Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Pojedziemy pociągiem do Krakowa

80

Od października jaślanie będą mogli podróżować koleją z Jasła do Krakowa
i odwrotnie. To dobra wiadomość przede wszystkim dla studentów, którzy uczą się na krakowskich uczelniach. Podróżni za przejazd pociągiem z Krakowa do Jasła zapłacą 16 zł. W taryfie obowiązywać będą  wszystkie ulgi.

Uruchomienie połączenia kolejowego na trasie Jasło – Biecz – Gorlice –Kraków to bez wątpienia znaczący krok w przód w procesie rozwoju komunikacji pomiędzy dwoma sąsiadującymi ze sobą województwami, małopolskim i podkarpackim. Przypomnijmy, że już w grudniu 2016 r. samorządowcy z terenu województwa podkarpackiego oraz aktywiści zaangażowani w kampanię „Kocham kolej” sondowali w krakowskim urzędzie marszałkowskim możliwość uwzględnienia w rozkładzie jazdy połączenia z Jasła do Krakowa. Wówczas jego uruchomienie uzależniano od dostępności środków finansowych. Kwestią zasadniczą stało się ustalenie zasad finansowania połączenia przez samorządy województw.

1 lutego 2017 r. doszło do spotkania przedstawicieli władz samorządowych województwa podkarpackiego i małopolskiego oraz burmistrzów i starostów w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie. Spotkanie okazało się owocne. Zarówno burmistrz Jasła jak również starosta jasielski podkreślali, iż uruchomienie połączenia kolejowego na trasie Jasło – Kraków jest niemal przesądzone.

Pierwszy pociąg z Jasła do Krakowa przez Gorlice i Biecz pojedzie 1 października 2017 r. (niedziela). Połączenia uruchamiane są przez województwo podkarpackie i województwo małopolskie. Każde z województw finansować będzie pracę eksploatacyjną na swoim terenie. Ze względu na fakt, iż przedmiotowe połączenia są połączeniami stykowymi, podpisanie porozumienia przez zainteresowane samorządy nie było wymagane. Uzgodniony rozkład jazdy został zawarty w obowiązującej umowie przewozowej. Rozkład jazdy pociągów w umowie przewozowej zaplanowany jest do 9 grudnia br. Jak zapewnia biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego uruchomienie połączeń Kraków – Jasło jest planowane w kolejnym rozkładzie jazdy. Połączenie realizować będą Koleje Małopolskie sp. z o.o.

Dla potencjalnych podróżnych jedną z najistotniejszych kwestii będzie z pewnością cena biletu, co wynika z przeprowadzonej lutym przez nasz portal ankiety. W badaniu tym aż 74% badanych uznało, że do zmiany preferencji w wyborze formy dojazdu do Krakowa mogłyby zachęcić ich głównie niższe ceny od tych, do których są przyzwyczajeni. Ile trzeba będzie zapłacić za bilet kolejowy z Jasła do Krakowa?

Na terenie Województwa Małopolskiego stosowana będzie Taryfa Małopolska oraz Bilet Górski, w taryfie obowiązywać będą  wszystkie ulgi. Obecnie Województwo Podkarpackie opiniuje przyjęcie tej taryfy na swoim terenie, po pozytywnym zaopiniowaniu bilet z Krakowa do Jasła według Taryfy Małopolskiej będzie kosztował 16 zł. – wyjaśnia Magdalena Opyd z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

Do Krakowa z Jasła dotrzemy pociągiem w czasie 3 godzin i 17 minut. W odwrotnym kierunku podróżować będziemy 3 godziny i 11 minut. Rozkład jazdy będzie prezentował się następująco.

Kraków Główny

17:44

Jasło

20:55

od 6.X w piątki

Jasło

16:40

Kraków Główny

19:57

od 1.X w niedziele

Niewykluczone, że oprócz pociągów w piątki i w niedziele zgodnie z przyjętym rozkładem uruchomiony zostanie pociąg również w soboty. Obecnie trwać mają rozmowy w tym zakresie. Prowadzone są rozmowy z urzędem marszałkowskim w Krakowie na temat ewentualnego, dodatkowego pociągu w soboty. Byłoby to doskonałe rozwiązanie dla studentów studiów zaocznych oraz mieszkańców Jasła i okolic, którzy zechcieliby pojechać na jeden dzień do stolicy województwa małopolskiego w celach na przykład turystycznych. Pociąg mógłby wyjeżdżać z Jasła przed szóstą rano i wracać z Krakowa wieczorem. – zdradza Adam Filar, współkoordynator kampanii „Kocham kolej”.

Oprócz ceny, argumentem przemawiającym za wyborem pociągu, jako środka lokomocji
w podróży do Krakowa i z powrotem może być komfort jazdy pasażerów. Tabor, jakim dysponują Koleje Małopolskie, jak zapewnia strona małopolska jest nowoczesny, dostosowany do wygórowanych oczekiwań podróżnych. Dodajmy, że linia ta jest zelektryfikowana, co ma niebagatelne znaczenie w dziedzinie ochrony środowiska.

MD

Napisany dnia: 11.08.2017, 08:58

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Sajensfikszion
dnia 26.08.2017, 09:47 · Zgłoś
Alesz nijus ! Ja pintole, epoka kamienia była teraz lokomocja nastaje. Proponuje odpalić parowóz który wjedzie w ten XXI wiek z wielkim gwistkiem.
No ale tak, wczesniej tylko kuniami i osłami było można sie do pradawnej polskiej stolicy dostać, a teraz takież zacne połączenie.
A czy zaczni żakowie będą mieć w tym futurystycznym mknącym po metalowej szosie wechikułem FiFi do nieustającej konekcji z wielkim bratem z herbu litery "f" ???
Odpowiedz
2
@ Antykretyn
dnia 24.08.2017, 18:07 · Zgłoś
Niech żyje socjalizm. Dopłacajmy, dopłacajmy, dopłacajmy... Więcej podatków... Ostatecznie i tak jakiś polityczny Kretyn ogłosi, że to jego zasługa, że to dzięki niemu. Ja już nawet znam nazwiska tych hipokrytów Kretynów.
Odpowiedz
4
@ Kierowca
dnia 19.08.2017, 18:46 · Zgłoś
Kolejarze sami sobie winni zapaści kolei.
Przepisy które sobie sama kolej wprowadziły były tak szkodliwe
dla zakładów, że w związku z wysokimi opłatami za wynajm wagonów
denną organizacją przewozów, kłopotliwym rozładunkiem,
nie opłacało się przewozić towarów koleją.
Szczególnie kłopoty sprawiała minimalna trasa przewozu wagonem towaru,
minimalna odległość musiała wynosić ponad 100 km. Więc przewoziliśmy
towar z Sanoka do Gorlic i samochodami ciężarowymi z Gorlic do Jasła.
Zakłady przeszły na specjalistyczny przewóz samochodowy
i rozładunek towaru na miejscu wbudowania.
Sądzę, że powszechny transport koleją zwłaszcza regionalny
należy do przeszłości i nie ma co go na siłę reanimować i ponosić koszty.
Tak jak dawniej powszechny transport konny należy do przeszłości tak teraz
już i transport kolejowy też należy do przeszłości.
Nie dziwię się,że zakłady rozebrały tory kolejowe i nadal je rozbierają.
Odpowiedz
1
@ ORIN
dnia 18.08.2017, 01:41 · Zgłoś
lepiej dać pociąg regio rano z jasła do stróż i tak by był skomunikowany z pociagiem do krynicy przez wakacje to by można było się przejechać a tak tylko studenci się liczą a przecież to debile, na ich zniżkach nawet zarobiła babka z firmy prywatnej busowej z krosna a debile nic o tym nie wiedzieli, a teraz to sie im pociągu zachciało, bo w busie to głupio otworzyć piwo
Odpowiedz
0
@ Brak poł±czeń do TARNOWA, WSTYD
dnia 17.08.2017, 10:31 · Zgłoś
A kiedy uruchomicie KOMUNIKACJĘ PKS lub jak±kolwiek do TARNOWA lub DĘBICY gdzie teraz można dostać się tylko samochodem ? ? ?
Odpowiedz
0
@ student
dnia 16.08.2017, 15:17 · Zgłoś
Pytanie, jaka cena po uldze studenckiej? 50%?
Odpowiedz
2
@ bajduła
dnia 16.08.2017, 07:43 · Zgłoś
Zastanówcie się kto jest winien , że w Jaśle zlikwidowano wszystkie zakłady łącznie z rozebraniem torów do Gamratu, zlikwidowano plantacje , kto jest temu winien, tu należny szukać zapaści miasta?
Odpowiedz
0
@ hkb
dnia 15.08.2017, 21:23 · Zgłoś
Z Jasla przez Gorlice i Biecz ? Dziwne czyzby wracal sie z Gorlic aby przejechac Biecz a potem ...? Nie bylem tam dawno czyzby poprzestawiali miasta ?
Odpowiedz
-2
@ Basia najlepsza
dnia 14.08.2017, 07:38 · Zgłoś
Proszę nie pisać bzdur. Jeżeli chodzi o studentów to Barbara ma bardzo dobrą ofertę. Bilety miesięczne ze zniżką niecałe 100 zł i jeździć można tam i spowrotem ile razy trzeba w miesiącu. Podróż odbywa się w bardzo dobrych warunkach z klima i wifi. Pozdrawiam
Odpowiedz
2
@ KKK
dnia 15.08.2017, 12:39 · Zgłoś
Szczególnie te autobusy Renault i busy gdzie rozstaw siedzeń jest dla dzieci ze szkoły podstawowej a średni statystyczny Polak dobija kolanami w siedzenie poprzednie, nie wspominając o wyższych ludziach. Dzieki za taki komfort.
Odpowiedz
6
@ Janek
dnia 12.08.2017, 16:56 · Zgłoś
"...znaczący krok w przód w procesie rozwoju komunikacji pomiędzy dwoma sąsiadującymi ze sobą województwami, małopolskim i podkarpackim "
Znaczący krok - chyba nad przepaścią. Za komuny pociągi relacji Jasło Kraków i z powrotem były TRZY NA DOBĘ. Teraz rewelacja - jeden w tygodniu.
Opanujcie się i nie róbcie sensacji z pokazywania, że Jasło to koniec świata.
Odpowiedz
6
@ dom
dnia 12.08.2017, 12:08 · Zgłoś
ja tesknie za Wetlina to byly czasy jezdzilem do krakowa 7 lat.poznie pociag zlikwdowano nie wiem dlaczego.kto ma w glowie olej ten idzie na kolej
Odpowiedz
13
@ jaslan
dnia 12.08.2017, 12:03 · Zgłoś
W l. 90 był pociąg "Wetlina" który z Jasła do Krakowa Gł. jechał 3 godz. bez 5 minut. omijając Stróże. Z Jasła wyjeżdżał przed 7 rano, z Krakowa przed 18 w Jaśle był o 21. Jeździło nim wiele ludzi nie tylko z Jasła ale Gorlic i Biecza. Szczęście skończyło się w 1998 r. gdy za AWSu rozpoczęły się na kolei rządy pana Koguta, młotkowego z stacji w Stróżach Oczywiście pociąg ten musiał stawać w Stróżach wraz z całym kłopotem z przestawianiem lokomotywy. Dzięki temu czas podróży z Jasła do Krakowa wydłużył się do ponad 3 i pół godz. Efekt - po 2 latach połączenie zlikwidowano jako nierentowne bo ludzie zaczęli korzystać z autobusów..
Odpowiedz
7
@ KKK
dnia 12.08.2017, 09:23 · Zgłoś
Każdy kto co piątek spędza godzinę między MDA a Wieliczką w ciasnym autobusie jedynego przewoźnika na tej trasie odczuje ulge. Samochód na A4 to też jedna wielka niewiadoma. A spędzić 3 godziny w Impulsie Newagu, 3 w autobusie czy 2,5 w samochodzie to żadna różnica, a ceną przbijają te 30zł że hoho. Tylko przy tej godzinie odjazdu w niedziele nijak skomunikowanie z Bieszczadzkim Żaczkiem. W piątek gdyby ktoś chciał dalej jechać to samo.
Odpowiedz
3
@ Ad
dnia 12.08.2017, 19:09 · Zgłoś
Co do skomplikowania z Bieszczadzkim Żaczkiem nie ma co w tym roku komunikowć . Przewozy Regionalne które jeździły do tej pory zawieszają kursowanie bo będzie remont torów z Boguchwały do Czudca i żaden pociąg nie pojedzie . Po prostu bandytyzm . Po powrocie rozkład jazdy będzie tak ułożony aby młodzież z Bieszczad przesiadała się w Jaśle do pociągu do Krakowa
Odpowiedz
2
@ goorn
dnia 11.08.2017, 23:50 · Zgłoś
15 lat za późno z takim czasem przejazdu...
Odpowiedz
10
@ Kaz
dnia 11.08.2017, 22:43 · Zgłoś
Zakompleksieni Krośnianie i Zakompleksieni Jaślanie widzę nie odpuścili sobie paru złośliwych zdań. Ludzie ogarnijcie się, połowa Jasła ma rodzinę w Krośnie i vice versa...
Odpowiedz
1
@ hehe
dnia 12.08.2017, 14:23 · Zgłoś
Jakoś na forach w Krosnie nie widze zeby ludzie z Jasła co chwile wskakakiwali tak jak ludzie z Krosna na Jaslo4u. Wiec kompleks to chyba mają w Krośnie skoro na kazdym kroku podkreslają ze wszystko mają lepsze albo jak wyskakują ze Nowy Styl jest nie z Jasła tylko z Krosna:)
Odpowiedz
1
@ Ksz
dnia 12.08.2017, 17:50 · Zgłoś
A nie jest? :) siedziba firmy jest w Krośnie :)
Odpowiedz
-5
@ dragoness
dnia 12.08.2017, 18:03 · Zgłoś
Czy pan naprawdę uważa, że to ludzie z Krosna?
Odpowiedz
2
@ solejuk
dnia 12.08.2017, 19:02 · Zgłoś
a gdzie płacone podatki?
Odpowiedz
0
@ sda
dnia 13.08.2017, 09:48 · Zgłoś
@solejuk W Krośnie.
Odpowiedz
3
@ Laurka
dnia 13.08.2017, 22:42 · Zgłoś
Zgadza się. W Jaśle tylko zakład.
Odpowiedz
17
@ @ smerf
dnia 11.08.2017, 17:43 · Zgłoś
jasło musi wrócic do małopolski zawsze bylismy wmałopolsce komunisci w1945r0ku odłoczyli nas od małopolski
Odpowiedz
3
@ końduktor
dnia 11.08.2017, 15:52 · Zgłoś
Możę będzie w każdy dzień
Odpowiedz
17
@ serwo
dnia 11.08.2017, 15:44 · Zgłoś
Na początek dobre i to. Byle był tzw.ciąg dalszy.
Odpowiedz
8
@ podatnik
dnia 11.08.2017, 16:05 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ podatnik
dnia 11.08.2017, 21:47 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ podatnik
dnia 12.08.2017, 07:09 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ podatnik
dnia 14.08.2017, 09:58 · Zgłoś
król Krzysztof w zamku?czy ma wolne...
Odpowiedz
16
@ Ares
dnia 11.08.2017, 14:41 · Zgłoś
O jakim sukcesie piszecie? Pogięło was? Pociąg dwa razy w miesiącu a wy odtrąbiliście sukces? Jak widzę niewiele niektórym trzeba do sukcesu. mamy 2 km dwu-pas mówki w Brzyszczkach z tego 90% zamalowane, mamy pseudo-obwodnicę ze światłami co kawałek /nawet w weekendy czynne/, nie ma ani jednego prawdziwego skrzyżowania no ale mamy sukces dwa pociągi do Krakowa na tydzień. HUUUUUUUUURA.
Odpowiedz
6
@ jas
dnia 11.08.2017, 14:26 · Zgłoś
Już w 1900 roku Franciszek Józef przyjechał koleją do Jasła . Po ponad stu latach sensacja..
Odpowiedz
17
@ Tom
dnia 11.08.2017, 14:26 · Zgłoś
Bardzo dobra cena: 16 złotych. "Barbara" się ceni na 30 złotych, z Gorlic na nieco krótszym odcinku do Krakowa płacą od 16 do 22 złotych w linii Voyager.
Odpowiedz
-17
@ Anna
dnia 11.08.2017, 14:07 · Zgłoś
Pociągiem do Krakowa będzie można szybciej uciekać z pisowskiego upadającego Jasła.
Odpowiedz
11
@ hehe
dnia 12.08.2017, 14:21 · Zgłoś
Ty to jakas mało kumata jestes bo skoro chciałas uciekac to od dawna mogłas to zrobić innym srodkiem transportu.
Odpowiedz
-3
@ Czółkiem Telewizyjne Barany !
dnia 11.08.2017, 13:53 · Zgłoś
Chinole mają koleje magnetyczne a w średniowiecznej Polsce jeżdzi się dyliżansem na stalowych kołach.
Socjalizm to ustrój w którym bohatersko pokonuje się problemy nie znane w żadnym innym ustroju.
Odpowiedz
-9
@ dragoness
dnia 11.08.2017, 15:12 · Zgłoś
Proszę połozyć nowe tory to i w 1.5 godziny się zajedzie.
Odpowiedz
11
@ Dyliżans
dnia 11.08.2017, 15:21 · Zgłoś
Nowych torów nie będzie bo pieniądze przejadła mafia urzędnioczo-polityczno-bankowa.
Odpowiedz
1
@ ixi
dnia 12.08.2017, 06:31 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
10
@ vpr
dnia 11.08.2017, 13:47 · Zgłoś
Dość często jeżdżę do na trasie Kraków - Jasło - Kraków i uważam taką opcję za wartą rozważenia. Czas wyraźnie dłuższy, ale i cena zachęca. Patologia to była za PKSu, który miał cenę biletu jak busy, a wyrabiał się w większości przypadków w 3h+. Bla bla car to 15-20, ale po zmianach raczej sporo osób z tego zrezygnowało. Samochodem (jadąc autostradą) 2 h to normalny czas, ale i w półtorej da się zrobić przy dobrych wiatrach. Barbara kosztuje 30 zł i zazwyczaj jest to 02:15-02:20, przy czym zdarzyło mi się dotrzeć dwa razy w ciągu 2 h. Gadanie o 02:40 jest nieuczciwe. Podsumowując, warto mieć alternatywę. Pociąg to większa wygoda i zachęcająca cena.
Odpowiedz
7
@ do vpr
dnia 12.08.2017, 07:10 · Zgłoś
Jezdza jak wariaci to i za 2 h dojedzie pomysl cycku nich jedzie zgodnie z przepisami .Tak ogolnie to ten pospiech teraz to jakies szalenstwo skutki sie wydaje juz widac
Odpowiedz
7
@ emeryt PKS
dnia 12.08.2017, 20:56 · Zgłoś
PKS jezdzil ponad 50 lat,czas przejazdu byl 3,15 minut.przystanki byly od Jasla do Krakowa srednio co 25 km,nie bylo autostrad,a teraz wielkie mecyje bo,Barbara zaliczy busikiem 3 albo 4 przystanki wysadzi pasazera na krzyzowce przy rondzie i ma pasazera daleko w ...,
Odpowiedz
1
@ studentka
dnia 14.08.2017, 10:50 · Zgłoś
Oj , jeżdżę Barbarą 2 razy w tygodniu , od trzech lat ( oprócz wakacji ) i zazwyczaj jest to 2:40-3
:00. Fakt, w ciągu tych trzech lat DWA razy dotarłam w 2:15 :) Także jest to gadanie bardzo uczciwe ;)
Odpowiedz
1
@ nie emeryt ale PKS
dnia 16.08.2017, 21:44 · Zgłoś
... bo wtedy całkiem inaczej było. Przewoźnik był pod pasażera, ale nie można było ot tak uruchomić kurs jak się komu podobało, Trzeba było uzgodnień z właściwym WP, na którego teren się wjeżdżało, trzeba było zgody na wjazd na dworzec o określonej godzinie etc. PKS Jasło uruchomił jeden kurs do Krakowa 12,06 w 1969 roku. Jeździło się wówczas Skodami. Później weszły kursy 10,15 i 8,01 z Leska . Linię do Krakowa obsługiwały wtedy oddziały PKS - krośnieński, tarnowski i krakowski. Tylu pasażerów, ilu się wtedy woziło nie przewiozą teraz wszystkie Barbary, Nikitransy i Sanbusy razem wzięte. Pełne stany od 5,36 po 16,15 - wszystko "po balaski". W 73 roku weszły linie LUX obsługiwane TAM - ami. Uruchomiono Katowice o 14 - tej, też pełne cały czas. Ale czas PKS-u nieubłagalnie dobiegał końca i to nie tylko jasielskiego. W obliczu nieprzewidywalnego działania i zabiegów konkurencji "wymiękł" Tarnów, Kraków później Krosno i Jasło. Z dawnej świetności nie pozostało nic. Znak czasów i tyle. Szkoda.
Odpowiedz
7
@ ;
dnia 11.08.2017, 13:19 · Zgłoś
Jeśli pociąg dla studentów studiów zaocznych miałby sens, to nie w samą sobotę od 6 do wieczora, ale i w niedzielę w tych samych ramach. Niech oni zaczną myśleć, zanim coś powiedzą.
Odpowiedz
4
@ ad
dnia 11.08.2017, 14:04 · Zgłoś
Kurs w sobotę jest podyktowany faktem iż pociąg musi zjechać na tzw przegląd techniczny. Planowane wcześniej było połączenie w piątek po 21 z Jasła do Nowego Sącz do Newagu Taki kurs byłby bezsensowny . Dlatego zostało zaproponowane połączenie ze zjazdem na przegląd tech. do Krakowa z kursem powrotnym .Uruchomienie analogicznego kursu w niedzielę jest niemożliwe gdyż pociąg z Jasła musi odjechać o godz 16.40 .Reasumując połączenie na zasadzie pilotażu .W przypadku braku frekwencji lub frekwencja poniżej 30% , kasacja połączenia , możliwość wprowadzenia pewnej korekty w rozkładzie jazdy ,
Odpowiedz
-6
@ w
dnia 11.08.2017, 11:33 · Zgłoś
na moje oko to 3000zl za jeden przejazd doplaci panstwo czyli za 1 dzien 6000tys w placy podatnika razy 8 w miesiacy razy 12 w roku=

policzcie sami :)

komuna wraca
Odpowiedz
-11
@ łodyniec
dnia 11.08.2017, 15:52 · Zgłoś
Za jazde 37km/h . To ja wole jednak busem.
Odpowiedz
-3
@ w
dnia 11.08.2017, 11:32 · Zgłoś
fajnie rozdaje sie pieniadze

16zl bilet a 50 zl za kazde 10km doplaca samorzady,i tak to sie cena robi fajna
Odpowiedz
2
@ pasażer potencjalny
dnia 14.08.2017, 17:13 · Zgłoś
Na całym cywilizowanym świecie koleje regionalne są dotowane.Wystarczy popatrzeć w Niemczech ile ludzi jeździ koleją.Samochód,motocykl czy rower służą do dojazdu do stacji.Obok stacji są pełne parkini...
Odpowiedz
6
@ Papa
dnia 11.08.2017, 10:43 · Zgłoś
No no, w końcu mamy XXI wiek...
Odpowiedz
3
@ ixi
dnia 12.08.2017, 06:28 · Zgłoś
Nareszcie!!!
Odpowiedz
3
@ podatnik
dnia 11.08.2017, 10:20 · Zgłoś
To w Krus-is otwierają szampana!!!
Odpowiedz
0
@ ciekawy
dnia 11.08.2017, 09:48 · Zgłoś
to pendolino będzie miało gorszy czas przejazdu niż ciuchcia za czasów cesarza Franciszka - Józefa ???
Odpowiedz
-34
@ Krośnianin
dnia 11.08.2017, 09:23 · Zgłoś
Jasło ma swoją chwilę chwały. Widzę wszyscy napuszeni, że jest kolejna droga ucieczki z tego upadającego miasta.
Winszuje.
Odpowiedz
23
@ Adam
dnia 11.08.2017, 09:26 · Zgłoś
Co ty człowieczku piszesz? To według ciebie Krosno chce swojego połaczenia z Rzeszowem zeby ludzie mogli uciekac?
Pomysl czasem zanim palniesz głupotę.
Odpowiedz
-1
@ Krośnianin
dnia 11.08.2017, 09:32 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ Ropongi
dnia 12.08.2017, 09:29 · Zgłoś
Dlaczego moj wpis zostal okrojony do jednego zdania?
Odpowiedz
-19
@ ja
dnia 11.08.2017, 09:16 · Zgłoś
3:11 stanowczo za długo, najpierw powinni zmodernizować infrastrukturę oraz tabor.
Odpowiedz
37
@ Adam
dnia 11.08.2017, 09:25 · Zgłoś
Za długo? A ile jedziesz autobusem? Połączenie PKP bardzo dobre, jezdziłem tak na studia w okolicach 90 roku i było super, full ludzi przeważnie studenci. A komfort jazdy pociągiem duzo lepszy niż w stłoczonym busie.
Odpowiedz
6
@ xxx
dnia 11.08.2017, 10:09 · Zgłoś
autubus pewnej firmy z Krosna, z Jasła jedzie dwie godziny może dwie i pół.
Odpowiedz
18
@ lubie pociągi:)
dnia 11.08.2017, 10:17 · Zgłoś
A może trzy w zaleznosci od ruchu na drodze. Pociąg takich problemów nie ma , czy w szczycie czy nie jedzie tyle samo. Tym bardziej ze dla mnie 1,95 jazda w autobusie nawet 2 h to katorga.
Odpowiedz
6
@ mu"
dnia 11.08.2017, 10:21 · Zgłoś
2:40 przy dobrych wiatrach
Odpowiedz
23
@ darek
dnia 11.08.2017, 10:27 · Zgłoś
tyle ze na polskich drogach dobre wiatry są rzadkością a normą korki i zatory. Dlatego bardzo dobrze ze bedzie alternatywa w postaci PKP
Odpowiedz
4
@ do ja
dnia 12.08.2017, 07:02 · Zgłoś
Kolego integracja wiadomosci znajomosci do woja sie w latach 80 82 podrozowalo jakie byly fajne chwile nie bawilo sie smartfonami tylko hohoho czy te oczy moga klamac szkoda nie marnowalo sie czasu oj nie hehe.
Odpowiedz
-1
@ Laurka
dnia 13.08.2017, 22:40 · Zgłoś
Strach się bać.
Odpowiedz
2
@ pasażer potencjalny
dnia 14.08.2017, 17:07 · Zgłoś
Co znaczy pół godziny krótsza podróż busem do komfortu jazdy pociągiem ? Interes busowo-autobusowy zagrożony...
Odpowiedz
14
@ Guzikowa
dnia 11.08.2017, 09:12 · Zgłoś
Jak to? Tylko do Jasła? A Krosno? Znów nas olano. A pen prezydent bedzie nas karmił bajkami o nowej trasie do Rzeszowa, przeciez takich pieniedzy na inwestycje nie zdobeda nawet za 100 lat.
Odpowiedz
6
@ Kaz
dnia 11.08.2017, 22:52 · Zgłoś
Sprawa niestety jest przyziemna. Do Krosna nie ma linii kolejowej z prądem ;( Z Jasła na Rzeszów też nie. Ani z Rzeszowa na Tarnobrzeg... Afryka.
Odpowiedz
20
@ Krośniak
dnia 11.08.2017, 09:02 · Zgłoś
A u nas w Krosnie jak w lesie, dalej nie mamy zelektryfikowanej lini kolejowej a zamiast tego władza wciska nam kity oi nowej linii do Rzeszowa. Wstyd
Odpowiedz
32
@ luka
dnia 11.08.2017, 09:08 · Zgłoś
No takimi pomysłąmi jak nowa linia do Rzeszowa Krosno odcina się od Krakowa, podejrzewam że od Rzeszowa też, bo przeciez tej lini nie wybudują a [...] nie bedzie zabiegac o nowe połaczenia z Rzeszowem. I takim sposobem Krosno zostanie z niczym. Zamiast wspólnie z Jasłem robić połączenia z Krakowem czy Rzeszowem woleli wydumane projekty, byle tylko ominąc Jasło. Jak widac wyszli na tym kiepsko
Odpowiedz
-72
@ ...
dnia 11.08.2017, 09:12 · Zgłoś
nie ucz Krosna co maja robic bo Twoje jaslo jest 100 lat w plecy za Krosnem.
Odpowiedz
34
@ śmiech
dnia 11.08.2017, 09:15 · Zgłoś
Szczególnie widać to w dziedzinie kolei. Hahahahahaa, Macie juz eletryfikację? Nie? A linia do Rzeszowa juz czynna?
Odpowiedz
40
@ rob
dnia 11.08.2017, 09:18 · Zgłoś
@... serio? Mieszkam pod Kronsem, pracowałem 20 lat w KHS a dziś dojeżdzam do pracy w hucie w Jaśle. Jak myslisz, dlaczego?
W Jaśle potrafiono znależć nowego własciela huty a w Krosnie chyba do dzis nie ma chętnych.
Odpowiedz
8
@ tak było
dnia 11.08.2017, 09:57 · Zgłoś
Małe nie jset, ale fakt ze miastem w obecnym ktałcie stało sie tylko dla kaprysu pewnego polityka PZPR który wszystkie inwestycje kierował do Krosna pomijając inne miasta regionu. Sam Gomułka pochodził z wioski koło Krosna i miał kompleksy podobne do tych co dziś przekrzykują sie które miasto lepsze;)
Odpowiedz
9
@ ZIBEN
dnia 11.08.2017, 17:25 · Zgłoś
Niemcy w 1944 wywieżli dobytek z Jasła pociągiem do NIEMIEC a w 21w ,2017r z Jasła będzie pociąg jechał do Krakowa .SENSACJA.A Niemcy na kawe latają do USA
Odpowiedz
0
@ pasażer potencjalny
dnia 14.08.2017, 17:03 · Zgłoś
A tow.St. Kania (m.inn.sekretarz KW w Rzeszowie) też swoje "cegiełki" dla Krosna dołożył.Krosno było też miastem wojewódzkim i w jakimś stopniu przyczyniło się to do jego rozwoju.Miasto Szkła,a Huta w upadłości od lat.Gratulacje...
Odpowiedz
4
@ observer20
dnia 16.08.2017, 22:46 · Zgłoś
A co ma piernik do wiatraka? Odetną linię do Jasła jak łącznik na Rzeszów wybudują? Oby wybudowali, bo ludzie z Krosna i okolic tak samo pracują również w Rzeszowie i okolicach jak mieszkańcy Jasła i na pewno chcieliby wybrać alternatywę w postaci pociągu, ale obecnie to jest niemożliwe - nikt nie będzie ponad 2 h jechał ok 30 km więcej przez Jasło. Bez sensu są wypowiedzi ludzi których sprawa łącznika nie dotyczy. Panuje histeria, że jak wybudują łącznik to nam pociągi zabiorą i dadzą je na Krosno i wielu decyzyjnych się tego niepotrzebnie boi. Przez to na lata południowe Podkarpacie może stracić szansę na poprawę czasów przejazdu w stronę Rzeszowa...
Odpowiedz
0
@ Matii
dnia 19.08.2017, 15:02 · Zgłoś
Przecież KHS KROSNO ma już nowego właściciela... Tak się orientujecie co się w Krośnie dzieje. Ps. Krosno nie sama hutą żyje w mieście jest więcej zakładów pracy i prywatnych firm to w całym Jaśle i Sanoku wzięte także wyluzujcie. Krosno zaraz po Rzeszowie ma najwyższy wskaźnik ludzi dojeżdżających do pracy według GUS do Krosna z poza miasta dojeżdża codziennie ponad 15 tyś ludzi w tym mieszkańców Jasła.

CO DO KOLEI Krosno po prostu chciano wybudować łącznik żeby przyspieszyć czas dojazdu bo nie ma zainteresowania bo przez Jasło traci się prawie godzinę na np. zmianę kierunku jazdy lokomotywy. A z Jasła puste wagony do Rzeszowa i tak też będzie do Krakowa.

KROSNO SAMO WYWALCZYŁO O ROZWÓJ NIKT KROSNU NIE POMAGAŁ. WRĘCZ PRZECIWNIE RZESZÓW OD DAWNA NEGOWAŁ INWESTYCJE KROSNA. PO PROSTU SA DOBRZY WŁODARZE PREZYDENT PRZYTOCKI KTÓRZY UMIE ZARZĄDZAĆ MIASTEM.
Odpowiedz
-2
@ MT
dnia 19.08.2017, 15:31 · Zgłoś
Prawda w oczy kole fakty są takie że faktycznie Jasło jest co najmniej 15 lat za Krosnem wystarczy przejechać się przez te dwa miasta żeby zauważyć różnice. Także Jaślanie trochę pokory lepiej zadbajcie o dobrą frekwencję na Kraków bo po prostu utną wam połączenie. Jakoś z Jasła nie ma frekwencji PKP na Rzeszów gdzie jednak wiele też studentów i ludzi dojeżdża do pracy właśnie do stolicy województwa.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657