Strona główna

Ten zakład miał przestać istnieć. Dziś zatrudnia pracowników

67
Napisany dnia: 10.10.2017, 09:00 , Tagi: Brak

Punkt Napraw i Rewizji Wagonów Towarowych w Jaśle znów zatrudnia pracowników. PKP Cargo S.A. widzi w jasielskim zakładzie duży potencjał. Od niedawna realizuje naprawy wagonów na poziomie P4 i P5. O perspektywach rozwoju sekcji rozmawiano wczoraj podczas konferencji zorganizowanej w jej siedzibie.

Sekcji Utrzymania i Naprawy Taboru w Jaśle jeszcze w 2014 r. groziła likwidacja. W podobnej sytuacji znalazły się również zakłady w Stróżach, Tarnowie, Nowym Sączu. Spółka, będąca największym w Polsce i drugim w Unii Europejskiej operatorem kolejowych przewozów towarowych przeprowadzając restrukturyzację dążyła do centralizacji działań w obrębie Śląska. Część załogi jasielskiego zakładu otrzymała możliwość skorzystania z programu tzw. „dobrowolnych odejść”. Pracownicy mogli również przejść na emeryturę. Pozostali, aby zachować pracę prawdopodobnie musieliby szukać jej nawet w Katowicach. Z jasielskiej sekcji odeszły w tym czasie 34 osoby, 60 z kolei pozostało na jednomiesięcznym nieświadczeniu pracy, które następnie wydłużono do końca 2015 r. Efektem wygaszania jasielskiego zakładu było drastyczne zmniejszenie możliwości wykonawczych punktu napraw nawet o ponad 70%.

W obronie zakładu interweniował wówczas poseł PiS - Bogdan Rzońca. Rozpoczęła się walka związkowców o zatrzymanie faktycznej jego likwidacji. Między innymi dzięki ich determinacji funkcjonuje on dzisiaj niemal pełną parą. Z ulgą mogli odetchnąć przede wszystkim pracownicy, którym trzy lata temu w oczy zajrzało widmo utraty zatrudnienia. Z początkiem 2016 r. rozpoczęto proces stopniowego przywracania możliwości produkcyjnej w punktach Zakładu Południowego PKP Cargo S.A., w tym w sekcji jasielskiej.

- Te zakłady miały nie istnieć. Nie były one nikomu potrzebne. Takie były czasy, że Cargo było likwidowane. Kiedy wróciłem do zarządu po dziewięciu latach, był to obraz nędzy i rozpaczy. Trzeba to sobie powiedzieć jasno. Zamiast 800 milionów w kasie zastałem 1 miliard, ale długu. Problemem były nie tylko zakłady w Jaśle, lecz również w Stróżach, Tarnowie, Dębicy, Nowym Sączu. Wszystkie miały być przeznaczone do likwidacji. Ze względu na bardzo duże potrzeby taborowe przywróciliśmy ich działanie. Znów zatrudniani są ludzie. Nie jest to jeszcze liczba ponad stu osób, które kiedyś tutaj pracowały. Z każdym dniem będzie ich jednak coraz więcej. Będą kolejne inwestycje. – mówi Maciej Libiszewski, prezes Zarządu PKO Cargo S.A.

Maciej Libiszewski

O tym, że władze spółki zamierzają sukcesywnie stawiać na rozwój jasielskiej sekcji świadczy fakt, że od niedawna zakład może realizować naprawy średnie P4 oraz główne P5. Tylko w tym roku jasielski zakład w ramach napraw bieżących opuściło prawie pięć tysięcy wagonów.

- Dziś prezentujemy dwa wagony, które wyjechały z jasielskiego zakładu w ramach naprawy głównej. Zamierzamy takich napraw realizować znacznie więcej. Ich ilość zależy od doposażenia sekcji oraz poziomu zatrudnienia. W ostatnim czasie zatrudniliśmy dwanaście osób. Pracowników tych pozyskaliśmy dzięki naborowi z Urzędu Pracy. Załogę stale wzmacniamy. Obecnie pracuje tutaj blisko sto osób. – mówi Adam Banaszak, dyrektor Zakładu Południowego PKP Cargo S.A. W lipcu podczas konferencji prasowej zorganizowanej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Jaśle zapewniał, iż docelowo jasielski zakład ma zatrudniać nawet 150 pracowników.

Adam Banaszak

Spółka planuje również uruchomić w ramach jasielskiej sekcji malarnię, co pozwoli na kompleksowe wykonywanie najbardziej złożonych napraw. Wartość inwestycji można szacować na kilka milionów złotych. Podobne inwestycje spółka planuje realizować również w innych sekcjach, które wchodzą w skład Zakładu Południowego PKP Cargo S.A.

Konsekwencją rozszerzania zakresu wykonywanych napraw będzie stałe zwiększanie zatrudnienia, co ma istotne znaczenie dla lokalnego rynku pracy oraz pracowników, którzy będą mogli po przerwie wznowić zatrudnienie. Wciąż jednak brakuje wykwalifikowanej kadry, przede wszystkim spawaczy oraz specjalistów w zakresie badań technicznych wagonów i ich elementów. - Czas robi swoje. Każdy znajduje sobie jakieś nowe zajęcie. Część ludzi odeszła na emeryturę. Część pracowników, którzy objęci zostali Programem Dobrowolnych Odejść próbujemy ściągnąć na powrót. Nie jest to proste, bo powrót obwarowany jest szeregiem kwestii natury prawnej. Sądzę, że pierwsze efekty naszych działań w tym zakresie widoczne będą już w styczniu przyszłego roku. – przekonuje Adam Banaszak.

Zadowolenia z faktu, iż Punkt Napraw i Rewizji Wagonów Towarowych w Jaśle może znów działać tak, jak miało to miejsce przed wydarzeniami z przełomu 2014 i 2015 roku nie kryją sami pracownicy i związkowcy NSZZ „Solidarność”. Dla nich gwarancja pracy oznacza możliwość zapewnienia sobie i rodzinom bytu. – Półtora roku trwało, aby zakład mógł wrócić do minionego poziomu. Wywożono różne urządzenia w inne miejsca. Zwalniano pracowników. Można powiedzieć, że był to sabotaż gospodarczy. To, co dzieje się tutaj od ponad roku to duża radość dla tego terenu, gdzie rzadko powstają nowe zakłady. Pracownicy są zadowoleni. Jeżeli ktoś pracował w terenie a dziś może wrócić do Jasła, lub był na urlopie bezpłatnym może być zadowolony. – mówi Józef Wilk, przewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ „Solidarność” w Nowym Sączu.

Józefowi Wilkowi wtóruje wiceprzewodniczący związku, Marek Gorgosz. - W 2014 r. wydajność zakładu była bardzo duża. W 2015 r. roku przyjechała dyrekcja z Katowic, informując, że pracownicy albo zdecydują się na dobrowolne odejścia, albo nieświadczenie pracy. W Jaśle pracowało wówczas ponad sto osób. Aby ratować zakład między innymi ja ze świętej pamięci Janem Radzikiem jeździliśmy do Krakowa, Warszawy, pisaliśmy pisma. O sprawie dowiedział się poseł Bogdan Rzońca i nas uratował.– wyjaśnia.  

MD

Komentarze Czytelników:
Aby ocenić dany komentarz, wystarczy kliknąć na ikonkę "+" lub "-" w prawym górnym rogu każdego komentarza.
Dodaj nowy komentarz Wybierz sposób wyświetlania komentarzy:
@ Znający temat
dnia 10.10.2017, 09:10. Identyfikator użytkownika: rovvdcuTOGJC
Ocena
komentarza:
19
Cyt. "realizuje on naprawy wagonów na poziomie P4 i P5", dużo to znaczy dla zwykłego zjadacza chleba.
@ Wyborca
dnia 10.10.2017, 13:45. Identyfikator użytkownika: CZKHzxPL4I1i
Ocena
komentarza:
77
Jak rządziło PO-PSL to nic się nie opłacało, rafinerie, kopalnie, zakłady pracy takie jak huty szkła, gamrat czy pektowin, veritas, fabryka płyt wiórowych która zatrudniała ponad 1000 osób. Polikwidowali wszystki wielkie zakłady pracy... dopiero teraz Polska zaczyna odżywać. Jeszcze kilka lat temu żeby w Kasle znalezc prace trzeba było na kolaniach o nią prosic i to za naknizsjnizsza pensje. Ochroniarze np zarabiali 2zł za godzine. Nawet za komuny nie było tak zle jak za PO-PSL. Teraz,to pracodawcy maja problem, bo ludzie nie chcs za grosze pracowac i powoli zarobki ida w gore, a i pracy jest coraz wiece, oby tak dalej. Niech KODy i inne sobie ujadają i jęczą a,rząd niech robi swoje.
@ Abnegat
dnia 10.10.2017, 14:47. Identyfikator użytkownika: vnBiKpgmBixF
Ocena
komentarza:
14
@znający temat

Nie wiem, z jakiego tematu jesteś "znający", chyba nie z kolejowego, stąd też muszę ci podpowiedzieć, że chodzi o najwyższe poziomy napraw taboru kolejowego. To daje gwarancję otrzymywania zleceń, również ze strony właścicieli wagonów tzw. prywatnych, tj. nie będących własnością grupy PKP.
@ Bizon
dnia 10.10.2017, 15:43. Identyfikator użytkownika: Cwf5lCsrpQdd
Ocena
komentarza:
-34
Polska nie zaczyna odżywać tylko zmienił się wydawca wiadomości w TVP i zarządca Telewizji, stąd takie złudne wrażenie, że polska gospodarka to pasmo sukcesów. Problem jest taki, że polaczki widzą alternatywę tylko w PiS i Peło i mamy ping ponga, który z rok na rok pogłębia zapaść kraju. Zero długofalowej polityki tylko jak w piaskownicy - burzymy to co zrobili poprzednicy i stawiamy zamki na piasku od nowa.
@ AGNEST
dnia 10.10.2017, 17:40. Identyfikator użytkownika: QxlILuMsLIs7
Ocena
komentarza:
8
Jak naprawia ten PAROWÓZ co stoi na stacji to są fachowcami
@ lolek
dnia 10.10.2017, 19:23. Identyfikator użytkownika: XtUnWJLKXLIu
Ocena
komentarza:
-8
[Komentarz nie na temat]
@ Do lokek i bizon
dnia 10.10.2017, 19:28. Identyfikator użytkownika: IJ5ZZDq9DRFj
Ocena
komentarza:
22
Gadacie bzdury. 2-3 lata temu faktycznie trzeba było tyrac za 1400zł, teraz w Jaśle minimum 2000zł na rękę mozna spokojnie zarobić. A można i więcej, wystarczy chcieć,szukać, doszkalać sie i nie upokarzać sie przed pracodawcami tylko na wstępie przedstawić swoje oczekiwania wynagrodzeń. Czasy pracy za najniższą sie skończyły i jak wam jakiś pracodawca daje najniższą, to trzeba negocjować. Jak ludzie przestaną dawać sobą pomiatać to się zmieni na lepsze a jak dalej beda wdzieczni za prace za najniższą.. to sami sa sobie niestety winni.
@ pracownik
dnia 10.10.2017, 21:03. Identyfikator użytkownika: Ra25VwJklinz
Ocena
komentarza:
18
Popieram. Szukałem pracy 3 lata temu wraz z żoną, bo zostaliśmy zwolnieni w grupowych zwolnieniach w jednej z fabryk w Jaśle.
Znaleźć wtedy pracę w Jaśle graniczyło z cudem, a jeśli już jakaś była, to na czarno, albo za najniższe pieniądze. Teraz sytuacja może na jasielskim rynku pracy nie jest idealna, ale pracy jest naprawdę dużo i te 2000zł można zarobić bez problemu. Zwłaszcza mężczyźni, kobiety mają troszkę gorzej, ale i tak jest o wiele lepiej niż jeszcze parę lat temu. Wygląda na to, że wystarczyło nie rozkradać naszego kraju, tak jak za poprzednich rządów. Nie mieszam się w politykę, nie znam się na niej, ale jako zwykły mieszkaniec, żyje mi się lepiej, mamy z żoną pracę i choć nie zarabiamy po 5000zł to i tak nie jest źle :) Wszystko idzie w dobrym kierunku.
@ Czapajew
dnia 10.10.2017, 22:10. Identyfikator użytkownika: XIZPxVV0YakE
Ocena
komentarza:
21
Boguś niczym Czapajew wg piosenki:

Czapajew gieroj!
Czapajew gieroj!
Za Rodinu, Za Stalinu
Na boj, na boj, na boj!

Za rok na pewno wybuduje Zalew w Kątach!
@ b52
dnia 10.10.2017, 23:41. Identyfikator użytkownika: X3clLXjceS83
Ocena
komentarza:
9
I słynny zjazd w Pilźnie.
@ Ja
dnia 11.10.2017, 10:14. Identyfikator użytkownika: ylaWsoHsmNgM
Ocena
komentarza:
2
Zgadzam sie
@ Krzys
dnia 11.10.2017, 21:47. Identyfikator użytkownika: mctE5olVyclE
Ocena
komentarza:
4
Do tych inwestycji dokładamy z budżetu państwa czyli te spółki nie zarabiają na siebie za chwilę braknie pieniędzy do odkładania do lekarzy górników tak samo do cargo ludzie pytacie obiekobiektywie pieniądze zw budżecie nie biorą sie z powitrza zadluzymy sie [...]
@ Czyżby
dnia 11.10.2017, 21:49. Identyfikator użytkownika: LXH4aMK2QQYa
Ocena
komentarza:
14
Wyższe zarobki wynikają z braku ludzi do pracy skoro połowa Jasła i okolic jest za granica. Znalezienie spawacza, murarza lub innego fachowca graniczy z cudem co przekłada się na wyższe zarobki. Nie ma to żadnego związku z polityka a raczej z wolnym rynkiem.
@ tasiemiec
dnia 10.10.2017, 09:13. Identyfikator użytkownika: Yn8ydFG0BPie
Ocena
komentarza:
-9
To się Boguś spisał ;)
@ Billy B.
dnia 10.10.2017, 09:57. Identyfikator użytkownika: AjQ7HTYOWSLc
Ocena
komentarza:
29
No właśnie wszystko na to wskazuje że się spisał. Czasem ćwierknie jakąś głupotę na twitterze, czasem obroni jakąś komunistyczną mendę, czasem po raz setny obieca zaporę ale czasem jego robota przynosi jakieś pozytywne efekty. Z dwojga złego może lepsze to niż lans na tle ołtarzy i przecinanie wstęg.
@ podatnik
dnia 10.10.2017, 10:21. Identyfikator użytkownika: 3Mk22ajy9lrl
Ocena
komentarza:
16
za dużo tego czasem...to jest jego praca i za to ma płacone nie małe pieniądze!
jakbym ja "czasem" coś w pracy robił to pewnie miałbym tego czasu pod dostatkiem siedząc na zasiłku.
ale produkcję kiełbasy wyborczej czas zacząć!
przygotujmy się na wysyp portalowy twarzy Rzońców i Zająców!!
@ Abnegat
dnia 10.10.2017, 15:15. Identyfikator użytkownika: vnBiKpgmBixF
Ocena
komentarza:
5
Nie robią nic - źle, robią coś - kiełbasa wyborcza. Cóż, jak się nie obrócić, to d... z tyłu.
@ sssd
dnia 10.10.2017, 21:37. Identyfikator użytkownika: Ra25VwJklinz
Ocena
komentarza:
6
bardzo dobrze że coś robią, może zająć się teraz PKS-em?
@ Abnegat
dnia 10.10.2017, 22:09. Identyfikator użytkownika: HgvaWENLqsiG
Ocena
komentarza:
8
Nie wiem, czy to masz na myśli, ale uważam, że powinien tam powstać dworzec (centrum przesiadkowe) dla wszystkich linii autobusów ZMKS, bo to podpowiada zwykła logika, gdyż czas już skończyć z tym bezsensownym rozrzuceniem po mieście 4 przystanków początkowych. Przedsięwzięcie nie wymagające dłuższego czasu, koszty niewielkie, a sukces w odczuciu społecznym gwarantowany, jeszcze przed wyborami. Żeby tylko znowu komuś nie odbiło z jakąś galerią!
@ Warto
dnia 10.10.2017, 09:14. Identyfikator użytkownika: U5HvONSj0DHD
Ocena
komentarza:
13
Trochę to pachnie centralnym sterowaniem jak w PZPR. Towarzysz uratował.
@ leming
dnia 10.10.2017, 10:05. Identyfikator użytkownika: xg7RXFD3k2dE
Ocena
komentarza:
8
Jak mieli zamknąć tez z centrali szły decyzję POPRAWNE jakie przychodziły z Niemiec.
@ Do Warto
dnia 10.10.2017, 13:11. Identyfikator użytkownika: iHKRuXJgYsr6
Ocena
komentarza:
-2
Już sam ten artykuł to ordynarna propaganda. Te miejsca pracy może i powstają pytanie tylko dla kogo? Ciekawe czy z UP zostali skierowani zwykli bezrobotni czy może tacy, którzy są "po linii lub z ramienia". Może jest wśród tych nowo zatrudnionych np. siostrzenica naczelnika lub córka działacza związkowego.
Poza tym cytując klasyka: "czasy się zmieniają, a Pan wiceprzewodniczący zawsze jest w komisjach". Nie umniejszam jego zasług to dobrze, że walczy o miejsca pracy, a że przy okazji wywalczył etat dla syna na PKP - jego szczęście.
@ Abnegat
dnia 10.10.2017, 15:04. Identyfikator użytkownika: vnBiKpgmBixF
Ocena
komentarza:
6
@Warto

Myślałem, że liberalne twardogłowie jest już przeszłością. Według tej ideologii, centralne sterowanie jest oczywiście złe, bo państwo powinno pełnić rolę "nocnego stróża" i nie przeszkadzać w "ukradzeniu pierwszego miliona". Ale z drugiej strony, liberalna ferajna domaga się, aby państwo zbudowało drogi, zapewniło bezpieczeństwo, służbę zdrowia, wykształcenie - a tak w ogóle, to jest niepotrzebne. Nie będąc fanem PiS-u uważam, że mimo wszystko lepsza jest sytuacja, gdy "towarzysze partyjni" inspirują rozwój gospodarki, niż gdyby ją mieli niszczyć, jak było w okresie "państwa teoretycznego".
@ Bogdan
dnia 10.10.2017, 19:06. Identyfikator użytkownika: NNYzxXNJRKaE
Ocena
komentarza:
5
Kol. przyjdź zobacz i mów , jesteś jakimś fachowcem jakiego potrzebujemy, umiesz coś zrobić?, nie ma problemu, zatrudnimy. Kłapaczy i nierobów nam nie trzeba !
@ Warto
dnia 10.10.2017, 20:03. Identyfikator użytkownika: hoQPojgo5EhD
Ocena
komentarza:
-5
Do Abnegant

Zobaczymy do czego ta propaganda doprowadzi
@ robert
dnia 10.10.2017, 09:23. Identyfikator użytkownika: aaJs1nwwz07N
Ocena
komentarza:
-4
2000 brutto?
@ leming
dnia 10.10.2017, 10:06. Identyfikator użytkownika: xg7RXFD3k2dE
Ocena
komentarza:
10
Za PO -2000 brutto minus i tragedię rodzin
@ olo
dnia 10.10.2017, 10:27. Identyfikator użytkownika: Q4XXWAcNxnZ3
Ocena
komentarza:
23
A co @robert jestes pracodawcą i oferujesz lepsze wynagrodzenie? Dawaj namiar.
@ c
dnia 10.10.2017, 10:46. Identyfikator użytkownika: jRz9YQkUGFiY
Ocena
komentarza:
-8
to ile podatnik doplaca do zakladu?

bo nie doczytalem
@ cargo
dnia 10.10.2017, 12:09. Identyfikator użytkownika: Bs7p3qweHUqW
Ocena
komentarza:
24
PKP CARGO S.A. to spółka giełdowa, państwo nie dopłaca tylko na niej zarabia
@ pisnegatyw
dnia 10.10.2017, 10:48. Identyfikator użytkownika: UcUQGj7Fx5Gs
Ocena
komentarza:
11
Bardzo się lansuje pan Rzońca a to sensacja z pociągiem do Krakowa a to różaniec pod Słowacją strach lodówkę otworzyć...
@ c
dnia 10.10.2017, 10:48. Identyfikator użytkownika: jRz9YQkUGFiY
Ocena
komentarza:
9
widac jak wyglada robotnik ,jak prezes i co najwazniejsze zwiazkowiec na "etacie"

caly obraz takich zakladow postkomunistycznych,w srodku prl lata 60,na sile dac zlecenia bo to przeciez mieso armatnie pisu i kosciola,brakuje ksiedza zeby poswiecil cale to dziadostwo

kiedy ludzie otworzycie oczy i przestaniecie ze swoich 2000zl brutto sponsorowac tych "darmozjadow i zalatwiaczy etatow"
@ c
dnia 10.10.2017, 10:52. Identyfikator użytkownika: jRz9YQkUGFiY
Ocena
komentarza:
18
macie tutaj artykul o kolegach tych co zalatwili te "miejsca pracy"

10 tysięcy złotych netto rekompensaty za utracony deputat węglowy dla około 235 tysięcy emerytów górniczych. Posłowie mają dzisiaj debatować nad rządowym projektem ustawy o świadczeniu z tytułu utraty prawa do bezpłatnego węgla. Kwota rekompensaty ma być zwolniona z podatku dochodowego, co wymaga stosownej zmiany w ordynacji podatkowej. Rekompensaty będą kosztowały budżet ponad 2,3 miliardy złotych.

i co ludzie za 2000 brutto,dlaej jestescie"solidarnosc",solidarnosc"???
@ Tutaj wpisz swój pseudonim
dnia 10.10.2017, 12:29. Identyfikator użytkownika: RLpJjMHvhH88
Ocena
komentarza:
5
Przecież to nie od dziś wiadomo że są równi i równiejsi a głupi niewilnicy dalej zapatrzeni w ogłupiacza HD myślą że żyją w raju .
@ ???
dnia 10.10.2017, 11:14. Identyfikator użytkownika: AUswmPim9bUV
Ocena
komentarza:
4
Pięć tysięcy wagonów rocznie!!!???
@ pys
dnia 10.10.2017, 11:21. Identyfikator użytkownika: Q0hojNd5owQZ
Ocena
komentarza:
1
Chodziarz do zdiecia mogli mu kupić ubranie pasibrzuchy
@ z
dnia 10.10.2017, 19:09. Identyfikator użytkownika: NNYzxXNJRKaE
Ocena
komentarza:
5
Idź do szkoły i naucz się pisać !
@ traper3
dnia 10.10.2017, 11:46. Identyfikator użytkownika: 199XenlIdoHv
Ocena
komentarza:
13
I bardzo dobrze że ludzie mają pracę i zakład nie został zlikwidowany :-)
@ Max Szyderko
dnia 10.10.2017, 13:08. Identyfikator użytkownika: ExVfwIYIEFwJ
Ocena
komentarza:
4
A wy dalej wierzcie, że to zasługa Rzońcy ...buhahahahaha...
@ xxxxxxx
dnia 10.10.2017, 14:12. Identyfikator użytkownika: tCHdaixnRcOt
Ocena
komentarza:
5
Nawet wiceburmiszcz tam jest, to chyba jego zasługa że zakład istnieje.
@ malkontent
dnia 10.10.2017, 16:47. Identyfikator użytkownika: QNFJZXcLwkeu
Ocena
komentarza:
20
Burmistrz także jest, a w czym się zasłużyli, że zakład reaktywowano.
Dodam tylko, że COP był także budowany jako inwestycja rządowa.
Los sprzedanych zakładów widać najlepiej na przykładzie Pektowinu, niegdyś piliśmy bardzo dobre napoje z rodzimych owoców a teraz pijemy chemicznie barwioną wodę z Biedronki.
@ Do redakcji
dnia 10.10.2017, 14:34. Identyfikator użytkownika: iHKRuXJgYsr6
Ocena
komentarza:
2
Gdy chodzi o jasielski zakład PKP Cargo Wasze artykuły ograniczają się do pochwał kierowanych do polityków PIS-u i działaczy Solidarności. Napiszcie w końcu coś o "towarzyszach" z ZZKM. Niech i oni poczują się dowartościowani.
@ Minnesota
dnia 10.10.2017, 14:56. Identyfikator użytkownika: fdyNYhBPY3Q5
Ocena
komentarza:
5
PLL LOT też sie PO srańcom nie opłacał , a teraz przynosi milionowe zyski...pewnie Lufthansa by się bardziej opłacała
@ nn
dnia 10.10.2017, 15:35. Identyfikator użytkownika: 072FQFNl01d3
Ocena
komentarza:
2
[komentarz nie na temat]
@ Abnegat
dnia 10.10.2017, 16:18. Identyfikator użytkownika: vnBiKpgmBixF
Ocena
komentarza:
4
Teraz dopiero wychodzi na jaw, że tak naprawdę, podstawowym celem istnienia Amber Gold było doprowadzenie do likwidacji LOT-u i jego przejęcia przez przewoźnika niemieckiego. To było zadanie polityczne realizowane przez najwyższe gremia państwowe, stąd też nie może dziwić bezczynność prokuratur i różnych organów kontrolnych.
@ Abnegacie
dnia 11.10.2017, 07:28. Identyfikator użytkownika: bhIzN6cAURmM
Ocena
komentarza:
2
Nie pojmuję,dlaczego Polacy słuchają tych obcych dyrektyw,wiedząc,co wyrządzają Ojczyźnie i Rodakom.Nie można odmówić?
@ garto
dnia 10.10.2017, 14:57. Identyfikator użytkownika: lT4y2D2nT2Ja
Ocena
komentarza:
3
powrót do lat 60 tych ubiegłego wieku
@ pociąg
dnia 10.10.2017, 17:05. Identyfikator użytkownika: 9SXcOO7ZNb8o
Ocena
komentarza:
5
Praca jest największą wartością, ważne aby była.
@ AGNEST
dnia 10.10.2017, 17:45. Identyfikator użytkownika: QxlILuMsLIs7
Ocena
komentarza:
14
Panowie koszule, krawaty, garniturki . Pracownik robol brudny w drelichach za najniższą krajową robi ,i ma się cieszyć ze robi.Jeden robi jak sie patrzy inni patrzą jak się robi
@ Do Agnest
dnia 10.10.2017, 19:13. Identyfikator użytkownika: R7inwvxUoS1Z
Ocena
komentarza:
9
Tak mi żal Tego pracownika,widok kontrastowy i napawa nostalgią..
@ IXI
dnia 10.10.2017, 17:58. Identyfikator użytkownika: IL5HioFc7w3T
Ocena
komentarza:
9
Ile zarabia taki Prezes zarządu PKO Cargo SA ?
@ Mieszkaniec Jasła
dnia 10.10.2017, 18:04. Identyfikator użytkownika: 6gOPIl6epQLr
Ocena
komentarza:
2
A lud wszystko łyknie byle było ładnie ozdobione, wybory się zbliżają czy co że same sukcesy
@ dragoness
dnia 10.10.2017, 19:02. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
-8
czegoś tu nie rozumiem. Zakład upadał, źle. Zakład działa i ma się coraz lepiej, też niedobrze. Dobrze, że pan poseł tym razem wtrącił się słusznie w sprawy lokalne. Szkoda, że tak rzadko.
@ lolek
dnia 10.10.2017, 19:36. Identyfikator użytkownika: XtUnWJLKXLIu
Ocena
komentarza:
0
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ mk
dnia 10.10.2017, 20:15. Identyfikator użytkownika: ah0nKGVGOSoY
Ocena
komentarza:
4
szkoda że nie uratowali Lotos Serwisu .!!!
@ Piotr Jaslo
dnia 10.10.2017, 20:36. Identyfikator użytkownika: J3Mxo8bRVFPu
Ocena
komentarza:
-3
Jeszcze wam [...] PiS wyjdzie.
@ adolf h
dnia 10.10.2017, 20:41. Identyfikator użytkownika: lLlYXVH6vmJk
Ocena
komentarza:
3
ale kiełbacha wyborcza jak kaszanka
@ hmm
dnia 10.10.2017, 21:25. Identyfikator użytkownika: XDgYHgnVOyVy
Ocena
komentarza:
0
Po co to skrawac.Bedzie osłabione.
@ Mieszkaniec Jasła
dnia 10.10.2017, 22:14. Identyfikator użytkownika: rmUfnhqLo1Vs
Ocena
komentarza:
4
Ale ściema jak sukces to pan R. Jak coś idzie nie tak to PO, dopóki takie myślenie będzie istnieć wśród wyborców dopóty Jasło będzie upadadac
@ Mieszkaniec Jasła
dnia 10.10.2017, 22:22. Identyfikator użytkownika: rmUfnhqLo1Vs
Ocena
komentarza:
2
Swoją drogą temu pracownikowi mogli do zdjęcia dac czyste ubranie, tak to wygląda jak robol, ot obecna propaganda sukcesu, za PRL byłby ogolony czysty i uśmiechnięty i nie było by to reżyserowane
No chyba że ten strój ma przedstawiać ile jest roboty że nawet nie ma czasu na pranie
@ Abnegat
dnia 10.10.2017, 23:28. Identyfikator użytkownika: HgvaWENLqsiG
Ocena
komentarza:
3
Ubranie robocze może nie wygląda reprezentacyjnie, ale prawdziwie, gdyż nie da się zachować czystości przy naprawie wagonów, szczególnie przy demontażu wózków wagonowych. Założenie pracownikowi czystego ubrania roboczego porażałoby swoją sztucznością. A może trawę też mieli pomalować na zielono?
@ Praca
dnia 11.10.2017, 07:37. Identyfikator użytkownika: bhIzN6cAURmM
Ocena
komentarza:
4
Robotnik powinien mieć specjalny kombinezon w takich warunkach pracy.Wiem jak trudno umyć i wyprać smary.Mamy postęp i należałoby zadbać o ludzi pracy,tak ciężkiej i odpowiedzialnej.Chyba mniej kosztuje roboczy uniform,niż garnitur,mundur,itp.
@ Zatrudniony
dnia 11.10.2017, 11:20. Identyfikator użytkownika: baTYYRzwlTrn
Ocena
komentarza:
2
Po to ma właśnie ubranie robocze żeby przyjmowało wszystkie brudy otoczenia. W "specjalnym" kombinezonie wygladal by czyściej? Co to jest specjalny kombinezon? Nie rozumiem stwierdzenia roboczy uniform podczas gdy ubranie drelichowe nie jest garniturem ani mundurem...
@ Do Zatrudniony
dnia 11.10.2017, 21:57. Identyfikator użytkownika: DhUevpfcfxLn
Ocena
komentarza:
2
Drelich nie do takiej pracy,bo smar szybko przenika do ciała,chodzi o kombinezon chroniący skórę przed zabrudzeniem,praktyczny i wygodny(kieszonki na podręczne narzędzia).Inni pracownicy otrzymują mundury,garnitury,a Ten pracownik zasługuje na to,by wrócić do domu bez smaru na ciele.
@ Zatrudniony
dnia 11.10.2017, 11:16. Identyfikator użytkownika: baTYYRzwlTrn
Ocena
komentarza:
1
I wszystkie niewygodne dla "zbawców" komentarze skasowane. Żenada.
@ Kierowca
dnia 11.10.2017, 18:45. Identyfikator użytkownika: 6XiXeqMPQQOi
Ocena
komentarza:
1
Dostaliście szansę.
Więc znowu pochopnie nie strajkujcie.
@ Wojciech
dnia 11.10.2017, 22:20. Identyfikator użytkownika: jKJqS9DEREML
Ocena
komentarza:
-1
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Dodaj komentarz Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Seat uderzył w kię. Kierowcy trafili do szpitala

    Do wypadku drogowego doszło przed godziną 11-tą w Trzcinicy. Na drodze krajowej nr 28 Seat Cordoba zderzył się czołowo z Kią Sportage. Poszkodowani w tym zdarzeniu zostali kierowcy obu pojazdów.

  • Mieszkańcy mówią o problemach na osiedlach

    Osiedla Górka Klasztorna czeka na odwodnienie ulic Pelczara i Prusa, Sobniów ma problem z piratami drogowymi a Brzyszczki i Hankówka zwracają uwagę na zły stan dróg i chodników...

  • Żegnaj Wiesiu, będzie Cię nam brakowało…

    16 października zmarł dr Wiesław Krajewski, długoletni zastępca ordynatora i starszy asystent Oddziału Ortopedii, Traumatologii, Mikrochirurgii i Chirurgii Ręki Szpitala Specjalistycznego w Jaśle.

  • Szpital i powiat triumfują!

    Szpital Specjalistyczny w Jaśle otrzymał największą w historii powiatu dotację w kwocie 10 mln zł. Dzisiaj w siedzibie starostwa nastąpiło uroczyste podpisanie umowy na dofinansowanie z RPO WP przez marszałka Władysława Ortyla i dyrektora szpitala Michała Burbelkę.

  • Największy wybór płaszczy i kurtek w Jaśle

     

    Zapraszamy do sklepu Cotton Club na nową jesienno-zimową kolekcję odzieży. Znajdziesz u nas największy w Jaśle wybór płaszczy i kurtek w rozmiarach 34-54 uznanych polskich marek.

  • Program samorządowy PO wielką niewiadomą

     

    Dziś na płycie jasielskiego Rynku z dziennikarzami spotkały się wicemarszałek Sejmu Małgorzata Kidawa-Błońska oraz posłanka Joanna Frydrych. Tematem przewodnim spotkania były zbliżające się wybory samorządowe. Na szczegóły programu samorządowego Platformy Obywatelskiej trzeba będzie jednak jeszcze poczekać.

  • „Dni porad” - wybierz odpowiedni materac pod okiem lekarza ortopedy w salonie meblowym Relax

     

    Dlaczego tak bardzo ważne jest odpowiednie dobranie materaca? Jakie tak naprawdę powinniśmy wybrać podłoże aby mieć 100% gwarancję na nocny relaks i regenerację ciała?

  • Budowa lądowiska przy nowej komendzie. Czy to się uda?

    Temat związany z budową lądowiska dla helikopterów w Jaśle ucichł. Obecnie priorytetowym zadaniem dla powiatu jest rozbudowa jasielskiego szpitala. Inwestycji nie da się jednak uniknąć. Szpitalne Oddziały Ratunkowe muszą mieć lądowisko na 1 stycznia 2021 r.

  • SPA dla Twojego samochodu

     

    Każdy samochód zasługuje na to, aby wyglądać pięknie. Auto o lśniącym lakierze, bez zarysowań oraz czystym wnętrzu to wizytówka każdego kierowcy. Warto jednak postawić na doświadczenie profesjonalistów, którzy potrafią podarować każdemu samochodowi drugą młodość.

  • Pamiętajmy o swoich bliskich zmarłych. Zbliża się Dzień Wszystkich Świętych

     

    W tym roku 1 listopada przypada w środę. Będziemy obchodzić Święto Zmarłych. Jest to niezwykły czas zadumy i refleksji, pamiętajmy więc o bliskich, pochowanych na cmentarzach.

  • Jaślanie wybierają się na pionierską wyprawę górską - 2000 kilometrów przez zimowe Karpaty

     

    Weronika Łukaszewska i Sławomir Sanocki zamierzają jako pionierzy pokonać pieszo całe Karpaty zimą. Drugie największe pasmo górskie w Europie, a zarazem najdziksze zakątki naszego kontynentu.

  • Darmowe szkolenia komputerowe

     

    Zapraszamy na bezpłatne szkolenia komputerowe składające się z 5 bloków tematycznych, w których zawiera się m.in. obsługa komputera z MS Windows, Internet, email, MS Excel, MS Word, podstawowe programy graficzne, wyszukiwanie informacji, bezpieczeństwo i rozwiązywanie problemów z komputerem.

  • Leddo.pl - Lider sprzedaży oświetlenia w Internecie w Polsce znajdujący się w zasięgu ręki w Jaśle.

     

    Leddo.pl jest to firma, która specjalizuje się w dostarczaniu klientom innowacyjnych produktów oświetleniowych wykonanych w nowoczesnej technologii LED.

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105