Strona główna

Większość rady nie chce ośrodka w Ożennej

161
Napisany dnia: 15.03.2018, 20:16 , Tagi: Brak

Burzliwą dyskusję stoczyli dzisiaj radni powiatowi. Duże kontrowersje budziła inwestycja związana z powstaniem Ośrodka Edukacji Ekologicznej w Ożennej, o której od dawna marzył starosta Adam Pawluś. Radni podzieli się na za i przeciw realizacji tego przedsięwzięcia. Jedni mówią, że to doskonała okazja na promocję turystyczną powiatu, inni zaś twierdzą, że nie jest to zadanie pierwszej potrzeby.

Pomysł związany z utworzeniem Ośrodka Edukacji Ekologicznej w Ożennej pojawił się na sesji po raz pierwszy w maju 2011 r., kiedy starostą jasielskim był Adam Kmiecik. Adam Pawluś jako radny apelował o zagospodarowanie tego terenu w celu utworzenia schroniska edukacyjno-ekologicznego. Już wtedy przyświecał mu jeden cel związany z rozwojem turystyki. Wtedy jednak większością głosów w radzie zdecydowano, że budynek w Ożennej zostanie wystawiony na sprzedaż. Mimo to do tej pory nie udało się zbyć nieruchomości  której cena szacunkowa wynosi obecnie 350 tys. zł.

Od momentu, kiedy starostą jasielskim został Adam Pawluś temat ośrodka powrócił, a wraz z nim nowe pomysły na zagospodarowanie terenu. Co więcej obecny włodarz powiatu od początku podkreślał, że będą się ubiegać o wysokie dofinansowanie na poziomie 90%. I tak też się stało. Powiat jasielski znalazł się na liście rankingowej wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Łącznie do zdobycia jest blisko 3 mln zł. Zarząd powiatu liczył na to, że rada poprze ich wniosek o zabezpieczenie pieniędzy na realizację zadania związanego z przebudową budynku, adaptacją pomieszczeń, zakupem wyposażenia oraz zagospodarowaniem terenu.

„Nie wpędźmy się w pułapkę”

Okazało się, że większość radnych nie popiera tego pomysłu i nie widzi sensu w obarczaniu budżetu powiatu niepotrzebnymi kosztami. - Nie zgadzam się na to, ponieważ jest to zadanie drugiego planu. Na pierwszym miejscu jest inwestycja szpitalna, poprawa stanu budynków oświatowych w Jaśle oraz ich wyposażenia. Obecnie jesteśmy w trudnej sytuacji finansowej, związanym z gigantycznym zadłużeniem. Za mojej kadencji spłacaliśmy długi w kwocie 5 mln zł rocznie. W tej chwili zadłużenie gwałtownie wzrosło. Aby sprostać prognozom, spłata tego długu została wydłużona do 2027 r. – podkreślał radny Franciszek Miśkowicz.

Podobnego zdania jest Adam Kmiecik, który zaznaczył, że nie jest to zadanie pierwszej potrzeby. Uważa, że zabrakło informacji związanej z kosztami utrzymania tego obiektu przez powiat. Obawia się, że przyjęcie tej inwestycji do realizacji obarczy samorząd jedynie wydatkami związanymi z dokładaniem pieniędzy do działalności ośrodka. - Wszystkie przetargi są wyższe niż kosztorys inwestorski. Uważam, że w tym momencie, kiedy mamy duże wydatki związane z inwestycją w szpitalu i musimy zbilansować oświatę nie jest zasadnym, aby dokładać jeszcze jedno zadanie. Podano, że będzie o kosztować 131 tys. zł. Chciałbym się dowiedzieć na jakiej podstawie ktoś wyliczył takie pieniądze, co brał pod uwagę. Nie mam konkretnych danych na papierze to trudno o tym dyskutować – skomentował A. Kmiecik.

„To czysta złośliwość”

Ogromny żal do radnych przeciwnych tej inwestycji mają ci, którzy głosowali za zabezpieczeniem środków w budżecie na ten cel. Nie rozumieją ich podejścia i niechęci zwłaszcza, że na wyciągniecie ręki jest to wzięcia prawie 3 mln zł. Co więcej, budynek w Ożennej już kilkakrotnie był wystawiany na sprzedaż, jak widać bezskutecznie. – Obiekt ten stoi i niszczeje. Po pierwsze, gdybyśmy zainwestowali w niego 3 mln zł podnieślibyśmy jego wartość. Na takich budynkach można również komercyjnie zarabiać m.in. przez organizację wycieczek szkolnych. Taki ośrodek jest np. w Wapiennym, gdzie samorząd potrafi pozyskać na to środki, u nas jest to niemożliwe. Uważam to za czystą złośliwość. Jak ktoś umie liczyć pieniądze, to powinien podejmować pragmatyczne decyzje – skwitował radny Grzegorz Pers.

Radny Stanisław Mlicki podkreślał, że to zadanie ma sens choćby z racji powstania nowych miejsc pracy. – Popieram pomysł powstania Ośrodka Edukacji Ekologicznej w Ożennej, gdyż dzięki temu istnieje szansa na rozwój tego miejsca. Ponadto mamy możliwość pozyskania dużego dofinansowania, a zaprzepaszczenie tej okazji uważam za irracjonalne. Pojawiały się również informacje, że koszty utrzymania ośrodka mogłyby być pokrywane z pieniędzy pozyskanych w ramach projektów unijnych. Wiem jedno, że kto nie ryzykuje ten nie zyskuje – zaznaczył radny Mlicki.

Najbardziej rozczarowany głosowaniem radnych był zapewne starosta Adam Pawluś, który od początku był zainteresowany zagospodarowaniem terenu w Ożennej na cele schroniska edukacyjno-ekologicznego. – Jest to bardzo niedobry przekaz, ponieważ radni odrzucili duże dofinansowanie w kwocie blisko 3 mln zł, w miejscu, gdzie jest duże bezrobocie i nie ma alternatywy poza działalnością rolniczą. Dodatkowo jest to niezwykle piękne miejsce, które mogło promować nasz powiat. Radni uznali, że ta inwestycja będzie generować duże koszty. Nie przyjęli argumentów, że będą tam pracować pracownicy Młodzieżowego Domu Kultury w Jaśle, jak również, że chcieliśmy korzystać z pomocy naukowców Magurskiego Parku Narodowego, a także z obserwatorium astronomicznego w Roztokach na Słowacji – powiedział A. Pawluś.

Starosta jasielski ma nadzieję, że radni dadzą się przekonać i powrócą jeszcze raz do tego tematu. – Apelujemy do radnych o odpowiedzialne podejście do tej inwestycji, gdyż może się już nie powtórzyć tak korzystne dofinansowanie – dodał.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

fot. archiwum

Komentarze Czytelników:
Aby ocenić dany komentarz, wystarczy kliknąć na ikonkę "+" lub "-" w prawym górnym rogu każdego komentarza.
Dodaj nowy komentarz Wybierz sposób wyświetlania komentarzy:
@ Lucjusz
dnia 15.03.2018, 20:57. Identyfikator użytkownika: 5nkpzOOzm8Tm
Ocena
komentarza:
-14
Oczywiście, przeciw zapewne głosowali radni z PO i PSL. I słusznie! Po cholerę jakiś rozwój, wystarczy cep i socha jako symbol nowoczesnego rolnictwa!
@ dragoness
dnia 16.03.2018, 06:30. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
10
Czy zabezpieczy pan środki na utrzymanie tego obiektu? Zwlaszcza, że w pobliżu znajduje się drugi, identyczny?
@ nikt
dnia 16.03.2018, 07:45. Identyfikator użytkownika: MyC7qmpFB6RM
Ocena
komentarza:
5
Proponuję poczytać o różnicach miedzy osrodkiem MPN w Krempnej a projektowanym osrodkiem w Ożennej. Wie pani... mniej słów, więcej wiedzy.
@ dragoness
dnia 16.03.2018, 07:51. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
7
Powtórzę pytanie w sposób mniej skomplikowany; skąd powiat weźmie środki na utrzymanie obiektu?
@ nikt
dnia 16.03.2018, 09:17. Identyfikator użytkownika: MyC7qmpFB6RM
Ocena
komentarza:
-4
W ramach ustawy o dostępie do informacji publicznej prosze się zwrócić do powiatu o przedstawiuenie symulacji utrzymania ośrodka. Z pewnością udziela ci odpowiedzi. Potrafisz napisac taki wniosek?
@ dragoness
dnia 16.03.2018, 09:41. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
1
Przecież nie odpowiedzą. To miała być promocja posła i dziedzica rodziny przeznaczonej do rządzenia. Ups. Nie wyszło.
@ Niepylak
dnia 16.03.2018, 09:52. Identyfikator użytkownika: 85OwCbzGnViM
Ocena
komentarza:
1
"Gratulacje dla poglądu stop inwestycją" ! - no tak składanie wniosków o likwidacje różnego rodzaju postumentów itp. to priorytet gwarantujący rozwój miejscowości powiatu?
@ Bhp
dnia 16.03.2018, 10:11. Identyfikator użytkownika: NgM0VAYnZ1BW
Ocena
komentarza:
14
Jak dawno temu zaistniało powiedzenie."nowe przysłowie Polak sobie kupi,że i przed szkodą i po szkodzie głupi ".Niegdyś te tereny istniały jako panstwowe gospodarstwa rolno-chodowlane.W trakcie tzw.transformacji niszczycielskiej po pgr-owski majątek przekazano cwaniakom-syndykom,którzy równo karczowali co mieli pod łapami, w tym maszyny i sprzęt.nabijajac sobie kasę. Z takich wzorców niszczenia publicznego majątku nie skorzystali sąsiedzi tj.Czesi i Słowacy. Tam spośród załogi utworzono spółki rolne i praktycznie nieodpłatnie przekazano im całe majątki. Dzisiaj są wzorcowe.Zaś w całej Polsce i w Ozennej na fali głupoty iprymitywnego rządzenia wygenerowano ogromne rzesze bezrobotnych na po pgrowskich terenach.
Dzisiaj reanimujac trupów ktoś mówi o zmniejszeniu tam bezrobocia,to też graniczy z bezmyslnoscia.
@ nikt
dnia 16.03.2018, 10:43. Identyfikator użytkownika: MyC7qmpFB6RM
Ocena
komentarza:
0
Pani dragoness... Koszt inwestycji 3,2 mln; dofinansowanie 2,9 mln; koszt powiatu 300 tys. zł. Nawet, gdyby roczny koszt utrzymania tego obiektu wynosił 300 tys. zł, to ta dotacja pokryła by koszty utrzymania przez prawie 10 lat! Przy okazji mielibyśmy ładnie wygglądający budynek a nie niszczejącą ruderę. Dalej pani uważa, że radni PO-PSL głsują przeciw mieli racje???
@ dragoness
dnia 16.03.2018, 10:47. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
-2
Panie nikt. Dofinanasowanie jest na REMONT I DOSTOSOWANIE obiektu. Proszę nie obrażać mojej inteligencji.
@ nikt
dnia 16.03.2018, 10:47. Identyfikator użytkownika: MyC7qmpFB6RM
Ocena
komentarza:
-2
I jeszcze jedno pani dragoness... Powiat mna obowiązek pani udzielić informacji publicznej, a jeżeli tego nie zrobi zaskarży pani tę decyzję wpierw do SKO a poterm do NSA. Prosże przestać się bezporduktywnie produkować a zacząć działać!
@ dragoness
dnia 16.03.2018, 10:50. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
1
Jeżeli oni zaczną działać jak trzeba, a nie dla satysfakcji posła, to ja też zacznę.
@ nikt
dnia 16.03.2018, 11:29. Identyfikator użytkownika: MyC7qmpFB6RM
Ocena
komentarza:
-7
W Nowym Zmigrodze otwarli halę sportową. Na otwarciu była Kurowska! Prosze napoisać, że wybudowano ją dla satsfakcji Kurowskiej! Żenua.
@ beka z cooka
dnia 16.03.2018, 11:37. Identyfikator użytkownika: i8yEG6C4ohtU
Ocena
komentarza:
4
A ja sie pytam jakim prawem panowie Miskowicz czy Kmiecik chcą sprzedawac cos co nie nalezy do nich tylko do wszystkich mieszkańców? Sprzedawac zeby było na wypłat dla radnych jest proste, gorsza sprawa jak juz sie wszystko sprzeda. Zamiast mówienia ze koszty utrzymania są wysokie nalezy wziąc sie do roboty i pomyslec jak zrobic tak by budynek sam na siebie zarabiał. Ciekawe ze zapewne kupiłby go ktos nie raczej nie miałby problemów z utrzymanie, wiec skoro jakis prywatny inwestor potrafi to panowie z rady nie?
@dragoness skoro tak mówisz to moze wszystko sprzedac bo kosztuje? Szkoły kina domy kultury? Tez wtedy byałbys za? Jeszcze raz powtarzam, politycy nie mają zadnego prawa do sprzedazy mienia które jest własnoscią wszystkich nas, naszych dziadków i naszych wnuków.
@ kasia
dnia 16.03.2018, 12:54. Identyfikator użytkownika: jOLlhlh5yq7M
Ocena
komentarza:
9
Ośrodek powinien być przekazany organizacjom pozarządowym. Te potrafiłyby, jak w innych częściach Polski, zagospodarować go z pożytkiem dla ogółu. Ale czy ktoś w starostwie wie, co to są NGO-sy, jak nawet porządnego linku do strony starostwa z wykazem tych działających na naszym terenie nie potrafią od lat stworzyć.
@ dragoness
dnia 16.03.2018, 12:54. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
0
Panie Nikt. Kiedy zaczęto budować halę? Nota bene, wie pan, że były DWA OTWARCIA? Dla plebsu i dla przeznaczonych do rządzenia?
@ ewar
dnia 16.03.2018, 13:05. Identyfikator użytkownika: i8yEG6C4ohtU
Ocena
komentarza:
0
Popieram, sprzedac wszystko, sprzedano juz zakłądy pracy teraz czas na szkoły, szpitale, domy kultury, drogi i szlaki turystyczne. Bo utrzymanie tego wszystkiego kosztuje nas podatnikóœ sporo pieniedzy.
@ nikt
dnia 16.03.2018, 13:08. Identyfikator użytkownika: MyC7qmpFB6RM
Ocena
komentarza:
-7
Pani dragoness, więc prosże napisać, że halę wybudopwano dla Rzońcy, Zającowej, Zająca, Pawlusia i Kurowskiej! Co pani szkodzi?
@ tryt
dnia 16.03.2018, 13:19. Identyfikator użytkownika: TKjZnPbva1kw
Ocena
komentarza:
7
Od kiedy PO i PSL mają większość w radzie powiatu? Bo coś mi się widzi że większość jedyny przy PiS wraz z doczepkami. Czyli o ile dobrze rozumuję na NIE głosowali teź bardziej ogarnięci z PiS. Tak tylko pytam.
@ dragoness
dnia 16.03.2018, 13:30. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
2
Żeby mogli pokazać pysie przed wyborami. Jak najbardziej.
@ dragoness
dnia 16.03.2018, 13:35. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
-1
@ nikt
dnia 16.03.2018, 13:51. Identyfikator użytkownika: MyC7qmpFB6RM
Ocena
komentarza:
-5
Niech pani sobie poszuka innych informacji. Proszę sobie poszukać ionformacji o budowi na stronie "Obserwatora Żmigrodzkiego".
@ dragoness
dnia 16.03.2018, 14:22. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
3
Nie mówimy o budowie. Mówimy o otwarciach.
@ nikt
dnia 16.03.2018, 14:29. Identyfikator użytkownika: MyC7qmpFB6RM
Ocena
komentarza:
-6
Tam jest też o otwarciu, kosztrach i paru innych rzeczach.
@ jaslanin
dnia 16.03.2018, 15:12. Identyfikator użytkownika: Oxv8J0mEP4wE
Ocena
komentarza:
9
Panie Milicki załóż sobie pan działalność ,startuj pan po dotacje ,przyjmij pan ludzi do pracy i ryzykuj swoje pieniądze bo kto nie ryzykuje ten nie zyskuje.Dobrze sie ryzykuje nie swoimi pieniędzmi
@ Olek
dnia 16.03.2018, 17:51. Identyfikator użytkownika: JIg1m8yjSIWA
Ocena
komentarza:
5
Mieli rację.Tworzenie pseudo miejsc pracy na tego rodzaju obszarach to tylko obietnica wyborcza.Miejsca pracy są w Jasle i innych miastach.Niechżse ci ludzie wezmą przykład z Ukraińców przyjeżdżających do Plski za pracą.Tworzenie jakichś ośrodków z miejscami pracy to tylko pogłębianie biedy.Tworzace się rodziny i ich potomstwo dalej będą żyć jak żyją z daleka od zdobyczy cywilizacji 21wieku i dalej będą oczekiwać na obietnice różnych pseudo darczyńców politycznych.Te miliony powinno się dawno zainwestować w mieszkania w Jasle i przenieść tych ludzi,dając im nowa szanse życia.
W ten sposób można przerwać ich egzystencje na poziomie poniżającym.Mozna dużo pisać,ale to nie oto chodzi by pomóc,chodzi o wyborcze koryta.Ile pieniędzy zdefraudowano,choćby w restrukturyzacji rolnictwa.Szkoda słów,tym ludziom. Kit nie pomoże ,ponieważ nie da się na nich zarobić,to nie są autostrady,drogi,mosty to dla polityków to kartki do głosowania.
@ On
dnia 16.03.2018, 18:26. Identyfikator użytkownika: JIg1m8yjSIWA
Ocena
komentarza:
2
Ludność z takich regionów winna się domagać od rzadu wysokich odszkodowań za doprowadzenie ich do takiego stanu w jakim się znaleźli niezależnie od siebie.Ktoś o nich zapomniał celowo.
@ On
dnia 16.03.2018, 19:10. Identyfikator użytkownika: JIg1m8yjSIWA
Ocena
komentarza:
2
Ładny budynek nikomu nie potrzebny,edukacje prowadzi się w szkołach a nie w Ożennej.6milionow to około trzydiestu kilku mieszkań dla ludzi.
@ Rex
dnia 16.03.2018, 21:18. Identyfikator użytkownika: JIg1m8yjSIWA
Ocena
komentarza:
0
Powinien nim zarządzać proboszcz
@ realista
dnia 17.03.2018, 14:03. Identyfikator użytkownika: XQeIg4IElzBj
Ocena
komentarza:
0
Rada Powiatu liczy 23.członków,a większość ma PiS.Brak porozumienia i jednomyślności,zdarza się w najlepszej rodzinie...
@ Bb
dnia 17.03.2018, 15:38. Identyfikator użytkownika: zCg2dz5QlkuF
Ocena
komentarza:
0
Moze dlatego dzialalnosc ngos jest uzyteczna dla wiekszosci bo nie musza sie podporzadkowywac ibstytucjom prowadzacym. U nas w jasle duzo osob ma fajne pomysly na dzialalbosc edukacyjno kulturowa ale jak widac na przykladzie ozennej nie dostaja one zielonego swiatla na dzialanir dla spoleczenstwa
@ Bohater ostatniej akcji
dnia 17.03.2018, 16:04. Identyfikator użytkownika: 7R0BpdWvIN25
Ocena
komentarza:
1
Nie wszyscy z P.O mają takie zdanie, na marginesie Adaś od miodu nie jest w Platformie tylko "łazi" za Nowoczesną...
@ ABC
dnia 18.03.2018, 23:01. Identyfikator użytkownika: 0OJVaBOYPWsw
Ocena
komentarza:
1
Miał pomysł na Srodowiskowy Dom w Zmigrodzie i to wypaliło a tylu było przeciw !!!
@ Ala
dnia 22.03.2018, 15:57. Identyfikator użytkownika: VYKKWmPcAcSh
Ocena
komentarza:
0
Gramatyka się kłania :)
@ Xyz
dnia 15.03.2018, 21:02. Identyfikator użytkownika: FXoVhbGyDlXC
Ocena
komentarza:
9
To Miśkowicz ze Zmigrodu i głosował przeciw??
@ Do xyz
dnia 16.03.2018, 12:17. Identyfikator użytkownika: NgM0VAYnZ1BW
Ocena
komentarza:
0
Dosyć wybiorczo podano nazwiska radnych.Natomiat zupełnie pominieto ujawnienia jak głosował P.Przetacznik pryncypal klubu gospodarki przestrzennej.Nikt inny,tylko on uzasadniał albo za,albo przeciw
@ Jas
dnia 15.03.2018, 21:12. Identyfikator użytkownika: Kye038R9lIsB
Ocena
komentarza:
12
Radny Miskowicz przeciw??? Szansa rozwoju powiatu i w dodatku na terenie o który powinien dbać ponieważ to jego wyborcy. Uważam że żebyś nie decyzję trzeba panu Miskowiczowi podziękować w najbliższych wyborach
@ Krasula
dnia 16.03.2018, 06:43. Identyfikator użytkownika: FEq59xlQNPTr
Ocena
komentarza:
23
Jesli normalny czlowiek nie chce tego kupic to znaczy ze nie ma szans na interes. Urzad ma w d... bo kasa nie ich ,wiec moga rozdawac i dokladac. Tam wrony zawracaja . A on chce tam inwestowac buhahaha. Widac ze bladego pojecia nie ma o inwestycji.
@ Lucjusz
dnia 16.03.2018, 16:08. Identyfikator użytkownika: 5nkpzOOzm8Tm
Ocena
komentarza:
-7
Taki znany inwestor jak ty powinien się zwrócić do powiatu i im podpowiedzieć!
@ .
dnia 15.03.2018, 21:13. Identyfikator użytkownika: rvJK58FD6ovd
Ocena
komentarza:
31
ojej...ale nie ogarnięci, żeby sie chociaż ogolili, schudli trochę albo trochę plecy wyprostowali, koszmar, macie tyle kasy to chociaż niech Was ktoś do stanu schludności przywróci.
@ iii
dnia 16.03.2018, 07:45. Identyfikator użytkownika: 6na0hf9UNzIh
Ocena
komentarza:
19
Oni o siebie nie umieją zadbać myślą zapewne ze jak ubiorą garnitur to inteligencja i mądrość sama przyjdzie.
@ Mieszkaniec Krempnej
dnia 15.03.2018, 21:15. Identyfikator użytkownika: Kye038R9lIsB
Ocena
komentarza:
7
Jak można głosować za odrzuceniem takiego projektu remontu. Miskowicz puknij się w głowę człowieku. To skandal. Dobrze że wybory się zbliżają bo już nie mogę na tego radnego patrzeć i mam nadzieję że nie dostanie wybrany kolejny ta.
@ Mieszkaniec gminy Krempna
dnia 15.03.2018, 21:15. Identyfikator użytkownika: 9csMUdCHsVAz
Ocena
komentarza:
13
Dziękujemy Panie Miskowicz , mieszkańcy gminy krempnej na pewno podziękuj przy najbliższych wyborach...
@ dragoness
dnia 16.03.2018, 06:31. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
7
Mieszkańcy gminy Krempna bedą utrzymywać DRUGI ośrodek?
@ nikt
dnia 16.03.2018, 07:15. Identyfikator użytkownika: MyC7qmpFB6RM
Ocena
komentarza:
7
Ośrodek w Kreempnej jest ośrodkiem Parku a osrodek w Ożennej miałby być własnościa powiatu utrzymywanym przez powiat. Pani dostrzega różnicę?
@ Monter
dnia 16.03.2018, 07:34. Identyfikator użytkownika: Isgm3wbvrHW4
Ocena
komentarza:
3
Zadała pytanie. Skąd środki na utrzymanie obiektów?
@ nikt
dnia 16.03.2018, 07:48. Identyfikator użytkownika: MyC7qmpFB6RM
Ocena
komentarza:
2
Osodek MPN utrzymywany jest z budżetu państwa, a nie przez mieszkańców Krempnej! Ośrodek w Ożennej byłby utrzymywany przez powiat a nie przez mieszkańców Krempnej! Pani dragoness nie ma pojęcia o czym pisze!
@ dragoness
dnia 16.03.2018, 07:52. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
2
Skąd powiat weźmie środki na utrzymanie obiektu?
@ zen
dnia 16.03.2018, 08:12. Identyfikator użytkownika: gJKWuFkhLvQa
Ocena
komentarza:
2
Czyli mieszkancy Krempnej nie sa mieszkancami powiatu i nie placa podatkow do tego powiatu ?
@ lelek
dnia 16.03.2018, 08:29. Identyfikator użytkownika: BNbhL4BbJ7SF
Ocena
komentarza:
4
Możesz przedstawić symulację jakie środki będą potrzebne i jak je zabezpieczyć?
@ ewar
dnia 16.03.2018, 13:16. Identyfikator użytkownika: i8yEG6C4ohtU
Ocena
komentarza:
1
@dragoness poczytaj sobie o ciemnym niebie i Ozennej, potem poszukaj ile takich osrodków jest w Polsce, podpowiadam ze w Bieszczadach. I tam na tym zarabiają. Pomysłów jest mnóstwo, ale tacy ludzie jak ty wolą rzucić "nie warto lepiej sprzedac i niech ktoś inny to utrzymuje" oczywiscie nikt nie pomysli ze utrzymywanie procentuje potem w zarabianiu na tego typu miejscach. Ot sprzedac jak Kulczykowi autostrade niech potem Polacy za to płacą krocie.
@ dragoness
dnia 16.03.2018, 14:39. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
2
Mogę spytać, gdzie napisałam o sprzedaży, to primo. Secundo, łatwo jest coś wybudować., powiat nie ma pieniędzy na nic, nagle będzie utrzymywał ośrodek na końcu niczego. A najzabawniejsze jest to, że pan Kmiecik nagle jest przeciw, choć był to jego pomysł :-D
@ nikt
dnia 16.03.2018, 14:54. Identyfikator użytkownika: MyC7qmpFB6RM
Ocena
komentarza:
3
Z punktu widzenia mieszkańca Ożenny czy Grabiu to Jasło jest na końcu niczego. Przyjmując pani teorie, to nie należałoby budować ŻADNEGO obiektu użyteczności publicznej, bo przecież to są tylko wielkie skarbonki, które trzeba utrzymać. Szkoła w ktorej pani pracuje też jest taką skarbonka. Pan Kmiecik był kabaretowym starostą a teraz jest kabretowym radnym opozycyjnym a p[an Miśkowicz był zastępcą wójta Augustyna w Nowym Żmigrodzie, gdzie przewz 12 lat rządów nawet nie udało się obu panom wybudować publ;icznej toalety. I to jest najlepsze podsumowanie jego sukcesów na niwie samorządowej.
@ Krasula
dnia 16.03.2018, 15:41. Identyfikator użytkownika: FEq59xlQNPTr
Ocena
komentarza:
6
Przez panstwo ? A co to ,kto to ,te panstwo ? Czy ty nie my i nasze pieniadze ?
Jesli cos jest nie potrzebne ,nie rentowne ,to po co to otwierac i utrzymywac ?
Kto z was byl w museum jasielski ,nie wstydzcie sie , piszcie.
Ja nie bylo ,moi znajomi rowniez nie.
Kto byl w punkcie informatycznym w Jasle ?
Ja nie ,moi znajomi nie.

Takie twory powstaja i sa utrzymywane z NASZYCH pieniedzy ,a na rzeczy potrzebne kasy nie ma.

Po co otwierac cos ,skoro tlumy tam beda tylko na otwarciu ,cala elita wladzy i pewnie klecha z kropidlem ,pozniej bury pies tam nie zagladnie przez okragly rok.
Rozumiem ,trzeba rodzine gdzies "wepchac" bo w urzedzie dla debili juz wiecej etatow nie ma . No ale bez jaj. W Ozennej ,u Bozydara ?
@ Lucjusz
dnia 16.03.2018, 15:59. Identyfikator użytkownika: 5nkpzOOzm8Tm
Ocena
komentarza:
-6
Napiszesz co to są "rzeczy potrzebne"? Tak z ciekawości pytam.
@ Do Lucjusz
dnia 17.03.2018, 08:32. Identyfikator użytkownika: 83JetK720A6r
Ocena
komentarza:
1
Moim zdaniem to np.sprzęt medyczny,pomoce naukowe,nowe autobusy,kasowniki biletów/to szok,kierowca autobusu zamiast skupić się na jeździe,sprzedaje bilety,wydaje te grosiki..trzaskanie drzwiami i wspinanie się po schodkach../a gdzie sprzęty dla Domu Dziecka..były tam władze?Zadbały o szczęście sierot?Michał Szpak potrafił w Święta spędzić czas z dziećmi Domu Dziecka.Innych rzeczy ogrom..
@ dragoness
dnia 17.03.2018, 09:45. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
0
Ale przecież naszym przeznaczonym do rządzenia nie chodzi o żywych. Z nimi za dużo zachodu.
@ bogdan
dnia 22.03.2018, 13:22. Identyfikator użytkownika: 7DTQpkGyxxH6
Ocena
komentarza:
1
Nie chcę obrażać zen. Powiem wprost trzeba nauczyć się czytać ze zrozumieniem. Skąd będą pochodziły środki na utrzymanie nie remont ale utrzymanie w Ożennej.
@ leon
dnia 15.03.2018, 21:17. Identyfikator użytkownika: Koi8ISsWLntH
Ocena
komentarza:
6
Bardzo dobry pomysł skansen pasterstwa to jest za 3 melony ile to baranów można kupić i organizować mistrzostwa w ich strzyżeniu takie prawdziwe jak w Australi i wiele innych edukacyjnych atrakcji po zwiedzaniu zapory Kąty Myscowa turyści zwiedzą MPN w Krempnej skansen pasterstwa w Ożennej i pojadą do Bardiejowa na ciepłe wody i piwo to jest to realizować jak kasa płynie.
@ 2+2=4
dnia 15.03.2018, 21:19. Identyfikator użytkownika: Qkn6SucNbWOH
Ocena
komentarza:
0
Pogardzić bagatela 90% dofinansowania. Panom już dziękujemy!
@ dragoness
dnia 16.03.2018, 07:05. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
1
To jest dofinansowanie na remont i przystosowanie obiektu. Może pan/i nas uświadomić, skąd wziąć środki na jego utrzymanie?
@ iii
dnia 16.03.2018, 07:52. Identyfikator użytkownika: 6na0hf9UNzIh
Ocena
komentarza:
-5
Pani gragoness pierwsze sensowne pytanie przeczytałem po pani wpisie.
Jednak jak ludzie chcą to mogą, co PO-PSL dobrego zrobiło dla Powiatu Troje i kwiatowa ile to kosztowało miasto ile kosztuje utrzymanie teraz.
@ Obiektywny
dnia 15.03.2018, 21:19. Identyfikator użytkownika: Kye038R9lIsB
Ocena
komentarza:
2
Tyle kasy przepadło przez jakieś widzi mi się radnego Miskowicza. Człowiek gdzie Ty masz rozum i sumie nie. Wyborcy liczą na Ciebie A tutaj znowu zawód. A tak wogole przydałoby się schludniej wyglądać podczas sesji panie Miskowicz. Wiem że diety niewielkie ale na maszynkę do golenia chyba wystarczy. A jeśli nie to my w Krempnej ogolimy przy urnach do zera.
@ !!!
dnia 15.03.2018, 23:01. Identyfikator użytkownika: uG6qoLnwFINn
Ocena
komentarza:
3
Brawo!!! Bardzo trafny komentarz!
@ Krasula
dnia 16.03.2018, 15:45. Identyfikator użytkownika: FEq59xlQNPTr
Ocena
komentarza:
3
Masz kase na utrzymanie obiektu ,czy ksiunc do ?
@ Lucjusz
dnia 16.03.2018, 16:02. Identyfikator użytkownika: 5nkpzOOzm8Tm
Ocena
komentarza:
-6
Masz kasę na utrzymanie drogi? To po co ją budować?
@ On
dnia 22.03.2018, 11:33. Identyfikator użytkownika: JIg1m8yjSIWA
Ocena
komentarza:
0
Tyle kasy uratowano przed defraudacją .
@ Xxx krm
dnia 15.03.2018, 21:20. Identyfikator użytkownika: guy2uhRXv8dh
Ocena
komentarza:
9
Panie Franku może już pora odejść że sceny politycznej..
@ FAN
dnia 16.03.2018, 10:34. Identyfikator użytkownika: BlCO5HLsbQXB
Ocena
komentarza:
0
Do puki sa tacy inteligetni jak pan Miskowicz tak długo i on będzie na scenie powiatu.Nic nie robienie to ich dewiza,spotkać sie raz powiedzieć ZA raz chwile jest PRZECIW i się JEST??.
Bolek tak został prezydetem Polski,Boze chron nas przed takimi ludzimi u wadzy.
@ Zainteresowana
dnia 15.03.2018, 21:23. Identyfikator użytkownika: Bo1OVPpdWCc3
Ocena
komentarza:
9
Panie Miskowicz Pan w wyborach liczy na nasze glosy a my mieszkancy Ozennej niestety nie mozemy na Pana liczyc. Wstyd sie przyznac ze wielu z nas na Pana glosowalo a Pan takie swinstwo robi mieszkancom. Wstyd
@ loki
dnia 16.03.2018, 12:05. Identyfikator użytkownika: HSPGN2oVLqxG
Ocena
komentarza:
0
ale was tam liczebność jak w Chinach hahahaha z tego idzie 30% do urny , a 3 ludzie jak sobie wspomną to zagłosują przeciw P. Miśkowiczowi tak że niema czym straszyć . Chyba niedżwiedzie sie już pobudziły
@ Olek
dnia 16.03.2018, 14:22. Identyfikator użytkownika: JIg1m8yjSIWA
Ocena
komentarza:
0
Uprawnionych do głosowania w Ożennej jest może 10osob a ogromna większość stanowią krowy,chyba z 200szt a te głosu puli co nie maja ,chyba że sejm zmieni prawo na co się zanosi.
@ attrakcja zatopiona
dnia 17.03.2018, 15:23. Identyfikator użytkownika: iWHNbbTzJxI7
Ocena
komentarza:
0
tak atrakcjà najwieksza sa puste domy szkoly wybite okna i babki wyglaadajace jak dzikusy z buszu z lemkowskich chat!!! i setki krów!!!
tam budujcie osrodek kultury i zalew zatopcie z obietnicammi te wsie -zalew typu solina i duuuuzo kasyyyyy bedzie dla
mopsowcow a was panstwo stac !!
@ please
dnia 15.03.2018, 21:23. Identyfikator użytkownika: Qkn6SucNbWOH
Ocena
komentarza:
8
Proszę o informację jak głosowali w tej sprawie poszczególni radni!
@ Widać uklad
dnia 15.03.2018, 21:24. Identyfikator użytkownika: Kye038R9lIsB
Ocena
komentarza:
4
Miskowicz i Kmiecik przeciw. Widać że nie interesuje ich rozwój powiatu i rozbudowa powiatu tylko własne gierki. Trzeba im już podziękować przy urnach po co nam takich radnych którzy myślą tylko o sobie i ciągle knuja. Byli przy władzy nie potrafili nic z tym budynkiem zrobić to teraz niech jeszcze przeszkadzają. WSTYD...
@ Do obserwatora układu
dnia 19.03.2018, 11:51. Identyfikator użytkownika: kbKu7XNMTiYK
Ocena
komentarza:
1
Takie dziwadełka wypisujesz,
Przeciw nieprzemyślanym inwestycjom zawsze, czy ktoś wie co to nietrafione inwestycje, albo przeinwestowanie. Nie ma zapotrzebowania na drugi ośrodek edukacyjny w gminie Krempna, ten w MPN jest wystarczający. Wydać pieniądze na remont i płakać taki będzie skutek. Nie piszcie o rozwoju bo ten ośrodek na pewno by temu nie słuzył byłby kulą u nogi
@ rad
dnia 15.03.2018, 21:54. Identyfikator użytkownika: UTPvXRx2aWaB
Ocena
komentarza:
7
Nie tylko Franek i Adam tylko większość Rady tak głosowała.
To chyba o czymś świadczy.
@ !!!
dnia 15.03.2018, 23:03. Identyfikator użytkownika: uG6qoLnwFINn
Ocena
komentarza:
-3
Chyba o ich pustej głowie to świadczy
@ Max Szyderko
dnia 15.03.2018, 22:28. Identyfikator użytkownika: hMWP9dF8KzhP
Ocena
komentarza:
3
A jakie zdanie miał radny Lechwar ???
@ z przed telewizora na fotelu:)
dnia 16.03.2018, 07:37. Identyfikator użytkownika: 6rvx4Sq6ZNXQ
Ocena
komentarza:
12
miał zdanie podrzędnie złożone...
@ Człowiek z Gór
dnia 15.03.2018, 23:31. Identyfikator użytkownika: SmYxEGqNDjux
Ocena
komentarza:
-2
Kochani, przestańcie wypisywać bzdur. Radny Adam Kmiecik to rozsądny i poważny człowiek, który gospodarował powiatem przez 8 lat i spłacił mnóstwo długów zaciągniętych przez poprzednika. Gdy mamy jeden bochenek chleba nie da się (powiat), zrobić wszystkiego, zwłaszcza, że 3 mln zł zainwestowane w takim miejscu na przyszłość będzie generować tylko straty nic więcej. Taktyka obciążania powiatu, aby coś zrobić a niech moi następcy się marwią nie jest dobra.
@ FAN
dnia 16.03.2018, 10:42. Identyfikator użytkownika: BlCO5HLsbQXB
Ocena
komentarza:
4
[Komentarz nie na temat]
@ Krasula
dnia 16.03.2018, 15:50. Identyfikator użytkownika: FEq59xlQNPTr
Ocena
komentarza:
3
Bo kazdy mysli ze kasa rosnie na drzewach .
@ POMOCY DROGOWA
dnia 16.03.2018, 00:03. Identyfikator użytkownika: aMZ3Xn8eM9Ak
Ocena
komentarza:
15
Miejsca pracy dla swoich z p..
@ Abnegat
dnia 16.03.2018, 00:22. Identyfikator użytkownika: s5SEKDG1X2JJ
Ocena
komentarza:
15
Z tym budynkiem w Ożennej coś trzeba w końcu zrobić, ale nie wiem, czy najlepszym rozwiązaniem jest to, co proponuje p. Starosta - bo tak naprawdę, to na czym miałby w praktyce polegać ten Ośrodek Edukacji Ekologicznej? Przecież powiat nie ma chyba w zadaniach ustawowych utrzymywania tego rodzaju ośrodków, stąd też, na jakich zasadach miałoby się odbywać finansowanie? A tam trzeba by wyłożyć setki tysięcy zł, nie tylko na remont, ale również na adaptację pomieszczeń.

Po 10 przetargach i obniżeniu ceny z 1 mln zł do 350 tys., kiedy nadal nie ma chętnych do zakupu budynku, jedynym sensownym wyjściem jest przekazanie budynku nieodpłatnie dla MPN, który zapewne wykorzysta ten obiekt dla swoich celów statutowych, w tym być może również na działalność edukacyjną. Takie rozwiązanie dałoby też gwarancję właściwego zagospodarowania budynku. Nie wydaje się bowiem realnym podjęcie przez kogoś w tym miejscu jakiejkolwiek poważnej działalności gospodarczej, w związku z czym alternatywą może być zakup budynku tanio przez jakiegoś cwaniaka, który będzie tylko chciał ulokować tam kapitał, a obiekt będzie nadal popadał w ruinę.
@ xx
dnia 16.03.2018, 08:18. Identyfikator użytkownika: I7zPhFmBqIsS
Ocena
komentarza:
0
ale te setki tysięcy zostało przyznane w dotacji, a nawet ponad 3 miliony, nie tylko na remont ale też na wyposażenie ośrodka w bardzo nowoczesne materiały, multimedia i rozwiązania, których nie ma obecnie w szkołach w powiecie.

Skoro projekt został tak pozytywnie oceniony przez NFOŚiGW to znaczy, że był on dobrze opracowany merytorycznie, byle jaki projekt nie dostaje dotacji.

Można te fakty powiązać
@ bushfighter
dnia 16.03.2018, 05:21. Identyfikator użytkownika: SCOcl34jGwFK
Ocena
komentarza:
7
strasznie ten Grzesiu spowszedniał . . . dajcie inne zdjęcie . . . .
@ Obiektywizm
dnia 16.03.2018, 06:29. Identyfikator użytkownika: 83JetK720A6r
Ocena
komentarza:
-25
Najkorzystniej/mądrość,rozwaga/prezentuje się Radny A.Kmiecik-wzbudza zaufanie i szacunek.
@ Bliższa koszula
dnia 16.03.2018, 07:03. Identyfikator użytkownika: 2sLdKOg3oy4M
Ocena
komentarza:
26
Zróbcie lepiej coś z budynkiem starostwa jak macie trochę kasy.Jak się czeka w kolejce na tych obskurnych brudnych korytarzach to gorzej niż w stodole w Ozennej.
@ Pkgf
dnia 16.03.2018, 07:28. Identyfikator użytkownika: d0bylKaupLWD
Ocena
komentarza:
6
Czy ktoś zrobił analzę ilości turystów w ciągu roku w MPN jest ich zaledwie wg. Analizy POT zaledwie 40 tysBPN około 400 tys analiza za lata 2012-2014.Liczby mówią same za siebie. W
@ wsiur
dnia 16.03.2018, 07:48. Identyfikator użytkownika: xzgz9iIyy8qe
Ocena
komentarza:
11
gdzie jest ta cala Ożenna??? Ze takich inwestycji potrzebuja??? Kto i za czym mialby tam jechac? PGR, baraki i bide ogladac?
@ konieczna zmiana
dnia 16.03.2018, 08:01. Identyfikator użytkownika: pym8gDfIOy5I
Ocena
komentarza:
15
Czy radni Pers i Mlicki są już w Pisie??? Czy to prawda, że starosta wraz ze swoimi mocodawcami( żeby zrobić na złość burmistrzowi) blokuje obwodnicę od ronda Solidarności? Jeżeli tak to nasuwa się wniosek: " jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie"!!! Zgadza się??? Jak nie lubię Miskowicza, to w temacie ośrodka w Ożennej ma 200% racji. Gdyby to miało rację bytu panie Pers, to by pan kupił i zarabiał krocie!!! Lepiej wyremontować obiekty przyszkolne w stolicy powiatu, czyli w Jaśle!!! Ocenimy Wasze wypociny jesienią!!!
@ Ydukacja to podstawa
dnia 16.03.2018, 08:07. Identyfikator użytkownika: wnXnRPzdt8fB
Ocena
komentarza:
11
Przecież wszyscy kumaci wiedzą do czego slużą (nie tylko) urzędnikom takie ośrodki. Odbywa się tam szeroko pojęta edukacja po zalaniu wiedzą głowy z książek wysokoprocentowyk książek, a lubieżne rozmowy do późna nocy i wczesnego rana nie mają końca.
@ nikt
dnia 16.03.2018, 14:57. Identyfikator użytkownika: MyC7qmpFB6RM
Ocena
komentarza:
2
Powiat to nie tylko Jaslo, a sukcesy Persa czy Miskowicza ocenią wyborcy w ich okręgach wyborczych a nie w Jaśle!
@ Amerykanka
dnia 16.03.2018, 08:09. Identyfikator użytkownika: azLdf4e2RFC9
Ocena
komentarza:
12
Kto sprowadzil Pawlusia do jasla? Czy starosta odlatuje już za ocean?
@ lelek
dnia 16.03.2018, 08:34. Identyfikator użytkownika: BNbhL4BbJ7SF
Ocena
komentarza:
13
Za starostę panu posłowi podziękować. I senatorowej.
@ Qwerty
dnia 16.03.2018, 09:32. Identyfikator użytkownika: RxlLAvnPMGg5
Ocena
komentarza:
-1
Panie Miskowicz Panu juz podziekujemy...
@ Czas na zmiany dla młodych!
dnia 19.03.2018, 08:15. Identyfikator użytkownika: 7R0BpdWvIN25
Ocena
komentarza:
1
Zróbmy w końcu porządek z tym korytem, dajcie szanse młodym ! Już nie mogę patrzeć na te beznadziejne propozycje i głosowania...
@ Olek
dnia 16.03.2018, 10:05. Identyfikator użytkownika: JIg1m8yjSIWA
Ocena
komentarza:
17
Jest już w Krempnej i stoi pusty.Ozenna nie ma najmniejszego znaczenia turystycznego,to śmierdzący sianokiszonką i krowim łajnem zakątek Polski.Jeszcze kilka lat i zarośnie czarną olchą.Cala gmina to jeden wielki zakątek przyrodniczy i nie ma potrzeby ingerować tam jakimś budynkiem .To utopia,wprowadzać tam jakieś ośrodki pseudoedukacyjne.
@ Abnegat
dnia 16.03.2018, 11:39. Identyfikator użytkownika: RnWRiwfzKmvT
Ocena
komentarza:
5
Nawet ten okoliczny krajobraz jakiś taki nieciekawy, nie przypominający Beskidu Niskiego i turystycznie niezbyt atrakcyjny. Jednak najgorszym rozwiązaniem byłoby wyburzenie tego budynku lub doprowadzenie do jego ruiny. Możliwości zagospodarowania (oprócz MPN) są różne:

- zakład opiekuńczo-leczniczy, na zasadach komercyjnych. W identycznym otoczeniu funkcjonuje od kilku lat DPS "Spokojna Przystań" w Chomiąży koło Głubczyc, przy granicy z Czechami;

-ośrodek organizujący imprezy typu paintball czy survival - to są oczywiście zabawy dla przerośniętych chłopców, ale jest na to popyt i interes mógłby funkcjonować, a trzeba tutaj dodać, że przedmiotowy budynek znajduje się w dostatecznie dużej odległości od granic Parku, w związku z czym nie ma ograniczeń jak dla obszarów chronionych;

- baza dla organizacji paramilitarnych, z możliwością szkoleń dla klas mundurowych, które od 2019 r. podobno mają być w każdym powiecie. To rozwiązanie pozwoliłoby zachować militarny charakter budynku, bo nie wiadomo, co może być w przyszłości ze strefą Schengen i tzw. nachodźcami.

Może Powiat powinien prowadzić bezpośrednie rozmowy z różnymi instytucjami i przedsiębiorcami, ale na to potrzeba kogoś o cechach lidera, którego nie ma i raczej w tym piekiełku nie będzie.
@ obserwator
dnia 16.03.2018, 12:04. Identyfikator użytkownika: I7zPhFmBqIsS
Ocena
komentarza:
2
oferta survivalu miała być w Ośrodku,
@ Dolce vitae
dnia 16.03.2018, 16:30. Identyfikator użytkownika: tjEcncIlVVVS
Ocena
komentarza:
4
Starosta powinien konsultować się z mieszkańcami powiatu?
. Burmistrz to potrafi. Gdyby starosta upublicznił wniosek albo chociaż jego szczegółowe założenia to i dyskusja byłaby możliwa.
A tak tylko się domyślamy co by było gdyby było. Ciekawe czy radni mieli szansę się zapoznać
@ Może lepiej
dnia 16.03.2018, 21:25. Identyfikator użytkownika: 83JetK720A6r
Ocena
komentarza:
4
Budynek wykorzystać do leczenia uzależnionych od alkoholu i narkotyków,niech kontemplują z przyrodą i wracają do rzeczywistości.
@ wolf
dnia 16.03.2018, 10:30. Identyfikator użytkownika: AJuuvjLfpBY7
Ocena
komentarza:
9
W Ożennej powinien powstać ośrodek edukacji włodarzy,w Grabiu w pustej szkole opera dla nich aWWyszowadce swiatynia modrosci

.
@ nikt
dnia 16.03.2018, 10:45. Identyfikator użytkownika: MyC7qmpFB6RM
Ocena
komentarza:
3
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ dobre
dnia 16.03.2018, 19:36. Identyfikator użytkownika: rvJK58FD6ovd
Ocena
komentarza:
0
zapomniałes dodac np Tworylne, Krywe , itp itd ;)
@ Rex
dnia 17.03.2018, 11:15. Identyfikator użytkownika: JIg1m8yjSIWA
Ocena
komentarza:
1
Pamiętam i dodaję.
Krzywe :Wybudować Sanatorium Po Klepsydrą.
@ attrakcja zatopiona
dnia 17.03.2018, 15:17. Identyfikator użytkownika: iWHNbbTzJxI7
Ocena
komentarza:
2
i od 100 lat zalew w krempnej.jakkolega zobaczyl krempna po 2) latach pobytu za granica to otworzyl oczy i mowi ze jest tak jak byl tu jeszxze w liceum zobaczuc slynna rzeke krempna i tzw zakew.zero zmian !!!
@ obserwator
dnia 16.03.2018, 10:47. Identyfikator użytkownika: s3hJ03AVhu3t
Ocena
komentarza:
22
obecnych było 19 radnych
Przeciwko głosowało 10:Miśkowicz,Wożniak,Lazar,Urban,Kręcisz,Kmiecik,Przetacznik,Macek-Lubaś oraz dwóch członków klubu PiS-Sepioł i Rosól
@ dragoness
dnia 16.03.2018, 10:51. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
-16
Brawo dla nich.
@ ewar
dnia 16.03.2018, 11:44. Identyfikator użytkownika: i8yEG6C4ohtU
Ocena
komentarza:
0
Sprzedawac wszystko, popieram dragoness, nastepne do sprzedazy szkoły, po co dopłacamy do tego ineteresu?
@ obserwator
dnia 16.03.2018, 11:46. Identyfikator użytkownika: rjCVjb9r2OeB
Ocena
komentarza:
1
Największe brednie gadał radny Sepioł -pani kolega ze szkoły
@ dragoness
dnia 16.03.2018, 13:01. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
0
Jakże merytorycznie. Można prosić jakieś przykłady?
@ ewar
dnia 16.03.2018, 13:09. Identyfikator użytkownika: i8yEG6C4ohtU
Ocena
komentarza:
-1
Sprzedac wszystko! Bedzie kasa na utrzymanie polityków a potem... a kto by tam myslał teraz co bedziew potem. Brawo dragoness, widac jak krótkowzroczne jest Twoje myslenie. Nadajesz sie na polityka. Oni tez wiecznie mają do powiedzenia w kazdym temacie a efekty tego widzimy:)
@ dragoness
dnia 16.03.2018, 14:40. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
-2
Dziecinko, gdzie pisałam o sprzedaży?
@ Jks
dnia 16.03.2018, 15:17. Identyfikator użytkownika: 4zKRJ44Lfzop
Ocena
komentarza:
1
A co takiego "gadał" Pan Sepioł jakie ma pomysły rozwoju powiatu?
@ 123
dnia 17.03.2018, 09:28. Identyfikator użytkownika: Zp0qqdZhQDeR
Ocena
komentarza:
7
No to akurat była sensowna wypowiedź. Takie nietrafne inwestycje były robione w innych krajach i teraz zarastają krzakami. Indywidualna turystyka jest w Beskidzie, a Ożenna nie jest atrakcyjna dla pojedynczych wędrowców. Konkurowanie z ośrodkami dla zielonych szkół posiadających pełna infrastrukturę jest niemożliwe. Zrobienie tam inwestycji która się utrzyma samodzielnie to czysta abstrakcja.
@ Pati
dnia 16.03.2018, 11:17. Identyfikator użytkownika: Qkn6SucNbWOH
Ocena
komentarza:
4
Innym tematem miała być droga za 20 baniek - ktoś coś?
@ Lucjusz
dnia 16.03.2018, 16:05. Identyfikator użytkownika: 5nkpzOOzm8Tm
Ocena
komentarza:
-7
A masz kasę na utrzymanie drogi? Nie masz? To nie ma po co ją budować!
@ kolaczyce
dnia 16.03.2018, 11:28. Identyfikator użytkownika: Oa7KSU30oDjH
Ocena
komentarza:
4
Na ten przybytek to tylko wylac hektolitry betonu i zasypać piachem
@ ludwik
dnia 16.03.2018, 11:32. Identyfikator użytkownika: f9dSp83uCJOl
Ocena
komentarza:
7
po co mnie w Jaśle taki przybytek ,pytam się po co
@ Jas
dnia 16.03.2018, 11:38. Identyfikator użytkownika: kM8GSkPuQGT4
Ocena
komentarza:
1
Kochani radni nic nie róbcie. Zakopcie swoje"talenty" i czekajcie na przyjście Pana .Pisze w ten sposób bo niedługo nic w Jaśle i powiecie nie powstanie bo.. Strach cokolwiek zrobic
@ Hell
dnia 16.03.2018, 12:27. Identyfikator użytkownika: 5XNz6EOXuCUb
Ocena
komentarza:
15
Ktoś zwrócił uwagę na kolejny genialny pomysł starosty skierowania do Ożennej pracowników MDK z Jasła? Prawie 100 km dziennie do przejechania do roboty, w las pod granicę, żeby spełnić marzenie starosty. Na litość, kto i skąd wyciągnął tego prawdziwka!?
@ dragoness
dnia 16.03.2018, 13:01. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
5
Nasz poseł. Z Ameryki.
@ Abnegat
dnia 16.03.2018, 13:41. Identyfikator użytkownika: sFSOtkFeFoRt
Ocena
komentarza:
8
Tutaj pełny życiorys p. Starosty (Encyklopedia Solidarności):

http://www.encysol.pl/wiki/Adam_Pawlu%C5%9B

Teraz już wiem, skąd bierze się źródło wiedzy kolejowej p. Pawlusia:

"1983-1984 pracownik fizyczny na stacji PKP w Jaśle".

Żeby nie być niesprawiedliwym, trzeba dodać, że p. Pawluś ma ukończone Prawo na UJ, ale nie pracował w żadnym zawodzie stricte prawniczym.
@ ona
dnia 16.03.2018, 14:59. Identyfikator użytkownika: RXhSzsNy0R0K
Ocena
komentarza:
9
To mi przypomina autentyczną historyjkę > W jednej ościennych miejscowości mieli robić wiejski wodociąg . Zakupiono rury , ale nie znaleziono jeszcze źródła żeby wykopać studnie i podłączyć instalacje .Na to jeden celebryta wiejski mówi : chłopy zakopmy rury , a woda to się później znajdzie . Tu też może kto przyjedzie tylko w jakim celu ? To nie Wapienne , nie ten klimat , krajobraz , infrastruktura i renoma Wapiennego , a kto słyszał o Ożennej / Lepiej skupić się na Foluszu i tę obiecaną muszle koncertową postawić
@ Dolce vitae
dnia 16.03.2018, 16:46. Identyfikator użytkownika: tjEcncIlVVVS
Ocena
komentarza:
-3
W 1983 zakończył się stan wojenny.
Myślisz że internowany opozycjonista mógł znaleźć pracę?
Pawluś to nie Piotrowicz.
@ Abnegat
dnia 16.03.2018, 20:56. Identyfikator użytkownika: Fifz9EebNR4N
Ocena
komentarza:
6
Nie ironizuję z tego, że był pracownikiem fizycznym, bo żadna praca nie hańbi, tylko z tego, że na podstawie tej pracy prawdopodobnie uważa, że zna się na kolei. Przykro mi, jeżeli ktoś zrozumiał niezgodnie z moją intencją.
@ Aga
dnia 16.03.2018, 15:02. Identyfikator użytkownika: wWShbc2Xp2DY
Ocena
komentarza:
0
Ale mamy mądrych ludzi w jakim kraju wy żyjecie chyba wam szkoda że tam się mają dobrze rolnicy przecież to jest jedna Polska jeden powiat i czym się różnicie,a że śmierdzą ale popatrzcie jak się mają a tylko ten nic się nie dorobi bo się mu nie chce.a najwięcej ci piszą co nic nie mają,
@ Aga
dnia 16.03.2018, 16:37. Identyfikator użytkownika: wWShbc2Xp2DY
Ocena
komentarza:
5
Moim zdaniem coś by tam zrobić szkoda bloku, coś wymyśleć pożytecznego podpowiedzieć a nie od razu od rolników zaczynać bo to nie rolnicy zostawili na pastwę losu Placówkę w Orzennej.
@ realista
dnia 16.03.2018, 16:58. Identyfikator użytkownika: XQeIg4IElzBj
Ocena
komentarza:
17
Wizytówkami starostwa w tamtej okolicy jest zardzewiały most przy zalewie i osuwisko w Myscowej.Teraz chcą "utopić" 3 mln.zł w remont i adaptację tego budynku,a za dwa lata wystawią to na sprzedaż,bo nie będzie środków na utrzymanie.To pomysł z jakiegoś koszmarnego snu.
@ Olek
dnia 16.03.2018, 18:11. Identyfikator użytkownika: JIg1m8yjSIWA
Ocena
komentarza:
1
Jeszcze raz,te trzy miliony samiencie na mieszkania wJasle i przenieście chętnych bliżej szkół i innych zdobyczy socjalnych.Politycznie gdyby chodziło o Syryjczyków to by mieli pomoc
@ Aga
dnia 16.03.2018, 17:06. Identyfikator użytkownika: wWShbc2Xp2DY
Ocena
komentarza:
4
Nie żałujcie rolnikom tej ciężkiej mozolnej pracy bo niema ich dużo a więcej jest pseudo rolników.
@ Xxx
dnia 16.03.2018, 17:18. Identyfikator użytkownika: zCg2dz5QlkuF
Ocena
komentarza:
0
Szkoda tylko ze we wczesniejszych ustaleniach radni wyrazili zgode na pisanie wniosku.zabezpieczyli wklad wlasny na projekt a teraz kiedy osrodek dostal dotacje to sie wycofali.mogli o tymmyslec wczesniej. To jest dopiero kompromitacja i to na duza skale.
@ Yyy
dnia 16.03.2018, 17:55. Identyfikator użytkownika: s7W4yKbUAPQy
Ocena
komentarza:
4
Możesz podać numer uchwały w której radni zabezpieczyli wkład własny na ten projekt?
@ Zzz
dnia 16.03.2018, 18:05. Identyfikator użytkownika: s7W4yKbUAPQy
Ocena
komentarza:
7
Na Ożenną w budżecie znalazłam 40 tys. zł to się ma nijak do 300 tysięcy które teraz chcą wydać z własnych środków. Trudno zresztą coś przeczytać z tego budżetu bo nie umieją zrobić w exelu tylko jakieś nieczytelne skany umieszczają w bip. Nie chce się im też w BIP dać aktualnego budżetu bo co chwilę robią poprawki i tak zamazują obraz. Powinni po każdej zmian ie wrzucić aktualny obowiązujący budżet.
@ ekolog
dnia 16.03.2018, 18:41. Identyfikator użytkownika: NnjYPA8pwlii
Ocena
komentarza:
5
To może pan Kmiecik z panem Miśkowiczem zainteresują swojego rodaka z Mytarki niejakiego Witusia co to wszystko skupuje i doprowadza do ruiny.W Krempnej zakupił budynek po GS-ie nastawiał pięter narobił przed budynkiem takiego rozp---dolu że aż strach patrzeć teraz znowu coś buduje prawdopodobnie dom weselny to może w tej Ożennej by ten dom powstał ,przynajmniej nikt by tego burdelu nie oglądał.To naprawdę dobry pomysł.
@ ppoż
dnia 16.03.2018, 18:44. Identyfikator użytkownika: mqNks5QlVf4F
Ocena
komentarza:
4
mina pana starosty bezcenna a w tle gustowna gaśnica
@ dragoness
dnia 16.03.2018, 19:50. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
5
Najzabawniejsze, jak to punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Pan Kmiecik, niegdyś gorący orędownik Centrum, dziś głosuje przeciw.
@ Tomas
dnia 16.03.2018, 20:48. Identyfikator użytkownika: Niku84yYSUL7
Ocena
komentarza:
14
Na tej sesji poruszany był także inny ważny temat dotyczący naszego miasta. Szumnie zapowiadanego jeszcze niedawno przez naszych włodarzy łącznika między rondami na Żółkowie i ul.Grunwaldzkiej... Tak samo jak w przypadku ośrodka w Ożennej odstąpiono od udzielenia wsparcia finansowego na realizację tego odcinka drogi krajowej. Dlaczego na tym portalu nie pisze się o tym, spróbujcie redaktorzy być obiektywni.
@ obywatel
dnia 16.03.2018, 23:56. Identyfikator użytkownika: rD4w3Tq30r5j
Ocena
komentarza:
7
Ja Wam wszystkim powiem tak:
Niech nasi włodarze pojadą na staż do Krosna, to ich nauczą.
Bo nie wiem czy sobie zdają sprawę z tego że nawet lepiej i to dużo, rozwiajają się mniejsze miasta np. Biecz.
Ja jestem mieszkańcem tego miasta i zależy mi na jego rozwoju, ale to co tutaj się dzieje czyli nic ... chyba że chodzi o ławeczkę w rynku to mnie cholera bierze.
A jak już coś ktoś chce zrobić to pisiory na tak lub nie, poowcy odwrotnie - ludzie dogadajcie się, róbcie coś dla tego miasta - bo przecież Wy tu też mieszkacie, a z Jasła migruje coraz więcej ludzi.
@ obywatel
dnia 17.03.2018, 00:03. Identyfikator użytkownika: rD4w3Tq30r5j
Ocena
komentarza:
4
A jak już tak się zadłużyliśmy to na co bo nie wiem- chyba na pensje dla samorządowców.
Oceńcie to sami no na co patrząc na inne miasta to my nic nie mamy...
@ obywatel
dnia 17.03.2018, 00:06. Identyfikator użytkownika: rD4w3Tq30r5j
Ocena
komentarza:
5
Kino - repertuar z miesięcznym opóźnieniem
Drogi - bez komentarza
Galerie - tylko jedna przy wielkich problemach pozwoleń na jej budowę
PKS - działki sprzedane

I tak by wyliczać ...
@ KRS
dnia 17.03.2018, 14:24. Identyfikator użytkownika: Zvq1So7TALyi
Ocena
komentarza:
4
Już się poukładali i zwołują dodatkową sesję zdjęciową
@ KRS
dnia 17.03.2018, 14:31. Identyfikator użytkownika: Zvq1So7TALyi
Ocena
komentarza:
3
Ciekawie ile kosztowała już dokumentacja na Ozenna. Podobno wyrzucili dokumentacja na szpital za 1,5 miliona złotych. A teraz im brakuje parę stówek.
@ prokura
dnia 17.03.2018, 16:27. Identyfikator użytkownika: qhAsJVJyBYPx
Ocena
komentarza:
0
już szukamy winnych niegospodarności
jak sobie nie poradzimy sami to wzywamy ministra ziobro
odzyskamy te miliony
@ NEGER
dnia 17.03.2018, 23:54. Identyfikator użytkownika: nFZjHQCi8RzA
Ocena
komentarza:
1
ZOSTAWCIE Ożenną w spokoju, następne pięć lat rządów PIS-u sprawą, że granica polsko-słowacka wróci na swoje dawne miejsce i potrzebne będzie przejście graniczne. Polska będzie niebawem ENKLAWĄ UNII EUROPEJSKIEJ
@ Aga
dnia 18.03.2018, 08:35. Identyfikator użytkownika: wWShbc2Xp2DY
Ocena
komentarza:
-2
Mamy proroków wiedzą co będzie w przyszłości.PO zrobi porządek jak Amber...jak z OFE itd
@ obcy
dnia 18.03.2018, 12:10. Identyfikator użytkownika: zu9FtDyqYAdJ
Ocena
komentarza:
0
Gdybyście tam zrobili obiekt do prowadzenia Zielonych Szkół to cała Polska była by zainteresowana. Mysle że nawet były by spore kolejki w zakresie wynajmu tego obiektu.
@ FROG
dnia 18.03.2018, 20:20. Identyfikator użytkownika: 5MXy30KjfRwp
Ocena
komentarza:
0
Jaki ośrodek mają zbudować??? Co to jest?
@ Abnegat
dnia 19.03.2018, 00:39. Identyfikator użytkownika: c5Gvz58QMCmW
Ocena
komentarza:
0
To by miało sens, tylko wcześniej trzeba by zbudować i zorganizować kilka drobiazgów tego rodzaju, jak:

- trasy rowerowe + rowery;
- stadninę koni - do turystyki konnej;
- stok narciarski z wyciągiem lub tor saneczkowy;
- park linowy;
- basen kąpielowy.

Czy są chętni na takie inwestycje? Nie widzę. Bo właściwie do czego mają obecnie przyjeżdżać te letnie szkoły? Do tego pustkowia, tej siermiężnej rzeczywistości?
@ tralala
dnia 19.03.2018, 10:47. Identyfikator użytkownika: MjubM83IMdG2
Ocena
komentarza:
2
Czy ów p. Kmiecik ma jakieś powiązania rodzinne z byłym dyrektorem dawnego PGRu w Ożennej? Ktoś mnie oświeci?
@ Aga
dnia 19.03.2018, 11:42. Identyfikator użytkownika: wWShbc2Xp2DY
Ocena
komentarza:
1
Syn byłego dyrektora,
@ Aga
dnia 19.03.2018, 11:44. Identyfikator użytkownika: wWShbc2Xp2DY
Ocena
komentarza:
0
Ciekawe propozycje. Ok a nie oszczerstwa
@ Aga
dnia 19.03.2018, 11:47. Identyfikator użytkownika: wWShbc2Xp2DY
Ocena
komentarza:
2
To nie jest blok po byłym PGR tylko placówka po Straży Granicznej
@ Mózg
dnia 19.03.2018, 16:14. Identyfikator użytkownika: 5MXy30KjfRwp
Ocena
komentarza:
3
Wybudować Zoo, lub klub nocny
@ @mis
dnia 20.03.2018, 10:46. Identyfikator użytkownika: JIg1m8yjSIWA
Ocena
komentarza:
1
Przeznaczycie go na centrum „Oaza”dla dzieci i na dom pokutny a utrzyma się sam z pieniędzy pokutnikow!
@ Aga
dnia 20.03.2018, 17:11. Identyfikator użytkownika: wWShbc2Xp2DY
Ocena
komentarza:
0
Najlepiej ZOO super pomysł brawo!!!
@ Bolo
dnia 20.03.2018, 20:00. Identyfikator użytkownika: Jipdd7COWuwb
Ocena
komentarza:
0
Trzeba działać a nie zastanawiać się, jak jest szansa pozyskać środki i to spore to nie ma się nad czym zastanawiać tym bardziej że niedługi środki UE będę mocno ograniczone, ze względu na inne cele dla UE.
@ On
dnia 22.03.2018, 11:34. Identyfikator użytkownika: JIg1m8yjSIWA
Ocena
komentarza:
1
Najszybciej przepić te srodki
Dodaj komentarz Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Nabory na kursy zawodowe oraz gwarancja stażu i zatrudnienia

     

    GOTOWI DO PRACY – program wsparcia dlaosób bezrobotnych. Kto może wziąć udział w szkoleniach: uczestnikami projektu będą osoby bezrobotne mające w dniu przystąpienia do projektu powyżej 29 lat, zamieszkujące zgodnie z definicją K.C na obszarze powiatu strzyżowskiego i jasielskiego.

  • Wyraź swoją opinię na temat planowanego Centrum Techniki, Kultury i Przedsiębiorczości w Jaśle

  • Tragedia w Szebniach

     

    W Szebniach doszło dziś do tragicznego w skutkach wypadku. Pod kołami samochodu ciężarowego zginął mężczyzna.

  • Naprawa i serwisowanie układów klimatyzacji w samochodach osobowych

     

    Firma AB Motors proponuje usługi z zakresu naprawy i serwisowania układów klimatyzacji.

  • Mieszkańcy nie mają wstydu! Wysypują odpady na „dziko”

    Na prywatnej działce w Warzycach przy drodze wojewódzkiej w kierunku Rzeszowa powstało niemałe wysypisko śmieci. Ktoś najwyraźniej postanowił zrobić sobie remont domu. Nie chciał płacić za odbiór odpadów to postanowił materiały budowlane podrzucić komuś innemu. Jeśli jednak w przyszłości zostanie złapany na gorącym uczynku może za to słono zapłacić.

  • Czym jest prezbiopia?

     

    O prezbiopii możemy mówić, kiedy różne sytuacje życia codziennego stają się coraz bardziej uciążliwe ze względu na niewyraźne widzenie.

     

  • Nie odwołano przewodniczącego Rady Powiatu, bo nie było kworum

    Robert Snoch nadal jest i wszystko na to wskazuje, że będzie przewodniczącym Rady Powiatu w Jaśle. Dzisiaj temat ten miał zostać podjęty na sesji nadzwyczajnej. Ze względu na brak wymaganego kworum rady, nie doszło do jej obrad.

  • Nauka sztuki prezentacji w Słowenii

     

    Uczniowie Szkoły Podstawowej w Święcanach uczestniczący w projekcie „Youth to Business Enterprise” (Młodzi w przedsięwzięciu biznesowym) wzięli udział w przedostatniej już mobilności w ramach projektu. Tym razem uczyli się sztuki prezentacji, zarówno tej graficznej, jak i tego jak należy zachować się podczas prowadzenia pokazu.

  • Komenda na miarę XXI wieku wygląda już z wykopów

     

    W 2020 r. mają zakończyć się prace przy budowie nowego budynku komendy jasielskiej policji. Dziś w związku z realizowaną inwestycją uroczyście wmurowano akt erekcyjny. Jej wartość szacowana jest na blisko 26 mln zł.

  • Świadek wycofał zeznania obciążające Janusza G.

    Wśród składających zeznania było dwóch współwięźniów oskarżonego Janusza G., byłego męża kobiety, z którym siedzieli w jednej celi aresztu śledczego w Sanoku. Jeden z nich wycofał zeznania podkreślając, że był pod naciskiem policjantów, drugi zasłaniał się niepamięcią.

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105