Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Radni uratowali szkoły

182

W gminie Osiek Jasielski wójt chciał dokonać likwidacji czterech szkół podstawowych. Projekt likwidacji przepadł już na początku obrad rady gminy.

Dzisiejszy punkt obrad rady gminy w Osieku Jasielskim zawierał cztery punkty dotyczące likwidacji szkół podstawowych w Mrukowej, Świerchowej, Pielgrzymce i Załężu. Zamknięciu miały ulec również oddziały przedszkolne znajdujące się w tych szkołach. O zamiarze likwidacji szkół rodzice i dyrekcja szkół dowiedzieli się wczoraj. Na sesji pojawiło się kilkudziesięciu rodziców, którzy przygotowali się do  walki o szkoły. – Nie odpuścimy. Nie damy zamknąć szkół, do których chodzą nasze dzieci – mówili przed sesją.

Tuż po rozpoczęciu posiedzenia radny Marek Kiełbasa złożył wniosek o usunięcie punktu dotyczącego likwidacji spod obrad. – Chcę, aby została przeprowadzona spokojna dyskusja. Abyśmy dali rodzicom i dyrekcji jeszcze rok na spokojne przygotowanie do przekształcenia. To wszystko jest za szybko – podkreślał Kiełbasa. Rodzice patrzyli uważnie jak głosują radni. Dziesięciu radnych poparło wniosek Kiełbasy, trzech było przeciw, natomiast jeden radny się wstrzymał. Wniosek został usunięty z obrad sesji rady gminy. Rodzice odetchnęli z ulgą. Jednak dopiero wtedy rozpoczęła się dyskusja.

- Każdy wójt musi patrzeć na budżet gminy. Sytuacja poszczególnych placówek zmusza samorząd do ich likwidacji. Możemy w nic nie inwestować, tylko utrzymywać te placówki. To nie moja wina. Taki jest system, każdy nauczyciel będzie tego bronił. Wcześniej czy później do likwidacji dojdzie – podkreślił Mariusz Pykosz, wójt Osieka Jasielskiego. Szkoły, które były przygotowane do likwidacji są systematycznie dotowane przez gminę ze środków własnych. Do szkoły w Załężu dopłaca się 221 tysięcy, do Świerchowej 232 tysiące, Szkoła w Mrukowej generuje koszty dla gminy w wysokości 222 tysięcy, natomiast do Pielgrzymki z kasy gminy idzie 213 tysięcy złotych. – To są realne koszty, które dopłacamy do szkół, bo nie wystarcza pieniędzy z subwencji – zaznaczał wójt. W większości koszty generowane przez szkoły to wynagrodzenia nauczycieli.

- W kampanii wyborczej zapewniał pan, że żadnej likwidacji nie będzie – mówili do wójta rozżaleni rodzice. Ich zdaniem szkoły powinny przetrwać w obecnym stanie, ponieważ trudno będzie je utrzymać, jeśli zostaną przekształcone w szkoły społeczne. W szkołach, które były przygotowane do likwidacji uczy się niespełna setka dzieci. Do Mrukowej chodzi 31 dzieci, do Pielgrzymki 22, do Świerchowej 23, natomiast w Załężu 22. Są to liczby już z dziećmi, które uczą się w oddziałach przedszkolnych.

Wiadomo już, że w tym roku nie będzie dyskusji o likwidacji. Kuratorium oświaty muszą do końca lutego otrzymać informację o planowanych zamknięciach publicznych placówek. Rodzice oraz nauczyciele ze szkół są uspokojeni. – Pozostaje niepewność co będzie za rok. Mamy nadzieję, że radni będą po naszej stronie jak dzisiaj – podkreślali po sesji zadowoleni rodzice. 

PP

Napisany dnia: 17.02.2015, 13:52

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
2
@ rav
dnia 02.03.2015, 14:39 · Zgłoś
Pan wójt tłumaczy się kosztami utrzymania szkoły, to fakt że są wysokie w porównaniu do liczby uczniów, ale czy ktoś sprawdziła jakimi kosztami DODATKOWYMI są obciążone budżety szkół - koszty tzw administracji (5 osób zatrudnionych w GZEAS, sekretarki i dodatkowe osoby na etatach Urzędu gminy) amortyzacje remontów - wszystkie te budynki w ostatnich latach zostały gruntownie wyremontowane, Nie zapominajmy, że po likwidacji szkół, gmina MUSI zapewnić dowóz uczniów do najbliższej szkoły, to taż jest jakiś koszt Niech przedstawią, choćby na stronie internetowej zestawienie przychodów (subwencja) i wszystkich kosztów
Odpowiedz
-3
@ kolega
dnia 24.02.2015, 18:49 · Zgłoś
prowadzę stowarzyszenie ,chętnie przejmę te szkółki, może nie wszystkie ale dwie na pewno, ale nauczyciele inni
Odpowiedz
-2
@ kkkkk
dnia 24.02.2015, 18:46 · Zgłoś
Panie Wójcie a ja mam do Pana prośbę, poddawaj Pan na każdej sesji uchwałę o likwidacji, to może niektórzy radni będą powoli mądrzeć i do końca roku podejmą tę słuszną uchwałę.
Bo słyszałem że im potrzeba więcej czasu, bo było za szybko i nie wiedzieli czy jest słuszna czy nie.
Odpowiedz
-1
@ luiz
dnia 22.02.2015, 19:41 · Zgłoś
Utrzymywanie szkoły z 20 uczniów , to kompletna paranoja . Trzeba myśleć racjonalnie .
Odpowiedz
2
@ z do dragoness
dnia 22.02.2015, 12:23 · Zgłoś
Nie podejmuję dyskusji. za chwilę niedzielny obiad, a tak na marginesie to pomimo, że często nie zgadzam się z Pani osądami zawartymi w komentarzach to z przyjemnością je czytam. Pozdrawiam, miłego niedzielnego popołudnia.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 22.02.2015, 17:43 · Zgłoś
Uwielbiam dyskusje z osobą, która zachowuje poziom, chociaż nie zawsze zgadza się z poglądami kontrdyskutanta, bo to przywraca wiarę w ludzi. Ja również ze swojej strony serdecznie pozdrawiam.
Osobom zastanawiającym się dlaczego dzietność Polaków w Polsce spada, a w innych krajach rośnie, polecam felieton p. Ziemkiewicza http://fakty.interia.pl/felietony/ziemkiewicz/news-z-kalekiego-kraju,nId,1675019
Odpowiedz
0
@ z do dragoness
dnia 22.02.2015, 11:58 · Zgłoś
Toby się zgadzało. Ja piszę jakie gmina ponosi koszty miesięcznie za nauczyciela dyplomowanego, a Pani podaje to co wpłynęło na konto. Proszę jeszcze nie zapomnieć o dziś już relikcie takim jak np. trzynastak, a może i czternastka, o funduszu socjalnym, urlopie na podratowanie zdrowia itd itp... no i o pensum, ma się rozumieć.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 22.02.2015, 12:15 · Zgłoś
Trzynastka, tak, owszem, podobnie jak w administracji państwowej, no ale tam się nikt nie czepia, prawda? Czternastkę litościwie pominę milczeniem, fundusz socjalny to odpis z MOJEJ pensji, więc o co kaman? Istnieje również w innych przedsiębiorstwach, no ale jak ktoś chce uderzyć psa, to kij zawsze znajdzie. A to że podatki i haracze zżerają, chwileczkę 3327, 16 groszy, to też jest oczywiście wina nauczycieli? Aha, nie byłam na urlopie dla podratowania zdrowia. O pensum nie bedę dyskutować, bo nie będę udowadniać, że nie jestem wielbłądem, chciałam jedynie nadmienić, że chodzi o godziny DYDAKTYCZNE. Uprzejmie proszę odnieść się również do pozostałych kosztów utrzymania szkół.
Odpowiedz
0
@ z do reni
dnia 22.02.2015, 11:25 · Zgłoś
Z jednej strony nie chciał bym Cię obrazić, ale z drugiej to zastanawiam się czy twój przypadek to nie jest postać kliniczna podlegająca leczeniu. Myślałem, że tak myślących jak Ty w naszym społeczeństwie już nie ma. Ale jak widać myliłem się.
Szkoła, wieś, gmina, kraj, a także Ty i Twoja rodzina wydaje tyle ile ma. Wiele lat temu w reformie oświaty ustalono, że jeżeli w klasie szkoły podstawowej będzie nie mniej niż 20 dzieci, a w gimnazjum26 dzieci to ta szkoła bez żadnego problemu będzie funkcjonować. Nie jest to zbyt dużo, bo jak ja chodziłem do podstawówki to zaczynało nas w I klasie 38 sztuk.
Niestety dzieci nie ma. Dziś w rodzinach jedno, góra dwoje dzieci, a nie sześcioro i więcej jak dawniej. Stąd klasy są paro osobowe i dlatego przychodzi konieczność zmiany sposobu finansowania szkół przekształcając je w szkoły stowarzyszeniowe, gdzie nie obowiązuje karta nauczyciela jako istotna przyczyna problemu. Także na gminie Osiek takie szkoły by powstały, ponieważ chętnych podmiotów na prowadzenie tych szkół jest dużo. Kwota ponad 9000 zł na dziecko na rok, a na dziecko z dysfunkcją parę razy więcej to wcale nie mało. Dodatkowo projekty unijne, które takie szkoły również wspomagają.
Tak, że wspomniane przez Ciebie "maluczkie dzieciaczki" nadal miały by szkołę na miejscu tylko nauczyciela zarabiali by tam połową z tego co dziś. A tak na marginesie nauczyciel dyplomowany to znacznie ponad 5000 zł na miesiąc i to za jaki wymiar godzin. Czy o tym wiedzą zmartwieni rodzice?
Każda moneta ma dwie strony toteż nie uderzaj w w nutę sentymentalno-męczenniczą i w "buteleczkę z grysikiem" tylko pomyśl jak wyjść z problemu, a najlepiej rozeznaj jak założyć w przyszłym roku szkołę stowarzyszeniową, by te biedne dzieciaczki przygarnąć.
"Trzeba z żywymi naprzód iść..., a nie z uwiędłych laurów liść z uporem stroić głowę" To o czy ty myślisz, czy marzysz już "se ne wrati" jak mówi kolega Słowak.
A może to i lepiej?
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 22.02.2015, 11:50 · Zgłoś
"A tak na marginesie nauczyciel dyplomowany to znacznie ponad 5000 zł na miesiąc i to za jaki wymiar godzin." - przepraszam, skąd takie informacje? Jestem nauczycielem dyplomowanym z 25cioletnim stażem pracy. W lutym na moje konto wpłynęło 2699, 72 złote, więc uprzejmie proszę nie pisać tu bzdur. Pani reniu, z całym szacunkiem, siedmiolatek i buteleczka z grysikiem? Może jeszcze pampers? Utrzymanie szkół to nie tylko pensje nauczycieli, jak chcą tu wszyscy wmówić. To również administracja, woda, prąd, ogrzewanie, podatki od nieruchomości, wydatki na remonty i środki czystości. Niestety, przy dwudziestu dzieciach w szkole nie ma szans, aby subwencja oświatowa wystarczyła. Jak już pisałam, likwidacja jest to tragedia, lecz neunikniona w obecnej sytuacji konieczność. Nato miast, kto ponosi winę za całę tę sytuację? Raczej nie nauczyciele, jak większość tutaj twierdzi.
Odpowiedz
4
@ renia
dnia 22.02.2015, 14:17 · Zgłoś
Mnie nazywasz przypadkiem-chorym przypadkiem , dzieci sztukami - a siebie do jakiej kategorii dopiszesz? Sam wsuwałeś grysik z butelki,tylko mlaskałeś zapomniało się?-to czemu teraz z tego ironizujesz?! Co do cytatów-nie ten temat-chciałoby się zabłysnąć , lecz wiedzy brak. Reszty nie komentuję.
Odpowiedz
2
@ renia
dnia 22.02.2015, 14:24 · Zgłoś
Oj oj boli Was ten grysiczek. Tak , proszę mi wierzyć nie jedno dziecko jeszce go pije przed wyjściem ,pampersy?- może się zdaża, tylko o tym się nie mówi. A koszty utrzymania? były są i będą.pozdrawiam
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 23.02.2015, 07:12 · Zgłoś
Nie tylko grysiczek i pampersy nas bolą. Poziom ortograficzny i emocjonalny postów osób pozornie dorosłych boli jeszcze bardziej. "Bo takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie", a przypominam, że za takowe odpowiada dom i rodzice, szkoła jedynie wspomaga.
Odpowiedz
4
@ renia
dnia 22.02.2015, 08:15 · Zgłoś
Czytam Wasze wypowiedzi i jestem w szoku.Tylko wójt,gmina,nauczyciele,zarobki,statystyki...a pomyślał kto o tych maluczkich dzieciaczkach które mają po kilka lat!!! nie jedno z nich pije jeszcze rano grysik z butelki,boi się być z dala od mamy,rodzice odprowadzają je do szkoły czy do przedszkola zimą wioząc na sankach-to są jeszcze za małe dzieci ,żeby je zrywać do dnia i wsadzać do autobusu ze starszymi kolegami-zwłaszcza gimnazjalistami,którzy zachowują się -jak się zachowują-każdy wie. Inna szkoła,obce twarze, środowisko -to nie ten przedział wiekowy na miłość boską !!! Dziecko powino mieć poczucie bezpieczeństwa, spokoju i potrzebę obcowania w środowisku które zna,wtedy rozwija się prawidłowo,inaczej zaczynają się problemy wychowawcze a nade wszystko zdrowotne-lęki,nerwice,płacze itd. Gmina ma zas. obowiązek utrzymywać szkoły i przedszkola choćby było w nich po kilka dzieci-tak powinno być w normalnym kraju,a nie wszystko przeliczać na pieniądze-nie tędy droga do szukania oszczędności droga władzo !! .Trzeba trochę przewietrzyć urzędy,obniżyć pensje,zlikwidować etaty,ograniczyć premie z różnorakich powodów i w różnych postaciach- święta ,dzień taki owaki - a nie była szkoła od wieków - nie ma szkoły !! Pamiętam, jak ileś lat temu jeden mądry ówczesny radny chciał zlikwidować przedszkole w Osieku,na szczęście nie udało mu się. Proszę zobaczyć jak działa! NIE WOLNO WAM ZAMYKAĆ SZKÓŁ ! Jeszcze jedna moja refleksja na zakończenie- patrząc co się dzieje w kraju,co wyprawia z Polską rząd,że na wszystko co niszczy ma paragrafy- jesteście pewni że któregoś dnia nie dowiecie się ,że Gmina Osiek Jasielski przestaje istnieć,że idzie do likwidacji bo jest nieopłacalna , a my przechodzimy pod Dębowiec ,Żmigród czy Jasło ??? ruszcie wyobrażnią i pomyślcie - jak władze w Osieku będą walczyć o pozostawienie w nim gminy - a może nie będą ?!? Pozdrawiam rodziców i dzieciaczki!!!
Odpowiedz
2
@ sssss
dnia 21.02.2015, 18:27 · Zgłoś
Wójt obiecywał a teraz ma wszystkich w d...
A zobaczymy co zrobi burmistrz Jasła .
Czy dotrzyma obietnic przedwyborczych .
Zobaczymy co z realizacją inwestycji na poszczególnych osiedlach.
Cztery lata szybko zlecą i trzeba będzie znowu prosić o głosy.
Odpowiedz
3
@ jasam
dnia 21.02.2015, 16:12 · Zgłoś
P.Pec jest tam dalej skarbnikiem to wszystko tam upadnie albo zostanie przedłużone w czasie i pod dywan zamieciony zostanie kolejny problem
Odpowiedz
0
@ jjj
dnia 21.02.2015, 13:29 · Zgłoś
Mnie też było miło!
Odpowiedz
1
@ super
dnia 20.02.2015, 21:06 · Zgłoś
bieżemy tą kobite do Osieka bo w osieku a zwłaszcza w tych małych szkołach nie ma nbauczycieli co by wzięli prowadzenie szkół pod siebie jako stowarzyszenie.
I pytanie do rodziców czy tym nauczycielą zależy na dzieciach czy na czym innym, a może oni nie potrafią prowadzić szkoły pod stowarzyszeniem. - i teraz się zgadzam i rozumiem.
Współczuję dziecią i rodzicą.
Odpowiedz
0
@ podpowiem
dnia 20.02.2015, 16:33 · Zgłoś
a może przekształcić wszystkie szkoły w gminie na stowarzyszenia? Co na to małżonka?
Odpowiedz
2
@ z raz jeszcze
dnia 20.02.2015, 14:56 · Zgłoś
Przez to, że nie będzie przekształcenia szkół, a więc oszczędności w gminie, Regionalna Izba Obrachunkowa nie pozwoli zaciągnąć ani grama pożyczki, nawet na udział własny do zadań finansowanych przez Unię. Przez to w gminie żadnych inwestycji i co z tego wynika?, ano to, że radni, którzy dziś głosowali tak a nie inaczej, bojąc się, że nic nie robienie zostaną wywiezieni na taczkach spowodują, że zostanie złożony wniosek o odwołanie wójta po to by osunąć odpowiedzialność od siebie. Referendum i wynik wiadomy. Nowy zbawca, który niezorientowany, będzie obiecywał cuda i w dalszej kolejności wspomniany Zarząd Komisaryczny. Ale kto o tym dziś myśli?
Dziś ważne jest, by nikt z nauczycieli nie zarabiał trochę mniej, to jest najważniejsze!
A ludzie? No cóż kto kiedykolwiek przejmował się zwykłymi ludźmi?
Odpowiedz
-1
@ jjj
dnia 20.02.2015, 16:08 · Zgłoś
To powinieneś przekalkulować, kiedy popierałeś inwestycje na miliony złotych. Teraz w tej szkole brakuje Wam dzieci!!! Stąd nagonka. Ciekawe, czy ktoś za to poniesie odpowiedzialność, że podawał zawyżone dane??? Ponoć dzisiaj za takie błędy otrzymuje się medale. Kochany, RIO odrzuca wasze plany z powodu błędnych wyliczeń, dodam z rażącym naruszeniem prawa. O jakim kredycie Ty mówisz??? Wy już, choćbyście wszystko rozchandlowali, to kredytu nie dostaniecie. Wiecie w ogóle, ile już ich macie???
Odpowiedz
3
@ kurator
dnia 20.02.2015, 17:51 · Zgłoś
Oto dwa bardzo ciekawe raporty:

http://www.seo2.npseo.pl/reports/1000353095127.pdf
http://www.seo2.npseo.pl/reports/1003176509116.pdf

Która według ciebie jest lepsza i ma większe osiągnięcia?
Takie wyniki jak ta pierwsza "wikliniarska" ma bardzo niewiele szkół nie tylko w tym województwie. Wyniki sprawdzianów szkół również są dostępne na stronach CKE. I znowu cię czeka niemiła niespodzianka. Znowu "wikliniarze" są najlepsi. Ale i tak cię nie przekonam. Pozdrawiam.
Odpowiedz
-4
@ wvv
dnia 20.02.2015, 19:46 · Zgłoś
Jeszcze do tego tytułu musisz poczekać! Pani Kurator. Złoty medal w układanym światku to jeszcze trochę mało. Pochwaliłaś się podczas ewaluacji ile gmina musiała zapłacić za "wasze" projekty, ponieważ były niepoprawne! Gdyby wszyscy dyrektorzy dostawali takie wsparcie, nie tylko finansowe, ich placówki też stanęłyby na nogi. Ale było to niemożliwe. Bo jak planów w tej Gminie się na ogół nie robi, tak tu o dziwo wszystko wydaje się być zaplanowane.
Odpowiedz
1
@ kurator
dnia 20.02.2015, 21:58 · Zgłoś
Nie Pani, tylko Panie. Piszesz do chłopa. To by było na tyle.
Odpowiedz
-5
@ wvv
dnia 20.02.2015, 22:11 · Zgłoś
Jesteś tego pewien??? Już się określiłeś/łaś/łoś???
Odpowiedz
6
@ pseudoni
dnia 20.02.2015, 14:20 · Zgłoś
Płaczecie ile dopłacacie do nauczycieli? Ile dopłacacie do młodych emerytów mundurowych?
Odpowiedz
3
@ abc
dnia 21.02.2015, 21:16 · Zgłoś
O, bardzo dobre pytanie.
Odpowiedz
0
@ mariusz zawisza
dnia 20.02.2015, 11:46 · Zgłoś
renty jeszcze niech uratują te odebrane renty niech przywrucom
Odpowiedz
1
@ Kazimierz
dnia 20.02.2015, 09:57 · Zgłoś
WYBORCY - wybieraliście radnych z pośród nauczycieli. Polityka władz była pro szkolna i prawda o trudnościach została wciśnięta pod "dywan". Władze centralne dokładają samorządom zadań, a pieniądze w" lesie". Społeczeństwo za to musi płacić, a szczególnie nauczyciele - choć większość z nich może otrzymać jeszcze nie najgorsze emerytury.
Odpowiedz
-4
@ gas
dnia 20.02.2015, 08:24 · Zgłoś
Krajowice koło Jasła szkoła społeczna a jest dzieciaków z gimnazjum około 70
Powiedzmy w prost chodzi o nauczycieli.
Nie będzie obowiazywać karta nauczyciela i będą oszczędności a szkoła społeczna tak samo funkcjonuje jak publiczna
Bo to jest paranoja nauczyciel mianowany naucza w klasie od 1-3 rocznie ma 58 tyś
Do tego prawie 168 dni wolnego w roku
Był ostatnio raport ile dzieciaki chodzą do szkoły ale ile mają wolnego w roku
Wszędzie oszczedności tylko nie nauczyciele, policjancji, straż miejska , żołnierze , lekarze i pracownicy US , UP i urzędnicy
Czym ci ludzie są lepsi od innych że oni nie muszą zacisnąc pasa
Nie likwidować bo nie tedy droga.
13 pensja nikt w żadnym zakładzie pracy nie pobiera ale budżetówce sie należy.
Odpowiedz
4
@ kasia
dnia 20.02.2015, 12:27 · Zgłoś
nie wiem kto i po co pisze po portalach jakie to złe są szkoły społeczne. Obraża tym samym uczciwych nauczycieli, którzy tam uczą. Sama nie jestem nauczycielką ale mam kilka koleżanek nauczycielek, które straciły pracę w publicznych szkołach i zatrudniły się w tych stowarzyszeniowych i uczą wspaniale, z oddaniem bo kochają dzieci i swoją pracę. Są jeszcze tacy nauczyciele, naprawdę.
Odpowiedz
3
@ era
dnia 21.02.2015, 21:14 · Zgłoś
Oczywiście, że są tacy nauczyciele, tylko należałoby jeszcze zapytać np gdzie pracuje współmałżonek.
Ja też mam kilka koleżanek uczących w szkołach stowarzyszeniowych i oczywiście, że kochają swoją pracę, ale o swoich zarobkach mówią z drwiącym uśmiechem na twarzy. I gdyby tylko nadarzyła się okazja dziś przenoszą się do szkoły publicznej.
Oczywiście. że należy kochać cudze dzieci, ale należy kochać też swoje dzieci. Nauczyciele to też rodzice, którzy muszą zapewnić swoim dzieciom poczucie bezpieczeństwa nie tylko psychicznego, ale też materialnego.
Odpowiedz
-2
@ MONALISA
dnia 19.02.2015, 13:36 · Zgłoś
a kiedy zlikwiduja szkołę w łazach dębowieckich?
Odpowiedz
-1
@ z
dnia 19.02.2015, 15:42 · Zgłoś
Radni samobójcy. Pogratulować gminie Osiek Jasielski.
Najpierw padnie wójt, bo jak widać nie ma oparcia w radzie. Później rada ogłosi referendum o odwołanie wójta, by odsunąć odpowiedzialność za gminę od siebie i dać sobie więcej czasu. Następie, a to już za rok, zlikwidowanych zostanie jeszcze więcej szkół niż dziś proponowano, ale i to już za późno, więc nie długo Zarząd Komisaryczny. Pogratulować!!!
Odpowiedz
-1
@ szokjakiś
dnia 19.02.2015, 11:25 · Zgłoś
likwidować !! nie będziemy dopłacać do szkół, w których więcej jest zatrudnionych osób aniżeli dzieci uczących się w nich.. tożto nonsens
Odpowiedz
0
@ lola
dnia 19.02.2015, 10:19 · Zgłoś
PIS jest za likwidacją szkół ! To jak pisowscy parlamentarzyści moga popierać wójta, który chce je likwidować ?
Odpowiedz
0
@ osoba
dnia 18.02.2015, 22:40 · Zgłoś
Panie redaktorze, jak Pan już pisze to niech Pan pisze wszystko i prawdę, a nie wyjęte z kontekstu słowa. Bo inni też tam byli i słyszeli, jak było naprawdę.
Odpowiedz
2
@ xxxxxLLOLOLOLOLOLOLOLOLOLxxxxx
dnia 18.02.2015, 22:29 · Zgłoś
żenada po 22-dzieci masakra ...zlikwidować to w [...]!!! mrukowe i pielgrzymke polaczyc z zawadka... samokleski i świerchowe... z osiekiem i po sparawie..a nie utrzymywać cała szkołę w której jest 22-je dzieci !!! a takie koszty ida... lepiej drogi zrobic ;) pozdroo
Odpowiedz
1
@ wsp
dnia 18.02.2015, 23:22 · Zgłoś
tylko w Samoklęskach najwięcej dzieci w gminie :) Więc się nie wypowiadaj jak nie wiesz :)
Odpowiedz
0
@ jjj
dnia 19.02.2015, 00:00 · Zgłoś
Pani dyrektor, pani już dziękujemy!!!
Odpowiedz
6
@ jjj
dnia 19.02.2015, 00:08 · Zgłoś
Postaramy się o analizy wydatków i budżetu walonego do tej luksusowej zawadzkiej szkoły talentów! Tam jest 55uczniów, w kl. III - aż 5. W Samoklęskach jest 82 dzieci. Ale tu mimo starań dyrektora (są na to potwierdzenia), przez 8 lat nie finansowało się niczego, poza środkami czystości.
Odpowiedz
3
@ Jasio
dnia 18.02.2015, 21:29 · Zgłoś
Nie gadać tu tyle... tylko robić dzieci:)
Odpowiedz
2
@ Sportowiec
dnia 18.02.2015, 21:06 · Zgłoś
Taniej byłoby połączyć 5-6 szkół we dwie. Wiem jak jest u mnie w ZSP. Klasy po 6-9-13 max 16 dzieci. Taniej dla gminy wynająć autobus (busa) na te 10 miesięcy z kierowcą żeby dzieci dowoził do szkoły niż zatrudniać 15 nauczycieli (którym się płaci za 12 miesięcy + trzynastka) z czego pewnie z 3-6 znalazłoby pracę w związku połączenia szkół. Sam w podstawówce miałem klasy po 27-33 osoby nie powiem za dużo nas było, ale klasy po 4-8 uczniów to kpina z ekonomii i obdzieranie podatników z ich podatków. Wójt ma swoje racje, rodzice również więc trzeba się porozumieć.
Odpowiedz
6
@ znający temat
dnia 18.02.2015, 18:11 · Zgłoś
kto to chciał ludziom zamknąć szkoły. kto?,że radni musieli, to co musieli
Odpowiedz
-1
@ ha, ha
dnia 18.02.2015, 17:20 · Zgłoś
Chłopie Mróz za zwyczaj jest zły i nie pożądany
Odpowiedz
9
@ Kati
dnia 18.02.2015, 17:13 · Zgłoś
Jeśli według was nauczyciele zarabiają za dużo, to proszę iść na ich miejsce i zamienić się choćby na tydzień- zobaczymy jak wtedy mówilibyście o ich pracy. Prawda jest taka, że przeciętny Polak zarabia na rękę około 1200 złotych a nie to co podają statystyki czyli 3800!!! Dlatego jest takie oburzenie, to kraj jest chory i taka sytuacja powinna się zmienić!!!
Odpowiedz
-3
@ do Kati
dnia 19.02.2015, 11:31 · Zgłoś
a myslisz że jak ktos pracuje na produkcji, jako pielegniarka, urzędnik... za mniejsza kasę to ma "lajtową" pracę? I na pewno nie pracuje tyle godzin co nauczyciele...
Nie zaczynaj tej spiewki że trzeba było zostać nauczycielem czy ze zamieńcie sie. Każdy ma swoja prace i chce za to godziwa płace.
Odpowiedz
-7
@ MONALISA
dnia 19.02.2015, 13:43 · Zgłoś
jakby sie Ci wszyscy nauczyciele uczyli i nie bili kamieniami w szkoly to teraz nie musieliby byc nauczycielami i nie musieliby stekac jak im to żle. Ja jakoś nie narzekam jestem szefem swojej firmy od wielu lat i mam wszystko w powazaniu ale musialam sie uczyc niestety zeby teraz zarzadzac.
Odpowiedz
4
@ kocica
dnia 20.02.2015, 19:02 · Zgłoś
Pani bizneswoman, chyba Ci się z uczniami pomyliło. Kto tu stęka, bo chyba nie nauczyciele.
Odpowiedz
4
@ ja
dnia 21.02.2015, 12:50 · Zgłoś
A kto cię uczył? Sama?
Odpowiedz
5
@ tajny@
dnia 18.02.2015, 17:07 · Zgłoś
Pan Mróz był zły macie lepszego!pozdrawiam.
Odpowiedz
-5
@ he, he
dnia 18.02.2015, 17:06 · Zgłoś
Ktoś tam pisze że w Czeluśnicy Wójt zlikwidował szkołę gdzie jest 70 dzieci, ale tam portal
nie robi z tego sensacji, tylko trzeba Wójta z Osieka za niewinność i za podejmowane przez niego dobre dla gminy decyzje, trzeba go publicznie niszczyć.
Rzygać mi się chce na takie kłamliwe artykuły.
Odpowiedz
0
@ jjj
dnia 18.02.2015, 18:54 · Zgłoś
To nie czytaj!!! Módl się za Wójta.
Odpowiedz
7
@ ghi
dnia 18.02.2015, 19:01 · Zgłoś
Jak to nie robi sensacji? Czytaj wszystkie artykuły.
Odpowiedz
-1
@ ha,ha
dnia 18.02.2015, 17:01 · Zgłoś
Panie redaktorku, rodzice byli na sesji i słyszeli, jest pan kłamcą. Pan Wójt mówił dobitnie o tym a dobrze słyszałam że powstaną stowarzyszenia i szkoły mają pozostać, to są jego słowa. Więc nie oszukuj pan czytelników.
Odpowiedz
3
@ abc
dnia 21.02.2015, 20:50 · Zgłoś
Tak jak piszę wyżej, małe szkoły stowarzyszeniowe to nic innego jak początek końca!!!
Odpowiedz
9
@ mieszkanka gminy Tarnowiec
dnia 18.02.2015, 15:02 · Zgłoś
A w Czeluśnicy Wójt z Tarnowca zlikwidował szkołę pomimo, że dzieci jest ok 70 !!!
Odpowiedz
-1
@ osiek
dnia 18.02.2015, 13:09 · Zgłoś
gdzie te dzieci miały by pójść do tych szkół mrukowa do samoklęsk jak tam same stare panny uczą
Odpowiedz
16
@ abc
dnia 18.02.2015, 12:14 · Zgłoś
Brawo dla radnych!!! Takich radnych nam potrzeba. A nie tylko zamknąć, zniszczyć, zlikwidować. Kto będzie chciał zostać w miejscowości, gdzie nie ma szkoły? Bo co tu dużo mówić szkoły stowarzyszeniowe z małą ilością dzieci prędzej czy później upadną. Zamykanie szkół to powolne pozbywanie się mieszkańców, powolne wyludnianie. I tragedią jest, że robimy to sami sobie. Cóż można powiedzieć o ludziach, którzy pchają się do władzy i jedyną formą pozyskiwania finansów jest dla nich zamykanie szkół:(((
Odpowiedz
9
@ zrobek...
dnia 18.02.2015, 10:54 · Zgłoś
Jaki wojt w osieku taki sam soltys ale co lepszego z zawadki same nieuki...
Odpowiedz
9
@ Czołem Telewizyjne Barany !
dnia 18.02.2015, 09:40 · Zgłoś
Likwidacja szkół tak ale tylko pod jednym warunkiem: to złodziejskie państwo odda mi zrabowane pieniądze w podatkach które pobrało na edukację moich dzieci !!! Oddajcie mi biurwy pieniądze które kradniecie gdy płacę za cokolwiek w tym kraju. Podatek nałożony na producenta towaru/usługi jest doliczany do jego ceny i to TY obywatelu go płacisz. NIE PRODUCENT czy USŁUGODAWCA. Ty szary tyrający od rana do wieczora polaczku wgapiony w ogłupiający telewizor płacisz te wszystkie podatki. Przez to jesteś taki biedny
Odpowiedz
15
@ dane
dnia 18.02.2015, 08:52 · Zgłoś
Mrukowa - 15 dzieci
Załęże - 13
Świerchowa - 12
Pielgrzymka 13
I na tyle dzieci jest subwencja na 53. w tarnowcu jedna szkoła zlikwidowana to 60 dzieci.

Ludzie popatrzmy na to rozsądnie.
Odpowiedz
6
@ LUPI
dnia 18.02.2015, 09:50 · Zgłoś
oświata w gminie to nie tylko te 4 szkoły, to także gimnazjum i jeszcze 3 szkoły podstawowe. wyniki oświatowe zarówno w tej gminie jak również w innych muszą być rozliczane całościowo. oszczędności powinny dotyczyć wszystkich szkół z tego terenu. dalatego tak bardzo ważnym jest aby opierac się także na wydatkach w pozostałych szkołach. te 4 szkoły nie mogą ponosic całej odpowiedzialności za całość oświaty w tej gminie. być może znajdą się oszcędności na innych szkołach.
Odpowiedz
5
@ jjj
dnia 18.02.2015, 18:52 · Zgłoś
Zwłaszcza na tej do której przez 8 lat pompowało się bez ograniczeń i zdrowego rozsądku.
Odpowiedz
8
@ likwidacja
dnia 18.02.2015, 08:47 · Zgłoś
Likwidacja jest nieunikniona, powód prosty populacja ludności na danym terenie maleje. Teraz szkoły , jutro reszta ( pksy, odśnieżanie dróg itpp.). W Szkocji sa całe miejscowości opuszczone przez mieszkańców bo młodzi wyjechali. To samo czeka okolice Jasła, już widać ile nieruchomości jest do sprzedania wokół Jasła, stare nieużywane od lat. Naziści podczas okupacji próbowali wytępić Polaków rozpijając naród ( nie udało się ). Ale znalazł się sposób w XXI- pierwszym wieku - EKONOMIA !! bezwzględna eliminacja młodych ( wyjazdy za granice itp..) jest to piąty rozbiór Polski który trwa, Nawet lider tego przedsięwzięcia uciekł do BRUKSELI ( bo już wie że przez 7-8 lat dokonał dużego rozbioru Polski i boi sie konsekwencji jakie może ponieść jak Naród złapie za przysłowiowe KOSY i WIDŁY ( ale to już będzie koniec Polski jaką znamy - strajki itp.. Ostatnim bastionem jaki padnie w kraju nad Wisłą to będą urzędnicy państwowi - przestanę dostawać pensje bo już nie będzie z czego im płacić i odejdą od biórek za którymi siedzieli i uprawiali papierologię która utrudniała życie narodowi własnemu. tak będzie wyglądał upadek , upadek Polski jaką znamy.
Odpowiedz
19
@ pytam
dnia 18.02.2015, 08:10 · Zgłoś
A gdzie są jasielscy senatorowie, posłowie, działacze Pis—u którzy z taką determinacją bronili szkoły w Nowym Żmigrodzie wyzywajac starostę od pszczelarzy w filcokach itp a dziś jak wójt który tak ochoczo pokazuje się z Pisami chce zlikwidować szkoły to brawo to cisza to są inne dzieci inni rodzice teraz widać o co w protestach chodzi a chodzi o własną [...] o pokazanie się
Odpowiedz
2
@ z krosna
dnia 18.02.2015, 07:57 · Zgłoś
Nie taniej kupic busy dowozic nimi dzieci do jednej szkoły i zapewnic im solidne nauczanie a nie pseudo -szkołe w swojej wiosce. tak tez rodzice winni patrzec na edukacje swoich pociech . Nie przez swoja wygode ale przez pryzmat przyszłosci aby start do gimnazjum , liceum miało z wyzszej pozycji zapewniony
Odpowiedz
2
@ aaaauuuuuuuuuuuuu
dnia 18.02.2015, 00:33 · Zgłoś
Szczęśliwe
te Wasze dzieciaki, które uczęszczają do tych "renomowanych" szkół, których tak bronicie. Jak wysoki musi być poziom nauczania w klasach łączonych tego nie powinno się nikomu tłumaczyć, a rodzicom dzieci w szczególności. Brawo, że tak bardzo zależy wam na przyszłości waszych dzieciaków. Proponuję, żeby zobowiązać wójta, aby utworzył w tych miejscowościach jeszcze gimnazja,szkoły średnie i wyższe. Dzieciaki będą miały blisko, rodzice święty spokój, a wójt kłopot, ale niech ma - dobrze mu tak. Po co pchał się do władzy. A nam się przecież należy i tak ma być!
Odpowiedz
15
@ abc
dnia 18.02.2015, 09:50 · Zgłoś
Myślisz, że w klasach, w których jest po 30 osób jest jakiś poziom? Mylisz się, dziecko jest tam często tylko numerem w dzienniku. A szkoły liczące kilkaset uczniów to wylęgarnia przemocy, dziecięcej depresji. To pierwsze spotkania z narkotykami, papierochami itp. Małe szkoły to perełki, o które powinniśmy dbać i własnie tam posyłać swoje dzieci.
Odpowiedz
9
@ aaaauuuuuuuuuuuuu
dnia 18.02.2015, 11:28 · Zgłoś
Zgadzam się z Tobą, że klasy przeładowane są takim samym złem jak klasy tzw. łączone. Jeżeli nam tak bardzo zależy, a na pewno zależy, na naszych dzieciakach walczmy o tworzenie zespołów klasowych, gdzie nauczyciel miałby możliwość ogarnąć grupę, a dzieciaki konkurować między sobą i zdobywać potrzebną wiedzę. Myślę, że przedział do dwudziestu uczniów nie powinien być przekraczany. Ale tez nie zgodę się z Tobą, że grupa dla przykładu 8 uczniów w klasie łączonej ma wspaniałe warunki rozwoju. Co się zaś tyczy Twojego stwierdzenia, że dziecko jest numerem w dzienniku, nerwic szkolnych itd.to nie wina liczebności klasy lecz kwalifikacji nauczycieli i ich podejścia do zawodu, a szczególnie do dzieci. Nie piszę tego jako laik, ale jako rodzic i emerytowany nauczyciel, który wiele widział. Rodzicom powinno zależeć, aby ich dzieci uczyli fachowcy nie tylko w zakresie przedmiotu, ale też psychiki dziecka. Nie raz, nie dwa miałam wrażenie, że moje koleżanki i koledzy nigdy dziećmi nie byli lub, że okres dziecięcy usunęli ze swoich wspomnień. Dobry nauczyciel musi przede wszystkich rozumieć dzieci.
Odpowiedz
8
@ ghi
dnia 18.02.2015, 18:56 · Zgłoś
Ja zaś nie zgodzę się z Tobą, że nerwice dziecięce to nie wina liczebności klasy, a kwalifikacji nauczycieli i ich podejścia do przedmiotu. Wielu wspaniale rokujących w podstawówce uczniów, w gimnazjum, po połączeniu w duże grupy, przestaje się uczyć, mało tego, niektórzy uczniowie specjalnie robią błędy na sprawdzianach, kartkówkach, żeby zaniżyć sobie ocenę. Niestety znam takie przypadki z doświadczenia. Dlaczego tak się dzieje? Uczeń w przeładowanej klasie, żeby być akceptowanym przez kolegów musi ulec grupie. Niestety uczenie się nie należy do zjawisk popularnych. Podporządkowanie się kilku klasowym przywódcom, a tworzą ich przeważnie naukowi słabeusze, daje możliwość zaistnienia w grupie. A że nikt w życiu nie lubi być odrzucany, a w szczególności dorastający człowiek, podporządkowuje się grzecznie klasowym dyktatorom i nieukom i razem z nimi powoli stacza się na dno, jeżeli nie, jest systematycznie gnębiony. Takie zjawisko jest do opanowania w małej grupie dzieci. Gdy w klasie jest 30 gimnazjalistów i do tego nikt nie przyzna się do problemu, sprawa jest niezwykle trudna.
Odpowiedz
1
@ aaaauuuuuuuuuuuuu
dnia 18.02.2015, 21:22 · Zgłoś
do ghi - gdybyś przeczytał ze zrozumieniem cała moja wypowiedź to zauważyłbyś, że ja również uważam, że 30 osobowe klasy to zupełne nieporozumienie. Wyraźnie napisałam, że optymalna liczba dzieci w klasie mieści się w granicach do 20 osób.
To o czym piszesz jest wyraźnym dowodem na to, że dzieci uczące się w paro osobowych klasach nie uzyskują umiejętności radzenia sobie z trudnościami codziennego życia i chcąc zaistnieć lub mieć poczucie bezpieczeństwa równają w dół. Przecież te dzieciaki są uczone po to, aby kiedyś w dorosłym życiu dawać sobie radę. Nadopiekuńczość jest równie zła jak brak opieki, gdyż może spowodować zupełną bezradność w przyszłości. Przeważnie (choć znam wyjątki) prymusi klasowi nie są zbyt lubiani, ale czy zawsze chodzi o ich dobre oceny? A w dorosłym życiu różnie z nimi bywa - średniacy osiągają większe sukcesy. Nasza polska edukacja jest tak skonstruowana, że produkuje frustratów, ponieważ od dziecka wymaga się, aby dziecko było omnibusem. Piszesz powyżej, że w klasach rządzą "naukowi słabeusze". A zastanawiałeś się dlaczego? Bo tylko tak mogą zaistnieć. Nikt ich nigdy nie docenił więc biorą sprawy w swoje ręce.
A w dorosłym życiu wiemy jak jest. Albo jesteś zaradny i funkcjonujesz, albo jesteś ofermą (nawet wspaniale wykształconym) i dętka!
Odpowiedz
12
@ yamaha
dnia 17.02.2015, 22:22 · Zgłoś
W Osieku udało się wytłumaczyć wójtowi że przekształcenie szkoły wymaga czasu, w przeciwieństwie do wójta gminy Tarnowiec. Szkoda że nie opadł jeszcze pył po kampanii wyborczej, w której to obydwaj panowie wójtowie nic a nic nie wspomnieli o jakiejkolwiek likwidacji szkół... ALE społeczeństwo zapamięta szanownym wójtom takie decyzje - na pewno do następnych wyborów!
Odpowiedz
11
@ jjj
dnia 17.02.2015, 21:42 · Zgłoś
DO Gmin wprowadzić Komisarza niech rozliczy to towarzystwo, pozamiata i zamknie ten biznes. To już kwestia honoru żeby odwoływać się w nieskończoność mimo oczywistej winy. A wszystko dla pieniędzy. Dobre jeszcze i kilka pensyjek na konto przelać. I śmie wójt wypominać uczciwym i wykształconym ludziom, że chodzą do pracy, za którą pobierają 1/5 z tego, co otrzymuje ten "kompetentny" pan.
Odpowiedz
5
@ nauczy
dnia 17.02.2015, 21:13 · Zgłoś
No niestety tak się dzieje wtedy gdy pieniądze są marnotrawione poprzez układy w szkołach. Jeden nauczyciel ma po póltorej czy dwa etaty a drugi 4 godziny.
Odpowiedz
4
@ obserwator
dnia 17.02.2015, 23:47 · Zgłoś
W dzisiejszych czasach każdy radzi sobie jak tylko da rade, jeżeli nie koliduje to w jego obowiązkach to co komu do tego??? Ma ktoś farta "nauczy" P...
Odpowiedz
5
@ do nau
dnia 17.02.2015, 21:11 · Zgłoś
może w tarnowcu rodzice nie kochają aż tak swoich nauczycieli jak w Mrukowej, pielgrzymce, załężu, swierchowej.
Niesamowite straszna ta miłość.
Odpowiedz
8
@ do nau
dnia 17.02.2015, 22:15 · Zgłoś
Bardzo kochają. Czytaliśmy wszyscy na tym portalu :(. Najważniejsze dla nich był to, by zarabiali mniej niż do tej pory.
Odpowiedz
5
@ nau
dnia 17.02.2015, 21:09 · Zgłoś
A zobaczcie mieszkańcy Osieka, w tarnowcu wójt nie chciał likwidować, chciał aby powstały stowarzyszenia, a rada gminy i tak zlikwidowała trzy szkoły po 60 dzieci w szkole.
Co jest to radni tam inaczej myślą, czy może w gminie osiek są tacy bogaci, przecież tarnowiec jest dwa razy większą gminą.
Odpowiedz
0
@ rodzic
dnia 17.02.2015, 21:03 · Zgłoś
Z tego co wiem i co Wójt mówił, ale oczywiście media tego nie napiszą, to wójtowi zależało aby nie likwidować tych malutkich szkół, tylko przekształcić w stowarzyszenia i aby dyrektor i nauczyciele danej szkoły byli inicjatorami powołania takiego stowarzyszenia i po problemie.
Są oszczędności np. na drobne inwestycje. szkoły istnieją, rodzice mają bardzo duży wpływ na jej funkcjonowanie i ok.
Ale, no właśnie znowu nauczyciele tych szkół zrobili swoje, spotkania z rodzicami bo grunt się zaczął walić, wcisnęli im kłamstwa na temat działania takiej szkoły pod stowarzyszeniem, pomimo że wokół takie działają i to dobrze , a biedni rodzice co mają zrobić, no nic ratować biednych nauczycieli i tak się właśnie stało.
A rada gminy no cóż porażka. I ot cała prawda.
Odpowiedz
26
@ jjj
dnia 17.02.2015, 21:23 · Zgłoś
Pieniędzy, to im najbardziej potrzeba na "dni Osieka" i na spłatę kredytów, w tym tego konsalidacyjnego zaciągniętego na spłatę kredytów. A tak na marginesie, grudniowe posiedzenie Rady Gminy w Osieku Jasielskim rozpoczęło się od złożenia wniosku przez p. radnego Piotra W. o podniesienie diet dla radnych oraz 500 zł dla wiceprzewodniczącego Rady Gminy. Ów wiceprzewodniczący miałby rzekomo zajmować się opiniowaniem wniosków oświaty. To może najpierw sprawdźmy wykształcenie i kompetencje tych osobników, którzy decydują w tak istotnych dla nas, społeczności lokalnych, kwestiach.
Odpowiedz
0
@ osobnik
dnia 17.02.2015, 21:52 · Zgłoś
Każdy umie czytać i pisać swoje głupie opinie. Dużo rzeczy niektórym się nie podoba, proszę bardzo były wybory trzeba było "startować". Umiecie liczyć ile kto zarobił, ile kto ma długuuuuu... tylko to teraz każdego interesuje. Najpierw nie likwidować szkół a potem będzie jak to dobrze nauczyciele mają. Jak mają dobrze, to trzeba było się uczyć i iść na nauczyciela!! i wiedzieć jak to jest dobrze.
Odpowiedz
-3
@ do CBA
dnia 17.02.2015, 20:50 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
-16
@ tiki
dnia 17.02.2015, 20:30 · Zgłoś
prawda jest taka ze nauczyciele stanowczo za duzo zarabiaja i tyle w tym temacie
Odpowiedz
13
@ dragoness
dnia 18.02.2015, 08:05 · Zgłoś
Nie, panie AQQ, wreszcie ktoś odważył się powiedzieć prawdę. Społeczeństwo upodlono do stopnia takiego zbydlęcenia, że woli upaprać innych w [...]u, zamiast samemu się z niego wydostać.
Odpowiedz
2
@ red
dnia 18.02.2015, 10:49 · Zgłoś
Do kogo Ty pieszesz ?
Odpowiedz
0
@ ...
dnia 18.02.2015, 14:05 · Zgłoś
rozmowa ciała z duchem :D
Odpowiedz
15
@ dragoness
dnia 18.02.2015, 15:14 · Zgłoś
Pisałam do usuniętego przez portal komentarza PiS-mana, oraz nieparlamentarnej odpowiedzi AQQ. Tutaj administracja ma taki styl, że usuwa komentarze, jeśli im nie pasują. Dotyczyły faktu, że to nie nauczyciele zarabiają za dużo, tylko po prostu większość społeczeństwa zarabia za mało, ale zamiast poświęcić sekundę na refleksję, kto jest za to odpowiedzialny, chce ściągnąć resztę do swojego poziomu.
Odpowiedz
14
@ ghi
dnia 18.02.2015, 18:28 · Zgłoś
Brawo dragoness !!!
Odpowiedz
13
@ jjj
dnia 18.02.2015, 18:49 · Zgłoś
Popieram!!!
Odpowiedz
5
@ FAN
dnia 18.02.2015, 19:58 · Zgłoś
I ja popieram nie mówie że dużo nauczyciele zarabiają.
Nie jestem zwolennikiem likwidacji szkół i stwarzania problemów rodzicom,ale proszę się odnieść do tematu co się stanie jak zabraknie pieniędzy i należy sie pochylić i pomyśleć co zrobic żeby dzieci było więcej w tych szkołach?.
I tutaj dragoness pytanie co zrobić jeśli społeczeństwo jest ubogie! a media mówią że się cudnie żyje??
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 19.02.2015, 08:14 · Zgłoś
Dzieci nie będzie więcej, jeśli "polityka prorodzinna" na wszystkich szczeblach od miasta i powiatu, po szczyty będzie polegała jedynie na zapewnieniu posad rodzinie i znajomkom. Jeśli rządzić nami będą popłuczyny po NKWDowskich czystkach i wywózkach na Sybir oraz goło[...] traktujące władzę nie jako powinność i służebność, tylko źródło łatwego zarobku. W wojnie straciliśmy 90% inteligencji, więc czegóż się spodziewamy?
Odpowiedz
-1
@ abc
dnia 19.02.2015, 09:48 · Zgłoś
Dragoness Dragoness az tak sie nie zapędzaj...
Odpowiedz
4
@ zuzia
dnia 19.02.2015, 12:47 · Zgłoś
A co? Odwiedzi ją seryjny samobójca?
Odpowiedz
0
@ abc
dnia 19.02.2015, 13:01 · Zgłoś
UUUUU... uważaj żeby Ciebie nie odwiedził ;) czego nie zycze.
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 19.02.2015, 16:01 · Zgłoś
Panie abc, wystarczy porównać oświadczenia majątkowe z początku "kariery" i obecnie.
Odpowiedz
5
@ Posel
dnia 17.02.2015, 20:22 · Zgłoś
To może zamiast likwidować szkolny to zlikwidujmy sejm i kasy wystarczy na ślubie lata
Odpowiedz
-2
@ Fajnie
dnia 17.02.2015, 20:06 · Zgłoś
Wszystko co się stało w Osieku przypomina mi Gminę Nowy Żmigród 3 lata temu, aby do wiosny - ale tak naprawdę to Pykosz Wójt oszczędności mógłby wykazać dopiero za 2 lata tak to działa - likwidacja, odprawy dla nauczycieli, reorganizacja i dopiero oszczędności
Odpowiedz
19
@ mally
dnia 17.02.2015, 20:05 · Zgłoś
co to jest 200 000 PLN na szkołę, skoro jeden typ w gminie rocznie zarabia ponad połowę tej kwoty! ogarnijcie się ludzie
Odpowiedz
10
@ ork
dnia 19.02.2015, 01:09 · Zgłoś
Święta racja. I najśmieszniejsze jest to, że o takich zarobkach - cisza. Nie ma tematu. Najbardziej bolą ludzi zarobki, które pozwalają godnie przeżyć od pierwszego do pierwszego - 2 000, 3 000. Natomiast 1 200 czy 12 000 to już nikogo nie dziwi i nie bulwersuje. 1 200 i 12 000 to zarobki w normie. Nikt nie widzi różnicy. Już naprawdę nie wiem czy ten naród jest tylko zawistny czy po prostu ślepy czy jeszcze przychodzą mi do głowy inne epitety, ale przemilczę.
Odpowiedz
13
@ jeee
dnia 17.02.2015, 19:58 · Zgłoś
utrzymali takie małe szkoły a w gminie Kołaczyce zlikwidowano takie duże szkoły dało ,się dało ale w Kołaczycach nie było takich radnych ani też pani burmistrz hańba dla gminy Kołaczyce
Odpowiedz
19
@ ciekawy
dnia 17.02.2015, 19:45 · Zgłoś
a ciekawe jakie koszty generuje wójt:) podejrzewam, że nie jedną szkołę można by utrzymać za Jego roczną pensyję...
Odpowiedz
-9
@ klucz
dnia 17.02.2015, 19:36 · Zgłoś
redukcja etatów i tyle . koniec świętych krów. ja nie będę was już więcej utrzymywał - nauczyciele , zakasac rekawy i do pracy , kończy się wam spadająca manna z nieba.
Odpowiedz
20
@ jjj
dnia 17.02.2015, 20:22 · Zgłoś
Ile darmozjadów siedzi w Gminie, dosłownie siedzi. Włączając w to najwyższe władze. Nie planuje, a przejada i liczy, że znowu się uda. Wójt liczył, że ciemnogród znowu poprze Jego popaprane pomysły. Pieniędzy jak nie było, tak nie ma i nie będzie w tej gminie, przy tych urzędasach. Mają tylko na uciechy, sprawy sądowe, które dziwnym trafem ciągle przegrywają. Narodzie otwórz oczy. Powinno się ich odwołać i rozliczyć z zarządzania finansami publicznymi: wyrzucali pieniądze na remonty tych szkół, a teraz zamknąć. Pchali wszystko w jedną stronę. Pytanie dlaczego? Bo powodem nie była tam rosnąca liczba dzieci. Wyniki temu przeczą i szukają po innych miejscowościach żeby przykryć swoje gierki. O ile wiem jeden z dyrektorów za pomyłkę otrzymał naganę od P. wójta i miał sprawę w sądzie, którą zresztą wygrał. Może innych dyrektorów też należy rozliczyć z poczynionych kalkulacji i prognoz? Ale Ci są nietykalni. Jakie tam muszą być układy, że tak się dzieje?
Odpowiedz
-10
@ monika
dnia 17.02.2015, 19:16 · Zgłoś
no cóż to nie jest walka o dobro dzieci to jest walka o wysokie pensje nauczycieli i taka jest prawda , rodzice nie dajcie się podpuszczać do oświaty jeszcze reforma nie zaglądnęła a nauczyciele powinni zdać sobie sprawę z tego co robią , wójcie nie da się zastraszać.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 19.02.2015, 08:20 · Zgłoś
Proszę się obudzić, wyłączyć media i włączyć myślenie.
Odpowiedz
3
@ ula
dnia 19.02.2015, 13:54 · Zgłoś
To Pani niech się obudzi...czasem warto zmienić punkt widzenia , a jak nie, to ''na Warszawę'' ,to bardzo modne ostatnio.
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 20.02.2015, 16:25 · Zgłoś
Zmienić punkt widzenia na jaki? I mogłaby Pani sprecyzować, o co chodzi z tą Warszawą, bo nie widzę związku.
Odpowiedz
-3
@ .
dnia 20.02.2015, 22:15 · Zgłoś
Właśnie... na jaki...???... Jest jakiś inny...??? wdg. dragoness pewnie nie...
a Warszawa... pewnie chodziło o to, że tam jadą ludzie, którzy nie potrafią sami na siebie zarobić, tylko żerują na przedsiębiorczych rodakach...dorabiając sobie jakąś mierną ideologię by się usprawiedliwić...
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 21.02.2015, 10:07 · Zgłoś
Wywód pani moniki jest na tyle mętny, że właściwie nie wiadomo o co chodzi, ale konkluzja (chyba) jest jasna: Nauczycielom zależy jedynie na korycie. Klasyczne popłuczyny po portalach typu wp.pl. Natomiast pani ula sugeruje, żebym zmieniła punkt widzenia, nie precyzując więcej nic, bo i nie ma co, i wysyła mnie na demonstrację, albo sugeruje, żebym poszła w"w politykę", czyż nie tak, anonimie? Jednym słowem, to co już napisałam, niech nauczycielom będzie jak najgorzej, bo nam też jest nie najlepiej, a ci co jadą upominać się o swoje do Wawy, to leniuchy, darmozjady. Tylko pogratulować rządowi sprawnej propagandy.
Odpowiedz
1
@ ula
dnia 21.02.2015, 21:41 · Zgłoś
Racja, tylko dziś nauczyciel to w 90% rodzic , reszta to biznes...czego pani dragoness jest najlepszym przykladem ...
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 22.02.2015, 09:52 · Zgłoś
Pani ulu, proszę sprecyzować, naprawdę, nie jesteśmy u wróżki, bo pani wypowiedzi takie enigmatyczne. Jestem rodzicem dorosłych już dzieci, a biznes? To chyba normalne w cywilizowanym kraju, że za pracę należy się wynagrodzenie.
Odpowiedz
0
@ ula
dnia 24.02.2015, 22:20 · Zgłoś
Za pracę owszem, ale za przychodzenie do pracy... w "cywilizowanym kraju" to chyba nie... każdy powinien zarabiać tyle ile sam wypracuje...
Odpowiedz
-1
@ zorientowany
dnia 17.02.2015, 18:59 · Zgłoś
Wszystko opiera się o pieniądze, dlaczego nigdy nie wychodzi propozycja od nauczycieli o zmniejszenie poborów w celu ratowania małej szkółki, która wg mnie powinna istnieć w każdej wiosce, dlaczego nauczyciele mają tak mało godzin, przecież przy mniejszej obsadzie nauczycieli można zaoszczędzić. Czym różni się szkoła od innej firmy?, jak w firmie "cieńko" to albo zwalnia się ludzi albo pracują dłużej, albo za mniejszą kwotę. Wiem jak duże pobory mają nauczyciele, gdyby ich godziny pracy przyrównać do 8 godz dziennie (lub 10) to przy obecnych stawkach zarabiali by tyle co Wójt. Wiem jak trudno jest zrezygnować z przywilejów ale dla dobra dzieci które dają im pracę powinni wyjść naprzeciw z propozycją osczędności zaczynając od siebie.
Odpowiedz
15
@ ghi
dnia 18.02.2015, 18:25 · Zgłoś
A dlaczego administracja państwowa nie wychodzi z propozycją o zmniejszenie poborów w celu ratowania państwa na rzecz najuboższych tzn zarabiających najniższą krajową i z przymusu wyjeżdżających za granicę za chlebem, przecież niedługo jako naród znikniemy z mapy Europy. A dlaczego doskonale zarabiający lekarze nie wychodzą z propozycją zmniejszenia swoich poborów w celu ratowania szpitali itp itp.
Odpowiedz
2
@ kocica
dnia 18.02.2015, 21:59 · Zgłoś
Taa, znaczy w ramach oszczędności pani od polskiego pouczy też matematyki? Poziom będzie powalający. Poza tym za godziny nadliczbowe trzeba będzie zapłacić. Liczba nauczycieli w szkole nie zależy w tym przypadku od liczby dzieci, tylko od liczby klas i przedmiotów.
Odpowiedz
-1
@ ...
dnia 19.02.2015, 08:08 · Zgłoś
i dlatego likwidacja, a raczej może połaczenie szkół byłoby lepszym rozwiązaniem.
Odpowiedz
-5
@ UCZEŃ
dnia 20.02.2015, 13:35 · Zgłoś
A jaki to poziom jest obecnie, nauczyciel matematyki nie wie nic o geografi, polskiego nic o histori itp. gdzie te czasy co nauczyciel po Styddium Nauczycielskim miał o wiele większy zasó wiedzy niz obecniy nauczyciel i był specjalista w każdym przedmiocie a pracował od poniedziałku do soboty nie po cztery gogz. dziennie jak dzis ale po 8 i więcej za to za wynagrodzenie trzykrotnie mniejsze.
Odpowiedz
7
@ dragoness
dnia 20.02.2015, 16:23 · Zgłoś
Zasada jest prosta: Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego, a czasy Ani z Zielonego Wzgórza minęły już dawno. Oczywiście, że nauczyciel musi mieć wiedzę ogólną, ale nie może być specjalistą w każdej dziedzinie i nigdy tak nie było. Jedna "pani" to uczy w klasach 1-3. No, ale to by Panu odpowiadało; jeden nauczyciel na całą szkołę, praca 16 godzin na dobę przez sześć dni w tygodniu?
Odpowiedz
10
@ wiech
dnia 17.02.2015, 18:49 · Zgłoś
Dziwię się brakiem zdrowego rozsądku radnych,chciałbym poznać zwolenników pozostawienia szkół.
Odpowiedz
13
@ lufa
dnia 17.02.2015, 18:30 · Zgłoś
Jakiego typu szkołę , gdzie i z jakim wynikiem skończył ( o ile skończył ?) wójt?
Odpowiedz
9
@ Bieszczady
dnia 17.02.2015, 18:03 · Zgłoś
Podobno w Bieszczadach otworzona wiodącą szkołę społeczną.
Wykłada się tam trzy przedmioty wiodące, a mianowicie
wyganianie owiec, zaganianie owiec i język rosyjski.
Polecam
Odpowiedz
-1
@ ja
dnia 24.02.2015, 23:59 · Zgłoś
Hmmm, komentarz sugeruje, że jesteś jej absolwentem ...
Odpowiedz
9
@ jas
dnia 17.02.2015, 18:02 · Zgłoś
W takich małych klasach teoretycznie powinno być "prawie" nauczanie indywidulane. Nauczyciel gro czasu poświęcić może jednemu uczniowi. Z takich szkół powinni wychodzić najlepiej nauczeni młodzi ludzie ...a wychodza jak wszędzie przeciętniacy albo najczęściej poniżej .Dlaczego ???
Odpowiedz
18
@ PiS-man
dnia 17.02.2015, 20:55 · Zgłoś
A w praktyce łączone są trzy klasy i jest kompletny misz-masz. Bo dyrektorzy szkół muszą szukać oszczędności, co odbywa sie kosztem uczniów i nauczycieli. Nie odbywa się to kosztem płac wójtów czy diet radnych, którym niebotyczne diety jakoś nie przeszkadzają.
Odpowiedz
5
@ jjj
dnia 17.02.2015, 17:48 · Zgłoś
A która to ta wspólna szkoła? Ta z wikliniarstwem?
Odpowiedz
-1
@ kto§
dnia 25.02.2015, 23:01 · Zgłoś
Tak môže byc I ta .A co zla
Odpowiedz
-6
@ klucz
dnia 17.02.2015, 17:19 · Zgłoś
gmina uczniom powinna zapewnić dojazd busem do jednej wspólnej szkoły , reszte zamknąć. rade pedagogiczną zredukować , zwłaszcza od wychowania fizycznego -ponieważ tych jest najwięcej .
Odpowiedz
5
@ za
dnia 17.02.2015, 17:16 · Zgłoś
ciekawe ile zarabiaja nauczyciele tych szkol do likwidacji moze im pensje obciac i wojt niebedzie musial tyle dokladac a w wakacje moga dostawac polowe pensji i kazde dluzsze wolne 20 uczniow a 10 nauczycieli polsko pozwol zyc
Odpowiedz
14
@ belfer
dnia 17.02.2015, 18:15 · Zgłoś
He he he i co jeszcze? może cały rok za darmo pracować - a najlepiej 24godz/dobę, żeby rodzice mieli święty spokój, prawda?
Odpowiedz
14
@ dragoness
dnia 18.02.2015, 08:22 · Zgłoś
Za miskę strawy i barłóg w stodole. Byleby im było źle, skoro nam nie jest dobrze. Polactwo.
Odpowiedz
13
@ ...
dnia 18.02.2015, 14:04 · Zgłoś
jak to niektórzy stronniczy i zakłamani są...jak czyjeś stanowisko pracy zlikwidować to O TAK! i tak łatwo to przez usta przechodzi ale jak "moje" to już inna rozmowa.
Odpowiedz
0
@ FAN
dnia 17.02.2015, 16:49 · Zgłoś
Naukowcy z IBE postanowili dokładnie przyjrzeć się temu jakie motywy kierują władzami gmin do tego, aby likwidować kolejne szkoły na podległych terenach. W ostatnich latach jest to już zjawisko masowe. Pojawiają się nowe szkoły, to prawda, ale liczba tych likwidowanych i tak jest większa co sprawia, że każdego roku na mapie Polski zwyczajnie ubywa szkół. Większość likwidacji dotyczy oczywiście obszarów wiejskich, co jest ogromnym problemem. Dzieci tracą szkoły położone w bliskiej okolicy i muszą jeździć wiele kilometrów do innej placówki. Czy tylko pieniądze są powodem likwidacji?
Pieniądze…ale nie do końca

IBE do badania wytypowało gminy dość różnorodne, a wiec nie tylko wiejskie, ale także miejsko-wiejskie. Brano także pod uwagę gminy po prostu likwidujące szkoły lub takie, które oddają je w ręce różnych stowarzyszeń. Większość władz gmin faktycznie podkreślała fakt, że słabe statystyki demograficzne generują coraz wyższe koszty utrzymania szkoły, które to z kolei powodują wiry w gminnej kasie. Nie chodzi tylko o utrzymanie samych uczniów, ale także całego budynku i grona pedagogicznego. Okazuje się jednak, że wiele szkół było likwidowanych po to, aby oddać je w ręce stowarzyszenia. Taki krok miał za cel uratowanie szkoły. Czy faktycznie tak było?
Szkoły przekazane stowarzyszeniom

Wiele gmin podkreślało fakt, że decyzja związana z przekazaniem szkoły do stowarzyszenia związana była z tym, że liczono na dobrą postawę społeczną. Myślano, że taki status szkoły spowoduje większe zaangażowanie rodziców w jej funkcjonowanie, nowe pomysły związane z zarzadzaniem taką szkołą. Niestety…w zdecydowanej większości placówek nic się nie zmieniło. Przekazanie szkoły w ręce stowarzyszenia po prostu nieznacznie oddalało wizję likwidacji placówki. Z tego powodu gminy często decydują się na konsolidację szkół, czyli likwidowanie kilku i przenoszenie ich do jednego budynku. W ten sposób rozbudza się większą rywalizację pośród samych uczniów, którzy chętniej wtedy się uczą. Z drugiej strony wielu nauczycieli traci niestety z tego powodu swoją pracę.
Warto wiedzieć:
Odpowiedz
15
@ jjj
dnia 17.02.2015, 16:49 · Zgłoś
Cały sekret plucia wójta na szkoły tkwi w tym, że sam nie należał do prymusów, a nauczyciele Go uczący wiedzą o tym najlepiej. Te zabiegi robi się pod jedna szkołę w Gminie, w której chyba nikt nie przekalkulował liczby dzieci na kolejne lata, a pochłonęła ogromne środki. Każda placówka będzie się wspaniale rozwijała, jeżeli wszystkie możliwe środki zostaną w nią wpompowane. U góry pojawił się komentarz, który ewidentnie świadczy o tym, że już kierownicy robili nawet takie kalkulacje. Szkoda, że wcześniej się tym nie zajęli i podawali zawyżone wskaźniki, aby pozyskiwać środki.Z zażenowaniem spoglądam też na Pana skarbnika działającego w tejże Gminie. Tu nic się nie planuje, tu żyje się z dnia na dzień, a daje się tym, których się albo obawia, albo nie mają własnego zdania. Proszę przyjrzeć się jakich wspaniałych fachowców zatrudnia ta Gmina - Regionalna Izba Obrachunkowa też ich ceni.
Odpowiedz
5
@ Ja
dnia 17.02.2015, 16:36 · Zgłoś
Ma wójt rację!!
Odpowiedz
10
@ babcia
dnia 17.02.2015, 16:25 · Zgłoś
o ile wiem w szkole w Osieku brak warunków na ewentualne przyjęcie większej liczby dzieci. Budynek w gorszym stanie niż szkoły wymienione w propozycji likwidacji.
Odpowiedz
6
@ FAN
dnia 17.02.2015, 16:44 · Zgłoś
Można powiększyć? są środki unijne może można zakupić autobusy za kasę z UE?.
Odpowiedz
-1
@ ja
dnia 24.02.2015, 23:56 · Zgłoś
Dzieci spokojnie przyjmą szkoły w Samoklęskach i Zawadce. Lepiej w nie inwestować a nie remontować szkoły, które od lat mają zamiar zamknąć. Nie jestem zwolennikiem zamykania szkół ale przy 20 uczniach to same straty, no chyba, że lokalna społeczność powoła stowarzyszenie. Trzymanie ich na siłę to bezsensu i kosztowne.
Odpowiedz
37
@ melonik
dnia 17.02.2015, 15:49 · Zgłoś
Utrzymywać szkołę dla 20 dzieci ?? Ludzie to marnotrawienie pieniędzy publicznych ..Ci radni są nieodpowiedzialni .
Odpowiedz
0
@ jjj
dnia 20.02.2015, 15:50 · Zgłoś
jestem za!!! pieniądze publiczne na dom publiczny.
Odpowiedz
15
@ xyz
dnia 17.02.2015, 15:46 · Zgłoś
Ale drwina, utrzymuje się cztery szkoły w której jest w sumie może 50 dzieci i kilkakrotnie więcej etatów popieram wójta, jak się marnotrawi tyle pieniędzy na szkoły to skąd brać na rozwój, innowacje,w szkole są programy które stosowano w czasach komunistycznych pieniądze te można by było wydać na kluby, zrzesenia, towrzystwa w których można rozwijać talenty dzieci a nie ograniczanie ich, można te dzieci jednym busem zawieść do jednej największej szkoły, każdy powie że mieszają się osoby z różnych miejscowości ale to i tak nastąpi tylko kilak lat później,

(...)Na sesji pojawiło się kilkudziesięciu rodziców, którzy przygotowali się do walki o szkoły. – Nie odpuścimy. Nie damy zamknąć szkół, do których chodzą nasze dzieci – mówili przed sesją.(...) czytaj! Zatrudnieni, nauczyciele, sprzątaczki koordynatorzy, pomocnicy pomocinków... itd.
Odpowiedz
1
@ jjj
dnia 20.02.2015, 15:49 · Zgłoś
I na największą z potrzeb dla prawdziwych mężczyzn w tej Gminy: DOM UCIECH I SWAWOLI.
Odpowiedz
26
@ ciekawy
dnia 17.02.2015, 15:15 · Zgłoś
Niech mi ktoś wytłumaczy. Dlaczego jak gminę nie stać to nie przekształaca się wszystkich szkół w stowarzyszenia ? Dlaczego nie ustali się ile minimalnie może być uczniów w klasie i nie dopasuje się liczby nauczycieli ?
Odpowiedz
24
@ FAN
dnia 17.02.2015, 16:06 · Zgłoś
Dlaczego?? 22 dzieci w szkole? to nie ważne ważne żeby nauczyciele etat miały.
A zapomniały te wykształcone i wykształceni jak na Tuska głosowali?a potem rok póżniej straciło ile to tysięcy nauczycieli pracę?.ZAPOMNIELI WYKSZTAŁCENI???.
Teraz sie zasłaniają dziećmi,bo to ich NAUCZYCIELI etaty pracy.tak należy napisać PRAWDĘ.
Taki dobrobyt w Polsce i wyż demograficzny że tylko się rozmnażać i cieszyć życiem.
O ile przedłużycie sobie miejsce pracy nauczyciele?? o rok,dwa?a co zrobiliście żeby wszystkie obietnice Tuska i Kopaczki zweryfikować?.
Jest mi was żal,że możecie stracić pracę,jak i rodziców że będą zobowiązani w razie czego dowozić dzieci do dalszej szkoły,ale to wasze nie interesowanie się w jakim kierunku idą sprawy Polski,a potem się to odbija na sprawach lokalnych?.
Nie ma pracy,niskie zarobki,emigracja,starzejące się społeczeństwo! to skąd mają się brać dzieci,a szkoły są przystosowane do uczenia dzieci.
Kiedyś powiedział mi zapity leming że jak będzie w Polsce brakowało ludzi do pracy to PO sprowadzi Ukraińców?.
To są efekty 8 lat rządzenia PO i PSL!!!.
Za granicą Polacy mają po 2,3 dzieci a tutaj? młodzi się nieżenią,bo gdzie mieszkać i za co wychować rodzinę?.
Oto się rozbiega panie Marek Kiełbasa
Powinno sie stworzyć jedną szkołe dla tych dzieci w Osieku jest w pewien sposób w centrum wydarzeń.
I rada dla nauczyciele rozmnażajcie się może wasze dzieci zapewnią wam prace!!bo młode dziewczyny wyjeżdzają i będą rodzić i wychowywać swoje dzieci za granicą,a babcie już w Polsce nie mogą?.
Odpowiedz
-28
@ dragoness
dnia 17.02.2015, 16:22 · Zgłoś
A ja cię jednak miałam za w miarę rozsądnego i nie zaślepionego nienawiścią, człowieka. Cóż, errare humanum est.
Odpowiedz
27
@ FAN
dnia 17.02.2015, 16:34 · Zgłoś
Gdzie tutaj widzisz nienawiść?
Czy napisałem nieprawdę?
Jak głosowaliście?
W związku z likwidacją szkół z końcem sierpnia 421 nauczycieli straci pracę w województwie świętokrzyskim - wynika z danych Związku Nauczycielstwa Polskiego. Według Kuratorium Oświaty w Kielcach świętokrzyskie gminy zlikwidują 36 szkół.to rok 2012? przypomni sobie.
Czego uczycie te dzieci skoro sami jesteście mało rozumni?uśmiechacie się jak wam coś obiecują,jak dzieci ale juz się o to nie upominacie?.
Ile razy sie upomnieliście o cuda Tuska?? do mnie macie pretensje że napisałęm prawdę? to 80 dzieci ma zapewnić ile etatów pracy? nie jest napisane.
Wiem bronisz tych ludzi i ja im że nie życzę,ale wytłumacz skąd ma brać Wójt na wasze pensje?ostatni Minister Zdrowia dał w 2014 r w swoim resorcie 60 milionów na nagrody a pani Kopacz 95 milionów.
Nie będę podawał linków ale każdy może znaleść w necie.
Nikogo nie oczerniam,tylko takie są fakty!.
Odpowiedz
-17
@ Hippopotomonstrosequippeddalio
dnia 17.02.2015, 19:14 · Zgłoś
FAN-czemu nie bierzesz sie do roboty? nie chce ci sie...miec dzieci i wziąśc sie za dorosłe odpowiedzialne zycie?
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 18.02.2015, 08:02 · Zgłoś
Moje imię ne jest legion, więc dlaczego zwracasz się do mnie per Wy? Nie tylko nauczyciele, nie wszyscy i nie za każdym razem glosowali na PO, ale wygodnie znaleźć kozła ofiarnego odpowiadającego za całe zło świata, prawda? Zresztą od kiedy wierzysz oficjalnym sondażom? Jeśli chodzi o likwidację szkół, jest to TRAGEDIA. Nie dlatego, że ludzie stracą pracę, tylko dlatego, że kultura i oświata sa pierwsze do odstrzału gdy wali się finansowanie państwa. Z jednej strony dzieci powinny uczyć się w kameralnym, bezpiecznym środowisku, z drugiej, nie ubliżając nikomu absolutnie, poziom w niektorych wiejskich szkołach znacznie odbiega od tego, czego, jako nauczyciel w szkole średniej oczekiwałabym. Po likwidacji i kompresji szkół nie pozostanie w nich najlepsza, tylko najlepiej "ustawiona" kadra. I to mnie przeraża.
Odpowiedz
6
@ ciekawy
dnia 18.02.2015, 12:00 · Zgłoś
Nikt mi jednak nie odpowiedział dlaczego jak gminę nie stać to nie przekształaca się wszystkich szkół w stowarzyszenia ?
Odpowiedz
15
@ CBA.
dnia 17.02.2015, 15:05 · Zgłoś
kiedy zamkna wojta tyle ma spraw w sadzie
a morze by mu wystarczylo 4000 zl, na miesiac on nic wielkiego nie robi
Odpowiedz
3
@ PM
dnia 17.02.2015, 15:29 · Zgłoś
W czym problem , mogłeś startować na to stanowisko . A tak zostaje ci tylko wyjechac nad morze .
Odpowiedz
-7
@ haha
dnia 17.02.2015, 16:04 · Zgłoś
CBA , spraw w sadzie ? O czym piszesz o jabłkach ?
Odpowiedz
42
@ Agent Delegat
dnia 17.02.2015, 15:03 · Zgłoś
Z danych z artykułu wynika, że roczna dopłata z gminy na JEDNO dziecko to mniej więcej 10 tysięcy złotych. Za znacznie mniejsze pieniądze można byłoby przewieźć WSZYSTKIE dzieci do jednej szkoły - a zaoszczędzone kwoty wydać na co innego (drogi, kanalizację itd.). Ciekawe, czy gdy liczba uczniów spadnie np. do pięciu na szkołę, "zrozpaczeni rodzice" też będą walczyć do upadłego o ich funkcjonowanie.
Odpowiedz
9
@ Obywatel
dnia 17.02.2015, 14:45 · Zgłoś
W kampanii wyborczej Pan Wójt zapewniał że jego priorytetem na kolejną kadencję urzędowania będzie polityka prorodzinna. Jednak nie bardzo rozumiem jak likwidacja szkół ma się do zapowiadanej polityki prorodzinnej. Jak widać w kapani wyborczej mówi się cokolwiek byle tylko zostać wybranym na kolejna kadencję, a po wyborach robi się zupełnie co innego.
Odpowiedz
2
@ maggi
dnia 19.02.2015, 10:18 · Zgłoś
polityka prorodzinna to jedno a słuszna likwidacja nierentownych szkło to drugie i ma sie nijak jedno do drugiego
Odpowiedz
44
@ któś
dnia 17.02.2015, 14:29 · Zgłoś
Dla tych dzieci (dla każdej szkoły osobno) spokojnie można zorganizować specjalny bus/autobus dowożący je do innej, większej szkoły. I w tych dopłacanych przez gminę pieniądzach opłacić całkowicie (aby miały to za darmo) przejazd, opiekę podczas przejazdu, pobyt w świetlicy, obiady, książki i pewnie jeszcze by zostało.
Odpowiedz
-18
@ umcia
dnia 17.02.2015, 15:34 · Zgłoś
a czy dobre jest to, że w tej jednej szkole zgromadzi się całą młodzież z okolicznych wiosek? wg mnie nie...
Odpowiedz
9
@ nie nauczyciel
dnia 18.02.2015, 02:11 · Zgłoś
A co w tym złego ? Lepiej zapewnic dojazd bezpłatny dla dzieci do lepiej wyposażonej i z lepsza kadrą szkoły. Bezsensem to jest dopiero utrzymywać tylu nauczycieli czy administraci dla garski dzieci. Ciekawe jakby ktoś prowadził przedszkole prywatne w jakiejś dziurze i nie opłacałoby się ze względu na małą liczbę dzieci to zaraz jeden z drugim by zamknął ale jak nie z ich kasy to wielkie larum. Niech Ci co tak bronią tych szkół dopłacą z własnej kieszeni i już.
Odpowiedz
4
@ jjj
dnia 18.02.2015, 08:26 · Zgłoś
Do "któś" - najpewniej z centrum kultury na Zawadce. Pochwal się, ile dzieci ma wasza szkoła? Przypadkiem nie ok. 55. Pochwal się też ogółowi wynikami nauczania osiąganymi w tej "wspaniałej" placówce. Nie zajmują przypadkiem ostatniego miejsca na terenie Gminy?
Odpowiedz
3
@ maggi
dnia 19.02.2015, 10:16 · Zgłoś
a przepraszam w czym to przeszkadza? okoliczne wioski to jakies parszywe? jak tak to pakuj sie i wyjedź na bezludną wyspę tam nie bedzie okolicznych wiosek
Odpowiedz
1
@ jjj
dnia 20.02.2015, 15:46 · Zgłoś
Niestety, przykro mi, ale ja nie mam doświadczenia w "pisaniu" takich "fantastycznych" projektów, za które potem i tak płaci Gmina. To może wyślemy tam tych, którzy mają doświadczenia w dziedzinie wymiany międzynarodowej. Byli już w Turcji, więc może skorzystają i z Twojej propozycji. Próbuj, podobno są otwarci na każdą sugestię.
Odpowiedz
53
@ klucz
dnia 17.02.2015, 14:08 · Zgłoś
rodzice powinni teraz dopłacić różnice w subwencji i tyle , 20 dzieci w całej szkole - szok.Nie podali ile zatrudnionych nauczycieli od wychowania fizycznego.
Odpowiedz
-43
@ LECZ SIE
dnia 17.02.2015, 14:37 · Zgłoś
a ile darmozjadow analfabetów od "płolskiegło i młatemłatyki" ?
Odpowiedz
13
@ żmij
dnia 17.02.2015, 16:26 · Zgłoś
Co jak co ale to co robi pan od fikołkow to równie dobrze może robic polonistka lub matematyczka.Najlepiej zamknąć sie w kantorku i rzucic dzieciom piłke.
Odpowiedz
28
@ mieszkaniec
dnia 17.02.2015, 18:48 · Zgłoś
w jakim kraju my żyjemy?
chcecie zlikwidować szkoły? to typowe dla kogoś kto chce zniszczyć naród. zrobić z ludzi matołów. wiadomo, że głupim lepiej się rządzi. Gmina jest totalnie zadłużona właśnie przez urzędującego wójta. nawet gdyby pieniądze zostały zaoszczędzone to szybko sie rozejdą na "dziwne" inwestycje ba takim gospodarzem jest pan wójt. część pewnie trafi na podwyżki dla urobionych w gminie urzędników i tak wszystko zostanie przejedzone i wyrzucone w błoto.
przejrzyjcie na oczy. bez oświaty, nawet tej małej lokalnej znikniemy.
nie dajmy sie urzędnikom i ich tłumaczeniom ze gminy nie stać.
a na dni Osieka stać? na Centrum Informacji Turystycznej (nie wiadomo po co to i komu :( ) stać itd... szkoda słów. jaki wójt takie rządzenie. do d..y
Odpowiedz
22
@ mieszkaniec
dnia 17.02.2015, 18:53 · Zgłoś
dodam tylko, że gratuluję RODZICOM za postawę i szybką reakcję.
chylę czoła.
a radnym odwagi za sprzeciw na który się w końcu odważyli w stosunku do pana pykosza. i tak trzymać. MACIE SWÓJ ROZUM! i odpowiadacie przed mieszkańcami!
a nie przed nim.
Odpowiedz
-11
@ sport
dnia 17.02.2015, 21:13 · Zgłoś
Do mieszkaniec
Moze wytłumaczysz rodzicom i radnym dlaczego zaistniała taka sytuacja w Polskim szkolnictwie i od kiedy sie to nasiliło i co zostało uczynione w tym kierunku zeby problem się nie pogłębiał.
Napisałeś tak trzymać? czy to twój szczyt możliwość intelektualnej? powala mieszkaniec na Wójta! !!.
Ty myślisz ze to po 4 jak rządzi Wójt?
Odpowiedz
22
@ Smutna prawda
dnia 18.02.2015, 02:21 · Zgłoś
Mamy karykaturę państwa i społeczeństwo podzielone na dwie kasty; wyrobników, którzy nędznie wynagradzani produkują dochód narodowy oraz hien zżerających bez żenady dochody budżetu:
-partie polityczne, sejm, senat, prezydent, rząd i ich rozdęte gabinety z tysiącami urzędasów;
-samorządy, marszałkowie, prezydenci miast itd. aż po sołtysów z rozbuchaną administracją, strażą miejską i służbami utrzymywanymi z podatków;
-oświata, szkolnictwo, służba zdrowia, wymiar sprawiedliwości, służby mundurowe ze wszystkimi przywilejami – np. wcześniejsze emerytury;
- instytucje administracyjne, jak ZUS (50 tys. pracowników ze średnią płacą 8,5 tys./miesiąc), KRUS, NFZ, GUS, NIK urzędy pracy i inne, aż po kuriozum, jakim są wyścigi konne.
Tylko samych urzędników, bez pracowników zaplecza technicznego, drących szmal z budżetu mamy 2 000 000 (dwa miliony) z nienasyconym apetytem na naszą kasę. Niestety jest to żelazny elektorat partyjek i trzeba go karmić aby mogły się utrzymać się przy korycie.
Odpowiedz
10
@ 1
dnia 18.02.2015, 07:42 · Zgłoś
No to niedługo wasza gmina pójdzie z torbami.
Odpowiedz
7
@ popieram szkoła była i ma być
dnia 18.02.2015, 08:07 · Zgłoś
A wójt jest od tego aby mysleć co zrobić aby szkoły miały się coraz lepiej. Po to są szkoły, żeby uczyć i to uczyć coraz lepiej w coraz lepszych warunkach. Trzeba podnosić standard szkół. Trzeba pomagać na wszelkie sposoby rodzicom aby żyło się lepiej. Jak rodzicom będzie się żyło lepiej będą robić dzieci i posyłać do szkół. To jest bardzo proste.
Odpowiedz
-1
@ jjj
dnia 18.02.2015, 18:59 · Zgłoś
uuurraaa wszyscy do skoły talentow!!!
Odpowiedz
0
@ Sportowiec
dnia 18.02.2015, 20:53 · Zgłoś
Współczuje jeżeli macie takie podejście do WF swoich dzieci. Niech mają te Wasze pociechy polonistkę od WF bez przygotowania to, albo się połamią szybko albo wyrosną na grube pulpety. Wam pewnie o to chodzi, żeby sapały idąc po schodach i żeby pociły się jak świnie po niewielkim wysiłku. Powodzenia życzę :)
Odpowiedz
-1
@ kocica
dnia 18.02.2015, 22:33 · Zgłoś
Pani od fikołków... Boże chroń nas od "ekspertów".
Odpowiedz
-5
@ żmij
dnia 19.02.2015, 01:09 · Zgłoś
Lepiej żeby ćwiczyły na orlikach od samego rana,kiedy jest jeszcze zimno??I żeby chorowały przez Pana od fikołków a potem opuszczały szkołę całymi tygodniami bo muszą sie pocić na zimnie.A może lepiej żeby ubierały przepocone koszulki jedne po drugich bo nie wolno im ćwiczyć w innych tylko w szkolnych,zapoconych,brudnych i smierdzących po dzieciach ktore własnie zdarły je z siebie po WF-ie??
Odpowiedz
7
@ dragoness
dnia 19.02.2015, 08:09 · Zgłoś
Cóż, jeśli jedyna okazja wyjścia na zewnątrz i zażycia minimalnej ilości ruchu jest właśnie na w-fie, nic dziwnego, ze chorują. Szkolne koszulki? Chyba wtedy, gdy dziecko "zapomni" własnej?
Odpowiedz
2
@ żmij
dnia 19.02.2015, 08:52 · Zgłoś
Niestety nie.Ta śmierdzącą i przepoconą trzeba ubrać na swoją czystą i pachnącą.Wymóg szkoły.
Odpowiedz
5
@ rodzic
dnia 19.02.2015, 09:21 · Zgłoś
Czy wy rodzice myślicie po ludzku? 22 dzieci w szkole???to po co ta szkoła 22 dzieci to jest klasa a nie szkoła - paranoja.
Odpowiedz
3
@ maggi
dnia 19.02.2015, 10:14 · Zgłoś
durniu nikt szkół nie likwiduje tylko przenosi dzieci do innej placówi bo ta jest nie rentowna w niemczech w latach 90 juz to przerabiali a do nas dopiero teraz dotarło bo my jak zwykle za murzynami takie ogromne pieniadze jakie dopłaca gmina do szkól mozna na cos bardziej potrzebnego wykorzystac bo nie jestesmy az tak bogaci zeby szastac kasa na prawo i lewo mowa raptem o 100 dzieciakach wiec spokojnie moga sie uczyc w jednej szkole. Szanowni państwo EKONOMIA sie kłania.
Odpowiedz
5
@ FAN
dnia 20.02.2015, 17:09 · Zgłoś
PeŁo wszystkich nauczycieli wysle na zmywaki!! a uczyć będą nie o mylni i jedyni prawdo mówiący,głodujący żebrzący ??.

Od nowego roku szkolnego w województwie śląskim zlikwidowanych zostanie ponad 40 szkół. Ich liczba może jeszcze ulec zmianie, ponieważ samorządy mają czas do końca lutego, by zgłosić w Kuratorium Oświaty w Katowicach zamiar zamknięcia placówki oświatowej. Reorganizacja szkolnictwa zaplanowana została w 14 miastach województwa śląskiego. Najwięcej szkół zlikwidowanych zostanie w Bytomiu, Chorzowie, Katowicach i Gliwicach. Kilka placówek zostanie połączonych w nowe zespoły.

Mimo że samorządy mają obowiązek poinformowania organu nadzorującego, czyli właściwego kuratorium oświaty, o planach dotyczących likwidacji i łączenia szkół, opinia wydana przez tę instytucję nie jest wiążąca. Zdaniem Lesława Ordona, przewodniczącego Regionalnego Sekretariatu Nauki i Oświaty NSZZ Solidarność prowadzi to do sytuacji, w której samorządy mogą zrobić ze szkołami, co tylko zechcą. - Gminy mają zbyt dużą swobodę działania w tym zakresie, a nie wszystkie likwidacje szkół są przemyślane. Bardzo często podejmując decyzję, kierują się tylko oszczędnościami, kosztem poziomu edukacji. Nierzadko w jedną placówkę łączone są np. dwie szkoły podstawowe liczące po 300 dzieci, co nie ma żadnego uzasadnienia. Nauka w mniejszej szkole jest ze względów psychologicznych i pedagogicznych o wiele lepsza dla uczniów niż w molochu - mówi Lesław Ordon.

Przewodniczący przypomina, że obowiązek wydania zgody przez właściwe kuratorium na likwidację placówki oświatowej został zniesiony przez rząd SLD i minister edukacji Krystynę Łybacką. - Obecna szefowa resortu Joanna Kluzik-Rostkowska przyznaje, że to był błąd, ale nie podjęła jeszcze żadnych konkretnych działań, żeby go naprawić - dodaje Ordon.

Jego zdaniem likwidacja szkół pociągnie za sobą kolejne zwolnienia nauczycieli. W szkole podstawowej, w której uczy się ok. 300 dzieci, pracuje ok. 50 osób, bo szkoła nie zatrudnia tylko nauczycieli, ale także pracowników administracji i obsługi. Likwidacja połowy szkół w województwie śląskim to wynik reformy systemu oświaty z 2011 roku. W efekcie zamykane są licea i technika uzupełniające dla młodzieży i dorosłych oraz licea profilowane.
Odpowiedz
5
@ FAN
dnia 20.02.2015, 17:13 · Zgłoś
Po co Polakom szkoły?,kopalnie?Polska ziemia?Polskie stocznie,cementownie,cukrownie itp,jak można wszystko sprowadzić z Niemiec lub z Rosji??.
Leming to stary komunista udający katolika i patriotę?.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657