Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Wiemy ile zapłacimy za śmieci!

84

Radni miejscy pokazali, że można wspólnie pracować dla miasta i jego mieszkańców. Bez większych przepychanek, ostrych argumentacji i plucia jadem przegłosowali uchwałę śmieciową, jak się na początku wszystkim wydawało – kontrowersyjną.

Po wielogodzinnych dyskusjach i spotkaniach na komisjach radni nareszcie mogą odetchnąć z ulgą. A co to oznacza dla nas płatników? Opłata za śmieci od 1 lipca br. będzie uzależniona od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość oraz od selektywności odpadów. Opłata od jednej osoby segregującej odpady będzie wynosić 9, 75 zł miesięcznie, a w przypadku osoby uczącej się w systemie dziennym poza miastem – 3, 25 zł. Jeśli mieszkaniec zadeklaruje, że nie będzie segregował śmieci opłata od jednej osoby wyniesie 13 zł, od osoby uczącej się poza Jasłem – 4, 33 zł.

Należy zauważyć, że stawki za śmieci na początku ustalono dużo wyższe, jednak po wielu dyskusjach radni doszli do wspólnego kompromisu, biorąc pod uwagę sytuację finansową mieszkańców.

- W takich sytuacjach kompromisy są niezwykle istotne. Myślę, że rada pokazuje swoją dużą dojrzałość. Wszystkie kluby są autorami tej kompozycji. Dziękuję państwu za tę pracę – powiedział do wszystkich radnych burmistrz Andrzej Czernecki.

Uchwała wejdzie w życie od 1 lipca br. Gminy od tej pory będą odpowiedzialne za odbiór odpadów komunalnych. Patrząc na ustalone stawki w sąsiednich miastach takich jak np. Sanok, gdzie mieszkańcy będą płacić 12, 50 zł za śmieci segregowane i 16 zł za niesegregowane oraz w Krośnie – 9 zł za segregowane i 13, 50 zł za niesegregowane, w Jaśle jest najtaniej.

- Osoby, które będą selektywnie zbierać odpady będą płacić 25 % mniej od tych osób, które tego nie robią. Ma to wpłynąć na większe zaangażowanie mieszkańców do selektywnej zbiórki odpadów oraz pomóc gminie na zrealizowanie obowiązków osiągnięcia odpowiednich poziomów odzysku recyklingu dla poszczególnych rodzajów odpadów - komentuje Marcin Gustek, kierownik MZGO w Jaśle.

Śmieci z Jasła będą trafiać do Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów w Krośnie.

 (icz)

Napisany dnia: 05.03.2013, 15:05 , Tagi: UM Jasło, Jasło

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
2
@ mieszkaniec jasła
dnia 10.03.2013, 18:18 · Zgłoś
musiało by mnie po...ć żeby za 3 zł miesięcznie grzebać w śmieciach i je segregować
firma segregująca sprzedaje szkło metal plastik do recyklingu biorąc za to kasę i to nie małą a odpadki organiczne przerabiają na kompost za który też jest kasa i jeszcze bezczelnie żąda od nas pieniędzy za to że na naszych śnieciach zarabia
Odpowiedz
0
@ czester
dnia 10.03.2013, 16:02 · Zgłoś
a dlaczego od ilości osób ma zależeć cena a nie od ilości wyprodukowanych śmieci ? jak np.w Krakowie ...
Odpowiedz
3
@ OBSERWATOR JASŁA
dnia 06.03.2013, 19:17 · Zgłoś
Śmiecie powinny być naliczane od osób pracujących w danym domu a nie od osób zamieszkałych przecie ludzie nie pracujący nie wytwarzają tych śmieci bo za co ??? RADNI TO Z...E >>>
Odpowiedz
2
@ ja
dnia 06.03.2013, 10:21 · Zgłoś
ok .80% odpadów z naszych gospodarstaw jest dalej odsprzedawana( z zyskiem) przez firmę EKOMAX.Radzę sprawdzić jak ktoś nie wierzy.Ciekawy temat
Odpowiedz
0
@ USUWAJ POSTY CENZORZE PSI
dnia 06.03.2013, 11:29 · Zgłoś
a co zdziwiony???
Odpowiedz
1
@ ja
dnia 06.03.2013, 10:08 · Zgłoś
czy ktoś wie z czego wynikają ceny za wywóz odpadów?
Odpowiedz
2
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 06.03.2013, 10:47 · Zgłoś
Opłata składa się z kwoty przetargowej {za którą firma wywożąca zobowiązuje się zutylizować 1 tonę, lub metr sześcienny odpadów} + haracz dla MZGO, - podzielone przez liczbę mieszkańców, czyli tak zwana "równiłowka"...
Odpowiedz
0
@ de
dnia 06.03.2013, 08:40 · Zgłoś
banda zlodziei zeruja na ludzkiej krzywdzie
Odpowiedz
0
@ łodyniec
dnia 06.03.2013, 08:46 · Zgłoś
NA JAKIEJ KRZYWDZIE > ktoś Cię skrzywdził odbierając Ci Twoje własne ,prywatne śmieci za Twoje ciężko zarobione pieniążki :P
Odpowiedz
10
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 06.03.2013, 03:43 · Zgłoś
Płacić trzeba - lecz ile, lub na kogo, {czy na jakieś MZGO w Jaśle, co to za instytucja i co robi - drukuje nakazy, liczy kasę, 50% dla siebie, resztę przekazem na adres firmy wywożącej - a może zróbmy to z pominięciem tego pasożyta : firma wywożąca wystawia nakaz a my bezpośrednio im pieniążki.
Po drugie to ta uchwała nie jest zgodna z Konstytucją, niech mi to jakiś uczony wyjaśni : kto tu jest "głównym producentem odpadów, ano czy nie ten, kto dopuszcza, lub tworzy opakowania będące odpadem zbędnym z którym nic się da zrobić - tylko wyrzucić, więc na nim powinien ciążyć obowiązek utylizacji tego.
Po trzecie: w jaki sposób będą rozliczane z odpadów instytucje, urzędy, domy kultury, stowarzyszenia... itd ...czy także wg. ilości osób, jak to będzie liczone - a jeśli ich będzie obowiązywał wywóz ilościowy to ile zapłacą za kubik odpadów i jak się to ma do wirtualnie wyliczonych kubików odpadów z gospodarstw domowych i równości wobec prawa...
Wreszcie po czwarte jeśli nie macie dobrej woli sprawiedliwego naliczania za utylizacje odpadów tj od ich ilości, faktycznie wyprodukowanych, to mam dla was jeszcze jedną metodę o wiele sprawiedliwszą od przegłosowanej - mianowicie zależnej od wysokości dochodu - gdyż to jest jedyny czynnik decydujący o "produkcji odpadów"
Mieszkańcy nie zadowoleni powinni zaskarżyć te wasze wypociny do Trybunału Konstytucyjnego...
Odpowiedz
4
@ 19:21, 19:44, 19:48
dnia 05.03.2013, 23:56 · Zgłoś
Opłat za śmieci nie konsultowano w gminie Brzyska ze społeczeństwem (sprawa samoopodatkowania mieszkańców podlega referendum ).
Aktualne opłaty zgodnie z aktualną uchwałą wynoszą przy segregowaniu śmieci od każdego gospodarstwa :
1- osobowego = 19,50 zł.( 1 x 19,50 zł)
2- " = 19,50 ( 2 x 9,75)
3- " = 19,50 ( 3 x 6,50)
4- " = 19,50 ( 4 x 4,825), co odpowiada srednim teoretycznym kosztom
5- " = 19,50 ( 5 x 3,90)
6- " = 19,50 ( 6 x 3,25)
7- " = 19,50 ( 7 x 2,786)
8- " = 19,50 ( 8 x 2,44)
9- " = 19,50 ( 9 x 2,17)
10- " = 19,50 (10 x 1,95)
11- " = 19,50 (11 x 1,773)
12- " =19,50 (12 x 1,625 zł)Nasuwa się pytanie kto wytwarza więcej śmieci czy dziadkowie czy dzieci (opakowania po : proszkach do prania i mycia , szamponach, ciuchach, bucikach ,mleczkach,żywności, płynach ,słodyczach,lodach,owocach,zabawkach,przyborach szkolnych i rozrywkowych itd.
Ustawa zobowiązuje wszystkich bez wyjątku do usuwania śmieci ,to rozumie się przez to i równe ponoszenie kosztów usuwania tych śmieci.
Coś tu rzeczywiście nie gra.Sprawa dla mediów nieciekawa
Odpowiedz
1
@ łodyniec
dnia 06.03.2013, 08:43 · Zgłoś
widzę że trafił się jakiś bogaty z miasta Jasła któremu przeszkadza ,że ktoś mniej płaci!!!
żal ci ? przeprowadź się na wieś albo zamknij wary!
Odpowiedz
2
@ Do- 19;21, 19;44, 19,48
dnia 06.03.2013, 12:47 · Zgłoś
Masz rację !!! Większość na, pewno wybrała segregację bo jest taniej a co się da spalić to będą palić bo poco więcej płacić. Jednego nie mogę pojąć jak to jest, że nie placi się od osoby tylko od numeru. gdzie w jednym domu jest 10 osób a w drugim 1 osoba więc jaka to jest sprawiedliwość. może mi ktoś odpowie.
Odpowiedz
1
@ jaślanin
dnia 05.03.2013, 23:23 · Zgłoś
Prosiłbym wszystkich piszących komentarze abyśmy gdzieś się spotkali i wylali wszystkie żale na temat śmieci oraz innych problemów miasta Jasła ,ale twarzą w twarz oraz zaprosili WŁODARZY miasta do wyjaśnienia spraw nurtujących mieszkańców.
Odpowiedz
3
@ mora
dnia 05.03.2013, 22:01 · Zgłoś
Gdzie wy żyjecie !!! nie wiecie ,że wielka śmieciarnia -sortownia znajduje się u Kotulaka w Wolicy i tam jego firma zwozi całe śmieci z Jasła... Kto okłamuje Jaślan ,że nie ma u nas sortowni!!! to kłamstwo...
Odpowiedz
3
@ zmora
dnia 05.03.2013, 23:02 · Zgłoś
Zwozi, ale tylko z tych gmin, z których pozwoli mu krosno, bo sortownia w krośnie ma status "regionalnej" tj. de facto jest monopolistą i nie dość, że decyduje z których gmin odbierze śmieci, to jeszcze może zmusić inne, mniejsze firmy, jak ta kotulaka do wożenia śmieci do Krosna!
Odpowiedz
7
@ Obiektywny
dnia 05.03.2013, 20:16 · Zgłoś
Jak widać dobry humor rządu RP udzielił się autorowi/-rce powyższego tekstu. Co prawda, odległy to czas jak uczono mnie matematyki w szkole, jednak co nieco jeszcze pamiętam.
W tekście źródłowym napisano: "w Krośnie – 9 zł za segregowane i 13, 50 zł za niesegregowane, w Jaśle jest najtaniej."
Matematyka: Krosno 9,00 zł < Jasło 9,75 zł; Krosno 13,50 zł > Jasło 13,00 zł.
Jakby dodać te kwoty, to wyjdzie Krosno 9 + 13,5 = 22,50 < Jasło 9,75 + 13 = 22,75
Niby grosze, ale bądźmy precyzyjni. Zakładając, iż większość zadeklaruje segregację, to najtaniej jest chyba w Krośnie. Czyż nie tak icz?
Miłego...
Odpowiedz
2
@ LIZODROPULOS
dnia 05.03.2013, 20:10 · Zgłoś
Czernecki i kompromisy?To jest dopiero kawał?
Odpowiedz
7
@ groby
dnia 05.03.2013, 19:55 · Zgłoś
podnieść ceny to każdy d...l potrafi a tu zespół radnych ciężko pracował i ma podziękowania od burmistrza to chore wstyd
Odpowiedz
4
@ olek
dnia 05.03.2013, 20:18 · Zgłoś
wyższe ceny to zasługa poprzedniej Pani burmistrz która zablokowała budowę sortowni w Jaśle. Ceny i tak mamy jedne z najniższych w regionie.
Odpowiedz
5
@ AAA
dnia 05.03.2013, 19:44 · Zgłoś
W gminie Brzyska nie 20 od osoby a od gospodarstwa 19,50. A dlaczego od gospodarstwa bo większość radnych ma liczne rodziny więc gdyby ustalili od osoby to by im się nie opłacało. Proszę o przyglądnięcie się sprawie zatrudniania członków rodziny radnych w szkole w Błażkowej!!!
Odpowiedz
5
@ xxx
dnia 05.03.2013, 19:21 · Zgłoś
Dlatego bo w domu którym mieszka 12 osób też się płaci 20 zł sprawiedliwość w tej gminie nie zna granic.
Odpowiedz
4
@ xyz
dnia 05.03.2013, 19:48 · Zgłoś
Kolejne cuda w tej gminie Brzyska. Za śmieci będziemy płacić nie od liczby domowników ale od numeru- w wysokości 20 zł miesięcznie. Samotnie mieszkająca babcia zapłaci tyle samo co np: 12 osobowa rodzina, coś tu jest postawione na głowie. A najbardziej wkurza, że wszystkie gminy będą płacić dopiero od 1 lipca, a w Brzyskach już w marcu. Pytam DLACZEGO?
Odpowiedz
6
@ ktos
dnia 05.03.2013, 19:08 · Zgłoś
proponuje czerneckiemu pod bramą składować wszystkie smieci a on resztą sie zajmie stac go
Odpowiedz
3
@ dlaczego?
dnia 05.03.2013, 19:01 · Zgłoś
Najtaniej radni uchwalili w gminie Brzyska 20 zł od osoby segregowane.
Odpowiedz
-1
@ Ale jaja
dnia 05.03.2013, 18:59 · Zgłoś
Przed chwilą odlądałem tvRzeszów i zbulwersowanych Krośnian, że oni takie pieniądze wpakowali w Zakad Utylizacji i mają opłaty za đmieci wyższe od Jaślan !!!
Dlaczego nam zatem wciskano ciemnotę przez tyle lat, że będziemy płacić więcej bo nie mamy takiego Zakładu _?
Okazuje się, że Kurowska miała racje ! Koszty funkcjonowania takiego zakładu są bardzo wysokie i obciążają gospodarzy! A o dostawców śmieci się walczy, aby się jakoś utrzymać !
Oliwa sprawiedliwa na wierzch wypływa !
Odpowiedz
6
@ olo
dnia 05.03.2013, 19:37 · Zgłoś
Radni uchwalili niższe ceny niż wychodzą z kalkulacji- dlatego będziemy dokładać z budżetu miasta . Proponowane stawki przez Burmistrza to 17 i 11 zł . Radni wzięli stronę mieszkańców a nie budżetu . Może przejdziemy łagodniej przez to wariactwo śmieciowe -- pozdrawiam RADNYCH .
Odpowiedz
7
@ kermit
dnia 05.03.2013, 18:22 · Zgłoś
dlaczego nie mam wyboru oddac opakowania w sklepie lub sprzedac papier folie butelki do skupu tylko placic za odbieranie smieci
Odpowiedz
6
@ do kermit
dnia 05.03.2013, 19:59 · Zgłoś
masz rację, ja też opakowania i inne odpady oddaję do sklepu np. obierki z ziemniaków, jabłek, skórki z kiełbasy, zużyte prezerwatywy itp. To dlaczego mam płacić za wywóz śmieci ?
Odpowiedz
1
@ kermit
dnia 05.03.2013, 22:15 · Zgłoś
w normalym kraju mozna sprzedac butelki papier folie i szklo ale niestety w polsce z smieci robi sie ogromna kase naszym kosztem
Odpowiedz
6
@ z Jasła
dnia 05.03.2013, 18:16 · Zgłoś
Kto z radnych /bez radnych / wytłumaczy mi, jak to jest.
Teraz Miejski Za. Gospod. Odpadami ma umowę z firmą, która odbiera odpady i wywozi poza Jasło. W tym MZGO pracuje kilka osób. Obecnie opłaty za wywóz śmieci wynoszą 8,64 zł od osoby miesięcznie przy segregowaniu odpadów. Tak, ostatnią fakturę otrzymałem na kwotę 155,52 zł. W domu mieszka 6 osób.
Dlaczego jak śmieciami zajmować się będą pracownicy Urzędu Miasta, opłata ma być wyższa, bo 9,75 zł od osoby miesięcznie ??? Tym w U.Miasta zawsze mało !!!
Odpowiedz
6
@ olek
dnia 05.03.2013, 19:50 · Zgłoś
Bo w Jaśle nie ma sortowni i trzeba wszystko zawozić do Krosna. Pretensje do poprzedniego burmistrza który zablokował budowę sortowni.
Odpowiedz
5
@ Tobi Ukelua
dnia 05.03.2013, 19:58 · Zgłoś
Bzdura była kiedys ofert spoza Jasła i była tańsza niz miejscowa firma , tyle ze wladza odgórnie zabronil wywozic smieci poza wojewodztwo . Taki to mamy wolny rynek w podobno liberalnym kraju . Niby jest wolny rynek ale wszedzie uklady układziki
Odpowiedz
2
@ mora
dnia 05.03.2013, 21:58 · Zgłoś
co pieprzysz Olek- jedź do Wolicy zobaczysz ogromną sortownie!!! śmieciarnie człowieku!
Odpowiedz
2
@ olek
dnia 06.03.2013, 14:06 · Zgłoś
Poczytaj trochę na temat nowej ustawy. Rząd wyznaczył regionalna sortownie w Krośnie.
Odpowiedz
0
@ z Jasła
dnia 06.03.2013, 19:20 · Zgłoś
OLEK - nie [...] głupot. Obecnie śmieci nie są zjadane w Jaśle. Są wożone poza Jasło. Dobrze wiesz, że do Tarnowa i Krosna. Dlaczego teraz chcecie więcej, DLACZEGO ??? Nie myśl, że w internecie są sami tacy mądrzy jak Ty.
Odpowiedz
8
@ 202
dnia 05.03.2013, 18:15 · Zgłoś
Za to was kochamy WŁODARZE MIASTA JASŁA. Prosimy dokopcie nam mieszkańcom .
Przecież na to pracujemy.Pensje nam rosną każdego miesiąca. Nawet na jedzenie (skromne bo skromne ) ale wystarczy.
Odpowiedz
13
@ jenkins
dnia 05.03.2013, 18:10 · Zgłoś
Panie Gustek i Czernecki czy naprawdę uważacie, że czteroosobowa rodzina produkuje 2 razy więcej śmieci niż dwuosobowa, a sześcioosobowa 3 razy więcej ? Jeżeli tak to zwolnijcie się z tej roboty bo to przerasta Wasze możliwości umysłowe ! Jeżeli jednak wiecie, że nie jest tak, ale nie wiecie jak to wyliczyć to zatrudnijcie matematyka! Jest ich dosyć choćby po I LO.
Odpowiedz
-2
@ Obserwator
dnia 05.03.2013, 18:04 · Zgłoś
Dobra cena trzeba patrzeć jednak na finanse mieszkańców. Dziękujemy władzą miasta.
Odpowiedz
4
@ ulan
dnia 05.03.2013, 17:31 · Zgłoś
W Kolaczycach ma byc 5 zl. segregowane a niesegregowane 10 zl.
Odpowiedz
2
@ ja
dnia 05.03.2013, 17:29 · Zgłoś
Ludzie nie mozna sie dac omamic ze bedziemy placic tyle za smieci ile jest tutaj podane gdyz przetargi nie zostaly jeszcze rozpisane. Dopiero po przetargach i wylonieniu odbiorcy naszych smieci bedzie wiadomo ile z nas zedra ale ile by nie bylo to i tak bedzie za duzo.
Tak ze niech nie wciskaja kitu bo ludzie nie sa sredniowieczna ciemnota. Pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ olek
dnia 05.03.2013, 17:21 · Zgłoś
mariusz. wróc się do szkoły...
Odpowiedz
0
@ mariusz
dnia 05.03.2013, 16:57 · Zgłoś
gaz i prąd jeszcze obniżcie to będzie więcej pieniędzy zostawało ludziom w kieszonkach
Odpowiedz
1
@ mariusz
dnia 05.03.2013, 16:56 · Zgłoś
gaz i prąd jeszcze obniżcie
Odpowiedz
1
@ mariusz
dnia 05.03.2013, 16:55 · Zgłoś
gaz i prąd obniżcie o połowe bo jest za drogi powinno wam na tym zależeć bo płacicie też rachunki za gaz i prąd
Odpowiedz
-4
@ mariusz
dnia 05.03.2013, 16:54 · Zgłoś
ty licz przynajmniej raz zrobili coś dobrego dla ludzi obniżyli opłaty za śmieci jeszcze powinni obniżyć gaz i prąd
Odpowiedz
8
@ licz
dnia 05.03.2013, 16:13 · Zgłoś
9,75 w Jaśle to więcej niż 9 w Krośnie. Czy nie? A jeśli tak, to jednak nie w Jaśle jest najtaniej. Czy nie?
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 05.03.2013, 16:03 · Zgłoś
A dlaczego ani słowa o wystąpieniu prezesa Gamratu na sesji? Strach obleciał redakcję? I co to za wyrażenie "pluć jadem"? To nie rozmówki w klubie dla gimnazjalistów, na litość boską!
Odpowiedz
5
@ gbur
dnia 05.03.2013, 16:33 · Zgłoś
Chętnie dowiedziałbym się , co do powiedzenia miał ten niszczycielski "prezio" ?
Odpowiedz
1
@ 0
dnia 05.03.2013, 16:02 · Zgłoś
Za darmo sie już dawno wszystko skończyło teraz trzeba płacić za wszystko.
A jak nie pasuje to został jeszcze tylko trzeci świat i baj baj
Odpowiedz
13
@ jeżynka:)
dnia 05.03.2013, 16:00 · Zgłoś
Co do ceny ma mieć liczba osób zamieszkująca w danym domu?,a co do cen-Krosna 13,50-9,00 . Jasło 13-9,75i gdzie taniej?
Odpowiedz
10
@ omg
dnia 05.03.2013, 16:15 · Zgłoś
no wlasnie az mi rece opadly i nie chcialo mi sie pisac co oni nas maja za debili ??!!
Odpowiedz
5
@ jeżynka:)
dnia 05.03.2013, 16:44 · Zgłoś
Myślą ,że ...My ...ludziska liczyć nie potrafimy?:)
Odpowiedz
3
@ łodyniec
dnia 05.03.2013, 16:47 · Zgłoś
czytaj ze zrozumieniem :P albo spróbuj nie zrozumieć :) artykuł dla [...] :P
Odpowiedz
13
@ obserwator
dnia 05.03.2013, 15:48 · Zgłoś
A co Pan BURMISTRZ i radni wymyślili w sprawie śmieci od osób prowadzących działalność gospodarczą ? Mały punkt handlowy płaci za śmieci ok. 140 zł na kwartał
przy czym duża część z tych osób nie wyrzuca śmieci w ilości większej niż 3-4 małe reklamówki w ciągu miesiąca. Inni mają dużo opakowań kartonowych czyli surowiec do powtórnego przerobienia, a jeszcze inni mają szkło, plastik, odpady z warzyw czy zepsute owoce i PŁACĄ TAK SAMO. Dlaczego mam płacić np. za to że nie mogę segregować odpadów w miejscu prowadzenia działalności ?? Jak mam udowodnić że
np. moje odpady składają się w 85% z makulatury ? Dlaczego mam płacić za działalność gospodarczą prawie 600 zł rocznie i 500 zł za wywóz śmieci z domu ?
To jest 1100 zł w ciągu roku !!!
Mam kubeł na śmieci / średniej wielkości / i wystawiam go przed dom 2 razy w miesiącu, BO PO PROSTU NIE MAM TYLE ODPADÓW , a są takie domy gdzie wystawia się śmieci co tydzień i to w ilości 2-3 razy większej niż mojej rodziny. DLACZEGO MAM PŁACIĆ ZA INNYCH ??
Kto to liczy ??? Nie ma innego sposobu rozliczania ?
Odpowiedz
5
@ łodyniec
dnia 05.03.2013, 16:43 · Zgłoś
owoce na biednych,butelki do skupy ,plastik do pieca ,gruz na Żółków i po problemie :P
Odpowiedz
8
@ sprawiedliwy
dnia 05.03.2013, 18:25 · Zgłoś
Zgadzam się z obserwatorem. Znam kogoś, kto prowadzi naprawę RTV. Jego śmieci to rezystory, kondensatory i tym podobne części. W miesiącu nazbiera ich szklankę. Wszysko inne oddaje klientom.
Dlaczego taki ktoś ma płacić tyle, co punkt handlujący warzywami, zbierający kubeł śmieci w dwa dni.
Odpowiedz
19
@ Max Szyderko
dnia 05.03.2013, 15:22 · Zgłoś
Ja bym się tak nie cieszył bo po np 3 miesiącach może się nagle "okazać", że stawki jednak są za niskie i trzeb podnieść.
Odpowiedz
37
@ Cabbanos
dnia 05.03.2013, 15:21 · Zgłoś
Przepraszam ale muszę napisać to tutaj i troche wulgarnie.
Dlaczego z was są takie (tutaj sam sie ocenzuruje), że wstawiacie reklamy w dziale wiadomości???
Czy naprawdę chcąc przeczytac lub wyszukać artykuł muszę się natykać na bzdety, że najlepszy prezent na dzień kobiet to elektryczny papieros, którego zaletą jest to, że jest zdrowszy od tradycyjnego??? Wy słyszycie jak to brzmi. Sam narzekam na swoją składnie i ortografie ale to trąci analfabetyzmem. Wyskakujące okienka i oklejona strona już wam nie wytarcza??? Trzeba to upchać wszędzie???
Odpowiedz
-12
@ łodyniec
dnia 05.03.2013, 16:41 · Zgłoś
a co to > żal [...] ściska ? otwórz portal i utrzymaj bez reklam cwaniaku :)
Odpowiedz
12
@ Cabbanos
dnia 05.03.2013, 16:50 · Zgłoś
Odyńcu Ty jak zawsze i jak każda świnia,kolejny raz wszędzie wpychasz te swoje racice na oślep, na opak, bez zrozumienia i z wyraźnymi brakami w czytaniu ze zrozumieniem i maniakalnym uporem.
Wyświadcze Ci przysługe i wytłumacze Ci to pierwszy i ostatni raz. Nie chodzi o obecność reklam. Nie chodzi nawet o ich proporcje a jedynie o porządek na stronie tak aby to mógł być dalej portal quasi informacyjny a nie panorama firm.
Odpowiedz
-3
@ ...
dnia 05.03.2013, 15:19 · Zgłoś
niższe ceny niż w sąsiednich miastach - to dobrze
Odpowiedz
11
@ sikłor 2
dnia 05.03.2013, 17:53 · Zgłoś
jak niższe jak w Jaśle jest 9,75 za segregowane, a w Krośnie 9 zł ???
Odpowiedz
4
@ olek
dnia 05.03.2013, 19:47 · Zgłoś
Krosno ma sortownie u siebie to ma mniej.
Odpowiedz
-1
@ mora
dnia 05.03.2013, 21:53 · Zgłoś
A sortownia u Kotulaka to niby co ???
Odpowiedz
9
@ zmora
dnia 05.03.2013, 22:56 · Zgłoś
Nico, poseł Rzońca i Kurowska nie pozwolili, żeby zakład sie rozbudowął w Gamracie!
W efekcie sortownia nie ma statusu regionalnej, bo jest za mała!

Za wysokie ceny śmieci podziekujcie Kurowskiej i Rzońcy!
Odpowiedz
-10
@ Tobi Ukelua
dnia 05.03.2013, 15:15 · Zgłoś
A tyle było straszenia ze zapłacimy wiecej bo nie wybudowano sortowni .
Odpowiedz
8
@ Radość Tobiego
dnia 05.03.2013, 19:52 · Zgłoś
Radość z tego "sukcesu" , że niewysokie ceny jest przedwczesna ponieważ:
1. Jasło przypisane jest do Krosna jak chłop pańszczyźniany do Pana: w Krośnie cieszą się, że mają swój zakład- wiadomo dlaczego, będą skubać przypisane do zakładu gminy
2. Prawdziwa cena ustalona zostanie po przetargu i zależeć będzie od ceny podyktowanej przez Krosno, po przetargu
3. Określoną na sesji cenę będą płacić mieszkańcy z własnej kieszeni - dopłatę do ceny wyższej zapłacą również mieszkańcy ale poprzez budżet miasta, z podatków które nie pójdą na inne cele np. budowę dróg.

Myślenie prostych ludzi jak Tobi: cieszmy się, że nie mamy instalacji tylko podrzucimy odpady do Krosna wskazuje na naiwność graniczącą z głupotą - a za to ostatnie trzeba płacić. Teraz może aktualna i poprzednia władza w sprawie zakładu przeróbki odpadów zanucić sobie piosenką Chochoła z Wesela, tą o złotym rogu czyli zaprzepaszczonej szansie..
Odpowiedz
1
@ dofinansowanie
dnia 06.03.2013, 18:43 · Zgłoś
do Tobiego: Wg wstepnych wyliczeń miasto dołoży z budżetu /czyli z twoich podatków/ ok. 1,5 mln zł do śmieci. I gdzie tu masz sukces. Po prostu z twojej kieszeni ale inną reką władza miasta zapłaci Krosnu dużą kasę za to, że nie ma własnego zakładu. Tak sią mają te sprawy. Dlatego władze Jasła zabiegaja aby nie było przymusu dostarczania odpadów do Krosna bo wtedy cena odbioru może byłaby mniejsza lub przynajmniej byłaby konkurencja i wybór. Teraz jest przypisanie do Krosna bez innej możliwości.
Odpowiedz
19
@ ktos
dnia 05.03.2013, 15:12 · Zgłoś
no tak dobre i pare groszy wyrwac od ludzi
Odpowiedz
-50
@ PIOTRUS PAN
dnia 05.03.2013, 15:31 · Zgłoś
A ja nie place,bo wale w krzaki,a ostatnio w rzeke z mostu!!!
A mieszczole bidole pozniej pija i myja sie w gow...ktore im oddaje.
A i jeszcze cos: JESTEM DUMNY JAK PAW ZE TAK ROBIĘ BRUDASY!!!
Odpowiedz
3
@ aa
dnia 05.03.2013, 15:47 · Zgłoś
[komentarz usunięto ze względu na wulgaryzmy]
Odpowiedz
-19
@ łodyniec
dnia 05.03.2013, 16:39 · Zgłoś
ja do rzeki nie [...] ale idzie z dymem u sąsiada :P wszystko przyjmie , będę od was odbierał za 5 zł miesięcznie każdą ilość ,żeby tylko dało się to spalić :P i sprzedam sąsiadowi ,taniej niż węglem ogrzewanie i jak fajnie śmierdzi hahaha :p
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 05.03.2013, 17:10 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
0
@ ktos
dnia 05.03.2013, 19:03 · Zgłoś
zła odpowiedz będzie kara chyba na początek połamie ci rączki
Odpowiedz
4
@ max21
dnia 05.03.2013, 21:55 · Zgłoś
Nic nowego zwierzyna tak robi!!!
Odpowiedz
-10
@ PIOTRUS PAN
dnia 06.03.2013, 00:04 · Zgłoś
A plastik to tez pale,bardzo wysoka kalorycznosc-ale papier sie nie oplaca i nie zawsze zima-eee tam smierdzi,a wegiel pachnie?,poza tym w moim kurorcie nawet jesli wszyscy by palili to mniej by smierdzialo niz w brudnym zasyfionym jasle,gdzie nawet po umyciu wszyscy smierdza z wody do ktorej ja [...]
Odpowiedz
0
@ fan
dnia 06.03.2013, 00:59 · Zgłoś
[komentarz nie odnosił się do treści artykułu]
Odpowiedz
1
@ Janusz emigrant
dnia 06.03.2013, 17:23 · Zgłoś
Jestes pikus` a nie pan.
Odpowiedz
0
@ primo
dnia 06.03.2013, 20:30 · Zgłoś
oj człowieku z ciebie PAN któremu słoma z butów wystaje
Odpowiedz
0
@ fan
dnia 07.03.2013, 09:01 · Zgłoś
http://markd.pl/afery-po/ to jest największe wysypisko smieci w polsce,same smiecie
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 08.03.2013, 12:01 · Zgłoś
Udeż w stół, a nożyce się odezwą. Od kiedy prawda jest obraźliwa, co? A płacić będziecie i tak.
Odpowiedz
0
@ pan
dnia 08.03.2013, 14:24 · Zgłoś
Po takim PANU jak ty Piotruś, to już mój ojciec na konia wsiadał.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657