Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Nowe warianty przebiegu obwodnicy Jasła

120

Trwają spotkania informacyjne w sprawie rozbudowy drogi krajowej nr 73 na odcinku Pilzno – Jasło, podczas których mieszkańcy mogą zapoznać się z projektowanymi wariantami przebiegu trasy, szczególnie planowanych obwodnic, w tym obwodnicy Jasła. Inwestor czeka na opinie i zastrzeżenia.

W minioną sobotę w Jasielskim Domu Kultury odbyło się spotkanie informacyjne dotyczące wariantów przebiegu odcinka przewidzianej do rozbudowy drogi krajowej nr 73 – planowanej obwodnicy Jasła. Jest to druga tura spotkań.

Spotykamy się dziś w Jaśle na kolejnym spotkaniu w ramach opracowywania dokumentacji projektowej dotyczącej rozbudowy drogi DK 73 na odcinku Pilzno – Jasło. Mieszkańcy mają zapoznać się z rozwiązaniami tej inwestycji. Liczymy również na otrzymanie informacji zwrotnej. Wnioski i zastrzeżenia przez nich składane posłużą projektantowi do dokonania kolejnych analiz. Jeżeli będą uzasadnione pod względem ekonomicznym, technicznym i środowiskowym zostaną uwzględnione w opracowywanych rozwiązaniach. – wyjaśnia Joanna Sowa, naczelnik wydziału dokumentacji GDDKiA Oddział Rzeszów.

Joanna Sowa

Pierwsza tura spotkań odbyła się jesienią 2016 r. Wówczas firma Multiconsult Polska sp. z o. o., w której gestii pozostawało przygotowanie studium korytarzowego oraz studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, działając w imieniu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie zaprezentowała kilka wariantów przebiegu trasy, w tym planowanych obwodnic Pilzna, Brzostku, Kołaczyc oraz Jasła. W spotkaniu dotyczącym odcinka drogi, mającego przebiegać przez tereny miasta Jasła oraz gminy Jasło udział wzięły 73 osoby. Jak informuje firma Multiconsult, w 2016 r. mieszkańcy zdecydowali się skierować 63 wnioski i zastrzeżenia do projektowanych wariantów przebiegu trasy.

O spotkaniu z listopada 2016 r. pisaliśmy tutaj >> http://www.jaslo4u.pl/cztery-warianty-przebiegu-nowej-drogi-jaslo-pilzno-newsy-jaslo-21087

Warianty przebiegu

W procesie zatwierdzania studium korytarzowego inwestor odrzucił dwa warianty, natomiast pozostałe wskazał do dalszych analiz na etapie realizacji studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowego. Na obecnym etapie inwestycji kontynuowane są prace projektowe pozostałych wariantów. W ich trakcie rozważono sugestie samorządowców oraz mieszkańców. Całe zadanie inwestycyjne podzielono na trzy odcinki i ujednolicono nazwy wariantów.

POWIĘKSZ

Z punktu widzenia mieszkańców Jasła i powiatu jasielskiego najistotniejszy jest z pewnością odcinek 3, przebiegający od granicy gminy Jasło (rejon Podzamcza) do końca opracowania obejmujący swym zakresem projektowane warianty obwodnicy Jasła. Na obecnym etapie analizowane są cztery warianty, po dwa dla opcji wschodniej i zachodniej obwodnicy.

Ich szczegółowej prezentacji dokonał podczas spotkania w Jasielskim Domu Kultury, Jerzy Słabik, główny projektant firmy Multiconsult. Opcję tak zwaną „zachodnią” stanowią warianty W1 i W2. W obu przypadkach planowana obwodnica miałaby swój początek w rejonie Podzamcza. Następnie droga biegłaby wzdłuż rzek Wisłoki i Ropy przez Kaczorowy i Jareniówkę aż do Trzcinicy, gdzie łączyłaby się z drogą krajową nr 28. Projekt przewiduje w tym przypadku budowę dwóch rond, w tym ronda turbinowego na skrzyżowaniu obwodnicy z DK 28. Na rzece Wisłoce miałaby powstać przeprawa mostowa. Droga krzyżowałaby się również z ul. Mickiewicza. Warto nadmienić, że ze względu na negatywną opinię Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Rzeszowie wobec przebiegu obwodnicy w wariancie W1, jego wybór wydaje się najmniej prawdopodobny. Decyzja ma być podyktowana wynikami analizy wpływu inwestycji na stan zagrożenia powodziowego.

Warianty W3 i W4 z kolei wpisują się w opcję „wschodnią”. Obwodnica miałaby krzyżować się z drogą krajową 73 w rejonie miejscowości Kowalowy. Tam powstałoby rondo. Dalszy przebieg trasy, aż do skrzyżowania z drogą krajową nr 28 (ul. Bieszczadzka) w obu przypadkach jest zasadniczo różny. W3 przecina Gorajowice, W4 natomiast sięga bardziej na północ opierając się o granicę lasu. Projektowany przebieg drogi w obu wariantach krzyżowałby się również z drogą powiatową 1840R.

Rozwiązaniem, cieszącym się największym poparciem ze strony władz miasta jest wariant W4. Biorąc pod uwagę potoki ruchu, które przez Jasło przemieszczają się, wydaje się, że wariant W4 – północny zdecydowanie najpoważniej odciąży miasto, szczególnie, jeżeli dojdzie do realizacji dwóch odcinków dróg wojewódzkich planowanych na terenie miasta. Ten wariant wybraliśmy też jako najlepszy dla miasta. Wariant W3 przebiega po naszych terenach inwestycyjnych. Tam ma w zamyśle powstawać zabudowa jednorodzinna. Co więcej odcina on Gorajowice od miasta. Jest to nie do zaakceptowania przez gminę Jasło. Mieliśmy bardzo mało czasu, aby to zadanie uruchomić w oparciu o naszą propozycję. Dzięki współpracy i zaangażowaniu posła Bogdana Rzońcy udało się wpisać to zadanie. Jak widać jest realizowane, z dużą szansą na powodzenie. – mówił w sobotę Ryszard Pabian, burmistrz Jasła.  

Mapy prezentujące przebieg wariantów obwodnicy znajdują się na stronie >> https://www.gddkia.gov.pl/pl/3197/Akcja-informacyjna-dot-DK-73 

Zdaniem mieszkańców

W sobotnim spotkaniu informacyjnym wzięło udział ponad pięćdziesięciu mieszkańców Jasła i miejscowości znajdujących się na trasie planowanego przebiegu obwodnicy. Część nie kryła swoich wątpliwości i zastrzeżeń. Wiele miejsca poświęcono wariantom W1 oraz W2 przebiegającym przez Kaczorowy i Jareniówkę. Przewodnicząca Zarządu Osiedla Jasło „Kaczorowy”, Barbara Pilut nie omieszkała zaznaczyć, że budowa obwodnicy spowoduje ruinę osiedla. Wtórowali jej inni mieszkańcy Kaczorowów, zdaniem których nowy odcinek drogi przedzielając działki utrudni korzystanie z nich. Wnioskowali o wykonanie większej niż w projekcie połączeń pomiędzy drogami przebiegającymi wzdłuż obwodnicy, których zadaniem byłaby obsługa przyległych parceli.

Barbara Pilut

Zastrzeżenia pojawiły się również w odniesieniu do wariantów W3 i W4. Mieszkańcy zwracali uwagę na konieczność wykonania dodatkowych łączników pomiędzy drogami osiedlowymi a DK 73, celem lepszego skomunikowania części osiedla, które w wyniku realizacji inwestycji zostanie ich zdaniem częściowo odcięte od dróg głównych. Pod wątpliwość poddano wariant W4 przebiegu obwodnicy. Zdaniem jednej z mieszkanek Gorajowic droga kolidować będzie z terenami inwestycyjnymi, na których powstać ma zabudowa jednorodzinna.

Wnioski i zastrzeżenia można składać w ciągu 14 dni od dnia spotkania informacyjnego. Formularz dostępny jest na stronie >> https://www.gddkia.gov.pl/pl/3197/Akcja-informacyjna-dot-DK-73. Mieszkańcy mogą przesłać je w formie pisemnej, na adres: MULTICONSULT Sp. z o.o., ul. Bonifraterska 17, 00-203 Warszawa oraz w formie elektronicznej na adres: [email protected].

MD

 

Napisany dnia: 21.01.2018, 10:55

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
-1
@ ...
dnia 24.03.2022, 09:50 · Zgłoś
Mała mapka to specjalnie żeby ludzie nie wiedzieli przez które wioski to planuja budować?
Odpowiedz
0
@ Logiczne
dnia 16.09.2018, 21:58 · Zgłoś
Odcinek Pilzno,most Jaworze też powinien być nową trasą bliżej Wisłoki ,a nie koło progów domów . To ma się nazywać trasą szybkiego ruchu?Nie ma kilometra na którym nikt nie zginął,a bywa po kilka trupów na przeciągu lat. Druga sprawa, jeżeli wjedzie ciągnik ,tworzy się? to od razu korek. To będzie dróżka na parę lat,a potem i tak będzie do przeniesienia w pole i będzie to bubel identyczny jak dworzec kolejowy przytaczany jako przykład przez posła na zebraniu w Brzostku ,jak twierdził -wybudowany przez PO.A tu nie istotne kto buduje , tylko jak.Lepiej uskładajcie trochę drobnych odczekajcie te parę lat po których i tak będziecie przerabiać co zamierzacie spartolić.
Odpowiedz
0
@ YOZEF
dnia 09.06.2018, 19:20 · Zgłoś
wybory sie zblizaja ,wiec pan rzonca ruszyl z obietnicami ,,,katy nic sie nie dzieje podozernecki czystej wisloki za 7 tysiecy miesiecznie ,,bnie bedzie z 73 krajowka ,a wygrac trzeba ,,,jaslem od 27 lat rzadza te same nazwiska drodzy wyborcy trzeba to pozamiatac i glosowac na mlodych ,,,a pabianom przetacznikom gorgoszom zajacom kurowskom i tak moge wymieniac az do 27 ci sami ,,,tylko staniwiska sie zmieniaja ,,,ciekawe czy jak pan pabian przegra wybory zostanie prezesem krono ,tak jak cczarnecki czystej wisloki
Odpowiedz
1
@ Kierowca
dnia 26.01.2018, 13:37 · Zgłoś
Każdy problem ma swoje rozwiązanie.
Trzeba mieć tylko dobrą wolę.
Odpowiedz
4
@ rodowity mieszkaniec
dnia 25.01.2018, 04:15 · Zgłoś
Zgadzam sie ze trzeba wyprowadzic obwodnice po za miasto tak buduja wszedzie odpowiedzialnie rzadzacy miastami. Proponuje od DK73 w strone blizej GAMRATU do DK28 w kierunku Gorlic i od DK73 w kierunku Krosna do DK28, cala nowa obwodnica przecina w dogodnie wybranym miejscu po za miastem DK73 po dwa pasy w kazda strone, bo trzeba planowac na przyszlosc a nie na dzisiaj, raz a madrze i dobrze, na pokolenia, gdyz nastepna okazja do wybudowania w tym miescie moze byc dopiero za nastepne 100 lat
Odpowiedz
0
@ xxx
dnia 25.01.2018, 07:48 · Zgłoś
No fajnie że się zgodziłeś tylko twojej zgody nam brakowało a więc bierz łopatę i zaczynajmy dzieło, jak sądzisz damy radę ukończyć za 100 lat?.
Odpowiedz
1
@ xxx
dnia 23.01.2018, 10:52 · Zgłoś
Osiedle Jasło-Kaczorowy
14 godz. ·
Już za tydzień 29.01.2018 r. o godzinie 18.00!
Ogólne spotkanie mieszkańców osiedla , gorąco zachęcamy do uczestnictwa w nim !
Odpowiedz
1
@ as
dnia 23.01.2018, 09:36 · Zgłoś
Budować jak najwięcej.
Odpowiedz
11
@ jar- jas
dnia 22.01.2018, 18:01 · Zgłoś
Kaczyński chce wiedzieć, którzy senatorowie PiS bronili Koguta, Jasło również chce wiedzieć jak głosowała nasza senator ?
Odpowiedz
5
@ buba
dnia 22.01.2018, 18:20 · Zgłoś
Tak jak jej kazali. Tylko teraz kwestia; kto?
Odpowiedz
2
@ Stein
dnia 22.01.2018, 17:55 · Zgłoś
Moiściewy Kumoszki, od kiedy to zrobienie drogi i wybudowanie mostu ma spowodować dewastację osiedla ???
Może zamiast blokowania warto postarać się by wprowadzono dogodne dla was rozwiązania ?
Odpowiedz
5
@ Tendy
dnia 22.01.2018, 17:00 · Zgłoś
Przez topoliny bo tam przecie firma gorgoszów
Odpowiedz
8
@ Mądry
dnia 22.01.2018, 15:56 · Zgłoś
Ludzie nie powinni mieć nic dogadania budować przez jareniówke obwodnice żeby miasto odżyło, bo inaczej będziecie dalej zarabiali po 2 tys zł. A jak ktoś pyskuje to sąd wywłaszczy
Odpowiedz
-2
@ xxx
dnia 22.01.2018, 19:18 · Zgłoś
A jasło zalać i będzie atrakcja w skali światowej.
Odpowiedz
6
@ Projektant
dnia 22.01.2018, 13:03 · Zgłoś
Jedyne sensowne warianty to W2 i W4 , chodź uważam że W2 powinien być bliżej GAMRAT co dało by szanse na rozwój tej części miasta. Wariant W4 to odsunięcie się od miasta i bardzo dobrze w las miasto się już nie rozbuduje , chodź uważam że obwodnica mogła by iśc z Kołaczyc przez Bieździadkę do Warzyc i to by miało sens bo by omijało cały dół Jasielski. Sens obwodnicy to oddalenie od miasta ruchu a nie robienie go w mieście.
Odpowiedz
9
@ xxx
dnia 22.01.2018, 13:10 · Zgłoś
Bardzo trafna uwaga,powyżej cmentarza, przez bryły i na krzyżówkę do Krajowic.
Odpowiedz
5
@ wernyhora
dnia 22.01.2018, 11:58 · Zgłoś
Jasło umiera! Po co komu drogi? Budujcie cmentarze i domy starców!
Odpowiedz
10
@ ja
dnia 22.01.2018, 09:38 · Zgłoś
Droga z Pilzna do Jasła i dalej na Żmigród muszą być połączone ...ale nigdy przez miasto, bo wte czas problemu nie rozwiąże. Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie to wzdłuż wałów i wylot gdzieś w okolicy orlenu albo bliżej miasta.
Odpowiedz
9
@ jazz
dnia 22.01.2018, 09:11 · Zgłoś
ta obwodnica powinna być już conajmniej budowana.
A Państwo Jasielskie dalej o tym gada, konsultuje, opiniuje... tym drogi nie zbudują
Odpowiedz
2
@ Req
dnia 22.01.2018, 08:33 · Zgłoś
Moim zdaniem powinniście robić obwodnice z dala od miasta ponieważ miasto się wciąż rozwija.
Odpowiedz
10
@ Kierowca
dnia 22.01.2018, 08:24 · Zgłoś
Pieniądze do Krosna i nie będzie problemu.
Będzie po staremu bez zmian i mieszkańcy Jasła będą mieli święty spokój.
Odpowiedz
2
@ Gamrat
dnia 22.01.2018, 08:19 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ Józek z Jasła
dnia 21.01.2018, 23:28 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
5
@ drogomistrz Kaleń
dnia 21.01.2018, 23:07 · Zgłoś
Sens ma jedynie wariant północny. Problemem nie jest przecież ruch
na kierunku Gorlice - Tarnów tylko Tarnów - Krosno i Tarnów - Nowy
Żmigród - Barwinek. Wariant północny plus droga od ronda na Sobniowie
do ronda na Żółkowie rozwiązują ten problem. Ruch na kierunku Gorlice
- Krosno będzie jak dotychczas drogą południową. Przez KG 2 może natomiast
iść ruch samochodów osobowych, z ominięciem ścisłego centrum.
Odpowiedz
5
@ KAROL
dnia 21.01.2018, 22:59 · Zgłoś
Lewpiej niech nie budują obwodnicy,bo kolejny bubel powstanie...Z tym co jest nie mogą sobie poradzić,a nowe rozpatrują...Jeszcze pokopać by chcieli w walach,żeby zalała woda i krew ludzi co koło nich mieszkają...Aż strach się bać...Inna rzecz,że po cholerę to budować,skoro kto może ewakuuje się z tego grajdoła niemocy!???
Odpowiedz
-2
@ ja
dnia 21.01.2018, 21:58 · Zgłoś
To wszystko wyglada na jakies scince fiction ..Jaka obwodnica ??? W Jasle ??? Przeciez juz pieniadze podobno sa na KG 2 i lącznik z Zolkowem . Albo jedno , albo drugie , a najpewniej żadne ...Nie bedzie Maca, ani porzadnej galerii to i bez obwodnicy sie obejdziemy.
Odpowiedz
6
@ belfer
dnia 22.01.2018, 07:50 · Zgłoś
Taaa... bo Mac i galeria to szczyt szczęścia dla lemingozy. Ale łatwiejszy dojazd do pracy, na przykład, to już nie.
Odpowiedz
15
@ sz3fu
dnia 21.01.2018, 21:31 · Zgłoś
Fajnie, że było spotkanie.
Szkoda, że nie informujecie przed tylko po!!
Jedyne słuszne rozwiązanie to "Obwodnica Północna" - załatwia cały problem.
Pozdrawiam
Odpowiedz
1
@ ....
dnia 22.01.2018, 08:53 · Zgłoś
Inni wiedzieli jakoś ...
Odpowiedz
0
@ Oliv
dnia 04.03.2022, 03:30 · Zgłoś
Nie każdy jest bezrobotny i z nudów przegląda internaty, nie każdy biega dzień w dzień do urzędów i monitoruje inwestycje i przetargi. Nie każdy pracuj na miejscu bo np pracuje w delegacji, itp. Rozumiesz??!!
Odpowiedz
1
@ Myślcie!
dnia 21.01.2018, 21:28 · Zgłoś
Byle nie różowy! Po co dokładać kilometrów do Kołaczyc?!
Odpowiedz
4
@ koko
dnia 21.01.2018, 18:56 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
13
@ AFM
dnia 21.01.2018, 18:43 · Zgłoś
Ludzie o czym Wy prowadzicie dyskusje ? W Jaśle nie potrafi wybudować się uczciwego ronda, a co dopiero obwodnice. Przecież całe to zamieszanie robione jest pod kampanie wyborczą i nic więcej.
Odpowiedz
4
@ stary
dnia 21.01.2018, 18:30 · Zgłoś
macie rzońcę to tak ja Pana Boga--on wam wszystko zalatwi
Odpowiedz
-3
@ Jaslo
dnia 21.01.2018, 16:28 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
0
@ Asda
dnia 21.01.2018, 16:37 · Zgłoś
a co skołyszyn ma do tego jaślaninie??
Odpowiedz
-5
@ do uważny
dnia 21.01.2018, 16:24 · Zgłoś
W tym projekcie może powstać tylko jedna.
Trochę wyżej masz wyjaśnienie. Rządzenie polega
na robieniu rzeczy możliwych a nie chciejstwie.
Odpowiedz
2
@ uważny
dnia 21.01.2018, 18:02 · Zgłoś
Z liczba jakie ministerstwo przedstawiało na temat wyłudzeń VAT powinno starczyć z górką.
Odpowiedz
10
@ hejka
dnia 21.01.2018, 16:18 · Zgłoś
Od 3 lat oglądamy wciąż nowe projekty dróg które mają powstać,. Do dziś zrobiono tylko beznadziejne rondo za 30 000. Miliony poszły na projekty i geodetów. Za parę miesięcy przedstawimy wam projekt nowej władzy samorządowej, efektywnej a nie efektownej!!
Odpowiedz
0
@ hehehe
dnia 21.01.2018, 18:34 · Zgłoś
Dla takich jak ty co nie potrafia przejehac przez proste rondo nie ma znaczenia gdzie powstanie obwodnica. Przeciez ty nawet prwa jazdy nie masz wiec co sie przejmujesz:)
Odpowiedz
2
@ Mieszkanied os.Brzyszczki
dnia 21.01.2018, 16:16 · Zgłoś
Może jestem człowiekiem słabej wiary ale warianty W3 i W4 to przejsc pieszo jest bardzo ciężko a co dopiero wyobrazic sobie tam obwodnice...
Odpowiedz
4
@ qq
dnia 21.01.2018, 19:18 · Zgłoś
Jestes Kolego człowiekiem małej wiary bo jak z planów widać droga biegnie cały czas w wawozie wykopanym na całej jej dlugośći.
Odpowiedz
2
@ Mieszkaniec os.Brzyszczki
dnia 22.01.2018, 15:25 · Zgłoś
Kolego proponuje przejść sie tym terenem odrazu przecwiczysz elementy surwiwalu tylko o woderach nie zapomnij jak bedziesz szedł tymi wąwozami a o kondycje tez zadbaj bo to wymagajacy teren.
Odpowiedz
0
@ zyx
dnia 23.01.2018, 17:33 · Zgłoś
Jeżeli to taki beznadziejny teren, to nie widzę potrzeby negowania tego projektu. Po co na siłę i z uporem wszystko negować? Projektanci i wykonawcy zrobią tam obwodnicę jak trzeba i wtedy teren nabierze blasku. Zyskają na tym wszyscy, bo w końcu JASŁO będzie miało porządną obwodnicę, o którą walczą wszyscy rozumni obywatele tego miasta. Myślę, że tych rozumnych jest w Jaśle przytłaczająca ilość i Ci rozumni nie będą negować potrzeby i lokalizacji tejże inwestycji. Natomiast na forum swoją krytykę wylewają tylko ci, (celowo z małej litery) którzy wszystko krytykują i nigdy nic im nie pasuje.
Odpowiedz
1
@ Qwerty
dnia 23.01.2018, 20:23 · Zgłoś
Dla nas mieszkańców ten teren ma swój blask bez drogi. Dlatego tutaj mieszkamy. Rozumny burmistrz chce obwodnicy a jakże, tylko nie obok swojego domu. Rozumni mieszkańcy Kowalowych, Brzyszczek i Gorajowic też chcą obwodnicy dla Jasła ale nie chcą jej mieć obok swojego domu. Bardzo łatwo jest kreślić palcem po mapie i wymyślać przebieg drogi dopóki ta droga nie biegnie przez środek waszego domu lub ogródka. Tyle w temacie.
Odpowiedz
21
@ uważny
dnia 21.01.2018, 15:32 · Zgłoś
czy wybrańcy naszego regionu (PiS zawsze i wszędzie) zdają sobie sprawę, że w jaśle powinna powstać droga nie wschodnia lub zachodnia, lecz jedna i druga. Powstanie z jednej strony drogi do drogi krajowej 28 spowoduje już kompletne zatkanie naszej południowej pseudoobwodnicy.
Odpowiedz
14
@ uważny 2
dnia 21.01.2018, 17:44 · Zgłoś
Aby poprawić komunikację w naszym zakorkowanym miasteczku należy w pierwszej kolejności należy wybudować W1 lub W2, co spowoduje rozdzielenie na kilka strumieni ruchu z kierunku Pilzna, który jest najbardziej intensywny.
Następnie można myśleć o trasie W3 lub W4, aby powstała faktyczna obwodnica miasta alternatywna dla drogi śródmiejskiej nie wiadomo dlaczego zwanej obwodnicą południową?
Bez wybudowania W1 lub 2, budowa W 3 lub 4 nie ma żadnego sensu, a koszty tej budowy, z uwagi na trudny teren będą gigantyczne.
Odpowiedz
-2
@ olo
dnia 22.01.2018, 19:24 · Zgłoś
mam trochę inne zdanie na ten temat. Obecnie największy ruch tranzytowy jest od Pilzna i w stronę Krosna, więc moim zdaniem priorytetem jest Wariant 3 lub 4, bo to on najbardziej odciąży miasto. Najlepiej oczywiście byłoby wybudowanie całej obwodnicy od Topolin do Warzyc, ale na to nie ma teraz szans.
Odpowiedz
3
@ do olo
dnia 22.01.2018, 23:23 · Zgłoś
Ruch tirów jest teraz największy z Pilzna w kierunku Krosna, bo to jedyny traznyt z północy na kierunek Krosno, Barwinek i Gorlice. Dlatego należy ten ruch rozdzielić budując W1 lub 2 do Trzcinicy, co umożliwi dojazd do ul. Mickiewicza, na kierunek Gorlice a także Barwinek przez Pohulankę. Dociążenie już teraz zatłoczonej krzyżówki pod wiaduktem nie ma sensu, a kierowanie tranzytu na Barwinek przez rondko sobniowskie zablokuje wszystkie główne kierunki przejazdu.
Nie buduje się nowych dróg równolegle do obecnych, tylko powinno się tworzyć nowe alternatywy. Np. 20 lat temu cały ruch przebiegał przez centrum Tarnowa, a teraz jest obwodnica od południa i autostrada od północy. Dlatego jedynym przyszłościowym rozwiązaniem jest nowa droga W1 lub 2 zamiast budowy dróg W3 lub 4 komunikacyjnie równoległych do już istniejących ulic.
Odpowiedz
1
@ w1w3
dnia 23.01.2018, 13:42 · Zgłoś
Zgadzam się w 100% z uważny 2 i tak było to przedstawiane mieszkańcom na samym początku W1 i W3 łączyły się rondem kaskadowym (obok Zajazdu STUDZIENKA) z rozjazdem na Krosno i Gorlice przez Kaczorowy,trasa przez Kaczorowy była już uzgadniana w latach 80-tych gdzie do wyburzenia było ok.15 domów trasę te przesunięto od domów w wyniku protestu mieszkanców to przesuniecie jest wariantem optymalnym biegnącym poprzez pola i nieużytki, i droga ta miała stanowić tzw. zaporę "cmentarną "dla mieszkańców Kaczorowy dalej idącą przez torowisko.W projekcie był też wiadukt który miał łącznik kaskadowy pod nim umożliwiający dojazd do wszystkim pól rozdzielonych droga wraz z droga wewnętrzną od strony zachodniej tak że nie było tematu problemu dojazdu do pól .Przy tej obwodnicy były już wyznaczone działki przemysłowe (gdzie zaginął ten projekt za który zapłacono--czy za nowy będzie nowa kasa i na tym się skończy)

Jeśli już budować to taką obwodnice a nie obwodnicę która będzie droga wewnętrzną co widzimy po niby obwodnicy...
Tak na marginesie to szybko zacząć robić dwupasmówkę do Krosna aby mieć jakiekolwiek połączenie z droga via bo o A4 zapomnijmy..inaczej wszystkie inwestycje jasielskie zostaną przeniesione do strefy krośnieńskiej która już powstaje przy projektowanej via..pobudka ???
Odpowiedz
6
@ do Abnegat
dnia 21.01.2018, 15:17 · Zgłoś
Ty Abnegacie jak zwykle niewiele rozumiesz w temacie, w którym
masz najwięcej do powiedzenia. Ta projektowana droga ma połączyć
drogę 94 w Pilźnie z drogą 28 w Jaśle, w ciągu drogi 73. W takiej sytuacji
obwodnica Jasła może być tylko jedna albo z północnego-wschodu, albo
z zachodu. Przyjęcie jednego z wariantów W1 albo W2 automatycznie wyklucza
W3 i W4 i odwrotnie.
Odpowiedz
0
@ Mieszkanka Gorajowic
dnia 21.01.2018, 16:16 · Zgłoś
Wariantu W1 już nie ma o tym poinformowali na spotkaniu. Nie zgadza się na nią RZGW w Krakowie. Rezygnują już z tego wariantu.
Odpowiedz
7
@ Abnegat
dnia 21.01.2018, 18:15 · Zgłoś
Forum nie jest od bezmyślnego powtarzania tego, co ktoś powiedział czy zdecydował, ale od przedstawiania własnych opinii. Można zrozumieć, że w ramach realizowanej inwestycji obwodnica może być tylko jedna, ale czymś innym jest twierdzenie, że ta jedna obwodnica załatwi problemy komunikacyjne Jasła, bo tak nie będzie. W takich kwestiach trzeba mieć wizję wybiegającą w przyszłość dalej niż aktualne plany GDDKiA.
Odpowiedz
2
@ onna
dnia 21.01.2018, 15:16 · Zgłoś
Jak tam ma przebiegac
Odpowiedz
-8
@ onna
dnia 21.01.2018, 15:16 · Zgłoś
Dobra wspomniane jest o Gorajowicach a co z Brzyszczkami i Warzycami czemu nikt tam słowa nie mówi o niczym !
Odpowiedz
8
@ Mieszkanka Gorajowic
dnia 21.01.2018, 16:14 · Zgłoś
A dlaczego nikogo nie było na spotkaniu informacyjnym ??? Uważam, że przed takim spotkaniem Władze Gminy i Sołtysi powinni zwołać zebrania wiejskie w miejscowościach, których to dotyczy i uświadomić dokładnie mieszkańców jak biegnie projektowana droga. Ale im na tym nie zależy. Ludzie nie wiedzą co się dzieje a władza decyduje jak im wygodnie.
Odpowiedz
1
@ onaa
dnia 21.01.2018, 20:14 · Zgłoś
Tak ma pani racje nie bylo spotkania ani info od sołtysów masakra jakas
Odpowiedz
1
@ hej
dnia 22.01.2018, 15:41 · Zgłoś
Jak to nie byli ? Z Brzyszczek radni byli , widać czytają informacje.
Odpowiedz
1
@ Wojtek
dnia 28.01.2018, 22:35 · Zgłoś
A dla tego że nie było żadnych widocznych informacji. Ta niby obwodnica może pójdzie koło mojego domu. Mogli przynajmniej coś więcej to ogłosić.
Odpowiedz
-11
@ Mieszkanka Gorajowic
dnia 21.01.2018, 15:12 · Zgłoś
Wariant W3 przebiega przez Jasło i burmistrz go nie chce bo broni swoich. Wariant W4 biegnie przez Gorajowice i las i został wprowadzony "po cichu"a teraz okazuje się najbardziej prawdopodobny. Nie było go w pierwszej wersji. To jest oszukiwanie ludzi.
Odpowiedz
18
@ do mieszkanki
dnia 21.01.2018, 15:26 · Zgłoś
Oczywiście, że ten wariant był. To Pani wprowadza ludzi w błąd - http://www.jaslo4u.pl/cztery-warianty-przebiegu-nowej-drogi-jaslo-pilzno-newsy-jaslo-21087
Odpowiedz
3
@ Mieszkanka Gorajowic
dnia 21.01.2018, 16:11 · Zgłoś
Proszę czytać ze zrozumieniem informacje w artykule, które Pan/Pani cytuje:

"Warianty wschodnie przecinają trasę na ul. Na Kotlinę, gdzie przewidziane jest skrzyżowanie. Droga ma przebiegać przez granice miasta omijając łukiem osiedle Brzyszczki i włączać się do drogi krajowej nr 28".

Wariant W4 wtedy to nie ten sam wariant W4 co teraz. W pierwszej wersji były dwa warianty biegnące wzdłuż granicy Miasta Jasła i miejscowości Gorajowice, które miały trochę inny przebieg ale obydwa w tym samym miejscu. Obecny wariant W4 został dodany po spotkaniach informacyjnych i biegnie wzdłuż lasu.

Najpierw proszę uważnie przeczytać a później mnie pouczać.
Odpowiedz
-2
@ parafianin
dnia 21.01.2018, 15:07 · Zgłoś
jasło i tak umiera obwodnicy jej nie trzeba popatrze na krosno jak sie rozwija...jak lwowska wyglada popatrze na chodnik..wstyd gdzie zakłady pracy i godne zarobki i tereny zielone ?park wycinaja brak drzew na rynku
Odpowiedz
8
@ lipton
dnia 21.01.2018, 15:05 · Zgłoś
Budowa ruszy jak sympatyczna Joanna będzie miała wiek emerytalny a zapora na 200 lecie urodzin posła.
Odpowiedz
3
@ Asda
dnia 21.01.2018, 15:05 · Zgłoś
Wariant 3 i 4 to w zimie będzie masakra (przykład z wczoraj koło szpitala) dużo górek. Wariant drugi był by najlepszy. Jeśli wlot był by w Trzcinicy to wtedy był by zbędny łącznik 28 z 73 (plus rondo na 28 za mostem które będzie ciągle zablokowane w godzinach szczytu) bo Tiry od Nowego Żmigródu mogły by wracać do Trzcinicy. A reszta od Krosna czy Rzeszowa będzie jeździć po starej drodze. Już będzie mniej tirów w Jaśle bo prawda jest taka że Najwięcej jest ich od barwinka.
Odpowiedz
7
@ Mieszkaniec Jasła
dnia 21.01.2018, 14:05 · Zgłoś
W budowę zapory nikt nie wierzy to teraz obwodnica na topie :D
Odpowiedz
6
@ Człowiek z lasu
dnia 21.01.2018, 13:47 · Zgłoś
Gorajowice oddzielone od Jasła. Mogę podać przykład miasta, gdzie autostrada autostrada o trzech pasach w każdym kierunku, przebiega między urzędem miasta a pocztą i nikt nie czuje się odgrodzony, co więcej nie widziałem ani jednego psa, czy kota zabutego przez samochód.
Odpowiedz
7
@ Np.
dnia 21.01.2018, 13:57 · Zgłoś
Chociażby Katowice i A4
Odpowiedz
0
@ Jedna oporna
dnia 21.01.2018, 13:11 · Zgłoś
Ja tak sobie myślę, że dla władz miasta i regionu ważna jest sprawa globalna, natomiast dla tych którzy z domu mają widzieć i kazego dnia slyszec ruchliwa drogę zapala się lampka i bronią się. To jest naturalna reakcja obronną i nie ma się co dziwić. Ci którzy piszą wszystkie obelgi na protestujących zapewne mieszkają daleko... Jeśli decyzje zapadną to pewnie dojdzie do wywlaszczenia więc opory na nic ale na tym etapie każdy może wypowiedzieć swoje zdanie i to tyle. Oby to miasto nie umarło i żyło się tu lepiej. ...
Odpowiedz
3
@ ok
dnia 21.01.2018, 13:00 · Zgłoś
lepszym rozwiązaniem było by wybudować tą drogę koło krosna
Odpowiedz
4
@ Odyr
dnia 21.01.2018, 13:32 · Zgłoś
Albo k warszawy
Odpowiedz
-6
@ ok
dnia 21.01.2018, 12:50 · Zgłoś
najlepiej zbudujcie taka drogę żeby całkiem nie można było widzieć tego miasta
Odpowiedz
5
@ jaślanie
dnia 21.01.2018, 12:46 · Zgłoś
to tylko- jak co cztery lata- propaganda wyborcza pis!!!
Odpowiedz
3
@ Max Szyderko
dnia 21.01.2018, 12:28 · Zgłoś
Które to już bajdurzenie o tej obwodnicy...
Odpowiedz
7
@ hehehe
dnia 21.01.2018, 18:30 · Zgłoś
Niech będzie i setne. Takich inwestycji nie robi sie w dwa miesiące. Ale skąd ty o tym mozesz wiedzieć:)
Austostrady w Polsce projektowano i planowano od lat 80 tych. Przyszedł czas i powstały. Ale tacy jak ty zawsze beda marudzić. Kiedys marudziłes ze ulica Produkcyjna to bajki i niepotrzebne wywalanie kasy, dzis już o tym nie wspominasz bo pewnie ci łyso że tam cos się zaczyna dziać.
Odpowiedz
6
@ mieszkaniec
dnia 22.01.2018, 06:06 · Zgłoś
Max to typowy nrzekcz, wszystko n nie potem lament że w miescie nic sie nie robi. Na szczescie takich jak on jest garstka. Pokrzyczą potupią i na tym koniec.
Odpowiedz
4
@ Abnegat
dnia 22.01.2018, 17:13 · Zgłoś
Max - może cokolwiek sprecyzujesz wypowiedź, bo nie bardzo rozumiem, co wg Ciebie jest bajdurzeniem - konieczność budowy obwodnicy, jej konkretny przebieg czy w ogóle możliwość jej realizacji?
Odpowiedz
8
@ Mieszkaniec Jasła
dnia 21.01.2018, 12:21 · Zgłoś
Kiełbasa wyborcza nic więcej
Odpowiedz
10
@ b52
dnia 21.01.2018, 22:09 · Zgłoś
Oby nie. Porządna droga jest potrzebna.
Odpowiedz
0
@ Abnegat
dnia 22.01.2018, 17:08 · Zgłoś
Sama "kiełbasa wyborcza" nie wystarczy, żeby wygrać wybory, muszą być jakieś konkretne osiągnięcia - oby jak najbardziej zgodne z interesem społecznym, a do takich zapewne należą obwodnice.
Odpowiedz
22
@ Kierowca
dnia 21.01.2018, 12:16 · Zgłoś
Ale będę miał uciechę i uśmieję się z głupoty ludzkiej.
To że będą nowe stanowiska pracy dla ludzi to się nie liczy.
Zakłady i firmy transportowe zarobią, do kasy miasta wpłyną pieniądze
z podatków i od zakupionych towarów to się wcale nie liczy.
Liczy się tylko " ja " i okazja, że mogę pokazać i potrafię się sprzeciwić
na przekór nawet dobru publicznemu oraz całemu światu jaki jestem mocny.
Tu w Jaśle zawsze będą problemy.
Przekażcie pieniądze do Krosna niech w końcu dokończą budowę obwodnicy
na południe od lotniska budowanej po cichu bez problemów.
Tam już dużo nie potrzeba.
Odpowiedz
5
@ b52
dnia 21.01.2018, 22:08 · Zgłoś
Ja bym się jeszcze zaczął się martwić o to, żeby nikt nie wpadł na pomysł blokowania całej inwestycji, tak jak Krosnu łącznicy kolejowej.
Odpowiedz
0
@ Abnegat
dnia 23.01.2018, 00:54 · Zgłoś
Piszesz, jakby decyzja w sprawie budowy łącznicy została podjęta i ktoś przywiązywał się do spychaczy czy innego sprzętu budowlanego. Żadna decyzja nie zapadła, a ja na żadne blokady nie chodziłem, tylko wyrażałem swoją opinię, którą podtrzymuję do dzisiaj, że byłaby to inwestycja bezsensowna.
Odpowiedz
9
@ Abnegat
dnia 21.01.2018, 12:15 · Zgłoś
Nie rozumiem traktowania tych wszystkich wariantów jako równorzędnych w sytuacji, gdy dotyczą one zupełnie innych przebiegów tras obwodnic - północno-wschodniej i północno-zachodniej. Docelowo, obie te trasy są niezbędne i można jedynie mówić o kolejności realizacji, natomiast nie ma takiej alternatywy, że albo jedna albo druga. O alternatywie można mówić tylko w odniesieniu do tras W1 lub W2 oraz oddzielnie W3 lub W4.

Ponadto, nie ma konsekwencji w oznaczeniach kolorami, gdyż odcinek od ronda w Kowalowach do ronda w Krajowicach powinien być oznaczony innym kolorem jako wspólny, a nie jako W1, gdyż oznaczałoby to, że jeżeli W1 odpadnie, to na tym odcinku w ogóle nie będzie nowej drogi. Natomiast warianty odcinków od Krajowic w kierunku Kołaczyc nie powinny być kolorystycznie wiązane w wariantami na terenie Jasła, bo nie pozostaje to w logicznym związku - tutaj istnieje możliwość "każdy z każdym".
Odpowiedz
5
@ w1w3
dnia 23.01.2018, 13:44 · Zgłoś
Zgadzam się w 100% z uważny 2 i tak było to przedstawiane mieszkańcom na samym początku W1 i W3 łączyły się rondem kaskadowym (obok Zajazdu STUDZIENKA) z rozjazdem na Krosno i Gorlice przez Kaczorowy,trasa przez Kaczorowy była już uzgadniana w latach 80-tych gdzie do wyburzenia było ok.15 domów trasę te przesunięto od domów w wyniku protestu mieszkanców to przesuniecie jest wariantem optymalnym biegnącym poprzez pola i nieużytki, i droga ta miała stanowić tzw. zaporę "cmentarną "dla mieszkańców Kaczorowy dalej idącą przez torowisko.W projekcie był też wiadukt który miał łącznik kaskadowy pod nim umożliwiający dojazd do wszystkim pól rozdzielonych droga wraz z droga wewnętrzną od strony zachodniej tak że nie było tematu problemu dojazdu do pól .Przy tej obwodnicy były już wyznaczone działki przemysłowe (gdzie zaginął ten projekt za który zapłacono--czy za nowy będzie nowa kasa i na tym się skończy)

Jeśli już budować to taką obwodnice a nie obwodnicę która będzie droga wewnętrzną co widzimy po niby obwodnicy...
Tak na marginesie to szybko zacząć robić dwupasmówkę do Krosna aby mieć jakiekolwiek połączenie z droga via bo o A4 zapomnijmy..inaczej wszystkie inwestycje jasielskie zostaną przeniesione do strefy krośnieńskiej która już powstaje przy projektowanej via..pobudka ???
Odpowiedz
52
@ Otwórzcie oczy
dnia 21.01.2018, 12:15 · Zgłoś
Tak patrzę na oceny komentarzy i są same negatywne, czyli plemię jasielskie nie chce nowej drogi. Ok nie typ nie, nic na siłę. Tylko później nie mówicie, że nic tu się nutę dzieje, nic tu nie budują... skoro nawet z drogą macie takie problemy. Najlepiej otoczcie drutem kolczastym cały teren miasta i zróbmy największy skansen w Polsce, przynajmniej w taki sposób zyskacie aprobatę. Wam nawet McDonald przeszkadzał, nie potrafię zrozumieć dlaczego... Ziemio JASIELSKO obudź się z tego LETARGU!!!
Odpowiedz
6
@ xxx
dnia 21.01.2018, 12:34 · Zgłoś
A czy Podkarpacie to nie skansen?
Odpowiedz
17
@ Otwórzcie oczy
dnia 21.01.2018, 15:56 · Zgłoś
xxx no i tak i nie. Wiadomo, że jesteśmy jako województwo z tyłu stawki, ale inne miasta jak np sąsiednie nam Krosno jakoś się rozwija, no może nie są to fabryki czy jakieś zakłady pracy, jak niektórzy by chcieli, tylko gałąź handlu. Daje to chociaż nowocześniejszy wygląd miasta. zakłady pracy, fabryki itp budują się w strefie ekonomicznej pod Rzeszowem i w Mielcu. A w takim Jaśle kto wybuduje i komu, jak nawet porządniej drogi dojazdowej nie ma... Także, masz rację jest to skansen, ale gdzie nie gdzie wychodzą z tej ideologii (Rzeszów,Mielec)
Odpowiedz
10
@ olo
dnia 21.01.2018, 16:47 · Zgłoś
to musisz te oczy troszeczkę szerzej otworzyć bo w strefie w Krośnie całkiem dużo się buduje, a miasto zakupiło kolejne tereny pod inwestycje i planuje je wcielić do miasta (Lotnisko Iwonicz)
Odpowiedz
-13
@ xxx
dnia 21.01.2018, 18:16 · Zgłoś
Może wyliczysz jakie to dobrodziejstwa spłyną na miasto Jasło i kto na tym zarobi.
Odpowiedz
-3
@ Juras
dnia 22.01.2018, 10:07 · Zgłoś
Sprawdź zadłużenie Krosna.
Odpowiedz
2
@ Jasiek
dnia 26.01.2018, 16:21 · Zgłoś
Każe miasto się zadłuża. Krosno to robi na bieżąco i mądrze bardzo duża cześć to dotacje unijne które Jasło przespało. Poczytaj o nagrodach Krosna za pozyskiwanie środków zewnętrznych. Są doceniani i wyróżniani w rożnych prestiżowych rankingach ogólnopolskich. Prezydent Przytocki tylko jeździ po puchary do Warszawy.
Krosno na bieżąco spłaca kredyty. Ale ma też budżet 3x większy od Jasła. Może sprawdźmy zadłużenie Rzeszowa. Dla Rzeszowa też masz taki argument?
Trzeba się rozwijać i iść do przodu. To tak jak z kredytem na dom czy mieszkanie. Jeżeli tego nie zrobimy to stoimy w miejscu i mieszkamy u mamusi. Przespane dotacje Jasła i pomysł na rozwój teraz wychodzą zastojem.
Odpowiedz
27
@ Rudolf III
dnia 21.01.2018, 11:34 · Zgłoś
Podoba mi się ta kaczorowska logika - droga puszczona po polach spory kawałek od domów zrujnuje osiedle, ale jak samochody walą przez centrum miasta to jest wszystko w porządku.
Odpowiedz
-10
@ xxx
dnia 21.01.2018, 12:32 · Zgłoś
Czerwony nos usprawiedliwia cię z twojej niewiedzy. Miasta budowano na skrzyżowaniach szlaków komunikacyjnych a wsie na terenach rolniczych. Pola należy rozumieć jako grunty rolne czyli na których uprawiamy zdrowe jedzonko dla Ciebie. Prawda że rozumiesz.
Odpowiedz
-36
@ Mieszkaniec
dnia 21.01.2018, 11:18 · Zgłoś
Nie ma i nie będzie obwodnicy. My mieszkańcy pokażemy, że coś jeszcze potrafimy.
Odpowiedz
53
@ olo
dnia 21.01.2018, 11:34 · Zgłoś
i przez takich właśnie jak Ty, doprowadza się do upadku tego miasta. Najlepiej wszystko oprotestować i na nic się nie zgadzać.
Odpowiedz
-9
@ do@olo
dnia 21.01.2018, 11:44 · Zgłoś
Niech sobie burmistrz przeprowadzi obwodnicę przez swoją posesje.
Odpowiedz
5
@ olo
dnia 21.01.2018, 11:57 · Zgłoś
Widzę, że czytanie ze zrozumieniem to trudna sprawa. Więc już służę uprzejmie interpretacją: Rozmowa merytoryczna - tak, protest - nie, bo nie - głupota.
Odpowiedz
8
@ Do xxx
dnia 21.01.2018, 13:10 · Zgłoś
Niema się co odgrazac i dzielić skóry na niedźwiedzie,gdy on śpi w gawrze.Jeśli będzie dobra wola budowy drogi wraz z całą infrastrukturą, to postapi się podobnie jak z budową autostrad.Czyli zadaniu inwestycyjnemu nada się priorytet w myśl terminowych ustaw o inwestycjach koniecznych.A wywlaszczenia będą robione o obowiązujące T aryfikatory.
Odpowiedz
4
@ fan
dnia 22.01.2018, 11:49 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ Jola
dnia 23.04.2021, 16:58 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
-9
@ Juras
dnia 21.01.2018, 11:10 · Zgłoś
Władza niech zrobi coś, aby powstawały zaklady pracy a obwodnice budować poza granicami miasta. Jaslo umiera!!! Ludzie wyjadą z Jasła tymi obwodnicami i juz nie wrócą. Ostatni zgasi światło.
Odpowiedz
81
@ przestań człowieku
dnia 21.01.2018, 12:13 · Zgłoś
Bzdura, zakłady pracy to nie sprawa władz. te maja zapewnić dobry klimat tak aby przedsiębiorca chciał tu tworzyc miejsca pracy. Jednym z takich czynników sa własnie drogi. Obwodnica poza granicmi Jasła? Byłeś ty kiedykolwiek w Jaśle i wiesz jak jest położone? Bo chyba nie bardzo.
Odpowiedz
1
@ xxx
dnia 21.01.2018, 12:16 · Zgłoś
A może tej władzy o to chodzi.
Odpowiedz
5
@ xxx
dnia 21.01.2018, 12:45 · Zgłoś
władze robią, modlą się i obchodzą rocznice w swoim gronie. A kiedy skończą grotę?
Odpowiedz
47
@ Koń
dnia 21.01.2018, 13:05 · Zgłoś
Konsultacje takie przypominają projektowanie komisyjne, czyli takie, że wszyscy projektują, opiniują, ale nikt za to nie odpowiada.

Mówi się, że wielbłąd to koń zaprojektowany komisyjnie: każdy mu coś dodał na etapie tworzenia i wyszło zupełnie co innego niż zakładano- oczywiście komisja umyła od tego dzieła ręce i koń/wielbłąd jaki jest każdy widzi.

Wiadomo, że aby każdemu dogodzić droga przebiegać powinna zygzakiem lub w powietrzu, na estakadach ale bez słupów.

Idąc dalej to pojazdy także powinny być prowadzone komisyjnie i np. w samolocie każdy pasażer powinien mieć wpływ na przebieg i kierunek lotu.

Prawda jest taka, że fachowiec, czyli projektant powinien o tym decydować jednoosobowo (jak kapitan statku czy samolotu), a obowiązek konsultacji można potraktować jak kwiatek przy kożuchu.

Chyba, że chodzi o zagadanie tematu i dyskutowanie przez parę czy kilkanaście lat (jak to już było w przypadku niejednej inwestycji w Jaśle i nie tylko w Jaśle) , a potem stwierdzenie, że niestety mieszkańcy nie wiedzą co chcą, więc będzie wariant zerowy (nic nie robić), a w najlepszym przypadku zlecić nowe koncepcje, opaść konsultantów, a potem za parę lat znowu otworzyć dyskusję.

Bierzcie przykład z chłopa na wsi: on nie konsultuje z rodziną, czy z całą wsią, kiedy ma wyjechać w pole i co na nim robić.
Odpowiedz
-35
@ Czołem Telewizyjne Barany !
dnia 21.01.2018, 13:22 · Zgłoś
A dzie tam umiera. Program "700 minus a 500 plus" działa wyśmienicie. Przeczkola się dobudowywowuje i skszdła śpitola też. Chopie włoncz telewizor tam samiuśka prowda leci.
Odpowiedz
2
@ kris
dnia 21.01.2018, 14:11 · Zgłoś
Władza ma biegać z wiązankami kwiatów od kościoła do kościoła i obchodzić rocznice.
Odpowiedz
-4
@ xxx
dnia 21.01.2018, 14:45 · Zgłoś
Koniu nikt nie neguje technicznego projektu tylko jego lokalizacji.
Odpowiedz
34
@ do xxx
dnia 21.01.2018, 17:34 · Zgłoś
Większość z konsultujących, a może nawet każdy , chciałaby aby droga przebiegała poza ich działki, 100m czy 500m dalej, najlepiej przez np. działki sąsiada.
Ponadto gdzie dwóch konsultujących tam będą co najmniej trzy opinie i osoby nie mające pojęcia o takim obiekcie jak droga autorytatywnie narzucać będą warunki wzięte z księżyca, bo na medycynie i na budownictwie zna się u nas każdy.
Ciekawe czy np. chciałby ktoś aby w szpitalu, w czasie operacji komisja złożona z rowerzystów lub przypadkowych osób z ulicy, decydowała o tym gdzie należy ciąć, co usunąć i jak znieczulić pacjenta, a potem jak go leczyć po wyjściu ze szpitala?
Może nie najlepsze porównanie ale oddaje sens "konsultacji społecznych" w tak specjalistycznym temacie jak budowa drogi.
Były przecież próby konsultacji np. w sprawie zagospodarowania odpadów i co wyszło? Wielka porażka i wielkie zero. Totalna negacja i przerażająco stereotypowe myślenie (lub raczej bezmyślność) o odpadach jako jednym, wielkim g...e, które trzeba komuś podrzucić, wywieźć, a nie przetworzyć i zagospodarować w cywilizowany sposób.
Taki sam będzie efekt tych konsultacji.
Odpowiedz
48
@ JasMan
dnia 21.01.2018, 17:52 · Zgłoś
Jasło w całym kraju słynie
bo trzy rzeki przez nią płynie
będą słynne okolice
gdy będą trzy obwodnice
od golesza po Trzcinice
od Trzcinicy po Warzyce
i do Golesz powrócicie
Będzie w Jaśle klawe życie
Odpowiedz
20
@ jaślak
dnia 22.01.2018, 08:57 · Zgłoś
oho!!! Idą wybory, uaktywniają się zasłużeni , tylko w czym? Teraz kolej na zbiornik Kąty-Myscowa. Przedstawiono kosztowne 4 warianty obwodnicy, po co? A no po to aby było czym manipulować, przebierać, kłucić się, po tym będą konsultacje, dialogi techniczne, spotkania robocze, ustalenia i... a piać od nowa przed następnymi wyborami. A obwodnicy zapewne nie zobaczymy tak jak i zbiornika w Katach. Ja jakoś im już w nic nie wierzę, a wy róbta jak chceta i nadal wybierajcie tych samych, a potem narzekajcie że w Jasle jest dnooooooo!!!.
Odpowiedz
1
@ okoń
dnia 22.01.2018, 09:15 · Zgłoś
tyle, że nikt nie jest omnibusem i zawsze może coś zawalić. Czasem podczas konsultacji wychodzą niedoróbki, czy pominięcia jak np. brak łącznika z drogą w Krajowicach, gdzie mieszkańcy jednej z ulic zostali odcięci od świata, bo projektant nie zauważył. Właśnie podczas tych konsultacji zwrócono uwagę i sam przyznał, że musi to poprawić!
Odpowiedz
4
@ Juras
dnia 22.01.2018, 10:05 · Zgłoś
Nie czytasz ze zrozumieniem. Przykre. Najlepiej puścić "obwodnicę" przez rynek i wtedy będzie "dobry klimat" dla przedsiębiorców, szczególnie dla tzw. wlasciciela duzego budynku handlowego w srodku miasta. A w Jaśle mieszkam od urodzenia czyli ponad pół wieku. Mam oczy i widzę co się dzieje .
Odpowiedz
19
@ jaślak
dnia 22.01.2018, 10:33 · Zgłoś
"okoń", ja się z tobą zgadzam co do potrzeby konsultacji, tylko powiedz ile to może trwać? Ja o obwodnicy Jasła słyszę od wielu ( bardzo wielu) lat, tak samo jak i o moście na Gądkach, łączniku Staszica z Baczyńskiego, rondzie na Wojska Polskiego z 3 maja i jak na razie to powstało ( trzeba przyznać szybko) rondo na szkolnej na którym jak pisały media jasielskie w miesiąc były 2 groźne wypadki z powodu złego wyprofilowania i złego oznakowania. I kto za to odpowiada? Winnego jak zwykle nie ma. A jeszcze trzeba dodać do mojego poprzedniego postu że na końcu ( o ile taki nastąpi) trzeba ogłosić konkurs na wykonawcę i go przeprowadzić. A to też trwa i kosztuje. I czy nikogo nie dziwi że wszelkie te sprawy inwestycyjne nagłaśniają się zawsze przek kolejnymi wyborami.
Obiecanki cacanki a głupi i tak w to uwierzy, ja nie wierzę.
Odpowiedz
1
@ jaślak
dnia 22.01.2018, 11:10 · Zgłoś
świetne!!! I to jest najlepszy komentarz do tego artykułu. Sam Mickiewicz tak by nie napisał, brawo autor!!!
Odpowiedz
7
@ Taaaaa
dnia 22.01.2018, 16:42 · Zgłoś
Najważniejsze to dobrze obiecać!
Odpowiedz
1
@ Eugeniusz
dnia 22.08.2019, 00:03 · Zgłoś
Wszyscy widzą co się dzieje w ruchu drogowym w Jaśle i okolicy Jasła na drogach dojazdowych praktycznie codziennie, czyli korki i jeszcze raz korki...
Przybyło nam lawinowo pojazdów, to raz, kolejny element, to duży ruch pojazdów w kierunku Bieszczad + przejazdy tranzytowe do i z Słowacji pojazdów, które zmierzają do krajów południa Europy. Duży ruch panuje też w kierunku Nowego Sącza i Zakopanego. Pamiętajmy, że ten ruch narasta i odwlekanie inwestycji drogowych doprowadzi w końcu do totalnego chaosu na drogach. Wydaje mi się, że mamy kiepskich lobbystów w Jaśle, po prostu nasza okolica jest tylko maszynką do głosowania na PiS i nic poza tym.
Odpowiedz
1
@ Lukasz
dnia 01.11.2020, 22:19 · Zgłoś
Powstanie S19 i ruch tranzytowy w Jaśle umrze śmiercią naturalną.
Odpowiedz
0
@ Jola
dnia 23.04.2021, 16:57 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657