Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Ostre kręcenie kółkiem w Jaśle

21

Pięćdziesiąt załóg uczestniczyło  w XI Jasielskim Samochodowym Rajdzie Niepodległości. Zawodów nie ukończyły cztery załogi, a siedem, w klasie 903 cm. sześć. zawieszono ze względu za złożony protest. Ogółem każda drużyna miała do pokonania około 140 km trasy i musiała zaliczyć osiem prób sportowych <<FOTO>>

Jasielski rajd był jednocześnie X Eliminacją Mistrzostw Okręgu Rzeszowskiego w Konkursowej Jeździe Samochodem oraz kolejną eliminacją Mistrzostw Strefy Wschodniej w KJS. Organizatorem był Jasielski Klub Motorowy i Ratownictwa Drogowego.

Ścigać się do Jasła przyjechały załogi z Katowic, Krakowa, Chełma Lubelskiego, Mielca, Kolbuszowej, Rzeszowa, Krosna oraz Biecza. Nie zabrakło oczywiście reprezentantów gospodarzy. Oprócz klas związanych z pojemnością silnika była też kategoria samochodów historycznych, wyprodukowanych przed 1983 rokiem. Tu zwyciężyła Skoda 1000 MB, przed Fiatem 125 p i Zastawą.

Kierowcy mieli do pokonania łącznie około 140 km trasy, składającej się z ośmiu prób sportowych. Mierniki pomiarowe usytuowane były na bazie firmy Trans – Wiert w Jaśle, skąd startowano i kończony zmagania oraz na rynku w Osieku Jasielskim, także na drodze dojazdowej do stadionu sportowego w Nowym Żmigrodzie. Po raz pierwszy została „przekroczona” granica państwa, zawodnicy wjechali na teren Słowacji. W Stebniku (powiat Bardejów), na pasie startowym nieczynnego lotniska rozegrana została czwarta i piąta próba sportowa.

Rajd ukończyło 46. załóg. W dwóch klasach (903 i generalnej) nie zostały wręczone puchary. Złożony został protest do sędziów sportowych rajdu. Nie został on jednak rozstrzygnięty, gdyż zawodnicy odwołali się do Okręgowej Komisji Zespołu Sędziów Sportowych.

- W klasie 903 cm. sześć.  zawodnik zaprotestował, a byłby on i w klasie generalnej. Po uznaniu protestu organizatorzy będą musieli zwrócić złożoną w tym celu kaucję, a zawodnicy na własny koszt muszą przyjechać po odbiór pucharów – tłumaczy Józef Biernacki, asystent dyrektora rajdu, prezes Jasielskiego Klubu Motorowego i Ratownictwa Drogowego.

Ale nie puchar jest tutaj najważniejszy.

- Głównie chodzi o klasyfikację generalną Mistrzostw Okręgu Rzeszowskiego i rundę Strefy Wschodniej Lubelskiej. Zawodnik kiedy ukończy ten rajd, przy uznanym proteście będzie mistrzem okręgu województwa podkarpackiego i SWL – wyjaśnia  Biernacki.

- Przez organizowanie sportów samochodowych zwiększa się bezpieczeństwo. Niechże kierowcy jeżdżą pod okiem sędziów i pełnego zabezpieczenia, a nie, jak niektórzy urządzają sobie harce w postaci nocnego  ścigania. Można zapisać się do klubów i robić to w sposób cywilizowany i o to nam głównie chodzi – podkreślił Józef Biernacki.

Zdobywcy trzech pierwszych miejsc w poszczególnych klasach otrzymali medale, puchary oraz nagrody rzeczowe. Nagroda specjalna (weekend w Centrum Wypoczynkowym „Wyspa Energetyk” w Polańczyku), z rąk Iwony Hawliczek, przedstawiciela PGE Energia Odnawialna S.A. Oddział w Solinie trafiła do załogi JKMiRD Jasło – Waldemara Chochołka i Marcina Trzeciaka.

WYNIKI KOŃCOWE XI JASIELSKIEGO RAJDU NIEPODLEGŁOŚCI

Klasa „Gość”: 1 m. – Paweł Frączek i Sławomir Trzeciak, A. Małopolski – Krosno, 2 m. – Hubert Palider i Wiesław Orliński, JKMiRD – Jasło, 3 m. – Przemysław i Barbara Gosztyła, A. Śląski;

kl. powyżej 2000 cm. sześć.: 1 m. – Konrad Sadlik i Dariusz Niemczyk, A. Chełmski i A. Małopolski – Krosno, 2 m. – Marek Ryznar i Krzysztof Leja, ADS LOK – Stalowa Wola, 3 m. – Waldemar Chochołek i Marcin Trzeciak, JKMiRD – Jasło;

kl. poniżej 2000: 1 m. – Bartłomiej Szarek i Sławomir Kędra, Mielec ,  2 m. – Marek Kopeć i Bartosz Maroń, Krosno, 3 m. – Marcin Grzywna i Dominika Postój, A. Chełmski;

kl. 1600: 1 m. – Sławomir Leja i Bogdan Chwaszcz, ADS LOK – Stalowa Wola, 2 m. – Mateusz Jasiński i Marcin Piękoś, A. Małopolski – Krosno, 3 m. – Przemysław Herc i Dominik Muciek, A. Chełmski;

kl. poniżej 1300: 1 m. – Michał Stankiewicz i Sławomir Kołodziej, A. Rzeszowski, 2 m. – Jacek Wronkowicz i Bogdan Muszański, JKMiRD – Jasło, 3 m. – Paweł Krawczyk i Monika Kołodziej, A. Rzeszowski;

kl. historyczna: 1 m. – Karol Filas i Tomasz Janik, A. Krakowski, 2 m. – Artur Wierdak i Marek Stec, nie zrzeszeni, 3 m. – Grzegorz Radzik i Małgorzata Trybus, JKMiRD – Jasło.

 

(md)

Napisany dnia: 12.11.2011, 14:54 , Tagi: Szkoła, Jasło, Nowy Żmigród, Osiek Jasielski, Powiat Jasło

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
7
@ rally uczestnik
dnia 14.11.2011, 23:46 · Zgłoś
Dlaczego został usunięty artykuł o wypadku na rajdzie, chyba panu B nie na rękę !!! to było ale wszędzie są układy.
Odpowiedz
8
@ obserwer
dnia 15.11.2011, 14:06 · Zgłoś
Po wypadku podczas kontynuacji zmagań zawodników nie było zabezpieczenia medycznego. Karetka odwiozła poszkodowaną do szpitala a na miejscu nie było służb medycznych. Zastanawiam się kto by odpowiadał za to jak by w tym czasie się wydarzył następny wypadek?
Odpowiedz
1
@ rim
dnia 14.11.2011, 05:50 · Zgłoś
a kto to ten Waldek i skąd co się tak podniecacje
Odpowiedz
0
@ pozytywny
dnia 13.11.2011, 15:02 · Zgłoś
gratulacje w końcu można było poczuć zapach palonej gumy w Jaśle :)
Odpowiedz
-1
@ ARTYR
dnia 13.11.2011, 13:37 · Zgłoś
Brawo Waldek Następnym razem Bedzie lepiej:P
Odpowiedz
-1
@ kakub
dnia 13.11.2011, 12:57 · Zgłoś
Marlena a Jacek ktory byl? ;)
Odpowiedz
0
@ gość
dnia 13.11.2011, 09:47 · Zgłoś
"Po raz pierwszy została „przekroczona” granica Unii Europejskiej, zawodnicy wjechali na teren Słowacji."
Tak dla sprostowania. Granica Unii Europejskiej, to np. granica pomiędzy Polską i Białorusią, Polską i Ukrainą, Słowacją i Ukrainą, Węgrami i Ukrainą, Bułgarią i Turcją ... Granica pomiędzy Polską i Słowacją jest jedynie granicą administracyjną pomiędzy państwami członkowskimi UE. Zastosowane daleko idące uproszczenie w pierwszej kolejności nasuwa przypuszczenie, iż rajd odbywał się również np. na terytorium Ukrainy, co nie miało miejsca - wg relacji. Pozdrawiam
Odpowiedz
1
@ Dyby11
dnia 13.11.2011, 09:42 · Zgłoś
Ja też jestem ciekawy jaki finał będzie mieć ta sprawa,ode mnie pełen szacum dla załogi z zielonego maluszka,gość naprawie wymiata.
Odpowiedz
5
@ Zoor
dnia 13.11.2011, 09:37 · Zgłoś
Jeśli chodzi o klasę I to sytuacja jest wręcz dziwna,czy faktycznie komus zależało na wykluczeniu załogi Ginalski/Styś i pozostałych dwóch?Byłem uczestnikiem ty zawodów i zastanawia mnie dlaczego jeśli Ginalski złamał regulamin na odcinku dojazdowym na Słowacje to dlaczego został dopuszczony do statu? powinni byli zabrać mu kartę i po zawodach a niedopuszczac go na 4 następne próby.ciekawe jest to czy gdyby nie był pierwszy w klasie i drugi w generalce to zostałby wykluczony???czyżby ktoś celowo go wykluczył po tym jak sprawdził ze ma najlepsze czasy??czekam na rozstrzygnięcie tej sprawy
Odpowiedz
0
@ brooklin
dnia 13.11.2011, 17:17 · Zgłoś
tez brałem udział w zawodach. Oficjalny komunikat ZSS był zawieszony sporo przed przejazdem Glizdy i pozostałych wykluczonych na tablicy ogłoszeń. Podpisany przez ZSS
Niestety przecież ZSS nie będzie jeździł po trasie żeby tej Trójce dać do Ręki wykluczenie. Ale fakt jest faktem złamali regulamin, który KAŻDY MIAŁ W DŁONI BO BYŁ DOŁĄCZONY DO DOKUMENTÓW. Fakty Są takie a nie inne.
Odpowiedz
1
@ A 2000
dnia 13.11.2011, 01:36 · Zgłoś
- głównie chodzi o klasyfikację generalną mistrzostw okręgu rzeszowskiego i rundę strefy wschodniej lubelskiej. zawodnik kiedy ukończy ten rajd, przy uznanym proteście będzie mistrzem okręgu województwa podkarpackiego i swl – wyjaśnia biernacki.
ciekawe komu tak bardzo zależy na tym by zawodnik rafał ginalski z klasy i do 903 cm poj. był wykluczony z ostatniej rundy zaliczanej do mor rajdu i swl!!! jeśli zostałby uznany protest to byłby pierwszy w klasie i drugi w generalce fiatem 126p.hmm... ciekawe jak to sie skończy.
Odpowiedz
-3
@ dajr
dnia 12.11.2011, 22:59 · Zgłoś
Gratulacje Waldek! Za rok bedzie jeszcze lepiej!
Odpowiedz
3
@ zawodnik
dnia 12.11.2011, 22:15 · Zgłoś
Dziękuję organizatorom i zawodnikom za fajną impreze może w przyszłości dało by się zrobić kilka prób na terenie Miasta Jasła tak by kibice mogli pooglądać a nie jeździć na trans wiert to już się robi nudne, może targowica(rynek zielony i parę innych... i szkoda że po drodze odpadła Kotań itd) pozdrawiam i gratuluję zawodnikom którym udało się stanąć na podium.
Odpowiedz
-4
@ misia
dnia 12.11.2011, 20:48 · Zgłoś
m.in. do AZ.
Nie będę bronić autora ale czy nie zauważyłeś takich znaczków "..." - to tylko przenośnia
Odpowiedz
2
@ ......
dnia 12.11.2011, 21:11 · Zgłoś
Co przenośnia, ty się słyszysz? W przenośni między słowacją a polską jest jakaś granica UE? Weź nie broń kogoś jak nie masz pojęcia o podstawach życia...
Odpowiedz
0
@ z
dnia 12.11.2011, 19:15 · Zgłoś
subaru
Odpowiedz
9
@ Az
dnia 12.11.2011, 18:32 · Zgłoś
Słowacja tez jest w UE Panie redaktorze.
Została przekroczona granica państwa a nie UE, musieliby wjechać na Ukrainę!
Odpowiedz
-2
@ Aga
dnia 12.11.2011, 17:51 · Zgłoś
jakim autem jechał Waldek CHochołek???
Odpowiedz
6
@ ciekawski
dnia 12.11.2011, 17:19 · Zgłoś
Nagroda specjalna przyznana za 3 miejsce ??? Od kiedy to ??
Odpowiedz
0
@ ??
dnia 12.11.2011, 17:31 · Zgłoś
od wczoraj:) to dla tego wlasnie nazywa sie specjalna :)
Odpowiedz
1
@ ciekawski
dnia 13.11.2011, 22:46 · Zgłoś
A jeśli załoga która była trzecia wygrałaby to kto by dostał tą specjalną?? Wtedy to by się nazywało nagroda główna dla zwycięzców??
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657