmowały pojazdy. Ministerstwa i urzędy wojewódzkie nie zważają na kryzys i kupują nowe samochody służbowe. Na jednego wojewodę przypada już 17 samochodów, a na ministra aż 26. Łącznie na nową flotę co roku urzędnicy wydają średnio 4 mln zł. To tylko dane z 30 urzędów spośród 2,3 tys. jednostek administracji rządowej, w których jest od kilku do nawet kilkudziesięciu aut służbowych." Należy ZLIKWIDOWAĆ (FIZYCZNIE tych CHU...). Poczytajcie o "specjalistach-doradcach": http://www.tvn24.pl/12692,1729312,0,1,bardzo-mlode-zaplecze-rzadu,wiadomosc.html
@ 4nubis
dnia 07.05.2012, 22:30. Identyfikator użytkownika: t7Sq4Et2rLoS
Ocena
komentarza:
12
Ile się zarabia w gabinetach politycznych ministrów? Niemało. Pensja szefa gabinetu to około 8 tys. zł brutto. Średnia poborów członka - między 3,6 a 4,7 tys. zł brutto - wylicza gazeta.
@ 4nubis
dnia 07.05.2012, 22:35. Identyfikator użytkownika: t7Sq4Et2rLoS
Ocena
komentarza:
3
@ szary
dnia 09.05.2012, 18:21. Identyfikator użytkownika: l3OGWv6uqoMJ
Ocena
komentarza:
1
zgadzam się ! Taniej przekupić 50 posłów niż 230 !
@ A-Z
dnia 13.05.2012, 15:58. Identyfikator użytkownika: C9fpp4aeSnMA
Ocena
komentarza:
0
jeszcze wszystkie partie powinny być finansowane z składek swoich członków i osób ich popierających a nie z skarbu państwa !!!
@ do dragoness
dnia 07.05.2012, 19:17. Identyfikator użytkownika: rZsE6nAC9qVY
Ocena
komentarza:
20
Nie ma takiego zagrożenia, żeby cylnął w ten stołek. Chyba, że masz na myśli ogromną muszlę, stosownie do potrzeb rozrośniętej noooo... tej...? Aha, no wiesz...
@ vk
dnia 08.05.2012, 14:52. Identyfikator użytkownika: zFEHfxpircZI
Ocena
komentarza:
17
też mam nadzieję że jaślanie nie zdurnieli do reszty ...i filc trafi pod strzechę ...
@ sioło
dnia 08.05.2012, 07:35. Identyfikator użytkownika: wmOwLWBuJxqu
Ocena
komentarza:
15
Powiaty wio na zmigrod!
@ do dragoness
dnia 08.05.2012, 20:16. Identyfikator użytkownika: S73jIF3LpQHy
Ocena
komentarza:
10
dragoness? lewica była, prawica była, liberałowie są. Kler był zawsze i jest. To kto następny w kolejce?
@ dragoness
dnia 09.05.2012, 18:56. Identyfikator użytkownika: aN1VuzSfIZF9
Ocena
komentarza:
0
Nie mam pojęcia. Zaproponuj coś.
@ Wierzący w prawdę
dnia 09.05.2012, 21:39. Identyfikator użytkownika: ITgYfYqnaCQ2
Ocena
komentarza:
13
W zasadzie nie mam problemu. Uważam, że należy zacząć od bezwzględnego zakazu prowadzenia kampanii wyborczych przez kler z ambon od wieki, wieków. Nie neguję wiary w Boga ( jeżeli ktoś chce, niech sobie wierzy), ale wykorzystywanie czegoś wirtualnego ( wiary w kogo, co?), celem osiągania materialnych korzyści dla siebie jest wstrętne. Zamiast edukować w imię Boże, tej grupie zawodowej zależy na utrzymywaniu ludzi w niewiedzy, ciemnocie, bezwzględnym posłuszeństwie. Poza tym podziały na lewicę, prawicę, centrum , to wielkie oszóstwo wyborców, nie mające tak naprawdę żadnego logicznego uzasadnienia, polegające na tym , że "katolik- chrześcijanin" jest dobrą władzą, a reszta nie. Aż mi się nie chce szerzej uzasadniać, bo to jest tak oczywiste, jak oczywista oczywistość.
@ A-Z
dnia 13.05.2012, 16:08. Identyfikator użytkownika: C9fpp4aeSnMA
Ocena
komentarza:
-2
A DLACZEGO nie ? Kapłani są Polakami, jak my wszyscy .
Mają takie prawa jak my. MOGĄ zatem wypowiadać się na WSZYSTKIE tematy jak TY
i MY. Tak M O G Ą
@ lokalny patriota
dnia 10.05.2012, 16:34. Identyfikator użytkownika: ncK1d3OtdJQu
Ocena
komentarza:
-10
Nawet forma felietonu nie zwalnia z posiadania elementarnej wiedzy
o funkcjonowaniu państwa i prawa. Felietonista powinien wiedzieć, że
niezależnie na jakim etapie " budowy kapitalizmu " będziemy się znajdować
państwo będzie zobowiązane do wypełniania swoich konstytucyjnych
zadań w tak zwanym sektorze publicznym. Część z tych zadań to zadania
ponadgminne , ale o znaczeniu zbyt lokalnym by mogły być zadaniami
województw. Jeśli nie popieramy anarchii i taniego populizmu to ktoś te
zadania musi wypełniać i drugorzędnym jest czy jest to powiat, rejon,
czy jednostka o innej nazwie. Bez ośrodków o znaczeniu lokalnym, jakimi
są siedziby powiatów, pozostaną tylko metropolie, ich obrzeża i głęboka prowincja.
@ vk
dnia 12.05.2012, 21:10. Identyfikator użytkownika: zFEHfxpircZI
Ocena
komentarza:
3
funkcjonowanie państwa czy nadprodukcja etatów urzędniczych ..to właśnie w tym felietonie autor pokazuje , że istniejące struktury z powodzeniem mogą przejąć rolę powiatów...JAK OSZCZĘDZAMY TO WSZYSCY !!!tu nie Indie i nie ma świętych krów..
@ kufajka
dnia 10.05.2012, 22:29. Identyfikator użytkownika: O9sMh9RxtKAg
Ocena
komentarza:
14
Nie było powiatu jasielskiego, był święty spokój. A teraz to właśnie powiaty doprowadzają do anarchii, ale jak może być inaczej, gdy starostą zostaje ktoś, kto nie ma pojęcia o państwie, nie mówiąc o prawie. Odkąd istnieje powiat np. w Jaśle, nigdy nie widziałam walczącego starosty razem z burmistrzem o pozyskanie środków, inwestorów itp. Ale samochodzik nowkę za stówę sobie sprawił.
@ lokalny patriota
dnia 12.05.2012, 21:57. Identyfikator użytkownika: bJud22GhMfey
Ocena
komentarza:
-2
Do vk. Czy tych urzędników w " istniejących strukturach ", którzy będą wykonywać
te zadania obecnego powiatu to nie trzeba opłacić ? Brak elementarnej logiki.
@ ...
dnia 13.05.2012, 03:36. Identyfikator użytkownika: zOjKcLP2ZvD4
Ocena
komentarza:
-1
Z tym opłacaniem to nie do końca tak jak piszesz. Jeśli te zadania zostaną powierzone jakiemuś "pierdzistołkowi" z UM lub UG (a takich nigdzie nie brakuje) to po prostu nie trzeba będzie wydawać dodatkowych pieniędzy. Ale problem i tak leży gdzie indziej
Chodzi o to by:
1. URZĘDNICY, ale i też np. LEKARZE personalnie ponosili odpowiedzialność za swoje decyzje. Za dobre i szybkie nagradzani, za złe i odwlekane karani.
2. PAŃSTWO chciało być bogate bogactwem swoich obywateli a nie bogate budżetem, a OBYWATEL nie był karany za to że zarabia (podatki dochodowe).
Gdyby tak było to nie interesowało by mnie czy powiat ma sens istnienia czy nie. To jest kwestia organizacyjna, a nie fundamentalna.
Szersze zmiany należało by rozpocząć od zmiany wybierania władz, zdelegalizować partie polityczne, tylko wybory bezpośrednie, okręgi 1 mandatowe na każdym szczeblu. Po to, by głosowano na konkretne osoby, a nie na partie polityczne.
@ do lokalny patriota
dnia 13.05.2012, 17:48. Identyfikator użytkownika: DOGc1ZYy1u0j
Ocena
komentarza:
7
Pod pojęciem "lokalne struktury" rozumię gminy z pominięciem powiatów, które przeszkadzają i pieniądze zżerają.
@ do A-Z
dnia 13.05.2012, 21:14. Identyfikator użytkownika: 2ZML4FcloHLo
Ocena
komentarza:
4
Kościół tez niech się finansuje ze swoich, a nie MOICH i TWOICH składek. To największa " ściemniająca" partia na globie, ale pada już na zachodzie. W Belgii i Niemczech kościoły przekształca się na dyskoteki i hotele.
@ do A-Z
dnia 15.05.2012, 21:17. Identyfikator użytkownika: dBQlLYgwolDf
Ocena
komentarza:
4
Kapłani są niestety ponad prawem. Czy ty tego nie widzisz?
@ Marko
dnia 20.05.2013, 20:18. Identyfikator użytkownika: awGytcdB237l
Ocena
komentarza:
0
Zlikwidować powiaty. Przywrócić 49 województw a te województwa niech się dobrowolnie pogrupują w 5-6 dużych regionów. Kraj bedzie sie rozwijał rownomiernie. Po rteformie z1999r wiele dawnych miast wojewódzkich po[...]dło, trwa w maraźmie.
@ bud most na Wisłoce
dnia 25.06.2013, 07:59. Identyfikator użytkownika: AZq7sXzD9Y0B
Ocena
komentarza:
0
mieszkałem w latach siedemdziesiątych w Jaśle. sympatia do was została mi do dziś. trzymajta się Jaślany
@ bud most na Wisłoce
dnia 25.06.2013, 08:03. Identyfikator użytkownika: AZq7sXzD9Y0B
Ocena
komentarza:
1
Mieszkałem w śród was Jaślany w latach siedemdziesiątych XX w. miło wspominam, trzymajta się. co do powiatów i w ogóle tej urzędniczej szarańczy, jak najbardziej przerzedzić.
@ mar-mik
dnia 29.07.2013, 12:54. Identyfikator użytkownika: IHVv7efgiO96
Ocena
komentarza:
0
Jedyny sensowny podział administracyjny, bardzo oszczedny w praktyce (w porównaniu z obecnym): Powołać 49-50 województw (tych z epoki Gierka). te województwa połączyć w np. 8regionów .Powiaty VON!Te 50 województw powinny miec uprawnienia powiatów i gmin, oraz część regionalnych.Byłoby tanie, żadne województwo nie czułoby się "zdegradowane" . Województwa powinny DOBROWOLNIE łączyć sie w regiony! Mogłoby się zdarzyć, że jeden regin miałby 12 województw a inny np. 5. I dobrze! Nie musi być równo! równo już było!.
Dodaj komentarz Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Adrian stoi przed wielką szansą

    Adrian Bałucki z Jasła przeszedł do finału programu muzycznego drugiej edycji "The Voice Kids" emitowanego w TVP 2, który będziemy mieli okazję oglądać 23 lutego. 15-letni jaślanin od początku zyskał uznanie wśród trenerów, szczególnie Cleo, która jak podkreśliła widzi w nim siebie.

  • Miał świadomość, że pies cierpi

    W Sądzie Rejonowym w Jaśle zapadł wyrok w sprawie oskarżonego Stefana P. z Zarzecza, który w  ubiegłym roku pozostawił swojego psa na kilkustopniowym mrozie i przyczynił się do jego śmierci. Mężczyzna został uznany za winnego.

  • Bogdan Rzońca „dwójką” na liście do PE

     

    Poseł na Sejm RP Bogdan Rzońca wystartuje w majowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jaślanin otrzymał drugie miejsce na liście PiS.

  • Agrarny ambaras

    Rolnicy z powiatu jasielskiego żądają zatrzymania degradacji gruntów rolnych na terenie powiatu jasielskiego, spowodowanej zaprzestaniem użytkowania rolniczego, co w konsekwencji doprowadza do powstania „dzikich" zalesień. - My ponosimy z tego tytułu ogromne straty  – mówi wzburzony Piotr Kędzior, wiceprzewodniczący Rady Powiatu Podkarpackiej Izby Rolniczej w Jaśle.

  • W Nowym Żmigrodzie nie będzie karetki z lekarzem

    Od 1 kwietnia karetkę specjalistyczną w Nowym Żmigrodzie zastąpi karetka podstawowa. Nie pomogły apele samorządowców, którzy liczyli na to, że liczne argumenty przemawiające za funkcjonowaniem ambulansu z lekarzem wpłyną na decyzję wojewody podkarpackiego.

  • Studia podyplomowe

     

    Niepubliczna placówka doskonalenia PROTOTO we Wrocławiu przedstawia najnowszą ofertę studiów podyplomowych (3 semestry = 350 godzin).

  • W maju 5. Nocna Jazda Ratowników. Tym razem dla ratownika medycznego Grzegorza

     

    5. edycja Nocnej Jazdy Ratowników odbędzie się w sobotę, 18 maja 2019 r w Jedliczu. Jest to wielka akcja charytatywna organizowana przez portal Krosno112.pl i OSP Dobieszyn, która łączy służby ratownicze z całej Polski. W tym roku celem imprezy jest wsparcie krośnieńskiego ratownika medycznego Grzegorza Karasia, który doznał rozległego udaru i potrzebuje funduszy na rehabilitację.

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105