Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Uroczystość nadania imienia Tadeusza Kościuszki Szkole Podstawowej w Cieklinie (VIDEO)

127

W dniu 8 czerwca 2012 roku oddział kosynierów uczestniczył w szczególnie doniosłej uroczystości, bowiem imieniem swojego historycznego dowódcy obdarzona została Szkoła Podstawowa w Cieklinie, wręczony został sztandar z wizerunkiem Bohatera dwojga narodów.

Ceremoniał rozpoczął się nabożeństwem w kościele, gdzie ks. Biskup Kazimierz Górny poświęcił sztandar. Kulminacyjne uroczystości odbyły się już w budynku szkolnym tj. odsłonięcie tablic z nazwą szkoły, ceremonia wręczenia sztandaru, przemówienia, występy młodzieży i wspólny posiłek.

Uroczystość zaszczycili swoja obecnością ks. Biskup Kazimierz Górny, senator RP Alicja Zając, poseł na sejm Bogdan Rzońca, władze gminne z wójtem na czele, sołtysi gminy Dębowiec, nauczyciele, rodzice. Oddział kosynierów pełnił honory pocztu sztandarowego przed ceremonią wręczenia go szkole, zaciągnął warty przed pamiątkową tablicą z nazwą S szkoły i przed popiersiem Tadeusza Kościuszki na Sali gimnastycznej w czasie ceremonii wręczenia sztandaru. Załączone zdjęcia obrazują przebieg uroczystości.

 Włodzimierz Rzońca

Napisany dnia: 09.06.2012, 15:30 , Tagi: Dębowiec

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
1
@ ct.
dnia 09.08.2013, 12:16 · Zgłoś
jestem na tym zdjęciu
Odpowiedz
0
@ king kong
dnia 10.12.2012, 15:59 · Zgłoś
Wogule się nie zgadzam z komętarzem tadka o księrzach i religi bo religia to święta żecz .

A księża to część tej religi.
Odpowiedz
0
@ BAT NA IDIOTOW
dnia 08.11.2012, 13:45 · Zgłoś
Brawo i jeszcze raz brawo! Jak juz ktos sprytny wczesniej zauwazyl DEBIL to nie obraza ale stan umyslu! Gratuluje wszystkim debilom z Cieklina, za ukryta kpine z kosciola kat. Wybraliscie na swojego patrona wojujacego przeciwnika religii katolickiej w Polsce i do tego zaprosiliscie na pokropek pana biskupa! Biskupi jak wiadomo za kase zrobia wszystko wiec nie ma problemu aby Tadeusza Kosciuszke, ktory zreszta byl prawdziwym patriota przyjac jako wzor do nasladowania dla przyszlych pokolen! Teraz mam nadzieje, ze jak wasi absolwenci dorosna to wzorem swojego patrona odetna wszystkich tych pasozytow od koryta i wladzy!
Odpowiedz
0
@ walduś
dnia 17.10.2012, 19:32 · Zgłoś
Nadanie imienia Tadeusza Kościuszki było chyba najlepszą uroczystością w cieklinie
Odpowiedz
0
@ glupi walek
dnia 07.10.2012, 13:09 · Zgłoś
jest smentna niedziela dlategozabralem sie do czytania waszych komentarzy sami sobie ururagacie,nie macie swej godnosci pusto w glowce boze zesslij im oswiecenie pomyslcie by to zmienic i byc madrymi i dumnymi ludzzmi ktorzy szanuja swoje korzenie czesc
Odpowiedz
2
@ Mieszkanka
dnia 13.06.2012, 14:58 · Zgłoś
Patrząc na te piękne zdjęcia można bardzo szybko zauważyć, że dzieci potrzebne są tylko wtedy jak trzeba zorganizować jakieś tańce, a później tzn. na poczęstunku to dzieci do domu a zostaje elita, przecież ksiądz i reszta towarzystwa ważniejsi od dzieci w szkole:)
Odpowiedz
0
@ świadek
dnia 16.06.2012, 20:35 · Zgłoś
dzieci spisały się pięknie a do tego WSZYSCY uczniowie dostali drobne słodkie upominki. był to bardzo miły gest. a z drugiej strony...należy chyba uczyć "od małego" że coś bezinteresownego może dać satysfakcje.
Odpowiedz
0
@ MARIA
dnia 20.06.2012, 10:04 · Zgłoś
Droga Mieszkanko ! Byłaś ? Chyba nie ! Piszesz bzdury ,dla samego pisania i sączenia jadu ! Wątpliwej jakości rozrywkę sobie fundujesz !
Odpowiedz
0
@ Ekscentryczny
dnia 13.06.2012, 14:15 · Zgłoś
"Mieszkańcy nie zajmują się tylko piciem taniego wina"
Wybacz, ale z tym niestety nie mogę się zgodzić.
Odpowiedz
0
@ beatrycze
dnia 12.06.2012, 18:30 · Zgłoś
poza tym pragnę dodać, iż pomysłodawcą założenia tego portalu był mężczyzna pochodzący właśnie ze wsi Cieklin.
Odpowiedz
2
@ hihi
dnia 13.06.2012, 10:54 · Zgłoś
Jaślanie się tak tu wyżywają a musiał im Bartek z Cieklina założyć portal jaslo4u.pl by mogli swe mądrości tu wylewać ... Cieklin to piękna miejscowość z tradycjami, które mieszkańcy szanują i propagują a inni zazdroszczą tego i tak tu plują. Pozdrowienia dla normalnych jaślan.
Odpowiedz
1
@ beatrycze
dnia 12.06.2012, 18:28 · Zgłoś
Jak można tak obrażać wieś? Mieszkańcy nie zajmują się tylko piciem taniego wina. Mało jest takich osób w mieście? Obawiam się że jest ich o wiele więcej niż w Cieklinie. Wszędzie znajdą się takie osoby. Gdyby nie wieś, ciekawe co byście jedli... obiadki w proszku? Ktoś musi się tym zajmować i należy się mu za to szacunek, gdyż jest to nieraz ciężka praca ponad siły. Tyle wieków walczyliśmy z podziałem na klasy i stany a teraz sami tworzymy średniowieczny podział.
Odpowiedz
-1
@ qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq
dnia 12.06.2012, 17:19 · Zgłoś
to była fajna uroczystość a od Cieklina ...wara
Odpowiedz
-3
@ ?***
dnia 12.06.2012, 19:06 · Zgłoś
no własnie
Odpowiedz
1
@ Max Szyderko
dnia 12.06.2012, 15:19 · Zgłoś
Jest Boguś - jest imprezka :)))
Odpowiedz
-1
@ ;?
dnia 12.06.2012, 08:33 · Zgłoś
Ludzie odczepcie sie od cieklina wszyscy może sb ją wyobrażają jako stajnie same zwierzeta a tgak nie jest to jest wiioska taka jak wasza !!! a nie byliście na tym przedstawieniu to odczepcvie sie!!!
Odpowiedz
6
@ KATOLIK
dnia 11.06.2012, 17:42 · Zgłoś
jezu ufam tobie ... nie ufam parlamentarzystom, książętom i uczonym w piśmie , a plakaty w przedsionku kościoła w cieklinie z ofiarą który dom ile łoży na utrzymanie purpurowej masoneri oprawione jak obraz to miara jaką was mierzy wasz zatwardziały wyznawca mamony opamiętajcie się czas na zmiany.
Odpowiedz
2
@ ciekawy
dnia 11.06.2012, 10:11 · Zgłoś
jeśli biskupi się nie pchają do sejmu to dla czego parlamentarzyści się pchają do biskupów ?,przecie to nie ich parafia ani nie są na etacie kurii.
Odpowiedz
-3
@ xxxxxxxxxl
dnia 11.06.2012, 09:21 · Zgłoś
do jana komu by sie chcialo czytac ten twoj komentarz to jak dawniej trybuna ludujak ci sie chhcialo bzdury pisac npisz dwa zdania a madrze
Odpowiedz
3
@ ziemianik
dnia 11.06.2012, 08:17 · Zgłoś
Ile probiszcz płaci za ar?
Odpowiedz
3
@ Sven
dnia 10.06.2012, 22:28 · Zgłoś
Cieszę się ludzie zwykli,zwyczajni-niezwyczajni,że w końcu rozumiecie nie rozumem lecz duszą,że czarni to owieczki w skórach wilka... I WTEDY WILK ZAMIESZKA O OWCĄ POD JEDNYM DACHEM !
Odpowiedz
-4
@ Do xnxx
dnia 10.06.2012, 21:02 · Zgłoś
Dobrze napisałeś masz RACJĘ WSIURY i tyle...
Odpowiedz
8
@ jan
dnia 10.06.2012, 20:47 · Zgłoś
Watykan przeciwko niepodległości Polski

Po wybuchu I wojny światowej, Watykan nie był zainteresowany odrodzeniem niepodległej Polski w jej historycznych granicach. Roman Dmowski (1864-1939) szukając poparcia dla naszej sprawy, chciał rozmawiać z papieżem Benedyktem XV (1914-1922), ale w kurii rzymskiej odradzano mu poruszanie tej kwestii. Ówczesny sekretarz stanu Stolicy Apostolskiej, kard. Pietro Gasparii, usłyszał od Dmowskiego:

- Sądzę, że Polska może pozostawać pod obcymi rządami dopóki jest podzielona. Gdy będzie zjednoczona, będzie niepodległa.

Kardynał Gasparii roześmiał się i odpowiedział:

- Polska niepodległa? Ależ to marzenie, to cel nieziszczalny... Wasza przyszłość jest z Austrią...

W obozie państw centralnych istniały dwa projekty odnoszące się do sprawy Polski. Watykan popierał koncepcję austriacką, mówiącą o połączeniu Galicji i ziem zaboru rosyjskiego w odrębne królestwo, pod berłem Habsburgów. Ponieważ wojna, (wbrew pobożnym życzeniom papieża), przyniosła klęskę Austro-Węgier, wówczas Stolica Apostolska zaczęła popierać zamiary niemieckie, optujące za utworzeniem państwa polskiego, powiązanego bardzo ściśle z niemiecką monarchią, ale ograniczonego do obszarów byłego zaboru rosyjskiego, a więc zgodnie z niemieckimi planami tzw. Królestwa Polskiego.

Watykan kierował do narodu polskiego będącego pod zaborami apele o dochowanie wierności i posłuszeństwa "prawowitej władzy", propagując przy tym zasadę trójlojalizmu, czyli bezwzględną uległość wobec zaborców...

Zanim nadeszła wolność...
W latach 1881-1885 Watykan zawarł konkordaty z trzema zaborcami Polski: Austrią, Rosją i Prusami. Stały się one dla Polaków pod zaborami ową zasadą trójlojalności, co stawiało naszych rodaków w tragicznej sytuacji... W zależności od zaboru, Polacy musieli być wierni i posłuszni swoim panującym, nie wyłączając tu służby w ich armiach i strzelania do siebie.

Zadziwia zgodność negatywnej polityki kolejnych papieży wobec Polski. Papież Leon XIII (1878-1903) ściskając i błogosławiąc Wilhelma II (1888-1918), rzekł doń: "Przyrzekam Waszej Cesarskiej Mości imieniem wszystkich jego poddanych katolickiego wyznania wszystkich szczepów i wszystkich stanów, iż będą zawsze wiernymi poddanymi cesarza niemieckiego i króla pruskiego..."

Wcześniej, 19 marca 1894 r., papież Leon XIII encykliką przypomniał polskim biskupom o obowiązku posłuszeństwa. Tym razem nie chodziło o posłuszeństwo wobec głowy Kościoła, ale zaborcom...

"Poddani powinni panującym okazywać cześć i wierność... (...) Poddani powinni stosować się święcie do przepisów państwa. (...) W wierze świętej czerpiąc podnietę do wierności względem Państwa i monarchów. (...) Wy, co rosyjskiemu podlegacie berłu. Nie przestańcie wytężać usiłowań nad utrwalaniem wśród kleru i ogółu poszanowania dla zwierzchności i przestrzegania karności publicznej. (...) Wy, którzy podlegacie przesławnemu domowi Habsburgskiemu, miejcie na baczeniu, ile zawdzięczacie Dostojnemu Cesarzowi w najwyższym stopniu do wiary przodków przywiązanemu. Udowodnijcie tedy z każdym dniem jawniej swoją względem niego wierność i pełną wdzięczności uległość. (...) Wam, którzy zamieszkujecie prowincję Poznańską i Gnieźnieńską, zalecamy ufność w wielkoduszną sprawiedliwość Cesarza, o jego bowiem względem was przychylności i życzliwym usposobieniu osobiście od niego samego powzięliśmy wiadomość."

Wezwania Leona XIII do umierania w interesie zaborców Polski: Niemiec i Austrii, ponowił papież Pius X (1903-1914) encykliką z 3 grudnia 1905 r. Powtórzył on za swoim poprzednikiem, że "poddanych obowiązuje cześć i wierność swoim książętom tak, jak Bogu." Dostojnicy polskiego Kościoła w swoich zaborach modlili się za "swoich" władców...

Pozyskali papieże polskich purpuratów do wysługiwania się zaborcom: Aleksander Kakowski, Edward Likowski, Józef Bilczewski i wielu innych. Służalczość purpurata Ledóchowskiego względem kanclerza Bismarcka nie uchroniła go przed więzieniem.

W Poznaniu abp Edward Likowski ogłasza w sierpniu 1914 r., list pasterski, w którym nawołuje swoje owce do wierności cesarzowi Wilhelmowi: "Mężowie, bracia! Synowie Wasi wezwani pod broń walczyć będą przeciwko sprzymierzonym wrogom cesarstwa niemieckiego i austriackiego, a w szczególności przeciw Rosji. W tej walce niejeden z nich złoży swe życie w ofierze. Niech wam to jednak będzie pociechą, że jakkolwiek wam przyjdzie ponieść większe, czy mniejsze ofiary, złożycie je za sprawiedliwą sprawę. (...) Wiem, że nigdy nie wymarło w nim (społeczeństwie - B.M.) poczucie obowiązku posłuszeństwa wobec władzy z woli Bożej nad nim postanowionej."

12 września 1915 roku wiernopoddańczą przysięgę złożył Wilhelmowi (kontynuując politykę zmarłego abpa Likowskiego), abp Edmund Dalbor. W następnym roku wysłał dziękczynny telegram do cesarza Wilhelma po ogłoszeniu przezeń tzw. Królestwa Polskiego z ziem odebranych Rosji.

W Warszawie arcybiskup A. Kakowski (1862-1938) odprawia dziękczynne nabożeństwo za pomyślność i zwycięstwo rosyjskiego oręża, następnie, 23 października 1914 r., posyła carowi depeszę. "Do Jego Cesarskiej Mości Najjaśniejszego Pana z ocalonej przy pomocy Bożej i z woli Waszej Cesarskiej Mości od najścia wroga Warszawy. Odprawiwszy uroczyste nabożeństwo dziękczynne, ośmielam się złożyć u stóp Waszej Cesarskiej Mości, w imieniu swoim i swojej owczarni, uczucia najgłębszej wdzięczności i wiernopoddańczego oddania. Rzymskokatolicki Arcybiskup Warszawski - Aleksander Kakowski."

Jego Cesarska Mość odwzajemnił się telegramem następującej treści: "Rzymsko-katolicki Arcybiskup Kakowski, Warszawa. Dziękuję Bogu za ocalenie Warszawy od zajęcia jej przez wroga. Sercem dzielę radość Waszej owczarni z tego powodu. Dziękuję wszystkim za modlitwy i wyrażone uczucia oddania. Mikołaj."

Tymczasem w Krakowie biskup Adam Sapieha (1867-1951) modli się zupełnie o coś innego: o klęskę i niepowodzenie Rosji. "Winniśmy bezustannie wysyłać przed tron Wszechmocnego Pana Zastępów błagalne nasze prośby o zwycięstwo nad wrogiem." 9 stycznia 1915 r. Sapieha bierze udział w deputacji pod przewodnictwem marszałka kraju, Stanisława Niezabitowskiego, która w Schonbrunn składa cesarzowi Franciszkowi Józefowi (1830-1916) deklarację: "...Nasza wdzięczność dla W. Ces. i Król. Apost. Mości przetrwa więc wieki i nigdy nie ustanie. Tej wdzięczności też odpowiada nasza nieograniczona wierność. Racz więc, W. Ces. Mość zezwolić, abyśmy w czasie ciężkich walk i trudów powtórzyli często składane ślubowanie i połączyli z niem nasze najgorętsze życzenia szczęśliwego zakończenia tych walk przez ostateczne zwycięstwo naszej o sprawiedliwą sprawę walczącej armii. Z temi życzeniami i nadziejami wznawiamy u stóp najwyższego tronu nasze starodawne ślubowanie: przy Tobie, Najjaśniejszy Panie, stoimy i zawsze stać będziemy!"

Niepodległość
Sytuacja militarno-polityczna w Europie wskazywała, iż niepodległość Polski to kwestia czasu. Aktem z 5 listopada 1916 r. zostało utworzone z części ziem byłego zaboru rosyjskiego kadłubowe Królestwo Polskie, ściśle związane z cesarstwem niemieckim. Utworzono Tymczasową Radę Stanu, przekształconą następnie w Radę Regencyjną, która w istocie swej była narzędziem w rękach niemieckich.

Abp Kakowski znany z lojalności wobec rosyjskiego zaborcy, dla "dobra" Polski łaskawie przyjął urząd Regenta, w roli którego wykazał się jako gorący zwolennik Niemiec.

Nie można nie zauważyć uzależnienia Rady Regencyjnej od papieża Benedykta XV, skoro uznała ona za "najpierwszy i najświętszy obowiązek" zapewnić go o lojalności i uległości. Słowa pełne pokory i poddaństwa zawarte zostały w liście Rady Regencyjnej do papieża w dniu 29 października 1917 r. Zresztą niewykluczone, iż Benedykt XV mając z Niemcami dobre stosunki wyjednał u nich nominację Kakowskiego do składu Rady.

Papież przyjął z wdzięcznością hołd poddaństwa od członków Rady Regencyjnej, czemu dał wyraz w liście z 7 stycznia 1918r. Poza podkreśleniem, iżRada "...w nader chwalebny sposób postąpiła poczytując sobie za najpilniejszą rzecz wyrazić swoje uczucia przywiązania Narodu do Stolicy Apostolskiej, przyjmuje wynurzenia czci i miłości, udziela Papież błogosławieństwa Apostolskiego Radzie i miłościwie całej Polsce."

Papież docenił zasługi Kakowskiego dla polityki Watykanu. Orędziem z 15 października 1918r. poinformował go, że na najbliższym konsystorzu otrzyma kardynalską purpurę, co miało być "nowym węzłem, który jeszcze ściślej złączy Polskę ze Stolicą św. Piotra." Zapowiadany konsystorz odbył się 15 grudnia 1919 r. Mówiąc wprost, Kakowski w zamian za godność kardynała, miał jeszcze gorliwiej wypełniać zalecenia kurii rzymskiej.

Po 125 latach niewoli, Polska odzyskała niepodległość 11 listopada 1918 roku. Stolica Apostolska darząc szczerą antypatią Józefa Piłsudskiego, później niż państwa zachodnie uznała de iure odrodzoną Polskę, a mianowicie 30 marca 1919 roku.

Dzisiaj zakłamuje się rolę Watykanu i najwyższej hierarchii Kościoła w Polsce w okresie poprzedzającym uzyskanie niepodległości. Nie brakuje peanów na cześć pierwszej konstytucji odrodzonej Polski i jej twórców, członków ówczesnego "parlamentu". Oto co na ten temat powiedział w roku 1929 przed Trybunałem Stanu II RP, Józef Piłsudski: "Nie chcę wchodzić w historię naszej konstytucji. W owym czasie byłem Naczelnikiem Państwa i Naczelnym Wodzem i wiem, co za panowie czynili tę konstytucję; panowie, którzy zasługiwali na szubienicę raz po raz. Jedną z hańbiących spraw naszego życia jest nasz pierwszy sejm i ten nonsens zrobiony historycznie, trwa dotąd, ubliża on Rzeczypospolitej i czyni hocki klocki z Polski..."
Odpowiedz
1
@ ;?
dnia 12.06.2012, 08:31 · Zgłoś
Z kopiowłeś z wikipedi??LOL
Odpowiedz
0
@ koko
dnia 10.06.2012, 19:43 · Zgłoś
http://www.zerwijmylancuchy.pl/ Tojest temat do dyskusji zapraszam
Odpowiedz
3
@ Ryszard
dnia 10.06.2012, 17:13 · Zgłoś
PiS-man tak trzymaj masz racje
Odpowiedz
1
@ Max Szyderko
dnia 11.06.2012, 14:50 · Zgłoś
Trzymaj PiS-cham, trzyma i nie popuszczaj ani kropelki :))
Odpowiedz
4
@ . . .
dnia 10.06.2012, 16:39 · Zgłoś
Bardzo zdziwiona jestem tyloma obraźliwymi komentarzami dla wsi Cieklin. Nie rozumiem was wszystkich. Szkoła istniała już dawno i teraz w końcu było nadanie imienia... Co wam nie pasuje? Wszystko przecież odbyło się w porządku. Biskup przyjechał poświęcić sztandar. O ile mi wiadomo to bardzo lubi przyjeżdżać do Cieklina. Zawsze chętnie to robi.. Tym co piszę nie chce wzbudzać jakichś spekulacji, że to dlatego, że dużo kasy za to dostaje. Nie! Nadanie imienia szkole to była wielka radosna uroczystość dla wszystkich pracowników szkoły i uczniów. Nie rozumiem skąd tyle obraźliwych słów kierowanych w stronę wsi Cieklin. Że co? Że mieszkańcy to wieśniaki bez kultury? Chamstwo!
Odpowiedz
-2
@ ada
dnia 10.06.2012, 16:56 · Zgłoś
Jeżeli była to uroczystość nadania imienia a szkoła ma kilkanaście lat to dlaczego wcześniej nie nadano jej imienia??? Biskup nie miał czasu przyjechać???
Odpowiedz
7
@ . . .
dnia 10.06.2012, 17:01 · Zgłoś
Już wcześniej szkoła była imienia Tadeusza Kościuszki, ale nie oficjalnie.. Nie było przekazania sztandaru. I wszystkiego wszystkiego czego trzeba zrobić w tej okoliczności a zrobiono to dopiero w piątek. To się tak ciągnęło i ciągnęło. Jakoś wcześniej może nie mieli czasu na zorganizowanie tego. Wiem, że próby trwały tam od około miesiąca. Przygotowania były na prawdę porządne i długie.
Odpowiedz
-3
@ fdsgfds
dnia 10.06.2012, 17:04 · Zgłoś
Słyszałem że proboszcz z Cieklina skupuje ziemie i nieźle płaci.
Odpowiedz
0
@ . . .
dnia 10.06.2012, 17:07 · Zgłoś
Tak, skupuje. A czy dobrze płaci to nie wiem.
Odpowiedz
0
@ kaktus
dnia 10.06.2012, 17:45 · Zgłoś
skoro jesteś tak poinformowany to może wiesz czy skupuje prywatnie czy na cele parafialne?
Odpowiedz
-1
@ . . .
dnia 10.06.2012, 19:05 · Zgłoś
*poinformowana

A co jeśli an prywatne? Ksiądz też człowiek. On też ma "pensję". Więc może sobie kupować.
Odpowiedz
3
@ fdsgfds
dnia 10.06.2012, 19:38 · Zgłoś
no i dzieci po nim dziedziczą...
Odpowiedz
3
@ . . .
dnia 10.06.2012, 20:05 · Zgłoś
Dzieci? O.o
Odpowiedz
2
@ kaktus
dnia 10.06.2012, 21:53 · Zgłoś
może gosposia ?
Odpowiedz
-3
@ dziecko
dnia 10.06.2012, 23:15 · Zgłoś
ja jestem tym dzieckiem a wam wara od tego majątku, weźcie się za robotę to też się dorobicie
Odpowiedz
1
@ ;?
dnia 12.06.2012, 08:30 · Zgłoś
Zgadzam sie z tb ja jestem z cieklina i to byłą bardzo wspaniałą uroczystość a jak nie widzieli calej to niech sie odwalom bo było bardzo pieknie
Odpowiedz
9
@ xxxxxxxxxl
dnia 10.06.2012, 15:56 · Zgłoś
ja pracowalem na budowie tej szkoly to chyba byl rok 87 bardzo dobrze sie tam pracowaloi jest piekna szkola kolo kosciola mieszlkal taki pan co pieknie rzezbil
POZDRAWIAM DYREKCJE SZKOLY
Odpowiedz
5
@ cola
dnia 10.06.2012, 16:22 · Zgłoś
chociaz jeden fajny normalny komentarz tutaj
Odpowiedz
0
@ ;?
dnia 12.06.2012, 08:28 · Zgłoś
mówisz o panie Rysz...
Odpowiedz
1
@ mistrz
dnia 10.06.2012, 13:23 · Zgłoś
Ciekawe ile biskup kasy wziął za zaszczycenie uroczystości swoją osobą
Odpowiedz
2
@ józiek
dnia 10.06.2012, 15:45 · Zgłoś
To jest wielka tajemnica wiary
Odpowiedz
1
@ magic
dnia 10.06.2012, 20:58 · Zgłoś
buahahahaaa +100
Odpowiedz
0
@ ;?
dnia 12.06.2012, 08:28 · Zgłoś
Nic jak byś wiedzial
Odpowiedz
3
@ Warszawiak
dnia 10.06.2012, 11:31 · Zgłoś
Wszystko super tylko nie wiem do czego był potrzebny ten purpurowy [...] ...chyba tylko po tą co łaska ktora zazwyczaj wynosi 10 tysiaków...
Odpowiedz
-1
@ PiS-man
dnia 10.06.2012, 11:40 · Zgłoś
Jak napiszesz 100 tys. to będzie brzmiało znacznie lepiej. Ale gdybyś napisał MILION to byłoby już naprawdę super! :D
Odpowiedz
2
@ Warszawiak
dnia 10.06.2012, 12:02 · Zgłoś
Wiem co piszę bo mam porypanego brata w tym bagnie...
Odpowiedz
3
@ PiS-man
dnia 10.06.2012, 15:44 · Zgłoś
To musi tyle brać, by cię utrzymywać! Bo jak to ludzie w dużych wsiach typu Warszawa mówią "Kto ma księdza w rodzie, tego bieda nie ubodzie" :D
Odpowiedz
2
@ ???
dnia 10.06.2012, 16:38 · Zgłoś
Nie wiadomo co gorsze: brat-klecha czy brat-pisdzielec...
Odpowiedz
1
@ Warszawiak
dnia 10.06.2012, 17:20 · Zgłoś
Jednak wolę brata...jego by jeszcze wyleczył z głupoty a pisdzielca nie...
Odpowiedz
6
@ jaś
dnia 10.06.2012, 11:24 · Zgłoś
ciekawy jestem czy jego ekselencja poświęcił szkołę za darmo czy za co łaska 5 tyś. się należy ???
Odpowiedz
2
@ Brutalna rzeczywistość
dnia 10.06.2012, 11:05 · Zgłoś
Historię trzeba przekazywać następnym pokoleniom, aby nikt nie mógł wykorzystywać jej koniunkturalnie, czyli niewygodne fakty pomijać i zmieniać dla osiągnięcia politycznych celów.
Odpowiedz
7
@ PiS-man
dnia 10.06.2012, 09:33 · Zgłoś
Cieklin to jedna z najpiękniejszych wsi w powiecie jasielskim o fascynującej historii :D
Odpowiedz
-1
@ obiektywny
dnia 10.06.2012, 10:29 · Zgłoś
ale co fascynującego ze " 1970 r. o 3 rano był pożar i spaliło się 70 budynków" a ludność przesiedlono na Klasztorna Górkę (uwazaja sie teraz za wielkich Jaslan) , a no i ze Diabeł niósł kamień zeby rzucić w ten ciekliński kler :):) szkoda ze doszedł do Folusza tylko ...
Odpowiedz
0
@ ???
dnia 10.06.2012, 14:34 · Zgłoś
To się tam wynieś durniu pisdolony i nie zatruwaj powietrza w mieście...
Odpowiedz
0
@ PiS-man
dnia 10.06.2012, 15:38 · Zgłoś
??? - zanim odkryłeś jaslo4u.pl to swoje komentarze umieszczałeś na drzwiach publicznych toalet?
Odpowiedz
0
@ ???
dnia 10.06.2012, 16:37 · Zgłoś
No już, wypad z miasta i nie zapomnij zabrać swojego pisowskiego smrodu...Wyjazd !!!
Odpowiedz
-1
@ obiektywny
dnia 11.06.2012, 00:07 · Zgłoś
zdziwie was jestem bez partyjny a PIS to mi u h,,, lata zawistne cieklinioki hahahahaha
Odpowiedz
3
@ bazalt
dnia 10.06.2012, 09:05 · Zgłoś
Że też nie nadali imienia jakiegoś zacniejszego PRAWDZIWEGO Polaka...
Zająca... Kaczyńskiego... Skandal! Prawda - PiSfani?
Brawa za odwagę pomysłodawców za pójście pod prąd i barani pęd.
Odpowiedz
0
@ PiS-man
dnia 10.06.2012, 09:37 · Zgłoś
Masz rację! Gdyby szkole nadali imię "Mira i Rycha", to cały rząd z Donaldem by wpadł. I na cmentarzu, obok grobu wnuka T. Kościuszki, mogłoby się odbyć posiedzenie Rady Ministrów ws. afery hazardowej, której nie było :D
Odpowiedz
3
@ ???
dnia 10.06.2012, 14:36 · Zgłoś
A gdyby nadali imię Kaczyńskiego to każdego 10-go mieli by święto patrona i szopkę z pochodniami.
Odpowiedz
2
@ józiek
dnia 10.06.2012, 08:46 · Zgłoś
O,pojawiła się pani senator
Odpowiedz
10
@ szkoda majscowej i folusza
dnia 10.06.2012, 08:23 · Zgłoś
konkurs na dyrektora powinien byc w szkołach w gminie debowiec...a w szczególnosci w gimnazjum w cieklinie...szkoła to nie prywatne biuro zajmujace sie funduszami inwestycyjnymi...jestem ciekawy ile osób zarobiło...wypowiedzcie sie...
Odpowiedz
-2
@ olga
dnia 10.06.2012, 23:41 · Zgłoś
Pani dyrektor gimnazjum już dawno nie zajmuje się funduszami, a wszkole tego nigdy nie prowadziła ,bo rozmowa z ludzmi zajmowala jej w domach bardzo dużo czasu. Jak nie wiecie czegos dobrze to nie piszcie bzdur.W funduszach zarabia się na przestrzeni kilku lat a nie zaraz. Pani dyrektor jest osoba odpowiedzialną,dbajacą o szkolę, uczniow ,nauczycieli.swietnie radzi sobie z roznymi sprawami ,ktore napotyka.Godna jest nasladowania na stanowisku.
Odpowiedz
5
@ Mietek
dnia 10.06.2012, 07:54 · Zgłoś
hahaha! Rzońca i Zającowa... po kiego ch... co mieli wcześniej wspólnego z tą szkołą?
Odpowiedz
0
@ abderyta
dnia 10.06.2012, 10:15 · Zgłoś
Najprawdopodobniej nie mieli wiele wspólnego z tą szkołą. Prawdopodobnie ich wizyta była determinowana chęcią wyrażenia szacunku, towarzyszenia mieszkańcom Cieklina w ceremonii nadania szkole imienia...
Odpowiedź wydaje się być mało skomplikowana, ale jak widać nie dla wszystkich...
Mietku czy Ty miałeś coś wspólnego z tą szkołą?

P.s. polszczyzna jest tak pięknym językiem, po co zaraz odwoływać sie do wulgaryzmów?
Odpowiedz
2
@ Warszawiak
dnia 10.06.2012, 12:15 · Zgłoś
A kto by się do Kazia usmiechał...a tak to na następną kadencję namaści...hahaha...
Odpowiedz
3
@ ???
dnia 10.06.2012, 14:38 · Zgłoś
Abderyto, przypomnij gdzie to Zającowa wyraża swój szacunek dla ludu pracującego ??? Gdzie to było ???
Odpowiedz
0
@ ;?
dnia 12.06.2012, 08:26 · Zgłoś
Dużo !!!
Odpowiedz
2
@ WSCIEKLY
dnia 10.06.2012, 07:04 · Zgłoś
Jeszcze chwila i popekaja , bo po innych obywatelach to jakos nie widac takiego dostatku.
Odpowiedz
4
@ betty bloom
dnia 10.06.2012, 00:48 · Zgłoś
ale w was jadu niedobrego .ja bylam tam bo mamy tam rodzine bylo super
Odpowiedz
0
@ granat
dnia 10.06.2012, 00:27 · Zgłoś
[komentarz usunięto ze względu na wulgaryzmy]
Odpowiedz
0
@ granat
dnia 10.06.2012, 00:24 · Zgłoś
[komentarz usunięto ze względu na wulgaryzmy]
Odpowiedz
0
@ granat
dnia 10.06.2012, 00:20 · Zgłoś
[komentarz usunięto ze względu na wulgaryzmy]
Odpowiedz
10
@ alex
dnia 09.06.2012, 23:55 · Zgłoś
Do xnxx... za czym tam byłeś miastowy debilu aaaaaaa już wiem pooddychać świeżym powietrzem bo w mieście masz smród i w łebie ci się pier...!!! wcale się nie dziwie że tam byłeś to piękna okolica jeszcze powie że był przejazdem ŻAL!!!
Odpowiedz
-15
@ xnxx
dnia 09.06.2012, 22:40 · Zgłoś
Byłem tam kiedyś przejazdem i wyglądało to jak na filmie PIENIĄDZE TO NIE WSZYSTKO Żenada. Niech te WSIÓRY z CIEKLINA się czymś zajmą i nie pchają się do Miasta bo nie dość że ich czuć to mówią i zachowują że wstyd na całe PODKARPACIE.
OSP i Pijatyka w REMIZIE PORAŻKA Żal mi tych ludzi... no ale co oni mają tam do roboty tanie winko i tyle.
Odpowiedz
12
@ WSCIEKLY
dnia 10.06.2012, 07:00 · Zgłoś
Nie pisz takich dyrdymalow , kazdy z nas jest obywatelem to dlaczego w Twoich oczach sa gorsi? Moze dlatego ze z miasta jestes? Mysle ze gdyby bylo o innej miejscowosci napisane to komentaz mial by trasc identyczna. Wies Wyzywasz ale w wolnym czasie pooddychac swiezym powietrzem na wies cy do lasi " miastowy" jedzie. I jeszcze do innych pytanie dlaczego uzywacie tak wielu pbrazliwych slow? Pozdrawiam.
Odpowiedz
6
@ qwer
dnia 10.06.2012, 22:08 · Zgłoś
człowieku nie ładnie robisz że się ze wsi śmiejesz, ja z miasta jestem ale tego nie robię, bo wiem ile pracy trzeba aby wychodować przysłowiowego ziemniaka , wieś cię żywi cieniasie , jakby nie wieś to co byś żarł , może te kostki brukowe.a te wsióry z cieklina , jak to ty ująłeś , to na stówe są bardziej wartościowymi ludżmi od ciebie, i napewno zajęcie jakieś mają bo pracy tam dużo jest.a na wieś to z pewnością się ty pchasz jak ładna pogoda jest, i jeszcze piszesz że przejeżdżałeś tamtędy ,to pewnie na foluszu byłeś- to wg.ciebie miasto pewnie jest , jeśli tak to ty głupi jesteś...
Odpowiedz
-1
@ ww.
dnia 12.06.2012, 11:40 · Zgłoś
"byłem tam przejazdem"...
to co możesz wiedzieć?
tak łatwo Ci osądzać "z wierzchu"?
zresztą cały w.wym.komentarz jest żenujący.
Odpowiedz
1
@ ww.
dnia 12.06.2012, 11:44 · Zgłoś
pozatym większość "miastowych" wywodzi się ze wsi...
Odpowiedz
-7
@ cieklinioki to ciemnioki
dnia 09.06.2012, 21:38 · Zgłoś
ciekliska ciemnota purpurowych im trzeba mohery ciekliskie
Odpowiedz
9
@ ten co wie
dnia 09.06.2012, 20:56 · Zgłoś
pięknie, pieknie...cieklin szaleje nadaniem imienia chwalić się wypada...a inne szkoły polikwidować najlepiej...po co są potrzebne...? wystarczy jak w cieklinie bedzie szkoła emeryci pracujący no przeciez jeszcze się nie dorobili... emerytury policyjne sa małe trzeba dorobić...a może by tak konkurs na dyrektora gimnazjum zrobić??? w innych szkołach też...kazdy ma prawo się rozwijac...prawda...no ale cóz mamy takie prawo że można byc chyba dozywotnio dyrektorem...
Odpowiedz
9
@ as
dnia 10.06.2012, 06:58 · Zgłoś
A przy okazji dyrektor / ka może ustawić rodzinę i znajomych
Odpowiedz
0
@ oswiecony
dnia 11.06.2012, 13:48 · Zgłoś
Każdy ma prawo do pracy.Pani dyrektor gimnazjum jest swietnym,posiadajacym uznanie za swoja prace ze strony rodzicow dyrektorem.Bardzo sie stara dla dobra szkoly.Ma duzo inwencji twórczej,ktora cechuje wyjatkowe osoby.Ona do nich nalezy. Nam w gimnazjum potrzeba nadal naszej PANI DYREKTOR.
Odpowiedz
25
@ vb
dnia 09.06.2012, 19:25 · Zgłoś
dziś sztandar jutro likwidacja ...szkoły - ot terazniejszy los oświaty pod rządami gmin...
Odpowiedz
7
@ el
dnia 10.06.2012, 07:28 · Zgłoś
tak właśnie sie stało w gminie Tarnowiec. Nawet zacny patron nie pomgł szkole.
Odpowiedz
0
@ keller
dnia 10.06.2012, 14:54 · Zgłoś
oto los oświaty pod rządami okrągłego stołu + ostatnie 5 lat OJCA NARODU.
Odpowiedz
2
@ do sica
dnia 09.06.2012, 18:54 · Zgłoś
Idź nieuku do przedszkola w zakresie ortgrafii. Zrobiłeś więcej błędów niż wyrazów. Mistrzostwo świata! Odwróć tabelę Sicu na czele!
Odpowiedz
5
@ sic
dnia 10.06.2012, 20:56 · Zgłoś
Odwal się, przecierz ómiem pisać
Odpowiedz
-1
@ sic
dnia 09.06.2012, 18:19 · Zgłoś
kosciół musi mieć kase żeby rzondźić, bo dziś tylko ten włada kto piniondz ma
Odpowiedz
12
@ ???
dnia 09.06.2012, 16:50 · Zgłoś
i znowu się zaczyna, sztandary, kwiaty, wizyty w szkołach. Czy ci pożal się Boże parlamentarzyści nie mają nic innego do roboty ???
Bodgan, ile interpelacji w sprawie pietruszki wystosowałeś w ubiegłym tygodniu ???
Odpowiedz
0
@ Max Szyderko
dnia 11.06.2012, 12:46 · Zgłoś
A co oni więcej potrafią ???
Odpowiedz
21
@ niedowiarek 40 !!!
dnia 09.06.2012, 16:22 · Zgłoś
coś mało tej wiary tam było--- ks. Motyka bardziej dba o zbieranie Pieniędzy i wieszanie w Kościele plakatów kto ile dał kasy niż o krzepienie wiary !!! Taki sam Proboszcz jest i w osobnicy nic tylko Kasa i kasa co będzie jak kasiura się skończy wiara pewnie upadnie bo kryzys tuż tuż
Odpowiedz
12
@ czesio
dnia 09.06.2012, 17:14 · Zgłoś
kasa...kasa...kasa...proboszcz widzę i młodego szkoli w tym kierunku;)
Odpowiedz
-9
@ jkljl
dnia 09.06.2012, 16:06 · Zgłoś
;liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Odpowiedz
7
@ Niko
dnia 09.06.2012, 16:00 · Zgłoś
cieklin to gniazdo pisowcow !!!$$@@*&)|
Odpowiedz
6
@ xxx
dnia 09.06.2012, 16:33 · Zgłoś
Bylych komuchow...
Odpowiedz
6
@ obiektywny
dnia 09.06.2012, 22:53 · Zgłoś
no ale wójt Gminy Dębowiec to nie PIS tylko Komitet Praworządność a że ks. proboszcz lubi politykować z ambony to fakt się zgadzam

PS. A to doszło dfo pojednania między Panem Zbyszkiem a Panem Bogdanem bo z tego co wiem to się nie darzą sympatią ???
Odpowiedz
-1
@ Niko to frajer
dnia 12.06.2012, 08:24 · Zgłoś
Odwal sie idioto...
Odpowiedz
2
@ niko
dnia 20.06.2012, 12:38 · Zgłoś
to napisal idiota z pisu -=0
Odpowiedz
93
@ Tadek
dnia 09.06.2012, 15:49 · Zgłoś
Co za ironia, że ksiądz święci sztandar i szkołę im. Kościuszki. Jednego z najsłynniejszych polskich antyklerykałów.

"Księża będą zawsze wykorzystywać ciemnotę i przesądy ludu. Będą posługiwać się religią jak maską, pod którą kryje się obłuda i zbrodniczość ich poczynań." - Tadeusz Kościuszko

Źródło: „Kwartalnik Historyczny”, R. LXXII, z. 4, 1965
Odpowiedz
-85
@ ***
dnia 09.06.2012, 15:56 · Zgłoś
człowieku, jak ci coś nie pasuje to nie czytaj i nie komentuj, każdy ma na ten temat swoje zdanie i wcale nie musisz nikogo uświadamiać - zachowaj to dla siebie
Odpowiedz
44
@ xxx
dnia 09.06.2012, 16:32 · Zgłoś
Tylko ta biba byla za czyja kase ?
Odpowiedz
31
@ lol
dnia 09.06.2012, 16:43 · Zgłoś
zgadzam się w 100% z komentarzem Tadka. a poza tym, dlaczego "krzyczycie" w tytule artykułu? caps lock się zaciął czy to aż tak ważne wydarzenie?
Odpowiedz
47
@ czesio
dnia 09.06.2012, 17:12 · Zgłoś
jak nie komentuj?każdy ma prawo do wypowiadania swojego zdania,i dlaczego ma zachować dla siebie?
fakty są takie jakie są,historii nie da się wymazać
Odpowiedz
-41
@ keller
dnia 09.06.2012, 17:14 · Zgłoś
Kosciuszko,Piłsudski i reszta masonów .
Odpowiedz
20
@ qwer
dnia 09.06.2012, 22:11 · Zgłoś
właśnie, każdy ma własne zdanie , więc tadek czyta i komentuje. dobrze komentuje. a ty się tak nie bulwersuj, idż gdzieś zatańcz bo sobota jest...
Odpowiedz
46
@ Tadek
dnia 10.06.2012, 01:03 · Zgłoś
Dlaczego miałbym zachowywać dla siebie historię Polski? Tylko dlatego bo nie jest ona na korzyść Kościoła?

Z tego samego powodu co się nie mówi o tym, że Watykan 180 lat temu potępił powstanie polskie ? Powstanie listopadowe? Kto o tym dzisiaj mówi? Nikt. Dlaczego? Bo w wyborach wciąż liczy się wpływ Kościoła i dla rządzących nie godzi się potępiać swojego, co jak co, sprzymierzeńca!

Niestety, Kościół, był i jest niemalże wrogiem narodu polskiego. Nie trzeba szukać daleko przykładu. Wystarczy spojrzeć na ich oburzenie i desperackie dążenia do wyciągnięcia jak największej korzyści z "0.3%". Gdzie zbiorowa odpowiedzialność? Dlaczego Kościół ma mieć to co miał podczas gdy wszyscy obywatele tracą dotychczasowe "pożal się boże" przywileje!? Polacy dostaną marne grosze na emerytury a kościelni śmią kłócić się o mamonę dla ich nieróbstwa?!
Odpowiedz
25
@ psp
dnia 10.06.2012, 02:22 · Zgłoś
pokropili, pojedli, popili, posły pokazali sie, pierścień pocałowali ,poklaskali, pospólstwu pomachali, pojechali - koniec
Odpowiedz
-19
@ PiS-man
dnia 10.06.2012, 09:30 · Zgłoś
Tadziu - a cały tekst, byśmy mogli poznać kontekst przedstawisz? :D
Odpowiedz
8
@ Tadek
dnia 10.06.2012, 13:21 · Zgłoś
Masz podane źródło?
Odpowiedz
7
@ ???
dnia 10.06.2012, 14:41 · Zgłoś
ale widzisz, że sobie nie jest w stanie poradzić. Po pistolcu nie spodziewaj się zbyt wiele...
Odpowiedz
-7
@ PiS-man
dnia 10.06.2012, 16:08 · Zgłoś
??? - to jest poważna dyskusja, więc się nie wtrącaj, bo i tak nic z tego nie zrozumiesz! Wiesz, samo rzucanie obelgami poziomu wiedzy mój ty prymitywie nie podnosi :D
Odpowiedz
0
@ $$$$$
dnia 10.06.2012, 16:16 · Zgłoś
Czyżbyś był ...?
Odpowiedz
0
@ ???
dnia 10.06.2012, 16:35 · Zgłoś
O! Trzeba pilnować tyłka !!!
Odpowiedz
3
@ kuzyn
dnia 10.06.2012, 16:41 · Zgłoś
Kasę dali zapewne czarne grubasy i żłób polityczny ze swojej kieszeni, ze swoich uposażeń. Czarne grubasy zarobiły fizycznie pracując.
Odpowiedz
2
@ XY
dnia 10.06.2012, 16:44 · Zgłoś
Nie za twoją, bo Ty nie masz kasy.
Odpowiedz
2
@ kuzyn
dnia 10.06.2012, 16:45 · Zgłoś
a podatnicy za swoją kasę bili im brawo, dali im koryto i teraz się cieszą ale kieszenie napełnione mają tylko darmozjady. To jest "parodia"!!!
Odpowiedz
1
@ ***
dnia 10.06.2012, 17:06 · Zgłoś
A co nie załapałeś się? To dlatego zazdrościsz! Nie wiesz z kim trzymać!
" A ja tam byłem - miód i wino piłem" - oczywiście za "twoje" jak to piszesz, a tak w ogóle to chyba jesteś bezrobotnym z tych co najwięcej krzyczą, że za "ich" podatki się niektórzy bawią
Odpowiedz
1
@ obserwator
dnia 11.06.2012, 09:48 · Zgłoś
on nie jest bezrobotnym on bierze zapomoge z gops
Odpowiedz
0
@ asterix
dnia 11.06.2012, 20:36 · Zgłoś
mocherku nie napinaj się bo ... pękniesz:)
Odpowiedz
0
@ asterix
dnia 11.06.2012, 20:37 · Zgłoś
mocherku nie napinaj się bo ... pękniesz:)
Odpowiedz
3
@ gaga
dnia 08.11.2012, 13:07 · Zgłoś
Bezkarne łamanie Konstytucji RP odbywa się wszędzie i na każdym kroku. Polska stała się krajem kato-talibów.
Odpowiedz
0
@ Zenon Patelnia
dnia 09.11.2012, 17:39 · Zgłoś
Państwo płaci: Pan, Pani, druga Pani...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657