Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

PKP Cargo inwestuje w jasielską lokomotywownię!

47

Trzy lata temu pracownikom Sekcji Utrzymania i Naprawy Taboru w Jaśle w oczy zajrzała groźba utraty pracy. Dzisiaj spółka PKP Cargo chce rozwijać zakład. Powstaną nowe miejsca pracy, hale zostaną wyposażone w nowy sprzęt, a co najważniejsze pracownicy będą mieć pełne ręce roboty.

W 2014 r. Sekcji Utrzymania i Naprawy Taboru w Jaśle groziła likwidacja. Podobna sytuacja miała miejsce w Stróżach i Tarnowie. Po zmianie zarządu w PKP Cargo podjęto kroki dążące do rozwoju zakładu. - W 2016 r. przywróciliśmy utrzymanie taboru w zakresie naprawy wagonów i zamierzamy rozbudowywać to utrzymanie na wyższym poziomach, czyli będą to naprawy średnie P4 oraz główne P5, które zamierzamy uruchomić. Na chwilę obecną zatrudnionych jest 77 ludzi – wyjaśnia Adam Banaszak, dyrektor Południowego Zakładu Spółki PKP Cargo.

Jak podkreśla dyrektor Banaszak, w tej chwili naprawia się od 25 do 30 wagonów na poziomie podstawowym. Wraz z rozwojem spółki naprawa wzrośnie na początek od 5 do 10 wagonów. Zarząd PKP Cargo utworzy nowe miejsca pracy, docelowo w zakładzie będzie pracować do 150 osób. - Istnieje możliwość, aby młodzież naszych szkół branżowych mogła odbywać praktyki w zakładzie PKP Cargo w Jaśle, który będzie gwarantował stałe miejsca pracy. W tym celu spisane zostanie porozumienie. Jest to przyszłość dla naszej młodzieży - zaznaczał starosta Adam Pawluś.

Informacja o planach likwidacji Sekcji Utrzymania i Naprawy Taboru w Jaśle, do której szykowano się dwa lata temu dotarła do posła Bogdana Rzońcy. Wiedząc, że pracownicy zostali postawieni pod ścianą stanął po ich stronie. - Zakład PKP Cargo w Jaśle zastałem w dramatycznych okolicznościach, kiedy poprzednia ekipa PO i PSL reprezentowana przez ówczesną dyrekcję Południowego Cargo z Katowic przyjechała z propozycją likwidacji punktu w Jaśle. To był początek roku a ludzie zostali potraktowani przez szefostwo jak rzeczy. Zaprotestowałem wtedy choć niewiele miałem do powiedzenia i możliwości miałem niewielkie, ale uznałem, że należy bronić miejsc pracy na kolei, bo przez ostatnie 10 lat mówiło się o niej, że się zwija. Dziś, mamy nieco inną sytuację. Baza, która jest w Jaśle może być bardzo ważnym elementem rozwoju, w tym wypadku spółki Cargo - podkreśla poseł Bogdan Rzońca.

Wiceprzewodniczący rady Stanisław Zając pracował na kolei w charakterze maszynisty, instruktora i dyspozytora trakcyjnego. Jest wdzięczny tym, którzy przyczynili się do utrzymania miejsc pracy, w szczególności posłowi Rzońcy. - Dobrze się stało, że dawna lokomotywownia nie stanie się nieużytkiem, do czego chciał doprowadzić poprzedni zarząd. Jest mi bardzo miło, że ludzie nadal będą mieć pracę w PKP Cargo w Jaśle- powiedział.

Ilona Dziedzic

[email protected]

Napisany dnia: 15.07.2017, 11:19

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ cóż
dnia 17.07.2017, 10:37 · Zgłoś
Nie mnie oceniać, zwykle mnie oceniają.
Odpowiedz
1
@ ciekawy
dnia 16.07.2017, 21:48 · Zgłoś
dziwny czlowiek z tego posla..niby chce dobrze ale zle..
Odpowiedz
3
@ radny
dnia 16.07.2017, 19:15 · Zgłoś
A kiedy budowa METRA?Bo półmetra zawsze się dla Was Towarzyszu znajdzie!
Odpowiedz
4
@ Turysta
dnia 16.07.2017, 15:43 · Zgłoś
Dojazd PKP do JASŁA jest nie lada wyzwaniem. Co roku w wakacje tego dokonuję ale z coraz mniejszą chęcią. Zostawiać pieniądze tu gdzie mnie wcale nie chcą i gdzie o mnie jako turystę nie dbają to żadna przyjemność. Szkoda i żal,bo jasielski ma wielki potencjał. Widać władzy nie zależy na prawdziwym rozwoju tego rejony jedynie zabijają swój polityczny kapitał poprzez pseudoreformy,za które i tak wszyscy zapłacimy!
Odpowiedz
4
@ Abnegat
dnia 16.07.2017, 21:17 · Zgłoś
Kolejowe przewozy pasażerskie na terenie województwa są w gestii Urzędu Marszałkowskiego, ani burmistrz, ani starosta nie mają tutaj nic do decydowania. W szerszym kontekście, stan istniejący jest skutkiem polityki państwa po 1989 r., zmierzającej do likwidacji kolei w jak największym zakresie. Nie miało tutaj znaczenia, jakie ugrupowanie było aktualnie przy władzy, gdyż są to skutki globalizacji.
Odpowiedz
6
@ do czekający
dnia 16.07.2017, 10:51 · Zgłoś
Poseł Rzońca "ma papiery" na ministra infrastruktury.
Odpowiedz
0
@ Do do czekający
dnia 16.07.2017, 11:14 · Zgłoś
No to będziemy mieć podziemną komunikację i problemy rozwiązane.
Odpowiedz
-2
@ jasiu
dnia 16.07.2017, 09:39 · Zgłoś
Jest dobrze ale będzie jeszcze4 lepiej
Odpowiedz
7
@ ¶№ЌiO
dnia 15.07.2017, 22:52 · Zgłoś
Będziecie mieć rozwój , ale we własnych kieszeniach :-)
Odpowiedz
5
@ Jurek
dnia 15.07.2017, 20:33 · Zgłoś
Jak powiadają na zachodzie ""Pożywiom uwidim". Na razie to makaron na uszy, bo wybory samorządowe niebawem. Panu Zającowi proponuje sprawdzenie "ROZKŁADU JAZDY PKP" na "dworcu". Można kebaba zjeść i kupić tytoń na skręta. Poza tym cicho wszędzie, głucho wszędzie...jak w Dziadach. Takie klimaty.
A tak a propos. Z Jasła do Krosna i odwrotnie w niedzielę nie ma czym dojechać. Poza tym - pociągów towarowych coraz mniej - przynajmniej w rejonie Jasła, oby naprawiać było co - czego rodzinnemu miastu szczerze zyczę.
Odpowiedz
10
@ kolejarz
dnia 15.07.2017, 19:45 · Zgłoś
Do ,, Dlaczego '' Masz rację, że Ci na fotkach bardzo smutni bo przecież to ewidentne ich krętactwo kiełbasiane przed zbliżającymi sie wyborami samorządowymi w przyszłym roku.
Naobiecują głupot nie realnych do spełnienia a ten motłoch uwierzy. Zastanawiam sie kiedy Ci ludzie zmądrzeją i wreszcie zdecydują postawić na ludzi takich, korzy zadbają o mieszkańców i rozwój Jasła.
Odpowiedz
1
@ Oj tam
dnia 15.07.2017, 23:12 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
7
@ Dlaczego
dnia 16.07.2017, 01:51 · Zgłoś
Do Kolejarza-patrząc na te twarze,wyczuwa się właśnie te "plany".Na niektórych twarzach jakby wstyd,na innej lęk,na innej przebiegłość,ale cóż ludzie mogą-z szabelką na czołgi,lub patykiem na pancerz.
Odpowiedz
2
@ benek
dnia 16.07.2017, 23:27 · Zgłoś
@oj tam
Pan Rzońca interweniował i koment przepadł.
Odpowiedz
2
@ lejla
dnia 15.07.2017, 17:49 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
8
@ Jola
dnia 15.07.2017, 17:25 · Zgłoś
A co z tą przewiązką,która omija Jasło?Aby pociągiem wyjechać z Jasła trzeba będzie jechać do Krosna.Wstyd Panie Pośle.
Odpowiedz
5
@ Abnegat
dnia 15.07.2017, 20:50 · Zgłoś
Ta łącznica chyba odeszła na śmietnik historii, a w każdym razie, nie ma jej w planach rozbudowy infrastruktury w woj. podkarpackim do roku 2030. Za to jest nowy "wodotrysk" p. Starosty, w postaci linii kolejowej z Dębicy do Jasła.
Odpowiedz
4
@ Nikki
dnia 17.07.2017, 13:33 · Zgłoś
Wydaje mi się, że nie masz racji. PKP PLK S.A. pismem z dnia 24 stycznia 2017 roku skierowanym m.in. do UM Jasła informuje, że:
"Zespół projektowy nr 6 Biura Przygotowania Inwestycji i Rozwoju informuje, że w dniu 24 stycznia 2017 r. Zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych podjął decyzję o dalszej realizacji projektu pn. "Budowa łącznicy kolejowej Jedlicze - Szebnie" zgodnie z wariantem W2".
Co ciekawe, łącznica będzie omijać przystanek Szebnie. Wg PKP PLK realizacja inwestycji planowana jest w latach 2019-2021.
Odpowiedz
1
@ Abnegat
dnia 17.07.2017, 18:56 · Zgłoś
Planów budowy tej łącznicy mogło nie być w dokumencie Urzędu Marszałkowskiego, jeżeli ma to być inwestycja własna PKP PLK. Nadal uważam, że budowa tej łącznicy tylko w interesie Krosna nie ma sensu w sytuacji, gdy istnieje łącznica nr 618 Jasło Tow. - podg Sobniów, którą wystarczy tylko wyremontować i która zapewniłaby również obsługę Jasła z przystanku przy stacji Jasło Tow. Dla tych kilkunastu minut różnicy w czasie jazdy nie ma sensu wydawać kilkadziesiąt mln zł, tym bardziej, jeżeli będą jeździły 2-3 pary pociągów na dobę.

Natomiast chciałbym wspomnieć o szerszej perspektywie w tym zakresie, jaka może pojawić w najbliższej przyszłości, w związku z inicjatywą Trójmorza. Już obecnie jest realizowana droga Via Carpatia z Finlandii do Grecji, przez przejście w Barwinku, w ślad za tym może pojawić się inicjatywa budowy linii kolejowej na trasie równoległej, z wykorzystaniem przejścia w Łupkowie. Jednak nawet z tego punktu widzenia, sens budowy planowanej przez PKP PLK łącznicy z Jedlicza do Szebni stoi pod znakiem zapytania, gdyż nie wiadomo, czy do tego korytarza transportowego będzie wykorzystana linia Rzeszów - Jasło, Przemyśl - Krościenko -Zagórz czy też będzie wybudowana całkiem nowa linia z Rzeszowa do Sanoka, z ominięciem Krosna. Tu nie powinno być problemu ze zdobyciem środków na budowę nowego odcinka linii kolejowej, gdyż zainteresowanych tym przedsięwzięciem będzie kilkanaście państw.
Odpowiedz
3
@ Abnegat
dnia 15.07.2017, 16:04 · Zgłoś
To dobrze, że udało się powstrzymać likwidację lokomotywowni, tylko chciałbym przestrzec przedwczesnych optymistów, że w żaden sposób nie przekłada się to na zwiększenie przewozów kolejowych. Zależność jest bowiem odwrotna - to właśnie przewozy na odpowiednim poziomie gwarantują, że mogą zaistnieć potrzeby na remonty i przeglądy taboru kolejowego. Jeżeli nie ma przewozów, to nie ma również potrzeb remontowych.

W omawianym przypadku pozostajemy w kręgu przewozów towarowych, gdyż PKP Cargo jest właśnie największym krajowym operatorem tego rodzaju przewozów. Ciekawe, co p. Dyrektor powiedziałby, gdyby zapytać go, jakie przewozy towarowe są realizowane w tym rejonie? Na co więc liczą, skoro nawet macierzysta firma może nie zapewnić na tyle zleceń na remonty wagonów towarowych, aby był ekonomiczny sens utrzymywania tej jednostki? Na zlecenia od innych podmiotów? A przecież w kraju jest więcej tego rodzaju zakładów naprawczych, które też walczą o klientów. Czy nie należałoby pomyśleć o poszerzeniu oferty również o remonty taboru pasażerskiego? Albo o remonty taboru specjalnego, jak nie należące do taboru PKP Cargo wagony-cysterny? Zdaję sobie sprawę z tego, że ze względów technologicznych jest trudno realizować w tym samym zakładzie różnego rodzaju naprawy, ale coś trzeba robić, może warto zainwestować w urządzenia lub dodatkowe tory, aby mieć z tego korzyści w przyszłości. Bo przecież nie można w nieskończoność liczyć na łaskawość wiadomego pana Posła.
Odpowiedz
-5
@ d
dnia 15.07.2017, 14:17 · Zgłoś
z tych 20gr za litr benzyny???
Odpowiedz
21
@ dobra zmiana
dnia 15.07.2017, 15:30 · Zgłoś
Nalezy panu poslowi Rzoncy podziekowac za czekajace nas wkrotce podwyzki bowiem pan Rzonca jest jednym z autorow projektu ustawy o podwyzce paliwa o 25gr.Wiadomo taki pan tego nawet nie zauwazy ale moze wyborcy to zweryfikuja w przyszlych wyborach.
Odpowiedz
-5
@ nowiny 24.pl
dnia 15.07.2017, 15:57 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
12
@ czekający
dnia 15.07.2017, 17:07 · Zgłoś
No Rzońca uderza pewnie w jakieś wyższe stanowisko, promują go, wszędzie go pełna, z mowinicy sejmowej zejść nie może.. kim zostanie? obstawiam jakiegos wice...
Odpowiedz
15
@ olo
dnia 15.07.2017, 14:11 · Zgłoś
Mieszkańcy Konopnickiej pewnie będą protestować, bo więcej pociągów będzie do Jasła jeździć. Hałas, smród i inne rzeczy będą im przeszkadzać. Kiedy protest?
Odpowiedz
8
@ Do Olo
dnia 16.07.2017, 02:08 · Zgłoś
Mieszkańcy wiedzą lepiej od Ciebie,że pociągi nie smrodzą,nie hałasują i często nie pojadą.
Odpowiedz
1
@ Do Olo
dnia 16.07.2017, 20:00 · Zgłoś
Nie zrozumiałeś ironii?
Odpowiedz
5
@ komen
dnia 15.07.2017, 14:04 · Zgłoś
Trzeba ratować miejsca pracy i upadające zakłady, pod warunkiem, że nie będziemy musieli do tego dokładać w nieskończoność. PISowi łatwo idzie zadłużanie Polski, nakładanie nowych podatków i danin oraz promowanie socjalu zamiast uczciwej pracy - to wszystko do czasu.
Odpowiedz
15
@ Jaslanin
dnia 15.07.2017, 13:44 · Zgłoś
Do emigranta z uk to pozazdroscic ambicji nie ma co robic bedzie zwiedzal mcdonalda lub sklep z odzieza pozazdroscic zainteresowan
Odpowiedz
-2
@ Oj tam
dnia 15.07.2017, 23:09 · Zgłoś
Chyba"przejRZeliscie", geniuszu
Odpowiedz
8
@ tak trzymać
dnia 15.07.2017, 13:39 · Zgłoś
Tak trzymać panowie, tak trzymać.
Odpowiedz
-7
@ Emigrant z Uk na wczasach
dnia 15.07.2017, 13:17 · Zgłoś
Zamiast zajmować się głupotami to otworzylibyście tu sobie jakiegoś McDonalda labo KFC i sklep z porządną odzieżą np. H&M, bo jak przyjeżdża do tego grajdołu, to kompletnie nie ma tu co robić ani gdzie wyjść. Mogę sobie co najwyżej pokopać nogą w ziemi z nudów.
Odpowiedz
8
@ Lotos
dnia 15.07.2017, 19:21 · Zgłoś
Poczytaj. Jeśli potrafisz
Odpowiedz
2
@ ixi
dnia 16.07.2017, 09:49 · Zgłoś
Gorzej ci?
Odpowiedz
0
@ nadawca
dnia 15.07.2017, 12:10 · Zgłoś
Otwierajcie uprzednio pozamykane zakłady pracy, budujcie nowe, w tym głownie mieszkania. Wszystko czyńcie na potrzeby młodego pokolenia.Zauważacie jakie Jasło jest smutne, puste. Ufam PiS - owi i wierzę ,że ich jest stać na podołanie realizacji
tych przedsięwzięć.
Odpowiedz
11
@ Uogólnienie
dnia 15.07.2017, 12:54 · Zgłoś
Trzeba dbać o biedny lud,bo bez niego bogactwo"stopnieje"..Niech żyje kolej.
Odpowiedz
9
@ Bzik
dnia 15.07.2017, 12:56 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
9
@ Dlaczego
dnia 15.07.2017, 15:33 · Zgłoś
Bardzo smutni Ci Panowie na zdjęciu.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 18.07.2017, 08:53 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ petrus
dnia 18.07.2017, 19:12 · Zgłoś
Pan Rzońca sobie nie zyczy?
Odpowiedz
0
@ nemo
dnia 19.07.2017, 13:50 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ lolek
dnia 19.07.2017, 18:15 · Zgłoś
Pan Rzońca trzyma rękę na pulsie? Szkoda, że z plusem mu nie wyszło.
Odpowiedz
13
@ dobre
dnia 15.07.2017, 11:52 · Zgłoś
Jako kolejarz jest wdzięczny tym, którzy przyczynili się do utrzymania miejsc pracy, w szczególności posłowi Rzońcy-świetne zdanie-takie bardzo dwuznaczne :)
IDz-jestes świetna
Odpowiedz
20
@ Anna
dnia 15.07.2017, 11:44 · Zgłoś
To ten radny Zajac lat 80?
Odpowiedz
27
@ e tam
dnia 15.07.2017, 22:30 · Zgłoś
po jakiego diabła naprawy taboru jak Jasło odciete od reszty świata Jasło Rzeszów 3 pociagi łudz kaliska 0 jeszcze nam krosno odbierze Warszawe i koniec, stacja ruina gdzie stołówka na poczekalni gdzie ogrzewanie pora zimowa na koniec gdzie są wszyscy dyżurni ruchem Jasło wioska sie stało WSTYD dla włodarzy Jasłem kasy kolejki po bilety a teraz naprawa komputera w miejscu dyżurnego ruchem wiec po jakiego to przejscie podziemne dla ojszczy kłaków smród brud ubustwo dawac minus jesli jest inaczej gdzie lata 80 pamieta ktos jak było miło
Odpowiedz
10
@ Do e tam
dnia 16.07.2017, 01:32 · Zgłoś
Nawet ciuchcią fajnie się jeździło.Takie cudowne i z bogatą historią, bohaterami, patriotami-teraz smutek i strach-niepewność jutra-wielki żal.A ludzie?wyganiają,poniżają,szydzą,drwią,skórę jak na niedźwiedziu drą..Miasto okupione w wojnie krwią..
Odpowiedz
8
@ Szpitalnik
dnia 16.07.2017, 09:19 · Zgłoś
Kiedy ma czas?Ciagle chodzi na rehabilitacje na Puszkina i lezy w szpitalu raz na chirurgii raz na neurologii!
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657