Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Ogromny zakład pracy upadnie z dnia na dzień? (VIDEO)

116

Pracownicy nie dostają pensji, zakład ma zablokowane konta bankowe, a od wczoraj z powodu tragicznej sytuacji finansowej zablokowano przesył gazu – tak wygląda sytuacja w Hucie Szkła Tarnowiec. Dzisiaj odbyło się spotkanie pracowników z prezesem zakładu. 

Sytuacja w zdawałoby się dobrze prosperującej hucie zmieniła się w przeciągu kilku tygodni. Końcem marca zarząd huty podjął decyzję o przeniesieniu pracowników do firmy outsorcingowej Royal z Wrocławia, która opłacała pracowników zakładu. Przeniesienie było spowodowane możliwymi oszczędnościami, które zarząd huty chciał poczynić w obliczu wzrastającej początkiem kwietnia ceny gazu (dla huty w Tarnowcu dodatkowe 70 tysięcy złotych kosztów miesięcznie). Pracownicy Huty, którzy ufali władzom zakładu bez problemów zgodzili się na przeniesienie im pracodawcy z Huty na spółkę Royal. – Do tej pory wypłaty były na czas i nie widzieliśmy przeciwwskazań – tłumaczy pracownica zakładu.

Pierwszy miesiąc współpracy z Royalem zakończył się pomyślnie – pracownicy dostali wynagrodzenia i huta pracowała normalnie. Problem zaczął się w czerwcu, kiedy pracownicy nie dostali pensji za maj. - Ostatecznie spółka Royal tych środków nie przelała. Były zapewnienia nawet ze strony prezesa spółki z Berlina, niestety na obietnicach to się skończyło. Wielkość produkcji, która była do zrealizowana na miesiąc czerwiec, została zrealizowana w niespełna 40%. Były 33 zwolnienia lekarskie, gdzie normalnie był to poziom 3 – 4 zwolnień. To było powodem tego, że produkcja zamiast iść na trzy zmiany, szła na jedną i wygenerowaliśmy w czerwcu około 600 tysięcy złotych straty – powiedział na spotkaniu z pracownikami zakładu prezes Bogdan Kasprzyk.

- Huta Tarnowiec przekazała nas Royalowi, a teraz Royal twierdzi, że nas dawno oddał. Jesteśmy niczyi – żaliła się pracownica Huty. Pracownicy nie dają za wygraną - Nie damy się jak inne huty, które pracowały bez wypłat po 5 miesięcy. Skończyło się, składamy wypowiedzenia, bo chcemy się zarejestrować w Urzędzie Pracy i przynajmniej dostać jakiś zasiłek. Potrzebne nam jest do tego świadectwo pracy, którego nie możemy otrzymać od pracodawcy – tłumaczyli nam pracownicy. Prezes Kasprzyk tłumaczył na dzisiejszym spotkaniu, że za okres pracy od kwietnia do końca czerwca świadectwo pracy wystawić może jedynie spółka Royal - Kto się zwolnił przed przyjęciem pracowników do Huty Tarnowiec, to może oczekiwać świadectw pracy tylko od spółki Royal. Takie są przepisy prawa i nie jestem w stanie tego przeskoczyć – mówił Kasprzyk.

Z dniem 1 lipca rozwiązana została umowa ze spółką Royal. Szansę na dalsze istnieje huty może dać jedynie nowy inwestor. - Nie ukrywam, że prowadzę rozmowy z inwestorami, aby dokapitalizować spółkę. Bez dofinansowania nie jesteśmy w stanie dalej trwać. Jeżli w ciągu najbliższych 3 tygodni te rozmowy zakończą się powodzeniem, to wówczas Huta Szkła Tarnowiec będzie zobowiązana do wypłaty zaległych pensji - zapewniał prezes Kasprzyk. 

W sytuacji, jeśli z inwestorami nie uda się dojść do porozumienia, to zgodnie z obowiązującymi przepisami zarząd spółki będzie obowiązany złożyć wniosek o upadłość Huty Szkła w Tarnowcu. Jeżeli ten scenariusz byłby realizowany, to z funduszu gwarantowanych świadczeń pracowniczych wszyscy pracownicy otrzymują wynagrodzenia zaległe do 3 miesięcy wstecz od daty ogłoszenia upadłości, plus odprawy. Huta Szkła w Tarnowcu jest największym pracodawcą w gminie Tarnowiec.

O sprawie będziemy informować na bieżąco

Grzegorz Michalski
[email protected]

Napisany dnia: 03.07.2012, 18:04 , Tagi: Tarnowiec

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Krawiec
dnia 08.12.2013, 23:45 · Zgłoś
Teraz KuK i Royal przekręcili firmę Zaryski w Tarnowie. Dlaczego nikt wreszcie nie zrobi z nimi porządku?
Odpowiedz
1
@ sparzony
dnia 26.05.2013, 23:01 · Zgłoś
Kolejnym wcieleniem Royala i przekrętu ZUSowego jest spółka Sac-Met, także stworzona przez Zdzisława Kmetko, Sac-Met działa i aktywnie pozyskuje nowych klientów. Uwaga na oszustów!
Odpowiedz
0
@ 1204
dnia 09.07.2012, 15:11 · Zgłoś
przeczierz to głupstwo nobo tylu pracownikuw sie zwolniło a inni dalej chcą świadectwo z royalu to jest jakaś głupota przecież można sie zwolnić z huty tarnowiec i cacy stuk stuk
Odpowiedz
2
@ emeryt
dnia 06.07.2012, 00:38 · Zgłoś
Mam nadzieje że wreszcie szlak trafi to Jasło i całą tą Polskę. Bo to jest nie do wytrzymania, żeby jasielski kapitalista zmuszał ludzi do podpisywania urlopu w zimie kiedy nie ma pracy i grosza za to nie płaci. A zwolnienia lekarskie żydowskim targiem 50/50. Jeżeli ktoś mi wskaże uczciwego kapitalistę w Jaśle zapraszam na kolację. Cytat: "o take Polske walczyliśmy."
Odpowiedz
2
@ GF
dnia 05.07.2012, 11:02 · Zgłoś
Założe się że syndyk nie wypłaci pracownikom pensji bo już nie będzie miał pieniedzy, bo musi pospłacać długi instytucją państwowym a to niestety one są na pierwszym miejscu.
Odpowiedz
3
@ GF
dnia 05.07.2012, 11:02 · Zgłoś
szkoda że nie robotnicy..
Odpowiedz
1
@ tarzan-zan
dnia 05.07.2012, 10:52 · Zgłoś
niezła ta blondyna w czarnym topie i dżinsowych rybaczkach
Odpowiedz
0
@ asd
dnia 04.07.2012, 23:27 · Zgłoś
aja proponuje zgwalcic i wykastrowac tych skurwi'...
Odpowiedz
4
@ do coli
dnia 04.07.2012, 20:35 · Zgłoś
nie mogłes cos lepszego wymyślic, następnym razem pomyśl trochę to nic nie kosztuje
Odpowiedz
0
@ cola
dnia 07.07.2012, 19:03 · Zgłoś
boli Cie prawda koteczku...
Odpowiedz
7
@ hbyi
dnia 04.07.2012, 20:22 · Zgłoś
proponuje zebrac sie wszystkim pracujacym w hucie i naglosnic sprawe tvn i interwencja , przeciez tak nie moze byc !
Odpowiedz
8
@ hbyi
dnia 04.07.2012, 20:20 · Zgłoś
kasprzyk wykupuje zaklady a pozniej celowo doprowadza do upadlosci i jak taki czlowiek moze spac spokojnie?gdzie jego sumienie ? tylko go dorwac i nakopac .
Odpowiedz
5
@ hutnik
dnia 04.07.2012, 19:22 · Zgłoś
popieram cie Aniu i powiem więcej następnym razem jak przyjedzie powinni go nie wypuscić z zakładu,powinni zawiadomic posłów senatorów ,odpowiednie słuzby tzn pip ,zus ,itp. oraz telewizję i nagłośnić na całą Polskę
Odpowiedz
4
@ Anka
dnia 04.07.2012, 21:08 · Zgłoś
Miejmy nadzieję, że sami zainteresowani i władze gminy tego tak nie zostawią. O ile się orientuję, jest to największy zakład pracy na terenie gminy. Aż się tu prosi tvn i reporterzy programu "Uwaga". Powinno wyjść na jaw, kto i w jaki sposób doprowadził hutę do upadłości. Pracownicy mają prawo to wiedzieć. Społeczenstwo ma prawo to wiedzieć. Niechże ktoś poniesie za to odpowiedzialność.
Odpowiedz
10
@ Anka
dnia 04.07.2012, 18:59 · Zgłoś
Obejrzałam materiał. Pan prezes wygląda na porządnie znudzonego. Nie widać, że się czymkolwiek przejmuje. Bo i czym? Wymuskany, elegancki, w drogim garniturze i pewnie z pensyjką wyższą niż pensja wszystkich ludzi pracujących w tym zakładzie razem wziętych. Ma taki wyraz twarzy, jakby chciał tym udręczonym ludziom pracującym za marne grosze powiedzieć: "Spadajcie wszyscy." A gdzie niby mają iść? Do opieki społecznej? Gdyby ktokolwiek z nich chciał żyć na koszt panstwa, już dawno byłby na garnuszku gminy. Znam kilkoro ludzi pracujących w tej hucie. Oni chcą pracować. Obowiązkiem naszych władz jest nie dopuścić do podejrzanego upadku firmy. Są zamówienia, towar jest sprzedawany, a nie ma czym zapłacić za gaz i na wypłaty dla pracowników? Ciekawe, czy prezesi też nie dostali wypłat.
Odpowiedz
6
@ Paula
dnia 04.07.2012, 19:26 · Zgłoś
Prezes ma to daleko gdzieś, bo jemu nie brakuje.
Odpowiedz
12
@ jurdej ze szkocji
dnia 04.07.2012, 16:26 · Zgłoś
wywiezcie szmaciarza prezesa w las i za każdą niewyplacona pensje odcinajcie mu palca i co tam jeszcze chcecie!!!
Odpowiedz
3
@ y
dnia 04.07.2012, 15:04 · Zgłoś
Rom zapomniałęs dodac mają jeszcze księdza
Odpowiedz
9
@ rom
dnia 04.07.2012, 14:04 · Zgłoś
a z kad ten kasprzyk jest czyzby z pruszkowa? przeciez to mafia o to chodzi szanowni panstwo zeby w powiecie jasielskim zostaly tylko ruiny i 0 firm kupi sobie ktos z warszawki ta hute i zrobi hotel posel rzonca juz to dawno obmyslal jak zrobic zeby zarobic przeciez macie poslow rzonce senator zajacowa i ksiedza dr putyre co zarzadza jaslem wiec do nich sie zwroccie o pomoc napewno wam pomoze ludziska z radia maryja od tarnowca
Odpowiedz
1
@ gr
dnia 04.07.2012, 18:04 · Zgłoś
ale jesteś tepmy
Odpowiedz
7
@ AAA
dnia 04.07.2012, 13:57 · Zgłoś
a państwo niech dalej buduje fontanny, orliki i inne ***sztyki, zamiast zakłady pracy ratować
Odpowiedz
5
@ gosc
dnia 04.07.2012, 13:26 · Zgłoś
usunąć z urzędu miasta tych co doprowadzajom firmy do bankructwa i zwalniajom ludzi z pracy
Odpowiedz
6
@ ciemnogród
dnia 04.07.2012, 13:24 · Zgłoś
Nie pracowników,dyrektorów skarbników,ekonomistów zakładu pod sąd !!!
Odpowiedz
3
@ zyta
dnia 04.07.2012, 13:07 · Zgłoś
Taka Gmina Tarnowiec Takiego macie GOSPODARZA Cała Gmina się wali zamykają firmy zamykają SZkoły a Panowie organizują festyny i pikniki - PARODIA tak jak rządza Ślimaki nic nie potrafiące - w gmini wszystko po znajomości to się tak nie da to
Odpowiedz
1
@ Emily
dnia 04.07.2012, 13:21 · Zgłoś
Ej, ej, co do szkół...
Czy szkoła do której chodzi max 40 dzieci ma funkcjonować? Trochę się to nie opłaca. Lepiej czasem, by dojeżdżały za pomocą tzw. autobusu szkolnego, aniżeli uczyły się na szkolnym bezludziu. Zero dyscypliny. Może dzieci są grzeczniejsze, może lepiej się je nauczy. Chociaż nie sądzę, gdy jest więcej ludzi, można rozpocząć tak zwaną rywalizację, nie tylko indywidualną, a międzyklasową. Poza tym, jak nauczyciel dostaje tyle samo za godziny, tylko, że mniej dzieci uczy, no to nie dziwię się, że szkoły zostają zlikwidowane. Poza tym, szkoły przejęły stowarzyszenia, co wiadomo - niektóre, bo na przykład szkołę w Brzezówce byłoby ciężko utrzymać (minimalne przedszkole, klasy 1-3, dzieci mało). Co do firm... To nie jest raczej wina GMINY, a WŁAŚCICIELA! Fakt faktem, że mogliby się ruszyć, coś załatwić, ale... czy wójt miałby wystarczającą siłę? Tutaj chodziłoby o co innego.
A co do imprez. Dostali DOFINANSOWANIE, istnieje tzw. GOK, to niech coś robią!! W końcu Gminny Ośrodek Kultury.
Prawda jest taka, że najlepiej jest zwalić na kogoś winę, widząc same wady, niekoniecznie dysonansy, aniżeli samemu się zapoznać z sytuacją odrębnie.
"Ile ludzi, tyle opinii" - na tym zaprzestaniemy.
Odpowiedz
7
@ ulim
dnia 04.07.2012, 13:06 · Zgłoś
powinni sprawdzic tego kasprzyka dlaczego kiedy on przejmie kazda huta to nagle huta upada !? zlodziej
Odpowiedz
6
@ hanys
dnia 04.07.2012, 13:05 · Zgłoś
nie dosc ze ludziom wyplat nie wyplacili to jeszcze swiadectw nie chca wydac wstydziliby sie , dobrze niech ludzie walcza o swoje moze tv pomoze
Odpowiedz
2
@ Paula
dnia 04.07.2012, 17:10 · Zgłoś
Dziś też świadectw nie dostali, bo telewizji nie było więc Kasprzyk umył ręce od sprawy.
Odpowiedz
3
@ menuela
dnia 04.07.2012, 13:03 · Zgłoś
do grzes : ludzie nie dali nabrac sie na zmiane firmy nie chcieli tego podpisac to zagrozili ze ich zwolnia ,a z racji takiej ze znalezc prace graniczy z cudem to podpisali , zlodzieje
Odpowiedz
5
@ ekuieua
dnia 04.07.2012, 13:00 · Zgłoś
wszystko bylo ustawione ,przeciez rozkazali ludziom podpisac sie aby przejsc do royal (kto nie podpisze ten zwolniony ) , a ten caly kasprzyk doprowadzil do upadlosci kilka hut i wlasnie to ma na celu ,ale dlaczego nie wiem ? jak taki czlowiek moze spac spokojnie ,dlaczego usiluje zlikwodowac miejsca pracy w hutach ? bo huta w tarnowcu nie jest pierwsza ? powinni to zbadac a on powinien siedziec za kratkami
Odpowiedz
6
@ bury
dnia 04.07.2012, 13:39 · Zgłoś
ten kasprzyk jest chciwym podstepnym ipazernym zydem akoszerni wlasnie to maja na celu zniszczyc zlikwidowac miejsca pracy w polsce. Nie wiedzieliscie otym.
Odpowiedz
4
@ Grzes
dnia 04.07.2012, 12:35 · Zgłoś
Szkoda że ludzie dali się nabrać na zmianę firmy.
Odpowiedz
2
@ tarnowiec
dnia 04.07.2012, 12:05 · Zgłoś
Ada jak byli nawaleni,to trzeba było nie odbierac towaru
Odpowiedz
-9
@ ada
dnia 04.07.2012, 11:59 · Zgłoś
Byłem tam raz po towar co drugi pracownik nawalony to musiało się tak stać i kropka
Odpowiedz
9
@ d
dnia 04.07.2012, 12:08 · Zgłoś
bzdura nigdy tam nikt nie był nawalony. Ludzie pracowali bardzo ciężko, a praca przy 50-60 stopniach ciepła nie należy do łatwych
Odpowiedz
-2
@ ada
dnia 04.07.2012, 12:19 · Zgłoś
A dziury w ogrodzeniach i latanie w nocy po wóde na meliny to co może normalne
Odpowiedz
2
@ Anka
dnia 05.07.2012, 15:05 · Zgłoś
Stan przy piecu hutniczym, to zobaczymy, czy nie będziesz wyglądał jak pijany.
Odpowiedz
13
@ MEDIA
dnia 04.07.2012, 11:52 · Zgłoś
W takich sprawach media odgrywają ogromną rolę, proponuję hutnikom zadzwonić do interwencji, albo tvn24, czy uwaga tvn, zebrać się powiedzieć jak wygląda sprawa, oni zajmą się resztą, to na prawdę działa. To nie do pomyślenia że firma tyle lat istnieje i nagle w ciągu paru tygodni upada! SKANDAL! Ten prezes powinien w więzieniu za to siedzieć! Tylu ludzi na lodzie zostawić!
Odpowiedz
6
@ Emily
dnia 04.07.2012, 11:58 · Zgłoś
No w sumie dobry pomysł... Tylko ciekawi mnie, czy się odważą... A przecież trzeba to ratować...
Odpowiedz
13
@ jestem z wami
dnia 04.07.2012, 11:37 · Zgłoś
hutnicy nie podajcie się macie posłów i senatrów może wam pomogą, jakby wam nie pomogli to zaproscie telewizię ,rozgłoscie to na całą Polskę, jak się łamie prawa pracownicze na podkarpacju, trzymam kciuki za was
Odpowiedz
-5
@ jaslanka
dnia 04.07.2012, 10:56 · Zgłoś
Niestety takich przypadkow bedzie coraz wiecej, kto obraca sie pomiedzy przedsiebiorcami ten wie ze kryzys zbiera plony, upadaja i będą upadać.. a temat niewyplacanych pensji to temat rzeka... i Huta Szkla Tarnowiec to nie jest smutny wyjątek... i nic w tym zaskakujacego. Jedyne co mnie zaskoczylo to to że ludzie zamiast próbować wspólnie Hutę podźwignąć poszli hurtem na zwolnienie... a przecież ZUS nie wypłaca zasiłków przy zatrudnieniu powyżej 20 osób tylko w tym przypadku Royal, więc kasy i tak nie dostali a tym sposobem zeszli z produkcji i sprzedaży, no cóż znam firmy gdzie ludzie wspólnie jak załoga próbują udźwignąć ciężar kryzysu, nie uciekają, zaciskają pasa i ratują i dopiero jak nie ma nadzieii odchodzą... Takie czasy ;-( A było już całkiem przyzwoicie...;-(
Odpowiedz
9
@ baz
dnia 04.07.2012, 11:23 · Zgłoś
ludzie pomagali hucie bo latami pracowali za pół darmo a skoro nie dostają pensji za co dojadą do pracy . Kierownictwo ponosi odpowiedzialność za taką sytuację skoro nie znalazło chętnych na produkty ze szkła . Ciekawe czy prezes pomaga hucie i odmawia sobie pensji
Odpowiedz
4
@ Paula
dnia 04.07.2012, 18:32 · Zgłoś
Za prezestwa Żaka przez rok ludzie pracowali za grosze, ale prezes poinformował ich o trudnej sytuacji i ludzie solidarnie trwali, aż sytuacja się unormowała. Kasprzyk zaś kłamie do chwili obecnej więc na co ludzie mieli liczyć.
Odpowiedz
1
@ tik
dnia 05.07.2012, 09:41 · Zgłoś
a powiedział ile zarabia
Odpowiedz
11
@ rutkowski
dnia 04.07.2012, 10:19 · Zgłoś
Zgnoją wszystko w tym powiecie jasielskim a na końcu za orają ;-) Burżuje
Odpowiedz
14
@ jaś
dnia 04.07.2012, 10:11 · Zgłoś
otake polske walczelyśta ??? komuna wracaj !!!
Odpowiedz
-5
@ bezatu
dnia 04.07.2012, 09:52 · Zgłoś
Czy na pewno obecna sytuacja to tylko wina zarządzających? A może w jakimś momencie załoga też nie pozostaje bez winy? Pytam, bo nie znam tej konkretnej sprawy, ale w oparciu o inne doświadczenia nasuwa mi się taka refleksja. Znam przypadek inny, kiedy firma była w kłopotach, a załoga pokazywała, że twardo będzie stać i bronić swojego. Przyszedł inny zarządzający, załoga puściła z tonu, ale to było o trochę za późno. Czy Wasz przypadek nie jest podobny?
Odpowiedz
2
@ Paula
dnia 04.07.2012, 17:31 · Zgłoś
Stanowczo wina prezesa. Pracownicy chcą pracować, ale z pustego i Salomon nie naleje. Trzeba płacić rachunki, coś jeść, a nie tyrać za darmo nie wiadomo do kiedy.
Odpowiedz
9
@ LIZODROPULOS
dnia 04.07.2012, 09:33 · Zgłoś
Brawo.Polityka prowadzona przez rząd przynosi spodziewane efekty...Oto w pełnej krasie wzorowe przekształcenia. kapitalizm w czystej postaci...Słowem EURO koko -trwa...A ludzie no cóż? Nadal zadowoleni z życia biorą co im dają: biedę,brak perspektyw na życie.I co ciekawe milczą,...The END TARNOWIEC!!! Nie martwcie się -firma będzie hotelem dla pielgrzymów!
Odpowiedz
0
@ ccx
dnia 05.07.2012, 09:04 · Zgłoś
ale macie euro 2012!
Odpowiedz
18
@ Solidarna Polska
dnia 04.07.2012, 08:46 · Zgłoś
Dlaczego Kmiecik i Urban (koalicja PO- PSL) nie jedzie do Tarnowca ratować hutę?
Odpowiedz
10
@ ewa
dnia 04.07.2012, 09:51 · Zgłoś
Bo im jest dobrze!!!
Odpowiedz
-3
@ józiek
dnia 04.07.2012, 08:23 · Zgłoś
Solidarność,Solidarność.Precz z komuną,.,precz z komuną
Odpowiedz
2
@ tik
dnia 05.07.2012, 09:39 · Zgłoś
przecież to kapitalizm który zawdzięczasz solidarności.teraz cię nie rozumię.
Odpowiedz
0
@ józiek
dnia 05.07.2012, 12:36 · Zgłoś
tik,bo tego nijak nie da się zrozumieć.Było tak;socjalizm tak,wypaczenia -nie.Potem było kapitalizm,potem kapitalizm z ludzką twarzą.Teraz jest komunia
Odpowiedz
0
@ PiS
dnia 04.07.2012, 07:35 · Zgłoś
wszystko wina tuska!
Odpowiedz
0
@ tik
dnia 05.07.2012, 09:37 · Zgłoś
tak tysk objął rządy w 1989roku,ale śmieszne
Odpowiedz
24
@ Mirek
dnia 04.07.2012, 07:35 · Zgłoś
Kolejna firma w powiecie upada. Panie Kmiecik gdzie Pan jest bo jakoś teraz Pana nie widać? Jest Pan starostą pow. jasielskiego więc może łaskawie zajął by Pan jakieś stanowisko w tej sprawie? Lepiej udawać że o niczym się nie wie... jeszcze Nowy Styl niech upadnie Gamrat się już rozleciał i nie będzie już żadnych miejsc pracy. Macie rządy PO, pogratulować tym co głosowali.
Odpowiedz
4
@ józiek
dnia 04.07.2012, 08:24 · Zgłoś
Miruś,ja sięgam głębiej.To zaczęło się od 1989 r.
Odpowiedz
8
@ baz
dnia 04.07.2012, 09:18 · Zgłoś
Pan Kmiecik siedzi na plebaniach i pije "kawę z %" z proboszczami oni wam nie pomogą
Odpowiedz
1
@ tik
dnia 05.07.2012, 09:35 · Zgłoś
masz rację w tym systemie obowiązuje wilcze prawo,nie liczy się człowiek tylko kasa
Odpowiedz
21
@ Jacek
dnia 04.07.2012, 07:32 · Zgłoś
Czy prezes też nie dostaje pensji ?! A może powinien odpowiedzieć swoim majątkiem za sytuację jaka jest obecnie. Czy ktoś za coś w tym kraju odpowiada?
Odpowiedz
21
@ D
dnia 04.07.2012, 06:37 · Zgłoś
Nie rozumiem jednego. Jest zapotrzebowanie na produkty z Tarnowca, na całą Europę i świat, do końca na bieżąco wyjeżdżały stamtąd tiry wyładowane towarem i tak od wielu wielu lat. Przyszedł jakiś tam prezes Bogdan Kasprzyk i huta upada? To co to jest za prezes, że ma taką świetną firmę, która przez tyle lat świetnie prosperowała i nagle upada. Wykończył Pan hutę w Krośnie a teraz jeszcze w Tarnowcu? I jeszcze ma Pan wstyd nie wypłacać biednym ludziom pieniędzy?! SKANDAL, na Pana miejscu bym się spalił ze wstydu, zarabia Pan bardzo dużo pieniędzy, a co Ci ludzie teraz mają począć? Myślał Pan o nich doprowadzając ten zakład do ruiny? Czy tylko o własnym tyłku?! Dobrze, że sprawa nabrała rozgłosu w mediach i oby tak dalej, niech ludzie wiedzą jakie rzeczy się dzieją, jedynie media mogą wpłynąć na to by w końcu pracownicy dostali chociaż zaległe wypłaty. Panie Kasprzyk mówi Pan że konta są zablokowane i nie można wypłacić pensji, ciekawe czy Pan też nie dostał przez kilka ostatnich miesięcy pensji?? Założę się że z jednej Pańskiej, opłaciłby Pan wszystkich pracowników w hucie. I coś nie był Pan rozmowny na tym zebraniu, przestraszył się Pan dziennikarzy czy zrozpaczonych ludzi?
Odpowiedz
1
@ sdfg
dnia 05.07.2012, 12:54 · Zgłoś
To są ci sami kolesie co wykończyli hutę "makora" w krośnie. To jest wrogie przejęcie. Poszukajcie w KRS pana prezesa i resztę ferajny to sie wam oczy otworzą o co chodzi
Odpowiedz
9
@ Mm
dnia 04.07.2012, 04:56 · Zgłoś
Nasi politycy są tylko jak wybory się zbliżają. A jak są potrzebni tak jak w hucie w Tarnowcu to ich nie ma. Proponuje pracownikom wybrać się silnie do Pana Rzońcy żeby pomógł rozwiązać problem z huta. Wyroby z tej huty szły na cały świat przez kilkadziesiąt lat. Przyszedł jakiś prezesina i wszystko zniszczył. Jak możliwe że rząd na coś takiego pozwala?
Odpowiedz
23
@ Ala
dnia 04.07.2012, 00:20 · Zgłoś
Mój tato tam pracował przez 30 lat i mama przez 10. Utrzymują rodzinę i dom. Teraz pozostali bez niczego. Z kredytem. Co mamy robić? Czy ktoś pomyślał o ludziach? Panie Kasprzyk nie wstyd Panu? Jest pan milionerem więc nie ma pan pojęcia co to bieda. Najlepiej ludzi zostawić na lodzie. Kilkaset osób zostało bez pracy. Bez nadziei na nowa pracę. Nie wyobrażacie sobie jakim ogromnym dramatem dla wielu ludzi jest zamknięcie tej huty która służyła od kilkudziesięciu lat. Szkoda że jasielscy politycy nic nie pomagają w tej sprawie. Gdzie jest Pan Rzonca pani Zając. Gdzie starosta Kmiecik. Gdzie wszyscy jesteście?
Odpowiedz
12
@ Wojtas
dnia 04.07.2012, 01:28 · Zgłoś
Kmiecik do lidla mikrą pojechał i zginął...
Odpowiedz
4
@ Mira
dnia 04.07.2012, 05:22 · Zgłoś
A kto rządzi w Jaśle PO-Czarnecki a opluwasz PIS, Nie jest ważne kto rządzi - opluć trzeba PIS kto ci za to płaci
Odpowiedz
12
@ popo
dnia 04.07.2012, 07:35 · Zgłoś
POlikwidować,POsprzedawać,POzamykać,POzwalniać a sobie POdwyżki !!!G ł o s u j c i e n a PO !!! Kmiecik tak mało jeszcze zarabia może kolejna POdwyżka!!!
Odpowiedz
4
@ Paula
dnia 04.07.2012, 17:28 · Zgłoś
Politycy nagle założyli czapki niewidki, ale spokojnie podczas najbliższego festynu znów się pojawią.
Odpowiedz
-2
@ gbur do miry
dnia 04.07.2012, 18:08 · Zgłoś
Opluwanie i zohydzanie PiSu to wielce chwalebne uczynki !!!
Odpowiedz
8
@ bezpartyjny
dnia 03.07.2012, 23:32 · Zgłoś
W Tarnowcu jak i w Debowcu w "TRAFUNKU" kasa fikcyjna na czarno 90 % kasa za 3 miesiace to jest XXI w. kurde za komuny było lepiej ...kazdy kase miał...szkoda ze nie było tyle towaru w sklepach ... ehhh nasza Polska
Odpowiedz
-11
@ Ja
dnia 04.07.2012, 00:20 · Zgłoś
co tak narzekasz ? z Trafunku cię wywalono! teraz opluwasz...
Odpowiedz
11
@ bezpartyjny
dnia 04.07.2012, 07:39 · Zgłoś
nie nigdy bym tam nie poszedł pracowac to jest obóz pracy i wykorzystywanie naiwnych ludzi ... znam kilka osób co maja u pana M. niewypłacone po 10 tys. zł i pewnie juz nie otzymaja tych pieniedzy . Takich prezesów i właścicieli to wywieźć w las i zostawic niech zobacza jak to jest byc zrobionym w balona ...
Odpowiedz
5
@ wiola
dnia 04.07.2012, 22:14 · Zgłoś
to prawda z tym trafunkiem tez nie poszlabym tam do pracy,znajoma pracowala;ludzie robia nawet po 4-5 mcy bez wyplaty ,czekac tyle az szef z laski swojej raczy zaplacic! tez mozna by go do sadu podac lub naslac inspekcje pracy
Odpowiedz
0
@ tik
dnia 05.07.2012, 09:32 · Zgłoś
przed stanem wojennym cały kraj strajkował chyląc go świadomie do upadku bo nikomu to nie pasowało,teraz mamy kapitalizm to narzekają co chcieli to mają nie wiedzieli tego wcześniej
Odpowiedz
4
@ cola
dnia 03.07.2012, 22:29 · Zgłoś
czemu nie ma nigdy ogloszen ze np wielkie miejsce pracy jakim jest Starostwo Czy inny biurowiec czy urzedy gmin ...jest/ sa zagrozony/e zwolnieniami...?
Odpowiedz
8
@ Paula
dnia 03.07.2012, 23:23 · Zgłoś
Takie posady są nietykalne i wbrew opiniom, że i tam jest redukcja zatrudnień jakoś tego nie widać.
Odpowiedz
3
@ cola
dnia 04.07.2012, 20:28 · Zgłoś
tam sa raczej przyjecia...i nie koniecznie tylko stazystow..a nie..zwolnienia;)
Odpowiedz
2
@ Paula
dnia 04.07.2012, 20:46 · Zgłoś
Mam koleżankę w gminie, której [...]ka celowo na emeryturę poszła później by ją wkręcić i przyuczyć do zawodu.
Odpowiedz
0
@ bezrobotna
dnia 05.07.2012, 08:58 · Zgłoś
w jednej z gmin powiatu jasielskiego na księgową do Zakładu Gospodarki Komunalnej zatrudniono emerytowaną skarbniczkę sąsiedniej gminy. Widocznie brakowało BEZROBOTNYCH księgowych !
Odpowiedz
-5
@ milfhunter
dnia 03.07.2012, 22:22 · Zgłoś
A ja bym tą panią z rączką w gipsie chętnie zatrudnił :D
Odpowiedz
6
@ cola
dnia 03.07.2012, 22:31 · Zgłoś
a Ciebie by nie jeden zatrudnil jako meska ...(..) :P:P:P:P:P:P
Odpowiedz
14
@ dansa1985
dnia 03.07.2012, 21:57 · Zgłoś
witam wszystkich ja jestem pracownikiem własnie tej huty i naprawdę nie wiadomo kogo było słuchać jeden preses gada tak a drugi tak obiecywali że kasa będzie a do tej pory nie mamy wypłaconych pensji dobrze że ktoś poruszył ten temat bo to jest skandal a ta firma co ma teraz hutę szkła tarnowiec skończyła rok wcześniej hutę szkła w krośnie makore i teraz skończyła w rok i 4 miesiące hutę w tarnowcu aż chce sie płakać za co my mamy żyć
Odpowiedz
8
@ Paula
dnia 03.07.2012, 22:01 · Zgłoś
Sama z mamą zastanawiam się za co rachunki opłacić. Jak zawsze biednemu wiatr w oczy, a dyrekcji bieda nie dosięgnęła więc tego nie rozumie.
Odpowiedz
1
@ Romek
dnia 08.07.2012, 20:14 · Zgłoś
Ludzie !! Co wy ??? Przecież mamy wolność. !!! O take Polske walczyli w "solidarności". To za komuny trzeba było zapieprzać za darmo. Dzisiaj niczym w raju, człowiek wolny..jak ptak, nie chce robić, to nie robi - idzie na L-4. A że ma rodzinę i kredyty - kogo to dfzisiaj obchodzi. Kiedyś można było pójść do sekretarza i się wypłakać. (bywało, że pomógł). dzisiaj jak h.. nawtykasz szefowi, to możesz się wyspowiadać. Pomoże...jak umarłemu kadzidło. Ale kończę, bo mnie pomiotem Marksa, Lenina i Dzierżyńskiego nazwiecie.
Odpowiedz
11
@ Paula
dnia 03.07.2012, 21:56 · Zgłoś
Znam sytuacje dobrze, bo mama tam pracowała. Naobiecywali cudów mówiąc, że jeszcze z 3 mc mają za darmo pracować, a potem kasę zaległą dostaną. Prawda jest taka, że hutnicy z Makory nigdy zaległych pensji nie odzyskali i drugi raz się na to nie nabrali. Ludzie pouciekali na zwolnienia, a i tak zwrotu z Zus-u nie dostali, bo huta nie opłacała składek.
Odpowiedz
7
@ gg
dnia 04.07.2012, 07:41 · Zgłoś
wielu ludzi którzy tam pracowali jest w dramatycznej sytuacji, niektórzy mają na utrzymaniu rodziny, do tego kredyty... nic tylko się powiesić.
Odpowiedz
0
@ aerox
dnia 09.07.2012, 07:38 · Zgłoś
Dlaczego akurat siebie wieszać ?? Może jednak zacząć wieszać innych ? Może ktoś się wreszcie zastanowi ?
Odpowiedz
-13
@ Sven
dnia 03.07.2012, 21:49 · Zgłoś
Jeżeli chodzi o mnie to może upaść wszystko niech każdy skosztuje szarej rzeczywistości i katolickiego lektoratu,który wznosi ręce do bozi.
Odpowiedz
-1
@ gbur
dnia 04.07.2012, 18:05 · Zgłoś
Polska była by na pewno dużo bogatsza, gdyby jej nie OKRADAŁ !! katolicki kler .
Odpowiedz
7
@ XXXXX
dnia 03.07.2012, 21:42 · Zgłoś
Czy ktoś z gniewnych komentatorów doczytał ten kawałek:
"Były 33 zwolnienia lekarskie, gdzie normalnie był to poziom 3 – 4 zwolnień. To było powodem tego, że produkcja zamiast iść na trzy zmiany, szła na jedną i wygenerowaliśmy w czerwcu około 600 tysięcy złotych straty"
i zrozumiał ???
Odpowiedz
10
@ el
dnia 04.07.2012, 09:19 · Zgłoś
Jesli pan prezes okrada pracowników i miesiacami nie placi jakie inne wyjscie mają ludzie? Poszli po zasiłek do ZUS. Piekne słówka i obiecanki prezesów nie wystarcza. jeść trzeba i rachunki do zaplaty czekają. W dawnych czasach nawet niewolnicy dostawali miske strawy. dzisiaj, swoje prawa mają: zuczki, psy,złote rybki,geje a pracownik ma tylko zasuwac w temp.60C i o zapłatę nie pytać.
Odpowiedz
18
@ zdesperowana
dnia 03.07.2012, 21:35 · Zgłoś
wziąć ch.ja na toki i w krzoki! Zgnoili 2 huty hamy
Odpowiedz
13
@ XXXXX
dnia 03.07.2012, 21:35 · Zgłoś
czy poseł Rzońca interpelował już w tej sprawie ???
Odpowiedz
2
@ Pijtor
dnia 03.07.2012, 21:30 · Zgłoś
Kiedy ostatnio była POświęcona? i za ile? może za mało wziął szaman?
Odpowiedz
22
@ Emily
dnia 03.07.2012, 21:26 · Zgłoś
No nie bez powodu twierdzą, że za kilkanaście lat z tego województwa będą skanseny itp. ...
Odpowiedz
11
@ regulator
dnia 03.07.2012, 22:21 · Zgłoś
Też ze szwagrem doszliśmy do tego wniosku. To wygląda tak, jakby tereny na południu od "czwórki" i na wschód od "zakopianki" były przeznaczone pod zalesienie.
Odpowiedz
1
@ mistrz
dnia 05.07.2012, 02:06 · Zgłoś
Dokładnie, oglądam teraz te lasy dookoła i myślę że kiedyś tu grałem w piłkę, tam jeździłem na nartach...
Odpowiedz
4
@ KRAKUS
dnia 03.07.2012, 21:20 · Zgłoś
ooo tak samo było 3 lata temu na Masonite za rządów pewnego dyrektora ktory przyjechał na podkarpacie ze ślaskiej biedy i myślał ze jest bogiem , na szczeście było , minęło , ale skutki tego odczuwamy do dziś
Odpowiedz
9
@ mloda
dnia 03.07.2012, 21:20 · Zgłoś
i kolejny zaklad pracy w powiecie jasielskim upada,szok z czego ci ludzie beda zyli,jesli nie ma na wyplate to z czego beda placili wynagrodzenia i odprawy,na to beda pieniądze???

mam nadzieje ze jednak zaklad pracy sie utrzyma:)3mam kciuki
Odpowiedz
9
@ titum
dnia 03.07.2012, 20:06 · Zgłoś
najlepiej w Polsce nażrec się dużą chochlą i zniknac bez sladu napchac kieszenie i tak mnie nie dopadną a chłopy na ugor za takom Polske walczyli nasi Dziadowie
poraszka
pozdrawiam
Odpowiedz
-19
@ Emily
dnia 03.07.2012, 20:42 · Zgłoś
Zgubiłeś słownik ortograficzny, patrioto...
Odpowiedz
13
@ aa
dnia 03.07.2012, 19:42 · Zgłoś
Tak samo zrobili z Makorą w Krośnie i chyba ci sami cwaniusie
Odpowiedz
8
@ asd
dnia 03.07.2012, 19:13 · Zgłoś
niemial tam kto temu prezeskowi zabkow policzyc i rozerwac na strzepy przeciez od dawna bylo wiadomo ze tak to sie zakonczy a do lasu z prezeskiem petla na leb i husiu husiu albo wykastrowac gnide
Odpowiedz
3
@ kmkm
dnia 03.07.2012, 20:35 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
2
@ Emily
dnia 03.07.2012, 20:37 · Zgłoś
Nie chrzań, że od dawna. Fabryka stała tak naprawdę na wysokim poziomie. Do czasu...
Odpowiedz
6
@ malkontent
dnia 04.07.2012, 08:01 · Zgłoś
Przekombinowali, poszli na zwolnienia lekarskie myśląc, że jakoś to będzie, a zasady kapitalizmu sa proste- nie ma produkcji nie zarobku.
Czasy że się kazdemu nalezy po równo już dawno minęły.
Odpowiedz
1
@ baz
dnia 04.07.2012, 15:29 · Zgłoś
ludzie się rozchorowali bo ksiądz włącza kuranty na full to wina proboszcza
Odpowiedz
4
@ Nowa Prawica
dnia 04.07.2012, 22:13 · Zgłoś
Gdzie ty masz ten kapitalizm w Polsce? W Polce nie ma kapitalizmu ani wolnego rynku !
Odpowiedz
18
@ asd
dnia 03.07.2012, 18:53 · Zgłoś
mowilem i pisalem ze na to wszystko [...]c i wyjeb...nastepny rozbior polski i wszystko sprzedane
Odpowiedz
2
@ 1989
dnia 07.07.2012, 16:48 · Zgłoś
a czy nie ,,o take polske my walczyli"
Odpowiedz
21
@ Emily
dnia 03.07.2012, 18:46 · Zgłoś
Jakby chcieli, to poradziliby sobie tak naprawdę. Przecież mają gdzie wysyłać towary... Najlepiej zgłosić upadłość i zwiać z pieniędzmi...
Odpowiedz
13
@ kaz
dnia 03.07.2012, 18:31 · Zgłoś
To jest "ogromny" zakład? Zlikwidować biurokratyczne przeszkody to inwestor sie znajdzie.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657