Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

W geście hołdu – syreny alarmowe

59

Burmistrz Miasta Jasła informuje, iż 1 sierpnia, w 74 rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, o godz. 17, na terenie Miasta Jasła uruchomione zostaną, na czas jednej minuty, syreny alarmowe.

Włączenie syren będzie przypomnieniem oraz gestem hołdu dla żołnierzy Polskiego Państwa Podziemnego oraz cywilnych ofiar, poległych i zamordowanych w czasie Powstania Warszawskiego.

Po usłyszeniu sygnału nie należy podejmować żadnych działań.

Urząd Miasta w Jaśle

Napisany dnia: 31.07.2018, 09:16

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
-2
@ kasia
dnia 03.08.2018, 12:28 · Zgłoś
Jeśli ktoś był wyczerpany to raczej niemieckie dywizje, w których pod koniec wojny upadek morale zaczął być odczuwalny. Ruskie czołgi wjechały na Pragę na początku sierpnia, a do Warszawy wkroczyli w styczniu czyli pół roku później. Skierowali się na północ i utknęli na Wale Pomorskim. Uderzyli na południu i zajęli Austrię, z której się wycofali. Gdyby nie Powstanie, to zajęliby całe niemcy aż po kraje Beneluxu.
A Warszawy by ot tak nie zostawili. Nadali jej status fortecy, a wiesz, co to w tamtych realiach oznaczało.
Odpowiedz
0
@ do "kasia"
dnia 04.08.2018, 02:13 · Zgłoś
Oho, Kasieńka jednym ruchem klawiatury skróciła ruską ofensywę z Hiszpanii do Beneluksu. Co takiego ważnego wpłynęło między 2.08. godz. 23.59 a 3,08. godz. 12.28 na strategiczne rozważania Kasieńki? A co do Pragi, czy Kasieńka raczy wiedzieć, że na Pradze 1 sierpnia również wybuchło powstanie, które po 3 dniach skapitulowało a sowieci zdobyli Pragę dopiero w II połowie wrześnie po ciężkich walkach? No i co z tego że Warszawę ogłosili twierdzą skoro w 1945 r. wcale jej nie bronili? Podobnie było z Krakowem, no chyba że Kasieńka wierzy w bajeczki o cudownym ocaleniu Krakowa przez Koniewa. W sierpniu 1944 r. nie mogli utknąć na Wale Pomorskim, bo front przebiegał kilkaset km na wschód. Utknęli w Prusach Wschodnich i na Przełęczy Dukielskiej. Do Wału Pomorskiego dotarli dopiero w marcu 1945 r. Austrię a właściwie wschodnią jej część zajęli dopiero w kwietniu 1945 r. a wycofali się w 1955 r. po traktacie pokojowym zapewniającym neutralność Austrii.
Odpowiedz
1
@ kasia
dnia 02.08.2018, 23:59 · Zgłoś
Nie musimy wywlekać trupów z szafy. Wystarczy nie robić z nich durniów, bo nimi nie byli. Gdyby nie nasze Powstanie ruska ofensywa zatrzymałaby się w Hiszpanii.
Odpowiedz
1
@ do kasia
dnia 03.08.2018, 06:38 · Zgłoś
Ciekawe jakim cudem "zaszliby do Hiszpanii" skoro po 800 km letniej ofensywie byli kompletnie wyczerpani. O niemieckim kontrnatarciu pod koniec lipca i odrzuceniu sowieckich wojsk pod Radzyminem przez wyborowe dywizje SS ściągnięte z Włoch to Kasieńka nie słyszała? Wiedział o tym wywiad AK ale dla gen. Montera ważniejsze były opowiadania bab na Pradze o ruskich czołgach na Pelcowiźnie. Strategicznie Warszawa im nie była do niczego potrzebna, skoro pod koniec lipca zajęli przyczółek warecko - magnuszewski. Co im szkodziło pozostawić W-wę na zapleczu frontu a potem aresztować polski rząd a powstańców wywieźć na Syberię jak zrobili w Wilnie i Lwowie - opinia publiczna?
Odpowiedz
2
@ kasia
dnia 02.08.2018, 09:04 · Zgłoś
Krytykowanie sensowności Powstania skończy się tak samo, jak narracja z holocaustem. Dziś już na świecie każdy wie, że holocaust był w Polsce i maczali w tym ręce Polacy, nie niemcy. ewentualnie naziści, ale to też Polacy, jak wykazały badania młodzieży w USA. Teraz będzie się mówiło w kółko o tym, jakie Powstanie Warszawskie było głupie i bezsensowne, i już za parę lat świat będzie produkował komiksy z Polakami głupkami, co to giną bez sensu. Na tym tle powstanie w getcie wyrośnie na szczyt kunsztu sztuki wojskowej.
Odpowiedz
1
@ do kasia
dnia 02.08.2018, 18:58 · Zgłoś
Tak się też zapewnie stanie. Tak się kończy wywlekanie trupów z szafy.
Odpowiedz
0
@ RJS
dnia 01.08.2018, 21:20 · Zgłoś
W Tarnowcu OSP też włączyła syrenę, ale na maszt przy Remizie, nie miał kto wciągnąć Flagę państwową. Chwała zwyciężonym ale chwała też tym co pamiętają. Oni ginęli myśląc o nas. My żyjący pamiętajmy o nich. Uczmy najmłodszych by pamięć nie zatarła się nigdy
Odpowiedz
3
@ Abnegat
dnia 01.08.2018, 21:33 · Zgłoś
Uczmy, ale czego? Tego, żeby znowu oddawać życie na sygnał rzucony przez wrogów Polski? Czy nadal historia ma nie być naszą nauczycielką?
Odpowiedz
-1
@ starsza dziewczyna
dnia 01.08.2018, 22:57 · Zgłoś
Uczmy godności..,honoru poszawania do tego,co każdy nasz dziadek przeżył. Zebysmy mogli mówić tu w jaśle po polsku.źeby nasxe dzieci mogły do nas wracać.do domu
Odpowiedz
0
@ do RJS
dnia 02.08.2018, 18:54 · Zgłoś
Naprawdę nie masz innych zmartwień?
Odpowiedz
0
@ dziewczyna
dnia 01.08.2018, 20:47 · Zgłoś
Nie dyskutujemy. Oddajmy czesć tym,którzy wierżyli,o co walczą
Odpowiedz
5
@ Abnegat
dnia 01.08.2018, 21:27 · Zgłoś
Nie dyskutujemy o tych, którzy w dobrej wierze walczyli, ale o tych, którzy są odpowiedzialni za wybuch Powstania i tym samym doprowadzenia do zbrodni na narodzie polskim. O tym też należy milczeć, o blisko 200 tys. ofiar spośród cywilów, którzy niekoniecznie chcieli walczyć, a często nawet nie mogli, bo chodzi o kobiety, dzieci i starców? Czy ci, którzy wywołali powstanie, mieli prawo rozporządzać ich życiem?
Odpowiedz
0
@ starsza dziewczyna
dnia 01.08.2018, 22:47 · Zgłoś
A ten kto wywołuje wojnę.,ma prawolne rozporządzać życiem niewinnych dzieci,starców,młodzieży? Co komu winni zwykli ludzie.,którzy chcą zyć pracować?nie rozliczamy tych,którzy chcieli bronić spokoju...moźe gdyby nie oni,to nasze dzieci mówiły by tylko po nimieniu albo po rosyjsku.nasi dziadkowie mieli siłę...
Odpowiedz
1
@ Abnegat
dnia 01.08.2018, 20:32 · Zgłoś
Polecam aktualne teksty dotyczące Powstania:

1. "Powstańcza lacrimosa" - tekst niedługi, ale prawdziwy i mocny.

http://mysl-polska.pl/1639

2. "Lewicki: Zachodni historycy wojskowości o Powstaniu Warszawskim, sytuacji militarnej i polskich błędach"

https://konserwatyzm.pl/lewicki-zachodni-historycy-wojskowosci-o-powstaniu-warszawskim-sytuacji-militarnej-i-polskich-bledach/

Ciekawe, bo okazuje się, że Warszawa nie była celem długofalowych działań w planach AK (co tłumaczyłoby wywiezienie broni do oddziałów leśnych tuż przed powstaniem). Również w planach operacji wojennych Armii Czerwonej, atak na Warszawę nie był głównym celem.

Wygląda na to, że Powstanie było aktem zaplanowanego holokaustu narodu polskiego, zniszczenia jego elity przywódczej i Warszawy, jako symbolu polskiej państwowości. Czy można mieć wątpliwości, skoro w miesiącach poprzedzających Powstanie, do Warszawy przybył mason, Józef Retinger ("Polak" jak Geremek), szara eminencja ówczesnej polityki międzynarodowej, późniejszy założyciel Klubu Bilderberg?
Odpowiedz
1
@ Abnegat
dnia 01.08.2018, 21:12 · Zgłoś
Tomasz Gryguć (Pan Nikt) - "Powstanie warszawskie, czyli przepis na to jak „skatynizować” Polskę"

https://www.youtube.com/watch?v=aGgOL-ybaAk
Odpowiedz
0
@ masakra
dnia 01.08.2018, 17:22 · Zgłoś
gdzie te syreny?? dlaczego nie włączyli
Odpowiedz
2
@ ....
dnia 01.08.2018, 15:49 · Zgłoś
To ma być przykład dla kolejnych jakby co ???
Odpowiedz
3
@ Abnegat
dnia 01.08.2018, 16:47 · Zgłoś
Tak i tutaj nic się nie zmienia od XIX w. Tym razem może chodzić też o wojnę z Rosją - może Donbas, może tzw. Pribałtika? Przecież te tworzone z wielką pompą Wojska Obrony Terytorialnej - to przecież nie dla obrony kraju. Przy okazji, nawiązując do niedawnego tematu - jestem ciekaw, jak zachowa się Wojsko Polskie, gdy na podstawie tzw. ustawy 1066 obce siły zbrojne, w sytuacji większych protestów czy zamieszek zaczną strzelać do Polaków? Czy WP będzie strzelać do tych obcych, czy razem z nimi też do Polaków?
Odpowiedz
5
@ Abnegat
dnia 01.08.2018, 14:42 · Zgłoś
Należy oddać hołd bohaterom, ale przestać fetować to wydarzenie jako podniosły czyn w naszej historii, gdyż to jest pogarda dla 100-kilkudziesięciu tysięcy ofiar ludności cywilnej, która chciała przeżyć wojnę i nie być ofiarą politykierów rządu londyńskiego! To była zbrodnia na narodzie polskim - czy aby na pewno wywołana przez Polaków? Może więc - "Ciszej nad tą trumną", bo inaczej przejmujemy narrację naszych wrogów, spadkobierców tych, dla których zniszczenie Warszawy było powodem do radości.
Odpowiedz
5
@ Stary Glina
dnia 01.08.2018, 17:42 · Zgłoś
Tak!!! DWIEŚCIE TYSIĘCY zamordowanych rodaków w Warszawie to wina żołnierzy Armii Krajowej a nie teutońskich barbarzyńców wykorzystujących w tym celu również degeneratów Dirlewangera i dzicz azjatycką pod wodzą Kamińskiego. Co do "ciszy nad tą trumną" to Cię pocieszę jak Nasi Jaślanie uczcili dziś godzinę W. Akurat o godzinie 17.00 szliśmy z żoną ulicą 3 Maja, na ulicy oprócz nas około dziesięciu osób, kilka przejeżdżających aut. Godzina W - zaczynają wyć syreny, zatrzymaliśmy się z żoną, oprócz nas jeden młody chłopak jadący autem włączył klakson. I to wszystko. Najbardziej uderzył mnie widok pana, który pewnie urodził się gdy wybiła godzina W. Pan beztrosko siedząc na ławeczce palił sobie papieroska, pomyślałem sobie pewnie to nie twoje święto dziadku. Przechodząca obok nas mamusia z dziećmi zapytana pre synka - "mamo, dlaczego ten kierowca tak trąbił" odpowiedziała mu - "pewnie ktoś mu zajechał drogę". Tak Jaślanie uczcili godzinę W na ulicy 3 Maja.
Odpowiedz
0
@ rozsądny
dnia 02.08.2018, 11:49 · Zgłoś
Żołnierzy - może nie.Dowódców - tak.
Odpowiedz
9
@ ksiądz Mateusz
dnia 01.08.2018, 03:30 · Zgłoś
Polacy lubią świętować swoje klęski za to zapominają o wielkich zwycięstwach, jak choćby to pod Kłuszynem, które umożliwiło zajęcie Moskwy.
Odpowiedz
1
@ derkacz
dnia 01.08.2018, 12:07 · Zgłoś
Ojojoj, a potem spektakularnie nas z niej wywalili. Guano, nie zwycięstwo.
Odpowiedz
0
@ rozsądny
dnia 02.08.2018, 11:48 · Zgłoś
Wywalili jak zwykle przez polityków. Gdyby Zygmunt III Waza (dlaczego ten buc ma kolumnę w Warszawie) nie chciał sam być carem i ruskich nawracać na katolicyzm to jego syn Władysław byłby CAREM.A tak… Jak zwykle.
Odpowiedz
2
@ derkacz
dnia 02.08.2018, 21:30 · Zgłoś
Bo ten buc przeniósł stolicę do Warszawy, nieuku.
Odpowiedz
10
@ hist
dnia 31.07.2018, 19:00 · Zgłoś
Tych co zdecydowali o powstaniu historia powinna
ocenić negatywnie. Ci, którzy walczyli byli bohaterami.
Odpowiedz
13
@ Należny Hołd
dnia 31.07.2018, 21:11 · Zgłoś
Zginęli bezsensownie,bo nikt nie pomógł-Każdy wie,kto stał za Wisłą i czekał,aż się wykrwawią.Żal bohaterów i dzieci,które też walczyły.Na kolanach oddać hołd,bo oddali życie za Wolność.
Odpowiedz
9
@ Abnegat
dnia 01.08.2018, 14:10 · Zgłoś
A dlaczego te same wojska stały w Krośnie od września 1944 do stycznia 1945 i patrzyły, jak Jasło jest bestialsko niszczone? Przecież w Jaśle nie było powstania, a Wisłok to nie Wisła.
Odpowiedz
0
@ do abnegat
dnia 03.08.2018, 08:36 · Zgłoś
Nie musieli patrzeć z Krosna skoro byli w Tarnowcu, w Jaśle płynie Wisłoka a nie Wisłok
Odpowiedz
16
@ syn powstańca
dnia 31.07.2018, 18:45 · Zgłoś
Gloria Victis. Godzina "W" - 17.00.
Odpowiedz
-7
@ Macier z rewicza
dnia 31.07.2018, 14:27 · Zgłoś
w kosciele dzwonia codzienie .teraz ale bd wyły do wojny haha i co wtedy hahaha łohohohohohohohoh
Odpowiedz
-8
@ Cocot
dnia 31.07.2018, 13:07 · Zgłoś
Dzięki Boże, że ta syrena to hołd.
Myślałem, że to ostrzeganie przed kwiatem polskiej emigracji, ktory zjechał tu na wczasy z Anglii pokazywać, że wygrał życie.
Odpowiedz
7
@ Ole!
dnia 31.07.2018, 13:51 · Zgłoś
Zazdrościsz? Też wyjedź!
Odpowiedz
-9
@ Cocot
dnia 31.07.2018, 17:05 · Zgłoś
Raczej współczuje...
Odpowiedz
-4
@ keller
dnia 31.07.2018, 20:47 · Zgłoś
a co ? kolą w oczy piękne samochody ??
Odpowiedz
3
@ wow
dnia 31.07.2018, 22:05 · Zgłoś
skarbie, te piekne samochody, domy , ogrody, smartfony,iphony, tablety, kostki brukowe oraz inne dyrdymały to wszystko trzeba bedzie zostawić.Nic nie zabierzesz z tego swiata. Rozpadniete rodziny,pseudo tata na weekend czy raz w miesiącu na początku a potem tylko ,,dla zasady/odpukania", samotne pseudo zycie dla euro, wieczne obawy , niepokój, nie jesteś u siebie jeżeli jestes w obcym kraju. Czasem zjeźdzasz do ukochanej Polski aby leczyc chore serce, kregosłup i ogólne inne sprawy bo ciupałeś przez 20-30 lat zamiast zwyczajnie rozkoszowac sie i smakować zycie. Potem siedzisz w tej willi na pokaz i mówisz : ,,trzeba to teraz utrzymać" i znowu masz ,,wielkie strapienie", chwila minie to życie i stuknie 70 tka i zdasz sobie sprawe z tego że jeden wielki h...j z tego za..ania i przeliczania euro na złotówki.
Odpowiedz
-6
@ Cocot
dnia 01.08.2018, 11:19 · Zgłoś
Piękne samochody to pół biedy.Co drugi Jaślanin ma lepszy, bardziej chodzi o brak kultury i eksponowanie tego pierwiastka polskiego emigranta podczas urlopu.
To juz jest męczące.Na prawde.
Odpowiedz
4
@ saper
dnia 01.08.2018, 18:24 · Zgłoś
Co drugi kombinator i wyzyskiwacz ludzi ma dobre auto za komuny nie pracowali kombinowali jak mogli byle sobie rak praca nie skalac a ty raczej tej prawdy prawdy nie zmienisz yeraz pamietaja cala wojne z detalami haha a nie pamietaja co robili rok temu lata 60 pani 89 lat pamietnik od 14 pisala zeby nie bylo wyksztalcona na wyzzszym poziomie czytala na zapiski z pamietnika inaczej to wygladalo i brzmialo szkoda ze sie te zapiski i pamietnik nie zachowal teraz jest teoria do sytuacji
Odpowiedz
1
@ saper
dnia 01.08.2018, 18:27 · Zgłoś
Przepraszam za bledy pisownia tak balagani a mie sprawdzalem
Odpowiedz
-1
@ Nl
dnia 01.08.2018, 21:14 · Zgłoś
I z holandii na zoltych blachach haha. Pzdr zakapiorze
Odpowiedz
4
@ keller
dnia 02.08.2018, 07:01 · Zgłoś
to lepiej siedzieć w wynajętym mieszkaniu na Kopernika ,pracować w majstrze za 1500 zł,pic piwo Vip, ale być u siebie.
Odpowiedz
0
@ gimbaza
dnia 31.07.2018, 12:21 · Zgłoś
w geście hołdu...kto to pisał?
Odpowiedz
-9
@ Łoś Wacław
dnia 31.07.2018, 12:00 · Zgłoś
Świetny pomysł. Jeszcze kilka takich inicjatyw i gdy syreny będą alarmować przed prawdziwym zagrożeniem nikt nie zareaguje.
Odpowiedz
10
@ kasia
dnia 31.07.2018, 11:58 · Zgłoś
w Wyborczej pisali, że to była głupota?
Odpowiedz
6
@ js
dnia 31.07.2018, 16:45 · Zgłoś
Nie tylko w "Wyborczej". Tak twierdziła większość polityków od prawa do lewa. Np. Jędrzej Giertych, Józef Mackiewicz, Stanisław Cat - Mackiewicz, gen. Anders, gen. Sosnkowski, S. Kisielewski. O "wyborczej" nikomu się wtedy nie sniło
Odpowiedz
-1
@ Niemiec
dnia 31.07.2018, 17:04 · Zgłoś
Nie. Mówili w Tv trwam. Teraz się zgadzasz ?
Odpowiedz
23
@ kasia
dnia 31.07.2018, 17:37 · Zgłoś
Zapytaj żyjących powstańców czy żałują swojej decyzji o przystąpieniu do powstania. Wielu z nich ciągle jeszcze żyje, jest nawet w Jaśle jedna osoba, która przeżyła powstanie, a którą nota bene NIKT się nie interesuje.
Odpowiedz
-4
@ js
dnia 31.07.2018, 19:35 · Zgłoś
Sama zapytaj, to ci opowiedzą ludzie na nich pluli.
Odpowiedz
11
@ kasia
dnia 31.07.2018, 20:14 · Zgłoś
Ja już zapytałam. Wszyscy mówią jedno: niczego nie żałujemy, inaczej się nie dało. Pluła hołota, bo kto kulturalny pluje? Walczył kwiat inteligencji. W tym nawet nieliczni z Jasła, o czym nie wiesz, bo i skąd?
Odpowiedz
1
@ js
dnia 31.07.2018, 21:11 · Zgłoś
Na jakiej podstawie twierdzisz że mieszkańcy W -wy, którzy stracili najbliższych, dobytek, skazani na tułaczkę to hołota? Ci co zginęli niestety nie mogli się wypowiedzieć. Podobnie jak 180 tys. zamordowanych cywilów. Gratuluję doskonałego samopoczucia. A to czy z Jasła to szczerze mówiąc g... mnie obchodzi.
Odpowiedz
3
@ kasia
dnia 31.07.2018, 21:42 · Zgłoś
Nie piszę o mieszkańcach Warszawy in gremio, tylko o tych, którzy jak piszesz pluli, nie przekręcaj moich słów. Najwięcej do powiedzenia mają i powinni mieć ci, którzy chwycili za broń by walczyć także za tych, którzy uznali, że bezpieczniej będzie siedzieć w domu a nie czołgać się w kanałach. A jak cię g.. obchodzi czy ktoś z Jasła walczył tam czy nie, to komentuj artykuły o wypadkach komunikacyjnych.
Odpowiedz
0
@ js
dnia 31.07.2018, 23:42 · Zgłoś
Oczywiście nie wszyscy pluli, inni ich "tylko" przeklinali, wyzywali. Po 5 latach okupacji raczej trudno oczekiwać od ludzi kultury. A co do chwytania za broń - za bardzo nie było za co chwytać, ponieważ AK na początku 1944 r. zadecydowała o wywozie znacznej część broni poza W-wę. Nikt też nie planował czołgania się po kanałach bo liczono że za kilka dni będzie po wszystkim wierząc w bajki gen. Montera o sowieckich czołgach na Pelcowiźnie. Wybacz ale to ja decyduję co będę komentował a twoje porady mnie obchodzą tyle co ci z Jasła.
Odpowiedz
2
@ AS
dnia 01.08.2018, 22:02 · Zgłoś
Ty masz tyle do komentowania w tej sprawie co noworodek do swojego imienia:-)
Chcieli walczyli i tyle, kropka.
Odpowiedz
-55
@ łodyniec
dnia 31.07.2018, 11:14 · Zgłoś
Hold za glupote i bezsensowna smierc


łohohohohohoho
Odpowiedz
22
@ Emeryt z nieglowic
dnia 31.07.2018, 11:58 · Zgłoś
Ty wieśniaku skąd się urwałeś
Odpowiedz
9
@ KATOLIK
dnia 31.07.2018, 13:27 · Zgłoś
W gescie Hołdu i miesiącu bez alkoholu nie idę na Dni Wina
Odpowiedz
21
@ sss3
dnia 31.07.2018, 13:27 · Zgłoś
Hołd dla bohaterów, nie dla tych którzy ich wysłali do z góry przegranej walki.
Odpowiedz
-5
@ Mieszkaniec
dnia 31.07.2018, 17:03 · Zgłoś
Nikt Cię nie zaprasza
Odpowiedz
3
@ Pawel
dnia 01.08.2018, 15:54 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657