Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Urząd Skarbowy umorzył ponad 141 tysięcy zaległości podatkowych wraz z odsetkami

38

Największe umorzenie podatku w 2012 r. otrzymała mieszkanka Jasła w kwocie ponad 65 tysięcy złotych. Wydano w sumie czternaście decyzji, w tym dwanaście osobom fizycznym, po jednej firmie i instytucji.

Większość umorzonego podatku wraz z odsetkami dotyczyła podmiotów, którzy zalegali Urzędowi Skarbowemu ponad 5 tysięcy złotych. Najpierw jednak podatnik musi złożyć wniosek, w którym przedstawia rodzaj żądania: o umorzenie zaległości podatkowych, rozłożenie go na raty, bądź jego odroczenie, a także dokładnie uzasadnia powód jego złożenia.

- Każdy wniosek, który wpływa do urzędu rozpatrujemy po wcześniejszym, wyczerpującym zebraniu materiału dowodowego. Wniosek musi być kompletny, zawierać wszelkie wymagane prawem elementy takie jak na przykład argumenty uzasadniające ważny interes wnioskodawcy lub interes publiczny. Z takim wnioskiem zgłaszają się do nas nie tylko mieszkańcy, ale również firmy i instytucje – informuje Wiesław Dziedzic, naczelnik Urzędu Skarbowego w Jaśle.

Największą pomoc w postaci umorzenia podatku otrzymała mieszkanka Jasła. Kiedy należy uznać ważny interes podatnika? - Należy uznać taką sytuację, w której świadczenie podatkowe w przypadku umorzenia nie może zostać spełnione bez doraźnej pomocy organów podatkowych. Pomoc taką mogą uzasadniać sytuacje wyjątkowe np. klęska żywiołowa, ciężka choroba, ubóstwo – wyjaśnia naczelnik „skarbówki”.

Należy jednak podkreślić, że umorzenie zaległości podatkowej, odroczenie terminu płatności oraz rozłożenie na raty mają charakter decyzji uznaniowych. - Umorzenie jest instytucją nadzwyczajną i nie można z niej czynić powszechnie stosowanego środka prowadzącego do zwolnienia od zapłaty podatku. Umorzenia dokonuje się przez pryzmat wypadków dotykających konkretnego, indywidualnego podatnika – dodaje W. Dziedzic.

Ilona Czarnecka

[email protected]

Napisany dnia: 14.03.2013, 09:43 , Tagi: Jasło

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ oko
dnia 30.10.2013, 11:32 · Zgłoś
ale [...] piszecie. Jak komuś nie pasuje to niech nie jeździ busami są przecież przedwojenne mks i pks które kopcą a rdza zakryta jest reklamami. Kontroli nie mają, bo musieliby połowę wycofać. my w pks zarabiamy jeszcze mniej bo nam nie płacą postojowego. prywatnym nikt [...] nie ratuje z pieniędzy unijnych
Odpowiedz
-1
@ eva
dnia 17.10.2013, 12:53 · Zgłoś
Ja niestety mam działalność w Polsce ale to był największy błąd że ją otworzyłam.Teraz już nie mam normalnego życia tylko walka o każdy grosz.Już nie pamiętam kiedy się uśmiechałam bo żyje w stresie czy starczy na opłaty.Nikogo nie obchodzi że w firmie są przestoje ja zawsze muszę mieć w mniemaniu naszych Urzędów.Jak kiedyś udałam się do US z prośbą o układ ratalny zaległego podatku usłyszałam że żyje na koszt Państwa.Wyszłam bez słowa bo poczułam się jak wyrzutek społeczeństwa.Książkę można napisać o tym jak w naszym kraju prowadzi się działalność .
Odpowiedz
0
@ anonim z
dnia 15.07.2013, 18:23 · Zgłoś
tak masz racje sam mam to w planach
Odpowiedz
0
@ kierowca
dnia 15.07.2013, 18:22 · Zgłoś
chlopie juz sie nie lekaja maja go gleboko w[...]
1 poszedl do hesti 2 na tira nastepny pojechal za granice przyjal niby z biura bracy ale i tak mu brakuje 2 kierowcow ale juz niedlugo sie zdziwi jak mu conajmniej 3 kierowcow wreczy natychmiastowe wypowiedzenie z winy pracodawcy jak zrobil to ten co w hesti teraz jezdzi
Odpowiedz
0
@ mirek
dnia 15.07.2013, 18:00 · Zgłoś
juz sie skonczyly te tysiace juz mu brakuje 2 kierowcow a bedzie brakowalo wiecej z tego co wiem przynajmniej 4 ma zaiar odejsc w najblizszym miesiasu nr do inspekcji tez znaja bo dzwonili sie pytac o kamery ktore im zamontowal w busach i na to pieniadze ma bo ponoc go wszyscy okradalia fiut na pensje nie majeszcze ui inspekcja sie mu do [...] dobierze i pracy i trasportu drogowego zwruciliscie uwage jaki zlom pordzewialy jezdzi na osobnice jezdza tam 2 mlodzi kierowcy pewno sie boja o prace co rezykuja swoje i ludzkie zycie chociaz jednen z nich ponoc sie ma zwalniac popieram chlopa na co narazac siebie zeby potem moze siedziec niech sam wlasciciel siadzie do tego zlomu i jezdzi ale co sie dziwic gdzies czytalem ze wiekszosc tych busow kupil na zlomie ale kto mu podbija przeglady ciekawe ze i ci sie nie boja o prace
Odpowiedz
1
@ kjh
dnia 16.03.2013, 12:22 · Zgłoś
nie rozumiem..
skoro Wam nie płaci to po co pracujecie u niego ? i jeszcze narzekają..

nie płaci nie jeździjcie proste... a nie zapomniałem bo na Wasze miejsce jest 1000 innych.
Odpowiedz
6
@ abc
dnia 15.03.2013, 17:14 · Zgłoś
~ok:
~ok

Użytkownik anonimowy
Przychodzi mêzczyzna na policjê i mówi ze bandyci co miesiac sciagaja haracz mimo ze nie ma jeszcze zadnych dochodów.
Policjant przyjmujacy zgloszenie pyta siê czy zna tych bandziorów - a on ze nie,
ale wie ze na szefa tej bandy mówi siê premier.

To Rzad ma siê starac zebym placil mu podatki a nie ... rozwiń całośćodwrotnie.
Jesli inny kraj daje lepsze warunki to sorry.
I proszê mi tu nie mówic dyrdymalów o patriotyzmie.
Politycy kradna ile wlezie i maja was w czterech literach.
Oczywiœcie gêby pelne frazesów dla motlochu.
Mam prawo wybrac sobie zlodzieja który okrada mnie mniej!

W UK biznes mozesz zglosic w ciagu 3 miesiêcy od startu. Tylko jest DROBNA róznica Brytyjski "ZUS" to okolo 60 zlotych
miesiêcznie, Ponadto jak masz niskie dochody mozesz nawet tego nie placic! Ale to ty decydujesz a nie URZAD!
PS. Nie placisz podatku przy dochodach do ok 40 000 zlotych rocznie tylko dostajesz dofinansowanie bo malo zarabiasz
tj. okolo. 1000 z³otych miesiêcznie. Jesli ktos otworzyl firmê w normalnym kraju to nie wróci do Polski na zadne
ZIELONE SWIAT£O dla przedsiêbiorców.
Najpierw powinno zostac przedsiêbiorcy minimum socjalne na utrzymanie siebie i rodziny a potem ZUS!
Teraz jak zarobisz 1000 na miesiac i zamiast zaplacic ZUS dasz dzieciom jeœæ to jestes PRZESTÊPCA!
A jest tak dlatego ze od 20 lat rzadza nami zwykli Z£ODZIEJE bez wzglêdu na kolor partii.
Nawet mafia zostawia na przezycie dluznikom ale Polski Rzad NIE!
Co z równoscia obywateli wobec KONSTYTUCJI RP. Pracownik ma zgwarantowane minimum socjalne na prze¿ycie ale jak
zalozysz firmê NIE MASZ ZADNYCH PRAW ani minimum socjalnego mozesz zdechnac Ty i Twoja rodzina!
Jesli Konstytucja III RP jest dla rzadzacych papierem toaletowym to oni dla mnie sa zawartoscia tego papieru!
Jesli róznica w "ZUS" miêdzy dwoma krajami w Europie jest dziesiêciokrotna to znaczy ze obywatele w Polsce sa OKRADANI!
Zobacz jak zaklada siê firmê w Polsce HORROR
Odpowiedz
0
@ aga
dnia 23.10.2014, 19:42 · Zgłoś
święte słowa. stawiam piwko :-)
Odpowiedz
0
@ MKS-PKS.
dnia 15.03.2013, 07:01 · Zgłoś
Dobrze tak naszej konkurencji tam mają same złomy niedługo koniec.
Odpowiedz
0
@ x
dnia 14.03.2013, 22:16 · Zgłoś
właściciel firmy która często jest w/w powinien być zarejestrowany w KRD
Odpowiedz
-5
@ %%%%%
dnia 14.03.2013, 21:45 · Zgłoś
Nie ma to jak siedzieć w domu, pierdzieć w stołek i narzekać jak ktoś płaci czy komu coś zalega. A otwórz sobie jeden z drugim biznes na tym zadupiu i spróbuj jak dobrze jest wszystko płacić na czas tym bardziej że pada jedna firma za drugą i bezrobocie jak cholera. Najlepiej cwaniakować i wypisywać komentarze na jaslo4u o kimś.. Moim zdaniem to szczyt chamstwa!!!
Odpowiedz
2
@ @@@
dnia 15.03.2013, 06:58 · Zgłoś
Jeśli prowadzisz biznes to rób to na równych zasadach z innymi a tu przyznajesz się że świadomie unikasz płacenia lub stosujesz nieuczciwe przktyki zatrudniając na czarno.
Jak w tej sytuacji ma kręcić się biznes jak nieuczciwe praktyki są na porządku dziennym?
Jednemu wolno a drugiemu nie?
Odpowiedz
0
@ aga
dnia 23.10.2014, 19:39 · Zgłoś
dokładnie cwokostwo sie na niczym niezna , a wystarczy ze Paniusia ze skarbowki xle doradzi np. zamaist 23% VAT , powie że jest 8% , teraz sobie policzcie ile się uzbiera za 5 lat + odsetki mojemu znajomemu wyszło 120 000 zł i co ?
Odpowiedz
3
@ Jaślok cd.
dnia 14.03.2013, 21:24 · Zgłoś
O co chodzi z tym nazwiskiem Zając. Kto to jest, i dlaczego umorzono aż 65 tys zł?
Odpowiedz
1
@ www
dnia 14.03.2013, 21:04 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
2
@ rodzina
dnia 14.03.2013, 19:15 · Zgłoś
najlepiej wychodzi się na zdjęciu i tak ich zdradzom byle do przodu tak w KUCHCIKU.
Odpowiedz
2
@ MKS
dnia 14.03.2013, 17:57 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
2
@ ER-BUS
dnia 14.03.2013, 17:42 · Zgłoś
Wy teraz boicie się własnego cienia jak można tak postępować z pracownikami
a sami jesteście na chorobowych i rentach chorzy ludzie powinni być spokojni
morze być jakaś kontrola...
Odpowiedz
3
@ www
dnia 14.03.2013, 17:40 · Zgłoś
jezeli miala podatku 65zl to chyba i niezle zarabiala
Odpowiedz
3
@ do pracowników er-bus
dnia 14.03.2013, 14:39 · Zgłoś
jak sie boicie mowic głośno i patrzac prosto w twarz to napiszcie listy pt" uprzejmie informuję , że " gwarantuję Wam ,że kazdy donos musi być sprawdzony przez pracownikow instutucji publicznej wiec napewno dobiora sie komus do skóry.
Odpowiedz
9
@ Jaślok
dnia 14.03.2013, 14:34 · Zgłoś
"Największe umorzenie podatku w 2012 r. otrzymała mieszkanka Jasła w kwocie ponad 65 tysięcy złotych." - strzelam, że Zając to nazwisko tej mieszkanki.
Odpowiedz
11
@ alfa
dnia 14.03.2013, 13:43 · Zgłoś
Przecież w każdej firmie podczas kontroli wszystko jest ok. Pracownicy milczą bo boją się utraty pracy /nawet za marne pieniądze i opóźnione wypłaty/
Odpowiedz
2
@ jołjoł
dnia 14.03.2013, 13:28 · Zgłoś
A pracownicy ER BuSA nie znają takiej instytucji jak Państwowa Inspekcja Pracy??? Proszę zgłosić pana O... zobaczymy jak długo jeszcze pociągnie ten jego pożal się Boże biznes
Odpowiedz
2
@ alfa
dnia 14.03.2013, 13:08 · Zgłoś
do ER -BUS - nie myśl ,że tylko wasz szef nie płaci wam pensji w terminie -są firmy które wypłacają pieniądze kilka miesięcy po terminie.
Jak byś zapytał to znajdzie się wiele takich osób które czeka na swoje pensje po kilka miesięcy. Oczywiście podpis odbioru wypłaty na liście płac jest w terminie... jak nie podpiszesz to wylatujesz z pracy... tak ,że w razie kontroli inspekcji pracy wszystko jest OK
Odpowiedz
2
@ łodyniec
dnia 14.03.2013, 19:48 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
1
@ do erbasa
dnia 14.03.2013, 12:30 · Zgłoś
"...niech żyje wolność,
wolność i swoboda
niech żyje zabawa,
i dziewczyna młoda"
Odpowiedz
9
@ cit
dnia 14.03.2013, 12:30 · Zgłoś
A prezesowi Gamratu tez umorzono?
Odpowiedz
10
@ gość
dnia 14.03.2013, 11:15 · Zgłoś
Ludzie nie wsiadajcie do er busa bo te pseudo autobusy to strach że to jeździ po drogach
Odpowiedz
12
@ erbusik
dnia 14.03.2013, 11:10 · Zgłoś
Szef z Erbusa To wisi Kasę chyba każdemu u któreg coś kupił to jest żenada w jakim stanie jeżdzą jego samochody lepsze opony inni wyrzucają jak te które on zakłada a nam wypłatę płaci po 50 zł w ratach niech sobie da spokój z prowadzeniem interesu bo on sie do niczego nie nadaje a zwłaszcza mu do twarzy w płaszczu prawdziwy biznesmen
Odpowiedz
0
@ Coco
dnia 14.03.2013, 11:49 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
8
@ Coco
dnia 14.03.2013, 12:35 · Zgłoś
Komentarz był jak najbardziej na temat lecz widocznie zabolał kogoś popierającego nieuczciwe praktyki albo moderator dostał w łapę
Odpowiedz
19
@ łodyniec
dnia 14.03.2013, 11:04 · Zgłoś
"Pomoc taką mogą uzasadniać sytuacje wyjątkowe np. klęska żywiołowa, ciężka choroba, ubóstwo "

hahaha ubóstwo jest w 90% mieszkańców Jasła i okolic :P wszystkim powinni umorzyć >
Odpowiedz
19
@ obserwator:)
dnia 14.03.2013, 10:33 · Zgłoś
umarzają uznaniowo a więc tym z którymi się odpowiednio dogadają i wcale nie tym ubogim
Odpowiedz
15
@ de
dnia 14.03.2013, 10:54 · Zgłoś
ubogich to maja w[...]
Odpowiedz
8
@ ER-BUS
dnia 14.03.2013, 10:32 · Zgłoś
powinni też umorzyć naszemu szefowi ER-BUSA to nam kierowcom by płacił
a tak musimy go łupić bo mówi że ma dużo podatków i lizingu.
Odpowiedz
7
@ ER-BUS
dnia 14.03.2013, 10:25 · Zgłoś
Powinni umorzyć er-busa toby kierowcy mieli lepsze wypłaty.
Odpowiedz
4
@ @@
dnia 14.03.2013, 11:54 · Zgłoś
Kierowcy mieliby zaledwie na cukierki gdyby płacił za nich ZUS i inne składki o pensji nie wpominając. I co zostałoby dla niego?
Odpowiedz
6
@ EEEEEEE
dnia 14.03.2013, 09:56 · Zgłoś
A ja płace wszystkie podatki, z żadnych dotacji unijnych nie korzystam i nie skorzystałem. Trzeba kombinować żeby dotacje itp. brać :)
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657