Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Przyspieszają prace związane z rozbudową krajowej 73

55

Rozbudowa drogi krajowej 73 na odcinku pomiędzy Jasłem a Pilznem stanowi ważną z punktu widzenia interesu mieszkańców inwestycję. W ramach budowy nowych odcinków drogi ma powstać m.in. obwodnica Jasła. Dzięki zabezpieczeniu dodatkowych środków na uzyskanie decyzji środowiskowej prace skrócą się nawet
o 12 miesięcy.

W kwietniu 2016 r. rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na wykonanie studium korytarzowego i studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) rozbudowy drogi krajowej 73. Według przyjętego harmonogramu prac, STEŚ miało zostać uzyskane do marca 2018 r. Uzyskanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych zaś  GDDKiA planowała uzyskać wiosną 2019 r. Dzięki dodatkowym środkom finansowym drugą z wymienionych decyzji rzeszowski oddział GDDKiA będzie mógł uzyskać nawet 12 miesięcy wcześniej.

Dzięki wsparciu senator Alicji Zając i posła Bogdana Rzońcy udało się uzyskać dodatkowe finansowanie z naszej centrali. Nie czekając na opracowanie STEŚ mogliśmy zlecić opracowanie decyzji środowiskowej. Przyspieszenie może wynieść od pół do jednego roku. Prowadzone są badania środowiskowe potrzebne do opracowania raportu oddziaływania na środowisko.
Nie będzie to, więc wiosna 2019 r., lecz najprawdopodobniej jesień 2018 r. Pozostaje kwestia najważniejsza, jaką jest ogrom pracy. Przed nami, jako GDDKiA, parlamentarzystami oraz lokalnym środowiskiem poważne wyzwanie związane z uzyskaniem finansowania dla inwestycji.
– mówił podczas czwartkowej konferencji Bogdan Tarnawski, dyrektor rzeszowskiego oddziału GDDKiA.

Bogdan Tarnawski

Obecnie inwestycja nie jest wpisana do rządowego programu budowy dróg krajowych
i autostrad na lata 2014-2023. Kierownictwo rzeszowskiego oddziału GDDKiA ma jednak nadzieję, że w przyszłym roku, kiedy gotowe będą opracowania materiałów koniecznych dla uruchomienia procedury przetargowej, takie finansowanie uda się uzyskać.

 Rozbudowa drogi krajowej 73 na odcinku Jasło-Pilzno ma szansę stać się największą inwestycją drogową ostatnich lat w regionie jasielskim. Szacuje się, że koszty jej realizacji mogą oscylować w granicach 500 mln złotych. Przetarg na realizację prac budowlanych mógłby zostać ogłoszony w 2019-2020 r.

Niezwykle istotną w kontekście planowanej rozbudowy jest kwestia powstania obwodnicy Jasła. Ta diametralnie mogłaby usprawnić ruch pojazdów w centrum miasta i co najważniejsze stanowić element, dzięki któremu ograniczony zostanie ruch tranzytowy na wielu odcinkach dróg przebiegających przez Jasło. Zadaniem firmy Multiconsult Polska
sp. z o.o., która wygrała wspomniany przetarg na wykonanie studium korytarzowego
i STEŚ, było przygotowanie dokumentacji dla 35-kilometrowego odcinka drogi pomiędzy Jasłem a Pilznem, jak również obwodnic Pilzna, Brzostku, Kołaczyc oraz Jasła. Obwodnicę Jasła stanowić ma zupełnie nowy odcinek drogi.   

Nie ma dyskusji, czy Pilzno, Brzostek, Kołaczyce oraz Jasło będą miały obwodnicę, bowiem takie zadanie jest przygotowywane. Szczegółowy przebieg obwodnicy Jasła terenie będzie ustalony dopiero na etapie końcowym przygotowania opracowania. Są różne alternatywy. Nowy odcinek drogi może łączyć się z drogą krajową 28 zarówno po stronie zachodniej jak też wschodniej.  – wyjaśnia Bogdan Tarnawski, dyrektor rzeszowskiego oddziału GDDKiA.

W ramach pierwszego etapu przygotowania inwestycji odbyły się konsultacje społeczne oraz analizy możliwych wariantów przebiegu drogi. W maju na temat najkorzystniejszych wariantów przebiegu drogi dyskutowali w siedzibie starostwa powiatowego w Jaśle samorządowcy reprezentujący miejscowości położone za trasie drogi krajowej 73.
Celem spotkania było wypracowanie wspólnego stanowiska. O spotkaniu samorządowców pisaliśmy tutaj >> http://www.jaslo4u.pl/rozbudowa-drogi-krajowej-nr-73-na-odcinku-jaslo-pilzno-newsy-jaslo-21794

Orientacyjny plan przebiegu różnych wariantów drogi w ramach planowanej rozbudowy można znaleźć na stronie GDDKiA pod adresem.

http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/a/akcja-informacyjna-dotyczaca-roz_23798/Plan%20orientacyjny.pdf

Droga krajowa 73 na odcinku od Jasła do Pilzna w ramach rozbudowy ma zostać doprowadzona do klasy technicznej GP (główna ruchu przyspieszonego) o szerokości jezdni 7 m. Ponadto na drodze zastosowane zostaną dodatkowe pasy dla relacji lewoskrętnych, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, zatoki autobusowe, chodniki, ścieżki rowerowe, ciągi pieszo-rowerowe, drogi zbiorcze i urządzenia ochrony środowiska. W ramach planowanych obwodnic, konieczna będzie budowa mostu na rzece Dulcza oraz budowa trzech mostów na rzece Wisłoce.

MD

Napisany dnia: 21.08.2017, 08:18

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
3
@ ja
dnia 24.08.2017, 20:18 · Zgłoś
do Sonia. A ty myślisz, że emeryt to do trumny. Przecież to żyjąca osoba i też czuje i chce żyć. Mam nadzieję że jak będziesz emerytką to będą cię szanować. Na 17 stycznia mieszkają tez młodzi ludzie. Nie wiem dlaczego ten ruch tirów tak się zwiększył. Jest to chyba wina tego, że wybudowano wiele dróg, obwodnic, autostrad w południowej Polsce a zapomniano o Jaśle. Uwierzcie jest coraz gorzej i więcej tirów.
Odpowiedz
0
@ do Antonio
dnia 22.08.2017, 22:32 · Zgłoś
Krosnu grozi taki sam upadek jak Jasłu, chyba, że uważasz,
że bliżej będzie do Rzeszowa przez Miejsce Piastowe niż
przez Strzyżów.
Odpowiedz
3
@ A ja mysle
dnia 25.08.2017, 15:54 · Zgłoś
Chodzi o to że od kilkunastu lat Krosno rozwija się zdecydowanie lepiej jest tendencja wzrostu w str. Krosna widać to gołym okiem.
Za 20 lat Krosno będzie takim miastem dla Jasła jak Rzeszów dla Krosna.
Odpowiedz
8
@ Antonio
dnia 22.08.2017, 18:54 · Zgłoś
Też myślę, że już lepiej liczyć na S19 i poprawić drogę w stronę Krosna. Bo jeżeli ambicja rzońco-zającowa zadowala się perspektywą ogłoszenia przetargu w latach 2019-2020 to trzeba być idiotą by się z tego cieszyć...
Odpowiedz
3
@ Mozliwe ze tak
dnia 22.08.2017, 12:51 · Zgłoś
Chyba szybciej powstanie S-19 do Krosna-Miejsca Piastowego :P
Odpowiedz
6
@ ja
dnia 22.08.2017, 10:07 · Zgłoś
byle odciążyć 17 Stycznia mieszkańcy już nie dają rady na hałas, huk od tirów, których jest coraz więcej. W nocy jadą po 5-6 jeden za drugim a większość przeładowana. Nasze domy się trzęsą.
Odpowiedz
-5
@ Sonia
dnia 22.08.2017, 18:29 · Zgłoś
Na 17 stycznia przecież już nikt nie mieszka oprócz kilku emerytów
Odpowiedz
9
@ PRowiec
dnia 22.08.2017, 09:20 · Zgłoś
Tytuł powinien być inny:
"Przed WYBORAMI Przyspieszają prace związane z rozbudową krajowej 73"

"Już na horyzoncie widać obwodnice Jasła"

"Tuż Tuż już za chwileczkę ale nie wiadomo kiedy będzie obwodnica Jasła"

"Politycy wybudują obwodnice Jasła "
Odpowiedz
8
@ Tutaj Janusz
dnia 21.08.2017, 23:28 · Zgłoś
"Są różne alternatywy. "

Alternatywa jest JEDNA. Różne to mogą być opcje, możliwości, zdania...
Odpowiedz
6
@ Antonio
dnia 21.08.2017, 18:00 · Zgłoś
Humoryści !
"Przetarg na realizację prac budowlanych mógłby zostać ogłoszony w 2019-2020 r." -a może wtedy was już w parlamencie nie będzie ??
Odpowiedz
2
@ podatnik
dnia 21.08.2017, 19:39 · Zgłoś
będą będą ...ale w opozycji i niestety nie zrobią nic bo będą blokowani...
jakby mieli nie być wszak do rządzenia od urodzenia stworzeni!!!
Odpowiedz
6
@ benek
dnia 21.08.2017, 16:50 · Zgłoś
"Obecnie inwestycja nie jest wpisana do rządowego programu budowy dróg krajowych
i autostrad na lata 2014-2023. Kierownictwo rzeszowskiego oddziału GDDKiA ma jednak nadzieję, że w przyszłym roku, kiedy gotowe będą opracowania materiałów koniecznych dla uruchomienia procedury przetargowej, takie finansowanie uda się uzyskać." - jednym slowem palcem na wodzie pisane, a wy już ich w rzyć gotowi jesteście całować, haha.
Odpowiedz
0
@ obser
dnia 21.08.2017, 16:32 · Zgłoś
Oczekuję na głos tych, którzy uparcie twierdzą, że jasielscy
parlamentarzyści nic nie robią.
Odpowiedz
6
@ Fudhdnchxc
dnia 21.08.2017, 16:39 · Zgłoś
Nic nie robia . nic a nic. Ino kase bjerom
Odpowiedz
17
@ dragoness
dnia 21.08.2017, 17:18 · Zgłoś
Podobnie została opracowana decyzja środowiskowa na zalew Kąty-Myscowa. Zalewu nie ma (i pewnie nie będzie), ale miejsce w parlamencie jest.
Odpowiedz
6
@ jaslo4PiS
dnia 21.08.2017, 13:35 · Zgłoś
Co by tu jeszcze namiodzić co by tu jeszcze?
Odpowiedz
2
@ zainteresowany
dnia 21.08.2017, 13:28 · Zgłoś
Do: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Jestem mieszkańcem Jasła Oś. Kaczorowy i dlatego interesuje mnie Projekt Obwodnicy Zachodniej Jasła "Topoliny- Podzamcze". Po zapoznaniu się ze wstępnym opracowaniem wyżej wymienionego odcinka nasuwa mi się kilka przemyśleń, sugestii, uwag i pytań. Opracowanie przejrzyste i czytelne do przeciętnego Kowalskiego. Czy projektanci otrzymali od władz Powiatu i Miasta założenia i wytyczne co do punktów wpięcia się (skrzyżowań) i przebiegu(lokalizacja?). Wpięci się w istniejące drogi w tych miejscach 28 i 73(według mnie jest to mnożenie skrzyżowań .
1. Czy nie rozsądniej byłoby połączyć już istniejące skrzyżowania 3-Maja"28"-Wojska Polskiego"992" z Krakowska"73" - ul. Krajowice. Takie rozwiązanie powoduje budową mostu w pobliżu istniejącego mostu ul. Mickiewicza nad rzeką Wisłoką, istniejący most jest to budowla z przed 60 lat i jest mocno zniszczona wymagająca generalnego remontu a bezpośrednio przy moście od strony zachodniej jest planowany „Kanał ulga” który to ma na celu zapobieganie zatapiania miasta Jasła. Taki przebieg obwodnicy mógłby wyeliminować budowę wyżej wymienionego kanału i przejąć funkcję obecnej przeprawy). „Dwie pieczenie przy jednym ogniu”.
Przebieg obwodnicy bezpośrednim sąsiedztwie Karpackiej Troi ( unikatowy zabytek obronnego grodu datowanego na 4100 pn) będzie zagrożeniem do tego zabytku. teren w tym miejscu jest grząski(meandry rzeki Wisłoki) następnie poprowadzenie obwodnicy przez teren Oś. Kaczorowy nie jest najlepszym rozwiązaniem( teren ten obecnie grunty rolne może być przeznaczone w przyszłości pod zabudowę Jednorodzinną i rozbudowę miasta Jasła.
2. Intuicja podpowiada mi że lepszym rozwiązaniem byłoby poprowadzić obwodnicy powyżej nowego cmentarza komunalnego przez teren Oś. Bryły wzdłuż Linii średniego napięci i wpięcie się w istniejące skrzyżowanie w Krajowicach.
3. Lokalizacja obwodnicy „ Przysieki Opacie Krajowice” zaowocowała by: nowy most w Krajowicach(na istniejącym moście obowiązuje ruch jednokierunkowy), obwodnica przebiegała by w pobliżu zakładów przemysłowych wybudowanych na terenie byłych zakładów chemicznych „Gamrat”, odsunęła by szkodliwy wpływ (hałas, spaliny, ograniczenie rozbudowy miasta Jasła).
Pozdrawiam.
Odpowiedz
0
@ toor
dnia 23.08.2017, 10:03 · Zgłoś
Ale wymysliłeś obwodnice ...gratulacje mnożenie skrzyżowań a słyszałeś o rondach... przy cmentarzu bedzie rondo i nou probremu.. uważam że projekt jest optymalny i opracowywały je osoby które nie robia to pierwszy raz.Wpiecie się w stare torowisko i dalej prosto a nie po górach i dolinach...
Odpowiedz
2
@ zainteresowany
dnia 23.08.2017, 15:04 · Zgłoś
Rondo to też skrzyżowanie.
Odpowiedz
19
@ darek
dnia 21.08.2017, 12:56 · Zgłoś
A metro kiedy? Wtedy kiedy zapora Kąty-Myscowa?
Odpowiedz
17
@ 10
dnia 21.08.2017, 12:30 · Zgłoś
jeszcze nas czekaja takie triki przedwyborcze uroczyste wbicie pierwszej łopaty potem wmurowanie kamienia wegielnego zmiana planu ,potem wygoni sie paru z trasnparentami protestujacych i zaniechanie inwestycji ,finał chcielismy ale protesty w ostatecznosci lącuchy pojda w ruch zieloni przywiarza sie do jakiego filara mostu beda go chronic zeby sie nie uginał i nie cierpial,,
Odpowiedz
0
@ Remont
dnia 21.08.2017, 12:06 · Zgłoś
To już całkiem Jasło spustoszeje na szczęście ta obwodnica
może bedzie za 20 lat
Odpowiedz
4
@ Podziwiam twój geniusz
dnia 21.08.2017, 18:46 · Zgłoś
No tak, przecież teraz granice Jasła obstawione wojskiem, żeby nikt nie wyjeżdżał :D
Odpowiedz
4
@ glowny reporter
dnia 21.08.2017, 11:47 · Zgłoś
znowu to samo zdjecie tego [...]a z mikrofonami co poprzednio
Odpowiedz
17
@ Budować !
dnia 21.08.2017, 11:08 · Zgłoś
Mapa jest umieszczona w orientacji południe-północ, czyli mówiąc prościej - do góry nogami. Zwyczajowo nikt nie ogląda mapy od takiej strony.

Zakładając, że droga ma być budowana etapami, mam nadzieję, że zaczną od obwodnicy Jasła. W razie gdyby się kiedyś zmieniła koncepcja czy przesunięto pieniądze, to przynajmniej to nam zostanie jako miastu. Nowa droga = nowe tereny i rozwój. Żal mi, gdy widzę, że na zachodzie kraju byle miasteczko wielkości 1/3 Jasła ma obwodnicę dwupasmową, zjazdy z autostrady, węzły bezkolizyjne itd. Przez lata tam szły pieniądze.
Odpowiedz
7
@ savo
dnia 21.08.2017, 11:02 · Zgłoś
Gratuluję trafnego spostrzeżenia.
Odpowiedz
4
@ BAG
dnia 21.08.2017, 11:02 · Zgłoś
Znając jasielską społeczność na dniach zaczną się protesty przeciwko budowie nowego odcinka drogi
Tak jak to miało miejsce nie tak dawno przy rondzie solidarnosci.
Odpowiedz
38
@ Bajarze
dnia 21.08.2017, 10:47 · Zgłoś
Ida wybory czas bajki pisać
Odpowiedz
28
@ malkontent
dnia 21.08.2017, 10:30 · Zgłoś
Nie ma się czym podniecać, chyba za dwa lata będą wybory, przyjdzie nowa opcja i te wszystkie plany pójdą na półkę, żeby chociaż do końca kadencji wybudowano most na Gądki.
Odpowiedz
7
@ ooo
dnia 21.08.2017, 11:29 · Zgłoś
Dokładnie tak.Ludzie podziekuja PISowi za masło po 8 zł i za tone wegla po 1.100zł(wkrótce)
Odpowiedz
6
@ łodyniec
dnia 21.08.2017, 13:38 · Zgłoś
No i wtedy nastaną czasy dobre bo rządzić będą pełowcy ;)

łohohohohohohohohohohoho
Odpowiedz
12
@ zico
dnia 21.08.2017, 10:22 · Zgłoś
Dajcie jakas porzadna mapke przebiegu tej drogi
Odpowiedz
0
@ głęboka studzienka
dnia 21.08.2017, 09:54 · Zgłoś
sprawdzali studnie, pytaja czy zawsze woda była
Odpowiedz
16
@ toto
dnia 21.08.2017, 09:49 · Zgłoś
Wariant Kaczorowy - Trzcinica to porażka. Będzie koszmarnie drogi (podmokłe tereny nadrzeczne), niebezpieczny (Dalsze ograniczenie rozlewiska Wisłoki, a więc spiętrzanie wód powiatowych na wysokości Jasła) i nie bierze pod uwagę faktu, że największe natężenie ruchu jest na kierunku Pilzno - Krosno.
Odpowiedz
3
@ toto
dnia 21.08.2017, 09:51 · Zgłoś
Do cholery z tą autokotektą! Oczywiście powodziowych, nie powiatowych.
Odpowiedz
5
@ ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
dnia 21.08.2017, 09:56 · Zgłoś
W Kaczorowach pod cmentarzem będzie szła obwodnica?
Odpowiedz
-13
@ franz pali camele
dnia 21.08.2017, 21:28 · Zgłoś
Człowieku, to ze na tej mapie jest narysowany wariant nie znaczy ze bedzie budowany w ramach DK73. Przeczytaj uważnie zamiast komentować
Odpowiedz
-14
@ do toto
dnia 22.08.2017, 08:22 · Zgłoś
ale pierd...
na jakie krosno? Większość tych aut jedzie na Barwinek przez Jasło->Nowy Żmigród więc pasuje obwodnica jak nic. Wylecieli by za mostem i cofniecie się na Wojska Polskiego a następnie kierunek N.Żmigród.

Nic nie ładuje przez 3go maja i już jest luźniej od samych świateł z pod huty aż po po most przy majstrze.

Też było by to rozwiązanie na przyszłość jakby znów most trzeba było remontować to masz którędy objechać, a przykład z tego roku? na około przez Trzcinice? Zresztą małymi tylko.
Odpowiedz
14
@ toto
dnia 22.08.2017, 12:13 · Zgłoś
Badania ruchu się robi, to się głupot mię pisze :))) Ruch tranzytowy z kierunki Pilzno na Żmigrród i Duklę to zaledwie 15 procent.
Odpowiedz
13
@ toto
dnia 22.08.2017, 12:18 · Zgłoś
@franz: właśnie czytam. Wyraźnie pisze, że zastanawiają się nad wyborem wariantu północnego albo zachodniego. Bo w to, że jednocześnie zbudują dwie obwodnice Jasła to mawet Maria Kurowska mie uwierzy.
Odpowiedz
-1
@ mieszkaniec
dnia 22.08.2017, 20:55 · Zgłoś
gimbusie baran z ciebie przejdz sie z mamusią W.Polskiego, Św Janem tylko niech cie mocno za ręke trzyma bo cie rumuński tir roz...i mamcia 500+ straci.Czy ty masz pojęcie co piszesz.NAPISZE JESZCZE RAZ PRZEZ JASŁO JEDZIE TRANZYT KTÓRY POZA SMRODEM HAŁASEM KOLEINAMI NIE ZOSTAWIA NIC NIC.Rumun zaczyna tacho dopiero na Barwinku więc nie zatrzyma się w Jaśle nawet jak by mu sie sra...zachciało.Trazyt powinien iść na M.Piastowe i Krosno ale oni sobie nie dadzą bo wiedzą o tym co pisze.
Odpowiedz
-1
@ podpowiedź
dnia 23.08.2017, 08:47 · Zgłoś
Wyłącz autokorektę i miej kontrolę nad tym co robisz :)
Odpowiedz
28
@ podatnik
dnia 21.08.2017, 09:05 · Zgłoś
dobre dobreee...
z waszymi planami budowy dróg,obwodnic,zapór,tam,szpitali i innych pomysłów jest tak jak z remontem domu i budowy poddasza dla mojej żony...
dużo jej obiecuje,opowiadam,planujemy razem...
jak zaczęła się wku...to zamówiłem architekta wnętrz...bo to mój znajomy..coś tam wymysli,jakiś projekt zrobi na kompie...wydrukuje...ładnie oprawi.
potem wpadnie ,naopowiada mojej starej jak to będzie super ...może jakąś wizualizację.

potem skaksuje od mojej starej za robotę,no bo coś tam odłożone na remont miała...starczyło na projekt... i zniknie.żona moja oczywiście wniebowzięta zapyta mnie kiedy zaczynamy?a ja na to nie mając grosza odpowiem że wkrótce,bo może pojadę za granicę do roboty,a może wygramy w totka...ciężko powiedzieć..ale o co jej chodzi?plany już są...

bo jej się wydaje że to tak hop siup...na to trzeba czasu

dzisiaj dzwonił kolega projektant,mam wpaść do knajpy na picie,za to że załatwiłem mu extra projekt dla mojej starej ...hehe...może będą ośmiorniczki?;)
Odpowiedz
2
@ łodyniec
dnia 21.08.2017, 13:35 · Zgłoś
Aaaaa z tymi babami tak już jest. Wszystko naraz by chciały ,a robić nie ma komu .

łohohohohohohohohoho
Odpowiedz
49
@ SOLIDARNOŚCIOWIEC
dnia 21.08.2017, 08:37 · Zgłoś
Dobra inwestycja 72 lata po wojnie , trochę za pożno ale lepiej póżno niż w cale
Odpowiedz
4
@ bhp
dnia 21.08.2017, 10:27 · Zgłoś
Jeśli te zamierzenia inwestycyjne zostaną zrealizowane tylko dzięki P.P.Zając Rzońca to będzie wielki sukces i światełko w tunelu dla naszego regionu.Tylko jedno jest zastanawiające.Inwestycja jest wpisana w rzadowy program.Ruszyły prace koncepcyjne a przegladajac strony rzadowe w zakresie budowy drog i autostrad do 2025 r.niema wpisanego tego odcinka drogi
Odpowiedz
-10
@ znawca
dnia 21.08.2017, 12:42 · Zgłoś
a szanowna gmina Kołaczyce chce aby droga szła bokiem co spowoduje ożywienie gminy Brzyska a Kołaczyce ic ala gmina pomału umrze... tylko droga przez Nawsie spowoduje ozywienie gminy!
Odpowiedz
-8
@ podatnik
dnia 21.08.2017, 12:46 · Zgłoś
no co ty "bhp" nie ma w planach do 2025 ???hahaha...czytaj niżej
Odpowiedz
18
@ tak
dnia 21.08.2017, 14:01 · Zgłoś
Gmina Brzyska ozywi sie tirami,powodzenia,dzisiaj mozemy te tiry wyslac przez Brzyska jezeli chca.Mieszkancy Kolaczyc maja juz dosc,
Odpowiedz
-1
@ znawca
dnia 21.08.2017, 14:35 · Zgłoś
to jest podejscie ludzi. Wszyscy hamuja inwestycje, kazdy chce mieszkac jak w skansenie.
Odpowiedz
1
@ ssssss
dnia 22.08.2017, 08:16 · Zgłoś
Do bhp

Umiesz czytać ze zrozumieniem tekstu czytanego:

cytuję fragment artykułu: "Obecnie inwestycja nie jest wpisana do rządowego programu budowy dróg krajowych i autostrad na lata 2014-2023".

Więc jest wpisana czy nie jest wpisana? Nie siej dezinformacji na drugi raz, tylko przeczytaj artykuł od A do Z.
Odpowiedz
1
@ do s...s
dnia 22.08.2017, 10:20 · Zgłoś
Należy zamieścić ważne wyjaśnienie.Otóż rządowe założenia inwestycyjne są opracowane na okres 5 lub 10-ciu lat.Ewentualnie dalekosiezne z wielokrotnoscia dekad.Zupełnie niezrozumiała informacja ze do 2023 r.to zadanie inwestycyjne nie zostalo uwzgledniona w 5--cio latce od
2020-2025r..Dlatego niema się co jezyc tylko zawsze podawać rze
telne informacje.Byłaby fajna sprawa dla naszego regionu jeśli będzie przebudowany ten odcinek .drogi.
Odpowiedz
10
@ realis
dnia 22.08.2017, 10:39 · Zgłoś
Ta droga przynajmniej w nowo wytyczonych miejscach powinna być 2+1 bo na całej drodze Jasło-Pilzno nie będzie można bezpiecznie "TIRa" wyprzedzić, tak jak teraz. Taka inwestycja na dziesiątki lat, może nawet 100, więc może warto teraz o tym pomyśleć. O S73 Kielce-Jasło nie ma co marzyć, ale o trzecim pasie w niektórych miejscach na tak uczęszczanej, nowo planowanej drodze jak najbardziej tak.
Odpowiedz
1
@ wiem to mówię
dnia 23.08.2017, 21:37 · Zgłoś
Droga przez Nawsie ożywiłaby finanse niektórych właścicieli gruntów, którzy mieli nadzieję sprzedać swoje nieużytki
Odpowiedz
4
@ Aaaaaaaaaaaaaa
dnia 24.08.2017, 05:35 · Zgłoś
Żadna przyjemność jak TIR przejedzie i cały dom się trzęsie to co to za odżywianie Kołaczyc a tiry i tak nie zatrzymują się w rynku bo nie ma gdzie nawet osobową nie ma gdzie się zatrzymać więc Brzeski niech sobie biorące tiry a ty musisz nie mieszkać przy drodze co ci tak tęsknoty za nimi
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657