Nowi kierownicy i nowe wydziały w jasielskim magistracie
Burmistrz Ryszard Pabian dokonał reorganizacji w strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta w Jaśle. Zapowiadane w ubiegłym roku zmiany stały się faktem. Pojawiły się nowe wydziały, a wraz z nimi nowi kierownicy. Co więcej od teraz w jasielskim magistracie będzie jeden zastępca. Drugiego włodarz miasta nie zdecydował się powołać.
Burmistrz Jasła wprowadził nowe porządki w urzędzie. 17 stycznia 2019 r. nadał nowy regulamin organizacyjny, które wszedł w życie 1 lutego br. Ryszard Pabian nie powołał drugiego wiceburmistrza, a jedynym jego zastępcą jest Elwira Musiałowicz-Czech. - W nowej strukturze nadzoruję osobiście wszystkie wydziały techniczne oraz te, które z mocy prawa podlegają burmistrzowi. Zastępca natomiast nadzoruje Wydział Oświaty i Wydział Promocji, Kultury Sportu i Turystyki, któremu polega również Centrum Informacji Turystycznej i Kulturalnej. Nad działem finansowym opiekę sprawuje skarbnik, a nad wydziałami Spraw Obywatelskich, Urzędu Stanu Cywilnego, Organizacyjnym i Biurem Rady Miejskiej – sekretarz – wyjaśnia burmistrz Ryszard Pabian. W wyniku dokonanych zmian zostały przekształcone niektóre stare wydziały, a także powstały nowe komórki organizacyjne urzędu. Wydział Inwestycji, Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej został rozdzielony. Obecnie funkcjonuje Wydział Inwestycji i Ochrony Środowiska, którego kierownikiem nadal pozostaje Paweł Zawada. Pracownicy, którzy do tej pory zajmowali się sprawami gospodarki komunalnej trafili pod skrzydła Marcina Gustka, który został kierownikiem Wydziału Gospodarki Komunalnej mieszczącej się przy ul. Sokoła w Jaśle. Z kolei Tomasz Kołcz, dotychczasowy zastępca kierownika wydziału inwestycji został starszym inspektorem tej komórki organizacyjnej.
Trzy nowe wydziały
Co najważniejsze, w ramach reorganizacji w Urzędzie Miasta w Jaśle powstały trzy nowe wydziały. - Pierwszy to Wydział Rewitalizacji, Strategii i Inicjatyw Społecznych, który jest wypełnieniem zapisów naszego Lokalnego Programu Rewitalizacji. Zgodnie z zapisami LPR nad przebiegiem procesu rewitalizacji nadzór powinno pełnić specjalnie powołane do tego biuro. To bardzo ważny proces w sferze społecznej, ale także zawarte w programie dwa cele inwestycyjne. Pierwszym z nich jest powstanie Centrum Techniki, Kultury i Przedsiębiorczości (wniosek o dofinansowanie jest w trakcie oceny), a drugim program e-migracja i objęta nim rewitalizacja Placu Inwalidów Wojennych. W ramach tego wydziału chcemy również zintensyfikować współpracę z organizacjami i stowarzyszeniami pozarządowymi. Chodzi przede wszystkim o aktywizację tych stowarzyszeń, które są "na papierze" i od przypadku do przypadku działają. Ponadto w ramach tego wydziału będą na bieżąco monitorowane i aktualizowane strategie, które to działania do tej pory prowadzone były w ramach Wydziału Strategii i Rozwoju. Celem drugiego nowo powstałego wydziału będzie wspieranie przedsiębiorczości. Chcemy nie tylko zintensyfikować współpracę z przedsiębiorcami, którzy od lat są na rynku, ale również zaktywizować młodych, rozpoczynających działalność, stąd też jednym z elementów tego wydziału będzie inkubator przedsiębiorczości.Trzecią zmianą jest utworzenie Wydziału Promocji, Kultury Sportu i Turystyki. To w jego ramach chcemy realizować wszystkie działania, które dotyczą tych dziedzin i promować nasze miasto, bo naprawdę jest się czym pochwalić. Sukcesy naszych młodych artystów to najlepszy przykład tego, że wiele w tym zakresie się dzieje. Chcemy by sport i turystyka także były aktywne i szerzej zauważane. Pod ten wydział podlegać będzie również Centrum Informacji Turystycznej i Kulturalnej, mające siedzibę w kinie Syrena – tłumaczy włodarz miasta.
Kierownikiem Promocji Sportu, Kultury i Turystki została Patrycja Bimkiewicz, Wydziału Wspierania Przedsiębiorczości – Ewelina Janas Opałka. W przypadku Wydziału Rewitalizacji Strategii i Inicjatyw Społecznych został ogłoszony konkurs. Wydziałem Organizacji i Kadr pokieruje Paweł Laskowski.
Urząd w czterech lokalizacjach
Do tej pory poza głównym budynkiem urzędu znajdowały się dwa wydziały: przy ul. Floriańskiej Wydział Rozwoju i Promocji oraz przy ul. Sokoła część Wydziału Inwestycji, zajmująca się gospodarką komunalną. Teraz przy ul. Floriańskiej funkcjonował będzie Wydział Rewitalizacji, Strategii i Inicjatyw Społecznych. Natomiast Gospodarka Odpadami pozostaje, już jako samodzielny wydział w tym samym miejscu, z tym, że część dotycząca deklaracji za odpady (traktowana jako finansowa), przeniesiona zostaje do głównego budynku. Największa zmianą jest utworzenie inkubatora przedsiębiorczości, który obecnie powstaje przy ul. Kazimierza Wielkiego. Najprawdopodobniej prace budowlane zakończą się w połowie kwietnia. Wówczas w to miejsce przeniesiony zostanie nowo powstały Wydział Wspierania Przedsiębiorczości, którego zadaniem m.in. będzie nadzór nad funkcjonowaniem inkubatora przedsiębiorczości. - Tworząc nową strukturę kierowałem się przede wszystkim tym, by nasi petenci mieli jak najlepszy dostęp do poszczególnych wydziałów i mogli załatwić swoje sprawy w jednym miejscu. I chociaż urząd będzie się teraz znajdował w czterech lokalizacjach (do tej pory był w trzech) to każdy obszar realizowany przez te wydziały jest niezależny od pozostałych – podkreśla burmistrz Pabian.
Ilona Dziedzic