Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

PUP w Jaśle – poznaj zeszłoroczne statystyki dot. bezrobocia!

71

1698 zatrudnionych, 1036 skierowanych na staż oraz 143 giełdy pracy w ramach których posadę otrzymało 276 osób to bilans działań, jakie Powiatowy Urząd Pracy w Jaśle podejmował na rzecz aktywizacji zawodowej bezrobotnych na przestrzeni całego zeszłego roku. Końcem grudnia w rejestrze instytucji figurowało niewiele ponad 10 tysięcy osób bez zatrudnienia. 

Z informacji jakie uzyskaliśmy w Urzędzie, według stanu na dzień 31.12.2013 r. zarejestrowanych było w nim dokładnie 10 015 osób. Liczba ta jest sumą bezrobotnych z całego powiatu jasielskiego – poniżej prezentujemy jej składowe z uwzględnieniem poszczególnych gmin:

Miasto Jasło – 2 964 osoby;

Gm. Brzyska – 503 osoby;

Gm. Dębowiec – 739 osób;

Gm. Jasło – 1 451 osób;

Gm. Kołaczyce – 912 osób;

Gm. Krempna – 185 osób;

Gm. Nowy Żmigród – 858 osób;

Gm. Osiek Jasielski – 432 osoby;

Gm. Skołyszyn – 1 189 osób;

Gm. Tarnowiec – 782 osoby.

W 2013 roku Powiatowy Urząd Pracy w Jaśle realizując działania zmierzające do aktywizacji zawodowej bezrobotnych umożliwił podjęcie zatrudnienia 1698 osobom a do odbycia stażu skierował 1036 zarejestrowanych. Z kolei poprzez udział w organizowanych przez instytucję 143 giełdach pracy zatrudnienie znalazło 276 ich uczestników.

Łącznie na skutek podjęcia zatrudnienia z Urzędu wyrejestrowano w 2013 roku 4574 osoby.

Jak powiedział nam Piotr Kosiba, Kierownik Referatu Organizacyjno-Administracyjnego i Kadr Powiatowego Urzędu Pracy w Jaśle, ze zgromadzonych przez instytucję danych wynika, iż największe trudności na rynku pracy mają osoby z wykształceniem:

  • podstawowym i gimnazjalnym – nie posiadające żadnych kwalifikacji i doświadczenia zawodowego;
  • zawodowym oraz średnim rolniczym, ogrodniczym i chemicznym;
  • średnim, pomaturalnym i wyższym medycznym;
  • średnim i wyższym administracyjnym;
  • wyższym pedagogicznym.

W zeszłym roku 234 osoby bezrobotne zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jaśle odmówiły skierowania na staż. Głównymi powodami odmów były: brak możliwości dojazdu, opieka nad osobami zależnymi, brak zainteresowania odbywaniem stażu na konkretnym stanowisku oraz niska wysokość stypendium. 

jh

Napisany dnia: 17.02.2014, 17:00

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ adada
dnia 13.03.2014, 00:21 · Zgłoś
statystyki macie piekne, a teraz macie takie wymagania zeby dosatc staz ze masakra, jestescie jedeynym chyba urzedem pracy na podkarpaciu gdzie wymagacie umowy o prace po odbyciu stazu... smiechu warte to jest zenujace... pozniej piszecie jakie to macie statystyki.. katastrofa ciekawe co sie stanie z tymi nie zagospodorowanymi pieniedzmi na staz ebo malo kto dostanie:)
Odpowiedz
1
@ Adam P.....
dnia 24.02.2014, 21:07 · Zgłoś
Tragedia co ten Uliasz robi?Chciał go Pawluś odwołac to Zającowa była przeciw ale myślę, że tym razem się uda!!!
Odpowiedz
2
@ winne klimaty :-b
dnia 23.02.2014, 02:48 · Zgłoś
z tego wynika to że --
urząd pracy jest po to żeby nie dawać pracy :-)))

a zus po to żeby nie było emerytur :-)))

i my normalni ludzie musimy tych nierobów utrzymywać !!!

http://www.wprost.pl/ar/437265/Przetarg-ZUS-na-600-mln-zl-nie-zostanie-uniewazniony/
Odpowiedz
3
@ 123
dnia 22.02.2014, 21:21 · Zgłoś
Za niedługo przyjadą tu UKRAIŃCY
Będą zapieprzać za 600 zł !!!
A my Polacy ?? Zostawimy rodziny i na zachód !!
Odpowiedz
6
@ info
dnia 19.02.2014, 18:31 · Zgłoś
I masz racje bezrobotna. Po dodaniu tych co wyjechali i tych co nie mają pracy bezrobocie sięgnie niedługo 50%
Odpowiedz
5
@ info
dnia 19.02.2014, 18:27 · Zgłoś
Deklaracje śmieciowe pokazują ilość osób które opuściły to miasto. Podobno deklaracje złożyło ok 30 tys,(Urzędnicy czytający ten post mogą uściślić dane) więc wygląda na to że ok 25% mieszkańców wyjechało.
Odpowiedz
6
@ "bezrobotna"
dnia 19.02.2014, 17:33 · Zgłoś
Bylam zarejestrowana w urzedzie pracy w Jasle 6 lat. W tym czasie 1 staz, 2 szkolenia. Juz na poczatku szkolenia szef powiedzial, ze mnie nie zatrudni po zakonczeniu stazu, bo ma swoich pracownikow. Wiec po co "pokazywac co sie umie"? Znam wiele takich przypadkow.
Pracy niestety nie znalazlam, chociaz probowalam szukac na wlasna reke.
Nie bylo za co zyc, a jesc trzeba.
W koncu zdecydowalam sie na wyjazd do Wielkiej Brytanii. Nie chcialam tego, zostalam do tego wyjazdu zmuszona sytuacja finanowa i brakiem jakichkolwiek perspektyw.
W Anglii tez pieniadze nie leza na ulicy, ale przynajmniej jest mozliwosc pracy i mozna godnie zyc. Nie tak jak w Polsce.
Chcialabym wrocic kiedys do Polski, ale sytuacja niestety sie nie poprawia.
Wyjechalam za granice a wiec dzieki mi i setkom osob takich jak ja, bezrobocie zmniejszylo sie w Powiecie Jasielskim. Gratulacje dla Urzedu Pracy!
Odpowiedz
5
@ tw drzewo
dnia 19.02.2014, 11:15 · Zgłoś
instytucja UP czy Strazy Miejskiej ,ZUS to przechowalnia ludzi ktorzy musza pracowac i w miare dobrze zarabiac... Starostwo i UM...umiejetnosci tych jegomosci sa na dalszym planie...
Odpowiedz
6
@ bez pracy
dnia 19.02.2014, 10:12 · Zgłoś
a ile osób zatrudnionych jest w urzędzie pracy wie może ktoś?
Odpowiedz
5
@ Daniel
dnia 19.02.2014, 09:57 · Zgłoś
"Zielona Wyspa Tuska". Jasło stacza się na dno. Brak pracy dla młodych i brak perspektyw i ludzie emigrują a tak nie powinno być? Brak wsparcia panstwa i rządzących?Smutne ale prawdziwe?
Odpowiedz
0
@ bezrobotny
dnia 18.02.2014, 22:26 · Zgłoś
jestem bezrobotny
szukam pracy ma ktos? prosze dzwonic pod (08192335872) dzienkuje chlopaki =

poszukujacy
Odpowiedz
6
@ pan muszelka
dnia 18.02.2014, 18:57 · Zgłoś
143 giełdy pracy !!!... w ramach ktorych "posade" otrzymało 276 ... ble ble ble... az tyle gield pracy z takim skutkiem ... pozal sie boze... i to jeszcze posady otrzymali??? urzednicy chyba posadki cieplejsze dostali... a szaraki za najnizsza krajowa... polacy wyjezdzajcie zagranice!!!
Odpowiedz
2
@ vhghj
dnia 18.02.2014, 15:06 · Zgłoś
Nie zniknie, bo ,,ważne urzędasy'' muszą ciężko pracować;)
Odpowiedz
4
@ Rydz Śmigły
dnia 18.02.2014, 14:41 · Zgłoś
W dobie internetu gdzie jest cała masa portalów i przeróżnych firm prywatnych pośredniczących w załatwianiu pracy ten relikt PRL-u już dawno powinien zdechnąć śmiercią naturalną. Dlaczego nie zdycha ?
Odpowiedz
8
@ nowalijka
dnia 18.02.2014, 12:50 · Zgłoś
Te urzędy pracy tak naprawdę to już dawno powinni polikwidować bo jak se kto sam pracy nie znajdzie to oni też nie znajdą.A jak mój mąż sam sobie znalazł,to oni uznali to za swój sukces.
Odpowiedz
9
@ Isekr
dnia 18.02.2014, 12:47 · Zgłoś
dlaczego wzorem epoki milicjantow i ormowcow nie podaje sie prawdziwej stopy bezrobocia w powiecie Jasielskim...
Odpowiedz
9
@ Smiechu warte
dnia 18.02.2014, 12:20 · Zgłoś
Zgłaszam się do urzędu pracy w Jaśle już 6 rok raz miałam propozycję stażu w bibliotece w jaśle tej koło kina. Kwota za staż wynosiła tyle, że wystarczyło by mi na wzbogacenie pks czyli na bilet, a zasuwa się na stażu gorzej niż pracownik zatrudniony na stałe bo robisz swoje i jeszcze na wszystkie panie, które ciągle każą coś ci robić. Niech się pan piotr kosiba nie dziwi, że większość ludzi nie chce iść na staż bo sorry, ale większość ludzi woli gnić przed tv niż zasuwać za tak marne pieniądze tyle samo co stały pracownik z wyższym wynagrodzeniem dodatkowo robić za nich wszystkich, kasę ze stażu wydać na bilety na dojazd, a potem i tak po tym stażu dostajesz kopa w tyłek i następny na staż i tak ciągle. Nie ośmieszajcie się z tym stażem bo dobrze się mówi temu co mc w mc ma parę tysiaków na koncie.
Odpowiedz
-5
@ ksiądz Mateusz
dnia 18.02.2014, 13:00 · Zgłoś
Jesteś bezrobotny od 6 lat???
Odpowiedz
-9
@ któs
dnia 18.02.2014, 14:24 · Zgłoś
skoro nie chcesz iść nawet na staż (by pokazać np. co umiesz) tylko wolisz gnić przed TV to czemu się żalisz? Otwórz swój własny biznes i też nie pracuj tylko czekaj przed TV aż ktoś ci za nic zapłaci.
Odpowiedz
9
@ tuo
dnia 18.02.2014, 20:26 · Zgłoś
No i co z tego że pokarzesz co umiesz w czasie odbywania tego całego stażu,jak staż się skończy to i tak nikt cię nie zatrudni tylko mówią do widzenia i biorą następnych jako tanią siłe roboczą.
Odpowiedz
-4
@ SAM
dnia 19.02.2014, 14:18 · Zgłoś
wlasny biznes tylko jak cie nie stać placic za prace to nie zatrudniaj pracowników...
Odpowiedz
3
@ ile to %
dnia 18.02.2014, 10:58 · Zgłoś
artykół nie odpowiada na pytanie ile % jest bezrobocia na terenie powiatu jasielskiego ?
jak patrze na gm. skołyszyn – 1 189 osób; to chyba bezrobocie w gminie skołyszyn wynosi 90 % , jasło : miasto jasło – 2 964 osoby + gm. jasło – 1 451 osób = 4415 osoby czynne zawodowo ile to % w miescie jasle .

po prostu jakie mamy bezrobocie procentowo ?
Odpowiedz
5
@ sss
dnia 18.02.2014, 17:34 · Zgłoś
Częściowa odpowiedź (dotyczy powiatu) jest tu na str 7
http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/rzesz/ASSETS_sygnal_12_2013.pdf
Oczywiście są to dane dotyczące osób zarejestrowanych. Do tego trzeba dodać osoby nie zarejestrowane, więc rzeczywista stopa bezrobocia jest wyższa. Zwróćcie uwagę na liczbę osób bez prawa do zasiłku . Jest to 88,3% wszystkich zarejestrowanych.
Odpowiedz
13
@ buła
dnia 18.02.2014, 10:52 · Zgłoś
Urzędy Pracy nie tworzą miejsc pracy. Ich obecność na rynku to tylko praca ale dla ...urzędników urzedu pracy. Przez sam fakt istnienia Urzedu Pracy żaden pracodawca nie przyjmie więcej ludzi do roboty niż potrzebuje. Taka pseudo aktywacja to tylko żer dla urzędasów , dla robienia piany i statystyk
Odpowiedz
2
@ Qumpeltaty
dnia 18.02.2014, 14:37 · Zgłoś
Dokładnie ! Powiem więcej istnieje zależność wsteczna czyli istnienie urzędów pracy hamuje tworzenie nowych miejsc pracy ponieważ pracodawca płaci za przerzucanie powietrza w urzędach(podatki) zamiast zatrudniać nowych pracowników.
Odpowiedz
7
@ koks
dnia 18.02.2014, 10:33 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
7
@ PO
dnia 18.02.2014, 09:56 · Zgłoś
Końcem grudnia w rejestrze instytucji figurowało niewiele ponad 10 tysięcy osób bez zatrudnienia...czyli praktycznie połowa Jaslan bo reszta wyjechała...
Proszę zwrocic uwage na słowo ...niewiele...
Odpowiedz
6
@ Etatowy
dnia 18.02.2014, 09:47 · Zgłoś
A ja mam prace Etatowego CZŁONKA ! hahahihih hehehe
Odpowiedz
2
@ ksiądz Mateusz
dnia 18.02.2014, 12:58 · Zgłoś
etatowy CZŁONEK to mój idol
Odpowiedz
1
@ tw
dnia 18.02.2014, 13:15 · Zgłoś
jaka jest roznica Członek etatowy i nie
Odpowiedz
1
@ stary
dnia 19.02.2014, 10:46 · Zgłoś
różnica jest w pobieranej kasie.
Odpowiedz
1
@ tw
dnia 19.02.2014, 11:11 · Zgłoś
co to jest Członek
Odpowiedz
2
@ ksiądz Mateusz
dnia 19.02.2014, 12:27 · Zgłoś
To jeden osobnik z zarządu powiatu
Odpowiedz
-6
@ Krajan
dnia 18.02.2014, 09:29 · Zgłoś
Moi Drodzy Krajanie pozwólcie, że doleje oliwy do ognia.
Z Jasła wyjechałem wiele lat temu, więc nie znam tutejszego rynku pracy, ale czytając Wasze komentarze przebija złość na wszystko i wszystkich dookoła, że nie ma pracy , że pensje niskie, że źli bankierzy, korporacje tylko wy biedni maluczcy którzy nie możecie znaleźć pracy, ponieważ ona powinna być i to najlepiej ze grube tysiące złotych.
Wasze myślenie jest co najmniej z poprzedniej epoki.
Praca jest takim samym towarem jak ziemniaki, samochód czy książka. Więc podstawową rolę na wolnym rynku odgrywa liczba osób które jej szukają oraz liczba ofert które zapewniają przedsiębiorcy. Proste prawo ekonomii.
Wiec jeżeli Wasi przedsiębiorcy, region wy sami nie jesteście w stanie zapewnić wystarczającej liczby miejsc pracy to logicznie ze cena pracy jest mniejsza i nikt nie będzie chciał zapłacić więcej niż musi.
Działa to w ten sam sposób jak przy kupnie jabłek w sklepie, kto z Was za takie same jabłko zapłaci więcej, gdy może kupić je za dużo niższą cenę np. w Biedronce?
Można próbować zmusić przedsiębiorców żeby więcej płacili, ale to nie działa a jeżeli okaże się restrykcje będą zbyt duże to zwyczajnie zamkną firmę i tyle.
Z kolei jeżeli uważacie, że prowadzenie firmy to bułka z masłem a przedsiębiorcy to wyzyskiwacze to sami załóżcie firmę i wtedy nikt was nie wyzyska. Proste?
Druga sprawa jakość bezrobotnych, wiele osób nie potrafi dosłownie nic wiec nic dziwnego ze inni (Wy sami) nie chcecie im za robienie niczego płacić. Oczywiście zdarzają się osoby które kończyły szkoły (np. nauczyciele), tylko niestety liczba etatów jest ograniczona wiec nie mogą znaleźć pracy. Oczywiście zaraz podnoszą się głosy ze to przez likwidację szkół, ale jak nie likwidować jak czasami na jedno dziecko przypada 5 nauczycieli. Gdzie logika i kto ma za to płacić? Jeżeli tak chcecie to płaćcie sami.
Dodatkowo, jakość nauczania w tych mikro szkołach jest słaba pomimo że powinno być zupełnie inaczej.
Dużo by jeszcze pisać, ale i tak to co napisałem spowoduje wściekły atak.
Odpowiedz
15
@ Qumpeltaty
dnia 18.02.2014, 09:47 · Zgłoś
Zgadza się kolego praca jest towarem. Tylko co powiesz na to że w UK podnosząc 10 cegieł na pakę samochodu cztery razy podnosisz dla rządu brytyjskiego a 6 dla siebie? Zaś w Polsce podatki sięgają około 83% ! stąd wniosek ze na 10 cegieł ponad 8 razy podnosisz dla "rządu polskiego" a niecałe dwa dla siebie ? Na tym polega różnica w pracy tam i tutaj. W Polsce zbyt dużo pasożytów chce żyć z twojej pracy.
Odpowiedz
3
@ Krajan
dnia 18.02.2014, 10:27 · Zgłoś
Zgadzam się!
Odpowiedz
7
@ leyus polyeus
dnia 18.02.2014, 10:54 · Zgłoś
Trafiasz w samo sedno problemu, i tylko się tak zastanawiam kiedy tym szujom które nam siedzą na karkach zakończymy w końcu karnawał
Odpowiedz
12
@ ktośśś
dnia 18.02.2014, 09:22 · Zgłoś
Dokładnie! Niech ktoś poda faktycznie ile ludzi pracuje a ile wyjechało bo w naszym kochanym jaśle nie ma nic!!! Statystyki mogą być zadowalające jak już tyle tysięcy ludzi pojechało za chlebem w siną dal! Byłam bezrobotną zarejestrowaną przez 3 lata w naszym PUP'ie i przez 3 lata nie dostałam ani jednego zaproszenia na giełdę ! Mój mąż chciał założyć działalność, płacić legalnie ZUS i zarabiać to robili mu takie trudności, że musiał zrezygnować a składał papiery 3 razy!Wujek z kolei pracował 26 lat w firmie na kierowniczym stanowisku z ogromnym doświadczeniem i umiejętnościami i co? Ponad 1,5 roku siedzi na bezrobociu a urząd co?? MILCZY! To co tu sie dzieje jest CHORE!!!i nie da sie tego inaczej opisać! A PUP niech się nie chwali ilu ludziom załatwił pracę bo to jest jedna wielka kpina!!!
Odpowiedz
3
@ Qumpeltaty
dnia 18.02.2014, 09:36 · Zgłoś
Jedno miejsce "pracy" zwykłego urzędnika zabiera CZTERY miejsca pracy zwykłym ludziom wytwarzającym towary i usługi które są naprawdę potrzebne społeczeństwu. Udowodniło to Centrum Adama Smith-a. W Polsce jest 650 tyś urzędników gdzie za czasów monarchii w średniowieczu było ich 500 (sic!) Nie mieli faksów, komputerów, drukarek i internetu i jakoś rządzili polską. Daje do myślenia ?
Odpowiedz
13
@ stary
dnia 18.02.2014, 08:05 · Zgłoś
jedyna pozytywna działalność tego urzędu to jest to że osoby tam pracujące mają pracę !!!
Odpowiedz
12
@ Qumpeltaty
dnia 18.02.2014, 08:21 · Zgłoś
To stwórzmy nowy "urząd piaskowy" w którym praca urzędników polegać będzie na zbieraniu ziaren piasku na jasielskim rynku liczenie ich i dokładnym katalogowaniu. Wiesz ilu ludzi będzie miało pracę ? Zasadność istnienia urzędów pracy jest taka sama jak 'urzędu piasku' czyli żadna.
Odpowiedz
7
@ telewizja kłamie i manipuluje
dnia 18.02.2014, 07:33 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
8
@ misiu
dnia 18.02.2014, 07:17 · Zgłoś
Jakieś dane odnośnie dalszej kariery zawodowej stażystów i uczestników giełd pracy to szanowna redakcja posiada? Społeczeństwo chciałoby wiedzieć czy stażystów traktuje się jak niewolników czy może mają szansę nabyć doświadczenie i zatrudnienie?
Odpowiedz
5
@ Mx
dnia 18.02.2014, 03:51 · Zgłoś
Powinni zmienic prawo pracy i dac mozliwosc zdobycia zatrudnienia przez prywatne agencje pracy ( malo popularne w polsce glownie przez ZUS ktory od razu chcialby od kazdego zatrudnionego po 1000zl, nawet jesli agencja znajdzie prace tylko na tydzien)
Jest duzo osob niezarejestrowanych
Jeszcze wiecej pracujacych na czarno
A rzad i tak jest zajety zlodziejstwem na skale tak ogromna ze sami sie juz pogubili...
Odpowiedz
10
@ hgf
dnia 17.02.2014, 21:55 · Zgłoś
Nikt nie liczy tych co sa poza granicami Jasla i Polski
Odpowiedz
9
@ Mr.X
dnia 17.02.2014, 22:23 · Zgłoś
A jest ich prawie 3 mln i ta liczba wciąż rośnie. To mniej więcej takie 4 miasta Kraków. PUP hehe i jego statystyki
Odpowiedz
31
@ mati
dnia 17.02.2014, 21:31 · Zgłoś
Zorganizowano 143 giełdy pracy i zateudnienie znalazło TYLKO 276 osób???!!! W jednej takiej giełdzie bierze udział minimum 20 osob, z czego wynika ze przez te 143 giełdy pracy wezwanie dostanie jakies 2860 i tylko 276 osob dostalo prace!!! Większosc z tych 2600 osob odmowila po prostu tej pracy i przez to straciło status bezrobotnego dzieki czemu taki urzad pracy poprawił sobie statystyki i zmniejszył bezrobocie w panstwie i nasz kochany Donald szczyci sie tym ze zmniejszyl bezrobocie żaaallllllllllllllll
Odpowiedz
15
@ ~~
dnia 17.02.2014, 21:03 · Zgłoś
Wynka z tego, ze 2876 osob zlalazlo prace poza regionem. Powiat wymiera!!!
Odpowiedz
21
@ Etatowy
dnia 17.02.2014, 20:58 · Zgłoś
za pensje starosty jego skode i gabinet mozna by bylo zatrudnic 20 bezrobotnych. Ale wazne ze sa etaty dla znajomych z Noweg Zmigroda.
Odpowiedz
11
@ Mr.X
dnia 17.02.2014, 20:56 · Zgłoś
Statystycznie, jeśli trzymasz głowę w lodzie a nogi w ogniu to średnio biorąc jest ci dobrze. PUP Jasło hehe
Odpowiedz
-14
@ familja
dnia 17.02.2014, 19:21 · Zgłoś
To zasługa Pana Starosty, że bezrobocie spada! Dziękujemy!
Odpowiedz
25
@ qq
dnia 17.02.2014, 18:57 · Zgłoś
Wykształconych ludzi kierowali na "Staże" przy segregacji śmieci, bardzo ambitny urząd. Ogólnie widać po tym zestawieniu że Urząd Pracy najmniej załatwia Pracę, jedynie te "staże" poratowały statystykę i bezrobotnych na krótki okres tylko, bo nie wierzę aby jakikolwiek Jasielski pracodawca po ukończeniu stażu proponował pracę...
Odpowiedz
1
@ dobry człowiek
dnia 18.02.2014, 14:24 · Zgłoś
Podobno żadna praca NIE HAŃBI tak mówią ludzie wykształceni więc w czym problem. Ludzie słabo wykształceni też żyć muszą więc też coś muszą robić na miarę swoich umiejętności, nie każdy rodzi się super inteligent. Albo głodni niech zjedzą bezrobotnych i problem będzie rozwiązany. A staże powinni zlikwidować bo to jest wyłódzanie taniej siły roboczej i nagminny proceder pracodawców.
Odpowiedz
23
@ koks
dnia 17.02.2014, 18:52 · Zgłoś
Kolejny przedwyborowy kit czy wy patafiany rozumiecie ze ludzie w wasze bajki juz nie wieza czernecki i reszta twojej przyglupkowatej bandy wymyslcie cos lepszego ale narod i tak nie uwiezy bo ma was dosc nadchodzi pora by powoli zegnac sie z korytem
Odpowiedz
14
@ vhghj
dnia 17.02.2014, 18:19 · Zgłoś
Dobre żarty
Odpowiedz
30
@ Kiks
dnia 17.02.2014, 17:49 · Zgłoś
Kierownik Kosiba wymienił prawie wszystkie grupy zawodowe, które mają najwieksze trudności ze znalezieniem pracy - a nie prościej byłoby powiedzieć, że dokładnie wszyscy mają trudności?
Odpowiedz
-6
@ az
dnia 19.02.2014, 00:19 · Zgłoś
programiści nie maja takiego problemu - oczywiście dobrzy lub chcący się uczyc
Odpowiedz
21
@ blues
dnia 17.02.2014, 17:19 · Zgłoś
Miasto Jasło – 2 964 osoby---no nie wiem nie wiem...tych zarejestrowanych oficjalnie.
a teraz...ilu wyjechalo ???
Odpowiedz
11
@ telewizja kłamie i manipuluje
dnia 17.02.2014, 17:11 · Zgłoś
18
@ telewizja kłamie i manipuluje
dnia 17.02.2014, 17:16 · Zgłoś
Cytuję: "Wg oficjalnych statystyk MPiPS, koszt wyciągnięcia jednej osoby z bezrobocia wynosił w latach 2010-12 średnio 9-13 tys. zł. Ale jeśli zgodnie z wynikami analizy NIK uznać, że faktyczna skuteczność to nie około 60, ale raczej 10%, okazuje się, że podatnicy na aktywizację jednego bezrobotnego wydają aż ok. 50-60 tys. zł."
Odpowiedz
24
@ uświadomiony
dnia 17.02.2014, 21:55 · Zgłoś
A taki reaktywowany bezrobotny po 3 miesiącach pracy za 1100-1200 zł na rękę wątpi w sens zatrudnienia i wyjeżdża za granicę. I tak kończy się pseudo reaktywacja, bo za najniższą krajową ciężko wyżyć zwłaszcza jak 200-300 zł pójdzie na dojazdy. Kto odważny jedzie, fakt część wróci, ale i tak warto spróbować. Paranoja. Dobrą pracę dostają Ci z plecami, a nie z umiejętnościami czy wykształceniem (ale prawdziwym, a nie "jasielskim").
Odpowiedz
15
@ Tarzan-zan
dnia 18.02.2014, 10:25 · Zgłoś
Mechanizm sam się napędza - pracodawca złoży w urzędzie pracy ofertę za najniższą krajową - urząd przedstawia ją bezrobotnym i ci mają wybór - albo przyjmują i pracują za grosze dla cwaniaka - i już nie są bezrobotnymi - albo nie przyjmują i po którymś tam razie (pewnie drugim lub trzecim) - są skreślani z listy bezrobotnych bo nie podjęli pracy - więc "nie są bezrobotnymi" :) dla statystyki urzędu obie opcje są dobre... A to że ktoś ma jechać godzinę czy dłużej autobusem może nawet z przesiadką, że musi wstać o czwartej żeby zdążyć na szóstą, a w domu będzie o piątej wieczór i zostanie mu na miesiąc tysiąc zł to nikogo nie interesuje...
Odpowiedz
-4
@ któs
dnia 18.02.2014, 14:14 · Zgłoś
wiesz, sam piszesz że mu zostanie 1000 zł na miesiąc. Więc skoro ktoś może sobie pozwolić nie podnieść tego 1000 zł to znaczy, że ma za dobrze mimo że jest bezrobotny. Wiadomo, że każdy chciałby jak najwięcej, ale 1000 to więcej niż 0. Gdyby ktoś mi dał 1000 zł/mies. systematycznie i nic w zamian nie wymagał, to wchodzę w taki układ w ciemno... Dla mnie ktoś, kto nie chce pracować nawet za te 1000 zł to nie jest bezrobotny, tylko szukający lepszej pracy. A to znaczna różnica.
Odpowiedz
5
@ Tarzan-zan
dnia 18.02.2014, 18:56 · Zgłoś
To jest dowód na to że ten tysiąc lub więcej ktoś potrafi sobie zarobić w szarej strefie poświęcając na to mniej czasu... Porównanie do podniesienia z ziemi tysiąca zł nijak się do tego ma... Oczywistą rzeczą jest że szara strefa była jest i będzie, wiadomo też po co "bezrobotni" chcą być bezrobotnymi - UBEZPIECZENIE... Inna kwestia to opieka społeczna... Często jest tak że gdyby ktoś podjął pracę to wzięli by mu zasiłek, więc po co robić i mieć tyle samo albo niewiele więcej jak można nie robić i też mieć...
Odpowiedz
53
@ statystyk
dnia 17.02.2014, 17:06 · Zgłoś
Proszę podać informację nt. realnej stopy bezrobocia w powiecie jasielskim!
Odpowiedz
22
@ blues
dnia 17.02.2014, 17:18 · Zgłoś
dokladnie!!!
Odpowiedz
10
@ Tarzan-zan
dnia 18.02.2014, 10:28 · Zgłoś
Lepiej było by napisać ile osób MA pracę i przeliczyć to na procent do ogółu mieszkańców...
Odpowiedz
12
@ rtyhj
dnia 18.02.2014, 12:03 · Zgłoś
teraz trzeba premie wypłacic za "skutecznosc" pracownikó PUP
Odpowiedz
19
@ asd
dnia 18.02.2014, 14:46 · Zgłoś
Zmniejszyło się bezrobocie,śmiechu warte,lepiej napiszcie ile osób zostało wyrzuconych z PUP za odmowe pracy w ramach stażu za marne 800zł. miesięcznie. Wydaje mi się że to bezrobocie właśnie w taki sposób się zmniejszyło,bo uczciwej pracy za godne pieniądze to raczej urząd nie proponował.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657