Śpieszysz się? Nie masz czasu? Zadzwoń i zrób rezerwację
Od rana stoisz pod urzędem, aby załatwić swoją sprawę. Chcesz wybrać bilet z infokiosku, a przed tobą jest jeszcze 80 innych petentów. Denerwujesz się, bo straciłeś czas i jeszcze cie nie przyjęli? Jest na to sposób. Zadzwoń i dokonaj rezerwacji na 7 dni do przodu.
Do naszej redakcji napisał jeden z Czytelników zwracając uwagę na długie kolejki ustawiające się do Wydziału Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Jaśle. To niejedyne utrudnienie. Okazało się, że skończyły się bilety z godziną przyjęcia wydawane przez automat. Dopiero przy trzecim podejściu udało mu się zarejestrować samochód.
- Czy System Cezar, który obsługuje wydawanie biletów z numerkiem można ustawić tak, aby wydawał numerek na ustaloną godzinę na następny lub kolejny dzień? W pierwszy dzień, w który przyszedłem zarejestrować pojazd o 9. 00 dostałbym numerek 27 na godzinę 11. 00 dwa dni do przodu. Oszczędziłbym jeden dzień niepotrzebnego stania w kolejce po numerek i oczywiście mógłbym zaplanować dzień, w którym mam rejestrację. Według mnie ten system jest do poprawy. Być może kilka kliknięć informatyka udogodni życie wielu ludziom - zaznacza pan Jacek, który zwrócił się do naszej redakcji.
Co z tym fantem zrobić? Jak zadowolić interesanta? O tym mówiła nam Monika Czupa, kierownik Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Jaśle.
- Dokonujemy na życzenie petenta rezerwacji telefonicznej. Można podejść osobiście do pracowników, którzy dokonują rejestracji pojazdów w pokoju 225 lub bezpośrednio do mnie. Wówczas mamy możliwość zrobienia rezerwacji na konkretny dzień i godzinę. Zaznaczam, że taka możliwość istnieje na 7 dni do przodu. Liczba biletów jest ograniczona tylko do 6 na dany dzień – wyjaśnia M. Czupa.
W ciągu dnia pracownicy wydziału przyjmują do 60 osób, a niekiedy zdarza się, że jest ich liczba sięga 80. Wszystko zależy od liczby stanowisk. Zazwyczaj jednemu interesantowi przeznacza się 20 minut, ale nie jest to regułą. Zdarza się, że sprawy są załatwiane znacznie szybciej.
Osoby, które wybiorą bilet z infokiosku są przywoływane przez urzędników. Co w sytuacji, gdy petenta nie ma w urzędzie a został wywołany? - Dany bilet jest trzy razy przywoływany w ciągu godziny. Po trzech razach jeśli ktoś nie wejdzie, wówczas bilet wypada z kolejki. Staramy się w miarę możliwości sprostać życzeniom klientów – podkreśla kierownik wydziału.
Wskazanym rozwiązaniem dla osób,które cenią swój czas i chcą mieć pewność, że zostaną przyjęte jest dokonanie rezerwacji telefonicznej, podczas której należy podać numer pesel.
Red.