Strona główna

Szkoła podstawowa w Foluszu i Majscowej „do odstrzału”

219
Napisany dnia: 31.01.2012, 16:55 , Tagi: Szkoła, Dębowiec

W ubiegłym tygodniu w Szkole Podstawowej w Foluszu zostało zorganizowane spotkanie w sprawie zamiaru likwidacji dwóch szkół podstawowych w Majscowej i Foluszu. Rodzice nie mieli z kim rozmawiać. Jeden radny uczestniczył w spotkaniu.

Grono pedagogiczne oraz mieszkańcy o zamiarze likwidacji dowiedzieli się, kiedy pojawiła się informacja o sesji rady gminy Dębowiec. Początkowo do zamknięcia było sześć szkół oraz Gminne Przedszkole w Woli Dębowieckiej. Jednak okazało się, że to Szkoła Podstawowa w Foluszu i Majscowej oraz przedszkole mają zostać zlikwidowane.

 – 6 grudnia pan wójt Zbigniew Staniszewski wezwał nas i powiedział, że musimy się zastanowić nad tym, w jaki sposób znaleźć oszczędności. Przedstawił nam trzy wersje. Albo zostawić oddział od 0-3, zaoszczędzić na inwestycjach w gminie lub przekształcić szkołę pod stowarzyszenie – mówi Małgorzata Dybaś, dyrektor Szkoły Podstawowej w Foluszu.

16 stycznia zostało zorganizowane spotkanie na którym uczestniczył wójt Staniszewski oraz mieszkańcy. - Rozmowy dotyczyły już dwóch szkół, naszej w Foluszu i w Majscowej. Pozostałe cztery zostały pominięte – dodaje.

Obiecanki cacanki

Rodzice i nauczyciele są oburzeni tą decyzją, ponieważ przed wyborami wójt Zbigniew Staniszewski zapewniał, że w gminie Dębowiec nie dojdzie do likwidacji żadnej ze szkół. W Szkole Podstawowej w Foluszu uczy się 22 uczniów, a w Majscowej 23. - Wójt argumentował to tym, że nasza szkoła jest najdroższa, ale to nie prawda. Poza tym, mamy dwójkę dzieci niepełnosprawnych, którzy potrzebują specjalistycznej opieki. O tym również zapomnieli – wyjaśnia dyrektor Dybaś.

Dzieci z Folusza do szkoły w Cieklinie mają 6 km dojazdu. Mieszkańcy zaznaczają, że przy trudnych warunkach atmosferycznych będzie to niemożliwe. - Jestem całym sercem, aby szkoła w Foluszu została. To są małe dzieci! Zaspy są nawet większe od dorosłego człowieka! Nie wiem, po co i dlaczego ktoś podjął taką decyzję – mówi zdenerwowana mama jednej z uczennic.

„Każdej szkoły będę bronił”

 Jedynym radnym uczestniczącym w spotkaniu był Wiesław Pięta, który popiera rodziców. - Każdej szkoły będę bronił. Folusz to specyficzna miejscowość, gdyż jest oddalona około 6 km od Cieklina. Jeżeli będą niesprzyjające warunki, autobus do szkoły nie dojedzie – podkreślił radny.

„ Olali nas” „Barany jesteśmy !?”

– Jak są wybory to do ludzi się przyjeżdża, obiecuje się pierdoły, cuda, a później się ich olewa! To jest władza? My ich wybieramy. Co my robimy?! - krzyczy jeden mieszkaniec. - Inaczej dawniej nas traktowano jak teraz. Ludzie pójdą, zagłosują, a później nas mają w tyłku!

Radni gminy Dębowiec pomimo zaproszeń, nie przyszli na spotkanie z mieszkańcami. Dziś podjęli uchwały intencyjne w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej w Foluszu oraz Majscowej, jak również Gminnego Przedszkola w Woli Dębowieckiej. Wójt Zbigniew Staniszewski będzie szukał oszczędności, by do zamknięcia placówek oświatowych nie doszło. W kwietniu będzie podjęta ostateczna decyzja w sprawie likwidacji szkół i przedszkola.

Ilona Czarnecka

ilona.czarnecka@jaslo4u.pl

Komentarze Czytelników:
Aby ocenić dany komentarz, wystarczy kliknąć na ikonkę "+" lub "-" w prawym górnym rogu każdego komentarza.
Dodaj nowy komentarz Wybierz sposób wyświetlania komentarzy:
@ Majscowa
dnia 31.01.2012, 17:18. Identyfikator użytkownika: b0aa3b7be0bb
Ocena
komentarza:
19
W Majscowej zlikwidować szkołę i zrobić w niej przedszkole mamy dwie pieczenie upieczone nie trzeba będzie budować przedszkola w Dębowcu przecież to tak blisko.
@ Majscowa
dnia 31.01.2012, 20:16. Identyfikator użytkownika: b0aa3b7be0bb
Ocena
komentarza:
-5
Jeszcze do radnego Pięty gimnazjaliści dojeżdżają i o nich pan się nie martwi a o dobre drogi to pan też powinien walczyć jak i o budowę przedszkola w Dębowcu.
@ łodyniec
dnia 31.01.2012, 20:25. Identyfikator użytkownika: 61cb4f15e064
Ocena
komentarza:
19
przedszkole juz jest bodowane ,niestety. po drugie tylko przy budowie mozna "wziasc cos dla siebie" ,bo fundamety za 120tys zl ? nie wydaje mi sie...
@ *
dnia 01.02.2012, 10:18. Identyfikator użytkownika: ff1f60826466
Ocena
komentarza:
10
ZLIKWIDOWAĆ SZKOŁĘ W MAJSCOWEJ , a stare tzw. ''grono'' PRZEPĘDZIĆ NA CZTERY STRONY( koniec udawania , że pracują !) . Busem dowozić dzieci do Dębowca - szkoły z poziomem - to będzie tylko korzyść dla dzieci i ich rodziców . A zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na remont rynku w Dębowcu.
Gratulacje Panie Wójcie - mądra decyzja .
@ do kłaputa
dnia 01.02.2012, 12:34. Identyfikator użytkownika: 6297ce82033a
Ocena
komentarza:
3
kłapucie rynek w kłaputowie powinni zaorać i kapustę zasadzić
szkoła "z poziomem" ale minimalnym
@ znajoma z nk
dnia 01.02.2012, 22:18. Identyfikator użytkownika: 4b83bfca103a
Ocena
komentarza:
3
a co z wszechmogącym MLICKIM nie uratował szkoły w swojej wsi?
Pewno chce więcej czasu spędzać z żoną i dlatego nie walczył o szkołę.
@ ABC
dnia 01.02.2012, 23:29. Identyfikator użytkownika: 47177bec4d2a
Ocena
komentarza:
-1
Walczył walczył i jestesmy z niego dumni!!! Na sesji był bardzo aktywny i mowił madrze i z sensem !!!
@ gh
dnia 02.02.2012, 10:32. Identyfikator użytkownika: 88e2ca6f5493
Ocena
komentarza:
1
a czym to "stare grono" zawiniło? przecież w innych szkołach też są starzy nauczyciele...starych to co, pozastrzelać? zawiść i zazdrość.
@ normalny
dnia 23.02.2012, 21:09. Identyfikator użytkownika: 2PgOPQ381a75
Ocena
komentarza:
0
Teraz do szkoły nie będą chodzić tylko do roboty i do u[...]j śmierci bo kasy dla polityków tych co mają udziały w funduszach emerytalnych za mało zostaje a tak jak do emerytury nie do żyją to im wezną iprzeżrą
@ EMERYT JASŁO
dnia 31.01.2012, 17:42. Identyfikator użytkownika: 1082a7ed3092
Ocena
komentarza:
11
a nauczyciele dojadą
@ abc
dnia 01.02.2012, 01:21. Identyfikator użytkownika: 6931a37a0579
Ocena
komentarza:
6
Nauczyciele niedługo dojdą, tak zresztą jak większość grup zawodowych.
@ olek
dnia 31.01.2012, 17:43. Identyfikator użytkownika: 57e2b43fb75f
Ocena
komentarza:
7
A co mają radni gminy Jasło do likwidacji szkół w gminie Dębowiec? Czy to radni gminy Jasło podjęli uchwały intencyjne o zamiarze likwidacji szkół w gminie Dębowiec? Coś się pokręciło...
@ zqz
dnia 31.01.2012, 18:44. Identyfikator użytkownika: 1aede09da7d8
Ocena
komentarza:
22
Ludzie na taką ilość dzieci nic nie zrobicie,nie ma szans nawet nie próbujcie bo szkoda nerwów.U nas w gminie N. Żmigród miejscowość Łysa Góra w szkole jest 63 dzieci,a szkoła i tak jest poddana do likwidacji,również Desznica,St. Żmigród i bodajże Makowiska.
@ z kołaczyc
dnia 31.01.2012, 19:24. Identyfikator użytkownika: 7c4a1abd71cb
Ocena
komentarza:
27
A co powiecie o sytuacji w gminie Kołaczyce, gdzie zlikwidowano szkoły, także i te, w których uczyło się ponad 100 dzieci? Czy to normalne?
@ łodyniec
dnia 31.01.2012, 20:30. Identyfikator użytkownika: 61cb4f15e064
Ocena
komentarza:
-21
taaa 100 dzieci i 15 nauczycieli + 3 sprzataczki + pracownik kotlowni = sporo wyrzuconych pieniedzy
to nie to co dawniej,ze jeden nauczyciel uczyl wszystkich wszystkiego :)
@ nnl
dnia 01.02.2012, 10:29. Identyfikator użytkownika: 9a585292c665
Ocena
komentarza:
11
ktoś od wszystkiego to ktoś od niczego!!! zastanów się
@ wmv
dnia 01.02.2012, 11:22. Identyfikator użytkownika: 3bc894a808f8
Ocena
komentarza:
11
ta i ten sam uczeyl polskiego rosyjskiego i angielskiego a o zadnym nie mial pojecia
@ MR
dnia 01.02.2012, 13:29. Identyfikator użytkownika: d2f157169a9f
Ocena
komentarza:
-10
No nie przesadzaj, w klasach 1-3 to każdy praktycznie może uczyć, przecież czytać i pisać, a nawet liczyć do 1000, czy proste ułamki to chyba każdy po studiach potrafi ( a przecież innych nauczycieli jak po studiach to już chyba nie mamy). A co do szkoły - są liczne przypadki, że rodzice wzięli sprawę w swoje ręce, zorganizowali się i utworzyli szkołę społeczną. I te szkoły są i działają (np. nawet nie szkoła a zespół szkół w Niegłowicach) i mają się w miarę dobrze. No ale zamiast tylko siedzieć i głośno krzyczeć to może trzeba trochę pomyśleć i wziąć się do roboty. A żeby pozyskać dodatkowe środki, to trzeba zorganizować jaki festyn, może przeznaczyć 1 % od podatku na ten cel, a może i jaką dotację Pan Wójt kiedy znajdzie. Jakieś możliwości zawsze są.
@ do zqz
dnia 01.02.2012, 15:43. Identyfikator użytkownika: 3a5855e09084
Ocena
komentarza:
0
W szkole Stary Żmigród jest ośmioro dzieci nie mówiąc już o tych mniejszych dzieciach.
@ do MR
dnia 01.02.2012, 16:55. Identyfikator użytkownika: 6931a37a0579
Ocena
komentarza:
15
Jesteś w wielkim błędzie. Do każdego przedmiotu trzeba mieć kwalifikacje. Szczególnie do nauczania zintegrowanego tzn. kl. I-III. Nie wystarczy umieć czytać i liczyć, trzeba jeszcze umieć tego nauczyć. A na tym etapie obowiązują inne metody i formy nauczania niż w starszych klasach. Dobrze przygotowany uczeń w kl. I-III będzie odnosił sukcesy w przyszłości.
@ MR
dnia 01.02.2012, 18:48. Identyfikator użytkownika: d2f157169a9f
Ocena
komentarza:
-12
W dzisiejszych czasach do każdej praktycznie pracy trzeba mieć kwalifikacje, a już od nauczyciela to chyba należy oczekiwać, że będzie umiał uczniów czegoś nauczyć. I można chyba od nauczycieli oczekiwać, że mogą swoje kwalifikacje podwyższać i rozszerzać, tak aby mogli uczyć kilku przedmiotów, a nie tylko jednego, którego się wyuczyli na studiach. Jest coraz mniej dzieci i nie ma się co oszukiwać, będzie także mniej szkół. Więc nie dla wszystkich nauczycieli będzie praca w zawodzie. Większe szanse w moim przekonaniu będą mieć nauczyciele o szerszych kwalifikacjach, zwłaszcza dla klas niższych. A dobrze przygotowany uczeń w kl. 1-3 powinien umieć dobrze czytać, rozumieć co przeczytał, umieć trochę liczyć, może się zacząć uczyć jakiegoś języka obcego. I na tym etapie edukacji wystarczy. Bo nie jest także dobrze, jeśli każdy nauczyciel chce w swoim przedmiocie z ucznia zrobić geniusza, bo na końcu się okazuje, że tak wykształcony uczeń po wielu latach nauki staje się prawie analfabetą i podstaw wiedzy nie posiada. Pokazują to badania, a także wyniki egzaminów na różnych szczeblach edukacji.
@ Niegłowiczanin
dnia 02.02.2012, 07:31. Identyfikator użytkownika: 06a71a73adae
Ocena
komentarza:
13
MR tyś jest nawiedzony. Podatki nasze mają być przeznaczone na utrzymanie
kogo ? Beznadziejnych bezradnych , wojtów ,starostów, burmistrzów i całą
czape psełdo rządzącyh wraz z posłami , senatorami.
Dobry gospodarz zaczyna zawsze robić porządek na własnym podwórku.
Dlaczego nie zredukje się bezproduktywnych i niekompetentnych darmozjadów?
Dobry gospodarz to jest osoba uczciwa, kompetentna . Podaj JEDNĄ taką
osobe spośród rządzących w naszym kraju. Jedna wielka HUCPA.
A do roboty w gminie,... to jest wójt wraz ze swoją świtą. ON powinien
inspirować poczynania społeczne ,za to im płacimy!!! i to nieżle!
Niech oni przestaną myśleć w kategorjach zasłużonych działaczy.
Tylko czekaj jak rodzice wezmą sprawy w swoje ręce a po zasłużonych
zostanie,, siwy dym''
@ do MR
dnia 02.02.2012, 11:15. Identyfikator użytkownika: 6931a37a0579
Ocena
komentarza:
8
Usystematyzuj swoją wypowiedź, bo raz piszesz, że w klasach I-III może uczyć każdy, potem, że jednak do każdej pracy trzeba mieć kwalifikacje, które szczególnie nauczyciele powinni podnosić.
Czy wiesz ile czasu i pieniędzy kosztują każde studia podyplomowe. Zapewniam cię, ze nauczyciela uczącego w szkole społecznej nie będzie stać na podnoszenie kwalifikacji. Aha i całe szczęście, że nie od ciebie zależą wymagania edukacyjne po III klasie, bo wymagania masz niezbyt ambitne.
@ do Niegłowiczanina
dnia 02.02.2012, 11:25. Identyfikator użytkownika: 6931a37a0579
Ocena
komentarza:
9
Brawo! Brawo! Brawo! Są jeszcze na tym świecie LUDZIE.
@ MR
dnia 02.02.2012, 20:32. Identyfikator użytkownika: bd13bc9ea4ab
Ocena
komentarza:
-7
Z tego co się orientuję, to wójtów, burmistrzów, posłów, radnych wybiera sobie społeczeństwo w wyborach tajnych, wolnych i jeśli mądre to społeczeństwo to wybiera najlepszych, takich, którzy będą uczciwi, kompetentni, otwarci na ludzi i ich potrzeby. A nasze, społeczeństwa podatki mają być właśnie przeznaczone na utrzymanie tych wybranych władz, także wojska, policji, przychodni, szpitali, szkół itd. I nie wydaje mi się, żeś Niegłowiczanin jest członkiem społeczności niegłowickiej, bo tam mieszkają ludzie roztropni, którzy w praktyce pokazali, co mogą, jeśli chcą zdziałać rodzice jednocząc się w pracy wspólnej dla dobra swoich dzieci (vide: zespół szkół społecznych, można wejść na stronkę szkoły i zobaczyć jak szkoła działa).
@ MR
dnia 02.02.2012, 21:01. Identyfikator użytkownika: bd13bc9ea4ab
Ocena
komentarza:
-4
Uzupełniam moją wypowiedź jeśli wydała się mało precyzyjna - w klasach 1-3 może uczyć każdy nauczyciel po studiach (bo już chyba tylko takich mamy), który ma przygotowanie pedagogiczne do kontaktu i pracy z dziećmi (niezależne przecież od przedmiotu, którego uczy), natomiast zakres przedmiotów (nauka czytania, pisania, liczenia, podstawowej znajomości otaczającego świata itd.) jest na tyle ograniczony, że dostępny dla każdego dorosłego człowieka, tym bardziej nauczyciela z wyższym wykształceniem.
Tym bardziej dla uczciwego nauczyciela powinno być jasne, że utrzymywanie szkoły podstawowej, w której jest 23 uczniów, a więc statystycznie 3 uczniów w klasie jest marnotrawieniem publicznych pieniędzy i nie powinno mieć miejsca. Utrzymanie klas 1-3 jest o tyle uzasadnione, że dotyczy zbyt małych dzieci. Wymagania moje nie są może zbyt ambitne, ale wydają się racjonalne, natomiast ciekawi mnie ilu geniuszy wykształcili dotychczas ambitni nauczyciele w szkole na Foluszu i Majscowej, bo co jak co, ale warunki do pracy z dziećmi mieli prawie jak w specjalistycznym nauczaniu indywidualnym, a więc mogli poświęcić każdemu dziecku tak dużo czasu, że mogło ono cały materiał przerobić w czasie znacząco krótszym i skończyć szkołę podstawową jako prymus w wieku np. 10-11 lat.
@ do MR
dnia 02.02.2012, 22:42. Identyfikator użytkownika: 6931a37a0579
Ocena
komentarza:
5
Jeszcze raz postaram ci się to wytłumaczyć. Otóż w klasach I-III nie może uczyć każdy nauczyciel niezależnie od przedmiotu jakiego uczy czy niezależnie od tego jakie skończył studia. Aby uczyć w kl. I-III należy skończyć studia pedagogiczne o kierunku nauczanie zintegrowane dawniej nauczanie początkowe. I choćby nauczyciel skończył Oxford, a nie będzie miał kwalifikacji do nauczania zintegrowanego to nie ma prawa uczyć w klasach I-III, bowiem nauczanie w klasach początkowych ( z pozoru i tylko dla laików wyglądające na banalne) wymaga dokładnej znajomości tej fazy rozwojowej dziecka, ze szczególnym zwróceniem uwagi na dominację myślenia konkretno-obrazowego nad abstrakcyjnym.
Co do twoich wymagań edukacyjnych. Nie są one racjonalne, są po prostu strasznie ubogie.
A co do kształcenia geniuszy, aby wykształcić geniusza oprócz pracy nauczyciela i dobrych warunków potrzebny jest jeszcze "złoty gen". Natomiast w małych klasach ogromnie zyskują dzieci przeciętne i słabe, które w dużej grupie po prostu zostają w tyle.
Nie chcę się wypowiadać za Niegłowiczanina, ale myślę, że chodziło mu o to, że rodzice musieli charytatywnie przejąć obowiązki tych, którzy biorą za to pieniądze.
I życzę ci na koniec, żeby twoje dziecko czy wnuk mając 7 lat było skazane na dojazdy do szkoły autobusem. Wtedy dopiero zrozumiesz o co chodziło tym biednym rodzicom, którym ogromnie współczuję.
@ do MR
dnia 03.02.2012, 12:04. Identyfikator użytkownika: 0d92399937fd
Ocena
komentarza:
3
Nie będę sie rozwodził.Odpowiem Ci krótko, szkoła w Niegłowicach to sprawa
polityczna . Do 90 lat problemu nie było. Zmiana systemu spowodowała walkę
ugrupowń politycznych , które do dzisiaj walczą między sobą.Ale nie w interesie
społecznym.Kto i poco budował szkołe w Rafinerii.A kto niszczył szkołe w Niegłowicach? Zadaj sobie to pytanie i odpowiedz.
Natomiast prawdą jest gdyby nie determinacja i WALKA rodziców ,ta szkoła
by nie istniała.Przy okazji niektórzy działacze poltyczni zbili na tym kapitał.
@ zqz
dnia 03.02.2012, 15:17. Identyfikator użytkownika: 1aede09da7d8
Ocena
komentarza:
2
No właśnie spytajcie mieszkańców Łysej Góry ile kosztował gmine remont szkoły, który był niedawno robiony,krocie,i po co???
@ świadoma ;p
dnia 03.02.2012, 19:13. Identyfikator użytkownika: 2dc84e619cf3
Ocena
komentarza:
5
do MR !!!wiesz co to jest metodyka nauczania przedmiotu??? Ty może umiesz liczyć , czytać , mnożyć itp. jednak co do nauczania z pewnoscia nie wiedziałbyś jak to przekazać , w jaki sposób, z czym porównać, z czego wyprowadzić. Otóż nauczyciel zdobywa tę wiedzę przez 5 lat. Powiesz po co ? Ja swoje dziecko nauczę nawet bez tego - na to ja : ucz!!! masz do tego prawo a nawet obowiązek rodzicielski, jednak,żeby uczyć grupę dzieci zróżnicowanych pod względem intelektualnym trzeba to czynić wg ustalonych kroków, wg zasady stopniowania trudności. Jeśli Twoim zdaniem ''w klasach 1-3 to każdy praktycznie może uczyć '' to zapraszam to klasy, zobaczysz jakie to łatwe ;) i przyjemne tłumaczyć po tysiąc razy jedno i to samo często 'odbierane' bez odrobiny zainteresowania
@ MR
dnia 03.02.2012, 20:13. Identyfikator użytkownika: bd13bc9ea4ab
Ocena
komentarza:
-2
O Matko jedyna! Dlaczego świadoma piszesz - ty może umiesz liczyć, czytać, mnożyć itp. sugerując chyba jednocześnie, że nauczyciel jakiegokolwiek stopnia z wykształceniem wyższym może tego nie umieć. W żadnym bowiem razie nie było z mojej strony sugestii, żeby dzieci w szkołach uczył ktokolwiek inny niż nauczyciel. Tyle tylko, żeby był to nauczyciel bardziej wszechstronny, żeby w takiej małej szkole jak na Foluszu mógł uczyć i pisać, i czytać, i mnożyć zwłaszcza w klasach najniższych. I wtedy nie trzeba byłoby zatrudniać oddzielnego nauczyciela, który umie pisać i mógłby tego uczyć dzieci, a innego, który umie czytać (sic!), czy też zna tabliczkę mnożenia, bo tego trzeba też dzieci nauczyć. Natomiast mocno zastanawia mnie to, że nauczyciel przez 5 lat zdobywa wiedzę, jak skutecznie uczyć dzieci, a potem musi po tysiąc razy tłumaczyć jedno i to samo (a więc czyniąc to bardzo nieskutecznie) i bez odrobiny zainteresowania ze strony uczniów. Coś tu nie gra, może taki nauczyciel nie powinien jednak być nauczycielem, bo szkoda w takim przypadku i takiego nauczyciela i tych dzieci.
@ wiarus 80
dnia 04.02.2012, 18:01. Identyfikator użytkownika: 67adc684a647
Ocena
komentarza:
3
.Nie wierzysz chyba sam że tak będzie..Radni wszelkiego szczebla trudnią się głównie walką polityczną,obrzucaniem przeciwników inwektywami,oraz działaniem "pod publiczkę".Podgryzanie stołków i donosicielstwo jest powszechne na codzień."Dyrektyw" z góry szefowie słuchaja na baczność,więc smorządność to raczej miraż niedosięgły.Społeczność owszem pokrzyczy,ale w wyborach w większości nie weżmie udziału,a zagłosują w komplecie fani starego porządku...i tak to się utrwala od lat.Demokracja dawno umarła.
@ lesmian.com
dnia 31.01.2012, 17:45. Identyfikator użytkownika: 8a387956ccf9
Ocena
komentarza:
3
@ mieszkanka gminy
dnia 24.01.2012, 20:35. Identyfikator użytkownika: fa87449a341c
Ocena
komentarza: -12
masz rację bo tam się już szkoły likwiduje, a nasz artysta każe to trzymać w tajemnicy. skan
dal, na najbliższej sesji będą szkoły likwidowane, a nikt o tym nawet nie informuje !!!
@ lesmian.com
dnia 31.01.2012, 17:51. Identyfikator użytkownika: 8a387956ccf9
Ocena
komentarza:
11
I przepowiednia z przed tygodnia spełniła się. Niestety ludziska,wybraliście capów,którzy po prostu olewają Wasze problemy...
@ Majscowa
dnia 31.01.2012, 17:58. Identyfikator użytkownika: b0aa3b7be0bb
Ocena
komentarza:
5
Na stronie http://www.debowiec.pl/ogloszenia_2012/sesja_rg_31_01_2012.pdf już od 24 01 2012 było obwieszczenie z informacją o likwidacji szkół. Widać że w Majscowej i Foluszu nie interesują się sprawami gminy.
@ łodyniec
dnia 31.01.2012, 20:31. Identyfikator użytkownika: 61cb4f15e064
Ocena
komentarza:
2
o likwidacji byla juz wzmianka w tamtym roku, nauczyciele wiedzieli o tym ,wiec niech nie udaja zdziwienia !
@ Hela
dnia 31.01.2012, 21:18. Identyfikator użytkownika: 3989c14cc823
Ocena
komentarza:
-1
To i tak póżno podana informacja w tak ważnej sprawie, na tydzięń przed sesją gdzie podejmuje się uchwałę o likwidacji szkół !!!
@ Majscowa
dnia 01.02.2012, 00:54. Identyfikator użytkownika: b0aa3b7be0bb
Ocena
komentarza:
3
Dyrektorzy szkół wiedzieli już w grudniu 2011
@ kij w oko władzom...
dnia 01.02.2012, 15:28. Identyfikator użytkownika: c67a48e12bf1
Ocena
komentarza:
-3
czyli 7 dni od sesji, no to faktycznie w [...] czasu...
@ do majscowa
dnia 02.02.2012, 18:50. Identyfikator użytkownika: 8f0ac0d523a1
Ocena
komentarza:
2
a radni i wójtowie kilka lat wczesniej po rocznikach statystycznych-ile sie dzieci urodziło! Był czas przygotowac wszystkich na takie zmiany-pytanie tylko po co? Lepiej walnąć z grubej rury!
@ jAAAA
dnia 31.01.2012, 18:08. Identyfikator użytkownika: 2d63a5bde985
Ocena
komentarza:
21
Szkoła w Majscowej już powinna być dawno przekształcona w przedszkole. Już od 20 lat klasy są łączone!!! W tej chwili więcej już jest chyba nauczycieli niż dzieci.
@ ssss
dnia 31.01.2012, 19:43. Identyfikator użytkownika: 1aede09da7d8
Ocena
komentarza:
-2
Tak tu problem mają nauczyciele,których z każdej likwidowanej szkoły odejdzie po około 10 osób,ale czy nami ktoś się martwi że my nie mamy pracy??
@ @
dnia 01.02.2012, 10:26. Identyfikator użytkownika: ff1f60826466
Ocena
komentarza:
3
nauczyciele i dyrektor z majscowej teraz zaczną grupowo chorować -
do zus-u - mobilizujcie siły :-)
@ mieszkaniec gminy
dnia 31.01.2012, 18:17. Identyfikator użytkownika: 33d3128cb7e9
Ocena
komentarza:
4
straciłeś wójcie wyborców z Majscowej i z Folusza w przyszłych wyborach
@ Majscowa
dnia 31.01.2012, 18:39. Identyfikator użytkownika: b0aa3b7be0bb
Ocena
komentarza:
2
ilu stracił?
@ Majscowa
dnia 31.01.2012, 19:25. Identyfikator użytkownika: 7c4a1abd71cb
Ocena
komentarza:
3
Bardzo wielu
@ czesio
dnia 31.01.2012, 19:44. Identyfikator użytkownika: 07c11db5ebd7
Ocena
komentarza:
7
ale co żeście sie tak wójta czepili...a może tak wezcie sie za dupska radnych co to przegłosowali!!!wszak to rada gminy głosowała...podać do wiadomości kto był za,kto przeciw...a potem ładnie na ulicy pozdrowić
@ Majscowa
dnia 31.01.2012, 19:46. Identyfikator użytkownika: b0aa3b7be0bb
Ocena
komentarza:
-1
hii 1%
@ lesmian.com
dnia 31.01.2012, 20:14. Identyfikator użytkownika: 8a387956ccf9
Ocena
komentarza:
3
Przecież nie ma zamiaru byc wójtem do emerytury. Tak,czy inaczej zostaje ekonomia.Subwencja oświatowa nie pokryje kosztów utrzymania szkoły,do której uczęszcza 23 dzieci,a biedne gminy nie udżwigną tych kosztów no i oczywiście karty nauczyciela.Wiele gmin chce oddac szkoły pod zarząd niepubliczny,jako szkoły społeczne.Wtedy nauczyciele pracują na indywidualnych kontraktach,bez wygórowanych przywilejów Karty Nauczyciela...
@ łodyniec
dnia 31.01.2012, 20:33. Identyfikator użytkownika: 61cb4f15e064
Ocena
komentarza:
5
nie stracil :) tak samo jak PO nie stracilo ... ostatnio tez mial przegrac i co? akuku , nie do obalenia :) i teraz bedzie to samo, macie krutka pamiec i zaglosujecie na niego i na PO :)
@ Hela
dnia 31.01.2012, 21:11. Identyfikator użytkownika: 3989c14cc823
Ocena
komentarza:
2
I to jest jedyne dobre rozwiązanie jeśli się chce szkołę zostawić. W niepublicznych szkołach tylko nauczyciele mniej zarabiają, poza tym wszystko inne może być bez większych zmian, a rodzice mają duży wpływ na kształcenie dzieci.
@ fakt
dnia 31.01.2012, 21:25. Identyfikator użytkownika: 33d3128cb7e9
Ocena
komentarza:
3
chcesz wiedzieć kto głosował za likwidacją szkół:
-3 kłaputów
-2 z CIEKLINA (CZ.M. oraz W.M)
-1 z Dobryni(kobieta)
-1 z Łazów(kobieta)
-1 z Zarzecza(kobieta)
-1 "szeryf" całego teatru z Duląbki
kto za kto przeciw zobaczysz na stronie gminy pt.radni
@ sdf
dnia 31.01.2012, 22:13. Identyfikator użytkownika: 0f02f6232e60
Ocena
komentarza:
2
Bardzo proszę nie pisać kłamstw!! Pan W.M. z Cieklina nie głosował za likwidacją szkół, ale wstrzymał się od głosu!
@ kes
dnia 31.01.2012, 22:22. Identyfikator użytkownika: 1ba1575ec59d
Ocena
komentarza:
-6
Dobrze prawisz. Tu nie chodzi odzieci a o Kartę Nauczyciela z czasów stanu wojennego.
@ do sdf
dnia 31.01.2012, 23:59. Identyfikator użytkownika: 08446fefe599
Ocena
komentarza:
2
Wstrzymał się tylko przy szkole w Foluszu,
@ łodyniec
dnia 01.02.2012, 08:09. Identyfikator użytkownika: 61cb4f15e064
Ocena
komentarza:
7
wstrzymanie sie od glosu to tak jak patrzenie na katowanego dzieciaka i nic nie zrobienie. nie masz zdania to co ty tam robisz?
@ 2781saj xbcd;
dnia 01.02.2012, 10:48. Identyfikator użytkownika: 9500fb9712e4
Ocena
komentarza:
8
Gminy nie udźwigną, bo muszą utrzymać fabrykę ludzi zatrudnionych w biurze pytanie tylko co tam produkują? kawkę do picia???
@ ABC
dnia 01.02.2012, 11:33. Identyfikator użytkownika: 47177bec4d2a
Ocena
komentarza:
2
zachował sie jak PIŁAT
@ racjo-nalista.com
dnia 01.02.2012, 13:50. Identyfikator użytkownika: 8a387956ccf9
Ocena
komentarza:
-4
Jedno jest pewne.Karta Nauczyciela rozłożyła budżet nie jednego samorządu (miasta,gmimy). To relikt komuny,bo jak w dobie gospodarki rynkowej może istniec tak uprzywilejowana grupa zawodowa. Są też inni: sędziowie,prokuratorzy,mundurówka,górnicy,kler+ Kościół,którzy drążą tym razem budżet państwa,czyli też nas. Tych uprzywilejowanych grup społecznych jest o wiele więcej,ale to nie miejsce by je wymieniac. Każde głośniejsze pierdnięcie Związku Nauczycielstwa Polskiego było nagrodzone podwyżkami pensji,bo to jak wiadomo żelazny elektorat nie tylko komunistów...
@ kij w oko władzom...
dnia 01.02.2012, 15:31. Identyfikator użytkownika: c67a48e12bf1
Ocena
komentarza:
2
owszem rada głosowała ale szanowcy wójciu poddał uchwałe pod głosowanie a nie któryś z radnych... więc pretensje tylko do wójta... a w dodatku wojt swoimi metodami juz "poprzekonywał" radnych jak mają głosować
@ do użytkowanika 33d3128cb7e9
dnia 01.02.2012, 22:51. Identyfikator użytkownika: d1a382fd1cae
Ocena
komentarza:
0
widac jesteś bardzo aktywny i masz dużo do powiedzenia, pół opinii już skomentowałes daj się innym wypowiedziec, palancie jeden
@ odp
dnia 02.02.2012, 10:46. Identyfikator użytkownika: a01629dc19af
Ocena
komentarza:
2
palantem to jestes Ty a inni tez sie wypowiadaja więc stul pys!!!
@ odp
dnia 02.02.2012, 10:48. Identyfikator użytkownika: a01629dc19af
Ocena
komentarza:
0
pysk zeby było wiadomo
@ do palanta
dnia 02.02.2012, 18:33. Identyfikator użytkownika: d9409ceaf1f6
Ocena
komentarza:
0
palancie a zarazem kłapucie zawrzyj gar może jesteś jednym z tych wazeliniarzy wójta co byli za likwidacją
@ do Hela
dnia 02.02.2012, 18:53. Identyfikator użytkownika: 8f0ac0d523a1
Ocena
komentarza:
-1
a Ty była w takiej szkole niepublicznej w dzień powszedni? Czy tylko bajki powtarza zasłyszane-chybaś sie pani SZaleju najadła stąd te farmazony pisze! Ja był widział i nigdy więcej!
@ do racjo-nalisty.com
dnia 03.02.2012, 11:11. Identyfikator użytkownika: 23be882dc38a
Ocena
komentarza:
4
Racjo-nalisto, czyśbyś między wierszami sugerował, że to właśnie komuna dbała o ludzi?
@ normalny
dnia 10.02.2012, 21:35. Identyfikator użytkownika: 6fecaa452f21
Ocena
komentarza:
2
masz kolego racje gdyby ludzie wiedzieli co zawiera taka karta to by im włosy na głowie się zjeżyły. Jaka różnica jest między nimi a normalnym pracownikiem a z karty nauczyciela nikt nie zrezygnuje. bo ciemnota ma na to zapracować.A mowa że dzieci na tym ucierpią to bzdura bo autobus zawiezie i przywiezie a jak zasypie to będą siedzieć w domu dziś jest tak samo bo nauczyciele z jasła samolotem nie latają.
@ abc
dnia 31.01.2012, 18:31. Identyfikator użytkownika: 6931a37a0579
Ocena
komentarza:
18
Ciekawe czy w ramach oszczędności zmniejszy się ilość urzędników w gminie? A może zmniejszą się ich pensje? Dlaczego wszyscy szukają oszczędności tylko w szkole?
@ ja
dnia 31.01.2012, 18:36. Identyfikator użytkownika: e67f7b5d7ea8
Ocena
komentarza:
30
Jasne najlepiej to całe podkarpacie zamknąć. Ostatnimi czasy to nic tylko likwidacja szkół co się tak czepili tych szkół. Dajcie robotę ludziom to będą mieli za co żywić rodziny to zdecydują się na więcej dzieci i będzie masa w szkołach, a tak za co wyżywić rodzinę jak tak ciężko jest, co powiedzieć dziecku, że nie dostanie obiadu i kurtki na zimę bo polska to dupiaty kraj? Porażka!
@ gazda
dnia 31.01.2012, 19:21. Identyfikator użytkownika: be87eb0106e6
Ocena
komentarza:
5
Mniej więcej 4 lata temu była mowa o likwidacji szkoły w Foluszu , naturalnie wszyscy mieli to daleko rodzice i włada wiejska . Teraz po remoncie szkoły (kasa) będziemy ją likwidować...po co remont , co dalej z przychodnią zdrowia ...co z dziećmi...Poczekajmy do wyborów
@ Majscowa
dnia 31.01.2012, 19:33. Identyfikator użytkownika: b0aa3b7be0bb
Ocena
komentarza:
5
Budynku wam nie zabiorą chyba że nie będziecie mieli pomysłu na dobre wykorzystanie go to sprzedadzą np na ośrodek Mastejowi.
@ Hela
dnia 31.01.2012, 21:02. Identyfikator użytkownika: 3989c14cc823
Ocena
komentarza:
0
Oczywiście, że nie odbiorą, bo już nie jest Wasz tylko należy do gminy (tylko,że nie da się go przenieść np. do Dębowca). Szkoła jako uczniowie jest Wasza!!!
@ demokrata
dnia 31.01.2012, 19:29. Identyfikator użytkownika: 7c4a1abd71cb
Ocena
komentarza:
2
Ludzie, to do Was należy władza w państwie demokratycznym! Wy wybraliście tę władzę i to oni mają Wam służyć, a nie działać przeciwko Wam. Wy-Wyborcy możecie wszystko!
@ gfg
dnia 31.01.2012, 19:56. Identyfikator użytkownika: 1aede09da7d8
Ocena
komentarza:
4
To się tylko tak mówi.
@ łodyniec
dnia 01.02.2012, 10:12. Identyfikator użytkownika: 61cb4f15e064
Ocena
komentarza:
3
niestety nie moga :) po to sie wybiera wladze aby oni rzadzili,nawet nie mozna ich rozliczyc ze swojej pracy :( nie mozna ich odwolac (chyba ze sila) ,wiec musimy poczekac do nastepnych wyborow.
@ Jasełko
dnia 31.01.2012, 19:31. Identyfikator użytkownika: bb7f5ed873e0
Ocena
komentarza:
-41
szkoły to powiny zostac tylko w miescie czyli w Jaśle, a reszte trzeba pozamykac
@ mieszczuch
dnia 31.01.2012, 20:06. Identyfikator użytkownika: 168e65162273
Ocena
komentarza:
1
Czyli w Jaśle i w Kołaczycach, bo to nasze jedyne miasta w powiecie. Co ty- nie dokształcili cię w tej "miejskiej" szkole?
@ fakt
dnia 31.01.2012, 21:30. Identyfikator użytkownika: 33d3128cb7e9
Ocena
komentarza:
2
jesteś zwichnięty umysłowo
zadzwoń i zarejestruj się na jutro za Bursę tam na ciebie czekają
@ xn
dnia 31.01.2012, 21:34. Identyfikator użytkownika: 33d3128cb7e9
Ocena
komentarza:
-5
miasto to ty widziałeś na zdjęciu a jasło to nora zabita dechami
@ xn
dnia 31.01.2012, 21:36. Identyfikator użytkownika: 33d3128cb7e9
Ocena
komentarza:
-4
zamknąć to trzeba ciebie bo jesteś niebezpieczny dla otoczenia
@ Sven
dnia 31.01.2012, 20:17. Identyfikator użytkownika: bf2350160c3d
Ocena
komentarza:
9
Ja wam ludzie mówiłem,że to nie jest Polska tylko przypudrowana Generalna Gubernia może nie ma mordów bezpośrednich ale polityka wobec obywateli jest ta sama-Kto ma dobrze i jest nietykalny,a zarazem dostaje podwyżki:policja,urzędniki wszelkiego kalibru,kościół...Poczytajcie sobie dzienniki Hansa Franka to zrozumiecie,ze są wdrożone te same procedury.
@ Pijtor
dnia 31.01.2012, 20:21. Identyfikator użytkownika: 0859f0042b1f
Ocena
komentarza:
5
Jak wiemy gmina pozostawi dotację dla kościółków - niech więc dobrodzieje uczą dzieci jak w średniowieczu (ale już nie przytulają)
@ łodyniec
dnia 31.01.2012, 20:34. Identyfikator użytkownika: 61cb4f15e064
Ocena
komentarza:
3
to kosciol powinien dolozyc do nauki swoich owieczek :)
@ patriota
dnia 31.01.2012, 20:32. Identyfikator użytkownika: eebeafc4f50a
Ocena
komentarza:
0
"Komuno wróć! "Te czasy juz mamy za sobą. Dzięki Bogu! walczyli o to ludzie, często przepłacając zdrowiem a nawet życiem. A dzisiaj miałem wrażenie, że przeniosłem się znowu w ten okropny czas w dziejach historii Polski. 9ciu radnych uparcie trwało przy swoim postanowieniu . Układy , układziki to obraz naszych radnych. W relacji z sesji zobaczymy,czy wystarczajaco podnieśli rękę, aby zaoszczedzić na dzieciach . A może jak w Korei niezbyt rozpaczali i zostana "zesłani do obozów pracy"? Zlikwidować za wszelką cenę! Czy nie taki był zamysł od poczatku ? 3 miesiace czekania,tylko na co ? na likwidację, a nie zamiar likwidacji! Wszystko jasne. Radni śpią spokojne.
@ Jasełko
dnia 31.01.2012, 20:35. Identyfikator użytkownika: 6c5490980e4f
Ocena
komentarza:
2
Kołaczyce nigdy nie będzie miastem , tam też pozamykają wszystkie szkoły ,kwestia czasu
@ Majscowa
dnia 31.01.2012, 20:41. Identyfikator użytkownika: b0aa3b7be0bb
Ocena
komentarza:
1
Kali jeść Kali pić Hii !!! Kołaczyce są miastem czy to jaślanom się podoba czy nie
@ Agent Delegat
dnia 31.01.2012, 20:59. Identyfikator użytkownika: 90d3cdef519d
Ocena
komentarza:
7
Rozumiałbym żale, jakby te dzieci miały do Cieklina 20 km w jedną stronę, w dodatku piechotą przez las. Ale na litość boską, szlag ich od przejechania kilku kilometrów autobusem nie trafi. A utrzymywanie szkoły dla ledwie 20 osób to jakaś kompletna paranoja i nawet gdyby gmina Dębowiec leżała na żyle złota wydawanie sporych pieniędzy dla garstki uczniów nie miałoby sensu.
@ abc
dnia 01.02.2012, 00:56. Identyfikator użytkownika: 6931a37a0579
Ocena
komentarza:
6
Czy nie rozumiesz, że dzieci odwiezione ze szkoły nie wrócą do niej po południu, nie wrócą na kółka zainteresowań, sks-y, kursy itp. Czy te dzieci są gorsze tylko dlatego, że jest ich 20? Jeżeli dziecko spóźni się do szkoły kilka minut to siada do ławki i po sprawie, jeżeli spóźni się na autobus musi wrócić do domu. Autobus owszem pojedzie, gdy są dobre warunki pogodowe, ale w warunkach ekstremalnych, wtedy gdy jest najbardziej potrzebny niestety - nie. Wiem to dokładnie z własnego doświadczenia.
@ łodyniec
dnia 01.02.2012, 10:17. Identyfikator użytkownika: 61cb4f15e064
Ocena
komentarza:
5
Agent ,oblicz ile zarabiaja urzednicy gminy wraz z wojtem ... sumka nie jest adekwatna do wykonywanej przez szlachte prace,a jednak nikt nie chce zamknac urzedu? dlaczego? nie przynosza zysku tak jak szkola,wiec tez nalezy zlikwidowac... zostawic dwie osoby,zeby mial kto wnioski o dotacje przyjmowac i dowody wydawac ,a reszta do ZWOLNIENIA !!! a wojta wywiezc na taczce :)
@ Agent Delegat
dnia 01.02.2012, 12:44. Identyfikator użytkownika: dba96e3610e8
Ocena
komentarza:
3
Jeżeli rzeczywiście jest popyt (osobiście nie wierzę, no ale załóżmy) na kółka zainteresowań, sksy czy inne kursy, to skrzykuje się paru rodziców i albo sami po godzinach zapewniają rozrywkę dzieciakom (do popilnowania w czasie, gdy gonią za piłką nie potrzeba hiperkwalifikacji), albo negocjują z wójtem, żeby sfinansował nauczyciela czy innego animatora, który dojedzie do Folusza czy Majscowej 2-3 razy w tygodniu po 16. Tylko, że tu zamiast biadolić na zebraniach trzeba byłoby się zebrać, ustalić czego się chce, dla kogo i za ile. A do takich działań polactwo jest niezdolne, darcie ryja na zebraniach i postawa roszczeniowa to jedyne, na co ich stać.
@ normalny
dnia 10.02.2012, 21:41. Identyfikator użytkownika: 6fecaa452f21
Ocena
komentarza:
3
na kółko czy s k s jak mają coś takiego to pani ma wtedy okres albo dziecko chore i musi wyjechać .Ty chyba jesteś belfrem.
@ normalny
dnia 10.02.2012, 21:44. Identyfikator użytkownika: 6fecaa452f21
Ocena
komentarza:
3
ty chyba jesteś belfrem bo sks-y cz kółka zainteresowań mało się odbywają bo pani ma właśnie okres albo chore dziecko
@ Sven
dnia 31.01.2012, 21:04. Identyfikator użytkownika: bf2350160c3d
Ocena
komentarza:
-8
Ja osobiście się cieszę z upadku tego tworu z Jałty dlatego,że nigdy nie akceptowałem rzeczywistości po 89 roku,którą to na siłę mi wsadzono idiotyzmy takie jak ZCHN,AWS mieszanki kleru z przenośnym ołtarzem z Wałęsą w USA to teraz zobaczymy--- nie ma wolności bez solidarności nie ma ludzi nie ma państwa cha cha cha...
@ OLO
dnia 31.01.2012, 21:07. Identyfikator użytkownika: 282429c2b91d
Ocena
komentarza:
5
Jesli dzieci z Folusza nie dojada do Cieklina bo nie pozwola na to warunki atmosferyczne to jak dojezdzaja tam nauczyciele?
@ BIESIADA
dnia 31.01.2012, 21:27. Identyfikator użytkownika: 08446fefe599
Ocena
komentarza:
-4
To są dorośli ludzie i jeżdżą tam z własnego wyboru, a nie dlatego, że ktoś za nich tak zdecydował
@ Rumcajs
dnia 31.01.2012, 21:13. Identyfikator użytkownika: fbc866323853
Ocena
komentarza:
4
po co utrzymywać szkołe do której chodzi 22 osoby,ogarnijcie sie
z majscowej do debowca nie ma 20 km
a dzieci do gimnazjum i tak dojeżdrzaja
@ BIESIADA
dnia 31.01.2012, 21:17. Identyfikator użytkownika: 08446fefe599
Ocena
komentarza:
-5
do mieszkańców folusza i majscowej! wójt zbigniew staniszewski z radości wynikającej z likwidacji naszych szkól, organizuje biesiadę w domu ludowym w cieklinie dla 240 osób! start: sobota, godz.14.00. pomóżmy wójtowi i radnym cieszyć się za to, że oszczędzili na naszych dzieciach!!!
@ droga
dnia 31.01.2012, 21:31. Identyfikator użytkownika: 600b8455dbbb
Ocena
komentarza:
0
ugości przybyłych trunkami przedniej jakości...a kobiety z całej gminy nawiozą nagotowanego jadła !
@ łodyniec
dnia 01.02.2012, 10:20. Identyfikator użytkownika: 61cb4f15e064
Ocena
komentarza:
2
zaprosil dziewczyny do towarzystwa? jak nie to ksieza nie beda na imprezie hahaha
@ emsi
dnia 31.01.2012, 21:37. Identyfikator użytkownika: b1a8079deb80
Ocena
komentarza:
-2
W czym zawinili wójtowi i szanownej radzie najmłodsi? Chyba tym,że nie mają głosu,dlaczego nie słucha się ich rodziców, ich potrzeb i likwiduje się szkołę? o zgrozo Historia was osądzi.
@ 000
dnia 31.01.2012, 21:58. Identyfikator użytkownika: 33d3128cb7e9
Ocena
komentarza:
6
nie historia tylko przyszłość najbliższa ta za 3 lata
@ obserwator
dnia 31.01.2012, 21:49. Identyfikator użytkownika: dcca54704de2
Ocena
komentarza:
13
Z Majscowej do Dębowca do szkoły jest 3 km a autobusy i tak wożą dzieci. W Dębowcu są dużo lepsze warunki do nauki niż w Majscowej więc o co to halo !!! Lepiej dzieciom to wyjdzie. no ale nauczyciele stracili posadę to akurat przykre.
@ droga
dnia 31.01.2012, 22:04. Identyfikator użytkownika: 600b8455dbbb
Ocena
komentarza:
7
Byłam podczas głosowania w gminie . Radni pomimo przedstawionych argumentów głosowali tak jak kasał wójt.Ludzie sami ich wybrali -szkoda ,że wnioski wyciągnęli dopiero teraz.Naiwność ludzka nie ma granic .Staniszewski wystartował jako bezpartyjny ,a woził ze sobą na zabrania ludzi z PO.Duląbka musi zostać bo pan przewodniczący rady Budziak stracił by przy najbliższych wyborach wyborców.
@ odpowiedz
dnia 01.02.2012, 09:05. Identyfikator użytkownika: 33d3128cb7e9
Ocena
komentarza:
8
Przestań piepszyć widać jak dzieci które chodzą do dębowca są wyszkolone kłaputy się śmieją z dzieci majscowskich które chodzą do dębowca a matki tych dzieci na wywiadówkach nie mają prawa głosu bo to nie ich szkoła. Tylko nikt sie nie przyzna bo juz nie ma odwrotu. śmiech po prostu. Zobaczymy za parę lat czy dzieci uczone w kłaputowie będą geniuszami.
@ @
dnia 01.02.2012, 10:35. Identyfikator użytkownika: ff1f60826466
Ocena
komentarza:
-4
nie nieprzykre , ze nauczyciele stracili posadę i tak nic nie robili- koniec z nieróbstwem i obrabianiem tyłków ludziom w majscowej :-)
@ ff
dnia 31.01.2012, 21:55. Identyfikator użytkownika: 293eae84c507
Ocena
komentarza:
-5
pewnie wszystko pozamykejcie, ludzie pojda na bruk , a ci nauczyciele co znajomosci majom to se pojda do inny szkoły i mucha nie siado
@ gfg
dnia 01.02.2012, 15:30. Identyfikator użytkownika: 1aede09da7d8
Ocena
komentarza:
7
Ciekawe do jakich,jak wszystkie są już na ful przepełnione.Przecież co roku kolejna armia nauczycieli kończy studia i wszyscy chcą się w jakiejś szkole zatrudnić.
@ do pana pedagoga i radnego MARCINA B.
dnia 31.01.2012, 21:55. Identyfikator użytkownika: 33d3128cb7e9
Ocena
komentarza:
1
Pan jako "pedagog" opowiedział sie za zamykaniem szkół
Wstyd i hańba
życzę panu dużo "sukcesów" w swojej pracy
wbijasz facet sobie nóż w plecy
POWODZENIA "nauczycielu"
@ smok analog
dnia 01.02.2012, 08:09. Identyfikator użytkownika: e702e9758bc7
Ocena
komentarza:
0
Jaki nóż w plecy?? Jak zlikwiduje się szkoły na Foluszu i Majscowej to zagęszczą się sąsiednie szkoły, a w tym w Dębowcu. Czyli robi sobie dobrze. :)
@ Jasełko
dnia 31.01.2012, 21:57. Identyfikator użytkownika: 6c5490980e4f
Ocena
komentarza:
0
jak nie macie samochodów to busami dzieci będziecie wozic do miasta JASŁA, a jak nie to gminy dopłacą do MKS i normalnie wasze dzieci z wioski dojadą autobusem
@ sąsiad
dnia 31.01.2012, 22:14. Identyfikator użytkownika: 33d3128cb7e9
Ocena
komentarza:
4
"dziękujemy" kłapuckim radnym za głosowanie za likwidacjom szkół
NIE ZAPOMNIMY WASZYCH GŁOSÓW!!!
@ odpowidam
dnia 01.02.2012, 11:37. Identyfikator użytkownika: 33d3128cb7e9
Ocena
komentarza:
3
oni tak głosowali bo wójt tak kazał podlizali się. będą mieć co świętować i za co i znowu za nasze pieniądze.
@ iuzew
dnia 31.01.2012, 22:20. Identyfikator użytkownika: b163f0d6f057
Ocena
komentarza:
-11
4 ucznia 11 nauczycieli plus dyrektor zastępca sekretarz daje nam 14 to z karty doświadczonych z statusem karty nauczyciela wynika po28oo do 4400 od nayczyciela po dyrktora plus kuchnia i pomoc kuchenna plus swietlica i biblioteka i etat zastępcy bibliteki plus starzysta z up to co ten dzidzia za 4 lata pojmie nauki jeżeli sę urodził jako jeden my wielkie oczy .
@ emsi
dnia 31.01.2012, 22:33. Identyfikator użytkownika: b1a8079deb80
Ocena
komentarza:
7
ale mamy władzę.. tylko dla diet PO co im teraz potrzebni ludzie? PO co ?Wybory za3 lata- zapamiętamy wasze kamienne twarze.Oczekujcie na nagrodę. Już się nie nabierzemy na obiecanki" za mojej kadencji nie będę likwidował szkół"- pamiętamy wójcie...
@ kes
dnia 31.01.2012, 22:38. Identyfikator użytkownika: 1ba1575ec59d
Ocena
komentarza:
10
22 uczniów a ilu pedaogów - ludziska liczcie Wasze pieniądze !!!
@ abc
dnia 01.02.2012, 01:19. Identyfikator użytkownika: 6931a37a0579
Ocena
komentarza:
6
Doskonale wiesz, że nie każdy pedagog ma pełny etat. Jeżeli uczy np. tylko przyrody to ma zaledwie 4 godziny, resztę musi uzupełniać w innych szkołach, jeżeli jest gdzie. Musi tak być, bo do każdego przedmiotu trzeba mieć kwalifikacje. Stąd duża ilość nauczycieli w porównaniu do ilości uczniów, ale żeby nauczyciel uzbierał etat musi czasem objechać 3 lub 4 szkoły i w każdej z tych szkół liczony jest przez laików jako pełnoetetowiec, więc nie rób ludziom wody z mózgu tylko zapytaj ile w szkole jest pełnych etatów nauczycielskich, a nie ilu jest nauczycieli.
@ smok analog
dnia 01.02.2012, 08:36. Identyfikator użytkownika: e702e9758bc7
Ocena
komentarza:
3
Dlaczego nie powiesz, że taki nauczyciel uczacy powiedzmy 4 godziny ma klasy łączone i dostaje dużo więcej kasy niż normalnie nauczyciel klasy nie łączonej. Stąd nawet jak jest tych nauczycieli tyle samo co w innej szkole, to przez łączenia klas wyciągają 50% kasy więcej. Do tego czy w klasie jest 6 uczniów czy 24 temperatura w klasie musi być ok 20 stC, stąd ogrzewasz powierzchnię dla mniejszej liczby uczniów. To samo dotyczy innych wydatków. Dlatego takie szkoły są totalnie nie rentownie i już dawno powinny zostać zlikwidowane.

Z punktu widzenia nauczycieli istnienie takich szkół jest jak najbardziej uzasadnione. Mniej się orobi, więcej wyciągnie kasy, pani sprzątaczka, też ma dobrze. Ile może nabrudzić 23 dzieci ? Żyć nie umierać - kolejne polskie eldorado.
Nauczyciel uczący w 3-4 szkołach z żadną nie jest związany więc zazwyczaj przyjeżdża na 4 godziny odwalić pańszczyznę i jedzie do kolejnej.

Przez to rodzice sami krzywdzą swoje dzieci, bo takie dziecko jest niedoukiem. Klasa łączona pasuje to szkół specjalnych, gdzie nauczanie prowadzi się sztuka dla sztuki. Ale nie ważne, grunt żeby dziecko było pod nosem, szybko odwaliło szkołę, a później pomogło w domu "opołki" robić, w końcu lepiej wychodzi się na tym niż na studiach.
Poza tym argumenty przeciw dojazdowi dzieci do szkół są mocno przesadzone. Dawniej dzieci same chodziły po pare kilometrów do szkoły, a zimy były konkretniejsze. POnad to, żeby zagrać po lekcjach w piłkę na szkolnym boisku, to dzieci same podejdą lub podjadą rowerem, ale na lekcje już jest za daleko nawet autobusem podjechać.

Jak rodzice są tacy opiekuńczy, to niech zrobią sobie szkoły społeczne i sami płacą na edukacje swoich dzieci.
@ do kes
dnia 01.02.2012, 09:26. Identyfikator użytkownika: 6931a37a0579
Ocena
komentarza:
10
Tak, ludziska zaczną liczyć swoje pieniądze jak będą musieli dopłacać do szkoły społecznej albo dowozić dzieci we własnym zakresie, bo autobus nie jest niezniszczalny. Na razie dokładnie liczą pieniądze i to grosz do grosza i dlatego walczą o szkołę.
@ do smoka analoga
dnia 01.02.2012, 11:46. Identyfikator użytkownika: 6b3ad38df4c7
Ocena
komentarza:
2
Smoku analogu jesteś typowym bezdusznym, wyrachowanym, ekonomistą. I oczywiście wolno ci , ale do momentu, gdy piszesz prawdę.
Dodatek za klasy łączone to są groszowe sprawy, a praca ciężka, ale i tak wolę uczyć w klasach łączonych niż w 30 osobowych, a właściwie bezosobowych zespołach, gdzie dziecko jest tylko numerem w dzienniku.
Nauczyciel uczący w 3-4 szkołach oprócz tego, że musi poświęcić dużo więcej czasu i pieniędzy na dojazdy to ma 4 wywiadówki, 4 konferencje, 4 dyskoteki, 4 wycieczki, 4 protokoły, itp itd. Czy zdajesz sobie sprawę ile to jest czasu?
Niedoukami są dzieci uczące się w 30 osobowych klasach, nauczyciel niestety nie dotrze do każdego,a słabsi szybko zostają w tyle.
Dawniej dzieci same chodziły do szkoły po parę kilometrów, no właśnie DAWNIEJ, to my mamy iść do przodu, czy cofać sie w rozwoju?
Twojego ostatniego zdania, sorry, ale nia skomentuję.
@ KES
dnia 01.02.2012, 13:34. Identyfikator użytkownika: 53cab09dcf10
Ocena
komentarza:
-2
Nie ma Karty Nauczyciela i wszystkie małe szkoły będą istnieć. Pomyślcie gdzie jest problem ?
@ gfg
dnia 01.02.2012, 15:34. Identyfikator użytkownika: 1aede09da7d8
Ocena
komentarza:
-5
Wiem - tylko seks,seks,seks
@ do sdf
dnia 01.02.2012, 17:31. Identyfikator użytkownika: 08446fefe599
Ocena
komentarza:
1
Dawniej była jedna sala, jeden nauczyciel i dzieciaki z całej wsi. Do tego zmierzasz? Co winne są dzieciska, że jest ich tak mało? Skoro nauczyciele mają tak super, to staraj się o tę "cieplutką posadkę" i nie wytykaj innym.
@ def
dnia 01.02.2012, 18:50. Identyfikator użytkownika: 6931a37a0579
Ocena
komentarza:
8
Problem w tym, że koniecznie musisz popracować jakiś czas jako nauczyciel zwłaszcza w gimnazjum to wtedy może zrozumiesz za co nauczycielom należą się przywileje.
@ def
dnia 01.02.2012, 18:53. Identyfikator użytkownika: 6931a37a0579
Ocena
komentarza:
0
powyższy def oczywiście do kes
@ racjo-nalista.com
dnia 01.02.2012, 22:03. Identyfikator użytkownika: 8a387956ccf9
Ocena
komentarza:
-6
To samo mówią górnicy,policjanci,strażacy.Te przywileje kosztują i najlepiej będzie jeśli każdy sam zapłaci za swój przywilej...
@ emocjo-nalista
dnia 02.02.2012, 12:22. Identyfikator użytkownika: 6931a37a0579
Ocena
komentarza:
8
Niestety najwięcej przywilejów mają ci co zarabiają najwięcej i nie są to górnicy, strażacy, policjanci czy nauczyciele. Ludzie, którzy również opłacani są z budżetu zarabiający 12 000 i więcej, mają służbowe samochody, służbowe paliwo, darmowe hotele, płatne każde posiedzenie i naradę i wiele, innych, o których nie wiem. Racjonalisto, tutaj szukaj oszczędności, tutaj wbij kij w mrowisko. Nie sztuka pozabierać pieniądze ludziom, którzy jeszcze jakoś wiążą koniec z końcem. Nie wszyscy musimy wyjeżdżać za granicę za chlebem, nie wszystkie polskie rodziny muszą być rozbite, a dzieci tęsknić za ojcem czy matką. Przecież obowiązkiem wybranych przez nas ludzi jest podnosić standard naszego życia, a nie sprowadzać go do nędzy.
@ ego
dnia 02.02.2012, 12:33. Identyfikator użytkownika: abc8b8744955
Ocena
komentarza:
6
moje dziecko mimo ża uczyło się włączonych klasach zdobyło 7 miejsce w konkursie powiatowym z przyrody na 47 uczestników nie było wsród laureatów nikogo ze szkoły dębowieckiej tej o wyższym poziomie
@ smok analog
dnia 03.02.2012, 07:21. Identyfikator użytkownika: e702e9758bc7
Ocena
komentarza:
0
Nie jestem wyrachowanym ekonomistą, tylko taka jest rzeczywistość. Szkoły to jeden z czubków gór lodowych złego zarządzania, tworzonych prywatnych folwarków.

A dodatek za klasy łączone to nie jest groszowy dodatek. Zresztą w karcie nauczyciela nie ma groszowych dodatków. Są tylko konkretne dodatki, które budują całkiem sporą pensję. Ile jest tych wywiadówek, konferencji ? jedna, dwie na półrocze. A wycieczki, dyskoteki opłacone przez uczniów ? ile ich jest w roku ? jedna albo wcale. Zresztą jak nie masz wychowawstwa to nie musisz jechać na wycieczkę. A jak masz wychowawstwo, to masz ekstra kase co miesiąc. Nie ma to jak półprawdy. Nie znający się odniosą wrażenie, że faktycznie zawód nauczyciela jest niesamowicie ciężki i słabo opłacany, a jest zupełnie odwrotnie.
Zresztą odchodzimy od tematu.

Czy jest klasa 6 osobowa niedouków, czy 30 osobowa z częścią niedouków to wychodzi na to samo, tyle że w liczniejszej klasie jest taniej. Nauczyciele w większości przypadków nie chcą docierać do uczniów, tylko do kasy. Bycie nauczycielem z powołania odeszło do lamusa, teraz "dostanie" się na stołek nauczyciela to gwarancja pracy, za dobrą kasę.

Co by nie pisać, ekonomia zabija idee małych szkół, a nikt nie chce utrzywywać z własnej kieszeni.
@ do smoka analoga
dnia 03.02.2012, 10:43. Identyfikator użytkownika: 23be882dc38a
Ocena
komentarza:
3
No i tu się z tobą zgadzam, szkoły to JEDEN z czubków gór lodowych, ale nie złego zarządzania tylko wydatków jakie państwo jest zobowiązane ponosić, aby w ogóle jako państwo po coś funkcjonowało. To teraz się pytam, gdzie reszta, wiedząc, że na powierzchni widać tylko 1/8 jednej góry, reszta skrupulatnie ukryta jest pod wodą.
I nie pisz znowu o przywilejach policjantów, strażaków czy górników, bo ludzie pracują po to, żeby jakoś żyć, powinni mieć motywację do pracy, powinni mieć szansę na awans i coraz wyższe zarobki, powinni się spełniać w swoim zawodzie, powinni zarabiać na godne utrzymanie rodziny itd., bo przecież taki jest sens naszej egzystencji, a nie przesiadywać u psychiatrów z głęboką depresją, bo nie wiadomo co z sobą począć bez pracy i bez warunków do życia.

Mój dodatek za godzinę łączoną wynosi 3 zł, słownie: trzy złote. Za pięć godzin łączonych mam 15 zł na tydzień. To jeżeli 60 zł miesięcznie, wg twojego wcześniejszego wpisu, ma stanowić 50% mojego zarobku ( a takich jak ja jest wielu ) to ktoś się chyba pomylił. Nikt nie mówi, że zawód nauczyciela jest słabo opłacany. Jest tak opłacany, że można w miarę normalnie żyć, ale to niektórych już boli, normalnie żyć... to za dużo.
I uwierz mi pracujemy więcej niż 40 godzin w tygodniu, tylko to jest tak jak z tą górą lodową, tego co widoczne jest 1/8.
Nie wiem dlaczego tak źle wyrażasz się o nauczycielach , miałeś chyba jakieś złe doświadczenia, ale na koniec cię rozczaruję, bycie nauczycielem z powołania wcale nie odeszło do lamusa.
@ do użytkowanika 33d3128cb7e9
dnia 03.02.2012, 14:39. Identyfikator użytkownika: d1a382fd1cae
Ocena
komentarza:
-3
właśnie dlatego że nie było nikogo z dębowieckiej szkoły w konkursie pani dziecko mogło zdobyc to miejsce i może się tym pochwalic
@ smok analog
dnia 07.02.2012, 12:11. Identyfikator użytkownika: e702e9758bc7
Ocena
komentarza:
3
Zgadzam się, że każdy chce zarobić, każdy chce pracować. Tylko, że od lat, zamieszanie jest w sferze pozabudżetowej. Sfera budżetowa dostaje co ma zagwarantowane, łatwo wywalczyć, wymusić na rządzących podwyżkę, odsunąć zwolnienia w czasie.

Ja nie pracuje w budżetówce i drażni mnie, że nie licząc pracodawców popaństwowych (duże firmy zarządzane w starym systemie, molochy typu Orlen, Lotos, PGNiG, Energetyka, Hutnictwo miedzi, Górnictwo itp.) gdzie sytuacja jest jeszcze względna lub bardzo dobra, to reszta pracujących żyje w starachu dnia codziennego, dostaje słabe pensje, nie dostaje podwyżek, ma umowy na czas określony, ma słabe zaplecze socjalne, nie ma wczasów pod gruszą itp. dodatków, 13, 14-tek. Ta znacząca część pracujących generuje ruch w gospodarce, przynosi PKB, którym tak chwalą się rządzący, a jak rządzącym rośnie bezrobocie, to właśnie wśród tych ludzi, a nie w swerze budżetówki.
O zamkniętych zakładach pracy chyba słyszałaś, nawet u nas w okolicy, Gamrat zdziesiątkowany, Pektowin, Jasiołka, Rafineria Jasło, padają kolejne sklepy (fakt otwierane są supermarkety, w których robią za najniższą krajową i to ludzie często z wykształceniem wyższym), nie chce sie rozpisywać, ale znasz problem.
Budżetówka, która ma być utrzymywana przez społeczeństwo w celu kształcenia się, leczenia się, chronienia (wojsko, policja, straż) nie jest siłą poboczną, będącą w przenośni "na łasce" społeczeństwa, bo zostały te instytucje powołane by służyć społeczeństwu, teraz są główną siłą naciskową, mającą więcej do powiedzenia niż powinny mieć, wymuszającą na większości pewne przywileje, a przez to żyjącą sobie w względnym spokoju i na względnie dobrym poziomie.

Ja nie chce upadlać, obniżać sztucznie statusu życia ludziom pracującym w budżetówce, w tym nauczycielom. Chcę tylko sprawiedliwego taktowania. Jak coś jest nie opłacalne, to się to likwiduje, zamyka, ale niech to dotyczy wszystkich. I nie chce zamknąć wszystkich szkół, tylko niech szkoły będą liczne na sensownym poziomie, klasy po kilkanaście uczniów, a nie po 5-6, a idea łączenia jest wymyślona na siłę, byle trwać. To, że będzie potrzeba zwolnić jakąś część nauczycieli, to trudno i tak jest już patologia, gdzie w szkołach uczą przedmiotów ludzie po kursach przygotowawczych, przyjęci po znajomości, a nie w pełni wykształceni ludzie po dobrych uczelniach. Często nauczycielami są ludzie do tego się nie nadający. Ale nie ma rotacji i ludzie Ci robią krzywdę kolejnym pokoleniom. [...]

Kończąc, nauczyciele podburzają rodziców lub sami wychodzą z inicjatywą obrony szkół, ale fakt jest taki, że na siłę chce się utrzymać nie rentowne szkoły, które od lat aż się proszą by je "zreformować". Do tego w gre wchodzi polska rzeczywistość czyli polityczne podjeście i podobno mają być zamknięte szkoły, które wcale nie są najdroższe. Ale na szczęście jest to poza mną, bo nie znam tych ludzi, nie mam osobistego podejscia do szkół, miejscowości.
Ja tylko lub aż płacę podatki, które są po raz kolejny roztrwaniane. A że mam prawo do zabrania głosu to zabieram. Pozdrawiam :)
@ MARIA
dnia 31.01.2012, 22:46. Identyfikator użytkownika: ac00db81d56a
Ocena
komentarza:
15
Paranoja, zeby dla 22 czy 23 uczniow były szkoły. Z Majscowej do Dębowca , czy z Folusza do Cieklina to odległość niewielka. Ja CHODZIŁAM do szkoły podstawowej (od klasy IV - do VIII) ponad 5 km. nie było mowy o autobusie szkolnym. Szkoła Podstawowa liczyła nie 22 uczniów, ale ponad 80. Pozostawali tylko uczniowie klas I-III. Rodzice nie mielli czelność wykłócać się , nawet do głowy by im to nie przyszło. Teraz prawie wszyscy mają samochody, dzieci nawet 1 km nie chodzą do szkoły, tylko sa podwożeni. Wobec własnych dzieci nie wymagaja się za wiele. Uważam, że dawniej rodzice wychowywali nas lepiej, teraz wszystko się dzieciom należy, nie mają obowiązków, są roszczeniowe , tak jak ich rodzice. Pomimo, iz codziennie pieszo pokonywaliśmy ponad 5 km, wiele z nas skończyło studia (nie prywatne), nie mamy do nikogo pretensji. Wójt nie jest cudotwórcą , dziwię się ze macie do niego pretensje. zastanówcie się, badzcie obiektywni.
@ Do MARII
dnia 31.01.2012, 23:39. Identyfikator użytkownika: 08446fefe599
Ocena
komentarza:
-14
Ty chodziłaś od klasy IV. Powiedz to tym, co mają pięć i sześć lat, że będą sobie biegać w upale, deszczu, śniegu i zamieci do szkoły tylko pięć kilometrów i za to skończą studia i wyrosną na bardzo pokornych i uległych "osiołków"
@ Hela
dnia 01.02.2012, 14:21. Identyfikator użytkownika: 0694ccea5a42
Ocena
komentarza:
1
Nie cofajmy się wstecz, bo jeszcze ktoś powie ,,na boso się chodziło,,
@ kocoboł
dnia 31.01.2012, 23:38. Identyfikator użytkownika: b163f0d6f057
Ocena
komentarza:
-2
w cieklinie w 1930 było 4 klasy a dzidziątek 80 kroniki parafialne 1 ksiądz i jedna ucitielka i nauczyli się liczyć i czytać to by było dobre ale to była oszczędna gmina a jej nie było tylko gromada cieklin
@ jasiu
dnia 31.01.2012, 23:49. Identyfikator użytkownika: f6b076ef5dde
Ocena
komentarza:
0
Likwidują szkoły rządzące matoły
@ filmar
dnia 01.02.2012, 07:39. Identyfikator użytkownika: efb2c88425bd
Ocena
komentarza:
10
Czytając o likwidacji Szkół w tak bogatej Gminie D E B O W I E C jestem strasznie zdziwiony.Jak to jest ,że słynący w całej Polsce,Europie z bogatej historii Dębowiec widziany z perspektywy miesiąca M A J A i W R Z E S N I A ma kłopoty z utrzymaniem Szkół,a ma pieniądze na budowę przedszkola,pomników,przecież to przedszkole za parę lat będzie miało te same kłopoty.Już teraz widać dwa światy Dębowca jeden na dole- bogactwo i dalsza rozbudowa terenów drugi na górze - od pomnika i poczty tak jakby biedniejszy a pośrodku Gmina biedna,bez dochodów.Przecież dowóz tych dzieci do szkół w warunkach zimowych też kosztuje nie małe pieniądze i zdrowie tych dzieci.Panowie Radni Gminy Dębowiec więcej zadumy nad przyszłością naszych pociech.
@ bodo
dnia 01.02.2012, 08:07. Identyfikator użytkownika: 3c7ba8560706
Ocena
komentarza:
11
U nas w Polsce obecnie stawia się na kretynizm i ciemnotę, bo takimi ludźmi łatwo kierować i rządzić . Odpowiedzialni za ten bajzel stawia na dziś a jak skończy się ich kadencja to niech martwią się inni. Inteligencja Polska została wymordowana w Katyniu i Oświęcimiu a teraz rządzi motłoch, który ma mocno w d postulaty rodziców. Ciekawe jak dziecko p. Staniszewskiego w zimie , w taki mróz jak teraz miało by dojeżdżać do szkoły parę kilometrów to czy byłby taki zadowolony! Jedynym ośrodkiem kulturalno oświatowym pozostanie ławeczka i goście z jabcokiem pod sklepem na Foluszu.
Proponuję aby radni glosujący za likwidacją szkół dołączyli do nich, to zaoszczędzą na trunkach a nie na przyszłości naszego narodu
@ nnl
dnia 01.02.2012, 10:48. Identyfikator użytkownika: 9a585292c665
Ocena
komentarza:
10
Proste-rządzący chcą skłócić naród, żeby odwrócić problem niemocy rządzenia!!! Likwidacja szkół, a za tym idzie ciemnota- łatwiej się rządzi otępiałym narodem!!! Dość tego kraju/rządzących/ pora wyjechać, ale gdzie? Byle do normalności!!!
@ stwierdzam
dnia 01.02.2012, 09:15. Identyfikator użytkownika: 33d3128cb7e9
Ocena
komentarza:
10
poczekajmy i zobaczymy gdzie zostaną ulokowane te pieniądze z naszych szkół tylko do lata: dożynki gminne; festyny; nadanie imienia szkole w cieklinie zobaczycie ile to kasy pochłonie kosztem tych biednych szkół. wójt i cała jego ekipa będzie się huśtać ale jak co to trzeba oszczędnosci szukać. mafia gminna.
@ lesmian.com
dnia 01.02.2012, 12:16. Identyfikator użytkownika: 8a387956ccf9
Ocena
komentarza:
4
A kto Ich wybrał? Ja? Nie są przyżłobie pierwszą kadencję.Sami wybieracie ten motłoch kilkakrotnie,a potem marudzicie. Przecież wiadomo od wieków,że szlachta lubi się bawic i na hulanki pieniędzy nie oszczędzi. A to są Wasze pieniądze...
@ Witek
dnia 01.02.2012, 09:44. Identyfikator użytkownika: ac00db81d56a
Ocena
komentarza:
7
mieszkam w poblizu szkoły i codziennie obserwuje ile dzieci przychodzi pieszo. GARSTKA.. Rodzice podwoża swoje pociechy , gdzie do ich domu jest 500 m. rozumiem, kiedy pada deszcz, jest ziemiec, czy dziecko chore, ale codziennie. Dziwic się, ze dzieci mają problemy z kręgosłupem, sa niedotlenione...Rodzice, opamietajcie się! nie robcie krzywdy własnym dzieciom!!!. Gdy zostaną zlikwidowane szkoły o liczebności 20-30 dzieciaków, nie będą szły pieszo. AUTOBUSY SZKOLNE BĘDĄ ICH PODWOZIĆ!!! NAWET Z MAJSCOWEJ DO DEBOWCA...
@ @
dnia 01.02.2012, 10:41. Identyfikator użytkownika: ff1f60826466
Ocena
komentarza:
1
popieram likwidować majscową !!!
@ odpowiem
dnia 01.02.2012, 11:25. Identyfikator użytkownika: 33d3128cb7e9
Ocena
komentarza:
4
A ja nie rozumiem tego że dzieci mieszkające 500 metrow od szkoły są odwożone do Dębowca i wcale nie są zdolniejsze od tych tutaj a czasem wręcz przeciwnie. Kto jest zdolny temu nie zależy w jakiej szkole sie uczy.
@ xxx
dnia 01.02.2012, 12:49. Identyfikator użytkownika: 6297ce82033a
Ocena
komentarza:
-4
matole ciebie powinni zlikwidować
@ abyr
dnia 01.02.2012, 19:32. Identyfikator użytkownika: 6f946993258f
Ocena
komentarza:
-1
bo przepisy nie pozwalaja aby dzieci z klas 1-3 same przychodziły i wychodziły ze szkoły
@ droga
dnia 01.02.2012, 21:42. Identyfikator użytkownika: 600b8455dbbb
Ocena
komentarza:
-1
popieram
@ ego
dnia 02.02.2012, 12:38. Identyfikator użytkownika: abc8b8744955
Ocena
komentarza:
1
ja nie chcę do dębowca bo poziom wam zaniżę
@ jola
dnia 01.02.2012, 10:01. Identyfikator użytkownika: 9bdf9e5468c6
Ocena
komentarza:
3
Popieram Witka, małe szkoły są jedynie przechowalnią, dzieci uczą się w łączonych klasach ( wiedzą połowę mniej), nie uczą się mądrej rywalizacji, nie potrafią dyskutować, bo nauczyciel musi "ogarnąć" drugą klasę. Nowoczesna szkoła ma wszechstronnie rozwijać, a nie tylko być, aby być. Tak jest w większości małych wiejskich szkółek. Nauczyciele przeważnie są z tej samej wsi lub sąsiedniej i też rzadko chcą zaobserwować coś ponadto, co im się rzekomo należy. Wiedzą wszystko, plotkują, narzekają i bronią swej cieplutkiej posadki.
@ @@
dnia 01.02.2012, 10:50. Identyfikator użytkownika: ff1f60826466
Ocena
komentarza:
-5
W zupełności się z tobą zgadzam. Nauczycielki, które tam pracują nic nie robią , piją kawę , plotkują i obrabiają ludziom tyłki . Poziom szkoły w Majscowej jest tak niski , jak poziom tam uczących.
@ odp
dnia 01.02.2012, 11:13. Identyfikator użytkownika: 33d3128cb7e9
Ocena
komentarza:
1
Dziwne to nauczycielki w innych szkołach w tym w kłaputowie nie piją kawy i nie obrabiają ludziom tyłków ciekawe tam sa same geniusze. widać
@ barca1899
dnia 01.02.2012, 12:23. Identyfikator użytkownika: 33d3128cb7e9
Ocena
komentarza:
-3
jesteś noobem. co z tego że jest mało dzieci? powiedz mi dzlaczego na 22 uczniow 20 jest zagrożonych. W następnych wyborach wójta już nie będzie przykro mi.
[...]E NIEMYTE
@ do @@
dnia 01.02.2012, 15:49. Identyfikator użytkownika: 3a5855e09084
Ocena
komentarza:
0
Twój poziom głupoty jest bardzo wysoki byle tak dalej. Zajmiesz miejsce tych nauczycielek i będziesz obrabiał ludziom tyłki:)
@ ego
dnia 02.02.2012, 12:40. Identyfikator użytkownika: abc8b8744955
Ocena
komentarza:
-1
pewnie ty tam chodziłeś użytkowniku
@ Głos ludu
dnia 01.02.2012, 10:36. Identyfikator użytkownika: 82e00d78f8f0
Ocena
komentarza:
7
I bardzo dobrze. ZLIKWIDOWAĆ!!!
22 uczniów? Śmiech na sali. To liczba normalnej klasy a nie całej szkoły :p
A dojazd 6 km? I co z tego? Autobus i tak jedzie tamtędy nieraz zbierając uczniów do gimnazjum, więc pare sztuk więcej ni zrobi różnicy :p
@ odpowiadam
dnia 01.02.2012, 11:09. Identyfikator użytkownika: 33d3128cb7e9
Ocena
komentarza:
4
Dzieci to nie sztuki popaprańcu jeden.
@ se se se
dnia 01.02.2012, 11:15. Identyfikator użytkownika: f6a568ce97cf
Ocena
komentarza:
-1
W statystykach są to sztuki czy Ci się to bodoba czy nie. Przezywając kogos świadczysz jedynie o swej niskiej kulturze.
@ se se se
dnia 01.02.2012, 11:21. Identyfikator użytkownika: f6a568ce97cf
Ocena
komentarza:
7
Niestety takie są realia - coś się nie opłaca a wręcz przeciwnie przynosi straty (tutaj finansowe dla gminy i niestety umiejetności i wiedzy dzieci) to się z tego rezygnuje. Rozumie że rodzicom jest przykro (robi się to niestety mentalnością: do szkoly daleko bo aż 6 km, do pracy daleko bo przecież 20 - wszyscy chcieliby miec wszystko na podwórku: sklep, prace, szkołe etc).
Mam pytanie: dlaczego nie uprawiacie kawałka roli, nie chodujecie krówki na mleko, kury dla jaj ;) - odp. NIEOPŁACA SIĘ WAM???
@ se se se
dnia 01.02.2012, 11:26. Identyfikator użytkownika: f6a568ce97cf
Ocena
komentarza:
1
ch - hodujecie /przepraszam
@ odpowidam
dnia 01.02.2012, 11:31. Identyfikator użytkownika: 33d3128cb7e9
Ocena
komentarza:
1
a o Twoje niskiej kulturze świadczy to coś tu napisał.
@ Jasełko
dnia 01.02.2012, 11:33. Identyfikator użytkownika: 6c5490980e4f
Ocena
komentarza:
3
do se se ,nie uprawiaja pola bo im się nie opłaca wolą zakupy zrobic w Jasle,a zamiast jarzyn koło domu mają trawniki i udają mieszczuchów, a szkoły chcą utrzymac nawet dla 10 uczniów i psioczą na wszystkich , trzeba było się starac o dzieci
@ @@@
dnia 01.02.2012, 12:00. Identyfikator użytkownika: dd3e424c4eb3
Ocena
komentarza:
-2
o co sie czepiasz mieszkasz w Jasle to znaczy ze Pan wielki jestes..wez ptrzestan zaall.. po prostu zal Ciebie moze i maja trawiki noi co z tegooo.. wazywa to se sam uprawiaaj.. NIeznasz ludzi to sie nie udzielaj bo nic nie wiesz Wiesz tyle co tu przeczytasz.. jak dzici 5 letnie moga dojezdzac... NIe mieszkasz tu to sie nie udzilaj nie raz przez zaspy czy zime nie dojechałam do szkoly/pracy autobusy sie zagrzebywaly noii? To sa dzieci a wy wielkie hallo robicie moze i sie nie oplaca ale klasy od 0-3 powinny zostac co fitnes club sobie tu otworza..?? hahaha zall niech otwieraja ale nie kosztem dzieci..
@ @@@
dnia 01.02.2012, 12:05. Identyfikator użytkownika: dd3e424c4eb3
Ocena
komentarza:
4
Tak szkole ku*** moża sobie zlikwidować kosztem dzieci ale tego nikt nie widzi ze z Folusza sa najwieksze zyski ludzie płaca podatki sa 2 bary sa domki 2 sklepy kopalnia i DPS.. Na tym gmina i cala reszta zarabia a na szkole szkoda wydac taaak..
Chcesz to sobie hoduj krowy kaczki kurki czy co tam chcesz... od ludzi sie odczep.. Moze nie kazdy chce byc tak zacofany zeby ograniczac sie do roli moze Ty takk ale ludzie chca sie rozwijac cos w tym zlego?
Zastanów sie a potem oczarniaj..
A po 2 jak moga radni ktorzy byli zaproszeni i wojt nie zgłosic sie na spotkanie.. jak ?? jak byly wybory to PAN WOJT mowil ze nie dopusci do likwidacji szkol zadnych, zrobi to zrobi tamto i coo sa efektyy?? no starszniee... szkoda było mu paliwaa...
@ @@@
dnia 01.02.2012, 12:13. Identyfikator użytkownika: dd3e424c4eb3
Ocena
komentarza:
1
wiesz swoim językiem nic tu nie prezentujesz wiec szkoda Ci sie wysilać...:) moze i masz golfa czy a4 miej nikomu nie szkoda..
@ obserwator
dnia 01.02.2012, 12:19. Identyfikator użytkownika: c3676f29e311
Ocena
komentarza:
4
Wójt wie co robi pochodzi przecież z Cieklina więc napełnia szkołę w Cieklinie uczniami z sąsiednich wiosek aby i tu nie doszło do zamknięcia szkoły i utracenia dobrego wizerunku dla siebie ,a może by tak zrobił odwrotnie ,dzieci z Cieklina na Folusz bo ładniejszy bardziej turystyczny a pracujące osoby z Cieklina w Foluszu będą miec po drodze do odwożenia
@ barca1899
dnia 01.02.2012, 12:20. Identyfikator użytkownika: 33d3128cb7e9
Ocena
komentarza:
8
Co? Wszyscy jesteście za likwidacją szkół w Foluszu i Majscowej?Tak? Bo jest 23 dzieci w szkole. A w Duląbce przepraszam ile jest? o 2 dzieci więcej.
A zlikwidować sią nie da bo tam pochodzi radny BUDZIAK.
Jesteście śmieszni wójt jest zdrajcą i kłamcą.To wszystko wina wójta.
TO JUŻ JEGO OSTATNIA KADENCJA. PRZEGRAŁ NASTĘPNE WYBORY Z KRETESEM TAK SAMO JAK TUSK.
@ racjo-nalista.com
dnia 01.02.2012, 14:20. Identyfikator użytkownika: 8a387956ccf9
Ocena
komentarza:
-2
Byli inni kandydaci,może mieli lepszy program,barwniejsze obiecanki i co? Wybraliście ze swojej parafii,to teraz macie wdzięcznośc.Nie pierwszy raz...
@ barca1899
dnia 01.02.2012, 15:44. Identyfikator użytkownika: 0a5f290c6b63
Ocena
komentarza:
0
ja tylko mówię że wójt stracił wyborców bo przed wyborami chciał się podlizać żeby wygrać a teraz co? [...]. On jest kłamcą i zdrajcą.
@ @@@
dnia 01.02.2012, 12:36. Identyfikator użytkownika: dd3e424c4eb3
Ocena
komentarza:
1
tak taka prawda niech dzieci da na Folusz zobaczymy co będzie ciekawe czy byłby taki chetny.. Jak on powiedział"moje dzieci tez chodziły na nogach do szkoly"ale ile mialy niecaly km.. z Cieklina do szkoly do Cieklina!!.
Tak w dulabce o 2 dzieci wiecej i nie pomyśli o zamknieciu tylko Folusz .. A Z Duląbki do Cieklina jest o wiele blizej niz z Folusza do Cieklina.. o tym to juz nikt nie pomysli nikt...!! baraca1899 masz racje przegrał sobie nastepne wybory
widac daja przykłąd bez znajomości to człowiek nic nie zrobi!
@ @@@
dnia 01.02.2012, 12:37. Identyfikator użytkownika: dd3e424c4eb3
Ocena
komentarza:
1
Jak są wybory to do ludzi się przyjeżdża, obiecuje się [...], cuda, a później się ich olewa! To jest władza? My ich wybieramy. Co my robimy?! - krzyczy jeden mieszkaniec. - Inaczej dawniej nas traktowano jak teraz. Ludzie pójdą, zagłosują, a później nas mają w tyłku!
PRAWDA I TYLKO PRAWDA!!
@ LOLO
dnia 01.02.2012, 12:38. Identyfikator użytkownika: abee6015a69b
Ocena
komentarza:
0
Chcieliscie platforme i tuska to macie , co teraz chcecie
@ barca1899
dnia 01.02.2012, 14:08. Identyfikator użytkownika: 6297ce82033a
Ocena
komentarza:
-3
LOLO my rozmawiamy o szkołach a nie o tusku.
@ @@@
dnia 01.02.2012, 12:49. Identyfikator użytkownika: dd3e424c4eb3
Ocena
komentarza:
1
Tuska myslisz ze Kaczyński by tego nie zrobill Ojjj Boze...
Powiem tak teraz to żadna partia nic warta!
@ @
dnia 01.02.2012, 12:57. Identyfikator użytkownika: 6c5490980e4f
Ocena
komentarza:
2
przeciez Tusk nie liczy wcale na wasze głosy w jakieś tam Dulobce,Cieklinie,Foluszu,Dobryni,on nawet niewie gdzie to jest na mapie,bo to są rejony PIS ,więc dawajcie teraz do PISU
@ LOLO
dnia 01.02.2012, 13:19. Identyfikator użytkownika: abee6015a69b
Ocena
komentarza:
1
dlatego ze to rejony pisu to najlepiej zniszczyc całe podkarpacie co, jak ci sie nie podoba to wypad do warszawy
@ ja
dnia 01.02.2012, 13:32. Identyfikator użytkownika: c8477a3624c6
Ocena
komentarza:
1
tylko matoły likwidują szkoły!!!
@ Po-PiS
dnia 01.02.2012, 13:37. Identyfikator użytkownika: 321943ab13f6
Ocena
komentarza:
5
Ale pięknie wójt maluje. Woda z mydłem - i po oczach .Piecze , niech piecze!!!
Kiedy narodzie przejrzysz na oczy??? A teraz się nawzajem obrażajcie.
Dzisiaj zamykają szkoły, załady pracy. A jutro usta Wam zamkną i po zawodach.
Kłoćie się między sobą . Im to graj!!!
@ @
dnia 01.02.2012, 14:01. Identyfikator użytkownika: 6c5490980e4f
Ocena
komentarza:
1
do Lolo rejony Pisu ,należało by jeszcze zaorac,jak masz pług to do roboty,PIS czeka na ciebie
@ FOLUSZANKA
dnia 01.02.2012, 17:37. Identyfikator użytkownika: ea1cec303f46
Ocena
komentarza:
-1
czy nadal pan radny z folusza bedzie ,,bronil kazdej szkoly,,szczegolnie z dobryni i dulabki ktora nas pograzyla? warto zeby sie nad tym zastanowil
@ hjk
dnia 01.02.2012, 18:07. Identyfikator użytkownika: 0f02f6232e60
Ocena
komentarza:
1
Nie umiesz czytać co powiedział Pan radny?? Będzie bronił każdej szkoły, niezależnie od tego czy jest to Folusz czy Duląbka, bo dzieci w każdej miejscowości są tak samo ważne. Jako jedyny przybył na spotkanie z rodzicami, otwarcie bronił szkoły, a Tobie jeszcze mało? Pretensje możesz mieć do radnych, którzy opowiedzieli się za likwidacją szkoły!!
@ foluszanka
dnia 02.02.2012, 11:28. Identyfikator użytkownika: 8edfc7a2e318
Ocena
komentarza:
1
ja umiem czytac to ty masz problem z czytania ze zrozumieniem
@ cc
dnia 02.02.2012, 11:33. Identyfikator użytkownika: 8edfc7a2e318
Ocena
komentarza:
0
jeszcze tego by brakowalo zeby nie przyszedl na spotkanie w swojej wsi czlowieku mysl to nie boli
@ swój
dnia 01.02.2012, 18:10. Identyfikator użytkownika: 690cb5a66ca7
Ocena
komentarza:
7
Wszystko można przyjąć do wiadomości ale to że nasz pan radny powiatowy dopuścił do zamknięcia szkoły na Foluszu to jest nie do pojęcia!!! Wszędzie obnosi się dumą że jaki to on jest skuteczny w działaniu,a tu proszę nie potrafił nam nawet pomóc przekonać swoich kolegów radnych z gminy w tak prostej sprawie!!! Wielka szkoda bo wszyscy pokładaliśmy w nim naszą ostatnią nadzieje że zrewiduje im ten budżet na sesji i znajdzie w nim kase na szkołe,a tu następna porażka w walce o rozwój i egzystęcje swojej wioski.Więc nasuwa się takie pytanie co jest ważniejsze dobro i bezpieczeństwo dzieci na które nie ma kasy,czy zakup tak drogich samochodów do DPS dla własnej wygody.Mam nadzieje że PO nie wygra już więcej wyborów i nie będzie niszczyło tego o co zabiegali i budowali nasi rodzice w czynach społecznych dla własnych wnuków i dalszych pokoleń!!!
@ swoja
dnia 01.02.2012, 19:04. Identyfikator użytkownika: ff1f60826466
Ocena
komentarza:
2
Ja mam nadzieję, że zlikwidują szkołę w Majscowej . Naszym dzieciom lepiej będzie w SP w Dębowcu, z tego co wiem poziom nauczania znacznie wyższy od tego w Majscowej, nauczyciele odnoszą się z szacunkiem do rodziców i ich dzieci, wiele dodatkowych darmowych zajęć i nasze dzieci będą dowożone busem. Popieram decyzję wójta - szkoła w Majscowej i uczący w niej nauczyciele są nierozwojowi .
@ ABC
dnia 01.02.2012, 19:49. Identyfikator użytkownika: 47177bec4d2a
Ocena
komentarza:
-2
No nie tylko MLICKI nie potrafił, nie potrafił też bardziej wpływowy p. BOGDAN RZOŃCA poseł na Sejm RP!!! Niestety w gminie karty rozdaje Z. Staniszewski ON i tylko ON !!! Reszta poprostu wykonała jego rozkaz !!! W gminie bez jego wiedzy nic ale to nic sie nie dzieje !!! Dlatego za wszystkie sukcesy ale i porażki odpowiada ON i tylko ON !!! Ale koniec już jest bliski bo wystarczy popatrzec na budżet a tam już sukcesów ani sladu !!! Teraz tylko czekac kiedy zacznie zwalczac prawdopodobnych konkurentów którzy mu będa zagrażac w wyborach a litosci nie bedzie bo on jej nie ma jak nie miał dla naszych szkół!!!
@ anonim
dnia 01.02.2012, 20:39. Identyfikator użytkownika: f19042e9a6db
Ocena
komentarza:
-2
Jeżeli chcesz to sama zabierz swoje dziecko do Dębowca, przecież to żaden problem. A nierozwojowi to są rodzice, którzy nie potrafią przypilnować swojego dziecka z nauką w domu.
@ do Abc
dnia 01.02.2012, 21:18. Identyfikator użytkownika: 690cb5a66ca7
Ocena
komentarza:
2
Z głosem p.Rzońcy to się teraz nikt nie liczy bo on nie z frakcji rządzącej,on teraz tylko się promuje i uświadamia ludzi jaki błąd w wyborach popełnili!!! A co najsmutniejsze w tym wszystkim jest? to że p.radny powiatowy z PO która jest u szczytu władzy i też zabardzo posłuchu i wrażenia na panu wójcie i radzie nie wywarł,nawet jego kuzyn obojętnie podszedł do jego nawoływań i wstrzymał się od głosu.To kto się z nim liczy i gdzie są efekty jego ponad rocznej działalnosci??? nie wliczjąc oczywiście w to ekskluzywnej furmanki z Dps
@ Gość .
dnia 01.02.2012, 22:00. Identyfikator użytkownika: 82e60d32ebd1
Ocena
komentarza:
0
[cytat=mieszkaniec]Witku strażacy z Majscowej i z Folusza "dziękują" ci za twój głos
będziemy tak samo" solidarni" z tobą jak ty byłeś "solidarny" 31.01 2012 z nami na sesji[/cytat]

[cytat=do Abc]Z głosem p.Rzońcy to się teraz nikt nie liczy bo on nie z frakcji rządzącej,on teraz tylko się promuje i uświadamia ludzi jaki błąd w wyborach popełnili!!! A co najsmutniejsze w tym wszystkim jest? to że p.radny powiatowy z PO która jest u szczytu władzy i też zabardzo posłuchu i wrażenia na panu wójcie i radzie nie wywarł,nawet jego kuzyn obojętnie podszedł do jego nawoływań i wstrzymał się od głosu.To kto się z nim liczy i gdzie są efekty jego ponad rocznej działalnosci??? nie wliczjąc oczywiście w to ekskluzywnej furmanki z Dps[/cytat]

Nie pieprz głupot...
@ barca1899
dnia 02.02.2012, 09:56. Identyfikator użytkownika: a01629dc19af
Ocena
komentarza:
-3
A to dlaczego jest wyższy? Bo jest więcej dzieci? Jak tak to jest dyskryminacja Majscowej wiesz. Dlaczego w Dębowcu są papierosy, narkotyki, alkohol, dopalacze, policja, pobicia? Bo dyrektor Pleban niczym się nie przejmuje i na nic nie reaguje.
Taka jest prawda.
Poziom nauczania wyższy...
A tak na marginesie sam jesteś nierozwojowy i niedorozwinięty.
@ ego
dnia 02.02.2012, 12:50. Identyfikator użytkownika: abc8b8744955
Ocena
komentarza:
-2
Jak zlikwidują to dzieci damy na Zarzecze i tak Wasze dzieci nie będą dojeżdżać busem do Dębowca
Poziom nauczania to nie jest wysokość budynku ale inteligencja ucznia
@ racjo-nalista.com
dnia 02.02.2012, 13:35. Identyfikator użytkownika: 8a387956ccf9
Ocena
komentarza:
1
Poseł pisRzonca razem z Marią zawsze nauczycielką,byli na zebraniu dotycz.likwidacji szkoły podstawowej w Lipnicy Dolnej. Jednak podjął tematy nie związane z przedmiotem zebrania. Znowu wielka polityka,tfu...
@ mieszkaniec
dnia 01.02.2012, 20:27. Identyfikator użytkownika: 0a5f290c6b63
Ocena
komentarza:
6
Witku strażacy z Majscowej i z Folusza "dziękują" ci za twój głos
będziemy tak samo" solidarni" z tobą jak ty byłeś "solidarny" 31.01 2012 z nami na sesji
@ racjo-nalista.com
dnia 01.02.2012, 22:17. Identyfikator użytkownika: 8a387956ccf9
Ocena
komentarza:
1
Jako sołtys i prezes straż musi trzymac stronę wójta. O solidarności bardzo łatwo zapomniec. Co innego na zabawach,festynach,przy flaszce...
@ aaaaaaaa
dnia 02.02.2012, 00:47. Identyfikator użytkownika: da279a4a38ec
Ocena
komentarza:
-1
szkoda mi tych dzieci ale co my mozemy... panowie radni chca poprostu wiecej dla siebie.. a panowie radi z debowca przegieli
@ mieszkaniec
dnia 02.02.2012, 01:44. Identyfikator użytkownika: 882574de5940
Ocena
komentarza:
4
Zastanowić się muszą rozgoryczeni mieszkańcy oraz reszta gminy Dębowiec kto ich okłamuje i mówi puste frazesy, a kto narażając się na gniew przyszłych wyborców podejmuje trudne ale bardzo roztropne decyzje. O tuż ci sami radni którzy głosowali przeciwko likwidacji w przypadku realnej groźby zarządu komisarycznego i utraty swojego uposażenia podnieśliby tak jak w Tarnowcu szybciutko rękę za likwidacją. Dlaczego nikt z zebranych nie zapytał tak zaciekle broniącego zamykanych placówek radnego powiatowego S Mlickiego jak głosował podczas zamykania oddziałów w Nowym Żmigrodzie, oraz wprowadzania pakietu oszczędności w Starostwie Powiatowym zwolnienia w średnich szkołach sprzątaczek likwidacji oddziałów, dlaczego wówczas nie był tak aktywny. To samo dotyczy się naczelnika P Zoły, dlaczego nikt nie zapytał
P Stója jaki miał pomysł na problemy z oświatą przed wyborami bo mam nadzieję że jako poważny kandydat miał gotowe rozwiązanie, otóż odpowiem wam szanowni wyborcy i podpowiem a was rzetelnie ocenimy tylko tuż przed następnymi wyborami żeby było na świeżo i P M Rzońcę za jego pusty populizm również i nie sądźcie że zapomnimy( wszystkie brudy będą wyciągnięte). A P Wójtowi i radnym którzy głosowali za, gratuluje odwagi i determinacji bo gdy oglądałem to przedstawienie zorganizowane przez opozycję to mi ręce opadły a tego tatusia to wysłałbym do poradni za wciąganie dziecka w takie sprawy.
@ ABC
dnia 02.02.2012, 21:31. Identyfikator użytkownika: 47177bec4d2a
Ocena
komentarza:
-3
Widzisz drogi mieszkancu Pan poseł B. Rzonca wypomniał to Panu Mlickiemu a on konkretnie i logicznie mu na to odpowiedział tak ze Pan Rzonca wiecej juz tego nie komentował !!! Jezeli nie widzisz róznicy w likwidacji oddziałów a szkoły to szkoda z Toba dyskutowac !!! Jestes poprostu "zacietrzewiony" politycznie !!! Nie można też przyrównac pracowników starostwa do 6-letniego dziecka !!! Zwalnianym pracownikom tez pomagał i ja wiem ze w dwóch wypadkach to sie skonczyło pozytywnie !!! Koalicja powiatow po przyjeciu uchwały zmniejszajacej ilosc oddziałów zaproponowała Nowemu Żmigrodowi budowe sali gimnastycznej oraz przeniesienie Srodowiskowego Domu z Folusza i co najwazniejsze zrobiła gest i odstapiła od likwidacji internatu a w Dębowcu zabrakło nawet takiego małego gestu jak odstapienie od likwidacji przedszkola w Woli Dębowieckiej, nawet po dekraracji ze przekaza brakujace srodki ze sprzedaży działek do budżetu no i wykonaja bezpłatnie remonty !!! No ale trzeba miec sumienie i byc człowiekiem a nie MASZYNKA do głosowania !!!
@ KES
dnia 02.02.2012, 08:11. Identyfikator użytkownika: 20789dc48217
Ocena
komentarza:
-2
Wszyscy nawzajem wyciągają brudy i tak ciągle, ale nikt nie zastanowi się, że Karta Nauczyciela z czasów gen. Jaruzelskiego niszczy małe szkoły. Karta w szkołach powyżej 150 uczniów, a w pozostałych Kodeks Pracy i wszystkie szkoły istnieją. To tu jest problem ale Wy wolicie wzajemnie się obrażać. Przykro.
@ abc
dnia 02.02.2012, 18:43. Identyfikator użytkownika: f143561be080
Ocena
komentarza:
1
Nieprawda. Problem leży gdzie indziej.
@ kes
dnia 02.02.2012, 21:41. Identyfikator użytkownika: a90b1b2fd9ac
Ocena
komentarza:
0
A gdzie ?
@ jaś
dnia 02.02.2012, 12:12. Identyfikator użytkownika: e46933a80160
Ocena
komentarza:
-1
jak swoich dzieci nie macie to na czyje nie podnoście bo ręka boża wie co robi
@ wolf
dnia 02.02.2012, 13:03. Identyfikator użytkownika: 386c6599512e
Ocena
komentarza:
1
A gdzie były związki zawodowe na tej sesji? Brakło odwagi? Co w tym czasie robiła przewodnicząca związków zawodowych. Ponoć związki mają bronić pracowników oświaty. Czy padł przynajmniej jeden głos co ze zwolnionymi nauczycielami, przecież oni też mają rodziny, co powiedzą swoim dzieciom, czy ktoś interesuje się ich losem?
@ def
dnia 02.02.2012, 19:06. Identyfikator użytkownika: f143561be080
Ocena
komentarza:
4
Wolf, kogo dzisiaj obchodzi drugi człowiek, a co dopiero nauczyciel. Każdy kto ma ciepłą posadkę siedzi cicho, pokornie przytakuje przełożonym i spuszcza wzrok przed szukającymi sprawiedliwości. Liczy się tylko egzystencja tu i teraz. Nie obchodzi ich jaką przyszłość szykują swoim dzieciom, wnukom, prawnukom... . Nie chciałabym być na ich miejscu, gdy będą osądzani przez potomnych.
@ do ego
dnia 02.02.2012, 17:07. Identyfikator użytkownika: dcca54704de2
Ocena
komentarza:
-1
I tak będą jezdzić do Dębowca do gimnazjum !!!
@ odp
dnia 03.02.2012, 20:23. Identyfikator użytkownika: d9409ceaf1f6
Ocena
komentarza:
1
i tutaj sie grubo mylisz na pewno nie do tych kłapuckich snobów.
@ aaa
dnia 02.02.2012, 17:32. Identyfikator użytkownika: c6e00910860f
Ocena
komentarza:
1
zlikwidować te szkoły i już
@ cdn...
dnia 02.02.2012, 18:14. Identyfikator użytkownika: 08446fefe599
Ocena
komentarza:
3
Narzekacie na małe szkoły... zastanówcie się!!! Ja sam w takiej się uczyłem i nie przeszkadzały mi klasy łączone. Skończyłem studia, mam bardzo dobrą pracę. W mojej małej szkole czułem się bezpiecznie w szatni, ubikacji, na korytarzu i na podwórku. Nauczyciele znali mnie nie tylko z listy w dzienniku. Moje dzieci też będą do takich szkół chodzić, jeżeli jeszcze będą istnieć.
Zazdrościcie nauczycielom zarobków, to czemu walczycie o podwyżki dla siebie?! Podnieście kwalifikacje, zostańcie nauczycielami i korzystajcie z "dobrodziejstw" tego zawodu.
@ do cdn
dnia 02.02.2012, 22:57. Identyfikator użytkownika: 6931a37a0579
Ocena
komentarza:
3
Święte słowa.
@ N A U C Z Y C I E L
dnia 02.02.2012, 20:22. Identyfikator użytkownika: dcca54704de2
Ocena
komentarza:
0
banda matołów
@ Jasełko
dnia 02.02.2012, 20:43. Identyfikator użytkownika: 6c5490980e4f
Ocena
komentarza:
-7
a ja wam mówię ze i tak wszystkie wasze dzieci bedą jezdzic do miasta Jasła do szkoły,bo po wszystkich tych wieskich szkołach pozostanie tyle co po waszych gospodarkach. Zapraszam na promocje do Jasielskich sklepów ,zawsze to jakas wycieczka ,a przy okazji pokazecie dzieciom gdzie będą chodzic do szkoły
@ pytanie
dnia 03.02.2012, 09:54. Identyfikator użytkownika: 29e260e0373c
Ocena
komentarza:
2
czy w Jaśle są same takie matoły to lepiej jasielskie dzieci wysłać do wiejskich szkół :-)
@ normalny
dnia 09.02.2012, 19:30. Identyfikator użytkownika: 6fecaa452f21
Ocena
komentarza:
0
nasze gospodarki mają się bardzo dobrze. Pomyśl skąd w tych jasielskich sklepach towar .Możesz nie wiedzieć. Albo jeżdzisz na wycieczki na wieś w nocy i kradniesz co popadnie jak to robi większość mieszczuchów nawet w niedziele zamiast do kośćioła to w pola na szaber bo lewe ręce do roboty. zanim wieśniaki schudną to mieszczuchy dawno wyzdychają.
@ normalny
dnia 09.02.2012, 19:35. Identyfikator użytkownika: 6fecaa452f21
Ocena
komentarza:
0
w miastach jest 9 matołów na 10 osób bo 1 osoba na 10 to ludzie przejezdni z pobliskich wiosek załatwiający różne sprawy.
@ mariusz
dnia 03.02.2012, 13:38. Identyfikator użytkownika: 64866188164c
Ocena
komentarza:
-2
pan bogdan rzońca i pani maria kurowska po zebraniach powinni bronić szkół przed likwidacjiom
@ mariusz
dnia 03.02.2012, 13:39. Identyfikator użytkownika: 64866188164c
Ocena
komentarza:
0
ludzie którzy zajmójecie sie robieniem dzieci róbcie więcej dzieci to wam szkół nie zamknom
@ Jasełko
dnia 03.02.2012, 20:07. Identyfikator użytkownika: 6c5490980e4f
Ocena
komentarza:
-2
powtarzam wam jeszcze raz i tak przyjdziecie do miasta Jasła , a teraz minusujcie przynajmniej zobaczę ile wieśniaków ma kompy i internet , zapraszam do sklepów jutro są promocje
@ obciach
dnia 03.02.2012, 22:55. Identyfikator użytkownika: 23be882dc38a
Ocena
komentarza:
3
Biorąc pod uwagę fakt, że wiocha to stan umysłu, a nie miejsce zamieszkania. Pierwszym wieśniakiem posiadającym kompa i internet jesteś ty.
@ jasełko
dnia 04.02.2012, 20:38. Identyfikator użytkownika: 6c5490980e4f
Ocena
komentarza:
0
do Obciach,mówię wam jeszcze raz wcześniej czy pózniej i tak was spotkam w miescie Jasle , jak przyjedziecie do sklepów bo nawet na tych wioskach marchewki nie macie i zaraz powiecie że to wina PO albo wójta bo wam nie posadzili
@ Włodzimierz Lenin
dnia 07.02.2012, 14:41. Identyfikator użytkownika: ed0ad11d633d
Ocena
komentarza:
0
Misją nauczyciela jest nauczanie bezpłatne! Chrystus bezpłatnie nauczał!
Dodaj komentarz Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Hufiec ZHP w Jaśle ma nową siedzibę

    Druhny i druhowie potrzebowali nowego kierownictwa Hufca w Jaśle. Waldemar Marek stanął na wysokości zadania, przejął pałeczkę zostając komendantem. Otworzył nowe biuro oraz założył stronę internetową jasielskiego harcerstwa.

  • Kontrola drogowa - twoje prawa!

    Kontrolujący kierowców wiedzą jakie są ich prawa i obowiązki, ale czy kierowcy znają swoje? Jak zachować się podczas kontroli drogowej? Sprawdź, co ci wolno, a czego nie.

  • Dzień Mamy w Hotelu Perła

     

    Hotel Perła zaprasza na Dzień Mamy. Dla gości DJ Daro odbędzie się nauka oraz pokaz salsy. Impreza rozpocznie się o godzinie 19.30, w sobotę 26 maja. Rezerwacji mogą Państwo dokonać dzwoniąc pod numer 797-334-662.

  • Świątynia w Dębowcu bazyliką mniejszą NMP z La Salette

    Sanktuarium w Dębowcu wyniesiono do tytułu bazyliki mniejszej Najświętszej Maryi Panny z La Salette. Decyzję tę podjęła Stolica Apostolska, którą poparł cały Episkopat Polski. <<FOTOGALERIA>> (VIDEO)

  • Młodzi Żydzi odwiedzili Nowy Żmigród (VIDEO)

     

    15 maja z wizytą do Nowego Żmigrodu przybyła grupa młodzieży - uczniów szkoły średniej z BET SHEMESH z Izraela oraz z USA. Ta wizyta rozpoczęła obchody 70. rocznicy bestialskiego mordu dokonanego na 1250 żydowskich mieszkańcach Żmigrodu. (VIDEO)

  • Uwaga! Rekrutacja letnia 2012 wystartowała! Dołącz do Nas! Ucz się za DARMO w ŻAK-u!!

    Dzisiejszy rynek pracy wymaga od społeczeństwa ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji. Niestety próba pogodzenia pracy zawodowej i kształcenia się...

  • Opel vivaro dla DPS-u w Foluszu

    Mieszkańcy Domu Pomocy Społecznej w Foluszu będą mogli korzystać z nowego mikrobusu, który zastąpi wysłużone, piętnastoletnie samochody z możliwością przewozu osób na wózkach inwalidzkich. To już drugi pojazd zakupiony w tym roku na potrzeby mieszkańców i pracowników DPS-u.

  • Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kołaczycach – oferta edukacyjna na rok

    Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kołaczycach, to szkoła proponujaca szeroki wachlarz kierunków kształcenia w klasach humanistyczno-dziennikarskej, promedycznej, policyjno-strażackiej oraz matematyczno-językowej.

  • Zespół Szkół nr 3 w Jaśle - popularny ,,Chemik” szkołą przyjazną dla ucznia

    Zespół Szkół Nr3 w Jaśle popularny ,,Chemik” jest szkołą dla każdego. Staramy się dostosować proces dydaktyczny do indywidualnych możliwości edukacyjnych uczniów...

  • Meble najwyższej jakości dla Ciebie!

    Chcesz kupić dobre meble? Mamy w ofercie meble najwyższej jakości, na które będzie Cię stać!!!

Nadchodzące wydarzenia

Posiadasz informacje o jakimś wydarzeniu?
Poinformuj nas! Pisz na adres: redakcja@jaslo4u.pl

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105