Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Powiat czekają zmiany w transporcie publicznym. Ucierpią mieszkańcy?

42

Radni powiatowi podjęli wczoraj uchwałę w sprawie uchwalenia planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla powiatu jasielskiego. Określa on wstępne wytyczne, w oparciu o które od 1 stycznia 2017 roku funkcjonować będzie polityka transportowa Jasła i okolicznych gmin. Zdaniem m.in. wójta gminy Osiek Jasielski samorząd powiatowy pospieszył się z zatwierdzeniem dokumentu, który, jego zdaniem, dla mieszkańców większości gmin leżących na terenie powiatu – zwłaszcza tych położonych najdalej od Jasła – jest niekorzystny.

Sporządzenie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego jest obowiązkiem wszystkich powiatów, w których liczba mieszkańców przekracza poziom 80 tysięcy. Wcześniej do przygotowania takich dokumentów zobowiązane zostały zarządy województw. Zatwierdzony plan powiatowy odnosi się do linii transportu zbiorowego łączących stolice każdej z gmin wchodzących w skład powiatu z Jasłem. Jak podkreśla wicestarosta Adam Kmiecik, tego rodzaju plany z jednej strony mają być odpowiedzią na potrzeby powiatów, z drugiej ich zadaniem jest uporządkowanie kwestii związanych z refinansowaniem przez samorządy biletów ulgowych.

- Na trasie, która nie zostanie objęta planem wojewódzkim, powiatowym bądź gminnym, nie będzie można ubiegać się o dofinansowanie do biletów ulgowych. O tym, jak będzie wyglądała cała sieć, tak naprawdę zadecyduje przetarg. Zaznaczam, że jest możliwość funkcjonowania innych sieci również poza planem, ale na tych trasach nie będzie można starać się o ulgi. - wyjaśnia wicestarosta.  

A. Kmiecik: "Transport zostanie uporządkowany"

Jednym z głównych celów wdrożenia planu jest zabezpieczenie linii transportowych na trasach, na których organizacja kursów może okazać się dla konkretnego przewoźnika nierentowna. - Chodzi o wyrównanie przewoźnikowi przez państwo różnicy za sprzedaż biletów ulgowych. – tłumaczy wicestarosta. Należy jednak dookreślić, że w przypadku planu powiatowego minimalizacja ryzyka rezygnacji określonego przewoźnika z obsługiwania konkretnego odcinka będzie odnosić się jedynie do tych tras, które zostały w nim zawarte. Odpowiedzialność za pozostałe spadnie na gminy. Zdaniem Adama Kmiecika wprowadzenie takiego rozwiązania będzie miało efekty pozytywne.  

- W poszczególnych gminach funkcjonują trasy, które są nierentowne, i większość wójtów doskonale o tym wie. W przypadku konieczności przewożenia powietrza do miejscowości oddalonych jak najdalej od gminy nie za pieniądze powiatu, lecz pochodzące z gminnego budżetu wójtowie będą musieli zastanowić się, czy ma to sens. Nie ma potrzeby prowadzenia linii, na której jest mała liczba podróżnych. Problem ten można rozwiązać m.in. poprzez wykorzystanie autobusu szkolnego. – mówi Adam Kmiecik.

Zdaniem naszego rozmówcy, niektórzy wójtowie oczekują, że powiat „wykona pewne czynności za nich”. Podkreśla przy tym, że gminy do 50 tysięcy mieszkańców – a większych w powiecie jasielskim nie ma – nie mają obowiązku sporządzania własnych planów zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego.

- Mogą jednak to uczynić. Po to właśnie, by w jakiejś formule ulżyć swoich mieszkańcom i móc występować o bilety ulgowe. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, żeby już przetarg o konkretne usługi transportowe powiat przeprowadził razem z gminą, żeby te sporne odcinki wydłużyć, wprowadzić na nie jeden kurs. Oczywiście przy rozliczeniu będzie wtedy podział na teren powiatu i teren gminy. – mówi Kmiecik.

M. Pykosz: "Powiat się pospieszył, ten plan jest zły"

Czy na opisanych powyżej zmianach nie ucierpią mieszkańcy? Jednym z niezadowolonych z treści zatwierdzonego przez radę powiatu dokumentu jest Mariusz Pykosz, wójt gminy Osiek Jasielski.

- Dla większości gmin plan nie jest korzystny. Obowiązkiem rady powiatu było jego zatwierdzenie, ale mając na uwadze dobro społeczności lokalnych – nie tylko mieszkańców Jasła, których problem nie dotyczy, ale miejscowości położonych na terenie gmin najbardziej odległych od siedziby powiatu, np. Krempna, Osiek Jasielski, czy Dębowiec. Wiemy doskonale, że obecnie ten transport nie wygląda najlepiej, gdyż te wszystkie zezwolenia i koncesje, które maja prywatni przewoźnicy, nie pozwalają na taką sieć transportu mieszkańców, która byłaby zadowalająca. Po wejściu planu w życie, co nastąpi 1 stycznia 2017 roku, to wszystko jeszcze bardziej się pogorszy. – powiedział w rozmowie z nami wójt.

Zdaniem Pykosza, spośród kilku wariantów planu powiat zatwierdził ten, który cechuje się największą ekonomicznością. - Rada powiatu przyjęła minimalny wariant, które na pewno jest niekorzystny dla poszczególnych gmin. Powiat powinien zadbać o mieszkańców każdej gminy i o to, żeby do wszystkich miejscowości można było dojechać. Planu nie znam do końca, ale z tego co z niego wyczytałem wynika, że gmina może zorganizować na swoim terenie transport samodzielnie. Jednak wówczas będzie musiała zawierać jakieś porozumienia z innymi gminami. - mówi.

Wójt uważa, że powiat pospieszył się z uchwaleniem planu. Twierdzi ponadto, że w toku jego sporządzania zabrakło odpowiedniej koordynacji między starostwem a gminami, które na zgłaszanie uwag do projektu w ramach zarządzonych konsultacji społecznych miały jedynie dwa tygodnie, od 5 do 19 grudnia ubiegłego roku. Jako, że był to okres przedświąteczny, gminy – jego zdaniem – nie były w stanie przeprowadzić w tym zakresie odpowiednich działań. Mariusz Pykosz uważa, że stosowne konsultacje powinni przeprowadzić pracownicy starostwa.

- Trzy tygodnie temu konwent wójtów został – z tego co wiem, bo nie mogłem uczestniczyć w tym posiedzeniu – przed faktem dokonanym i wójtowie nie mogli do tego planu wnosić już praktycznie żadnych uwag. Podczas późniejszego spotkania z udziałem pracowników merytorycznych  gmin również nic już nie dało się zmienić. – żali się wójt.

Jak zarzuty Mariusza Pykosza komentuje Adam Kmiecik?

- Są one dla mnie niezrozumiałe. Plan obejmuje swoim zasięgiem stolicę gminy, natomiast rozprowadzenie transportu zbiorowego na jej terenie to jest już zadanie wójta, i tu pan wójt powinien przeczytać ustawę o samorządzie gminnym, gdzie wyraźnie jest napisane, jakie są zadania gminy w zakresie transportu. Powinien też na bieżąco śledzić zmiany w prawie. O tym, że będzie obowiązek tworzenia takich planów, wiedzieliśmy już od trzech lat. Pierwszą informację na ten temat pan wójt otrzymał prawie rok temu, w momencie, kiedy marszałek robił plan wojewódzki. W tej informacji było wszystko ujęte. - powiedział wicestarosta.

M. Lechwar: "To odbije się na pasażerach"  

Oponentem planu w obecnym kształcie nie jest jedynie wójt Osieka Jasielskiego. Wątpliwości co do treści dokumentu mieli również niektórzy radni powiatowi. Zdaniem Mateusza Lechwara – który podczas głosowania w omawianej sprawie wstrzymał od głosu – istnieje ryzyko, że za brak porozumienia między powiatem a poszczególnymi wójtami zapłacą mieszkańcy. 

- Obawiam się szczególnie o uczniów, którzy będą narażeni na utratę ulg ustawowych. Według mnie konsultacje społeczne w sprawie planu nie były odpowiednio nagłośnione, w skutek czego radni gminni czy też mieszkańcy nie mieli możliwości wniesienia swoich uwag, a przyjęty plan nie gwarantuje zrównoważonego transportu zbiorowego powiatu. Tego typu plan powinien zostać opracowany w porozumieniu z wójtami, tak, aby zagwarantować lokalnej społeczności odpowiedni dojazd do szkół, miejsc pracy, czy innych instytucji. - powiedział.


Wicestarosta Kmiecik podkreśla, że zatwierdzenie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla powiatu jasielskiego nie oznacza niemożności wprowadzenia do dokumentu poprawek. Zaznacza nawet, że będą one konieczne i studzi obawy tych wszystkich, którzy z racji podjętej uchwały obawiają się nastąpienia problemów komunikacyjnych na terenie powiatu.

- Plan jest dokumentem żywym, będzie wymagał korekt wynikających z potrzeb. Nie wszyscy dokładnie go przeczytali i dziś podnoszą duży rwetes. Kluczowym momentem będzie przetarg i wytypowanie linii do przetargów, ustalenie ich długości oraz liczby kursów, jakie będą się na tych liniach odbywać. To będzie najważniejsze dla zapewnienia potrzeb transportowych mieszkańców. - twierdzi wicestarosta.

Jakub Hap
[email protected]

Napisany dnia: 27.02.2015, 15:31

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ barbi
dnia 07.03.2015, 20:24 · Zgłoś
głupota z tymi autobusami totalna a wy myslcie co piszecie kazda gmina powinna zapewnic dojazd do pracy ,szkołllllllllllly koscioła czy lekarza w kazdy dzien tygodnia bo chociaz w wiekszosci domów moze byc i po piec samochodow to sa i zawsze beda osoby które nie moga jezdzic samochodem ze względu na wiek c,choroby i inne tego typu rzeczy a gmina jest po to by im i nam wszystkim zapewnictransport publiczny a nie chdzimy piechota jjuz teraz jak za dawnych czasów z naszych wsi sie robi dziury zabite dechami dajcie nam zyc przyzwoicie.wezcie sie do roboty politycy
Odpowiedz
0
@ st
dnia 03.03.2015, 11:41 · Zgłoś
Łatwo jest coś rozwalić co funkcjonowało ale tylko po to aby kolesie załapali się na zyskowne koncesje. Transport publiczny winien być okrężny , bez dziadów koncesyjnych, bo oni dbają tylko o zysk a nie wygodą mieszkańców powiatu. Tak panie wicestarosto czas nadszedł aby o tym pomyśleć a jak nie wie się jak to zrobić trzeba zapytać. bo mądry w ten sposób nie błądzi.
Odpowiedz
2
@ xyz
dnia 01.03.2015, 11:54 · Zgłoś
POdobno na głupotę nie ma lekarstwa ,i głupoli też nie sieją sami się rodzą a wyborcy dalej ich wybierają .Pan Kmiecik z premedytacją to robi a przecież temat jest od 2013 wałkowany dlaczego teraz go POrusza .
Odpowiedz
-1
@ Czołem Telewizyjne Barany !
dnia 01.03.2015, 09:02 · Zgłoś
Wystarczy stworzyć stronę plus aplikację na smartfona gdzie osoby z naszego powiatu będą wpisywać zaplanowane podróże. W ten to sposób będą mogły podwozić inne osoby które dotychczas korzystały z "komunikacji miejskiej" . Rano jedziesz do Jasła z jednym sąsiadem a po południu wracasz z innym który przez Twoją miejscowość tylko przy okazji przejeżdza. Korzyści są dla obu stron: zwrot kosztów paliwa dla tego co ma samochód i więcej możliwości dojazdu dla tego co chce jechać do miasta. Oczywiście po każdym kursie jego uczestnicy (właściciel samochodu i osoba którą przewoził) wystawiają sobie ocenę która jest zapisywana na jego koncie w serwisie. System miałby działać coś na wzrór korporacji taksówkarskiej UBER.
Odpowiedz
3
@ todjj
dnia 28.02.2015, 21:57 · Zgłoś
ludzie pytajcie teraz radnych powiatowych których wybraliścię ile bedzie kursów do waszej miejscowości według tego planu powiatowego za którym zagłosowali.
Odpowiedz
5
@ robo
dnia 28.02.2015, 21:49 · Zgłoś
LUdzie ale tak jak gmina jest dla swoich mieszkańców, tak starostwo ma obowiązek służyc mieszkańcom całego powiatu.
I do cholery musimy odróżnić że uchwalono plan powiatowy i to [...]m obowiązkiem powiatu było przeprowadzić z ludżmi konsultacje, a nie sami radni powiatowi zadecydowali.
DLATEGO PROSZĘ TERAZ PYTAĆ RADNYCH POWIATOWYCH Z WASZEGO TERENU DLACZEGO TAKĄ UCHWAŁĘ PODJĘLI BEZ INFORMOWANIA WAS O TYM.
Odpowiedz
2
@ Obiektywny
dnia 28.02.2015, 21:06 · Zgłoś
Pewne decyzje przychodzą z góry, i niestety Wójtowie zostają postawieni pod ścianą.
Można mówić o konsultacjach społecznych, ogłoszeniach na BIP, itd.
Tu dokładnie widać brak współpracy pomiędzy Starostwem a Gminami, a szkoda.
A tak nawiasem mówiąc od kiedy to Osobnica jest centrum Gminy czy Mrukowa???
Dlaczego te linie mają być finansowane przez Starostwo w ramach wariantu zerowego???
Panowie nie mydlijcie oczu tylko współpracujcie - jak mówił Wójt Pykosz czy Staniszewski. Zarówno Wójtowie jak i Starostowie są spośród ludzi i dla ludzi - i winni działać w tym kierunku - tu tego nie wdać. Starostwo sobie przy pomocy środków unijnych, a Gminy ... niech sobie radzą ... Kto odczuje - mieszkańcy poszczególnych Gmin - tym samym mieszkańcy Powiatru Jasielskiego.
Odpowiedz
5
@ gruby
dnia 28.02.2015, 14:12 · Zgłoś
Kmiecik chłopie tyś się za dużo rozpędził wyhamuj
Odpowiedz
3
@ Halszka
dnia 28.02.2015, 09:57 · Zgłoś
Pisano wcześniej,ze wójt Osieka J. jest oskarżony i przebywa w Z K.
Odpowiedz
5
@ ttt
dnia 27.02.2015, 21:49 · Zgłoś
Czuje że będzie się działo w tej sprawie
Odpowiedz
5
@ Jo
dnia 27.02.2015, 21:48 · Zgłoś
Kmiećik przystojniacha z wybranym najlepszym zdjęciem, a Wójt jak zwykle jest pokazywany z najgorszym ujęciem.
Ot nasze media
Odpowiedz
7
@ pasażer
dnia 27.02.2015, 21:45 · Zgłoś
Przecież starosta miał jeszcze czas cały 2015 jak i 2016 rok na konsultacje w każdej gminie, bo jest to plan powiatowy i obowiązkiem jego było przed uchwaleniem tego planu zapytać mieszkańców poszczególnych gmin.
Ale najlepiej zwalić wszystko na gminy i Wójtów.
Po co był ten pośpiech jak to wchodzi od 2017 roku.
A gminy w dwa tygodnie mieli się zapoznać z projektem powiatowego planu, zwołać mieszkańców na konsultacje i wydać opinie.
Coś mi tu nie pasuje , wydaje mi sie że to bardzo szybka decyzja.
Pytanie dlaczego
Odpowiedz
2
@ któś
dnia 28.02.2015, 11:48 · Zgłoś
gdyby nie te uchwały teraz, to do 2017 r. wszyscy by konsultowali i dalej nikt by nic nie wiedział i nic by nie było uzgodnione. Bo dopiero jak coś uchwalą, to wszyscy się budzą. Dlatego lepiej że już wiadomo co może być, aby zainteresowani "działali" i wprowadzali swoje propozycje zmian. Na to macie te 2 lata, aby się dogadać i dozgodnić!!! A nie marudzić już teraz. Do roboty, bo po to zostaliście wybrani i za to wam płacimy!!!
Odpowiedz
5
@ ooo
dnia 27.02.2015, 20:43 · Zgłoś
Pewnie że teraz o tym nikt nie myśli a w styczniu 2017 roku obudzicie sie ale będzie za póżno
Odpowiedz
3
@ nie mam pseudonimu
dnia 27.02.2015, 21:35 · Zgłoś
kto ci sie obudzi ? Mysle że oprócz nas zwykłych ludzi to NIKT
Odpowiedz
9
@ Mks
dnia 27.02.2015, 20:42 · Zgłoś
A czy to do tej pory nie starosta kmiecik wydawał zezwolenia na poszczególne kursy i nie liczył sie z opiniami gmin
Odpowiedz
7
@ ooo
dnia 27.02.2015, 20:40 · Zgłoś
Tak kmiecik mówi że z jasła do stolicy gminy dojedziecie, a dalej na piechotę.
Czym sie martwic dobre i to
Odpowiedz
7
@ zuzia
dnia 28.02.2015, 18:22 · Zgłoś
Pana Kmiecika to nie obchodzi bo jeżdzi Skodą służbową z kasy podatników
Odpowiedz
8
@ nie mam pseudonimu
dnia 27.02.2015, 20:30 · Zgłoś
W sumie to po co ich wybieramy...żeby nam było gorzej ?
Odpowiedz
10
@ Obesrwator
dnia 27.02.2015, 20:07 · Zgłoś
Jakoś dziwnie to wygląda. Co będzie np. z uczniami dojeżdżającymi do Jasła z poza powiatu? Czy nie będzie zniżek dla uczniów dojeżdżających z np. Biecza? To inny powiat, więc należy sądzić, że na takiej trasie zniżki nie będą się należały. I to jest cała głupota polskiego systemu komunikacji. Podróżując między sąsiadującymi powiatami, zapomnij o zniżkach. Budując, czy remontując drogi, zapomnij, że w sąsiadującym powiecie zrobią to samo. Dlatego jadąc niejedną drogą dokładnie wiemy kiedy przekraczamy granicę gminy, powiatu, czy województwa. Po prostu "genialna" głupota.
Odpowiedz
7
@ zuzi
dnia 27.02.2015, 19:26 · Zgłoś
A miasto Kołaczyce ile ma PKSów i MKSsów?Gdzie ma swój wydział rejestracji samochodów i inne urzędy, niech Kołaczyce odciążą Jasło.
Odpowiedz
4
@ ho ho ho
dnia 27.02.2015, 19:17 · Zgłoś
"Stolice gmin" - takie sformułowanie to musiał wymyślić jakiś geniusz.
Odpowiedz
3
@ FAN
dnia 27.02.2015, 18:20 · Zgłoś
Zastanawiające jest to,że?.
W tym roku zapewne znów będzie nie ważnych ponad 5 milionów głosów w wyborach prezydenckich i osobno w parlamentarnych co w sumie daje 10 milionów nie ważnych głosów?.
A kto wygra? no oczywiście jedyni nie omylni i prawdo mówiące LEMINGI!!!.POOOOO HO HO HI HI ???
I będą budować ten dobrobyt tak ze nawet w powiecie nie będzie 8o tyś bo wszyscy z tego dobrobytu które od 8 lat serwuje PO i PSL wyjadą za granicę. To i nie będzie dofinansowania do biletów?.
W całym kraju powstają organizacje paramilitarne. Młodzi Polacy chcą bronić granic
Najczęściej są to studenci w wieku ok. 20-25 lat – przyznają, że przemawia do nich poczucie obowiązku, zwłaszcza w obliczu działań Rosji i konfliktu na Ukrainie. To właśnie dlatego w ostatnim czasie na terenie całej Polski jak grzyby po deszczu powstają organizacje paramilitarne, a te, które funkcjonują już od dłuższego czasu, teraz przeżywają swój prawdziwy renesans. Młodzi Polacy nie chcą już dłużej czekać. Sami się organizują i szkolą, aby w przypadku zagrożenia kraju móc bronić jego granic.
Od 1 marca w Polsce ruszyć ma specjalny system szkoleń i ćwiczeń, na które będą mogli zgłaszać się chętni w wieku 18-50 lat. Za przyjmowanie na szkolenia wojskowe mają być odpowiedzialne miejscowe oddziały WKU

A Komoruski z Kopaczką do buraków? mówią że państwo Polskie ma się czy bronić? wytrzymamy 3 dni!!!.
Bulu Komoruski ma juz 120%poparcia nawet kosmici na niego zagłosują ho ho hi hi.

komoruskiego popierają prezydenci 27 miast,A Bartoszewki ten utalentowany maturzysta a przez wykształconych psełdo lemingów nazywany Profesorem jak Komoruski doktorem??.ho ho hi hi??

27 lutego 2015 roku ukonstytuował się formalnie Akademicki Komitet Honorowy doktora Andrzeja Dudy. Jego kandydaturę w wyborach prezydenckich wspiera już ponad 300 uznanych naukowców i wykładowców akademickich.
Odpowiedz
-7
@ Grzech
dnia 27.02.2015, 21:50 · Zgłoś
Ciebie FAN to trzeba wysłać na przymusowe leczenie.
Odpowiedz
-1
@ oj tam
dnia 01.03.2015, 16:24 · Zgłoś
taki z ciebie pisowiec amator ... popatrz co twoje lemingi robią w całym województwie

pis pisem pogania ... a Orban nawet nie pomoże
Odpowiedz
3
@ xyz
dnia 27.02.2015, 17:41 · Zgłoś
PM państwowych już nie ma tylko są uprzywiliowani.
Odpowiedz
3
@ xyz
dnia 27.02.2015, 17:39 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
9
@ xyz
dnia 27.02.2015, 17:37 · Zgłoś
PO prostu winni temu stanowi rzeczy jest brać urzędnicza która jednych przewożników stawia w POzycji uprzywiliowanej którzy robią co chcą daja przykład wszedł przewożnikdo ŁUBNA ale ostatni kurs coś o 17 tej a co potem śmietanka zebrana a mieszkańcy na piechotkę ,POwinno być tak wchodzi przewożnik to podstawą uzyskania POzwolenia zabezpieczenie obsługi pasażerów od 5 tej do 22 giej a innaczej nie dopuścić takich firm w ogóle do przetargu,ale znając układy w mieście bardzo prawdopodobne jest POgorszenie sytuacji mieszkańców odległych gmin bo przecież nikt nie zmusi takich wybranych tam jechać .
Odpowiedz
11
@ któś
dnia 28.02.2015, 11:43 · Zgłoś
przecież to sami mieszkańcy dają fory prywatnym przewoźnikom. Bo jak się kiedyś pojawili, to jeździli tuż przed komunikacją "państwową" i chcieli kilka groszy taniej. Przewoźnik "państwowy" zbankrutował, to tamci zaczęli kursować już na własnych zasadach. A teraz mieszkańcy mają żal do powiatu!!! Trzeba było myśleć wcześniej a nie łapać byle okazję. Po prostu ten "tańszy" okazał się w dłuższej perspektywie "droższy", a ludziska jak zwykle przejrzeli na oczy jak im zmokła ręka w nocniku!!!
Odpowiedz
8
@ józek
dnia 28.02.2015, 17:11 · Zgłoś
Od samego początku miałem dokładnie takie samo zdanie. Najpierw obniżone ceny biletów (na granicy opłacalności). A po wykończeniu konkurencji (PKS,MKS) hulaj dusza, ceny z kosmosu. Ale taka to już jest ta nasza jasielska rzeczywistość. A tak na marginesie, panie Adamie, czy nie czas trochę odpocząć od polityki??? Znowu się pan wkręciłeś na wicka.
Odpowiedz
2
@ ja8422
dnia 28.02.2015, 20:02 · Zgłoś
Busy są ustawione pod uczniów szkół a nie osoby, które dojeżdżają do pracy. Przykładowe Łubno - pierwszy kurs z Łubna 7:00 - możesz zdążyć do pracy tylko na 8:00, brak połączeń z Tarnowcem (gmina), i zajebista cena 15 km = 5,50 zł...Taniej jest posiadać samochód niż tym wstrętnym busem jeździć...
Odpowiedz
3
@ ja8422
dnia 01.03.2015, 17:19 · Zgłoś
za co te minusy? za prawdę... w ramach ciekawostki - od zeszłego tygodnia do Łubna jeździ drugi bus - HESTA, i tak się dublują z ER-BUSEm, ciekawe, który dotrwa do wakacji...powodzenia
Odpowiedz
14
@ Bogdan
dnia 27.02.2015, 16:14 · Zgłoś
Pan Adam trochę przytył w zimie. Widzę 2 lub 3 podbródki.
Odpowiedz
8
@ sss3
dnia 27.02.2015, 15:58 · Zgłoś
Że też wszystkim się muszą zajmować urzędnicy...
Nie może być po prostu tak, że firma przewozowa wozi ludzi i zarabia na biletach? Prywatna firma wozi ludzi, żeby na tym zarobić więc chce wozić jak najwięcej, żeby jak najwięcej zarobić, więc stara się zapewnić jak najlepszą ofertę, żeby ludzie chcieli skorzystać.
Komunikacja państwowa (czy tam samorządowa) wozi bo taką ma "misję". Głównym źródłem utrzymania są dotacje a pasażerowie tylko zbędnym dodatkiem więc nie trzeba o pasażerów dbać, zabiegać. W sumie im mniej pasażerów tym lepiej.
Najlepiej to widać na porównaniu państwowo-samorządowych kolei i prywatnych busów. Kolej finansowana przez samorząd oferuje 2 połączenia z Jasła do Rzeszowa + kolej państwowa 1 połączenia, a busów ile jest...?
Odpowiedz
23
@ PM
dnia 27.02.2015, 17:21 · Zgłoś
Akurat w komunikacji samochodowej w powiecie to prywatni tak samo leją na pasazera jak i państwowi . Wystarczy popatrzyc na rozklady w sobote niedziele , ktos kto np. studiuje zaocznie w Rzeszowie czy Krakowie po powrocie z tych miast nie ma szans na komunikację do swojej miejscowosci .
Odpowiedz
2
@ do PM
dnia 28.02.2015, 20:19 · Zgłoś
A czy ty chciałbyś robić w niedzieli i sobotę za 1400zł na rękę?

Zdajesz sobie jaka odpowiedzialność za pasażerów stoi po stronie kierowcy? Za pewne nie bo albo się uczysz i nie masz pojęcia o pracy albo robisz u kogoś gdzie masz "wyrąbane" na to co innym może się w tej pracy stać - najważniejszy jesteś Ty.

Życzę ci pracy w przyszłości w każdą niedziele i święta :)
Odpowiedz
6
@ ksiądz Mateusz
dnia 27.02.2015, 15:57 · Zgłoś
A co na to Janusz zawsze mający rację Przetacznik??
Odpowiedz
4
@ ACAB
dnia 28.02.2015, 11:34 · Zgłoś
no i co etatowy członek na ten temat ma do powiedzenia ?
Odpowiedz
-24
@ omen
dnia 27.02.2015, 15:48 · Zgłoś
Lechu to przyszly starosta
Odpowiedz
-30
@ jo
dnia 27.02.2015, 15:34 · Zgłoś
no i bardzo dobrze.
Odpowiedz
-45
@ Jan
dnia 27.02.2015, 15:33 · Zgłoś
W tych czasach każdy ma 2 samochody. Szkoda kasy
na transport publiczny
Odpowiedz
1
@ Ojojoj
dnia 01.03.2015, 21:54 · Zgłoś
Lechwar wstrzymał się od głosu...dobre :) Jak nie pasi to sie głosuje przeciw, a nie daje neutralny głos - bo chyba nie o to chodzi by ludzie widzieli że nie chce, ale i tak nie wpływa na wynik głosowania? A może jednak...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657