Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Sytuacja powodziowa bez zmian. Jaślanie mogą liczyć na pomoc

35
Pracownicy Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Jaśle spotkali się  dziś rano z przedstawicielami służb straży pożarnej oraz policji. W zebraniu uczestniczyli także wydelegowani pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Sanepidu, Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej oraz Podkarpackiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych.

Podczas dwugodzinnej narady ustalono dalsze kierunki działania związane z sytuacją powodziową w Jaśle. - Tam, gdzie będzie to możliwe będzie przepompowywana woda oraz wypompowywana wody z zatopionych studni. Te działania będą prowadzone tylko tam, gdzie studnie zostały zalane przez powódź i służyły do celów gospodarczych. Zostaną również odkażone. W najbliższym czasie Sanepid przekaże nam środek dezynfekujący do tych studni, a dezynfekcję przeprowadzą jednostki straży pożarnej. Pracownicy socjalni MOPS-u będą zbierali informacje o szkodach w gospodarstwach domowych, MOPS będzie udzielał także pomocy finansowej – powiedział portalowi jaslo4u.pl Maciej Jagielski z Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Jaśle.





Ostatnie dane o poziomie wód zebrane przez MCZK o godzinie 11.00 mówią  o kolejnych przekroczonych stanach ostrzegawczych i alarmowych jasielskich rzek. Na Wisłoce w punkcie pomiarowym Liwocz woda osiągnęła wysokość 282 cm, co oznacza, że przekroczyła stan ostrzegawczy o 62 cm. Z kolei na Wisłoce w Krajowicach zanotowano 456 cm wody i przekroczony stan alarmowy o 6 cm. Na Ropie w Topolinach woda sięgnęła 408 cm i przekroczyła stan alarmowy o 28 cm. Natomiast na Jasiołce woda osiągnęła wysokość 394 cm i przekroczyła stan ostrzegawczy o 94 cm. Okazuje się, że te dane zwłaszcza w przypadku Jasiołki są porównywalne do „powodzi stulecia” w 2006 roku, kiedy zanotowano tam wysokość wody na poziomie 583 cm. Z informacji na dzień z 17 maja br. wynika, że wczoraj woda na Jasiołce doszła już do 593 cm, czyli przekroczyła stan sprzed 4 lat o 10 cm.

Obecnie w Jaśle najbardziej podtopione są przez rzeki osiedla: Hankówka, Sobniów, Niegłowice i Kaczorowy. Z kolei ulewne deszcze spowodowały lokalne podtopienia na Górce Klasztornej i w Brzyszczkach.

Strażacy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej oraz jednostki OSP cały czas usuwają szkody spowodowane przez deszcze. Ich działania polegają na pompowaniu oraz usuwaniu rękawów przeciwpowodziowych i worków z piaskiem z miejsc, gdzie nie są już potrzebne.

Wczoraj prace rozpoczęła także komisja ds. szacowania szkód powodziowych. Jej zadaniem jest wycena szkód w majątku miasta, czyli w drogach, przepustach i kanalizacji. - Będą prowadzone przeglądy przepustów, oczyszczanie kratek, studzienek kanalizacji deszczowej, żeby była przygotowana, gdyby miały znowu nastąpić opady deszczu – wyjaśnia Jagielski.


(kp)
Reklama

Komentarze: 35

Dodaj komentarz Widok:
0
@ wiosna
dnia 19.05.2010, 10:50 · Zgłoś
Podziwiam strażaków, tylko w tym chaosie organizacyjnym na nich można liczyć.Dziękuję.
Odpowiedz
0
@ widz
dnia 19.05.2010, 10:19 · Zgłoś
może pani zając się wykaże,jako nowy senator naszego województwa
Odpowiedz
0
@ mac
dnia 19.05.2010, 09:04 · Zgłoś
Czy nie można postawić mostu na tych flarach, które oparły się tak wysokiej wodzie ( zdjęcie nr 2) zamiast [...] kostki w na rynku?
Odpowiedz
0
@ Podtopiony
dnia 19.05.2010, 08:59 · Zgłoś
Ludzie szkoda teraz się zastanawiać nad wszystkim!! Jest bardzo ciężko wszystkim. W Hankówce są zalane domy a woda chyba znów podnosi się, on mają powód do dywagacji ale ratują swoje domy!! Ogromny szacunek dla strażakó z Hankówki, nikogo nie zostawili pomagają a policja tylko jeździła i nawet nie zapytali czy ktoś nie potrzebuje pomocy!!
Odpowiedz
0
@ do POLOCOJ
dnia 19.05.2010, 07:50 · Zgłoś
HA HA HA , Aleś trafił z tą Strażą.Przynajmniej powódź zmusiła ich do opuszczenia twierdzy na Mickiewicza.
Odpowiedz
0
@ Gdzie zniknęła Mery
dnia 18.05.2010, 23:18 · Zgłoś
Ciekawe gdzie nasza Pani Burmistrz jak trzeba przeciąć otwarcie nowego placu zabaw to jest przedstawicielstwo na 10 m szerokości a teraz nikt nigdzie się nie pokazuje. . . . Co roku obiecanki naprawimy to, zmodernizujemy tamto. . . Na stare złomy do ZMKS 1,5 mln złotych poszło z budżetu, i na premie dla urzędników, 13 - stki, stażowe, nagrody dla dyrektorów JDK, biblioteki, i innych to mam nadzieje ze równie szybko znajda się pieniądze na modernizacje terenów zalewowych i na pokrycie szkód związanych z powodzią.
Odpowiedz
0
@ ciastek108
dnia 18.05.2010, 22:57 · Zgłoś
Taki jestes uczony w piśmie to napisz [...] jakie są według ciebie przyczyny podtopień? Ja w każdym razie uważam że lepiej zapobiegać niż później zamiatać
Odpowiedz
0
@ pora_na_koral
dnia 18.05.2010, 22:56 · Zgłoś
a tu cos dla pismaniakow http://www.pis.org.pl/article.php?id=15456 dzieki takim tekstom napewno podniasa sobie poparcie w regionie - znowu bedzie wstyd ze 90% glowsow z regionu poszlo na pis ...
Odpowiedz
0
@ do polocoj
dnia 18.05.2010, 22:18 · Zgłoś
polocoj nie wiesz ze policja w jaśle to chłopczyki którzy czepiają sie tam gdzie ich nie potrzeba a nie wyobrażam sobie ich dzwigających worki z piaskiem przecież to pakerzy jak u biorą parę bluz na to stój policjanta i jest ich co najmniej 6 wtedy są wielkimi policjantami
Odpowiedz
0
@ czyszczenie
dnia 18.05.2010, 22:16 · Zgłoś
PO fakcie, tj. po powodzi można sobie zafudować przeczyszczenie laxigenem - typowe urzędnicze [...] - boje dla zatkania [...] poszkodowanym. Pewne jest, że jak co roku zalewa tak bedzie nadal zalewać i będą się zbierać sztaby kryzysowe, mierzyć wodę i przekazywać komunikaty, zapewniać , tłumaczyć i tumanić, obiecywać, zaklinać deszcz. Ponadto idą wybory - każdy kandydat wybuduje oczywiście [...], jakie tylko sobie wymarzycie urządzenia p.powodziowe- łącznie ze zbiornikiem w Kątach.P.S. Kanalizacja deszczowa powinna być w zarządzie MPGK - tak jak i sanitarna - a nie miasta. Dlaczego tak nie jest: chodzi o kasę - na ściekach się zarabia, na opadach traci.Zarabia MPGK, traci oczywiście miasto.
Odpowiedz
0
@ gościu
dnia 18.05.2010, 22:09 · Zgłoś
ludzie objecać nic nie kosztuje dostaniecie moze pare groszy bo reszta pójdzie na panią burmistrz i jej fryzjera i nową pani senator ale jak to powiadają kto mieczem wojuje od miecz ginie, ciekawe kto tym razem zadzwoni do pani burmistrz i powie jej ze ma zostać burmistrzem lub kimś innym w warszawie gdzie planowała się wybrać i znów biedna będzie płakać cała noc.po co ten cały cyrk po co wybory jak wszystko jest już wcześniej ukartowane i dobrze zapłacone oczywiście z naszych pieniędzy
Odpowiedz
0
@ do ciekawy
dnia 18.05.2010, 21:51 · Zgłoś
od 2002r. nie ma takiej instytucji jak kolegium, teraz do spraw wykroczeń są sądy grodzkie
Odpowiedz
0
@ pawel
dnia 18.05.2010, 21:41 · Zgłoś
a może ktos z władz by się zainteresował wałem na poziomie szpitala przy ulicy konopnickej gdzie wczoraj przez ten [...] woda tryskała jak z syfonu. Może jakaś poprawka? Zamiast później wypłacać miliony za szkody i naprawe wałów. Lepsze to niż utrudnienia z powodu deptaka i jakiegoś dziwnie ruch blokującego ronad... pozdro dla wszystkich!!! Ja "spływam".
Odpowiedz
0
@ zorientowany
dnia 18.05.2010, 21:39 · Zgłoś
do odp powódź ? Odpowiedzialni za to, że pojechał
dom w Brzyściu też są skorumpowani urzędnicy i za
to, że pada deszcz zapewne też.
Odpowiedz
0
@ do polocoj
dnia 18.05.2010, 21:30 · Zgłoś
sluszna racja popieram w 100%
Odpowiedz
0
@ agat25
dnia 18.05.2010, 21:11 · Zgłoś
a gdzie Kurosia ????? ,powinnaś kobitko pogłaskać i może uspokoić potencjalnych powodzian !!! wcześniej najgorszego burmistrza w historii miasta wszędzie było <pełno> ,teraz kiepskiego pozera nie uświadczysz :((( ,Alicję pod mankiet i wyjść do ludzi tak jak to robią inni politycy w tym chorym państwie. Dawać,dawać ,,lASECZKI''
Odpowiedz
0
@ odp powódz?
dnia 18.05.2010, 20:08 · Zgłoś
jak to kto wydawał pozwolenia? Skorumpowani urzędnicy. Dopóki w Polsce będzie się brać i dawać w łapę wszystko będzie byle jakie nijakie.
Odpowiedz
0
@ Daniela
dnia 18.05.2010, 20:03 · Zgłoś
...To, że powódź i straty - każdy widzi. Ale, że mimo aury w tzw. "miasteczku rowerowym" przy szkole podst. nr 9 (ul. Szkolna}działa śmieszna sygnalizacja świetlna dla małych rowerzystów?! To już farsa!!! Ślimaki, których tam można najwięcej dziś zobaczyć - chyba nie korzystają z jakichś dodatkowych funduszy? Bo 9-tka za to nie płaci, a dzieciaków jakoś nie widać...
Odpowiedz
0
@ Do obcego
dnia 18.05.2010, 19:52 · Zgłoś
Te filary to pozostałosci po starym moscie na gamrat.Został zamknięty przez to ze wlasnie taki jeden solidny filar sie przechylił ;)
Odpowiedz
0
@ do powódź?
dnia 18.05.2010, 19:48 · Zgłoś
nikt nie wydawał zgody bo takie nie były potrzebne z prostego powodu. kiedyś te tereny wcale nie były zalewowe więc ludzie się budowali i nie było problemów. teraz jest inaczej.. niestety.
Odpowiedz
0
@ POLOCOJ
dnia 18.05.2010, 19:40 · Zgłoś
a nasza szanowna policja zamiast jeździć w kółko po jaśle z mostu na most, w swoich cieplutkich autach, i robić zdjęcia telefonami i "podziwiać" wielką wodę, wzięli by się [...]cze do roboty i pomogliby naszym niezastąpionym, ciężko pracującym strażakom!!!
pracują po 48 godzin bez spania! a ci policjanci co? jeżdżą i tylko du*e trują! niech wezmą worki łopaty i ładować piach! wkońcu po to są, aby służyć społeczeństwu!
wydaje mi się że w ten sposób bardziej by pomogli niż siedząc w radiowozach i [...]...niczyć wszystko!!!

do roboty! ruszcie [...] z tych radiowozów i z kościuszki!!! pomóżcie troche!!!
i proponuję żeby dofinansowywać bardziej straż pożąrną niż policję, bo przynajmniej się na coś przydają, pomagają, to widać. a policja?
n i e r o b y spod jdk.
Odpowiedz
0
@ no proszę
dnia 18.05.2010, 19:20 · Zgłoś
A może zamiast czepiać się kopaczy żwiru i robienia sztucznych bajorek umożliwić im wybranie żwiru przy rzece - warunek powstanie polderów zalewowych. Woda miała by gdzie się zbierać w przypadku wystapienia z brzegów. A tak to jakis [...] zaprojektował tak te wały że gdy idzie fala tylko z dwóch rzek to się nie mieści i wylewa. A Jasło ma jeszcze jedną rzeke która wylewa. Może włodarze pomyślą trochę zamiast [...] się zajmować.
Odpowiedz
0
@ Ryszard
dnia 18.05.2010, 19:20 · Zgłoś
Gdyby rozum był,to straty byłyby mniejsze...Dowód? Proszę bardzo-noc z niedzieli na poniedziałek na osiedlu Belfer???
Odpowiedz
0
@ Do ciastek 108
dnia 18.05.2010, 18:56 · Zgłoś
Jak nie masz pojęcia jaka jest przyczyna podtopień to nie zabieraj głosu bo się ośmieszasz.
Odpowiedz
0
@ justyna
dnia 18.05.2010, 17:41 · Zgłoś
oni wolą co roku wydawać kase, zamiast wydac raz a porzadnie, i tłumacz to im;/
Odpowiedz
0
@ kroko
dnia 18.05.2010, 17:36 · Zgłoś
a pamietacie jak w 59 wisloka wylala? to byla powodz a nie to co teraz
Odpowiedz
0
@ ADi
dnia 18.05.2010, 17:20 · Zgłoś
na moście koło Mosiru już z 2,5 metra spadła woda ;P
Odpowiedz
0
@ natalia
dnia 18.05.2010, 16:34 · Zgłoś
łoł ale wody
Odpowiedz
0
@ ciekawy
dnia 18.05.2010, 16:29 · Zgłoś
,,ciastek 108,,masz całkowitą rację.dawniej [...]kowie wybierali żwiry na budowę domów i na drogi i koryta rzek były głębsze a dzisiaj,jakbyś poszedł z taczkami na rzekę bo chcesz zasypać dziurę w drodze a cie złapali to od razu kolegium,mandat albo i więzienie w Roztokach.to jest właśnie pomylona polska rzeczywistość.
Odpowiedz
0
@ PolaMonola
dnia 18.05.2010, 16:29 · Zgłoś
"Będą prowadzone przeglądy przepustów, oczyszczanie kratek, studzienek kanalizacji deszczowej, żeby była przygotowana, gdyby miały znowu nastąpić opady deszczu"... o tym się mówi tylko wtedy, kiedy jest zagrożenie zalania. Natomiast w czasie, kiedy nie ma zagrożenia, nikt nawet palcem nie ruszy w tej sprawie. Czy zamiast budowania nikomu niepotrzebnego dreptaczka, zamiast wprowadzania pasów utrudniających ruch i zakorkowywywania miasta nie lepiej wydać pieniądze na zabezpieczenie bezpieczeństwa ludziom, których co i raz zalewa? Po co wydawać później na skutki powodzi - czy nie lepiej pomyśleć o tym wcześniej i zapobiec nieszczęściu wielu rodzin? Czy to takie trudne???? W końcu nie od dziś wiadomo, że przez Jasło przepływają trzy rzeki.....
Odpowiedz
0
@ powódź?
dnia 18.05.2010, 15:38 · Zgłoś
że woda pada to każdy widzi tyle że kto wydawał pozwolenia na budowę domów na obszarach zalewowych?trwało to całe lata a teraz mamy tego konsekwencje...głupota ludzka nie zna granic
Odpowiedz
0
@ ciastek108
dnia 18.05.2010, 15:24 · Zgłoś
zamiast wyje... tyle kasy na naprawe szkód jak co roku,możnaby raz zainwestować i budować wały przeciwpowodziowe tam,gdzie są potrzebne.Gdyby nie było wałów na Gądkach to pewnie tam rozgrywałaby się główna akcja ratownicza a tak wały są i można było ratować inne tereny.Zróbcie coś raz a dobrze [...], to w przyszłości oszczędzicie na naprawie szkód,bo przecież powodzie są przynajmniej raz w roku!
Odpowiedz
0
@ ravi
dnia 18.05.2010, 14:15 · Zgłoś
ta suuper...jeszcze brakuje tylko plamy ropy zeby doplynęła do Jasła... :D
Odpowiedz
0
@ obcy
dnia 18.05.2010, 14:12 · Zgłoś
Może ktoś napiszę jakieś krótkie info/historię, tych filarów bez przęseł. Wyglądają na solidne. Z góry dziękuję.
Odpowiedz
0
@ xbz
dnia 18.05.2010, 13:57 · Zgłoś
nic to nie da
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.