Spór na Kościuszki: drzewa, czy parkingi?
44
Napisany dnia: 27.05.2009, 13:20 , Tagi: Brak
"Wzdłuż ulicy Kościuszki w Jaśle wycięto 18 drzew, by zrobić miejsca parkingowe. - Robią miejsca postojowe wszędzie, gdzie się da - mówią mieszkańcy. Jednym to się bardzo podoba, inni głośno narzekają. Zadowolona z wycinki drzew jest także Grażyna Dyl, kierowniczka baru mlecznego. - Teraz zrobiło się bardziej przejrzyście, a parking jest potrzebny - mówi. - Tylu ludzi podeszłoby więcej do baru, ale nie ma gdzie stanąć. Decyzja władz miasta o wycince drzew podzieliła mieszkańców i użytkowników Kościuszki." - czytamy na stronach Nowin24.pl.
Niektórym mieszkańcom Kościuszki nie podoba się, że rosnące drzewa zostaną zastąpione parkingami. Narzekają, że po wycięciu drzew hałas w mieszkaniach jest większy, a kurz i spaliny wdzierają im się do domów. Jednak są również zadowoleni z takiego rozwiązania. Zdaniem osób popierających wycinkę, drzewa tylko śmieciły i zasłaniały dostęp światła do pomieszczeń.
Podsumowaniem artykułu Ewy Wawro jest wypowiedź Henryka Raka, wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej Jasła: - Coś za coś - drzewa są potrzebne, ale miejsca postojowe także. W ciągu 5 lat podwoiła się liczba samochodów w mieście i problemy z parkowaniem są coraz większe. Między blokami, a chodnikiem jest pas ziemi, który trzeba dobrze zagospodarować i posadzić tam odpowiednio dobrane krzewy. Robimy teraz generalny remont całej ulicy i po jego zakończeniu wszyscy powinni być zadowoleni.
jnn
Niektórym mieszkańcom Kościuszki nie podoba się, że rosnące drzewa zostaną zastąpione parkingami. Narzekają, że po wycięciu drzew hałas w mieszkaniach jest większy, a kurz i spaliny wdzierają im się do domów. Jednak są również zadowoleni z takiego rozwiązania. Zdaniem osób popierających wycinkę, drzewa tylko śmieciły i zasłaniały dostęp światła do pomieszczeń.
Podsumowaniem artykułu Ewy Wawro jest wypowiedź Henryka Raka, wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej Jasła: - Coś za coś - drzewa są potrzebne, ale miejsca postojowe także. W ciągu 5 lat podwoiła się liczba samochodów w mieście i problemy z parkowaniem są coraz większe. Między blokami, a chodnikiem jest pas ziemi, który trzeba dobrze zagospodarować i posadzić tam odpowiednio dobrane krzewy. Robimy teraz generalny remont całej ulicy i po jego zakończeniu wszyscy powinni być zadowoleni.
jnn
Komentarze Czytelników:
Dodaj nowy komentarz
Wybierz sposób wyświetlania komentarzy:
dnia 27.05.2009, 13:39. Identyfikator użytkownika:
... Henryk Rak, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Jasła: - Coś za coś - drzewa są potrzebne, ale miejsca postojowe także. ... a co na to prawdziwa ochrona środowiska
dnia 27.05.2009, 13:56. Identyfikator użytkownika:
P A R K I N G I.
Dziękuje za uwagę.
Dziękuje za uwagę.
dnia 27.05.2009, 15:46. Identyfikator użytkownika:
PARKINGI ijeszcze raz parkingi nawet przy ul.Kraszewskiego zamiast tych ochydnych i bardzo smiecacych AKACJI!
dnia 27.05.2009, 16:27. Identyfikator użytkownika:
jasło i tak ma duzo zieleni .a parkingów jest mało tylko oby to nie był płatny parking
dnia 27.05.2009, 17:03. Identyfikator użytkownika:
chamstwo,samochód ważniejszy od człowieka i zieleni. Ten kto podjął tą decyzje powinien przynajmniej rok siedzieć na pustyni!
dnia 27.05.2009, 19:35. Identyfikator użytkownika:
Drzewa i tlenu.
Dziękuję za uwagę.
Dziękuję za uwagę.
dnia 27.05.2009, 19:41. Identyfikator użytkownika:
z zróbcie od razu płyte lotniskową w tej betonowej wsi
dnia 27.05.2009, 21:28. Identyfikator użytkownika:
"Wzdłuż ulicy Kościuszki w Jaśle wycięto 18 drzew, by zrobić miejsca parkingowe..." no tak, a jakże! Pod JDK miejsca już zrobili dla pracowników JDKu, teraz trzeba na Kościuszki dla pracowników Policji, WKU...a co będą parkować na ulicy?!
dnia 27.05.2009, 22:08. Identyfikator użytkownika:
PRZYNAJMNIEJ GOŚCIE Z KOMISÓW I DROBNI HANDLARZE, KTÓRZY HANDLUJĄ SAMOCHODAMI MAJĄ GDZIE STAWIAĆ SWOJE AUTA DO SPRZEDANIA
dnia 27.05.2009, 22:41. Identyfikator użytkownika:
Prawidłowo. Drzewa potrzebne są w parku a nie na ulicy.
dnia 28.05.2009, 00:25. Identyfikator użytkownika:
Ludzie - drzewa są potrzebne!!!! Dlazcego w Jaśle wycina się TYLE Drzew?? Nie rozumie Pani z Baru, przecież ona tu nie mieszka więc jej to lata czy powietrze będzie świerze czy nie ona tylko na kasę patrzy.
PAMIĘTAJCIE - WYCIĄĆ DRZEWA I ZROBIĆ BEZSENSOWNY PARKING - 2 TYGODNIE, W MIEJSCU PARKINGU POSADZIĆ DRZEWA I POCZEKAĆ AŻ WYROSNĄ - 20 LAT
Przecież można było obok drzew zrobić miejsca parkingowe, było by ich mniej o 10% ale powietrze byłoby czyste.
Ale decyzje o wycięciu podejmują osoby które mieszkają poza Jasłem, zdala od smrodu spalin i zanieczyszczeń. Tak to już jest że syty głodnego nie zrozumie
PAMIĘTAJCIE - WYCIĄĆ DRZEWA I ZROBIĆ BEZSENSOWNY PARKING - 2 TYGODNIE, W MIEJSCU PARKINGU POSADZIĆ DRZEWA I POCZEKAĆ AŻ WYROSNĄ - 20 LAT
Przecież można było obok drzew zrobić miejsca parkingowe, było by ich mniej o 10% ale powietrze byłoby czyste.
Ale decyzje o wycięciu podejmują osoby które mieszkają poza Jasłem, zdala od smrodu spalin i zanieczyszczeń. Tak to już jest że syty głodnego nie zrozumie
dnia 28.05.2009, 17:03. Identyfikator użytkownika:
A co za problem było drzewa ogrodzić tak jak przy ulicy Kołłątaja i zrobić parking. Drzewa najwyżej mogli przyciąć.
dnia 28.05.2009, 17:51. Identyfikator użytkownika:
popieram cię dooq. Jak się ludziom nie podobają inwestycje w centrum miasta to niech sie wyprowadza na wieś.
dnia 29.05.2009, 06:16. Identyfikator użytkownika:
Parkingi, ale bezpłatne. Drzewa można posadzić w innym miejscu.
dnia 29.05.2009, 09:47. Identyfikator użytkownika:
drzewa powinny być w lesie a nie w mieście i przy drodze,tyle.
dnia 29.05.2009, 13:08. Identyfikator użytkownika:
******** was wszystkich, jeżeli wszyscy bedą chcieć wycinać drzewa i parkingi robić to później bedziecie narzekac ze smierdzi spalinami. Niedługo to bedzie jam w USA gdzie wogóle drzew niema tylko w parkach.
Powtrzaam ********* WAAS
Powtrzaam ********* WAAS
dnia 29.05.2009, 21:45. Identyfikator użytkownika:
pewnie najlepiej będzie jeśli wytnie sie wszystkie drzewa przy ulicy! Ważniejsze samochody niż ludzie i czysta powietrze! a co najważniejsze zdrowie!Żal mi was ludzie że piszecie o posadzeniu drzew w lesie lub innym miejscu! Totalny kretynizm! Pomyśl chociaż przez chwilę właścicielu samochodu może to dla ciebie dziwne że nie masz gdzie swojego samochodziku postawić jak przyjeżdżasz na zakupy do Jasła! bo przeszkadzają ci drzewa lub brak parkingu! Pomyśl czlowieku co bedzie za kilka lat w tym jaśle jak drzew zabraknie! Teraz już jest jeden wielki smród spalin! na ulicy zdezelowne samochody które wytwarzają większa ilość spalin niż inne! No ale co tam! Ważniejszy samochód i parking. <<<Pozdro>>> dla zażynaczy swoich auteczek!:@
dnia 30.05.2009, 11:41. Identyfikator użytkownika:
Ja jeszcze pragnę zwrócić uwagę na kretynizm niektórych mieszkańców Jasła: otóz bardzo często nie chce się ludziom 4 liter ruszyć i kilkaset metrów od domu się nie ruszą bez samochodu- i zagracają miejsca parkingowe. Przykładowo w mojej parafii (franciszkanie) w niedziele przyjeżdża tyle ludzi autami że nie ma dosłownie miejsca nigdzie w okolicy kościoła- ile mogą mieć z domu do kościoła? 500m ? 1km?? przez takich "leni" nie mamy w Jaśle miejsc na parkingach. Wystarczyło by ruszyć mózgownicą i wycinki drzew nie były by potrzebne.
dnia 30.05.2009, 16:54. Identyfikator użytkownika:
Dobre rozwiązanie: PARKINGI PIĘTROWE.
W krajach rozwiniętych juz dawno sie przyjely.
W krajach rozwiniętych juz dawno sie przyjely.
dnia 31.05.2009, 09:59. Identyfikator użytkownika:
"Zdrowe dziesięciometrowe drzewo produkuje średnio ok. 118 kg tlenu rocznie, człowiek zużywa go 176 kg – dwa drzewa średniej wielkości zaspokajają potrzeby jednej osoby" masakra....połowa miasta padnie. a w Jaśle rzeczywiście jest mało parkingów, ze względu na źle skonstruowaną siatkę ulic.
dnia 01.06.2009, 14:58. Identyfikator użytkownika:
mieszkam przy tej ulicy i jestem ogromnie niezadowolona z tej "wycinki", choc i tak mam szczescie ze nie mam okien z tej strony ulicy. Uwazam, ze jest to co najmniej beznadziejny pomysł...spoko, ze nie ma gdzie parkowac tylko przy tak ruchliwej ulicy hałas bedzie nieco wiekszy a kurzu co nie miara!!!
dnia 03.06.2009, 16:53. Identyfikator użytkownika:
Najwyzszy czas przygladnac sie pania urzedniczka z ochrony srodowiska!!! bo to co w jasle wyprawiaja ostatnio z wycinka drzew to przechodzi ludzkie pojecie. Kto o tym decyduje? chcialabym zobaczyc gdzie ta osoba mieszka? czy ma pod oknami parking czy piekny ogrod? znajac zycie ten pan(i)kocha przyrode i mieszka w przepieknej okolicy gdzie drzew sie nie wycina !
dnia 04.06.2009, 12:45. Identyfikator użytkownika:
ci którzy domagają się wycinki drzew to zwykłe wieśniaki co własnego buszu mają pod dostatkiem przy chałpach
dnia 04.06.2009, 16:59. Identyfikator użytkownika:
ja proponuję, żeby najpierw władze i inwestorzy pisali na jaslo4u.pl co zamierzają zrobić, a potem czytać komentarze do tych wieści.
Mam nieodparte wrażenie, że nikt z władz nie patrzy na to co mieszkańcy mają do powiedzenia... przykłady:
-światła koło wieżowców,
-właśnie ta wycinka drzew,
-propozycja ronda koło Europy
Mam nieodparte wrażenie, że nikt z władz nie patrzy na to co mieszkańcy mają do powiedzenia... przykłady:
-światła koło wieżowców,
-właśnie ta wycinka drzew,
-propozycja ronda koło Europy
dnia 05.06.2009, 12:46. Identyfikator użytkownika:
Teraz zrozumiałem poparcie Pana Komendanta KPP dla realizacji rondka przy JDK. Jako rekompensatę będzie miał parking dla swoich ludzi - KOSZTEM WYCINKI DRZEW. Czyli nie udało się dostać pieniędzy na budowę komendy z budżetu miasta to wybudujemy im parkingi. My mieszkańcy mamy zafundoewane parkingi płatne nawet przy Urzędzie Miasta gdzie musimy dojechać z bardziej oddalonych rejonów miasta. Dla samochodów pracowników UM ,WIDAĆ RÓWNIEŻ Z-cy Burmistrza namalowano koperty i jest parking od strony wschodniej bezpośrednio przy budynku urzędu a niektórzy parkują na płatnym ale nie widać tam wyłożonych opłat -PRAWIE JAK ZA KOMUNY.Rewitalizacja parku ( chyba dlatego, że zrobili to poprzednicy)była krytykowana, obecnie są przeprowadzane wywiady i wtedy na tle fontanny ( jak to pięknie zrobiliśmy- teraz już my). Pytam kto tu jest szanowni Państwo dla kogo - władze dla ludzi czy ludzie dla władzy? Przecież to Pani Burmistrz ma działać dla dobra z wyboru i w imieniu wyborców! Nie wiem czy takie dobre są spaliny a drzewa złe? I jeszcze jedno pytanie- w czasie kampanii były obiecywane obwodnice z prawdziwego zdarzenia ( ta wybudowana była be) co z tymi sprawami i dlaczego nie są realizowane a pieniądze NASZE PODATNIKÓW wydaje się na to co nie było wcześniej w zamiarze ( rondo koło JDK, parkingi z tabliczkami - prawie jak dla prominentów) ? DOKĄD ZMIERZASZ WŁADZO? DZiwię się, że organizacje Zielonych i inne ekologiczne milczą a czasami jak gdzieś ktoś obetnie konar to protestują. Czyżby akceptowały wycinkę "Zielonych Płuc) w centrum miasta?
dnia 05.06.2009, 18:19. Identyfikator użytkownika:
do eK co z tego że czytali by te komentarze jeśli połowa jest za a połowa przeciw? a co do ronda koło europy to niesłyszałem chociaż mieszkam zaraz obok, ale to było by bezsensu, to nie krosno i tu ludzie są na tyle uprzejmi że jeden drugiego puści i sami rozładowywują w miare ten ruch. Zgadzam się z dooq nic by nieprzeszkadzało jakby na parkingu stało co jakiś czas drzewko ale żeby te parkingi były
i żeby było ich więcej
i żeby było ich więcej
dnia 05.06.2009, 21:29. Identyfikator użytkownika:
Ani sie ważcie robic rondo koło JDKu bo was jasny popielaty...... trafi na miejscu...
W kwestii infrastruktury drogowej w Jaśle to proponuję zlikwidowanie śwaiateł na Baczyńskiego (dramat, koszmar i kryminał dla tego co to wymyslił) i wziąc się za obwodnicę północną.
W kwestii infrastruktury drogowej w Jaśle to proponuję zlikwidowanie śwaiateł na Baczyńskiego (dramat, koszmar i kryminał dla tego co to wymyslił) i wziąc się za obwodnicę północną.
dnia 06.06.2009, 21:56. Identyfikator użytkownika:
o rondzie było swego czasu w portalu :)
światła koło wieżowców to wg większości mieszkańców porażka... wystarczy poczytać co ludzie sądzą na ten temat,
te parkingi i ścinka drzew to jak na razie temat który podzielił mieszkańców najbardziej.
Nie jest ważne, że połowa ludzi jest za, a połowa przeciw. Ważne jest to, że władze przynajmniej zainteresowałyby się głosem ludu :)
Bo teraz naprawdę wydaje mi się, że mieszkańcy swoje, a urząd swoje... zero współpracy... bez względu kto zasiada w radzie, ciągle jest tak samo :)
Przecież jest internet... są możliwości techniczne żeby nawet robić oficjalne sondaże ws inwestycji w Jaśle... opinie nie byłyby anonimowe, tylko każdy by się podpisywał imieniem i nazwiskiem... wtedy opinie nie byłyby pisane pod wpływem emocji, tylko w sposób obiektywny... czegoś takiego mi brakuje w tym mieście, bo co z tego, że radni są "naszymi przedstawicielami" skoro 90 % mieszkańców nawet nie wie kto z jego najbliższej okolicy zasiada w radzie...
światła koło wieżowców to wg większości mieszkańców porażka... wystarczy poczytać co ludzie sądzą na ten temat,
te parkingi i ścinka drzew to jak na razie temat który podzielił mieszkańców najbardziej.
Nie jest ważne, że połowa ludzi jest za, a połowa przeciw. Ważne jest to, że władze przynajmniej zainteresowałyby się głosem ludu :)
Bo teraz naprawdę wydaje mi się, że mieszkańcy swoje, a urząd swoje... zero współpracy... bez względu kto zasiada w radzie, ciągle jest tak samo :)
Przecież jest internet... są możliwości techniczne żeby nawet robić oficjalne sondaże ws inwestycji w Jaśle... opinie nie byłyby anonimowe, tylko każdy by się podpisywał imieniem i nazwiskiem... wtedy opinie nie byłyby pisane pod wpływem emocji, tylko w sposób obiektywny... czegoś takiego mi brakuje w tym mieście, bo co z tego, że radni są "naszymi przedstawicielami" skoro 90 % mieszkańców nawet nie wie kto z jego najbliższej okolicy zasiada w radzie...
dnia 08.06.2009, 16:53. Identyfikator użytkownika:
co sie dziwicie zeby problem rozwiazac nalezaloby pomyslec widac urzednicy w Jasle nie mysla to nie pierwszy przypadek gdzie wycina sie drzewa u mnie na osiedlu wycieto drzewa pod ochrona byla komisja a jakze i co i nic cisza 2 lata minelo i brak odpowiedzi gdzie jest ochrona srodowiska???? tylko do pieniedzy co miesiac? a wracajac do tematu wystarczylo zrobic miejsca postojowe miedzy drzewami ale jak juz pisalem to wymaga wysilku umyslu gratulacje "urzednicy"
dnia 08.06.2009, 20:40. Identyfikator użytkownika:
Ciekawe kto w godzinach otwarcia podjedzie do baru mlecznego jak wszystkie miejsca będą zajęte przez pracowników policji wku i innych ludzi pracujacych w okolicy,,wiec raczej Pani ruch się nie zwiększy..
dnia 09.06.2009, 16:17. Identyfikator użytkownika:
Skandal!!! Więcej takich decyzji a pani burmistrz pożegna się ze stanowiskiem. Nowa kadencja jakby to powiedzieć na mur beton! Co do przejrzystości to jest raczej obskurnie, widok na samochody nic pięknego o wiele milej było podpatrywać sikory modre, bogatki, zięby i sierpówki przysiadające na tych drzewach a zimą to i czyżyki się zdarzały. W dzisiejszych czasach to zieleń raczej się szanuje sadząc a nie wycinając drzewa. Dlaczego przed urzędem miejskich nikt nie wpadł na pomysł wykarczowania pobliskich drzew może również w urzędniczych umysłach zrobiłoby się przejrzyście?
dnia 11.06.2009, 15:52. Identyfikator użytkownika:
Drobna uwaga dla pani z baru mlecznego. Ilość klientów jest ściśle uzależniona od jakości i smaku potraw, a te ostatnimi czasy uległy znacznemu pogorszeniu, to już nie te ruskie co kiedyś!Jakość równa się klient a wycięte drzewa w niczym nie pomogą.
dnia 13.06.2009, 12:53. Identyfikator użytkownika:
Słyszałam też że chcą wycinać drzewa w starym parku przy szpitalu i na osiedlu Na Kotlinę. Prawda to?
dnia 17.06.2009, 21:34. Identyfikator użytkownika:
bar mleczny - do rozbiórki <lol> i tam miejsca parkingowe xD a drzewka posadzić od nowa, choć ty starszych szkoda ;(
dnia 17.06.2009, 22:26. Identyfikator użytkownika:
"W ciągu 5 lat podwoiła się liczba samochodów w mieście..." I co? Tych marne 18 wyciętych drzew ma poprawić sytuacje???
dnia 19.06.2009, 15:11. Identyfikator użytkownika:
Czs przestać narzekać tylko zabrać się za obwodnicę północną dokumentacje zrobiły komuchy czas doniej zaglądnąc i ją odkurzyć ,a nie znowu zlecać kolesiom nową , tak są spożytkowane nasze pieniadze. Gdzie sens i logika w tym wszystkim?
dnia 19.06.2009, 18:56. Identyfikator użytkownika:
Marna to jesteś Ty!!!! może tych 18 drzew nie poprawi sytuacji ale jedną mniej takich jak Ty miernot na pewno!!!! i nie waż się siadać na ławce w parku lub szukać cienia pod drzewem bo Cię ***** ***** na miejscu ********* ****** !!!
dnia 20.06.2009, 13:24. Identyfikator użytkownika:
Najpierw wypedzali ptaki z parku a teraz jeszcze drzewa wycinaja:/ To miasto umiera doslownie i w przenosni;/ A ludzie do baru i tak nie pójda bo jedzenie niedobre:/a Po cholere znow Parkingi? Co nikomu sie nie chce przejść paru metrów piechotą?;/
dnia 22.06.2009, 21:18. Identyfikator użytkownika:
eKOLODZY za dychę !!!A jak segregację śmieci miasto chciało wprowadzić to wrzask był że ho ho a teraz na necie same pryszcze co to na dwóch łapach po mieście latają to im parkingi niepotrzebne bo im mamusia auta jeszcze nie kupiła!!!!!
dnia 26.06.2009, 22:25. Identyfikator użytkownika:
Gdybym chciała mieszkać w betonowej dżungli, wyemigrowałabym z tej dziury na Mannhatan!!! Jasło jest piękne, bo jest zielone. Nie zrozumieją tego ci, co mają za domem hektary ogrodów i sadów. Nie chcemy żyć w spalinach! A jeśli pod blokami nie będzie zielono, żądam podwyżek dla lekarzy, ponieważ mam astme (jak dużo osób tutaj...) i nie mam ochoty się wykosztowywać przez waszą głupotę. A po co tyle wam aut? każdej rodzinie jedno. A jeśli nie, to sobie garaż wybuduj. Nikt z mieszkańów Kościuszki nie ma zamiaru parkować na tych nowych parkingach, więc czemu nie zrobicie ich tam, gdzie są potrzebne? Można było też zostawić drzewa, a parkingi porobić pomiędzy nimi - byłoby kilka miejsc parkingowych mniej, ale wtedy byśmy nie mieli nic przeciw. Jak zwykle w Jaśle - najpierw robią, potem myślą i pytają zainteresowanych o zdanie. ŻAL MI WAS!
dnia 04.07.2009, 20:43. Identyfikator użytkownika:
Bardzo dobrze ze robia te parkingi bo niekiedy nie ma gdzie stanąć a drzewa w ***** mam... Posadzą gdzie indziej Xd :):)
Dodaj komentarz
Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
Zasady komentowania
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓
Zasady komentowania
Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.

