Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Nie zgadzają się na przebudowę linii energetycznej

106

We wsi Harklowa w gminie Skołyszyn będzie przeprowadzona przez Polską Grupę Energetyczną oddział w Jaśle modernizacja linii energetycznej. Jednakże właściciele działek nie wyrażają zgody na jej przebudowę w tym samym miejscu, gdzie w tej chwili ta linia się znajduje. Z interwencją zgłosił się do nas mieszkaniec wsi Harklowa...

Rada Sołecka Harklowej wystosowała pismo do PGE Obrót S.A w Jaśle z prośbą o przebudowę linii energetycznej w takim miejscu, aby właściciele tych działek mogli dostać zezwolenie na budowę domów jednorodzinnych.

- Remont tej drogi jeszcze się nie rozpoczął i można ją zaplanować w taki sposób, aby nie blokował działek koło drogi Skołyszyn - Harklowa pod zabudowę jednorodzinną. Projekt taki blokuje rozwój infrastruktury wioski, powstanie pięknego osiedla po obu stronach drogi, tym bardziej, że w tym roku wybudowano i oddano kanalizację prowadzącą po tej stronie, przez wszystkie działki po których przebiega obecna linia energetyczna. Przebudowa linii średniego napięcia, winna sprzyjać rozbudowie wioski, a nie być przeszkodą w tak atrakcyjnym miejscu. W dzisiejszej dobie rozwoju techniki, są sposoby na ominięcie tego problemu. - czytamy w piśmie skierowanym do firmy energetycznej przez Radę Sołecką z Harklowej.

Jacek Majewski mieszkaniec wsi Harklowa nie wyraża zgody na modernizację linii energetycznej przebiegającej w tym samym miejscu. Proponuje aby przebiegała ona w kierunku nieużytków lub bliżej drogi Skołyszyn -  Harklowa. Zdaniem Majewskiego został on bardzo źle potraktowany przez urzędników firmy energetycznej.

- To mnie zezłościło, że urzędnicy traktują człowieka jak śmiecia. Powiedzieli mi, że nie ma możliwości zmiany przebiegu linii energetycznej oraz żebym sobie dał z tym spokój bo obarczą mnie kosztami projektu. - opowiada zdegustowany Jacek Majewski.

- Przez 60 lat jak ta linia stała, nikt nie zapytał o tak zwane przesyłowe. Nikt z mieszkańców nie upominał się o zapłatę za stojące słupy i przesył energii. W związku z tym, powinni podsumować ile pieniędzy za przesyłowe naskładało się za 60 lat i nowy projekt wykonać za te pieniądze. - dodaje Majewski.

Co myślą o przebudowie tej linii pracownicy firmy energetycznej?

- W związku z rozbudową kilku inwestorów modernizujemy sieć, aby dostosować ją do wymogów odbiorców. Podjęliśmy próbę wymiany słupów i przewodów izolacji nowego typu, która spełnia warunki bezpieczeństwa możliwości przesyłu energii. - powiedział Zbigniew Głowaty, zastępca dyrektora Polskiej Grupy Energetycznej oddział w Jaśle.

Mieszkańcy uważają, że nie zostali poinformowani przez firmę o modernizacji linii energetycznej. Wszyscy właściciele działek na terenie których przebiega linia, czekali od paru lat na ten moment, żeby powstał nowy projekt na miarę przyszłości. O tym, że jest w planowana modernizacja dowiedzieli się przypadkiem.

- Linia jest na naszym majątku i nie mamy obowiązku każdego inwestora informować o zamierzeniach inwestycyjnych. Mieszkańcy podpisywali umowę cywilno-prawną, w której zgodzili się z trasą przebiegu linii. Jedynie dwie osoby wniosły sprzeciw i zostały one uwzględnione w postępowanie projektu. Dokumentacja jest pełna po istniejącej trasie od projektantów. Zawsze przebudowa linii jest możliwa, tyle tylko, że pełnymi kosztami budowy obciążamy wnioskodawcę. Przebudowa tej linii wiąże się z odroczeniem zasilania i uziemieniem. - tłumaczy Zbigniew Głowaty.

Na dzień dzisiejszy nie wiadomo jakie zostaną podjęte decyzje przez PGE Obrót S.A w tej sprawie, gdyż wymaga to czasu i zastanowienia. Jak stwierdził Zbigniew Głowaty, najpierw musi wpłynąć pismo od Jacka Majewskiego, że jest właścicielem ziemi na której znajduje się lina energetyczna.

Do sprawy powrócimy wkrótce.


Ilona Czarnecka

Napisany dnia: 11.12.2010, 22:15

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ beti
dnia 15.06.2018, 17:11 · Zgłoś
u mnie bez powiadomienia weszli na działkę i przerobili słup bo stary się prawie przewracał ani o ten stary ani o nowy nikt nie pytał o zgode
Odpowiedz
0
@ kasiulla
dnia 19.08.2014, 18:21 · Zgłoś
maja racje ze nie chca modernizacji u mnie stoi na dzalce slup telekomunikacyjny przez ktorego nie moge wybudowac domu .Bo okazuje sie ze jest to kolizja do wydania pozwolenia na budowe i tam bedze to samo jak tos bedze chcal wybudowac dom
Odpowiedz
0
@ mika
dnia 21.12.2011, 13:09 · Zgłoś
sprawa w sadzie polubownie nie dalo rady.Nie sa samoistnymi wlasc. nie placa podatkow i nie maja mojej zgody .A zasiedzenie dopiero liczy sie od 1989r. tj kiedy sie sprywatyzowali. Ich decyz .to jeszcze peerlowski ustroj gdzie nikt nikogo nie pytal.SN zmienil spraw. wlasnosci na korzzsc wlascicieli :Nie dajcie sie walczcie o swoje Nalezy sie odszkod, za 10 lat bezumow korzystania oraz sporz. umowy na dalsza sluzebnosc przes. odplatna Oczywiste Nie dajmy sie .Oni graja na zwloke i to ze nie wszyscy znaja przepisy Odezwe sie po sprawach .Zaczelam musze byc twarda i cierpliwa
Odpowiedz
0
@ a...a
dnia 21.01.2011, 10:21 · Zgłoś
Ja jestem z Harklowej i zgadzam się z Radą Sołecką
Odpowiedz
0
@ odwieczny konflikt
dnia 18.12.2010, 08:51 · Zgłoś
Władza-gospodarz. Gdyby tam była działka np. starosty, albo burmistrza to kable były by w ziemi i droga byłaby oświetlona. Ale, że tam żaden człowiek władzy nie ma działki to po co się starać. Na odwal.
Odpowiedz
0
@ do pana Głowatego
dnia 16.12.2010, 19:24 · Zgłoś
Nie przejmuj się Pan. Sprawa ucichnie, weźmiesz Staszka Fazę i ekipę. W nocy po cichu łopatami słupy wykopiecie i wstawicie tam gdzie Wam pasuje. A nazajutrz to kable już z helikoptera założycie (podobnie jak w Kaczychrowach). I Harklową macie odfajkowaną. Resztę za ciebie panie Głowaty to już adwokaci załatwią!!!
Odpowiedz
0
@ kuzyn
dnia 16.12.2010, 17:16 · Zgłoś
nie jestem anonimowy, a po drugie macie swoje głowy, słupy mogą istnieć tylko jeżeli grunt będzie Twoją-hrk ale nie moją własnością.Zapewne masz udział w ZE???idź w buraki!!!
Odpowiedz
1
@ do władz PGE
dnia 16.12.2010, 13:33 · Zgłoś
Najlepiej te słupy byłoby pociąć na kawałki i postawić na środku drzwi do waszych gabinetów i biur (dyrektorów i projektantów PGE) żeby za każdym razem jak będziecie wychodzić lub wchodzić puknijcie się w głowę. To by wam przypominało, że człowiek w tym wszystkim jest najważniejszy.
Odpowiedz
0
@ projektant XXI wieku
dnia 16.12.2010, 11:37 · Zgłoś
Ten projektant to też niezły model. Ciekawe czy gdyby mu zapłacić to czy przez środek rynku albo najlepiej na środku ulicy Kościuszki przy budynku nr 12 w Jaśle powietrzem na słupach też puściłby kable? Byłoby na czym wieszać ozdoby świąteczne. A i pan dyrektor PGE by się cieszył bo przez okno by widział ładne słupy a na nich migające światełka. Jeżeli nie ma żadnych zasad projektowania to wszędzie dajmy środkiem kable. Zastanawiam się co ten projektant projektował skoro wszystko na starym miejscu miało zostać??? Projektant mapę z dotychczasowym przebiegiem linii skserował podpis wysmarował - rok ksero przeleżało i teraz czeka na niezłą kasę?! A wy mieszkańcy płaćcie za dziadostwo i męczcie się ze słupami.
Odpowiedz
0
@ hrk
dnia 16.12.2010, 02:16 · Zgłoś
Do wareza i co szczylu myślisz ze blyszczyz nie chciał byś mieć z tad laski bo jak by cie zobaczyły to by wolały się z koniem pocałować najwidoczniej jesteś zwykłym cwaniaczkiem bo nawet się nie przyznasz z kad jesteś a z tego co widać to jesteś zwykłym naiwnym palantem taki cwany to podbij na hrk to będziesz musiał dzwonić po lelko albo inna tam firmę towarzysząca dowoź do nieba wiec przemyśl to kilka razy za nim coś powiesz NQ spleśniały flaku
Odpowiedz
0
@ kuzyn
dnia 15.12.2010, 13:21 · Zgłoś
Przedsiębiorstwa przesyłu energii są zorganizowaną grupą przestępczą pod płaszczykiem legalnej działalności gospodarczej. Okradającą właścicieli prywatnych, gminnych , komunalnych i państwowych nie płacąc za służebności gruntowe ,okradają Skarb Państwa nie płacąc podatków, wyłudzają pieniądze na Giełdzie. Nie szanują Konstytucji, Prawa Własności, Prawa Podatkowego, Prawa Budowlanego, Kodeksu Cywilnego, Kodeksy Spółek Handlowych, Kodeksu Karnego, Ustawę o Księgach Wieczystych. Stawiają się ponad Prawo. Jest to totalitarna siła , która zachowuje się jakby nie istniało Prawo. Zadziwia skala przestępstw i zuchwałość przestępców oraz brak reakcji prokuratury, skarbówki, nadzoru budowlanego, władzy państwowej i lokalnej, mediów i in. Działalność w/w to zamach na państwo prawa i konstytucję. Sprawę opisałem tylko z grubsza. O sprawie zawiadomiłem organa ścigania, skarbowe, budowlane i sprawa jest niestety zamiatana pod dywan. Jakby państwo chcieli dowody i szczegóły na to wszystko to jestem do dyspozycji.
Tak gigantycznej afery nie było po 1989 roku. Zadziwiają wielomiliardowe sumy i skala łamania prawa.
Odpowiedz
0
@ Gen
dnia 21.05.2013, 13:33 · Zgłoś
Bzdety nie poparte żadnymi przykładami
Odpowiedz
1
@ kuzyn
dnia 15.12.2010, 13:21 · Zgłoś
ZE często powołują się na przedawnienie roszczeń, oraz zasiedzenie. Art.121 pkt 4k.c mówi że " bieg przedawnienia nie rozpoczyna się , a rozpoczęty ulega zawieszeniu, gdy uprawniony nie może z powodu siły wyższej dochodzić swoich roszczeń przed sądem lub innym organem powołanym do rozpoznania spraw danego rodzaju.'' Z kolei w wyroku SN z 13 grudnia 2001 r.(sygn. IV CKN 165/01 ) sąd ten uznał, że równoznaczna z siłą wyższą jest także sprzeczna z prawem powszechna praktyka organów administracji uniemożliwiająca realizację przez uprawnionego przysługujących mu roszczeń. W świetle licznych orzeczeń SN zasadniczo do zmiany ustroju 4 czerwca 1989 r. nie było możliwości dochodzenia swoich praw w tym względzie. Tak więc panujący wówczas ustrój był siłą wyższą a co za tym idzie okresy przedawnienie i zasiedzenia do tego czasu ulegają zawieszeniu. Przy tym założeniu zasiedzenie przez Sk.P zaczęło biec od 04 czerwca 1989 r. tak więc SkP mógłby zasiedzieć prawa dopiero w 2019 r. Poza tym państwo wykonywało tzw. władztwo państwowe a to nie jest równoznaczne z posiadaniem samoistnym i nie uprawnia do zasiedzenia . Co do zasiedzenia , to zasiedzieć nieruchomość może ten kto włada nieruchomością jako posiadacz samoistny czyli zachowuje się jak właściciel tzn. płaci czynsz , podatki , ma tytuł prawny. ZE najczęściej tych kryteriów nie spełniają więc nie są posiadaczami samoistnymi w świetle prawa a co za tym idzie zasiedzieć nie mogą. Nie są to moje opinie lecz komentarze zaczerpnięte z ,,Rzeczypospolitej'' z dn.29 X 2007 r. i 11 XII 2007 r. Może to komuś pomoże w tej nierównej walce czego serdecznie życzę. Pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ kuzyn
dnia 15.12.2010, 13:20 · Zgłoś
Piszecie, że dziadkowie podpisywali zgodę. To jest nieprawda bo do marca 1989 roku taka zgoda nie była wymagana, robili co chcieli.Żadnej zgody wówczas nikt nie podpisywał, a chociażby nawet to zmienił się "wykorzystywacz" bo wcześniej był właśnie Skarb Państwa. Ale to wszystko nie jest ważne. Jest nowe prawo własności i nowy KC.Dlatego Energetyka płaci ale nie sama, należy się starać. Nie robi żadnej łaski. Bezprawnie wykorzystuje cudzą własność.
Odpowiedz
0
@ do polonisty
dnia 15.12.2010, 08:45 · Zgłoś
Nie chcą płacić odszkodowania niech przestawią swoje słupy.
Właściciele rezygnują z odszkodowania jeżeli PGE przestawi słupy i odblokuje działki pod budowy. Właściciele wskazują nawet alternatywne miejsce na słupy, tylko brak dobrej woli ze strony PGE.
Odpowiedz
0
@ leon
dnia 15.12.2010, 08:01 · Zgłoś
jezeli tak jak mowi sa umowy cywilno-prawe to taka umowe mozna wymowic i wtey opeiro sie zaczyna.
Odpowiedz
0
@ Pani Ilono gratuluję
dnia 14.12.2010, 21:10 · Zgłoś
Interwencja o ten artykuł i zgłoszenie do PGE poszło prawie w tym samym dniu niecały miesiąc temu. Pani Ilona która napisała nam ten artykuł zdołała w tym czasie zainteresować się tą sprawą, porozmawiać ze stronami, zebrać materiały opisać, uzgodnić idt, idt a PGE od tego czasu zdołało zrobić wielkie "nic". Ich sieć, a mają ją daleko w nosie. Tak się interesują swoją własnością, że od miesiąca nic nie zdołali załatwić. Nie dziwcie się, że czas w PGE tak wolno płynie!!!
Odpowiedz
0
@ zawias
dnia 14.12.2010, 20:12 · Zgłoś
Zgadzam się w zupełności z Majewskim, jak się pójdzie do jakiegokolwiek urzędu to strach o cokolwiek pytać!przezucają z jednego do drugiego!takich artykułów wiecej:)
Odpowiedz
1
@ Polonista
dnia 14.12.2010, 19:48 · Zgłoś
A ja myślicie kto zapłaci za te wszystkie odszkodowania,rekompensaty czy dzierżawy? Zapłacimy wszyscy ponieważ te pieniądze zostaną wliczone w koszt energii. Pieniążki dostanie kilka procent odbiorców na których działkach znajdują się urządzenia energetyczne a płacić będziemy wszyscy i znowu będzie krzyk. Pieniążki nie biorą się znikąd.
Odpowiedz
0
@ Gen
dnia 21.05.2013, 13:30 · Zgłoś
Rozumowanie jak najbardziej prawidłowe
Odpowiedz
0
@ Rid
dnia 14.12.2010, 19:30 · Zgłoś
ciekawe co byś pisał jeden z drugim jak byście mieli działki przez które przebiega taka linia. masz działki warte kilkadziesiąt tys zł a możesz je sobie w du....e wsadzić bo nic na nich nie możesz zrobić, mało tego masz płacić za nie podatek bo masz działki :( powodzenia w walcz z energetyką:)
Odpowiedz
0
@ greksik
dnia 14.12.2010, 18:32 · Zgłoś
Do wareza
szczynowa co to za nazwa... kojarzy się wiadomo z czym....ale tam musi być bujna zieleń albo zielony szlam....
Odpowiedz
0
@ Harklowianka
dnia 14.12.2010, 15:55 · Zgłoś
Zgadzam się Harklowiakiem;)
Odpowiedz
0
@ Praca w energetyce.
dnia 14.12.2010, 13:50 · Zgłoś
Jak dostać pracę w energetyce w Jaśle. Nikt z mojej rodziny tam nie pracuje na podmianę. Co mam zrobić?
Odpowiedz
-1
@ dana
dnia 14.12.2010, 12:30 · Zgłoś
do wareza a ty to chyba z ojszczypłota bo takiej miejscowości jak Szczynowa nie ma w Polsce.Przestań się błaznić i nie zabieraj głosu w sprawach na których się nie znasz i nie obrażaj ludzi .
Odpowiedz
0
@ Leon
dnia 14.12.2010, 11:35 · Zgłoś
Gratulacje Pani Ilono! Piękny artykuł...
Odpowiedz
0
@ do kierowca 2
dnia 14.12.2010, 07:51 · Zgłoś
Od lini 15kV do kanalizacji jest około 10 metrów. Właśnie chodzi o to, żeby przestawić tę linię zaraz przy kanalizacji czyli mniej więcej o 7-8m. I reszta działki za instalacjami które tam przebiegają (kanalizacja, gaz, telefon) byłaby do dyspozycji właściciela. Wszystkie inne sieci wiedziały (robione w tamtym roku), że instalacje daje się jak najbliżej pasa drogowego a PGE to woli środkiem. Tak że blisko drogi idzie gaz, telefon i kanalizacja, dziesięć metrów dalej linia 15 KV i to wszystko jest ładnie na prostym terenie a domy budować można w paryi tzn. dolinie z 30m od drogi. A jeżeli pójść innym tokiem myślenia można byłoby przestawić te słupy zaraz za fosę drogi Skołyszyn-Harklowa i jeszcze z tych słupów oświetlać jezdnię. Ale to to już wyższa technika elektryczna - i chyba nie wykonalna w tych czasach i przy takiej współpracy. Moim zdaniem PGE samo powinno dążyć do przestawienia linii blisko drogi bo wtedy nie muszą właścicieli prosić o wjazd na działkę. Mogą z drogi prowadzić przeglądy, remonty itp. I jeszcze jedno. Właścicielom tych działek pracownicy PGE w Jaśle powiedzieli, że wszystkie te możliwości przesunięć można wykonać tylko muszą sobie zapłacić. Czyli jak się chce to się da. PGE od właścicieli może żądać pieniędzy a właściciele od PGE to nic nie mogą wymagać?!
Odpowiedz
0
@ harklowiak
dnia 13.12.2010, 22:21 · Zgłoś
Ci, którzy obrażają Pana Majewskiego, oraz nas - mieszkańców Harklowej - udowadniają, że nie tylko kultura, ale i rozum nie jest ich najmocniejszą stroną. Dlatego informuję, że PGE nie jest instytucją rządową działającą dla dobra obywateli, tylko spółką nastawioną na zysk.Zajmuje się handlem energią elektryczną, więc za korzystanie z prywatnych gruntów (ustawione słupy, przebiegające linie) jest zobowiązana płacić, tak jak my płacimy za kupowaną w PGE energię. A płacimy też za przesył, choć słupy stoją na naszych działkach.Na moim podwórzu stoi pięć słupów z których w trzech kierunkach rozchodzi się linia średniego napięcia. Były postawione w okresie, gdy nikt nikogo o zgodę nie pytał. Ale pomimo zmian ustrojowych i prawnych, PGE działa jak państwo w państwie. Jednak wie doskonale, że musi działać zgodnie z prawem, czego dowodem jest podpisywanie tzw. zgód na wejście w teren. Jak ktoś podpisał to właśnie teraz wyraził zgodę na wszelkie działania PGE na swojej działce. Jeżeli by firma miała takie prawo wcześniej, bo ktoś, gdzieś, kiedyś coś podpisał, to teraz by o zgodę nie zabiegała.
Ps. A dziewczyny w Harklowej są najładniejsze.
Odpowiedz
0
@ Pawel
dnia 13.12.2010, 21:36 · Zgłoś
A podziemią sie nie da tak jak np u niemcow? jak pisal wyzej "zagroda"? wtedy i krajobraz by sie poprawil, bo naprawde jest u Was pieknie.
Odpowiedz
0
@ kierowca2
dnia 13.12.2010, 19:37 · Zgłoś
bolek a ty wiesz ze bliżej drogi leci już kanalizacja i niema możliwości przeniesienia slupów energetycznych a z tego co wiem to tylko pan Majewski się nie zgadza a co w artykule pisze to nie zawsze prawda bo reporterzy boja się czasem coś więcej napisać bo maja zakazane a najlepiej by było ziemia ta linie puścić ale to dla energetyki za kosztowne i lepiej liniami puścić i za to klienci będą płacić bo straty Energi są większe na Lini odkrytej niż izolowanej ale PGE się tym nie przejmuje.
Odpowiedz
0
@ olo
dnia 13.12.2010, 17:14 · Zgłoś
ęnergrtyka dorabia się milionów na cudzych działkach,nie wiem czy to jest takie zgodne z prawem,niech ci co tak uważają przemyślą to co głupio wypisują.Jeśli sąsiad wystawiłby zakład pracy na jego działce i dorabiał się majątku ,a on musiałby jeszcze za tę działkę płacić podatek,ciekawe jak by na to reagował.Ale jeśli to jego nie dotyczy to wypisuje te swoje "MĄDROŚĆI i wydaje mu się że ma rację.Niech taki jeden z drugim rąbnie się w ten głupi łeb i przeanalizuje to w swoiej mózgownicy/jeśli jeszcze ten mózg posiada/że nikt nie ma obowiązku być Matką Teresą dla ogólu.No bo dlaczego kosztem jednych mają się bogacić drudzy?
Odpowiedz
0
@ kuki
dnia 13.12.2010, 16:30 · Zgłoś
szkoda mi niektórych osłów piszących tu komentarze bo tak naprawde niewiedzą co piszą. nie pochodze z harklowej ani nie mam nic z nią wspólnego, ale rozumie tych mieszkańców. wnerwia mnie chory ustrój panujący w tym kraju, że kto ma pieniądze to ma i władze. a tak właśnie jest z energetyką i wieloma instytucjami, mają pieniadze i myślą że wszystko im wolno a ludzie tylko na tym cierpią. zastanówcie sie czy to aż tak duże koszty przestawić linie pare metrów w bok jak i tak bedzie przerabiana.
Odpowiedz
0
@ dana
dnia 13.12.2010, 14:08 · Zgłoś
do bolek, masz rację,ja też uważam,że p.Jacek chce dobrze a warez to niech konkretnie napisze co chce od dziewczyn z Harklowej,no i niech powie jak taki odważny skąd pochodzi?
Odpowiedz
0
@ gbur
dnia 13.12.2010, 13:26 · Zgłoś
Jak zwykle chamowaty urzędas za nic ma ludzi. Wywalić [...] z roboty, jak nie umie rozmawiać z ludźmi. W końcu to my wszyscy płacimy arogantowi wcale niemałą pensję.
Odpowiedz
0
@ ----------
dnia 13.12.2010, 13:16 · Zgłoś
musimy pokazać wszystkim że my jaślanie razem jesteśmy do wszystkiego zdolni
Odpowiedz
0
@ ---------------
dnia 13.12.2010, 13:15 · Zgłoś
jaślanie razem nie przejmujcie sie będziemy sie ratować
Odpowiedz
0
@ XXX
dnia 13.12.2010, 12:11 · Zgłoś
ZNAM TEN BOL U MNIE BYLO JESZCZE GORZEJ BO PAN URZEDNIK KAZAL PODPISAC PAPIERY IN BLANKO ARESZTE TO ON SAM WPISZE
Odpowiedz
0
@ filmar
dnia 13.12.2010, 10:30 · Zgłoś
Panie Jacku tak trzymaj mnie parę lat temu to samo chcieli zrobić,bo oni idą po najniższych kosztach nie licząc się z nikim i z niczym.Po wielu miesiącach walki wygrałem.Dziś działka jest działką linia energetyczna postawiona w miejscu,gdzie spełnia jeszcze dodatkowe usługi niż by szła przez moją działkę.Tylko w tym odwecie połamali mi krzewy,drzewa poniszczyli za co zapłacili odszkodowanie.
Odpowiedz
-1
@ Ja-zorientowany
dnia 13.12.2010, 10:05 · Zgłoś
Ludzie nawet nie póbujcie się poddać PGE!!! Trzeba ostro naciskać i nie ustępować! Oni będą opowiadać głupoty i w ogole ciemnotę wciskać. Nie mają prawa wchodzić na dziąłkę jeżeli nei ma służebności przesyłu ustanowionej a to jż są koszty i czas. Poza tym zawsze można rządać sądownego przesunięcia lini NA KOSZT PGE. i nie opowiadajcie ludzie głupot. Ciekawe czy jeden z drugim byłby zadowolony jakby przez środek jego działki poszła lina średniego napięcia i praktycznie wyłączyła ją z jakiejkolwiek zabudowy? Jak jesteście tacy dobrzy to oddajcie PGE za darmo nieruchomosci a oni bedą z tego czerpać korzyści. A dopiero się zacznie bo ludzie mają coraz większą świadomość swoich praw. A PGE sie tego obawia i na siłę podsuwa ludziom umowy do podpisu. Te ich formularze są do kitu i nie podpisujcie ich!!!. Wszędzie ten,kto korzysta z cudzej nieruchomosci płaci za to!!! A za przeprowadzenie lini nad cudzą działka (bez słupa) jeżeli ona jest budowlana to można dostać kilka tys złotych. Za słup na działce to około 5 tys zł.
Odpowiedz
-1
@ dybwac
dnia 13.12.2010, 10:05 · Zgłoś
Podzielam opinie jaslanina,na osiedlu Kaczorowy tak sie własnie stało,zmieniono linie ale słupy zamiast stanac w innym miejscu tak jak obiecywano staneły w starym miejscu blokujac dzialki...popieram inicjatywe nie dajcie się wyportkowac energetyce.........
Odpowiedz
-1
@ Inwestor
dnia 13.12.2010, 10:02 · Zgłoś
Uwaga ważne!! Od niedawna wprowadzono artykuł w Kodeksie Cywilnym 305-1 na mocy którego zakłady energetyczne muszą podpisać tzw. umowę o służebności przesyłu i to nie za darmo. Energetyka idzie w zaparte - nieodpuszczać!!. Najpierw pismo o ustanowienie służebności przesyłu do energetyki a potem do sądu i w tedy będą inaczaj rozmawiać.
Odpowiedz
0
@ harklowiak
dnia 13.12.2010, 09:45 · Zgłoś
Czytam te komentarze i płakać mi się chce, że mimo lat powszechnej edukacji większość nie rozumie sedna sporu i obraża rozsądnych ludzi, którzy mają pomysł, jak lepiej zorganizować, przy okazji i tak planowanej przebudowy lini, życie tak mieszkańców jak i firmy konserwującej linię energetyczną.
Odpowiedz
1
@ zawiodły procedury
dnia 13.12.2010, 09:42 · Zgłoś
Procedury uzgodnień w PGE są niewystarczające. Niewystarczająco informują o zamiarach. PGE poprzez niedoskonałe umowy podchodzi za pomocą sołtysa do właścicieli gruntów. Sołtys mówi o renowacji linii i ani słowa o możliwości zmiany. W umowach też nie ma wzmianki o możliwości wniesienia zmian co do przebiegu linii. Jak się uda i nikt się nie zorientuje to zrobimy po staremu po najprostszej linii oporu. Podpisujesz bo ufasz sołtysowi i mają cię. Na dzień dzisiejszy jest już dziesięciu właścicieli gruntów którzy wnoszą zmiany do tej sieci. Właściciele gruntów mówią, że nikt ich nie uświadomił, że tę linię można przesunąć. Tak PGE uzgadnia z właścicielami działek swoje zamiary. Tak to mniej więcej wygląda. Czytajcie umowy z PGE i zastanówcie się 100 razy zanim podpiszecie jakąkolwiek zgodę bo później PGE nie będzie już z wami rozmawiać.
Odpowiedz
1
@ xxxts
dnia 13.12.2010, 09:33 · Zgłoś
Tak jest Zaklad Energetyczny wjezdza na prywatna wlasnosc bez pozwolen tylko jezeli na slup dasz jakos reklame czy ogloszenie to zaraz jest sprawa o pozwolenie. jestescie ludzie bezmyslni ze pozwalacie na naruszenie wlanosci prywatnej. za prad placimy straszne sumy i nie wiadomo co tam jest policzone.
Odpowiedz
-2
@ Warez
dnia 13.12.2010, 09:26 · Zgłoś
Harkające dziewczyny - już sobie wyobrażam np. dyskotekę w tamtejszym siole - jeden hark i w związku z tym klejący, zielonkawy glut na podłodze. Moja miejscowość to Szczynowa.
Odpowiedz
-1
@ do wareza
dnia 13.12.2010, 08:29 · Zgłoś
popatrz do lustra jeżeli masz - no widzisz gdzie z tym ryjem do dziewczyn z HARKLOWEJ , a pewnie i od PANÓW z TEGO PIĘKNEGO MIASTA po tym ryju dostałeś,he he ha ha.!!!
Odpowiedz
1
@ Realista
dnia 13.12.2010, 07:16 · Zgłoś
Dziadkowie podpisali, ale dzisiejsi właściciele się nie zgadają na słupy. Proste rozwiązanie - dzisiejszy właściciel przedstawia akt własności gruntu i cofa zgodę na postawienie słupa. Na wymianę potrzeba zgody właściciela gruntu, bo zwykle słup stawia się w innym punkcie. Energetyka musi wyznaczyć go geodezyjnie, więc nie wstawi nowego słupa bez zgody właściciela. Problem jest tutaj inny. Mało kto zapewne przeprowadził postępowanie spadkowe i jeśli chce zablokować przebudowę, to musiałby prosić nieżyjących dziadków. Energetyka to chce wykorzystać i pokazać ludziom, że nie są w stanie zablokować ich inwestycji, bo nie są właścicielami gruntów. Energetyka nie podejmie się budowy na działkach wzdłuż drogi, bo musiałaby informować o wszystkim właścicieli, a jak tu się z trupem dogadać. Postępowanie sądowe trwa i kosztuje, a oni za ludzi nie będą ponosili kosztów.
Odpowiedz
1
@ kuzyn
dnia 12.12.2010, 23:41 · Zgłoś
Popieram C73. Zgodnie z nowymi uwarunkowaniami prawnymi od 2008 roku właściciel nieruchomości ma prawo żądać kasę za przesyłowe a energetyka powinna była zawierać umowy cywilno-prawne na służebność przesyłu i równocześnie płacić. Ale energetyka , gazociągi i podobni wykorzystują ludzką niewiedzę i bazując na tym nabijają sobie kasę. A Ci co wyrazili zgodę i podpisali niech sobie plują w brodę , mogli chodzić do szkoły i nauczyć się czytać.
Odpowiedz
0
@ kuzyn
dnia 12.12.2010, 23:30 · Zgłoś
Nie zawsze jednak upływ 30-lat od dnia wybudowania urządzeń oznacza zasiedzenie. Wskazać tutaj warto na kwestię biegu terminu zasiedzenia w rozumieniu art. 121 kc. Poprzedni ustrój prawny uniemożliwiający właścicielowi na dochodzenie odszkodowania lub domagania się usunięcia urządzeń z gruntu należy uznać za siłę wyższą ? a więc przeszkodę, która powoduje, że do 1989r. bieg okresu zasiedzenia względem zakładu energetycznego nie biegnie (por. wyrok Sądu Najwyższego - Izba Cywilna z dnia 13 grudnia 2001 r. IV CKN 195/2001).
Majewski zrobił dobrą robotę dla ogółu. Chwała mu zato.
Odpowiedz
0
@ prąd
dnia 12.12.2010, 23:27 · Zgłoś
ty staszek faza jak ci zasadze kopa w d... to oczy blindować bedą do konca życia
Odpowiedz
0
@ kuzyn
dnia 12.12.2010, 23:25 · Zgłoś
Wreszcie znalazł się jeden mądry.Skończyło się panoszenie energetyki czy gazociągów.Wykorzystują bezprawnie cudzą własność i śmieją się od ucha do ucha.Zaczynają płacić za korzystanie bezprawne, niegdyś zgodne z prawem.Nawet zasiedzenie służebności gruntowej nie zwalnia ich od płacenia za korzystanie z cudzej własności.Potrzeba tylko aby do sądów wpłynęły tysiące pozwów i wszyscy otrzymają kasę.Jest to nowe uprawnienie ustawowe od sierpnia 2008r.Macie teraz szansę na sprawiedliwość.
Odpowiedz
0
@ zainteresowany
dnia 12.12.2010, 23:06 · Zgłoś
do kierowca2.Masz całkowita racje ale niestety od energetyki nic nie zarobi. jakby nawet poszedł do sadu. oni maja takich prawnikow ze nie ma szans. a zreszta z zadna panstwowa instytucja sie nie wygra. I nie siadajcie na energetykow bo oni robia to co maja polecone. A niestety od nich nic nie zalezy.
Do vb: niestety ale sie mylisz. Jak za pare lat zostanie sprywatyzowana to wtedy bedziecie mogli narzekac i to bardzo
Odpowiedz
2
@ asad
dnia 12.12.2010, 22:41 · Zgłoś
PGE w JASLE to panstwo w panstwie.Sproboj tam zalatwic jakas sprawe to sie przekonasz.
Odpowiedz
1
@ Staszek faza
dnia 12.12.2010, 21:29 · Zgłoś
Wyzamykać oponętów i robić!!
Odpowiedz
1
@ bolek
dnia 12.12.2010, 21:14 · Zgłoś
Do kierowca 2. Pisze w artykule jak byk, że ludzie zgadzają się na nową linię tylko albo na nieużytkach albo bliżej drogi. Ci ludzie nie chcą usunięcia słupów tylko ich przesunięcia. Te działki znajdują się koło drogi Skołyszyn-Harklowa i przesunięcie tej linii bliżej drogi na tych samych działkach odblokuje działki i prąd będzie płynął w przewodach.
Odpowiedz
0
@ do warez
dnia 12.12.2010, 21:13 · Zgłoś
pochwal sie nazwą swojej miejscowosci :)
Odpowiedz
0
@ greksik
dnia 12.12.2010, 21:02 · Zgłoś
Do wareza
sam jesteś fee.....chyba nie miałeś do czynienia z ekipą z Harklowej...
Odpowiedz
0
@ Dziewczyna stąd
dnia 12.12.2010, 20:55 · Zgłoś
Do Wareza: kto Ci dał prawo obrażać ludzi i dziewczyny z Harklowej? ciekawe, skąd Ty pochodzisz, buroku?
Odpowiedz
0
@ greksik
dnia 12.12.2010, 20:51 · Zgłoś
Do onaa23
Jakie harpagany... w Harklowej chłopy mają jaja...nie jedna dziewuszka chciałaby takiego....no jedno jest pewne Ty takiego nigdy nie będziesz mieć...
Odpowiedz
-1
@ franek do onaa 23
dnia 12.12.2010, 20:25 · Zgłoś
uważaj na drodze i w domu !!!!!!!!
Odpowiedz
2
@ riko
dnia 12.12.2010, 20:21 · Zgłoś
Zanim coś napiszesz obojętny obserwatorze to wpierw się zaastanów czy wiesz wszystko na dany temat. Mieszkaniec Harklowej nie chce wyrugować energetyki ze swej działki tylko zmienić trasę przebiegu lini po swjej działce.
Odpowiedz
-1
@ malenstwo
dnia 12.12.2010, 20:07 · Zgłoś
no no no niezla jadka z tego wyszla:) ciekawi mnie czy ja tez moglbym sie starac o zlocisze od nich :)wkoncu to tez mi przez dzialke leci 15kw :)
Odpowiedz
2
@ szkieletor
dnia 12.12.2010, 19:56 · Zgłoś
oświecony jesteś pszwświecony
Odpowiedz
1
@ szkieletor
dnia 12.12.2010, 19:53 · Zgłoś
gieroj też czopek
Odpowiedz
3
@ ktoś
dnia 12.12.2010, 18:29 · Zgłoś
A TY KWIL NASZ KOMPA NA BATERIE SŁONECZNE CZY DYNAMO ROWEROWE...I\[...]
Odpowiedz
2
@ c73
dnia 12.12.2010, 18:03 · Zgłoś
Bezczelność, nic więcej. Nad moją działką przebiega też linia SN. Przebudowana z linii drewnianej na betonową w latach osiemdziesiątych. Zmienił się przebieg linii. Oczywiście żadnego pozwolenia na budowę nie było. Umów cywilno-prawnych również. Ludzie siedzieli cicho, bo jak nie, to słup np. stanął na wzjeździe na posesję, czy też idealnie na środku działki. Ci co bardziej nerwowi byli, to przez smutnych panów na 48 godzin byli przyskrzynieni, a jak wyszli było już po "inwestycji".
U energetyków dalej jest po staremu - z buta każdemu co się wychyli i won. Firma jest bądź co bądź bardzo bogata i jeżeli ktoś posiada linię na swoim terenie może i powinien ich podoić. Zgodnie z obowiązującym prawem można żądać opłat 10 lat wstecz. Może portal właczyłby się w akcję. Niech energetycy wiedzą, że powinni być z odbiorcami w porządku, a nie mieć ich "we własnej stacji dysków".
Odpowiedz
0
@ Gen
dnia 21.05.2013, 12:56 · Zgłoś
Doić to możesz krowę na wsi
Odpowiedz
-5
@ warez
dnia 12.12.2010, 17:43 · Zgłoś
Harklowa? - tam ludzie HARKAJĄ!? - nie chciał bym mieć stamtąd dziewczyny - fee... Te niektóre polskie miejscowości uwłaczają godności mieszkańca np.: Gnojnik, Szczurowa, Kopytowa, ale HHARRK! - lowa przebija wszystkich.
Odpowiedz
0
@ Harklowiak
dnia 26.08.2023, 16:39 · Zgłoś
Nie bądź taki do przodu bo ci z tyłu braknie
Odpowiedz
-3
@ Mike 38
dnia 12.12.2010, 17:14 · Zgłoś
Dzięki takim Ludziom jak ten gość wszyscy cierpimy bo przeróbka jest możliwa ale nie wykonalna bo ten facet zabierze sobie do grobu ziemie tą co słup na niej stoi wszystko w temacie dlatego w Polsce się tak wszystko ślimaczy
Odpowiedz
2
@ joo
dnia 12.12.2010, 17:04 · Zgłoś
Jak zwykle tępe komentarze zazdrośników:)
Odpowiedz
2
@ Do @@
dnia 12.12.2010, 16:39 · Zgłoś
Wy w miastach bijecie się o kontenery, kto w jakim ma grzebać hahaha Tutaj przynajmniej z ziemi mają jakiś pożytek.
Odpowiedz
2
@ bolek
dnia 12.12.2010, 16:07 · Zgłoś
Jaki problem ulokować słupy w pasie drogowym i wszyscy będą zadowoleni. Prąd będzie płynął, działki będą odblokowane.
Odpowiedz
1
@ hehehe
dnia 12.12.2010, 16:05 · Zgłoś
To niech dalej czekaja na decyzje z PGE Obrot S.A. Z tego co mi wiadomo Obrot zajmuje sie dostarczaniem energii elektrycznej. A PGE Dystrybucja S.A takimi liniami.
Odpowiedz
0
@ kierowca2
dnia 12.12.2010, 15:25 · Zgłoś
Ja tego Majewskiego znam zwykły wieśniak dał by sobie spokój a ten koleś ma firmę stolarska i wie dokładnie ze może coś oskubać lub zarobić linia stała tyle lat i nikomu nie przeszkadzała a teraz maja być tylko odnowione to robią problem może lepiej poczekać jak linie spadną i prądu mu w tartaku braknie to zaraz się zgodzi na przebudowę
Odpowiedz
-1
@ zagroda
dnia 12.12.2010, 14:54 · Zgłoś
Kmieć na zagrodzie równy wojewodzie. Energetyka powinna puścić tę linię kablem podziemnym na takiej głębokości aby go nie wyorali i odciąć przyłącza ludziom, którzy nie zgadzają się na słupy. Niech idą z wiaderkiem po prąd do następnej wsi. Nastały takie dziwne czasy, że posadacz zagona dyktuje warunki dla koncernu PGE i jednocześnie domaga się dostaw prądu i to jak najtańszego a przecież odszkodowania za takie sprawy wlicza się w cenę prądu. Dać im dynamo i rower, niech kręcą jeżeli chą mieć światło w domu.
Odpowiedz
-1
@ Gen
dnia 21.05.2013, 12:52 · Zgłoś
Kmioty myślą, że koszty przebudowy biorą się z kosmosu. Za wszystko w ostateczności zapłacą odbiorcy prądu, czy to komunalni czy przemysłowi.
Odpowiedz
1
@ Wiesniaczka
dnia 08.03.2016, 23:55 · Zgłoś
(Czlowieku) gdybyś objeżdżał 28 słupów na własnym polu kilkanaście razy w sezonie i nie mial żadnej rekompensaty inaczej byś do tego podchodzil
Odpowiedz
1
@ lolo
dnia 12.12.2010, 14:44 · Zgłoś
Fajny artykuł. Trzymam kciuki za rozwiązanie tej sprawy. Wiem ja taki 60-letni słup może być wkurzający na własnej działce. Wg energetyki człowiek nic nie ma do gadania?? To co że pradziadek podpisał zgode to ich nic nie obchodzi. A my przecież za to wszytko płacimy. Sztywne reguły prawne i nie dostosowanie ich do prawdziwego życia. Masakra!!!
Odpowiedz
0
@ Oświecony
dnia 12.12.2010, 13:04 · Zgłoś
Każdy ma po dwie, trzy komórki ale jak trzeba postawić przekaznik, to beeeee. Prąd w gniazdku każdy chce mieć a najlepiej by był na każdej działce, ale jak trzeba postawić słup, transformator czy też zrobić przyłącz ziemny to beeee. Niech osoby nie godzące się na wykonanie linii energetycznych korzystają z agregatów prądotwórczych!!!!!
Odpowiedz
0
@ Gen
dnia 21.05.2013, 12:48 · Zgłoś
Całkowicie popieram
Odpowiedz
1
@ WAS
dnia 12.12.2010, 12:54 · Zgłoś
Mieszkancy Harklowej nie dajcie sie ,PGE sie wydaje ze wszystko i wszedzie moga ...ceny enargi tez jak z kosmosu ....Dyrekcje PGE wygladaja jak zamki Krolowej Angli
Odpowiedz
0
@ szkieletor
dnia 12.12.2010, 12:51 · Zgłoś
kwil jesteś czopek
Odpowiedz
4
@ ooo
dnia 12.12.2010, 12:35 · Zgłoś
ludzie macie racje!!! a do @@ ciekawe co bys zrobil gdybys mial dzialke na dom w dobrym miejscu a nie postawil tam domu
Odpowiedz
0
@ spra
dnia 12.12.2010, 12:35 · Zgłoś
o czym pan Głowaty mówi o swoim majątku jakim a do sprawy ja jestm z dminy Dębowiec i tam była modernizacja lini takiej samej i tam chodził sołtys za zgodą i podpisem za wejscie na działke do wymiany słupa i lini i za zniszczenia w uprawach rolnych mieli i zwracali kase a u was to paranoja i cyrk
Odpowiedz
2
@ mahlik
dnia 12.12.2010, 11:57 · Zgłoś
do kwil. ciekawe czy tak samo bys zaszczekał gdyby to dotyczyło twoich działek
Odpowiedz
-1
@ jaslanin
dnia 12.12.2010, 11:45 · Zgłoś
dobrze ze teraz sie kapneli anie tak jak na osiedlu kaczorowy jak juz supy wstawili i wtedy sie wlasciciel kapnal ze na dzialce nic nie wybuduje i wtedy robil problemy zalozeniem przewodow lecz za pomoca dzwigu takiego kosza zalozyli xD
Odpowiedz
1
@ do kwil
dnia 12.12.2010, 11:38 · Zgłoś
do Kwil

my przynajmniej mamy ropę naftową i gaz, a ty nic nie masz:P
Odpowiedz
2
@ xya
dnia 12.12.2010, 11:30 · Zgłoś
Jak sie wyrazasz czlowieku tam zyja tez ludzie i maja swoje dzialki jako prywatna wlasnosc za ktora placa wysokie podatki i nie maja gdzie nawet dziecku domu wybudowac. Zaklad Energetyczny powinien sie z tym liczyc bo narusza prywatna wlasnosc.
Odpowiedz
3
@ krzysztof558
dnia 12.12.2010, 11:19 · Zgłoś
Ten pierwszy, podpisujący się jako @@ oraz kwil, to nic innego jak jak pospolite żule jasielskie. Oni nie wiedzą, co to jest własność prywatna, ponieważ takowej nie posiadają. I to właśnie dla nich polecałbym Samych swoich. Niech się d[...]choć trochę nauczą bo rozumu i tak mieć nie będą, o czym świadczą ich wypowiedzi.Niech ich umysły spoczywają w spokoju.
Odpowiedz
2
@ vb
dnia 12.12.2010, 11:18 · Zgłoś
ENERGETYKA TO PRZECHOWALNIA PZPR owskiego BETONU !!!Prawo własności mają za NIC !!!OLEWAJĄ PETENTÓW obyście NIGDY nie mieli okazji doświadczyć tego na własnej skórze !!!KOGO NIE BOLI TEMU POWOLI....
Odpowiedz
-1
@ gieroj
dnia 12.12.2010, 10:40 · Zgłoś
a niech siedzą przy świeczkach
Odpowiedz
-1
@ jurek
dnia 26.04.2017, 20:37 · Zgłoś
te gieroj wieś to nie Kambodża,żałosne to dziś mieszkac w mieście.
Odpowiedz
-3
@ żaba
dnia 12.12.2010, 10:37 · Zgłoś
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy ale może pisać niprawdy i półprawdy, kto powiedział, że nie można wnosić swoich przemyśleń i wniosków, "ktoś"- nich serwis poda kto.
P Majewski chce budować osiedle to nich w pierwszej kolejności uzyska warunki zabudowy w urzędzie Gminy na tym terenie i zacznie proces budowy, a co Waść chcesz budować -może drapacz chmur i świecić lampą naftowa
Odpowiedz
2
@ do kwil
dnia 12.12.2010, 10:31 · Zgłoś
Nie masz nic do powiedzenia ,piszesz obrażliwe słowa, bo na tyle pozwala ci twój intelekt .Chamstwo to twoja mocna strona.
Odpowiedz
1
@ szy
dnia 12.12.2010, 10:15 · Zgłoś
Tak maja ludzi za nic.Mi do nowego budynku prąd mają podłączyć wg umowy do kwietnia 2013r. Gorzej niż w krajach trzeciego świata. Nasza energetyka jest 100 za .........
Odpowiedz
-2
@ onaa23
dnia 12.12.2010, 10:11 · Zgłoś
w harklowej to sami harpagany na czele żydek co mordował ksieży i a[...] jego córka:] ehehe buraczarnia
Odpowiedz
1
@ do kwil
dnia 12.12.2010, 09:56 · Zgłoś
ty łośku przeczytałeś ten artykuł wiesz jakie napięcie przesyłane jest tą linią może to do ciebie idzie więc kup sobie lampę naftową :D
Odpowiedz
6
@ Sąsiad
dnia 12.12.2010, 09:54 · Zgłoś
Panie Jacku naprawdę tą linie można przebudować tak aby nikomu nie przeszkadzała,tylko dobra wola urzędasów a jest do tego teraz możliwość.Proszę posługiwać się tylko pismami.A wy mieszczuchy darujcie sobie głupie komentarze.
Odpowiedz
-1
@ numerek
dnia 12.12.2010, 09:47 · Zgłoś
Na 3 zdj.
"69" i ten facet...
Odpowiedz
4
@ szkieletor
dnia 12.12.2010, 09:45 · Zgłoś
kwil jesteś jak czopek
Odpowiedz
-4
@ kwil
dnia 12.12.2010, 07:45 · Zgłoś
Na h.. im prąd, niech świecą lampami naftowymi, mają ropę w pobliżu
Odpowiedz
3
@ zły
dnia 12.12.2010, 07:38 · Zgłoś
ja mam ten sam problem i bedac u pana Głowatego... dowiedziałem sie tylko tyle ze nie nie nie i jeszcze raz nie. jego puste słowa i oklepane regułki... na pytanie dlaczego płace co roku podatek od działki, nie mogac nic na niej zrobic odpowiedz z jego strony była taka... wystapic do urzedu o zrzeczenie sie nieruchomosci????? Ludzie nie dajcie sie zakrecic i doprowadzcie sprawe do konca jak nalezy... pozdrawiam!
Odpowiedz
-12
@ @@
dnia 12.12.2010, 00:33 · Zgłoś
Tak właśnie traktują się wieśniaki:D:D:Jeden drugiemu głowę urwałby za kawałek miedzy:D:D:
Może film obejrzyjcie "sami swoi"
Odpowiedz
1
@ maro
dnia 02.04.2014, 14:45 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
0
@ ccc
dnia 05.04.2017, 10:52 · Zgłoś
Gdybys mial dzialke budowlana wartosci 100 tysiecy dal bys sobie wstawic slupa ,bo ja nie.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657