Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Wojtek, nie daruję ci tej nocy

102

Nie przeproszę Cię, ani nie będę szanował. Przez całe życie wmawiałeś rodakom, że bohatersko wprowadzając stan wojenny obroniłeś granice Rzeczpospolitej. Historia jednak pokazała, po której stronie barykady stałeś tego mroźnego grudniowego wieczoru.

Pewnie powiesz, że prawa do głosu nie mam, bo świata tamtego jeszcze nie widziałem. I zgoda. Oceniał Cię nie będę, bo historia już nadto zrobiła. Politycy, którym hołdy wzajemne czynisz o nic wielkiego Cię nie przyczynią, bo Twój żywot i ich dobiegnie końca, a pamięć na pokolenia o zdradzieckim czynie przywódcy państwa na setki lat pozostanie w pamięci Polaków.

Może mimo starczego wieku nie dostrzegasz siły polityki. Przecież jakże o polityce może być mowa, skoro wodzem państwa naszego z sowieckiego nadania zostałeś? Bardzo radosny zresztą i prężnie wsławiony w szeregach wojska ludowego nie stroniłeś od skutecznego lizusostwa. Radość powinna Cię napawać ogromna, bo przecież nikt nie mówi głośno o Twoich „akcjach z Żydami”, nikt nie wypomina służalczo zapatrzonych oczu i szeroko otwartych uszu na sowieckie dyspozycje. Wiem, że karierę w wojsku chciałeś zrobić przednią. Udało Ci się i udać musiało, ale jednej rzeczy Ci w życiu zabrakło.

Brakło patrzenia w przyszłość. Od Twoich decyzji zależała wolność naszych ojców i dziadków. Wtedy, gdy „Solidarność” zwarła szeregi, kiedy obywatele postanowili powstać z kolan Ty uciekłeś w sowieckie ramiona. A przecież wschodni najeźdźcy byli zajęci Afganistanem, przecież byli w kryzysie. Brakowało im odwagi politycznej i siły sprawczej. Postanowiłeś jednak trwać przy swoim i stanąć na wysokości rozkazu z Moskwy. Chwała Ci za to spłynęła wprost z czerwonego dworu. Nie martwiłeś się losem Polaków. Ważniejszy był spokój Leonida.

Ile padło od strzałów, ile straciło swój czas dobry w więzieniu, ile padło ofiarą czystek i politycznych szantaży to wiedzą jedynie karty milicyjnych kartotek (o ile jeszcze nie spłonęły). Nikt nie zapomni jednak, że polityka po tzw. „okrągłym stole” stała się miałka i jasnoczerwona. Wszyscy wiedzą, jak wielką opieką otoczony zostałeś przez swoich zdawałoby się oskarżycieli. Nikt jeszcze jasno nie przejrzał bo i historia sprzyja tym, którzy ją tworzą.

Już ponad 30 lat minęło od tej nocy, która dla wielu stała się koszmarem. Stałeś się obecnie ofiarą nie tyle demokratycznego ustroju, ile politycznych rozgrywek. Kary za to nie poniesiesz, bo i sąd bezsilny się staje wobec Twojej osoby. Czas leczy rany, ale nie przywraca życia. Wielu młodych ofiarą swojej krwi walczyło o Polskę, w której możesz teraz spokojnie żyć. Warto czasem zmienić poglądy, bo komuna już nie wróci. Czerwony sztandar nie został w przedpokoju, lecz spłonął.

Grzegorz Michalski

Napisany dnia: 13.12.2013, 09:35

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
-4
@ kasia
dnia 18.12.2013, 14:48 · Zgłoś
Jaruzelski mieszka w Warszawie przy ul. Ikara 5 w starej, pięknej, przedwojennej willi. Dziś dom ten formalnie już należy do jego córki Monisi, ale przed wojną należał do rodziny Przedpełskich. Ostatnia właścicielka, sanitariuszka AK próbowała odzyskać utraconą willę, ale nie miała szans w starciu z tym kacykiem sowieckim. W końcu zmarła a willę odziedziczy Monisia.
Odpowiedz
5
@ Skiba
dnia 18.12.2013, 16:13 · Zgłoś
a po kim willę dostał słynny AK-wiec Rajmund Kaczyński ???
Odpowiedz
4
@ oset.
dnia 17.12.2013, 22:36 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
4
@ Ktoś pamiętający
dnia 18.12.2013, 10:32 · Zgłoś
@oset. - Popieram Twoją opinię !!! Chyba Wszyscy zaglądający na ten portal znają metody "pracy" Redakcji . Totalna żenada !!! Za czasów "Wojtka" też mieliby problem "zaistnieć" z takim "warsztatem dziennikarskim" i swoistym wyczuciem "obiektywizmu" , no chyba że zadeklarują publicznie swoje sympatie polityczne i będą pisać tylko dla "sympatyków".
Odpowiedz
2
@ duduś
dnia 17.12.2013, 22:10 · Zgłoś
A ja powiem wam krótko,że w Polsce nie było,nie jest i nie będzie dobrze.
Odpowiedz
1
@ Amon_Ra
dnia 16.12.2013, 21:08 · Zgłoś
Do dragoness: Zapewne Pani ideałami są: Franciszek Ksawery Branicki, Szczęsny Potocki i Seweryn Rzewuski oraz biskupi: Józef Kossakowski, Ignacy Massalski, Wojciech Skarszewski, Michał Roman Sierakowski, Michał Poniatowski.
Odpowiedz
4
@ Ktoś pamiętający
dnia 16.12.2013, 23:18 · Zgłoś
@Amon_Ra - Ty nie pisz o tych ludziach że mają ideały!!! Oni działają metodą taką jak Moderatorzy tego portalu. Jeśli ktoś ma inne zdanie niż Oni to się dla nich nie liczy. Wszyscy powinni się z Nimi zgadzać. Tylko że ich brak myślenia, logicznego myślenia (jak pisałem w komentarzu, który mi usunęli) bardzo Ich upodabnia do tych, których "nie przeproszą i nie będą szanować". Żałośni ludzie, zapewne żarliwi Katolicy, stojący pod samym ołtarzem i słuchające w skupieniu słów "A czemu widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w oku swoim nie dostrzegasz?" - ale te słowa Ich nie dotyczą, dotyczą TYCH INNYCH !!! Obłuda !!! Żal mi takich !!!
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 17.12.2013, 08:35 · Zgłoś
A ja myślałam, że nick predestynuje choćby do minimalnego poziomu... Nie bardzo rozumiem podawane przykłady parytetów, czy jak wolę to określać handicapów w polityce. Sugeruje Pan oczywiście moje PiSowskie sympatie? A w kolejnym poście, podaje Pan oczywiście przykłady idoli osób PRZEZE MNIE wymienionych? Bo i dawni i obecni na tym samym poziomie? Zdrajcy i ruskie pachołki. A może po prostu pożyteczni idioci? Ktorych też mamy coraz więcej?
Odpowiedz
3
@ Amon_Ra
dnia 16.12.2013, 20:55 · Zgłoś
Zmartwię Panią, nie jest ich mniej. Jest ich coraz więcej. Staje się to już DZIEDZICZNE. Nijaka zając, gosiewska, i reszta mających parcie na koryto i kasę. "Młodzi" patrzą i się uczą, część nie mogąc żyć w tym kraju wyjeżdża, reszta zapisuje się do "młodzieżówek" myśląc, tak jak Pani, iż zastąpi te nic nie robiące ale zarabiające św i nie przy korycie po zmianie pokolenia.
Odpowiedz
4
@ Amon_Ra
dnia 16.12.2013, 18:42 · Zgłoś
Do autora wypocin i jego klakierów: "Wojtek, nie daruje ci tej nocy", to sobie możesz mówić do swojego ... jak nie ci stanie na wysokości zadania. Przeczytajcie sobie, ..., życiorys Wojciecha Jaruzelskiego. Nie dorastacie mu do pięt, miernoty pokolenia jp na ... lub JP II !!!
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 16.12.2013, 19:01 · Zgłoś
Czytaliśmy, czytaliśmy... Podobnie jak Michnika, Kuronia, Mazowieckiego, Wałęsy i innych tego typu egzemplarzy. I jesteśmy wdzięczni za upływający czas, bo dzięki niemu jest ich coraz mniej. Chociaż na ilość naiwnych to nie wpływa.
Odpowiedz
9
@ Ktoś pamiętający
dnia 16.12.2013, 12:20 · Zgłoś
Redakcjo Portalu jaslo4u.pl publikujecie felieton jakiegoś "śmiesznego redaktorzyny" z Jego rozmyślaniami i refleksją dotyczącą czasu stanu wojennego oraz Osoby generała Jaruzelskiego a w komentarzach dotyczących tego felietonu ami wykorzystujecie metody poprzedniego okresu, który tak traumatycznie wpłynął na psychikę Autora felietonu. Jednym ze sposobów działania w tym okresie była cenzura, którą Wy również próbujecie (ale jak wszystko inne nieudacznie) stosować. Jeśli usuwacie komentarze to zwróćcie uwagę że mają one powiązanie z innymi i wycięcie niektórych od razu zwraca uwagę. Co stał się z komentarzami użytkowników "Ktoś pamiętający" oraz "Też pamiętający" ??? Dotyczyły one powyższego felietonu i powinny być pod nim!!! Jeśli już usuwaliście komentarze to zwróćcie uwgę np. że użytkownik "@jab" w swoim komentarzu wprost zwraca się do "Tż pamiętający" !!! Zwrócił uwagę ktoś na to??? Próbujecie pisać o czymś o czym nie macie zielonego pojęcia a w dodatku posługujecie się w swoim działaniu czymś, co było domeną systemu, który Wam " wyrządził tak wiele krzywdy". Jesteście beznadziejni i chyba nie jest to tylko moja odosobniona opinia!!!
Odpowiedz
3
@ Ktoś pamiętający
dnia 16.12.2013, 11:05 · Zgłoś
Jeszcze jedno. Informuję Was, że skany z postami które były pod tym felietonem udostępnię innym aby pokazać jak działają "niektóre media" i jak manipulują opinią internautów !!! Może to uświadomi innym jaka jest "obiektywność niektórych mediów" !!!
Odpowiedz
0
@ Ktoś pamiętający
dnia 16.12.2013, 10:53 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
3
@ Ktoś pamiętający
dnia 16.12.2013, 10:46 · Zgłoś
Mam pytanie do Redakcji jasło4u co stało się z postami, które były pod tym artykułem i dlaczego nie są widoczne? Żałosnym portalem się stajecie z dnia na dzień !!! Żenada !!! Ktoś nie potrafi przyjąć konstruktywnych słów krytyki !!! Jesteście żałośni i tyle w tym temacie !!!
Odpowiedz
8
@ Piotrek
dnia 15.12.2013, 18:41 · Zgłoś
Ale ludzie w Was jadu? cyt. Dajcie Polakom rządzić a sami się wykończą.

Autor: Otto von Bismarck
Odpowiedz
5
@ jab
dnia 15.12.2013, 13:00 · Zgłoś
do "Tż Pamiętający" Powiedz co zostało z tych 21 postulatów czy nie wytarli sobie nimi ty...a powiedz jedn czy wszyscy którzy sa teraz milionerami dorobili sie w sposób legalnypo upadku komunynikt z nas nie miał grosika co zrobili z majątkiem Narodowych dorobkiem naszych pradziadow czy slyszaleś o aferach na miliaryd zlotych , czy ktoś stanął przed sądem/prócz Rywina/ Jedynym słysznym posunęciem był bełkot Wałęsy wycenić majatek narodowy i oddać każdemu po rowno a oni co zrobili ktory nagle w 1989 roku mal na tyle forsy aby byc teraz milionerem czy miliarderem Nie mow mi ze to bylo demokratyczne . Złodziej zlodzieja pogania afera aferę goni. A biedny chłop w cholewiokach bracuje na nich. Bardzi piękny przyklad Minister sikorski kupuje do biura kilkanaście foteli po 16.000 zl za sztuke . Co my możemy na to poradzic . jedyni bol ludzi tutaj na dole . Pócz tego ze gkomuna była przeciwko kościołowi i swoim przeciwnikom nikt sie tak nie zbogacil na wlasnym narodzie jak obecne demokratyczne wladze Amen
Odpowiedz
5
@ znający temat
dnia 15.12.2013, 12:57 · Zgłoś
Każdy pisać może, każdy i co chce?
Odpowiedz
-7
@ gazda
dnia 15.12.2013, 12:36 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 15.12.2013, 13:45 · Zgłoś
Jak nie mam 150 lat, to nie mogę pisać o wojnach amerykańsko-indiańskich? Czy o rozbiorach Polski?
Odpowiedz
-4
@ memento
dnia 14.12.2013, 13:06 · Zgłoś
a wiesz ty piekło ilu Polaków zginęło w przewrocie majowym? . I ile pomników ma teraz ojciec narodu ? i co ty na to ?
Odpowiedz
11
@ antysven
dnia 14.12.2013, 11:25 · Zgłoś
Najgorsze jest to jak mlodzi ktorzy nie maja pojecia jak bylo itd. sie wypowiadaja. wszyscy jedziecie na komune ze było beznadziejnie.Ok.Moze i było ,ale przynajmniej kazdy mial obowiazek pracy i ta prace mial. Teraz mamy wolnosc ,demokracje itp. I co z tego jak wiekszosc narodu tula sie po swiecie zeby godnie zyc, bo w polsce nie moga znalesc pracy.Ktos mi kiedys powiedzial ze za komuny nic nie bylo w sklepach. Zgadzam sie z tym. Za to teraz mamy wszystko tylko nie kazdego na to stac. Najbardziej wkurzaja mnie mlodzi ,ktorzy nie wiedza o co chodzi a piepsza glupoty.
Odpowiedz
0
@ obserwator
dnia 14.12.2013, 11:03 · Zgłoś
Honory Panie Generale. To historia Pana oceni i na pewno będzie to opinia pozytywna. Przy dzisiejszych pseudo historykach i prawnikach z IPN, oraz tzw.działaczy wolnościowych typu J.K co to pod spódnica mamusi się chowali, nie ma Pan szans na bezstronną, rzetelną ocenę.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 14.12.2013, 19:28 · Zgłoś
Zanieś mu jeszcze kwiatki i bombonierkę do szpitala. I wręczaj koniecznie w pozycji "niech będzie pochylony".
Odpowiedz
4
@ Max Szyderko
dnia 14.12.2013, 09:50 · Zgłoś
O, widzę cenzura wstała i usuwa krytyczne komentarze o poziomie felietonu. Brawo, oby tak dalej !!!
Odpowiedz
7
@ Franc.
dnia 14.12.2013, 10:42 · Zgłoś
..no popatrz Max, popatrz, też zauważyłem. Widać prawda w oczy kole !!! No i czym się różnią te dziennikarzyny od tych z czasów komuny ? Ano tym, że wówczas drukowali tylko to co im kazano, a dziś tylko to, co im odpowiada... Żenada.
Odpowiedz
0
@ Max Szyderko
dnia 14.12.2013, 10:50 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
1
@ Feel
dnia 15.12.2013, 10:37 · Zgłoś
Zgadza się, jasło4pis. Redakcjo zmień nazwę!!!
Odpowiedz
2
@ stary
dnia 13.12.2013, 21:21 · Zgłoś
żal mi Cię że ktoś ci głupot naopowiadał a Ty dajesz temu wiarę,wiem bo przeżyłem tamte chwile w zasadniczej służbie wojskowej,nie na ochotnika lecz z poboru będąc głodny i zmarznięty.
Odpowiedz
10
@ Franc.
dnia 14.12.2013, 10:05 · Zgłoś
Znowu nie pitol stary bzdetów, w LWP jak było tak było, ale nikt nie chodził głodny. Jak przyszło stać na mrozie to trochę się marzło, ale na służbę czy wartę zawsze można było dobrze się ubrać, nawet w kożuch do kolan i " filcaki". Nawet maść na odmrożenia dawali. Wiem coś o tym (pobór jesień '78 JW 2456 EŁK - poligon pod namiotami nad jeziorem Selment Wlk. 28 stopni mrozu. ) Przez takie teksty taki cycek jeden z drugim jak ten Michalski wyobrazi że wojsko to były jakieś KL było.
Odpowiedz
1
@ stary
dnia 18.12.2013, 15:04 · Zgłoś
Franc nie wiem w jakiej jednostce odbywałeś zaszczytną służbę,może w OTK że takie dobre warunki bytowe były ,ale pobór 78 nie trwał w stanie wojennym, i wiem co piszę,pobór wiosna 80 JW 2128 samodzielny pułk czołgów średnich Stargard Szczeciński,a w kożuchach i gumofilcach to można iść na ryby,a co do maści to nie słyszałem do czego mogła by służyć może na mendy.pozdrawiam i życzę miłych wspomnień z woja.
Odpowiedz
6
@ jan
dnia 13.12.2013, 19:00 · Zgłoś
a coś może powiecie o bohaterze narodowy J.Pilsudskim w wyniku jego stanu wojennego zginęło ponad trzysta naszych rodaków czy ktoś coś powie . Może porowna sytuację Jaruzela z Piłsudski chę tnie przeczytam Cz tamta śmierć byla inna od tej z 13-go
Odpowiedz
1
@ zielony
dnia 13.12.2013, 23:07 · Zgłoś
Tym,że przeciwnicy Piłsudzkiego gnili w Berezie Kartuskiej,a przeciwnicy Jaruzelskiego trafili do Arłamowa i w zdecydowanej większości powychodzili o własnych siłach z więzień.Ci którzy nie okazują wrogom litości mają częściej spokój w chwili słabości...
Odpowiedz
4
@ CDN
dnia 14.12.2013, 16:16 · Zgłoś
No i jeszcze "taki drobiazg" maleńki. W czasie strajków chłopskich w latach trzydziestych od kul granatowej policji zginęło ponad stu POLAKÓW. Tak, tak, w tej cudownej, przedwojennej II Rzeczpospolitej. Najmłodsza ofiara miała 9 lat, zginęła niedaleko od nas. Ofiary zamachu majowego, to ponad trzystu zabitych. Też Polaków. Jeden ma "krew Polaków na rękach", drugi tablicę w prawie każdym kościele...
Odpowiedz
0
@ Goebel
dnia 13.12.2013, 18:41 · Zgłoś
Kolejny bezsensowne i głupie wypociny niejakiego Michalskiego. Redakcjo zrezygnujcie z usług tego gościa bo tylko zaśmieca portal swoimi przemyśleniami, których nie chce się czytać. Dla przypomnienia podaję link do pozostałych felietonów tego "publicysty":
http://www.jaslo4u.pl/felietony
Odpowiedz
4
@ szejan
dnia 13.12.2013, 18:11 · Zgłoś
13 grudnia to taka noc zdrajców narodu polskiego. Polacy powinni to zapamiętać jako Dzień Zdrady
Odpowiedz
1
@ Max Szyderko
dnia 14.12.2013, 09:44 · Zgłoś
Pamiętamy 2007, gdy Lech Kaczyński zdradził polski naród podpisując Traktat Lizboński i oddał Polskę w euroniewolę...
Odpowiedz
3
@ bady
dnia 13.12.2013, 17:21 · Zgłoś
przykre sa wspomnienia czasow kiedy sie stalo w kolejkach na kartki kupowalo ,cala noc trzeba było pod sklepem warte trzymac zeby rano dostac pol kilo miesa i kilo zwyczajnej ,male dzieci zostawialo sie w domu lub bralo w kolejke ,marny byl los i moze praca b yla i pieniedzy starczalo ,to wlasnie od tamtych czasow zaczeto zadluzac panstwo polskie i Gierek krzyczal 'pomozecie -pomozemy krzyczeli gornicy i dlug do tego czasu urosl do niewiarygodnych rozmiarow i za jakis czas Polski nie bedzie bo ktos nas wykupi a rządzacy terazniejsi spłacaja tylko odsetki a wyprzedali caly majatek narodowy ,wszystko poszlo w obce lapy
Odpowiedz
2
@ karolek
dnia 13.12.2013, 17:06 · Zgłoś
wiec ie co mnie najbardziej drazni to te pocałunki i usciski serdeczne z Breżniewem, a tu sie usmiechał do ludzi i dzieci głaskał fałszywie,moim zdaniem sad i kara powinna byc dla takiego Kiszczaka i Jaruzelskiego ale wczesniej a nie jak sie przedawniło i zachorowal gosc a tyle lat zyl sobie w luksusie jak panisko bez zadnych wyrzutow sumienia, z najwyzsza emerytura i z honorami zapraszany niejednokrotnie .Ma krew na rekach ponad 100 mlodych ludzi , tak czy inaczej kiedys za to odpowie
Odpowiedz
-12
@ Sven
dnia 13.12.2013, 16:58 · Zgłoś
Jaruzelski w świetle prawa międzynarodowego to przestępca ma się dobrze on Kiszczak z 15 tysiącami emerytury za strzelanie do ludzi...No cóż wspólny mianownik jest taki,że żyjemy w bandyckim kraju bo obecna katolicka władza niczym się od nich nie różni---KOMUNIŚCI,KLECHY ŻYDY ta hołota sprawuje władzę w tym bandyckim kraju polecam książki Isakowicza Zalewskiego opisuje tam zachowania i donosy klechów autentyczne maszynopisy.
Odpowiedz
7
@ Julka
dnia 13.12.2013, 15:45 · Zgłoś
Do piekło - a powiedz ty piekło czy teraz jesteś taki wolny? napewno nie pamietasz tamtych czasów skoro gdaczesz bez sensu.Państwo dbało o ludzi nie było bezdomnych, bezrobotnych nikt nie musiał wyjeżdżać za chlebem bo miał go pod dostatkiem, A teraz co? babcia została wyżucona z mieszkania bo nie stać jej na opłacenie czynszu, i nikt jakoś tym sie nie przejmuje, a jakbyś tak niedaj Boże psa uderzył to cie więzień czeka.I teraz to naprawde taką wolność i dobroć mamy. Niemcy wykupują ziemię , zakłady porozwalane pracy nie ma. Walczyliśmy tak samo głupio jak teraz Ukraina za tą dobrocią jaką jest ta przeklęta unia.A że ludzie ginęłli to na swoje życzenie , po co robili zadymy,zle im było? No to teraz mamy ucisk jak za Stalina i teraz mamy dobrze, Taka jest twoja wizja wolności? . Dzięki że taki PAN GENERAŁ JARUZELSKI istniał, bo teraz przewalał byś snieg na Syberii. Przestańcie młodzi siać swe głupie poglądy i opierać się na historykach którzy mają pewnie tyle lat co i ty i piszą niestworzone rzeczy na temat Jaruzelskiego i stanu wojennego.Idą świeta więc idz do kościoła wyspowiadaj się ze swoich grzechów i daj uczciwym ludziom spokojnie świętować.
Odpowiedz
4
@ piekło
dnia 13.12.2013, 16:35 · Zgłoś
Nigdzie nie napisałem, że teraz mam/mamy wolność. Ten "Pan Jaruzelski" patrzył tylko na swoje interesy. Moja rodzina była prześladowana ze względu na to, że dziadek brał udział w II WŚ i sprzeciwiał się władzy komunistycznej po II WŚ. To było nie do wytrzymania. Też powiesz, że to przez mojego dziadka, bo nie chciał takich władz tylko Wolną Polskę ? Nie mówię ze mamy lepiej, bo UE to dokładnie taki sam twór jak nie gorszy, ale nikt mnie nie przekona że Jaruzelski dbał o kraj i dzięki niemu zawdzięczamy "niepodległość".
Odpowiedz
2
@ Skiba
dnia 13.12.2013, 16:55 · Zgłoś
Szkoda,że nie znał Rajmunda Kaczyńskiego, słynnego AK-owca, to może by mu załatwił jakąś willę i niezłą robotę...
Odpowiedz
6
@ pol
dnia 14.12.2013, 12:14 · Zgłoś
Dobrze że są jeszcze rozsadnie myślący ludzie którzy nie dają się manipulowac obecnej złotoustnej wierchuszce.
Odpowiedz
0
@ cxv
dnia 17.12.2013, 19:31 · Zgłoś
Pani Julko ma Pani umysł przeżarty przez komunistyczną zarazę. Jak nawet ktoś może jeszcze myśleć, że dawniej było lepiej? Komunizm był takim ustrojem, że bezdomni, morderstwa i tym podobne mogły się zdarzyć tylko w zgniłym kapitalizmie. Chociaż takie problemy istniały za PRL to o tym się głośno nie mówiło. Proszę obejrzeć sobie kroniki które puszczali w telewizji po strajkach na wybrzeżu. To czysto propagandowe materiały, gdzie się wmawiało widzą, że to chuligani strzelali do robotników.

Ginęli ludzie na własne życzenie? Może czas poczytać trochę książek historycznych? Strajki na wybrzeżu były spowodowane między innymi kolejnymi podwyżkami cen żywności. Skoro strajki wybuchały to chyba dla tego, że źle im było. Kto by strajkował kiedy jest dostatek? Proszę się zastanowić.

Tak zachwalasz PRL a przypomnij sobie jak się stało w kolejkach żeby kupić trochę żywności. Na półkach nędza i pustka. Idiotyczne kartki na żywność. Pałowanie przez Milicję, brak wolności słowa i wymuszanie poprawności politycznej. Tak tęsknisz Julko za czerwonym przyjacielem?

Piszesz, że nie wyjeżdżali za chlebem. Nie przyszło Ci do głowy, że Europę dzieliła żelazna kurtyna? Za przekroczenie jej ludzie oddawali życie. Wjechanie za granicę nie było takie proste. Myślisz, że przeciętny Kowalski mógł wyjechać na zachód bez problemu?

Praca w PRL to też jedna wielka kpina. Bezrobocie było niskie ale co z tego, jak część ludzi wykonywała pracę nieprzydatną nikomu. Mniejszą szkodę czyniliby gdyby nic nie robili. Co PRL pozostawił po sobie? Gdy inne kraje się rozwijały u nas kupowało się licencję na urządzenia sprzed 10 lat które już były po prostu przestarzałe. Do 2000 roku produkowało się Fiata 126p na którego licencję zakupiono jeszcze w latach 70. W tym czasie w innych państwach jeździły Mercedesy, BMW i inne luksusowe marki.

Narzekasz na UE? Przypomnij sobie jaki widok zapewniało nam Jasło w 2000 roku. Nadal spora część ludzi jeździła Maluchami, Polonezami i innymi wytworami z minionej epoki.

Teraz masz pełne sklepy, budują Ci autostrady, modernizują koleje, masz dużo lepsze samochody, powszechny dostęp do internetu, telewizji, radia, możesz wyjechać z kraju praktycznie w każdej chwili, możesz kupić wszystko z pracą też nie jest tak najgorzej.

Pisałem już o tym, jeśli mąż i żona zarabiają po 1200zł to mają miesięcznie 2400zł. Nie da rady za to przeżyć? Kupujesz tanie jedzenie, jeździsz mniejszym samochodem, masz mniejsze mieszkanie, kupujesz tańsze ubrania. Ludzie za najniższą krajową chcieliby żyć jak milionerzy.

"Przestańcie młodzi siać swe głupie poglądy i opierać się na historykach"

To Ty powinnaś poczytać trochę książek i zrozumieć, że komunizm zrobił Ci wodę z mózgu. Właściwie to może zacznij na początek czytać komiksy żeby Ci się tryby w mózgu nie przepaliły od nadmiernego wysiłku.
Odpowiedz
-1
@ Ktoś pamiętający
dnia 17.12.2013, 19:43 · Zgłoś
@cxv - autor felietonu? następny "nawiedzony" ??? czy ofiara Czarnobyla ???
Odpowiedz
1
@ Szymek
dnia 19.12.2013, 13:03 · Zgłoś
do cxv, ale po kolei :
Nie mów, kto ma mózg zżarty, a może u ciebie plewy ?
Książki warto i wręcz trzeba czytać, ale ludzi zewnątrz, a nie nawiedzonych historyków (każdy dr ???) z IPN.
"Strajki na wybrzeżu były spowodowane między innymi kolejnymi podwyżkami cen żywności". Dobre. Dzisiaj z dnia na dzięń podwyżki WSZYSTKIEGO i jakoś bohaterów brak.
"Na półkach nędza i pustka". Fakt, dzisiaj jest wszystko, tylko jakość nie ta co wtedy, poza tym zbyt wielu na ten towar nie stać.
"Europę dzieliła żelazna kurtyna" fakt. Ale kto chciał, starał sie może dłużej, ale wyjechał. Sam mam kilku krewnych z Jasła i Żółkowa którzy wyjechali przeważnie do USA i tam po dziś dzień zostali.Dzisiaj już obywatele USA, więc czasami odwiedzają ojczyste strony.
"brak wolności słowa i wymuszanie poprawności politycznej" Fakt. Dzisiaj jest wolność, więc jeden drugiemu ubliża na forach, drze paje na ulicy obrażając wszystkich i to jest wolność.? a brak poprawności politycznej ujawnia sie szczególnie na Krakowskim Przedmieściu. Jedz tam 10-go i powiedz cos nie tak jak myśli wódz prawie JK i przy[...]sy, to oberwiesz po głowie.
Jaruzelski był "na świeczniku" władzy dobre kilkadziesiąt lat. Ma tzw."wille" - byłem, widziałem w Warszawie przy Ikara. Dzisiaj ludzie garaże większe i ładniejsze budują. Dzisiejsi "włodarze", którzy na plecach strajkujących ustawili się tak, że w ciągu kadencji (JEDNEJ) budują posiadłości, odkładają w bankach szwajcarskich waluty itd. Korzystają z wolności. Niedawno czytałem zapytanie do europosła z ziemi jasielskiej, skąd ma więcej oszczędności niż zarabia ? Pewnie korzysta z wolności.
Bezrobocie pewnie było, ale pewnie było ukryte - jak wiesz co to znaczy. Prace dla jednego robiło trzech., ale pomimo to sobie chwalili.
Piszesz o tych 2400 zł dla małżeństwa - rozumie młodego, i z niewielkim wykształceniem i szansami na awanse? Zapomniałeś o szczególe. Może oni chcą mieć dziecko, albo kilkoro.
Zastanów się co piszesz, bo to jednak to w twojej głowie nieład, umysł przeżarty niczym durszlak i zaraza - pewnie gorsza od tzw.komunistycznej.
Odpowiedz
-1
@ cxvc
dnia 23.12.2013, 00:02 · Zgłoś
"Strajki na wybrzeżu były spowodowane między innymi kolejnymi podwyżkami cen żywności". Dobre. Dzisiaj z dnia na dzięń podwyżki WSZYSTKIEGO i jakoś bohaterów brak.

Udowodnij mi, że strajki na wybrzeżu nie były związane z podwyżką cen bo twoje przemyślenia możesz sobie włożyć tam gdzie światło nie dochodzi.

"Na półkach nędza i pustka". Fakt, dzisiaj jest wszystko, tylko jakość nie ta co wtedy, poza tym zbyt wielu na ten towar nie stać.

A wtedy każdego było stać na wszystko? Każdy mógł sobie kupić Fiata 125p? Każdy miał super dom urządzony na bogato? Tak samo istniał podział wedle zamożności.

"Europę dzieliła żelazna kurtyna" fakt. Ale kto chciał, starał sie może dłużej, ale wyjechał.

Właśnie MOŻE, dzisiaj kupujesz bilet do UK przez internet i wylatujesz. Nikogo to praktycznie nie obchodzi.

"brak wolności słowa i wymuszanie poprawności politycznej" Fakt. Dzisiaj jest wolność, więc jeden drugiemu ubliża na forach, drze paje na ulicy obrażając wszystkich i to jest wolność.?

Jeśli jest mu źle, jest niezadowolony to niech sobie drze. Dzięki temu taki krzykacz jak Ty, może ubić trochę piany w komentarzach.

"Prace dla jednego robiło trzech., ale pomimo to sobie chwalili."

Robiło? Raczej siedzieli i wzbijali bąki a państwo ich głaskało po główce bo przecież każdemu musiało zapewnić pracę. Do dzisiaj spłacamy zadłużenia z PRL nieudolnego zarządzania i gospodarki centralnie planowanej.

"Piszesz o tych 2400 zł dla małżeństwa - rozumie młodego, i z niewielkim wykształceniem i szansami na awanse? Zapomniałeś o szczególe. Może oni chcą mieć dziecko, albo kilkoro. "

I co z tego, że chcą mieć? Przecież masz zasiłki, możesz zmienić pracę, podnieść kwalifikacje, otworzyć własną firmę, wyjechać z kraju. Co Ty byś chciał, żeby Ci za zrobienie dziecka płacili +1000zł miesięcznie? Wtedy [...] pracę tylko dzieci robić. Kto Ci zabrania zarabiać więcej? Skoro taka kwota Cie nie satysfakcjonuje to pokaż, że twoja praca jest warta więcej.

"Zastanów się co piszesz, bo to jednak to w twojej głowie nieład, umysł przeżarty niczym durszlak i zaraza - pewnie gorsza od tzw.komunistycznej."

To Ty się zastanów dlaczego Socjalizm upadł skoro był takim cudownym ustrojem. O moją głowę się nie martw.

Nie myśl sobie, że jak Ci dają plusy to piszesz mądrze. Tutaj jest zbiegowisko czerwonego [...]. Wszakże miliony much nie mogą się mylić.
Odpowiedz
23
@ zielony
dnia 13.12.2013, 14:49 · Zgłoś
Tu nie ma dyskutować.Całe te spory o to czy Rosjanie by wkroczyli czy nie są bzdurne.
Oni nie musieli wkraczać,oni już tu byli.Oczywiście - mamy "bezsporne" opinie specjalistów z IPN i krzyki mściwych "opozycjonistów",a z drugiej strony świadectwa przeciętnych ludzi którzy wiedzą swoje,ba rozmawiali nawet z niektórymi z tych Rosjan i wielokrotnie wspominali,że interwencja była realnym zagrożeniem.Spierać się o to czy nie - to jest nieważne.Ponieważ to nie Stan Wojenny jest prawdziwą zdradą ze strony Jaruzelskiego który przysięgał PRL i w ten sposób dotrzymywał swojej przysięgi - nie ważne czy była to przysięga dla "okupanta" (czy dzisiaj na pewno jesteśmy jako jedna z republik Unii Europejskiej bardziej wolni ? Do ZSRR nas nigdy nie wcielono!), ale "okrągły stół",którego "porządki" doprowadzają konsekwentnie do implozji całego naszego społeczeństwa i kraju.Oficjalnie 2 miliony już wyjechało,nieoficjalnie o wiele więcej.I nic dziwnego.Powoli pozostaje nam tylko prawo do ucieczki.Prawo pracy jest bowiem systematycznie likwidowane - nie tylko "elastyczny czas pracy" i przedłużenie do maksimum okresu rozliczeniowego,ale i pierwsze próby wysłania do pracy ludzi w dni wolne takie jak soboty,niedziele i święta : http://praca.wp.pl/title,W-korporacjach-swiat-nie-bedzie,wid,16248282,wiadomosc.html . To wszystko jest znamienne dla systemu pookrągłostołowego rynkowego niewolnictwa które coraz bardziej zaczyna nas otaczać.I za to "towarzysz" generał,który zabrał się za opozycję,ale jakoś tak "mało skutecznie" - powinien odpowiedzieć.Za zdradzenie PRL i jego mieszkańców.Za przekazanie władzy takim Wałęsom, Tuskom i Kaczyńskim.
Odpowiedz
13
@ Max Szyderko
dnia 13.12.2013, 15:03 · Zgłoś
Moja babcia mieszkała w Legnicy w bloku, razem z rosyjskimi oficerami. Jedną klatkę zamieszkiwali Polacy a resztę Rosjanie. Na przeciwko była baza`-`garaże wojskowe. Na ul Krótkiej, gdyby ktoś chciał sprawdzać. W nocy 12 grudnia 1981 wszystkie auta wojskowe stamtąd powyjeżdżały, ale najpierw przez dobrą godzinę grzali silniki jak to diesle ...
Mam też rodzinę w byłem NRD-owie i też mówili i koncentracji wojsk przy naszej granicy. To samo usłyszeliśmy po latach, już w "wolnej"Polsce od rodziny ze Lwowa...
Ale co tam, takie Michalskie, co ich wtedy pewnie jeszcze na świecie nie było przecież wiedzą więcej. I mają za co nienawidzieć ...
Odpowiedz
9
@ tak tak,ale...
dnia 13.12.2013, 23:01 · Zgłoś
Droga Pani Dragoness. To wszystko ma 1 wadę.Władze PRL kiedyś co do AK i innych ugrupowań uprawiały swoją propagandę.Trzeba być skrajnie naiwnym,by wierzyć,że obecne demokratyczne władze nie robią tego samego w stosunku do swych wrogów.Nie oni pierwsi nie oni ostatni.
Odpowiedz
8
@ CDN
dnia 14.12.2013, 10:09 · Zgłoś
Dowódcy najwyższego szczebla dyskutują o sprawach najwyższej wagi, a Anoszkin robi sobie po cichu notatki z tych spotkań. W takie bajki możne uwierzyć ktoś, kto nie był wtedy w wojsku. Notatki mogły być sporządzane wyłącznie w zeszytach, które były przeszyte sznurkiem z pieczęcią na końcu, plus strony ponumerowane. Pilnowały tego odpowiednie służby na każdym szczeblu. Proszę sobie wyobrazić, że taki zeszycik trafiłby w ręce opiekuna z ramienia służb. Czemu miałyby więc służyć takie notatki ? Kto przy zdrowych zmysłach ryzykowałby przesłuchiwanie ? Przecież na szczeblu generalskim nie byłoby degradacji. Najbardziej prawdopodobna wersja to samobójstwo. Tak przecież działają służby w każdej armii.
Odpowiedz
-1
@ Max Szyderko
dnia 14.12.2013, 19:54 · Zgłoś
Dokładnie :)
Tylko jakieś pisowskie ćwierćmózgi mogą łyknąć takie info...
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 14.12.2013, 20:35 · Zgłoś
Oczywiście, panie Max. A Kukliński był zdrajcą, podobnie jak powstańcy listopadowi, bo się "zamachnęli" na legalną władzę... Boże, miej litość nad ... przez wrodzoną kulturę nie dokończę.
Odpowiedz
4
@ zielony
dnia 15.12.2013, 11:08 · Zgłoś
Wie Pani - taki mały problem - Kukliński nie dość,że przysięgał PRL i tą przysięgę złamał za pieniądze (oczywiście wiem,że spotkam się z krytyką wielbicieli szeregowego Kuklińskiego którzy będą wmawiać,że tego nie było tak samo jak szastania pieniędzmi przez które ten agent musiał zostać ewakuowany), to jeszcze wydał wraz z planami militarnymi - które dotyczyły przecież m.in. zadań na wypadek wojny dla Polskich żołnierzy (nieważne że walczących dla Czerwonego Luda,ważne że Polskich,to na Polaków miały spaść bomby a oni zginąć bez sensu) plany dotyczące obrony cywilnej. Co mogło spowodować w wypadku wojny CAŁKOWITĄ EKSTERMINACJĘ CAŁEGO NARODU.
Nawet dzisiaj rakiety nie potrafią rozpoznać,czy jesteś cywilem czy nie - cóż dopiero czy ktoś jest komunistą czy opozycjonistą.Wszyscy byli by trupami.
Co zaś do planów dotyczących bombardowania nuklearnego Polski na które powołują się zwolennicy kanonizowania Kuklińskiego - to był plan na wypadek przegrywania w wojnie nuklearnej i Amerykanie mieli identyczny w Niemczech.Zdetonować miny jądrowe i zbombardować co się da, by spowolnić postępy sił konwencjonalnych atakującego przeciwnika zmuszonych tym samym do przedzierania się przez obszary skażone.I to właśnie zdradzenie planów wojennych było zagrożeniem dla równowagi i systemu wzajemnego odstraszania co mogło skończyć się wojną i rzeczywiście zbombardowaniem Polski.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 15.12.2013, 11:44 · Zgłoś
Ja tylko chciałam "podskubać" wielbicieli JKM, bo to jego pogląd, nie mój, przynajmniej w odniesieniu do p. Kuklińskiego. Niestety zdania o p. Jaruzelskim nie zmienię, bo mam do tego konstytucyjne prawo. Nie obejmuje ono, o czym niektórzy o.m.c. dyskutanci zdają się zapominać, prawa do wyzwsk i obrażania, bo to już świadczy o elementarnych brakach w wychowaniu i kulturze osobistej, bez względu na poglądy polityczne.
Odpowiedz
2
@ Ktoś pamiętający
dnia 15.12.2013, 11:48 · Zgłoś
Popieram bardzo taką wypowiedź. Bardzo łatwo wypowiadać populistyczne hasła i mieć "wrodzoną kulturę" ale niestety połączoną z brakiem samokrytycyzmu i brakiem analitycznego myślenia. Żałośnie wygląda obecnie poziom pisaniny niektórych "samozwańczych felietonistów".
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 15.12.2013, 13:43 · Zgłoś
http://3obieg.pl/13-grudzien-1981-wojna-rezimu-z-polskim-narodem - a może chwila refleksji? I gorzkiej satyry" - http://3obieg.pl/epitafium-dla-pogrobowcow-stanu-wojennego Hasła mogłoby być populistyczne, gdyby mi zależało na poparciu mas. W przeciwnym razie są jedynie poglądem. A brak samokrytycyzmu i analitycznego myślenia? To już Pański pogląd, który szanuję, aczkolwiek zgadzać się z nim nie muszę. I tego się trzymajmy.
Odpowiedz
6
@ Ktoś pamiętający
dnia 15.12.2013, 14:44 · Zgłoś
Nie musi się Pani zgadzać z tym co ja pisze i wcale nie to było moim celem jednak kolejnym komentarzem Pani to potwierdza. Wszak wszystkie moje wpisy pod tym artykułem nie negowały zła stanu wojennego oraz nie stawiały w dobrym świetle Osoby generała. Treść moich wypowiedzi skierowana była głównie w kierunku "refleksyjnych felietonów" jak powyższy Pana Michalskiego. Dla mnie złą rzeczą jest branie się za publiczne wypowiedzi śmiesznych dzieciaków, których poglądy ukształtowały wypowiedzi osób pokroju Jarosława Kaczyńskiego lub Antoniego Macierewicza, którzy "swoją misję na ziemi" skierowali na "produkcję nowych oszołomów". Droga Pani @dragoness dlatego ten mój wpis o analitycznym myśleniu. Takich "Grzegorzów nigdy nie będę traktował poważnie i nie będę szanował" za ich nieudacznictwo dziennikarskie.
Odpowiedz
0
@ kasia
dnia 19.12.2013, 01:44 · Zgłoś
No po kim?
Odpowiedz
0
@ kasia
dnia 19.12.2013, 01:44 · Zgłoś
No po kim?
Odpowiedz
-3
@ cyberchłop
dnia 13.12.2013, 14:40 · Zgłoś
Grzegorz Michalski to , albo typowy osobnik widzący świat w biało-czarnych barwach, albo cwaniaczek , który próbuje zaistnieć medialnie biorąc się za tego typu tematy . Do właściciela jaslo4 , pozbądzcie się Gościa bo Wam więcej szkody przynosi niż pozytku
DOŚĆ DZIELENIA I SKŁÓCANIA POLAKÓW !!!
SKRYTYM PARÓWKOŻERCOM MÓWIMY NIEEEEEE!!!
Odpowiedz
-4
@ Max Szyderko
dnia 13.12.2013, 13:32 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
4
@ łodyniec
dnia 13.12.2013, 13:14 · Zgłoś
stefan do pieca !!!
Odpowiedz
0
@ m
dnia 13.12.2013, 13:07 · Zgłoś
michalski dlaczego tak nienawidzisz innych ludzi?
Odpowiedz
6
@ Max Szyderko
dnia 13.12.2013, 15:05 · Zgłoś
pewnie w przedszkolu go przezywali i stąd ta trauma...
Odpowiedz
1
@ Feel
dnia 13.12.2013, 16:32 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
-8
@ Skiba
dnia 13.12.2013, 17:56 · Zgłoś
dzisiaj każda miernota może siebie tak nazywać vide Samuel Perejra z GPC...
Odpowiedz
11
@ dragoness
dnia 13.12.2013, 18:41 · Zgłoś
Cały czas czekam na wiekopomne dzieła krytykantów i jakoś doczekać się nie mogę. A może dla odmiany jakieś merytoryczne argumenty? Że za młody? Bo na świecie go nie było, albo był za mały, by cokolwiek zrozumieć? A to już argumentacja jedna ze "zdziwniejszych", cytując klasyka, bo oznacza, że o historii w ogóle dyskutować nie można, nie będąc jej bezpośrednim świadkiem. Znowu wyłażą elementarne braki w wiedzy, bo wszak felieton wyrażeniem jest subiektywnych pogladów i opinii autora, który prowokować ma do dyskusji. A że dyskusja to kulturalna wymiana poglądów i to niektórych przerasta? Cóż... nobody's perfect, ale per aspera ad astra. Do tematu wszak wracając, a wypowiadać się mam prawo, bo byłam, żyłam i świadomie uczestniczyłam; Jaruzelski ruskim pachołkiem i zdrajcą jest i basta!
Odpowiedz
-10
@ Chewbacca
dnia 13.12.2013, 22:23 · Zgłoś
No i zabłysnęłaś jak kupa w przeręblu. Jak zwykle zresztą :(
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 14.12.2013, 19:32 · Zgłoś
Twój pierwowzór miał przynajmniej coś inteligentnego do powiedzenia. Przykro czytać takiego "miszcza" internetu, bo obrazić mnie Ci się niestety nie udało. Mogę Ci najwyżej współczuć.
Odpowiedz
-2
@ wwa
dnia 14.12.2013, 20:29 · Zgłoś
Jaruzelski ruskim pachołkiem i zdrajcą jest i basta! A kogo to dzisiaj obchodzi. Mamy wolność, kapitalizm i jesteśmy w UE. W sklepach mam wszystko, jeżdżę japońskim autem, piję francuskie wino i mam paszport. Żyjmy tu i teraz i dbajmy o przyszłość naszych dzieci. Dajmy spokój Jaruzelowi, Wałęsie i mgle smoleńskiej. Po prostu żyjmy i cieszmy się bo Święta idą.
Odpowiedz
1
@ któś
dnia 14.12.2013, 20:29 · Zgłoś
przecież jako katolik on nie nienawidzi tylko pochwala swoimi słowami. A w niedzielę spokojnie klęknie przy balaskach.
Odpowiedz
-3
@ do któś
dnia 17.12.2013, 13:23 · Zgłoś
Dajcie chłopakowi spokój ! Świetny felieton !
Trzeba być kołtunem aby w przemyśleniach politycznych wmawiać mu nienawiść.
Prawdy się boicie !
Dragoness choć mnie znosisz, to w pełni Cię popieram !
Odpowiedz
7
@ Feel
dnia 13.12.2013, 12:46 · Zgłoś
Co Ty młody wiesz o tamtych czasach. Nie bierz się za takie tematy!!!
Odpowiedz
2
@ cxv
dnia 17.12.2013, 19:06 · Zgłoś
Czyli lekarz który nigdy nie miał raka płuc też nie powinien leczyć nowotworów bo co on może o tym wiedzieć według twojego rozumowania. Mamy XXI wiek, informacje są ogólnodostępne, są książki, encyklopedie. Jeśli ktoś chce się czegoś dowiedzieć od tamtych czasach to ma taką możliwość.
Odpowiedz
0
@ zielony
dnia 19.12.2013, 09:29 · Zgłoś
Tylko,że gdyby każdy lekarz ginekolog był uczony,że transfuzja to coś złego ponieważ "przenoszona jest wtedy dusza" itd itp bo wszystkie podręczniki napisali by Świadkowie Jehowy to wtedy nie dokonał by pewnie żadnej transfuzji...
"Jeśli ktoś chce się czegoś dowiedzieć od tamtych czasach to ma taką możliwość." - owszem.Ale problem w tym kto napisał te wszystkie źródła,jaka opcja polityczna.
Odpowiedz
-12
@ pol
dnia 13.12.2013, 10:57 · Zgłoś
Tylko oszołom mógł napisac taki tytuł artykułu.
Odpowiedz
6
@ Do oszołoma
dnia 13.12.2013, 12:17 · Zgłoś
Oszołomem to chyba ty jesteś. Błędem było w Polsce rozwiązanie okrągłego stołu. Znacznie trafniejsze było rozwiązanie rumuńskie. Śmierć Zdrajcy!! Mimo że tak się nie stało , mimo sędziwego wieku ,powinno się zdegradować do szeregowca i dać 600 zł emerytury!!! Nie brońcie bandyty Czerwona Hołoto!!!
Odpowiedz
16
@ wiki
dnia 13.12.2013, 12:52 · Zgłoś
jestem za ale to jest ciemnogród i im nie przetłumaczysz
Odpowiedz
-11
@ zielony
dnia 13.12.2013, 23:26 · Zgłoś
"Błędem było w Polsce rozwiązanie okrągłego stołu. Znacznie trafniejsze było rozwiązanie rumuńskie. Śmierć Zdrajcy!!" - z perspektywy takiego Jaruzelskiego to on został już ukarany.Jak by po prostu wybił całą opozycję albo zamknął i nie wypuścił, to na starość miał by święty spokój.Jak widać opozycjoniści nie są tak łaskawi jak on :P Piłsudzki takich błędów ze swoimi wrogami nie popełniał,więc choć wybił o wiele więcej ludzi dziś jest bohaterem.Bo historię piszą zwycięzcy...
Odpowiedz
-1
@ a
dnia 15.12.2013, 15:31 · Zgłoś
Dokładnie. Obciąć mu te emeryturke do minimum. I degradacja obowiązkowo.
Odpowiedz
-35
@ moje zdanie
dnia 13.12.2013, 10:31 · Zgłoś
panie generale jesteś wielki i taki pozostaniesz do końca swoich dni. SZACUNEK dla WIELKIEGO POLAKA--- na pewno nie jest nim Kuklinski zdrajca narodu którego nazwano bohaterem
Odpowiedz
0
@ internowany
dnia 13.12.2013, 19:31 · Zgłoś
Do "moje zdanie" Człowieku nie znasz historii,albo całkiem rozum straciłeś!Ten człowiek ma na rekach krew Polaków!To sługa Breżniewa!Hanbą jest nazywać Jaruzelskiego Polakiem!!!
Odpowiedz
1
@ cyberchłop
dnia 13.12.2013, 20:44 · Zgłoś
Internowany byłeś i wróciłeś wiec nie narzekaj
Odpowiedz
-1
@ jozin
dnia 13.12.2013, 20:53 · Zgłoś
jakby nie Wojtek to moZe obowiązkowym jezykiem w urzedach bylby rosyjski...
Odpowiedz
3
@ a
dnia 15.12.2013, 15:30 · Zgłoś
Właśnie dzięki wojtkowi Polska stałaby się jednym wielkim kołchozem.
Odpowiedz
-1
@ Filon
dnia 20.12.2013, 08:00 · Zgłoś
Dziękujemy Gen. Jarezulskiemu za próby uratowania Polski od dorobkiewiczów i złodzieji, którzy dzisiaj okradają ten kraj robiąc się na bohaterów.
Odpowiedz
19
@ niebo
dnia 13.12.2013, 10:00 · Zgłoś
naród to został sprzedany w Jałcie i Poczdamie ,ale co Ty o tym wiesz .Jakby nie stan toby wielu goniło miszaki na Kołymie
Odpowiedz
7
@ piekło
dnia 13.12.2013, 09:43 · Zgłoś
Za naród sprzedany piekło cie pochłonie !
Odpowiedz
-3
@ obserwator
dnia 14.12.2013, 10:58 · Zgłoś
gdyby działał jak Pinochet, wtedy może ? Ale tamten to patriota, a nasz - w/g Polaków, to zdrajca. A czy może wiesz ilu w Chile ludzi zginęło za rządów tegoż patrioty ? Dobrze, że nasz się na nim nie wzorował. Ale Gen.Jaruzelski tez mógł olać rozwój sytuacji, Tow.Leonid dałby prikaz wojskom zaprzyjaźnionych państw wesprzeć naród polski. Poza tym ruskich w Polsce było dość aby zrobić rozpierduchę. (Biała Podlaska, Legnica, cały zachód i północ Polski). Tylko totalny imbecyl może wierzyć w brednie, że nie było by interwencji armii państw układu Warszawskiego
Odpowiedz
14
@ matrix
dnia 14.12.2013, 12:09 · Zgłoś
ty to głupi jesteś i totalny imbecyl
Odpowiedz
1
@ a
dnia 15.12.2013, 15:28 · Zgłoś
@obserwator
Są dowody na to, że Związek "zdradziecki" nie miał zamiaru wprowadzać swoich wojsk do Polski.
Cytując ruskiego generała: "Nawet jak Polska wpadnie w ręce Solidarności to trudno. Musimy zająć się własnymi sprawami."
Odpowiedz
1
@ asd
dnia 16.12.2013, 00:40 · Zgłoś
Pinochet prześladował wrogów ludzkości (komuchów)
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657