Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

"Stopy" niebezpieczne dla kierowców

60

Z roku na rok mamy do czynienia ze zdarzeniami drogowymi, do których dochodzi bardzo często na skrzyżowaniu ulic Szopena z Ujejskiego w Jaśle. Znane jaślanom "stopy" są niemal niezauważalne przez kierowców. Początkiem maja w wypadku ucierpiały trzy osoby.

Nie bez znaczenia wracamy do tematu zdarzeń drogowych, do których bardzo często dochodzi na skrzyżowaniu ulic Szopena i Ujejskiego w Jaśle. W styczniu 2013 r. w wypadku ucierpiała kobieta kierująca oplem corsą. W maju tego samego roku doszło do kolejnego zderzenia. Ranne zostały dwie osoby. W lipcu 2015 r. doszło do kolejnego groźnego zderzenia się pojazdów osobowych. Wówczas ucierpiało pięć osób. Kierowca samochodu marki Kia Sportage naraził na niebezpieczeństwo podróżujących z nim pasażerów, ale również siebie i innych uczestników ruchu.

W okresie od maja ubiegłego roku na skrzyżowaniu ulic Szopena i Ujejskiego odnotowaliśmy 3 zdarzenia drogowe (1 kolizje i 2 wypadki), w których obrażeń ciała doznało 4 osoby – poinformował  p.o. st. asp. Piotr Wojtunik, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Jaśle.

Najczęstszą przyczyną wypadków drogowych było nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu jadącemu ul. Ujejskiego w Jaśle. Kierujący pojazdami jadąc ul. Szopena dojeżdżając do skrzyżowania powinni zauważyć znak "stop" i zastosować się do niego, upewniając się, że mogą bezpiecznie przez skrzyżowanie przejechać. Jak widać po liczbie zdarzeń nie jest to takie oczywiste.

Jasielska policja podjęła działania zmierzające do poprawy stanu bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego na ul. Szopena w Jaśle w miejscu skrzyżowania z ul. Ujejskiego w Jaśle - Komenda Powiatowa Policji w Jaśle w dniu 17 maja br., wystąpiła z wnioskiem o zmianę organizacji ruchu do Powiatowego Zarządu Dróg. We wniosku wskazano iż w ostatnim czasie na wymienionym odcinku drogi nastąpił wzrost zdarzeń drogowych. W związku z tym zachodzi konieczność wprowadzenia zmian w oznakowaniu drogi poprzez umiejscowienie znaku pionowego A 30 "inne niebezpieczeństwo" wraz z tabliczką T-14b "miejsce częstych wypadków". Ponadto zwrócono uwagę na konieczność podjęcia pilnych działań dotyczących odnowienia oznakowania poziomego na wymienionych ulicach – dodaje rzecznik prasowy.

Trzeba przyznać, że dojeżdżając do skrzyżowania ulic Szopena z Ujejskiego kierowca musi dostosować się do czterech znaków, stojących jeden za drugim. "Zakaz zatrzymywania się", "zakaz skręcania w lewo", "koniec drogi z pierwszeństwem", "przejście dla pieszych" i wreszcie "stop". A mówi się, że od przybytku głowa nie boli.

id

Napisany dnia: 25.05.2016, 17:00

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
-1
@ leśny dziadek
dnia 30.05.2016, 08:28 · Zgłoś
Jest Straż Miejska jest Policja ! To właśnie oni powinni nauczyć jeździć zgodnie ze znakami. Że ktoś jeździ na pamięć to nie powód aby wydawać pieniądze na jakieś światła, przebudowę skrzyżowania na rondo itd. Jeśli ktoś nie potrafi jeździć zgodnie z przepisami i oznakowaniem niech chodzi na py iechotę. Najtańszym rozwiązaniem będzie ustawienie kontroli aby przypomniała szczególnie Jaślanom o tym, że obowiązują znaki ! I tak trzymać.
Odpowiedz
0
@ Znający temat
dnia 29.05.2016, 21:41 · Zgłoś
Cyt " Ja napiszę jak to się robi Niemczech .
Całą część miasta oznaczono by jako strefa zamieszkania ograniczono prędkość w strefie do 30 km/h i usunięto wszystkie znaki Stop Droga z pierwszeństwem i Ustąp pierwszeństwa"
Co tam 30km/h w Umieszczu na drodze powiatowej Wrocanka - Umieszcz jest ograniczenie prędkości do 20km/h!!!, to jest dopiero dbałość o bezpieczeństwo ?
Odpowiedz
0
@ udinagarde
dnia 29.05.2016, 19:00 · Zgłoś
Dojeżdżając do znaku STOP przy którym umiejscowiony jest znak ZAKAZ ZKRĘTU W LEWO trzeba popatrzeć jedynie dokładnie w lewą stronę, czy coś nam stamtąd nie nadjeżdża. Ludzie robią błąd patrząc jeszcze w prawo i wtedy ruszają... a tam już na drodze jednokierunkowej jedzie wcześniej niezauważony pojazd.
Odpowiedz
0
@ Germaniec
dnia 29.05.2016, 12:59 · Zgłoś
Ja napiszę jak to się robi Niemczech .
Całą część miasta oznaczono by jako strefa zamieszkania ograniczono prędkość w strefie do 30 km/h i usunięto wszystkie znaki Stop Droga z pierwszeństwem i Ustąp pierwszeństwa. Wszystkie skrzyżowania stały by się równorzędne każdy musiałby jechać z prędkością dozwoloną bo nie wiadomo czy na skrzyżowaniu mu ktoś z prawej nie wyjedzie.

Tym samym spadła by ilość kolizji
Obniżono by koszty administrowania drogą (znaki ,pasy ,linie )

Czas przejazdu od ławy do franciszkanów wydłużył by się o 30 sekund co dla nie których ,a w zasadzie większości kierowców jest w naszym mieście nie do przyjęcia.
Ale normą nie może być margines tylko ogół.

Teraz przeciwnicy takiego rozwiązania mnie będą minusować co mam w głębokim poważaniu bo zrobią to ci którym nie zależy na bezpieczeństwie tylko pokazaniu jak mały ma rozumek
Odpowiedz
0
@ annakijak;-)
dnia 29.05.2016, 13:05 · Zgłoś
W Radomiu zrobiono tak w całym centrum. Wszyscy jeżdżą ostrożnie, a ilość kolizji faktycznie spadła. Może to pomysł wart rozważenia?
A teraz czekam na komentarze o ilości wpisów, strachu przed otworzeniem lodówki i inne, wysoce merytoryczne i inteligentne. Pozdrawiam Germańca.
Odpowiedz
0
@ Germaniec
dnia 29.05.2016, 13:38 · Zgłoś
W Krakowie również wprowadzają takie rozwiązanie idzie to mozolnie i z protestami (głównie niewidomych bo wyłączają sygnalizację świetlną i tu się nie dziwię ) ale jak przysłowie mówi Nie od razu Kraków zbudowano.

To rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo nie tylko kierowców ale również pieszych i rowerzystów którzy to w takich strefach mogą jeździć pod prąd ulicami jednokierunkowymi ( Niemieckie strefy zamieszkania ) Również pozdrawiam annakijak;-)
Odpowiedz
0
@ ciekawy
dnia 28.05.2016, 21:33 · Zgłoś
stopy sa niebezpieczne ..szczegolnie dla kierowcow
Odpowiedz
0
@ ja
dnia 28.05.2016, 09:47 · Zgłoś
znak STOP ... trzeba zatrzymać pojazd, na 2-3 sekundy...koniec kropka
Odpowiedz
1
@ joddi
dnia 27.05.2016, 21:01 · Zgłoś
Na początku ulicy Ujejskiego jest magiczny znak ograniczenie do 40. Skręt w ulicę Ujejskiego jest " całkiem " ostry więc trudno go pokonać z większą szybkością. Potem kierowca ma pod górkę i musi się naprawdę starać , aby na skrzyżowaniu mieć około 70. Kierowca nawet jak się zatrzyma prawidłowo na stopie to nie widzi rozpędzonego samochodu z dołu . Gdyby kierowca z dołu jechał przepisowo 40 nie byłoby żadnej kolizji. Byłby widoczny odpowiednio długo i miałby czas na reakcję w razie gapowiczów na stopie. Skoro znak ograniczenie do 40 nie działa powinien być na ulicy Ujejskiego próg zwalniający.
Odpowiedz
0
@ Abnegat
dnia 28.05.2016, 00:00 · Zgłoś
@joddi

To dobry pomysł - progi zwalniające na ul. Ujejskiego (ewentualnie również Kraszewskiego) zamiast na ul. Szopena, ale to wymagałoby nadania tej ulicy statusu drogi z pierwszeństwem przejazdu. Progi oczywiście winny być nie podrzutowe, lecz wyspowe.
Odpowiedz
0
@ Hah
dnia 27.05.2016, 20:23 · Zgłoś
Jaslo to wieksza wies
Odpowiedz
2
@ jaślanin
dnia 27.05.2016, 15:51 · Zgłoś
Ograniczenie prędkości do 40km/h znaki pionowe i poziome są dla kierowców z uprawnieniami do prowadzenia pojazdów. Reszta nieuków do poprawki i jazdy po bezdrożach.
Odpowiedz
1
@ W
dnia 27.05.2016, 08:08 · Zgłoś
Tylko zmiana organizacji ruchu może rozwiązać problem. Ul. Szopena powinna mieć status grogi z pierwszeństwem przejazdu... Dziwne, że już od lat dochodzi w tym miejscu do zdarzeń drogowych i nikomu nie zależy by ten problem rozwiązać.
Odpowiedz
-1
@ lilka
dnia 27.05.2016, 11:56 · Zgłoś
A według mnie, gdyby teraz w tym miejscu zmienili organizację ruchu i pierwszeństwo przejazdu - byłoby o wiele więcej wypadków. To nie rozwiązuje problemu do końca ...
Ludzie niestety nie patrzą na znaki, a jeżdżą na pamięć.. w tym jest też problem.
Odpowiedz
1
@ W
dnia 27.05.2016, 13:18 · Zgłoś
... jakoś na 1-go maja i ducala, zmieniona została organizacja ruchu i wypadków nie było...
Odpowiedz
0
@ Znający temat
dnia 26.05.2016, 21:51 · Zgłoś
Jeżeli jest niebezpiecznie na tym skrzyżowaniu, a nie jest ono zabytkiem tak jak jedno z najdziwniejszych skrzyżowań w Łodzi to je przebudować. A proipo jak jest źle to organ kontroli ruchu powinien tam być i działać?
Odpowiedz
5
@ kolo
dnia 26.05.2016, 21:44 · Zgłoś
zakaz parkowania w pobliżu skrzyżowania i problem z głowy. tam nic nie widać!
Odpowiedz
4
@ cyc
dnia 26.05.2016, 21:57 · Zgłoś
o ile mnie pamiec nie myli to jest przepis ze mozna zaparkowac nie blizej niz 10m od skrzyzowania. to samo tyczy sie przejscia dla pieszych
Odpowiedz
4
@ Stary
dnia 26.05.2016, 19:17 · Zgłoś
W usa na 90% takich skrzyzowan sa 4 znaki
stop z kazdej strony! Wypadkow niema !!!
Ale w Polsce wszyscy madrzejsi iodrazu swiatla,
albo zakazy parkowania. Ehh
Odpowiedz
4
@ mieszkaniec65
dnia 26.05.2016, 18:12 · Zgłoś
fakt parkujace samochody zaslaniaja widocznosc nic skomplikowanego wstawic znaki zakazu parkowania i juz a swoja droga ciekawe czy nasza swietna policja doszla do przyczyny tych wypadkow - brak widocznosci czy moze nie zastosowanie sie do znaku stop czesto to tu widze niestety bo jesli jest to ludzka glupota to taki kierowca powinien natychmiast stracic prawo jazdy znaku stop naprawde ciezko niezauwazyc
Odpowiedz
-3
@ Stary
dnia 26.05.2016, 14:25 · Zgłoś
Moim zdaniem dodac 2 stopy na
Ul.ujejskiego i z kazdej strony beda
dojezdzac do stopa i takim prostym
sposobem zero wypadkow.
Odpowiedz
3
@ x
dnia 26.05.2016, 12:34 · Zgłoś
niema tam nic niebezpiecznego to ludzka glupota jest niebezpieczna
Odpowiedz
8
@ Kaktus
dnia 26.05.2016, 12:08 · Zgłoś
Policja wnioskuje o dodanie 2 nowych znaków??? są 4 to będzie 6. Moim zdaniem skutek będzie odwrotny. Jeszcze do niedawna na tym skrzyżowaniu był inny problem, przy ulicy Szopena stał znak stop (jak teraz) a przy ulicy Ujejskiego nie było nic. Zgodnie z przepisami jadąc ulicą Ujejskiego należało się zatrzymać i przepuścić jadących z prawej strony ale ci z prawej mieli znak stop. Trwało to bardzo długo ale widzę, że kilka miesięcy temu postawiono znak "droga z pierwszeństwem" na ul. Ujejskiego.
Odpowiedz
0
@ !!!!!
dnia 26.05.2016, 10:56 · Zgłoś
Jak kierowca nie zauważył znaku STOP i sie nie zatrzymał to wysłać go do okulisty lub ma przednią szybe w aucie do wymiany .
Odpowiedz
7
@ lilka
dnia 26.05.2016, 10:40 · Zgłoś
niewidoczny znak stop ??
Haaalo! Jak ktoś dobrze nie widzi, to niech nie wsiada za kierownicę!
Co wy za głupoty piszecie? Przecież uzupełnieniem znaku stop jest również LINIA, która pokazuje w którym miejscu trzeba się zatrzymać, to powiedzcie mi.. tego TEŻ NIE WIDZICIE?? ..
Inną kwestią jest fakt, że nawet zatrzymując się na stopie przy weterynarzu i jadąc w dół, kompletnie nie widać, czy z dołu coś jedzie, ponieważ cały widok zasłaniają stojące tam samochody.. taka sama sytuacja jest na drugiej krzyżówce wyżej, gdzie zatrzymując się przy znaku stop , nawet wtedy praktycznie nic nie widać poprzez i tam parkujące samochody..
Rozwiązania na tych dwóch krzyżówkach wcale nie muszą być kosztowne i nie musicie stawiać kolejnych znaków..

Czemu nikt nie pomyśli, by umieścić tam półokrągłe LUSTERKA, dzięki którym bardzo dobrze byłoby widać samochody jadące do z dołu od agro , oraz na krzyżówce wyżej te od góry ??
W krośnie jest wiele takich i baaardzo dobrze spełniają swoje zadanie.
Zróbcie coś W TYM KIERUNKu. !
Odpowiedz
-1
@ ?
dnia 26.05.2016, 08:41 · Zgłoś
a znaki drogowe stoją od parady!!!
Odpowiedz
11
@ droga
dnia 25.05.2016, 21:49 · Zgłoś
Przede wszystkim dlaczego ulica Kraszewskiego i Ujejskiego są ulicami jednokierunkowymi? Dlaczego np.ulice na osiedlu Gądki, Ulaszowice, Żółków, Hankówka itp. maja raptem 3m szerokości i są dwukierunkowe? I TAM WYPADKÓW NIE MA!!!
Odpowiedz
13
@ kazex
dnia 25.05.2016, 21:55 · Zgłoś
Kilka lat temu koło piekarni u Kośka była dwu kierunkowa i kolizji nie było
Odpowiedz
5
@ Abnegat
dnia 26.05.2016, 05:25 · Zgłoś
Nie sądzę, aby samo istnienie ruchu jednokierunkowego na wymienionych ulicach było przyczyną wypadków, w każdym razie jest to sprawa dyskusyjna. Tą przyczyną jest idiotyczne założenie, że ul. Szopena jest na omawianych skrzyżowaniach ulicą podporządkowaną, ponadto - ten gąszcz znaków, powodujący ograniczenie widoczności znaku "Stopu", a propozycja Policji umieszczenia tam dodatkowo znaku A 30 jeszcze tę sytuację pogorszy. Przy czym trzeba tutaj dodać, że powyższe zdjęcia wprowadzają nieco w błąd, gdyż wykonane są z chodnika, a nie z jezdni, co pokazałoby, jak widzi je dojeżdżający do skrzyżowania kierowca. Wystarczy po prostu zmienić organizację ruchu, nadając pierwszeństwo ulicy Szopena i przenosząc znaki STOP na ul. Kraszewskiego i Ujejskiego.

Natomiast co do progów zwalniających - to rozwiązanie dobre na drogach osiedlowych, ale nie na ruchliwych ulicach w centrum miasta, gdzie progi te mogą się stać zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu, spowodowanym gwałtownym hamowaniem przez kierowców, dla których istnienie progu zwalniającego w takim miejscu może być zaskoczeniem. W każdym razie, niedopuszczalne byłoby umieszczenie progów zwalniających na ulicy o takim natężeniu ruchu jak ul. Szopena, a trzeba mieć na uwadze, że ruch ten może ulec zwiększeniu, w razie wybudowania mostu na Gądki, właśnie na przedłużeniu tej ulicy.
Odpowiedz
0
@ jas
dnia 27.05.2016, 09:30 · Zgłoś
Ul Kraszewskiego i Ujejeskiego sa na pierszeństwie przejazdu dobrych przynajmniej 40 lat ( może dłużej ale wcześniej nie sięgam z racji wieku tych czasów)Starsi pamietają ,że zanim powstała droga południowa ( obwodnica) to cały ruch przez Jasło odbywał sie tymi ulicami . Przyczyna stłuczek jest jedna : nieprzestrzeganie znaków (a wynika to z małej widoczności znaku STOP ( z dalszej odległości go ni widać zasłaniaja go poprzedzające zna i z nieuwagi kierowców . Tyle w tym temacie .
Odpowiedz
0
@ Abnegat
dnia 27.05.2016, 11:51 · Zgłoś
@jas

Ulice Kraszewskiego i Ujejskiego mogły pełnić rolę obwodnic w czasach, gdy nie było ulic Szkolnej i Roweckiego. Wtedy ul. Szopena biegła jakby donikąd i ruch na niej był stosunkowo niewielki, tym bardziej, że nie było również wtedy tych wszystkich istniejących dzisiaj osiedli bloków i domów jednorodzinnych, nie mówiąc o liczbie samochodów. Ale to już historia też blisko 40-letnia i dzisiaj nie ma żadnego uzasadnienia, aby ulica Szopena miała status podporządkowanej.
Odpowiedz
0
@ 1981
dnia 29.05.2016, 19:54 · Zgłoś
popieram 100% no i stop zlikwidowac ale to nie takie proste...
Odpowiedz
-9
@ Znający temat
dnia 25.05.2016, 21:47 · Zgłoś
PROGI ZWALNIAJACE ...to jest bardzo dobry pomysl - ten kto tak myśli to niech ...

Progi zwalniające są najpopularniejszą i najprostszą metodą uspokojenia ruchu drogowego.
Szczegółowe wytyczne dotyczące progów zwalniających opisano w załączniku nr 4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.

Załącznik nr 4 - szczegółowe warunki techniczne dla urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki ich umieszczania na drogach

Decyzja o montażu progu zwalniającego wymaga każdorazowo, oprócz przeanalizowania kwestii prawnych dotyczących możliwości zastosowania takiego rozwiązania w danym miejscu na drodze, wzięcie pod uwagę także pozytywnych jak i negatywnych skutków takiego działania.

Do pozytywnych skutków należą m. in.:

- miejscowe ograniczenie prędkości pojazdów kołowych, w szczególności w rejonach szkół, przedszkoli, placów zabaw i innych miejsc szczególnie uczęszczanych przed dzieci,
- niewielki koszt montażu takiego urządzenia i łatwość w jego montażu- zwłaszcza w przypadku próg listowych,
- zmniejszenie natężenia ruchu drogowego, którego część w przypadku montażu progów może przenieść się na drogi równoległe, np. drogi o wyższej kategorii, oraz prawie całkowite wyeliminowanie ruchu tranzytowego z drogi

Do negatywnych skutków możemy zaliczyć:

- zwiększenie hałasu i drgań w okolicy- szczególnie uciążliwe dla posesji znajdujących się w bliskości zamontowanego progu,
- ponadnormatywna emisja spalin pojazdów które przekraczają próg i tuż po jego przekroczeniu,
- zagrożenie dla rowerzystów którzy przekraczają próg oraz innych kierujących pojazdami jednośladowymi,
- konieczność zwalniania pojazdów uprzywilejowanych- pogotowia, straży pożarnej, policji podczas wykonywania interwencji,
- negatywne oddziaływanie na konstrukcję drogi oraz na urządzenia znajdujące się w drodze- sieci wodociągowe i kanalizacyjne, sieci gazowe,
- utrudnienia związane z prawidłowym odśnieżaniem jezdni i częste uszkodzenia progów listwowych przy odśnieżaniu,
- utrudnienia w prawidłowym odwodnieniu drogi,
- częste rozjeżdżanie poboczy i chodników przez kierowców wymijających progi.

Przy ocenie zasadności montażu progów należy także wziąć pod uwagę, iż ze względu na moc obecnych pojazdów próg pozwala zdyscyplinować nieprzepisowych kierowców tylko w odległości kilkudziesięciu metrów. Taka odległość jest wystarczająca aby przeciętnym pojazdem o mocy 100KM osiągnąć prędkość ok. 50 km/h. Ze względu na to iż progi zwalniające są przeważnie montowane na drogach gminnych, a te są z reguły gęsto zabudowane budynkami uciążliwość związana z hałasem, drganiami i spalinami może okazać się dużym problemem. W przypadku rozjeżdżania chodników przez wymijające je pojazdy jest możliwość zastosowania wysokich krawężników (przepisy nakazują co najmniej 10 centymetrowe krawężniki przy chodnikach znajdujących się tuż obok jezdni). Jednak w przypadku niszczenia poboczy aspekt ten jest trudniejszy do rozwiązania. Jest możliwość zastosowania słupków niwelujących ten problem tam gdzie pobocze jest szerokie, lecz tylko częściowo- należy tutaj zachować skrajnię o szerokości 0,5 metra od granicy jezdni do najbliżej niej położonej części słupka- a to wystarczy aby pobocze było rozjeżdżane. PROGI ZWALNIAJACE ...to jest bardzo dobry pomysl
Odpowiedz
-2
@ Kos
dnia 26.05.2016, 12:16 · Zgłoś
Jakby rządził poprzedni burmistrz, to postawiłby tam rondo i nadałby mu imię zasłużonego Jaślanina i rodowitego Polaka w stylu Huga Steinhausa.
Odpowiedz
-6
@ JasMen
dnia 25.05.2016, 21:33 · Zgłoś
wg wspaniałych znaków to
Policja powinna ukarać każdego kierowcę bo:::
-jeśli się zatrzyma złamał przepis"Zakaz Zatrzymywania Się"
-jeśli się nie zatrzyma złamał przepis"STOP"{obowiązkowy nakaz zatrzymania się}
Tam dawniej zawsze ulicą z pierwszeństwem przejazdu była ulica Szopena
i wtedy nie było wypadków,ani kolizji.
Tam potrzeba myśleć"GŁOWĄ",a nie nogą
Jak widać to tam mają pierwszeństwo CI,co byli na LEWO...?
Tobie nie wolno jechać na lewo bo będziesz miał grzech=spytaj dalej FRANCISZKANINA
Odpowiedz
18
@ Znający temat
dnia 25.05.2016, 21:25 · Zgłoś
Malować napis STOP bezpośrednio na jezdni jako uzupełnienei znaku pionowego
Odpowiedz
0
@ 1981
dnia 29.05.2016, 19:49 · Zgłoś
a co w zimie ...
Odpowiedz
7
@ jan
dnia 25.05.2016, 21:09 · Zgłoś
Tak dołożyc jeszcze kilka znaków i wtedy wszystko bedzie czytelene???. A rzeczywiście z kierunku od bursy do franciszkanów na skrzyżowaniu ujejskiego i szopena znak stopu jest słabo widoczny
Odpowiedz
1
@ 1981
dnia 28.05.2016, 14:40 · Zgłoś
jest skrzyżowanie jest nie wie jak postepowac do ponownego egzaminu tyle w temacie...
Odpowiedz
5
@ G9
dnia 25.05.2016, 20:11 · Zgłoś
Już dawno powinna być droga główna Szopena a nie odwrotnie gdzie ruch jest bardzo wiellki
Odpowiedz
8
@ bul
dnia 25.05.2016, 19:58 · Zgłoś
Najwiekszym zagrożeniem dla kierowcow są ich własne samochody.b
Odpowiedz
24
@ pfff
dnia 25.05.2016, 19:28 · Zgłoś
Ludzie nie zauważają znaku STOP.

No to postawmy im jeszcze znak A 30 wraz z tabliczką T-14b, to diametralnie zmieni sytuację !

Efekt będzie taki, że w tym gąszczu znaków, jeszcze trudniej będzie wypatrzyć STOP.
Odpowiedz
25
@ Buc
dnia 25.05.2016, 19:09 · Zgłoś
Cyt. z tekstu " poinformował p.o. st. asp. Piotr Wojtunik, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Jaśle..." Czy ta redaktorzyna nauczy się wreszcie poprawnie i logicznie pisać? Wstyd!. Już sam nie wiem czy Piotr Wojtunik pełni obowiązki starszego aspiranta czy rzecznika prasowego. St.asp. to stopień służbowy to jak można pełnić obowiązki stopnia służbowego.
Odpowiedz
9
@ annakijak;-)
dnia 25.05.2016, 19:06 · Zgłoś
Matko... czy ktoś redagował ten tekst przed wklejeniem go na stronę?
Odpowiedz
11
@ przepierdoloneponad 1000000
dnia 25.05.2016, 18:53 · Zgłoś
Niektórzy kierowcy znają znaki drogowe tylko teoretycznie(jak zdali prawo jazdy nie wiadomo) nie wiedzą jak praktycznie postępować mając je przed/pod sobą.
Odpowiedz
39
@ a
dnia 25.05.2016, 18:18 · Zgłoś
to nie Stopy są niebezpieczne tylko głupota i cwaniastwo ludzi!
Odpowiedz
-14
@ sejczento
dnia 25.05.2016, 17:45 · Zgłoś
PROGI ZWALNIAJACE ...to jest bardzo dobry pomysl

Progi zwalniajace, w wielu miejscach spowodowaly prawie 0% wypadkow...

a jak nie, to zamontowac sygnalizacje swietlna...

to miejsce jak ktos powiedzial ze starszych jest jakies magiczne, mialy tam miejsce zle
sytuacje... cos w tym jest...w czasie wojny i przed...
Odpowiedz
6
@ xx
dnia 25.05.2016, 17:54 · Zgłoś
Ale nie takie progi jak na igielnej jakis osioł zamontował, tylko takie jak montuje sie na zachodzie. Progi ktore spowalniają, ale nie sa tak "agresywne i spokojnie można po nich przejechać z predkoscia 30km/h, a nie tak jak na igielnej, trzeba zwalniać do zera.
Odpowiedz
3
@ kierowca
dnia 25.05.2016, 23:06 · Zgłoś
Własnie takie progi jak zamontowali na ul.Igielnej powiny byc od dawna na ul.Szopena-Kraszewskiego oraz Szopena-Ujejskiego zwolnic do zera i zobaczyc co jest grane ze takie progi sa a nie jechac jak wariat ja tam zwalniam pomimo ze mam pierszenstwo i rozgladam sie kiedy ktos mi przywali
Odpowiedz
0
@ jolka
dnia 27.05.2016, 20:54 · Zgłoś
co miałeś na myśli złe sytuacje w czasie wojny i przed... Bardzo mnie interesują takie historie...
Odpowiedz
9
@ 10
dnia 25.05.2016, 17:33 · Zgłoś
a moze by progi zwalniajace,,
pod rozwage podsylam myśl
Odpowiedz
120
@ xx
dnia 25.05.2016, 17:52 · Zgłoś
Co z tego że kierowca sie zatrzyma na tym stopie jak i z lewej i z prawej strony są zaparkowane samochody, które całkowicie zasłaniają drogę i jadące samochody. Trzeba liczyć na szczęscie i jechać na oślep bo tan kompletnie nic nie widać..nawet gdy się zatrzyma.
Odpowiedz
23
@ xx
dnia 25.05.2016, 17:58 · Zgłoś
I droga z pierwszenstwem powinna byc ta na ktorej obecnie sa stopy, poniewaz jest na niej o wiele wiekszy ruch. A stopy - na drogach poprzecznych.
Odpowiedz
5
@ ...
dnia 25.05.2016, 19:10 · Zgłoś
zrobcie swiatla !!! później wyburzcie i zrobcie ronda !!! a jak to nie pomoze to może zburzcie ronda i postawcie znak stop !!!
Odpowiedz
4
@ Marek
dnia 25.05.2016, 22:29 · Zgłoś
Święta racja.Niech ktoś policzy ile samochodów przejeżdża dziennie ulicą Szopena a ile Kraszewskiego i Ujejskiego.
Odpowiedz
14
@ wojtek
dnia 26.05.2016, 08:28 · Zgłoś
tu nie chodzi tylko o zaparkowane samochody...jeżdżę tamtędy często i to nie auta zasłaniają widok to ludzie nie patrzą na znaki i jeżdżą bezmyślnie
Odpowiedz
-3
@ łodyniec
dnia 26.05.2016, 09:17 · Zgłoś
nie umiom jeździć to brać im prawko,tysiąc razy tamtendy przejechałem bez kolizji ,ale z wyobraźnią ,niemoty co nie umią paczyć na znaki - odbierać prawko,bo to oni stwarzają zagrożenie na drodze ,a nie ludzie jadący 65 w zabudowanym !
Odpowiedz
0
@ Bhp
dnia 27.05.2016, 14:20 · Zgłoś
komentarz nie na temat
Odpowiedz
0
@ P
dnia 29.05.2016, 08:04 · Zgłoś
https://web.facebook.com/piotr.szmyd.7 polecam do oglądnięcia i analizy. Seria mapek obrazujące miejsca kolizji na terenie Jasła
Odpowiedz
0
@ a
dnia 29.05.2016, 09:54 · Zgłoś
Postawią znak i załatwią sprawę... Masakra.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657