Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Wojna o śmietnik

80

Kontener, który od wielu lat mieścił się na działce miejskiej stał się kością niezgody między mieszkańcami wspólnot przy ul. Kościuszki w Jaśle a jasielskim magistratem. - Nie zgadzamy się na to, aby przenosić ten śmietnik w inne miejsce. Stoi on tutaj od 60 lat i nikomu do tej pory nie przeszkadzał, a budowa wiaty śmietnikowej na nie swoim gruncie za 35 tys. zł jest nie do przyjęcia – mówią zbulwersowani mieszkańcy.

Lokalizacja niezgodna z przepisami prawa

Śmieciowy problem, tak można nazwać to, co trapi mieszkańców trzech bloków przy ul. Kościuszki w Jaśle. Wszystko zaczęło się od pożaru kontenerów, który wybuchł późnym wieczorem w kwietniu br. Po tym wydarzeniu urząd miasta poinformował lokatorów mieszkających przy ul Kościuszki, że do końca lipca zostanie zlikwidowane obecne miejsce odbioru odpadów komunalnych, a wyznaczenie nowego, należy do obowiązków wspólnot mieszkaniowych. Decyzję tę tłumaczyli wymogami, które nie zostały spełnione wobec sąsiednich posesji.

- Zlokalizowane na tej działce miejsce do gromadzenia odpadów od dawna było planowane do przeniesienia ze względu na niezgodną z przepisami lokalizację. Dodatkowo, w tym roku doszło do pożaru pojemników, który mógł zagrozić najbliższej zabudowie. W związku z tym pożarem, dotychczasowe plastikowe pojemniki zastąpione zostały metalowym kontenerem. Jednak jest to rozwiązanie tymczasowe. Sprawą wyznaczenia nowego miejsca pod pojemniki dla wspólnot mieszkaniowych Kościuszki 55, 57, 59 zajmuje się TBS ABK, który jest ich administratorem - wyjaśnił wiceburmistrz Antoni Pikul.

Miasto jeszcze w maju br. stało na stanowisku, że działkę planuje przeznaczyć na cele inwestycyjne stąd potrzeba jej uporządkowania. Kiedy jednak zapytaliśmy włodarzy miasta o to, co zamierzają zrobić na tym terenie, na którym znajduje się kontener okazało się, że pomysł jest nieaktualny, a sprawa ta nie miała żadnego związku z koniecznością przeniesienia śmietnika w inne miejsce. Co więcej obecnie trwają prace nad  zmianą mpzp „Śródmieście”, który obejmuje przywołaną wyżej działkę. Wiceburmistrz dodał również, że miasto nie otrzymało żadnego wniosku w sprawie wykupienia tego terenu.

Miejsce nowej lokalizacji dla kontenera pomiędzy garażami

„Nie wyrażamy zgody ani nie zapłacimy za to”

Kontener ze śmieciami usytuowany był przez wiele lat na terenie miejskim w pobliskim sąsiedztwie garaży. Mieszkańcy bloków 55, 57 i 59 przy ul. Kościuszki nie zgadzają się na jego przeniesienie w inne miejsce oraz na budowę pomieszczenia za kwotę 30- 35 tys. zł, w którym gromadzone będą odpady komunalne. - Zaproponowano nam lokalizację między garażami, gdzie jest małe wcięcie. Po czym, dostaliśmy informację na piśmie, że budowa budynku wolno stojącego wyniesie w granicach 35 tys. zł, a koszty poniosą mieszkańcy. My na to nie wyrazimy zgody, nie zapłacimy za to – podkreśla Adam Wnęk, członek zarządu wspólnoty bloku nr 59 przy ul. Kościuszki w Jaśle. - Kosz nie przeszkadza ani budynkom ani drodze przeciwpożarowej, bo tak próbowano nam to wytłumaczyć, że chodzi o względy bezpieczeństwa. Odbyła się rozmowa z prezesem TBS ABK i burmistrzem, ale zastaliśmy zacięty opór, nie i już. Uważam, że należałoby trochę ponegocjować, a tamto miejsce byłoby właściwsze – dodaje.

Mieszkańcy są zbulwersowani i nie zgadzają się na miejsce wskazane przez miasto, gdyż ich zdaniem jest to nie do przyjęcia. Nie widzą możliwości umiejscowienia kosza na odpady na swoim terenie. Uważają, że kontener powinien pozostać w tym miejscu, w którym znajduje się do chwili obecnej. - Chcielibyśmy, aby kontener pozostał tam, gdzie stoi od 60 lat. To jest jedyne optymalne miejsce, w którym śmietnik może się znajdować – mówi wzburzona mieszkanka Grażyna Kurcz.

Marcin Gustek, zastępca kierownika wydziału inwestycji, gospodarki odpadami i ochrony środowiska Urzędu Miasta w Jaśle przekonuje, że kontenery, znajdujące się na terenie, na którym nie zostały zachowane wymagane odległości, są w mieście od dawna sukcesywnie likwidowane albo przenoszone.

Drogie oferty

Pojemnik na śmieci znajduje się na terenie miejskim, a władze miasta są nieugięte w sprawie pozostawienia go w dotychczasowej lokalizacji. Na ogłoszony przez TBS ABK konkurs ofert na budowę wiaty na śmieci odpowiedziało trzech wykonawców, którzy przedstawili kosztorys w granicach 30-35 tys. zł, a więc na rodzinę jednorazowy koszt opłaty za wykonanie inwestycji wynosiłby ponad 300 zł. - Wspólnoty będą musiały zapłacić za budowę budynku przeznaczonego do gromadzenia śmieci, który musi mieć odpowiednią odporność ogniową na wypadek wystąpienia pożaru. Jako administrator wspólnot przygotowaliśmy całą procedurę. Na konkurs złożono trzy oferty, które zdaniem mieszkańców są za drogie. Doszli do wniosku, że na własną rękę poszukają tańszego wykonawcę. Na chwilę obecną czekamy, kiedy wspólnoty wskażą nam firmę, która za niższą kwotę podejmie się zadania – tłumaczy Leszek Kmiecik, prezes spółki TBS ABK Sp. z.o.o.

Ilona Dziedzic

[email protected]

Napisany dnia: 13.12.2017, 09:33

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
4
@ maniek
dnia 20.12.2017, 10:10 · Zgłoś
Ten Pan Prezes TBS ABK ma zawsze trudności nie z tej ziemi praktycznie w każdej sprawie. On tylko umie najlepiej przerzucać tematy od siebie na innych w tym najlepiej na wspólnoty i niech oni się zajmują bo Pan Prezes i jego podlegli są zajęci chyba sprawami wyższej rangi . TBS administruje a Wspólnota ma sobie znaleźć. Jak długo ten marazm będzie trwał. Kogo ten człowiek ma za sobą, że jest nie do usunięcia mimo stale popełnianych gaf? Gdy była wielka afera z wyprowadzeniem kasy z tej firmy jakoś temu Prezesowi nie spadł nawet włos z głowy. Przecież za całą działalność odpowiada Prezes. Jak mógł dopuszczać do takich sytuacji. Zapytajcie innych wspólnot to wam powiedzą jak wygląda administrowanie budynkami wspólnot przez TBS ABK. Jeśli zwraca uwagę właściciel mieszkania to wielka obraza majestatu i urzędników tej firmy. Pan Prezes mimo tego, że udaje grzecznego i pokornego w rzeczywistości jest zupełnie inny. Za każdym razem tłumaczenie w innych przypadkach jest podobne"Przygotowaliśmy procedurę przetargową..." i oczywiście TBS ABK bierze pieniądze za administrowanie ale bezsilność i tłumaczenia w efekcie końcowym są niemal identyczne w wielu różnych sytuacjach i wielu miejscach i dotyczących budynków wspólnot ... na terenie miasta. Należy zapytać kto dla kogo nos dla tabakiery czy tabakiera dla nosa? Czas aby Urząd Miasta i odpowiedzialni tam urzędnicy zajęli się konkretnie takimi działaniami zanim zajmą się inne organy państwa może nawet CBA. Czyżby mocodawcy byli uzależnieni od władzy w TBS, tego nie wiem ale warto aby się takim sytuacjom przyglądnąć. Pytanie końcowe może na tym portalu ktoś z Urzędu Miasta poinformuje wprost kto jest przełożonym tej firmy i kto sprawuje bezpośredni nadzór bo taki marazm nie może trwać w nieskończoność. Nie zamierzałem nikogo obrazić swoją wypowiedzią .
Odpowiedz
-1
@ monikaparylak
dnia 16.12.2017, 04:40 · Zgłoś
Nowy telewizor za 300 zł? To możliwe! Licytuj przedmioty bez ceny minimalnej, za ile wylicytujesz za tyle masz wejdź na: http://firebids.pl
Odpowiedz
0
@ do ciekawy
dnia 15.12.2017, 12:13 · Zgłoś
To co już nie piszesz, że budynek jest źle postawiony,
tylko, że mówią, że będą okna wstawiane ?
Odpowiedz
2
@ do ciekawy
dnia 15.12.2017, 11:23 · Zgłoś
Jak jesteś tak świetnie zorientowany, to podaj przepis,
który mówi w jakiej odległości ma być budynek od śmietnika
albo kontenera na śmieci. Nie podasz bo takiego przepisu
nie ma. Są za to przepisy w jakiej odległości od okien pomieszczeń
dla ludzi i od granicy może być ustawiony kontener lub śmietnik.
Ten kontener został postawiony za blisko granicy a pewnie i od
okien najbliższego bloku, co widać na zdjęciu. Żeby pisać z sensem
trzeba mieć minimum wiedzy.
Odpowiedz
4
@ ciekawy
dnia 15.12.2017, 12:08 · Zgłoś
Granicy czego? Granica w tym miejscu nie zmieniła się od wielu lat a problem powstał. Odległość od okien najbliższego bloku w nowej lokalizacji się nie zmieni, będą to tylko okna innych mieszkań i z innej strony bloku. Zmieni się natomiast odległość od budynku sąsiadującego ze śmietnikiem i umożliwi wstawienie okien z południowej strony tegoż budynku jeśli śmietnik zmieni swoją lokalizację. Mieszkańcy bloków sytuację doskonale znają. Można pisać z sensem i można będzie w stosownym czasie podać odpowiednie fakty i posiadaną wiedzę.
Odpowiedz
7
@ do ha ha
dnia 15.12.2017, 10:08 · Zgłoś
w tbs jest jeszcze rada nadzorcza.
Odpowiedz
11
@ haha
dnia 14.12.2017, 21:58 · Zgłoś
35 tys. haha czy koniecznie TBS musi zarządzać tymi blokami? Zmienić administratora a będzie 3 razy taniej i po sprawie. Może ktoś wie ile zarabia taki prezez TBS i jest jeszcze pewnie kilu vice.
Odpowiedz
8
@ tretty
dnia 14.12.2017, 11:25 · Zgłoś
Może pora wyjść od ceny takiej wiaty. 35 tysi za parę kształtowników i kilka arkuszy blachy? Może wśród mieszkańców jest jakiś spawacz lub ktoś kto to potrafi, kupić materiały i samemu zrobić.
Odpowiedz
12
@ SOLYDARNOŚĆBARANÓW
dnia 14.12.2017, 10:58 · Zgłoś
i tak dobrze że nie palą śmiecami w piecach
Odpowiedz
4
@ Waza
dnia 14.12.2017, 12:44 · Zgłoś
Nie palą śmieciami w piecach bo nie mają piecy.
Odpowiedz
0
@ komentarz
dnia 14.12.2017, 10:21 · Zgłoś
Jak to jest? Prywatnie w domu płacę za kosz i wywózkę smieci. Kto jest włascicielem budynku? Miasto? Jak miasto to miasto niech stawia wiatę a jeśli wspólnota to niech stawia wspólnota. Obowiązek spoczywa na wlascicielu!!! Proste!

Tu za śmietnik ma zapłacić miasto.
Odpowiedz
-11
@ Młody
dnia 13.12.2017, 21:55 · Zgłoś
Mieszkania panstwo dało (albo rabat na wykup 95%)i 500 plus dało dało to i ma postawić smietnik. Gdyby kupili mieszkania na wolnym rynku to żadań by nie było. Nalezy się i już.
Odpowiedz
16
@ do Młody
dnia 14.12.2017, 07:51 · Zgłoś
Młody jesteś i głu..i ! Akurat w tych blokach większość mieszkań jest wykupionych na wolnym rynku. Ale co taki bejok może wiedzieć.
Odpowiedz
15
@ DO CIEKAWY
dnia 13.12.2017, 21:29 · Zgłoś
ty masz 1000% racji gratuluję .
Odpowiedz
1
@ SOLIDARNOŚCIOWIEC
dnia 13.12.2017, 21:17 · Zgłoś
Miasto zamiast kupować 2wie hulajnogi mogło postawić śmietnik ,a propo ceny wiaty za 2tyś złotych można kupić garaż blaszak . Za 35 tyś to chyba z podłogowym ogrzewaniem i oknami kosztuje wiata na śmieci
Odpowiedz
11
@ do ciekawy
dnia 13.12.2017, 19:50 · Zgłoś
Nie śmietnik był 60 lat tylko stał kontener na śmieci, a to duża
różnica. Śmietnik to dopiero ma być i najwyższy czas.
Odpowiedz
12
@ jaślanka
dnia 14.12.2017, 11:05 · Zgłoś
Jeśli nie wiesz to nie pisz głupot. Na samym początku był śmietnik zbudowany z cegieł a w nim były metalowe pojemniki na śmieci. Obok rosła piękna wierzba. Później śmietnik zburzono i postawiono kontener, a jeszcze później postawili plastikowe kontenery, ponieważ zaczęła się segregacja śmieci. Wówczas komuś zaczęła przeszkadzać wierzba która zasłaniała kontenery i została wycięta. Następnie spłonęły kontenery i powstał problem. Nie sądzisz że dziwny zbieg okoliczności?
Odpowiedz
-2
@ normalny
dnia 14.12.2017, 15:45 · Zgłoś
skontaktować się z strażą Pożarną MAJĄ PRZEPISY PPOŻAROWE
Odpowiedz
3
@ ciekawy
dnia 15.12.2017, 09:01 · Zgłoś
Pewnie znalazłyby się nawet zdjęcia pokazujące jak wyglądał śmietnik w latach 70-tych i 80-tych ubiegłego wieku a jak budynek (ten gdzie jest obecnie produkcja materiałów łatwopalnych). Można wtedy łatwo zweryfikować jego rozbudowę i sprawdzić, czy to śmietnik powstał nielegalnie czy budynek rozbudowywano pomimo lokalizacji śmietnika, która wtedy nie była problemem. Problemem również nie był ten śmietnik w czasie kiedy w sąsiadującym budynku był sklep spożywczy, gdyż zawsze mozna było cos tam do niego wynieść ze sklepu wieczorem lub wcześnie rano, o czym mieszkańcy bloków sąsiadujących doskonale wiedzą. Problem bezpieczeństwa nie jest tu żadnym problemem a sprawa wygląda zupełnie inaczej.
Odpowiedz
1
@ do ciekawy (i innych)
dnia 15.12.2017, 19:00 · Zgłoś
Napisz dokładnie o co z tym śmietnikiem i budynkiem, który z nim sąsiaduje chodzi. Niech mieszkańcy i zainteresowani wiedzą. Budynek sąsiadujący ze śmietnikiem, gdzie obecnie produkcję prowadzi firma Ear Cones Sp. z o.o. tu jest link do KRS
http://www.krs-online.com.pl/ear-cones-sp-z-o-o-krs-904613.html
był rozbudowywany i jeśli ktoś zwrócił uwagę nie posiada okien od strony zachodniej i południowej, gdyż z racji iż znajdował się tam śmietnik pozwolenia na okna nie wydano. Jeśli ktoś chce aby wartość budynku wzrosła i była możliwość jego ewentualnej modernizacji jako budynku użytkowego musi zabiegać o zmianę lokalizacji śmietnika, aby otrzymać później pozwolenie na taka adaptację, która wartość tego budynku znacząco zwiększy. Jeśli ma sprzyjających mu urzędników to działanie to próbuje uskutecznić. Chyba nie trzeba mieszkańców bloków uświadamiać iż ich kosztem, ktoś próbuje zrobić dobry interes z wartością swojego lokalu. Śmieszne sugestie o zagrożeniu i tragedii jak w artykule
http://www.[...]artykul/pozar_kontenerow_w_jasle_co_musi_dojsc_do/11750/
są próbą straszenia i wywierania nacisku, głównie na mieszkańców. Dziecinne argumentacje o zagrożeniu do rozsądnych ludzi raczej nie trafią. Przecież jeśli jakiś głupek podpalił śmietnik (a tak z powyższego artykułu można wnioskować) to równie dobrze mógłby podpalić parkujące w pobliżu tego budynku auto a wtedy zagrożenie byłoby jeszcze większe. Wszyscy chyba wiedzą, ze ktoś kosztem mieszkańców z pomocą urzędników próbuje zrobić dobry interes. Chyba teraz wszystko jasne.
Odpowiedz
1
@ Do ciekawy i innych
dnia 03.02.2018, 18:27 · Zgłoś
Kolego za te pomówienia będziesz miał ciepło
Odpowiedz
-2
@ Adam
dnia 13.12.2017, 18:42 · Zgłoś
Boże ale artykuł żenada już nie macie czego pokazywać...
Odpowiedz
6
@ Jasło - miasto "blaszoków"
dnia 13.12.2017, 20:38 · Zgłoś
jakie miasto, takie problemy i taki artykuł...
Odpowiedz
0
@ jaślanka
dnia 14.12.2017, 10:54 · Zgłoś
Żenada może dla Ciebie, ale ciekawe czy tak samo byś mówił gdyby to Ciebie dotyczyło?
Odpowiedz
13
@ ciekawy
dnia 13.12.2017, 18:10 · Zgłoś
Należałoby sprawdzić, kto wydał pozwolenie na rozbudowę budynku znajdującego się obok obecnej lokalizacji śmietnika i czy wtedy wszystko przebiegło zgodnie z prawem. Druga sprawa to sprawdzenie czy w tym budynku działalność produkcyjna, która obecnie tam ma miejsce odbywa się zgodnie z wszelkimi przepisami, które dotyczą produkcji materiałów łatwopalnych oraz czy budynek spełnia wymagania do takiej produkcji. Kolejnym interesującym faktem jest to iż reporter "jednego z portali internetowych" relacjonował pożar wspomnianych kontenerów niemalże od początku, zastanawiające.
http://www.[...]artykul/pozar_kontenerow_w_jasle_co_musi_dojsc_do/11750/
Prawda jest taka, że śmietnik w tym miejscu był ok. 60 lat a budynek obok niego był rozbudowywany i tutaj należy szukać rozwiązania problemu. Opowiadanie o bezpieczeństwie to bajka, jaką próbuje się sprzedać mieszkańcom a prawda jest zupełnie inna.
Odpowiedz
16
@ jaślanka
dnia 14.12.2017, 10:52 · Zgłoś
Zgadzam się w zupełności.
Odpowiedz
13
@ TRUSKAWKOWE WINO
dnia 13.12.2017, 17:54 · Zgłoś
Ile miasto płaciło za wynajęcie namiotu na Dni wina ? 50 tyś za 3 dni? To wiatę na śmieci miasta nie stać?
Odpowiedz
19
@ don
dnia 13.12.2017, 17:16 · Zgłoś
a mnie w domu prywatnym nikt się nie pyta gdzie mam mieć śmietnik i jak wywożą to jeszcze kubły muszę wytaszczyć na chodnik , a wam z bloków wszystko się należy ,bo przecierż mieszkacie w blokowisku
Odpowiedz
2
@ M
dnia 13.12.2017, 21:50 · Zgłoś
A jaki Ty masz śmietnik w domu? To takie straszne wytaszczyć kubły przed dom?
Odpowiedz
4
@ jaślanka
dnia 14.12.2017, 10:51 · Zgłoś
Gdyby mieszkańcy mieli miejsce na swoim terenie to nie byłoby problemu, niestety nie mają takiego i miejsca, bo żadne nie spełnia wymogów, więc może jeśli ktoś nie zna tematu niech się nie wypowiada.
Odpowiedz
4
@ seba
dnia 13.12.2017, 17:05 · Zgłoś
Obowiazkiem miasta jest wylozyc kase na budowe smietnika ,maja pieniadze na takie cele.Obowiazkiem mieszkancow jes oplata za wywozke smieci.Deweloper czy ktokolwiek budujacy blok czy inny budynek publiczny musi wybudowac smietnik we wlasnym zakresie..
Odpowiedz
15
@ Czym żyje Jasło - to mamy przykład...
dnia 13.12.2017, 17:01 · Zgłoś
i dziwicie się jeszcze, że w tym Krośnie, Sanoku czy Dębicy to wielki świat, że hoho - a Jaśle stale to samo ??? Dalej wybierajcie nieudaczników i cwaniaczków co w polityce widzą tylko łatwy chleb i spełnienie dla swej pychy...
Odpowiedz
9
@ Dobry Duszek
dnia 13.12.2017, 16:21 · Zgłoś
Wojska obrony terytorialnej niech wkroczą do akcji ! Pierwsze bojowe zadanie: obronić śmietnik !:)
Odpowiedz
6
@ ciekawy
dnia 13.12.2017, 19:38 · Zgłoś
ja mysle ze wot powinien zaatakowac smietnik
Odpowiedz
0
@ Sirt
dnia 13.12.2017, 15:54 · Zgłoś
Jak są takie przepisy że tam nie może być, to tam nie może i tyle. Komuś korona spadnie z głowy bo 50 m dalej, lenistwo.
Odpowiedz
9
@ jaślanka
dnia 13.12.2017, 16:06 · Zgłoś
Śmietnik w tym miejscu stał od 60 lat. Czemu nikt nie zastanowił się czy rozbudowa budynku stojącego obecnie przy śmietniku jest zgodna z przepisami? Gdzie były wówczas przepisy???
Odpowiedz
0
@ Lolo
dnia 07.05.2018, 11:06 · Zgłoś
Śmietnik stoi nielegalnie na terenie miasta. Jak mieszkańcom coś nie pasuje
To wyprowadzić sie
Odpowiedz
3
@ Jogi
dnia 13.12.2017, 15:20 · Zgłoś
Kilku paniusiom się nie chce nosić śmieci 50 metrów dalej ale do Biedronki to zapierdziela po 2 km i jest dobrze. Co to ma być żeby ktoś rozkazywał co ma być gdzie na terenie który nie jest jego własnością. Jak się im nie podoba to zabrać śmietnik na zawsze niech wywożą na wysypisko do Krosna.
Odpowiedz
3
@ jaślanka
dnia 13.12.2017, 16:03 · Zgłoś
Jogi jeśli nie wiesz wszystkiego to nie pisz bzdur. Może i jest kilka osób którym nie chce się podejść kawałek dalej by wyrzucić śmieci, ale przede wszystkim chodzi o koszt budowy takiego śmietnika czyli 30-35 tyś. Czemu to mieszkańcy mają być obarczeni takimi kosztami? Miasto jest zobowiązane do odbioru śmieci niech miasto postawi wiatę na swój koszt skoro znaleźli miejsce na jej postawienie między garażami i wymagają budowy ścian żaroodpornych albo niech znajdą inne miejsce zgodne z przepisami. Mieszkańcy chcieli postawić wiatę na własny koszt w obecnym miejscu odbioru śmieci lecz niestety nie otrzymali zgody !!! Szkoda że o tym nikt nie napisał, jak i o tym że pomimo, iż mieszkańcy podpisywali deklarację o sortowaniu śmieci i chcą to robić to zostali zmuszenia do płacenia wyższych opłat, i gdzie tu prawo???
Odpowiedz
0
@ Kwa
dnia 13.12.2017, 17:13 · Zgłoś
Leniwym paniusiom którym ciężko chodzić ze śmieciami 75 metrów proponuje podjazd samochodem pod śmietnik.
Odpowiedz
-3
@ do kwa
dnia 13.12.2017, 20:48 · Zgłoś
łyzką z koparki ich zabrac
Odpowiedz
-7
@ BTC
dnia 13.12.2017, 15:13 · Zgłoś
Przy następnych wyborach PiS obieca śmietniki dla każdego co miesiąc i będzie miał 150% poparcia wśród ciemnego ludu.
Odpowiedz
15
@ Ciekawy
dnia 13.12.2017, 14:20 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
7
@ jaślanka
dnia 13.12.2017, 16:07 · Zgłoś
A co to ma do śmietnika???
Odpowiedz
6
@ Wikcia
dnia 13.12.2017, 18:53 · Zgłoś
Do śmietnika ucho,lub nauczycielkę.
Odpowiedz
3
@ głupota
dnia 13.12.2017, 20:47 · Zgłoś
dawniej dostał lanie witką trzymana za cholewa kozaka i było zachowanie porządne a teraz...
Odpowiedz
27
@ Slums Attack
dnia 13.12.2017, 11:27 · Zgłoś
Do "zbulwersowanych mieszkańców" mam jedno pytanie - nie wstyd wam mieszkać w takim [...]u? Śmietnik pod oknami, romantyczny widok na rozlatujące się garaże, odrapane trzepaki i błotniste klepicho.

Na litość, wystarczy się skrzyknąć w parę osób z bloku w którąś sobotę i chociażby wysiać trawę. I nie wierzę, żeby ktokolwiek z władz miasta czy osiedla robił problem - a pewnie jeszcze chętnie by pomogli.
Odpowiedz
14
@ mieszkaniec
dnia 13.12.2017, 13:24 · Zgłoś
może i wstyd ale to teren miasta a nie wspólnoty - to teren miasta jasła. wspólnota ma tylko po dwa metry od bloku.
Odpowiedz
9
@ Slums Attack
dnia 13.12.2017, 14:21 · Zgłoś
Rozumiem że rozeznaliście temat wielokrotnie i w mieście na propozycję "dajcie tylko zgodę, a my zadbamy o własne podwórko" będą strzelać do pomysłodawców?
Odpowiedz
3
@ jaślanka
dnia 13.12.2017, 15:51 · Zgłoś
Ciekawa jestem czy gdybyś był na miejscu mieszkańców to tak chętnie siałbyś trawkę na terenie należącym do miasta. To miasto odpowiada za ten widok nie mieszkańcy tych bloków. Miasto pobiera podatki, a jak przychodzi co do czego to jeszcze mieszkańcy mają inwestować w tereny miejskie? Chyba się komuś w główce pomieszało!!!
Odpowiedz
9
@ JaSię...Mieszkanko
dnia 13.12.2017, 19:35 · Zgłoś
Ja mieszkam na innym osiedlu, ale włos z głowy mi nie spadł
jak sam posadziłem pod oknem kilka krzaczków
Nie tylko dla siebie
Inni się postarali i mamy ładnie i czysto
Kontener wygląda jak wielki śmieć
Myślę, że niektórzy mieszkańcy
powinni stanąć przy śmietniku i godnie prezentować swoje podwórko
by kolejne 60 lat śmietnik był wizytówką ich podwórka, a może osiedla
jacy niektórzy mieszkańcy takie podwórko
Pozdrawiam Tych co lubią pachnidło Pod Nosem
Odpowiedz
1
@ JaSię...Mieszkanko
dnia 13.12.2017, 19:36 · Zgłoś
Ja mieszkam na innym osiedlu, ale włos z głowy mi nie spadł
jak sam posadziłem pod oknem kilka krzaczków
jacy mieszkańcy takie podwórko
Odpowiedz
16
@ Jaślanin
dnia 13.12.2017, 20:17 · Zgłoś
Najlepiej nic nie robić - nie brać spraw w swoje ręce, nie dorzucić paru złotych na sianie trawy, nie skrzyknąć sąsiadów do działania, nie pisać do miasta żeby ogarnęli własny teren, nie uruchamiać radnych. Można się wyłożyć na parapecie i z satysfakcją spoglądać na syf na dole, bo skoro miejskie, to przecież niczyje.
Odpowiedz
-2
@ jaślanka
dnia 14.12.2017, 10:37 · Zgłoś
Jaślanin ciekawe skąd masz takie wiadomości że mieszkańcy nic nie robią? A sianie trawki w miejscu gdzie jeżdżą stale samochody bo tam jest dojazd do garaży to rzeczywiście świetny pomysł. Niedługo okaże się, że mieszkańcy powinni kostkę na własny koszt ułożyć??? Ludzie zastanówcie się co za głupoty piszecie.
Odpowiedz
28
@ zniesmaczona
dnia 13.12.2017, 11:22 · Zgłoś
Bloki z TBS wyglądają jak slumsy w porównaniu z blokami Jasielskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. W spółdzielczych już dawno wyremontowano balkony, zrobiono ocieplenie i elewację. A bloki np. przy Kościuszki obok policji są jak baraki. I nie tłumaczcie, że to wina wspólnoty. Wcześniej spółki miejskie tymi blokami zarządzały i nic nie zrobiły poza przyznaniem swoim prezesom pensji na poziomie prezydenta RP. Jeszcze rady nadzorcze mają jakby to był jakiś Orlen czy Lotos. A w radach sami mędrcy o znanych nazwiskach, jedni i ci sami od lat.
Odpowiedz
31
@ Misiek
dnia 13.12.2017, 11:16 · Zgłoś
Kolesie wiedzą, jak wydoić mieszkańców "przy okazji" takich "inwestycji". Oj wiedzą...
Odpowiedz
-4
@ o matko
dnia 13.12.2017, 11:16 · Zgłoś
ale temat i problem sobie znależli :)))
Odpowiedz
21
@ demo krata
dnia 13.12.2017, 11:07 · Zgłoś
W przyszłym roku wybory samorządowe i to jest jakaś nadzieja.Należy przepędzić to towarzystwo zwajemnej adoracji w UM,a potem zarzady podległych czy zależnych spółek.Takie traktowanie mieszkańców (wyborców) już niedługo usunie Was w niebyt.Założe się,że ktoś chce na tym "ukręcić" jakiś interes...
Odpowiedz
-6
@ belfer
dnia 13.12.2017, 12:07 · Zgłoś
Oj, bo się popłaczę... ze śmiechu.
Odpowiedz
4
@ max
dnia 13.12.2017, 12:28 · Zgłoś
A co do opisanej sytuacji mają wybory? Miasto chce postawic wiatę ale mieszkańcy wolą obskurny kontener, bop tak jest od 60 lat:)
Idac tym tropem remontów instalacji, elewacji nie robić bo tak jak jest było od dawna i nie wolno ruszać:-P Śmiech
Odpowiedz
22
@ mieszkaniec
dnia 13.12.2017, 13:19 · Zgłoś
Nie miast chce postawić wiatę - tylko miast kazało mieszkańcowy wystawić wiatę na ich terenie za 35 tys. zł.
Odpowiedz
9
@ jaślanka
dnia 13.12.2017, 15:45 · Zgłoś
Miasto chce postawić wiatę na koszt mieszkańców, czemu nie zrobi tego na własny koszt? To po pierwsze, a po drugie czemu nie postawić ładnej wiaty w obecnym miejscu? Czy aby na pewno pożar plastikowych kontenerów to przypadek? Może jednak nie?
Odpowiedz
3
@ demo krata
dnia 13.12.2017, 16:30 · Zgłoś
Czytaj ze zrozumieniem,a wtedy pisanie tekstu będzie łatwiejsze.Idąc tym tropem używasz nie trafionych argumentów...
Odpowiedz
-5
@ jaślanka
dnia 13.12.2017, 21:39 · Zgłoś
Sam sobie czytaj. Twoje niby lepsze bo twoje? Ciekawa demokracja
Odpowiedz
17
@ Bhp
dnia 13.12.2017, 11:00 · Zgłoś
Druga fotka fragmentarycznie pokazuje estetykę miasta i dbałość o jego wygląd.Uważam, że takich materiałów nie powinno się publicznie pokazywac,chyba że chodzi o pokazanie niechlujstwa i niedbalstwa.
Odpowiedz
29
@ Steven P.
dnia 13.12.2017, 11:21 · Zgłoś
Właśnie że powinno się pokazywać, jak najczęściej. Jasło jest przeraźliwie brzydkie - chaos architektoniczny, pstrokate szyldy na każdym budynku i zero dbałości o estetykę. Przykład paskudnego kontenera na klepisku (które mogłoby być ładnym, zielonym podwórkiem) na widoku jest znamienny - śmierdzi i przyciąga szczury już od 60 lat i nikomu to nie przeszkadza. Widocznie niektórym przyjemnie jest żyć w chlewie.
Odpowiedz
14
@ jaślanka
dnia 13.12.2017, 16:14 · Zgłoś
Szkoda że nie dodano innych fotek, wtedy wszyscy zobaczyliby jak miasto dba o estetykę!!! Walające się śmieci i brak kontenera lub dwa kontenery postawione obok siebie i śmieci pomiędzy i obok, bo nie miał kto posprzątać. Dopiero telefoniczne interwencje podziałały.
Odpowiedz
2
@ Jasło - miasto "blaszoków"
dnia 13.12.2017, 20:39 · Zgłoś
Racja. Święta racja.
Odpowiedz
3
@ Jasło - miasto "blaszoków"
dnia 13.12.2017, 20:42 · Zgłoś
Cytuję:

"Sprawą wyznaczenia nowego miejsca pod pojemniki dla wspólnot mieszkaniowych Kościuszki 55, 57, 59 zajmuje się TBS ABK, który jest ich administratorem - wyjaśnił wiceburmistrz Antoni Pikul"

Powołajcie jakiegoś eksperta lub zespół ekspertów (najlepiej z urzędu miasta), to wskażą wam to miejsce. Ale za to wskazanie trzeba będzie wybulić grubą kaskę...
Odpowiedz
2
@ ixi
dnia 14.12.2017, 17:07 · Zgłoś
No nareszcie ktoś też zauważył że w mieście jest bałagan, brud, niech luźne splowiale pseudo reklamy, zero charakteru i polotu! Zwykła bylejakosc.. Do roboty włodarze!
Odpowiedz
29
@ Lesnik
dnia 13.12.2017, 09:59 · Zgłoś
Taki. Cwany TBS prsze zrobic dobry krok w stronę mieszkańców i wykonać nowy na wlasny koszt dlaczego to ciągle mieszkańcy mają ponosić koszty tyle kasy spółdzielnia zabiera za czynsz to chyba ich stać na taką wiatę TBS jedna z najdroższych spółdzielni na podkarpaciu mieszkańcy macie rację nie zgafzajcie się a jesli będą z was kasę brali bo sami zrobia a z was zedrą zrubcie protest i wyzucajcie smieci obok wiaty
Odpowiedz
-11
@ nie dla wiaty
dnia 13.12.2017, 12:31 · Zgłoś
Nam jest wygodnie jak jest. Mozna smieci wyrzucac przez okno prosto do kontenera!
Odpowiedz
25
@ Odpowiedź
dnia 13.12.2017, 12:52 · Zgłoś
Wyrzucanie przez okno przypomina mi pewną anegdotke. Na lekcji chemii nauczycielka pyta się uczniów. Czy ktoś z Was wie jak się odlewa z Cyny? Jasio pierwszy chętny odpowiada.Proszę Pani .U nas scyny wylewa się przez okno.
Odpowiedz
-1
@ BHP
dnia 13.12.2017, 23:13 · Zgłoś
...Posprzątają
Odpowiedz
16
@ Problem
dnia 13.12.2017, 23:21 · Zgłoś
Jakie miasto taka strategiczna waga problemu.
Robić komuś dobrze bez jego zgody - to definicja gwałtu.
Jeżeli nie chcą śmietnika, to niech trzymają swoją produkcję w mieszkaniach.
Gdy pełne śmieci kosze zaczną się ruszać i capić to przyjdą po rozum do głowy.
Odpowiedz
8
@ Sir
dnia 14.12.2017, 00:13 · Zgłoś
Lubię ten kontener, jest oldschoolowy
Odpowiedz
8
@ łojtam
dnia 14.12.2017, 10:35 · Zgłoś
Podpalić znów śmietnik i zmienić nazwę ul. na Kopciuszki... hehehehe
Odpowiedz
10
@ Esteta
dnia 14.12.2017, 17:10 · Zgłoś
Jaki estetyk taka estetyka miasta.

Rzetelny estetyk na pytanie czy się napije - odpowiada:

Estety, nie piję...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657