Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Sobniów. Przyszli pierwszoklasiści z obwodu wiejskiego w odstawkę?

90

Nie ma zgody burmistrza na utworzenie drugiego oddziału dla przyszłych klas I w ZSM nr 5. Do porozumienia z urzędem gminy nie doszło.

Do Zespołu Szkół Miejskich nr 5 uczęszcza obecnie 150 uczniów z gminy i 120 z miasta. Do tej pory istniał jeden oddział dla każdej z klas. Dodatkowo przed wyborami samorządowymi złożono obietnicę utworzenia oddziału 9-godzinnego dla przedszkola oraz dwóch oddziałów 1-szej klasy. Warto zaznaczyć, iż to miasto wystosowało taką propozycję.

Jak mówią rodzice, szkoła powstała z myślą o dzieciach z Wolicy, Łask i Sobniowa. Teraz przyszło im zetknąć się z niewyobrażalnym problemem. Zgodnie z reformą edukacji obniżającej wiek rozpoczęcia nauki, 6 i 7-latki od września będą uczęszczać do szkoły. Reforma od samego początku jej przygotowań budziła wiele kontrowersji i burzliwych dyskusji. Wśród rodziców dzieci z ZSM nr 5 są tacy, którzy byli jej przeciwni. Ich zdaniem w tym momencie reforma dotyka ich bezpośrednio, przysparzając im samych zmartwień.

Liczba dzieci do klasy pierwszej przewidzianych na miesiąc wrzesień wynosi 34 (24 z obwodu miejskiego i 10 z obwodu gminy Jasło). Z racji maksymalnej liczby dzieci, jaka przypadać może na jeden oddział (tj.25), pozostałe, rodzice zmuszeni będą posłać do szkół oddalonych od miejsc zamieszkania o 15 i 20 km.

Sygnały możliwych zmian w tej kwestii docierały do rodziców od początku roku. Ze strony dyrekcji szkoły pojawiła się propozycja utworzenia drugiego oddziału, która wydawała się jak najbardziej słuszna, choćby ze względu na podział wiekowy dzieci. Niestety dla miasta pomysł jest niemożliwy do zrealizowania,  m.in. ze względu na kwestie finansowe.

- Miasto teraz widzi problem, nie chce dokładać pieniążków dla dzieci spoza obwodu miejskiego. Dopełniając dotychczas lukę ‘dziećmi z grupy wiejskiej’ ile miasto zdołało zaoszczędzić? Przez lata, kiedy miasto na tym korzystało, nie widziało żadnego problemu, aż do teraz gdy pieniążki trzeba dołożyć – mówi oburzona Renata Pankiewicz, jedna z mam.

- Czy ktoś się zastanawiał jaka jest odległość dla tych dzieci? Wyrzucono je poza obręb szkoły, która istnieje i jest w ich najbliższym otoczeniu. Władze powinny się zastanowić nad ewentualnymi przyszłymi konsekwencjami, już w chwili gdy tworzyli tak nienaturalny obwód – dodaje pani Renata.

Jak informują rodzice, władze miasta zasugerowały, by chwilowo wstrzymać się z decyzją zapisu dzieci do innej szkoły, jednak oni sami nie mogą czekać do końca sierpnia. Jeżeli natomiast zdecydowaliby się wpisać dziecko na listę do innej placówki, to jak mówią– problem dla władz sam się rozwiąże.

- Niech będą konsekwentni w tym co mówią. Pani burmistrz stwierdziła „wszystkie dzieci nasze są’’, jednak decyzje, które podejmują świadczą zupełnie o czymś innym. Do tej pory nie było problemu, natomiast teraz dzieli się je na miejskie i wiejskie. To ewidentna dyskryminacja z powodu miejsca zamieszkania – relacjonuje kolejna z matek, Magdalena Janowska.

Wizyta u burmistrza Jasła dawała rodzicom nadzieję i szansę na porozumienie w sprawie, jednak w konsekwencji nie przyniosła żadnych pozytywnych rezultatów.

- Nie wszystko należy przekładać na pieniądze. Nasza szkoła nie jest placówką, do której miasto musi dokładać najwięcej środków finansowych. Jest to jedna ze szkół, do których dofinansowanie jest najmniejsze. Co więcej, każdy praktycznie z nas jest związany z miastem. Pracujemy w mieście, robimy tu zakupy wszystkie podatki odprowadzane są właśnie do miasta, a nie do gminy - mówi Dorota Halusz.

O zabranie głosu w tej sprawie poprosiliśmy zastępcę burmistrza, Elwirę Musiałowicz-Czech. 

Utrzymanie jednego oddziału w Zespole Szkół Miejskich nr 5 kosztuje miasto 185 228,82 zł – na które składa się wynagrodzenie nauczycieli, pracowników niepedagogicznych oraz wydatki rzeczowe na utrzymanie szkoły. Dopłata miasta Jasła ze środków własnych do oddziału utworzonego dla dzieci z gminy Jasło wynosi 57 713,00 zł.
W przypadku utworzenia dodatkowego oddziału musiałby zostać on utrzymywany przez 6 lat szkoły podstawowej (koszt 346 278,00 zł) i 3 lata gimnazjum (koszt 173 139,00 zł).

Zdaniem jednego z rodziców decyzje podejmowane przez miasto w związku z posłaniem dzieci do innej szkoły są nielogiczne, ponieważ miasto tak czy inaczej musiałoby do nich dopłacić.

- W przypadku posłania tych dzieci do innych szkół, w mieście dzieci te dopełniłyby wolne miejsca w kl. I ( liczących do 25 uczniów) co nie powoduje żadnych dodatkowych kosztów dla organu prowadzącego. Nie ma również możliwości zwrócenia kosztów edukacji – wręcz przeciwnie, koszty te zwykle wzrastają z roku na rok (wzrost płac, towarów i usług). - tłumaczy Elwira Musiałowicz-Czech.

Czy finanse to jedyny powód, dla którego dla dzieci nie ma miejsca w szkole?
Z-ca Burmistrza Jasła zdecydowanie mówi, że nie.

- Każdy samorząd ma zaspokajać potrzeby swoich mieszkańców. Musi racjonalnie gospodarować środkami finansowymi, które pochodzą z ich podatków. Nie możemy przeznaczać pieniędzy z budżetu Miasta Jasła na realizowanie zadań, które należą do obowiązków władz Gminy Jasło – wyjaśnia Elwira Musiałowicz-Czech.

W chwili obecnej wszystkie dzieci zamieszkałe w obwodzie SP nr 8 przyjęto z urzędu do klasy I. Spośród 14 dzieci z terenów wiejskich, które ubiegają się o przyjęcie do tej klasy 4 zostanie przyjętych na wolne miejsca. Następna czwórka zdecydowała już o wyborze innych szkół miejskich, 2 najpewniej zostanie odroczonych od spełniania obowiązku szkolnego.

- Pozostaje jeszcze czworo dzieci z Gminy Jasło, dla których nie będziemy tworzyć dodatkowego oddziału jednak zaproponujemy im edukację w innych szkołach miejskich, które dysponują w tej chwili wolnymi miejscami, o ile taka będzie wola rodziców. Utworzenie drugiego oddziału w Szkole Podstawowej nr 8 i przyjęcie do niego dzieci z Gminy Jasło zaburzy strategię oświatową tej gminy, czego też chcielibyśmy uniknąć.- dodaje z-ca burmistrza.

Jak twierdzi Elwira Musiałowicz-Czech, władze miasta dotrzymały słowa i dołożono wszelkich starań, aby problem ten został rozwiązany na korzyść rodziców. Proponowano spotkanie z przedstawicielami Urzędu Gminy Jasło, niestety nie doszło ono do skutku.

Kolejną kwestią, która trapi rodziców jest nienaturalne rozbicie w rodzinie jeżeli chodzi o uczęszczanie rodzeństwa do różnych szkół.  Zdaniem władz miasta, problem ten może zostać rozwiązany na poziomie II etapu rekrutacji dzieci do szkoły – tj. przyjęć uczniów na wolne miejsca w klasie I. Dyrekcja powołuje komisję rekrutacyjną, która dokonuje wyboru uczniów do klas I. Wybrana komisja natomiast, może wziąć pod uwagę przyjęcie w pierwszej kolejności dzieci, których rodzeństwo uczęszcza już do tej szkoły.

Jakie są możliwe rozwiązania w obecnej sytuacji?

 - Wydaje nam się, że sytuacja ta będzie możliwa do rozwiązania w drodze kompromisu, a przy rozważnych krokach dyrektora szkoły doprowadzimy do tego, aby była ona jak najkorzystniejsza dla rodziców – podsumowuje Elwira Musiałowicz-Czech.

Joanna Parzygnat
[email protected]

Napisany dnia: 28.05.2015, 09:00

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
2
@ Magda
dnia 10.06.2015, 00:22 · Zgłoś
Tak ładna szkoła w sobniowie a w którym miejscu ładna ? budynek jak stodoła i strzechy brak kadra to uuuuuuuuu wiele zostawia do życzenia i o co się tak rozbijać A co inicjatywy Pani dyrektor to dobry nawet bardzo dobry żart jak sama Pani dyrektor :)
Odpowiedz
-2
@ warszawiak
dnia 08.06.2015, 14:35 · Zgłoś
dziwie sie niektorym komentarzom narzekacie na pis ,po a jaslo to kolebka komunizmu [...]lizy kani itd
Odpowiedz
-1
@ swoj 706 2o15 930
dnia 07.06.2015, 09:34 · Zgłoś
dziekujemy mamy w sobniowie ladna szole i tu benda chodzic
Odpowiedz
0
@ gość
dnia 01.06.2015, 14:17 · Zgłoś
zapraszamy do czeluśnicy !! nowa szkoła nowe nurty - będzie super - zapraszamy wolice
Odpowiedz
4
@ m
dnia 31.05.2015, 08:23 · Zgłoś
drodzy rodzice władze robią Wam wodę z mózgu. subwencja idzie za uczniem i wójt gminy Jasło nie ma nic do przekazania tej subwencji. Trzy razy w roku dyrektor szkoły wypełnia sprawozdanie Systemu Informacji Oświatowej n podstawie których jest wyliczana subwencja dla poszczególnych szkół. Idąc tokiem rozumowania Włodarzy Jasła to dlaczego wójtowie Brzysk, Tarnowca czy innych gmin nie dopłacają do szkół w Jaśle prowadzonych przez Miasto Jasło. jest to celowe działanie mające na celu osłabienie szkoły a w przeszłości likwidację. Może Pan Kukiz ma rację chociaż go nie popiersam, że czas sięgnąć do władzy obywatelskiej czyli do referendum nad zmianami, bo jeżeli ktoś nie umie dotrzymać obietnic wyborczych to powinien odejść.
Odpowiedz
0
@ xc
dnia 31.05.2015, 19:32 · Zgłoś
subwencja idzie za uczniem ale nie wystarcza ... i wójcio Pankiewicz dbająć o SWOICH wyborców powinien dopłacić burmistrzowi te brakujące kwoty A WY CZEPILIŚCIE SIĘ PABIANA jak pijany Jasio płotu ... nic mu do dzieci z gminy ...a że nie ma kasy na tworzenie dla nich oddziału ??? ...to jasne BO TĘ KASĘ POWINIEN MIEĆ wójt PANKIEWICZ ...
Odpowiedz
9
@ chudy
dnia 24.01.2016, 15:49 · Zgłoś
Pan wójt Pankiewicz chciał dopłacić różnicę do kosztów całkowitych do każdego dziecka ,lecz Pan burmistrz chciał zarobić i zażyczył sobie cały koszt utrzymania jednego oddziału a tak poza marginesem P .burmistrz nie dokłada P. wójtowi do żadnego dziecka które chodzi do Jasła a takich jest dużo wtedy subwencja,która idzie za dzieckiem wiejskim jest dobra. P.wójta do danej sprawy podszedł życzliwie chciał dopłacić do subwencji aby P. burmistrz nie był stratny.P. burmistrz jak i P.burmistrza to niestety wielkie rozczarowanie, jak sama P.burmistrz powiedziała sprawa może się sama się rozwiąże i się rozwiązała rodzice zdeterminowani faktem ,iż nie wiadomo czy oddział będzie utworzony pozapisywali dzieci do innych szkół na terenie Jasła,i pieniądze i tak wylądują u P.burmistrz pozatykał sobie braki w innych szkołach ,jednym słowem zrobili to co mieli w planie zrobić od początku . Jedno jest pewne na ponowne wybory raczej nie mają co liczyć .
Odpowiedz
9
@ ww11
dnia 30.05.2015, 20:19 · Zgłoś
Panie Burmistrzu oszczędzasz pieniądze na dzieciach, lepiej zacznij od administracji kto widział żeby urząd miasta miał na etacie LISTONOSZA który o 10 jest już w domu za co Wy mu PŁACICIE zastanówcie się, gościu z układu.
Odpowiedz
8
@ jaa
dnia 30.05.2015, 19:44 · Zgłoś
Bo NAJWAŻNIEJSZA jest kasa! Przecież nikt dobra dziecka nie ma na względzie. Jeszcze się tego nie nauczyliście??
Odpowiedz
15
@ .
dnia 30.05.2015, 14:26 · Zgłoś
Dziecko zamieszkałe w obwodzie szkoły MA PRAWO do niej uczęszczać. Rodzice powinni poprosić o odmowę przyjęcia dziecka na piśmie - i do NSA, wyrok może być tylko jeden - uchylenie takiej bezprawnej decyzji. Można przy okazji i do sądu cywilnego, o odszkodowanie, niech państwo burmistrzostwo zabulą za nieuctwo i głupotę.
Odpowiedz
6
@ remek
dnia 30.05.2015, 10:05 · Zgłoś
kochani rodzice ,chodzicie do kościoła to proponuję wam poprosić tych z pierwszych ławek co uczestniczą w uroczyśtościach w waszym kościele oni powini wam pomóc
Odpowiedz
2
@ abc
dnia 29.05.2015, 23:36 · Zgłoś
Skąd ma Pan/Pani takie informacje, że utrzymanie jednego oddziału kosztuje tyle, myśle że to jakaś pomyłka. 22 lub 23 godziny tygodniowo; tj 1 i trochę etatu nauczyciela. Jeżeli jest to nauczyciel dyplomowany tj ok. 55, 60 tys rocznie, plus część księdza i anglistki; i gdzie jeszcze do 185222,82, to jakieś kwoty nie wiadomo skąd
Odpowiedz
2
@ pseudonim
dnia 30.05.2015, 10:23 · Zgłoś
Cytat (to oznaczało użycie przeze mnie cydzysłowu) z zamieszczonego tu artykułu. Pisząc komentarze, dobrze jest najpierw przeczytać tekst, którego mają dotyczyć.
Odpowiedz
6
@ pseudonim
dnia 29.05.2015, 19:37 · Zgłoś
"Utrzymanie jednego oddziału w Zespole Szkół Miejskich nr 5 kosztuje 185 228,82 zł", a w 2015 r. subwencja oświatowa MEN na jednego ucznia wynosi 5304,35 zł.
Oznacza to, że miasto nie dopłaca ani złotówki dopiero do klas mających co najmniej 35 uczniów, trudno się jest więc dziwić, że samorząd traktuje szkoęy jako zło konieczne.

Powinno się zmienić nie tylko nastawienie samorządowców, ale przede wszystkim rządzących w W-wie.
Odpowiedz
7
@ Sław Sławomir Sławoy
dnia 29.05.2015, 14:29 · Zgłoś
"Każdy samorząd ma zaspokajać potrzeby swoich mieszkańców" - śmiechłem i przestałem czytać.
Przypomnijcie mi proszę z której strony politycznej jest ta ruda wybranka narodu?
W tym kraju już wszystko stoi na głowie. Lewica jest prawicą, prawice socjalistami a centrum nie wiadomo gdzie.
Odpowiedz
-2
@ Todo
dnia 29.05.2015, 17:21 · Zgłoś
Jakiej znowu politycznej, z księżyca spadłeś? Od strony kasy, misiu, wyłącznie od strony kasy.
Odpowiedz
8
@ Wiocha
dnia 30.05.2015, 16:45 · Zgłoś
Ruda farbowana jak jej siostra.
Odpowiedz
-9
@ Jaslanin
dnia 29.05.2015, 05:53 · Zgłoś
Burmistrz, z- ca i Wojt powinni spotkac sie w Parkowej, zjesc obiadek oblac sprawe i dogadac sie.
Odpowiedz
-7
@ dragoness
dnia 29.05.2015, 08:07 · Zgłoś
Miejscem spotkań "władzy" jest Keks, dlatego właściciele robią z pracownikami, co chcą.
Odpowiedz
8
@ Fighter Reality
dnia 29.05.2015, 16:43 · Zgłoś
Oj i takich miejsc w Jaśle znaleźlibyśmy jeszcze kilka gdzie kontrole Urzędów Skarbowych i innych instytucji zawsze wykazują wzorowe działanie.
Mnie nurtuje co innego. Rozumiem że można spotkać się w Keksie...
ale żeby tam jeść?
Odpowiedz
-5
@ obserwator
dnia 29.05.2015, 00:10 · Zgłoś
To piękny przykład dla rodziców z innych wiosek, którzy podążając za modą i kaprysami swoich pociech oraz za namową niektórych ..., bezmyślnie pakują swoje dzieci do miejskich szkół. Te dzieci są tam potrzebne tylko jako numery do zapełniania dziur, jak jest ich za dużo to do widzenia. Lepszego przykładu jak ten wyżej nie trzeba.
Odpowiedz
10
@ Magda
dnia 28.05.2015, 23:06 · Zgłoś
Królewna śnieżka jeszcze jej tylko siedmiu krasnoludków brakuje
Odpowiedz
16
@ Magda
dnia 28.05.2015, 23:03 · Zgłoś
A tak Pani dyrektor to siefaktycznie nadaje na dyrektora dobre sobie hahaha
Odpowiedz
-13
@ torek
dnia 28.05.2015, 22:59 · Zgłoś
Rodzice z Wolicy - szkoła w Roztokach czeka.
Odpowiedz
12
@ melepeta
dnia 28.05.2015, 22:35 · Zgłoś
A pierniczycie. Po pierwsze to EMC z jej zmianami to spadochroniarz z PO.
Dwa to mam nadzieję że rząd lub nowy rząd zlikwiduje to dziadostwo i wróci do sTarego systemu 8+. Całe te "kombinaty edukacyjne" produkujące w 80% idiotów do eksportu jako tania siła robocza - powinni zaorać. A co do Sobniowa to faktycznie rodzice coś nie kumaci.
Zamiast iść z cepami i widłami do Urzędu Gminy to wkurzą małego rudzielca i efekt będzie taki że nawet jak znajdą się pieniądze - to nowych klas "NIET"
Odpowiedz
14
@ wyborca
dnia 28.05.2015, 21:54 · Zgłoś
Do bravo !!!1 wybraliście Burmistrza z PIS i wiekszość radnych PIS to macie.
Co będą chcieli to z Wami zrobią. hahahahahahaha. Dobrze tak.
Odpowiedz
18
@ Matka
dnia 28.05.2015, 21:36 · Zgłoś
Nie o takie zmiany nam wszystkim chodzi. Szkoda tylko, że cierpią na tym najbardziej nic niewinne dzieci. Zabrano im dzieciństwo, aby szybciej pracowali i płacili podatki. I już pięknie zaczynają poprzez dodatkowe stresy dla nich i rodziców. Dobrze wiemy jak ważne są pierwsze dni w szkole i poczucie bezpieczeństwa wśród grupy dzieci, które znają i w szkole blisko domu. Czy ktoś przeliczył ile będą płacili rodzice dowożąc dzieci do dalszych szkół każdego dnia? To dla kogo te oszczędności? Czy ktoś pomyślał jak będą się czuły dzieci, które nie pójdą do klasy ze swoimi kolegami z podwórka? To pokolenie na pewno nam za to podziękuje. Szybko lecą lata, więc nie liczmy na nich, bo prędko się zorientują jaki komfort życia i edukacji im się proponuje. Większość z nich patrząc na zmagania ich rodziców szybko wybierze zagraniczne uczelnie i łatwiejszą karierę zawodową, a ich dzieci nie będą musiały uczęszczać do szkół w naszym mieście. Nie będziemy przynajmniej patrzeć na utrzymywanie gmachów w centrum miasta i marnowanie pieniędzy między innymi z podatków rodziców, którzy są tak traktowani. Pieniądze wyciekną w dramatycznym stopniu z naszego miasta wraz z ucieczką młodych ludzi. Czy ktoś ma może problemy ze zrozumieniem jak napędza się gospodarkę lokalną i jej finanse?
Odpowiedz
8
@ matka 2
dnia 29.05.2015, 12:27 · Zgłoś
Popieram pania w pelni, i wiem co czuja rodzice takich dzieci i same nasze pociechy.Mojej siostry dziecko tez sie nie dostalo do szkoly co z nim zrobia czekaja moze rzucą do innej szkoly by upchac nim dziurę,, a co z dziecmi ktore nie dostaly sie do szkoły nr.12 w Jasle nastepny orzech dla P.Burmistrza.i nadal nie ma miejsc dla nich w szkole do jakich podlegają, loteria podobno trwa .! Miedzy szkolami gdzie je dadza...powodzenia , szkoda mi tych matek i dzieciakow co przechodzą...
Odpowiedz
15
@ ww11
dnia 28.05.2015, 21:28 · Zgłoś
Tyle obietnic polityka prorodzinna, pokazali jaka jest.
W gminie Jasło liczy się tylko Osobnica, Trzcinica, Szebnie, no i WARZYCE reszta się nie liczy tylko do wyborów, Szkoła w Szebniach ma większe względy u wójta a w Sobniowie pani dyrektor co ma do powiedzenia nic. Jak można dzielić dzieci miejskie i wiejskie, jeżeli wójt nie do finansuje do tych 14 dzieci zwanych wiejskich to nie posyłajcie do Szebni po to aby pomieszać mu szyki. Tak się traktuje wyborców chwała dla burmistrza i wójta pokazaliście co potraficie róbcie tak dalej a wyborcy się odwdzieńczom.
Odpowiedz
-6
@ xc
dnia 28.05.2015, 20:46 · Zgłoś
wybraliście burmistrza by gospodarował mądrze kasę i to WŁAŚNIE ROBI !!! Dba o miasto i jego mieszkańców a gminą zarządza wójcio Pankiewicz gdyby tak dbał o swoich mieszkańców jak Pabian to nie spuściłby Was po brzytwie tylko dogadał z miastem i dołożył się do kosztów utrzymania oddziału w Sobniowie ...ale wójt ma Was ...tam kierujcie swoje pretensje !!!
Odpowiedz
-13
@ Jaślanin podatnik
dnia 28.05.2015, 21:20 · Zgłoś
ale rodzice nie odróżniają wójta od burmistrza , tak było zawsze i tak ma być .
Ja nie wyrażam zgody na nowy oddział szkolny i tak ich jest za dużo a 40 milionów złotych z budżetu Jasła to sama oświata nas kosztuje . Mądra decyzja bo gospodarna.
Odpowiedz
3
@ .
dnia 29.05.2015, 07:49 · Zgłoś
@Jaślanin podatnik - żałuj, że podatki nie są ustalane od rozumu, płaciłbyś wtedy 0 złotych!
Odpowiedz
13
@ prorokokot
dnia 28.05.2015, 20:17 · Zgłoś
Niedouczoną ciemnotą łatwiej się manipuluje. Zaczynają od najmniejszych.
Odpowiedz
20
@ CHORE CZASY
dnia 28.05.2015, 20:01 · Zgłoś
Nasza pani wiceburmistrz najpierw mówi TAK DLA ZMIAN a jak już na stołeczku siedzi to tego nie widzi. Jak dla mnie to jest chora sytuacja mając szkole mając dzieci chętne i możliwość dalszego rozwoju szkoły to nie bo pieniędzy brakuje jak sie dobrze postarają to na wszystko się znajdzie. W szkole podstawowej koło kościołą Fary na kostkę elewację i inne [...] pieniądze są a tu dla dzieci nie ma no TRAGEDIA i jak młodzi ludzie mają tu żyć po co mają rodzić dzieci jak miejsc nie ma dla nich w szkołach JAK DLA MNIE CHORE CZASY
Odpowiedz
-2
@ merida3333
dnia 28.05.2015, 19:18 · Zgłoś
Przecież najlepiej oszczędzać na szkołach dzieci będą jeździć do oddalonych szkół już w wieku 6, 7 lat żeby się przyzwyczaić bo szkoły ponadgimnazjalne będą musieli wybierać w innym mieście. Maluchom i ich rodzicom utrudnia nowa władza miejska a szkoły ponadgimnazjalne zawodowe chce wykończyć starostwo. KATASTROFA
Odpowiedz
17
@ czytelniczka
dnia 28.05.2015, 19:01 · Zgłoś
I widzicie dlaczego likwiduje się szkoły - mają wyliczone wszystkie wydatki o kilka lat naprzód - po prostu szkoda kasy. to się nie opłaca. Lepiej przeznaczyć ją na etaciki w samorządzie. Dlatego zatrudnienie w administracji wzrasta, zaś nauczycieli co roku 7-8 tysięcy ląduje na bruku a dzieci są pozostawione same sobie. Państwo iście nowoczesne XXI wieku.
Odpowiedz
6
@ tomek
dnia 28.05.2015, 17:56 · Zgłoś
chcieliscie tak dla zmian to macie na pis nie głosowałem
Odpowiedz
5
@ wisi mi to
dnia 28.05.2015, 17:00 · Zgłoś
tak to sie konczy jak rzady zaczyna kler czy nauczyciele...
Odpowiedz
19
@ hm
dnia 28.05.2015, 16:10 · Zgłoś
To nie będzie bez szkody dla dzieci z Osiedla Sobniów, bo jeśli pisior uzna, że w szkole za mało dzieci, to ją zlikwiduje. Będą "miejskie" dzieci jeździć razem z "wiejskimi". To przecież razem nasze, polskie dzieci.
Odpowiedz
21
@ hm
dnia 28.05.2015, 16:02 · Zgłoś
Głosowaliście na burmistrza z PiS-u, bo tak było na kazaniach. Idźcie teraz do tego, co Was na to namówił. To samo będzie z prezydentem, tylko trochę zapomnicie, co Wam obiecał. Chcieliście władzy bliżej ludzi? To macie. Zajął się Wami. Szkoła w Sobniowie od 1920 r była także dla dzieci z Łask i Wolicy. To prawie sto lat.
Odpowiedz
-21
@ xxx
dnia 28.05.2015, 15:11 · Zgłoś
A moze szkoła w Roztokach nie jest tak daleko???
Odpowiedz
13
@ Macie za swoje
dnia 28.05.2015, 15:02 · Zgłoś
Sami wybraliście takie cudowne władze.
Odpowiedz
26
@ Sted
dnia 28.05.2015, 14:28 · Zgłoś
Tak wyglądają rządy ignorantów. Urodzaj na dzieci się nagle zrobił, aż 34 sztuki i to w wieku szkolnym bociany nagle przyniosły i nie wiadomo co robić. Obwody szkolne ustalono kilkadziesiąt la temu, gmina i miasto ten stan zaakceptowały. Dzieci z Łask idą do miejskiej szkoły w Sobniowie, dzieci z Brył do wiejskiej w Jareniówce. Subwencje każda z gmin dostaje na ucznia w swojej szkole, nie na dziecko zamieszkałe u siebie. I nagle proooblem... Było robić 3 nowe gimnazja i jedną podstawówkę (w zespole na Szkolnej)? Każda szkoła więcej to 1-2 nowe oddziały, że o kole od rowera.. tfu, stanowisku wicedyrektora nie wspomnę - i na to kasa jest. "Strategia się im nie zgadza, pomysłowym Dobromirom.
Odpowiedz
10
@ wisi mi to
dnia 28.05.2015, 13:43 · Zgłoś
no i zaczynamy to samo...inni ludzie na stanowiskach a nic sie nie zmienia...na sowite wypłaty dla ELYT czy dla kleru kasa musi byc dla dzieci juz niekoniecznie...skad to znamy...
Odpowiedz
-7
@ belfer
dnia 28.05.2015, 13:07 · Zgłoś
Jak zwykle - utrzymanie szkół kosztuje, tak? A utrzymanie Urzędu Miasta jest darmowe, prawda? Może jeszcze ze dwóch zastępców burmistrza zatrudnić - będzie taniej. I nie liczcie PiSiory na wygranie wyborów w jesieni. Wygraliście pierwszy i na pewno ostatni raz.
Odpowiedz
-9
@ dragoness
dnia 29.05.2015, 08:06 · Zgłoś
W powiecie nie rządzi PiS, a sytuacja jest jeszcze gorsza. Szuka się oszczędności wszędzie, tylko nie u siebie.
Odpowiedz
-17
@ kierownik w urzędzie
dnia 28.05.2015, 12:28 · Zgłoś
Nareszcie jest Prawie i Sprawiedliwie!
Odpowiedz
-18
@ podatnik
dnia 28.05.2015, 12:55 · Zgłoś
ho ho to chyba wypowiedż byłego kierownika :))
Odpowiedz
26
@ mimi
dnia 28.05.2015, 12:20 · Zgłoś
Nie dajcie się, walczcie o swoje, najważniejsze są dzieci, chory kraj się u nas robi, zamiast rozwijać szkolnictwo to się wszystko likwiduje, można zgłosić sprawę do telewizji, radia prasy może wtedy się"da" !!! PPieniędzy brak ale na podwyższenie pensji tym na stolkach zawsze się znajda
Odpowiedz
29
@ bravo
dnia 28.05.2015, 12:27 · Zgłoś
Racja. Ale najpierw taczki i wywieźć ze szkoły przyczynę zła.
Odpowiedz
-21
@ zorba
dnia 28.05.2015, 12:38 · Zgłoś
Przestań marudzić i szczuć. Pod każdym artykułem pyskujesz, napadasz na ludzi. Może się przedstawisz, tchórzu?
Odpowiedz
30
@ sonia
dnia 28.05.2015, 15:06 · Zgłoś
Wina dyrektorki, tylko. Dyrektor rządzi, ustala budżet, zna prognozy demograficzne. Taczki dostaniecie gratis.
Odpowiedz
-19
@ mieszkaniec
dnia 28.05.2015, 15:30 · Zgłoś
Do soni dyrektor ma do powiedzenia tyle co ży-i za okupacji co zrobił poprzedni dyrektor jak nie przyjął jednego dziecka z Wolicy i teraz chodzi do Żółkowa i dobrze było podziękujcie tym co dwa lata wyrzucili dzieci wiejskie z obwodu a mieliśmy dwie przedstawicielki w radzie miasta które głosowały za tym projektem uchwały
Odpowiedz
-16
@ riko
dnia 28.05.2015, 12:05 · Zgłoś
Ignorancja urzędasów nie zna granic ,a czas do wyborów już biegnie ..
Odpowiedz
-13
@ .
dnia 28.05.2015, 11:54 · Zgłoś
Nie było gimnazjum w Sobniowie, i nie było problemu. Teraz trzeba utworzyć jeszcze z 5 nowych gimnazjów. Mario Kurowska, gdzie jesteś?!!!
Odpowiedz
22
@ riko
dnia 28.05.2015, 11:31 · Zgłoś
Pani Dyrektor wystąpiła z inicjatywą ... Śmiechu warte
Odpowiedz
-17
@ blue
dnia 28.05.2015, 15:32 · Zgłoś
Przepraszam bardzo z jaką inicjatywą? Z inicjatywą utworzenia dwóch oddziałów wyszedł kandydujący na Burmistrza wraz z Panią od edukacji. Pani Dyrektor wyszła z inicjatywą otworzenia jednego oddziału dla 6-latków i jednego dla 7-latków, byłoby po 17 dzieci w każdym. No ale urzędnicy zgody nie wyrazili.
Odpowiedz
-15
@ tomek
dnia 28.05.2015, 10:32 · Zgłoś
tak dla zmian
Odpowiedz
-13
@ sss3
dnia 28.05.2015, 10:16 · Zgłoś
Kolejny dowód, że państwowe szkolnictwo jest złe (państwowe czy samorządowe - wszystko jedno). Jak sie tak boicie całkowicie prywatnego szkolnictwa to przynajmniej wprowadźcie bon edukacyjny z prawdziwego zdarzenia!
Odpowiedz
-12
@ po
dnia 28.05.2015, 10:10 · Zgłoś
dalej głosucie na PIS, będzie wam lepiej, tak dla zmian
Odpowiedz
-18
@ jaślanin
dnia 28.05.2015, 14:22 · Zgłoś
Dokładnie - głosowaliście na taką władzę - to zaczynają się zmiany "na lepsze". Ale nikt przecież nie obiecywał, że będzie się ludziom żyło lepiej.
Odpowiedz
-10
@ S
dnia 29.05.2015, 06:43 · Zgłoś
No jasne, przecież POpaprancy wogóle nie musza liczyć pieniędzy publicznych tylko idą jak po swoje. Typowe myślenie POmyleńca.
Odpowiedz
36
@ wyborca
dnia 28.05.2015, 10:01 · Zgłoś
to wstyd aby miasto nie chcialo dzieci przecież subwencja idzie za dzieckiem więc o co tu chodzi wcale miasto aż tyle nie dopłaci czyli miasto nie chce pieniędzy proste.
Odpowiedz
47
@ bravo
dnia 28.05.2015, 10:06 · Zgłoś
Ale na zatrudnienie byłego wizytatora pieniądze są. Dziwne.
Odpowiedz
-34
@ I.K.
dnia 28.05.2015, 10:15 · Zgłoś
Ale boli odstawienie na boczny tor, co?
Odpowiedz
43
@ sonia
dnia 28.05.2015, 15:04 · Zgłoś
Rodzice Wy wszystko możecie! Nie wpuścić nikogo do szkoły, telewizja itd. Działajcie, wygracie.
Odpowiedz
-7
@ beta
dnia 28.05.2015, 21:48 · Zgłoś
Kto startował w Sobniowie na dyrektora, oprócz p. Kmiecik? Bo tak mi się wydaje, że brawo, alex, i inne trolle to właśnie ta osoba.
Odpowiedz
-14
@ dragoness
dnia 29.05.2015, 08:04 · Zgłoś
Do POENu też nie przyjęli biedulki...
Odpowiedz
32
@ cieniarz
dnia 28.05.2015, 09:48 · Zgłoś
Tak samo zostanie wykiwany motłoch z sąsiedniej gminy sławnej Matki Boskiej. tylko chwilkę trzeba poczekać.
Odpowiedz
40
@ ja
dnia 28.05.2015, 09:39 · Zgłoś
teraz zrzuca się odpowiedzialność na gminę za te dzieci ale taka prawda że gdyby nie te dzieci wiejskie to już dawno by ta szkoła nie istniała tak samo jak i szkoła w Żółkowie, póki dzieci są potrzebne żeby utrzymać szkołę przed zamknięciem to brane są wszystkie począwszy od 3 latków a jak przychodzi czas faktycznego obowiązku szkolnego to won po innych szkołach bo teraz się Wam widzi ich za dużo. Nasza "władza" chyba nie wiele wie jak ważne jest dla dziecka uczęszczanie do szkoły z dziećmi z swojego okręgu, a tym bardziej że te dzieciaki mają tu już swoich kolegów, znają szkołę, nauczycieli a zmiana może niekorzystnie wpłynąć na nich, bo znów będą zmuszone zmieniać otoczenie na zupełnie im nieznane. Nie dość że mały jest przyrost naturalny to i tak władza ma problemy z nadwyżką dzieci - żenada.
Odpowiedz
-14
@ ddd
dnia 28.05.2015, 09:26 · Zgłoś
Jasielscy podatnicy nie mają obowiązku dopłącać do dzieci z gminy Jasło. Szkolnictwo to sprawa wójta Gminy - Pana Pankiewicz. A dlaczego to rodzice tam nie pójdą???
Odpowiedz
-17
@ blue
dnia 28.05.2015, 11:15 · Zgłoś
rodzice byli u Wójta zostali odesłani z kwitkiem
Odpowiedz
-24
@ podatnik
dnia 28.05.2015, 09:18 · Zgłoś
Utworzenie nowego oddziału to marnotrawienie moich podatków , niech wójt Pankiewicz dopłaca do dzieci gminnych . W innych szkołach jest miejscu np w sp w Żółkowie , sp nr2...o co w ogóle chodzi tym rodzicom.
Odpowiedz
-39
@ olo
dnia 28.05.2015, 09:18 · Zgłoś
Ale mają problem. Do szkoły SP nr 1 jest zaledwie 5 km to chyba nie straszne.
Odpowiedz
-5
@ blue
dnia 28.05.2015, 11:13 · Zgłoś
Do SP nr 1 jest 5 km, ale nie ma tam już miejsc, a dzieci które nie zostaną przyjęte do Sp nr 8 mają iść do swoich szkół obwodowych - do wyboru do koloru - Warzyce, Trzcinica, Jareniówka...nikt się nie zastanowi, co to oznacza jeśli chodzi o zawożenie dziecka do szkoły. Owszem jeśli dziecko ma powyżej 5 km, Wójt ma obowiązek zapewnić autobus...ale czy dziecko 6 letnie ma gnać autobusem codziennie po 30-40 km? W jakich my czasach żyjemy?
Odpowiedz
-19
@ tiki
dnia 28.05.2015, 13:46 · Zgłoś
zgadzam sie robia afere i tyle
Odpowiedz
12
@ klos
dnia 28.05.2015, 09:07 · Zgłoś
guzik prawda...szkolą ,sobniowem i jasłem rządzi kler,na czele z Putyrą
Odpowiedz
22
@ Tomisław
dnia 28.05.2015, 12:50 · Zgłoś
No właśnie a ksiądz proboszcz to nie może uruchomić w tej sprawie swoich znajomości ??
Odpowiedz
8
@ @ NN
dnia 28.05.2015, 13:07 · Zgłoś
on ma dzieci daleko i szkołe
Odpowiedz
14
@ John
dnia 28.05.2015, 16:27 · Zgłoś
Pewnie jak by widzial w tym interes to by pomogl...
Odpowiedz
9
@ wisi mi to
dnia 28.05.2015, 16:57 · Zgłoś
moze pomoga Jasielscy Kolesie..
Odpowiedz
37
@ Hippopotomonstrosequippeddalio
dnia 28.05.2015, 09:06 · Zgłoś
do czego to dochodzi w XXI wieku w Polsce...miejsc dla dzieci nie ma...chore czasy...rodzice walczcie o normalność...
Odpowiedz
41
@ bravo
dnia 28.05.2015, 09:03 · Zgłoś
Szkołą rządzi dyrektor. Za wszystko odpowiada. W Sobniowie od roku dyrektora nie ma.
Odpowiedz
-32
@ I.K.
dnia 28.05.2015, 10:00 · Zgłoś
Aż tak boli porażka w konkursie?
Odpowiedz
-25
@ blue
dnia 28.05.2015, 11:16 · Zgłoś
Dlaczego nie ma dyrektora, jest i robi to co do niego należy. A co decyzji przyjęcia wszystkich dzieci z przedszkola do 1 klasy, dyrektor nie ma nic do powiedzenia, musi zrobić to co władza każe.
Odpowiedz
39
@ Bullitt
dnia 28.05.2015, 11:21 · Zgłoś
To nie był konkurs tylko "ustawka". Nie myl tych pojęć!!!
Odpowiedz
-22
@ gość
dnia 28.05.2015, 12:30 · Zgłoś
szkołą rządzi organ prowadzący - nie dyrektor!
Odpowiedz
-14
@ beta
dnia 28.05.2015, 21:14 · Zgłoś
Ale szaleństwo w urzędzie... komputery się zagrzały do czerwoności... bezsilna złość.
Odpowiedz
3
@ pis
dnia 29.05.2015, 08:25 · Zgłoś
rządy pisu. Jak to mówi pani z pisu Jasło było, jest i będzie pisowskie jak całe Podkarpacie.
Odpowiedz
9
@ chudy
dnia 24.01.2016, 16:06 · Zgłoś
O kandydacie na dyrektora wiedziałem już dobre chyba 2 miesiące wcześniej przed konkursem,przepraszam to nawet nie kandydacie to źle powiedziane bo jeżeli ktoś mi mówi ,że dyrektorem zostanie dana osoba to już nie jest kandydat. W danym momencie narobiłem śmiechu ,gdyż uznałem to za dobry dowcip. Lecz gdy po konkursie dowiedziałem się, że było dwóch kandydatów i dana osoba zostaje dyrektorem to proszę mi wybaczyć jak to można uznać...;( a na odpowiedź @ I.K. w takim konkursie to trzeba nie mieć żadnego honoru i ambicji by przystępować do danego konkursu .
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657